abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_149940724
OSCE concerned over Russian media losing accreditation in Ukraine
quote:
OSCE representative on Freedom of Media Dunja Mijatovic has said that the organization is concerned over Russian media being stripped of their accreditation in Ukraine. "I am following the news on accreditation. I feel concerned that the Russian public is now deprived of objective and trustworthy direct information from Ukrainian governmental offices…” she told RIA Novosti. On Saturday, Ukraine's Security Service (SBU) said 115 Russian news outlets were to lose accreditation in governmental institutions.
Moscow slams Kiev for ‘information war’ over 100+ Russian media ban list
quote:
Kiev's stripping more than 100 Russian media outlets of accreditation at Ukraine's bodies of state power is “openly discriminatory.” It calls into question their interest in a peace settlement, said Russia’s Foreign Ministry and other top official.

On Saturday, the Ukrainian Security Service (SBU) issued recommendations to strip more than 100 Russian media outlets of accreditation. The list includes TASS, Rossiya Segodnya and all Russian TV channels except Dozhd, according to the service's spokesperson Yelena Gitlyanskaya. The outlets will be without accreditation until the end of the Ukrainian conflict.

"The openly discriminatory decision by Ukraine's parliament to strip Russian mass media of accreditation at the bodies of state power is an extension of the policy to clear the country's media space of alternative points of view," the Russian Foreign Ministry said in a statement on Saturday.

It added this decision comes as a “backdrop to the latest resolutions by the Normandy Quartet's leaders” (the Minsk peace agreement) and “calls in question Kiev's interest in a peace settlement."

Russia’s presidential spokesman Dmytry Peskov said on Saturday the Kremlin will talk to Kiev, pointing out the “inadmissibility of such steps.” He also told TASS Moscow won’t respond to Kiev’s actions by limiting the work of Ukrainian media as “Russia is a country where media activity is regulated by law, and where Russian and foreign journalists have equal rights to obtain information.”

Kiev is continuing its fight against everything Russian, but this limitation won’t prevent Russian journalists from “continuing to objectively cover” the Ukrainian conflict, said head of Russia’s Lower House of Parliament Committee for relations with the CIS bloc, Leonid Slutsky, on Saturday.

Last April, Ukrainian authorities imposed severe restrictions on Russian men, aged between 16 and 60, when attempting to enter Ukraine without their families. The men are only allowed in if they have close relatives, or an official invitation.

Kiev’s ban on Russian journalists and mass media in Ukraine “is nothing but a systematic policy by the Ukrainian authorities abusing Ukraine's responsibilities in the spheres of human rights, the freedom of speech, and the freedom of mass media and access to information," said Konstantin Dolgov earlier. The Russian human right’s commissioner called the decision an “act of information war.” He asked the international community, particularly the Organization for Security and Cooperation in Europe’s (OSCE), to react appropriately to the issue,

Earlier in February, 239 Ukrainian lawmakers voted in favor of suspending Russian journalists' accreditation until the conflict in eastern Ukraine ends.
  † In Memoriam † zondag 22 februari 2015 @ 23:38:16 #3
230491 Zith
pls tip
pi_149941047
Tsjetsjeense seperatisten bevrijden Donetsk van een repressieve auto :)

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149941064
De Oekrainse media heeft inderdaad helaas voor de gemakkelijke weg gekozen en het Russische systeem van eenzijdige berichtgeving gekopieerd (Ukraine Today vs. Russia Today). 2 wrongs don't make it right zullen we maar zeggen.

Ondertussen verzamelen nieuwe Russische eenheden zich bij de grens in Belgorod 'op naar Kiev' roepen ze:

pi_149941269
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:38 schreef Nintex het volgende:
De Oekrainse media heeft inderdaad helaas voor de gemakkelijke weg gekozen en het Russische systeem van eenzijdige berichtgeving gekopieerd (Ukraine Today vs. Russia Today). 2 wrongs don't make it right zullen we maar zeggen.

Ondertussen verzamelen nieuwe Russische eenheden zich bij de grens in Belgorod 'op naar Kiev' roepen ze:

Lijken me groentjes. Zouden ze zo vrolijk zijn als ze echt naar Oekraine gingen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149941341
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijken me groentjes. Zouden ze zo vrolijk zijn als ze echt naar Oekraine gingen?
Juist daarom denk ik. Veteranen zul je niet zo blij op een video zien denk ik, die snappen dat het serieus is.
  zondag 22 februari 2015 @ 23:53:09 #7
192592 SureD1
------------------------------
pi_149941543
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijken me groentjes. Zouden ze zo vrolijk zijn als ze echt naar Oekraine gingen?
Verzekering van Poetin? Bij een escalatie van het conflict door wapenleveranties door de US een openlijker operatie, met een beweging richting Charkov?
pi_149941713
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:53 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Verzekering van Poetin? Bij een escalatie van het conflict door wapenleveranties door de US een openlijker operatie, met een beweging richting Charkov?
Toen Putin riep dat de Oekrainers al Amerikaanse wapens hadden heeft hij iedere kans op het niet leveren van die wapens opgeblazen. Oekraine gaat die wapens hoe dan ook krijgen, de grote vraag is op welke termijn. Als Obama akkoord gaat met het voorstel van McCain vrij snel, zo niet dan zal er tot de zomer een politiek gevecht over gevochten gaan worden dat Obama met de huidige staat van het Oekraine dossier nooit kan winnen en als de democraten de campagne van Hillary starten dan kan de hulp al helemaal niet achterblijven.

Het enige argument dat Obama en Kerry hebben verzonnen voor het niet leveren is dat ze Putin niet willen provoceren, maar als hij er van overtuigd is dat er al leveringen vanuit de VS zijn dan kan dat argument de prullenbak in.
pi_149941716
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:38 schreef Nintex het volgende:
2 wrongs don't make it right zullen we maar zeggen.
H, je snap het wel!
The view from nowhere.
pi_149941809
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:53 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Verzekering van Poetin? Bij een escalatie van het conflict door wapenleveranties door de US een openlijker operatie, met een beweging richting Charkov?
Mwa, Rusland heeft gedurende het conflict voortdurend tienduizenden troepen nabij de grens gehad. Dat enkele soldaten grappen maken over naar Kiev gaan lijkt me niet meteen een betrouwbare aanwijzing wat betreft de plannen van het Kremlin.
Als er troepen klaarstaan dan zullen die waarschijnlijk discreter zijn met filmpjes maken en online posten.

Anderzijds heeft Poetin meermaals troepen aan de grens gebruikt als intimidatie, dus wat dat betreft...

[ Bericht 4% gewijzigd door crystal_meth op 23-02-2015 00:09:22 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149942727
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:38 schreef Zith het volgende:
Tsjetsjeense seperatisten bevrijden Donetsk van een repressieve auto :)

erg populair op twitter, die video.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149942790
JohnDelacour twitterde op maandag 23-02-2015 om 00:43:33 24-26 Feb. excavators will work at #Donetsk airport to retrieve remaining bodies of #UAF. #OSCE & Red☩ to monitor.➡https://t.co/oY6c467Und reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149944288
Kharkiv Bombing Raises Questions on Ukrainian SBU's Credibility
http://armedresearch.wix.(...)4f9d0cf2d691d220dae1
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149946493
Nou, de rebellen hebben hun landje, hun legitimering van het Kremlin, dus ze kunnen stoppen of Oekrane nog even laten lijden omdat het Moskou niet heeft gehoorzaamd. Ik gok het laatste.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149946514
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:38 schreef Zith het volgende:
Tsjetsjeense seperatisten bevrijden Donetsk van een repressieve auto :)

Destructief, dat zijn ze zeker. De vraag is of ze ook constructief kunnen zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 februari 2015 @ 09:18:06 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_149946556
De Russen zullen Marioepel ook willen en waarschijnlijk zelfs een volledige landverbinding naar de Krim.
pi_149946723
quote:
Ach, dat hoort erbij. Zou ook ietwat idioot zijn om vijandige media volledige toegang in je eigen land te geven. Die vrijheid zou immers keihard misbruikt worden door Ruslandgezinde media terwijl Oekraense media in Rusland geen enkel berichtje naar het volk kunnen krijgen.

De morele overwinning is toch niet zo belangrijk voor de kleinere partij die wordt aangevallen door een grotere partij, Oekrane richt zich begrijpelijk enkel op het behouden van grondgebied.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149947862
quote:
15s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:18 schreef remlof het volgende:
De Russen zullen Marioepel ook willen en waarschijnlijk zelfs een volledige landverbinding naar de Krim.
De havenstad Marioepol is wel belangrijk, en ik denk ook dat de separatisten nog de restanten van de oblasten Donetsk en Loehansk erbij willen hebben.

Maar een landverbinding naar de Krim geloof ik niet zo in. Ik denk dat een normaal gebruik van een autoweg of een spoorlijn naar de Krim toe wel voldoende is.
Oekrane zal zelf ook nog een groot deel tot de toegang van de Zwarte Zee blijven behouden.

Althans, dat is mijn visie om tot een oplossing van dit conflict te komen.
De Europese ´oplossingen´ zoals een rare versnippering vergelijkbaar destijds met Bosni, is geen oplossing, maar wachten op verdere escalaties.
Oekraense enclaves (zoals Debaltseve) in deze oblasten doet mij teveel aan Srebrenica denken; een onmogelijke verdeling dus.
pi_149949058
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:27 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, dat hoort erbij. Zou ook ietwat idioot zijn om vijandige media volledige toegang in je eigen land te geven. Die vrijheid zou immers keihard misbruikt worden door Ruslandgezinde media terwijl Oekraense media in Rusland geen enkel berichtje naar het volk kunnen krijgen.
Dan ook niet zeuren dat Rusland een dictatuur is en dat er geen persvrijheid zou zijn.
pi_149949093
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:14 schreef reza1 het volgende:

[..]

Dan ook niet zeuren dat Rusland een dictatuur is en dat er geen persvrijheid zou zijn.
Waarom niet? Ik woon in Nederland.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149949127
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:15 schreef waht het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik woon in Nederland.
Omdat je het goedkeurt dat Oekrane de media censureert.
pi_149949228
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:14 schreef reza1 het volgende:

[..]

Dan ook niet zeuren dat Rusland een dictatuur is en dat er geen persvrijheid zou zijn.
waarom is het feit dan anderen ook iets doen een reden om iets niet te veroordelen?
Volgens mij moet je iedere casus apart beoordelen. Met de persvrijheid en democratie in Rusland is het beroerd gesteld. Dat is een slechte zaak. Dat het in Oekrane niet al te best is lijkt me geen reden om de situatie in Rusland maar gewoon te accepteren...
pi_149949252
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:17 schreef reza1 het volgende:

[..]

Omdat je het goedkeurt dat Oekrane de media censureert.
Dat je als land in een oorlogssituatie niet al te actief meewerkt aan verspreiding van de propaganda van de agressor is nu ook weer niet zo heel bizar.
pi_149949259
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:17 schreef reza1 het volgende:

[..]

Omdat je het goedkeurt dat Oekrane de media censureert.
Goedkeuren is iets anders. Ik observeer enkel dat het een redelijk onderdeel van hun strategie is. Ik heb ook al vaak aangegeven dat ik de strategie van Rusland niet vreemd vind.

Persvrijheid is voor machthebbers zeker nuttig in bepaalde omstandigheden maar dat neemt snel af naarmate er een oorlog gaande is. Overigens is berichtgeving tijdens conflicten vrijwel altijd dubieus, zelfs nu iedereen journalist is en via een smartphone media kan delen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149949518
Volgens mij had ik deze hier nog niet voorbij zien komen.
Modern Russisch militair materieel in Oekrane.

pi_149949659
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:32 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij had ik deze hier nog niet voorbij zien komen.
Modern Russisch militair materieel in Oekrane.

[ afbeelding ]
Het is natuurlijk wel de perfecte situatie om hun materiaal uit te proberen.

Maar hoeveel vliegtuigen/helikopters worden er nog neergehaald? Volgens mij gebruikt Oekrane die niet echt meer vanwege deze anti-air voertuigen die de rebellen hebben toch?
pi_149949750
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:38 schreef Romanus het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel de perfecte situatie om hun materiaal uit te proberen.

Maar hoeveel vliegtuigen/helikopters worden er nog neergehaald? Volgens mij gebruikt Oekrane die niet echt meer vanwege deze anti-air voertuigen die de rebellen hebben toch?
Je hoort inderdaad weinig over gebruik van de luchtmacht.
  maandag 23 februari 2015 @ 12:06:06 #28
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149950281
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:32 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij had ik deze hier nog niet voorbij zien komen.
Modern Russisch militair materieel in Oekrane.

[ afbeelding ]
Eind januari, weet ik nog.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:04 schreef Nibb-it het volgende:
SputnikATO twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 21:46:42 Шахтерск Российский ЗРПК Панцирь-С1 (принят в 2008 в РФ) http://t.co/hI5l2UtnpV reageer retweet
[ afbeelding ]

Russische Pantsir in Shaktarsk, locatie is nog niet geverifieerd. Benieuwd of het legit is.
Say what?
pi_149950335
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Eind januari, weet ik nog.

[..]

Wel jammer dat die dan in het plaatje wat ik vond op 5 februari staat gedateerd :')
  maandag 23 februari 2015 @ 12:19:28 #30
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149950600
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel jammer dat die dan in het plaatje wat ik vond op 5 februari staat gedateerd :')
Klopt niet idd, de eerste foto zou ook aan de Russische kant van de grens genomen zijn.
Say what?
  maandag 23 februari 2015 @ 12:19:41 #31
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149950604
L0gg0l twitterde op maandag 23-02-2015 om 12:12:21 Ukraine currency Hryvna tumbles 10%, falls to new record low vs. USD http://t.co/CHMEF7zegP reageer retweet
Say what?
pi_149950996
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel jammer dat die dan in het plaatje wat ik vond op 5 februari staat gedateerd :')
Ja, er wordt nogal gerotzooid met plaatjes, als het in een infogram staat moet het immers wel waar zijn.

Straks recyclen ze nog een WOMD plaatje van Powell.
so long and thanks for all the fish
  maandag 23 februari 2015 @ 12:47:34 #34
297168 Kikopuz
I like goats
pi_149951452
quote:
Oh nee toch! Nou dat rechtvaardigt de hele situatie in het oosten!
pi_149951596
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:47 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Oh nee toch! Nou dat rechtvaardigt de hele situatie in het oosten!
:')
  maandag 23 februari 2015 @ 12:52:47 #36
297168 Kikopuz
I like goats
pi_149951634
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:51 schreef reza1 het volgende:

[..]

:')
Precies mijn reactie.
pi_149952380
Geen berichten van beschietingen? Blijkbaar werkt het staakt-het-vuren
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149952727
Wat voor staakt-het-vuren is er eigenlijk afgesproken? Is er een periode afgesproken of is ie voor een onbepaalde tijd?
pi_149955450
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:26 schreef Romanus het volgende:
Wat voor staakt-het-vuren is er eigenlijk afgesproken? Is er een periode afgesproken of is ie voor een onbepaalde tijd?
Voor onbepaalde tijd. Binnen een jaar moet een diplomatieke oplossing van het conflict al zijn doorgevoerd. Op dit moment moeten alle partijen hun zware wapens terugtrekken.
The view from nowhere.
pi_149956442
Ligt het aan mij of is het erg rustig de laatste paar dagen?
pi_149957938
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:17 schreef reza1 het volgende:

[..]

Omdat je het goedkeurt dat Oekrane de media censureert.
Dat is toch niet zo vreemd. Het zou vreemder zijn als Oekrane dit niet zou doen. Lekker vrije propaganda toelaten van het land dat jou aanvalt...
pi_149958266
Conflict_Report twitterde op maandag 23-02-2015 om 16:17:03 #BREAKINGNEWS #ANALYSIS #MAPTHE RUSSIAN ARMY STARTED ITS OFFENSIVE EAST OF #MARIUPOL.Tanks,Grad,artillery,surv.jets http://t.co/DeQxZI8Bm0 reageer retweet
pi_149958357
Crimea to prosecute Poroshenko over reintegration remarks
quote:
The Republic of Crimea says it will put Ukrainian President Petro Poroshenko on trial for his remarks about bringing the region back under Kiev’s rule.

"We pledged to convene a military tribunal in Crimea for Poroshenko and, believe us, we will deliver on our pledge. We will bring him here and try him," said Crimea’s Prime Minister Sergey Valeryevich Aksyonov in the region’s administrative center, Simferopol, on Monday.

Noting that Crimea’s territorial status will not change under any circumstances, Aksyonov added, "Crimea will never return to Ukraine. Crimea has returned to its home country, the Russian Federation, forever."

Poroshenko pledges Crimea reintegration

Earlier in the day, Poroshenko (pictured below) vowed to restore Crimea to the Ukrainian territory.

"The Ukrainian state will regain control over this temporarily occupied territory. I am not saying that this will be a simple thing to do which we will go through quickly. But this will happen by all means,” he said in the Ukrainian capital city of Kiev.

"Ukraine will never give up its sovereign right to Crimea and will defend the rights of the people who live there. The Ukrainian leadership, politicians and civil society have reached a complete consensus on this. We enjoy absolute support for this course from other states and from international organizations," he added.

Crimea's secession

Back in March 2014, Ukraine’s Black Sea peninsula of Crimea joined the Russian Federation following a referendum, a move which greatly frayed Moscow-Kiev ties.

Relations were strained further after Ukraine launched military operations in mid-April 2014 to silence the pro-Russia protests in the country’s mainly Russian-speaking regions of Donetsk and Lugansk in eastern Ukraine.

Kiev, the US and the European Union accuse Moscow of involvement in the chaotic situation in eastern Ukraine and have imposed a series of sanctions against Russian and pro-Russia figures. Moscow, however, rejects the accusation and has retaliated with sanctions of its own.
  maandag 23 februari 2015 @ 16:44:58 #45
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149958392
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:40 schreef SuicideErrorist het volgende:
Conflict_Report twitterde op maandag 23-02-2015 om 16:17:03 #BREAKINGNEWS #ANALYSIS #MAPTHE RUSSIAN ARMY STARTED ITS OFFENSIVE EAST OF #MARIUPOL.Tanks,Grad,artillery,surv.jets http://t.co/DeQxZI8Bm0 reageer retweet
"I will have war!"

But seriously, had gedacht dat ze het wel even zouden laten rusten alvorens opnieuw in actie te komen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 23 februari 2015 @ 16:49:16 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149958515
quote:
En daar hield ik op met lezen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149958581
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En daar hield ik op met lezen.

Kan je de feiten niet accepteren?
  maandag 23 februari 2015 @ 16:53:15 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149958655
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:51 schreef reza1 het volgende:

[..]

Kan je de feiten niet accepteren?
Ik kan de feiten prima accepteren. Dit is alleen geen feit. Dit is propaganda. Duidelijk te herkennen aan de eerste zin meteen.

Soms moet je kritisch kijken naar een tekst, voordat je dat kunt zeggen, maar dat was in dit geval niet eens nodig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149958697
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik kan de feiten prima accepteren. Dit is alleen geen feit. Dit is propaganda. Duidelijk te herkennen aan de eerste zin meteen.

Soms moet je kritisch kijken naar een tekst, voordat je dat kunt zeggen, maar dat was in dit geval niet eens nodig.
:') Dat de Krim nu bij Rusland hoort en de Republiek van de Krim heet is gewoon een feit.
  maandag 23 februari 2015 @ 16:57:59 #50
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149958808
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik kan de feiten prima accepteren. Dit is alleen geen feit. Dit is propaganda. Duidelijk te herkennen aan de eerste zin meteen.

Soms moet je kritisch kijken naar een tekst, voordat je dat kunt zeggen, maar dat was in dit geval niet eens nodig.
Dit is een feit.
pi_149958820
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik kan de feiten prima accepteren. Dit is alleen geen feit. Dit is propaganda. Duidelijk te herkennen aan de eerste zin meteen.

Soms moet je kritisch kijken naar een tekst, voordat je dat kunt zeggen, maar dat was in dit geval niet eens nodig.
Wanneer het geen feit is...
probeer er maar eens te komen als niet Oekrainer zonder visum voor de Russische Federatie
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149959005
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:54 schreef reza1 het volgende:

[..]

:') Dat de Krim nu bij Rusland hoort en de Republiek van de Krim heet is gewoon een feit.
Eigenlijk niet. De internationale erkenning is er niet en wat dat betreft is het nog gewoon onderdeel van Oekrane...
pi_149959022
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 16:58 schreef ZOA het volgende:

[..]

Wanneer het geen feit is...
probeer er maar eens te komen als niet Oekrainer zonder visum voor de Russische Federatie
Aha, dus na de annexatie door Sadam was Koeweit Irakees?
pi_149959033
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. De internationale erkenning is er niet en wat dat betreft is het nog gewoon onderdeel van Oekrane...
Je hebt er alleen niks aan...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149959139
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. De internationale erkenning is er niet en wat dat betreft is het nog gewoon onderdeel van Oekrane...
Verschillende landen hebben het wel erkend of zeggen tenminste niet dat het nog onderdeel is van Oekrane.
pi_149959173
Alsof je tegen een muur praat...
pi_149959246
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:07 schreef reza1 het volgende:

[..]

Verschillende landen hebben het wel erkend of zeggen tenminste niet dat het nog onderdeel is van Oekrane.
Ik vond zo snel Wit-Rusland maar is het meer dan een standaardlijstje door dictators geleide landen?
  maandag 23 februari 2015 @ 17:13:54 #58
192592 SureD1
------------------------------
pi_149959342
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:15 schreef crystal_meth het volgende:
Geen berichten van beschietingen? Blijkbaar werkt het staakt-het-vuren
@loogunda staat vol met meldingen van beschietingen vandaag, maar die worden niet vanzelf gepost hier :D

Zoveel zijn er niet hier die dit soort meldingen posten..
pi_149959364
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik vond zo snel Wit-Rusland maar is het meer dan een standaardlijstje door dictators geleide landen?
Vrijwel alle landen in Latijns-Amerika zijn neutraal. Nicaragua en Venezuela zeggen dat het onderdeel is van Rusland, beide democratisch.
pi_149959368
MarQs__ twitterde op maandag 23-02-2015 om 17:00:20 MT @MaxRTucker: Russians in Kominternove have hit Ukrainian forces at Lebedynske, 5km from outskirts of #Mariupolhttp://t.co/U3CEdBg3Iz reageer retweet
pi_149959416
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:14 schreef reza1 het volgende:

[..]

Vrijwel alle landen in Latijns-Amerika zijn neutraal. Nicaragua en Venezuela zeggen dat het onderdeel is van Rusland, beide democratisch.
dan staat de teller op 3 erkenningen van de annexatie. Mager lijkt me.
  maandag 23 februari 2015 @ 17:17:48 #62
192592 SureD1
------------------------------
pi_149959455
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:07 schreef reza1 het volgende:

[..]

Verschillende landen hebben het wel erkend of zeggen tenminste niet dat het nog onderdeel is van Oekrane.
Is verre van een kritische massa van erkenning om te kunnen zeggen dat het niet vervullen van het vierde Montevideo criterium 'weggepoetst' is. Dit in tegenstelling tot Kosovo (dat inmiddels op 100+ erkenningen zit). Los van alle geroep hier is het een veilige conclusie om te trekken dat de secessie en de daaropvolgende annexatie door Rusland als zijnde illegaal onder het internationaal recht moet worden aangemerkt.
pi_149959482
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dan staat de teller op 3 erkenningen van de annexatie. Mager lijkt me.
Het gaat erom wat de mensen zelf willen, he . Democratie <3
so long and thanks for all the fish
pi_149959492
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dan staat de teller op 3 erkenningen van de annexatie. Mager lijkt me.
En zo erkent eigenlijk alleen het westen het nu nog als onderdeel van Oekrane.
pi_149959525
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, dus na de annexatie door Sadam was Koeweit Irakees?
Aha, laten we maar niet over Irak beginnen, toch? Of nu toch maar weer wel? :)
so long and thanks for all the fish
pi_149959562
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:17 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Is verre van een kritische massa van erkenning om te kunnen zeggen dat het niet vervullen van het vierde Montevideo criterium 'weggepoetst' is. Dit in tegenstelling tot Kosovo (dat inmiddels op 100+ erkenningen zit). Los van alle geroep hier is het een veilige conclusie om te trekken dat de secessie en de daaropvolgende annexatie door Rusland als zijnde illegaal onder het internationaal recht moet worden aangemerkt.
Waarom zou je het Verdrag van Montevideo leidend moeten nemen? Maar 16 landen hebben dat verdrag geratificeerd.
pi_149959806
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Het gaat erom wat de mensen zelf willen, he . Democratie <3
Correct en dat is niet hoe de annexatie is gegaan. Daarom is er ook zo verdomde weinig erkenning.
  maandag 23 februari 2015 @ 17:38:19 #68
192592 SureD1
------------------------------
pi_149959942
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:22 schreef reza1 het volgende:

[..]

Waarom zou je het Verdrag van Montevideo leidend moeten nemen? Maar 16 landen hebben dat verdrag geratificeerd.
Internationaal gewoonterecht he...is les 1 als het over 'statehood' gaat...

Ik weet dat het makkelijk praten is als je geen enkele kennis van zaken hebt, maar in het echt ligt het toch net ff allemaal wat gecompliceerder met dit soort zaken...
  maandag 23 februari 2015 @ 17:38:42 #69
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149959954
Het woord propaganda is in deze draad meer gebuikt dan ik het ooit in mijn hele leven heb uitgesproken. Het begint hilarisch te worden.
Alles maar dan ook alles schijnt nu propaganda te zijn. Tja waar hebben we het dan nog over.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149959971
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct en dat is niet hoe de annexatie is gegaan. Daarom is er ook zo verdomde weinig erkenning.
Er is geen erkenning omdat dat niet in de politieke kraam te pas komt. Het is dan ook geen annexatie, toch bijf je dat woord ten onrechte maar suggeren.
so long and thanks for all the fish
pi_149960085
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:39 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Er is geen erkenning omdat dat niet in de politieke kraam te pas komt. Het is dan ook geen annexatie, toch bijf je dat woord ten onrechte maar suggeren.
Dat de annexatie onterecht is, is inderdaad wel duidelijk.
pi_149960104
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de annexatie onterecht is, is inderdaad wel duidelijk.
Niet zo mijn woorden verdraaien, 99.999. :)
so long and thanks for all the fish
pi_149960782
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Internationaal gewoonterecht he...is les 1 als het over 'statehood' gaat...

Ik weet dat het makkelijk praten is als je geen enkele kennis van zaken hebt, maar in het echt ligt het toch net ff allemaal wat gecompliceerder met dit soort zaken...
Ja, leuk maar dat internationaal gewoonterecht hoef je niet te erkennen.
  maandag 23 februari 2015 @ 18:16:32 #74
192592 SureD1
------------------------------
pi_149960890
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:12 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ja, leuk maar dat internationaal gewoonterecht hoef je niet te erkennen.
Reza serieus, ik post dat soort dingen niet om mijn gelijk te halen maar omdat het zo is. Als jij nu serieus beweert dat internationaal gewoonterecht niet bindend is dan toont dat des te meer aan dat jij serieus niet weet waar je het over hebt...als je wil, wil ik het je best uitleggen...
pi_149961014
rConflictNews twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:16:25 Russia is celebrating Army's Day today. Sign on missile says "To be personally delivered to Obama" - @mgurmgur http://t.co/lVS08FpVRO reageer retweet


:P
  maandag 23 februari 2015 @ 18:22:36 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_149961060
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:20 schreef Houtenbeen het volgende:
rConflictNews twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:16:25 Russia is celebrating Army's Day today. Sign on missile says "To be personally delivered to Obama" - @mgurmgur http://t.co/lVS08FpVRO reageer retweet
[ afbeelding ]

:P
Wat denken ze daar nou mee te bereiken? :')
pi_149961126
Niet te vervoeren met de auto zo'n ding, laat staan op de fiets.
pi_149961168
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:24 schreef Marijnepijn het volgende:
Niet te vervoeren met de auto zo'n ding, laat staan op de fiets.
Ze hebben ook koffertjesgevallen met andere lading. Die kunnen per jihadi post (alleen niet te hard stempelen).
so long and thanks for all the fish
pi_149961217
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat denken ze daar nou mee te bereiken? :')
Goeie vraag. Als iemand denkt van "Goed idee", dan is het resultaat dat ook heel Rusland in een hoopje radioactief puin verandert, maar ik denk toch niet dat dt is wat ze willen bereiken.
  maandag 23 februari 2015 @ 18:58:14 #80
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149962209
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat denken ze daar nou mee te bereiken? :')
Hint, dat is geen echte atoombom :')
  maandag 23 februari 2015 @ 18:59:18 #81
192592 SureD1
------------------------------
pi_149962265
12 nieuwe meldingen van beschietingen de laatste 7 minuten via @loogunda. Zo te zien allemaal rond Donetsk.
pi_149963005
loogunda twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:51:48 #donbasreports18:01 #Donetsk - Trudovi, Topaz: machinegun fire18:11 #Donetsk, center: SMG fire reageer retweet
offensief van Kiev? Ze kunnen het veilig doen, we weten dat elke schending van het staakt-het-vuren de rebellen zal verweten worden.
Alhoewel, kan best "feestvuur" zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 23-02-2015 19:22:01 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149963216
PierreCrom twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:00:31 A bride throws her bouquet to the crowd during 'Defender of the Fatherland' day in #Donetsk http://t.co/ERTziuHXWY reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149963369
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat denken ze daar nou mee te bereiken? :')
russische humor :{w
There is only one religion
pi_149963448
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 18:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat denken ze daar nou mee te bereiken? :')
Dildo voor Michele?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  maandag 23 februari 2015 @ 19:43:13 #86
192592 SureD1
------------------------------
pi_149964207
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:15 schreef crystal_meth het volgende:
loogunda twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:51:48 #donbasreports18:01 #Donetsk - Trudovi, Topaz: machinegun fire18:11 #Donetsk, center: SMG fire reageer retweet
offensief van Kiev? Ze kunnen het veilig doen, we weten dat elke schending van het staakt-het-vuren de rebellen zal verweten worden.
Alhoewel, kan best "feestvuur" zijn
aangaande dat laatste dat speculeert @loogunda ook. Wel zware beschietingen in Jasinoevata.
pi_149964381
DanMcL99 twitterde op maandag 23-02-2015 om 19:43:58 Either the Defender of the Fatherland Day fireworks are huge, or major shelling has just resumed in #Donetsk. #Ukraine #Russia reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  maandag 23 februari 2015 @ 19:50:19 #88
192592 SureD1
------------------------------
pi_149964520
Via @conflict_report: Kominternove zou zijn ingenomen door de "Russen". Ligt ten Noorden van Shyrokyne, aan de T0519, een andere toegangsweg naar Marioepol...
  maandag 23 februari 2015 @ 19:52:32 #89
192592 SureD1
------------------------------
pi_149964642
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:46 schreef crystal_meth het volgende:
DanMcL99 twitterde op maandag 23-02-2015 om 19:43:58 Either the Defender of the Fatherland Day fireworks are huge, or major shelling has just resumed in #Donetsk. #Ukraine #Russia reageer retweet
Conflictnews: BREAKING: Multiple reports of loud explosions in central #Donetsk - @MarQs__
pi_149964677
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:50 schreef SureD1 het volgende:
Via @conflict_report: Kominternove zou zijn ingenomen door de "Russen". Ligt ten Noorden van Shyrokyne, aan de T0519, een andere toegangsweg naar Marioepol...
shinobi22427722 twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:20:50 BREAKING confirmed #naf raised the #Novorossiya flag in #Kominternove IT IS BACK OURS #donetsk #dnr reageer retweet
A_J_S_B twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:01:14 Seems to be confirmed, #Kominternove in NAF hands.Seems NAF really wants trap AZOV in #Shyrokyne. reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  maandag 23 februari 2015 @ 19:55:17 #91
192592 SureD1
------------------------------
pi_149964774
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:46 schreef crystal_meth het volgende:
DanMcL99 twitterde op maandag 23-02-2015 om 19:43:58 Either the Defender of the Fatherland Day fireworks are huge, or major shelling has just resumed in #Donetsk. #Ukraine #Russia reageer retweet
@MarQs_ DELETED TWEET about explosions in #Donetsk, @DEmmerich confirms it's fireworks!!!
Multiple other journalists reported heavy explosions SORRY

Schijnbaar hebben ze idd zwaar vuurwerk daar...
pi_149964872
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dildo voor Michele?
Eerder een zetpil voor McCain. Ouderdom he.
so long and thanks for all the fish
  maandag 23 februari 2015 @ 19:58:14 #93
192592 SureD1
------------------------------
pi_149964913
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

shinobi22427722 twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:20:50 BREAKING confirmed #naf raised the #Novorossiya flag in #Kominternove IT IS BACK OURS #donetsk #dnr reageer retweet
A_J_S_B twitterde op maandag 23-02-2015 om 18:01:14 Seems to be confirmed, #Kominternove in NAF hands.Seems NAF really wants trap AZOV in #Shyrokyne. reageer retweet
Als de NAF de kust weet te bereiken tussen Shyrokyne en Marioepol in dan zitten de Oekraners daar in val. Zit Azov daar?

Edit: via @MarQs_ Lebedynske wordt vanuit van Kominternove beschoten, Shyrokyne ook. Als ze stoppen voor Marioepol, dan echt vlakbij want Lebedynske ligt zowat aan Marioepol vast...
pi_149965144
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:55 schreef SureD1 het volgende:

[..]

@MarQs_ DELETED TWEET about explosions in #Donetsk, @DEmmerich confirms it's fireworks!!!
Multiple other journalists reported heavy explosions SORRY

Schijnbaar hebben ze idd zwaar vuurwerk daar...
48 inch mortar shells?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149965174
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als de NAF de kust weet te bereiken tussen Shyrokyne en Marioepol in dan zitten de Oekraners daar in val. Zit Azov daar?

Edit: via @MarQs_ Lebedynske wordt vanuit van Kominternove beschoten, Shyrokyne ook. Als ze stoppen voor Marioepol, dan echt vlakbij want Lebedynske ligt zowat aan Marioepol vast...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  maandag 23 februari 2015 @ 20:04:56 #96
192592 SureD1
------------------------------
pi_149965216
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

48 inch mortar shells?
[ afbeelding ]
Dat zal me knal geven zeg...
pi_149965320
Azov battalion is binnenkort dus vernietigd
pi_149965357
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:06 schreef Romanus het volgende:
Azov battalion is binnenkort dus vernietigd
Ze kunnen toch terugtrekken
pi_149965600
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:07 schreef DSVM het volgende:

[..]

Ze kunnen toch terugtrekken
nja hoe lang nog? En als ze eenmaal gevangen zitten denk ik niet dat de rebellen hen gevangen gaan nemen als ze zich overgeven.

*Overigens ben ik geen fan van de gasten in Azov.
pi_149965780
Rusland gebruikt op een geniepige manier de TV zenders om de mensen in Donetsk voor zich te winnen. Bijvoorbeeld door het logo van het populairste Oekrainse TV station te gebruiken en geen aandacht te geven aan de gevechten in Oekraine, zodat de Oost Oekrainers denken dat Kiev geen interesse heeft in de oorlog en ze in de steek heeft gelaten:
http://www.theblaze.com/contributions/putin-is-operating-a-counterfeit-propoganda-tv-station-in-ukraine/
  maandag 23 februari 2015 @ 20:19:03 #101
192592 SureD1
------------------------------
pi_149965845
Via @dajeypetros gedoe over een youtubevideo die 12 minuten lang Russisch materieel laat zien bij Psebay in Rusland die wellicht op weg zouden zijn naar de Krim. Er wordt getwijfeld of het filmpje recent is omdat het landschap wel winters aandoet maar er geen sneeuw ligt...
pi_149965923
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:04 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat zal me knal geven zeg...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149966133
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:19 schreef SureD1 het volgende:
Via @dajeypetros gedoe over een youtubevideo die 12 minuten lang Russisch materieel laat zien bij Psebay in Rusland die wellicht op weg zouden zijn naar de Krim. Er wordt getwijfeld of het filmpje recent is omdat het landschap wel winters aandoet maar er geen sneeuw ligt...
Dit filmpje dus:
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149966135
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:19 schreef SureD1 het volgende:
Via @dajeypetros gedoe over een youtubevideo die 12 minuten lang Russisch materieel laat zien bij Psebay in Rusland die wellicht op weg zouden zijn naar de Krim. Er wordt getwijfeld of het filmpje recent is omdat het landschap wel winters aandoet maar er geen sneeuw ligt...
Dit filmpje?


Grote troepen verplaatsingen inderdaad.

Overigens beginnen de oefeningen bij de grens met de Baltische staten steeds meer te lijken op de oefeningen die de Russen deden voor ze de Krim aanvielen. Het scenario waar men voor vreest is een snelle bezetting van de hoofdstad van bijvoorbeeld Litouwen door parachutisten te gebruiken. Een oefening kan heel snel omgezet worden in een directe aanval en er is weinig wat de baltische staten nu tegen een dergelijke actie kunnen doen.

http://www.newsweek.com/russian-snap-military-drill-could-turn-quick-assault-baltic-capital-308752
  maandag 23 februari 2015 @ 20:36:00 #105
192592 SureD1
------------------------------
pi_149966561
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dit filmpje?


Grote troepen verplaatsingen inderdaad.

Overigens beginnen de oefeningen bij de grens met de Baltische staten steeds meer te lijken op de oefeningen die de Russen deden voor ze de Krim aanvielen. Het scenario waar men voor vreest is een snelle bezetting van de hoofdstad van bijvoorbeeld Litouwen door parachutisten te gebruiken. Een oefening kan heel snel omgezet worden in een directe aanval en er is weinig wat de baltische staten nu tegen een dergelijke actie kunnen doen.

http://www.newsweek.com/russian-snap-military-drill-could-turn-quick-assault-baltic-capital-308752
Thanks, Meth ook voor de filmpjes!

Wat dat laatste betreft, als hij gek genoeg is om een NAVO-land aan te vallen dan kun je er van uit gaan dat hij van het padje af is... Daar bij de Baltics is het spierballen rollen, de NAVO aanpakken durft hij niet..

Edit: zou daar net wel/net geen sneeuw liggen:

http://www.eldoradocounty(...)-snow-ice-cover.html

[ Bericht 5% gewijzigd door SureD1 op 23-02-2015 20:41:14 ]
pi_149966812
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dit filmpje?


Grote troepen verplaatsingen inderdaad.

Overigens beginnen de oefeningen bij de grens met de Baltische staten steeds meer te lijken op de oefeningen die de Russen deden voor ze de Krim aanvielen. Het scenario waar men voor vreest is een snelle bezetting van de hoofdstad van bijvoorbeeld Litouwen door parachutisten te gebruiken. Een oefening kan heel snel omgezet worden in een directe aanval en er is weinig wat de baltische staten nu tegen een dergelijke actie kunnen doen.

http://www.newsweek.com/russian-snap-military-drill-could-turn-quick-assault-baltic-capital-308752
Paniekzaaien.

Dat is in de categorie "er vliegen hier ook veel legervliegtuigen over" --> morgen wordt Moscow gebombardeerd." Er vliegt ook veel over trouwens :)
so long and thanks for all the fish
  maandag 23 februari 2015 @ 20:46:21 #108
192592 SureD1
------------------------------
pi_149967066
quote:
Ik hoop dat die Muratov goede lijfwachten heeft....
pi_149967167
quote:
Ik weet nu al dat het niet waar zal zijn.
Al krijgen ze het gefilmd dat Putin het in het Engels zegt dan ontkennen ze het nog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149967210
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:46 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik hoop dat die Muratov goede lijfwachten heeft....
Muratov is slim om overal te vertellen dat hij het document heeft. Als hij verdwijnt of opgepakt wordt is duidelijk wat de reden is en wie erachter zit. Litvenko wilde alles voor zich houden net als andere tegenstanders van het Kremlin op die manier dachten ze het te kunnen overleven.
pi_149967327
quote:
Als ie iets had, hoeft ie toch niet tot later van de week te wachten. Sterker nog, dan is ie gekker dan een deur.
so long and thanks for all the fish
pi_149967356
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Muratov is slim om overal te vertellen dat hij het document heeft. Als hij verdwijnt of opgepakt wordt is duidelijk wat de reden is en wie erachter zit. Litvenko wilde alles voor zich houden net als andere tegenstanders van het Kremlin op die manier dachten ze het te kunnen overleven.
Hou je ook van thrillers? Als hij dat stuk heeft, is ie dan slimmer door het aan te kondigen of door het te verstrekken? Tenzij hij hoopt dat er een reden is dat hij het als held toch niet kan verstrekken? Maar dan blijft in ieder geval de suggestie over.
so long and thanks for all the fish
pi_149967499
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Muratov is slim om overal te vertellen dat hij het document heeft. Als hij verdwijnt of opgepakt wordt is duidelijk wat de reden is en wie erachter zit. Litvenko wilde alles voor zich houden net als andere tegenstanders van het Kremlin op die manier dachten ze het te kunnen overleven.
Als het document echt is moet hij opgepakt worden want dan lekt hij staatsgeheimen.

En please, Litvinenko? De man die door een Brits expert werd beschreven als een "one man disinformation bureau".
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149967567
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als het document echt is moet hij opgepakt worden want dan lekt hij staatsgeheimen.
En dan kan ie zeggen dat het 'document' afgenomen is.

Welk nut heeft het om bekendmaking aan te kondigen, tenzij je wil suggeren dat je iets heb wat je wellicht helemaal niet hebt? Hoop op martelaarschap? Wie het begrijpt mag het zeggen.
so long and thanks for all the fish
pi_149967649
Ach, document zal wel echt zijn, het zou eerder verbazen als het Kremlin geen plannen had opgesteld, gezien de volatiele situatie vorig jaar.

quote:
Russia's strategy, as outlined in the document, reportedly included invasion plans that would begin with a "main thrust" in "Crimea and the Kharkhiv region," and ultimately lead to "the annexation of the eastern regions," Muratov said.
Blijkbaar is het plan niet uitgevoerd, ik heb althans geen Russische troepen in Kharkiv gezien. Noch een annexatie van Oost Oekraine.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  maandag 23 februari 2015 @ 21:02:06 #116
192592 SureD1
------------------------------
pi_149967887
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:57 schreef crystal_meth het volgende:
Ach, document zal wel echt zijn, het zou eerder verbazen als het Kremlin geen plannen had opgesteld, gezien de volatiele situatie vorig jaar.

[..]

Blijkbaar is het plan niet uitgevoerd, ik heb althans geen Russische troepen in Kharkiv gezien. Noch een annexatie van Oost Oekraine.
De dikke dame heeft nog niet gezongen h...
pi_149967929
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik weet nu al dat het niet waar zal zijn.
Al krijgen ze het gefilmd dat Putin het in het Engels zegt dan ontkennen ze het nog.
In Rusland is het geen geheim dat het leger een handje helpt daar zo, maar het wordt niet omgeroepen op de tv nee.

Heb overigens geen enkele Rus gesproken die nog blij is met buitenland politiek van Rusland.
pi_149967965
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:02 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De dikke dame heeft nog niet gezongen h...
Maar het zou beginnen met Kharkiv...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149968017
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:02 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De dikke dame heeft nog niet gezongen h...
pi_149968068
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:03 schreef Speculant. het volgende:

[..]

In Rusland is het geen geheim dat het leger een handje helpt daar zo, maar het wordt niet omgeroepen op de tv nee.

Heb overigens geen enkele Rus gesproken die nog blij is met buitenland politiek van Rusland.
Laat me raden, je spreekt nooit een Rus :D
so long and thanks for all the fish
  maandag 23 februari 2015 @ 21:06:51 #121
192592 SureD1
------------------------------
pi_149968080
quote:
:D
pi_149968111
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:06 schreef SureD1 het volgende:

[..]

:D
Ik was ff bang dat een plaatje van Gordon zou posten. Alhoewel, als die niet zingt, dat wel weer postitief is. Geef toe, dat is best een schiereiland waard.
so long and thanks for all the fish
pi_149968156
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149968332
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Laat me raden, je spreekt nooit een Rus :D
Je spreekt eerder zelf nooit een Rus als je dat concludeert uit wat ik zeg. :')
  maandag 23 februari 2015 @ 21:15:37 #125
192592 SureD1
------------------------------
pi_149968425
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:07 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik was ff bang dat een plaatje van Gordon zou posten. Alhoewel, als die niet zingt, dat wel weer postitief is. Geef toe, dat is best een schiereiland waard.
Daarover zijn we het roerend eens!

Via @MarQs_: een Finse newscrew filmt Russisch materieel bij de grens bij Marioepol, bij de grens moeten ze stoppen met filmen.

Filmpje + artikel hier:
http://yle.fi/uutiset/yle(...)_katso_video/7824644

Ff zoeken wat dat voor systemen zijn

Gevonden:

@MarQs__ @gerrydogma @APulkki: 2 220 mm "Uragan" (9P140) rocket launcher loading vehicles (9T452), 7 trucks Kamaz 5350

[ Bericht 16% gewijzigd door SureD1 op 23-02-2015 21:22:13 ]
pi_149968435
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:13 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je spreekt eerder zelf nooit een Rus als je dat concludeert uit wat ik zeg. :')
Wat doe jij in Rusland?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149969013
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat doe jij in Rusland?
Iets laten maken daar kan nu een stuk goedkoper zijn.
pi_149969116
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:15 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Daarover zijn we het roerend eens!

Via @MarQs_: een Finse newscrew filmt Russisch materieel bij de grens bij Marioepol, bij de grens moeten ze stoppen met filmen.

Filmpje + artikel hier:
http://yle.fi/uutiset/yle(...)_katso_video/7824644

Ff zoeken wat dat voor systemen zijn

Gevonden:

@MarQs__ @gerrydogma @APulkki: 2 220 mm "Uragan" (9P140) rocket launcher loading vehicles (9T452), 7 trucks Kamaz 5350

Gefilmd op 50 km van de grens, als ik de google translation juist interpreteer. Blijkbaar heeft men toen hun beschrijving genoteerd en verspreid, zodat ze later bij de grensovergang werden gedentificeerd en geweigerd (weggestuurd?) werden.

quote:
Yle visited Ukraine and Russia in the border station Novo-Shahtinsk. When the border authorities noticed our presence, they denied the filming and the crew took up the passport data.

We shot in the border region of the Russian army convoy. Promoted to a description of the group saw the Russian army military convoy of about 50 km from the Ukrainian-Russian border.

The convoy trucks were Russian soldiers, but the convoy carrying the rockets. The convoy was accompanied by two trucks, whose flanks were Magnit-food chain's advertising. Some of the vehicles in the convoy were disguised.
quote:
We arrived in the morning of the Novo Shahtinsk border station. When the border authorities found a description of our group, they denied the shooting area. The authorities also wanted to know whether we described the limit position for the night.

In the end, we were evicted from the border station, on the ground that the frontier station filming required erillislupa and without permission may be described only five kilometers away.
edit: Het is me niet duidelijk of het konvooi ook de grens bereikte.

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 23-02-2015 21:41:53 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149969247
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:27 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Iets laten maken daar kan nu een stuk goedkoper zijn.
Tja, Russen die zaken willen doen met het Westen zullen inderdaad niet tevreden zijn met de sancties.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149969505
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:13 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je spreekt eerder zelf nooit een Rus als je dat concludeert uit wat ik zeg. :')
Leg 'ns uit?

edit: geen enkele Rus is dus de Rus die centjes van je wil vangen. Ja, die zal zeggen dat ie een schurfthekel aan je heeft :D Ze zijn wel goed, maar niet gek daar, he.
so long and thanks for all the fish
pi_149969700
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149969827
De kans is aanzienlijk dat de plannen van Hongarije om een Russische kerncentrale te bouwen op een veto van de EU gaan stuiten, onder meer op basis van mededingingswetgeving.

Hungary-Russia nuclear deal faces EU obstacle

http://m.ft.com/cms/s/0/3910c846-b908-11e4-b8e6-00144feab7de.html
  maandag 23 februari 2015 @ 21:46:42 #133
192592 SureD1
------------------------------
pi_149970051
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:42 schreef J.B. het volgende:
De kans is aanzienlijk dat de plannen van Hongarije om een Russische kerncentrale te bouwen op een veto van de EU gaan stuiten, onder meer op basis van mededingingswetgeving.

Hungary-Russia nuclear deal faces EU obstacle

http://m.ft.com/cms/s/0/3910c846-b908-11e4-b8e6-00144feab7de.html
Dat had je je op je vingers kunnen uittellen. Ik las ergens dat Orban zijn 2/3e meerderheid kwijt is?
pi_149970153
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:46 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat had je je op je vingers kunnen uittellen. Ik las ergens dat Orban zijn 2/3e meerderheid kwijt is?
Ook dat is juist. Dat dat veto ging gebeuren stond sowieso wel vast, het is ook gewoon pure dommigheid om zo'n groot project te gunnen zonder openbare aanbesteding.
pi_149970177
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:42 schreef J.B. het volgende:
De kans is aanzienlijk dat de plannen van Hongarije om een Russische kerncentrale te bouwen op een veto van de EU gaan stuiten, onder meer op basis van mededingingswetgeving.

Hungary-Russia nuclear deal faces EU obstacle

http://m.ft.com/cms/s/0/3910c846-b908-11e4-b8e6-00144feab7de.html
Achter de betaalmuur, maar mededingingswetgeving? :D :D - economische oorlog iemand? ;)

Maar ach, goed nieuws voor de Finnen, kunnen die er nog een paar extra bij bestellen.
so long and thanks for all the fish
pi_149970235
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Achter de betaalmuur, maar mededingingswetgeving? :D :D

Wft, hoeveel leveranciers van kerncentrales zijn er, in Europa.

Maar ach, goed nieuws voor de Finnen, kunnen die er nog een paar extra bij bestellen.
Je kan de titel van het artikel google'n. Als je er dan op klikt, dan zit het niet achter de betaalmuur. :)
pi_149970288
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Achter de betaalmuur, maar mededingingswetgeving? :D :D

Wft, hoeveel leveranciers van kerncentrales zijn er, in Europa.

Maar ach, goed nieuws voor de Finnen, kunnen die er nog een paar extra bij bestellen.
Er zijn de Fransen die momenteel bestellingen nodig hebben, vandaag een record verlies bekendgemaakt.
quote:
France's nuclear group Areva said Monday its provisional net losses in 2014 widened to 4.9 billion euros ($5.6 billion) after it was forced to absorb costs linked to project delays.

The mostly state-owned company has taken a particular hit in the past year from delays in building its Olkiluoto 3 nuclear plant in Finland, as well as difficulties with its renewable energy contracts.

Areva also said there were impairment charges tied to the modernisation of its uranium conversion plant, the Comurhex II project in France.

The figure is only provisionary, with the group's audit and ethics committee due to meet again on March 2 to review the finances.

The company, which is 87-percent owned by the French state, has suffered in recent years as interest in nuclear power has cooled following the 2011 Fukushima catastrophe in Japan.

Areva announced in October that it would cut investments and step up sales of non-strategic assets as it tries to shore up its finances.

The provisional figure is greater than Areva's value on the Paris Bourse, which is 3.7 billion euros.
http://www.france24.com/e(...)es-49bn-euro-losses/
edit: alhoewel, gezien de boetes wegens vertragingen kunnen ze misschien beter geen nieuwe projecten aannemen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149970392
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan de titel van het artikel google'n. Als je er dan op klikt, dan zit het niet achter de betaalmuur. :)
Ik kwam alleen deze tegen, maar dat is weinig mededingingsauthoriteiten, dat is misbruikauthoriteiten

EU May Block Russia-Hungary Nuclear Deal On Concerns Budapest Won't Ramp Up Sanctions On Moscow: FT
so long and thanks for all the fish
pi_149970621
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, Russen die zaken willen doen met het Westen zullen inderdaad niet tevreden zijn met de sancties.
Waarvoor ik daar naartoe ging juist wel. Die zijn nu dus veel goedkoper. Althans dat blij zijn heeft een keerzijde voor ze natuurlijk. Veel 'basis' producten zijn niet meer te krijgen of 40-50% duurder. Ook zijn er veel projecten/investeringen zijn gecanceld of bevroren en dat begint ook door te wegen.

Ik kreeg niet de indruk dat ze zo blij zijn dat het straks bonen eten is doordat ze perse een stel boertjes ergens in Oekrane moesten bevrijden. Maar goed niet blij zijn daar zegt eigenlijk ook niet zoveel daar zo.
pi_149970681
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:52 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik kwam alleen deze tegen, maar dat is weinig mededingingsauthoriteiten, dat is misbruikauthoriteiten

EU May Block Russia-Hungary Nuclear Deal On Concerns Budapest Won't Ramp Up Sanctions On Moscow: FT
https://www.google.si/?gw(...)s+Brussels+roadblock

Bovenste link.

En OT: De mededingingsregels zijn er natuurlijk precies voor bedoeld om dit soort vriendjespolitiek te voorkomen. Het is de bedoeling dat grote opdrachten gaan naar het bedrijf dat daadwerkelijk het beste aanbod doet. En dat kan ook best een Russisch bedrijf zijn (in Bulgarije hebben ze bijv. metro's van Vagonmash).
  maandag 23 februari 2015 @ 22:00:43 #141
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149970945
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:56 schreef Igen het volgende:

[..]

https://www.google.si/?gw(...)s+Brussels+roadblock

Bovenste link.

En OT: De mededingingsregels zijn er natuurlijk precies voor bedoeld om dit soort vriendjespolitiek te voorkomen. Het is de bedoeling dat grote opdrachten gaan naar het europese bedrijf dat daadwerkelijk het beste aanbod doet. En dat kan ook best een Russisch bedrijf zijn (in Bulgarije hebben ze bijv. metro's van Vagonmash).
Daar zijn de EU mededingingsregels voor gemaakt.
pi_149970981
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:56 schreef Igen het volgende:

[..]

https://www.google.si/?gw(...)s+Brussels+roadblock

Bovenste link.

En OT: De mededingingsregels zijn er natuurlijk precies voor bedoeld om dit soort vriendjespolitiek te voorkomen. Het is de bedoeling dat grote opdrachten gaan naar het bedrijf dat daadwerkelijk het beste aanbod doet. En dat kan ook best een Russisch bedrijf zijn (in Bulgarije hebben ze bijv. metro's van Vagonmash).
Rosatom is vele malen goedkoper dan de rest, ook omdat ze een mooie deal op de brandstof maken. Geen wonder dat Areva en Westinghouse nauwelijks nog order scoren.

Ik lees in het artikel nergens dat er mededingingsproblemen zijn, wel dat de EU niet wil dat iemand van de Russen kopen. Bizar.
so long and thanks for all the fish
pi_149971008
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:00 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Daar zijn de EU mededingingsregels voor gemaakt.
Voor andere opportunistische politieke doeleinden? Hmmm, wel eerlijk :)

Nou, misschien kan de EU Hongarije sponsoren dan :)
so long and thanks for all the fish
pi_149971075
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:42 schreef J.B. het volgende:
De kans is aanzienlijk dat de plannen van Hongarije om een Russische kerncentrale te bouwen op een veto van de EU gaan stuiten, onder meer op basis van mededingingswetgeving.

Hungary-Russia nuclear deal faces EU obstacle

http://m.ft.com/cms/s/0/3910c846-b908-11e4-b8e6-00144feab7de.html
Typisch, en dan beschuldigt de EU Rusland van chantage vanwege het gas.
pi_149971078
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:01 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Rosatom is vele malen goedkoper dan de rest, ook omdat ze een mooie deal op de brandstof maken. Geen wonder dat Areva en Westinghouse nauwelijks nog order scoren.

Ik lees in het artikel nergens dat er mededingingsproblemen zijn, wel dat de EU niet wil dat iemand van de Russen kopen. Bizar.
Er staat dat twee landen best onderling afspraken moeten maken, maar dat er twijfels zijn over het toewijzen van het bouwcontract zonder openbare aanbesteding en dat Euratom daarom vooralsnog geen levering van nucleaire brandstof toestaat.
pi_149971117
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Er staat dat twee landen best onderling afspraken moeten maken, maar dat er twijfels zijn over het toewijzen van het bouwcontract zonder openbare aanbesteding en dat Euratom daarom vooralsnog geen levering van nucleaire brandstof toestaat.
Uit welk stuk in het artikel lees je dat?
so long and thanks for all the fish
pi_149971126
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:01 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Rosatom is vele malen goedkoper dan de rest, ook omdat ze een mooie deal op de brandstof maken. Geen wonder dat Areva en Westinghouse nauwelijks nog order scoren.

Ik lees in het artikel nergens dat er mededingingsproblemen zijn, wel dat de EU niet wil dat iemand van de Russen kopen. Bizar.
Ieder bouwproject van de overheid boven ongeveer 5 miljoen moet aanbesteed worden, als Hongarije geen aanbesteding heeft uitgeschreven is dat dus een mededingingsprobleem.
  maandag 23 februari 2015 @ 22:05:09 #148
192592 SureD1
------------------------------
pi_149971184
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:01 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Rosatom is vele malen goedkoper dan de rest, ook omdat ze een mooie deal op de brandstof maken. Geen wonder dat Areva en Westinghouse nauwelijks nog order scoren.

Ik lees in het artikel nergens dat er mededingingsproblemen zijn, wel dat de EU niet wil dat iemand van de Russen kopen. Bizar.
Openbare aanbesteding en staatssteun, staan allebei in het artikel, valt onder Directoraat-Generaal mededinging in Brussel als ik me niet vergis. Orban kan wel een opfriscursusje gebruiken, Energie is een gedeelde competentie (Lidstaten mogen handelen tenzij de EU handelt, artikel 4 VWEU) en atoomenergie valt ook nog eens onder EURATOM...
pi_149971185
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ieder bouwproject van de overheid boven ongeveer 5 miljoen moet aanbesteed worden, als Hongarije geen aanbesteding heeft uitgeschreven is dat dus een mededingingsprobleem.
Ah, nou dan kunnen ze hun lol nog op bij Areva :D
so long and thanks for all the fish
pi_149971281
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:05 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Openbare aanbesteding en staatssteun, staan allebei in het artikel, valt onder Directoraat-Generaal mededinging in Brussel als ik me niet vergis. Orban kan wel een opfriscursusje gebruiken, Energie is een gedeelde competentie (Lidstaten mogen handelen tenzij de EU handelt, artikel 4 VWEU) en atoomenergie valt ook nog eens onder EURATOM...
en ik maar denken dat het hier om gaat

quote:
High quality global journalism requires investment. Please share this article with others using the link below, do not cut & paste the article. See our Ts&Cs and Copyright Policy for more detail. Email ftsales.support@ft.com to buy additional rights. http://www.ft.com/cms/s/0(...)e.html#ixzz3SbXiUyLg

For EU diplomats, Mr Orban’s decision not to hold a competitive tender underlined fears that his close links with Moscow could lead Hungary to resist attempts to ramp up sanctions against Russia
so long and thanks for all the fish
pi_149971288
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:03 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Uit welk stuk in het artikel lees je dat?
quote:
Competition investigators from the European Commission are also looking at state subsidies and the legality of contracts awarded to Rosatom and its affiliates without a tender.
Daarnaast, wie weet is Rosatom echt zo goedkoop, maar dat is nog geen reden om het dan maar onderhands te gunnen. Als het waar is, dan hadden ze bij een openbare aanbesteding ook op hun sloffen moeten kunnen winnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2015 22:07:46 ]
pi_149971368
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:06 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Daarnaast, wie weet is Rosatom echt zo goedkoop, maar dat is nog geen reden om het dan maar onderhands te gunnen. Als het waar is, dan hadden ze bij een openbare aanbesteding ook op hun sloffen moeten kunnen winnen.
Maar als het Areva of Westinghouse was geweest hadden we daar dus noooooit wat van gehoord....
so long and thanks for all the fish
pi_149971408
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

en ik maar denken dat het hier om gaat

[..]

Dat is een tweede verhaal. En het lijkt me idd niet ver gezocht om deze onderhandse gunning als een indicatie te zien dat Orbn bij een volgende sanctieronde moeilijk zou kunnen gaan doen.
  maandag 23 februari 2015 @ 22:10:07 #154
192592 SureD1
------------------------------
pi_149971467
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

en ik maar denken dat het hier om gaat

[..]

Soit, als Orban dikke vriendjes speelt met Poetin is de angst dat Hongarije een beslissing om zwaarde sancties op te leggen vetod toch niet zo'n rare gedachte?

Volgens mij lees jij daar iets anders?
  maandag 23 februari 2015 @ 22:10:59 #155
192592 SureD1
------------------------------
pi_149971529
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maar als het Areva of Westinghouse was geweest hadden we daar dus noooooit wat van gehoord....
Objection your honour... Speculative!
pi_149971535






pi_149971584
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:10 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Soit, als Orban dikke vriendjes speelt met Poetin is de angst dat Hongarije een beslissing om zwaarde sancties op te leggen vetod toch niet zo'n rare gedachte?

Volgens mij lees jij daar iets anders?
Ik lees dat er weer een armpje achter de rug gebogen moet worden, en economische oorlog hoogtij voert, lezen we hetzelfde?

Hoe lang denk je dat dit soort lachen of ik schiet tactiek gaat werken (no phun intended). Meedoen Hongarije, Cyprus, Griekenland, etc etc, of we ruineren je.
so long and thanks for all the fish
  maandag 23 februari 2015 @ 22:13:02 #158
192592 SureD1
------------------------------
pi_149971670
quote:
In alle eerlijkheid, ik heb ook zulke foto's van de basisschool toen een stagiaire die in dienst moest langs kwam met zijn hele uitrusting...ik weet alleen niet meer of hij zijn uzi mee had..
  maandag 23 februari 2015 @ 22:15:27 #159
192592 SureD1
------------------------------
pi_149971818
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik lees dat er weer een armpje achter de rug gebogen moet worden, en economische oorlog hoogtij voert, lezen we hetzelfde?
Nee echt niet, ik lees wat Igen ook leest, dat Hongarije bij een volgende sanctieronde dwars gaat liggen, althans dat diplomaten daar bang voor zijn gezien de nauwe relaties met Rusland. waarheid als een koe.

Jouw lezing wijt ik dan maar aan jouw klaarblijkelijk ietwat achterdochtige inborst ;)
pi_149971874
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, ik heb ook zulke foto's van de basisschool toen een stagiaire die in dienst moest langs kwam met zijn hele uitrusting...ik weet alleen niet meer of hij zijn uzi mee had..
Weet ik maar moest er vooral om lachen omdat ik meteen die scene uit Borat voor me zag. :@
  maandag 23 februari 2015 @ 22:17:36 #161
192592 SureD1
------------------------------
pi_149971941
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:16 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Weet ik maar moest er vooral om lachen omdat ik meteen die scene uit Borat voor me zag. :@
Ok zo, Borat nooit gezien...
pi_149971987
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:55 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Waarvoor ik daar naartoe ging juist wel. Die zijn nu dus veel goedkoper. Althans dat blij zijn heeft een keerzijde voor ze natuurlijk. Veel 'basis' producten zijn niet meer te krijgen of 40-50% duurder. Ook zijn er veel projecten/investeringen zijn gecanceld of bevroren en dat begint ook door te wegen.

Ik kreeg niet de indruk dat ze zo blij zijn dat het straks bonen eten is doordat ze perse een stel boertjes ergens in Oekrane moesten bevrijden. Maar goed niet blij zijn daar zegt eigenlijk ook niet zoveel daar zo.
Maar voedsel is door sancties van Rusland zelf. Het lijkt wel de sovjet unie die grote hoeveelheden graan uit het westen moest importeren omdat ze zelf niet genoeg konden verbouwen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 februari 2015 @ 22:20:40 #163
192592 SureD1
------------------------------
pi_149972103
Via conflictnews:

Putin says war with neighbouring #Ukraine "unlikely" - BBC
bbc.in/1EoqMqH pic.twitter.com/DFd4PE6wlr

Benieuwd of hij zelf ook airquotes gebruikte - "magma" ;)
pi_149972116
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

en ik maar denken dat het hier om gaat

[..]

Dat dacht je dan verkeerd.
Dat hele europese aanbesteden is niet bepaald een nieuw iets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149972148
quote:
Apocalypse now: She's got a grenade! She's got a grenade!
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149972171
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maar als het Areva of Westinghouse was geweest hadden we daar dus noooooit wat van gehoord....
Ook want dan had de concurrent het aangekaart bij de eu.
Zie bv veolia en arriva met busvervoer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149972252
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ook want dan had de concurrent het aangekaart bij de eu.
Zie bv veolia en arriva met busvervoer.
Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een Russische kerncentrale in Frankrijk zou gebouwd worden, ongeacht de prijs...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  maandag 23 februari 2015 @ 22:25:54 #168
192592 SureD1
------------------------------
pi_149972316
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een Russische kerncentrale in Frankrijk zou gebouwd worden, ongeacht de prijs...
Zou Rusland tenderen op een opening in Frankrijk?
pi_149972319
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een Russische kerncentrale in Frankrijk zou gebouwd worden, ongeacht de prijs...
Het kan voorkomen, de EU heeft dat soort dingen wel vaker bedwongen. Is o.a. de reden dat ansaldo breda de fyra mocht maken. Of de portugezen stukken snelweg in NL. De NL overheid gunt zoiets ook liever aan BAM.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149972331
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:15 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee echt niet, ik lees wat Igen ook leest, dat Hongarije bij een volgende sanctieronde dwars gaat liggen, althans dat diplomaten daar bang voor zijn gezien de nauwe relaties met Rusland. waarheid als een koe.

Jouw lezing wijt ik dan maar aan jouw klaarblijkelijk ietwat achterdochtige inborst ;)
En die van de Financial Times dan :)
so long and thanks for all the fish
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2015 @ 22:26:40 #171
230491 Zith
pls tip
pi_149972357
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:15 schreef crystal_meth het volgende:
we weten dat elke schending van het staakt-het-vuren de rebellen zal verweten worden.
Wat natuurlijk onzin is toch? Debalseve, Kominternove nu... het is gewoon het Westen die het Minsk II akkoord aan het begraven is door ' te praten ' over rebelse agressie.

Wanneer ga je zelf die kant op trouwens? Je postte een week geleden nog dat je je leven wilde geven voor Odessa.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 23 februari 2015 @ 22:26:41 #172
192592 SureD1
------------------------------
pi_149972358
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Apocalypse now: She's got a grenade! She's got a grenade!
Van de week nog gezien op de ARD in het duits: Ich liebe das Geruch von Namalm am Morgen..
pi_149972363
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:25 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zou Rusland tenderen op een opening in Frankrijk?
Tuurlijk. Via een Franse SA :)
so long and thanks for all the fish
pi_149972401
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat natuurlijk onzin is toch? Debalseve, Kominternove nu... het is gewoon het Westen die het Minsk II akkoord aan het begraven is door ' te praten ' over rebelse agressie.

Wanneer ga je zelf die kant op trouwens? Je postte een week geleden nog dat je je leven wilde geven voor Odessa.
Na jou, Zith. Ik heb zelfs een Nederlandsch vlaggetje voor op je helm. En we hebben je ticket bij elkaar gespaard.
so long and thanks for all the fish
pi_149972450
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:26 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Van de week nog gezien op de ARD in het duits: Ich liebe das Geruch von Namalm am Morgen..
Der Geruch. Slechtes Deutsch :( Was zeker een Amerikaanse nasychronisatie? A la Clint Eastwood?
so long and thanks for all the fish
pi_149972607
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat natuurlijk onzin is toch? Debalseve, Kominternove nu... het is gewoon het Westen die het Minsk II akkoord aan het begraven is door ' te praten ' over rebelse agressie.

Wanneer ga je zelf die kant op trouwens? Je postte een week geleden nog dat je je leven wilde geven voor Odessa.
Dat moet na twee flessen gin zijn geweest, daar herinner ik me (gelukkig) niets meer van...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  maandag 23 februari 2015 @ 22:32:40 #177
192592 SureD1
------------------------------
pi_149972665
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:28 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Der Geruch. Slechtes Deutsch :( Was zeker een Amerikaanse nasychronisatie? A la Clint Eastwood?
Nee dat is mijn Duits, mijn Russisch is beter :)
  maandag 23 februari 2015 @ 22:43:42 #178
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149973165
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:01 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Voor andere opportunistische politieke doeleinden? Hmmm, wel eerlijk :)

Nou, misschien kan de EU Hongarije sponsoren dan :)
Nee, daar zijn die regels gewoon voor bedacht. Zo is dat overal.
pi_149973167
quote:
For the next few weeks, Mariupol in Ukraine is the most important city in Europe. If pro-Russian separatists take it, senior British government figures tell me, the United States will start to arm the Ukrainian government directly. This will lead to a major escalation in the conflict and prompt the most serious showdown between Washington and Moscow since the end of the Cold War. A proxy war between the US and Russia will be raging on Europe’s Eastern border.

At the top of the British Government, there is mounting alarm this escalation seems more likely than not. They believe Vladimir Putin has no interest in a resolution of the conflict that isn’t on his terms. One senior figure tells me: ‘Putin will do what it takes to stop Nato and the EU expanding any further east.’ And one British source familiar with the US position says Barack Obama is under ‘enormous pressure’ from Congress to act, and if Mariupol does fall, his hand will be forced.
http://www.dailymail.co.u(...)a.html#ixzz3SbXrqPM9
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  maandag 23 februari 2015 @ 22:46:26 #180
192592 SureD1
------------------------------
pi_149973274
quote:
Kominternove vandaag, Shyrokyne en Lebedynske al onder vuur.. Vraag is of het ze om Marioepol gaat of om het Azov-battalion in Shyrokyne...
pi_149973282
quote:
Uitgevochten in Europa, over de ruggen van Europeanen. En bedankt lieve bondgenoten :(
so long and thanks for all the fish
pi_149973309
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:20 schreef SureD1 het volgende:
Via conflictnews:

Putin says war with neighbouring #Ukraine "unlikely" - BBC
bbc.in/1EoqMqH pic.twitter.com/DFd4PE6wlr

Benieuwd of hij zelf ook airquotes gebruikte - "magma" ;)
quote:
The Russian president, Vladimir Putin, has said war with neighbouring Ukraine is "unlikely", in an interview for Russian television.

Mr Putin also stressed his support for the Minsk agreement as the best way to stabilise eastern Ukraine.

Ukraine has said there is clear evidence Russia is helping the rebels in the east, something Russia denies.

Earlier, Ukraine's military said rebel shelling had prevented them withdrawing heavy weapons from the front line.

In his interview, Mr Putin was asked if there was a real threat of war, given the situation in eastern Ukraine.

"I think that such an apocalyptic scenario is unlikely and I hope this will never happen," he said.

Mr Putin said that if the Minsk agreement was implemented, eastern Ukraine would "gradually stabilise".

"Europe is just as interested in that as Russia. No-one wants conflict on the edge of Europe, especially armed conflict," he said.
http://www.bbc.com/news/world-europe-31596634
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149973414
quote:
"Europe is just as interested in that as Russia. No-one wants conflict on the edge of Europe, especially armed conflict," he said.
Ik ken wel een no-one hoor. Ow, hoi, Uncle Sam. Aka Bubba. Bukken, EU.
so long and thanks for all the fish
pi_149973416
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:46 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Kominternove vandaag, Shyrokyne en Lebedynske al onder vuur.. Vraag is of het ze om Marioepol gaat of om het Azov-battalion in Shyrokyne...
En wat doen de Russen als Azov naar Mariupol vlucht.

Putin doet al sinds 2000 precies het tegenovergestelde van wat hij zegt. De grote vraag is niet of hij geen oorlog wil, maar wat hij doet om het tegen te houden.
  maandag 23 februari 2015 @ 22:50:20 #185
192592 SureD1
------------------------------
pi_149973429
quote:
Met name zijn quotes op het laatst lezen meer als een waarschuwing dan als een geruststelling...
pi_149973447
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:49 schreef Nintex het volgende:

[..]

En wat doen de Russen als Azov naar Mariupol vlucht.

Putin doet al sinds 2000 precies het tegenovergestelde van wat hij zegt. De grote vraag is niet of hij geen oorlog wil, maar wat hij doet om het tegen te houden.
De Russen doen niks. Wie bedoel je precies?
so long and thanks for all the fish
pi_149973668
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De Russen doen niks. Wie bedoel je precies?
Putin kan zijn media oproepen tot het stoppen van uitzenden van oorlogspropaganda of vandaag nog de grens tussen Rusland en Oekraine dichtgooien voor de wapenleveringen van de zogenaamde seperatisten. Ook kan hij lui als Strelkov arresteren voor terroristische acties. Er zijn tal van symbolische en concrete acties die hij kan uitvoeren om te laten zien dat hij echt vrede wil.

In plaats daarvan organiseert het regime anti-Maidan demonstraties met allerlei louche figuren, rijden ze raketten met de tekst: "Deze zijn voor Obama" door Moskou en vliegen ze met bommenwerpers richting Engeland.
pi_149973760
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:46 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Kominternove vandaag, Shyrokyne en Lebedynske al onder vuur.. Vraag is of het ze om Marioepol gaat of om het Azov-battalion in Shyrokyne...
Een aanval op Mariupol lijkt me gekkenwerk, maar je weet nooit. Voorlopig houd ik het eerder op rechttrekken van het front, een kortere frontlijn is makkelijker te verdedigen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149973841
quote:
EU the carrot en de VS the Stick.
Overigens als putin's bedoeling is de navo buiten te houden dan lijkt hij te gaan falen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149973903
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik ken wel een no-one hoor. Ow, hoi, Uncle Sam. Aka Bubba. Bukken, EU.
Als hij dat niet wil waarom steunt hij de rebellen dan?
Of geloof jij nog steeds dat de Russen er niets mee te maken hebben?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149973994
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als hij dat niet wil waarom steunt hij de rebellen dan?
De USA stookt overal omdat het gebaat is bij conflict. Was dat na 20 jaar nog niet opgevallen? Lekker stoken in oost Europa, is goed voor het overwicht op Europa. Gewoon het conflict gaande houden. Goed voor de handel.
so long and thanks for all the fish
pi_149974135
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:02 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De USA stookt overal omdat het gebaat is bij conflict. Was dat na 20 jaar nog niet opgevallen? Lekker stoken in oost Europa, is goed voor het overwicht op Europa.
Dat heeft de VS niet nodig, in het oosten van Europa hebben ze meer dan genoeg overwicht zonder gestook. Verder lijkt dit hele gebeuren zich meer zonder dan met de VS af te spelen.
En conflicten in Europa hebben de VS tot nu vooral veel gekost en weinig opgeleverd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149974292
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heeft de VS niet nodig, in het oosten van Europa hebben ze meer dan genoeg overwicht zonder gestook. Verder lijkt dit hele gebeuren zich meer zonder dan met de VS af te spelen.
En conflicten in Europa hebben de VS tot nu vooral veel gekost en weinig opgeleverd.
Ik wil wel weer een keer McCain aanhalen hoor, maar dat zag je zelf ook wel.

Met vrienden als deze, heb je geen vijanden meer nodig. Vandaar de ingreep van Merkel en Hollande.
so long and thanks for all the fish
pi_149974351
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik wil wel een keer McCain aanhalen hoor, maar dat zag je zelf ook wel.

Met vrienden als deze, heb je geen vijanden meer nodig. Vandaar de ingreep van Merkel en Hollande.
Die heeft niets te zeggen momenteel.
Ik kan ook van Balen aan halen maar dat heeft ook 0 relevantie.

Verder geloof ik meer in het good cop, bad cop gebeuren en dat het een en ander tussen de vs en eu wel afgesproken is. Je ziet hetzelfde met de onderhandelingen met Iran.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 23-02-2015 23:11:33 (Ik ga te bed.) ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149974392
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:55 schreef Nintex het volgende:

[..]

Putin kan zijn media oproepen tot het stoppen van uitzenden van oorlogspropaganda of vandaag nog de grens tussen Rusland en Oekraine dichtgooien voor de wapenleveringen van de zogenaamde seperatisten. Ook kan hij lui als Strelkov arresteren voor terroristische acties. Er zijn tal van symbolische en concrete acties die hij kan uitvoeren om te laten zien dat hij echt vrede wil.

In plaats daarvan organiseert het regime anti-Maidan demonstraties met allerlei louche figuren, rijden ze raketten met de tekst: "Deze zijn voor Obama" door Moskou en vliegen ze met bommenwerpers richting Engeland.
Ik denk dat hij terecht redeneert, laten zij die begonnen zijn maar eerst eens tot zinnen komen.

Incluis 'shirtfront' Abbot, en 'no hands' Harper.
so long and thanks for all the fish
pi_149974413
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk dat hij terecht redeneert, laten zij die begonnen zijn maar eerst eens tot zinnen komen.

Incluis 'shirtfront' Abbot, en 'no hands' Harper.
De annexatie van de krim is door het westen gedaan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149974417
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heeft de VS niet nodig, in het oosten van Europa hebben ze meer dan genoeg overwicht zonder gestook. Verder lijkt dit hele gebeuren zich meer zonder dan met de VS af te spelen.
En conflicten in Europa hebben de VS tot nu vooral veel gekost en weinig opgeleverd.
De VS heeft altijd gepusht voor verdere uitbreiding van de EU naar het oosten. Omdat het paste in hun geopolitieke visie, en zij de kosten er niet voor moesten dragen.
Dat ze in het Oosten (Polen, Baltische staten) meer VS en NAVO gezind zijn dan velen in West Europa is net de reden waarom de VS zo'n voorstander is van uitbreiding van de EU. Het heeft de invloed van de VS vergroot.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149974426
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die heeft niets te zeggen momenteel.
Ik kan ook van Balen aan halen maar dat heeft ook 0 relevantie.

Verder geloof ik meer in het good cop, bad cop gebeuren en dat het een en ander tussen de vs en eu wel afgesproken is. Je ziet hetzelfde met de onderhandelingen met Iran.
Ja, het werkt geweldig, dat haat zaaien. Maar wie zaait oogst, het is geen copmovie.
so long and thanks for all the fish
pi_149974435
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een aanval op Mariupol lijkt me gekkenwerk, maar je weet nooit. Voorlopig houd ik het eerder op rechttrekken van het front, een kortere frontlijn is makkelijker te verdedigen.
Aanval op Mariupol is niet zo heel moeilijk. De Azov heeft geen zware wapens laat staan tanks. Het 'gewone' Oekrainse leger zal na Debaltseve niet meer als ratten in de val blijven zitten als ze omsingeld worden. Debaltseve was een grote overwinning voor de seperatisten als Oekraine ook nog Mariupol verliest kan zomaar de vlam in de pan slaan in Kiev of het leger trekt zich volledig terug uit het oosten om verdere verliezen te voorkomen.

Beide scenario's zien de Russen en seperatisten allebei wel zitten. In Kiev kan Yanukovich weer aan de macht geholpen worden als een soort van redder van het vaderland als Yatsenyuk en Poroshenko elkaar te lijf gaan. Als de Oekrainers Mariupol verliezen zullen er generaals en/of officieren ontslagen worden, waardoor de controle helemaal verdwijnt.

Wees heel eerlijk, als jij Zarachenko bent of Putin, waarom zou je dan op dit moment stoppen met de aanval? Erg veel meer sancties kan de EU niet verzinnen, Amerikaanse wapens gaan hoe dan ook geleverd worden alleen laat dat nog wel even op zich wachten. En wie gaat die wapens gebruiken? Geld voor een grootscheepse mobilisatie heeft Oekraine niet, training om met moderne NAVO wapens om te gaan ook niet.
pi_149974630
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De annexatie van de krim is door het westen gedaan?
Verpak je altijd een halve mening in een vraag om te suggeren dat iemand anders dat gezegd zou hebben?
so long and thanks for all the fish
pi_149974896
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heeft de VS niet nodig, in het oosten van Europa hebben ze meer dan genoeg overwicht zonder gestook. Verder lijkt dit hele gebeuren zich meer zonder dan met de VS af te spelen.
En conflicten in Europa hebben de VS tot nu vooral veel gekost en weinig opgeleverd.
Dat werd wel alsmaar minder. Handel met West-Europa nam jaar op jaar toe en zeker sinds de crisis haalden veel bedrijven hun winst uit de investeringen die in Rusland werden gedaan. De VS wil dat Rusland een kutland blijft en niet dat er straks naast een welvarend Rusland ook nog eens grote Europese landen dwars gaan liggen omdat ze vrienden zijn geworden met Rusland.
pi_149974953
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:13 schreef Nintex het volgende:

[..]

Aanval op Mariupol is niet zo heel moeilijk. De Azov heeft geen zware wapens laat staan tanks. Het 'gewone' Oekrainse leger zal na Debaltseve niet meer als ratten in de val blijven zitten als ze omsingeld worden. Debaltseve was een grote overwinning voor de seperatisten als Oekraine ook nog Mariupol verliest kan zomaar de vlam in de pan slaan in Kiev of het leger trekt zich volledig terug uit het oosten om verdere verliezen te voorkomen.

Beide scenario's zien de Russen en seperatisten allebei wel zitten. In Kiev kan Yanukovich weer aan de macht geholpen worden als een soort van redder van het vaderland als Yatsenyuk en Poroshenko elkaar te lijf gaan. Als de Oekrainers Mariupol verliezen zullen er generaals en/of officieren ontslagen worden, waardoor de controle helemaal verdwijnt.

Wees heel eerlijk, als jij Zarachenko bent of Putin, waarom zou je dan op dit moment stoppen met de aanval? Erg veel meer sancties kan de EU niet verzinnen, Amerikaanse wapens gaan hoe dan ook geleverd worden alleen laat dat nog wel even op zich wachten. En wie gaat die wapens gebruiken? Geld voor een grootscheepse mobilisatie heeft Oekraine niet, training om met moderne NAVO wapens om te gaan ook niet.
Kom nou, Yanukovich weer aan de macht? Dat ie op de Russische tv z'n zegje mag doen betekent niets, vergelijkbaar met Bokassa die een interview geeft voor de Franse TV vanuit z'n kasteel, en spreekt over een terugkeer naar de Centraal Afrikaanse Republiek. (hij keerde terug, en bracht de rest van z'n leven in een cel door)

De sancties voor Rusland kunnen nog veel zwaarder worden, en als het Westen wapens gaat leveren, samen met adviseurs, dan kan de dodentol bij de rebellen gevoelig stijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 23-02-2015 23:37:43 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149975209
quote:
"Internet militia" reports: Kharkov explosion during Maidan anniversary march on February 22 killed the coordinator of Kharkov Maidan, who brought the football fans of "Metallist" to burn people in Odessa Trade Unions building on May 2, 2014.
http://fortruss.blogspot.(...)nator-killed-in.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149975597
voor wie weten wil welke oorlogsschepen door de Bosporus varen (hoe noem je dat, shipspotting?) :
http://turkishnavy.net/20(...)phorus-2015-part-10/
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149976224
Misschien is het tijd om zowel de VS en Rusland uit de VN te zetten. :')

quote:
Russia's foreign minister is implicitly accusing the United States of violating U.N. principles by bombing Syria, occupying Iraq under false pretenses and manipulating a Security Council mandate to destroy and create chaos in Libya.

Sergey Lavrov, clearly pointing at the U.S. without naming it, said these acts were the result "of attempts to dominate global affairs" and use military force unilaterally to push "one's own interests."

U.S. Ambassador Samantha Power implicitly criticized Russia for blocking Security Council action against Syria and accused Moscow of training, arming and fighting alongside separatists who have seized Ukrainian territory.
http://www.foxnews.com/world/2015/02/23/russia-and-us-trade-accusations-at-un-meeting-over-global-crises-from-syria-to/
pi_149976327
Oefening op 1,5 km van de grens
pi_149976420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Oefening op 1,5 km van de grens
edit: doh! verkeerd gelezen, dacht dat het een russische oefening was...

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 24-02-2015 00:34:55 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149976465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Oefening op 1,5 km van de grens
Dat zijn heel wat voertuigen. Past heel wat man en materieel in.
pi_149976500
Die CV90 voertuigen hebben ze van Nederland gekocht. w/
pi_149976611
De NAVO maakt zich klaar om Rusland binnen te vallen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149976693
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:36 schreef crystal_meth het volgende:
De NAVO maakt zich klaar om Rusland binnen te vallen...
Kunnen ze beter Oekrane binnen vallen.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 24 februari 2015 @ 00:49:51 #213
186611 Haags
pi_149976915
quote:
Is dit de navo flitsmacht?
Zonder wrijving geen glans
pi_149976982
quote:
Feb 23 (Reuters) - Ukrainian state energy firm Naftogaz accused Russia's Gazprom on Monday of failing to supply gas that Kiev had paid for in advance, days after Moscow said it was sending some supplies for Ukraine directly to regions held by rebels.

A dispute over Russian gas supplies and pricing for Ukraine has played out behind the scenes throughout the past year while Ukrainian forces have battled pro-Russian separatists in a war that has killed more than 5,600.

After cutting off Ukraine's gas for six months, Moscow resumed supplies in late-2014 when the two sides signed an interim agreement, under which Kiev would pay off some debt for past deliveries and pre-pay for supplies for the winter.

Naftogaz said the Russian firm had broken this deal by delivering only 47 million cubic metres (mcm) of a 114 mcm order that Kiev had paid for in advance last Thursday.

The Ukrainian company said it had sent a notice of the breach of contract to the Ukrainian government and the European Commission in Brussels which had helped broker the deal. Russia is Europe's main gas supplier, and the EU is keen to ensure that supplies that transit Ukraine are not interrupted.

Last week Ukraine cut back supplies of gas to regions held by pro-Russian rebels, and Moscow began supplying gas to the separatist regions directly for the first time.

A Gazprom spokesman said at the time that the supplies to the rebel regions were being shipped under the contract with Naftogaz. Gazprom and Russian officials did not immediately respond to a request for comment on Monday.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL5N0VX3Y420150223
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149977031
quote:
Ik zou als ik Oekraine was toch eerst even heel goed checken of Tymoshenko ergens aan het aftappen is
pi_149977123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:56 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zou als ik Oekraine was toch eerst even heel goed checken of Tymoshenko ergens aan het aftappen is
:D
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149977443
Hoeveel kost het de Russen eigenlijk om de Krim te bevoorraden zonder landroute? Er zijn plannen voor een brug, maar hoe lang de constructie gaat duren...

Ze werd al eens eerder gebouwd, de nazi's begonnen constructie om hun terugtocht te vergemakkelijken, de Sovjets maakten het werk af met de bouwmaterialen die de Duitsers achterlieten. De brug werd vernield door drijfijs tussen de pijlers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kerch_Strait_Bridge

quote:
Ukraine conflict: Putin ally to build bridge to Crimea

A Russian contract for building a bridge to Crimea has gone to a company majority-owned by a friend of Vladimir Putin who is under Western sanctions.

The $3bn (2bn) contract was awarded to the SGM Group, owned by Arkady Rotenberg, a childhood friend and judo partner of the Russian president.

The bridge will join Russia directly to the peninsula it annexed from Ukraine in March after a disputed referendum.

It will be pipeline specialist SGM's first bridge, Reuters news agency says.

It is still unclear where on the Kerch Strait the structure will be erected, meaning the span could be anything from 4km to 15km (2.5 to 9 miles).

Announcing the contract in a statement, Russia's transport ministry said the bridge should be finished by the end of 2018.

Currently, Crimea is connected to Russia by sea and by air, while land routes through Ukraine have been affected by the conflict in its eastern provinces.
http://www.bbc.com/news/uk-politics-31589202

4 jaar als alles volgens plan gaat...

Yanukovich en Medvedev kwamen in 2010 overeen om een brug te bouwen, eerder, in 2007, was het een verkiezingsbelofte van Tymochenko, en in 2013 werd weer eeen overeenkomst afgesloten...
quote:
The project to build the bridge between the Ukrainian and Russian Taman Kerch, signed on 17 December, President Viktor Yanukovych and Vladimir Putin in Moscow, knowingly entered into the list of the main priorities of cooperation between the two countries. No joke, the construction involves the construction of direct transport connections between Russia and the Crimea. Talk about the need to build such a facility were for a long time, but the conversation ends there.

Crimeans long been waiting for this project and are very loyal to him, but to date the construction of the Crimean Russian bridge was merely a pretext for speculation and between elections electoral populism. By the way, to build a bridge Kerch-Kuban in 2007 and promised the former Prime Minister Yulia Tymoshenko, but not in time.
(google translate)
http://ru.slovoidilo.ua/a(...)a-i-perspektivy.html

[ Bericht 25% gewijzigd door crystal_meth op 24-02-2015 02:03:28 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149977534
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 01:38 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel kost het de Russen eigenlijk om de Krim te bevoorraden zonder landroute? Er zijn plannen voor een brug, maar hoe lang de constructie gaat duren...

Ze werd al eens eerder gebouwd, de nazi's begonnen constructie om hun terugtocht te vergemakkelijken, de Sovjets maakten het werk af met de bouwmaterialen die de Duitsers achterlieten. De brug werd vernield door drijfijs tussen de pijlers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kerch_Strait_Bridge

[..]

http://www.bbc.com/news/uk-politics-31589202

4 jaar als alles volgens plan gaat...
Bruggen zijn in tijden van conflict natuurlijk ook eenvoudig te vernietigen. Zonder een landroute zou bijv Oekrane met precisie artillerie zo'n brug kunnen opblazen.
pi_149977616
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 01:56 schreef Romanus het volgende:

[..]

Bruggen zijn in tijden van conflict natuurlijk ook eenvoudig te vernietigen. Zonder een landroute zou bijv Oekrane met precisie artillerie zo'n brug kunnen opblazen.
Moeten ze wel over de Zee van Azov schieten, zo'n honderd kilometer ver. En hoe zouden de Russen op zoiets reageren, ze hebben een hoop raketten die Kiev kunnen bereiken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149979156
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:12 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, het werkt geweldig, dat haat zaaien. Maar wie zaait oogst, het is geen copmovie.
Vandaar dat de VS voor de dreiging zorgt en de EU voor de diplomatieke weg daaruit.
Of is jou dat nooit opgevallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:09:23 #221
192592 SureD1
------------------------------
pi_149979180
Via @MarQs_ Russisch materieel net over de grens bij Charkov, T-72B3...
pi_149979181
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Verpak je altijd een halve mening in een vraag om te suggeren dat iemand anders dat gezegd zou hebben?
Ik denk dat hij terecht redeneert, laten zij die begonnen zijn maar eerst eens tot zinnen komen.

