abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:57:58 #226
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153705846
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oke, thank you. :)
Waar gaat de reis heen?
United States of America _O_
  zondag 21 juni 2015 @ 00:20:59 #227
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153706420
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:57 schreef okedoei het volgende:

[..]

Waar gaat de reis heen?
Istanbul, vanaf daar neem ik een binnenlandse vlucht.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2015 @ 00:46:33 #228
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153707054
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 00:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Istanbul, vanaf daar neem ik een binnenlandse vlucht.
Nice.
Have fun :)
United States of America _O_
  zondag 21 juni 2015 @ 03:52:07 #229
433930 0906
Jurist
pi_153709630
Iedereen kent natuurlijk die standaard boekingssites, helaas zijn ze qua trage updates niet erg handig als je een last minute wil scoren? Weten jullie wat gangbaar is als je bijv binnen 2 dagen of minder nog wil vliegen.
pi_153709687
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:52 schreef 0906 het volgende:
Iedereen kent natuurlijk die standaard boekingssites, helaas zijn ze qua trage updates niet erg handig als je een last minute wil scoren? Weten jullie wat gangbaar is als je bijv binnen 2 dagen of minder nog wil vliegen.
Kayak? Scyscanner? Gewoon de airline zelf.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 21 juni 2015 @ 04:21:29 #231
433930 0906
Jurist
pi_153709715
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:09 schreef RipCity het volgende:

[..]

Kayak? Scyscanner? Gewoon de airline zelf.
Dat bedoel ik inderdaad. Dat soort sites update 1 of 2 keer per dag hun index waardoor dit minder bruikbaar is bij last minute boekingen. Alleen het wil toch ook voorkomen dat een vliegtuig niet helemaal vol zit, wat gebeurd er dan met de stoelen?
pi_153709778
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:21 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad. Dat soort sites update 1 of 2 keer per dag hun index waardoor dit minder bruikbaar is bij last minute boekingen. Alleen het wil toch ook voorkomen dat een vliegtuig niet helemaal vol zit, wat gebeurd er dan met de stoelen?
Het is niet meer zoals in de 90's toen je gewoon lastminute's kon boeken voor spotprijzen of naar het vliegveld kon gaan en voor een prikkie meekan. Tegenwoordig laten ze ze nog liever leeg of proberen er gewoon de hoofdprijs voor te krijgen. Vluchten zitten echter ook steeds vaker gewoon vol dan een paar jaar geleden toen het slechter ging in de luchtvaart.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 21 juni 2015 @ 04:53:00 #233
433930 0906
Jurist
pi_153709780
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:51 schreef RipCity het volgende:

[..]

Het is niet meer zoals in de 90's toen je gewoon lastminute's kon boeken voor spotprijzen of naar het vliegveld kon gaan en voor een prikkie meekan. Tegenwoordig laten ze ze nog liever leeg of proberen er gewoon de hoofdprijs voor te krijgen. Vluchten zitten echter ook steeds vaker gewoon vol dan een paar jaar geleden toen het slechter ging in de luchtvaart.
Jammer dat de maatschappijen ook niet de moeite doen om deze online nog aan de man te brengen.
  zondag 21 juni 2015 @ 09:28:10 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153710569
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:53 schreef 0906 het volgende:

[..]

Jammer dat de maatschappijen ook niet de moeite doen om deze online nog aan de man te brengen.
Het is voor de maatschappijen veel lucratiever om 1 stoel te verkopen voor 300 euro dan 10 stoelen voor 25 euro. Dus het kan verstandig zijn om met lege stoelen te vertrekken omdat je wel de ene passagier binnenhaalt die naar een begrafenis moet of een zakenreiziger die niet flexibel is dan een passagier die zo goedkoop mogelijk wil reizen. Want die zo goedkoop mogelijk wil reizen passagier koopt ook geen normaal ticket omdat hij al naar die bestemming is geweest.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 21 juni 2015 @ 09:31:46 #235
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153710594
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Iemand enig idee hoe druk het 's nachts is met de nieuwe controlemethode?
M'n vlucht vertrekt om 01:10. Meestal is het 's nachts rustig, maar heb het nieuwe systeem nog niet meegemaakt.
Ik vlieg (veel te) vaak met de Turkish Airlines vlucht van 23.55, en dan heb je bij de paspoort en veiligheidscontrole van Niet-Schengen ook al de passagiers van Pegasus en Aeroflot op het moment dat ik daar doorheen ga, rond de 23.00 uur en hoewel het niet is uitgestorven en niet alle veiligheidspoortjes bezet zijn is het ook weer niet zo dat je hele lange rijen hebt.

