abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:11:52 #51
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_156782832
quote:
19s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

dat mensen er geen geld voor over hebben is niet in eerste instantie de schuld van de overheid. de echte liefhebber zal er wel dat geld voor over hebben.

Mensen die dat niet hebben zijn imho geen liefhebber maar willen gewoon goedkoop rijden. Dat is niet erg maar laten ze daar dan gewoon ook eerlijk in zijn.
Als je een oude amerikaan op LPG rijdt en je doet een keer 4000km per jaar, dan is het gewoon niet meer te doen tenzij je erg vermogend bent
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:06:47 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156783888
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:11 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Als je een oude amerikaan op LPG rijdt en je doet een keer 4000km per jaar, dan is het gewoon niet meer te doen tenzij je erg vermogend bent
Dat is natuurlijk erg relatief voor iedereen. Voor de een is 1000 euro veel, voor de ander valt er meer uit z'n broekzak als hij rent.

Maar wat kost dat dan?
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:09:53 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_156783942
quote:
19s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:06 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk erg relatief voor iedereen. Voor de een is 1000 euro veel, voor de ander valt er meer uit z'n broekzak als hij rent.

Maar wat kost dat dan?
Een klassieke amerikaan op gas gaat gauw richting (of over) de 150 euro per maand.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:11:01 #54
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156783953
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:09 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Een klassieke amerikaan op gas gaat gauw richting (of over) de 150 euro per maand.
Vind ik niet veel. Mijn auto die ik nieuw heb gekocht kost me een veelvoud daarvan (incl afschrijving). En dan heb ik nog geen meter erin gereden.
pi_156784008
quote:
19s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

dat mensen er geen geld voor over hebben is niet in eerste instantie de schuld van de overheid. de echte liefhebber zal er wel dat geld voor over hebben.

Mensen die dat niet hebben zijn imho geen liefhebber maar willen gewoon goedkoop rijden. Dat is niet erg maar laten ze daar dan gewoon ook eerlijk in zijn.
Ja dag. Natuurlijk zijn er liefhebbers en mensen die willen profiteren van een regeling. Zo'n oude 220D kopen voor woon-werk verkeer en ondertussen wegenbelastingvrij rijden, ja die moesten worden aangepakt. Er zijn/waren zat mensen die gewoon een benzine oldtimer hadden en misschien een paar keer per maand ermee reden. Zoals ik. Die dingen zijn al niet goedkoop qua brandstof en onderhoud, maar als er dan ook nog eens hogere wegenbelasting bij komt dan kom je op een punt dat je gewoon moet zeggen het is het niet meer waard. Ja een echte liefhebber blijft het gewoon betalen, maar ook al ben je nog zo'n liefhebber, uiteindelijk kan er een punt komen dat je het niet meer KAN betalen.

Als dat dan nog eens een regeling is die totaal nergens op slaat dan word je daar gewoon boos om.
Facts don't care about your feelings
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:13:33 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_156784011
quote:
19s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:11 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vind ik niet veel. Mijn auto die ik nieuw heb gekocht kost me een veelvoud daarvan (incl afschrijving). En dan heb ik nog geen meter erin gereden.
voor de gemiddelde persoon is dat wel veel geld voor een auto die je af en toe op zondag gebruikt en vooral voor de lol in de schuur hebt staan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:16:20 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_156784064
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:13 schreef Catch22- het volgende:

[..]

voor de gemiddelde persoon is dat wel veel geld voor een auto die je af en toe op zondag gebruikt en vooral voor de lol in de schuur hebt staan.
Probleem is dat het meerendeel 'dat soort' auto's als hun dagelijkse vervoermiddel gebruikte.

Maar nu ik dit zo tik; ik zie nooit meer een Mercedes 190D de wegen vervuilen. Heeft die regeling dan toch nog wat goeds gebracht ;)

Vanmorgen kwam ik aan op de parkeerplaats op m'n werk. Daar reed net een oud vierkant peugeot busje diesel weg. Serieus de hele straat blauw en stinken niet normaal :r :r

Een VAG diesel was er niets bij.
pi_156784158
De E21 heb ik verkocht en is helemaal opgeknapt door iemand. Hoop dat die nog rond rijdt ergens.



M'n E23 rijdt nu ergens in België, verkocht voor een fractie van de aanschafprijs omdat niemand in NL dat ding meer wilt.



Dat milieuargument is bullshit, als je 50k per jaar rijdt in een nieuwe diesel ben je nog belastender voor het milieu bezig dan 1000km per jaar in een oldtimer. Los van het feit wat de productie van die auto heeft gekost, in dat opzicht is een oude auto gebruiken die toch al ooit geproduceerd zijn juist efficiënter ;) En wat boeit het, de aarde gaat niet kapot hoor :')

Ik rijd nu ook gewoon een (zo goed als) nieuwe auto. Comfort, zelden onderhoud, zuinig en veilig. Maar geen reet aan.
Facts don't care about your feelings
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:21:28 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_156784162
quote:
19s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Probleem is dat het meerendeel 'dat soort' auto's als hun dagelijkse vervoermiddel gebruikte.

Maar nu ik dit zo tik; ik zie nooit meer een Mercedes 190D de wegen vervuilen. Heeft die regeling dan toch nog wat goeds gebracht ;)

Vanmorgen kwam ik aan op de parkeerplaats op m'n werk. Daar reed net een oud vierkant peugeot busje diesel weg. Serieus de hele straat blauw en stinken niet normaal :r :r

Een VAG diesel was er niets bij.
Volgens mij valt dat best wel mee.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:40:36 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156784506
quote:
19s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:11 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vind ik niet veel. Mijn auto die ik nieuw heb gekocht kost me een veelvoud daarvan (incl afschrijving). En dan heb ik nog geen meter erin gereden.
De oldtimer is over het algemeen dan ook niet de enige auto he... Men heeft hem erbij, dus die kosten die jij nu oplepelt hebben de oldtimerrijders ook gewoon.
pi_156784585
quote:
19s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Probleem is dat het meerendeel 'dat soort' auto's als hun dagelijkse vervoermiddel gebruikte.

Maar nu ik dit zo tik; ik zie nooit meer een Mercedes 190D de wegen vervuilen. Heeft die regeling dan toch nog wat goeds gebracht ;)

Vanmorgen kwam ik aan op de parkeerplaats op m'n werk. Daar reed net een oud vierkant peugeot busje diesel weg. Serieus de hele straat blauw en stinken niet normaal :r :r

Een VAG diesel was er niets bij.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat slechts een beperkt deel in de categorie "190D/220D voor dagelijks gebruik" viel en dat het overgrote deel van de oldtimers werd en wordt gereden voor 'erbij'.

Voor het tegengaan van het misbruik van de regeling door niet-liefhebbers was al een oplossing bedacht: Optrekken van de leeftijd naar 30 jaar zoals in ons omringende landen waardoor import financiëel véél minder aantrekkelijk zou worden én afschaffen van de vrijstelling van de brandstoftoeslag voor Diesel en LPG. Deze overgangsregeling is slechts 1 jaar in werking geweest en in dat jaar is de import van diesels reeds fors gedaald. De regeling had dus het gewenste effect, zonder dat de liefhebbers daarvan de dupe werden.

En ondanks dat er reeds effectieve wijzigingen waren doorgevoerd in de oldtimerregeling, is er vervolgens een gedrocht van een regeling doorgedrukt.
pi_156784763
quote:
19s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

dat mensen er geen geld voor over hebben is niet in eerste instantie de schuld van de overheid. de echte liefhebber zal er wel dat geld voor over hebben.

Mensen die dat niet hebben zijn imho geen liefhebber maar willen gewoon goedkoop rijden. Dat is niet erg maar laten ze daar dan gewoon ook eerlijk in zijn.
Dit is natuurlijk de grootste bullshit die er bestaat. Een liefhebber maakt financiële afwegingen voor hij een aanschaf doet. Op basis van de aanschafkosten, periodieke vaste kosten en de te verwachten incidentele kosten. Past de aanschaf dan binnen het budget, dan koopt de liefhebber een mooi exemplaar naar zijn zin.

Vervolgens veranderd de overheid de regels, ook voor bestaande gevallen. Waarmee de liefhebber ineens honderden euro's per jaar meer moet uitgeven om zijn hobby in stand te houden. Je kan nog zo'n enorme liefhebber zijn, maar de boodschappen voor je gezin moeten ook gedaan worden, je kinderen moeten gekleed worden en naar school, je moet je hypotheek en je energierekening betalen.

Hoe groot de liefhebberij ook is, er zit een grens aan het budget. Niemand zijn budget is oneindig en dan kan een verhoging van pakweg 100 euro per maand simpelweg teveel zijn om nog fatsoenlijk rond te kunnen komen. Dus ja, dan wordt je gedwongen door de overheid die tijdens het spel de regels veranderd om je hobby de deur uit te doen.

Stalling is ook niet gratis, zeker niet in de wintermaanden. En dan moet je alsnog kwarttarief betalen. En dat gaat alléén op wanneer het een auto op benzine betreft. Als je er in het verleden een LPG installatie in hebt laten bouwen omdat dit vanaf een laag aantal kilometers al lucratief was én bovendien schoner voor het milieu omdat de LPG anders in Rotterdam toch wordt afgefakkeld in plaats van nuttig gebruikt, kom je niet in aanmerking voor het kwarttarief en ben je goed de sigaar.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:27:28 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156889264
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:57 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk de grootste bullshit die er bestaat. Een liefhebber maakt financiële afwegingen voor hij een aanschaf doet. Op basis van de aanschafkosten, periodieke vaste kosten en de te verwachten incidentele kosten. Past de aanschaf dan binnen het budget, dan koopt de liefhebber een mooi exemplaar naar zijn zin.

Vervolgens veranderd de overheid de regels, ook voor bestaande gevallen. Waarmee de liefhebber ineens honderden euro's per jaar meer moet uitgeven om zijn hobby in stand te houden. Je kan nog zo'n enorme liefhebber zijn, maar de boodschappen voor je gezin moeten ook gedaan worden, je kinderen moeten gekleed worden en naar school, je moet je hypotheek en je energierekening betalen.

Hoe groot de liefhebberij ook is, er zit een grens aan het budget. Niemand zijn budget is oneindig en dan kan een verhoging van pakweg 100 euro per maand simpelweg teveel zijn om nog fatsoenlijk rond te kunnen komen. Dus ja, dan wordt je gedwongen door de overheid die tijdens het spel de regels veranderd om je hobby de deur uit te doen.

Stalling is ook niet gratis, zeker niet in de wintermaanden. En dan moet je alsnog kwarttarief betalen. En dat gaat alléén op wanneer het een auto op benzine betreft. Als je er in het verleden een LPG installatie in hebt laten bouwen omdat dit vanaf een laag aantal kilometers al lucratief was én bovendien schoner voor het milieu omdat de LPG anders in Rotterdam toch wordt afgefakkeld in plaats van nuttig gebruikt, kom je niet in aanmerking voor het kwarttarief en ben je goed de sigaar.
Mijn brikkie staat te brakken op de oprit, ik reed er dagelijks dik 200 km mee, en geloof me, dat was bepaald niet goedkoop met een V6 op benzine. Je neemt dat voor lief omdat de rest van je kosten betrekkelijk laag zijn, daarentegen krijg je meer onderhoud voor je kiezen (ongeveer quitte metv mijn kilometervergoeding) Als je zelf kunt sleutelen is dat redelijk te doen, al kost een bakrevisie nog steeds gewoon 500¤ ofzo, ook al kun je hem er zelf onderuit trekken. Daarbij gaan dingen vaak stuk aan een oudere auto, maar dat neem je voor lief omdat je toch lekker in een bijzondere auto rijdt. Die achterlijke 3 maanden regel heeft hem de das omgedaan. Rijdend had hij weinig problemen, maar na het eerste wintertje stilstaan was hij eigenlijk al niet echt meer rijdbaar, omdat ik niet de optie heb om hem binnen te stallen. Nu is hij sielg, en staat aan de vooravond van zijn 2e winter buiten.. Ik rijd nu al anderhalf jaar een smerige stinkende oldie Benz uit het jaar kruik, dus het milieu is er niet echt op vooruitgegaan, en de garp is, dat dat nog vet goedkoper is (houd net iets minder als de helft van mijn km vergoeding over per maand) als mijn klassieker rijden ook :')

Morgen kijken voor een nieuwere diesel, die zijn schoner en dat is beter voor het milieu. Niet dat me ene kut kan schelen, want ik lig gewoon krom voor mijn auto omdat ik diesel rijd, dus heb ik ter compensatie mijn oog maar laten vallen op een 3 liter V6 diesel; het milieu moet immers verbeteren volgens de regering. Alleen gaat dat niet over mijn rug; dat ze lekker de slingerschijt krijgen daar op het binnenhof met hun dikke Audi's en Volvo's op onze kosten. [insert dikke vinger smilie]

Long story short: iedereen die roept dat mensen klassiekers reden om 'lekker goedkoop' te rijden heeft geen kaas gegeten van klassiekers rijdend houden.

En nog even specifiek: mensen die zich een rammelende hartklep betalen aan een nieuwe auto en zeiken over 'al' die mensen die dat deden zijn gewoon een beetje afgunstig denk ik.. want krom liggen voor een nieuwe doen de meesten omdat de buren/familie/vrienden/kennissen/collega's het ook doen, en ze om onduidelijke redenen menen dat ze moeten laten zien dat zij het ook kunnen betalen.

Mensen die een image denken te moeten hooghouden door een nieuwe auto te rijden :{w :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156889801
Heb lang oldtimers gereden. En het is echt niet goedkoop rijden, maar een hobby mag geld kosten.

Nu heb ik alweer een tijdje een standaard Honda CRX waar ik nog jaren in wil rijden. Bouwjaar 1991.

Nu komen ze met de "leuke" milieu zones.
Ik mag met mijn benzine auto van voor 1992 in 2016 Rotterdam niet in.

Ben bang dat meer grote steden zullen volgen.
Heb ook nog een Honda MT schakelbrommer 2-takt. Wat ze ook aan banden gaan leggen.

Lijkt wel of je geen leuke hobby meer mag hebben.

Kijken of mijn volgende auto een iets "nieuwere" wordt.
Liefst een V6 benzine zonder Katalysator die net niet te oud is waar ik nog lekker daar het land mee kan tuffen in het weekend. :-)
pi_169136446
Nog 4 dagen en dan mogen onze barrels de weg weer op *O*
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:52:54 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169136664
Goeie kick.
Goed topic :P

Nu alweer?

Ben zelf een beetje aan het kijken naar pré-1988 benzine G-klasse/LaRo/Toyota 4x4 cabrio/pick-up. Aanbod is niet zo enorm heb ik de indruk maar heb de tijd. :)

Dit idee:



How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169136756
Geen Daihatsu Rocky, Nissan Patrol, Isuzu Trooper?
pi_169136958
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:59 schreef pvdplanet het volgende:
Geen Daihatsu Rocky, Nissan Patrol, Isuzu Trooper?
Een Daihatsu Ricky, Nissan Patrol of Isuzo stripper versus 'G-klasse/LaRo/Toyota 4x4 cabrio/pick-up' is als skiën versus snowboarden. Dat zijn twee verschillende kampen.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 16:13:50 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169136979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:59 schreef pvdplanet het volgende:
Geen Daihatsu Rocky, Nissan Patrol, Isuzu Trooper?
Moet eigenlijk zeggen dat het jongetje in mij zo'n "legerding" wil. 280/300 GE oid. lijkt mij toch niet gek. Maar er zijn zoveel modellen, maar vaak weinig verkocht in de omgeving van NL, dat ik nog niet alles heb bekeken. Eens een oude Autotest uit 1990 van zolder halen. Wil wel een pick-up; bedoeling is vervoer naar de stort van tuinrommel ed. en een beetje rondcrossen in het bos.
Milieuvriendelijk crossen natuurlijk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 februari 2017 @ 16:24:13 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169137124
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:12 schreef KosterT het volgende:

[..]

Een Daihatsu Ricky, Nissan Patrol of Isuzo stripper versus 'G-klasse/LaRo/Toyota 4x4 cabrio/pick-up' is als skiën versus snowboarden. Dat zijn twee verschillende kampen.
Die ik noemde zijn/worden ook klassieker. Dat zie ik wat minder snel gebeuren bij een Rocky. Een Patrol zit er wat tussen in. Een wat populairder model is makkelijker qua onderdelen, en als je 'm weer kwijt wil. Een oude Land Rover kan je bijna niet op verliezen. Als je een goeie kunt vinden. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169137482
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:35 schreef pvdplanet het volgende:
Nog 4 dagen en dan mogen onze barrels de weg weer op *O*
Zekers!! Om dit heugelijke feit te vieren heb ik vanmiddag de bumpers van m'n ouwe gebakje alvast gepoetst. Ze moet natuurlijk volgende week wel netjes voor de dag komen. :Y

En 't weer zit ook al mee. De afgelopen dagen is het leeuwendeel aan pekel lekker weggespoeld. 's kijken of 't ouwe ding start volgende week.



[ Bericht 14% gewijzigd door virl3 op 25-02-2017 18:36:08 ]
Dit is een Signature....
pi_169137938
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:50 schreef virl3 het volgende:

[..]

Zekers!! Om dit heugelijke feit te vieren heb ik vanmiddag de bumpers van m'n ouwe gebakje alvast gepoetst. Ze moet natuurlijk volgende week wel netjes voor de dag komen. :Y

En 't weer zit ook al mee. De afgelopen dagen is het leeuwendeel aan pekel lekker weggespoeld. 's kijken of 't ouwe ding start volgende week.
Het stof weggeblazen, effe gestart en naar buiten gereden. Genoten van de geur van skai en katloze uitlaatgassen. Heerlijk :)

  zaterdag 25 februari 2017 @ 18:13:04 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169138830
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:23 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Het stof weggeblazen, effe gestart en naar buiten gereden. ..
Leuk bakkie :)
Ik heb een "zomertijd" verzekering. Nog 2 maanden wachten. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 3 maart 2017 @ 00:52:58 #74
53151 T42
Pinball Wizard
pi_169257121
mijne blijft geschorst tot april dan pas kan ik de tank er uithalen en rest maken,
alle andere auto's zijn defect... moet nog hoop motor swaps doen...

pi_169257965
effe een Tena lady eronder hangen...

Zitten daar van die coole Duitse brandweerstickers op?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')