abonnement Unibet Coolblue
pi_150139483
H
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Jij in OUD? Vertel 's.... :)

En dank allemaal, maar ik postte het vooral als 'carpe diem'.
Haha dat je dat opvalt Gao, ik lurk hier al heeeeeeeeeeeeeel lang, en post zo af en toe ook wel eens wat.
Maar tegenwoordig ook legaal! We zijn sinds mei 2014 de trotse ouders van het mooiste meisje ter wereld. Het was al lang onze wens om een kindje te adopteren, en dat is nu dus het geval. ( Althans, nog niet helemaal afgerond, maar het eind is in zicht hopen we)
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  zaterdag 28 februari 2015 @ 11:24:40 #102
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150139893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:04 schreef elvy het volgende:
Haha dat je dat opvalt Gao, ik lurk hier al heeeeeeeeeeeeeel lang, en post zo af en toe ook wel eens wat.
Maar tegenwoordig ook legaal! We zijn sinds mei 2014 de trotse ouders van het mooiste meisje ter wereld. Het was al lang onze wens om een kindje te adopteren, en dat is nu dus het geval. ( Althans, nog niet helemaal afgerond, maar het eind is in zicht hopen we)
Ik had je post in TRV natuurlijk ook al gezien ;) En ik kon me herinneren dat je jaren geleden al eens schreef over adoptie. Wat fijn dat het gelukt is! Van harte gefeliciteerd O+
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2015 @ 12:27:28 #103
37843 lady-wrb
kortaf
pi_150141128
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:11 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Gisteren nog een hele mooie, zachte omslagdoek gaan kopen, vanmorgen alles ingepakt want mijn man vertrekt zo naar Nederland en zou het dan op de bus doen, snel nog even het adres gevraagd, want dat staat op mijn Nederlandse sim....... en het is te laat. Wat is kanker toch een ontzettende kutziekte :(
;(

gecondoleerd.

mijn kaartje is aangekomen en ze vond het prachtig wat erop stond
  zaterdag 28 februari 2015 @ 12:29:18 #104
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150141183
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:27 schreef lady-wrb het volgende:
mijn kaartje is aangekomen en ze vond het prachtig wat erop stond
Zie je nou wel! :)
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2015 @ 12:33:27 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_150141286
pffff door alle toestanden met haar vriendin is mijn moeder nu ook ineens dr uitvaart aan het regelen.
ze heeft de muziek al klaar, dr spullen zijn al verdeeld en of ik dan wil spreken.
hoezo lekker voortvarend te werk gaan :D
zal ik maar vast gaan schrijven?
  zaterdag 28 februari 2015 @ 12:47:03 #106
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_150141587
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:33 schreef lady-wrb het volgende:
zal ik maar vast gaan schrijven?
Kan ze dat zelf niet doen? :P
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 12:52:07 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150141722
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:33 schreef lady-wrb het volgende:
pffff door alle toestanden met haar vriendin is mijn moeder nu ook ineens dr uitvaart aan het regelen.
ze heeft de muziek al klaar, dr spullen zijn al verdeeld en of ik dan wil spreken.
hoezo lekker voortvarend te werk gaan :D
zal ik maar vast gaan schrijven?
Niet druk over maken, mijn moeder heeft jaren geleden haar rouwkleed al gemaakt (hoewel ik niet weet waar dat nu ligt, want ze zijn verhuisd), en de crematiemuziek van mijn vader herken ik al jaren op de eerste tonen.

Dat laatste was ooit wel een reden voor vreemde blikken, toen ik het in een behoorlijk chique dameskledingwinkel hoorde en vrolijk tegen mijn moeder zei "oh wat leuk, papa z'n crematiemuziek!" :')

Overigens waren wij vorige week naar aanleiding van het overlijden van de buurman onze eigen plannen qua begraafplaats ook aan het herzien, dus heel vreemd is het niet als je er middenin zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 februari 2015 @ 14:11:41 #108
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150143755
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:33 schreef lady-wrb het volgende:
pffff door alle toestanden met haar vriendin is mijn moeder nu ook ineens dr uitvaart aan het regelen.
ze heeft de muziek al klaar, dr spullen zijn al verdeeld en of ik dan wil spreken.
hoezo lekker voortvarend te werk gaan :D
zal ik maar vast gaan schrijven?
Ik vind ook dat ze dat best zelf kan :P

Maar mijn ouders zijn/waren ook bij vlagen opeens met hun uitvaart bezig. Toen mijn vader daadwerkelijk overleed bleek dat betrekkelijk: hij had inderdaad de lijst met adressen en de muziek klaar, maar zeven jaar achterstallige administratie en een berg schulden voor ons laten liggen. Ik had liever zelf de muziek uitgezocht ;)
pi_150143792
Gao gecondoleerd :*


Ik vind het sowieso altijd goed als mensen hiermee bezig zijn. Je hoort zo vaak dat er niets geregeld is en dat de nabestaanden dan alles ad hoc moeten regelen. Het is gewoon fijn als er bepaalde dingen op papier staan.
Mijn moeder heeft een boekje waar ze dingen in opschrijft. Gewoon mooie gedichten en misschien ook wensen. Ik kijk er niet in. Het is van haar.
Mijn vader zegt: 'jullie regelen her maar het maakt mij allemaal niet uit'.
Dat is dus eigenlijk strontvervelend, want als het ooit zover is moeten we alles nog bedenken en regelen.

Mijn vriend en ik weten van elkaar of we begraven of gecremeerd willen worden. Mijn vriend had ook een nummer wat hij graag gedraaid wilde hebben, maar gezien we 15 jaar verder zijn zal ik eens vragen of hij dat nog wel wil.

Niks verkeerd om er af en toe over te praten of wat op te schrijven. Want niet iedereen wordt 100....
  zaterdag 28 februari 2015 @ 14:19:47 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150143902
Wij hadden trouwens vorige week een prachtige uitvaart, uit de dienst bleek weer wat voor enorm feest hij van zijn (veel te vroeg beëindigde) leven had gemaakt, en na de begrafenis was het condoleren bijna weer een feest; wijn en borrelhapjes.

Echt mooi als je dat als nabestaanden zo kunt doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150144105
Dat is mijn wens ook Leandra.. bitterballen en drankjes..

toen M zijn oma overleed wisten ze ook niet of ze begraven of gecremeerd wilde worden.

Bij mijn schoonvader wisten we wel dat hij gecremeerd wilde worden maar qua muziek wisten we helemaal niks. M heeft toen eea uitgezocht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150144107
hier is er wel gesproken over donatie en begraven/cremeren.

welke voor mij afhangt of mijn ouders nog leven. mijn ouders hechten veel waarde aan een graf en vinden cremeren een raar/eng idee (komt niet voor in de familie). dus als zij nog leven dan wordt het begraven. maar als ze niet meer leven(of niet zoverre bij kennis zijn) wordt het cremeren, ik wil niemand opzadelen met grafrechten en het mogelijk ruimen daarvan.
bij mijn man in de familie is cremeren gebruikelijk.

met donatie is ook rekening gehouden met zowel eigen wensen als wens van de nabestaanden. op verzoek van mijn moeder heb ik de donatie van huid uitgezonderd ivm wasritueel.

verdere details zoals muziek nog niet over nagedacht eerlijk gezegd.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 14:33:37 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150144234
Mijn ouders willen gecremeerd worden, ik wil weer begraven worden, ik vind cremeren niets.

Overigens is dat idee extra versterkt doordat ik nog een jong kind heb.

Als hij 40+ is als ik ga dan moet hij maar zien of ze me cremeren, maar als hij nog jong is dan denk ik dat begraven handiger is, dan kun je zo'n overleden moeder wat makkelijker bereikbaar houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150144273
wij ook verder niet. Inderdaad heb ik wel een donor codicil en mijn vriend niet.
Muziek vind ik lastig. Het Scheelt enorm op welke leeftijd iemand overlijdt vind ik. Tuurlijk is veel muziek altijd wel mogelijk, maar ik was bijvoorbeeld aangenaam verrast toen mijn ik op de uitvaart van mijn leidinggevende (ook veel te jong dus, net 50) redelijk moderne muziek hoorde.
Dat ging echt van 'Nights in White satin' van the moody blues tot aan 'sweet goodbye' van Krezip.
pi_150146255
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:33 schreef Leandra het volgende:
Mijn ouders willen gecremeerd worden, ik wil weer begraven worden, ik vind cremeren niets.

Overigens is dat idee extra versterkt doordat ik nog een jong kind heb.

Als hij 40+ is als ik ga dan moet hij maar zien of ze me cremeren, maar als hij nog jong is dan denk ik dat begraven handiger is, dan kun je zo'n overleden moeder wat makkelijker bereikbaar houden.
waarom is cremeren niet/minder bereikbaar?
urn kan ook worden bijgezet op een begraafplaats waardoor het bereikbare naar mijn idee niet veel anders is dan begraven. met uitstrooien kan je ook een bereikbare plek creëren.

maar bovenal vooral doen waar jij je goed bij voelt. misschien denk ik er met kinderen ook wel anders over.
pi_150146895
Dat je dan 3,5 week na je operatie het ziekenhuis belt omdat je toch wat zaken hebt waarover je je zorgen maakt en dat ze dan zeggen "als u zich zorgen maakt moet u maandag maar terugbellen" :(

Zet dan niet in de brief dat ik ook in het weekend mag bellen.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:31:13 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150147310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 15:48 schreef Elleska het volgende:

[..]

waarom is cremeren niet/minder bereikbaar?
urn kan ook worden bijgezet op een begraafplaats waardoor het bereikbare naar mijn idee niet veel anders is dan begraven. met uitstrooien kan je ook een bereikbare plek creëren.

maar bovenal vooral doen waar jij je goed bij voelt. misschien denk ik er met kinderen ook wel anders over.
Zo voelt dat voor mij, na cremeren is er voor mij niets meer, bijzetten kan ik niets mee, dus dan wordt het verstrooien.... gone with the wind.
En om nou met een kind naar een strooiveld te gaan van "hier zweeft mama" is het voor mij niet, ik heb echt een plek nodig waar iets/iemand is, ik merk dat ook met het graf van mijn grootouders.
Ondanks het feit dat ze al 45 en 25 jaar dood zijn zie ik hun graf als de plek waar ze "zijn", daar kan ik ook makkelijk even gedag komen zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:32:08 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150147343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:16 schreef danic het volgende:
Dat je dan 3,5 week na je operatie het ziekenhuis belt omdat je toch wat zaken hebt waarover je je zorgen maakt en dat ze dan zeggen "als u zich zorgen maakt moet u maandag maar terugbellen" :(

Zet dan niet in de brief dat ik ook in het weekend mag bellen.
Nee idd...
Nou zal het wel bedoeld zijn geweest voor acute zorgen direct na de operatie, maar dan nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150147435
Nou er is me tijdens een eerder bezoek (volgens planning ;)) verzekerd dat ik altijd mag bellen. Ook in het weekend. Het was een zware operatie die ik niet moest onderschatten...
Dan kan ik hier echt even helemaal niks mee hoor. Dus ik ga maandag wel weer bellen
}:|
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:38:04 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150147531
Nee, kan me voorstellen dat je daar dan niets mee kunt.... ze hadden je ook gewoon kunnen doorverbinden met de dienstdoende gynaecoloog of degene in opleiding...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150147745
Ja die had ik. De arts-assistent gynaecologie. Tenminste. ...ik had gevraagd daarmee doorverbonden te worden. Want dat stond in de brief....
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:43:34 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150147775
Nou ja zeg, en die zei dat je maandag maar moest terugbellen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150147884
Jep. Ze konden op afstand niets zien dus ik moest maandag maar terugbellen.
Als ze nou gelijk een afspraak voor me had gemaakt die maandag...

En ik ben ook zo'n trut hè. Die dat dan zelf ook op dat moment niet bedenkt en voorstelt |:(
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:49:23 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150148001
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:46 schreef danic het volgende:
Jep. Ze konden op afstand niets zien dus ik moest maandag maar terugbellen.
Als ze nou gelijk een afspraak voor me had gemaakt die maandag...

En ik ben ook zo'n trut hè. Die dat dan zelf ook op dat moment niet bedenkt en voorstelt |:(
Dat kon ze waarschijnlijk ook niet.... en het afsprakenbureau is gesloten natuurlijk.

Maar dat ze niet voorgesteld heeft dat ze even van dichtbij zou kijken is idd een beetje dom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150148126
Ja leek mij ook.
Dus ik heb mijn vriend maar laten kijken :')
En die denkt dat het lidteken weefsel is en dat het in de komende weken van herstel wel goed komt. Maar ik wil dat graag ook even van een deskundige horen, omdat ik het gek vind op deze plek al lidtekenweefsel tegen te komen....maar ik zie ook snel beren op de weg hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')