De problemen bij de nieuwe opzet van de beveiliging is alleen bij de zogenoemde waves op Schiphol, op verschillende momenten gedurende de dag dat er veel vliegtuigen vertrekken naar bijvoorbeeld de VS, maar daar heb je na 20.00 uur geen last meer van.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 21 juni 2015 @ 09:37:36 #236
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153710660
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik vlieg (veel te) vaak met de Turkish Airlines vlucht van 23.55, en dan heb je bij de paspoort en veiligheidscontrole van Niet-Schengen ook al de passagiers van Pegasus en Aeroflot op het moment dat ik daar doorheen ga, rond de 23.00 uur en hoewel het niet is uitgestorven en niet alle veiligheidspoortjes bezet zijn is het ook weer niet zo dat je hele lange rijen hebt.

De problemen bij de nieuwe opzet van de beveiliging is alleen bij de zogenoemde waves op Schiphol, op verschillende momenten gedurende de dag dat er veel vliegtuigen vertrekken naar bijvoorbeeld de VS, maar daar heb je na 20.00 uur geen last meer van.
Ik ook, wissel wel vaak tussen THY en Pegasus, maar de laatste keren vloog ik steeds vanaf Düsseldorf, vandaar dat ik de nieuwe opzet nog niet ken.
Dank je wel. :) Rond 10 uur / half 11 aanwezig zijn lijkt mij meer dan voldoende.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2015 @ 10:30:38 #237
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153711411
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik vlieg (veel te) vaak met de Turkish Airlines vlucht van 23.55, en dan heb je bij de paspoort en veiligheidscontrole van Niet-Schengen ook al de passagiers van Pegasus en Aeroflot op het moment dat ik daar doorheen ga, rond de 23.00 uur en hoewel het niet is uitgestorven en niet alle veiligheidspoortjes bezet zijn is het ook weer niet zo dat je hele lange rijen hebt.

De problemen bij de nieuwe opzet van de beveiliging is alleen bij de zogenoemde waves op Schiphol, op verschillende momenten gedurende de dag dat er veel vliegtuigen vertrekken naar bijvoorbeeld de VS, maar daar heb je na 20.00 uur geen last meer van.
Wat een ramp die vertrektijd, en dan om vier uur, half vijf lokale tijd aankomen. Verschrikkelijk, je zou er een jetlag van krijgen. Maar wel lekker goedkoop zeker? :)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 21 juni 2015 @ 10:58:31 #238
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153711829
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat een ramp die vertrektijd, en dan om vier uur, half vijf lokale tijd aankomen. Verschrikkelijk, je zou er een jetlag van krijgen. Maar wel lekker goedkoop zeker? :)
's Nachts vliegen is juist fijner dan overdag vliegen.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2015 @ 11:07:30 #239
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153711969
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

's Nachts vliegen is juist fijner dan overdag vliegen.
Op een lange intercontinentale vlucht, JA! Niet op een vluchtje van 3,5 uur waarin je slechts een hazeslaapje kan doen en bij aankomst constateren dat een nieuwe dag alweer begonnen is. Nu is dat op een vakantie trip geen echt probleem, mits je een early check in in je hotel hebt, maar voor een zakelijke trip kan ik het niet aanbevelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 21 juni 2015 @ 20:45:56 #240
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153727316
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat een ramp die vertrektijd, en dan om vier uur, half vijf lokale tijd aankomen. Verschrikkelijk, je zou er een jetlag van krijgen. Maar wel lekker goedkoop zeker? :)
Het punt van deze vlucht is dat ik altijd een domestic doorvlucht heb naar Ankara of Antalya, of soms via Ankara naar Antalya (goed voor de miles) zodat ik daar lekker op tijd kan zijn (en dat is noodzakelijk), gelukkig heb ik toegang tot de lounges zodat ik nog enigszins opgefrist aankom, maar fijn is zeker anders, maar de vlucht van 18:00 laat me helemaal in Ankara of Antalya op een belachelijke graftijd aankomen waar ik nog wel minder aan heb, en eerder op de dag vertrekken lukt meestal niet. Ik kan ook met KLM om 20.45, maar daar heb je ook weinig aan, sterker nog, dat is zo mogelijk nog erger omdat de eerste domestic doorvlucht dezelfde is als je de vlucht van 23.55 neemt.

Tegenwoordig zit deze vlucht van 23.55 goed gevuld trouwens, al meerdere malen een operationele upgrade ontvangen, en dat is toch fijn als ik nonchalant om 23.30 kom aanwandelen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_153762285
Als een maatschappij minder frequent op een route gaat vliegen kunnen ze dan ook al geboekte vluchten skippen of iets?

Hoe zijn de Air France 777-300 vliegtuigen van binnen?
  dinsdag 23 juni 2015 @ 20:36:20 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153785823
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 23:43 schreef kurk_droog het volgende:
Als een maatschappij minder frequent op een route gaat vliegen kunnen ze dan ook al geboekte vluchten skippen of iets?

Hoe zijn de Air France 777-300 vliegtuigen van binnen?
Ja geboekte vluchten kan men annuleren, en wanneer men dat 2 weken voor vertrek doet kan men jouw een nieuw vluchtschema voorstel doen.
Deze hoef je overigens niet te accepteren, in dat geval krijg je je geld terug, binnen de 2 weken gelden er wat andere regels en kan je eisen om overgeboekt te worden op een vlucht van een concurrerende maatschappij als je daarmee wezenlijk sneller op locatie bent. Uiteraard geld dit niet voor schemawijzigingen van 5 of 10 minuten, maar wanneer je vlucht echt anders is staat het recht aan jouw kant.

Mocht dit voorkomen wanneer je al op reis bent en naar een balie moet om een vlucht on te boeken, ietwat assertief overkomen is verstandig, boze mensen krijgen meer voor elkaar dan wat timide mensen. Nu heb ik daar geen probleem mee, zeker omdat ik weet wat de mogelijkheden zijn. Maar ik heb mensen van dezelfde geannuleerde vlucht voor mij afgescheept zien worden terwijl ik wel geholpen kan worden en ik gewoon met de concurrent mee kon vliegen zonder enige kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:23:19 #243
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153791324
Zitten er trouwens ook stopcontacten in vliegtuigen?
United States of America _O_
pi_153791465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ja geboekte vluchten kan men annuleren, en wanneer men dat 2 weken voor vertrek doet kan men jouw een nieuw vluchtschema voorstel doen.
Deze hoef je overigens niet te accepteren, in dat geval krijg je je geld terug, binnen de 2 weken gelden er wat andere regels en kan je eisen om overgeboekt te worden op een vlucht van een concurrerende maatschappij als je daarmee wezenlijk sneller op locatie bent. Uiteraard geld dit niet voor schemawijzigingen van 5 of 10 minuten, maar wanneer je vlucht echt anders is staat het recht aan jouw kant.

