abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 22:55:54 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149939303
Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe professioneel en minder professioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

Zo dit zal inmiddels het vierde deel voor 2015 zijn denk ik? Klaar advies en uitdelen van ervaringen.

De laatste aankopen uit het vorige deel:

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:59 schreef hcwp het volgende:
[ afbeelding ]

Fluke 62 Max IR thermometer ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:33 schreef Cybersijp het volgende:
ook maar wat makita systainers aangeschaft....

3 stuks:

[ afbeelding ]

DGA452

[ afbeelding ]

DHP 480

[ afbeelding ]

DTD 148

plus twee koffers voor gereedschap van Ironside:

[ afbeelding ]


quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:05 schreef Atmoz het volgende:


Zojuist nog 2 Piher multisteunen erbij gekocht:

[ afbeelding ]

155 tot 290cm versies ^O^
Heb er dadelijk 4, kan ik mooi gebruiken om de sterrenhemel mee op te hangen :)
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef Drexciyan het volgende:

Zat al een tijdje te kijken naar die stalen snelspanklemmen van Bessey.
Zojuist er 4 besteld. Typge GH20. Even kijken hoe het bevalt en dan volgen er nog wel meer.

[ afbeelding ]

En ook 2 schuifstangspanners van Bessey. De STC-IHH25.

[ afbeelding ]

En weer door... Laat rollen die euro's! :+

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 22-02-2015 23:21:44 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149940444
nou, ze zijn nog niet mijn zak uit hoor. Moet de rekening nog krijgen .... (auto incasso bij de bouwgroothandelt :+) )

Om op de vraag terug te komen, doe er wat klein doorslijpwerk, afbramen etc mee, voor stenen etc heb ik idd 230 mm haakse liggen met diamant blad. (al menig stelcon plaat mee geveld.... )

Was toch wel benieuwd naar de kracht en snelheid, maar als je een 1mm slijpschijf pakt werkt het verbazingwekkend rap kan ik je vertellen. Plus beter controleerbaar dan de 230 versie. De 230 versie zal dus denk ik nu langzaam van op de greep naar achterkantje gereedschapwand gaan verdwijnen....

Grappige is dat ik bij een van de machines een papier kreeg met de mogelijkheden aan machines op accu bij de mak en ita. Zelfs een verwarmd jack, koffiezetautomaat en een elektrische fiets behoorden tot de mogelijkheden.... :D
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 23:24:42 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149940571
Dat elektrisch verwarmd jack heb ik wel meer van gelezen, volgens mij heeft Bosch die ook.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149941897
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:21 schreef Cybersijp het volgende:
voor stenen etc heb ik idd 230 mm haakse liggen met diamant blad. (al menig stelcon plaat mee geveld.... )
Een Stelcon plaat is dacht ik 14cm dik beton, daar ben je wel even zoet mee met een 230mm tol....
pi_149942591
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Een Stelcon plaat is dacht ik 14cm dik beton, daar ben je wel even zoet mee met een 230mm tol....
klopt helemaal, maar ging best hoor. Je moet niet diamanten blaadjes van driehoogachter hebben trouwens..... (been there, done that....) Koelen met water is ook een goede, plus het geeft me een hoop stof :P

Om een motorslijper voor vier tot 6 platen per jaar aan te houden... Huren kun je niet echt zuk spul hier op het eiland :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_149942995
Hmm, net even gegoogled, maar ik zie inderdaad niet echt een machineverhuur bedrijf op Texel.
Gat in de markt voor jou ?

Aan de andere kant, Den Helder is dichtbij natuurlijk.
Op bijvoorbeeld Ameland en Terschelling zijn wel verhuurbedrijfjes, daar is het vasteland wat verder weg natuurlijk, dan zit je net even wat langer op de boot.
pi_149962455
Wat zijn goede sds-max beitels?

mijn 11kgse breekhamer krult namelijk die geen merk beitels op.. :X

Edit: heb zojuist wat bosch rtec beitels bestelt :)

[ Bericht 27% gewijzigd door denoo op 23-02-2015 19:25:37 ]
Ofnie
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 19:59:27 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149964976
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:04 schreef denoo het volgende:
Wat zijn goede sds-max beitels?

mijn 11kgse breekhamer krult namelijk die geen merk beitels op.. :X

Edit: heb zojuist wat bosch rtec beitels bestelt :)
Heb bij mijn boorhamer (3kg) beitels van Hitachi, prima spul, en paar krasjes maar verder zie je niet dat ik ze flink gebruikt heb. Boren (Bosch sds5 en het merk Rotec, volgens mij zijn het gewoon Bosch boren) minder gebruikt maar volgens mij leven die merken ook prima beitels.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:33:36 #9
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_149994562
Zojuist op BVA gekocht: Een DeWalt DW743 flipover zaagtafel/afkortzaag/verstekzaag. Gaat denk ik een goede vriend worden op de bouwplaats :)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:12:37 #10
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_149996259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:33 schreef Rtificial het volgende:
Zojuist op BVA gekocht: Een DeWalt DW743 flipover zaagtafel/afkortzaag/verstekzaag. Gaat denk ik een goede vriend worden op de bouwplaats :)
Zeeerrrr fijne zaag!

Hier een Festool trion 300 erbij :)
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 17:26:42 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149996648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:33 schreef Rtificial het volgende:
Zojuist op BVA gekocht: Een DeWalt DW743 flipover zaagtafel/afkortzaag/verstekzaag. Gaat denk ik een goede vriend worden op de bouwplaats :)
Mooi ding. Wat heb je ervoor gegeven? Sommigen betalen bijna de hoofdprijs op BVA...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149997659
Ik heb tips van verfspuit rn dergelijke. Doe wil ik ultrasoon kunnen reinigen. Bad moet niet groot zijn maar wel werken. Iemand tips?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:52:30 #13
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149999536
Zo'n brillenschoonmaak badje niets voor je?
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_150001962
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:52 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zo'n brillenschoonmaak badje niets voor je?
Schijnen slecht te werken. Moet wel goede kwaliteit zijn.
pi_150004108
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:08 schreef hans1985 het volgende:
Ik heb tips van verfspuit rn dergelijke. Doe wil ik ultrasoon kunnen reinigen. Bad moet niet groot zijn maar wel werken. Iemand tips?
Die heb je toch al? Van je verfspuit? :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_150018672
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:21 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Die heb je toch al? Van je verfspuit? :+
ja en ze kosten 25 euro voor imitatie. en als er maar iets smeer zit dan werken ze niet meer goed.
pi_150018788
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:34 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Schijnen slecht te werken. Moet wel goede kwaliteit zijn.
Ik weet niet of een hoog vermogen nodig is. Voor een laag vermogen heb je de HBM machines.
Geen idee of zij ook hoge vermogens hebben eigenlijk (zonder bad ter grootte van een badkuip zeg maar).
http://www.ultrasoonreiniger.com/generalsonic-gs3.htm Die heeft volgens de specs een hoog vermogen. Daarentegen geen instelbare frequentie zoals bij veel andere (35 kHz in plaats van keuze tussen 20 en 40).
Van de duurdere merken schijnen Elma en Branson goed te zijn.
Ik heb helaas geen ervaring met een hoog vermogen US reiniger dus weet niet wanneer dat beter en slechter is.

Vergeet geen oordoppen als je in de buurt bent. Oh en ook opletten met wat voor vloeistof en materialen je gebruikt, danio bakjes kunnen niet tegen wasbenzine :7
Maar het zijn handige apparaten, zo een printkop schoongekregen met IPA. En het standaard carburateurwerk.
Genoeg 'recepten' voor specifieke reinigingsvloeistoffen te vinden ook.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 11:24:39 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150023637
Ik moet wil graag binnenkort wat hout schaven en heb eigenlijk drie opties.
1. Laten schaven bij de lokale 'bouwmarkt' (eenmanszaakje van een oud(e) timmerman, achter de winkel staan zaagtafels, VVD bank etc)
2. Kritisch naar mijn handhaaf kijken en eventueel bij eerder genoemde zaak laten slijpen.
3. Zelf investeren in een schaafmachine (elektrische handhaaf).

Op het wereldwijde web kan ik nou niet echt iets vinden over het gebruik van zijn elektrische schaaf eigenlijk. Vaak lees je dat men of met de hand schaaft of met een VVD bank. Echter is een goede handschaaf bijna net zo duur als een elektrische...

Iemand ervaring hiermee? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:34:59 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150023965
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik moet wil graag binnenkort wat hout schaven en heb eigenlijk drie opties.
1. Laten schaven bij de lokale 'bouwmarkt' (eenmanszaakje van een oud(e) timmerman, achter de winkel staan zaagtafels, VVD bank etc)
2. Kritisch naar mijn handhaaf kijken en eventueel bij eerder genoemde zaak laten slijpen.
3. Zelf investeren in een schaafmachine (elektrische handhaaf).

Op het wereldwijde web kan ik nou niet echt iets vinden over het gebruik van zijn elektrische schaaf eigenlijk. Vaak lees je dat men of met de hand schaaft of met een VVD bank. Echter is een goede handschaaf bijna net zo duur als een elektrische...

Iemand ervaring hiermee? :)
ik zou het bij dat bouwmarktje doen. Handschaven is iets wat je niet zo even in de vingers hebt maar zeker wel zinvol om mee aan de gang te gaan. Elektrisch schaven is m.i. niet geschikt om hout mee te vlakken. Het is leuk voor een timmerman om deuren e.d. snel pas te schaven maar dat is het dan ook wel. Vind ik dan :P .
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 12:07:13 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150024980
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

ik zou het bij dat bouwmarktje doen. Handschaven is iets wat je niet zo even in de vingers hebt maar zeker wel zinvol om mee aan de gang te gaan. Elektrisch schaven is m.i. niet geschikt om hout mee te vlakken. Het is leuk voor een timmerman om deuren e.d. snel pas te schaven maar dat is het dan ook wel. Vind ik dan :P .
Dankje. Het pas maken van deuren en balken is ook de enige toepassing van zo'n ding die ik zelf es geen gezien. Maar dan hief ik niet te investeren dus :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:00:00 #21
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_150026892
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooi ding. Wat heb je ervoor gegeven? Sommigen betalen bijna de hoofdprijs op BVA...
Ik heb er uiteindelijk 550 euro voor betaald, inclusief BTW en kosten. Zag er nog goed uit, en volgens de kenners onverwoestbaar, dus hoop dat het een goeie koop is :-)
pi_150029417
een M18CHIWF12-402C Slagmoersleutel 18 Volt 4,0AH van Milwaukee



als ik het hier niet los mee krijg weet ik het ook niet meer :P
max 1491 Nm beschikbaar voor het losbreken :9~
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_150036961
Bouw 3 appartementen nu. Overal data voor tv en lan.
Huurders hoeven straks alleen abbo af te sluiten en werkt. Mijn timmerman vind mij gek dat ik dat er bij doe. Ach vind leuk werk netwerken aanleggen. En valt mee vorig project heb ik 70 lan aansluitingen gemaakt in bank. Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. Wel leuk dat je eer van je werk hebt en als ze computer problemen hebben roepen ze mij er nu bij soms 😜
  woensdag 25 februari 2015 @ 18:52:57 #24
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_150038249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:11 schreef hans1985 het volgende:
Bouw 3 appartementen nu. Overal data voor tv en lan.
Huurders hoeven straks alleen abbo af te sluiten en werkt. Mijn timmerman vind mij gek dat ik dat er bij doe. Ach vind leuk werk netwerken aanleggen. En valt mee vorig project heb ik 70 lan aansluitingen gemaakt in bank. Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. Wel leuk dat je eer van je werk hebt en als ze computer problemen hebben roepen ze mij er nu bij soms 😜
[ afbeelding ]
Gigabit Switches ??? Foto is niet echt duidelijk
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_150041470
quote:
Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. ]
doormeten is normaal, zelfs als van de 8 draden er maar 4 goed zijn kun je al verbinding hebben
ik neem aan dat ze alleen gemeten hebben of alle 8 draden verbinding hebben en niet de kwaliteit van de verbindingen (maximale data transfer)
pi_150042356
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:24 schreef derLudolf het volgende:
2. Kritisch naar mijn handhaaf kijken en eventueel bij eerder genoemde zaak laten slijpen.
Met een geslepen beitel kan je nog niet schaven, deze zal je eerst moeten afwetten. Mocht je vaker willen schaven en met scherpe beitels willen werken loont het echt om een paar goede wetstenen aan te schaffen, al is er wel sprake van een vrij lange leercurve om de boel echt scherp te maken is mijn ervaring. Als je eenmaal met scherp gereedschap werkt wil je niet meer anders.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:24 schreef derLudolf het volgende:
Echter is een goede handschaaf bijna net zo duur als een elektrische...

Ik weet niet wat een elektrische schaaf kost, maar je hoeft echt niet de duurste handschaaf te kopen om een goed resultaat te behalen. Ik heb twee stalen wat oudere Stanley schaven gekocht via Marktplaats, met een beetje werk prima te gebruiken. Dan heb je voor 30-70 euro best een aardige schaaf, je moet dan wel de zool vlakken en vaak heeft de beitel ook wat werk. Met een nieuwe kwaliteitsschaaf kan je ook niet meteen werken, enige verschil is dat een gebruikte schaaf vaak wat meer werk nodig heeft dan een gloedjenieuwe.
Op Woodworking.nl kan je veel over deze materie lezen, over het wetten, prepareren van een nieuwe of gebruikte schaaf, welke wetstenen je het beste kan nemen als beginner etc.
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 21:10:25 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150044117
Dank, ik zal daar ook eens iets actiever worden dan. Op dat Forum lees je bijvoorbeeld enkel over schreven met de hand dus dacht al dat elektrisch niet geschikt was.

[ Bericht 16% gewijzigd door derLudolf op 25-02-2015 21:19:53 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150044800
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:52 schreef techcom het volgende:

[..]

Gigabit Switches ??? Foto is niet echt duidelijk
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:10 schreef akatar het volgende:

[..]

doormeten is normaal, zelfs als van de 8 draden er maar 4 goed zijn kun je al verbinding hebben
ik neem aan dat ze alleen gemeten hebben of alle 8 draden verbinding hebben en niet de kwaliteit van de verbindingen (maximale data transfer)
gigabit switches.

en beide, snelheid en verbinding.

maar ff deze gekocht:

kan ik spul fatsoenlijk reinigen.

stond al langer op wenslijstje.
pi_150046606
M'n lijmtangen binnen. Kwaliteitje hoor, damn. Die gaan een leven lang mee.
Komen er zeker meer van :)

Eerst even bedenken hoe ik een opbergrek ga maken voor in de bus zodat ik ze netjes en zo compact mogelijk op kan hangen.
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:03:20 #30
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_150046647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:27 schreef hans1985 het volgende:

[..]

[..]

gigabit switches.

en beide, snelheid en verbinding.

maar ff deze gekocht:
[ afbeelding ]
kan ik spul fatsoenlijk reinigen.

stond al langer op wenslijstje.
Ben benieuwd naar je ervaringen, hadden eentje bij me oude werkgever, ding werkte voor geen meter . :')
Maar denk dat dat meer door vervuilde vloeistof kwa en misschien wel andere oorzaken, ik kon het in ieder geval beter met de hand en een busje remreiniger te lijf gaan :P
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_150057154
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je ervaringen, hadden eentje bij me oude werkgever, ding werkte voor geen meter . :')
Maar denk dat dat meer door vervuilde vloeistof kwa en misschien wel andere oorzaken, ik kon het in ieder geval beter met de hand en een busje remreiniger te lijf gaan :P
ik hoef geen profi apparaat maar wel beter dan tell sell.
en gewoon voor klein materiaal reinigen. wellicht later fiets/motor/auto onderdeeltjes.
en zilveren bestek als dat mogelijk is. wij hebben hier thuis meerdere cassettes en die zijn al 20 jaar niet meer gepoetst :')
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 08:19:38 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150057606
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je ervaringen, hadden eentje bij me oude werkgever, ding werkte voor geen meter . :')
Maar denk dat dat meer door vervuilde vloeistof kwa en misschien wel andere oorzaken, ik kon het in ieder geval beter met de hand en een busje remreiniger te lijf gaan :P
Remreiniger _O_ _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150085988
Net ff 2 bti koffer nummer 1 besteld. Dekselschuim en vak verdelers. Nu klaar met bti koffers.
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 23:00:38 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150094074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:11 schreef hans1985 het volgende:
Bouw 3 appartementen nu. Overal data voor tv en lan.
Huurders hoeven straks alleen abbo af te sluiten en werkt. Mijn timmerman vind mij gek dat ik dat er bij doe. Ach vind leuk werk netwerken aanleggen. En valt mee vorig project heb ik 70 lan aansluitingen gemaakt in bank. Officiële installateur en serverboer waren sceptisch toen ze hoorden dat iemand zonder opleiding deed. Was 100% in orde. Speciaal alles werd doorgemeten. Wel leuk dat je eer van je werk hebt en als ze computer problemen hebben roepen ze mij er nu bij soms 😜
[ afbeelding ]
Offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoewel volgens mij zijn die van jou net een slag donkerder. Waren populaire tegels zo'n 15 jaar terug volgens mij, ken nog wel 3 anderen met die tegel
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150169210
Ben al een tijdje opzoek naar een grote zwaaihaak. Al eens een gezien, en zou bij Baptist te koop zijn. Kan hem daar niet vinden, dus even over de grens gekeken. Online, dat wel :)

Eindelijk een grote zwaaihaak met een aanslag van 60cm en een blad van 55cm.



Maar ja, dan ga je even kijken wat die shop zoal nog meer heeft...
Dus dit er ook maar bij.

Een 'gewone' zwaaihaak van Shinha, 25cm. Eigenlijk wil ik er een van Bridge City Tools, maar ja, niet te krijgen.



Verder nog een profiel afschrijf dinges. Iets wat ik ook altijd nog moest hebben om bepaalde rondingen over te nemen.



En toen viel m'n oog op een blokschaafje. Waar m'n davidsschaafje echt een kutding is qua instellen en het mesje altijd scheef trekt. Nu eens iets meer uitgegeven voor een degelijk ding. De 105 N Evolution van Rali. Klein maar fijn.

pi_150169917
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoewel volgens mij zijn die van jou net een slag donkerder. Waren populaire tegels zo'n 15 jaar terug volgens mij, ken nog wel 3 anderen met die tegel
:+ die dingen hebben wij idd ook. Ze zijn alleen niet een slag donkerder....ikmoet nog dweilen :+

Maar dat zijn niet de tegels die ik in de apps gebruik ;)
  Moderator zondag 1 maart 2015 @ 11:00:56 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150172168
Onverwacht een nieuwe gereedschapskoffer moeten kopen; de vorige heeft de val van 4 meter hoog niet overleefd :+ K&W / Klussers blijven blunderen (deel IX) :@

De machines in de koffer hebben in ieder geval de val test overleefd :')

  zondag 1 maart 2015 @ 12:07:49 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150173595
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 11:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Onverwacht een nieuwe gereedschapskoffer moeten kopen; de vorige heeft de val van 4 meter hoog niet overleefd :+ K&W / Klussers blijven blunderen (deel IX) :@

De machines in de koffer hebben in ieder geval de val test overleefd :')

[ afbeelding ]
mijn boormachine zit in zo'n koffer; gelukkig is de machine betere kwaliteit als de koffer; wát een onding :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 1 maart 2015 @ 12:24:12 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150173967
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn boormachine zit in zo'n koffer; gelukkig is de machine betere kwaliteit als de koffer; wát een onding :{
Ik heb een accu klopboormachine en een gewone accu schroefmachine, samen met de lader een extra accu en alle toebehoren past dat precies in deze koffer.

Als ik al die artikelen op wil ruimen in een systainer dan moet ik een veel grotere systainer kopen dan de afmetingen van deze koffer. Ik heb geen ruimte (voor een systainer) daarvoor in mijn auto, daarom ben ik blij met deze koffer :Y
  zondag 1 maart 2015 @ 12:32:51 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150174138
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb een accu klopboormachine en een gewone accu schroefmachine, samen met de lader een extra accu en alle toebehoren past dat precies in deze koffer.

Als ik al die artikelen op wil ruimen in een systainer dan moet ik een veel grotere systainer kopen dan de afmetingen van deze koffer. Ik heb geen ruimte (voor een systainer) daarvoor in mijn auto, daarom ben ik blij met deze koffer :Y
Ik kocht een klopboormachine van Makita omdat het een lekker handzaam ding was voor het budget wat ik er op dat moment voor over had, zat in deze koffer. Ik dacht; heej da's handig die vakjes, kun je mooi pluggen enzo inproppen, dan heb ik die altijd meteen bij de hand.. alleen komen die aan de scharnierkant tussen het deksel omdat hij niet goed afsluit, en dan gaat hij niet meer fatsoenlijk open. Doe je dat tóch, dan breken de plastic pennetjes af en is het hele deksel useless.. Ik heb er een metertje ducttape in geinvesteerd ;(

Makita is best OK spul, maar ze krijgen het altijd voor elkaar om het toch op één punt ergens te verklooien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150174303
De opbergkoffers die je standaard bij makita krijgt zijn idd schraal. De systainers zijn het ook net niet. Bti festo en senco systainers zijn top.

Heb nu mega stapel. Deze week ff labelen want zie zo niet wat erin zit 😉
  Moderator zondag 1 maart 2015 @ 13:08:18 #42
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150174946
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik kocht een klopboormachine van Makita omdat het een lekker handzaam ding was voor het budget wat ik er op dat moment voor over had, zat in deze koffer. Ik dacht; heej da's handig die vakjes, kun je mooi pluggen enzo inproppen, dan heb ik die altijd meteen bij de hand.. alleen komen die aan de scharnierkant tussen het deksel omdat hij niet goed afsluit, en dan gaat hij niet meer fatsoenlijk open. Doe je dat tóch, dan breken de plastic pennetjes af en is het hele deksel useless.. Ik heb er een metertje ducttape in geinvesteerd ;(

Makita is best OK spul, maar ze krijgen het altijd voor elkaar om het toch op één punt ergens te verklooien.
Ík gebruik die opbergruimte sowieso al niet; veelte kwetsbaar op de bouw :)

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:40 schreef hans1985 het volgende:
De opbergkoffers die je standaard bij makita krijgt zijn idd schraal. De systainers zijn het ook net niet. Bti festo en senco systainers zijn top.

Heb nu mega stapel. Deze week ff labelen want zie zo niet wat erin zit 😉
Ik heb er gewoon echt geen ruimte voor; voor iemand die langere tijd op hetzelfde project werkt is het misschien een uitkomst maar in mijn geval zou ik als elektricien veelste veel met alles aan het sjouwen zijn. :)
  zondag 1 maart 2015 @ 20:23:37 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150189953
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ík gebruik die opbergruimte sowieso al niet; veelte kwetsbaar op de bouw :)

[..]

Ik heb er gewoon echt geen ruimte voor; voor iemand die langere tijd op hetzelfde project werkt is het misschien een uitkomst maar in mijn geval zou ik als elektricien veelste veel met alles aan het sjouwen zijn. :)
Juist daarvoor zijn die koffers (Tanos Systainer, Bosch L-Boxx, Makita M-Box, DeWalt Toughbox) zo rete handig. Als elektricien pak je bij je bus de koffers die bij de klus passen, die klik je op elkaar en vervolgens op een trolly, steekwagentje of stofzuiger en je rijdt naar de plek waar je moet zijn.
1 keer lopen en alles bij de hand.

Los tangen.schroevendraaiers e.d. doe je bijv. in een gereedschapssystainer, verbruiksmateriaal (VD Draad, inbouwdozen, lasdoppen, etc.) richt je een aparte koffer voor in en hoppetee.
Alleen de PVC pijp krijg je niet in een koffer gepropt :P .
  zondag 1 maart 2015 @ 20:25:50 #44
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150190061
Enige nadeel van die dingen is dat je met een koffer links en een koffer rechts in je hand, je niet door een deurpost past :P :') .
pi_150194446
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Juist daarvoor zijn die koffers (Tanos Systainer, Bosch L-Boxx, Makita M-Box, DeWalt Toughbox) zo rete handig. Als elektricien pak je bij je bus de koffers die bij de klus passen, die klik je op elkaar en vervolgens op een trolly, steekwagentje of stofzuiger en je rijdt naar de plek waar je moet zijn.
1 keer lopen en alles bij de hand.

Los tangen.schroevendraaiers e.d. doe je bijv. in een gereedschapssystainer, verbruiksmateriaal (VD Draad, inbouwdozen, lasdoppen, etc.) richt je een aparte koffer voor in en hoppetee.
Alleen de PVC pijp krijg je niet in een koffer gepropt :P .
Ik zou dan steevast te veel meenemen en altijd de onderste het eerste nodig hebben :')
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator zondag 1 maart 2015 @ 22:00:25 #46
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150195568
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Juist daarvoor zijn die koffers (Tanos Systainer, Bosch L-Boxx, Makita M-Box, DeWalt Toughbox) zo rete handig. Als elektricien pak je bij je bus de koffers die bij de klus passen, die klik je op elkaar en vervolgens op een trolly, steekwagentje of stofzuiger en je rijdt naar de plek waar je moet zijn.
1 keer lopen en alles bij de hand.

Los tangen.schroevendraaiers e.d. doe je bijv. in een gereedschapssystainer, verbruiksmateriaal (VD Draad, inbouwdozen, lasdoppen, etc.) richt je een aparte koffer voor in en hoppetee.
Alleen de PVC pijp krijg je niet in een koffer gepropt :P .
In een markt waar zowat alle marges heel erg onder druk staan; gaat mijn werkgever voor mij echt geen complete bedrijfsbus voor mij inrichten met alles in een systainer en omdat zelf nou te gaan bekostigen gaat mij dan weer net wat te ver ! :s)

En zo vaak koopt mijn werkgever geen nieuw gereedschap die in een systainer geleverd wordt ;)
De theorie is leuk; en misschien iets voor iemand die als zzp'r o.i.d. werkt.
Voor mij in loondienst zonder bedrijfsbus zit dat er in ieder geval sowieso niet in. :)
  maandag 2 maart 2015 @ 09:17:59 #47
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150205528
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

In een markt waar zowat alle marges heel erg onder druk staan; gaat mijn werkgever voor mij echt geen complete bedrijfsbus voor mij inrichten met alles in een systainer en omdat zelf nou te gaan bekostigen gaat mij dan weer net wat te ver ! :s)

En zo vaak koopt mijn werkgever geen nieuw gereedschap die in een systainer geleverd wordt ;)
De theorie is leuk; en misschien iets voor iemand die als zzp'r o.i.d. werkt.
Voor mij in loondienst zonder bedrijfsbus zit dat er in ieder geval sowieso niet in. :)
Dat is een heel ander (maar wel logisch) argument :P .
  maandag 2 maart 2015 @ 09:18:58 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150205539
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 21:39 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik zou dan steevast te veel meenemen en altijd de onderste het eerste nodig hebben :')
Dat is nooit een probleem want die onderste klik je in 2 seconden los van de rest ;) .
  maandag 2 maart 2015 @ 11:26:32 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150208470
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 19:31 schreef Atmoz het volgende:
Lokpost 8-) .
Atmoz, die Bessey KRV lijmklemmen, zijn die geschikt om tafelbladen te verlijmen? Dwz. om de kopsekanten te klemmen, maar om ook gelijk te voorkomen dat de planken hol of bol gaan staan door de kracht van de klemmen?

Anders moet ik iets anders verzinnen om de aankopen recht te praten -O- :P .
  Knikkerking maandag 2 maart 2015 @ 11:38:26 #50
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150208767
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef bleiblei het volgende:

Lokpost 8-) .
Werkte niet, ik kreeg geen popup!

Maar gelukkig zal ik het vanzelf ;)

quote:
Atmoz, die Bessey KRV lijmklemmen, zijn die geschikt om tafelbladen te verlijmen? Dwz. om de kopsekanten te klemmen, maar om ook gelijk te voorkomen dat de planken hol of bol gaan staan door de kracht van de klemmen?

Anders moet ik iets anders verzinnen om de aankopen recht te praten -O- :P .
Dat heb ik er nog niet mee hoeven doen, maar moet zeker kunnen.
Check de video's eens waar ze deze tangen reviewen/etc... dan zie je snel genoeg wat er allemaal mee mogelijk is. Let er bij het bestellen wel goed op dat je de KRV neemt he!
  maandag 2 maart 2015 @ 12:38:03 #51
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150210710
Ah super! Ga ik eens naar de klemmen kijken komende maand :Y .
pi_150211721
Ik wil een multitool kopen en ik heb twee vragen waarvan ik hoop dat er hier iemand is die deze kan beantwoorden.

Mijn eerste gedachte is dat een multitool niet per se draadloos hoeft te zijn. Een bekabeld model lijkt mij zelfs prettiger omdat je dan altijd door kan gaan. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Ten tweede vroeg ik mij af wat het wezenlijke verschil is tussen de multitool van Fein en die van Makita. Als ik voor een accu model ga, wordt het sowieso een Makita ivm accu's uitwisselen en de accu actie. Als ik voor een bekabeld model ga, zou ik ook voor een Fein kunnen gaan. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de Fein vs de Makita?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_150214857
Heeft er iemand ervaring met de elektrische schaven van Triton ?
Deze heeft een zool van 180mm breed http://www.tritontools.com/nl-NL/Model/TPL180
Hier te koop voor 271 euro http://www.mzsgereedschap(...)evoudig-schaafb.html
pi_150215121
Hallo

Ik heb me vorige week een boorstandaard aangeschaft en ik ben er niet bijster tevreden over.
Aanschaf paste in het kader van het vervangen van mijn machineparkje, omdat het vorige bij een morsige scheiding verloren is gegaan. Meer moet daarover niet gezegd worden.

De standaard in kwestie is de Metabo 890. Niet bepaald de goedkoopste (winkelprijs ca. ¤ 270, veel goedkoper via internet: ca ¤ 160).
Ik heb zo'n ding nodig omdat ik veel met deuvelverbindingen werk. Ik gebruik het in combinatie met een eveneens pas aangekochte boormachine Metabo 710, waar ik wel tevreden over ben. De boormachine wordt enkel in de standaard gebruikt. Voor klein boorwerk in steen of beton en voor niet-stationair werk gebruik ik iets anders.

De Metabo 890 is op zich niet zo'n slechte boorstandaard: solide gebouwd, nauwelijks enige speling.

In vergelijking met de oudere Metabo-boorstandaarden mis ik de fijne instelling van de diepte-aanslag, waarmee je makkelijk kon instellen tot op 0,1mm. Ik mis ook het feit dat je, bij de oudere Metabo-statieven, geen werktuigen nodig had om instellingen te wijzigen. Bij de 890 heb je voor alles een inbussleutel nodig.

Maar wat me het meeste ergert: het rotding wiebelt!

Met andere woorden: de onderzijde van de bodemplaat, met inbegrip van de "voetjes", is niet perfect parallel met de bovenzijde gefreesd. De afwijking bedraagt bijna 2 mm...

Dat vind ik Metabo onwaardig. Het geeft in elk geval een gans andere dimensie aan die slogan: "Work. Not play!".

Ik werk zelf in een metaalconstructiebedrijf waar min of meer vergelijkbare dingen gebouwd worden. Het is niet echt een high high high-tech-bedrijf, maar het heeft wel een oerdegelijke reputatie. Op het werk geldt een "maximum overall tolerance" van +/- 0,1 mm.

Een zoektocht in wat DHZ-fora leert me, dat ik niet de enige ben, die niet bijster tevreden is over de Metabo 890. Misschien had ik toch beter een Wolfcraft gekocht...
  maandag 2 maart 2015 @ 15:16:24 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150215333
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:09 schreef Yvan_be het volgende:
Hallo

Ik heb me vorige week een boorstandaard aangeschaft en ik ben er niet bijster tevreden over.
Aanschaf paste in het kader van het vervangen van mijn machineparkje, omdat het vorige bij een morsige scheiding verloren is gegaan. Meer moet daarover niet gezegd worden.

De standaard in kwestie is de Metabo 890. Niet bepaald de goedkoopste (winkelprijs ca. ¤ 270, veel goedkoper via internet: ca ¤ 160).
Ik heb zo'n ding nodig omdat ik veel met deuvelverbindingen werk. Ik gebruik het in combinatie met een eveneens pas aangekochte boormachine Metabo 710, waar ik wel tevreden over ben. De boormachine wordt enkel in de standaard gebruikt. Voor klein boorwerk in steen of beton en voor niet-stationair werk gebruik ik iets anders.

De Metabo 890 is op zich niet zo'n slechte boorstandaard: solide gebouwd, nauwelijks enige speling.

In vergelijking met de oudere Metabo-boorstandaarden mis ik de fijne instelling van de diepte-aanslag, waarmee je makkelijk kon instellen tot op 0,1mm. Ik mis ook het feit dat je, bij de oudere Metabo-statieven, geen werktuigen nodig had om instellingen te wijzigen. Bij de 890 heb je voor alles een inbussleutel nodig.

Maar wat me het meeste ergert: het rotding wiebelt!

Met andere woorden: de onderzijde van de bodemplaat, met inbegrip van de "voetjes", is niet perfect parallel met de bovenzijde gefreesd. De afwijking bedraagt bijna 2 mm...

Dat vind ik Metabo onwaardig. Het geeft in elk geval een gans andere dimensie aan die slogan: "Work. Not play!".

Ik werk zelf in een metaalconstructiebedrijf waar min of meer vergelijkbare dingen gebouwd worden. Het is niet echt een high high high-tech-bedrijf, maar het heeft wel een oerdegelijke reputatie. Op het werk geldt een "maximum overall tolerance" van +/- 0,1 mm.

Een zoektocht in wat DHZ-fora leert me, dat ik niet de enige ben, die niet bijster tevreden is over de Metabo 890. Misschien had ik toch beter een Wolfcraft gekocht...
Je hebt altijd de optie om hem terug te sturen natuurlijk, óf je fikst dat wiebelen door hem met een vulringetje op een plaatje hout te knutselen :)

Ik heb jarenlang mijn deuveltjes met de hand ingeboord, met zo'n ringetje om het boortje wat de diepte begrenst; werkt ook goed, maar je raakt verwend he ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 2 maart 2015 @ 15:27:43 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150215706
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:08 schreef voederbietel het volgende:
Ik wil een multitool kopen en ik heb twee vragen waarvan ik hoop dat er hier iemand is die deze kan beantwoorden.

Mijn eerste gedachte is dat een multitool niet per se draadloos hoeft te zijn. Een bekabeld model lijkt mij zelfs prettiger omdat je dan altijd door kan gaan. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Ten tweede vroeg ik mij af wat het wezenlijke verschil is tussen de multitool van Fein en die van Makita. Als ik voor een accu model ga, wordt het sowieso een Makita ivm accu's uitwisselen en de accu actie. Als ik voor een bekabeld model ga, zou ik ook voor een Fein kunnen gaan. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de Fein vs de Makita?
Wat wil je er mee gaan doen? Als je de accu's al hebt liggen zou ik persoonlijk voor draadloos gaan.
Pak je sneller het ding om even dat kleine klusje te doen. Multitools zijn juist handig bij snelle kleine klusjes op onmogelijke plekken. Nadeel van de 14v multitools is weer wel dat er een bonk accu aan hangt. Wat dat betreft lijken mij die 10v dingen echt ideaal.
pi_150215762
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:09 schreef Yvan_be het volgende:
De standaard in kwestie is de Metabo 890. Niet bepaald de goedkoopste (winkelprijs ca. ¤ 270, veel goedkoper via internet: ca ¤ 160).
Ik heb zo'n ding nodig omdat ik veel met deuvelverbindingen werk. Ik gebruik het in combinatie met een eveneens pas aangekochte boormachine Metabo 710, waar ik wel tevreden over ben.
Had je voor dat geld (¤160 voor de standaard en ¤140 voor de losse boormachine die je alleen in de standaard gebruikt) beter niet een fatsoenlijke tafelboormachine kunnen kopen ?
Een mooie Flott van Marktplaats ofzo http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
  maandag 2 maart 2015 @ 15:30:43 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150215797
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je hebt altijd de optie om hem terug te sturen natuurlijk, óf je fikst dat wiebelen door hem met een vulringetje op een plaatje hout te knutselen :)

Ik heb jarenlang mijn deuveltjes met de hand ingeboord, met zo'n ringetje om het boortje wat de diepte begrenst; werkt ook goed, maar je raakt verwend he ;)
Hmm, ik had toch graag een boorstandaard willen hebben bij het pennenboren van mijn terrasoverkapping. Dat is toch verrekte lastig uit de hand, 100% recht boren. Zeker als je door een 15cm dikke balk moet.

Maar das van andere orde dan deuvels :P .
  maandag 2 maart 2015 @ 15:31:34 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150215826
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hmm, ik had toch graag een boorstandaard willen hebben bij het pennenboren van mijn terrasoverkapping. Dat is toch verrekte lastig uit de hand, 100% recht boren. Zeker als je door een 15cm dikke balk moet.

Maar das van andere orde dan deuvels :P .
Je was me net voor :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150218770
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat wil je er mee gaan doen? Als je de accu's al hebt liggen zou ik persoonlijk voor draadloos gaan.
Pak je sneller het ding om even dat kleine klusje te doen. Multitools zijn juist handig bij snelle kleine klusjes op onmogelijke plekken. Nadeel van de 14v multitools is weer wel dat er een bonk accu aan hangt. Wat dat betreft lijken mij die 10v dingen echt ideaal.
Ik heb van Makita alles op 18v. Draadloos wordt het dan dus deze: link

Anderzijds zou ik eventueel voor bedrade versie gaan of voor de bedrade versie van Fein. De Fein kan ook nog met een diepte regeling worden toegepast, weet niet of de Makita dat ook heeft.

De reden dat ik 'em nu zou willen kopen is dat ik in een liggende verlijmde en gelakte parketvloer moet zagen omdat een deel van de vloer vervangen wordt door tegels. Wellicht zijn er ook nog andere mogelijkheden qua gereedschap hoor, maar ik was hier op uitgekomen.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_150221019
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat wil je er mee gaan doen? Als je de accu's al hebt liggen zou ik persoonlijk voor draadloos gaan.
Pak je sneller het ding om even dat kleine klusje te doen. Multitools zijn juist handig bij snelle kleine klusjes op onmogelijke plekken. Nadeel van de 14v multitools is weer wel dat er een bonk accu aan hangt. Wat dat betreft lijken mij die 10v dingen echt ideaal.
Zou altijd voor 18v gaan. Minder is gewoon niet krachtig. Heb normaal 18v makita. Maar accuboor in dot geval lag op andere bouw. Moest gaten zagen met dewalt 14 v. Maar de power mis je. Ronduit waardeloos. En idd accu. Ideaal.
pi_150222575
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:27 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Zou altijd voor 18v gaan. Minder is gewoon niet krachtig. Heb normaal 18v makita. Maar accuboor in dot geval lag op andere bouw. Moest gaten zagen met dewalt 14 v. Maar de power mis je. Ronduit waardeloos. En idd accu. Ideaal.
Wat is jouw ervaring met je multitool op accu? Hoe lang kan je op een 3ampere door tetteren? En denk je dat een multitool het beste stuk gereedschap is om een stuk parketvloer door te zagen?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_150223092
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:13 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wat is jouw ervaring met je multitool op accu? Hoe lang kan je op een 3ampere door tetteren? En denk je dat een multitool het beste stuk gereedschap is om een stuk parketvloer door te zagen?
eerst met de invalzaag inzagen en dan de laatste millimeter met de multitool
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 2 maart 2015 @ 19:40:09 #64
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150225731
Met een lamellofrees kan het ook :) . En die heb je al el cheapo voor 50 euro. Stukken sneller dan een multitool, stukken goedkoper dan een invalzaag. En laatste stukje met een goeie beitel.
pi_150227324
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je hebt altijd de optie om hem terug te sturen natuurlijk, óf je fikst dat wiebelen door hem met een vulringetje op een plaatje hout te knutselen :)

Ik heb jarenlang mijn deuveltjes met de hand ingeboord, met zo'n ringetje om het boortje wat de diepte begrenst; werkt ook goed, maar je raakt verwend he ;)
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:29 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Had je voor dat geld (¤160 voor de standaard en ¤140 voor de losse boormachine die je alleen in de standaard gebruikt) beter niet een fatsoenlijke tafelboormachine kunnen kopen ?
Een mooie Flott van Marktplaats ofzo http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Dank voor de reacties, heren.

@ Sounddragon: ja, ik kan het ding terugsturen. dan wordt het een garantiekwestie waar god en klein Pierke over moeten geconsulteerd worden en dan duurt het een maand of 2 - 3 eer ik weer een boorstatief heb... Ik ben inmiddels een half jaar verhuisd en ik wil eindelijk eens mijn eettafel in elkaar, zodat er hier weer eens wat mensen kunnen komen eten.

Je kan inderdaad deuvelgaten boren uit de hand, maar zo getalenteerd ben ik blijkbaar niet. Helaas...

@ ]bluemoon23: ik had, voor de aanschaf, mijn huiswerk gemaakt en dus ook dit onvolprezen forum, naast andere, erop nagelezen. Daar heb ik ook gelezen over de machines van Flott. Maar voor mij is een stationaire kolomboor geen optie. Een boormachine + standaard kan je nog altijd gebruiken te velde, op een plank op een paar schragen en dat is wat ik nodig heb. Met een kolomboor is dat wat moeilijk(er). Voor een kolomboor heb ik daarenboven geen plaats, tenzij ik het op de koop toe neem, dat zo'n machine opgesteld wordt in weinig gunstige omstandigheden: (erg!) vochtig klushok. Vandaar dus mijn keuze voor boormachine en boorstandaard.
pi_150238947
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:31 schreef densmee het volgende:

[..]

eerst met de invalzaag inzagen en dan de laatste millimeter met de multitool
Ik heb geen invalzaag helaas.
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:40 schreef bleiblei het volgende:
Met een lamellofrees kan het ook :) . En die heb je al el cheapo voor 50 euro. Stukken sneller dan een multitool, stukken goedkoper dan een invalzaag. En laatste stukje met een goeie beitel.
Hm, hier maar eens naar kijken.

Bedankt zover allemaal!
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  dinsdag 3 maart 2015 @ 09:37:30 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150240506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 06:20 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik heb geen invalzaag helaas.

[..]

Hm, hier maar eens naar kijken.

Bedankt zover allemaal!
Check wel even de freesdiepte van de lamello vs. De dikte van je parketvloer. Al zou dat geen issue moeten zijn.
pi_150248840
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:13 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wat is jouw ervaring met je multitool op accu? Hoe lang kan je op een 3ampere door tetteren? En denk je dat een multitool het beste stuk gereedschap is om een stuk parketvloer door te zagen?
volle kracht Aan een stuk door half uur tot 3 kwartier.
pi_150253924
Vandaag voor eerst mijn festool delta schuurmachine gebruikt. Heerlijk apparaat. Waarom heb ik zo lang zitten klooien met goedkope meuk?
pi_150287295
mensen hier goede ervaring met Toolnation? produkt zou op vooraad zijn, maar nu een week verder nog steeds niet geleverd.
op email wordt ook niet gereageerd :X

denk dat ik de CC betaling maar terug ga draaien.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_150288798
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef Leipo666 het volgende:
mensen hier goede ervaring met Toolnation? produkt zou op vooraad zijn, maar nu een week verder nog steeds niet geleverd.
op email wordt ook niet gereageerd :X

denk dat ik de CC betaling maar terug ga draaien.....
Wel besteld vlotte levering en email en telefoon was toen goed bereikbaar.
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:48:11 #72
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150289260
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef Leipo666 het volgende:
mensen hier goede ervaring met Toolnation? produkt zou op vooraad zijn, maar nu een week verder nog steeds niet geleverd.
op email wordt ook niet gereageerd :X

denk dat ik de CC betaling maar terug ga draaien.....
De voorraadstatus is zeer beperkt betrouwbaar daar. Überhaupt alles dat met het magazijn te maken heeft. Maar verder een betrouwbare club en problemen worden altijd opgelost (bij mij dan :'))
pi_150289858
Goede ervaringen met Toolnation, maar wat hierboven al gezegd is, de voorraadstatus moet je met een korreltje zout nemen. Dat is eigenlijk het enige minpuntje aan Toolnation. Is al eens eerder een discussie over geweest hier.
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:43:52 #74
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150327888
Zo, ik ben ook weer arm :') .
Heb net deze set besteld:

En 2 van deze:


Lijmklemmen heb je nooit genoeg :') .
  donderdag 5 maart 2015 @ 20:49:28 #75
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150328257
Moet nog wel iets verzinnen om de lijmklemmen netjes op te bergen.
Mijn klemmen liggen nu op een berg in een hoek.
Al is ook wel een aardig ratjetoe van een stapel goedkope klemmen die krom trekken als je ze strak aandraait, een 6 kliklamps, 4 uniklamps en nu deze 6 klemmen erbij. :') .
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:00:09 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150328950
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:49 schreef bleiblei het volgende:
Moet nog wel iets verzinnen om de lijmklemmen netjes op te bergen.
Mijn klemmen liggen nu op een berg in een hoek.
Al is ook wel een aardig ratjetoe van een stapel goedkope klemmen die krom trekken als je ze strak aandraait, een 6 kliklamps, 4 uniklamps en nu deze 6 klemmen erbij. :') .
ik heb ze op een rijtje boven mijn hoofd aan een dakbalk zitten in de schuur ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 5 maart 2015 @ 22:04:28 #77
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150332406
quote:
3s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb ze op een rijtje boven mijn hoofd aan een dakbalk zitten in de schuur ^O^
das wel een goeie. En dan geklemd aan de plafondbalken of heb je een slimmere oplossing?

En als ze geklemd zitten, is dat niet irritant eraf halen?
  Knikkerking donderdag 5 maart 2015 @ 22:09:33 #78
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150332715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:43 schreef bleiblei het volgende:
Zo, ik ben ook weer arm :') .
Heb net deze set besteld:
[ afbeelding ]
En 2 van deze:
[ afbeelding ]

Lijmklemmen heb je nooit genoeg :') .
Zeer fijn spul ^O^
Goed bezig!! Ga je je leven lang plezier van hebben, echt top.
Die laatste is een Piher, right?

[edit]

OW haha staat erop idd :P
pi_150333797
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

das wel een goeie. En dan geklemd aan de plafondbalken of heb je een slimmere oplossing?

En als ze geklemd zitten, is dat niet irritant eraf halen?
hier ook aan zoldertje hangen, niet te vast draaien en ze zijn met een slag los
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 5 maart 2015 @ 22:42:21 #80
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150334735
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

das wel een goeie. En dan geklemd aan de plafondbalken of heb je een slimmere oplossing?

En als ze geklemd zitten, is dat niet irritant eraf halen?
ik klem ze idd gewoon aan de plafondbalken, laag plafond in de schuur :P En nee, ik gebruik het meeste van die snelspanklemmen die je vastknijpt zeg maar, en die pak je er met één beweging vanaf, en de ekte boys zitten idd vastgeschroefd, maar die tik je met een hamertje zo los; kun je niet tegenaan schroeven :+ erop schroef ik ze meestal, maar ook dat kan met één tikkie van de hamer..
En mijn luchtspuitje hangt er meestal ook aan, dan ligt ie niet in de weg, en je hebt hem zo voor de grijp.. Geldt ook voor de dremel trouwens. Die heeft een eigen hangplek, maar als ik hem ergens anders nodig heb, hangt hij meestal een aan snelspanner met een stukkie ketting en een haakje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150339310
Mooi spulspul bleiblei :)
Waarom Piher lijmklemmen en niet ook Bessey?

Vandaag m'n bestelling van Dictum ontvangen. Erg blij met m'n Rali schaafje.
Ding is goed aan het gewicht. Zwaarder dan gedacht, maar dat is juist goed. En zo makkelijk instellen. Voor mij perfect.
Zwaaihaken ook goed. Pfff, die Shinwa weegt bijna niets, maar dat ding kan je echt goed vastzetten.
M'n oude van Bahco is meteen in de container beland. Als je die goed vastzet, kon je hem nog te makkelijk verstellen.

Nu is het nog wachten op m'n Stabila spul. Denk dat het wederom zo'n 5 weken gaat duren... }:|
  vrijdag 6 maart 2015 @ 08:47:04 #82
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150342474
Thanks allemaal!
Ik denk dat ik een rijtje PVC 40mm pijpen tegen het plafond schroef waar ik z in kan schuiven.
Mijzelf kennende klem ik ze bij het opruimen van de schuur aan de plafondbalk, maar liggen een maand later de gebruikte klemmen weer op een hoop in de hoek van de schuur :') .

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 00:17 schreef Drexciyan het volgende:
Mooi spulspul bleiblei :)
Waarom Piher lijmklemmen en niet ook Bessey?
Nou, de Piherklemmen zijn zo aan de binnenkant van de spindel:


En daar ben ik wel benieuwd naar.
Het draait snellen (en schijnbaar ook lichter).
En ze hebben een ton klemkracht indien nodig :P .
pi_150361045
Moet straks 25 deuren verven. Heb een wagner 119. Maar die heeft al 1,5 liter nodig om slang rn pomp re vullen. Heb goede compressor. Is spuiten met low budget spuit te doen? Dus zo'n spuit met beker. Max keer 100 a 150 euro.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 21:00:12 #84
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150366998
Ik heb gemerkt dat je als je gaat spuiten allereerst moet investeren in een compressor die het aankan, spuiten vreet lucht en dat gaat het standaard "24liter" ding niet trekken. Als iets je sluitwerk verpest is het wel onregelmatige druk / drukvallen.

Tevens is een GOEDE ontvochtiger en GOEDE olieafscheider nodig.
Ook moet je waarschijnlijk nieuwe luchtslangen halen. Daar zitten namelijk ook olieresten in, en je afscheider hangt nu eenmaal voor je slangen.

Daarnaast moet je nog iets van een spuithok knutselen.

Ik zou de wagner aanslingeren ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:00:22 #85
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_150397271
Heb van de week weer 2 BTI systainers bijgekocht, maar begon me nu toch gruwelijk te ergeren aan de labels die ik toen gemaakt heb.
Na een avondje knutselen weer alles voorzien van nieuwe labels :


Kostte even wat tijd maar ik vind ze een stuk beter!
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  Knikkerking zaterdag 7 maart 2015 @ 21:10:44 #86
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150397780
Heel gaaf!!
Indrukwekkende verzameling _O_
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:32:17 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150398875
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:00 schreef techcom het volgende:
Heb van de week weer 2 BTI systainers bijgekocht, maar begon me nu toch gruwelijk te ergeren aan de labels die ik toen gemaakt heb.
Na een avondje knutselen weer alles voorzien van nieuwe labels :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kostte even wat tijd maar ik vind ze een stuk beter!
sow, dat lijkt wel een heel magazijn man! :D _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150399170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:46 schreef hans1985 het volgende:
Heb goede compressor.
Eens met Knutsel-Smurf, wat voor "goede compressor" heb jij ?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 23:02:44 #89
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150403567
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Eens met Knutsel-Smurf, wat voor "goede compressor" heb jij ?
Ik heb er 2.
1x 24 liter ding, handig en handzaam voor tacker etc

1x een Fini VKM, is eigenlijk een spackspuit compressor. Maar levert een bult lucht (380l min) en is een vrijloper slaat dus niet af maar blijft draaien en blaast vrij.

Maar ik spuit er niet mee, spuiten van motoren/auto laat ik doen. En als er veel houtwerk gedaan moet worden breng ik het naar een bekende met een spuitstraat (doet in houten kozijnen etc).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_150407534
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:00 schreef techcom het volgende:
Heb van de week weer 2 BTI systainers bijgekocht, maar begon me nu toch gruwelijk te ergeren aan de labels die ik toen gemaakt heb.
Na een avondje knutselen weer alles voorzien van nieuwe labels :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kostte even wat tijd maar ik vind ze een stuk beter!
Kolere wat n stapel ! Heb zelf ook redelijk alles in koffers/bakken/systainers zitten en al naar gelang t klussie neem ik wat mee, maar zo gelijk ? nee dat hebben we niet . Ziet er wel top uit hoor :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_150408036
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 23:02 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ik heb er 2.
De vraag was een beetje raar gesteld van mij :@
Eigenlijk wilde ik weten wat voor compressor hans1985 heeft....

Maar goed, hier in deze post mijn compressor ;) K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 9
  zondag 8 maart 2015 @ 01:04:57 #92
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_150408054
ik gebruik ze ook eerlijk gezegd alleen maar thuis hoor, op het werk krijg ik geen systainers want "dat is allemaal onzin" maar wat is het toch fijn om een systainer te pakken en altijd zeker te weten dat je alles bij je hebt om dan alles te kunnen maken. En natuurlijk ook voor mezelf als zometeen mijn klushok af is en ik alles kan inrichten met systainers!
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_150409203
Ik heb dan altijd de onderste nodig. Niks voor mij, geef mij maar koffers die rechtop naast elkaar staan. Grijpen en gaan :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_150412174
HAns,

wij hebben een Wagner 695 ( of 675 ) en deze voldoet prima voor kleine oppervlakken.
Deze heeft een beker van ca 1,5 liter.

We leen aandachtspuntje is de viscositeitstest. Dit moet goed staan.
Waar de wagner 115 en groter de verf volgens mij onverdund verspuit moet dat met deze dingen vooraf verdund worden.

deze koste mij toen ( paritculier ( in de BTW ) 159,00 bij een praxis aanbieding.

gr

Jamie
  zondag 8 maart 2015 @ 09:27:48 #95
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150412319
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 09:14 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
HAns,

wij hebben een Wagner 695 ( of 675 ) en deze voldoet prima voor kleine oppervlakken.
Deze heeft een beker van ca 1,5 liter.

We leen aandachtspuntje is de viscositeitstest. Dit moet goed staan.
Waar de wagner 115 en groter de verf volgens mij onverdund verspuit moet dat met deze dingen vooraf verdund worden.

deze koste mij toen ( paritculier ( in de BTW ) 159,00 bij een praxis aanbieding.

gr

Jamie
De 115 "kan" het onverdund. Al moet ik zeggen dat hij met 5 tot 10% verdunnen wat mooier en fijner spuit.

Belangrijkste tip is nog wel het gebruik van een fijnmazige zeef. Geen verstoppingen meer en dat spuit wel zo relax.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:38:12 #96
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_150541751
Om betere inlays te maken voor mijn huidige collectie systainers zat ik te denken aan vacuum-forming voor het gereedschap waar geen standaard inlay voor te krijgen is.
Is er iemand hier op het forum die hier enige ervaring mee heeft ??
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:47:31 #97
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150542120
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:38 schreef techcom het volgende:
Om betere inlays te maken voor mijn huidige collectie systainers zat ik te denken aan vacuum-forming voor het gereedschap waar geen standaard inlay voor te krijgen is.
Is er iemand hier op het forum die hier enige ervaring mee heeft ??
Dat klinkt interessant :) .
Geen ervaring mee maar ben wel benieuwd naar je resultaat! Heb zelf alles uit foam gesneden.
Werkt perfect :Y .
Mocht je interesse hebben, ik heb nog 5 kaizenfoam platen liggen die op maat van T-loc systainers gesneden zijn. Hoef je alleen nog de vorm van je gereedschap uit te snijden/plukken.
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:52:32 #98
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_150542317
met die foamplaten krijg je toch aanzetten en lelijke "trek"plukken te zien of niet ?
Heb je eventueel een foto van jou uitgesneden/geplukte delen ?
Dat was een van de redenen waarom ik voor vacuum-forming wilde gaan,
Super strak en passend.
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:15:52 #99
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150543526
Mja, helemaal perfect strak is het niet, al had ik vooral de accumachines wel wat netter uit kunnen snijden :P . Maar het waren ook niet de makkelijkste vormen om eruit te snijden/plukken.
Dit is leeg:

En dit is vol:


Ik heb hier 3 platen voor gebruikt en dit is de eerste die ik gedaan heb.
De tackers zitten in 1 plaat en dat ziet er nog een slag netter uit :) .
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:02:25 #100
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_150546081
Ziet er wel netjes uit!!
Maar ik wil het graag net zo strak hebben als de standaard inlays.
Van de week eens kijken of ik iets in elkaar kan knutselen en de goede kunststof plaatjes ergens vandaan kan toveren.
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 23:09:55 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150550326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:15 schreef bleiblei het volgende:
Mja, helemaal perfect strak is het niet, al had ik vooral de accumachines wel wat netter uit kunnen snijden :P . Maar het waren ook niet de makkelijkste vormen om eruit te snijden/plukken.
Dit is leeg:
[ afbeelding ]
En dit is vol:
[ afbeelding ]

Ik heb hier 3 platen voor gebruikt en dit is de eerste die ik gedaan heb.
De tackers zitten in 1 plaat en dat ziet er nog een slag netter uit :) .
Ik vind dat best netjes gedaan hoor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 10:23:27 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150591575
Zojuist heb deze besteld:


2 lijmklemmen van 1000mm voor ¤44 inclusief verzenden
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:18:57 #103
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150593021
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:23 schreef derLudolf het volgende:
Zojuist heb deze besteld:
[ afbeelding ]

2 lijmklemmen van 1000mm voor ¤44 inclusief verzenden
Dat is niet duur! Bij toolware besteld? Ze weten bij gedore trouwens een prima maar vrij normale lijmklem wel als een wereld veranderende super speciale unit te presenteren :P .
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 13:37:59 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150597167
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is niet duur! Bij toolware besteld? Ze weten bij gedore trouwens een prima maar vrij normale lijmklem wel als een wereld veranderende super speciale unit te presenteren :P .
Ja dat is leuk gepresenteerd, als een echte innovatie :P Ik heb ze bij Zeelandtools besteld. Bij andere aanbieders waren ze rond de ¤35 per stuk, bij hen ¤19,50
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150598383
Vorige week voor een paar centen een Rupes EK200a op de kop kunnen tikken met een defecte behuizing... Was gevallen en er zat een scheur in de behuizing, maar verder werkte ie perfect...
Nieuwe besteld voor 40 euro en draaien als een zonnetje én er als nieuw uitzien !



En doordat ik onlangs ook een 2e handse Fein op de kop had getikt had ik ineens allerlei apparaten en accessoires los rondslingeren, dus een rib uit m'n lijf en een T-Loc 2 en 3 besteld met bijbehorende inlays voor zowel de Fein als de Rupes...

Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_150655478
Systainer-mania hebben we hier last van ! :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 10:58:33 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150656684
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:25 schreef Cybersijp het volgende:
Systainer-mania hebben we hier last van ! :P
Nee dit is gewoon netjes opruimen ;) Ik ruim mijn spul liever op in L-Boxxen, hoewel tot dusverre 3 stuks voldoende zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 11:06:35 #108
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150656800
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:25 schreef Cybersijp het volgende:
Systainer-mania hebben we hier last van ! :P
Hoop niet dat het de besmettelijke variant is ! :P
pi_150656994
Ohhh. De makita actie is al bijna over, maar ik kom er niet uit. Er is teveel keuze.
Het leek mij het handigst om zo'n losse machine te kopen en een lader. Dan kom ik uit rond de 250 euro. Een complete set is namelijk ook weer zo iets, dan zit ik met drie accu's. Als ik veel zou moeten klussen dan leen ik wel een accu van een familielid.

Ik heb wel eens wat leuke machines uitgezocht, maar dat was met als uitgangspunt geld over hebben.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 13:27:16 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150660298
Ik zou gaan voor een Makita koffiezetapparaat :p
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 15 maart 2015 @ 13:48:30 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150660935
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:27 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou gaan voor een Makita koffiezetapparaat :p
Of de schemerlamp *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150671611
Oh goeie morgen. Accuboor bedoel ik uiteraard.
Je hebt de DDF458, de DDF459, de DDF480 en de DDF481.
Dan heb je de brushless machines, de 459 480 en 481. Waarvan alleen de laatste een hoog aandraaimoment heeft en uiteraard ook de hoogste prijs. De 4-polige 458 is ook prijzig.
Maar in hoeverre het nou zulk verschil maakt in ""normaal"" gebruik.. Die draaimomenten zijn leuk, maar ik heb geen idee wat voor momenten ik gebruik. Als m'n playmobil machinetje het niet trok dan pakte ik de ratel.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 19:14:10 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150672476
quote:
17s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Of de schemerlamp *O*
Of de jas met verwarming :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 15 maart 2015 @ 19:24:53 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150672782
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of de jas met verwarming :P
nuttig, vooral met de zomer in het vooruitzicht ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 19:32:56 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150673018
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:44 schreef dedodo het volgende:
Oh goeie morgen. Accuboor bedoel ik uiteraard.
Je hebt de DDF458, de DDF459, de DDF480 en de DDF481.
Dan heb je de brushless machines, de 459 480 en 481. Waarvan alleen de laatste een hoog aandraaimoment heeft en uiteraard ook de hoogste prijs. De 4-polige 458 is ook prijzig.
Maar in hoeverre het nou zulk verschil maakt in ""normaal"" gebruik.. Die draaimomenten zijn leuk, maar ik heb geen idee wat voor momenten ik gebruik. Als m'n playmobil machinetje het niet trok dan pakte ik de ratel.
Die types bij Makita kan ik niet echt chocola van maken... Noem je nu 14.4V of 18V machines?

