abonnement Unibet Coolblue
pi_149882491
ik zal er nog wel een "mooie" OP van maken, maar voorlopig dan maar zonder opmaak.
Rock on.....



Over Zwijndrecht

Zwijndrecht is een plaats en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland.
De gemeente ligt in de Zwijndrechtse Waard (een deel van IJsselmonde) en grenst aan Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht en de rivieren Noord en Oude Maas.
Het bekende 'Drierivierenpunt' ligt bij Zwijndrecht.
De rivieren 'de Noord', 'de Beneden-Merwede' en 'de Oude Maas' komen hier samen en het is het meest bevaren punt in Nederland. In 2003 werd de gemeente Heerjansdam aan Zwijndrecht toegevoegd.

Zwijndrecht fungeert al jaren als voorstad voor Dordrecht. Pogingen van die stad om via het Rijk een annexatie van Zwijndrecht gedaan te krijgen zijn echter steeds mislukt.

De gemeente telt 45.656 inwoners (1 januari 2006, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 22,77 km² (waarvan 2,28 km² water).



Geschiedenis

Zwijndrecht vanaf het Zwijndrechts Veerhoofd te Dordrecht. Het ontstaan van Zwijndrecht is nauw verbonden met de historie van de Zwijndrechtse Waard.
De naam 'Suindrecht' voor het gebied van de Zwijndrechtse Waard komt voor het eerst voor in 1006, in een giftbrief waarmee Bisschop Ansfrid goederen schenkt aan een klooster nabij Amersfoort.
De schenking omvatte onder meer de kerk van Zwijndrecht. Het afstaan van Suindrecht en zijn andere bezittingen door de Graaf van Leuven en Hui was een voorwaarde om Bisschop te worden.
De gift wordt in een acte uit 1028 bevestigd, hiermee wordt ook bewezen dat het gebied toen al bewoond werd. Zwijndrecht heeft in de 15e gebloeid als belangrijke locatie voor de zoutwinningindustrie.
Dit ging in de 17e eeuw over naar tuidersdorp om in de 19e eeuw weer meer industrie te krijgen.

Zwin en drecht
De naam Zwijndrecht is een samenvoeging van de West-Frankische woorden Suin (Zwin, Zwijn) en drecht. Zwin komt van 'Swinen' en kan worden vertaald als het weglopen van water als in het afnemen van diepte tijdens eb. Drecht betekent oversteekplaats, overvaart of veer.
Zwijndrecht betekent dus letterlijk 'getijdengeul waar kan worden overgestoken' Deze uitleg doet vermoeden dat Zwijndrecht vroeger bij laag water aan Dordrecht vastzat, tijdens hoog water waren beide nederzettingen gescheiden.
Een situatie die zou dateren van voor de twaalfde eeuw. Deze situatie zou hebben bestaan tot aan de Elisabethvloed in 1421.
De gelijknamige Vlaamse gemeente Zwijndrecht heeft de zelfde ligging ten opzichte van Antwerpen.

De benaming Zwijndrecht gold eerst voor de hele Zwijndrechtse Waard, die werd begrensd door de rivieren de Pelster, de Noord, de Oude Maas en het Waaltje, tussen Heerjansdam en Oostendam.
Bewoners van dat gebied moeten al in de vroege Middeleeuwen (900 - 1300) hun land (beperkt) hebben bedijkt, als bescherming tegen veelvuldige overstromingen.

Ambachtsheerlijkheden
In 1322 vond een watersnood plaats waarbij velen het leven verloren. Dat was voor graaf Willem III van Holland aanleiding om bedijkingsplannen te ontwikkelen. In een oorkonde van 14 januari 1331 bepaalde hij dat ‘degenen die delen van de Zwijndrechtse Waard bedijkten, ambachtsheer werden van dat deel van de Waard
Door die oorkonde ontstonden de ambachtsheerlijkheden, genoemd naar hun bedijkers. Schobbelands Ambacht, Heer Oudelands Ambacht, Groote en Kleine Lindt, Heerjansdam, Kijfhoek, Meerdervoort, Sandelingen Ambacht en Alewijns Ambacht.

In de periode na de bedijkingwerkzaamheden (na 1337), werden in de diverse ambachten woongemeenschappen gesticht. Inwoners van Rijsoord bouwden als eerste een kerk, rond 1395 volgden kerken in Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Kijfhoek en Heer Oudelands Ambacht.
Nog later kwam daar de kerk van Schobbelands Ambacht bij. In Kleine Lindt stond geen kerk.

Gemeentelijke status
De diverse woongemeenschappen, die onder bestuur stonden van ambachtsheren en erfgenamen, kregen in 1833 de officiële gemeentelijke status. In de tweede helft van de negentiende eeuw verenigden een vijftal dorpen zich tot het Zwijndrecht zoals dat tot eind 2002 bekend was. In 1855 werd Meerdervoort bij Zwijndrecht gevoegd, twee jaar later gingen Heer Oudelands Ambacht en Kijfhoek samen met Groote Lindt.
Pas in 1881 werd Groote Lindt bij Zwijndrecht ingelijfd. Sinds 1 januari 2003 behoort ook de kern Heerjansdam tot de gemeente.

Bestaansbronnen
Door de eeuwen heen creëerden de bewoners van de Zwijndrechtse Waard allerlei bestaansbronnen. Leefden ze in de periode voor de bedijking vooral van de visserij, na de bedijkingwerkzaamheden ontwikkelden de inwoners van Zwijndrecht en omgeving eerst land- en later tuinbouwactiviteiten.
Vanaf 1850 boden tuinders hun spullen aan op markten, begin twintigste eeuw verkochten ze hun producten op een veiling. Rond dezelfde tijd begon de export van groenten richting Duitsland en Engeland, per trein (vanaf 1872) en boot.

Inwoners van de Zwijndrechtse Waard verdienden daarnaast lange tijd een inkomen met zoutbereiding. In 1590 verleende de Dijkgraaf der Hoogheemraden een eerste vergunning voor het oprichten van een zoutkeet (ook wel zoutziederij genoemd), in de zeventiende en achttiende eeuw telde Zwijndrecht ruim veertig zoutketen.
Na zoutvondsten in Boekelo, liep de productie in Zwijndrecht langzaam terug. In 1958 werd de laatste Zwijndrechtse keet gesloopt.

Halverwege de negentiende eeuw vestigden de eerste industrieën zich in Zwijndrecht; een glasblazerij, vensterglasfirma, bierbrouwerij en chocoladefabriek.
Rond 1900 kwamen grotere productiebedrijven als rijstpellerij Euryza en chemische fabrieken als Hercules, Van de Bergh en Jurgens (het tegenwoordige Unimills) naar de gemeente. In de twintigste eeuw industrialiseerde Zwijndrecht gestaag.

Gemeentewapen
Het wapen van Zwijndrecht is volgens deskundigen een oud familiewapen, ooit gevoerd door een familie Van Zwijndrecht. Op 20 februari 1816 is bij besluit van de De Hooge Raad van Adel de gemeente Zwijndrecht in het bezit gesteld van dit wapen. Het bestaat het uit een gouden schild, beladen met drie zwarte vuurijzers (heugels). Kenmerkend voor het wapen is de eerste heugel met negen tanden, terwijl de tweede en de derde heugel acht tanden hebben.
Aanvankelijk werd aangenomen dat de heugels een symbool waren voor de vuurijzers waarmee zoutpannen boven het vuur werden gehangen in de vele zoutziederijen van Zwijndrecht.
Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat het wapen al in 1453 werd gevoerd, terwijl de zoutindustrie pas ontstond aan het einde van de zestiende eeuw. De herkomst van de heugels en van de familie Van Zwijndrecht is onbekend.

Internationaal
De gemeente Zwijndrecht onderhoudt een aantal internationale contacten aan voor het onderhouden, stimuleren en ontwikkelen van (bestaande) vriendschapsrelaties op het gebied van jumelageovereenkomsten, het bevorderen van handelscontacten, het organiseren van internationale uitwisselingsprogramma's op het gebied van cultuur, sport, onderwijs, economie en handel, en het bevorderen van internationale betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

Partnersteden
Zwijndrecht heeft drie partnersteden, namelijk:

- Zwijndrecht (Belgie) Website
- Poprad (Slovenie) Website
- Norderstedt (Duitsland) Website

Beroemde mensen die in Zwijndrecht wonen / gewoont hebben
Ellemieke Vermolen, model & presentatrice Filmpje over haar leven in Zwijndrecht
Anouk, zangeres
Remon Stotijn, Artiest (Anonymous Mis Postman)
Raymond Heijstek, honkballer
Ramona Stook, ritmisch gymnaste
Percy Isenia, honkballer
Arnold Vanderlijde, bokser
Sebastian Wulff, tv-presentator en cabaretier
Def Rhymz, rapper
Mohammed Benzakour, politicus
Andries 'De Ridder', Grootste dorpsgek van Nederland
Justine Pelmelay, zangeres
Kees Jansma, presentator
Dick Passchier, tv-presentator

Handige links over Zwijndrecht
Gemeente site
Wikipedia
Geschiedenis Zwijndrecht
Internetlinks Zwijndrechtse bedrijven / winkels
Veerplein
Brandweer
Dierenambulance
Fotoclub

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rapsong over dé city
Swinstate - Zwijntje Zwijntje

Fokkers wonend in Zwijndrecht
- renz0r
- TheSorrow
- staticdata
- Ashavan
- geelkuikentje
- Gekke_sandra
- Esje-lief
- Robin2130
- Caesu
- Met-Yvana
- Thurtje
- Zaphod82
- karr-1
- Amigoow
- Sleki
- Lausteen
- truStie
- Harmen1984
- alpeko
- rpr8
- rollator_GSI
- OProg
- RIVDSL
- Maleduck
- Dulk
- Ploertendoder
- Luiaerdt
- Rowdie
- Patje1987
- Dunnevandale

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend
- Esto
- Beaver
- MissMSX
- denB
- methodmich
- MissBliss
- Ritchie
- ThaZone

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

STA / Zwijndrecht #13 Waar de verkiezingen weer voor de deur staan

[ Bericht 1% gewijzigd door MissMSX op 21-02-2015 17:09:21 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_149882575
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:12 schreef Dunnevandale het volgende:
n
[..]

Daar sluit ik me volledig bij aan,de "gemiddelde"Rotterdammer met bijbehorende grote mond en grootspraak :r .
Verder houd ik meer van oude gebouwen in stadscentra zoals in bijvoorbeeld Den Haag,Amsterdam,Dordrecht etc.....
Grote mond en grootspraak? Is me echt nooit opgevallen :o Vind ik meer bij Amsterdammers passen.

Maar ik denk nu even aan Den Haag en daar heb je ze ook wel. Denk dan ook eerder dat het met volkse types te maken heeft dan met een bepaalde stad.

Ik vind ze wel leuk Rotterdammers. Moet ook altijd stiekem grinniken als ik met de metro van Den Haag naar Rotterdam ga. Op een gegeven moment zie je gewoon aan de mensen die instappen dat je Rotterdam nadert. Van die kleding en accesoires waar je een Hagenees nooit in/mee zal zien lopen :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_149882602
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:25 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Grote mond en grootspraak? Is me echt nooit opgevallen :o Vind ik meer bij Amsterdammers passen.

Maar ik denk nu even aan Den Haag en daar heb je ze ook wel. Denk dan ook eerder dat het met volkse types te maken heeft dan met een bepaalde stad.

Ik vind ze wel leuk Rotterdammers. Moet ook altijd stiekem grinniken als ik met de metro van Den Haag naar Rotterdam ga. Op een gegeven moment zie je gewoon aan de mensen die instappen dat je Rotterdam nadert. Van die kleding en accesoires waar je een Hagenees nooit in/mee zal zien lopen :D
Als ik iemand met Rotterdams accent hoor praten wil ik altijd gaan slaan(en dat terwijl ik nog nooit van mijn leven iemand heb geslagen) :9~
pi_149882660
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:27 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Als ik iemand met Rotterdams accent hoor praten wil ik altijd gaan slaan(en dat terwijl ik nog nooit van mijn leven iemand heb geslagen) :9~
Oh. Bij mij horen de Hagenaars altijd wel een licht Rotterdams accent :@
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_149882674
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:30 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Oh. Bij mij horen de Hagenaars altijd wel een licht Rotterdams accent :@
Nou ja, misschien meer Zwijndrechts, maar weten zij veel _O-

Dat praat ook bijna niemand meer he? Jammer ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_149882891
Hagenezen zijn nog erger natuurlijk. Amsterdammers hebben in ieder geval gevoel. Grote mond maar klein hart. Het ontbreekt hier nogal aan gevoel, vriendelijkheid, empathie en goede smaak. Generaliserend gesproken natuurlijk. Bijvoorbeeld eten omdat je nu eenmaal moet 'vreten'.

Als ik hier ga hardlopen zeggen alleen mede hardlopers je gedag. Vorige week in het Amsterdamse bos gewandeld: niemand zegt iets. Dat is in de "provincie" echt wel anders.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:43:09 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149882926
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef alpeko het volgende:
Hagenezen zijn nog erger natuurlijk.
Ik ben getrouwd met een Hagenees, die al bijna 13 jaar in Zwijndrecht woont nu.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_149882970
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben getrouwd met een Hagenees, die al bijna 13 jaar in Zwijndrecht woont nu.
Wanneer kwam je daar achter?
pi_149883240
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:30 schreef MissMSX het volgende:

[..]


Dat praat ook bijna niemand meer he? Jammer ;(
Daar zal dan wel een goede reden voor zijn :) Dat was echt niet om aan te horen.
pi_149883337
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:41 schreef alpeko het volgende:
Hagenezen zijn nog erger natuurlijk. Amsterdammers hebben in ieder geval gevoel. Grote mond maar klein hart. Het ontbreekt hier nogal aan gevoel, vriendelijkheid, empathie en goede smaak. Generaliserend gesproken natuurlijk. Bijvoorbeeld eten omdat je nu eenmaal moet 'vreten'.

Als ik hier ga hardlopen zeggen alleen mede hardlopers je gedag. Vorige week in het Amsterdamse bos gewandeld: niemand zegt iets. Dat is in de "provincie" echt wel anders.
Zo ervaar ik dat helemaal niet :D

Hier wordt er ook gewoon gedag gezegd trouwens. Ook wandelaars onderling. Zelfs hondenuitlaters tegen niet-hondenuitlaters :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_149883371
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daar zal dan wel een goede reden voor zijn :) Dat was echt niet om aan te horen.
Hahaha, ik vind het wel leuk :D
Maar toegegeven, ik gooi er vaker wat Sliedrechts doorheen dan wat Zwijndrechts :D (mijn moeder komt uit Sliedrecht). FF een baaksie doen c_/
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_149883424
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:01 schreef MissMSX het volgende:

[..]


Hier wordt er ook gewoon gedag gezegd trouwens. Ook wandelaars onderling. Zelfs hondenuitlaters tegen niet-hondenuitlaters :P
Mijn ervaring hier is, hardlopers niet meegeteld, dat 75% langs je heen kijkt. In de provincie groet juist 75% je. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :D
pi_149883496
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mijn ervaring hier is, hardlopers niet meegeteld, dat 75% langs je heen kijkt. In de provincie groet juist 75% je. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :D
Ik vind het sowieso irritant dat als ik half aan het doodgaan ben tijdens het hardlopen ik nog energie moet besteden aan groeten ;(

En het hangt erg van de locatie af. Op de grote wegen groet vrijwel niemand, kleinere straten in bepaalde buurten al meer, en in de natuur heel veel mensen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_149883559
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:02 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Hahaha, ik vind het wel leuk :D
Maar toegegeven, ik gooi er vaker wat Sliedrechts doorheen dan wat Zwijndrechts :D (mijn moeder komt uit Sliedrecht). FF een baaksie doen c_/
Was vorig jaar nog een mooie ruzie bij de Rijdende Rechter met plat Sliedrechts pratende figuren. Dat was echt niet om aan te horen en ook niet te verstaan.
Ook daarvoor geldt voor mij, maar dat is een kwestie van smaak, dat ik liever dialect uit de provincie hoor. Hoewel, Limburgs staat me ook tegen. Brabantse, Noord-Nederlandse of Twentse tongval vind ik best aantrekkelijk bij een vrouw. Met mate dan. Ilse DeLange Nederlands zeg maar.
pi_149883702
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Was vorig jaar nog een mooie ruzie bij de Rijdende Rechter met plat Sliedrechts pratende figuren. Dat was echt niet om aan te horen en ook niet te verstaan.
Ook daarvoor geldt voor mij, maar dat is een kwestie van smaak, dat ik liever dialect uit de provincie hoor. Hoewel, Limburgs staat me ook tegen. Brabantse, Noord-Nederlandse of Twentse tongval vind ik best aantrekkelijk bij een vrouw. Met mate dan. Ilse DeLange Nederlands zeg maar.
LOL dat heb ik ook speciaal zitten kijken. Wat een treurnis. Ik kon het verstaan :@
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:35:02 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149884196
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:45 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wanneer kwam je daar achter?
Vanaf het begin van de relatie al. Hij is geboren en getogen in Den Haag en woonde in Zoetermeer toen wij elkaar leerden kennen. Hij is voor mij naar Zwijndrecht verhuist.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_149885451
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vanaf het begin van de relatie al. Hij is geboren en getogen in Den Haag en woonde in Zoetermeer toen wij elkaar leerden kennen. Hij is voor mij naar Zwijndrecht verhuist.
Net als mijn vader voor mijn moeder jaaaaaaaaaaaaren geleden O+
  zaterdag 21 februari 2015 @ 16:17:34 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149890377
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:31 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Net als mijn vader voor mijn moeder jaaaaaaaaaaaaren geleden O+
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_149918461
Over Den Haag gesproken,ik ga vandaag maar eens Indonesisch?Moluks eten halen bij CuCu op het Veerplein,kijken wat het is :Y)
  zondag 22 februari 2015 @ 16:58:27 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149923421
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:57 schreef Dunnevandale het volgende:
Over Den Haag gesproken,ik ga vandaag maar eens Indonesisch?Moluks eten halen bij CuCu op het Veerplein,kijken wat het is :Y)
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik liep er net nog langs.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 22 februari 2015 @ 17:11:53 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149923955
Heeft iemand deze stenen inmiddels al zien liggen op het Veerplein? Vorige week geplaatst, ben er net even langsgelopen

Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_149924759
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:11 schreef karr-1 het volgende:
Heeft iemand deze stenen inmiddels al zien liggen op het Veerplein? Vorige week geplaatst, ben er net even langsgelopen

[ afbeelding ]
Ik was er net maar niets gezien. Mooie gedenking.
  zondag 22 februari 2015 @ 17:31:15 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149924802
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik was er net maar niets gezien.
Ze liggen aan de rechterkant als je vanaf de dijk komt lopen, voor 1 van de winkels in de grond
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_149924823
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ze liggen aan de rechterkant als je vanaf de dijk komt lopen, voor 1 van de winkels in de grond
Ah ik was linksaf naar Zomerlust.
pi_149927706
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik liep er net nog langs.
Is goed te doen,heel lekker eten O+
  zondag 22 februari 2015 @ 19:21:19 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149928569
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:54 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Is goed te doen,heel lekker eten O+
Ik zet hem op mijn to do lijstje
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:12:40 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_150000920
Jaarlijkse aanslag gemeentelijke belastingen op de mat. Wilt u maar even afrekenen......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_150001373
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:12 schreef karr-1 het volgende:
Jaarlijkse aanslag gemeentelijke belastingen op de mat. Wilt u maar even afrekenen......
Hier nog niet.
pi_150003211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:12 schreef karr-1 het volgende:
Jaarlijkse aanslag gemeentelijke belastingen op de mat. Wilt u maar even afrekenen......
Ben we heel benieuwd wat dat kost in Zwijndrecht :o
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:03:44 #30
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_150003316
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:01 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ben we heel benieuwd wat dat kost in Zwijndrecht :o
In ons geval ruim 500 euro
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_150023031
Zwijndrecht
Rioolheffing
Eenpersoonshuishouden: ¤ 186,12 (2014: ¤ 141,24) + 31,8%
Meerpersoonshuishouden: ¤ 248,16 (2014: ¤ 226,08) + 9,8%

Afvalstoffenheffing
Eenpersoonshuishouden: ¤ 274,56 (2014: ¤ 265,32) + 3,5%
Meerpersoonshuishouden: ¤ 300,24 (2014: ¤ 290,16) + 3,5%

OZB-tarief
0,1388 (2014: 0,1326) + 4,7%

Den Haag
Rioolheffing
Elk type huishouden: ¤ 133,31 (2014: ¤ 132,30) + 0,8%

Afvalstoffenheffing
Eenpersoonshuishouden: ¤ 233,88 (2014: 233,88) + 0,0%
Tweepersoonshuishouden:¤ 262,92 (2014: ?) + ?%
Drie- of meerpersoonshuishouden: ¤ 287,64 (2014: 287,64?) + 0,0%

OZB-tarief
0,0687 (2014: 0,0669) + 2,7%

Een stijging van 31,8%??? Hoe hard is jullie salaris gestegen afgelopen jaar? :')

Den Haag is echt tof. Al jaren nagenoeg geen stijging. Vind dat er bezuinigd moet worden in plaats van de burger extra te belasten :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150024839
Een stijging van 31,8% is niet te verantwoorden natuurlijk. Er wordt ook wel bezuinigt natuurlijk maar er wordt ook net zo makkelijk geld over de balk gesmeten.
pi_150024968
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:03 schreef alpeko het volgende:

[..]

Een stijging van 31,8% is niet te verantwoorden natuurlijk. Er wordt ook wel bezuinigt natuurlijk maar er wordt ook net zo makkelijk geld over de balk gesmeten.
Het is gewoon crimineel! Compleet respectloos naar je burgers toe.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150025009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:06 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Het is gewoon crimineel! Compleet respectloos naar je burgers toe.
Wat kun je er aan doen? Niks. Ja verhuizen. Ik zoek al een tijdje een koper.
pi_150025051
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat kun je er aan doen? Niks. Ja verhuizen. Ik zoek al een tijdje een koper.
Met hooivorken en fakkels naar het raadhuis :)
Ik denk dat de meeste mensen zich niet eens in zulke zaken verdiepen. "Ach, ik moet toch wel betalen."
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150025236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:09 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Met hooivorken en fakkels naar het raadhuis :)
Ik denk dat de meeste mensen zich niet eens in zulke zaken verdiepen. "Ach, ik moet toch wel betalen."
En de mensen die er wel wat van zeggen moeten niet zeuren want de meerderheid doet er niet moeilijk over. Ik wil best meer betalen maar dan wil ik ook meer inspraak in wat er met mijn geld wordt gedaan.

De Belastingdienst wordt ook almaar inhaliger. Krijg je een bonus van je werkgever mag daarvan niet 52% afdragen (hoogste tarief) maar maar liefst 56%. En nee ik werk niet bij een bank. Ik werk bij een bedrijf in de zakelijke dienstverlening dat haar winst graag deelt met de mensen die er aan bijdragen. De Belastingdienst profiteert meer van mijn inzet dan ik zelf. :r
pi_150025479
Klopt. Ik kan er ook niet over uit dat de definitie die de overheid hanteert van 'bezuinigen' standaard al 'lastenverzwaring' als onderdeel heeft. Huh? Dus als mijn portemonnee leeg is moet ik naar mijn baas gaan en meer geld eisen? 8)7
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150025951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:21 schreef MissMSX het volgende:
Klopt. Ik kan er ook niet over uit dat de definitie die de overheid hanteert van 'bezuinigen' standaard al 'lastenverzwaring' als onderdeel heeft. Huh? Dus als mijn portemonnee leeg is moet ik naar mijn baas gaan en meer geld eisen? 8)7
Helaas werken overheden en semi-overheden nog te vaak op die niet bedrijfsmatige manier. Is het geld op dan is de eerste ingeving het budget vergroten. Is het geld tegen het einde van het jaar niet op dan wordt het over de balk gesmeten anders wordt het budget volgend jaar gekort. Heb hier al eerder het voorbeeld aangehaald van 'mijn' klanten die tegen het einde van het jaar hun automatiseringsbudget komen opmaken. Of die vragen of de rekening niet hoger kan. Het is nu eenmaal makkelijk uitgeven als het niet je eigen geld is.

En wat ik zie is maar het topje van de ijsberg. Het gaat over miljarden die op deze manier worden verkwanseld. Ik hoef maar 2 voorbeelden te noemen: OV-chip en Fyra en je zit er al aan. Projecten die in het bedrijfsleven NOOIT op deze manier waren aangepakt. Ja of wel maar dan ga je failliet. De overheid verkeert in de luxe positie om deze 'foutjes' door te berekenen aan de burger en leert er daarom NIKS van.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 25-02-2015 12:40:46 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:28:57 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_150061746
Ik begreep uit de begeleidende brief dat het tarief voor 1 persoons huishoudens gelijk getrokken gaat worden aan dat van meer persoonshuishoudens. Dat zal de enorme stijging verklaren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_150064922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:28 schreef karr-1 het volgende:
Ik begreep uit de begeleidende brief dat het tarief voor 1 persoons huishoudens gelijk getrokken gaat worden aan dat van meer persoonshuishoudens. Dat zal de enorme stijging verklaren.
Logisch idd 8)7 Breng het andere dan naar beneden. In Breda betaal je op basis van je waterverbruik. Tot 500m3 water betaal je voor rioolrecht ¤ 183,60. Laat ik voor de vorm dit jaar eens bezwaar maken. Ik lees dat de rechter wel vaker het gelijk geeft in het geval van oneerlijke verhogingen.

Ik mag 600 euro aftikken. 10% meer dan vorig jaar bij een sterk gedaalde WOZ-waarde. 55 euro verhoging :r

[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 26-02-2015 18:30:58 ]
pi_150076857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:28 schreef karr-1 het volgende:
Ik begreep uit de begeleidende brief dat het tarief voor 1 persoons huishoudens gelijk getrokken gaat worden aan dat van meer persoonshuishoudens. Dat zal de enorme stijging verklaren.
Oooooh, dat maakt het allemaal ineens volledig acceptabel... :X
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150078093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:09 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Oooooh, dat maakt het allemaal ineens volledig acceptabel... :X
Volgend jaar gaat het voor eenpersoonshuishoudens dus nog verder omhoog omdat het in stappen gelijk getrokken wordt met meerpersoonshuishoudens. Bij afvalstoffen hanteren ze vreemd genoeg wel 2 tarieven. Uiteindelijk wordt deze voor eenpersoonshuishoudens met ca. 90 euro verhoogt! En als die van de meerpersoonshuishoudens ook blijft stijgen is dat nog meer dan 90 euro. Creatief boekhouden.

De rioolheffing van meerpersoonshuishoudens is dit jaar ook met 9,75% gestegen, deze stijging krijgen de eenpersoonshuishoudens dus ook nog een voor de kiezen bovenop de geplande stijging van volgend jaar. Het extra geld dat de gemeente int voor de rioolheffing bij eenpersoonshuishoudens kan nooit in het geheel aangewend moeten worden voor de riolering dus alleen al op die grond is de verhoging onrechtmatig c.q. onrechtvaardig. Overduidelijk het gevolg van het feit dat er structureel iets mis gaat aan de uitgavenkant. Maar de ambtenaar die kort op zijn eigen portefeuille moet nog worden geboren.
pi_150078191
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volgend jaar gaat het voor eenpersoonshuishoudens dus nog verder omhoog omdat het in stappen gelijk getrokken wordt met meerpersoonshuishoudens. Bij afvalstoffen hanteren ze vreemd genoeg wel 2 tarieven.

De rioolheffing van meerpersoonshuishoudens is dit jaar ook met 9,75% gestegen, deze stijging krijgen de eenpersoonshuishoudens dus ook nog een voor de kiezen bovenop de geplande stijging van volgend jaar. Het extra geld dat de gemeente int voor de rioolheffing bij eenpersoonshuishoudens kan nooit in het geheel aangewend moeten worden voor de riolering dus alleen al op die grond is de verhoging onrechtmatig c.q. onrechtvaardig. Overduidelijk het gevolg van het feit dat er structureel iets mis gaat aan de uitgavenkant. Maar de ambtenaar die kort op zijn eigen portefeuille moet nog worden geboren.
Die zitten hier dus in Den Haag ;)

Ik zou ook zeker bezwaar aantekenen. Dit is echt ongehoord. Juist eenpersoonsgezinnen hebben al niemand om de (vaste) lasten mee te delen. Die zijn echt overal de grootste Sjaak :{
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150078677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:45 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Die zitten hier dus in Den Haag ;)
Kennelijk. Misschien houden ze zich daar niet zo bezig met risicovolle vastgoedprojecten, een slepende miljoenen rechtszaak tegen vd Wees en een criminele ambtenaar die nog wachtgeld krijgt :)
Hoewel ze in Den Haag natuurlijk behoorlijk wat geld hebben laten verdwijnen in een lekkende tramtunnel ;)
pi_150078733
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kennelijk. Misschien houden ze daar niet zo bezig met risicovolle vastgoedprojecten, een slepende miljoenen rechtszaak tegen vd Wees en een criminele ambtenaar die nog wachtgeld krijgt.
Hoewel ze in Den Haag natuurlijk behoorlijk wat geld hebben laten verdwijnen in een lekkende tramtunnel ;)
Tuurlijk zijn hier genoeg financiele problemen, maar daar gaan ze burger niet extra voor belasten. Dat los je op door te bezuinigen (indirect een probleem voor de burger, maar OK), niet door de geldkoe nog wat verder te melken :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_150208308
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:37 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald. Het is echt een klassieke slaapstad. Voor jonge mensen is er vrijwel niets te doen. Dordt heeft me (qua uitgaan) nooit getrokken.

Ik woon nu in Den Haag. In een relatief dorpse wijk. Goede buurtwinkels, zelfs echt leuke horeca. En als dat me verveelt ben ik in nog geen 20 minuten fietsen in het centrum. En als ik geen zin heb om te fietsen gaat er voldoende vaak OV. Maar goed, als je daar geen waarde aan hecht :Y)
Tja als jong mens vermaak ik me prima eigenlijk. Hobies zat en zo snel zal je mij niet in een kroeg of uitgaansgelegenheid vinden voor een drankje. Veerplein in de buurt als het lekker weer is. Dordt voor de winkels en terrasjes. Met de trein zo in Rotterdam. Wat wil je nog meer:) Scheelt misschien dat ik al een jaar in Rotterdam gewoond heb. De drukte kan ook een nadeel zijn. En voordat je de stad eens uit bent :Z Vrienden en familie in de directe omgeving. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volgend jaar gaat het voor eenpersoonshuishoudens dus nog verder omhoog omdat het in stappen gelijk getrokken wordt met meerpersoonshuishoudens. Bij afvalstoffen hanteren ze vreemd genoeg wel 2 tarieven. Uiteindelijk wordt deze voor eenpersoonshuishoudens met ca. 90 euro verhoogt! En als die van de meerpersoonshuishoudens ook blijft stijgen is dat nog meer dan 90 euro. Creatief boekhouden.

De rioolheffing van meerpersoonshuishoudens is dit jaar ook met 9,75% gestegen, deze stijging krijgen de eenpersoonshuishoudens dus ook nog een voor de kiezen bovenop de geplande stijging van volgend jaar. Het extra geld dat de gemeente int voor de rioolheffing bij eenpersoonshuishoudens kan nooit in het geheel aangewend moeten worden voor de riolering dus alleen al op die grond is de verhoging onrechtmatig c.q. onrechtvaardig. Overduidelijk het gevolg van het feit dat er structureel iets mis gaat aan de uitgavenkant. Maar de ambtenaar die kort op zijn eigen portefeuille moet nog worden geboren.
Had ik ook gelezen ja! Balen! Wij hebben nog niets binnen. Ik vraag me wel af of je als je niet ingeschreven staat op dat adres het wel krijgt. OZB natuurlijk wel gewoon maar rioolheffing en afval? Wij hebben op dit moment nog geen toilet :P of riolering (septic) :')

Dat word ook nog zon leuk grapje. De gemeente moet ons aansluiten en zij kiezen een aannemer./ Je mag dus geen eigen aannemer kiezen maar je moet het wel zelf betalen :7 Ook zo lekker krom |:(
pi_150208464
Vreemd idd, van die afvalheffing! Wij moeten ons afval ook gewoon wegbrengen naar een container, dan zouden ze theoretisch gezien toch gewoon per zak kunnen rekenen? Dan gaan mensen vanzelf ook wat beter hun afval scheiden denk ik.

Sowieso is het bij ons in de straat enigszins hilarisch, want we hebben middenin de straat een kruising en de mensen links van de kruising hebben een kliko en de mensen rechts van de kruising moeten zelf hun afval wegbrengen aan de andere kant van de straat. Maar nu zijn er mensen van rechts van de kruising die gewoon een kliko hebben geregeld en die zetten ze bij de andere kliko's als het vuilnis wordt opgehaald :') Ik vind het ook wel onhandig, want wij wonen veel dichter bij de kruising dan bij de container, dus het is echt een gesjouw met die zakken telkens.
pi_150210122
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef Dot. het volgende:
Vreemd idd, van die afvalheffing! Wij moeten ons afval ook gewoon wegbrengen naar een container, dan zouden ze theoretisch gezien toch gewoon per zak kunnen rekenen? Dan gaan mensen vanzelf ook wat beter hun afval scheiden denk ik.

Sowieso is het bij ons in de straat enigszins hilarisch, want we hebben middenin de straat een kruising en de mensen links van de kruising hebben een kliko en de mensen rechts van de kruising moeten zelf hun afval wegbrengen aan de andere kant van de straat. Maar nu zijn er mensen van rechts van de kruising die gewoon een kliko hebben geregeld en die zetten ze bij de andere kliko's als het vuilnis wordt opgehaald :') Ik vind het ook wel onhandig, want wij wonen veel dichter bij de kruising dan bij de container, dus het is echt een gesjouw met die zakken telkens.
Herkenbaar! wij hebben 3 bakken -> 1. papier 2. groen 3. nog iets maar dat weet ik niet precies
En restafval moeten we inderdaad ook naar de container brengen.. wat in de volgende straat is. Heel onlogisch. :|W
pi_150210205
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:21 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Herkenbaar! wij hebben 3 bakken -> 1. papier 2. groen 3. nog iets maar dat weet ik niet precies
En restafval moeten we inderdaad ook naar de container brengen.. wat in de volgende straat is. Heel onlogisch. :|W
Die 3e (grijs) is voor overig afval. En er komt binnenkort nog een 4e bij voor plastic.
pi_150210276
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:21 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Herkenbaar! wij hebben 3 bakken -> 1. papier 2. groen 3. nog iets maar dat weet ik niet precies
En restafval moeten we inderdaad ook naar de container brengen.. wat in de volgende straat is. Heel onlogisch. :|W
Wij gooien de zakken meestal in de groene kliko en rijden als hij vol is naar de container :')
pi_150210382
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:23 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die 3e is voor plastic. Dat is pas nieuw.
Goed om te weten :)

Had al zitten denken om iets van een bolderkar te gebruiken om de vuilniszakken weg te brengen :P anders blijf je lopen :z Wel goed voor de conditie.
pi_150211989
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:27 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Goed om te weten :)

Had al zitten denken om iets van een bolderkar te gebruiken om de vuilniszakken weg te brengen :P anders blijf je lopen :z Wel goed voor de conditie.
Ondertussen heb ik mijn bericht herzien. Je gaat er 4 krijgen als het goed is. De 3e nu zal voor het overige vuil zijn. Container voor plastic volgt. Hoorde mijn ouders er over in ieder geval. Zelf heb ik geen containers aangezien ik in een appartement woon.

Hoewel mijn ouders ook geen grijze container meer hebben omdat ze in de wijk ondergrondse containers hebben. Die hebben er straks 3. Niet alle wijken hebben ondergrondse containers volgens mij.
pi_150220049
http://inzamelkalender.hv(...)a360445eebbe541c9581

Had ook even kunnen googlen haha! maar wel handige link. Door je postcode in te vullen kun je zien wanneer ze langskomen en voor wat..
pi_150221354
Simon van Loo vermist vanuit Zwijndrecht

Hopen dat dhr. van Loo snel gevonden wordt!!! :X
† The 3 Kings †
  maandag 2 maart 2015 @ 18:56:33 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_150223856
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik mijn bericht herzien. Je gaat er 4 krijgen als het goed is. De 3e nu zal voor het overige vuil zijn. Container voor plastic volgt. Hoorde mijn ouders er over in ieder geval. Zelf heb ik geen containers aangezien ik in een appartement woon.

Hoewel mijn ouders ook geen grijze container meer hebben omdat ze in de wijk ondergrondse containers hebben. Die hebben er straks 3. Niet alle wijken hebben ondergrondse containers volgens mij.
Wij hadden een grijze, maar hebben nu ook ondergrondse containers. Wel een rotwerk met die zakken over straat lopen. En ik begreep idd dat we ergens dit jaar ook een plastic bak krijgen, die zal beter van pas komen met al die zakken die we nu vol krijgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_150308573
quote:
Auto insmeren met modder :') _O- nog ff
† The 3 Kings †
pi_150363124
quote:
Da's de tweede inwoner van Zwijndrecht die dit jaar is verdronken....
pi_150730897
Wel veel "criminele" activiteit in Zwijndrecht en ongelukken :7 Ben inmiddels ook lid van de facebook van 112 zwijndrecht :Y) -O-
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:56:07 #61
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_150743063
Ik denk dat Zwijndrecht niet veel anders is dan andere steden qua criminaliteit etc.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151684455
Er had vandaag iemand zijn (lees: haar) auto letterlijk bovenop zo'n betonnen "paasei" gekregen die aan weerszijde aan de kant van de weg in de Kort Ambachtlaan staan. Moest worden weggesleept. Ondingen zijn het maar dit was wel een beetje onhandig ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door alpeko op 14-04-2015 18:30:58 ]
  woensdag 15 april 2015 @ 22:03:14 #63
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151725393
Hmm ja ik heb er wel vaker mensen tegen aan zien gaan of bijna tegen aan zien gaan. Het zijn ondingen inderdaad
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151726977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:03 schreef karr-1 het volgende:
Hmm ja ik heb er wel vaker mensen tegen aan zien gaan of bijna tegen aan zien gaan. Het zijn ondingen inderdaad
Er tegenaan oké. Maar deze auto stond er middenop ;)
pi_151732449
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:20 schreef alpeko het volgende:
Er had vandaag iemand zijn (lees: haar) auto letterlijk bovenop zo'n betonnen "paasei" gekregen die aan weerszijde aan de kant van de weg in de Kort Ambachtlaan staan. Moest worden weggesleept. Ondingen zijn het maar dit was wel een beetje onhandig ;)
Die blauwe mini jeep achtige auto? Hoe krijg je dat ding daar. Stond trouwens wel veel tokkie volk te kijken toen ik langs liep...

[ Bericht 0% gewijzigd door geelkuikentje op 16-04-2015 08:28:30 (hem -> je) ]
pi_151732673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:55 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Die blauwe mini jeep achtige auto? Hoe krijg hem dat ding daar. Stond trouwens wel veel tokkie volk te kijken toen ik langs liep...
Die ja. Het was er behoorlijk druk ja. Kwam er met moeite langs.
pi_151748222
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:20 schreef alpeko het volgende:
Er had vandaag iemand zijn (lees: haar) auto letterlijk bovenop zo'n betonnen "paasei" gekregen die aan weerszijde aan de kant van de weg in de Kort Ambachtlaan staan. Moest worden weggesleept. Ondingen zijn het maar dit was wel een beetje onhandig ;)
Als ik die gast die bij mooi weer hier de buurt terroriseert met zijn veel te lawaaiige quad ooit aantref bovenop zo'n ei gaat de vlag uit *O*
*misschien moet ik hem voor die tijd een keer van die quad afslaan* oO/
  donderdag 16 april 2015 @ 20:03:19 #68
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151751806
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:34 schreef alpeko het volgende:

[..]

Er tegenaan oké. Maar deze auto stond er middenop ;)
Tja te scherpe bocht, teveel gas, je ligt er zo denk ik ;)
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151752237
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tja te scherpe bocht, teveel gas, je ligt er zo denk ik ;)
Als ik langs de stoep schuur met m'n velgen gaat dat geluid al door merg en been, ik wil niet weten hoe het klinkt als je je auto op zo'n ding jatst :X
† The 3 Kings †
pi_151752345
Het was ook wel een lelijk blauw hok ook zeg...
  donderdag 16 april 2015 @ 20:19:35 #71
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151752435
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:14 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Als ik langs de stoep schuur met m'n velgen gaat dat geluid al door merg en been, ik wil niet weten hoe het klinkt als je je auto op zo'n ding jatst :X
En wat er dan nog over is van de onderkant van je auto
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151768114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En wat er dan nog over is van de onderkant van je auto
Daar niet over gesproken!
† The 3 Kings †
pi_153184106
quote:
Wat een mafketel.
† The 3 Kings †
pi_153744097
Burgernet (22-6-2015):

12:33
Weggerend na poging inbraak Valeriussingel Zwdt: getinte man, 20-22 jr, donkere broek, grijze colbert, krulletjes. Weg ri Diepenbrock Tips? Bel nu 0800-011

Update 13:16:
Bedankt voor uitkijken naar mogelijke inbrekers Zwijndrecht. We hebben meerdere tips gekregen oa over blauwe Ford station. Nog info? 09008844 #samensterk

Hopelijk is hij te pakken te krijgen :(
pi_155288929
quote:
ZWIJNDRECHT – Bewoners aan het Berlijnseplein in Zwijndrecht werden in de nacht van zondag 16 op maandag 17 augustus op ruwe wijze uit hun slaap gewekt. Rond 4.00 uur werden er enkele schoten gelost op een raam en een deur van één van de woningen. Bij het schietincident raakte niemand gewond.

De bewoners, een gezin met daarin drie jonge kinderen, waren op het moment van de schietpartij thuis. De politie startte ter plaatse een groot onderzoek op en kamde de omgeving uit met behulp van politiehonden. Bij de woning werden diverse hulzen gevonden. ‘De politie onderzoekt in welk milieu het incident zich heeft afgespeeld’, aldus een woordvoerder van de politie. Er is vooralsnog niemand aangehouden en de politie is nog opzoek naar de schutter(s).
http://www.zhzactueel.nl/(...)ning-in-zwijndrecht/

dat verklaart alle politie in mijn wijk dus
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_156030987
Eindelijk is ons flatje verkocht na 3,5 jaar... Alleen we kunnen nog geen andere leuke woning vinden (we zoeken in Zwijndrecht en Ambacht). Zijn er nog betrouwbare adressen waar tijdelijk gehuurd kan worden in Zwijndrecht, al dan niet gemeubileerd? We zijn met z'n drieën: ik, mijn vrouw en een kleine van 18 maanden. Beetje redelijk geprijsd natuurlijk :)
pi_156225948
Weet er iemand wat voor buurt de uranusstraat in Zwijndrecht is?

Staat een leuk huurhuisje, en ben uiteraard al wezen kijken, maar iemand hoe het er écht is?
pi_156227383
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:35 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Weet er iemand wat voor buurt de uranusstraat in Zwijndrecht is?

Staat een leuk huurhuisje, en ben uiteraard al wezen kijken, maar iemand hoe het er écht is?
Tegenwoordig wel opgeknapt daar maar ik zou er niet willen wonen.
pi_156227664
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel opgeknapt daar maar ik zou er niet willen wonen.
omdat t klein is, of vanwege bepaalde overlast?
pi_156228162
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:38 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

omdat t klein is, of vanwege bepaalde overlast?
Ik zou niet weten hoe die woningen zijn. Wijk is mij te multi culti
  zaterdag 19 september 2015 @ 22:04:29 #82
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_156230380
Is wel een beetje de slechtere buurt van de stad.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_156230501
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:04 schreef karr-1 het volgende:
Is wel een beetje de slechtere buurt van de stad.
hmm was ik al bang voor, zoek wel iets in die prijsklasse maar dan zijn het bijna altijd jongerenwoningen tot 22 jaar :(
pi_156233083
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:35 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Weet er iemand wat voor buurt de uranusstraat in Zwijndrecht is?

Staat een leuk huurhuisje, en ben uiteraard al wezen kijken, maar iemand hoe het er écht is?
Ook wel bekend als de Sterrenbuurt, het Allahu-Ahkbar gehalte is er bovengemiddeld hoog :P
† The 3 Kings †
  zondag 20 september 2015 @ 15:04:36 #85
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_156243608
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:09 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:

[..]

hmm was ik al bang voor, zoek wel iets in die prijsklasse maar dan zijn het bijna altijd jongerenwoningen tot 22 jaar :(
Het aanbod van betaalbare woningen in Zwijndrecht is dan ook niet bijzonder hoog
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_156249150
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het aanbod van betaalbare woningen in Zwijndrecht is dan ook niet bijzonder hoog
klopt, zels voor de uranusstraat is de slaagkans laag volgens de site. :'(

Edit:zeer laag zelfs
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:30:10 #87
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_162490809
Ondanks dat het topic al maanden lang stil ligt, toch maar even een mededeling van mijn kant. Binnen nu en enkele maanden ga ik/gaan we Zwijndrecht verlaten en gaan we verhuizen naar de gemeente Austerlitz.

Sinds november vorig jaar werk ik op een andere locatie en daardoor is de reisafstand voor mij te groot geworden om elke dag op en neer te gaan. Dat in combinatie met het overlijden van mijn schoonmoeder waardoor de verkoop van haar huis een aardige som geld opleverde, heeft ons doen besluiten om op zoek te gaan naar wat anders.

En we hebben een gaaf huis gevonden en zijn nu druk bezig om de hypotheek te regelen etc. Volgens planning is de overdracht op 24 juni a.s. en daarna willen we zsm verhuizen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_162495266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:30 schreef karr-1 het volgende:
Ondanks dat het topic al maanden lang stil ligt, toch maar even een mededeling van mijn kant. Binnen nu en enkele maanden ga ik/gaan we Zwijndrecht verlaten en gaan we verhuizen naar de gemeente Austerlitz.

Sinds november vorig jaar werk ik op een andere locatie en daardoor is de reisafstand voor mij te groot geworden om elke dag op en neer te gaan. Dat in combinatie met het overlijden van mijn schoonmoeder waardoor de verkoop van haar huis een aardige som geld opleverde, heeft ons doen besluiten om op zoek te gaan naar wat anders.

En we hebben een gaaf huis gevonden en zijn nu druk bezig om de hypotheek te regelen etc. Volgens planning is de overdracht op 24 juni a.s. en daarna willen we zsm verhuizen.
Gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder en de moeder van je partner. Succes met jullie verhuizing en veel geluk op de nieuwe plek. Mooie omgeving volgens mij.

Ik heb begin mei Zwijndrecht na 35 jaar de rug toegekeerd en ben "geëmigreerd" naar het Zuiden. Daar waar de nachten lang zijn en de G zacht. Vooralsnog geen spijt van. Dichterbij mijn werk. Van een appartement naar een huis met uitzicht op riviertje. Mooi oud stadje (dorp) aan de Brabantse Biesbosch waar verder niet heel veel te beleven valt ;) Er zijn zelfs geen stoplichten. Tenminste, ik heb er nog geen gezien. Desondanks wel meer ziel dan Zwijndrecht maar geen eigen topic op Fok!

Terrasjes en 3 restaurants op loopafstand. Bossen, Biesbosch, Loonse en Drunense Duinen op fietsafstand. Ondanks dat ik na 2 weken vrij zijn om wat te klussen inmiddels al weer 2 weken werk, heb ik nog steeds een vakantiegevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 25-05-2016 19:10:29 ]
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:03:12 #89
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_162496771
Klinkt ook goed
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 18 juni 2016 @ 08:46:51 #91
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163104868
quote:
Geen idee, ik heb hier nooit op school gezeten dus ik ken hier ook verder niemand. Wel erg stom van die vent om dat zo opvallend te doen en lullig voor de leerlingen die van niets wisten en nu alles overnieuw kunnen gaan doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_163106118
quote:
Geen idee, ik zat er op school van '86 tot '92. Zouden er nog docenten van toen zijn? Die waren meestal al van middelbare leeftijd... Wijzen, Borst, van Balen, Posthumus.
Bicnese :D
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_163156280
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Geen idee, ik zat er op school van '86 tot '92. Zouden er nog docenten van toen zijn? Die waren meestal al van middelbare leeftijd... Wijzen, Borst, van Balen, Posthumus.
Bicnese :D
Ik tot eind jaren 90. Van Balen (Wim) won laatst nog even een dikke ton bij 1 tegen 100. Sympathieke vent was dat. Eén jaartje gehad voor Aardrijkskunde.
  maandag 20 juni 2016 @ 13:24:52 #94
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163161270
Ik begreep ook dat er al langer geklaagd werd over die vent, dat zijn lessen slecht zouden zijn enzo. Waarom laten ze zo iemand dan wel over examens gaan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_163163452
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:24 schreef karr-1 het volgende:
Ik begreep ook dat er al langer geklaagd werd over die vent, dat zijn lessen slecht zouden zijn enzo. Waarom laten ze zo iemand dan wel over examens gaan?
Als ze op die grond docenten hadden moeten ontslaan dan had het personeelsbestand in mijn tijd al gehalveerd kunnen worden. Bovendien is M&O een vak dat reeds is opgehouden. Zal wel een docent zijn dat die er met tegenzin nog bij deed.
  maandag 20 juni 2016 @ 15:18:27 #96
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163164428
Er stond vanmorgen in de krant een interview met een van de benadeelde studenten. Die had het er over dat er al langer over de man in kwestie geklaagd werd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_163164472
Ik kan uit de openingspost worden gehaald. Ik ben een dorpje verder (HIA) gaan wonen :)
  woensdag 22 juni 2016 @ 11:47:31 #98
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163211165
BREAKING!!!

quote:
Goed nieuws : Betaald parkeren bij hamerslag afgeschaft
Vooruitlopend op de behandeling van de kadenota tikte de gemeenteraad gisteravond dit punt af. Voor de winkeliers van Walburg was dit bijzonder om mee te maken. Na veel jaren van onderhandelen en afgeketste opknap plannen voor Walburg gaat het echt gebeuren. Het betaald parkeren verdwijnt en wel zo snel mogelijk. (m.i.v. 01-07-2016)
Ook voor de omliggende gebieden. Alleen voor de Betaald parkeren gebieden rondom het station en het Veerplein duurt het wat langer dit goed te regelen.
Nu met 21 leegstaande winkelpanden is het in Walburg net als op veel andere plekken tijd voor een nieuwe impuls. Het winkelcentrum is voor brandveiligheid aangepast en krijgt een facelift. Het zal ook voor veel bewoners een opluchting zijn dat ze weer hun eigen gebied terug krijgen en de parkeerwachters kunnen uitzwaaien.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  woensdag 22 juni 2016 @ 19:59:36 #99
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163222744
Yep ik was er bij gisteren. Prima actie, maar ik vraag me ernstig af of het voldoende is om een winkelcentrum als Walburg te redden van de ondergang. Het is een en al kledingzaken en mobieltjes, veel meer vind je er niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_163226918
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 19:59 schreef karr-1 het volgende:
Yep ik was er bij gisteren. Prima actie, maar ik vraag me ernstig af of het voldoende is om een winkelcentrum als Walburg te redden van de ondergang. Het is een en al kledingzaken en mobieltjes, veel meer vind je er niet.
Natuurlijk helpt het niet. Die leegstand is er ook in Kort Ambacht. Dat heeft deels met de crisis te maken, met veel te hoge huren en natuurlijk met de toename van online winkelen. Als ik een winkel van binnen wilde zien ging ik - toen ik nog Zwijndrecht woonde - naar Dordrecht, Rotterdam, of Breda. Dan kun je het in ieder geval nog combineren met een terrasje of iets cultureels.

De gemeente heeft nu een andere melkkoe gevonden. Precariorechten voor leidingen in de grond. Daar kun je iit parkeerkosten ook niet onderuit. Slinkse oplossing. Nog hogere gemeentelasten. Ik ben hier in Brabant aanzienlijk minder kwijt aan afvalstoffenheffing en riolering.
  donderdag 23 juni 2016 @ 07:39:29 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163232902
Officieel legt de gemeente die op aan bedrijven, maar we weten natuurlijk allemaal dat die dat meteen doorrekenen aan de klanten.

Al las ik van de week wel ergens dat de overheid deze belasting wil gaan verbieden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_163235703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 07:39 schreef karr-1 het volgende:
Officieel legt de gemeente die op aan bedrijven, maar we weten natuurlijk allemaal dat die dat meteen doorrekenen aan de klanten.

Al las ik van de week wel ergens dat de overheid deze belasting wil gaan verbieden.
Dat zou niet onterecht zijn. Belasting heffen op iets dat al jaren in de grond ligt. Precario is in feite ook niet bedoeld om primaire levensbehoeften extra te belasten. Terrassen, uithangborden. Dat soort zaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 23-06-2016 11:15:22 ]
  donderdag 23 juni 2016 @ 15:17:25 #103
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163241622
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat zou niet onterecht zijn. Belasting heffen op iets dat al jaren in de grond ligt. Precario is in feite ook niet bedoeld om primaire levensbehoeften extra te belasten. Terrassen, uithangborden. Dat soort zaken.
Ben ik met je eens, het is een beetje raar om belasting te gaan heffen op iets wat al jarenlang in de grond ligt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_165948148
Groot gaslek op de Lindenlaan, huizen ontruimd
Heftâg!

http://www.ad.nl/dordrech(...)g-ontruimd~a380d2f1/

[ Bericht 32% gewijzigd door TheSorrow op 14-10-2016 10:23:40 (+ Krant) ]
† The 3 Kings †
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:31:56 #105
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_165948275
Oeps ik woon al ruim 2 maanden niet meer in Zwijndrecht.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_165967591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:31 schreef karr-1 het volgende:
Oeps ik woon al ruim 2 maanden niet meer in Zwijndrecht.....
Gefeliciteerd! Nu ik nog ...
Alleen al om af te zijn van die vier containers in m'n kleine tuin!
pi_165967610
In de OP staat trouwens 'Rowdie'. Echter ben ik door Yvonne of Danny al jaren niet meer welkom met die gebruikersnaam, dus ik heet nu al jaren Kwaliteit. (u begrijpt het vast wel, om mijn kwaliteitposts)
pi_165967907
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:56 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Nu ik nog ...
Alleen al om af te zijn van die vier containers in m'n kleine tuin!
Haha ja echt, de gek die dat bedacht heeft verdient het om zijn hele voortuin vol gestort te krijgen met kliko's :')
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_165969371
Ik heb er liever een kliko bij. De ondergrondse container is echt net te ver hier. We sparen nu alles op in de bolderkar zodat we maar 1x per week hoeven lopen :')

En die plastic kliko gaat vast binnenkort weer weg als ze slim zijn: http://www.ad.nl/dossier-(...)werkt-niet~a15c55b6/
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:38:13 #110
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_165980877
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 10:56 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Nu ik nog ...
Alleen al om af te zijn van die vier containers in m'n kleine tuin!
Ik heb er hier ook drie in de tuin staan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_165985864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:49 schreef Dot. het volgende:
Ik heb er liever een kliko bij. De ondergrondse container is echt net te ver hier. We sparen nu alles op in de bolderkar zodat we maar 1x per week hoeven lopen :')

En die plastic kliko gaat vast binnenkort weer weg als ze slim zijn: http://www.ad.nl/dossier-(...)werkt-niet~a15c55b6/
Bij mijn vader valt dat gelukkig wel mee. Ik vind het ideaal! Ik woon zelf helaas in het gebied Walburg, en daar hebben we ze gek genoeg niet ... (waarom niet eigenlijk ???)
pi_165986288
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:55 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Bij mijn vader valt dat gelukkig wel mee. Ik vind het ideaal! Ik woon zelf helaas in het gebied Walburg, en daar hebben we ze gek genoeg niet ... (waarom niet eigenlijk ???)
Wij hadden het in Dordt en daar was het idd ideaal, omdat je er altijd langs liep als je naar buiten ging, maar nu moeten we echt naar het einde van de straat en dat is met een volle zak echt te irritant ver. Wij zijn ook de enige straat van ons stukje dat mee moet doen met de container, drie deuren verder de andere kant op hebben ze nog wel een kliko.
pi_165989709
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:20 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij hadden het in Dordt en daar was het idd ideaal, omdat je er altijd langs liep als je naar buiten ging, maar nu moeten we echt naar het einde van de straat en dat is met een volle zak echt te irritant ver. Wij zijn ook de enige straat van ons stukje dat mee moet doen met de container, drie deuren verder de andere kant op hebben ze nog wel een kliko.
Hier hebben we ook die ondergrondse containers (walburg) en de straat tegenover ons heeft nog wel kliko's. Uiteindelijk hebben een aantal buren hier zelf zo'n container aangeschaft en die zetten ze dan gewoon bij de rest om te laten legen. Misschien een idee voor jou?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  woensdag 21 december 2016 @ 08:30:39 #114
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_167492103
Even schaamteloze reclame voor een evenement dat ik organiseer:

Op Kerstavond als kind met een lampion achter de wijzen aan op weg naar de stal? Ja, het kan! Voor iedereen uit Zwijndrecht en omstreken zal op 24 december opnieuw het Kinderkerstevent plaatsvinden. Vanaf het Raadhuisplein gaan de wijzen om 18.00 uur en om 19.00 uur achter de ster aan.

De route voert door een prachtige wijk van Zwijndrecht, door de Oude Kerk en eindigt op het Norderstedtplein bij een levende kerststal. Het is een klein half uur lopen en onderweg is er van alles te zien en te beleven. Op het plein van het Walburgcollege kunnen de kinderen genieten van de kerststal en chocomelk met wat lekkers. Ouders en begeleiders kunnen genieten van glühwein en de warmte bij 1 van de vuurkorven.

We zien graag de mooiste lampionnen! Maar voor iedereen die geen lampion heeft hebben wij er 1 klaar liggen. We hopen je graag te zien op 24 december!

https://www.facebook.com/Kinderkerstevent/
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_167523283
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 08:30 schreef MaleDuck het volgende:
Even schaamteloze reclame voor een evenement dat ik organiseer:

Op Kerstavond als kind met een lampion achter de wijzen aan op weg naar de stal? Ja, het kan! Voor iedereen uit Zwijndrecht en omstreken zal op 24 december opnieuw het Kinderkerstevent plaatsvinden. Vanaf het Raadhuisplein gaan de wijzen om 18.00 uur en om 19.00 uur achter de ster aan.

De route voert door een prachtige wijk van Zwijndrecht, door de Oude Kerk en eindigt op het Norderstedtplein bij een levende kerststal. Het is een klein half uur lopen en onderweg is er van alles te zien en te beleven. Op het plein van het Walburgcollege kunnen de kinderen genieten van de kerststal en chocomelk met wat lekkers. Ouders en begeleiders kunnen genieten van glühwein en de warmte bij 1 van de vuurkorven.

We zien graag de mooiste lampionnen! Maar voor iedereen die geen lampion heeft hebben wij er 1 klaar liggen. We hopen je graag te zien op 24 december!

https://www.facebook.com/Kinderkerstevent/
Leuk! Ik kijk even hoe mijn peuter uit de opvang komt (vrolijk of moe). We zouden dan wel graag een lampion willen lenen!
  vrijdag 23 december 2016 @ 10:52:49 #116
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_167547120
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:29 schreef Dot. het volgende:

[..]

Leuk! Ik kijk even hoe mijn peuter uit de opvang komt (vrolijk of moe). We zouden dan wel graag een lampion willen lenen!
Leuk, de lampion krijg je cadeau :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_167557715
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2016 10:52 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Leuk, de lampion krijg je cadeau :)
Sorry, een doodop ventje opgepikt vandaag dus toch maar thuisgebleven. Een sirene in de optocht was vast niet wenselijk :X Hopelijk hebben jullie het fijn gehad!
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:14:51 #118
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_167572456
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:07 schreef Dot. het volgende:

[..]

Sorry, een doodop ventje opgepikt vandaag dus toch maar thuisgebleven. Een sirene in de optocht was vast niet wenselijk :X Hopelijk hebben jullie het fijn gehad!
Het is vanavond ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_167573259
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:14 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Het is vanavond ;)
:D Maar goed dat ik niet gisteravond op ben komen dagen :P
pi_167894622
Onze poes is vermist. Ze is een zwart met bruine schildpadpoes en niet gewend om buiten de tuin te komen. Omgeving Centrum/stadhuis.

https://mijndieriszoek.di(...)ermiste-dieren/87860
pi_170015802
Ben momenteel wat aan het rondkijken voor huizen. Wat zijn de goede wijken?

Best nog betaalbaar en goede verbinding met Rotterdam. Hoe is de ontwikkeling van de stad de laatste jaren?
pi_170015941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:36 schreef Craptacular het volgende:
Ben momenteel wat aan het rondkijken voor huizen. Wat zijn de goede wijken?

Best nog betaalbaar en goede verbinding met Rotterdam. Hoe is de ontwikkeling van de stad de laatste jaren?
Welke prijsklasse? Appartement of huis? En nog specifieke wensen?
Ontwikkelingen op welk vlak?

Ik ben er zelf een jaar terug na 35 jaar vertrokken. Geboren, getogen. Ouders wonen er nog.
pi_170016030
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Welke prijsklasse? Appartement of huis? En nog specifieke wensen?
Ontwikkelingen op welk vlak?

Ik ben er zelf een jaar terug na 35 jaar vertrokken. Geboren, getogen. Ouders wonen er nog.
250k/Huis/100+ m2

En verder geen tokkie/erdo/jihad buurt. oO<
pi_170016369
quote:
6s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:47 schreef Craptacular het volgende:

[..]

250k/Huis/100+ m2

En verder geen tokkie/erdo/jihad buurt. oO<
Het westelijke deel van Nederhoven; links van de Kerkweg (jaren 70/80) , Oudelands Ambacht (jaren 80/90). Wil je iets meer karakter dan rondom gemeentehuis maar dan hangt het erg van de straat af. Zitten ook wat volkse straatjes tussen. In de Juliana van Stolbergstraat staan wat leuke jaren 30 huizen te koop. Lindelaan sprak mij ook altijd wel aan.
Wil je nieuwer dan aan de rand met H.I. Ambacht kijken. Volgerlanden.

Walburg ken ik niet heel goed maar heeft ook wel stukken waar je prima kunt wonen volgens mij. Sterrenburg, Noord, Meerdervoort zullen niet zo in je straatje passen.

Geen idee hoe oud je bent, of je al gezin hebt. Verwacht geen bruisend nachtleven ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 05-04-2017 12:14:14 ]
pi_170017038
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het westelijke deel van Nederhoven; links van de Kerkweg (jaren 70/80) , Oudelands Ambacht (jaren 80/90). Wil je iets meer karakter dan rondom gemeentehuis maar dan hangt het erg van de straat af. Zitten ook wat volkse straatjes tussen. In de Juliana van Stolbergstraat staan wat leuke jaren 30 huizen te koop. Lindelaan sprak mij ook altijd wel aan.
Wil je nieuwer dan aan de rand met H.I. Ambacht kijken. Volgerlanden.

Walburg ken ik niet heel goed maar heeft ook wel stukken waar je prima kunt wonen volgens mij. Sterrenburg, Noord, Meerdervoort zullen niet zo in je straatje passen.

Geen idee hoe oud je bent, of je al gezin hebt. Verwacht geen bruisend nachtleven ;)
Thanks! Zal eens op Funda kijken voor die wijken.

Enne Rotterdam is 20 minuten met de Sprinter. Niet onbelangrijk. B-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')