quote:
Vorige week verbleven we met 4 volwassenen in La Perla de Frigiliana. We verwachtten een heerlijke break op een prachtige locatie met veel luxe en rust.
Qua locatie heeft dit verblijf zijn naam niet gestolen. Het is een prachtig complex, schitterend gelegen, fantastische tuin, zeer leuk zwembad, lekker ontbijt, zeer lekker avondeten, ... Tot dusver een echte aanrader ...
MAAR!!!!!
Al bij aankomst waren we een beetje verbaasd met de manier waarop we werden verwelkomd door de gastheer. We kregen al meteen een veeg uit de pan aangezien we lieten vallen dat we wat hebben moeten zoeken vooraleer de 'parel' te vinden. Er werd ons in feite verweten dat we maar de routebeschrijving hadden moeten printen, dat ons dit uitdrukkelijk was gemeld bij de bevestiging enz. Klein detail, dit schrijven hebben we nooit ontvangen.
Het ene koppel kreeg de suite toegewezen aangezien de kamer die we hadden gereserveerd niet vrij was. In feite een meevaller, dus je hoort ons niet klagen. Het andere koppel werd een kamer toegewezen met aparte badkamer die ze enkel konden bereiken via de gang die pal in verbinding staat met de leefruimte in de B&B. Dit lijkt ons niet comfortabel noch iets wat je verwacht van een luxe B&B alsook voor deze prijs.
Tijdens ons verblijf hadden we permanent het 'gezelschap' van Hugo, de hond. Die ligt hartstikke leuk aan je voeten tijdens het eten, loopt vlotjes je kamer in en uit en likt zo nu en dan je benen of voeten af.
Wanneer je op vakantie bent, komt het niet zo nauw wanneer je gaat ontbijten. Het ontbijt dat we konden nuttigen tussen 9u en 11u kwam ons dan ook niet ongelegen, behalve ....
... op zondagmorgen laten we weten dat we de dag nadien (maandag dus) om 8u30 reeds willen vertrekken en we verzoeken vriendelijk of er een mogelijkheid bestaat om reeds om 8u het ontbijt te kunnen nemen. Het antwoord was radicaal NIET MOGELIJK. De bakker komt pas langs om 9u dus zijn ze niet in de mogelijkheid om een ontbijt te voorzien voor dat uur. Na wat - nog steeds vriendelijk - suggereren dat we al tevreden zijn met enkele afgebakken broodjes ... vernemen we dat ook dit niet mogelijk is daar kwaliteit hoog in het vaandel wordt gedragen. Na wat verder onderhandelen, worden ons uiteindelijk 'crackertjes' beloofd. Ik heb nog wat lacherig uitgedaagd door te vragen dat ze ons maar dienden te verrassen, maar geen soelaas, er werd steeds herhaald dat het dus 'crackertjes' zullen worden ;-(
Deze werden de volgende ochtend dan ook voorzien met alles erop en eraan. Lekker! Niets op aan te merken.
We hadden de zondagmorgen meteen ook melding gemaakt dat we op dinsdag een vroege vlucht huiswaarts hebben en dat we dan al om 4u30 dienen door te rijden.
Ik vermeld uitdrukkelijk dat wij uiteraard niet verwachten dat de gastheer op dit vroege uur al zal opstaan voor ons, dat we dan wel de avond voordien zullen afrekenen en dat een soort ontbijtpakketje de avond voordien een optie kon zijn. We hebben hier toch voor betaald.
Op maandagavond is de bom dan werkelijk ontploft. Na het eten spreken we af om de afrekening te regelen en checken we hoe wordt afgesproken voor het vertrek. Het enige wat we mogen verwachten is een potje koffie of thee. Toen we vroegen of we eventueel toch ook een yoghurtje konden krijgen, was het antwoord ONMOGELIJK.
Bij verder aandringen van onze kant, werden we verweten dat wij wel zeer onbeschoft zijn om dingen te eisen ...
In alle staten en ten zeerste verontwaardigd door de klantONvriendelijkheid van de gastheren en de manier waarop we werden behandeld, zijn we een paar uur gaan slapen.
Gezien het gebeuren hebben we 's ochtends het beloofde kopje koffie vriendelijk geweigerd. Ook toen dan plots toch het yoghurtje klaarstond, hoefde ook dit niet meer voor ons.
Tijdens het afscheid heb ik de gastheer nog oprecht bedankt en gefeliciteerd met het prachtige verblijf, maar er kan van zijnentwege werkelijk niet 1 woord vanaf. Hij staarde naar mij en keek onbewogen dwars door me heen. Dit hebben we nog nooit meegemaakt, niet professioneel en zeker niet als klant. Dit was echt een afscheid in mineur.
Wat ik ondertussen nog niet heb gemeld, maar we toch wel storend vonden, zijn volgende zaken;
- De vuile afwas van 's avonds staat 's morgens nog vuil op het aanrecht waar het ontbijt wordt voorbereid
- Vloer is vaak zeer vuil, massa's kruimels op de vloer in de keuken
- Volle vuilniszak staat open en bloot naast het aanrecht
- Ontbijt wordt ons iedere ochtend door de gastheren opgediend in 'kamerjas'. Dit lijkt ons super ongepast!
Tot op heden hebben we steeds schitterende ervaring met onze vakantiebestemmingen en geven we steeds lovende commentaren.
We konden het deze keer echt niet laten jullie deze ervaring mee te delen. Ons advies luidt zeer sterk, schrap deze locatie uit jullie aanbod of neem contact met de uitbaters en verzoek hen vriendelijk om toch even na te denken om af te stappen van hun eigen principes ten voordele van klantvriendelijk te worden.
Op die manier verder doen,zal ons inziens niet lang meer mogelijk zijn. Klanten (of zoals de uitbaters zeggen 'gasten' pikken dergelijk gedrag vandaag de dag niet.
Ons zien ze hoe dan ook niet meer terug en we raden u allen aan hetzelfde te doen. Blijf daar weg, anders keren jullie mogelijks ook zeer teleurgesteld huiswaarts ;-(
Reactie:
quote:
Soms, heel soms komen er mensen op je pad in het leven waarbij je direct bepaalde omgangsvormen mist. Dit is nu zo'n spijtig moment!
Bij aankomst van het gezelschap van 4pers Belgie was de kritiek omtrent de vindbaarheid van onze B&B direct een discussiepunt. Men gaf aan dat de door ons verzonden e-mail met bevestiging en routebeschrijving nimmer door ons verzonden was.
Wegens een volgeboekte accommodatie hadden we al besloten dat deze gasten, een gratis upgrade zouden krijgen naar de meest luxe kamer, dit werd als vanzelfsprekend geaccepteerd, een dankwoord echter hiervoor werd nooit ontvangen. Het andere koppel verbleef in een gastenkamer waarbij de privé badkamer direct naast de slaapkamer is gesitueerd, een afstand van minder dan 1 meter.
Op alle denkbare sites is duidelijk vermeld dat we tevens gasten verwelkomen met huisdieren, dit omdat we zelf ook een hond als huisdier hebben. Tijdens het verblijf echter werd hier nimmer een opmerking over geplaatst. De hond is keurig opgevoed en komt slechts bij gasten liggen vanwege de eventuele gezelligheid.
Na de eerste ochtend van het ontbijt te hebben genoten kregen we geen vraag maar slechts een opmerking dat men de volgende morgen om 08.00 uur wenste te ontbijten. We hebben aangegeven dat er dan geen compleet ontbijt geserveerd wordt omdat we slechts met dagverse producten werken en dat deze vlak voor 09.00 uur worden geleverd. De gast gaf echter aan dat afbakbrood dan wel het minimale was wat men zou verwachten, dit alles met een zelfingenomenheid en arrogantie waardoor elke vorm van spontaniteit bij ons teniet werd gedaan. Op dit zelfde moment werd ons ook met een glimlach gemeld dat we nog zo kort geopend zijn en dat een negatieve review waarschijnlijk niet wenselijk zou zijn. Hoezo een dreigement om te krijgen wat men zich maar zou wensen? de toon voor het verdere verblijf was gezet. Direct na het tweede ontbijt werd ons medegedeeld dat men een vroege vlucht had geboekt en dat er een ontbijt wenselijk zou zijn om 04.15 uur, er werd hier niet over crackertjes of yoghurtjes gesproken, nee een compleet ontbijt want dat was waar men voor had betaald! We gaven aan dat om dat tijdstip geen enkel ontbijt geserveerd zou worden, dat we altijd opstaan om onze gasten een goede reis te wensen en te bedanken voor hun verblijf, eea vergezeld van koffie en thee. Door de non verbale houding en gehanteerde arrogantie en uiteindelijk stemverheffing van de heer van den B. was voor ons de maat vol. Nimmer zo respectloos en arrogant behandeld gaf de heer aan er alles aan te zullen doen om te zorgen dat La Perla de Frigiliana binnen 2 jaar na heden niet meer zou bestaan!
Bij het afscheid hebben we het fatsoen gehad om niet negatief afscheid te nemen, echter vond de heer van den B. het kennelijk nogmaals noodzakelijk om dreigend en onbeschoft het pand te verlaten.
Nu, ruim een week later deze (voorspelde) review te lezen op Tripadvisor lijkt het me voor een ieder duidelijk welke waarde deze review heeft!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:je bent zelf een Pino 2.0!