De echte details ken ik niet, ik ken 1 thriatleet, die vliegt altijd met Lufthansa omdat het daar altijd goed gaat met zijn fiets. Ik weet echter niet of hij daarvoor extra betaalt ofzo. Ik was onder de indruk van hoe klein zo'n fiets in doos eruit ziet.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:14 schreef baw-pen-nyang het volgende:
[..]
Fiets is een racefiets. Als ik beide wielen eruit haal is de lengte van de fiets 104 cm en de hoogte van de fiets is (75/82/92 cm) afhankelijk of ik mijn zadel er helemaal uithaal, op de laagste stand zet of gewoon laat zoals hij nu staat. Breedte is een beetje afhankelijk van hoe ik mijn stuur er afhaal en erbij in de doos stop maar dat zal ergens tussen de 20 en 25 cm zijn.
Die past dus niet binnen de maten van bijvoorbeeld Etihad terwijl ze wel zeggen dat fietsen mee mogen binnen de ingecheckte bagage mits het gewicht niet overschreden wordt. Vervalt dan voor fietsen de afmetingsmaten?
[..]
Bedankt, maar ik weet hoe ik mijn fiets moet inpakken het gaat mijn er vooral om hoe de je de regels moet interpreteren van de luchtvaart maatschappijen.
Ik vlieg zo goed als altijd BA en heb nooit problemen gehad qua handbagage. Als de vlucht vol is vragen ze iedereen om zo veel mogelijk bagage onder de stoel voor je te leggen ipv in het vak boven, anders zelfs dat niet.quote:Op zondag 12 juli 2015 15:57 schreef Blistering het volgende:
Mensen hier die met British Airways hebben gevlogen? Hoe relaxed zijn die qua handbagage?
Ik vlieg over anderhalve week naar Londen. Nu leek het mij verstandig om mijn fotografierugtas als handbagage mee:
[ afbeelding ]
Daarnaast schijn je ook nog een personal bag mee te mogen nemen. Ik heb nog een schoudertas waar ik graag wat kleding etc. in wil doen. Volgens mij is die qua lengte zo rond de 45 cm, dat is ook wat toegestaan is bij BA.
[ afbeelding ]
Letten ze daar heel streng op?
Hmm ok. Klinkt toch niet helemaal zeker, misschien toch maar even een andere tas kopen.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:06 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik vlieg zo goed als altijd BA en heb nooit problemen gehad qua handbagage. Als de vlucht vol is vragen ze iedereen om zo veel mogelijk bagage onder de stoel voor je te leggen ipv in het vak boven, anders zelfs dat niet.
Maar je rekt de regels mogelijk wel een klein beetje met bovenstaande, tweede item moet een bescheiden handtas zijn. Aan de andere kant, je zou het kunnen bestempelen als een laptoptas, dan valt het volgens mij wel echt weer binnen hun definitie.
Een fototas mag en een extra tas ook, die regels zijn universeel, vrouwen hebben ook hun tas. Ik had een fototas, laptoptas zonder laptop en een rugzak bij mn vlucht.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:06 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik vlieg zo goed als altijd BA en heb nooit problemen gehad qua handbagage. Als de vlucht vol is vragen ze iedereen om zo veel mogelijk bagage onder de stoel voor je te leggen ipv in het vak boven, anders zelfs dat niet.
Maar je rekt de regels mogelijk wel een klein beetje met bovenstaande, tweede item moet een bescheiden handtas zijn. Aan de andere kant, je zou het kunnen bestempelen als een laptoptas, dan valt het volgens mij wel echt weer binnen hun definitie.
Voor Amerika heb je TSA sloten. De douane kan die dan openmaken zonder het slot open te breken.quote:Op maandag 13 juli 2015 09:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgende maand vlieg ik naar New York (vanuit Toronto met Air Canada) en weer terug (met Norwegian naar Schiphol via Stockholm). Nou heb ik een koffer met sloten erop. Normaal gesproken doe ik die sloten dicht (al is het maar zodat de koffer niet zomaar open springt, ik weet ook wel dat het geen kwaliteitssloten zijn ).
Normaal vlieg ik eigenlijk alleen binnen Europa en is dat geen enkel probleem, alleen ik kan me zo voorstellen dat men in Amerika een beetje doorgeschoten is en men dus minder enthousiast reageert op een koffer die op slot zit. Ik ben 1 keer in Florida geweest, maar dat was toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging dus ik weet niet meer wat er toen met de koffers gebeurd is wat betreft op slot doen, weet alleen nog dat de douaniers niet de meest vrolijke mensen waren die ik ooit ben tegen gekomen
Kortom, advies over het op slot doen van koffers op vluchten naar/van Amerika?
Bedankt voor de info dan moet het gewoon lukken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:49 schreef 18konijn het volgende:
Ik ben in november nog met een fiets met Etihad vanaf Schiphol gevlogen. Je hoeft je fiets niet uit elkaar te halen, wel stuur dwars en pedalen eraf, banden leeg. De genoemde maten zijn dus niet van toepassing. Verpak je fiets in een hoes of doos. In totaal mag je 30 kg meenemen, dus als je fiets 15 weegt, mag je nog 15 kg gratis inchecken.
De incheck gebeurt door KLM-personeel, dat vaak van toeten nog blazen weet. Maak een uitdraai van de voorwaarden voor sportbagage op de website van Etihad.
ik zou een camera nooit het ruim in laten gaanquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:57 schreef Psy-freak het volgende:
Mag ik een fotocameratas (4,2 kg) met acc. meenemen als handbagage of is het veilig genoeg om die in het ruim te laten zitten? Daarbij wil ik nog een rugzakje meenemen.
Ik ga met KLM.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:57 schreef Psy-freak het volgende:
Mag ik een fotocameratas (4,2 kg) met acc. meenemen als handbagage of is het veilig genoeg om die in het ruim te laten zitten? Daarbij wil ik nog een rugzakje meenemen.
Ik ga met KLM.
Inderdaad, er wordt gewoon met koffers rondgegooid.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zou een camera nooit het ruim in laten gaan
Lekker belangrijk, potentieel gevaarlijke gebieden in de ogen van angsthazen. Er is ook nog geen dixi in de cockpit, bij elk vliegveld is er een risico dat er iemand staart met een stinger. Over de oceaan is het ook gevaarlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:21 schreef jcdragon het volgende:
KLM vliegt overigens nog steeds over potentieel gevaarlijke gebieden. Ook al ontkennen ze het.
Als je een degelijke cameratas hebt waar lenzen en camera ingeklemd zitten met vulling en rubberen versteviging dan maakt dat niet zoveel uit mits je 't ergens instopt. Los zou ik t niet doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:21 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, er wordt gewoon met koffers rondgegooid.
KLM vliegt overigens nog steeds over potentieel gevaarlijke gebieden. Ook al ontkennen ze het.
Je moet USD$35 oid betalen om het land in te komen voor een VOA (Visa-on-Arrival). Taxi naar het centrum duurt 20 ~ 30 min afhankelijk van het verkeer.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:18 schreef Roger_ het volgende:
lange overstap in Doha ;
Heeft iemand ervaring met een overstap op Doha ? ik heb hier een overstaptijd van 8 uur, is het een optie om voor een paar uur een hotel te pakken ?
Ik zou 't ook niet naar iedere bestemming en met iedere willekeurige maatschappij doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:14 schreef MartijnUK het volgende:
Hangt ook enorm van de bestemming af of het veilig is, in Zuid-Afrika op Johannesburg OR Tambo wordt specifiek door bagagehandlers gespeurd naar tassen met camera zodat ze die eruit kunnen jatten.
Nee, als jij zeker weet dat je handbagage aan de eisen voldoet kun je gewoon rechtstreeks naar de security gaan. Voor de zekerheid kun je het nog even checken in zo'n bagagerek dat altijd bij de incheckbalie staat. Als hij daar gewoon inpast hoef je niet in de rij voor de incheckbalie te gaan staan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:31 schreef karton2 het volgende:
Ik vlieg deze week vanaf Eindhoven (Transavia) naar Kopenhagen en vanaf Vaxjo (Ryanair) naar Weeze.
Zojuist heb ik op de websites van beide maatschappijen online ingecheckt en heb ik twee boardingpassen gedownload.
Mijn vraag is nu of ik evengoed op het vliegveld de balie mijn gegevens moet laten controleren. Het enigste stuk bagage wat ik bij heb is een rugzak die ik meeneem als handbagage.
Naar Japan waarschijnlijk wel, terug uit Japan waarschijnlijk niet als je begint met een binnenlandse vlucht. Dan mag je opnieuw je bagage ophalen en inchecken. Even goed opletten wat ze zeggen in het vliegtuig en letten op de routering in het vliegveld.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb in 1 boeking 3 vluchten met 2 maatschappijen. Staat niks bijzonders over bagage, ik ga ervan uit dat die gewoon doorgelabeld wordt?
Ligt aan je bestemming / vliegvelden. Voorbeeld: op sommige vliegvelden in de VS wordt er niet aan doorlabelen gedaan. Dan moet je door de security, daarna je bagage ophalen, langs de douane en vervolgens je bagage weer afgeven voor de volgende vlucht om vervolgens weer door de security te gaan. Andere vliegvelden labelen wel door en daar ga je alleen maar door security - douane - security.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb in 1 boeking 3 vluchten met 2 maatschappijen. Staat niks bijzonders over bagage, ik ga ervan uit dat die gewoon doorgelabeld wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |