Nou, dat zal m leren!quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:21 schreef TwisterNederland het volgende:
Stoplichtsprint trouwens wel gewonnen omdat agent niet op zat te letten
Sowieso. Ik zie ze nog haten in dat busjequote:
Dit inderdaad. Als er echt net een ongeluk is gebeurd, gaan er mensen over de snelweg rennen enzo. Met 130 door blijven rijden is dan levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef Fer het volgende:
Ik zou mij meer zorgen maken, als mensen bij een ongeval oid juist zonder op of om te kijken, zonder een milimeter minder gas te geven, met dezelfde snelheid door zou rijden.
En met onze verkeersdrukte is gas lossen al genoeg reden voor file.
Ruig verhaalquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als er echt net een ongeluk is gebeurd, gaan er mensen over de snelweg rennen enzo. Met 130 door blijven rijden is dan levensgevaarlijk.
Als er echt mensen lopen en rennen enzo op jouw weghelft moet je Tot iets van 30km/u afremmen. Anders is het voor de mensen die helpen niet te overzien. 70, 100, 120 en 130 zijn veel sneller buiten je auto dan in je auto.
Trouwens bijna misgegaan toen 1 loser ziek hard, langs geparkeerde auto's, over de vluchtstrook wilde inhalen, terwijl mensen op de twee rijbanen dus aan het oversteken waren. Een man heeft zijn vrouw letterlijk aan haar capuchon terug getrokken, anders was ze nu dood.
Ik heb daarom niet zozeer een probleem met dat langzamer rijden. Het zit 'm in de aandacht voor het verkeer, of beter gezegd het ontbreken ervan. De autowrakken en slachtoffers zijn een stuk interessanter.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:16 schreef Fer het volgende:
Ik zou mij meer zorgen maken, als mensen bij een ongeval oid juist zonder op of om te kijken, zonder een milimeter minder gas te geven, met dezelfde snelheid door zou rijden.
En met onze verkeersdrukte is gas lossen al genoeg reden voor file.
Die ander heeft er totaal geen last van als hij wordt ingehaald door een sneller rijdend voertuig.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:39 schreef opgebaarde het volgende:
Wat maak jij je druk?
Je moet over drie honderd meter ritsen en nu moet jij helaas één auto voor je dulden en wat is daar mis mee, je vind net dat die ander dat ook moet accepteren
De auto voor hem, die ook naar rechts ging, had hem daarvoor ingehaald waarna hij ook naar links kwam om de vrachtwagen inhalende auto die 2 km/h harder reed dan de vrachtwagen weer in te halen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:46 schreef opgebaarde het volgende:
Jawel die persoon wilde netjes naar rechts maar komt er achter dat de auto voor hem langzamer gaat dan gedacht. Dus wil die nog even inhalen.
Euh, nee, want hij maakte keurig aanstalten naar rechts te gaan, maar stuurde toen die er bijna was nog even terug naar links. En om er nou via de redresseerstrook langs te gaan vind ik ook wat ver gaan.quote:Dat weet ik trouwens zeker, anders had PB wel rechts ingehaald
Hij hoefde niet te remmen, want er reed niets voor hem dat hij kon inhalen omdat hij harder reed. Sterker nog, ik ben daarna in 1x van strook 1 naar strook 3 doorgestoken om een paar honderd meter later pas weer, toen strook 3 inmiddels strook 2 was geworden omdat de oude strook 1 was vervallen, weer terug te gaan naar strook 1. Waar overigens nog altijd die auto die voor mijn klachtauto reed onnodig links reed en pas naar rechts ging toen ik naar links en achter hem kwam te rijden. En ik haalde niet eens rechts inquote:Dus die persoon moet wel remmen vinden jullie twee omdat de weg geleid wordt door de mensen die het hardste rijden?
Dat ik graag 130-140 op de teller wil rijden (op een 130 stuk), dat ook gewoon mogelijk is gezien de verkeersdrukte, totaal geen problemen heb met mensen die 100 rijden en inhalen omdat er eentje met 2 km/h een vrachtwagen in haalt en daarom op rijstrook 1 rijden, hij reed er immers al en zorgde niet voor een plotselinge remactie aan mijn kant, maar daarna wel gewoon graag naar rechts teruggaan zonder geklier als nog even terugsturen of extra traag naar rechts. Doe ik ook niet als ik ingehaald word.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:39 schreef opgebaarde het volgende:
Wat maak jij je druk?
Je moet over drie honderd meter ritsen en nu moet jij helaas één auto voor je dulden en wat is daar mis mee, je vind net dat die ander dat ook moet accepteren
Dan laat je hem er toch gewoon niet tussen lijkt me? Hij zit sowieso al fout als ie al in dat vlak zit. Dan zou ik er echt geen enkel probleem mee hebben om hem de ruimte niet te geven. Hij zal toch ook niet zo gek zijn om tegen je auto aan te gaan denk ik?quote:Op zondag 1 maart 2015 09:38 schreef Bouke-p het volgende:
Gister op de oprit A1/Amsterdam thv Amersfoort-noord.
Daar gaat de oprit vrijwil direct na de verkeerslichten van 2 naar 1 baan. Ik rijd rechts, net ff te dicht op mn voorligger want treintje achter n trage bus.
Komt dr over de linkerbaan een of andere vent in een scenic aanjakkeren met mach10 en die besluit dat ie over het verdrijvingsvlak voor mij wil invoegen. En geen knipper oid nee gewoon dr voor/tussen flikkeren en de rest wacht maar. En dan ook nog een middelvinger opsteken naar mij...
Daarna ging ie over de doorgetrokken streep direct naar uiterst links en al bumperklevend verder.
Sommige mensen....
Maar waarom zo dicht erachter rijden dan, dat kan agressieve reacties oproepen (niet dat dat normaal is natuurlijk), maar ik probeer in invoeg stukken meestal 1 autoruimte over te laten, komt er een tweede, dan heeft ie pech, die moet gewoon achter mij invoegen.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:38 schreef Bouke-p het volgende:
Daar gaat de oprit vrijwil direct na de verkeerslichten van 2 naar 1 baan. Ik rijd rechts, net ff te dicht op mn voorligger want treintje achter n trage bus.
Omdat ik er gewoon toevallig wat dicht achter zat en links geen verkeer was tot dat stuk ongeduld aan kwam racen. Daarnaast had ik geen eens tijd om mss ruimte voor m te maken. Dus dat agressie oproepen zat niet aan mijn kantquote:Op zondag 1 maart 2015 11:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar waarom zo dicht erachter rijden dan, dat kan agressieve reacties oproepen (niet dat dat normaal is natuurlijk), maar ik probeer in invoeg stukken meestal 1 autoruimte over te laten, komt er een tweede, dan heeft ie pech, die moet gewoon achter mij invoegen.
Maar de A1 is inderdaad kut, vooral in het weekend. Moet er straks weer overheen. Wist je trouwens dat het stukje 120 tussen Muiden en Laren echt maar een paar seconden scheelt, tegenover 100 blijven rijden.
Dus hij blokkeerde expres jou? Want hij gaat naar de linkerbaan terwijl er niks in te halen valt?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De auto voor hem, die ook naar rechts ging, had hem daarvoor ingehaald waarna hij ook naar links kwam om de vrachtwagen inhalende auto die 2 km/h harder reed dan de vrachtwagen weer in te halen.
[..]
Euh, nee, want hij maakte keurig aanstalten naar rechts te gaan, maar stuurde toen die er bijna was nog even terug naar links. En om er nou via de redresseerstrook langs te gaan vind ik ook wat ver gaan.
[..]
Hij hoefde niet te remmen, want er reed niets voor hem dat hij kon inhalen omdat hij harder reed. Sterker nog, ik ben daarna in 1x van strook 1 naar strook 3 doorgestoken om een paar honderd meter later pas weer, toen strook 3 inmiddels strook 2 was geworden omdat de oude strook 1 was vervallen, weer terug te gaan naar strook 1. Waar overigens nog altijd die auto die voor mijn klachtauto reed onnodig links reed en pas naar rechts ging toen ik naar links en achter hem kwam te rijden. En ik haalde niet eens rechts in
[..]
Dat ik graag 130-140 op de teller wil rijden (op een 130 stuk), dat ook gewoon mogelijk is gezien de verkeersdrukte, totaal geen problemen heb met mensen die 100 rijden en inhalen omdat er eentje met 2 km/h een vrachtwagen in haalt en daarom op rijstrook 1 rijden, hij reed er immers al en zorgde niet voor een plotselinge remactie aan mijn kant, maar daarna wel gewoon graag naar rechts teruggaan zonder geklier als nog even terugsturen of extra traag naar rechts. Doe ik ook niet als ik ingehaald word.
Mijn buurman is vrachtwagenchauffeur en soms weken van huis. Af en toe komt hij dan een paar uurtjes thuis, en dan zet hij zijn wagen hier voor deur. Op het fietspad. Net tussen een steegje en de uitrit van een middelbare school waar veel jongeren op hun fietsje uitkomen.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:12 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs die hun auto op niet-briljante plekken neerzetten. Vlak na een bocht op de Ruighe Hoek langs de A4 bijvoorbeeld. Kon ik dus proberen de achterste aanhanger met de wielen over de betonnen obstakels proberen te rijden zonder de boel te slopen.
Ondertussen stonden er wat auto's achter mij die graag door wilden rijden.
Jup. Terug naar de linker rijstrook.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus hij blokkeerde expres jou? Want hij gaat naar de linkerbaan terwijl er niks in te halen valt?
Ik kan me er wel langs wurmen door deels de redresseerstrook te gebruiken (zoals sommige doen), maar dat vind ik niets.quote:Ik heb helaas uit jouw postings niet begrepen waarom je de file niet rechts hebt ingehaald en waarom je begint over de redresseerstrook
Een irritant treitereitje. En je kan het goed proberen te praten, maar volgens mij heet het hier nog altijd: "Irritaties op de weg".quote:Al met al een bijzondere muffe actie van die bestuurder maar het blijft gelukkig maar één auto waar je nog heel even moet wachten om in te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |