abonnement Unibet Coolblue
pi_149772238
En........ verder met mooie dingetjes spammen! *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_149772277
En toen sloot ik het topic!

Laatste post:
Ja ik denk dat dat wel genoeg is, alleen de capuchon vreet veel stof, want die is gevoerd. Ik heb daarvoor een joggingbroek van mijn moeder uit elkaar gehaald haha! En de rest heb ik uit een stuk stof van 50*150 gehaald waar ik ook al van had gebruikt voor een broekje. Denk dat dit ongeveer een maat 62 is geworden.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_149772627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Door die stomme broekjes van jullie heb ik net zelfs op MP naar een naaimachine zitten zoeken. }:| .
Ze hebben af en toe bij Lidl een leuke aanbieding voor naaimachine en overlockmachine... maar misschien wil je daar niet op wachten :+

Mijn moeder kreeg een naaimachine van mijn vader toen ik geboren was O-)
Kwak
pi_149772872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ze hebben af en toe bij Lidl een leuke aanbieding voor naaimachine en overlockmachine... maar misschien wil je daar niet op wachten :+

Mijn moeder kreeg een naaimachine van mijn vader toen ik geboren was O-)
Baard is as we speak aan het regelen dat zijn moeder haar naaimachine dit weekend voor me meeneemt. :D.

Ik ga op zoek naar stofjes! Waar moest ik ook alweer op letten voor die broekjes? Jersey stof en boordband? Of hoe heet dat?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_149773070
Ja, Jersey/tricot/stretchstof voor het broekdeel en boordstof voor de boordjes. En van 25 cm kun je makkelijk een broekje maken tot maat 74 :)

Let op dat je het broekje in de goede richting knipt, dus dat ie de juiste kant op stretcht!
pi_149773223
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Baard is as we speak aan het regelen dat zijn moeder haar naaimachine dit weekend voor me meeneemt. :D.

Ik ga op zoek naar stofjes! Waar moest ik ook alweer op letten voor die broekjes? Jersey stof en boordband? Of hoe heet dat?
nl: tricot
engels: jersey/jersey knit

en boordstof idd. als je tricot heeeel stretchy is kun je ook restjes stof gebruiken als boord, maar ik vind boordstof fijner.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, Jersey/tricot/stretchstof voor het broekdeel en boordstof voor de boordjes. En van 25 cm kun je makkelijk een broekje maken tot maat 74 :)

Let op dat je het broekje in de goede richting knipt, dus dat ie de juiste kant op stretcht!
echt? ik heb die halve meter echt wel nodig? dan heb ik wel een stukje over, maar zeker geen 25cm in de lengte....

en idd even de stretch de goeie kant op checken. meestal is dat gewoon de breedte van de lap...
Kwak
pi_149773363
Oh het konijnenbroekie nog even in actie spammen, incl zelfgebreid truitje (en jaja, hij stond al in t babytopic dus jullie hoeven niet te reageren :+ )



(met ietwat lullig geplaatst konijn :') )
Kwak
pi_149773784
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nl: tricot
engels: jersey/jersey knit

en boordstof idd. als je tricot heeeel stretchy is kun je ook restjes stof gebruiken als boord, maar ik vind boordstof fijner.

[..]

echt? ik heb die halve meter echt wel nodig? dan heb ik wel een stukje over, maar zeker geen 25cm in de lengte....

en idd even de stretch de goeie kant op checken. meestal is dat gewoon de breedte van de lap...
OK nu ga ik twijfelen of ik niet toch een halve meter had.... Sorry DAD negeer dit maar even :+
pi_149774917
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
Oh het konijnenbroekie nog even in actie spammen, incl zelfgebreid truitje (en jaja, hij stond al in t babytopic dus jullie hoeven niet te reageren :+ )

[ afbeelding ]

(met ietwat lullig geplaatst konijn :') )
Staat hem goed Kwak O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:37:04 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_149775679
Jeetje leuke dingen zeg!!
Knap zeg!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:38:20 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_149775727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 08:46 schreef mignonne het volgende:
Leuk becky! Leuk detail ook dat mouwtje zo. Heb je beide mouwen zo of eentje?
De jurkjes zijn volledig gevoerd O+ ik hou ervan, het geeft zo'n ander afwerkingsniveau.

Kennen jullie deze fb pagina al?
https://www.facebook.com/groups/621201587935844/?fref=nf
  woensdag 18 februari 2015 @ 21:13:16 #12
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149807524
Oh! Wat een tof topic! Ben zelf ook aan het naaien voor dochter en voor buikbaby O+
pi_149818283
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:38 schreef becky27 het volgende:

[..]

De jurkjes zijn volledig gevoerd O+ ik hou ervan, het geeft zo'n ander afwerkingsniveau.

Kennen jullie deze fb pagina al?
https://www.facebook.com/groups/621201587935844/?fref=nf
Ja he? Dat vind ik idd ook van voering. En ik heb dat ook wel met bijvoorbeeld doorstikken langs de randen of een dubbel stiksel bij de zoom ofzo. Maakt het net wat meer af, en net wat netter ook. Goeie groep ook! Heb me aangemeld :D

voor de hobbyista's... ik kwam deze link tegen, patroon staat erbij, mocht je nog een schoudertas voor jezelf of je kind willen maken. :) http://fynnch.blogspot.be/p/tutorials-fynn.html?m=1
:)
pi_149819116
Goede tip Becky! Ik heb me ook aangemeld :)

Becky & Mignonne, die jurkjes zijn echt O+

Goed gelukt die hoodie Sicilia O+ Na m'n vakantie ga ik me er ook aan wagen, stof ligt al klaar :s)
pi_149882620
Ook 1 voor dochter gemaakt :)


En ik heb me ook aangemeld bij de facebook groep, wat ontzettend handig :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_149941792
Leuk ook die hoodie voor je dochter Sicilia!

Ook even mijn project van het moment. Ik ben bezig met een vlaggenlijn. Vlaggen zijn klaar nu (er zijn nog 14 vlaggetjes). Moet alleen nog biaisband ofzo kopen om er echt een vlaggenlijn van te maken :P en dan door voor de lijn voor mijn dochter :D

pi_149954704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:28 schreef Sicilia het volgende:
Ook 1 voor dochter gemaakt :)
[ afbeelding ]

En ik heb me ook aangemeld bij de facebook groep, wat ontzettend handig :D
Ohh deze is ook zo leuk! Hij staat haar ook zo snoezig <3

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuk ook die hoodie voor je dochter Sicilia!

Ook even mijn project van het moment. Ik ben bezig met een vlaggenlijn. Vlaggen zijn klaar nu (er zijn nog 14 vlaggetjes). Moet alleen nog biaisband ofzo kopen om er echt een vlaggenlijn van te maken :P en dan door voor de lijn voor mijn dochter :D

[ link | afbeelding ]
Tof! Mooie kleuren en stofjescombi's
pi_149954751
En ik ben aan het breien gegaan:





In actie:





Patroon is van Paelas.com, een linkje dat Mignonne pas geleden deelde op mijn facebook :)
pi_149955047
O+ heeeel leuk!
Kwak
pi_149955719
Oh wat een leuk broekje! Ik ga sm aan de slag zetten :P

Whoo al dat andere op die site is ook Heel leuk zeg <3
pi_149955786
Oh mooi Elamanilo. Welk garen heb je gebruikt?
pi_149955971
Thanks! Ben er zelf ook blij mee! Ik heb alweer nieuwe wol in de aanslag om er nog eentje te maken :D

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:13 schreef Jore het volgende:
Oh mooi Elamanilo. Welk garen heb je gebruikt?
Dankje, ik heb voor dit broekje deze wol gebruikt: https://www.textielstad.nl/annell-malmedy-50gr-2551.html

Het donker paars en licht paars is met Katia degrade wol gedaan:
http://www.hobbygigant.nl(...)-paars-groen-79.html
en http://dhzh.enstore.com/item/katia---degrade-n-3654
  maandag 23 februari 2015 @ 21:48:34 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149970159
Oh Ela, dat is leuk geworden! Het broekje past ook perfect bij haar vind ik :)


quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Goede tip Becky! Ik heb me ook aangemeld :)

Becky & Mignonne, die jurkjes zijn echt O+

Goed gelukt die hoodie Sicilia O+ Na m'n vakantie ga ik me er ook aan wagen, stof ligt al klaar :s)
Kijk Fazz, het stofje! Wat een geweldige kwaliteit stof trouwens zeg, echt mooi dik/gevoerd!
pi_149989364
Ela, toffe maillot! O+ Je meiske staat hem ook echt geweldig!
Spees, mooie stof idd, en die boordstof past er ook zo mooi bij!
Mooie vlaggenlijn Son! w/
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:34:57 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149990132
Ja die boordjes onder kocht ik een tijd geleden kant en klaar maar ik vond het zo'n moeilijke kleur...blijkt ie hier perfect bij te passen :+. Had die kleur niet voor de buikband maar achteraf vind ik het met wit boven eigenlijk ook leuker. Wat minder ton sur ton.

Ik had ook een rokje gemaakt, voor het eerst met biaisband. Daarna had ik paracetamol nodig :')

Hij past haar ook mooi!

wordt het al saai, steeds dezelfde broekjes? :P

[ Bericht 31% gewijzigd door Spees_Eend op 24-02-2015 14:41:45 ]
pi_149990577
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja die boordjes onder kocht ik een tijd geleden kant en klaar maar ik vond het zo'n moeilijke kleur...blijkt ie hier perfect bij te passen :+. Had die kleur niet voor de buikband maar achteraf vind ik het met wit boven eigenlijk ook leuker. Wat minder ton sur ton.

Ik had ook een rokje gemaakt, voor het eerst met biaisband. Daarna had ik paracetamol nodig :')

Hij past haar ook mooi! [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wordt het al saai, steeds dezelfde broekjes? :P
Ik vind em geweldig O+ boeiend of het t honderdste broekje is :D
En het viel me idd al op dat die boordstof er perfect bij paste :D O+
:)
pi_149991066
Ohhh de foto's! Wat staat ie schattig <3
En die broekjes zijn gewoon tof, daar mag blijvend van gespammed worden ;)
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:18:55 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150020194
Het stoffenspektakel, aanrader of niet? Het is vandaag hier in de buurt.
KuikenGuppy
pi_150020323
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:18 schreef Burdie het volgende:
Het stoffenspektakel, aanrader of niet? Het is vandaag hier in de buurt.
Oh dat lijkt me best leuk om eens naar toe te gaan... helaas vandaag een werkdag.

Trouwens, jij had ook dat jumpsuitje al eens gemaakt toch? Wat voor drukknoopjes heb jij gebruikt? Ik kan geen keuze maken online omdat ik geen idee heb wat handig is en goed werkt....
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:30:23 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150020470
quote:
17s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:24 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Oh dat lijkt me best leuk om eens naar toe te gaan... helaas vandaag een werkdag.

Trouwens, jij had ook dat jumpsuitje al eens gemaakt toch? Wat voor drukknoopjes heb jij gebruikt? Ik kan geen keuze maken online omdat ik geen idee heb wat handig is en goed werkt....
Oja drukknoopjes, dat was hier ook zo'n zoektocht, iets met bomen en bos... Ik heb gewoon maar een starters kit kamsnaps gekocht en die voldeden prima.
Verder gebruik ik vaak prym drukknoopjes. Ik heb ook een zooi 8mm knoopjes uit China laten komen, maar die passen niet in mijn prym tang, waardoor ik ze nauwelijks goed vast krijg. Faal :').
Ik zoek dus nog 8mm prym knoopjes :7.
KuikenGuppy
pi_150020505
Ah, dus die kamsnaps of colorsnaps werken prima voor zo'n pakje? Dan ga ik daar maar gewoon wat van bestellen. Thanks!
pi_150020536
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oja drukknoopjes, dat was hier ook zo'n zoektocht, iets met bomen en bos... Ik heb gewoon maar een starters kit kamsnaps gekocht en die voldeden prima.
Verder gebruik ik vaak prym drukknoopjes. Ik heb ook een zooi 8mm knoopjes uit China laten komen, maar die passen niet in mijn prym tang, waardoor ik ze nauwelijks goed vast krijg. Faal :').
Ik zoek dus nog 8mm prym knoopjes :7.
Mijn ervaring is dat je de 8mm chinese knoopjes ook met een passende tang niet vast genoeg krijgt. Ze lieten heel snel los als er wat kracht op komt te staan. Voor kwijlslapjes oid prima maar voor jumpsuits gebruik ik alleen nog maar prym drukkers.

Met kamsnaps geen ervaring.
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:40:39 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150020690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:33 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je de 8mm chinese knoopjes ook met een passende tang niet vast genoeg krijgt. Ze lieten heel snel los als er wat kracht op komt te staan. Voor kwijlslapjes oid prima maar voor jumpsuits gebruik ik alleen nog maar prym drukkers.

Met kamsnaps geen ervaring.
Oh, dank je! Zou ook wel erg mooi geweest zijn als die het goed deden he :').
Dan zoek ik alsnog 8mm prym drukkers, om een paar kapotte sluitingen van jumpsuit te herstellen. Ik bestel altijd bij fournituren.nl maar daar zie ik e niet (of ik ben scheel?).

@lijn, kamsnaps geven ook een erg leuk effect :Y. Ik vond het wel even klooien voordat je door hebt hoe je ze precies moet knijpen, maar daarna gaan ze prima!
KuikenGuppy
pi_150021071
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, dank je! Zou ook wel erg mooi geweest zijn als die het goed deden he :').
Dan zoek ik alsnog 8mm prym drukkers, om een paar kapotte sluitingen van jumpsuit te herstellen. Ik bestel altijd bij fournituren.nl maar daar zie ik e niet (of ik ben scheel?).

@lijn, kamsnaps geven ook een erg leuk effect :Y. Ik vond het wel even klooien voordat je door hebt hoe je ze precies moet knijpen, maar daarna gaan ze prima!
Ik gebruik altijd de 10mm drukkers van Prym aangezien die bij de lokale stoffenwinkel verkrijgbaar zijn. Zal eens even meezoeken naar de 8mm Pryms.
Gebruik jij de kamsnaps van Prym?
pi_150021117
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, dank je! Zou ook wel erg mooi geweest zijn als die het goed deden he :').
Dan zoek ik alsnog 8mm prym drukkers, om een paar kapotte sluitingen van jumpsuit te herstellen. Ik bestel altijd bij fournituren.nl maar daar zie ik e niet (of ik ben scheel?).

@lijn, kamsnaps geven ook een erg leuk effect :Y. Ik vond het wel even klooien voordat je door hebt hoe je ze precies moet knijpen, maar daarna gaan ze prima!
Top! Ga ik voor die... Vond ze ook wel leuk met al die kleurtjes O+
pi_150021279
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, dank je! Zou ook wel erg mooi geweest zijn als die het goed deden he :').
Dan zoek ik alsnog 8mm prym drukkers, om een paar kapotte sluitingen van jumpsuit te herstellen. Ik bestel altijd bij fournituren.nl maar daar zie ik e niet (of ik ben scheel?).

@lijn, kamsnaps geven ook een erg leuk effect :Y. Ik vond het wel even klooien voordat je door hebt hoe je ze precies moet knijpen, maar daarna gaan ze prima!
De enige die ik kan vinden van Prym in 8mm zijn met een dichte bovenkant. Als ik in deze catalogus kijk zie ik de openring drukkers alleen vanaf 10mm staan.
pi_150021566
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Ela, dat is leuk geworden! Het broekje past ook perfect bij haar vind ik :)

[..]

Kijk Fazz, het stofje! Wat een geweldige kwaliteit stof trouwens zeg, echt mooi dik/gevoerd!
[ afbeelding ]
Wat een leuk fotomodel (in je andere post) en broekje. Weet jij toevallig waar Fazzoletti die stof vandaan heeft of welk merk het is?
Ik wil hem eigenlijk ook voor mijn kleine E.
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:39:37 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150022268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:01 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

De enige die ik kan vinden van Prym in 8mm zijn met een dichte bovenkant. Als ik in deze catalogus kijk zie ik de openring drukkers alleen vanaf 10mm staan.
Bedankt, ik had er nog niet aan gedacht op de site van prym te kijken /faal :').

Kamsnaps gebruik ik idd ook van prym, dan kan het allemaal met dezelfde tang, dat vond ik wel zo handig.
KuikenGuppy
pi_150022384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:11 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Wat een leuk fotomodel (in je andere post) en broekje. Weet jij toevallig waar Fazzoletti die stof vandaan heeft of welk merk het is?
Ik wil hem eigenlijk ook voor mijn kleine E.
Ze heeft hem bij een winkeltje in een dorp gehaald, ik heb geen idee wat t merk is! Was maar 5 euro voor een halve meter :o

Ik heb die prym ook trouwens, met knoopjes erbij. Maar ik durf nog niet :')
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:47:36 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150022504
Gewoon op een proeflapje oefenen, na twee keer kan je het. :Y.
KuikenGuppy
pi_150022537
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ze heeft hem bij een winkeltje in een dorp gehaald, ik heb geen idee wat t merk is! Was maar 5 euro voor een halve meter :o

Ik heb die prym ook trouwens, met knoopjes erbij. Maar ik durf nog niet :')
Thanks voor je reactie ga ik Fazzoletti spammen :)
pi_150023168
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ze heeft hem bij een winkeltje in een dorp gehaald, ik heb geen idee wat t merk is! Was maar 5 euro voor een halve meter :o

Ik heb die prym ook trouwens, met knoopjes erbij. Maar ik durf nog niet :')
Wat burd zegt, gewoon een keer proberen op een restje stof, t is niet moeilijk :)
Wel verstandig om de stof waar je knoopjes in zet (of t nou kam of prym drukkers zijn) even te verstevigen met bijv wat vlieseline. Is niet altijd nodig, maar als je wat krijgt moet zetten om de knoopjes los te maken dan is t wel fijn als je de stof niet in een keer aan gort trekt :')
:)
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:24:48 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150023643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat burd zegt, gewoon een keer proberen op een restje stof, t is niet moeilijk :)
Wel verstandig om de stof waar je knoopjes in zet (of t nou kam of prym drukkers zijn) even te verstevigen met bijv wat vlieseline. Is niet altijd nodig, maar als je wat krijgt moet zetten om de knoopjes los te maken dan is t wel fijn als je de stof niet in een keer aan gort trekt :')
Goede tip :D
KuikenGuppy
pi_150023998
Krijgt :') gut.... kracht natuurlijk.
:)
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:07:28 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150029082
Nou, ¤50 lichter maar wel wat meters stof rijker :+.
Ik kan alleen niet zeggen dat je echt iets mist als je niet gaat, echt leuke aanbiedingen waren er nauwelijks. Kan je net zo goed online bestellen ;).
En het was heeeeeeel druk :X terwijl ik op een rustig moment kwam :').
KuikenGuppy
pi_150029337
Haha, ik vind het echt superleuk om van die drukknoopjes erin te drukken met die tang :D Ik heb ook gewoon zo'n prym tang en knoopjes, die verkopen ze hier in het naaiwinkeltje in een heleboel maten ook.

Vandaag deed ik de Skill Combinatie:

Men neme een oude trui:


Een broekje van de Zara voor het model, past precies uit de mouwen!


Met zelf-gebreide boordjes:


Niet gestreken :') En er komt nog een koordje bovenin:


De pootjes zijn trouwens wel even breed, dat zit een beetje gevouwen op de foto zie ik :)
pi_150029744
geweldig wat een duizendpoot ben je toch Ela O+ O+
:)
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:20:57 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150044530
Oooh wat slim bedacht, die gebreide boordjes! Leuk hoor! :)

Vraagje... wat kan je eigenlijk van gewoon katoen maken voor een jongen :? broekjes en pakjes en shirtjes wil ik van tricot (of vergelijkbaar rekbare stof) maken, maar gewoon katoen... :? Ik kom niet veel verder dan een overhemdje, maar er is vast meer te verzinnen.
KuikenGuppy
pi_150046758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:20 schreef Burdie het volgende:
Oooh wat slim bedacht, die gebreide boordjes! Leuk hoor! :)

Vraagje... wat kan je eigenlijk van gewoon katoen maken voor een jongen :? broekjes en pakjes en shirtjes wil ik van tricot (of vergelijkbaar rekbare stof) maken, maar gewoon katoen... :? Ik kom niet veel verder dan een overhemdje, maar er is vast meer te verzinnen.
Ik heb een heel leuk retro tuinbroekje van katoen. Met pofpijpjes en een strik op de schouders. Sowieso vind ik pofbroekjes erg leuk en die kunnen heel makkelijk met katoen :)

Ik heb ook ergens een blog gezien met alleen maar jongenspatronen. Ik ga even zoeken :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:10:18 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150047040
Ik heb een abonnement op de Ottobre, daar staan ook vooral patronen met jersey in eigenlijk. Ja, jurkjes en rokjes, maar die staan kuiken zo gek :+.
KuikenGuppy
pi_150048373
Oh, het zijn een heleboel blogs, maar dit bedoelde ik: http://www.danamadeit.com/celebrate-the-boy :)

Deze vind ik erg leuk! http://www.danamadeit.com/2010/02/greenthumb.html Helaas zonder patroon...
pi_150058128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:20 schreef Burdie het volgende:
Oooh wat slim bedacht, die gebreide boordjes! Leuk hoor! :)

Vraagje... wat kan je eigenlijk van gewoon katoen maken voor een jongen :? broekjes en pakjes en shirtjes wil ik van tricot (of vergelijkbaar rekbare stof) maken, maar gewoon katoen... :? Ik kom niet veel verder dan een overhemdje, maar er is vast meer te verzinnen.
In de grotere maten(vanaf 92 oid) heeft Ottobre ook wel patronen voor katoen. Soms ook wel in de kleinere maten. Broeken kunnen ook goed van katoen, ik heb uit de knippie ooit een bodywarmer gehaald weet ik. De knippie is wel weer heel erg op katoen gericht, maar meestal vind ik de patronen die daarin staan weer niet zo...
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:23:05 #54
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150058648
Hoi Burdie, Een vriendin heeft van katoen dunne tuinbroekjes gemaakt voor voorjaar/zomer.
Dit patroon gebruikte ze volgens mij. Ze heeft 1 omkeerbaar en 1 enkele gemaakt. Erg fijn voor het voorjaar en de dagen waarop het in de zomer 20 graden is ipv 30.

Kamsnaps kun je trouwens ook kopen bij kleurenmix.nl (mag ik hier eigenlijk websites posten?)
pi_150058727
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:34 schreef Dot. het volgende:
Oh, het zijn een heleboel blogs, maar dit bedoelde ik: http://www.danamadeit.com/celebrate-the-boy :)

Deze vind ik erg leuk! http://www.danamadeit.com/2010/02/greenthumb.html Helaas zonder patroon...
Dit is ook een erg leuke: http://www.zonen09.com/!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_150061611
*O* Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien! O+

pi_150061637
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:23 schreef Lijnloos het volgende:
*O* Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien! O+

[ afbeelding ]
Wel potverpee, ik wil ook!
pi_150061742
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:23 schreef Lijnloos het volgende:
*O* Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien! O+

[ afbeelding ]
O, wat een leukerd <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150062047
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:23 schreef Lijnloos het volgende:
*O* Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien! O+

[ afbeelding ]
Omg wat ontzettend leuk en schattig!
pi_150063200
Supercute Lijnloos!
Kwak
pi_150063222
Wow leuk zeg lijnloos! Was het moeilijk? Waar heb je het patroontje van?
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:32:31 #62
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150063723
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:23 schreef Lijnloos het volgende:
*O* Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien! O+

[ afbeelding ]
Wat is ie goed gelukt zeg!!!
Ik ben nu bezig met in elkaar zetten, maar vind het nog wel lastig, en spannend enzo ;)

Patroon is van kiind.
pi_150064418
Tnx Dames...

En Spees wat pessie zegt, patroon is van kiind (http://kiind.nl/articles/430/Eenjumpsuitomzelftemaken.html) en het is dus best te doen als noob. Ik heb wel wat hulp op FB gehad voor dingen die ik niet wist en het was uitdagend maar heel leuk om te doen. Kwestie ook van de tijd ervoor nemen en niet in 1 uurtje willen afmaken. Scheelt een boel.
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:27:07 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150065480
Leuk, lijn! *O*
KuikenGuppy
pi_150065600
En hoe lang heb je er dan grofweg over gedaan lijnloos? :')

Ik wil ook heel veel, maar krijg groeiend koudwatervrees door alle toffe dingen hier. Ken mezelf, dan loop ik ergens tegenaan en dan laat ik het versloffen, of afmaken door mn moeder ofzo....
pi_150066302
LB, ik heb vorige week een avond gebruikt om de stof te knippen en alles klaar te maken voor het naaien. Daarna nog 2/3 ochtendjes om de boel in elkaar te zetten.
pi_150066432
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:52 schreef Lijnloos het volgende:
LB, ik heb vorige week een avond gebruikt om de stof te knippen en alles klaar te maken voor het naaien. Daarna nog 2/3 ochtendjes om de boel in elkaar te zetten.
Ik denk dat dit sowieso wel een realistische tijdsbesteding is, onervaren of niet. Als je een beetje netjes wilt werken dan ben je al zo een kwart van de tijd bezig met netjes op elkaar spelden en goed kijken hoe dingen moeten. Het is niet heel ingewikkeld en met de plaatjes en uitleg op de site erbij, is het echt goed te doen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150066497
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:52 schreef Lijnloos het volgende:
LB, ik heb vorige week een avond gebruikt om de stof te knippen en alles klaar te maken voor het naaien. Daarna nog 2/3 ochtendjes om de boel in elkaar te zetten.
:o Dat valt mee inderdaad!
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:30:42 #69
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150072888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:o Dat valt mee inderdaad!
Tot nu toe vond ik de hals en beenboordjes aanzetten het lastigs. Maar ik hadf nog nooit iets met een tweeling naald gedaan.
Tip voor het patroon op de stof: een aqua trick marker gebruiken en netjes streepjes zetten op de stof. Ik ben nogal precies :@ en zo kon ik gewoon het lijntje volgen.
Mijn zus heeft een lockmachine die ik mag gebruiken om de grote boorden aan te zetten. Lijn, hoe heb jij dat gedaan? En hoe heb je het vanbinnen afgewerkt?
pi_150073984
Ipv lock heb ik zigzagsteek gedaan, en de randjes netjes afgeknipt met een beetje marge.
  zondag 1 maart 2015 @ 09:21:46 #71
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150170739
Weet niet of het al gepost is, maar vanaf vandaag begint de stoffenbeurs weer. Den haag is de eerste locatie, Spuiplein.

http://www.stoffenbeurs.nl
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 1 maart 2015 @ 12:20:04 #72
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150173887
Lijnloos,
Wat is je pakje super gaaf zeg! Mijn complimenten!
  zondag 1 maart 2015 @ 14:34:56 #73
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150176963
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:21 schreef Mariposas het volgende:
Weet niet of het al gepost is, maar vanaf vandaag begint de stoffenbeurs weer. Den haag is de eerste locatie, Spuiplein.

http://www.stoffenbeurs.nl
Ik ben net geweest en heb schandalig ingekocht...

Effen zwarte sweat/tricot
Effen grijze tricot
Effen petrol tricot
Grijze boordstof
Petrol boordstof
Stenzo tricot met groenblauwe wiebertjes
Stenzo tricot met oranje geel bruin blauwe cirkeltjes
Jeanskleurige tricot (goedkoper synthetisch spul)
Grijs katoen met autos
Beige katoen met snorren
Zigzagstrepen katoen in geel blauw groen bruin
Grijsblauwe katoen met indiaantjes en beertjes en poezen
Beige linnen stof

:@

Ik had nog liggen:
geel met zwarte sterren tricot
bruin met sterren en raketten tricot
grijs met wasberen tricot

:@

Het plan: broekjes en evt sweatshirtjes voor nu
Korte broekjes en bloesjes en broekjes en tshirts voor de lente en zomer, en nog op zoek naar een leuk patroon voor katoenen pakje met korte pijpjes voor de zomer


:7 dusss
Kwak
  zondag 1 maart 2015 @ 14:38:03 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150177065
Heb je foto's kwak? :o ik denk dat ik volgende week in Eindje ook ga. Veel keuze ik tricot/Jersey?

Bedankt iedereen nog voor de prymtips trouwens! Ik las dit op mn werk en daarna vergeten te reageren :).
  zondag 1 maart 2015 @ 14:47:42 #75
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150177340
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb je foto's kwak? :o ik denk dat ik volgende week in Eindje ook ga. Veel keuze ik tricot/Jersey?

Bedankt iedereen nog voor de prymtips trouwens! Ik las dit op mn werk en daarna vergeten te reageren :).
Niet veel meer keuze dan online, maar wel fijn om t in t echt te zien en voelen. En goed kijken naar de kramen met aambiedingen voor effen tricot en de couponnetjes van stenzo enzo!







Snorren liggen op de kop zie ik...
Kwak
  zondag 1 maart 2015 @ 14:55:10 #76
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150177549
Leuk! Jij kan wel ff vooruit :7
  zondag 1 maart 2015 @ 15:00:07 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150177704
Oh, toffe stofjes Kwakz! Alleen die snorren, dat heb ik echt nooit begrepen geloof ik...
  zondag 1 maart 2015 @ 15:38:51 #78
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150178853
Goeie stofjes!

Ik ben nu stof aan het verven en stempelen as we speak, ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken :D
pi_150181398
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 15:00 schreef mousemicky het volgende:
Oh, toffe stofjes Kwakz! Alleen die snorren, dat heb ik echt nooit begrepen geloof ik...
Dit ja :Y
Maar de rest is echt heel leuk!

Ik wilde ook, maar kon niet jammer genoeg :(
28 maart is het in Delft, dus dan ga ik maar kijken denk ik.
  zondag 1 maart 2015 @ 16:49:53 #80
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150181523
Ja ach, ik vond dit wel lekker dun en zacht, achteraf ook niet echt zijn kleur die stof dus misschien maak ik er wel een heel dun slaapzakje van.
Kwak
pi_150181538
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Niet veel meer keuze dan online, maar wel fijn om t in t echt te zien en voelen. En goed kijken naar de kramen met aambiedingen voor effen tricot en de couponnetjes van stenzo enzo!
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Snorren liggen op de kop zie ik...
r
Gaaf!! Hele goeie buit Kwak!

Ik ben voor Minke aan het rondkijken voor een leuk stofje voor een jurk maar kan niks vinden wat we allebei leuk vinden :') misschien toch maar haar keus bestellen...
pi_150181659
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ach, ik vond dit wel lekker dun en zacht, achteraf ook niet echt zijn kleur die stof dus misschien maak ik er wel een heel dun slaapzakje van.
:D
Dun en zacht is wel fijn.

Ik vind die indiaantjes echt onwijs schattig.
Mooie kleur ook!
  maandag 2 maart 2015 @ 06:36:40 #83
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_150204214
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:47 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dit ja :Y
Maar de rest is echt heel leuk!

Ik wilde ook, maar kon niet jammer genoeg :(
28 maart is het in Delft, dus dan ga ik maar kijken denk ik.
Son de 13e is het Stoffenspektakel in de ahoy. Die vind ik veel beter met meer keus dan de stoffenbeurs in delft.
  maandag 2 maart 2015 @ 06:37:26 #84
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_150204217
Leuke stoffen kwakzor, ben benieuwd naar he creaties.
  maandag 2 maart 2015 @ 06:39:23 #85
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_150204224
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 15:38 schreef elamanilo het volgende:
Goeie stofjes!

Ik ben nu stof aan het verven en stempelen as we speak, ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken :D
Heel benieuwd! Daar wil ik binnenkort mezelf ook aan wagen. Ik heb sinds gisteren een naaikamer dus alle ruimte en ik kan mijn zooi laten liggen.
pi_150204261
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 06:36 schreef becky27 het volgende:

[..]

Son de 13e is het Stoffenspektakel in de ahoy. Die vind ik veel beter met meer keus dan de stoffenbeurs in delft.
Ja maar dan ben ik er niet!
(En anders had ik ook mijn dame mee moeten nemen en dat vind ik ook niet ideaal)
  maandag 2 maart 2015 @ 21:21:10 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150230799
Hoi, Speesbroek hier.

Ik vind m zelf niet zo geweldig, denk vooral door de boordkleur. T is toch mn smaak niet zo. Maar objectief gezien is ie goed gelukt, en ik heb al een fan van deze dus hij komt goed terecht.

Dit is zo leuk om te doen!
  maandag 2 maart 2015 @ 21:26:27 #88
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_150231043
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi, Speesbroek hier.
[ afbeelding ]
Ik vind m zelf niet zo geweldig, denk vooral door de boordkleur. T is toch mn smaak niet zo. Maar objectief gezien is ie goed gelukt, en ik heb al een fan van deze dus hij komt goed terecht.

Dit is zo leuk om te doen!
Ik heb het ook meer dan eens de speesbroek genoemd :D .

En ik kom er maar niet aan toe nog :'( .

Ik vind um wel leuk!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_150231834
Ooh je stofje! Ik wil er voor O ook een maken, maar vind alleen dat mini-patroontje
  maandag 2 maart 2015 @ 21:47:32 #90
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150231903
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh je stofje! Ik wil er voor O ook een maken, maar vind alleen dat mini-patroontje
Oh maar die gebruik ik gewoon! Zelf wat ruimer eromheen tekenen en wat langer maken (eventueel met een passend broekje erbij om de lengte te checken). Tot nu toe gaat dat goed en kan bijna geen toeval meer zijn na broekje nummer 7 ofzo :+
pi_150232055
Haha. Soms is het leven zo logisch he :D
pi_150232950
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi, Speesbroek hier.
[ afbeelding ]
Ik vind m zelf niet zo geweldig, denk vooral door de boordkleur. T is toch mn smaak niet zo. Maar objectief gezien is ie goed gelukt, en ik heb al een fan van deze dus hij komt goed terecht.

Dit is zo leuk om te doen!
O+ Echt! *zoekt naaicursus* en tijd-winkel :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 2 maart 2015 @ 22:21:06 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150233198
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:14 schreef JufMariska het volgende:

[..]

O+ Echt! *zoekt naaicursus* en tijd-winkel :{
Naaicursus heb ik ook niet gedaan joh :+ wel handig als je iemand kent die het even een keer voor kan doen. En tijd... Ik heb een baan, een peuter en een baby en het lukt! *O* dit kost je echt maar een uurtje. Korter nog als alles mee zit :)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 07:59:06 #94
73386 Fazz
onderweg
pi_150239383
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Ela, dat is leuk geworden! Het broekje past ook perfect bij haar vind ik :)

[..]

Kijk Fazz, het stofje! Wat een geweldige kwaliteit stof trouwens zeg, echt mooi dik/gevoerd!
[ afbeelding ]
Wat is ie leuk geworden Spees! O+

Beter dan het origineel :') gelukkig heb ik nog genoeg stof voor een herkansing ;)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 08:53:39 #95
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_150239901
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh maar die gebruik ik gewoon! Zelf wat ruimer eromheen tekenen en wat langer maken (eventueel met een passend broekje erbij om de lengte te checken). Tot nu toe gaat dat goed en kan bijna geen toeval meer zijn na broekje nummer 7 ofzo :+
:Y Het is echt zoveel makkelijker dan het lijkt! Ik heb laatst eenzelfde broekje gemaakt op peuter, baby en knuffelformaat, allemaal geïnspireerd op hetzelfde model!
Oude (on)bekende.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:43:47 #96
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150251080
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 06:39 schreef becky27 het volgende:

[..]

Heel benieuwd! Daar wil ik binnenkort mezelf ook aan wagen. Ik heb sinds gisteren een naaikamer dus alle ruimte en ik kan mijn zooi laten liggen.
Mijn eerste probeersel is met Dylon textielverf, eigenlijk bedoelt om je hele kledingstuk te kleuren, maar ik heb nog geen tube textielverf in huis en deze wel ;) Dus ik moest nat stempelen en daardoor liepen sommige wat uit, maar ook dat geeft best wel een leuk effect al zeg ik het zelf! En voor zo'n eerste keer ben ik ook erg blij met het resultaat:

Ingredienten:
- een simpel wit shirtje van de zeeman
- een laken of stuk katoen
- dylon textielverf Flamingo roze
- oud sponsje
- houten textiel stempel
- plantenspuit

Eerst maakte ik de stof licht roze door een waterige oplossing van de textielverf te maken en het shirtje + laken er kort in de leggen. Stof gewassen en gedroogd. Daarna maakte ik een sterke oplossing met weinig water en veel kleurstof en zoog dit op met een sponsje. Mijn houten stempel drukte ik vervolgens op de spons om er kleur op te krijgen. De stof maakte ik een beetje vochtig door er wat water op de spuiten met een plantenspuit. En daarna stempelde ik met de houten stempel op de stof. Goed laten drogen, uitgespoeld en gewassen en hier is het resultaat:


Daarna maakte ik er een jurkje van:


In actie:






Ik heb nog een stukje stof over, dat wordt een rokje of kort broekje :)
pi_150251309
Wauw Ela _O_ Superlief geworden!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:53:22 #98
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150251401
Thanks, ik ben ook echt benieuwd naar textiel stempelen met van die tube verf! Dat wordt het volgende project :)
pi_150252102
Ohhh leuk ela! O+ Wat staat die kleur haar ook prachtig!

Ik krijg binnenkort naailes van m'n schoonmoeder! Helemaal zin in *O*
pi_150252381
Oooh die creaties O+

Ik moet maar eens een weekend op knutselles bij mijn moeder.
En dan nog ergens tijd vandaan toveren

(Geloof dat dat babyboek ook niet vordert nog, ben nog niet eens bij het inplakken van de echo's, misschien handig als ik daar eerst start)
pi_150252401
Ela O+
pi_150252502
O+ Wederom: Wow! _O_
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:39:19 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150253031
Wow ela! Wat ben jij creatief zeg! Dat je dit überhaupt kunt bedenken vind ik echt al knap!
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:42:06 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150275694
Hee wat super leuk zeg, Ela! Mooi geworden!
pi_150276872
Ela O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:04:11 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150278073
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:43 schreef elamanilo het volgende:

Wow! Hier kom ik voor uit de lurkstand! :o
Wat een poppetje en wat ongelooflijk (leuk) dat je zo'n heel project maakt van een jurkje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:24:02 #107
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150282319
Aww lieve reacties! Erg leuk om te doen, zelf stof kleuren en stempelen. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk was, maar ik kon het echt even 'tussendoor' doen :D

En voor het jurkje heb ik heel simpel de bovenste helft van het shirt gebruikt en dan een rechthoekige lap er gerimpeld tegenaan genaaid, hartstikke makkelijk dus!

Nu nog iets leuks doen met het restje stof :)
pi_150282365
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:24 schreef elamanilo het volgende:
Aww lieve reacties! Erg leuk om te doen, zelf stof kleuren en stempelen. Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk was, maar ik kon het echt even 'tussendoor' doen :D

En voor het jurkje heb ik heel simpel de bovenste helft van het shirt gebruikt en dan een rechthoekige lap er gerimpeld tegenaan genaaid, hartstikke makkelijk dus!

Nu nog iets leuks doen met het restje stof :)
Een poppenjurkje van dezelfde stof O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:26:46 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_150282411
Omg ela, wat cute!!
disclaimer
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:34:45 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150282678
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:25 schreef GotC het volgende:

[..]

Een poppenjurkje van dezelfde stof O+
+1!
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:19:55 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150288287
Ja hier is de langspeelplaat weer. Maar het stofje is zo mooi! Dus toch maar weer even delen. Nog wat te groot, mooi voor de lente!

Vond t stofje wat dun dus heb hem op goed geluk gevoerd met een oud stretch shirt van mezelf. Goed gelukt!


pi_150288412
Spees! Echt superleuk

Ela O+ geweldig
pi_150306366
Ela O+ _O_

Spees!! Ook weer zo leuk O+

Als ik dit lees en zie he, denk ik "dat wil ik ook, straks bestel ik stofjes en ga ik aan de slag" uiteindelijk zet ik het nooit door! Dikke faal -O-
♥ J & S
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:29:26 #114
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150307390
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:34 schreef klaprooss het volgende:
Ela O+ _O_

Spees!! Ook weer zo leuk O+

Als ik dit lees en zie he, denk ik "dat wil ik ook, straks bestel ik stofjes en ga ik aan de slag" uiteindelijk zet ik het nooit door! Dikke faal -O-
Gewoon een keer beginnen joh! Heb je misschien een moeder met wat stofjes en een naaimachine? Kun je het eerst even proberen.

Ik heb gisteren ook een mutsje bijna volledig in elkaar gezet. Nu nog even kijken naar een patroon voor newborn slofjes O+
pi_150307437
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:34 schreef klaprooss het volgende:
Ela O+ _O_

Spees!! Ook weer zo leuk O+

Als ik dit lees en zie he, denk ik "dat wil ik ook, straks bestel ik stofjes en ga ik aan de slag" uiteindelijk zet ik het nooit door! Dikke faal -O-
Same here. Faalbuddies worden? O+
pi_150308282
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Gewoon een keer beginnen joh! Heb je misschien een moeder met wat stofjes en een naaimachine? Kun je het eerst even proberen.

Ik heb gisteren ook een mutsje bijna volledig in elkaar gezet. Nu nog even kijken naar een patroon voor newborn slofjes O+
New born slofjes O+ Hebbie leuk patroontje?
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:21:19 #117
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150308545
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:08 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

New born slofjes O+ Hebbie leuk patroontje?
Ik heb nu dit patroon gevonden maar eigenlijk wil ik van die übersimpele: tricot onderkant/bovenkant en dan boordstof rond de enkels. Ik heb nog van die slofjes liggen dus ga misschien zelf kijken of ik iets kan tekenen.
pi_150308578
oh ja, dat lijkt mij ook leuker en lekkerder zitten. Ben benieuwd naar je uitkomst
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:23:28 #119
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150308605
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:22 schreef Lijnloos het volgende:
oh ja, dat lijkt mij ook leuker en lekkerder zitten. Ben benieuwd naar je uitkomst
Als ik zelf ga tekenen stuur ik je het patroon wel ;)
pi_150308613
^O^
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:42:15 #121
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150309192
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150309528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:30 schreef L-E het volgende:

[..]

Same here. Faalbuddies worden? O+
Faaltriplet-boks :W Ik zet Spees wel gewoon aan het werk, mijn talent ligt bij bestellen :Y)
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:00:21 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150309681
Faalclub unite! Ik ben echter heel erg goed in marktplaats, Facebook en webshops afstruinen, dus mijn kind heeft al 6 pakjes klaarliggen (in maat 50-62) ^O^
pi_150310038
Gaaf geworden pessie!!! _O_
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:08:46 #125
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150311698
Spees <3 Dat is echt een heel schattig stofje, en leuke boorden eraan! Wat wordt je kleine meisje alweer groot :o O+ Zo een wat ruimer broekje staat d'r ook wel heel lief trouwens.

Pessie, wat een schatje <3 Als ik nog eens een keer een babytje krijg, dan ga ik ook van die jumpsuits maken (wel van te voren, want als het eenmaal geboren is, dan heb ik de eerste tijd vast geen tijd :') )
En die slofjes zijn ook leuk, die zet ik ook op de to-do list :)

Klap: Kom hier samen naaien!!
pi_150312216
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:54 schreef Mineola het volgende:

[..]

Faaltriplet-boks :W Ik zet Spees wel gewoon aan het werk, mijn talent ligt bij bestellen :Y)
*sluit aan bij faalbuddies unietet* als ik over 800 jaar mijn 6 half-affe breiprojecten klaar heb ga ik misschien wel naaien -O-
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:08:15 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150314039
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:08 schreef elamanilo het volgende:
Spees <3 Dat is echt een heel schattig stofje, en leuke boorden eraan! Wat wordt je kleine meisje alweer groot :o O+ Zo een wat ruimer broekje staat d'r ook wel heel lief trouwens.

Pessie, wat een schatje <3 Als ik nog eens een keer een babytje krijg, dan ga ik ook van die jumpsuits maken (wel van te voren, want als het eenmaal geboren is, dan heb ik de eerste tijd vast geen tijd :') )
En die slofjes zijn ook leuk, die zet ik ook op de to-do list :)

Klap: Kom hier samen naaien!!
Ja die slofjes zijn leuk! Die had Kwis volgens mij ook in drie minuten af :+ dus dat moet goed te doen zijn!

Ja, de wijdte van het broekje staat haar goed! Maar hij zakt wel steeds ver over haar voetjes dus heb m toch nog even weggelegd :)

Ik wil ook nog een mooie stoere jogging/harembroek voor Sil maken voor in de zomer, ga ik zondag even op de beurs voor een stof kijken. Heeft iemand daar nog een leuk patroon van? Of zal ik gewoon een broek van hem omtrekken? De faalkans is denk ik wel wat groter in maat 92 dan in 62 he :7

Oh which reminds me, ik moet me nog ff aanmelden voor die patronengroep van Becky!
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:18:07 #128
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150314295
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja die slofjes zijn leuk! Die had Kwis volgens mij ook in drie minuten af :+ dus dat moet goed te doen zijn!

Ja, de wijdte van het broekje staat haar goed! Maar hij zakt wel steeds ver over haar voetjes dus heb m toch nog even weggelegd :)

Ik wil ook nog een mooie stoere jogging/harembroek voor Sil maken voor in de zomer, ga ik zondag even op de beurs voor een stof kijken. Heeft iemand daar nog een leuk patroon van? Of zal ik gewoon een broek van hem omtrekken? De faalkans is denk ik wel wat groter in maat 92 dan in 62 he :7

Oh which reminds me, ik moet me nog ff aanmelden voor die patronengroep van Becky!
Als je een joggingbroekje (bijv. van de Zara) werkt heel goed om als patroon te gebruiken, als je met rekbare stof wil naaien. Je kunt zelf evt. nog aanpassingen maken, benen langer of juist korter (tot de knieen bijv). of iets breder, als je een maat groter wilt :)
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:40:54 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150314936
Thanx ela, dan ga ik het zo aanpakken! Eerst nog een stof vinden, want ik vind veel van die leuke printjes voor Sils leeftijd wat pyjama-achtig.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:36:41 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150357115
Ik weet niet of dit tegen de policy is dus ik zet het even onder een spoiler. Kwisted die hier lang mee gepost heeft op fok (en mij geleerd heeft de broekjes te maken :P) is een webshopje begonnen met haar zelfgemaakte spullen en ik gun haar wel wat FOK!ers als likers/buyers O+. Ze is echt pas net begonnen, maar heeft echt toffe dingen gemaakt al! Het heet Studio Nou&Of en ze maakt kleertjes, kwijlsjaaltjes, kraamcadeautjes, etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150381099
Nieeeeet! Ik ben creatief bezig geweest!
Ik heb een bosui gefilt!

En om eerlijk te zijn, ik ben er stiekem best trots op! Aller eerste keer met vervilten bezig geweest en tja ik vond het leuk!

Kiek nou O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



Het idee is om meer groenten en fruit te gaan maken! Ben benieuwd of het er steeds beter uit gaat zien :)
♥ J & S
  zaterdag 7 maart 2015 @ 11:25:48 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_150381136
Een bosui ook echt, of all things! :D
Ik vind m keileuk!
disclaimer
pi_150381429
Echt he :') !

Thnx!
hier was een tutorial van.. Ik kan dat toch niet zelf bedenken :+ ! Maar nu ga ik los, bietjes, wortel en krop sla staan op het programma
♥ J & S
pi_150381521
Klap *O*
pi_150381617
superleuk! :D O+
:)
pi_150381866
Leuk Klaprooss!!



Nummer 3 is klaar, gehaakt op 4,5. Voor nu even de laatste beer.. Ik moet er nog 1 op bestelling maken....

Volgende project is Shark-a-Jack uit de nieuwste van DenDennis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_150393219
Wat schattig vicky!
♥ J & S
  zondag 8 maart 2015 @ 09:23:13 #138
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150412260
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 11:24 schreef klaprooss het volgende:
Nieeeeet! Ik ben creatief bezig geweest!
Ik heb een bosui gefilt!

En om eerlijk te zijn, ik ben er stiekem best trots op! Aller eerste keer met vervilten bezig geweest en tja ik vond het leuk!

Kiek nou O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]

Het idee is om meer groenten en fruit te gaan maken! Ben benieuwd of het er steeds beter uit gaat zien :)
Nohhhhh, dat moet ik ook <3 <3

Vicky, het wordt een hele verzameling beren, ze zijn echt heel leuk!
  zondag 8 maart 2015 @ 10:42:14 #139
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150413203
Jullie zijn echt leuk bezig zeg! En die berenfamilie O+
pi_150625134
Ik heb een verzoek aan alle handige mama's met een naaimachine. Collega van mijn man is met 28 weken bevallen van een dochter, we willen een pakket samenstellen met daarin onder andere een superleuk pakje in een kleine maat (omdat deze mama en papa logischerwijs hun handen en hoofd vol hebben aan andere zaken), maar waar ik twee jaar geleden ook al tegenaan liep: alles wat ik kan vinden vinden we niet leuk genoeg. Is er iemand die, uiteraard tegen vergoeding, een pakje (of jumpsuit?) wil naaien in maat 40? Ik heb een (jongens)pakje in 40 liggen, dus ik zou de afmetingen kunnen doorgeven mocht dat nodig zijn.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 07:50:10 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150625180
Ja hoor LE :)
KuikenGuppy
  zaterdag 14 maart 2015 @ 09:54:54 #142
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150626430
+1 als je nog meer nodig hebt ;) :)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 10:06:12 #143
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150626552
Leuk idee LE! Ik kan alleen broekjes goed en dat is denk ik niet heel fijn in die maat, maar mocht je die toch willen dan geef maar een gil :)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 10:10:42 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150626601
LE, is het meisje al groot genoeg voor maat 40? Ik kwam voor iemand anders deze jasjes tegen, geschikt voor op de IC en als voorloper op echte kleertjes.
Heel simpel en snel te maken ook.
http://www.eymm.com/product/free-nicu-friendly-smocks/
KuikenGuppy
pi_150626613
Jullie zijn de bom, thanks! Ik pm je vanavond Burdie :)
pi_150626814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 07:45 schreef L-E het volgende:
Ik heb een verzoek aan alle handige mama's met een naaimachine. Collega van mijn man is met 28 weken bevallen van een dochter, we willen een pakket samenstellen met daarin onder andere een superleuk pakje in een kleine maat (omdat deze mama en papa logischerwijs hun handen en hoofd vol hebben aan andere zaken), maar waar ik twee jaar geleden ook al tegenaan liep: alles wat ik kan vinden vinden we niet leuk genoeg. Is er iemand die, uiteraard tegen vergoeding, een pakje (of jumpsuit?) wil naaien in maat 40? Ik heb een (jongens)pakje in 40 liggen, dus ik zou de afmetingen kunnen doorgeven mocht dat nodig zijn.
Ik heb juist een pakje gemaakt dat mijn uk niet past omdat het erg smal valt (en lengte werd ook krap). Als je de boorden omslaat, komt het misschien in de buurt van maat 44? Het is wel blauw:

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150660638
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb juist een pakje gemaakt dat mijn uk niet past omdat het erg smal valt (en lengte werd ook krap). Als je de boorden omslaat, komt het misschien in de buurt van maat 44? Het is wel blauw:

[ afbeelding ]
Nou, ik wil juist graag een pakje dat echt goed zit. Met boorden omslaan 'in de buurt van maat 44' komen is het niet helemaal :)

Dank allemaal, ik heb inmiddels iets gevonden!
pi_150672365
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:38 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou, ik wil juist graag een pakje dat echt goed zit. Met boorden omslaan 'in de buurt van maat 44' komen is het niet helemaal :)

Dank allemaal, ik heb inmiddels iets gevonden!
Snap ik!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150704315
Ik heb alvast een vestje gehaakt voor ons roodborstje. ♡



[ Bericht 12% gewijzigd door -Spring op 16-03-2015 17:50:20 ]
pi_150704534
Wat een plaatje Spring O+
pi_150704550
Ontzettend mooi Spring! O+
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150731706
Wat een schattig vestje!
Schudden voor gebruik
pi_150731782
Ik heb een oude mobiel gehad van iemand met van die lelijke Tiamo muizen (sorry als iemand die wel mooi vind :9 het is geheel een persoonlijke smaak ;) )

maar goed die muizen eraf gesloopt en aan een touwtje gehangen zodat de katten ermee kunnen spelen en ik heb nieuwe hangers gemaakt voor aan het mobieltje.



close up van eentje


Ze zijn allemaal net effe anders, kleur of soort oogjes. Heeft de baby nog wat om naar te staren straks vanuit de box ;)
Schudden voor gebruik
pi_150732138
Heel leuk stippelrientje!
pi_150732208
Leuk, SR! De uiltjes zelf zijn goed gelukt ook. Leik met die knoopjes!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:07:45 #157
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150735982
Spring, wat een ontzettend schattig vestje! Waar heb je het patroon vandaan? (En nu moet ik ook nog een baby om zo'n vestje voor te maken O+ )

Wat een goed idee stippeltrientje! En wat is het resultaat leuk geworden <3
pi_150737042
Leuke dingen worden hier gemaakt! Ik twijfel of ik dit hou voor mijn eigen baby, of weggeef aan de baby van een vriendin die binnenkort geboren zal worden. Nog genoeg tijd uiteindelijk om wat voor m'n eigen baby te maken..

pi_150737136
Wat een geweldig lieve dingen weer O+
Jagar, tof met dat mutsje er bij zo! Misschien ook voor Henk maar es zo'n combi maken.
pi_150737227
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:07 schreef elamanilo het volgende:
Spring, wat een ontzettend schattig vestje! Waar heb je het patroon vandaan? (En nu moet ik ook nog een baby om zo'n vestje voor te maken O+ )

Wat een goed idee stippeltrientje! En wat is het resultaat leuk geworden <3
Hierrrrrrr: http://www.wolplein.nl/blog/babyvestje-haken/
pi_150737493
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuke dingen worden hier gemaakt! Ik twijfel of ik dit hou voor mijn eigen baby, of weggeef aan de baby van een vriendin die binnenkort geboren zal worden. Nog genoeg tijd uiteindelijk om wat voor m'n eigen baby te maken..

[ afbeelding ]
Je mag het opsturen naar deze vriendin hoor 8-)

Wat enorm leuk!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:45:58 #162
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150745244
Wat superleuk jagar! Heel leuk printje!

Ik twijfelde een beetje of ik het zou plaatsen want nou ja héél creatief is het niet en ook al niet ooh en aah, maar wie weet breng ik iemand op een idee.

Lievelingsbroek van Silvijn, te kort maar nog breed zat. Dus morgen even kijken of dit er een beetje uit ziet als ie het aan heeft.




Ergens voel ik me hiermee een beetje een kneusje :') zo tussen allemaal van die kickass Zara-waardige projecten. Maar iemand moet iets laagdrempeligs brengen toch? :+
pi_150745900
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat superleuk jagar! Heel leuk printje!

Ik twijfelde een beetje of ik het zou plaatsen want nou ja héél creatief is het niet en ook al niet ooh en aah, maar wie weet breng ik iemand op een idee.

Lievelingsbroek van Silvijn, te kort maar nog breed zat. Dus morgen even kijken of dit er een beetje uit ziet als ie het aan heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ergens voel ik me hiermee een beetje een kneusje :') zo tussen allemaal van die kickass Zara-waardige projecten. Maar iemand moet iets laagdrempeligs brengen toch? :+
Ik vind hem geniaal :D
Schudden voor gebruik
pi_150747817
Ik vind hem kick-ass! Dit wordt het nieuwe speesbroekjes standaard!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:42:54 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150747861
Ik vind m supertof spees!
Kwak
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:49:41 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150748225
OK, dan ben ik toch blij dat ik m geplaatst heb :+ Thanx!
pi_150750981
Die uiltjes! O+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:00:50 #168
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_150752558
Tof toch Spees, ik ben heel benieuwd hoe het staat!
En die broekjes he! O+ O+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:02:37 #169
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_150752648
Ik liet een tijdje geleden deze zien:


Nu incluis inhoud
Strike a pose


  woensdag 18 maart 2015 @ 10:03:49 #170
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150764903
Spees, die is supertof! Goed bedacht toch juist! En goeie kleurcombi ja :D

Jagartrut, wat een schattig setje <3

Spring, thanks!

Becky, ohh die jurkjes zijn superschattig en hij staat je mooie dame echt prachtig!
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:10:57 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150766857
Het heeft echt goed uitgepakt, het staat super tof :D




Becky wow, die zijn echt heel mooi geworden. En wat is ze al groot!
pi_150767475
Spees wat een tof idee!

En becky wat is ze mooi O+ .. En de jurkjes ook super tof!
♥ J & S
pi_150787719
ik was gestart aan een vaag patroon voor een vestje
Maar ineens hield de beschrijving op dus ik ben maar wat gaan doen :')




puntmuts :9

De volgende die ik wil maken daar ga ik wel het een en ander anders doen, maar zo blijft het dan ook uniek ;)
Schudden voor gebruik
pi_150840984
Hij is leuk, SR! Knap dat je het deels zonder patroon hebt gedaan! Muts is leuk ook. ♡ En welke kleur heeft ie nou? :D

En ik vind die naaisels zo tof! Ik kan het niet uitstaan dat ik het zelf nog niet kan. Ik wil wel een paar lesjes doen, maar eerst moet écht de kinderkamer af.

Ik heb tussendoor wel weer een vestje gebrouwen. ♡

  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:34:37 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_150843167
leuke kleurtjes, spring!

stippelrientje, dat is ook een heel leuk vest geworden!

en becky, wat mooi!
in de haak.
pi_150844979
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:21 schreef -Spring het volgende:
Hij is leuk, SR! Knap dat je het deels zonder patroon hebt gedaan! Muts is leuk ook. ♡ En welke kleur heeft ie nou? :D

En ik vind die naaisels zo tof! Ik kan het niet uitstaan dat ik het zelf nog niet kan. Ik wil wel een paar lesjes doen, maar eerst moet écht de kinderkamer af.

Ik heb tussendoor wel weer een vestje gebrouwen. ♡

[ link | afbeelding ]
De bovenste foto is het meeste kleurecht. Zacht bruin en donkerder zacht bruin.
Lastig om foto's te schieten op de knutselzolder :D
Schudden voor gebruik
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:37:36 #177
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_150845220
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:21 schreef -Spring het volgende:
Hij is leuk, SR! Knap dat je het deels zonder patroon hebt gedaan! Muts is leuk ook. ♡ En welke kleur heeft ie nou? :D

En ik vind die naaisels zo tof! Ik kan het niet uitstaan dat ik het zelf nog niet kan. Ik wil wel een paar lesjes doen, maar eerst moet écht de kinderkamer af.

Ik heb tussendoor wel weer een vestje gebrouwen. ♡

[ link | afbeelding ]
Schattig! O+ Ik vind de kleurtjes heel mooi bij elkaar. De knoopjes zou ik zelf iets lager vastzetten, zodat de lijntjes doorlopen als het vestje dichtgeknoopt is. Maar ik ben dan ook een mierenneuker. :@
pi_150847055
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:37 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Schattig! O+ Ik vind de kleurtjes heel mooi bij elkaar. De knoopjes zou ik zelf iets lager vastzetten, zodat de lijntjes doorlopen als het vestje dichtgeknoopt is. Maar ik ben dan ook een mierenneuker. :@
Hou op. :( Ik zie ook heus wel dat het scheef is maar ik probeer me er overheen te zetten.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:14:44 #179
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_150897765
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:33 schreef -Spring het volgende:

[..]

Hou op. :( Ik zie ook heus wel dat het scheef is maar ik probeer me er overheen te zetten.
Sorry! :o
pi_150904724
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:14 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Sorry! :o
Het was een grapje, hoor. :) Ik stoor me aan mn eigen perfectionisme.
  zondag 22 maart 2015 @ 17:19:20 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150917294
Ik hoop dat de foto het zo doet... Kwam deze tegen op facebook, dus niet mijn creatie ;) maar misschien leuk voor de meisjesmama's? Super eenvoudig!


KuikenGuppy
  zondag 22 maart 2015 @ 18:07:58 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_150918838
ik houd zelf niet zo van rokjes die onderaan een elastieken band hebben, maar allez. rokjes moeten kunnen wapperen. :)
in de haak.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:17:11 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150931650
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:19 schreef Burdie het volgende:
Ik hoop dat de foto het zo doet... Kwam deze tegen op facebook, dus niet mijn creatie ;) maar misschien leuk voor de meisjesmama's? Super eenvoudig!


[ afbeelding ]
Oeh, dat zou mijn meisje denk ik wel goed staan O+
pi_150986542
Er was toch iemand die een superhelden kamer gaat maken?

misschien is dit wel een gekkigheidje om ook te maken die er goed bij past

link
Schudden voor gebruik
pi_151015459
Voor de grijpgrage vingertjes in spe heb ik voor bij de kapstok aan de commode een snoer gehaakt van katoen.

Dan kan onze wurm ergens mee spelen/friemelen/naar staren tijdens het aankleden/afdrogen/insmeren.



omdat het kamertje nog niet zo ver is om hem daar op te hangen, heb ik hem even op de paspop vastgespeld.
Schudden voor gebruik
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:23:17 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151015569
Stippel wat tof O+!

Als je bv gaat geven, kan je zoiets om dezelfde reden ook zelf als ketting dragen ;)
KuikenGuppy
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:24:39 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_151015607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:23 schreef Burdie het volgende:
Stippel wat tof O+!

Als je bv gaat geven, kan je zoiets om dezelfde reden ook zelf als ketting dragen ;)
mijn nekharen en ik beginnen daar het nut nu ook van in te zien :') ga maar iets knutselen :D

Tof weer stippel, jij bent ook zó creatief! O+
disclaimer
pi_151015696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:23 schreef Burdie het volgende:
Stippel wat tof O+!

Als je bv gaat geven, kan je zoiets om dezelfde reden ook zelf als ketting dragen ;)
:Y Ik weet het.

Ik weet alleen nog niet wat ik daarvoor wil maken. Ik heb nog even :D hihi :D
Met dragen op de rug strakjes ook :P

misschien dat ik een soort clip eraan maak die ik aan onze doeken vast kan klikken, want ik houd niet zo van dingen om mijn nek. *opgesloten gevoel enzo :@ *
Schudden voor gebruik
pi_151015742
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mijn nekharen en ik beginnen daar het nut nu ook van in te zien :') ga maar iets knutselen :D

Tof weer stippel, jij bent ook zó creatief! O+
ahw! thanks O+ :*

Jij ook, dus daar iets op verzinnen lukt wel. En anders kan je altijd bij hugs and things van die siliconen kettingen aanschaffen ofzo ;)
Schudden voor gebruik
pi_151046381
Wat ben je toch weer CreaBea geweest Stip, ontzettend leuk!

Hier was ik ook van het haken. Maar ik ben mij inspiratie kwijt.. misschien komt dat zodra we het geslacht weten!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151046758
Superleuk Stippel! Ik denk dat je inderdaad prima iets aan zo'n spenenkoordclip kan maken voor tijdens het voeden. Dan kun je die ook steeds omclippen al naar gelang hoe de baby ligt. En ook nog aan de doek hangen als je dat wilt. Goed idee wel, ga ik tzt ook maar iets leuks voor verzinnen.

En wat een leuke vestjes ook! O+
pi_151047927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:28 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat ben je toch weer CreaBea geweest Stip, ontzettend leuk!

Hier was ik ook van het haken. Maar ik ben mij inspiratie kwijt.. misschien komt dat zodra we het geslacht weten!
Ik haak al best een poosje, maar sinds ik zwanger ben was het echt zoek. Mijn creatieve brein stond op verstoord. Er kwam echt niets uit mijn handen. Pas sinds een paar weken weer. Eerst met tegenzin een pixeldeken voor mijn zus gehaakt met vasten en daarna ben ik eigenlijk wel weer gaan haken voor mijzelf. De eerste drie pogingen waren echt knudde en uithalen :') en ineens ging het weer vanaf een week of 16 a 17 :D Ook klussen en knutselen weer :D

quote:
17s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:52 schreef Lijnloos het volgende:
Superleuk Stippel! Ik denk dat je inderdaad prima iets aan zo'n spenenkoordclip kan maken voor tijdens het voeden. Dan kun je die ook steeds omclippen al naar gelang hoe de baby ligt. En ook nog aan de doek hangen als je dat wilt. Goed idee wel, ga ik tzt ook maar iets leuks voor verzinnen.

En wat een leuke vestjes ook! O+
Thanks O+ Ja ik denk dat zo een clip wel handig is, want die kan ik ook aan de babykleertjes/jasje vastklikken voor in de auto en zulks :D
Ik ben benieuwd wat jij gaat freubelen!
Schudden voor gebruik
pi_151059512
Superleuk, SR! Staat hier ook nog op het lijstje. O+

Nu heb ik een rammelaar gemaakt voor het buukjong. ♡

pi_151071516
Leuk spring!

Mijn man gaat morgen met zijn collega's bij een collega op kraambezoek en vroeg gisteravond nog of ik iets had... had ik dus niet, maar mooi excuus om iets nieuws te proberen: Spring Bunny!
pi_151075335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Er was toch iemand die een superhelden kamer gaat maken?

misschien is dit wel een gekkigheidje om ook te maken die er goed bij past

link
Ik ;) maar ik ben al blij als ik een recht lapje haak ;)

Spring en Lijn wat Ubercute!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 26 maart 2015 @ 23:29:27 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151077764
Mooi gelukt Lijnloos!

En spring, heb je direct om een ring heen gehaakt? Of zelf strak gevuld na afloop? 't Ziet er zo mooi rond uit!
in de haak.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:58:49 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151099580
Wat een mooie haakprojectjes! Zo netjes ook, dat vind ik echt zo moeilijk... Knap!

Ik heb zo'n lief stofje O+, heb er maar weer een broek van gemaakt :7


  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:01:14 #198
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151099625
Spees, ik dibs al jouw broekjes als ik ooit een meisje krijg!! Super leuk O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:42:52 #199
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151100671
Ik had ook weer een broekie klaar laatst



Heb alleen niks wat er leuk op staat :') dus moet nog iets van een longsleeve erbij naaien ofzo :')
Kwak
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:13:24 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151101539
Die van jou zijn wel wat netter dan die van mij, kwakzor :+ leuk stofje!

En thx away!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:14:42 #201
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151101588
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Die van jou zijn wel wat netter dan die van mij, kwakzor :+ leuk stofje!

En thx away!
Nee joh! De boord bij de buik is helegaar scheef enzo :+

Ik vind die van jou juist zo cute! Mede dankzij het suusje erin O+
Kwak
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:40:08 #202
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151102482
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:42 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had ook weer een broekie klaar laatst

[ link | afbeelding ]

Heb alleen niks wat er leuk op staat :') dus moet nog iets van een longsleeve erbij naaien ofzo :')
Ja, die van jou dibs ik ook 8-) ..

:Y

Ik wil heel graag stoffen bestellen, maar heb al geen tijd voor mijn rr boekje :( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 29 maart 2015 @ 12:01:50 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151151940
Heb net voor het eerst iets voor Sillie gemaakt: een joggingbroek. Zonder patroon maar van een andere broek overgetrokken en gelukkig is ie heel goed gelukt!


Omdat hij 2 jaar is, kon hij absoluut niet tegemoet komen aan mijn verzoek om te gaan staan voor een foto, maar zo zie je het ook wel.


  zondag 29 maart 2015 @ 12:04:11 #204
381212 Gulara
From the future
pi_151152005
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb net voor het eerst iets voor Sillie gemaakt: een joggingbroek. Zonder patroon maar van een andere broek overgetrokken en gelukkig is ie heel goed gelukt!
[ afbeelding ]

Omdat hij 2 jaar is, kon hij absoluut niet tegemoet komen aan mijn verzoek om te gaan staan voor een foto, maar zo zie je het ook wel.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sillie! O+
Broek! O+

Prachtig Spees!
  zondag 29 maart 2015 @ 14:37:55 #205
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151155543
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:04 schreef Gulara het volgende:

[..]

Sillie! O+
Broek! O+

Prachtig Spees!
+1
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 29 maart 2015 @ 17:59:40 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151162144
Thanx! Ben er ook blij mee, hij is goed gelukt, zeker voor een eerste poging :)
pi_151162222
De beste modellen zijn ook een tikkeltje eigenwijs ;)

Wat een leuk broekje!
Schudden voor gebruik
  maandag 30 maart 2015 @ 12:12:05 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151185241
Vanochtend wilde ik eens proberen een jurkje (soort overgooiertje met knoopjes) te maken. Had geen patroon dus heb een jurkje overgetrokken. En verder alles 10 x overdenken voordat ik iets vast ging naaien enzo want ik faal enorm in IKEA pakketten enzo en ik vind dit bijna hetzelfde :')

Hij is heel leuk geworden, wel wat schoonheidsfoutjes. Ik zou de volgende keer de schouderflapjes die van achteren komen langer maken zodat je de knoopjes beter ziet. Ik heb het 'boordje' onder gemaakt door de voering iets te lang te houden en die na een keer dubbelvouwen voor de netheid om de stof heen te slaan en vast te stikken. Dit is niet heel netjes gelukt maar als je niet al te goed kijkt ziet het er wel heel leuk uit.

pi_151185874
Ik vind hem erg leuk spees!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 12:07:03 #210
73386 Fazz
onderweg
pi_151219554
Leuke dingen weer Spees! :)
pi_151220605
leuk spees O+ en wat een lief stofje!
:)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:16:44 #212
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151243559
Schattig spees! O+

Hier een broekie in retroprint af en een zwarte van wat dikkere sweattricot.






Ik heb nu echt wat meer lange mouwenshirts nodig in bijpassende kleuren bij de broekies. Ik ga denk ik een tshirt uittekenen en de mouwen dan verlengen. Heb grijze zwarte en petrol tricot liggen, en nog met printjes...
Kwak
pi_151244471
Spees en Kwak, wat een leuke dingen hebben jullie gemaakt! Kwak, dat stofje vind ik echt briljant! O+
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:43:13 #214
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151245229
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:31 schreef Lijnloos het volgende:
Spees en Kwak, wat een leuke dingen hebben jullie gemaakt! Kwak, dat stofje vind ik echt briljant! O+
Stenzo! Op t stoffenspektakel gekocht. Ik heb nog niks geschikts om hierop te dragen allen, beetje jammer :')
Kwak
  woensdag 1 april 2015 @ 19:43:29 #215
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151272884
boordjes in dezelfde stof is ook een leuk idee kwak :) rekt dat wel genoeg mee om de buik?
pi_151285776
Mijn Shark-a-Jack is klaar!






Dochterlief was helemaal blij vanmorgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151286380
Wat een leukerd vicks O+ hoe groot is hij?
:)
  donderdag 2 april 2015 @ 09:59:40 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_151286614
Omg vicky!! Die is briljant!
disclaimer
pi_151287246
Heel tof Vicky!!! _O_
pi_151287248
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 09:46 schreef mignonne het volgende:
Wat een leukerd vicks O+ hoe groot is hij?
cm of 20
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151327524
Hij is gaaf geworden, Vick!

En jullie naaisels vind ik serieus meer dan gaaf, spees en kwak. ♡

Ik heb een rammelaar voor de buuf gemaakt.

  vrijdag 3 april 2015 @ 14:05:22 #222
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151327802
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:43 schreef Spees_Eend het volgende:
boordjes in dezelfde stof is ook een leuk idee kwak :) rekt dat wel genoeg mee om de buik?
Deze stof is heel stretchy :Y en M is niet zo breed, dat scheelt ook.
Kwak
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:15:15 #223
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_151328096
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:54 schreef -Spring het volgende:
Hij is gaaf geworden, Vick!

En jullie naaisels vind ik serieus meer dan gaaf, spees en kwak. ♡

Ik heb een rammelaar voor de buuf gemaakt.

[ link | afbeelding ]
noh! Dat had niet gehoeven. Wat lieeeeeeef O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_151328145
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:54 schreef -Spring het volgende:
Hij is gaaf geworden, Vick!

En jullie naaisels vind ik serieus meer dan gaaf, spees en kwak. ♡

Ik heb een rammelaar voor de buuf gemaakt.

[ link | afbeelding ]
wat een cutie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:04:55 #225
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_151341096
Suz Designerstoffen heeft opheffingsuitverkoop.... Voor de geïnteresseerden.
pi_151342587
Wat een liefje spring O+

Ik maakte een snel rokje voor E. van wat restjes stof :) ze is er blij mee. Morgen ff kijken of k een behoorlijke aan-foto kan maken

:)
pi_151344266
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:37 schreef mignonne het volgende:
Wat een liefje spring O+

Ik maakte een snel rokje voor E. van wat restjes stof :) ze is er blij mee. Morgen ff kijken of k een behoorlijke aan-foto kan maken

[ afbeelding ]
wat een geweldig rokje!
Ik moet ook een naaimachine... En dan kom ik bij je in de leer hoor... ;)
Mijn kleine dame haaaaaat broeken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151344569
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

wat een geweldig rokje!
Ik moet ook een naaimachine... En dan kom ik bij je in de leer hoor... ;)
Mijn kleine dame haaaaaat broeken
Je bent uiteraard welkom *O*

Ik ben nog steeds zo blij met mn machientje O+ 8 zou niet meer zonder willen!
:)
pi_151369806
Tof, mignonne! Maar is het nou paars? :+

Ik ben een beetje verliefd op het muziekdoosje dat ik gehaakt heb. ♡

  zaterdag 4 april 2015 @ 21:34:29 #230
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151370538
Ik ook, Spring! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_151371337
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 21:19 schreef -Spring het volgende:
Tof, mignonne! Maar is het nou paars? :+

Ik ben een beetje verliefd op het muziekdoosje dat ik gehaakt heb. ♡

[ link | afbeelding ]
Natuurlijk niet! :o :+
Grijs met roze.

Wat een schattig muziekdoosje O+
:)
pi_151386313
Wat een schattige haaksels en naaisels O+
Schudden voor gebruik
pi_151397239
Actiefoto van het rokje, hij voldeed aan de zwierfactor dus ze was er heel blij mee.


:)
  zondag 5 april 2015 @ 20:37:52 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151398415
Heel erg leuk geworden!!

En dat gehaakte poppetje spring, wow O+
  zondag 5 april 2015 @ 21:01:29 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_151399558
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:54 schreef -Spring het volgende:
Hij is gaaf geworden, Vick!

En jullie naaisels vind ik serieus meer dan gaaf, spees en kwak. ♡

Ik heb een rammelaar voor de buuf gemaakt.

[ link | afbeelding ]
welk patroon is dat? O+
disclaimer
  zondag 5 april 2015 @ 22:01:51 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_151540962
M'n wiegdekentje is af! O+



Bijna af trouwens, er moet nog een lapje stof tegen de achterkant ;) die is nooit zo mooi bij Tunische haaksels
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 10 april 2015 @ 09:51:25 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_151541023
Echt prachtig twist!!
disclaimer
  zaterdag 11 april 2015 @ 21:46:51 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151590984
Netjes Twist! Daar was je al even mee bezig, of niet? Kan ook zijn dat ik deze ooit hier heb gezien van iemand anders :)

Ik heb net een jurkje gemaakt voor Suus. Het kan twee kanten op denk ik: of het matcht perfect met haar altijd roze wangen, of het is een soort circusjurk. Het is wel heel zacht tricot O+

Krijg m niet 100% kleurecht op de foto nu, maar komt in de buurt.

Deze lijkt beter denk ik.

Met zwarte kamsnapjes en donkere voering erin genaaid.
  maandag 13 april 2015 @ 19:13:55 #241
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151654443
Ik probeerde vandaag een oude (25 jaar?) Singer naaimachine uit maar het lukte voor geen meter. :{ onderdraad raakte steeds in de knoop of het stiksel werd heel raar opgefrot. Een stukje lukte het wel aardig, maar dat leek meer toeval te zijn. Daarna lukte het noet meer. Heb zelfs de handleiding helemaal doorgenomen. :( zou het met een nieuwere eenvoudige naaimachine beter gaan of ben ik gewoon een kneus, en als het met deze Singer niet lukt, lukt het met een andere ook niet? -O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 13 april 2015 @ 19:41:35 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151655634
Misschien moet je 'm een keer goed schoon laten maken bij een naaimachinezaak en goed laten afstellen. Dat kan veel verschil maken.
in de haak.
  maandag 13 april 2015 @ 19:42:06 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151655656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:48 schreef twist02 het volgende:
M'n wiegdekentje is af! O+

[ afbeelding ]

Bijna af trouwens, er moet nog een lapje stof tegen de achterkant ;) die is nooit zo mooi bij Tunische haaksels
leuk geworden, twist! ik ken je volgens mij ook onder een andere naam volgens mij. :)
in de haak.
pi_151655900
@Spees: ik was er inderdaad al een tijdje mee bezig (had eerder al een plaatje hier gepost) :Y Lang leve verlof; dan krijg je opeens veel gedaan zeg! ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:42 schreef trui het volgende:

[..]

leuk geworden, twist! ik ken je volgens mij ook onder een andere naam volgens mij. :)
Klopt, ik postte eerst onder een andere naam in het haaktopic! :)
Maar met al die foto's van m'n haaksels vond ik dat wat te makkelijk te herleiden naar mij, vooral toen ik in het rammelaarstopic begon te posten! ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 13 april 2015 @ 21:43:42 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151661517
Mariposas, even wegbrengen voor een onderhoudsbeurt (en nieuwe naald enzo) om mee te beginnen. Stof om je spoel bijv kan al de simpelste steek doen falen :P. Draadspanning goed (laten) zetten
  maandag 13 april 2015 @ 21:53:56 #246
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_151661949
Leuk spees! blijft de voering goed zitten? en dat haakwerk, zo knap! Ik heb het leren haken opgegeven.

Ik maakte ook een jurkje af:
  maandag 13 april 2015 @ 22:03:46 #247
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151662402
Naald heb ik al vervangen, brak af tijdens mijn gepruts. :') met de draadspanning heb ik ook al lopen spelen, daar leek het ook niet aan te liggen. Ik zal 'm eens wegbrengen, want hij heeft ook meer stilgestaan dan dat ie in gebruik is geweest, goed idee. Moet sowieso een niewe naaivoet, die brak ook. Hopelijk kunnen ze ook laten zien hoe ie exact moet worden afgesteld en ingeregen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 13 april 2015 @ 22:18:58 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151662992
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:53 schreef becky27 het volgende:
Leuk spees! blijft de voering goed zitten? en dat haakwerk, zo knap! Ik heb het leren haken opgegeven.

Ik maakte ook een jurkje af: [ link | afbeelding ]
Gaaf geworden zeg. Ziet er best moeilijk uit, of viel het mee? Wat kijkt ze er vrolijk bij ook :)

De voering blijft denk ik wel prima zitten. Probeer met eigengemaakte dingen wel zoveel mogelijk te handwassen.

Hij stond trouwens heel erg schattig, ik moest alleen de schouderbandjes nog 8 cm innemen ofzo :+


Ik ga dat vaker doen bij jurkjes, een boordje aan de onderkant van boordstof. Het staat mooi vind ik, is makkelijk(er dan biaisband) en het helpt goed tegen opkruipen, blijft mooier zitten merk ik.
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:19:33 #249
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_151667473
Spees, ik zoek iets simpels om te maken voor het dochtertje van een vriendin van me, zijn die knoopjes echt nodig bij dat jurkje of zou je ook gewoon een dichte bovenkant kunnen maken?
Ik vind het echt supercute!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:06:49 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151669390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:19 schreef oh-oh het volgende:
Spees, ik zoek iets simpels om te maken voor het dochtertje van een vriendin van me, zijn die knoopjes echt nodig bij dat jurkje of zou je ook gewoon een dichte bovenkant kunnen maken?
Ik vind het echt supercute!
Nee, die zijn niet nodig hoor. Althans deze is stretchy genoeg om gewoon van haar schoudertjes af te doen zonder aan de knopen te zitten. Wat ik dan ook doe want ik vind het maar niks, die Prym knoopjes. Je drukt ze heel snel scheef bij het zetten (of niet hard genoeg waardoor ze er weer uit vallen) en dan sluiten ze super slecht. Ik vond Kamsnaps veel fijner die ene keer dat ik ze gebruikte dus die ga ik maar weer halen :P
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:33:10 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151673743
Ik blijf maar stug doorspammen :'). Maar OMG ik heb net zo'n lief zoet jurkje gemaakt O+



pi_151674211
Die jurkjes voor die meiden en die haaksels allemaal O+

Ik vraag me altijd af waar jullie de tijd vandaan halen. Kennelijk doe ik iets fout :')
pi_151674263
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik blijf maar stug doorspammen :'). Maar OMG ik heb net zo'n lief zoet jurkje gemaakt O+


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die knoopjes O+
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:57:13 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151674376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:51 schreef BlueEyes het volgende:
Die jurkjes voor die meiden en die haaksels allemaal O+

Ik vraag me altijd af waar jullie de tijd vandaan halen. Kennelijk doe ik iets fout :')
Nou, het scheelt in mijn geval dat beide kindjes de hele ochtend op de opvang zitten :+ ik heb een nieuw werkrooster maar kdv was een maand opzegtermijn dus dat loopt nog even ;)
Met peuter en baby om me heen gaat me dit niet lukken, no worries

En Thanx sugarmomma O+
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:31:15 #255
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151675227
superkjoet spees. die jurkjes worden de nieuwe speesbroek :+

waar heb jij je kamsnaps/tang vandaan?
Kwak
pi_151675779
Heel tof die jurkjes Spees! O+
Ik ga deze week ook weer een broekje of shirtje of pakje maken voor Henk... ik heb een paar leuke stofjes via FB gescoord en die kan ik straks bij de Kiala ophalen dus dan weet ik hoe groot ze zijn en wat het gaat worden.... *O*
pi_151684475
Spees die jurkjes zijn echt O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:21:42 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151686719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:31 schreef kwakz0r het volgende:
superkjoet spees. die jurkjes worden de nieuwe speesbroek :+

waar heb jij je kamsnaps/tang vandaan?
Ik heb ze van een Belgische site...maar welke dat was? Ze zijn trouwens van Prym. Kamsnap werkt wel beter is mijn ervaring maar ik weet niet of die ook hartjes enzo hebben (niet dat dat zo mannelijk is..)

Nu ik dit typ vraag ik me af of Prym niet een variant van Kamsnap is en dat ik het ten onrechte als twee merken zie. Ik ben niet zo'n kenner verder :') :+

En bedankt voor de complimenten! Deze staat ook weer zo lief O+
pi_151688695
Zijn dat niet de color snaps dan Spees? Die heb ik, van Prym inderdaad.... Vond het wel een gepriegel en gehannes en er zijn er al meerderen verloren gegaan, maar zo enorm duur waren ze nou ook weer niet ;)
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:09:18 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151688795
Oh, nee ze waren best goedkoop idd volgens mij! Maar iets doe ik niet helemaal lekker, al lukte het bij deze jurk voor het eerst om 3 van de 4 knoopjes niet scheef te duwen :7
pi_151722067
Ik heb mijn modelletje nodig.... of althans, ik wil hem erin proppen.... NU!

pi_151724027
_O_ O+ _O_ O+ _O_
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 15 april 2015 @ 22:43:20 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151727398
Ohh superleuk Lijnloos! En Spees ook, dat jurkje O+

Ik heb het leggingpatroon er ook bijgehaald, voor de beschrijving van de boord. Ben een lieveheerstbeest-rokje aan het maken voor E, maar ik vrees dat het weer een dramaproject gaat worden :') ik zie het niet..... Morgenavond nog maar even verder priegelen :X
pi_151737011
Hmmm, jammer LB... is het nog te te redden met hulp en aanwijzingen? (niet dat ik mezelf aanbiedt hoor want ik heb echt 0,0 verstand nog van dergelijke dingen :+ )

Ik knutselde vanochtend ook een rokje voor Minke in elkaar. Helaas niet goed opgelet bij de zoom waar de draadspanning verkeerd ingesteld stond en daardoor niet mooi is aan de voorkant, maar ach... paarden maken vast een boel goed :D

  donderdag 16 april 2015 @ 11:56:05 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151737960
Wat leuk met dat hartje zo! Tof idee ^O^
pi_151739396
Ontvanger is in jubelstemming O-)


Beetje aan de grote/ruime kant nog bovenaan dus die kan nog een hele poos mee denk ik.
  vrijdag 17 april 2015 @ 13:04:55 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151770850
Wat een toffe stofjes, lijn! Mooi geworden!

Heeft iemand hier ervaring met transferpapier?
KuikenGuppy
  vrijdag 17 april 2015 @ 15:01:59 #268
73386 Fazz
onderweg
pi_151774565
Wat leuk Lijnloos!

De jurkjes van Spees O+

Er zit een nieuwe stoffenwinkel in de stad *O* Met een grote Birch collectie :9~
Deze kon ik niet weerstaan dus snel de naaimachine weer eens pakken :9
pi_151775091
Goed gelukt, lijn! Broekje vooral. O+

En Spees, een jurk! Gaaf!

Ik heb nog een poncho gehaakt. De linker, voor het achterbuurmeisje:

pi_151805971
Lijnloos dat printje is echt super :D

Fazz ook al zo een leuk stofje! Weet je al wat je er van gaat maken?

En wat een werk die poncho's Spring! Ik heb er ook 2 gemaakt, maar die waren een stukkie kleiner!

Ik maakte vandaag een jumpsuit voor dochter. Donderdag wordt ze 3, dus zaterdag hebben we feest. Dan kan ze hem mooi aan! Morgen maak ik er nog een jasje bij :)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_151809553
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:14 schreef Sicilia het volgende:
Lijnloos dat printje is echt super :D

Fazz ook al zo een leuk stofje! Weet je al wat je er van gaat maken?

En wat een werk die poncho's Spring! Ik heb er ook 2 gemaakt, maar die waren een stukkie kleiner!

Ik maakte vandaag een jumpsuit voor dochter. Donderdag wordt ze 3, dus zaterdag hebben we feest. Dan kan ze hem mooi aan! Morgen maak ik er nog een jasje bij :)
[ afbeelding ]
Ik kwam m net tegen in die Facebook -naaigroep. :D Hij is mooi!
  zaterdag 18 april 2015 @ 23:45:28 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_151814152
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk Lijnloos!

De jurkjes van Spees O+

Er zit een nieuwe stoffenwinkel in de stad *O* Met een grote Birch collectie :9~
Deze kon ik niet weerstaan dus snel de naaimachine weer eens pakken :9
[ afbeelding ]
dit stofje fascineert me. Van welke vogel heeft die pinguïn een ei gejat? :D

Toffe jumpsuit Sicilia!
disclaimer
pi_151817004
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dit stofje fascineert me. Van welke vogel heeft die pinguïn een ei gejat? :D

Toffe jumpsuit Sicilia!
Ik vond het juist zo sneu dat hij zijn ei kwijt was.
  zondag 19 april 2015 @ 05:39:28 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151817744
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dit stofje fascineert me. Van welke vogel heeft die pinguïn een ei gejat? :D

Toffe jumpsuit Sicilia!
Net buiten beeld is een kiviet echt zo pissed off.
  zondag 19 april 2015 @ 06:21:13 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151817779
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 02:30 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik vond het juist zo sneu dat hij zijn ei kwijt was.
Het is symbolisch. Dat je hier ei kwijt kunt.
KuikenGuppy
  zondag 19 april 2015 @ 11:00:58 #276
73386 Fazz
onderweg
pi_151819388
:D Dat is toch gewoon pinguïn liefde waarbij de man de eieren uitbroed terwijl het vrouwtje nog even een liefkozend de rug van het mannetje aait?
  zondag 19 april 2015 @ 11:07:17 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151819449
Ik dacht ook dat een z'n ei kwijt was. Mooi hoe verschillend je dat kunt opvatten.
in de haak.
pi_151819462
:D wel toffe stof idd! Maar op zich jatten die beesten elkaars eieren idd wel. Niet heul gezellig irl... *partypooper*
  zondag 19 april 2015 @ 15:06:11 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151825214


Af! En ze wil m ook nog aan! *O*


[ Bericht 22% gewijzigd door LadyBlack op 19-04-2015 16:55:11 ]
pi_151998834
Nieuw project: gehaakt speelkleed voor ons meisje :)

Dit is het idee/patroon:



Met deze kleuren:



En dan de bovenste van deze stoffen als achterkant (met een goedkoop dekbed als vulling):



O+

Als het goed is, wordt-ie ongeveer 1.20 x 1.20m

Tot nu toe ongeveer een kwart gehaakt, dus het gaat nog wel even duren ben ik bang. Zeker als onze kleine meid er straks is, kan ik me zomaar voorstellen dat er weinig haaktijd overblijft... :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_151999140
pfoe flink project twist! :o wel heel leuk! (en goed idee. ga k onthouden :D )
:)
pi_152000206
LB, leuk geworden! En wat is je meiske alweer groot!!! (En nog steeds zon leuk elfje O+ )

Spannend project Twist, zijn de haakstukken dan de onderkant? Of hoe moet ik het zien met die stof? Wel heel tof!
pi_152012770
Dat wordt volgens mij heel cool, twist! Heb je een patroon van de puzzelstukjes? Lijkt me moeilijk haken.

LB, ik vind het rokje erg leuk hoor, maar je meisje leidt de aandacht nogal af. :P O+

Niet heel spectaculair dit, maar wel lief geworden, vind ik. Een oud kerkvoetenbankstoofpoefje of zo dat eerst van donkerbruin hout was met een vieze, bordeauxrode velourse bekleding, heb ik geschilderd en is door een vriend die stoffeerder is opnieuw bekleed met een stofje dat ik nog had liggen.



Voor op de meidenkamer. O+
pi_152013150
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:15 schreef Lijnloos het volgende:
LB, leuk geworden! En wat is je meiske alweer groot!!! (En nog steeds zon leuk elfje O+ )

Spannend project Twist, zijn de haakstukken dan de onderkant? Of hoe moet ik het zien met die stof? Wel heel tof!
Nee, in principe is de gehaakte kant de bovenkant. Maar de achterkant is niet zo mooi (Tunisch gehaakt) en ik wilde iets van vulling toevoegen, vandaar dat ik aan de achterkant een laag stof toevoeg :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:46 schreef -Spring het volgende:
Dat wordt volgens mij heel cool, twist! Heb je een patroon van de puzzelstukjes? Lijkt me moeilijk haken.
Ja, ik heb zelf een afbeelding van een puzzelstukje 'vertaald' naar een patroon. Ik maak het m.b.v. Tunisch haken, waarbij je steken min of meer vierkant zijn. Dus dan is het 'slechts' een kwestie van een afbeelding vertalen naar pixels :)

Schattig bankje zo! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_152013936
Ah zo! Tof idee!

Gaaf bankje spring! O+
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:20:11 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_152026208
Oh twist, dat ziet er tof uit! Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt!

Spring, mooi geworden zeg O+

Ik heb vandaag voor het eerst geflockt, wat een leuke simpele manier om shirtjes te pimpen :D

disclaimer
pi_152074318
Leuke dingen maken jullie!!

Ik was vandaag op de Oranjemarkt hier in de buurt. En daar stond een kraampje en ik herkende de broekjes die velen van jullie maken.
Ineens viel het kwartje!! De vrouw die daar stond te verkopen, is van 'Studio Nou & Of' en dat is toch degene waar Spees_Eend het van heeft geleerd?
Ze had erg veel leuke dingen maar wij weten het geslacht niet dus nog niks gekocht.
pi_152081714
Leuk shirtje voor M, SQ! O+

Het haken gaat nog best vlot, ben nu al halverwege! *)


Die onderzetters aan de onderkant zijn om het omkrullen tegen te gaan ;) dat wordt vanzelf opgelost als ik de rand er omheen maak
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_152082097
Wauw, dat gaat rap! En mooi twist! _O_

Wat een leuk shirtje zo SQ!
pi_152082520
Wauw twist!! _O_
:)
pi_152117796
Gaaf twist! En ook leuk shirt SQ! Ik heb ook flock liggen, maar ik heb geen inspiratie :')

Ik heb wel voor het eerst met tricot genaaid en ik vind het leuk!

pi_152122107
Leuke broekjes, rokjes, stofjes en haakwerk wat al een heel eind op weg is gespot O+
Schudden voor gebruik
pi_152188904
sokken mandje gehaakt...
Het kan staan of je kunt het ophangen..




irl vind ik de donker blauw en donker rode baan niet zo heftig :D Maar op de foto wel :D
Schudden voor gebruik
pi_152188943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:47 schreef Stippelrientje het volgende:
sokken mandje gehaakt...
Het kan staan of je kunt het ophangen..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, echt heel tof!!
pi_152192675
Omg, de creativiteit in dit topic ontstijgt echt alles waar ik ooit van kan dromen hoor :D Respect jeweetz _O_
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:06:19 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152196343
Ik word altijd best wel jaloers van dit topic. Zulke mooie dingen. Ik wou dat ik dat ook kon.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:40:37 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152218072
Het is toch ook echt een kwestie van gewoon maar eens doen :Y

Waar ik vooral jaloers op ben is de productiviteit van de mensen hier! :o
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:51:31 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152218445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:40 schreef LadyBlack het volgende:
Het is toch ook echt een kwestie van gewoon maar eens doen

ik ben een paar avonden bezig geweest met haken. Iedereen vertelt me altijd dat iedereen dat kan. Behalve ik dus :')
pi_152218539
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik ben een paar avonden bezig geweest met haken. Iedereen vertelt me altijd dat iedereen dat kan. Behalve ik dus :')
En ik ;)
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:58:24 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152218662
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:54 schreef mrien het volgende:

[..]

En ik ;)
gelukkig ;)
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:58:36 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152218669
en dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')