Ik zou in elk geval zoeken naar een model zonder koolborstels mocht ik opnieuw een accuboor aanschaffen.

Hoe groot is het prijsverschil tussen losse machine + losse lader en een set met machines, lader en 2 accu's? Even en tweede accu ophalen bij familie schiet er vaak bij in denk ik, dan zou ik liever zelf ook meerdere accu's hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 19:34:14 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150673054
quote:
10s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nuttig, vooral met de zomer in het vooruitzicht ^O^
Wintercollectie dus die kun je straks met 75% korting kopen in de opruiming. Zeker handig dus :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 15 maart 2015 @ 21:30:20 #117
258938 RL-V6
Doe het zellf
pi_150678305
Passen alle merken boxen op elkaar?
Of past Festool alleen op Festool?
  zondag 15 maart 2015 @ 21:34:10 #118
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150678493
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:30 schreef RL-V6 het volgende:
Passen alle merken boxen op elkaar?
Of past Festool alleen op Festool?
Systainers passen op Systainers (worden gemaakt door Tanos en gebruikt door o.a. Panasonic, Festool, Hitachi, Lamello, etc. etc.) gebruikt.
L-Boxx past alleen op L-Boxx (worden gemaakt door Sortimo en gebruikt door o.a. Bosch, Gedore en Fischer)
en M-Box past alleen op M-Box (Makita)

En onderling zijn ze niet te koppelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door bleiblei op 15-03-2015 21:40:15 ]
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 21:56:53 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150679544
Zo op de foto vind ik M Box best veel op systainers lijken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 15 maart 2015 @ 22:00:12 #120
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150679710
Op de oude systainer dan :) .
maar ik geloof dat het een tijdje geleden door Hans1985 is geprobeerd. En die m-box was net een paar mm groter als ik mij niet vergis.
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 22:10:47 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150680117
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:00 schreef bleiblei het volgende:
Op de oude systainer dan :) .
maar ik geloof dat het een tijdje geleden door Hans1985 is geprobeerd. En die m-box was net een paar mm groter als ik mij niet vergis.
Geen idee of er en nieuwe systainer is. Is die zogenaamde T loc en nieuw type die niet op de oude systainers past?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 15 maart 2015 @ 23:23:59 #122
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150683181
De oude systainer past onder de nieuwe t-loc,
Je kunt ze vastzetten aan die nokjes op het plaatje hierboven.

Stapel:
Tloc
Tloc
Oud
Oud

Kan wel

Stapel:
Tloc
Oud
Tloc
Oud

Kan dus niet
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_150687008
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die types bij Makita kan ik niet echt chocola van maken... Noem je nu 14.4V of 18V machines?

Ik zou in elk geval zoeken naar een model zonder koolborstels mocht ik opnieuw een accuboor aanschaffen.

Hoe groot is het prijsverschil tussen losse machine + losse lader en een set met machines, lader en 2 accu's? Even en tweede accu ophalen bij familie schiet er vaak bij in denk ik, dan zou ik liever zelf ook meerdere accu's hebben.
Het zijn 18 volt machines. BL zijn de 459, 480 (en 481). Er zijn ook nog BDF dingen, maar geen idee wat dat dan weer zijn.
Als voorbeeld de DDF480:
DDF480 RFJ (2x3Ah): 349.95
DDF480 RMJ (2x4Ah): 355.99
Body:
DDF480 ZJ (incl mbox): 134.95
DDF480 Z (zonder mbox): 129.95
Lader:
DC18RA: 79.95

Lader+Body geeft dan 214.90 (ZJ) of 209.90 (Z).
Dat scheelt nogal wat met de set mijns inziens. Van het verschil kun je in ieder geval een 5Ah accu kopen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Moderator maandag 16 maart 2015 @ 08:04:46 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150687108
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 07:48 schreef dedodo het volgende:

[..]

Het zijn 18 volt machines. BL zijn de 459, 480 (en 481). Er zijn ook nog BDF dingen, maar geen idee wat dat dan weer zijn.
Als voorbeeld de DDF480:
DDF480 RFJ (2x3Ah): 349.95
DDF480 RMJ (2x4Ah): 355.99
Body:
DDF480 ZJ (incl mbox): 134.95
DDF480 Z (zonder mbox): 129.95
Lader:
DC18RA: 79.95

Lader+Body geeft dan 214.90 (ZJ) of 209.90 (Z).
Dat scheelt nogal wat met de set mijns inziens. Van het verschil kun je in ieder geval een 5Ah accu kopen.
Ik zie het, bij die grote accu's wordt het verschil snel groot. Ik maakte deze opmerking omdat ik eens had zitten kijken naar een accu en lader voor een Makita radio, maar dan kon je beter een goedkope boormachine kopen met
2 accu's en een lader ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150687479
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 08:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zie het, bij die grote accu's wordt het verschil snel groot. Ik maakte deze opmerking omdat ik eens had zitten kijken naar een accu en lader voor een Makita radio, maar dan kon je beter een goedkope boormachine kopen met
2 accu's en een lader ;)
Mja daarom, en mijn familie woont op nog geen vijf minuten lopen. Als ik flink moet klussen heb ik wel meer gereedschap van daar nodig, dus een accu is ook geen probleem. 215 klinkt dan een stuk interessanter.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_150692835
Hans, hoe is jouw ervaring met die laserliner kruislijnlaser van 130 euro? Ik zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen. In 1e instantie om te kijken of mn gordingen mooi in lijn liggen. Dat moet lukken toch als ik het in schemer doe?

Iemand nog alternatieven voor 100 - 150 euro?
pi_150704712
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:33 schreef Makrolon het volgende:
Hans, hoe is jouw ervaring met die laserliner kruislijnlaser van 130 euro? Ik zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen. In 1e instantie om te kijken of mn gordingen mooi in lijn liggen. Dat moet lukken toch als ik het in schemer doe?

Iemand nog alternatieven voor 100 - 150 euro?
Ik heb deze i.c.m. deze. Ideaal! Kun je prima gebruiken in schemer.
pi_150705217
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:33 schreef Makrolon het volgende:
Hans, hoe is jouw ervaring met die laserliner kruislijnlaser van 130 euro? Ik zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen. In 1e instantie om te kijken of mn gordingen mooi in lijn liggen. Dat moet lukken toch als ik het in schemer doe?

Iemand nog alternatieven voor 100 - 150 euro?
Perfect. Rotatie laser gebruik ik al nauwelijks meer. Maar over afstand 20 m is nauwkeurigheid maar mm minder binnenshuis dus geen probleem.
pi_150706146
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 07:48 schreef dedodo het volgende:

[..]

Het zijn 18 volt machines. BL zijn de 459, 480 (en 481). Er zijn ook nog BDF dingen, maar geen idee wat dat dan weer zijn.
Als voorbeeld de DDF480:
DDF480 RFJ (2x3Ah): 349.95
DDF480 RMJ (2x4Ah): 355.99
Body:
DDF480 ZJ (incl mbox): 134.95
DDF480 Z (zonder mbox): 129.95
Lader:
DC18RA: 79.95

Lader+Body geeft dan 214.90 (ZJ) of 209.90 (Z).
Dat scheelt nogal wat met de set mijns inziens. Van het verschil kun je in ieder geval een 5Ah accu kopen.
Kijk eens op amazon naar die lader, laatst een voor 46,95 gescoord !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_150716347
En de bosch pll 360, is dat niet wat? Wat kan die van laserliner anders dan die bosch?
pi_150719743
Laserliner is prima spul, er is wel verschil tussen prof spul en incidenteel spul (HQ en PT in catalogus). Maar daar is het prijsverschil dan ook zeker naar !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_150720340
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:53 schreef Makrolon het volgende:
En de bosch pll 360, is dat niet wat? Wat kan die van laserliner anders dan die bosch?
Bevalt mij prima, zelfs bij daglicht aardig zichtbaar. Weet alleen niet of je daar je gordingen mee uitgelijnd krijgt. Je kunt hem namelijk niet oneindig kantelen, ik weet niet of je het tov van je spanten of tov elkaar wilt bekijken. Het laatste lijkt me hiermee lastig en meer iets voor een kruislijnlaser.
pi_150725008
Hmm oke. Dan ga ik gewoon voor zon laserliner kruislijn laser. Thnx voor de reaxties! Ik laat nog wel weten welke ik gekocht heb. Heeft nog niet echt haast.
pi_150726800
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:34 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Kijk eens op amazon naar die lader, laatst een voor 46,95 gescoord !
Ik las op amazon wel gedoe over de 110V/230V versie, dat ze niet de juiste kregen.
In NL is hij ook niet zo duur. De RC is 40 euro bij gereedschapcentrum, en dat is de nieuwe als ik het goed gelezen heb.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_150735377
Het is de DHP480ZJ geworden. 18V brushless (klop)boor-/schroefmachine.
Kan ik het beste de de DC18RC lader nemen? Je kunt daar ook grote accu's mee laden volgens de datasheet (vergeleken met de DC18RA), maar bij gereedschapcentrum staat die met 'nog 9+ over' bij de opruiming.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_150742634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:46 schreef dedodo het volgende:

[..]

Ik las op amazon wel gedoe over de 110V/230V versie, dat ze niet de juiste kregen.
In NL is hij ook niet zo duur. De RC is 40 euro bij gereedschapcentrum, en dat is de nieuwe als ik het goed gelezen heb.
opamazon.de bestellen ! boven 29,- gratis verzenden , heb de rc volgens mij zo uit de bol. Zit wel het e.e.a verschil in de laders, iets om even goed te bekijken .
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:44:10 #137
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150751653
Omdat ik op internet vaak zoek naar ervaringen met bepaalde stukken gereedschap, besluit ik hier meer ook even iets over te zeggen.

Ik ben gewoon maar een hobby klusser die dat best fulltime kan en wil doen. Ondanks dat, wil ik ook graag dat hetgeen wat ik maak er tip top uit ziet. In het begin gaat dat wat lastiger, maar oefening baart kunst.

Nu kan ik wel roepen welke gereedschappen ik heb, maar dat zal ik later vertellen met foto's erbij.

Hetgeen wat vaak voorbij komt is: Hoe presteren de goedkopere merken nou tegenover de duurdere merken?

Als het ruw en incidenteel werk is, kan een goedkopere machine prima voldoen. Zo heb ik een FERM zaagtafel gekregen, waar ik in eerste instantie blij mee was.

Maar tijdens het gebruik ervan begrijp je waarom die zo goedkoop is. De precisie van goedkoper gereedschap is minder dan van duurder gereedschap (wil niet zeggen dat een duur gereedschap meteen ook precies is...) Sommige onderdelen zijn bijvoorbeeld van plastic waar dat bij een duurder model van bijvoorbeeld aluminium is. Buiten het feit dat plastic nou eenmaal sneller kapot gaat dan metaal, zaagde deze zaagtafel van FERM niet goed. Als ik iets moet zagen waarvan de afmeting niet uitmaakt of uit de losse pols dan voldoet deze zaag. Als het precies moet dan moet ik naar mijn opa voor zijn zaagtafel.

Je kan dus prima een goedkoop stuk gereedschap kopen. Als je denkt dat het aan je verwachtingen en eisen zal voldoen. Ik las ook eens iemand die zei: koop goedkoop gereedschap en wat je vaker gebruikt kan je later van een duurder merk aanschaffen. In mijn ogen is dat geld verspilling.

Zo heb ik eens een 10,8v boormachine van Bosch Groen gekocht. Dit omdat mijn vader al een 14,4v heeft. De kracht daarvan is vele malen lager dan die van 14,4v. Het prijsverschil was misschien 30euro.. Behoorlijke miskoop dus.

Een Bosch groen slijptol, 710 watt, 115mm slijpschijf, ongeveer 2 jaar geleden gekocht voor ongeveer 70euro. Nu heb ik een van Bosch Blauw gekocht voor 80euro. Zelfde wattage, 125mm slijpschijf, MAAR het model ligt 100 keer lekkerder in de hand dan die van Bosch Groen. Ook zit er een rem op de machine, dus zodra je deze uitzet staat die ook binnen een a twee seconden stil. Het verschil? (op dit moment gekeken) is 20euro. Alleen zie je Bosch Blauw niet in de Gamma of Praxis of iets dergelijks.

Toen had ik een Lamellen/lamellofrees nodig. Ik overwoog om een van een goedkoper merk te kopen (ondanks hetgeen wat ik hierboven schrijf) die zou ongeveer 50-70 euro kosten. Ik besloot het te vergelijken met een professioneel merk, in dit geval DeWalt, welke 350 euro kostte. Ik heb uiteindelijk de DeWalt gekocht. De hoogte instelling was bij het goedkope merk van plastic en bij DeWalt was het van metaal. De machine voelde degelijker aan, lag lekkerder in de hand en daardoor besloot ik het te kopen.

Nou zal ik eens foto's maken om alles eens te laten zien.

Tot slot: Je kan natuurlijk goedkoop gereedschap kopen voor een klus. Bijvoorbeeld een afkortzaag omdat je een terrasoverkapping gaat maken. Ja ze zijn te koop vanaf ongeveer 80euro. Na de klus heb je dat ding staan en levert het je misschien nog 40 euro op als je deze besluit te verkopen. Of je schaft voor ongeveer 300 euro een professionelere machine aan, werkt fijner en na de klus besluit je deze te verkopen. Dan krijg je er ook nog goed geld voor. Onthoud namelijk dat er altijd wel iemand is die professioneler gereedschap wil kopen voor een prijs die iets lager is dan in de winkel.

Mocht iemand ervaring hebben met de volgende gereedschappen, dan hoor ik dat graag!

Bosch Blauw GMC 8 SJ - Afkortzaag
Bosch Blauw GML 100 C - Afstandsmeter
Bosch Blauw GKT 55 GCE - Invalzaag
Bosch Blauw GKF 600 - Kantenfrees

Ja ik ben denk ik wel een Bosch Blauw fan. Degelijk gereedschap. Door registratie ervan kan je de garantie periode verlengen tot en met 3 jaar. Nu heb ik al een boormachine en slijptol geregistreerd en lijkt het mij best handig om ander gereedschap van hetzelfde merk te kopen, puur om de reden dat je dan alles netjes bij elkaar kan houden. Overigens zijn de meeste vergelijkbare machines die je vergelijkt op prijs, nagenoeg hetzelfde. De een heeft 200watt meer vermogen, de ander zaagt 2cm bredere planken etc. De verschillen zijn klein, maar ik kan overtuigd worden, denk ik:P


Daarnaast wil ik nog eens een
Recipro zaag kopen (220v)
Decoupeerzaag (220v)
Accu boormachine (minimaal 18v)
Merk en type aanbevelingen hoor ik graag.

Ik hoop dat dit mensen kan helpen met hun overweging een stuk gereedschap te kopen :)


Ohja, nog een toevoeging: kijk dus eens wat het stuk gereedschap wat je op het oog hebt (goedkopere stukken) kost van een wat duurder merk. Dit scheelt dus soms een aantal tientjes, wat je wel een beter stuk gereedschap oplevert.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maquez op 17-03-2015 21:58:50 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:53:32 #138
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150755273
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:53 schreef Makrolon het volgende:
En de bosch pll 360, is dat niet wat? Wat kan die van laserliner anders dan die bosch?
Ik heb de blauwe uitvoering ervan. De gll 2-80 en heb Atmoz de GLL3-80 aangesmeerd. En volgens mij is hij er nu net zo gelukkig mee als ik.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_150756156
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ik heb de blauwe uitvoering ervan. De gll 2-80 en heb Atmoz de GLL3-80 aangesmeerd. En volgens mij is hij er nu net zo gelukkig mee als ik.
Haha, ik was jouw posts over die bosch al tegen gekomen! Maar wil eigenlijk geen 350 euro uitgeven...
pi_150784098
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:44 schreef Maquez het volgende:
Omdat ik op internet vaak zoek naar ervaringen met bepaalde stukken gereedschap, besluit ik hier meer ook even iets over te zeggen.

Ik ben gewoon maar een hobby klusser die dat best fulltime kan en wil doen. Ondanks dat, wil ik ook graag dat hetgeen wat ik maak er tip top uit ziet. In het begin gaat dat wat lastiger, maar oefening baart kunst.

Nu kan ik wel roepen welke gereedschappen ik heb, maar dat zal ik later vertellen met foto's erbij.

Hetgeen wat vaak voorbij komt is: Hoe presteren de goedkopere merken nou tegenover de duurdere merken?

Als het ruw en incidenteel werk is, kan een goedkopere machine prima voldoen. Zo heb ik een FERM zaagtafel gekregen, waar ik in eerste instantie blij mee was.

Maar tijdens het gebruik ervan begrijp je waarom die zo goedkoop is. De precisie van goedkoper gereedschap is minder dan van duurder gereedschap (wil niet zeggen dat een duur gereedschap meteen ook precies is...) Sommige onderdelen zijn bijvoorbeeld van plastic waar dat bij een duurder model van bijvoorbeeld aluminium is. Buiten het feit dat plastic nou eenmaal sneller kapot gaat dan metaal, zaagde deze zaagtafel van FERM niet goed. Als ik iets moet zagen waarvan de afmeting niet uitmaakt of uit de losse pols dan voldoet deze zaag. Als het precies moet dan moet ik naar mijn opa voor zijn zaagtafel.

Je kan dus prima een goedkoop stuk gereedschap kopen. Als je denkt dat het aan je verwachtingen en eisen zal voldoen. Ik las ook eens iemand die zei: koop goedkoop gereedschap en wat je vaker gebruikt kan je later van een duurder merk aanschaffen. In mijn ogen is dat geld verspilling.

Zo heb ik eens een 10,8v boormachine van Bosch Groen gekocht. Dit omdat mijn vader al een 14,4v heeft. De kracht daarvan is vele malen lager dan die van 14,4v. Het prijsverschil was misschien 30euro.. Behoorlijke miskoop dus.

Een Bosch groen slijptol, 710 watt, 115mm slijpschijf, ongeveer 2 jaar geleden gekocht voor ongeveer 70euro. Nu heb ik een van Bosch Blauw gekocht voor 80euro. Zelfde wattage, 125mm slijpschijf, MAAR het model ligt 100 keer lekkerder in de hand dan die van Bosch Groen. Ook zit er een rem op de machine, dus zodra je deze uitzet staat die ook binnen een a twee seconden stil. Het verschil? (op dit moment gekeken) is 20euro. Alleen zie je Bosch Blauw niet in de Gamma of Praxis of iets dergelijks.

Toen had ik een Lamellen/lamellofrees nodig. Ik overwoog om een van een goedkoper merk te kopen (ondanks hetgeen wat ik hierboven schrijf) die zou ongeveer 50-70 euro kosten. Ik besloot het te vergelijken met een professioneel merk, in dit geval DeWalt, welke 350 euro kostte. Ik heb uiteindelijk de DeWalt gekocht. De hoogte instelling was bij het goedkope merk van plastic en bij DeWalt was het van metaal. De machine voelde degelijker aan, lag lekkerder in de hand en daardoor besloot ik het te kopen.

Nou zal ik eens foto's maken om alles eens te laten zien.

Tot slot: Je kan natuurlijk goedkoop gereedschap kopen voor een klus. Bijvoorbeeld een afkortzaag omdat je een terrasoverkapping gaat maken. Ja ze zijn te koop vanaf ongeveer 80euro. Na de klus heb je dat ding staan en levert het je misschien nog 40 euro op als je deze besluit te verkopen. Of je schaft voor ongeveer 300 euro een professionelere machine aan, werkt fijner en na de klus besluit je deze te verkopen. Dan krijg je er ook nog goed geld voor. Onthoud namelijk dat er altijd wel iemand is die professioneler gereedschap wil kopen voor een prijs die iets lager is dan in de winkel.

Mocht iemand ervaring hebben met de volgende gereedschappen, dan hoor ik dat graag!

Bosch Blauw GMC 8 SJ - Afkortzaag
Bosch Blauw GML 100 C - Afstandsmeter
Bosch Blauw GKT 55 GCE - Invalzaag
Bosch Blauw GKF 600 - Kantenfrees

Ja ik ben denk ik wel een Bosch Blauw fan. Degelijk gereedschap. Door registratie ervan kan je de garantie periode verlengen tot en met 3 jaar. Nu heb ik al een boormachine en slijptol geregistreerd en lijkt het mij best handig om ander gereedschap van hetzelfde merk te kopen, puur om de reden dat je dan alles netjes bij elkaar kan houden. Overigens zijn de meeste vergelijkbare machines die je vergelijkt op prijs, nagenoeg hetzelfde. De een heeft 200watt meer vermogen, de ander zaagt 2cm bredere planken etc. De verschillen zijn klein, maar ik kan overtuigd worden, denk ik:P


Daarnaast wil ik nog eens een
Recipro zaag kopen (220v)
Decoupeerzaag (220v)
Accu boormachine (minimaal 18v)
Merk en type aanbevelingen hoor ik graag.

Ik hoop dat dit mensen kan helpen met hun overweging een stuk gereedschap te kopen :)


Ohja, nog een toevoeging: kijk dus eens wat het stuk gereedschap wat je op het oog hebt (goedkopere stukken) kost van een wat duurder merk. Dit scheelt dus soms een aantal tientjes, wat je wel een beter stuk gereedschap oplevert.
Goed gereedschap kost veel geld. Heb vorig jaar Bosch groen delta schuur machine gekocht. Maandje geleden een festool. 5x zo duur maar wat een verschil. Ik verdien er mijn brood mee dus 95% is prof. Maar als je een beetje klust is ferm of Bosch groen ook goed.

Zijn ook veel mensen die duur gereedschap kopen en nauwelijks gebruiken. Dat is gewoon patsen en geld weg gooien.

Ik koop iig geen goedkope meuk meer. Tijd is geld en goede machines besparen geld.
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 20:00:03 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150785393
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:44 schreef Maquez het volgende:

Als het ruw en incidenteel werk is, kan een goedkopere machine prima voldoen. Zo heb ik een FERM zaagtafel gekregen, waar ik in eerste instantie blij mee was.

Maar tijdens het gebruik ervan begrijp je waarom die zo goedkoop is. De precisie van goedkoper gereedschap is minder dan van duurder gereedschap (wil niet zeggen dat een duur gereedschap meteen ook precies is...) Sommige onderdelen zijn bijvoorbeeld van plastic waar dat bij een duurder model van bijvoorbeeld aluminium is.
Zo'n Ferm tafel heb ik ook eens gekregen. Instellen van de parallelgeleider is inderdaad niet heel best. Regelmatig verschuift ie.

quote:
Mocht iemand ervaring hebben met de volgende gereedschappen, dan hoor ik dat graag!

Bosch Blauw GMC 8 SJ - Afkortzaag
Ik heb de SJL samen met het GTA2600 onderstel maar er nog niet serieus mee gewerkt. Als het weer goed is ga ik er morgen mee aan de slag ;) Maar het voelt allemaal erg stevig aan en is goed te verstellen. Haaksheid en 45° lijkt ook te kloppen.

Wat betreft de GKT 55: sowieso Makrolon en Atmoz hebben deze.

Qua boormachines, 18V is wel voldoende denk ik, zeker als je al een bedrade hebt. Ik heb zelf de GSR 18-2 LI, het lichtste model. Eigenlijk is ie best wel sterk. Mocht geld minder een rol spelen/een sterkere willen, zou ik een GSR18 VE kopen, dat is de sterkste 18V en tevens zeer sterke behuizing en volledig metalen binnenwerk ;)

Qua decoupeerzaag: kijk eens naar de GST 140
http://www.woodworking.nl(...)CE-de-zaag-der-zagen

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-03-2015 20:05:24 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150785879
Vandaag weer een pakketje binnen gekregen, nu eindelijk eens de boel compleet en met een paar wandhouders erbij. Twijfelde nog tussen Wera en PB Swiss, maar ben toch voor de groene gegaan. :)

Daarnaast laatst nog een stevige Stanley koffer meegenomen samen met een boel hout en steenboren in verschillende maten. Bij de bouwmarkt, omdat het me daar niks kost. O-)
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 20:31:30 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150786802
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:11 schreef Tom_ het volgende:
Vandaag weer een pakketje binnen gekregen, nu eindelijk eens de boel compleet en met een paar wandhouders erbij. Twijfelde nog tussen Wera en PB Swiss, maar ben toch voor de groene gegaan. :)
[ afbeelding ]
Daarnaast laatst nog een stevige Stanley koffer meegenomen samen met een boel hout en steenboren in verschillende maten. Bij de bouwmarkt, omdat het me daar niks kost. O-)
[ afbeelding ]
PB Swiss is ook n wel groen te krijgen hoor :+
http://www.pbswisstools.c(...)e/personal-line.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150787330
Wera is prima spul, pb is ook goed maar heb het niet zo op de greep van de schroevendraaiers . Vind wera echt 10x lekkerder in mijn hand liggen.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_150787511
Ik heb die invalzaag idd! Super aparaatje. Maar atmoz heeft m al veel meer gebruikt en kan er ook veel gepassioneerder over vertellen als ik. ;p
pi_150788640
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:41 schreef Cybersijp het volgende:
Wera is prima spul, pb is ook goed maar heb het niet zo op de greep van de schroevendraaiers . Vind wera echt 10x lekkerder in mijn hand liggen.
Past ook eigenlijk wel beter bij die kolenschoppen van mij, de handvatten zijn meteen wat dikker.
Dat 'lasertip' van Wera werkt trouwens ook verrassend goed, hij trekt zich echt vast in de schroefkop.
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 21:08:26 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150788875
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:44 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb die invalzaag idd! Super aparaatje. Maar atmoz heeft m al veel meer gebruikt en kan er ook veel gepassioneerder over vertellen als ik. ;p
Die krijgt een harde plasser van alles wat blauw is met rode letters :P

[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 18-03-2015 21:18:33 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150789416
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die krijgt een harde plasser van alle van blauw is met rode letters :P
:+

Overigens net de laserliner laser besteld. :) ben benieuwd hoevaak ik m ga gebruiken.
pi_150790135
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die krijgt een harde plasser van alles wat blauw is met rode letters :P
hij kent makita nog niet.

Maar mooi dat hier mensen mooie spullen bestellen. Niet zo spannend maar bestel maskeer apparaat
pi_150790562
hans, bedoel je zo'n stellage van afplaktape en papier om af te plakken bij grote verfklussen oid ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 11:28:26 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150806371
Maquez:
Heb nu paar uurtjes gezaagd met de GCM8 SJL. Bevalt super, gaat makkelijk door balkjes, CLS'en, steigerhout. Alles netjes haaks zoals je mag verwachten. Alleen de laser vind ik een beetje kut. Misschien dat die nog wel te vertellen is ofzo.

Maar volgens mij heeft de SJ niet eens een laser ;)



hans1985: hier ook wel Makita hoor, voor de arbeidsvitaminen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:59:15 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150809397
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 21:30 schreef hans1985 het volgende:

[..]

hij kent makita nog niet.

Maar mooi dat hier mensen mooie spullen bestellen. Niet zo spannend maar bestel maskeer apparaat
Ach, met 5 goedkope weggooi kwasten, twee kokers pu lijm en een paar staalborstels voor de haakse slijper win ik 8-)
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:48:45 #153
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150818646
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:31 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Goed gereedschap kost veel geld. Heb vorig jaar Bosch groen delta schuur machine gekocht. Maandje geleden een festool. 5x zo duur maar wat een verschil. Ik verdien er mijn brood mee dus 95% is prof. Maar als je een beetje klust is ferm of Bosch groen ook goed.

Zijn ook veel mensen die duur gereedschap kopen en nauwelijks gebruiken. Dat is gewoon patsen en geld weg gooien.

Ik koop iig geen goedkope meuk meer. Tijd is geld en goede machines besparen geld.
Ik ben het deels met je eens. Wat ik weet van Festool is dat het relatief gezien duur is, maar bijna iedereen wel de invalzaag ervan heeft.. Waarom weet ik niet want als ik het vraag waarom van Festool, komt er eigenlijk nooit een duidelijke reden uit :P

Betreft het patsen en geld weg gooien, die zullen er vast tussen zitten. Ik ben eigenlijk een hobby klusser omdat ik momenteel nog gewoon studeer. Ik wil geen aannemer worden maar in mijn vrije tijd ben ik er graag mee bezig. Gewoon voor lekker erbij :)

Wat jij zegt; ik koop in iedergeval geen goedkoop gereedschap meer.
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:54:48 #154
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150818783
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:28 schreef derLudolf het volgende:
Maquez:
Heb nu paar uurtjes gezaagd met de GCM8 SJL. Bevalt super, gaat makkelijk door balkjes, CLS'en, steigerhout. Alles netjes haaks zoals je mag verwachten. Alleen de laser vind ik een beetje kut. Misschien dat die nog wel te vertellen is ofzo.

Maar volgens mij heeft de SJ niet eens een laser ;)

[ afbeelding ]

hans1985: hier ook wel Makita hoor, voor de arbeidsvitaminen ;)
Dankje voor het delen van je ervaringen! Ik weet ook niet of de SJ een laser heeft.. lijkt mij wel makkelijk maar weet niet wat de praktijk leert. De SJ is nu in de aanbieding dus ik dacht dat is een mooi prijsje (300euro). Maar de zaagcapaciteit en stofafzuiging is ook ietsje minder dan die van de SJL..

En met zo'n onderstel zal het vast makkelijk werken. Toch maar eens kijken of dat niet (uiteindelijk) voordeliger is dan om voor de SJ te gaan.
pi_150818989
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:48 schreef Maquez het volgende:

[..]

Ik ben het deels met je eens. Wat ik weet van Festool is dat het relatief gezien duur is, maar bijna iedereen wel de invalzaag ervan heeft.. Waarom weet ik niet want als ik het vraag waarom van Festool, komt er eigenlijk nooit een duidelijke reden uit :P

Betreft het patsen en geld weg gooien, die zullen er vast tussen zitten. Ik ben eigenlijk een hobby klusser omdat ik momenteel nog gewoon studeer. Ik wil geen aannemer worden maar in mijn vrije tijd ben ik er graag mee bezig. Gewoon voor lekker erbij :)

Wat jij zegt; ik koop in iedergeval geen goedkoop gereedschap meer.
Je hebt nog Rupert of zo van schuurmachines. Festool schijnt net weet betere afzuiging te hebben en lagers beter afgedicht. Andere pro merken zullen ook goed spul hebben maar fat scheelt niet veel in prijs. Festo staat bekend om goede schuurmachines en invalzagen.

Ik was student. Heb master titel en mijn afstudeeronderzoek word nu in het groot en zwaar gesubsidieerd voortgezet.

Maar ben maar bouwvakker geworden. Naja. Klein project ontwikkelaar ondertussen 😜.
Voordeel van mijn opleiding is dat ze mij onderschatten als ze mij in werk kleding zien. Maar heb in mijn opleiding ook veel recht vakken gehad en nog bestuurskunde. Komt erg van pas naast standaard zaken als economie en calculatie.

Goed gereedschap os voor mij essentieel.

En vind geeeedschap ook mooi. Maar dat hebben alle mannen 😛
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:15:42 #156
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150819358
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee dit is gewoon netjes opruimen ;) Ik ruim mijn spul liever op in L-Boxxen, hoewel tot dusverre 3 stuks voldoende zijn.
Wat is jou ervaring met die L-boxxen? Is het van degelijk materiaal? Ik heb momenteel veel in de standaard koffers zitten en dat is opzich prima, maar ik vind het tegenvallen hoeveel ruimte ze nou innemen.. Het verschilt allemaal net iets. En bij de ene is er geen ruimte voor accecoires en bij de ander wel. Waardeloos dus.. Nu zat ik te kijken naar dit opslag systeem, of het nou van festool, BTI, Bosch, Makita of wat dan ook is, maakt mij niet zoveel uit. Ben meer benieuwd naar hoe het werkt.

Het is niet de bedoeling dat ik dit in de auto gooi en meeneem, ik wil dit mooi op kunnen bergen in een kast die ik op maat wil maken.
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:19:13 #157
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150819469
Heeft iemand misschien ervaring met een afkortzaag ZONDER laser en later eentje met?

Als ik zo kijk is de GCM 8 SJ zonder laser voor 300 euro
En de GCM 8 SJL ongeveer 500 euro met laser.

Scheelt dus ongeveer 200 euro, is toch weer een mooie decoupeerzaag of reciprozaag, een aantal systainers/lboxxen en weet ik veel wat..

of een dagje circuitrijden.. =D
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:21:51 #158
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150819537
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Je hebt nog Rupert of zo van schuurmachines. Festool schijnt net weet betere afzuiging te hebben en lagers beter afgedicht. Andere pro merken zullen ook goed spul hebben maar fat scheelt niet veel in prijs. Festo staat bekend om goede schuurmachines en invalzagen.

Ik was student. Heb master titel en mijn afstudeeronderzoek word nu in het groot en zwaar gesubsidieerd voortgezet.

Maar ben maar bouwvakker geworden. Naja. Klein project ontwikkelaar ondertussen 😜.
Voordeel van mijn opleiding is dat ze mij onderschatten als ze mij in werk kleding zien. Maar heb in mijn opleiding ook veel recht vakken gehad en nog bestuurskunde. Komt erg van pas naast standaard zaken als economie en calculatie.

Goed gereedschap os voor mij essentieel.

En vind geeeedschap ook mooi. Maar dat hebben alle mannen 😛
haha grappig! ik ervaar wel het zelfde. Mijn vader is makelaar waar ik vaak ook eens wat voor doe, bezichtiging of open huis of iets dergelijks. Ook werk ik wel is met een aannemer waar de klanten tegen mij beginnen te praten of ik al lang in het vak zit en ik antwoord: nee ik ben student. Dan zeggen zij bijna allemaal van: oh wat doe je dan hier? Nou geld verdienen...

hahah. Kleding zegt niets over kennis en kunnen van een persoon, dat wordt helaas vaak vergeten...
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 18:22:41 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150819562
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:48 schreef Maquez het volgende:

[..]

Betreft het patsen en geld weg gooien, die zullen er vast tussen zitten. Ik ben eigenlijk een hobby klusser omdat ik momenteel nog gewoon studeer. Ik wil geen aannemer worden maar in mijn vrije tijd ben ik er graag mee bezig. Gewoon voor lekker erbij :)

Wat jij zegt; ik koop in iedergeval geen goedkoop gereedschap meer.
Ik heb hetzelfde, ben ook nog student maar mag graag knutselen ;) En dan bij voorkeur met goed gereedschap. Dat werkt wel fijner en en hobby mag geld kosten immers. Zo nu en dan koop ik er weer wat bij :)


quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:54 schreef Maquez het volgende:

[..]

Dankje voor het delen van je ervaringen! Ik weet ook niet of de SJ een laser heeft.. lijkt mij wel makkelijk maar weet niet wat de praktijk leert. De SJ is nu in de aanbieding dus ik dacht dat is een mooi prijsje (300euro). Maar de zaagcapaciteit en stofafzuiging is ook ietsje minder dan die van de SJL..

En met zo'n onderstel zal het vast makkelijk werken. Toch maar eens kijken of dat niet (uiteindelijk) voordeliger is dan om voor de SJ te gaan.
Ik heb ik nog even gekeken wat er nou anders was: onder andere geen laser en 1400W ipv 1600W.

Kopen bij de Oosterburen loont allicht: volgens mij heb ik ¤430 betaald inclusief het onderstel. Kijk even via billiger.de waar ie het voordeligst is en wat de verzendkosten zijn.


quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Je hebt nog Rupert of zo van schuurmachines.
Rupes ;) Erg populair bij schilders als ik het goed begrijp.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 18:31:33 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150819821
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:15 schreef Maquez het volgende:

[..]

Wat is jou ervaring met die L-boxxen? Is het van degelijk materiaal? Ik heb momenteel veel in de standaard koffers zitten en dat is opzich prima, maar ik vind het tegenvallen hoeveel ruimte ze nou innemen.. Het verschilt allemaal net iets. En bij de ene is er geen ruimte voor accecoires en bij de ander wel. Waardeloos dus.. Nu zat ik te kijken naar dit opslag systeem, of het nou van festool, BTI, Bosch, Makita of wat dan ook is, maakt mij niet zoveel uit. Ben meer benieuwd naar hoe het werkt.

Het is niet de bedoeling dat ik dit in de auto gooi en meeneem, ik wil dit mooi op kunnen bergen in een kast die ik op maat wil maken.
Ik vind de L-Boxxen dergelijke ja. Bevalt prima: ze zijn stevig, hebben allemaal dezelfde 'bodemmaat' laten zich makkelijk stapelen. Ook voor accessoires is voldoende plaats: bij de accuboor 2 accu's, setje hout- en metaal boren, lader, en nog wat losse meuk, bij de boorhamer ook ruimte voor een heel zootje boren en beitels. Bij de Multitool ook genoeg ruimte voor toebehoren.

Enige nadeel is als je de onderste wilt hebben, moet je de bovenste er allemaal afhalen. Maar als je een appartr kast maakt is dat geen probleem hè ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:42:13 #161
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150820130
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind de L-Boxxen dergelijke ja. Bevalt prima: ze zijn stevig, hebben allemaal dezelfde 'bodemmaat' laten zich makkelijk stapelen. Ook voor accessoires is voldoende plaats: bij de accuboor 2 accu's, setje hout- en metaal boren, lader, en nog wat losse meuk, bij de boorhamer ook ruimte voor een heel zootje boren en beitels. Bij de Multitool ook genoeg ruimte voor toebehoren.

Enige nadeel is als je de onderste wilt hebben, moet je de bovenste er allemaal afhalen. Maar als je een appartr kast maakt is dat geen probleem hè ;)
Aah dat is mooi. Lijkt wel een studenten forum. (grapje)

Ik wilde ze inderdaad niet stapelen omdat ik al over dat 'probleem' na heb gedacht. Als je ze op de zijkant kan zetten in een custom made kast, moet het handiger zijn. Buiten het feit dat je op deze manier wel mooi je gereedschap kan stapelen en weg kan zetten, als je niet veel ruimte hebt.
pi_150820174
Zojuist deze http://www.gereedschapcen(...)-bouwradio-5622.html besteld. Die makita radiotjes zijn toch wel wat beter volgens mij. Maarja als je Hitachi accu's hebt kun je niet veel anders. Hopen dat die antenne steviger is dan als die eruit ziet. Ben er bang voor.
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:46:30 #163
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150820296
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind de L-Boxxen dergelijke ja. Bevalt prima: ze zijn stevig, hebben allemaal dezelfde 'bodemmaat' laten zich makkelijk stapelen. Ook voor accessoires is voldoende plaats: bij de accuboor 2 accu's, setje hout- en metaal boren, lader, en nog wat losse meuk, bij de boorhamer ook ruimte voor een heel zootje boren en beitels. Bij de Multitool ook genoeg ruimte voor toebehoren.

Enige nadeel is als je de onderste wilt hebben, moet je de bovenste er allemaal afhalen. Maar als je een appartr kast maakt is dat geen probleem hè ;)
Maakt het trouwens voor de registratie van het Bosch Blauw gereedschap niet uit waar je het koopt? En dan bedoel ik niet zozeer de winkel maar meer welk land?
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 18:47:37 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150820335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:42 schreef Maquez het volgende:

[..]

Aah dat is mooi. Lijkt wel een studenten forum. (grapje)

Ik wilde ze inderdaad niet stapelen omdat ik al over dat 'probleem' na heb gedacht. Als je ze op de zijkant kan zetten in een custom made kast, moet het handiger zijn. Buiten het feit dat je op deze manier wel mooi je gereedschap kan stapelen en weg kan zetten, als je niet veel ruimte hebt.
Dit is ook erg mooi:


Wil nog zoiets bouwen voor een bescheidener aantal L boxxen *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150820389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:21 schreef Maquez het volgende:

[..]

haha grappig! ik ervaar wel het zelfde. Mijn vader is makelaar waar ik vaak ook eens wat voor doe, bezichtiging of open huis of iets dergelijks. Ook werk ik wel is met een aannemer waar de klanten tegen mij beginnen te praten of ik al lang in het vak zit en ik antwoord: nee ik ben student. Dan zeggen zij bijna allemaal van: oh wat doe je dan hier? Nou geld verdienen...

hahah. Kleding zegt niets over kennis en kunnen van een persoon, dat wordt helaas vaak vergeten...
Ik heb meerdere panden. En laatst heeft huurder wat intern veranderd. Staat er week bus installatie bedrijf voor deur. Zie ik ze met verrot klein hand zaagje pp buis zagen. Zeg dat doe je met haakse slijper. Kon niet volgens hun want was speciaal. Zeg dat is pp of dyka. Ohw. En dan rest met knel koppelingen. Zeg heb je geen pers tang. Nee. Werk wat zij deden in 5 dagen doe ik in 1 dagje samen met mijn timmerman.

Maar ja ben domme student en slechts 2 jaar ervaring. Maar heb wel beter voor elkaar dan die prutsers. Het kost mij geen geld maar vind sneu dat een onwetende zo word opgelicht. Hou mijn bek dan maar.

En onze familie geeft niet veel om patserij. Wij komen gewoon in smerige werk kleding bij bank. Advocaat en andere personen. Alleen dat soort mensen prikken er wel door. Alleen in een doarp kijken ze je aan alsof je armoedzaaier bent. Maar dat laat ons lekker koud. Zolang ik heerlijk kan klussen vind ik alles best.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:13:16 #166
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150821381
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dit is ook erg mooi:


Wil nog zoiets bouwen voor een bescheidener aantal L boxxen *)
Dit had ik ook ongeveer ingedachte. Alleen dan een met lade's waar je de lboxx op kan laten staan, en open doen. Als je een hebt met allemaal bevestigingsmateriaal erin, je deze niet eraf hoeft te halen om hem open te doen en later terug te stoppen.

Plus dat ik hem hoger moet maken gezien de beperkte ruimte. Maar wel op wielen :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:16:32 #167
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150821518
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:49 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere panden. En laatst heeft huurder wat intern veranderd. Staat er week bus installatie bedrijf voor deur. Zie ik ze met verrot klein hand zaagje pp buis zagen. Zeg dat doe je met haakse slijper. Kon niet volgens hun want was speciaal. Zeg dat is pp of dyka. Ohw. En dan rest met knel koppelingen. Zeg heb je geen pers tang. Nee. Werk wat zij deden in 5 dagen doe ik in 1 dagje samen met mijn timmerman.

Maar ja ben domme student en slechts 2 jaar ervaring. Maar heb wel beter voor elkaar dan die prutsers. Het kost mij geen geld maar vind sneu dat een onwetende zo word opgelicht. Hou mijn bek dan maar.

En onze familie geeft niet veel om patserij. Wij komen gewoon in smerige werk kleding bij bank. Advocaat en andere personen. Alleen dat soort mensen prikken er wel door. Alleen in een doarp kijken ze je aan alsof je armoedzaaier bent. Maar dat laat ons lekker koud. Zolang ik heerlijk kan klussen vind ik alles best.
Daar heb je wel gelijk in. Maar de klant betaald ervoor en die betaald eigenlijk veel te veel. Dat is jammer. Maar het afwerk niveau van sommige aannemers vind ik ook jammer. Ik vraag mij dan af of zij het thuis ook bij zichzelf zo zouden afleveren...

Het is veel gunstiger als jij later een visitekaartje in de brievenbus doet waar je 'collega-aannemer' bezig is geweest. Concurrentie is gezond
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:17:37 #168
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150821565
Iemand die nog een bouwradio zoekt?
http://www.gereedschapcen(...)m-of-accu-gml20.html

Deze van Bosch, kan behoorlijk hard weet ik uit ervaring:p

Aux in en uitgang
USB ingang
SD ingang
kan op 14,4v en 18v accu's maar ook op netstroom

maar wel 8 kilo :9
pi_150821782
Heb net deze besteld.
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 19:26:55 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150821924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:46 schreef Maquez het volgende:

[..]

Maakt het trouwens voor de registratie van het Bosch Blauw gereedschap niet uit waar je het koopt? En dan bedoel ik niet zozeer de winkel maar meer welk land?
Ik heb mijn in Duitsland gekochte afkortzaag gewoon kunnen registreren. Ga er van uit dat ik het niet nodig ben trouwens ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 19-03-2015 19:49:12 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:57:52 #171
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150823242
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:49 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere panden. En laatst heeft huurder wat intern veranderd. Staat er week bus installatie bedrijf voor deur. Zie ik ze met verrot klein hand zaagje pp buis zagen. Zeg dat doe je met haakse slijper. Kon niet volgens hun want was speciaal. Zeg dat is pp of dyka. Ohw. En dan rest met knel koppelingen. Zeg heb je geen pers tang. Nee. Werk wat zij deden in 5 dagen doe ik in 1 dagje samen met mijn timmerman.

Maar ja ben domme student en slechts 2 jaar ervaring. Maar heb wel beter voor elkaar dan die prutsers. Het kost mij geen geld maar vind sneu dat een onwetende zo word opgelicht. Hou mijn bek dan maar.

En onze familie geeft niet veel om patserij. Wij komen gewoon in smerige werk kleding bij bank. Advocaat en andere personen. Alleen dat soort mensen prikken er wel door. Alleen in een doarp kijken ze je aan alsof je armoedzaaier bent. Maar dat laat ons lekker koud. Zolang ik heerlijk kan klussen vind ik alles best.
Het zou je sieren als je niet zo veroordelend naar anderen zou zijn.
Jij bent veel slimmer dan de gemiddelde vakman. En mensen die niet driedubbele masters hebben, houden sneller vast aan hetgeen dat ze vroeger geleerd hebben en pakken minder snel het nieuwste van het nieuwste op.

Daarnaast, wat is er mis met de hobbybob die het leuk vindt veel geld uit te geven aan gereedschap maar er niet dagelijks mee aan de gang gaat, maar wel sta te genieten elke keer als ik mijn spullen zie en er mee werk? En ja, ik voel mij aangesproken :') *) .
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 20:00:26 #172
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150823330
Zullen we ons hier weer gewoon gaan beperken tot het melden van nieuwe klus gereedschappen en het geven of vragen naar adviezen ?

Voor slowchat kunnen we hier terecht : K&W / [Klussen en Wonen] Sloooowwwchat Café! :)
pi_150827962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:57 schreef bleiblei het volgende:
Het zou je sieren als je niet zo veroordelend naar anderen zou zijn.
Jij bent veel slimmer dan de gemiddelde vakman. En mensen die niet driedubbele masters hebben, houden sneller vast aan hetgeen dat ze vroeger geleerd hebben en pakken minder snel het nieuwste van het nieuwste op.
Ik geef hem wel een beetje gelijk, een installatiebedrijf dat niet de hedendaagse gereedschappen gebruikt benadeelt eigenlijk zijn klanten omdat hij dan langer bezig is.
Als het aangenomen werk voor een vaste prijs dan is het hun probleem, maar bij uurtje factuurtje moeten ze niet aanklooien.
Wanneer zo iemand regelmatig even praat met een collegabedrijf of een foldertje ziet van Technische Unie ofzo dan weet hij echt wel wat er te koop is aan nieuw gereedschap.

Wanneer jij je auto naar de garage brengt en ze zijn met 2 man bezig aan reparatie/onderhoud terwijl dit met moderne gereedschappen ook door 1 man gedaan kan worden, dan accepteer je dat toch ook niet ?
Een voorbeeldje is het ontluchten van de remmen, vroeger moest 1 monteur in de auto zitten om telkens op het rempedaal te trappen en 1 monteur bij de remmen om te ontluchten.
Tegenwoordig hang je er een luchtpompje aan (kost nog maar een paar tientjes tegenwoordig) en 1 monteur kan het alleen af.

sorry vonkenboer ;)
pi_150829700
Om maar even ontopic te gaan,

Vd week kwam er een bovenfrees van kinzo voorbij op zon regeonale pagina op facebook, ik had al een ferm bovenfrees maar geen extra freesjes. Hier zaten wel 3 doosjes met freesjes bij dus 20 euro geboden en mocht m ophalen.

Leek me niet gek voor een aantal freesjes. En die bovenfrees hang ik wel een keer onder een freestafel ofzo :p
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 05:35:54 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150837287
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:34 schreef Makrolon het volgende:
Om maar even ontopic te gaan,

Vd week kwam er een bovenfrees van kinzo voorbij op zon regeonale pagina op facebook, ik had al een ferm bovenfrees maar geen extra freesjes. Hier zaten wel 3 doosjes met freesjes bij dus 20 euro geboden en mocht m ophalen.

Leek me niet gek voor een aantal freesjes. En die bovenfrees hang ik wel een keer onder een freestafel ofzo :p
Leuke prijs voor een aantal freesjes ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150855321
Kom dit net tegen en moet het ff delen hoor....voor Atmoz....of heeft ie al een tafelzaag? :P

Bosch komt met een nieuw model GTS1041 ReaXX.
Heeft zo'n zelfde soort functie als een Sawstop. Probleem bij de Sawstop is dat je je zaagblad meteen weg kan gooien als die beveiliging erin schiet. Bosch heeft nu een beter systeem.

Moet zeggen, verdomd mooie machine met een mooi stukje techniek.


Nou Atmoz....sweet dreams maar weer :P
pi_150855517
Stof afzuiging van festo schuurmachine is beestachtig. Dat ding blijft gewoon aan de muur hangen als ik de stofzuiger aan heb 😝
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 19:31:34 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150857943
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:15 schreef Drexciyan het volgende:
Kom dit net tegen en moet het ff delen hoor....voor Atmoz....of heeft ie al een tafelzaag? :P

Bosch komt met een nieuw model GTS1041 ReaXX.
Heeft zo'n zelfde soort functie als een Sawstop. Probleem bij de Sawstop is dat je je zaagblad meteen weg kan gooien als die beveiliging erin schiet. Bosch heeft nu een beter systeem.

Moet zeggen, verdomd mooie machine met een mooi stukje techniek.


Nou Atmoz....sweet dreams maar weer :P
Die heeft ie al, gts10j ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150858057
Ah. Nou, wie weet zodra er een vinger af is :+
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 19:39:38 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150858235
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:35 schreef Drexciyan het volgende:
Ah. Nou, wie weet zodra er een vinger af is :+
Dan is die eraf en hoeft ie niet bang zijn dat ie hem verliest.

Trouwens? Ik wil die oude dan wel voor en leuke prijs overnemen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:57:38 #181
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150858895
Ik vind deze ook wel leuk van Bosch:

Al zit ik met een schuin oog naar een 10,8v Metabo te kijken.
Zoek qua formaat een klein machientje om mee te schroeven en ik blijf de Powermaxx Quickpro een erg mooie machine vinden. Vind de slagschroevendraaier niet fijn om gewoon mee te schroeven en het gewissel tussen boor en bit ben ik wel klaar mee :') .

En pluspunt, het zit in een T-Loc systainer 8-) .
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 20:03:49 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150859144
quote:
Mooi spul zeg *) Die kende ik helemaal niet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150859258
Om de keuze nog moeilijker te maken :P

daar kan je bitje in blijven zitten als je er een andere kop opzet!
Ofnie
  vrijdag 20 maart 2015 @ 20:16:20 #184
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150859795
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:05 schreef denoo het volgende:
Om de keuze nog moeilijker te maken :P
[ [url=http://www.tradecounterdirect.com/custom/images/products/hires/Milwaukee-M12-BDDXKIT-202C-Drill-Driver-4-in-1[1].jpg]afbeelding[/url] ]
daar kan je bitje in blijven zitten als je er een andere kop opzet!
Maar geen systainer :P .
En dan is afweging geen systainer - wel bitje laten zitten versus geen systainer - geen bitje laten zitten een redelijke no brainer voor mij :P .
  Knikkerking vrijdag 20 maart 2015 @ 21:54:05 #185
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150864932
Haha, wat fijn dat men hier precies weet wat ik heb staan.
Maar: eerlijk = eerlijk: die GTS10 is écht een top zaag ^O^
Wordt hier (bijna) dagelijks gebruikt, en heeft dan ook de nodige meters hout erop zitten. Wel altijd gebruiken i.c.m. een stofzuiger :) (tenminste, binnenshuis that is!)

[edit]

Dju, was toch weer een beetje off-topic.... Misschien dit weekend maar weer eens wat kopen om weer on-topic te kunnen :) zijn er nog leuke dingen te koop?
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 22:10:51 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150865720
Heb je die boormachine gezien een aantal posts hierboven? ;)

Ach ja, als je zelf ook 'fan' van Bosch bent, onthoudt het wat makkelijker ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150866632
Er zijn altijd leuke dingen te koop. Misschien is Woodpeckers wel iets voor je. Kleurt mooi bij je Bosch spullen, dat wel :Y
  vrijdag 20 maart 2015 @ 22:35:40 #188
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150866958
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:29 schreef Drexciyan het volgende:
Er zijn altijd leuke dingen te koop. Misschien is Woodpeckers wel iets voor je. Kleurt mooi bij je Bosch spullen, dat wel :Y
Oef, over duur gesproken :P .
Ben zelf momenteel op jacht naar een decoupeerzaag. Heb nu een B&D die zo krom als een hoepel zaagt en daardoor nooit gebruik behalve als ik echt niet anders kan. Met het nodige schuur/schaafwerk achteraf om het bij te werken. En zit nu te kijken naar een trion ps300. De Mafell p1cc is errug mooi maar is wel weer enorm duur. Welke decoupeerzaag hebben jullie eigenlijk?
  vrijdag 20 maart 2015 @ 22:40:45 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150867206
Decoupeerzaag staat trouwens redelijk bovenaan de wensenlijst, een extra accuschroefding onderaan. Dus Dus die laatste komt over een jaar of 2-3 pas :P . Voordat jullie denken dat ik zoveel aankopen parallel heb lopen lopen :P .
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:34:35 #190
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150876976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:40 schreef bleiblei het volgende:
Decoupeerzaag staat trouwens redelijk bovenaan de wensenlijst, een extra accuschroefding onderaan. Dus Dus die laatste komt over een jaar of 2-3 pas :P . Voordat jullie denken dat ik zoveel aankopen parallel heb lopen lopen :P .
Probeer eerst eens een T-greep zaag en een "beugel" zaag. Mijn vader zweerde namelijk bij een t-greep decoupeerzaag. Ik vind een beugel juist fijner werken.

Ik heb een "semi antieke" Bosch blauw. Maar die gaat nooit meer weg. Superfijn ding! Al doet Bosch er nu al 3 maanden over om een nieuwe behuizing te leveren (was wat bekrast / vervuild en ik hou het graag netjes, nieuwe behuizing kost ook de wereld niet).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking zaterdag 21 maart 2015 @ 12:52:08 #191
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150879944
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:10 schreef derLudolf het volgende:
Heb je die boormachine gezien een aantal posts hierboven? ;)

Ach ja, als je zelf ook 'fan' van Bosch bent, onthoudt het wat makkelijker ;)
Ah, inderdaad wel vet ja. En handig :Y

*gekocht*



^O^


[edit]

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:29 schreef Drexciyan het volgende:
Er zijn altijd leuke dingen te koop. Misschien is Woodpeckers wel iets voor je. Kleurt mooi bij je Bosch spullen, dat wel :Y
En wat precies van die website bedoel je dan precies?

[ Bericht 23% gewijzigd door Atmoz op 21-03-2015 12:57:42 ]
pi_150880974
Hun 'measuring'-tools. Dat is mooi spul > http://www.woodpeck.com/measuringhome.html
Alleen jammer dat ze ook van de one-time-tools doen, die maar een beperkte tijd beschikbaar zijn.
Daar zitten ook handige dingen tussen > http://www.woodpeck.com/onetimerun.html
  Knikkerking zaterdag 21 maart 2015 @ 15:13:21 #193
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150882854
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:42 schreef Drexciyan het volgende:
Hun 'measuring'-tools. Dat is mooi spul > http://www.woodpeck.com/measuringhome.html
Alleen jammer dat ze ook van de one-time-tools doen, die maar een beperkte tijd beschikbaar zijn.
Daar zitten ook handige dingen tussen > http://www.woodpeck.com/onetimerun.html
Dat spul ziet er inderdaad wel heel gaaf uit!!

Ik heb daar volgens mij wel eens op gekeken toen ik opzoek was naar spul voor een zaagtafelgeleider (van het merk Incra). Misschien in de toekomst maar eens wat bestellen :)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:30:12 #194
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150886408
Dit zijn mijn boormachientjes. Niet heel speciaal, maar tot nu toe ben ik tevreden, behalve met de 10,8volt Bosch. Puur om het feit dat er gewoon niet heel veel kracht in zit. Dan bedoel ik dat met een volgeladen accu hij soms schroeven niet los krijgt die je met de hand, en enige kracht, wel los krijgt.(Nee ik ben geen Hulk, dus het zal voor de meeste gelden).

image1.JPG

De detector werkt wel en is opzich best handig :)
pi_150886430

Heb deze gehaald, super handig voor fijn aftimmerwerk vind ik. Werd gek van die compressor..
pi_150890669
Mooie aanschaf! Echt perfect voor het fijnere werk denk ik ja.

Hier ook een pesthekel aan die herrie compressor.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 21 maart 2015 @ 20:57:03 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150892757
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah, inderdaad wel vet ja. En handig :Y

*gekocht*

[ afbeelding ]

^O^
Haha _O- Jij bent me er een zeg.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zaterdag 21 maart 2015 @ 21:03:57 #198
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150892981
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:57 schreef derLudolf het volgende:

Haha _O- Jij bent me er een zeg.
't is weekend, dan kan toch alles? })
pi_150894402
Dit apparaatje: ^O^
pi_150894753
Ik heb de laser binnen! Mooi apparaatje. Morgen eens proberen.
  Knikkerking zaterdag 21 maart 2015 @ 22:00:05 #201
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150894989
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:43 schreef Tom_ het volgende:
Dit apparaatje: ^O^
[ afbeelding ]
Wat is het voor iets?
Een pijpensnijder toevallig?

[edit]

Even Gegoogeld, en idd een pijpensnijder :)
Een "automatische" staat erbij.... .wat is er automatisch aan?


quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:53 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb de laser binnen! Mooi apparaatje. Morgen eens proberen.
^O^
Maareh... je (ontzettend vette!!) garage is al bijna klaar, of heb je weer een nieuw project op 't oog? _O_
pi_150895243
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:00 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wat is het voor iets?
Een pijpensnijder toevallig?

[edit]

Even Gegoogeld, en idd een pijpensnijder :)
Een "automatische" staat erbij.... .wat is er automatisch aan?

[..]

^O^
Maareh... je (ontzettend vette!!) garage is al bijna klaar, of heb je weer een nieuw project op 't oog? _O_
erop drukken en ronddraaien tot de pijp door is. Je hoeft dus niet het wieltje strakker te zetten. Dat gaat automatisch.
pi_150895255
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:00 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wat is het voor iets?
Een pijpensnijder toevallig?

[edit]

Even Gegoogeld, en idd een pijpensnijder :)
Een "automatische" staat erbij.... .wat is er automatisch aan?
Yes, alleen voor 15mm koperbuis. Veel compacter worden ze geloof ik niet. Wel makkelijk waar ik hem straks voor wil gebruiken. :)

Zodra je de buis erin drukt zorgt het snijwieltje ervoor dat ie vast blijft zitten, en zodra je hem dan draait komt het snijwiel steeds verder naar binnen. Denk dat je hem normaal gesproken steeds iets verder naar binnen moet draaien tijdens het snijden?
  Knikkerking zaterdag 21 maart 2015 @ 22:14:27 #204
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150895510
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:07 schreef tiho1 het volgende:

erop drukken en ronddraaien tot de pijp door is. Je hoeft dus niet het wieltje strakker te zetten. Dat gaat automatisch.
^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:08 schreef Tom_ het volgende:

Yes, alleen voor 15mm koperbuis. Veel compacter worden ze geloof ik niet. Wel makkelijk waar ik hem straks voor wil gebruiken. :)

Zodra je de buis erin drukt zorgt het snijwieltje ervoor dat ie vast blijft zitten, en zodra je hem dan draait komt het snijwiel steeds verder naar binnen. Denk dat je hem normaal gesproken steeds iets verder naar binnen moet draaien tijdens het snijden?
Ahzo :)
Uhmm tja, ik heb nog nooit zo'n ding gezien of vast gehad, dus heb echt geen idee...
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:36:11 #205
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150896365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah, inderdaad wel vet ja. En handig :Y

*gekocht*

[ afbeelding ]

^O^


[edit]

[..]

En wat precies van die website bedoel je dan precies?
Jaloers! Mooi ding :Y .
hoe bevalt je lamello Bosch?
Heb gisteren voor het eerst de mijne gebruikt. Onvoorstelbaar hoe snel en makkelijk dat werkt. Schroeven kost nog meer tijd :P .
  Knikkerking zaterdag 21 maart 2015 @ 22:39:49 #206
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150896507
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:36 schreef bleiblei het volgende:

Jaloers! Mooi ding :Y .
Hoop 't :) Maar zal inderdaad wel een fijn dingetje zijn ^O^

quote:
hoe bevalt je lamello Bosch?
Heb gisteren voor het eerst de mijne gebruikt. Onvoorstelbaar hoe snel en makkelijk dat werkt. Schroeven kost nog meer tijd :P .
Hetzelfde als jou. Helemaal perfect!! Zeer makkelijk mee te werken, en zoals je zegt snel resultaat. Alleen helaas niet zó snel als jij aangeeft _O- ;)

Mijn eerste "projectje" was volgens mij dit:



Ging als een tierelier 8-)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:47:27 #207
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150896789
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:54 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie aanschaf! Echt perfect voor het fijnere werk denk ik ja.

Hier ook een pesthekel aan die herrie compressor.
Gaaf ding!!

Herrie van de compressor boeit mij niet zo, die stugge slang wel!

Dan is een accu (en riemclip) ideaal!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_150896904
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:00 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wat is het voor iets?
Een pijpensnijder toevallig?

[edit]

Even Gegoogeld, en idd een pijpensnijder :)
Een "automatische" staat erbij.... .wat is er automatisch aan?

[..]

^O^
Maareh... je (ontzettend vette!!) garage is al bijna klaar, of heb je weer een nieuw project op 't oog? _O_
Haha, begint wel op te schieten nu. Nog 3 muren metselen, dak er op. Dan kan t echt leuke werk beginnen, kozijnen plaatsen, roldeur plaatsen, zolder afwerken, electra doen, wc maken, smeerput afwerken. Genoeg te doe dus. :p als de garage klaar is wil ik eigenlijk ook wel een project autotje kopen oid, of een motor. Ideeen genoeg iig. :p ik zit niet snel een dag stil. Maar volgens mij ben jij net zo.
  Knikkerking zaterdag 21 maart 2015 @ 22:52:36 #209
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150896973
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:50 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Haha, begint wel op te schieten nu. Nog 3 muren metselen, dak er op. Dan kan t echt leuke werk beginnen, kozijnen plaatsen, roldeur plaatsen, zolder afwerken, electra doen, wc maken, smeerput afwerken. Genoeg te doe dus. :p als de garage klaar is wil ik eigenlijk ook wel een project autotje kopen oid, of een motor. Ideeen genoeg iig. :p
Gaaf! Als er maar topics van komen vind ik alles goed ;)

quote:
ik zit niet snel een dag stil. Maar volgens mij ben jij net zo.
Hoe bedoel je? O-)
pi_150898104
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Gaaf! Als er maar topics van komen vind ik alles goed ;)

[..]

Hoe bedoel je? O-)
Ga ik zeker doen!

Haha jij weet precies wat ik bedoel. :p
  Moderator zaterdag 21 maart 2015 @ 23:30:32 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150898350
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:43 schreef Tom_ het volgende:
Dit apparaatje: ^O^
[ afbeelding ]
Wat is dat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:49:07 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150898995
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oef, over duur gesproken :P .
Ben zelf momenteel op jacht naar een decoupeerzaag. Heb nu een B&D die zo krom als een hoepel zaagt en daardoor nooit gebruik behalve als ik echt niet anders kan. Met het nodige schuur/schaafwerk achteraf om het bij te werken. En zit nu te kijken naar een trion ps300. De Mafell p1cc is errug mooi maar is wel weer enorm duur. Welke decoupeerzaag hebben jullie eigenlijk?
http://www.toolnation.nl/(...)OVJfdkBx2hoC4iXw_wcB

Ik heb de oude versie, al 8 of 9 jaar ofzo, al gigantisch mishandeld als bomenzaag met een lang zaagblad erin, sloopzaag, gebruikt als recipro in dakbeschotten, zaagt 9 bij 9 tuinpalen zonder ook maar te kuchen, maar je kunt er ook mee (tiende) millimeteren. Heb één keer de schakelaar stuk gehad omdat ik hem liet stuiteren, naar Festo opgestuurd ter reparatie, en kreeg hem met een nieuwe behuizing terug (kostenloos), want ze hadden er een scheurtje in gevonden, en dat kon niet volgens hen.

I'm a fan van groene knopjes en -stekkers _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:56:31 #213
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_150899216
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

http://www.toolnation.nl/(...)OVJfdkBx2hoC4iXw_wcB

Ik heb de oude versie, al 8 of 9 jaar ofzo, al gigantisch mishandeld als bomenzaag met een lang zaagblad erin, sloopzaag, gebruikt als recipro in dakbeschotten, zaagt 9 bij 9 tuinpalen zonder ook maar te kuchen, maar je kunt er ook mee (tiende) millimeteren. Heb één keer de schakelaar stuk gehad omdat ik hem liet stuiteren, naar Festo opgestuurd ter reparatie, en kreeg hem met een nieuwe behuizing terug (kostenloos), want ze hadden er een scheurtje in gevonden, en dat kon niet volgens hen.

I'm a fan van groene knopjes en -stekkers _O_
Dat is wel echt übernetjes zeg! _O_
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 22 maart 2015 @ 13:35:06 #214
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_150909010
Hier een nieuwe machine.

Een Makita kantenfrees.
Superapparaat, 1 keer instellen en dan met 1 hand lang de kanten halen :)

pi_150909697
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:35 schreef Klarenbeek het volgende:
Hier een nieuwe machine.

Een Makita kantenfrees.
Superapparaat, 1 keer instellen en dan met 1 hand lang de kanten halen :)

[ afbeelding ]
Ziet er handig uit!

Goed om te weten dat iemand uit de buurt zon ding heeft. :+ als je username teminste je woonplaats is. :p
  zondag 22 maart 2015 @ 16:27:23 #216
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_150915431
Haha ja dat is het, waar kom jij vandaan dan?
pi_150916118
Apeldoorn. :)
  zondag 22 maart 2015 @ 16:50:07 #218
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150916282
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:35 schreef Klarenbeek het volgende:
Hier een nieuwe machine.

Een Makita kantenfrees.
Superapparaat, 1 keer instellen en dan met 1 hand lang de kanten halen :)

[ afeelding ]
Dus je PS300 is verkocht?
Of is dat iemand anders :P .
  zondag 22 maart 2015 @ 17:25:12 #219
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_150917475
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:45 schreef Makrolon het volgende:
Apeldoorn. :)
Aaah das niet ver nee :)
  zondag 22 maart 2015 @ 17:26:02 #220
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_150917498
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dus je PS300 is verkocht?
Of is dat iemand anders :P .
Haha nee die is er nog!

Had jij gereageerd?
Moet nog even berichten terug sturen.
  zondag 22 maart 2015 @ 17:44:21 #221
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150918083
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:26 schreef Klarenbeek het volgende:

[..]

Haha nee die is er nog!

Had jij gereageerd?
Moet nog even berichten terug sturen.
Ja, ik ben die zeikerd op woodworking ;) .
Maar ik zie dat je op marktplaats dezelfde bieding hebt excl. verzenden. Dus tja... Ga ik er vanuit dat ik achter het net hengel :) .
  zondag 22 maart 2015 @ 18:46:35 #222
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_150920328
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja, ik ben die zeikerd op woodworking ;) .
Maar ik zie dat je op marktplaats dezelfde bieding hebt excl. verzenden. Dus tja... Ga ik er vanuit dat ik achter het net hengel :) .
Hoe heet je daar? Heb nogal veel berichten gehad.

Wat mij betreft hebben we een deal hoor :)
pi_150945409
Kon mijn oude trouwe sp6000 van Makita voor een knappe prijs verkopen, dus inclusief de lineaals en koffer en nieuw zaagblad 48t is dat allemaal de deur uit.

Heb nu een offerte uit staan voor een mafell MT 55 in maximax, met twee lineaals 1,60 mtr. is aan de prijs, dat weet ik maar zit toch ook weer een hoop innovatie in t.o.v de normale gangbare ts 55 oid.

Eerst maar even afwachten dus .
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_150946052
Waar staat die 55 voor in de types van invalzagen eigenlijk?
  maandag 23 maart 2015 @ 13:39:46 #225
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_150946363
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:31 schreef Makrolon het volgende:
Waar staat die 55 voor in de types van invalzagen eigenlijk?
Ik meen dat dat voor de zaagdiepte stond, maar ik kan het fout hebben.
  Moderator maandag 23 maart 2015 @ 14:51:21 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150949033
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:31 schreef Makrolon het volgende:
Waar staat die 55 voor in de types van invalzagen eigenlijk?
Maximale zaagdiepte als je haaks zaagt :Y
De Bosch zaagt echter 57mm. Dus laten we zeggen, max zaagdiepte afgerond op 5mm
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:35:06 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151000622
Woei! Met dank aan Klarenbeek ben ik nu in bezit van een Festool PS300 EQ 8-) .
.
pi_151001317
quote:
16s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maximale zaagdiepte als je haaks zaagt :Y
De Bosch zaagt echter 57mm. Dus laten we zeggen, max zaagdiepte afgerond op 5mm
Duidelijk! Thnx
pi_151001357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef bleiblei het volgende:
Woei! Met dank aan Klarenbeek ben ik nu in bezit van een Festool PS300 EQ 8-) .
[ afbeelding ].
Nice!

Zitten op zon professionele decopeerzaag nou nog andere functies als op een hobbybob ding? Of is ie gewoon robuuster en precieser?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:32:31 #230
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151003112
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:52 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Nice!

Zitten op zon professionele decopeerzaag nou nog andere functies als op een hobbybob ding? Of is ie gewoon robuuster en precieser?
Features zijn hetzelfde. Maar ze zijn robuuster, zagen rustiger, rechter en kunnen meer hebben. Mijn B&D loopt vast op 3cm eiken. Deze zou geen probleem moeten hebben met 8 a 9cm.
pi_151007933
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef bleiblei het volgende:
Woei! Met dank aan Klarenbeek ben ik nu in bezit van een Festool PS300 EQ 8-) .
[ afbeelding ].
Mooi ding, kan heel wat hebben ! zowel eronder qua hout of metaal dan wel de oen die heb erboven laat vallen oid.

@ work gaat hij al wat jaartjes mee. maar we hebben wel recent een accukoekepeer erbij gekocht.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_151028454
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

http://www.toolnation.nl/(...)OVJfdkBx2hoC4iXw_wcB

Ik heb de oude versie, al 8 of 9 jaar ofzo, al gigantisch mishandeld als bomenzaag met een lang zaagblad erin, sloopzaag, gebruikt als recipro in dakbeschotten, zaagt 9 bij 9 tuinpalen zonder ook maar te kuchen, maar je kunt er ook mee (tiende) millimeteren. Heb één keer de schakelaar stuk gehad omdat ik hem liet stuiteren, naar Festo opgestuurd ter reparatie, en kreeg hem met een nieuwe behuizing terug (kostenloos), want ze hadden er een scheurtje in gevonden, en dat kon niet volgens hen.

I'm a fan van groene knopjes en -stekkers _O_
Bosch blauw aan snoer en makita 18 v accu. Maar die Bosch blauw gebruiken we niet meer.

Maar festo werkt idd super. En kleur combi is mooi. Alleen mijn festo koffers zijn nu wit gespikkeld 😣
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:14:03 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_151032286
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:41 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Bosch blauw aan snoer en makita 18 v accu. Maar die Bosch blauw gebruiken we niet meer.

Maar festo werkt idd super. En kleur combi is mooi. Alleen mijn festo koffers zijn nu wit gespikkeld 😣
Schroeftol(len) heb ik op accu, de rest hoeft wmb niet zo.. de meeste powertools die ook daadwerkelijk power moeten hebben zijn het net niet op accu, en 18V met een beetje ampèrage aan boord is vaak domweg te zwaar.. Ik klus meestal indoors, en daar zitten in de regel best veel WCD's.. ik heb ze zelfs boven de werkbank aan het plafond.. Ik heb ook nog een boortol op prik met staartje, en ik heb ook een luchtboor, waar ik trouwens ook de aansluitingen voor aan het plafond op diverse plaatsen boven de werkbank heb zitten. 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_151033621
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Features zijn hetzelfde. Maar ze zijn robuuster, zagen rustiger, rechter en kunnen meer hebben. Mijn B&D loopt vast op 3cm eiken. Deze zou geen probleem moeten hebben met 8 a 9cm.
Ahh oke.

Dan voldoet mijn lidl ding die je in een hoek van 45 gr moet houden om recht te zagen nog wel effe. :+
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 20:57:49 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151034235
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Schroeftol(len) heb ik op accu, de rest hoeft wmb niet zo.. de meeste powertools die ook daadwerkelijk power moeten hebben zijn het net niet op accu, en 18V met een beetje ampèrage aan boord is vaak domweg te zwaar.. Ik klus meestal indoors, en daar zitten in de regel best veel WCD's.. ik heb ze zelfs boven de werkbank aan het plafond.. Ik heb ook nog een boortol op prik met staartje, en ik heb ook een luchtboor, waar ik trouwens ook de aansluitingen voor aan het plafond op diverse plaatsen boven de werkbank heb zitten. 8-)
Die mening deel ik. Zie ook niet echt het nu van een cirkelzaag, schaafmachine oid op accu. Echter mag je bijvoorbeeld in een kruipruimte niet met 230V werken.

Vraag me ook af hoeveel je bijvoorbeeld kunt doorslijpen met een slijptol op accu. Ik verwacht niet zoveel, maar misschien zit ik er helemaal naast ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:22:23 #236
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151040833
Op accu kan soms fijn zijn. Maar over het algemeen vind ik het maar lastig.

Cirkelzaag op accu heeft amper vermogen.
Slijptol / decoupeer / recipro is handig voor 1 of 2 dingen. Een wat grotere klus (betonnetten op maat maken, laminaatvloer, balkenvloer wegzagen) is het gewoon aankloten met accu's.

Enige waar ik wel fan van ben op accu is:
*(slag) schroefmachine
*slagmoersleutel
*dewalt bouwlamp op accu
*radio op zelfde accu als de rest.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151048850
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:22 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Op accu kan soms fijn zijn. Maar over het algemeen vind ik het maar lastig.

Cirkelzaag op accu heeft amper vermogen.
Slijptol / decoupeer / recipro is handig voor 1 of 2 dingen. Een wat grotere klus (betonnetten op maat maken, laminaatvloer, balkenvloer wegzagen) is het gewoon aankloten met accu's.

Enige waar ik wel fan van ben op accu is:
*(slag) schroefmachine
*slagmoersleutel
*dewalt bouwlamp op accu
*radio op zelfde accu als de rest.
cirkelzaag op accu is voor klein snel werk.
maar slijptopl en decoupeer op accu werkt gewoon goed.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 15:42:40 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151059090
Even ter illustratie, het verschil tussen een zaagsnede met een 'gewoon' een een Industrieel Ecotools zaagblad. Weet niet of het iemand iets boeit, maar het zou mij wel overtuigen om iets meer geld uit te geven ;)

Gewoon


Industrieel:


Geen idee of het een goede test is, eerste snede is gemaakt met een handcirkelzaag, met 180mm 24T blad waarbij een breed stuk is geschulpt. Die andere is met een zaagtafel met 190mm 24T zaagblad waarbij een paar millimeter eraf is gehaald.

[ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 26-03-2015 15:47:55 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151061387
Geen aanschaf, maar ik kon het topic niet vinden over hout :')
Voor diegene die rode en witte eik willen gebruiken bij houtwerk:
Liefde en infectie
pi_151061673
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:42 schreef derLudolf het volgende:
Even ter illustratie, het verschil tussen een zaagsnede met een 'gewoon' een een Industrieel Ecotools zaagblad. Weet niet of het iemand iets boeit, maar het zou mij wel overtuigen om iets meer geld uit te geven ;)

Gewoon
[ afbeelding ]

Industrieel:
[ afbeelding ]

Geen idee of het een goede test is, eerste snede is gemaakt met een handcirkelzaag, met 180mm 24T blad waarbij een breed stuk is geschulpt. Die andere is met een zaagtafel met 190mm 24T zaagblad waarbij een paar millimeter eraf is gehaald.
industrieel was uitverkocht toen ik bestelde dus de gewonen genomen voor de tafelzaag. maar ik krijg bij zagen en sculpen ook mooie snedes zoals daaronder, oke iets minder strak maar die bovenste lijkt alsof die met mijn versleten dewalt blad zijn gemaakt waar 5 tanden van missen :+
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 17:01:37 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151062141
Die bovenste snede is vorig jaar gemaakt toen die plank nog nat was, dat speelt denk ik ook nog mee?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 maart 2015 @ 22:27:56 #242
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151074855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef lucky_m3 het volgende:
Geen aanschaf, maar ik kon het topic niet vinden over hout :')
Voor diegene die rode en witte eik willen gebruiken bij houtwerk:
Mja, dat zijn typisch Amerikaanse houtsoorten en niet vergelijknaar met Europees eiken. Wel wazig dat die kerel keer op keer hetzelfde vertelt in het filmpje. Hij had die boodschap in 10 seconden kunnen vertellen :P .
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:50:25 #243
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151102896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:20 schreef hans1985 het volgende:

[..]

cirkelzaag op accu is voor klein snel werk.
maar slijptopl en decoupeer op accu werkt gewoon goed.
Even snel een dingetje decoupeerzagen of doorslijpen is het top.
Maar zodra de klus wat groter is (laminaatvloer / hea balk doorslijpen) pak ik liever wat op snoer.
Doet het altijd (behalve vanmiddag in noord holland :+)

Maar meningen mogen verschillen ;)

Net maar weer eens wat aangeschaft:


500st van die clips.

wiggen en tang heb ik al. Volgende week mijn toilet beneden betegelen, en hiermee krijg je het NOG strakker.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151103350
Knutselsmurf,
wat zijn dat voor clips?
zijn die kegjes ervoor om de clipjes te verwijderen of om minimale verschillen waterpas te stellen??

waar koop je dat en hoe heet dat ?
ziet er erg handig uit :)

evt linkje mag via PM, maar volgens mij is fok niet zo moeilijk met het delen van handige spullen op het forum :)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:18:25 #245
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151104102
Raimondi Tile Leveling system

die clips haak je eigenlijk achter de tegels, en doordat je er een oranje wig doorheen steekt en aantrekt met een speciale tang liggen je tegels op exact dezelfde hoogte.
Je haalt daarmee de laatste kleine verschillen tussen tegels mee weg.
Het is wel belangrijk dat je uberhaupt al vrij "netjes" tegelt. Als je ze met een paar klodders tegen de muur slingert en je trekt ze daarna vlak hiermee krijg je holle plekken etc.
Ik gebruik het puur om die laatste paar tiende mm mee weg te krijgen.

Bij vloeren tegelen vind ik het helemaal ideaal. Hoe strak je hem ook erin legt. Er verzakken altijd wel 1 of meer tegels een minimaal stukje. Hiermee voorkom je dat.

Verwijderen is super easy, zodra de lijm hard is schop/sla/tik je ze zo eraf en kun je voegen.
Mocht je een clipje vlak tegen de muur hebben kun je hem ook door je klipje "te hard" aan te duwen met je tang het oogje afbreken.


Filmpje ter illustratie (en irritatie, wat een takkemuziek :+).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151104491
oei eens effe kijken wat het systeem moet kosten, ziet er prijzig uit voor die paar m2.......
maar ook erg handig :)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:39:30 #247
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151105121
Het is niet heel goedkoop ;)
Maar ik weet niet wanneer je je projectje gaat doen?
Ik heb na mijn WC de spullen eigenlijk niet echt meer nodig, en heb dan een tang + 250 wigjes over ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151106966
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:39 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Het is niet heel goedkoop ;)
Maar ik weet niet wanneer je je projectje gaat doen?
Ik heb na mijn WC de spullen eigenlijk niet echt meer nodig, en heb dan een tang + 250 wigjes over ;)
En anders heb ik evt. ook wel interesse. Ik heb op de langere termijn nog een badkamer en wc die bij mij betegeld moeten worden. Lijkt me wel handig zonder tegelervaring, had het systeem al eens voorbij zien komen. :)

En ontopic, ik heb vandaag nog een 60w led bouwlamp gekocht. Mijn halogeen bouwlamp staat nu wel regelmatig langere tijd aan en wordt erg heet, lamp sneuvelde gisteren dus nu maar eens kijken hoe led verlichting bevalt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:22:36 #249
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151107280
Ik heb net eindelijk een set uitvulplaatjes besteld.

Hopelijk komt het morgen binnen, anders is het te laat, want wil komende weekend een aantal muren in de schuur gaan isoleren :') .
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:24:59 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151107388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:16 schreef Tom_ het volgende:

[..]

En anders heb ik evt. ook wel interesse. Ik heb op de langere termijn nog een badkamer en wc die bij mij betegeld moeten worden. Lijkt me wel handig zonder tegelervaring, had het systeem al eens voorbij zien komen. :)

En ontopic, ik heb vandaag nog een 60w led bouwlamp gekocht. Mijn halogeen bouwlamp staat nu wel regelmatig langere tijd aan en wordt erg heet, lamp sneuvelde gisteren dus nu maar eens kijken hoe led verlichting bevalt.
[ afbeelding ]
60w led is wel enorm veel :o .
Is het een warm witte of koud witte lamp?
Heb zelf een warm witte omgeruild voor een multicolor (domme beslissing, leek mij wel leuk bij feestjes, maar is bloed irritant bij verbouwen :') , en vond die warm witte lamp (10w) echt enorm fijn licht geven.
pi_151108169
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

60w led is wel enorm veel :o .
Is het een warm witte of koud witte lamp?
Heb zelf een warm witte omgeruild voor een multicolor (domme beslissing, leek mij wel leuk bij feestjes, maar is bloed irritant bij verbouwen :') , en vond die warm witte lamp (10w) echt enorm fijn licht geven.
Zou 3200K moeten zijn, vind het wel lastig te vergelijken met halogeenlicht.

Foto ervan is niet te doen met de telefoon, want deze nam ik rond 18:00 toen het nog licht was buiten. Maar hij verlicht wel goed ja, bundel komt alleen niet zover als de halogeenlamp denk ik. Kan nu tenminste wel in dezelfde kamer als de bouwlamp staan zonder in elke hoek verblind te worden. :+

Die uitvulplaatjes worden nog eens populair hier ;), hoe ga je ze gebruiken bij het isoleren?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:48:00 #252
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151108453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:42 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Zou 3200K moeten zijn, vind het wel lastig te vergelijken met halogeenlicht.
[ afbeelding ]
Foto ervan is niet te doen met de telefoon, want deze nam ik rond 18:00 toen het nog licht was buiten. Maar hij verlicht wel goed ja, bundel komt alleen niet zover als de halogeenlamp denk ik. Kan nu tenminste wel in dezelfde kamer als de bouwlamp staan zonder in elke hoek verblind te worden. :+

Die uitvulplaatjes worden nog eens populair hier ;), hoe ga je ze gebruiken bij het isoleren?
Ik ga ze gebruiken om de balken te stellen zodat de wand kaarsrecht wordt.
Aan de binnenkant wil ik namelijk gaan bekleden met underlayment zodat de muur gelijk kan dienen als achterwand/basis van een kast.
pi_151124434
Nog niet gekocht, maar wil het graag kopen, dus kom ik om advies vragen :) Of moet ik in een ander topic zijn?

Ik ben op zoek naar een momentsleutel. Voor nu heb ik 15 Nm en 35 Nm nodig. Je zou dan aan een 1/4" sleutel denken, maar ik vind het een beetje zonde om een sleutel te komen met zo een laag moment terwijl ik bijvoorbeeld 110 Nm zou willen hebben. Mannesmann heeft een 1/2" 10-210 Nm sleutel, maar ik vraag mij af hoe precies deze is, kost maar 50 euro.

Wat zouden jullie doen?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 14:27:38 #254
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151125500
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:38 schreef xaban06 het volgende:
Nog niet gekocht, maar wil het graag kopen, dus kom ik om advies vragen :) Of moet ik in een ander topic zijn?

Ik ben op zoek naar een momentsleutel. Voor nu heb ik 15 Nm en 35 Nm nodig. Je zou dan aan een 1/4" sleutel denken, maar ik vind het een beetje zonde om een sleutel te komen met zo een laag moment terwijl ik bijvoorbeeld 110 Nm zou willen hebben. Mannesmann heeft een 1/2" 10-210 Nm sleutel, maar ik vraag mij af hoe precies deze is, kost maar 50 euro.

Wat zouden jullie doen?
Stel:

Sleutel met een bereik van 10 tot 60nm
Het verschil in percentage tussen 15 en 35 is bij deze sleutel ongeveer 50% van het bereik.

Sleutel met een bereik van 10 tot 210nm
Het verschil in percentage tussen 15 en 35 is bij deze sleutelongeveer 10% van het bereik.

In de prijsklasse die je noemt is een afwijking best normaal, laten we zeggen dat 10% best vaak voorkomt. Zeker als je er niet netjes mee omgaat (niet ontspannen na gebruik, soms toch even wat harder aantrekken, losdraaien met grof geweld want de arm is zo lekker lang).

dus dan is bij de 10-210 het verschil tussen je gezochte 15 en 35nm al bijna de afwijking, bij de 10-60 zal dit kleiner zijn.

Wat zou ik doen:
1 wat duurdere sleutel voor het fijnere en preciezere werk (breekt eerder af, en dat wil je niet)
1 goedkopere sleutel voor het grovere werk (velgen aantrekken etc op 110nm) dan boeit een afwijking van 10nm niet zo heel erg.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 14:38:39 #255
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_151125700
Wat knutsel smurf zegt inderdaad.
Zelf ook een cheap momentsleutel aangeschaft (13 euro :')) voor autowielen en dat soort lomp spul. Dat steekt niet zo nauw.

Juist zon klein bereik (15 - 35 Nm) steekt heel nauwkeurig, dat spul breekt ook eerder af. Daarom kun je beter een goede sleutel voor dat bereik kopen, met certificaat van calibratie)
Die 10-210 klopt niets van, heb testen gezien waarbij hij pas vanaf 50 nm een beetje de goede richting op ging.. maar nog lang niet zo nauwkeurig als een kwalitatief goede sleutel.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:13:32 #256
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_151131880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:18 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Raimondi Tile Leveling system

die clips haak je eigenlijk achter de tegels, en doordat je er een oranje wig doorheen steekt en aantrekt met een speciale tang liggen je tegels op exact dezelfde hoogte.
Je haalt daarmee de laatste kleine verschillen tussen tegels mee weg.
Het is wel belangrijk dat je uberhaupt al vrij "netjes" tegelt. Als je ze met een paar klodders tegen de muur slingert en je trekt ze daarna vlak hiermee krijg je holle plekken etc.
Ik gebruik het puur om die laatste paar tiende mm mee weg te krijgen.

Bij vloeren tegelen vind ik het helemaal ideaal. Hoe strak je hem ook erin legt. Er verzakken altijd wel 1 of meer tegels een minimaal stukje. Hiermee voorkom je dat.

Verwijderen is super easy, zodra de lijm hard is schop/sla/tik je ze zo eraf en kun je voegen.
Mocht je een clipje vlak tegen de muur hebben kun je hem ook door je klipje "te hard" aan te duwen met je tang het oogje afbreken.


Filmpje ter illustratie (en irritatie, wat een takkemuziek :+).
Wat een gaaf systeem! ik ben van plan volgend jaar de keukenvloer opnieuw te tegelen en dit was mijn grootste struikelblok, om de tegels helemaal vlak te leggen.

Nu weet ik het zeker. ik ga dit zelf proberen! hiermee heb ik vertrouwen in dat het helemaal gaat lukken :)
World domination is my middle name.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:55:51 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151133130
Carat heeft ook zo iets dergelijks in hun assortiment:
http://www.toolnation.nl/carat-tegel-nivelleersysteem.html

Geen ervaringen mee trouwens O-) .
  zaterdag 28 maart 2015 @ 20:48:36 #258
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151135266
Er zijn er een hoop die een soort tegel systeem hebben. Ik heb dit voor het eerst bij een tegelzetter gezien. Die gebruikte het bij de grotere tegels.

De systemen met schroefdraad etc rade hij toen af. Geen kracht bij grotere tegels en als er ook maar iets lijm tussen zit is het huilen.

Ik tegel er straks mijn wc nog mee en dan heb ik voorlopig wel even genoeg gedaan. Wellicht straks de garage nog tegelen maar dat wordt gewoon uit de hand. Krijg ik het ook verdomd strak, maar als ik straks op de wc aan het ontspannen ben en ik zie 1 tegel niet superstrak zitten dan ben ik staat dezelfde avond de boel er nog af te bikken. Dus in huis ALTIJD hiermee.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151142340
Dat tegelsysteem hebben we hier ook gebruikt, werkt super. Soms breken die dingen alleen niet goed af en blijf er een stukje in de voeg zitten, vervelende klusjes om eruit te krijgen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zondag 29 maart 2015 @ 17:46:00 #260
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151161690
Gebeurd soms wel eens idd. Maar ik tik hem er dan altijd even uit met een schroevendraaier, valt altijd goed mee.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151248419
Alvast wat elektrospul binnen gekregen voor de volgende fase van de verbouwing.
  woensdag 1 april 2015 @ 16:37:07 #262
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_151267031
Ik heb zojuist op een veiling m'n tweede Paslode IM90i gescoord, dan kunnen we volgende maand 2x zo snel de sidings tegel de gevel schieten ;-)

Verder nog een pannenkar voor bij het dakpannen leggen.
pi_151267851
Iemand hier bekend met gereedschapcentrum.nl? 19 maart een hitachi radio besteld maar nog steeds niet binnen. Telefoon etc. word allemaal wel op gereageerd maar geen duidelijke antwoorden.
pi_151284858
voor de kenners : 1 x dts400 en 1 x ps 300.... :)
pi_151284895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:05 schreef Tom_ het volgende:
Alvast wat elektrospul binnen gekregen voor de volgende fase van de verbouwing.
[ afbeelding ]
Mooie dozenboor ^O^
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 10:51:14 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151287783
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 07:39 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
voor de kenners : 1 x dts400 en 1 x ps 300.... :)
Vlakschuurmachine en decouoerzaag met groene stekkers toch? Nice! Nieuw gekocht?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 2 april 2015 @ 12:19:35 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151290117
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 07:39 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
voor de kenners : 1 x dts400 en 1 x ps 300.... :)
Ga je veel lol aan beleven :) .
welke zaagjes wil je gaan gebruiken op de decoupeerzaag?
pi_151304083
Inderdaad het groen gestekkerde tuig, mooie 2e hands exemplaren op de kop kunnen tikken.
Ik had ze liever nieuw gekocht, maar dat is iets boven budget.

Welke zaagjes het worden weet ik nog niet, eigenlijk zou het fijn zijn als Phantom eens decoupeerzaagjes ging maken. Hun boor en freesgereedschap is prima prijs/kwaliteit.

Ik heb me ooit voorgenomen om kapot gereedschap door minimaal "goede kwaliteit" te vervangen.
Accuspul is indien mogelijk 18v LXT Makita, multitool 1 x 18v LXT en 1x Fein 350. De Klophamer boor is een Hilti TE-17 en deze is, evenals de ouwe black en decker boormachine meer dan 20 jaar oud ( nog van pa geweest ) en functioneert nog prima.

Oud betekent niet per definitie afgeschreven en versleten dat bewijzend deze machines.

Nu hopen dat alles binnenkort ingezet kan worden in een nieuw K&W Projecthok, maar goed dat duurt allemaal iets langer dan gewenst helaas :)

gr!
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 19:50:23 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151304889
Net weer wat gereedschap besteld. Toen ik advies vroeg over een goede winkelhaak werd me het merk Irwin aangeraden. Ik zag dat Toolmax het merk ook in hun assortiment had en dat ze veel mooi spul maken, dus even wat besteld :)

Waar ik al een tijdje naar opzoek was: goede winkelhaak, Irwin 300mm


Irwin Quick Grip mini 300mm, lijkt mee wel handig. Eentje om te proberen


Een degelijk afbreekmes had ik nog niet


Daarnaast komt er binnenkort een tweede accuboor bij. Eerst wou ik een 'namaak' accu daarvoor bestellen. Maar goed, aangezien ik toch een bestelling ging doen bij Toolmax en je daar boven ¤75 geen verzendkosten betaald en ikv anders zowel bij voor deze bestelling als voor de accu verzendkosten moest betalen, was het voordeliger deze jongen te bestellen:
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151306271
Handige functies op die accu.....
pi_151307112
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Net weer wat gereedschap besteld. Toen ik advies vroeg over een goede winkelhaak werd me het merk Irwin aangeraden. Ik zag dat Toolmax het merk ook in hun assortiment had en dat ze veel mooi spul maken, dus even wat besteld :)

Waar ik al een tijdje naar opzoek was: goede winkelhaak, Irwin 300mm
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enorm handig zo'n ding, ik heb laatst een wat minder nauwkeurige variant gekocht:



Snap niet wat ik zonder heb gedaan. Nadeel is wel dat alles wat vroeger wel prima was nu schots en scheef is. :{

Verder na 2 jaar verbouwen ook maar eens lijmklemmen gekocht. :')
Kwaliteit boven alles :P :



Flip drive:



160 x 600:



Oude broeken waren op:



Waterpas waar gewoon maar 1 bubbel in zit 8)7 :



Slijpsteentje:



Bovenfrees:



Setje frezen:

  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 20:42:23 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151307277
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:24 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Handige functies op die accu.....
Die indicatie bedoel je? Ik zou het niet missen als het er niet op zat ;)

Ik vind het prijsverschil tussen 4.0 Ah en 5.0 Ah schrikbarend trouwens... Bijna een verdubbeling, terwijl tussen 3.0 en 4.0 slechts ¤8 verschil zit
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151307818
Ik weet het niet of ik het wel of niet zou missen, de Makita meld zelf dat hij bijna leeg is dmv een knipperend ( onzichtbaargeplaatst) lampje :) zou het dus waarschijnlijk ook niet missen.

Maar het lijkt me wel makkelijk als je een klus begint, heb je in ieder geval geen bijna lege accu geplaatst :)
pi_151308112
Die accu indicatie heeft mn metabo ook en ik vind t ideaal!
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 21:38:02 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151310851
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:55 schreef Makrolon het volgende:
Die accu indicatie heeft mn metabo ook en ik vind t ideaal!
Aha, als ik veel er mee wil gaan doen laad ik hem de avond ervoor wel op. Zeker met 2 accu's zou ik het niet missen. Zeker als de accu in 45 minuten is opgeladen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151312343
Zon goed voorbereid ben ik meestal niet. :p ik heb 2 1.3 ah en 1 2.6 ah. Die laatste heeft wel effe nodig om te laden. Als ik begin druk ik effe op t knoppie en als hij nou bijna leeg is loop ik even naar binnen om accus om te wisselen, of als ik toch naar binnen moet kijk ik even of ie al bijna aan vervanging toe is. Ik vind het makkelijk.
pi_151353954
Voordeel van de 3 ah accu's: laadtijd : 2 bakkies koffie ( 22 min ) :)
pi_151354072
De wera bithouder kan niet tegen een val van een trap...

De metabo slagschroevendraaier dan weer wel!
pi_151359286
Beter zo dan andersom : )
pi_151551582

Toch maar besteld, ben benieuwd!

Lekkere stevige winkelhaak stond ook op het lijstje.

Vier van deze, zag ze liggen, vond ze wel geinig.
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:11:49 #281
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151552407
Nice! Mooie zaag :9
die snelspanklemmen ben ik niet zo fan van. Zijn handig om ff snel iets vast te zetten zodat je het erna goed kan doen met echte klemmen. Maar meer ook niet :P
pi_151552921
Misschien vertekent de foto een beetje, maar de grap is dat die dingen minuscuul klein zijn. Vond ze daarom wel geinig. Het echte werk paste sowieso niet in mijn koffer, en/of was 110v.
pi_151557148
Neem meteen een speedsquare/raftersquare mee. Sinds ik die heb gebruik ik nooit een winkelhaak meer. Empire heeft ze o.a. maar een metrische is wat moeilijker te vinden. Johnson aldaar maakt ze wel. (neem aan dat je in de USA zit)
  Moderator vrijdag 10 april 2015 @ 19:37:25 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151558273
Haha grappig, heb gisteren ook winkelhaak en zo'n snelspanlijmklem ontvangen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151558340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 19:05 schreef Drexciyan het volgende:
Neem meteen een speedsquare/raftersquare mee. Sinds ik die heb gebruik ik nooit een winkelhaak meer. Empire heeft ze o.a. maar een metrische is wat moeilijker te vinden. Johnson aldaar maakt ze wel. (neem aan dat je in de USA zit)
Ben helaas al terug ;)
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:29:37 #286
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_151564520
Domino 700 xl met twee systainers met domino's tevens een bos dominostokken van 12 mm.
pi_151565236
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:29 schreef betyar het volgende:
Domino 700 xl met twee systainers met domino's tevens een bos dominostokken van 12 mm.
Das wel een hele mooie hoor, kun je als meubelmaker een hoop mee !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 11 april 2015 @ 08:40:19 #288
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_151570419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:51 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Das wel een hele mooie hoor, kun je als meubelmaker een hoop mee !
Deuvels van 140mm _O_
  zaterdag 11 april 2015 @ 11:43:09 #289
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151573539
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:29 schreef betyar het volgende:
Domino 700 xl met twee systainers met domino's tevens een bos dominostokken van 12 mm.
Jaloers! Toch niet de deuvelunit van Mafell geworden? Waarom niet? (zou ik overigens ook niet gedaan hebben. Enige voordeel van dat ding is dat je er makkelijk een 32 rij mee kan zetten. Maar da's dan ook alles)
  zondag 12 april 2015 @ 10:33:56 #290
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151603301
Gisteren voor mijn verjaardag een Kemper dakbrander gekregen :')


Ik had een onkruidbrander gevraagd, maar in het kader van "die gast koopt altijd overkill gereedschap, dan krijgt ie overkill gereedschap", kwamen ze hier mee aanzetten :P .
Werkt overigens best goed! :P .
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 11:32:18 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151604545
Nog gefeliciteerd! Dit werkt wel, zo'n klein onkruidbrandertje schiet niet op. Maar roundup werkt nog mooier
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 12 april 2015 @ 11:45:30 #292
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151604845
Dank je! Roundup heb ik hier wel staan, maar ben ik toch niet zo fan van, met gif rondstrooien.
Dus dan is dit second best :P .
pi_151607880
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 11:32 schreef derLudolf het volgende:
Maar roundup werkt nog mooier
Roundup is echt rommel, dat dat nog niet verboden is is mij een raadsel.

Documentaire voor de liefhebber.
pi_151608113
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 13:55:46 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151608331
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:41 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Roundup is echt rommel, dat dat nog niet verboden is is mij een raadsel.

Documentaire voor de liefhebber.
Dat is een heel andere discussie, het gebruik moet worden teruggedrongen maar het gebruik rondom huis heb ik dan weer geen problemen mee als je weet wat je doet
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 13:59:50 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151608457
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:49 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt ie nog 'Fendt grün?'
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151609249
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2015 13:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt ie nog 'Fendt grün?'
Fendt grün und rot inderdaad
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 12 april 2015 @ 18:30:28 #298
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151617600
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:49 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
:o Gaaf :D
Is mijn aankoop van vandaag stukken suffer :')


Maar kunnen we wel mooi de buxusunits trimmen :P .
  zondag 12 april 2015 @ 19:04:19 #299
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151618948
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:33 schreef bleiblei het volgende:
Gisteren voor mijn verjaardag een Kemper dakbrander gekregen :')
[ afbeelding ]

Ik had een onkruidbrander gevraagd, maar in het kader van "die gast koopt altijd overkill gereedschap, dan krijgt ie overkill gereedschap", kwamen ze hier mee aanzetten :P .
Werkt overigens best goed! :P .
Valt nog mee dat je geen oude vlammenwerper uit WO2 hebt gehad dan... ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 21:29:07 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151626385
Vol
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 21:29:20 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151626391
Haje
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')