Als je een oude amerikaan op LPG rijdt en je doet een keer 4000km per jaar, dan is het gewoon niet meer te doen tenzij je erg vermogend bentquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat mensen er geen geld voor over hebben is niet in eerste instantie de schuld van de overheid. de echte liefhebber zal er wel dat geld voor over hebben.
Mensen die dat niet hebben zijn imho geen liefhebber maar willen gewoon goedkoop rijden. Dat is niet erg maar laten ze daar dan gewoon ook eerlijk in zijn.
Dat is natuurlijk erg relatief voor iedereen. Voor de een is 1000 euro veel, voor de ander valt er meer uit z'n broekzak als hij rent.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als je een oude amerikaan op LPG rijdt en je doet een keer 4000km per jaar, dan is het gewoon niet meer te doen tenzij je erg vermogend bent
Een klassieke amerikaan op gas gaat gauw richting (of over) de 150 euro per maand.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk erg relatief voor iedereen. Voor de een is 1000 euro veel, voor de ander valt er meer uit z'n broekzak als hij rent.
Maar wat kost dat dan?
Vind ik niet veel. Mijn auto die ik nieuw heb gekocht kost me een veelvoud daarvan (incl afschrijving). En dan heb ik nog geen meter erin gereden.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Een klassieke amerikaan op gas gaat gauw richting (of over) de 150 euro per maand.
Ja dag. Natuurlijk zijn er liefhebbers en mensen die willen profiteren van een regeling. Zo'n oude 220D kopen voor woon-werk verkeer en ondertussen wegenbelastingvrij rijden, ja die moesten worden aangepakt. Er zijn/waren zat mensen die gewoon een benzine oldtimer hadden en misschien een paar keer per maand ermee reden. Zoals ik. Die dingen zijn al niet goedkoop qua brandstof en onderhoud, maar als er dan ook nog eens hogere wegenbelasting bij komt dan kom je op een punt dat je gewoon moet zeggen het is het niet meer waard. Ja een echte liefhebber blijft het gewoon betalen, maar ook al ben je nog zo'n liefhebber, uiteindelijk kan er een punt komen dat je het niet meer KAN betalen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat mensen er geen geld voor over hebben is niet in eerste instantie de schuld van de overheid. de echte liefhebber zal er wel dat geld voor over hebben.
Mensen die dat niet hebben zijn imho geen liefhebber maar willen gewoon goedkoop rijden. Dat is niet erg maar laten ze daar dan gewoon ook eerlijk in zijn.
voor de gemiddelde persoon is dat wel veel geld voor een auto die je af en toe op zondag gebruikt en vooral voor de lol in de schuur hebt staan.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vind ik niet veel. Mijn auto die ik nieuw heb gekocht kost me een veelvoud daarvan (incl afschrijving). En dan heb ik nog geen meter erin gereden.
Probleem is dat het meerendeel 'dat soort' auto's als hun dagelijkse vervoermiddel gebruikte.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
voor de gemiddelde persoon is dat wel veel geld voor een auto die je af en toe op zondag gebruikt en vooral voor de lol in de schuur hebt staan.
Volgens mij valt dat best wel mee.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Probleem is dat het meerendeel 'dat soort' auto's als hun dagelijkse vervoermiddel gebruikte.
Maar nu ik dit zo tik; ik zie nooit meer een Mercedes 190D de wegen vervuilen. Heeft die regeling dan toch nog wat goeds gebracht
Vanmorgen kwam ik aan op de parkeerplaats op m'n werk. Daar reed net een oud vierkant peugeot busje diesel weg. Serieus de hele straat blauw en stinken niet normaal
Een VAG diesel was er niets bij.
De oldtimer is over het algemeen dan ook niet de enige auto he... Men heeft hem erbij, dus die kosten die jij nu oplepelt hebben de oldtimerrijders ook gewoon.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vind ik niet veel. Mijn auto die ik nieuw heb gekocht kost me een veelvoud daarvan (incl afschrijving). En dan heb ik nog geen meter erin gereden.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat slechts een beperkt deel in de categorie "190D/220D voor dagelijks gebruik" viel en dat het overgrote deel van de oldtimers werd en wordt gereden voor 'erbij'.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Probleem is dat het meerendeel 'dat soort' auto's als hun dagelijkse vervoermiddel gebruikte.
Maar nu ik dit zo tik; ik zie nooit meer een Mercedes 190D de wegen vervuilen. Heeft die regeling dan toch nog wat goeds gebracht
Vanmorgen kwam ik aan op de parkeerplaats op m'n werk. Daar reed net een oud vierkant peugeot busje diesel weg. Serieus de hele straat blauw en stinken niet normaal
Een VAG diesel was er niets bij.
Dit is natuurlijk de grootste bullshit die er bestaat. Een liefhebber maakt financiële afwegingen voor hij een aanschaf doet. Op basis van de aanschafkosten, periodieke vaste kosten en de te verwachten incidentele kosten. Past de aanschaf dan binnen het budget, dan koopt de liefhebber een mooi exemplaar naar zijn zin.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat mensen er geen geld voor over hebben is niet in eerste instantie de schuld van de overheid. de echte liefhebber zal er wel dat geld voor over hebben.
Mensen die dat niet hebben zijn imho geen liefhebber maar willen gewoon goedkoop rijden. Dat is niet erg maar laten ze daar dan gewoon ook eerlijk in zijn.
Mijn brikkie staat te brakken op de oprit, ik reed er dagelijks dik 200 km mee, en geloof me, dat was bepaald niet goedkoop met een V6 op benzine. Je neemt dat voor lief omdat de rest van je kosten betrekkelijk laag zijn, daarentegen krijg je meer onderhoud voor je kiezen (ongeveer quitte metv mijn kilometervergoeding) Als je zelf kunt sleutelen is dat redelijk te doen, al kost een bakrevisie nog steeds gewoon 500¤ ofzo, ook al kun je hem er zelf onderuit trekken. Daarbij gaan dingen vaak stuk aan een oudere auto, maar dat neem je voor lief omdat je toch lekker in een bijzondere auto rijdt. Die achterlijke 3 maanden regel heeft hem de das omgedaan. Rijdend had hij weinig problemen, maar na het eerste wintertje stilstaan was hij eigenlijk al niet echt meer rijdbaar, omdat ik niet de optie heb om hem binnen te stallen. Nu is hij sielg, en staat aan de vooravond van zijn 2e winter buiten.. Ik rijd nu al anderhalf jaar een smerige stinkende oldie Benz uit het jaar kruik, dus het milieu is er niet echt op vooruitgegaan, en de garp is, dat dat nog vet goedkoper is (houd net iets minder als de helft van mijn km vergoeding over per maand) als mijn klassieker rijden ookquote:Op maandag 12 oktober 2015 17:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de grootste bullshit die er bestaat. Een liefhebber maakt financiële afwegingen voor hij een aanschaf doet. Op basis van de aanschafkosten, periodieke vaste kosten en de te verwachten incidentele kosten. Past de aanschaf dan binnen het budget, dan koopt de liefhebber een mooi exemplaar naar zijn zin.
Vervolgens veranderd de overheid de regels, ook voor bestaande gevallen. Waarmee de liefhebber ineens honderden euro's per jaar meer moet uitgeven om zijn hobby in stand te houden. Je kan nog zo'n enorme liefhebber zijn, maar de boodschappen voor je gezin moeten ook gedaan worden, je kinderen moeten gekleed worden en naar school, je moet je hypotheek en je energierekening betalen.
Hoe groot de liefhebberij ook is, er zit een grens aan het budget. Niemand zijn budget is oneindig en dan kan een verhoging van pakweg 100 euro per maand simpelweg teveel zijn om nog fatsoenlijk rond te kunnen komen. Dus ja, dan wordt je gedwongen door de overheid die tijdens het spel de regels veranderd om je hobby de deur uit te doen.
Stalling is ook niet gratis, zeker niet in de wintermaanden. En dan moet je alsnog kwarttarief betalen. En dat gaat alléén op wanneer het een auto op benzine betreft. Als je er in het verleden een LPG installatie in hebt laten bouwen omdat dit vanaf een laag aantal kilometers al lucratief was én bovendien schoner voor het milieu omdat de LPG anders in Rotterdam toch wordt afgefakkeld in plaats van nuttig gebruikt, kom je niet in aanmerking voor het kwarttarief en ben je goed de sigaar.
Een Daihatsu Ricky, Nissan Patrol of Isuzo stripper versus 'G-klasse/LaRo/Toyota 4x4 cabrio/pick-up' is als skiën versus snowboarden. Dat zijn twee verschillende kampen.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 15:59 schreef pvdplanet het volgende:
Geen Daihatsu Rocky, Nissan Patrol, Isuzu Trooper?
Moet eigenlijk zeggen dat het jongetje in mij zo'n "legerding" wil. 280/300 GE oid. lijkt mij toch niet gek. Maar er zijn zoveel modellen, maar vaak weinig verkocht in de omgeving van NL, dat ik nog niet alles heb bekeken. Eens een oude Autotest uit 1990 van zolder halen. Wil wel een pick-up; bedoeling is vervoer naar de stort van tuinrommel ed. en een beetje rondcrossen in het bos.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 15:59 schreef pvdplanet het volgende:
Geen Daihatsu Rocky, Nissan Patrol, Isuzu Trooper?
Die ik noemde zijn/worden ook klassieker. Dat zie ik wat minder snel gebeuren bij een Rocky. Een Patrol zit er wat tussen in. Een wat populairder model is makkelijker qua onderdelen, en als je 'm weer kwijt wil. Een oude Land Rover kan je bijna niet op verliezen. Als je een goeie kunt vinden.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 16:12 schreef KosterT het volgende:
[..]
Een Daihatsu Ricky, Nissan Patrol of Isuzo stripper versus 'G-klasse/LaRo/Toyota 4x4 cabrio/pick-up' is als skiën versus snowboarden. Dat zijn twee verschillende kampen.
Zekers!! Om dit heugelijke feit te vieren heb ik vanmiddag de bumpers van m'n ouwe gebakje alvast gepoetst. Ze moet natuurlijk volgende week wel netjes voor de dag komen.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 15:35 schreef pvdplanet het volgende:
Nog 4 dagen en dan mogen onze barrels de weg weer op
Het stof weggeblazen, effe gestart en naar buiten gereden. Genoten van de geur van skai en katloze uitlaatgassen. Heerlijkquote:Op zaterdag 25 februari 2017 16:50 schreef virl3 het volgende:
[..]
Zekers!! Om dit heugelijke feit te vieren heb ik vanmiddag de bumpers van m'n ouwe gebakje alvast gepoetst. Ze moet natuurlijk volgende week wel netjes voor de dag komen.
En 't weer zit ook al mee. De afgelopen dagen is het leeuwendeel aan pekel lekker weggespoeld. 's kijken of 't ouwe ding start volgende week.
Leuk bakkiequote:Op zaterdag 25 februari 2017 17:23 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Het stof weggeblazen, effe gestart en naar buiten gereden. ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |