abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:26:16 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152523722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dodenherdenking heeft nogal indruk gemaakt ;)

Ja, dat dacht ik al. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:27:44 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152523782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:25 schreef Nijna het volgende:
Vlooien in vachtjes, stilte voor een garnaal, komkommers kijken ;) hihihi.

Maar de vraag van Thies, wauw! En had je er een antwoord op moonah?
Ehm, nou, we waren eerst flabbergasted en daarna hadden we buikpijn van het lachen. Ik geloof dat hij een beetje te veel heeft meegekeken naar die 'medische' programma's... :@
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152528965
Hihihi, ach ja ;). Ik vind het dan wel mooi dat hij blijkbaar toch we een aardig idee heeft van hoe dat dan in elkaar zit, dat hij zich zoiets af kan vragen.
Maar ik zou geloof ik ook erg hebben gelachen om de vraag op zich :).
Ach ja, zo weet onze oudste heel goed dat je "een pilletje" moet nemen om te zorgen dat er geen baby komt... ;). Je kan maar vast voorbereid zijn he op je 7e ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 17:03:50 #129
5428 crew  miss_sly
pi_152529204
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:57 schreef Nijna het volgende:
Hihihi, ach ja ;). Ik vind het dan wel mooi dat hij blijkbaar toch we een aardig idee heeft van hoe dat dan in elkaar zit, dat hij zich zoiets af kan vragen.
Maar ik zou geloof ik ook erg hebben gelachen om de vraag op zich :).
Ach ja, zo weet onze oudste heel goed dat je "een pilletje" moet nemen om te zorgen dat er geen baby komt... ;). Je kan maar vast voorbereid zijn he op je 7e ;).
Haha, ja voorbereiding is heul belangrijk!
Ik gebruik een menstruatiecup en S heeft me ook al een paar keer gevraagd of ik wel op tijd zorg dat zij er een krijgt als ze ongesteld gaat worden :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152529474
Hihihi die S. ik hoop voor haar dat het nog even duurt voor ze ze nodig heeft ;) , de jongste vraagt hier ook elke maand: "mama, waarom heb jij bloed?". Volgens mij kent ze mn verhaaltje inmiddels uit haar hoofd, maar blijkbaar blijft het interessant om te horen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152530222
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Hahaha, nee, dat geloof ik graag, dat Thies daar geen zin in had :D

Wij hadden toch ook wel een leuke:
"O, lekker, garnalen!"
"Eet ik nu een dier?!"
"Ja, alle vlees en vis wat we eten is van dieren."
...
"Is het wel goed schoon?"
(Kind van haar vader tongue-emoticon )
"Ja hoor, goed schoongemaakt, gewassen en op hoge temperatuur verwarmd, dus dat zit wel goed."
Brengt vork met garnaal naar haar mond.
"O, wacht even, 1 minuutje stilte voor de garnaal!"
Lol _O-
pi_152542745
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:10 schreef Nijna het volgende:
Hihihi die S. ik hoop voor haar dat het nog even duurt voor ze ze nodig heeft ;) , de jongste vraagt hier ook elke maand: "mama, waarom heb jij bloed?". Volgens mij kent ze mn verhaaltje inmiddels uit haar hoofd, maar blijkbaar blijft het interessant om te horen.
Wat voor verhaaltje vertel jij eigenlijk?
Mijn zoon zag mij rommelen met tampons en ik wist effe niet hoe ik dat aan een kleuter moest uitleggen. :@
Professioneel gifmenger.
  woensdag 13 mei 2015 @ 00:28:20 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152548425
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:13 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat voor verhaaltje vertel jij eigenlijk?
Mijn zoon zag mij rommelen met tampons en ik wist effe niet hoe ik dat aan een kleuter moest uitleggen. :@
Mijn oudste heb ik wat dat betreft rond zijn vierde verjaardag wat ingelicht:
Als er geen papa-zaadje bij een mama-eitje komt dan moet dat eitje uit de mama-buik, en dan gaat het bloeden.
Als er wel een papa-zaadje bij een mama-eitje komt dan wordt dat een baby en die moet eerst in de mama-buik groeien tot hij groot genoeg is om eruit te komen.

Een dag later ging meneer op het bed liggen, met zijn beer op zijn buik en zei:
"Mijn beer was eerst een eitje in mijn buik, en toen werd hij een vogel en vloog hij eruit!"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 10:27:27 #134
5428 crew  miss_sly
pi_152552761
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:13 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat voor verhaaltje vertel jij eigenlijk?
Mijn zoon zag mij rommelen met tampons en ik wist effe niet hoe ik dat aan een kleuter moest uitleggen. :@
Verhaaltje? Gewoon de waarheid in kindertaal, ongeveer zoals Leandra, alleen noemen wij het gewoon zaadje en eicel :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152553231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 00:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn oudste heb ik wat dat betreft rond zijn vierde verjaardag wat ingelicht:
Als er geen papa-zaadje bij een mama-eitje komt dan moet dat eitje uit de mama-buik, en dan gaat het bloeden.
Als er wel een papa-zaadje bij een mama-eitje komt dan wordt dat een baby en die moet eerst in de mama-buik groeien tot hij groot genoeg is om eruit te komen.

Een dag later ging meneer op het bed liggen, met zijn beer op zijn buik en zei:
"Mijn beer was eerst een eitje in mijn buik, en toen werd hij een vogel en vloog hij eruit!"
Prachtige samenvatting van je zoon! O+

Ik wacht nog even met deze voorlichting, anders gaat ie weer zeuren om een broertje. :')
Professioneel gifmenger.
pi_152553772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 00:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn oudste heb ik wat dat betreft rond zijn vierde verjaardag wat ingelicht:
Als er geen papa-zaadje bij een mama-eitje komt dan moet dat eitje uit de mama-buik, en dan gaat het bloeden.
Als er wel een papa-zaadje bij een mama-eitje komt dan wordt dat een baby en die moet eerst in de mama-buik groeien tot hij groot genoeg is om eruit te komen.

Een dag later ging meneer op het bed liggen, met zijn beer op zijn buik en zei:
"Mijn beer was eerst een eitje in mijn buik, en toen werd hij een vogel en vloog hij eruit!"
Dat ja. Dat er elke maand opnieuw een eitje in mama's buik zit dat samen met een zaadje van papa een baby kan worden. Daar wordt steeds opnieuw een bedje voor gemaakt. En als er geen zaadje bij is gekomen en er dus geen baby komt, dan moet dat bedje er weer uit. En dat bloedt.

L van de week: 'Ik vind jou zo mooi, mama. Je gezicht, en je dikke buik en je haar en je armen en je benen en je voeten en je billen en je plasser.' :D O+
pi_152553976
Euhh ik loop blijkbaar gigantisch achter met mijn bijna 8 jarige.

En even hard gelachen om de stilte voor de garnaal Sly :)
Met een meidenkwartet
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:27:25 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152554256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:21 schreef Moonah het volgende:
Op het strand lag een vrouw met overduidelijke implantaten in haar borsten.
Wij hebben het daarover (tja, je kon er écht niet omheen...).
Vraagt Thies bloedserieus: "Zijn die onder de melkklieren of achter de tepel bevestigd?" :o
:D :'( :D
in de haak.
pi_152554307
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

:o :D

Nog eentje. Op het strand lag een vrouw met overduidelijke implantaten in haar borsten.
Wij hebben het daarover (tja, je kon er écht niet omheen...).
Vraagt Thies bloedserieus: "Zijn die onder de melkklieren of achter de tepel bevestigd?" :o
Niet!!! Hahaha fantastisch!!
Met een meidenkwartet
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:59:59 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152555088
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:04 schreef -Spring het volgende:

L van de week: 'Ik vind jou zo mooi, mama. Je gezicht, en je dikke buik en je haar en je armen en je benen en je voeten en je billen en je plasser.' :D O+
:D :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152574609
Ik werd laatst uitgelachen omdat ik geen piemol heb. :'( ;( :D
Professioneel gifmenger.
pi_152577393
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:13 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat voor verhaaltje vertel jij eigenlijk?
Mijn zoon zag mij rommelen met tampons en ik wist effe niet hoe ik dat aan een kleuter moest uitleggen. :@
Ze weten hier dat een baby in de buik van de mama groeit en dat er een zaadcel bij een eicel moet komen om een babytje te laten groeien (hoe dat dan precies gaat, wat "vrijen" inhoudt dat weten ze dan niet helemaal).
Ik heb verteld dat er elke maand een soort bedje wordt gemaakt voor als er een baby in de buik moet gaan groeien, maar dat als er dan geen babytje hoeft te groeien, het bedje weer wordt opgeruimd en dat dat bloedt.

Wij hebben het boek van Sanderijn van der doef (Ben jij ook op mij) en daar staat het wel met plaatjes in (blz 18, plaatje geleend van bol.com... weet niet of dat mag eigenlijk... :@ )

Dat vond ik wel vrij duidelijk.
Ze weten ook dat je maandverband of een tampon gebruikt om het bloed op te vangen, zodat het niet in je kleren komt.

Dat boek gaan we nog wel eens aan ze geven om te lezen of samen te lezen (zou ik vooral met het eerste hoofdstuk wel willen doen, omdat ik dat niet helemaal duidelijk vindt, weet zo even niet precies hoe het er staat, maar wel dat ik dacht: oeh dat behoeft denk ik nog wel wat toelichting...).
Vooralsnog ligt het in onze kast, pak ik het alleen als ik een plaatje nodig heb, de rest komt nog wel ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:32:19 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152621306
Ik zit met een vriendje (7jr) in de auto. We hebben het over oudste/jongste.
Binnen onze vriendengroep is vriendje de derde oudste.
Daar baalt hij wil oudste zijn, dus ik zeg dat hij binnen zijn gezin de oudste is.
Hij blij.
Vervolgens komt hij tot de conclusie dat hij binnen zijn familie ook de oudste is. De stiefkinderen van zijn ooms tellen niet mee want dat zijn geen bloedverwanten.
pi_152713980
" Kom Ow, even je gezichtje schoonmaken anders zegt E. zo: wat een vies gezichtje heb jij..."
"Nee mama, E is een baby, E praat niet"
:D
pi_152828044
Ik haal 's avonds de make-up van mn gezicht en L kijkt toe. Als ik klaar ben zegt ze: 'Oooh, nú zie je er mooi uit, mama!'

Zij mag blijven. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 21-05-2015 20:40:29 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:01:56 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152831892
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:08 schreef -Spring het volgende:
Ik haal 's avonds de make-up van me gezicht en L kijkt toe. Als ik klaar ben zegt ze: 'Oooh, nú zie je er mooi uit, mama!'

Zij mag blijven. O+
Aaaah! :D :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152835959
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:08 schreef -Spring het volgende:
Ik haal 's avonds de make-up van mn gezicht en L kijkt toe. Als ik klaar ben zegt ze: 'Oooh, nú zie je er mooi uit, mama!'

Zij mag blijven. O+
O+

L stond vandaag op de weegschaal. Zegt ze: "Kijk mama mijn temperatuur is 18 graden."
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:46:50 #148
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_152836959
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

O+

L stond vandaag op de weegschaal. Zegt ze: "Kijk mama mijn temperatuur is 18 graden."
:D

Doel me denken aan een opmerking van onze peuter een tijdje geleden. Wij waren naar de film geweest en S. mocht niet mee want het was een film voor grote mensen. Waarna S vroeg of we ook een keer naar een film voor kindjes van 18 kilo konden gaan O+
Oude (on)bekende.
pi_152837589
Blijft een heerlijk topic _O-
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:03:01 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152837883
:D herkenbaar. zoiets deed M ook een keer met hoe laat het was. Zoveel kilo of zoiets.

M is vandaag bij de kapper geweest dus zijn mat is er af (en hij kan weet wat zien maar dat terzijde) dus bij de eerste windvlaag:

"ooh, mijn haar is er af gewaaid!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')