abonnement Unibet Coolblue
pi_149896284
Ik ben 27 jaar, woon nog thuis bij mijn moeder.

Af en toe droom ik er over dat er brand is, soms zie ik ons huis, soms herken ik ons huis niet eens en is de omgeving (straat) ook anders. Wel droom ik steeds dat ik op dat moment snel mijn belangrijkste spullen in huis wil pakken om vervolgens te vluchten. Alleen dat laatste gedeelte, het vluchten/weggaan zie ik dan weer niet in mijn droom. De droom stopt altijd als ik mijn belangrijkste spullen aan het pakken ben.

Kan iemand hier enige betekenis uithalen ?
pi_149897420
Wat is je gevoel in die droom? Is het een benauwde droom, of spannend? Is het licht of donker?
pi_149904567
Uit het Dromen en droomuitleg boekje:

Huis: Op middeleeuwse voorstellingen kan men de mens soms afgebeeld zien in de vorm van een huis. Bedoeld daarmee is het zielehuis.
Deze symbolische betekenis heeft het huis ook in dromen.
Op dezelfde manier hebben de verschillende vertrekken hun betekenis, zo is de kelder het gebied van het onbewuste.De keuken is het vertrek van het vrouwelijk-moederlijke.Ook is de keuken het terrein waar psychisch voedsel bereid wordt, in moderne termen: het centrum van de psychische informatieverwerking.Woon en werkkamers corresponderen met overeenkomstige gebieden v.d.psyche.(het gaat nog iets verder maar denk dat dit op zich al redelijk toereikend is m.b.t. tot de info uit kevin L zijn droom.)

De brand> zie vuur
(Vindt het moeilijk hier de juiste duiding te vinden m.b.t. de droom)
In het algemeen is vuur in dromen een symbool van psychische energie.
Treedt het vuurverterend en vernietigend op dan is de symbolische waarde negatief. In dat geval wijst de droom op een gevaar.(gevaar is een breed begrip in deze, Het boek geeft dit als voorbeeld:Dit gevaar kan betrekking hebben op de (sexuele) problematiek v.d. dromer."Ik ben hier wat voorzichtiger in en trek het liever in samenhang met dromer de droom)

Straat /weg: Straten en wegen kunnen in dromen de meest uiteenlopende vormen hebben.
In het algemeen geven zij symbolisch de levensweg v.d. dromer weer.

M.b.t. jouw dromen, Gezien de info pak ik het zo samen, Je hebt veel te verwerken (of gaat dat krijgen)psychisch, je probeert of zal proberen belangrijke waarden te behouden of veilig te stellen.
En gaat daarna van het vertrouwde pad en huis richting een nieuw bestaan/weg/huis.
There is only one religion
pi_149905779
Wat was m'n gevoel ? Het voelde niet echt alsof ik bang was, eerder spannend. Het was donker volgens mij.

@ Dance99Vv: De dingen die je samengevat heb, daar kan ik me best wel in vinden.
Ik ben echt op een punt gekomen dat ik dingen wil veranderen in mijn leven, uit de visuele circel probeer te raken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')