Dit zijn jouw woorden. Je kunt veel zeggen maar het Westen is niet met geweld begonnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 24-02-2015 09:16:38 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149979214
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De VS heeft altijd gepusht voor verdere uitbreiding van de EU naar het oosten. Omdat het paste in hun geopolitieke visie, en zij de kosten er niet voor moesten dragen.
Dat ze in het Oosten (Polen, Baltische staten) meer VS en NAVO gezind zijn dan velen in West Europa is net de reden waarom de VS zo'n voorstander is van uitbreiding van de EU. Het heeft de invloed van de VS vergroot.
Die uitbreiding naar het oosten was ook hetgeen wat de EU wilde. Maar daar was idd een gezamenlijk belang.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 24-02-2015 09:16:51 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:25:03 #224
192592 SureD1
------------------------------
pi_149979455
Via @loogunda, meldingen van beschietingen bij Donetsk...
pi_149986266
Via een ander forum het volgend linkje gezien:
https://news.vice.com/art(...)-to-ukraine-invasion

Ben erg benieuwd naar het documentje, eindelijk de bevestiging dat het inderdaad Russische huurlingen zijn die daar de hele zooi hebben opgeblazen tot het conflict dat het nu is.
pi_149987475
US arming Kiev would ‘explode’ situation in E. Ukraine – Russian Foreign Ministry
quote:
If the US were to supply Ukraine with ammunition and weapons, it would “explode the whole situation” in eastern Ukraine and Russia would be forced to respond “appropriately,” Russia's Deputy Foreign Minister Sergey Ryabkov said.

“It would be a major blow to the Minsk agreements and would explode the whole situation,” TASS quoted Ryabkov as saying.

Moscow would not be able to remain indifferent “to such provocative actions,” he added. “We’ll have to respond appropriately.”

“Is that necessary for those who are allegedly calling for the normalization of the situation in Ukraine? I have serious doubts. People may be irresponsible in their actions, but there must be an end to this madness [of] indulging Kiev’s warmongering,” explained Ryabkov.

The deputy foreign minister's statement follows a renewed call by Ukrainian President Petro Poroshenko for the US to arm Kiev forces. Poroshenko made the most recent comments during a conversation with US Vice President Joe Biden.

The head of the self-proclaimed Donetsk People’s Republic, Aleksandr Zakharchenko, told reporters on Monday that the US is already supplying Kiev with ammunition and weapons on a “large-scale basis,” noting that pro-government forces are not looking for peace.

Ryabkov added that there is a possible meeting in the works between Russian Foreign Minister Sergey Lavrov and US Secretary of State John Kerry, stating that it could take place next week in Geneva.

“Rather high chances are present that the Russian foreign minister and the US secretary of state will be in Geneva the next week due to the schedules of each of them. Probably, it...implies that they will meet in a bilateral format,” he said.

Earlier, Russian Security Council Secretary Nikolay Patrushev stated that if Moscow were to respond to the supply of US arms to Kiev, it would only do so through “diplomatic means.”

Meanwhile, Russian President Vladimir Putin stated in his latest interview that the leaders of France and Germany genuinely want to find a compromise that would help end the conflict in eastern Ukraine.

Speaking to Rossiya 1 TV channel on the conflict and the breakthrough of the Minsk agreement, Putin said that “it seemed to me [the leaders of France and Germany], have a genuine desire to find such compromise solutions that would lead to the final settlement [of the conflict]…”

“I had the impression that our partners have more trust in us than distrust, and in any case believe in our sincerity,” Putin noted on Monday.

On Sunday, Kiev’s military and self-defense forces in eastern Ukraine announced they would withdraw heavy weapons from the frontline following Saturday’s exchange of 191 prisoners. The process is set to be completed by March 7 under the terms of the truce.

OSCE monitors are now waiting for the documented evidence of the pullout, such as inventory lists, routes, and locations of the weapons.

The deputy commander of the Donetsk Defense Ministry, Eduard Basurin, said that the self-defense forces in Donetsk and Lugansk will begin the withdrawal of heavy weapons from the frontline in eastern Ukraine on February 24. He also confirmed that more than 30 pieces of heavy artillery have already been pulled out as of Monday.

On February 12, the leaders of Russia, Ukraine, France and Germany approved the long awaited peace deal in Minsk. The agreement introduced measures such as a ceasefire – which commenced February 15 – a pullout of heavy weapons, and constitutional reform in Ukraine by the end of the year.

READ MORE: Ukrainian President ratifies joint 4,500-strong military unit with Poland and Lithuania

Meanwhile, Ukrainian President Petro Poroshenko has signed a law ratifying the creation of a joint military unit with Poland and Lithuania. The unit is set to carry out tasks which have been given a UN Security Council mandate.

Earlier, Moscow criticized Kiev's plan to invite an EU police force under the bloc's aegis for a peacekeeping mission in war-torn eastern Ukraine, saying the move would undermine the Minsk ceasefire agreement.
pi_149987727
Moeten die lappen tekst nou iedere keer? Post gewoon de titel en de link, dat leest een stuk fijner.
pi_149987871
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:15 schreef reza1 het volgende:
“It would be a major blow to the Minsk agreements and would explode the whole situation,” TASS quoted Ryabkov as saying.
Door verder te gaan met vechten hebben de rebellen Minsk II al opgeblazen. Als ze blijven doorgaan met vechten en gebied veroveren, dan zijn wapen leveranties door de VS niet te beschouwen als de oorzaak van het mislukken van Minsk II. Maar de Russen hebben een blinde vlek als het gaat om de rebellen.
The view from nowhere.
pi_149987914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:21 schreef J.B. het volgende:
Moeten die lappen tekst nou iedere keer? Post gewoon de titel en de link, dat leest een stuk fijner.
Dan krijg je niet meer fatsoenlijk je dagelijkse dosis Russische propaganda toegediend. Dat kan niet de bedoeling zijn.
pi_149987963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:26 schreef deelnemer het volgende:
Door verder te gaan met vechten hebben de rebellen Minsk II al opgeblazen. Als ze blijven doorgaan met vechten en gebied veroveren, dan zijn wapen leveranties door de VS niet te beschouwen als de oorzaak van het mislukken van Minsk II. Maar de Russen hebben een blinde vlek als het gaat om de rebellen.
Dit.

Als de USA wapenleveranties gaat doen komen we in een situatie terecht die in het verleden ook is voor gekomen: De USA leveranties aan Jihadi's in Afghanistan, de Soviet steun voor Noord Korea en Noord Vietnam.

Ik denk dat de wapenleveranties wel moeten; zonder wapenleveranties steamrollen de pro-Russische dudes het Oekrainse leger. Er is geen enkele reden om compromissen te sluiten als je aan de winnende hand bent.
pi_149988029
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan krijg je niet meer fatsoenlijk je dagelijkse dosis Russische propaganda toegediend. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Nuttige inhoudelijke bijdrage weer.
so long and thanks for all the fish
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:32:17 #232
192592 SureD1
------------------------------
pi_149988069
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan krijg je niet meer fatsoenlijk je dagelijkse dosis Russische propaganda toegediend. Dat kan niet de bedoeling zijn.
:D ik heb het stuk eens gelezen voor de fun maar de hypocrisie druipt er vanaf. Ik heb nog geen Javelin gezien... Wel Pantsir's en T-72B3's...
pi_149988074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit.

Als de USA wapenleveranties gaat doen komen we in een situatie terecht die in het verleden ook is voor gekomen: De USA leveranties aan Jihadi's in Afghanistan, de Soviet steun voor Noord Korea en Noord Vietnam.

Ik denk dat de wapenleveranties wel moeten; zonder wapenleveranties steamrollen de pro-Russische dudes het Oekrainse leger. Er is geen enkele reden om compromissen te sluiten als je aan de winnende hand bent.
Nou, ik heb liever geen afghanistan of vietnam aan de grens van europa.
so long and thanks for all the fish
pi_149988143
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:32 schreef crashbangboom het volgende:
Nou, ik heb liever geen afghanistan of vietnam aan de grens van europa.
Het conflict is er al. De enige vraag is wie gaat winnen (Afghanistan, Vietnam), of dat we een frozen conflict krijgen (Korea).

Regardless, dit gaat nog wel effe duren omdat
1) De pro-Rusland dudes niet verslagen gaan worden op de korte termijn, ze zijn aan de winnende hand
2) Het verlies van Oekraine nog heel lang gaat duren, als je op de map kijkt hebben de pro-Rusland dudes nog heel wat te veroveren
3) Een stalemate er niet inzit omdat de pro-Rusland dudes duidelijk aan het winnen zijn en dus niet naar de onderhandelingstafel hoeven.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:36:30 #235
192592 SureD1
------------------------------
pi_149988206
Via @MarQs_ weer updates... De seperatisten hebben de dorpjes Pavlopil en Pyshchevik verlaten aangetroffen, gisteren zat Azov daar nog.

Verder meldt hij dat de NSDC aangeeft dat de seperatisten zich concentreren bij Pisky bij Donetsk en Stakhanov en Bryanka bij Loegansk...
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2015 @ 13:39:37 #236
230491 Zith
pls tip
pi_149988341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:36 schreef SureD1 het volgende:
Via @MarQs_ weer updates... De seperatisten hebben de dorpjes Pavlopil en Pyshchevik verlaten aangetroffen, gisteren zat Azov daar nog.

In dat geval is het nu van hun toch? Finders keepers. Verder vind ik nog dat het westen moet stoppen Minsk II te begraven door te praten over vermeende aggressie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:42:22 #237
192592 SureD1
------------------------------
pi_149988439
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:39 schreef Zith het volgende:

[..]

In dat geval is het nu van hun toch? Finders keepers. Verder vind ik nog dat het westen moet stoppen Minsk II te begraven door te praten over vermeende aggressie.
Ik poste het om aan te geven dat het niet ondenkbaar is dat Azov zich terug trekt naar Marioepol...
pi_149989319
Rusland dreigt er opnieuw mee gaskraan naar Oekrane dicht te draaien

http://m.standaard.be/cnt/dmf20150224_01546042
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:43:42 #239
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149990419
quote:
Litouwen herintroduceert de dienstplicht uit angst voor de Russische dreiging.

Dat meldt de president van het land, Dalia Grybauskaitė, volgens persbureau AFP. ​De dienstplicht werd in 2008 afgeschaft, vier jaar nadat het land van circa drie miljoen inwoners lid was geworden van de NAVO.

"We moeten onze verdedigingscapaciteiten uitbreiden", aldus de president. "Onder de nieuwe geopolitieke omstandigheden moet het leger goed voorbereid zijn voor de bewapende bescherming van het land, zelfs in tijden van vrede."

Grybauskaitė: "De huidige geopolitieke situatie vereist dat we onze bemanning van het leger versterken en versnellen. Daarom heeft het ministerie van Defensie besloten dat het nodig is om tijdeljik, voor een periode van vijf jaar, de diensplicht te herintroduceren."

http://www.nu.nl/buitenland/3998934/litouwen-herintroduceert-dienstplicht-vanwege-dreiging-rusland.html
En dat is n.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149990475
quote:
Klinkt meer als een dreigement dan een waarschuwing.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149990750
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nuttige inhoudelijke bijdrage weer.
Heb je het stuk gelezen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149990790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En dat is n.
Precies zoals Putin het wilde :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:55:34 #243
66825 Reya
Fier Wallon
pi_149990814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En dat is n.
Litouwen had sowieso al behoorlijk wat getrainde reservisten; zelfs vrouwen onderbreken daar regelmatig hun studies voor zes maanden voor een militaire basistraining.
pi_149991100
rConflictNews twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 14:42:03 Ukraine's foreign minister #Klimkin says four foreign ministers didn't reach agreement to condemn events in #Debaltseve- @LBCI_News_EN reageer retweet
pi_149991373
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heb je het stuk gelezen?
Ja.
so long and thanks for all the fish
pi_149991439
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:12 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja.
En wat is jouw mening er over?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149991629
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En wat is jouw mening er over?
Als de US bijstand verleent is dat alsof Rusland wapens in Griekenland stationeert. Lijkt me niet zo constructief, tenzij de US inderdaad graag oorlog op de grens met Europa wil voederen. Ik ben daar niet zo kapot van.

En aanvullend, en in het algemeen: een standpunt wat je niet aanstaat als 'propanganda' framen, is zoooooo uit :)
so long and thanks for all the fish
pi_149991735
Interessante theorie. Uiteraard speculatie.

GorseFires twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 13:29:04 Too many western commentators focus on "taking" #Mariupol. Russian General Staff plan to bypass and isolate the city. http://t.co/syTKVKzEGk reageer retweet
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:24:59 #249
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149991789
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:23 schreef Pharmacist het volgende:
Interessante theorie. Uiteraard speculatie.

GorseFires twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 13:29:04 Too many western commentators focus on "taking" #Mariupol. Russian General Staff plan to bypass and isolate the city. http://t.co/syTKVKzEGk reageer retweet
tsja dan heb je het ook toch, slimme zet
There is only one religion
pi_149991886
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als de US bijstand verleent is dat alsof Rusland wapens in Griekenland stationeert. Lijkt me niet zo constructief, tenzij de US inderdaad graag oorlog op de grens met Europa wil voederen. Ik ben daar niet zo kapot van.

En aanvullend, en in het algemeen: een standpunt wat je niet aanstaat als 'propanganda' framen, is zoooooo uit :)
Ik zie dat iets anders. Wat niet wil zeggen dat ik het perse verstandig vind om het te doen.
Maar van zijn toon, het komt op mij nogal hypocriet en bedreigend over. Niet als een normale waarschuwing.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:29:09 #251
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149991947


[ Bericht 100% gewijzigd door Dance99Vv op 24-02-2015 15:37:44 ]
There is only one religion
pi_149992254
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:24 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

tsja dan heb je het ook toch, slimme zet
Marioepol zou goed over zee bevoorraad kunnen worden. Daar zouden de rebellen zonder openlijke Russische steun weinig tegen in kunnen brengen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:38:35 #253
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149992324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:24 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

tsja dan heb je het ook toch, slimme zet
luchtbrug? Of gaat Rusland alle binnenkomende vluchten uit de lucht knallen?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:39:02 #254
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149992344
Ukraine@war ‏@DajeyPetros 2 uur2 uur geleden
.@GorseFires This is EXACTLY what I think. They want to have #Mariupol as INTACT as possible...

путен XУЙЛO ‏@xuilolala 2 uur2 uur geleden
@GorseFires @DajeyPetros i drove from Berdyansk to Mariupol this week, all bridges are mined, many caponiers and tanks
There is only one religion
pi_149992519
paulrbrennan twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 11:37:35 Near Mariupol, the Donbas Battalion is bringing up reinforcements to strengthen defences. #Ukraine http://t.co/sVuK0ptvmQ reageer retweet
paulrbrennan twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:29:09 Just returned from area near Shyrokyne (east of Mariupol) - pretty constant sound of tank and artillery and heavy machine gun. #Ukraine reageer retweet
paulrbrennan twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:33:54 Saw Donbas Battalion digging fresh trenches in case the front-line falls. Soldiers accuse the separatists of continuously flouting Minsk. reageer retweet
paulrbrennan twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:36:26 And in #Mariupol itself, civilians are uncertain and anxious, but ones I spoke to hope/expect the Ukr Army will prevent the city falling. reageer retweet
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:54:57 #256
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149992932
Als Mariupol wordt aangevallen lijkt me dat Minks 2 definitief gebeurd is.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:57:16 #257
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149993020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:54 schreef BarryOSeven het volgende:
Als Mariupol wordt aangevallen lijkt me dat Minks 2 definitief gebeurd is.
Op naar Minsk 3 :P
There is only one religion
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:57:51 #258
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149993048
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:57 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Op naar Minsk 3 :P
Minsk goes Nuclear
pi_149993121
rConflictNews twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:49:41 Ukraine army digging trenches near #Mariupol. Gunfire, artillery heard eastwards in Shirokyne http://t.co/vzQ3oQ7JKf -@ASLuhn h/t @L0gg0l reageer retweet
pi_149993129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:54 schreef BarryOSeven het volgende:
Als Mariupol wordt aangevallen lijkt me dat Minks 2 definitief gebeurd is.
Nou ja, dat was het al toen de aanvallen op Debaltsevo gewoon doorgingen nadat het staakt het vuren in had moeten gaan.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:04:25 #261
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149993341
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, dat was het al toen de aanvallen op Debaltsevo gewoon doorgingen nadat het staakt het vuren in had moeten gaan.
voor mij ook. maar de politiek moet ook een grens hebben, ik gok dat die daar ligt
pi_149993416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En dat is n.
Ze zullen het wel niet voor niets doen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:12:29 #263
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149993660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:06 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Ze zullen het wel niet voor niets doen.
Goh, scherp
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:47:18 #264
297168 Kikopuz
I like goats
pi_149995262
Hoe is het eigenlijk hiermee? Rebellen Oekrane trekken wapens terug

Gewoon gelul of..?
pi_149995387
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:47 schreef Kikopuz het volgende:
Hoe is het eigenlijk hiermee? Rebellen Oekrane trekken wapens terug

Gewoon gelul of..?
We zullen het zien maar ik geloof er zelf persoonlijk nog niets van.
pi_149995538
quote:
Litouwen herintroduceert de dienstplicht uit angst voor de Russische dreiging.

Dat meldt de president van het land, Dalia Grybauskaitė, volgens persbureau AFP. ​De dienstplicht werd in 2008 afgeschaft, vier jaar nadat het land van circa drie miljoen inwoners lid was geworden van de NAVO.
En velen zullen volgen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149995662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:47 schreef Kikopuz het volgende:
Hoe is het eigenlijk hiermee? Rebellen Oekrane trekken wapens terug

Gewoon gelul of..?
Mooie praat voor de bhne lijkt me vooralsnog.
pi_149995838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als de US bijstand verleent is dat alsof Rusland wapens in Griekenland stationeert. Lijkt me niet zo constructief, tenzij de US inderdaad graag oorlog op de grens met Europa wil voederen. Ik ben daar niet zo kapot van.

Ik wist niet dat in Griekenland delen van het land door rebellen worden veroverd.

quote:
En aanvullend, en in het algemeen: een standpunt wat je niet aanstaat als 'propanganda' framen, is zoooooo uit :)
Hoe noem je propaganda dan? Of moet iedereen maar leren dat propaganda je wel aanstaat.
The view from nowhere.
pi_149995962
Alsof propaganda anno 2015 niet meer bestaat _O-

quote:
I.) Vaak misleidende informatie die gebruikt wordt om aanhangers / steun te winnen. Vaak gebruikt om ideele en politieke doelen te verwezenlijken.
II.) Ideen, feiten of beweringen die met opzet zijn verspreid om het ene doel of individu te ondersteunen en het andere te schaden. Categorie: Abstracte Begrippen > genr...
III.) Let op: Spelling van 1858 Lat., eene kerkelijke voortplantings-, verbreidings- of bekeeringsinrigting te Rome: de propaganda fide. Gedurende de omwenteling in Frankrijk w...
IV.) Het proces en product van weloverwogen pogingen om collectief edrag en advies te benvloeden door het systematische en nzijdige gebruik van vele communicatiemiddelen...
V.) politieke reclame
pi_149995980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik wist niet dat in Griekenland delen van het land door rebellen worden veroverd.
Inderdaad, mijn punt.

quote:
Hoe noem je propaganda dan? Of moet iedereen maar leren dat propaganda je wel aanstaat.
Lees 'ns het topic terug, ik roep niet te pas en te onpas Propaganda bij alles wat me niet aanstaat :)
so long and thanks for all the fish
pi_149996298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:47 schreef Kikopuz het volgende:
Hoe is het eigenlijk hiermee? Rebellen Oekrane trekken wapens terug

Gewoon gelul of..?
Aangezien de pro-Rusland dudes gisteren Kominternove veroverd hebben en vandaag Pishevik en Pavlopol, denk ik dat ze de wapens terugtrekken van een oud naar een nieuw front. Sowieso, waarom zou je wapens terugtrekken als je aan het winnen bent?
pi_149996446
paulrbrennan twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:44:48 Withdrawal? Commander said: "Do you hear the sound? Might be just shelling, or they might be preparing a ground assault." #Mariupol (1/2) reageer retweet
paulrbrennan twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:46:03 (2/2) Commander: "If it's an assault, I need to repel it. Or do you think I should just stand and watch…?" #Mariupol reageer retweet
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:30:59 #273
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149996738
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:14 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Aangezien de pro-Rusland dudes gisteren Kominternove veroverd hebben en vandaag Pishevik en Pavlopol, denk ik dat ze de wapens terugtrekken van een oud naar een nieuw front. Sowieso, waarom zou je wapens terugtrekken als je aan het winnen bent?
Om je aan het Minsk 2 bestand te houden? De sterkste zou op dat moment als eerste moeten stoppen. Logischerwijs voor de meeste kans van slagen.
pi_149996799
DragosIonita twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:42:10 #Ukraine: Fourth Victim of Sunday's Bombing In #Kharkiv Dies http://t.co/WIumX2vw4a reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:37:18 #275
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149996870
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:33 schreef crystal_meth het volgende:
DragosIonita twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:42:10 #Ukraine: Fourth Victim of Sunday's Bombing In #Kharkiv Dies http://t.co/WIumX2vw4a reageer retweet
Check dat landkaartje dan :')

De Krim is gewoon gezonken, atlantis 2.0
pi_149997024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Om je aan het Minsk 2 bestand te houden? De sterkste zou op dat moment als eerste moeten stoppen. Logischerwijs voor de meeste kans van slagen.
Totaal mee eens. Mijn punt is echter dat de pro-Rusland dudes weinig incentive hebben te stoppen. Er valt weinig te winnen met stoppen. Met doorgaan kunnen ze meer land veroveren.
pi_149997035
BBCPaulAdams twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 15:40:11 OSCE: we don't want to be monitoring ad hoc movement of weapons. Need baseline information, in writing, beforehand. Neither side providing. reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2015 @ 18:06:10 #278
230491 Zith
pls tip
pi_149997603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:37 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Check dat landkaartje dan :')

De Krim is gewoon gezonken, atlantis 2.0
Misschien google maps erbij pakken?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:07:22 #279
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149997633
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Misschien google maps erbij pakken?
Oh ja, was wat in de war met de schaal zie ik :')
pi_149998433
ABU DHABI – Ukrainian President Petro Poroshenko is expected to meet with U.S. defense companies Tuesday during a major arms exhibition here even though the American government has not cleared the firms to sell Kiev lethal weapons.

http://www.defenseone.com(...)t-ukrainians/105819/
Life is what happens while planning other things
pi_149998635
De UK stuurt troepen.
British forces head for Ukraine as David Cameron issues warning to Vladimir Putin
http://www.telegraph.co.u(...)-Vladimir-Putin.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149998857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:34 schreef crystal_meth het volgende:
De UK stuurt troepen.
Welnee, ze gaan alleen "trainen".
En leveren slechts "non-lethal equipment, night-vision goggles, body armour"
Die vallen t.z.t. in handen van de rebellen.
Life is what happens while planning other things
pi_149999004
Well, dat is een flinke escalatie. Jammer dat de Britten ook adviseurs sturen, alleen wapens was beter geweest. Nu bestaat er het risico dat Britse en Russische troepen tegenover elkaar komen te staan in de Oekraine.
pi_149999233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:43 schreef Pharmacist het volgende:
Well, dat is een flinke escalatie. Jammer dat de Britten ook adviseurs sturen, alleen wapens was beter geweest. Nu bestaat er het risico dat Britse en Russische troepen tegenover elkaar komen te staan in de Oekraine.
Van de BBC
quote:
Mr Cameron told a House of Commons committee that up to 75 British soldiers divided into four teams would go to an area well away from the conflict zone, to provide medical, logistics, intelligence and infantry skills.
pi_149999390
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:47 schreef 99.999 het volgende:
Van de BBC
Het is voornamelijk symbolisch denk ik.

Toch is de impact van Britse adviseurs on de ground best een heftig statement. Die kunnen niet zonder diplomatieke vernedering worden teruggetrokken. Als de pro-Rusland dudes meer grond pakken, zal er druk komen op de Britten om meer in te zetten.
pi_150000081
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is voornamelijk symbolisch denk ik.

Toch is de impact van Britse adviseurs on de ground best een heftig statement. Die kunnen niet zonder diplomatieke vernedering worden teruggetrokken. Als de pro-Rusland dudes meer grond pakken, zal er druk komen op de Britten om meer in te zetten.
Britten willen Kiev natuurlijk geen rechtstreekse toegang tot satellietdata etc geven, maar 75 man kan behoorlijk wat nuttige informatie filteren en doorgeven...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_150000810
Increased Public Support for the U.S. Arming Ukraine

More Still Oppose Than Favor the U.S. Sending Arms to Kiev
http://www.people-press.o(...)-u-s-arming-ukraine/
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_150000954
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:10 schreef crystal_meth het volgende:
Increased Public Support for the U.S. Arming Ukraine

More Still Oppose Than Favor the U.S. Sending Arms to Kiev
http://www.people-press.o(...)-u-s-arming-ukraine/
De britten zijn het voorportaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150001018
De Kremlinleak documenten, naar het schijnt:
http://www.novayagazeta.ru/politics/67389.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_150001040
Weet Cameron wel waar hij aan begint? De Russische staatstelevisie maakt er gewoon van 'Britten sturen gevechtstroepen naar Oekrane om Nazi-regime in Kiev te steunen' . Nu nog bewapening van Oekrane door de Amerikanen. Nog even en het is feitelijk een oorlog tussen de Russen en de NAVO.
pi_150001749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:15 schreef Fossieltje het volgende:
Weet Cameron wel waar hij aan begint? De Russische staatstelevisie maakt er gewoon van 'Britten sturen gevechtstroepen naar Oekrane om Nazi-regime in Kiev te steunen' . Nu nog bewapening van Oekrane door de Amerikanen. Nog even en het is feitelijk een oorlog tussen de Russen en de NAVO.
Cameron en nog iemand van het Britse parlement vergeleek Putin met Hitler, ze hebben daar een grote bloedhekel aan Putin, lekker elkaar pesten maar wel zeuren als Russiche vliegtuigen over internationaal vliegruim vliegen.
pi_150002733
Ukraine's hryvnia closes 11.1 percent lower on Tuesday
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL5N0VY31B20150224
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_150003924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:15 schreef Fossieltje het volgende:
Weet Cameron wel waar hij aan begint? De Russische staatstelevisie maakt er gewoon van 'Britten sturen gevechtstroepen naar Oekrane om Nazi-regime in Kiev te steunen' . Nu nog bewapening van Oekrane door de Amerikanen. Nog even en het is feitelijk een oorlog tussen de Russen en de NAVO.
Volgens de Russische staatstelevisie zijn we allang zionistische fascistische homoseksuele Nazi's, dus dat maakt weinig uit.

Ik denk ook dat deze situatie niet uniek is; in het verleden heeft het Westen ook landen gesteund die een militaire confrontatie hadden met de Soviet Unie (e.g. Afghanistan) en andersom (e.g. Noord Korea en Noord Vietnam). Het wordt pas gevaarlijk als Westerse troepen direct in confrontatie komen met Russische troepen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:42:44 #296
192592 SureD1
------------------------------
pi_150005113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Van de UK vertegenwoordiging bij de VN:

#Russia refuses to allow expansion of @OSCE Border Mission leaving border open to flow of weapons & soldiers. @LyallGrant #Ukraine

In dat stuk van deelnemer: ik vind het geen goed teken dat de "Normandy talks" op steeds lager niveau gevoerd worden.
pi_150007288
ASLuhn twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 19:58:06 Trip to front near Mariupol today showed what a farce the ceasefire is. Intense mortar fire from both sides, smoke rising from Shirokyne 1/2 reageer retweet
ASLuhn twitterde op dinsdag 24-02-2015 om 20:08:04 2/2 UA forces moving up tanks despite heavy weapons withdrawal. Doubt the separatists are pulling theirs back either http://t.co/G5IGI96QYB reageer retweet
The view from nowhere.
pi_150007955
quote:
UK stuns Europe by sending troops to Ukraine
..
EU officials in Brussels first learned of the decision when contacted by the Kyiv Post for comment, and were unable to provide one. The EU already has two military attachs in Ukraine but they are not involved in operational or training activities.

The French Embassy in Kyiv were similarly taken aback, saying they were focused on today’s peace talks in Paris as the foreign ministries of France and Germany tried to resuscitate a still-born cease-fire between Russia and Ukraine.
..

When asked how the UK’s position related to that of other EU member states, Cameron said:

“Britain’s role is to be at the tougher end of the spectrum, to try to keep the European Union and the United States together, and I think we should be clear about this pattern of behaviour we’ve seen from Putin now over many years.”
http://www.kyivpost.com/c(...)-ukraine-381775.html
Ach, de Britten hebben altijd al meer bij de VS dan bij de EU gehoord. GCHQ werkt samen met de NSA om West Europa af te luisteren. Ze delen zelfs meer informatie met Australi dan met hun mede EU leden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_150008029
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:29 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Cameron en nog iemand van het Britse parlement vergeleek Putin met Hitler, ze hebben daar een grote bloedhekel aan Putin, lekker elkaar pesten maar wel zeuren als Russiche vliegtuigen over internationaal vliegruim vliegen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens de Russische staatstelevisie zijn we allang zionistische fascistische homoseksuele Nazi's, dus dat maakt weinig uit.

Ik denk ook dat deze situatie niet uniek is; in het verleden heeft het Westen ook landen gesteund die een militaire confrontatie hadden met de Soviet Unie (e.g. Afghanistan) en andersom (e.g. Noord Korea en Noord Vietnam). Het wordt pas gevaarlijk als Westerse troepen direct in confrontatie komen met Russische troepen.
Laten we dan maar hopen dat het bij pesten blijft. Ik kan de benauwdheid van de Baltische Staten wel begrijpen, die gebruiken het motto 'Hoping for the best, preparing for the worst'. Ongetwijfeld genspireerd door eerdere ervaringen uit het verleden.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:42:07 #300
192592 SureD1
------------------------------
pi_150008380
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

http://www.kyivpost.com/c(...)-ukraine-381775.html
Ach, de Britten hebben altijd al meer bij de VS dan bij de EU gehoord. GCHQ werkt samen met de NSA om West Europa af te luisteren. Ze delen zelfs meer informatie met Australi dan met hun mede EU leden...
De EU en buitenlandse politiek :N
pi_150008438
en dicht...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')