Mocht dit voorkomen wanneer je al op reis bent en naar een balie moet om een vlucht on te boeken, ietwat assertief overkomen is verstandig, boze mensen krijgen meer voor elkaar dan wat timide mensen. Nu heb ik daar geen probleem mee, zeker omdat ik weet wat de mogelijkheden zijn. Maar ik heb mensen van dezelfde geannuleerde vlucht voor mij afgescheept zien worden terwijl ik wel geholpen kan worden en ik gewoon met de concurrent mee kon vliegen zonder enige kosten.
Is er al ergens iets te vinden over veranderingen want ik vlieg 17 juli met air france naar Sao Paulo en ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat ze gaan snoeien in vluchten naar Sao Paulo. Nou denk ik wel dat die vlucht gewoon vol zit ivm het hoogseizoen maar je weet maar nooit
pi_153791810
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:23 schreef okedoei het volgende:
Zitten er trouwens ook stopcontacten in vliegtuigen?
Ligt geheel aan het type vliegtuig en de maatschappij.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:42:24 #246
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153791871
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:40 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ligt geheel aan het type vliegtuig en de maatschappij.
Oh, daar heb ik geen idee van. Bedankt voor je antwoord in ieder geval. :)
United States of America _O_
pi_154207471
Ik heb een vraagje over bagage limieten.
Ik ben van plan om binnen kort met een fiets en een backpack te gaan vliegen. Beide blijven waarschijnlijk onder de 15 kg. Dus met als ik een luchtvaartmaatschappij vind waarbij ik 30 kg kan meenemen dan moet dat lukken. Echter stellen verschillende maatschappijen ook eisen aan de afmetingen van de bagage.

Etihad bijvoorbeeld meldt dit op zijn website:
Vluchten naar/vanuit alle overige bestemmingen: ( mijn bestemming valt onder overige bestemmingen.)
207cm (45 x 72 x 90)
Lengte+ breedte+hoogte mag dus maximaal 207 cm zolang ze binnen de 45 72 en 90 cm blijven.

Echter melden ze ook op de website dat:
Sportartikelen kunnen als ingecheckte bagage vervoerd worden. Indien de toegestane gewichtslimiet voor ingecheckte bagage wordt overschreden, wordt er een toeslag in rekening gebracht.

Ski's
Peddels
Wandeluitrusting
Windsurfuitrusting
Surfuitrusting
Fiets
Vismateriaal
Bowling-materiaal
Zadels
Uitrusting voor boogschieten
Rugzakken
Bodyboards
Snowboards

Hierover staat niks over de afmeting en een fiets is waarschijnlijk groter dan de 207 cm en zeker in een ander formaat dan de 45x72x90cm. Kan ik dan toch gewoon mijn fiets meenemen ondanks dat deze groter is dan de gestelde afmetingen?

En hebben jullie nog suggesties voor luchtvaartmaatschappijen die ruime bagage limieten hebben.
De route is Schiphol (eventueel Brussel zo ook kunnen) naar Vientiane.

Alsvast bedankt.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:36:24 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154214527
Wat voor fiets en hoe wil je hem transporteren? Sporters verschepen hun fiets vaak in dozen/koffers met het voorwiel en stuur los. Dan past het in een doos zoals een flatscreen televisie en doen airlines meestal niet moeilijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_154216170
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:36 schreef XL het volgende:
Wat voor fiets en hoe wil je hem transporteren? Sporters verschepen hun fiets vaak in dozen/koffers met het voorwiel en stuur los. Dan past het in een doos zoals een flatscreen televisie en doen airlines meestal niet moeilijk.
Fiets is een racefiets. Als ik beide wielen eruit haal is de lengte van de fiets 104 cm en de hoogte van de fiets is (75/82/92 cm) afhankelijk of ik mijn zadel er helemaal uithaal, op de laagste stand zet of gewoon laat zoals hij nu staat. Breedte is een beetje afhankelijk van hoe ik mijn stuur er afhaal en erbij in de doos stop maar dat zal ergens tussen de 20 en 25 cm zijn.

Die past dus niet binnen de maten van bijvoorbeeld Etihad terwijl ze wel zeggen dat fietsen mee mogen binnen de ingecheckte bagage mits het gewicht niet overschreden wordt. Vervalt dan voor fietsen de afmetingsmaten?

quote:
Bedankt, maar ik weet hoe ik mijn fiets moet inpakken het gaat mijn er vooral om hoe de je de regels moet interpreteren van de luchtvaart maatschappijen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')