abonnement Unibet Coolblue
pi_149957398
Het gaat niet goed met V&D. Eigenlijk al jaren niet. Het warenhuis heeft last van nieuwe spelers op de markt en een groeiende onlinemarkt. Er zullen mensen worden ontslagen, alle werknemers moeten salaris inleveren en arbeidsvoorwaarden worden versoberd. De verwachting is ook dat sommige filialen worden gesloten.

Mijn vraag is dus, wie koopt er weleens bij V&D? Ik eigenlijk niet meer. Mijn laatste inkopen waren bij shop-in-shop Sephora en die zijn weg uit Nederland.

Huidige stand van zaken is dat V&D geen loonoffer van zijn werknemers mag eisen.
pi_149957439
Vandaag een doosje met speldjes gekocht bij V&D. Hoop dat ik ze heb gered met ¤3,99.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2015 16:11:58 ]
pi_149957871
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:53 schreef Igen het volgende:

Een pakje? Het is iets wat je gewoon als brief in een envelop kan stoppen. Dat kost toch zeker echt geen 1,95 aan portokosten.
V&D zal alles met track en trace willen doen. Dan kost een brief mij als ik het online doe 3,50 en via het postkantoor 3,95.

quote:
Daarnaast doen andere websites niet aan dit soort fratsen. Die nemen blijkbaar een verlies op sommige verkopen op de koop toe om goede service te kunnen aanbieden. En die bedrijven staan niet op het punt van faillissement, i.t.t. tot de V&D.
Er zijn ook webwinkels die over de kop gaan en de V&D zit vooral met de fysieke winkels in de maag.

Maar dat je anders kan beslissen is waar. Teveel service verlenen is echter ook niet verstandig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 23 februari 2015 @ 17:24:05 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_149959609
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

V&D zal alles met track en trace willen doen. Dan kost een brief mij als ik het online doe 3,50 en via het postkantoor 3,95.

[..]

Er zijn ook webwinkels die over de kop gaan en de V&D zit vooral met de fysieke winkels in de maag.

Maar dat je anders kan beslissen is waar. Teveel service verlenen is echter ook niet verstandig.
Dat snap ik bijvoorbeeld niet bij Douglas. Daar kan ik voor 3 euro een flesje nagellak bestellen zonder verzendkosten en krijg nog 2 samples parfum ook. En dan komt het in een mega doos :o Dat vind ik dan ook weer overdreven :') maar maak er desalniettemin gebruik van :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_149990996
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat snap ik bijvoorbeeld niet bij Douglas. Daar kan ik voor 3 euro een flesje nagellak bestellen zonder verzendkosten en krijg nog 2 samples parfum ook. En dan komt het in een mega doos :o Dat vind ik dan ook weer overdreven :') maar maak er desalniettemin gebruik van :@
Douglas focust op service als middel tegen o.a. ICI Paris. Maar nu ik weet dat er geen verzendkosten zijn, ga ik ook even kijken bij Douglas :)
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2015 @ 23:54:09 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_150096826
ik koop er eens per jaar een schoolagenda voor mijn zoon :@
pi_150399484
Al jaren amper iets gekocht.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:26:00 #8
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_150401969
Ik vind de V&D in Utrecht Hoog Catherijne totaal geen uitstraling hebben. Te groot met veel te veel lege plekken, de tijd staat er echt stil, gedateerde zooi lijkt het wel.
pi_150411519
Vergeleken met die van Oss (afgezien van wat nieuwe logotjes e.d. nog hetzelfde als in pakweg 1998) valt het best mee.

Dat is net een soortement van tijdmachine.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2015 07:54:28 ]
pi_150411897
Het laatste is denk ik een broodje kruidenkaas bij de la place.
Maar dat zal wel een jaar of 5 geleden zijn.

Voor spullen is het denk ik een jaar of 20 geleden dat ik er iets heb gekocht wat spul voor school pennen etui passer en dat soort meuk.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:28:20 #11
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_150412322
Ik vind dat ouderwetse juist leuk. *heimwee naar de jaren 90*
pi_150412342
Als ze het een opfrisbeurt geven, dan blijf ik gewoon fan. Ik hou van een warenhuis O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_150512385
Ik kom er regelmatig. V&D heeft een oubollig karakter, maar dat is ten onrechte. Ik kom er sinds een paar jaar regelmatig. Qua kleding valt het mij niet tegen. Zo hebben ze veel leuke sokken, handschoenen, riemen, huishoudelijke items en is het eten bij de La Place behoorlijk smakelijk.
pi_150513174
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:12 schreef Ruif het volgende:
en is het eten bij de La Place behoorlijk smakelijk.
Ik kom er ook regelmatig, maar dat eten vind ik nou juist hélemaal niks :D

Als ze geen verzendkosten zoden rekenen zou ik véél vaker iets bestellen trouwens, want een heleboel
artikelen die ze op de website hebben, hebben ze niet in de winkel, of niet in de juiste maat...

Zo'n service als Zalando heeft, gratis verzenden en gratis retourneren zou een hoop schelen,
maar ik weet niet of dat nog haalbaar is voor V&D.
pi_150513369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:25 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik kom er ook regelmatig, maar dat eten vind ik nou juist hélemaal niks :D

Als ze geen verzendkosten zoden rekenen zou ik véél vaker iets bestellen trouwens, want een heleboel
artikelen die ze op de website hebben, hebben ze niet in de winkel, of niet in de juiste maat...

Zo'n service als Zalando heeft, gratis verzenden en gratis retourneren zou een hoop schelen,
maar ik weet niet of dat nog haalbaar is voor V&D.
Denk niet dat ze daarmee moeten willen concurreren. Zalando moet het hebben van uitgebuite arbeiders en zullen daarmee altijd goedkoper kunnen leveren dan V&D.
pi_150513417
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:28 schreef Ruif het volgende:

[..]

Denk niet dat ze daarmee moeten willen concurreren. Zalando moet het hebben van uitgebuite arbeiders en zullen daarmee altijd goedkoper kunnen leveren dan V&D.
is dat zo van Zalando? :o
pi_150513671
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:29 schreef FANN het volgende:

[..]

is dat zo van Zalando? :o
Ja:p Ze gaan niet zo netjes om met hun werknemers.
pi_150513912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:33 schreef Ruif het volgende:

[..]

Ja:p Ze gaan niet zo netjes om met hun werknemers.
ik zit er net over te lezen...

http://duitslandnieuws.nl(...)igheden-bij-zalando/

geen idee hoe tevreden het V&D personeel is, dat ga ik hierna even googelen :+
pi_150514054
Dat zullen we dus nooit weten...

V&D heeft op onze criteria voor duurzaamheid het E-label gekregen. V&D behaalt bij ons de laagst mogelijke score in duurzaamheid omdat het merk nauwelijks up to date informatie bekend maakt voor klimaat, milieu of arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen. Voor ons als welwillende consumenten blijft het dus onduidelijk of V&D zich wel of niet inzet voor duurzaamheid.

http://www.rankabrand.nl/modeketens/V%26D
  zondag 29 maart 2015 @ 18:43:22 #20
16715 Mylene
*schatje*
pi_151163315
Misschien wel de laatste PrijzenCircus.

Hier het boekje: https://view.publitas.com/v-and-d/prijzencircus-2015a/page/2-3

De Rituals aanbiedingen zijn wel leuk. Ik ben een liefhebber van dit merk. Fijn om jezelf te verwennen.
pi_151163341
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:43 schreef Mylene het volgende:
Misschien wel de laatste PrijzenCircus.

Hier het boekje: https://view.publitas.com/v-and-d/prijzencircus-2015a/page/2-3

De Rituals aanbiedingen zijn wel leuk. Ik ben een liefhebber van dit merk. Fijn om jezelf te verwennen.
Nee hoor :)
  zondag 29 maart 2015 @ 18:44:35 #22
16715 Mylene
*schatje*
pi_151163356
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:44 schreef artelligence het volgende:

[..]

Nee hoor :)
Wat bedoel je?
  zondag 29 maart 2015 @ 19:48:05 #23
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_151165609
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:44 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Iedereen denkt dat V&D nog 50 jaar leeft. :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_151166662
Koop er zelden iets, ik ga wel regelmatig naar de La Place om er koffie met een broodje te nemen, maar dat komt vooral omdat het een handig punt is om af te spreken, hoewel ik zelf niet voor V&D werk, doen een paar collega's van mij het beheer van de webshop, overigens gaat het online best aardig, uiteraard mag ik geen cijfers noemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151166744
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:48 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Iedereen denkt dat V&D nog 50 jaar leeft. :')
Ik denk het niet, maar het is voorbarig om te zeggen dat dit het laatste Prijzencircus is.
pi_151167626
Aantal jaar terug een Hugo Boss horloge bij de V&D gekocht , waarom omdat we van die prijzen circus bonnen hadden. Na 6 maand viel het kroontje van het horloge, ik naar de V&D nee er zit alleen garantie op de klok zelf niet op de rest. Dat klopt al niet, maar zonder dat kroontje doet je klok het ook niet.. Sindsdien eet ik er misschien nog wel eens een hamburger maar kom er eigenlijk nooit, het is er altijd een rommeltje.
pi_151233477
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:34 schreef mytec het volgende:
Aantal jaar terug een Hugo Boss horloge bij de V&D gekocht , waarom omdat we van die prijzen circus bonnen hadden. Na 6 maand viel het kroontje van het horloge, ik naar de V&D nee er zit alleen garantie op de klok zelf niet op de rest. Dat klopt al niet, maar zonder dat kroontje doet je klok het ook niet.. Sindsdien eet ik er misschien nog wel eens een hamburger maar kom er eigenlijk nooit, het is er altijd een rommeltje.
Dan kun je in het vervolg bij zo'n aankoop misschien beter direct contact opnemen met de fabrikant als er iets aan mankeert.

Ondertussen valt het het aantal bezoekers van het Prijzencircus tegen.

Prijzencircus V&D is omzetflop
  dinsdag 31 maart 2015 @ 19:06:26 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_151234254
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 18:38 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dan kun je in het vervolg bij zo'n aankoop misschien beter direct contact opnemen met de fabrikant als er iets aan mankeert.

Ondertussen valt het het aantal bezoekers van het Prijzencircus tegen.

Prijzencircus V&D is omzetflop
Ik was er zondag even, niets gezien dat ook maar een beetje interessant was, normaal gesproken hebben ze altijd wel iets...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_151244191
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 18:38 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dan kun je in het vervolg bij zo'n aankoop misschien beter direct contact opnemen met de fabrikant als er iets aan mankeert.

Ondertussen valt het het aantal bezoekers van het Prijzencircus tegen.

Prijzencircus V&D is omzetflop
Klopt uiteindelijk ook wel gerepareerd maar pas na veel herrie te maken. Maar dat is ook het probleem een beetje de V&D in Groningen is verbouwd ziet er op de begane grond mooi uit maar de service is nog steeds om te huilen. Hetzelfde met die kortingsbonnen voor LaPlace de helft van de tijd zijn juist de gerechten met actie niet aanwezig of op.
pi_151452612
quote:
V&D roept hulp van klanten in

Na de Hema roept ook warenhuis V&D de hulp in van consumenten. Via de website blijmet.vd.nl vraagt het warenhuis haar klanten om mee te denken over een nieuw winkelconcept dat dit jaar in drie van de 63 vestigingen getest gaat worden.

Niet alleen vaste klanten, maar iedereen die graag wil meepraten over de toekomst van het warenhuis kan zijn mening uiten over alle onderdelen van de warenhuisformule, zoals de sfeer op de winkelvloer, het assortiment en de prijsstelling. Wekelijks worden nieuwe conversatie-onderwerpen door V&D op de website toegevoegd.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:46:30 #31
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151452833
de onderbroeken zijn er erg goed vind ik
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:50:13 #32
202348 Susi
Temple of Love
pi_151454717
Toevallig heb ik er zondag een heel stel handdoeken besteld omdat ik nog tig bonnen had. Ik kreeg er 6 voor de prijs van 4 ivm prijzencircus. Ik haal ze in de stad af binnenkort, ik ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_151459697
Ik koop er de kleding voor mn dochter! En toen ik nog naar school ging elk jaar naar de schoolcampus :)
pi_151802839
quote:
V&D gaat yoga-workshops geven

Om meer klanten naar de winkel te krijgen gaat warenhuisketen V&D in vijftien filialen evenementen organiseren. Om de noodlijdende keten uit de problemen te helpen is het de bedoeling dat er elke week iets te beleven valt, zoals yoga-workshops.

V&D slaat hiervoor de handen ineen met tijdschriftenuitgeverij Sanoma. De evenementen zullen worden gekoppeld aan titles als Libelle, VIVA en Tina, zo maakte V&D donderdag bekend.

In de vestigingen die meedoen is volgens V&D vanaf 29 april elke week van woensdag tot en met zondag iets te doen. Denk bijvoorbeeld aan een Fit Challenge gekoppeld aan een blad, waarbij lezers van het blad worden opgeroepen om in de V&D deel te nemen aan een yoga-workshop. Zo'n evenement is ook interessant voor bijvoorbeeld een sportmerk.

Het initiatief is onderdeel van de nieuwe strategie die de noodlijdende warenhuisketen uit de problemen moet helpen. Het levert V&D eigenlijk alleen maar geld op, legt een woordvoerder uit. De keten stelt ruimte beschikbaar op zijn winkelvloer. De adverteerders mogen de evenementen bekostigen.

De samenwerking is ook in het belang Sanoma. De uitgeverij kan de extra promotie van zijn tijdschriften goed gebruiken. Het mediaconcern, dat tevens eigenaar is van de tv-zenders van SBS, ziet zijn papieren verkopen al een tijdje teruglopen. Daarom startte Sanoma eind 2013 met een omvangrijke reorganisatie. In Nederland moesten zo'n 500 van de 1600 banen verdwijnen. Het bedrijf zette een streep door 28 Nederlandse tijdschriften, waaronder Playboy, FietsActief en Knippie.
bron

Wat een armoede zeg.
pi_151804037
Heb er vandaag aquarelpotloden gekocht :)
pi_151804091
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:51 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Wat een armoede zeg.
De volgende stap zal wel een coffeeshop in LaPlace zijn om meer jongeren te trekken :D :')
  maandag 11 mei 2015 @ 15:26:21 #37
16715 Mylene
*schatje*
pi_152491142
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:53 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De volgende stap zal wel een coffeeshop in LaPlace zijn om meer jongeren te trekken :D :')
En moslims en mensen met een maatje meer.

quote:
Moslims en 'grotere' mensen moeten V&D gaan redden
Om financieel gezond te worden is het warenhuis gedwongen om in te spelen op de diversiteit in de samenleving

Dat Vroom & Dreesman (V&D) het financieel knap lastig heeft is al langer bekend. Vestigingen moesten het afgelopen jaar sluiten en het was onduidelijk of de zaak een doorstart kon maken. En dus moet er nu scherp naar de samenleving worden gekeken om beter aan te sluiten op de behoeften van de markt. En daarom kiest V&D ervoor om meer in te spelen op de diversiteit in de samenleving.

Met de islamitische vastenmaand de ramadan in aantocht (juni) en het feit dat Nederlanders steeds zwaarder worden, komt het warenhuis met een aangepaste collectie en assortiment in het restaurant. Warenhuizen in Nederland spelen al langer in op de veranderende samenleving, maar niet eerder erkende een warenhuis het te doen om te kunnen overleven.

Lilian Vos, directeur inkoop bij V&D:

"We weten dat er veel allochtonen in de V&D in Den Haag komen, maar zij kopen nog weinig producten."

Tijdens de ramadan zullen er sjaals en hoofddoeken beschikbaar zijn en La Place, de horecatak van het warenhuis, zal zoete hapjes verzorgen voor het suikerfeest. Ook zullen mensen met een maatje meer worden bediend door kleding in grotere maten aan te bieden.
bron
pi_158477485
Nou, zo goed als einde oefening, iemand nog een cadeaukaart uit bijvoorbeeld een kerstpakket?

quote:
Ruilen producten en inleveren cadeaukaarten niet mogelijk bij V&D

Mensen die momenteel een cadeaukaart van V&D bezitten, kunnen die momenteel niet besteden en ook het ruilen van producten is niet mogelijk. De cadeaukaarten worden vanwege het dreigende faillissement niet geaccepteerd aan de kassa.

De webshop van V&D is woensdag in verband met de financiële problemen uit de lucht gehaald. De warenhuizen en de restaurants van La Place blijven voorlopig nog wel gewoon open.

Dat V&D giftcards, boekenbonnen, Fashioncheques en andere cadeaukaarten niet meer kan innemen, is volgens een woordvoerder een wettelijke verplichting die bij uitstel van betaling hoort.

De zegsman adviseert mensen wel om de bonnen nog niet weg te gooien of door te knippen. V&D hoopt ze op een later moment wel weer te kunnen accepteren.

Webshop

Er kunnen momenteel ook geen Air Miles meer worden ingewisseld of uitgegeven. Het kopen van oudejaarsloten bij V&D is eveneens niet meer mogelijk.

De webshop staat op zwart om er voor te zorgen dat klanten geen nieuwe bestellingen meer kunnen plaatsen. Bestelde kerstcadeautjes en andere producten die al zijn betaald, worden volgens de woordvoerder nog wel afgeleverd.
bron

De producten die ik retour heb gestuurd van een eerdere bestelling zijn nog niet helemaal verwerkt. Toch staat het bedrag nog open omdat ik heb gekozen voor Klarna achteraf betalen. Van hen heb ik al een herinnering gekregen. Zo lang V&D hen geen seintje geeft dat ik de producten heb gestuurd blijft het bedrag open staan. Ik moest het nog even afwachten, zo zeiden ze bij Klarna. Ik heb de bewijzen van retour sturen via Kiala gelukkig nog. Ik probeer V&D klantenservice nog wel een keer te bereiken wanneer het wat rustiger is. Wat een gedoe :D.
pi_158477787
Ja, cadeaukaart hier. Nu maar wachten dan...
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_158477913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:41 schreef Mylene het volgende:
Nou, zo goed als einde oefening, iemand nog een cadeaukaart uit bijvoorbeeld een kerstpakket?

Ja, net 2 weken geleden gekregen of zo. Ik was wel van plan hem redelijk snel op te maken omdat ik niet heel veel vertrouwen in v&d meer had, maar dat het zo snel mis zou gaan had ik niet zien aankomen
pi_158477917
Vorige week nog twee pannen gekocht van huismerk
  woensdag 23 december 2015 @ 21:17:28 #42
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158478650
Gisterenavond een bestelling geplaatst _O- ze zeggen dat ze gaan leveren en anders ga ik bij Paypal huilen :P En mocht dat niet lukken ja ach, shit happens :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158518500
Gisteren een koffer van Samsonite gekocht met 30% korting. w/ De voorlaatste keer dat ik er iets heb gekocht kan ik me niet meer heugen. Had gister ook even op de kledingafdeling gekeken, maar de leuke dingen waren alleen nog maar in maat 40 of groter verkrijgbaar.
pi_158561378
Ik kom er weleens voor kleding,met name ondergoed. Bij de H&M of zo kan ik geen bh in mijn maat kopen, V&D gaat wat verder door. En ook bv dingen van Desigual.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_158564769
Ik kom best vaak bij V&D, voor de broodjes kruidenkaas, dvd's, een sjaal, ondergoed..
Mon 'en!
pi_158564794
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 08:41 schreef LadyOracle het volgende:
Ik kom er weleens voor kleding,met name ondergoed. Bij de H&M of zo kan ik geen bh in mijn maat kopen, V&D gaat wat verder door. En ook bv dingen van Desigual.
inslaan dus
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 13:00:31 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_158565228
Ja, ik ga van de week ook maar even sokken voor Mr. Guppy inslaan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158565726
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 08:41 schreef LadyOracle het volgende:
Ik kom er weleens voor kleding,met name ondergoed. Bij de H&M of zo kan ik geen bh in mijn maat kopen, V&D gaat wat verder door. En ook bv dingen van Desigual.
Livera? Hunkemöller?
Somebody that I used to know
  zondag 27 december 2015 @ 13:30:02 #49
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158565961
quote:
2s.gif Op zondag 27 december 2015 13:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Livera? Hunkemöller?
Bh's van hunkemoller zijn niet zo geweldig :N
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158566242
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:30 schreef Maraca het volgende:

[..]

Bh's van hunkemoller zijn niet zo geweldig :N
True. Ik heb ze ook eigenlijk alleen van Livera. Laatst nog een hele passessie gehad met een geduldige verkoopster. Uiteindelijk met eentje naar huis gegaan die echt fantastisch zit. En ze gaan altijd een flinke tijd mee.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')