abonnement Unibet Coolblue
pi_154016013
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:59 schreef Valerie_esra het volgende:
Lieve mensen.

Wat is nou het verschil qua werkzaamheden op de afdeling compliance dan wel afdeling advies tax?
Het verschil qua werkzaamheden weet je op het moment dat je de twee begrippen (compliance en tax) weet.

Op de compliance afdeling wordt de verantwoordelijkheid genomen om de naleving van wet- en regelgeving te controleren, waartegen de tax-afdeling richt op het fiscale gedeelte van het bedrijf.
pi_154024027
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:59 schreef Valerie_esra het volgende:
Lieve mensen.

Wat is nou het verschil qua werkzaamheden op de afdeling compliance dan wel afdeling advies tax?
Compliance richt zich meer op bijv. het hele aangifteproces, hoe om te gaan met horizontaal toezicht en fiscale processen op orde krijgen c.q. hebben.

Advies is het klassikale advies, waarbij gekeken wordt hoe het bedrijf in kwestie zo 'voordelig' mogelijk om kan gaan met een belastingmiddel, waarbij er bepaalde afspraken met de Belastingdienst gemaakt kunnen worden (APA, ATR etc.).

Daarnaast liggen uurtarieven over het algemeen ook hoger bij de adviesafdeling. Voor een adviesfunctie dien je ook 9/10 keer een master Fiscaal Recht/Fiscale Economie te hebben gedaan, zodat je jezelf al dan niet kunt inschrijven bij het NOB.

Toch wil dit laatste niet zeggen dat Compliance 'niks' is. Ik ben zelf ook overgestapt van advies naar compliance (VPB) en ken nog een aantal collega's die dat ook hebben gedaan.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 09:18:46 #153
257132 crew  Awsom
pi_154024231
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:34 schreef Super-B het volgende:

[..]

Zoals ik zeg: bijbaan (8-18 uur p/w). Het was meer een halve open sollicitatie.., desondanks vind ik hun motief van afwijzing apart.
Een halve open sollicitatie ja?
pi_154024662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:59 schreef JDFS het volgende:

[..]

Compliance richt zich meer op bijv. het hele aangifteproces, hoe om te gaan met horizontaal toezicht en fiscale processen op orde krijgen c.q. hebben.

Advies is het klassikale advies, waarbij gekeken wordt hoe het bedrijf in kwestie zo 'voordelig' mogelijk om kan gaan met een belastingmiddel, waarbij er bepaalde afspraken met de Belastingdienst gemaakt kunnen worden (APA, ATR etc.).

Daarnaast liggen uurtarieven over het algemeen ook hoger bij de adviesafdeling. Voor een adviesfunctie dien je ook 9/10 keer een master Fiscaal Recht/Fiscale Economie te hebben gedaan, zodat je jezelf al dan niet kunt inschrijven bij het NOB.

Toch wil dit laatste niet zeggen dat Compliance 'niks' is. Ik ben zelf ook overgestapt van advies naar compliance (VPB) en ken nog een aantal collega's die dat ook hebben gedaan.
Hartelijk dank voor je reactie.ik heb binnenkort een afspraak met iemand van de compliance afdeling (vpb) en iemand van de advies afdeling. Heb je misschien tips voor wat k kan vragen etc.
Ik heb namelijk zelf nog geen flauw idee wat beter bij me past. Gezien k nooit in een fiscale praktijk heb gewerkt. Ik zit nu in de afronding van me MsC fiscale economie.
..
pi_154024678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:59 schreef JDFS het volgende:

[..]

Compliance richt zich meer op bijv. het hele aangifteproces, hoe om te gaan met horizontaal toezicht en fiscale processen op orde krijgen c.q. hebben.

Advies is het klassikale advies, waarbij gekeken wordt hoe het bedrijf in kwestie zo 'voordelig' mogelijk om kan gaan met een belastingmiddel, waarbij er bepaalde afspraken met de Belastingdienst gemaakt kunnen worden (APA, ATR etc.).

Daarnaast liggen uurtarieven over het algemeen ook hoger bij de adviesafdeling. Voor een adviesfunctie dien je ook 9/10 keer een master Fiscaal Recht/Fiscale Economie te hebben gedaan, zodat je jezelf al dan niet kunt inschrijven bij het NOB.

Toch wil dit laatste niet zeggen dat Compliance 'niks' is. Ik ben zelf ook overgestapt van advies naar compliance (VPB) en ken nog een aantal collega's die dat ook hebben gedaan.
Waarom ben jij overgestapt van advies naar compliance als k vragen mag?
..
  vrijdag 3 juli 2015 @ 10:20:16 #156
57586 Bananenman
-----------
pi_154025195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:06 schreef Super-B het volgende:
Paar dagen terug had ik gesolliciteerd bij Deloitte, via internet, voor de volgende functie als een bijbaan (naast mijn studie):

[ afbeelding ]

Ik kreeg al een paar uur later in de ochtend een afwijzing. De reden was:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans lijkt mij erg klein dat ik alsnog wordt uitgenodigd voor een gesprek als ik een mail terugstuur, waarin staat dat ik wel degelijk gemotiveerd ben voor de functie. Desondanks spookt het in mijn hoofd om contact op te nemen en te vragen waar uit mijn mail doet overkomen dat ik onvoldoende gemotiveerd zou zijn.

In hoeverre is het nuttig om 'feedback' te vragen of om terug te mailen zodat er überhaupt nog iets uit te halen valt om zodoende wellicht nog een kans te maken?
Ik zou sowieso om feedback vragen. Deze functie kun je naar alle waarschijnlijkheid wel vergeten, maar als je even contact opneemt kun je er wellicht wel iets van leren.
pi_154121164
Hallo

Ik heb een eerste sollicitatiegesprek met een HRM medewerker van EY voor een afstudeerstage, aankomende vrijdag.

Ik vroeg mij af wat voor vragen ik kan verwachten, en moet ik ook al ideeën hebben voor een afstudeeropdracht? Of wordt dat meestal in overleg gedaan?
pi_154194468
Hoi Dopfles,

Wat je kunt verwachten zijn vooral vragen over jou persoonlijk, je cv, je motivitatiebrief en je assessment (als je die gemaakt hebt tenminste). Denk hierbij aan vragen als 'waarom EY', 'waarom jouw vakgebied', 'sterke/zwakke punten' en ook wat vreemdere vragen als 'wat is de laatste keer dat je buiten je comfort zone getreden bent'. Succes!

---

Ik zelf mag de assessment voor PwC (tax) gaan maken, de onderdelen verbaal en cijfermatig. Hebben mensen hier ervaringen/tips met/over deze test? Hij wordt afgenomen door SHL.
pi_154209631
Oeps, zie nu pas de reacties...
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:49 schreef Valerie_esra het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor je reactie.ik heb binnenkort een afspraak met iemand van de compliance afdeling (vpb) en iemand van de advies afdeling. Heb je misschien tips voor wat k kan vragen etc.
Ik heb namelijk zelf nog geen flauw idee wat beter bij me past. Gezien k nooit in een fiscale praktijk heb gewerkt. Ik zit nu in de afronding van me MsC fiscale economie.
Je kunt het beste vragen waar je je onder andere mee bezig gaat houden, want naast het "gewone" compliance werk is er vast en zeker nog ruimte voor onderdelen die toch wat meer op advies zien. Mijn mening is: weet je hoe de aangifte in elkaar zit, dan kun je makkelijker advies geven dan andersom.

Denk bijv. aan: wat voor soort klanten zou ik mee te maken kunnen krijgen (een vastgoed onderneming is heel anders dan een familiebedrijf bijvoorbeeld), dient er ook gekeken te worden naar hoe de fiscale processen in elkaar zitten, wat zijn de doorgroeimogelijkheden en kan ik makkelijk switchen tussen bepaalde clusters binnen de afdeling.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:50 schreef Valerie_esra het volgende:

[..]

Waarom ben jij overgestapt van advies naar compliance als k vragen mag?
Ik zag voor mijzelf meer kansen bij compliance, vooral ook omdat ik achter het werk sta wat collega's daar doen. Kansen als bijvoorbeeld uitzending naar het buitenland (bij de afdeling waar ik op advies zat was het zo specifiek op een bepaald belastingmiddel dat uitzending er niet in zat). Tevens kan ik mij hier ook bezighouden met bredere zaken, dus bijvoorbeeld niet alleen de belastingen zelf, maar ook technologie, procesinrichting en andere compliance services zoals bepalen van fiscale posities in de jaarrekening, corporate governance (SOx, Tabaksblat) en bijv. US GAAP/IFRS. Dat allemaal trok mij veel meer - plus een lager uurtarief zodat ik wat meer ruimte heb :).
pi_154382420
Dankje!! Duidelijk antwoord.

K ben dinsdag aangenomen heb dat telefonisch na het 2e gesprek gehoord van de gesprekspartner.

Iemand enig idee wanneer k de arbeidsovereenkomst kan verwachten ik ben dinsdag aangenomen maar heb nog niks gezien. Krijg je die per post of per email?

Graag reactie
..
pi_154467783
Zijn er mensen met ervaring, of werkende bij, een van de grote 4 die mij hier antwoord op kunnen geven. Hoe zit het met baardgroei? Mag je een baard hebben of willen ze dit liever niet? En zo ja, is het dan een stoppeltjes baard of echt een vrij volle baard wat mag. Thnx
pi_154468657
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:25 schreef netenknert het volgende:
Zijn er mensen met ervaring, of werkende bij, een van de grote 4 die mij hier antwoord op kunnen geven. Hoe zit het met baardgroei? Mag je een baard hebben of willen ze dit liever niet? En zo ja, is het dan een stoppeltjes baard of echt een vrij volle baard wat mag. Thnx
Ik heb ook een baard, geen stoppeltjes baard maar ook geen enorm volle baard. Trim het gewoon eens in de twee weken.
pi_154520512
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:25 schreef netenknert het volgende:
Zijn er mensen met ervaring, of werkende bij, een van de grote 4 die mij hier antwoord op kunnen geven. Hoe zit het met baardgroei? Mag je een baard hebben of willen ze dit liever niet? En zo ja, is het dan een stoppeltjes baard of echt een vrij volle baard wat mag. Thnx
Kan gewoon, maar zoals met ook de kleding: niet te gek. Uiteraard verzorgd!
pi_154537665
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:25 schreef netenknert het volgende:
Zijn er mensen met ervaring, of werkende bij, een van de grote 4 die mij hier antwoord op kunnen geven. Hoe zit het met baardgroei? Mag je een baard hebben of willen ze dit liever niet? En zo ja, is het dan een stoppeltjes baard of echt een vrij volle baard wat mag. Thnx
Ik trim het 1 keer per week op 1mm en laat het dan gewoon staan. Geen problem. Ik zie hier van stoppelbaard tot volledige baard, maar wel verzorgd.

Overigens ging ik op mijn sollicitatiegesprek gewoon glad. Waarom het risico lopen dat ze denken dat je jezelf niet verzorgt.
pi_154606595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:27 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ik trim het 1 keer per week op 1mm en laat het dan gewoon staan. Geen problem. Ik zie hier van stoppelbaard tot volledige baard, maar wel verzorgd.

Overigens ging ik op mijn sollicitatiegesprek gewoon glad. Waarom het risico lopen dat ze denken dat je jezelf niet verzorgt.
Oke thanks, ik ben op het moment onderweg naar dit: http://www.bastiaanvansch(...)aardblog-3-klein.png

Dit ook ivm aankomende Movember waar ik geld wil gaan ophalen voor de strijd tegen kanker omdat dit binnen mijn familie nu helaas een realiteit is. Dus wil het liever niet weghalen voor een sollicitatie nu. Enig idee hoe ze hier tegenaan kijken, misschien met als aanvulling de reden?
pi_154607159
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:09 schreef netenknert het volgende:

[..]

Oke thanks, ik ben op het moment onderweg naar dit: http://www.bastiaanvansch(...)aardblog-3-klein.png

Dit ook ivm aankomende Movember waar ik geld wil gaan ophalen voor de strijd tegen kanker omdat dit binnen mijn familie nu helaas een realiteit is. Dus wil het liever niet weghalen voor een sollicitatie nu. Enig idee hoe ze hier tegenaan kijken, misschien met als aanvulling de reden?
Ik heb meerdere collegae met baarden (hipsters :r) maar het is echt geen probleem, of je moet wel een enorme eikel als gesprekspartner hebben. Overigens ziet het er hopelijk wel enigszins verzorgd uit allemaal? Dat is m.i. het belangrijkst.
  Moderator vrijdag 24 juli 2015 @ 20:55:24 #167
257132 crew  Awsom
pi_154607786
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:25 schreef netenknert het volgende:
Zijn er mensen met ervaring, of werkende bij, een van de grote 4 die mij hier antwoord op kunnen geven. Hoe zit het met baardgroei? Mag je een baard hebben of willen ze dit liever niet? En zo ja, is het dan een stoppeltjes baard of echt een vrij volle baard wat mag. Thnx
:')
  vrijdag 24 juli 2015 @ 22:33:13 #168
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_154610717
Bij ons hadden we een partner die twee collega's, die opeens een baard hadden, in het gezicht ging uitlachen. _O- _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_154630416
Iemand die weet wat het salaris bij Deloitte Consulting is voor een starter? Heb een aanbod van een ander bedrijf (niet Big4) liggen en ben benieuwd of dat vergelijkbaar is.
pi_154636131
Consulting is adviespraktijk, lijkt me rond de ¤ 3.000. Neem aan dat je van het WO afkomt.
pi_154642869
Ja vanuit WO.
pi_154650315
Vorig jaar was het start salaris iets meer dan 2500 voor een start positie bij Deloitte tech consulting.
pi_154658354
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:08 schreef MassApeal het volgende:
Vorig jaar was het start salaris iets meer dan 2500 voor een start positie bij Deloitte tech consulting.
Dat is wel heel weinig, audit bij andere firm zit daar al boven
  zondag 26 juli 2015 @ 21:09:26 #174
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_154658370
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:08 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dat is wel heel weinig, audit bij andere firm zit daar al boven
bij pwc is audit ook 2500 wo startsalaris.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_154734755
Ik ben deze week aangenomen als werkstudent bij een big four kantoor, maar heb bij een ander big four kantoor nog de procedure lopen waarbij het niet al te snel gaat. Een aantal weken geleden gesprek gehad met recruiters, maar (ook na nogmaals zelf te bellen) nog geen duidelijkheid gekregen omtrent de vraag of er plek is.

Wat is nu wijsheid? Nog eens bellen om te vragen waarom ik niets meer gehoord heb, of het gewoon laten rusten aangezien ik toch al voorzien ben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')