Niet alleen deloitte, maar KPMG en ey ook..quote:
Ja, dat is het hele model. Je wilt een ambitieuze lerende organisatie waarbij je bovenin minder mensen nodig hebt dan onderinquote:Op vrijdag 25 september 2015 01:41 schreef qwerty_x het volgende:
Ik val niet in de doelgroep van dit topic, maar wat ik zo hoor van mensen die er wel in vallen: als je niet elke -zeg maar- 2 jaar promotie maakt, heb je eigenlijk afgedaan en kun je beter wat anders gaan zoeken.
Is dit ook jullie belevingswereld (vraagteken)
Staat goed op je CV, goed salaris, gratis doorstuderen, en je werkt bij de big 4.. Denk dat dat het wel zo'n beetje is. Tevens is dat overwerk ook seizoensgebonden. Dus niet elke week zo.quote:Op vrijdag 25 september 2015 05:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid van iemand die (gelukkig) in een totaal andere sector werkzaam is.
Waarom zijn deze vier bedrijven zo populair? Overuren die niet uitbetaald worden, enorme prestatiedruk, als nummer behandeld worden etc.
Wat heb je in hemelsnaam bij zo'n toko te zoeken?
Ik lees zaken als dat je kunt kiezen tussen de eerste 100 overuur uitbetaald worden en daarna niet meer, of de eerste 100 uur niet en daarna alles. Kennelijk gaat men er dus al standaard van uit dat je minstens een uur per dag overwerkt. Dan zeg je toch tegen je baas: "huur maar een mannetje extra in"? Om geld verlegen zitten ze volgens mij niet als ik zie wat voor facturen ze sturen.
Ik denk dat deze verhalen vooral van toepassing zijn op audit. Daarnaast hebben de big 4 ook tax en consulting.quote:Op vrijdag 25 september 2015 05:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid van iemand die (gelukkig) in een totaal andere sector werkzaam is.
Waarom zijn deze vier bedrijven zo populair? Overuren die niet uitbetaald worden, enorme prestatiedruk, als nummer behandeld worden etc.
Wat heb je in hemelsnaam bij zo'n toko te zoeken?
Ik lees zaken als dat je kunt kiezen tussen de eerste 100 overuur uitbetaald worden en daarna niet meer, of de eerste 100 uur niet en daarna alles. Kennelijk gaat men er dus al standaard van uit dat je minstens een uur per dag overwerkt. Dan zeg je toch tegen je baas: "huur maar een mannetje extra in"? Om geld verlegen zitten ze volgens mij niet als ik zie wat voor facturen ze sturen.
Je hebt een leaseauto waar je wél privé mee mag rijden (dus bijtelling), maar waar je de brandstof die je privé gebruikt zelf moet betalen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:23 schreef blaattttt het volgende:
Ik ben inmiddels bij PwC aangenomen en ontvang binnenkort de arbeidsvoorwaarden etc. Ik vroeg mij alleen af hoe het werkt wanneer je voor een lease auto gaat. Ik neem aan dat je daar een tankpas bij krijgt, maar hoe wordt er dan onderscheid tussen prive en zakelijke kms gemaakt qua brandstofverbruik?
Dat weet ik dus niet, ik heb geen idee hoe dat werkt. Wat is gebruikelijk? Ging er eigenlijk van uit dat je altijd je privé brandstofverbruik betaald met een lease auto, maar dat is niet zo?quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt een leaseauto waar je wél privé mee mag rijden (dus bijtelling), maar waar je de brandstof die je privé gebruikt zelf moet betalen?
Je mag gewoon privé rijden met max aantal kilometers (20.000). No worries dus!quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:08 schreef blaattttt het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, ik heb geen idee hoe dat werkt. Wat is gebruikelijk? Ging er eigenlijk van uit dat je altijd je privé brandstofverbruik betaald met een lease auto, maar dat is niet zo?
Je moet als je, je uren boekt ook aangeven hoeveel kilometer je hebt gereden voor die klant. En dit moet je ook voor je woon-werk verkeer doen (als je gewoon op kantoor zit). Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt me dat ze daar je zakelijke km's berekenen en de rest als prive beschouwen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:23 schreef blaattttt het volgende:
Ik ben inmiddels bij PwC aangenomen en ontvang binnenkort de arbeidsvoorwaarden etc. Ik vroeg mij alleen af hoe het werkt wanneer je voor een lease auto gaat. Ik neem aan dat je daar een tankpas bij krijgt, maar hoe wordt er dan onderscheid tussen prive en zakelijke kms gemaakt qua brandstofverbruik?
Dus als ik het goed begrijp ben je alleen bijtelling kwijt en zo lang je onder de 20k km privé zit je verder niks hoeft te betalen, ook brandstof niet?quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:29 schreef Multiply het volgende:
[..]
Je moet als je, je uren boekt ook aangeven hoeveel kilometer je hebt gereden voor die klant. En dit moet je ook voor je woon-werk verkeer doen (als je gewoon op kantoor zit). Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt me dat ze daar je zakelijke km's berekenen en de rest als prive beschouwen.
Voor de rest tank je gewoon alles met je tankpas. Mocht je boven de 20.000 km prive uitkomen (die Underdoggy al aangaf) ga je een bepaald bedrag per km prive betalen, maar goed.. 20.000 is wel veel natuurlijk.
Bijtelling en eventuele eigen bijdrage.Voor brandstof hoef je niet te betalen. Overigens kent PwC een klimaatneutraalregeling, maar dat zou ik gewoon op je gemakje een keer doorlezen. Zit in het pakket wat je bij je contract kreeg. (of nog krijgt natuurlijk) Simpel uitgelegd: rij je onzuinig moet je extra betalen en rij je zuinig krijg je een vergoeding.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:59 schreef blaattttt het volgende:
Bedankt allebei voor de antwoorden!
[..]
Dus als ik het goed begrijp ben je alleen bijtelling kwijt en zo lang je onder de 20k km privé zit je verder niks hoeft te betalen, ook brandstof niet?
quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:03 schreef Multiply het volgende:
[..]
Bijtelling en eventuele eigen bijdrage.Voor brandstof hoef je niet te betalen. Overigens kent PwC een klimaatneutraalregeling, maar dat zou ik gewoon op je gemakje een keer doorlezen. Zit in het pakket wat je bij je contract kreeg. (of nog krijgt natuurlijk) Simpel uitgelegd: rij je onzuinig moet je extra betalen en rij je zuinig krijg je een vergoeding.
Duidelijk, bedankt! Ik krijg waarschijnlijk volgende week mijn contract met informatiepakket.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:03 schreef Multiply het volgende:
[..]
Bijtelling en eventuele eigen bijdrage.Voor brandstof hoef je niet te betalen. Overigens kent PwC een klimaatneutraalregeling, maar dat zou ik gewoon op je gemakje een keer doorlezen. Zit in het pakket wat je bij je contract kreeg. (of nog krijgt natuurlijk) Simpel uitgelegd: rij je onzuinig moet je extra betalen en rij je zuinig krijg je een vergoeding.
Prestige (chicks, aandacht: "waaaauw werk je bij een Big Four?!"), mogelijkheden (doorstuderen totdat je een ons weegt), werken met de grootste bedrijven ter wereld, overstap naar bedrijfsleven makkelijker (9/10 bij relevante sollicaties wordt Big Four-ervaring gevraagd) en ja... in mijn vakgebied kan ik me (naast de advocatenkantoren of intern aan de slag gaan) geen betere werkgever voorstellen . Overuren valt allemaal wel mee, dan zoek je het meer in de audit kant.quote:Op vrijdag 25 september 2015 05:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid van iemand die (gelukkig) in een totaal andere sector werkzaam is.
Waarom zijn deze vier bedrijven zo populair? Overuren die niet uitbetaald worden, enorme prestatiedruk, als nummer behandeld worden etc.
Wat heb je in hemelsnaam bij zo'n toko te zoeken?
Ik lees zaken als dat je kunt kiezen tussen de eerste 100 overuur uitbetaald worden en daarna niet meer, of de eerste 100 uur niet en daarna alles. Kennelijk gaat men er dus al standaard van uit dat je minstens een uur per dag overwerkt. Dan zeg je toch tegen je baas: "huur maar een mannetje extra in"? Om geld verlegen zitten ze volgens mij niet als ik zie wat voor facturen ze sturen.
En wat vind jij meevallen qua overuren?quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:18 schreef JDFS het volgende:
[..]
Prestige (chicks, aandacht: "waaaauw werk je bij een Big Four?!"), mogelijkheden (doorstuderen totdat je een ons weegt), werken met de grootste bedrijven ter wereld, overstap naar bedrijfsleven makkelijker (9/10 bij relevante sollicaties wordt Big Four-ervaring gevraagd) en ja... in mijn vakgebied kan ik me (naast de advocatenkantoren of intern aan de slag gaan) geen betere werkgever voorstellen . Overuren valt allemaal wel mee, dan zoek je het meer in de audit kant.
Er zijn serieus mensen die "wauw" zeggen als je meldt dat je bij de Big Four werkt? Man man man.quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:18 schreef JDFS het volgende:
[..]
Prestige (chicks, aandacht: "waaaauw werk je bij een Big Four?!"), mogelijkheden (doorstuderen totdat je een ons weegt), werken met de grootste bedrijven ter wereld, overstap naar bedrijfsleven makkelijker (9/10 bij relevante sollicaties wordt Big Four-ervaring gevraagd) en ja... in mijn vakgebied kan ik me (naast de advocatenkantoren of intern aan de slag gaan) geen betere werkgever voorstellen . Overuren valt allemaal wel mee, dan zoek je het meer in de audit kant.
Dat zijn denk ik wel de wat droevigere figuren vermoed ik. Het type vrouw waar ik op afknap zeg maar.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:14 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Er zijn serieus mensen die "wauw" zeggen als je meldt dat je bij de Big Four werkt? Man man man.
Welke afdeling?quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:10 schreef KaBuf het volgende:
Deloitte heeft gelukkig nog steeds tijd voor tijd
Audit iig. Geen idee of tax enzo dat ook heeft, bij mijn weten wel.quote:
EY ook tijd voor tijd, als je het niet opkrijgt dan wordt het uitbetaald.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:02 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Audit iig. Geen idee of tax enzo dat ook heeft, bij mijn weten wel.
Best wel veel eigenlijk. Klinkt wel wat hopelozer dan het is trouwens. Ik neem aan dat als iemand met een "goede" baan dat vertelt ook wel dit soort reacties krijgt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:14 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Er zijn serieus mensen die "wauw" zeggen als je meldt dat je bij de Big Four werkt? Man man man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |