abonnement Unibet Coolblue
pi_149874334
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:15 schreef jodelahity het volgende:
Unilever logo is gemaakt van producten... misschien zit ik ernaast hoor maar ik dacht dat het niet zozeer uit producten was maar meer markten waarop ze zich begaven en andere associaties met hun producten... plaats ook maar es die vogel rechtsboven als een product en die palmboom.... (kan er dus naast zitten hoor, is slechts wat me bijstaat of wat ik meen dat me bijstaat)
pi_149874519
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:21 schreef portie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja oke, dat zegt dus wat ik stel. En dank je dus :)
Fylax is op televisie geweest
pi_149875325
Ik kwam er van de week achter dat zo'n trapveer of traploper, eigenlijk een Slinky heet.
pi_149880107
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Van iemand die Kelly van Soest heet verwacht je ook niet dat het een man is :P.
Bij de naam Kelly weet ik het tegenwoordig soberso niet meer...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 09:28:39 #30
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149880901
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:53 schreef iBenny het volgende:
Ik kwam er van de week achter dat zo'n trapveer of traploper, eigenlijk een Slinky heet.
slinky is een amerikaanse merknaam.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149881372
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Over man/vrouw gesproken. Was Tracy Chapman nou een man of een vrouw? Dat vergeet ik steeds :')
gek genoeg heb ik dat ook _O-
pi_149881455
Als de juf op de basisschool vroeg "Waarom is de eeuw van 1900 tot 1999 de 20e eeuw en niet de 19e?" wist ik dat het antwoord was "Omdat we bij 0 zijn begonnen". Correct. Nooit begrepen waarom. Pas in de brugklas ofzo dat het kwartje viel.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  zondag 22 februari 2015 @ 13:45:55 #33
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_149916479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 10:13 schreef exile79 het volgende:
Als de juf op de basisschool vroeg "Waarom is de eeuw van 1900 tot 1999 de 20e eeuw en niet de 19e?" wist ik dat het antwoord was "Omdat we bij 0 zijn begonnen". Correct. Nooit begrepen waarom. Pas in de brugklas ofzo dat het kwartje viel.
Nou ja, eigenlijk klopt dat antwoord niet. Het jaar 0 bestaat namelijk niet, de jaartelling gaat van 1 voor Christus naar 1 na Christus.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_149916753
Dat ortho 'afwijkend' betekent. Vandaar orthodontie en orthopedagogiek.
Somebody that I used to know
  zondag 22 februari 2015 @ 14:25:30 #35
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_149917488
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:58 schreef Postbus100 het volgende:
Dat ortho 'afwijkend' betekent. Vandaar orthodontie en orthopedagogiek.
Het Griekse woord "orthos" betekent juist "recht" of "juist". :s)
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  zondag 22 februari 2015 @ 14:28:25 #36
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149917579
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:25 schreef freiss het volgende:

[..]

Het Griekse woord "orthos" betekent juist "recht" of "juist". :s)
^O^
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149918388
quote:
7s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:45 schreef freiss het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk klopt dat antwoord niet. Het jaar 0 bestaat namelijk niet, de jaartelling gaat van 1 voor Christus naar 1 na Christus.
Dus duurde de 20e eeuw van 1901 tot 2000.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_149928309
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:25 schreef freiss het volgende:

[..]

Het Griekse woord "orthos" betekent juist "recht" of "juist". :s)
Vandaar ook orthodox: recht in de leer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149928540
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:25 schreef freiss het volgende:

[..]

Het Griekse woord "orthos" betekent juist "recht" of "juist". :s)
Dan ben ik gisteren verkeerd voorgelicht :P Precies andersom dus.
Somebody that I used to know
  zondag 22 februari 2015 @ 19:53:11 #40
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149929644
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:54 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Dus duurde de 20e eeuw van 1901 tot 2000.
tot en met 2000. Het nieuwe millennium begon tot onwetendheid van velen pas op 1 januari 2001.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149932132
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:53 schreef Bart het volgende:

[..]

tot en met 2000. Het nieuwe millennium begon tot onwetendheid van velen pas op 1 januari 2001.
Kut, foutje! Moet tot en met zijn idd.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_150078726
Kan die penotti onzin eens uit de op?
pi_150083369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:57 schreef G-NiLES het volgende:
Kan die penotti onzin eens uit de op?
Wat bedoel je?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_150088125
De basis voor het huidige succes van Duo Penotti reikt ver terug. In het begin van de jaren ’70 bedenkt Marcello Marsolo (familie met roots in het prachtige Sicilië) een heerlijke hazelnootcrème. Dit recept is gebaseerd op het oude recept van grootmoeder Marsolo. In dezelfde periode bedenkt hij de naam Penotti gebaseerd op het Italiaanse woord voor hazelnoten: ‘nocciole’. Al snel wordt dit product erg populair in het hele land.

Iemand een bron van die peters noten industrie? Zie het wel op veel weblogjes terug komen maar hard maken ze het nergens.
pi_150097592
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:37 schreef G-NiLES het volgende:
De basis voor het huidige succes van Duo Penotti reikt ver terug. In het begin van de jaren ’70 bedenkt Marcello Marsolo (familie met roots in het prachtige Sicilië) een heerlijke hazelnootcrème. Dit recept is gebaseerd op het oude recept van grootmoeder Marsolo. In dezelfde periode bedenkt hij de naam Penotti gebaseerd op het Italiaanse woord voor hazelnoten: ‘nocciole’. Al snel wordt dit product erg populair in het hele land.

Iemand een bron van die peters noten industrie? Zie het wel op veel weblogjes terug komen maar hard maken ze het nergens.
Waar is jouw bron?
pi_150100644
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 00:11 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Waar is jouw bron?
Site van Penotti zelf.
En daarop staat ook iets over Peeters Ingredients, dat in de jaren negentig is opgericht. Dus daar zal dat wel vandaan komen, dat iemand het daaraan gelinkt heeft, maar het klopt dus niet.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:19:09 #47
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_150101945
Dat je voor kinder programma's op tv en er na vooral speelgoed reclame's voor kinderen ziet en bv niet de reclame van de nieuwe Peugeot.
pi_150102251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:19 schreef Het_Biertje het volgende:
Dat je voor kinder programma's op tv en er na vooral speelgoed reclame's voor kinderen ziet en bv niet de reclame van de nieuwe Peugeot.
En 's avonds altijd snack reclames.
pi_150106089
Vroeger werd er gebruik gemaakt van ''stiekeme reclame''

Onzichtbare reclame

Stiekeme boodschappen werken, mits op juiste moment
Jawel, we zijn, zonder dat we het doorhebben, te beïnvloeden. Weg vrije wil. Met stiekeme reclameboodschappen kunnen fabrikanten ons ertoe zetten voor hun producten te kiezen. Mits ze ons daarmee precies op het goede moment lastigvallen. Dat wel.

Hoe handig zou het zijn om mensen te kunnen sturen, ze te laten doen wat jij wilt? Best handig, zullen reclamemakers en fabrikanten zeggen. Maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar? Wat is de ultieme manier van reclame maken? Een manier om mensen te vertellen wat ze moeten doen of kopen, is ze dat op een dusdanige manier te melden, dat ze het niet merken. Althans, niet bewust merken. Zogenaamde subliminale, of onderbewuste boodschappen worden al veel gebruikt in de reclamewereld. Of deze stiekeme reclames werken, in de zin dat mensen daadwerkelijk in hun keuzes worden beïnvloed, was echter niet duidelijk. Tot nu.

Sociaal psycholoog Johan Karremans van de Nijmeegse Radboud Universiteit en collega’s van de Universiteit van Utrecht startten een onderzoek rond de kwestie. Dat bestond uit twee experimenten. In het eerste experiment lieten ze zestig mensen naar een beeldscherm kijken, waarop letterreeksen verschenen. Ze kregen bijvoorbeeldje telkens een rijtje met b’s te zien. Het waren meestal alleen hoofdletter b’s (B’s dus), maar af en toe zat er een kleine b tussen. Als ze die voorbij zagen komen, moesten de proefpersonen dat meteen zeggen. Wat ze niet wisten, was dat voorafgaande aan zo’n kleine b een andere boodschap voorbij flitste. Zo snel, dat ze het niet zagen. Althans, niet bewust zagen. “Een deel deel van de groep werd regelmatig 23 milliseconden geconfronteerd met de term ‘Lipton ice’. Het andere deel met een anagram daarvan”, vertelt Karremans. “Na de test vroegen we de deelnemers of ze misschien wat wilden drinken en lieten ze kiezen tussen een blikje Lipton ice en een Spa rood. Ook vroegen we ze of ze dorst hadden.” En wat bleek? Degenen die aangaven wel een drankje te lusten, bleken vaker te kiezen voor een blikje Lipton, dan voor Spa. Bij de mensen die zeiden geen dorst te hebben, ontdekten de onderzoekers geen voorkeur. Sommigen namen een spaatje, anderen een ijsthee. Het maakte ze eigenlijk niet uit. In een tweede experiment maakten de onderzoekers een aantal proefpersonen van tevoren expres dorstig. Door ze een extra zout dropje te voeren. Ook deze groep kreeg de grote en nu en dan kleine letters te zien en werd stiekem geïndoctrineerd met de Lipton-boodschappen. Het resultaat was wederom opmerkelijk, vindt Karremans. “De mensen die drop hadden gegeten kozen opvallend vaak voor ijsthee. De anderen kozen verschillend.” Volgens de psycholoog betekent dit echter niet dat reclamemakers mensen nu alles kunnen laten kopen wat ze willen. “Heel belangrijk is dat het product dat je probeert te slijten, aansluit bij een behoefte”, benadrukt Karremans. Iemand overspoelen met Lipton ice terwijl hij of zij niet dorstig is, heeft dus geen zin. “Daarbij moet iemand het drankje, in dit geval ijsthee, als dorstlessend ervaren. Je kunt mensen met een droge keel wel ongemerkt confronteren met Coca cola, maar als ze dat vooral als zoet en niet als dorstlessend zien, zal dat ook geen effect hebben.” De vraag is nu nog hoe lang geïndoctrineerden in de ban van de ijsthee blijven. Karremans: “Niet lang, vermoed ik. Waarschijnlijk is het effect weg zodra het blikje leeg en de dorst gelest is. Maar dat gaan we nog onderzoeken.” Iets anders waarnaar de Nijmegenaren willen kijken, is hoe de subliminale boodschappen in de echte wereld werken. In het lab waren de condities voor de reclamevorm natuurlijk optimaal, maar thuis voor de buis zijn er veel meer prikkels die een persoon een bepaalde kant op kunnen sturen. Desalniettemin is de boodschap tot zover duidelijk: fabrikanten van van alles en nog wat en reclamemakers kunnen ons maar het beste bestoken met dingen waarop we ook echt zitten te wachten. Al die andere ‘boodschappen’ mogen ze achterwege laten. Remy van den Brand Johan C. Karremans, Wolfgang Stroebe and Jasper Claus, ‘Beyond Vicary’s fantasies: The impact of subliminal priming and brand choice’, Journal of Experimental Social Psychology, in press

http://www.npowetenschap.(...)chtbare-reclame.html

Is nu verboden...

Diep verborgen in het DNA van adverteerders, marketeers en salesmensen zit de behoefte de consument te verleiden zonder dat deze het zelf in de gaten heeft. Men denkt dat dat meer oplevert. Stiekem verleiden ofwel subliminal advertising. We kennen het van pakweg een halve eeuw geleden, toen tijdens een experiment in een bioscoop de woorden ‘eat popcorn’ en ‘drink Coca-Cola’ in één filmframe op het witte doek verschenen. Kort genoeg om niet opgemerkt te worden, lang genoeg om door het onbewuste te worden opgepikt. In de pauze stegen de popcornverkopen met 57,8 procent en de Cola-verkopen met 18,1 procent. Waarom de een meer steeg dan de ander vermeldt het verhaal niet. Misschien werd er ook Pepsi verkocht?

Deze wijze van adverteren werd terstond verboden. Begrijpelijk. Net zoals er in de loop der tijd reclamecodes kwamen, gedragscodes voor branches, colportagewetten, financiële waarschuwingsbijsluiters, nee-neestickers, erecodes voor bankiers en het tv-programma Kassa.

http://www.marketingtribu(...)amarketing/index.xml
pi_150172061
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En de schrijver van het boek 'Bartje' is een man. Ik dacht dat die Anne de Vries een vrouw was :+
(en het meest domme: ik dacht dat de schrijver van het oorlogsboek 'Reis door de Nacht' een man was, meneer Anne de Vries. Maar dat is dus dezelfde schrijver :D )
En Fiep Westendorp (maakte illustraties bij verhalen van Annie M.G. Schmidt) is een vrouw. Zag ik laatst. :@
Professioneel gifmenger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')