Het probleem is dat autohandel heel snel kan gaan. Ik heb al meegemaakt dat ik een afspraak had om 's middags te kijken naar een auto en dat ik een uur had gereden en toen hadden ze hem diezelfde dag al verkocht, zonder mij even af te bellen/smsen. De autohandel in het segment van een paar duizend euro dat is vaak snelle handel. Ik kan naar Duitsland rijden maar als ik geen harde toezegging doe dan verkopen ze hem net zo makkelijk aan jantje of pietje die de volgende dag belt. Ik was er smiddags en uitvoer kenteken kan alleen 's ochtends dus kon niet meteen overschrijven.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:53 schreef MaximumRush het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom mensen erin trappen om een aanbetaling te doen bij een tweedehandse auto?
Gewoon akkoord gaan en betalen wat op de factuur staat inderdaadquote:Op zondag 22 februari 2015 14:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou gewoon 4k betalen, dat staat tenslotte op de factuur. Voor de betaling is het verder niet interessant of die contant of per bank plaatsvind.
Is het al in je opgekomen dat die auto waarschijnlijk al eerder is gekocht, maar dat ze je wel heel graag de rest van het assortiment willen laten zienquote:Op zondag 22 februari 2015 14:02 schreef nstl101 het volgende:
[..]
Het probleem is dat autohandel heel snel kan gaan. Ik heb al meegemaakt dat ik een afspraak had om 's middags te kijken naar een auto en dat ik een uur had gereden en toen hadden ze hem diezelfde dag al verkocht, zonder mij even af te bellen/smsen.
Dan ben je een stomme mongool als je nog 5800 gaat betalen. Of ze zetten 6k op de factuur of 4k, en ze krijgen het bedrag wat ze neerzetten.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:56 schreef nstl101 het volgende:
Met 4000,- neerleggen krijg ik simpel weg geen auto, geen factuur helemaal niks gewoon.
Nee zo werkt dat niet, zoals je weet kan je zelfs in de VW showroom rondlopen zonder dat men moeite doet om je aan te spreken dus dan begrijp je dat als het in de occasionhandel nog ongeinteresseerder gaat dat ze weinig moeite doen.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is het al in je opgekomen dat die auto waarschijnlijk al eerder is gekocht, maar dat ze je wel heel graag de rest van het assortiment willen laten zien
Doe aangifte bij de belasting hiervan, bied ze zelfs aan dat ze met je mee mogen gaan om te zien hoe dit in zijn werk gaat. Hierna kun jij de papieren hiervan gebruiken als betalingsbewijs.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:56 schreef nstl101 het volgende:
Met 4000,- neerleggen krijg ik simpel weg geen auto, geen factuur helemaal niks gewoon.
Nou dan werkt het niet zo....quote:Op zondag 22 februari 2015 14:59 schreef nstl101 het volgende:
[..]
Nee zo werkt dat niet, zoals je weet kan je zelfs in de VW showroom rondlopen zonder dat men moeite doet om je aan te spreken dus dan begrijp je dat als het in de occasionhandel nog ongeinteresseerder gaat dat ze weinig moeite doen.
Ja een kopie van het kentekenbewijs gekregen met daarop geschreven 200,- aanbetaling, een krabbel en hun bedrijfsstempel.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nou dan werkt het niet zo....
Heb je ook een betalingsbewijs van die 200,-
Wat?quote:Op zondag 22 februari 2015 14:55 schreef nstl101 het volgende:
Ze willen niet zonder btw verkopen omdat ze zeggen dat ik alsnog de auto in Duitsland dan kan doorverkopen. Dan zouden zij alsnog btw moeten afdragen.
Stel je de winst voor, als TS de btw wel betaald maar zij deze niet afdragen.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat?
Bedrijf - bedrijf gaat altijd zonder BTW. Als jij de auto dan weer verkoopt moet jij btw afdragen, niet hun.
Dan klopt hun boekhouding niet met deze factuur.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Stel je de winst voor, als TS de btw wel betaald maar zij deze niet afdragen.
Ehhh, nee. Als je in een VW showroom niet wordt aangesproken kan dat twee oorzaken hebben. Je hebt te maken met slechte en luie verkopers of je ziet eruit als iemand die alleen maar langs komt om te kijken.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:59 schreef nstl101 het volgende:
[..]
Nee zo werkt dat niet, zoals je weet kan je zelfs in de VW showroom rondlopen zonder dat men moeite doet om je aan te spreken dus dan begrijp je dat als het in de occasionhandel nog ongeinteresseerder gaat dat ze weinig moeite doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |