Inderdaad, die arrogante veelvliegers. Denken alles te weten en het recht te hebben om ik weet niet wat allemaal in max. formaat het vliegtuig in te kunnen kruien, en dan als laatste aankomen en verontwaardigd zijn als er geen plek voor hun bagage in de overhead lockers meer is. Het ergste als ze wel even de boel daar zullen herschikken. Tieft op zeg. Gelukkig vlieg ik weinig op LHR, want op die KLM vluchten is het het ergste.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:54 schreef XL het volgende:
[..]
We zijn heel verschillend. Ik vind juist die arrogante veelvliegers irritant. Vakantiegangers vind ik juist leuk
Ik vlieg bij Airberlin, daar heb je ook bijzondere vluchten. Zürich - Düsseldorf is echt zo'n Frequent Flyer paradijs, vooral op vrijdagmiddag.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Inderdaad, die arrogante veelvliegers. Denken alles te weten en het recht te hebben om ik weet niet wat allemaal in max. formaat het vliegtuig in te kunnen kruien, en dan als laatste aankomen en verontwaardigd zijn als er geen plek voor hun bagage in de overhead lockers meer is. Het ergste als ze wel even de boel daar zullen herschikken. Tieft op zeg. Gelukkig vlieg ik weinig op LHR, want op die KLM vluchten is het het ergste.
Ow, dan heb ik nog zo'n anekdote:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:40 schreef MartijnUK het volgende:
Je geeft wel een extreem gekleurd beeld in je betoog. Natuurlijk lopen er DYKWIA's rond (do you know who I am?) en hoe hoger de status hoe vervelender de "entitlement". Maar niet iedereen met status is zo, en als je dankzij je niveau een bepaald privilege hebt verkregen (zoals bijvoorbeeld eerder aan boord mogen gaan via een aparte rij). Dan is het heel vervelend als andere "dagjesmensen" dat proberen te dwarsbomen omdat ze het vermoeden hebben dat je voordringt en niet begrijpen dat je recht hebt op de voorkeursbehandeling.
Overigens is het dumpen van je koffer op een andere plek dan boven je hoofd waar je zit sowieso not done.
Tuurlijk overdrijf ik, maar die dagjesmensen betichten van opzet. Dat is puur egoïsme en dat is het probleem van vele veelvliegers. Die denken echt dat ze belangrijker zijn. Tuurlijk dat zijn ze voor de airline en die doen hun best. Maar met andere gasten op de vlucht heb je een menselijke relatie, daar ben je gelijk. Ik heb echt plaatsvervangende schaamte als zo'n privilegepauper over iemand anders praat, die hij niet kent, alsof hij er niet bij is... Maar weet dat hij/zij het kan horen. Dat is een kind van 3 die zijn vriendje verraad omdat die een snoepje meer had gepakt, zonder dat hij het zeker weet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:40 schreef MartijnUK het volgende:
Je geeft wel een extreem gekleurd beeld in je betoog. Natuurlijk lopen er DYKWIA's rond (do you know who I am?) en hoe hoger de status hoe vervelender de "entitlement". Maar niet iedereen met status is zo, en als je dankzij je niveau een bepaald privilege hebt verkregen (zoals bijvoorbeeld eerder aan boord mogen gaan via een aparte rij). Dan is het heel vervelend als andere "dagjesmensen" dat proberen te dwarsbomen omdat ze het vermoeden hebben dat je voordringt en niet begrijpen dat je recht hebt op de voorkeursbehandeling.
Overigens is het dumpen van je koffer op een andere plek dan boven je hoofd waar je zit sowieso not done.
Malaria tabletten mogen aan boord, deet mag zolang het in het plastic zakje zit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:59 schreef Cracker26 het volgende:
Ik vlieg morgenavond naar Thailand.
Nu heb ik malaria tabletten, deet (minder dan 100 ml), diarree remmers en nog wat van die zooi.
Mag dat in je handbagage (vloeistof in zo'n speciaal afgesloten plastic zakje), of moet dat persee in mijn backpack?
Met wie vlieg je?quote:Op zondag 15 maart 2015 16:12 schreef k_man het volgende:
Goed... de maximale maat van je bagage mag dus 158 cm zijn (l + b + h). Mijn tas is.... wait for it... 162 cm.
Wat zouden jullie doen? Het er maar op gokken? En wat gebeurt er als ze er wel een probleem van maken? Bijbetalen zou een beetje jammer zijn, maar als ie überhaupt niet mee mag ben ik natuurlijk wel de lul.
Die doen niet zo moeilijk daarover. Zolang je niet met extreme tassen aan komt zetten is het prima.quote:
Gewoon meezeulen. Ik heb van de week bij Qatar Airways ook een backpack van 80x40x40 met stalen gezicht voorbij het pasrekje van 45x25x35 gedragen en daar kraaide ook niemand naar. Al zou ik wel zorgen dat je vroeg op het vliegveld bent en bij de balie even incheckt. Krijg je meteen zo'n labeltje om je bagage en kun je opvoeren dat 'zij het goed vond'. En als het dan nog niet mag heb je nog tijd zat om jezelf gruwelijk op te laten lichten dat ding gewoon in te checken.quote:
Dit viel me helemaal niks tegen trouwens. Wat een heerlijk vliegtuig. Lekker stil, rustig en en window shades zijn ideaal. Alleen had Qatar hem volgepropt met 3-3-3 terwijl die bedoeld was voor 2-4-2 dus als je aars breder is dan 30cm wordt het wel wat persen. En dan zitten die IFE boxen nog onder de stoelen ook. Gelukkig had ik dat euvel al aan zien komen middels SeatGuru dus ik had een plek zonder die ellende op scheenhoogtequote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:01 schreef BlackLining het volgende:
Ik sta op het punt om in een Dreamliner te stappen. Ben benieuwd. Als ik zo de reviews van Qatar Airways lees zou Nightmareliner een passendere naam zijn Mensen van nog geen 1.70 die zichzelf compleet gebroken uit een stoel moeten vouwen..
Ik denk dat er niet veel alternatieven anders dan Singapore Airlines. En voor die prijs zal je met b.v. Een openjaw ticket AMS-KUL, Densapar-SIN-AMS ook niet goedkoper uit zijn. Maar als die stopover in SIN er niet in zit, zou het best wel eens verrassend veel goedkoper kunnen zijn met b.v. Malaysian Airlines, Emirates, Etihad of straks vanaf mei met Qatar. Succes met zoeken.quote:Op zondag 15 maart 2015 15:49 schreef consio het volgende:
In September hebben we het idee om naar Bali te gaan. Na een beetje rondgekeken te hebben op het volgende uitgekomen:
Ams-Bali (klm rechtstreeks) je stopt alleen kort in Singapore (kerosine bijvullen?)maar bagage blijft aan boord. Je moet het vliegtuig verlaten en gelijk weer in de rij gaan staan om te boarden (+/- 30m-1h). Daarna vlieg je door naar Bali (Denpasar).
Daar zijn we dan een dag of 10-12.
Vervolgens: Bali-Singapore. 2 a 3 dagen Singapore. Om af te sluiten met een rechtstreekse vlucht van klm: singapore-Ams.
Tickets ongeveer 820e pp.
Iemand nog alternatieven?
Morgen een vlucht met LH Cityline.quote:The pilots' union Vereinigung Cockpit (VC) has announced strike action on 20 March 2015, affecting short and medium haul flights operated by Lufthansa. Lufthansa operated long haul flights and flights operated by Germanwings, Eurowings, Air Dolomiti, Lufthansa Cityline, Swiss, Austrian Airlines or Brussels Airlines are not affected.
Gister kon ik een vlucht boeken die 200 euro goedkoper was via Lufthansa. Maar wij mogen company policy geen lufthansa meer boeken voorlopig. Vanwege de vele stakingenquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Fuck I'm lucky!
[..]
Morgen een vlucht met LH Cityline.
Tja, niet onbegrijpelijk ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:35 schreef XL het volgende:
[..]
Gister kon ik een vlucht boeken die 200 euro goedkoper was via Lufthansa. Maar wij mogen company policy geen lufthansa meer boeken voorlopig. Vanwege de vele stakingen
Ja, als niks tegen zit lukt dat.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:47 schreef Eris het volgende:
Woensdag vlieg ik van Caïro naar Wenen en dan door naar Amsterdam kom er om 22:05 aan en mijn laatste trein vertrekt om 22:45 ga ik dit reden of niet?
Heb zelf twee koffers + handbagage...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |