abonnement Unibet Coolblue
pi_150026240




SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 100% gewijzigd door Sounddragon op 25-02-2015 13:03:01 ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 12:54:54 #2
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150026739
Forum op mobiel is sowieso een kwelling, met name dat invoer-pop-up dat constant heen en weer schuift bij met name het editen van replies Jammer dat tapatalk hier niet op werkt, dat werkt wel geweldig op mobiele apparaten.

Gisteren de eerste dampers op het werk gezien, stonden met van die kleine zwarte vape sticks met kleine tank. Kreeg gelijk vragen om mijn oren toen ik daar naast ging staan en het rookhokje vulde met die Lemo :').

Ik heb nu al flink gekloot met coils en wil eens een dual gaan proberen. Nog niet bekeken hoe dat precies moet maar ook daar kom ik wel achter, Is het gebruik van liquid een verdubbeling tov single?
Mai pben rai~!
pi_150026991
Mij lukt het wel met de OP, faalknaak :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150027031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:54 schreef KNAK het volgende:
Forum op mobiel is sowieso een kwelling, met name dat invoer-pop-up dat constant heen en weer schuift bij met name het editen van replies Jammer dat tapatalk hier niet op werkt, dat werkt wel geweldig op mobiele apparaten.

Gisteren de eerste dampers op het werk gezien, stonden met van die kleine zwarte vape sticks met kleine tank. Kreeg gelijk vragen om mijn oren toen ik daar naast ging staan en het rookhokje vulde met die Lemo :').

Ik heb nu al flink gekloot met coils en wil eens een dual gaan proberen. Nog niet bekeken hoe dat precies moet maar ook daar kom ik wel achter, Is het gebruik van liquid een verdubbeling tov single?
ligt aan jezelf.. Meer damp is ook meer liquid, klinkt logisch? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150027315
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:03 schreef Sounddragon het volgende:
Mij lukt het wel met de OP, faalknaak :{w
Ik ben ook geen modje
pi_150027626
mijn istick 50w is binnen, alleen de weerstand geeft 1.9, maar het is een nieuwe nautilus coil van 1.8 :? .. verder een leuk klein apparaatje trouwens :)
..///
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:25:59 #7
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150027697
Stuk breder dan de 30, hierdoor niet die 50 besteld

Ligt wel goed in de hand ?
Mai pben rai~!
pi_150028103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:25 schreef KNAK het volgende:
Stuk breder dan de 30, hierdoor niet die 50 besteld

Ligt wel goed in de hand ?
ja als gegoten eigenlijk, hij verdwijnt geheel in mijn hand. hij is 4,5 cm breed, maar exclusief de ronding ongeveer 4 cm. dat valt precies binnen de ruimte wat voor mij comfortabel is zeg maar. en ik heb dan nog vrij kleine handen dus de breedte zal voor weinig mensen een probleem zijn.
..///
pi_150030024
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:23 schreef wipes66 het volgende:
mijn istick 50w is binnen, alleen de weerstand geeft 1.9, maar het is een nieuwe nautilus coil van 1.8 :? .. verder een leuk klein apparaatje trouwens :)
Kleine afwijking. Maar misschien is je coil ook we 1.9 ipv 1.8. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe goed de kwalieitscontrole is wat betreft de beloffde weerstand van fabriekscoils. Meet hem eens na met een ohm-meter, of als je een electriciën in de familie hebt met een goede multimeter
Het is wat.......
  woensdag 25 februari 2015 @ 17:20:31 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150035453
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:13 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ik ben ook geen modje
Niet meteen happen jonguh ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:23 schreef wipes66 het volgende:
mijn istick 50w is binnen, alleen de weerstand geeft 1.9, maar het is een nieuwe nautilus coil van 1.8 :? .. verder een leuk klein apparaatje trouwens :)
Kleine afwijking kan altijd wel, al moet ik zeggen dat de Shark wat dat betreft retestrak en super constant is _O_ Mijn eerste VV mod deed maar wat; koud weer, warm weer, regen, harde regen, koude regen, elke dag een ander feest met dezelfde fabriekscoil :') Dan weer 1.3, dan weer 2.1, en de doos zei toch écht 1.5 :%
Niet al te druk over maken.. je hebt het over een tiende ohm.. peanuts ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150040838
he. een nieuw deel alweer.
ff tvp, want niks te melden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:17:39 #12
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150041784
Damp nog steeds! Kan me echt niet voorstellen dat ik ooit weer aan de peuken ga, heb ook nul momenten dat ik de behoefte heb om er stiekem weer eens eentje te proberen.

Omdat ik nu veel lager in de nicotinewaarde zit had ik bedacht om mijn RBA een tweede kans te geven in mijn Kanger subtank mini en dat was toch de moeite, de warmere rook (damp nu rond de 15W i.p.v. rond de 7 met de gewone atomizers) is eigenlijk wel lekker. De dikkere rookpluimen (damp ook veel meer VG in verhouding) is ook wel wat goed bevalt maar toch is het soms net even te scherp.

Dus nu al een paar keer heen en weer gewisseld met de eigengemaakte coils van rond de 2.2Ω en kan ik niet meer echt beslissen wat ik het lekkerste vind, irritant dus dacht zal jullie er ook maar even mee lastig vallen :O

Wat voor Kanthal heb ik nodig om mijn eigen coils in elkaar te draaien die op 1.5Ω gaan uitkomen? Ik had op de gok een rolletje .254mm / 30GA gekocht.
2019: The Great Awakening
pi_150042328
Hoi,

Ik zit rond te kijken naar starter sets en heb de OP gelezen. Ik begrijp dat de Joyetech 510CC een goede keus zou zijn? Wat is de mening over de StarterSet van ZenSations?

Zelf ben ik geen roker en ik heb er verder geen verstand van, ook ben ik ook niet van plan te gaan roken maar ik wil iemand over laten stappen van 1 pakje halfzware shag per dag naar een e-sig. Daarom ben ik dus een beetje aan het kijken wat een goede eerste keus zou zijn. Ik zie alleen maar voordelen aan het overstappen dus het zou mooi zijn als dat lukt.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:49:24 #14
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150043175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef Flexit het volgende:
Hoi,

Ik zit rond te kijken naar starter sets en heb de OP gelezen. Ik begrijp dat de Joyetech 510CC een goede keus zou zijn? Wat is de mening over de StarterSet van ZenSations?

Zelf ben ik geen roker en ik heb er verder geen verstand van, ook ben ik ook niet van plan te gaan roken maar ik wil iemand over laten stappen van 1 pakje halfzware shag per dag naar een e-sig. Daarom ben ik dus een beetje aan het kijken wat een goede eerste keus zou zijn. Ik zie alleen maar voordelen aan het overstappen dus het zou mooi zijn als dat lukt.
Maar mijn gezond verstand zegt iemand die 1 pak(je) shag per dag rookt niet warm gaat lopen van welke starterset dan ook. Tenzij de wil er is om over te stappen. Ik heb heel lang rondgelopen met een starterding maar bleef er toch bij roken omdat het niet voldeed. Misschien werkt het wel, ik zou er wel bij zeggen dat het dus een starter-set is en diegene hier te laten posten wat de bevindingen zijn. Wij 'zorgen' dan dat 'ie binnen een paar weken een nog beter alternatief heeft O-)
2019: The Great Awakening
pi_150047448
Ik zou de sensation links laten liggen vanwege de batterij, iemand die 1 pakje shag per dag rookt heeft de batterij in no time leeg getrokken.
  woensdag 25 februari 2015 @ 23:49:28 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150051990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef Flexit het volgende:
Hoi,

Ik zit rond te kijken naar starter sets en heb de OP gelezen. Ik begrijp dat de Joyetech 510CC een goede keus zou zijn? Wat is de mening over de StarterSet van ZenSations?

Zelf ben ik geen roker en ik heb er verder geen verstand van, ook ben ik ook niet van plan te gaan roken maar ik wil iemand over laten stappen van 1 pakje halfzware shag per dag naar een e-sig. Daarom ben ik dus een beetje aan het kijken wat een goede eerste keus zou zijn. Ik zie alleen maar voordelen aan het overstappen dus het zou mooi zijn als dat lukt.
is het lijdend voorwerp ook vatbaar voor het idee? Zo nee, zou ik je de moeite besparen, zo ja, zou ik een ietwat betere poging wagen, want met een goedkoop setje wordt het meestal niks; dat werkt niet goed genoeg om een roker(ster) van de peuken af te houden, en belandt in no time in een stoffig hoekje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 februari 2015 @ 00:12:14 #17
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150052929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:17 schreef MangoTree het volgende:

Wat voor Kanthal heb ik nodig om mijn eigen coils in elkaar te draaien die op 1.5Ω gaan uitkomen? Ik had op de gok een rolletje .254mm / 30GA gekocht.
Ik heb 1.4 ohm op een 28g Dat wat jij wilt moet ook lukken met 30g, Maar dan ( en nu wil ik graag verbetert worden als ik het fout heb ) wat meer wikkels draaien

:D

Roken, de behoefte is na een maand vapen geheel verdwenen... Ik denk er niet eens meer aan!
Ik rookte altijd in de auto en vandaag m'n collega die stukkie mee lift zelfs gesommeerd z'n peuk niet op te steken daar die lucht echt ranzig is, dat terwijl ik dikke wolken uit m'n Lemo knalde met een *) -gezicht
Mai pben rai~!
pi_150054586
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 00:12 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik heb 1.4 ohm op een 28g Dat wat jij wilt moet ook lukken met 30g, Maar dan ( en nu wil ik graag verbetert worden als ik het fout heb ) wat meer wikkels draaien

:D

Roken, de behoefte is na een maand vapen geheel verdwenen... Ik denk er niet eens meer aan!
Ik rookte altijd in de auto en vandaag m'n collega die stukkie mee lift zelfs gesommeerd z'n peuk niet op te steken daar die lucht echt ranzig is, dat terwijl ik dikke wolken uit m'n Lemo knalde met een *) -gezicht
goed. bij deze.
het zijn er minder ;)
hoe dunner de draad, des te minder wikkelingen heb je nodig.
5 met 30 gauge, 8 met 28 gauge, met een 2,5mm boortje.
met een 3mm boortje moet je er nog 1 afhalen. met 2mm moet er nog 1 bij.

handige tool
http://www.steam-engine.org/coil.asp?r=1.5&id=3
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 26 februari 2015 @ 01:32:46 #19
224960 highender
Travellin' Light
pi_150055457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef Flexit het volgende:
Hoi,

Ik zit rond te kijken naar starter sets en heb de OP gelezen. Ik begrijp dat de Joyetech 510CC een goede keus zou zijn? Wat is de mening over de StarterSet van ZenSations?

Zelf ben ik geen roker en ik heb er verder geen verstand van, ook ben ik ook niet van plan te gaan roken maar ik wil iemand over laten stappen van 1 pakje halfzware shag per dag naar een e-sig. Daarom ben ik dus een beetje aan het kijken wat een goede eerste keus zou zijn. Ik zie alleen maar voordelen aan het overstappen dus het zou mooi zijn als dat lukt.
Een Kanger Emow Mega is daar wel geschikt voor. Althans, ik was ook een zware roker, nu een zware damper en hij bevalt voorlopig nog uitstekend :). (net een extra exemplaar aangeschaft)
  donderdag 26 februari 2015 @ 02:05:01 #20
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150056051
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 00:58 schreef marc0871 het volgende:

[..]

goed. bij deze.
het zijn er minder ;)
hoe dunner de draad, des te minder wikkelingen heb je nodig.
5 met 30 gauge, 8 met 28 gauge, met een 2,5mm boortje.
met een 3mm boortje moet je er nog 1 afhalen. met 2mm moet er nog 1 bij.

handige tool
http://www.steam-engine.org/coil.asp?r=1.5&id=3
Arggh. Ja. Dikkere draad,.. Dom dom dom. :D ( ik wist het, maar verkloot het pochen met mijn opgedane wijsheid dramatisch :') )

Ik heb er al zoveel over gevraagd, zoveel over gelezen, maar toch is mij nog steeds niet duidelijk hoe er verschil kan zitten in een 28g met 8 en 30g met 5...
De uitkomst wat ohms betreft is hetzelfde. Enige wat ik me dan kan bedenken is dat de coil in lengte anders is ( meer wikkelingen - langere coil - grotere verdamping - meer damp?), iets waar,ik dan vraagtekens bij plaats als het gaat over verschillen in het dampen zelf.

Ik weet nu, o.a. door Sounddragon, waarvoor dank, al genoeg wat betreft builden,.. echter blijf ik kloten met wat je nu wilt bereiken met deze verschillende coils. Dit mede doordat ik al de nodige verschillende coils gebruikt heb ( 28g op 2.5 en 3mm boortje, verschillende wikkelingen ) en eigenlijk hetzelfde eindresultaat ervaar.
Mai pben rai~!
pi_150062142
Na maanden kloten met tig soorten gauges, zijn er eigenlijk maar 2-3 overgebleven die voor mij echt belangrijk zijn. 28G als perfecte allrounder voor alle tanks en 25/26G voor het zwaardere spul. Heb nog een hoop 30G troep liggen, maar die zijn eigenlijk wel ideaal om leuke twisted coils mee te draaien.
pi_150081886
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 01:32 schreef highender het volgende:

[..]

Een Kanger Emow Mega is daar wel geschikt voor. Althans, ik was ook een zware roker, nu een zware damper en hij bevalt voorlopig nog uitstekend :). (net een extra exemplaar aangeschaft)
Bedankt, zal die eens bekijken. Ziet er wel groot uit of zie ik dat verkeerd.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is het lijdend voorwerp ook vatbaar voor het idee? Zo nee, zou ik je de moeite besparen, zo ja, zou ik een ietwat betere poging wagen, want met een goedkoop setje wordt het meestal niks; dat werkt niet goed genoeg om een roker(ster) van de peuken af te houden, en belandt in no time in een stoffig hoekje.
Ja die is wel vatbaar, zal eens naar wat beters zoeken dan.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:18 schreef Sorella het volgende:
Ik zou de sensation links laten liggen vanwege de batterij, iemand die 1 pakje shag per dag rookt heeft de batterij in no time leeg getrokken.
I see, bedankt.
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:12:36 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150082435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:01 schreef Flexit het volgende:

[..]

Bedankt, zal die eens bekijken. Ziet er wel groot uit of zie ik dat verkeerd.

[..]

Ja die is wel vatbaar, zal eens naar wat beters zoeken dan.

[..]

I see, bedankt.
Wat wil je/jij/hij/zij eraan kwijt? want we kunnen je wel een beetje op weg helpen anders? ;)

En let wel; het lijkt allemaal een hoop geld, maar reken maar eens uit wat je aan analoogjes kwijt bent in een maand... je verdient je gear heel rap terug, op voorwaarde dat je het blijft doen natuurlijk, maar die kans is met goede spullen een flink stuk groter als met een startersetje :)
Als je je ergert aan de werking van je esig op wat voor manier dan ook, is de verleiding groot om ermee te nokken, en dat moet je niet hebben natuurlijk ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150083764
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat wil je/jij/hij/zij eraan kwijt? want we kunnen je wel een beetje op weg helpen anders? ;)

En let wel; het lijkt allemaal een hoop geld, maar reken maar eens uit wat je aan analoogjes kwijt bent in een maand... je verdient je gear heel rap terug, op voorwaarde dat je het blijft doen natuurlijk, maar die kans is met goede spullen een flink stuk groter als met een startersetje :)
Als je je ergert aan de werking van je esig op wat voor manier dan ook, is de verleiding groot om ermee te nokken, en dat moet je niet hebben natuurlijk ;)
Max ¤50,- maar ik sta wel open voor tips daarboven als de kwaliteit enorm verschilt. Aangezien ik het wil betalen moet het wel redelijk blijven :7. Ik had inderdaad gelezen dat je uiteindelijk aardig wat kan besparen.

En bedankt voor de hulp.
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:41:55 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150084278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:33 schreef Flexit het volgende:

[..]

Max ¤50,- maar ik sta wel open voor tips daarboven als de kwaliteit enorm verschilt. Aangezien ik het wil betalen moet het wel redelijk blijven :7. Ik had inderdaad gelezen dat je uiteindelijk aardig wat kan besparen.

En bedankt voor de hulp.
Superdeal en succes verzekerd.. momenteel eigenlijk een beetje hét setje wat veel dampers kopen ná hun startersspul. wel een beetje boven je budget, maar reken het eens om naar pakjes shag? Tien daagjes volhouden en hij is gratis, met een week niet gerookt als winst ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:17:00 #26
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150086692
Istick en nautilus, die superdeal, eigenlijk iets wat men moet nemen als starter om zo een mogelijke terugval naar die stinkpeuken te minimaliseren

Zeker aanschaffen,.. Wat lekkere liquid erbij en dit topic heeft waarschijnlijk weer een leven gered :+


Nog geen pretpakketje uit Frankrijk mogen ontvangen :(.

Heeft iemand weleens een puffstore bezocht ? Zo ja, hoe zijn die liquids daar ? Ik heb 2 koprollen en 3x struikelen zo een winkel naast mijn werk zitten
Mai pben rai~!
pi_150086906
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Superdeal en succes verzekerd.. momenteel eigenlijk een beetje hét setje wat veel dampers kopen ná hun startersspul. wel een beetje boven je budget, maar reken het eens om naar pakjes shag? Tien daagjes volhouden en hij is gratis, met een week niet gerookt als winst ;)
Thanks, zal die eens bekeken, hopelijk schrikt de vorm niet af. En dan een paar van die e-liquids om even vooruit te kunnen. Die besparing kan flink oplopen :).
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:23:49 #28
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150087164
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:20 schreef Flexit het volgende:

[..]

Thanks, zal die eens bekeken, hopelijk schrikt de vorm niet af. En dan een paar van die e-liquids om even vooruit te kunnen. Die besparing kan flink oplopen :).
Welke liquids heb je op het oog?
Mai pben rai~!
pi_150087357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:23 schreef KNAK het volgende:

[..]

Welke liquids heb je op het oog?
Weet nog niet precies welke, één van de tabakssmaken in ieder geval. Kans verkleinen dat ze terug gaat naar gewone (half-zware) shag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Flexit op 26-02-2015 21:45:56 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:31:01 #30
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150087710
Ik ben zelf nog een volwaardige amateur na een maand hiermee bezig te zijn. Wellicht kunnen de experts tips geven hier over welke tabak doorgaans het beste uit de bus komt. Andere smaken kan je ook krijgen met nicotine, iets waar ik als verstokte ex-roker (20 jaar) de normale peuken mee heb kunnen laten liggen

Het zou jammer zijn als de aanstormende nieuwe damper het laat liggen omdat de liquid ranzig bevonden wordt
Mai pben rai~!
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:48:30 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150088917
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:20 schreef Flexit het volgende:

[..]

Thanks, zal die eens bekeken, hopelijk schrikt de vorm niet af. En dan een paar van die e-liquids om even vooruit te kunnen. Die besparing kan flink oplopen :).
Sja, is wellicht meteen een beetje technisch, maar dat ding is regelbaar in voltage, en andere vormen van e-sigs die dat hebben/kunnen zijn de 'gewone' cilindrische, oftewel penmods, en die zijn dan meestal weer een stuk dikker en langer als wat sjiek is zeg maar.. dan is een boxmodje een prima alternatief.
Iets vergelijkbaars qua power en regelbaarheid in een stickvorm is bijvoorbeeld een Vamo V5, maar dat vind ik persoonlijk een redelijk flimsy (lees: gammel) ding, plus dat je dan ook een redelijke kruisraket in je handen hebt.

En koop niet teveel liquids in één keer; er is HEEL veel te koop, en eigenlijk raad ik tabakssmaakjes eigenlijk standaard af, omdat het tóch niet naar peuken smaakt, en dat valt altijd weer tegen. Pak liever iets zoets van een goed merk, en ja, die 2 of 3 euro wat een goede duurder is, is het geld vaak echt waard.. Wil je tóch iets tabakkerigs; pak dan tabak met een smaakje of zoetje erbij; heel veel tabakdampers zijn gek op RY4-achtige smaakjes, dat is ergens in de contreien van tabak met caramel, heb hem zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar schijnt best ok te zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150089988
quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sja, is wellicht meteen een beetje technisch, maar dat ding is regelbaar in voltage, en andere vormen van e-sigs die dat hebben/kunnen zijn de 'gewone' cilindrische, oftewel penmods, en die zijn dan meestal weer een stuk dikker en langer als wat sjiek is zeg maar.. dan is een boxmodje een prima alternatief.
Iets vergelijkbaars qua power en regelbaarheid in een stickvorm is bijvoorbeeld een Vamo V5, maar dat vind ik persoonlijk een redelijk flimsy (lees: gammel) ding, plus dat je dan ook een redelijke kruisraket in je handen hebt.

En koop niet teveel liquids in één keer; er is HEEL veel te koop, en eigenlijk raad ik tabakssmaakjes eigenlijk standaard af, omdat het tóch niet naar peuken smaakt, en dat valt altijd weer tegen. Pak liever iets zoets van een goed merk, en ja, die 2 of 3 euro wat een goede duurder is, is het geld vaak echt waard.. Wil je tóch iets tabakkerigs; pak dan tabak met een smaakje of zoetje erbij; heel veel tabakdampers zijn gek op RY4-achtige smaakjes, dat is ergens in de contreien van tabak met caramel, heb hem zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar schijnt best ok te zijn.
Bedankt voor de tips! Die Vamo ziet er inderdaad erg groot uit, ik hou het nog wel even bij die iStick 20W Nautilus.

En dan misschien met RY4 Play zoals jij zei en Best damn tobacco.

[ Bericht 6% gewijzigd door Flexit op 26-02-2015 22:18:55 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:16:44 #33
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150090732
Ik heb ook de istick, en alleen de tank komt er bovenuit als ik deze de hand heb. Kreeg ik maar dit advies toen ik hier als starter kwam.. Ik ben dan ook begonnen met een Aspire mini kruisraket :')

Ik heb overigens besloten ( sneller dan gedacht :D ) om een dripper erbij te nemen, en dat proces zal worden versneld als mijn samples uit Frankrijk goed bevallen.

Ik moet dan naast de istick 30w een ander geval erbij halen hiervoor heb ik begrepen. Sounddragon had me iets aanrpgeraden, op Fasttech, met een schip erop,.. Ook heb ik wat reviews bekeken over de Magma, ook dat krijgt positieve beoordelingen. Is dit alles nog actueel of is er meer wat echt de moeite waard is ?
Mai pben rai~!
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:20:18 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150090923
Die Tugboat RDA is een prima en degelijk ding, nog steeds één van mijn favo drippers :P of doel je nou op een mechmod? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:25:13 #35
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150091379
Uhhh. Zit daar verschil in ? Geen idee

Ik heb begrepen dat die drippers op een batterij gedraaid kunnen worden, en klaar,..
Had ook begrepen dat een 30w istick niet voldoende is

Verder zit de rest nog in de twilight zone bij mij

Ik meen wel te herinneren dat er ook een tank mogelijk is, en door erop te drukken dat deze dan driptip, wat een dripper wat mobieler maakt en je dus niet na 5 vapes met pipet moet bijvullen
Mai pben rai~!
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:37:27 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150092200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:25 schreef KNAK het volgende:
Uhhh. Zit daar verschil in ? Geen idee

Ik heb begrepen dat die drippers op een batterij gedraaid kunnen worden, en klaar,..
Had ook begrepen dat een 30w istick niet voldoende is

Verder zit de rest nog in de twilight zone bij mij

Ik meen wel te herinneren dat er ook een tank mogelijk is, en door erop te drukken dat deze dan driptip, wat een dripper wat mobieler maakt en je dus niet na 5 vapes met pipet moet bijvullen
Hehe, je haalt wat dingen door elkaar.. Dripper is wat je erop draait, en een mechmod is de batterijhouder; een iStick zonder chippie erin zeg maar.. daar gaat de dripper op.. En in allebei (drippers én mechmods) heb je uiteraard veel verschillen :Y

Mijn ervaring met de tugboat is eigenlijk dat het een heel stevig en goed gebouwd ding is met lekker wat ruimte op het deck om te bouwen, zodat het niet meteen heel pielepeuterig wordt. Enige minnetje vónd ik de airflow, die mocht iets beter (gaatjes effe opboren) en daarna vond ik het een geweldig ding, en nog steeds.. Ik gebruik nu nog maar één dripper met grote regelmaat, en ik heb er 15 ofzo, en dat is mijn Tugboat. Als ik een dripper mee moet nemen heb ik liever de CLT1 of een Plume Veil, omdat je daarvan de airslots kunt afsluiten, dat scheelt lekkage, en dat kan bij de Tug weer niet.

Qua mech moet je voornamelijk kijken naar wat je mooi vindt. Het belangrijkste bij een mech is de schakelaar; die moet degelijk en stevig zijn, en goed werken.. met een schakelaar die in de mod verzonken zit heb ik de beste ervaringen, die hoef je ook niet altijd te locken en ze werken (bij mij) vaak beter om de één of andere duistere reden. Met een schakelaar die niet verzonken zit heb je vaak te maken met een locking ring waarmee je de switch kunt blokkeren door hem naar onder te draaien, maar dat is vind ik in de praktijk stomvervelend, en als je hem in je zak stopt en hij gaat vuren, ben je héél snel met het ding eruitvissen, believe me :% :')

Mijn mechjes gebruik ik eigenlijk om de beurt allemaal nog wel, ook al heb ik daar wel mijn favo's van..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:46:07 #37
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150093064
Dan maar beginnen bij het begin,.. Die mechmod eerst

Zal zeker een apparaat zijn wat de 30w passeert,.. Noem eens wat op zou ik zeggen :)
Mai pben rai~!
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:09:23 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150094528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:46 schreef KNAK het volgende:
Dan maar beginnen bij het begin,.. Die mechmod eerst

Zal zeker een apparaat zijn wat de 30w passeert,.. Noem eens wat op zou ik zeggen :)
Hehehe.. een mechmod doet niet aan wattage.. die levert gewoon alle prik die een batterij kan leveren.. wattage is voor chippies.. mechmods zijn voor bazen.

Mijn persoonlijke favo : Cartel mod.. Fijn ding, fijne switch, wel een redelijk zwaar apparaat omdat hij 3mm dikwandig is. Je kunt ze ook 18650 only kopen, maar let op dat je diezelfde switch hebt.. hij is er ook in RVS trouwens.. en als er 1:1 bij staat is het een 1 op 1 clone, dat zijn vaak de beste..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:18:42 #39
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150095031
Wel mooi dingetje. RVS is dan wel gewenst ja, en zeker als er een rvs RDA bovenop komt

Dus dat ding dat vuurt datgene wat er voor batterij in zit... Is dus niet verstelbaar.
Die getallen 26650 en 18**** zeggen mij niets,.. En een full set, 3 apparaten, :D. Geen idee wat dat dan weer is...

Moet het nodige nog gaan leren hierover zie ik,..
Mai pben rai~!
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:23:30 #40
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_150095319
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:18 schreef KNAK het volgende:
Wel mooi dingetje. RVS is dan wel gewenst ja, en zeker als er een rvs RDA bovenop komt

Dus dat ding dat vuurt datgene wat er voor batterij in zit... Is dus niet verstelbaar.
Die getallen 26650 en 18**** zeggen mij niets,.. En een full set, 3 apparaten, :D. Geen idee wat dat dan weer is...

Moet het nodige nog gaan leren hierover zie ik,..
Yep je sluit als het ware gewoon je batterij rechtstreeks aan op je RDA, alleen er zit een schakelaartje tussen.
Die getallen zijn de maten van de batterij zo uit het hoofd zijn de eerste twee cijfer de breedte en de rest is de lengte.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:23:44 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150095334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:18 schreef KNAK het volgende:
Wel mooi dingetje. RVS is dan wel gewenst ja, en zeker als er een rvs RDA bovenop komt

Dus dat ding dat vuurt datgene wat er voor batterij in zit... Is dus niet verstelbaar.
Die getallen 26650 en 18**** zeggen mij niets,.. En een full set, 3 apparaten, :D. Geen idee wat dat dan weer is...

Moet het nodige nog gaan leren hierover zie ik,..
Ja, duidelijk, lees en youtube je effe een beetje in, want dit zijn dus wel de listigere devices heah.. geen electronica die je op wat voor manier dan ook beschermt, en een 18650 batterij is geen lieverdje; daar zit een hoop prik in.
18650 is trouwens ook de maat die je moet hebben.. dat is het type batterij en wordt aangeduid door de maat: diameter is 18mm en de lengte dus 650 mm.. je hebt ook 18500 18350 batterijen en daar zijn die andere buisjes dus voor.. je schroeft de top- en endcap (de switch) op een kortere buis en je kunt andere batterijen gebruiken. Ik heb ze nog nooit gebruikt trouwens, ik heb alleen maar 18650's :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:33:24 #42
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150095890
Ben er al ingedoken , kom er wel snel achter door wat te snuffelen

Ik kan natuurlijk ook gewoon vragen wat ik moet bestellen, en dan is het een kwestie van coils erin knallen en klaar,... Zo ging het ook met de Lemo die ik nu prima onder de knie heb ;)
Mai pben rai~!
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:38:54 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150096159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:33 schreef KNAK het volgende:
Ben er al ingedoken , kom er wel snel achter door wat te snuffelen

Ik kan natuurlijk ook gewoon vragen wat ik moet bestellen, en dan is het een kwestie van coils erin knallen en klaar,... Zo ging het ook met de Lemo die ik nu prima onder de knie heb ;)
Ik wil je wel vertellen wat je moet bestellen hoor, maar dan is de leut er toch vanaf? juist in de mechmods is er zooooooo gestoord veel te koop dat je het echt jóuw ding kunt maken.. enige wat je moet weten is dat hij een goede switch moet hebben en bij voorkeur een verstelbare pluspin, zodat al je tanks er mooi vlak op kunnen..
Ga eens lekker rondklikken op FT, kijk wat je mooi vindt, post linkjes hier, dan kijken wij wel of het fatsoenlijke kwaliteit is voor zover dat kan op een plaatje. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:41:39 #44
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150096291
https://www.fasttech.com/products/3027/10008265/1770602

Dat is 1

De verschillende tubes zijn dus verschillende maten , specifiek voor de batterij,.. Das stimmt?
Mai pben rai~!
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:45:25 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150096462
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:41 schreef KNAK het volgende:
https://www.fasttech.com/products/3027/10008265/1770602

Dat is 1

De verschillende tubes zijn dus verschillende maten , specifiek voor de batterij,.. Das stimmt?
Jep, en dit is de enige goede keuze.. ze hebben hem ook in een losse enkele 18650 uitvoering, maar die heeft zo op het oog een cheapass fuckswitch. Deze heeft dezelfde als de mijne en die is gewoon perfect ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150096502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:41 schreef KNAK het volgende:
https://www.fasttech.com/products/3027/10008265/1770602

Dat is 1

De verschillende tubes zijn dus verschillende maten , specifiek voor de batterij,.. Das stimmt?
goeie ^O^ .
precies die heb ik ook.

nog ff een pro-tip voor fasttech; ga niet voor het goedkoopste. die paar euro extra zijn het vaak wel waard ;)
en vooral; LEES DE COMMENTS!! daaraan kan je vaak wel zien of het top of flop is.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:49:39 #47
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_150096643
Tweede batch aroma's zijn eindelijk binnen, van Capella en het zit in flesjes met mooie etiketten en het ruikt tenminste naar wat er op het flesje staat. Drupje van alles geproeft met wat water en de Toasted Almond maakt me vooral nieuwsgierig. De sweetener doet ook wat het zegt en is verschrikkelijk zoetig dus daarvan maar niet teveel in eerste instantie :+ Dit weekend dus lekker aan het mixen.
2019: The Great Awakening
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:54:39 #48
24329 KNAK
ff w88,......
pi_150096853
Dus dat is 1... En na wat reviews bekeken te hebben op YouTube zie ik dus dat voor iedere tube er een andere batterij is,,, Duidelijk daar de tubes verschillende maten zijn.. Het switchen van tube naar tube is dus switchen van batterij output,.. Neem aan dat dat de logica is achter het hebben van verschillende tubes..

Batterij moet dus ook gekocht worden, en in den beginne zal ik niet voor alle 3 de tubes een batterij willen hebben, maar voor 1,... Of is het aan te raden wel voor alle 3 direct maar de batterijen te bestellen daar er (grote) verschillen zijn (?). Zo zegt Sounddragon dat alleen de 18650 gebruikt wordt,.. Dat zal dan ongetwijfeld een reden hebben :p


Gelukkig lees ik altijd reviews,.. En ben dan ook van mening dat goedkoop vaak duurkoop is,..
Mai pben rai~!
pi_150097215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:54 schreef KNAK het volgende:
Dus dat is 1... En na wat reviews bekeken te hebben op YouTube zie ik dus dat voor iedere tube er een andere batterij is,,, Duidelijk daar de tubes verschillende maten zijn.. Het switchen van tube naar tube is dus switchen van batterij output,.. Neem aan dat dat de logica is achter het hebben van verschillende tubes..

Batterij moet dus ook gekocht worden, en in den beginne zal ik niet voor alle 3 de tubes een batterij willen hebben, maar voor 1,... Of is het aan te raden wel voor alle 3 direct maar de batterijen te bestellen daar er (grote) verschillen zijn (?). Zo zegt Sounddragon dat alleen de 18650 gebruikt wordt,.. Dat zal dan ongetwijfeld een reden hebben :p
simpel; POWERRRRR!!
de 18650 heeft de hoogste ampère limiet en de langste levensduur.
de ampères heb je nodig als je serieuze sub-ohm coils gaat gebruiken.
koop daarom ook goede batterijen. neem de samsung 25r.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 00:03:13 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150097285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:54 schreef KNAK het volgende:
Dus dat is 1... En na wat reviews bekeken te hebben op YouTube zie ik dus dat voor iedere tube er een andere batterij is,,, Duidelijk daar de tubes verschillende maten zijn.. Het switchen van tube naar tube is dus switchen van batterij output,.. Neem aan dat dat de logica is achter het hebben van verschillende tubes..

Batterij moet dus ook gekocht worden, en in den beginne zal ik niet voor alle 3 de tubes een batterij willen hebben, maar voor 1,... Of is het aan te raden wel voor alle 3 direct maar de batterijen te bestellen daar er (grote) verschillen zijn (?). Zo zegt Sounddragon dat alleen de 18650 gebruikt wordt,.. Dat zal dan ongetwijfeld een reden hebben :p
Jep, batterijen koop je in Nederland, die shippen ze per boot (mogen niet vliegen) duurt te lang, en batterijen moeten GOED en origineel zijn, dus die haal je gewoon hier.. en je wilt er 2, dan kun je wisselen terwijl je laadt. En ja, je hebt dus ook een lader nodig :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')