Dit.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef twiFight het volgende:
Ik kan nog steeds niemand die "dikke leasebak(ken)" blijft zeggen serieus nemen Nederland op zijn jaloerst.
Absoluut niet, ik ben alleenverdiener voor een 4-persoons huishouden, heb iedere iedere maand net zoveel uitgegeven als er binnen kwam. Desondanks rijd ik een eigen, afbetaalde Citroen C5 uit 2003, heb een eigen caravan waar ik zonder lening mee op vakantie kan en ben absoluut NIET jaloers op iemand die van zijn werkgever een A6, V70xc of whatever mag rijden. Ik gebruik deze cliché matige uitspraak enkel om aan te geven wat ik constateer. Kleine leasebakken rijden, in ieder geval op de snelwegen, een stuk minder asociaal.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:38 schreef twiFight het volgende:
Ik kan nog steeds niemand die "dikke leasebak(ken)" blijft zeggen serieus nemen Nederland op zijn jaloerst.
????quote:Op maandag 23 februari 2015 20:03 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring is, dat er doordeweeks een stuk socialer gereden wordt dan doordeweeks. Hele week kan ik namelijk een vrij constante snelheid aanhouden, zelfs in druk verkeer.
In het weekend is het vaak iets rustiger, maar veel slakken die 90-110 wisselen over de middelste en rechterbaan. Zodra ik dan wil inhalen, gelijk iemand in mijn nek die 130 wil, waar je 100 mag.
Er zit een hoop eigen frustratie in. Niet dat dit goed te praten valt, maar als ik iedere bedrijfswagen (inclusief vrachtauto's) een mailtje moet sturen wegens rariteiten in het verkeer blijf ik bezig.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:06 schreef Rob310 het volgende:
Hallo,
welke volslagen idioot reed er vanmiddag rond 14:45 uur op de N62 van Breskens naar Terneuzen in een auto van jullie met kenteken x-xxx-x ?
Ik zal kort toelichten:
1) hij haalt de auto achter mij in, over een dubbele doorgetrokken streep (auto reed netjes 80 km/h).
2) hij komt daarna vrij kort bij mij achterop
3) we komen op een afgezette rijstrook met aanduiding 50, waar ik 60 op de teller rijd. Na dat stukje haalt hij mij volgas in, aan de rechterkant over een uitvoegstrook!!!
4) tijdens dat inhalen steekt hij met een spottende blik een duim op om te zeggen dat ik goed bezig ben......
5 daarna komt hij achter een auto met caravan waar hij 2-3 meter achter blijft plakken om deze bij de eerste de beste mogelijkheid in te halen over een gele! doorgetrokken streep op een wegwerkvak met gele lijnen, pionnen langs de kant en snelheidsbeperking 50!!!
5) in de verte heb ik hem ook nog 2 auto's en 1 vrachtwagen in zien halen waarna ik hem niet meer gezien heb.
Hij bewijst maar weer eens dat de top 3 van asociale weggebruikers bestaat uit dikke leasebakken, jongetjes met petjes op en auto's met een gele plaat "Werkverkeer" op de achterkant.
Ik hoop van harte dat de bewuste man hier op aangesproken wordt. Wanneer ik 130 kilometer van huis ben, wil ik ook weer heelhuids thuis komen en niet gehinderd worden door een persoon die overal lak aan lijkt te hebben.
Met vriendelijke groet,
Rob
Dit is de email zoals ik die naar het betrokken bedrijf heb gestuurd met het idee "daar hoor ik toch nooit iets van" maar dan ben ik het wel kwijt. Ik erger me wel vaker met de hoeveelheid kilometers die ik rijd maar dit was wel heel extreem en met een meervoudig bestickerde bedrijfsauto van een groot concern makkelijk te traceren :p
Ik kreeg echter de volgende dag al een zeer net antwoord terug:
Gisteren heb ik uw email bericht ontvangen met de klacht m.b.t. het rijgedrag van de chauffeur van een xx VW Caddy.
Allereerst wil u namens xx mijn welgemeende excuses geven t.a.v. van dit ontoelaatbare gedrag waarbij de verkeersveiligheid in gevaar is gebracht.
xx heeft veiligheid zeer hoog in het vaandel staan. xx doet er d.m.v. training, campagnes en voorlichting alles aan om ervoor te zorgen dat xx medewerkers voorbeeld gedrag uitstralen. Wij betreuren het ten zeerste dat het gedrag van een individu zorgdraagt voor een negatief beeld van xx.
xx heeft intern een procedure om klachten snel en goed te registreren, te onderzoeken en de juiste maatregelen te nemen. Ik heb gisteren direct intern de juiste lijnen uitgezet om te achterhalen welke medewerker dit geweest kon zijn. En dat is gelukt. De bewuste medewerker is vandaag direct op kantoor binnengehaald en is geconfronteerd met uw email. Hij heeft aan zijn leidinggevende erkend dat hij roekeloos heeft gereden en hij kon dit niet verklaren.
U zult begrijpen dat het gedrag van deze medewerker voor xx niet toelaatbaar is en de medewerker is hier door zijn leidinggevende ook op aangesproken. Conform ons interne sanctiebeleid hebben wij onze medewerker gesanctioneerd. De bewuste medewerker krijgt een schriftelijke waarschuwing die in zijn personeelsfile wordt gearchiveerd. Ik kan u verzekeren dat een schriftelijke waarschuwing een dusdanig effect heeft dat dit gedrag zich niet zal herhalen.
Het gedrag van onze collega is op geen enkele manier goed te praten. xx herkent zich niet in dit gedrag en ziet dit als een incident. Ik wil u nogmaals onze welgemeende excuses aanbieden. Daarnaast wil ik u bedanken voor het melden van dit incident, want op deze manier hebben wij een medewerker die zich niet aan onze standaard heeft gehouden toch terecht kunnen wijzen op zijn gedrag.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u desondanks nog vragen hebben dan kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.
sowieso een kansloze aktie imho, voor hetzelfde geld wordt ie op straat geknikkerd met alle gevolgen en ellende van dien. is dat het waard om je gram in het verkeer te halen?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Er zit een hoop eigen frustratie in. Niet dat dit goed te praten valt, maar als ik iedere bedrijfswagen (inclusief vrachtauto's) een mailtje moet sturen wegens rariteiten in het verkeer blijf ik bezig.
Motto: iedere bedrijfsautobestuurder neemt het niet al te nauw met de verkeersregels. Natuurlijk zullen er vast een hoop "uitzonderingen" zich hier melden en zeggen dat het allemaal incidenten zijn, maar dat maakt het aantal "incidenten" niet minder op.
Dat mailtje zal vast uit een soort gewoonte zijn verstuurd. Bij mijn bedrijf (sector transport) is zoiets iig standaardprocedure. Vaak is de chauffeur in kwestie niet eens op de hoogte van deze communicatie.
Jij bent echt te sneu voor woorden.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:06 schreef Rob310 het volgende:
Hallo,
welke volslagen idioot reed er vanmiddag rond 14:45 uur op de N62 van Breskens naar Terneuzen in een auto van jullie met kenteken x-xxx-x ?
Ik zal kort toelichten:
1) hij haalt de auto achter mij in, over een dubbele doorgetrokken streep (auto reed netjes 80 km/h).
2) hij komt daarna vrij kort bij mij achterop
3) we komen op een afgezette rijstrook met aanduiding 50, waar ik 60 op de teller rijd. Na dat stukje haalt hij mij volgas in, aan de rechterkant over een uitvoegstrook!!!
4) tijdens dat inhalen steekt hij met een spottende blik een duim op om te zeggen dat ik goed bezig ben......
5 daarna komt hij achter een auto met caravan waar hij 2-3 meter achter blijft plakken om deze bij de eerste de beste mogelijkheid in te halen over een gele! doorgetrokken streep op een wegwerkvak met gele lijnen, pionnen langs de kant en snelheidsbeperking 50!!!
5) in de verte heb ik hem ook nog 2 auto's en 1 vrachtwagen in zien halen waarna ik hem niet meer gezien heb.
Hij bewijst maar weer eens dat de top 3 van asociale weggebruikers bestaat uit dikke leasebakken, jongetjes met petjes op en auto's met een gele plaat "Werkverkeer" op de achterkant.
Ik hoop van harte dat de bewuste man hier op aangesproken wordt. Wanneer ik 130 kilometer van huis ben, wil ik ook weer heelhuids thuis komen en niet gehinderd worden door een persoon die overal lak aan lijkt te hebben.
Met vriendelijke groet,
Rob
Dit is de email zoals ik die naar het betrokken bedrijf heb gestuurd met het idee "daar hoor ik toch nooit iets van" maar dan ben ik het wel kwijt. Ik erger me wel vaker met de hoeveelheid kilometers die ik rijd maar dit was wel heel extreem en met een meervoudig bestickerde bedrijfsauto van een groot concern makkelijk te traceren :p
Ik kreeg echter de volgende dag al een zeer net antwoord terug:
Gisteren heb ik uw email bericht ontvangen met de klacht m.b.t. het rijgedrag van de chauffeur van een xx VW Caddy.
Allereerst wil u namens xx mijn welgemeende excuses geven t.a.v. van dit ontoelaatbare gedrag waarbij de verkeersveiligheid in gevaar is gebracht.
xx heeft veiligheid zeer hoog in het vaandel staan. xx doet er d.m.v. training, campagnes en voorlichting alles aan om ervoor te zorgen dat xx medewerkers voorbeeld gedrag uitstralen. Wij betreuren het ten zeerste dat het gedrag van een individu zorgdraagt voor een negatief beeld van xx.
xx heeft intern een procedure om klachten snel en goed te registreren, te onderzoeken en de juiste maatregelen te nemen. Ik heb gisteren direct intern de juiste lijnen uitgezet om te achterhalen welke medewerker dit geweest kon zijn. En dat is gelukt. De bewuste medewerker is vandaag direct op kantoor binnengehaald en is geconfronteerd met uw email. Hij heeft aan zijn leidinggevende erkend dat hij roekeloos heeft gereden en hij kon dit niet verklaren.
U zult begrijpen dat het gedrag van deze medewerker voor xx niet toelaatbaar is en de medewerker is hier door zijn leidinggevende ook op aangesproken. Conform ons interne sanctiebeleid hebben wij onze medewerker gesanctioneerd. De bewuste medewerker krijgt een schriftelijke waarschuwing die in zijn personeelsfile wordt gearchiveerd. Ik kan u verzekeren dat een schriftelijke waarschuwing een dusdanig effect heeft dat dit gedrag zich niet zal herhalen.
Het gedrag van onze collega is op geen enkele manier goed te praten. xx herkent zich niet in dit gedrag en ziet dit als een incident. Ik wil u nogmaals onze welgemeende excuses aanbieden. Daarnaast wil ik u bedanken voor het melden van dit incident, want op deze manier hebben wij een medewerker die zich niet aan onze standaard heeft gehouden toch terecht kunnen wijzen op zijn gedrag.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u desondanks nog vragen hebben dan kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.
jep, als je daarna uitvoegt, niet als je vervolgens weer invoegt natuurlijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Overigens mag je iemand gewoon inhalen over een uitvoegstrook.
Pas vanaf de plaats waar de pijlen op het wegdek staan mag je niet meer invoegen.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jep, als je daarna uitvoegt, niet als je vervolgens weer invoegt natuurlijk.
Je dacht serieus met een grijze Leon mueslimotive een unieke auto te rijden?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:14 schreef Fer het volgende:
Lijkt er trouwens op dat vandaag de dag iedereen een Leon (ST) Ecomotive Lease Sport uitvoering rijdt. En natuurlijk allemaal grijs. Leuk, denk je een unieke auto te hebben..
Wat is de bijtelling van zo'n hok?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:14 schreef Fer het volgende:
Lijkt er trouwens op dat vandaag de dag iedereen een Leon (ST) Ecomotive Lease Sport uitvoering rijdt. En natuurlijk allemaal grijs. Leuk, denk je een unieke auto te hebben..
Ik stel voor om in iedere auto een bakkie te installeren. De meeste frustraties komen voort doordat men niet kan communiceren. Een "Hee lul, doe eens rustig. Ik wil ook heel thuiskomen" is dan makkelijker te roepen over de bak dan proberen met handgebaren (wijsvinger over de nek, of een sarcastisch duimpje is ook niet subtiel) iets duidelijk te maken.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sowieso een kansloze aktie imho, voor hetzelfde geld wordt ie op straat geknikkerd met alle gevolgen en ellende van dien. is dat het waard om je gram in het verkeer te halen?
Onverdraagzaamheid en 0,0 tolerantie
Ik zit ook vaak te foeteren, en ik bumperkleef nog wel eens als mensen me bewust of onbewust ophouden, maar iemand een oor aannaaien bij zijn werkgever om je gram te halen vind ik wel heel erg triest hoor
Dat zijn dezelfde soort figuren die je het bloed onder je nagels vandaan treiteren, maar wel aangifte gaan doen bij de politie als je ze een keer op de neus toucheert.
Triest, meer kan ik niet van maken.
Die van 2014 waren 14% en full option. Denk dat ze in de laatste 2 maanden van afgelopen jaar de weg op gespoten zijn. Mijne is ook van 16 December.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat is de bijtelling van zo'n hok?
Laat maar: 20%, maar dat zijn bijna alle Leons. Ook niet zo bijzonder. Nee, dan snap ik niet waarom iedereen zo'n unieke ( ) auto wilt.
Op zich een prima auto natuurlijk en het biedt wat weerstand aan al die Megane Estates Wel een beetje dom dat een dieseltje met 110 pk een 'Sport' moet heten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat is de bijtelling van zo'n hok?
Laat maar: 20%, maar dat zijn bijna alle Leons. Ook niet zo bijzonder. Nee, dan snap ik niet waarom iedereen zo'n unieke ( ) auto wilt.
Je moet je gewoon lekker met je eigen zaken bemoeien. Als iemand echt als een mongool rijdt neem je contact op met de politie. Vind je dat niet nodig, dan is het blijkbaar "slechts" heel hinderlijk of een incident en niet structureel levensgevaarlijk. Van wat ik zo lees was het dat ook niet. Dus dan hoef je ook niet z'n baas te mailen als de eerste de beste klikspaan. SD zegt het goed: wat als die gozer wordt ontslagen met alle gevolgen? Voel je je daar dan lekker bij? Zo ja, zoek hulp.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:28 schreef Tunafish het volgende:
Wat een gezeur Die mail was terecht, als je in een auto rijdt met daarop duidelijk kenmerken van je werkgever moet je niet als een mafketel over de weg knallen. Nou moet je dat sowieso al niet, maar op deze manier laat je geen bijzonder positief beeld achter over je bedrijf bij anderen, en daar mag die werknemer best op aangesproken worden.
In de VS is het best gebruikelijk dat (vrachtwagen) chauffeurs achterop een sticker hebben met 'How do I drive? Call 555-0832223'.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:13 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je moet je gewoon lekker met je eigen zaken bemoeien. Als iemand echt als een mongool rijdt neem je contact op met de politie. Vind je dat niet nodig, dan is het blijkbaar "slechts" heel hinderlijk of een incident en niet structureel levensgevaarlijk. Van wat ik zo lees was het dat ook niet. Dus dan hoef je ook niet z'n baas te mailen als de eerste de beste klikspaan. SD zegt het goed: wat als die gozer wordt ontslagen met alle gevolgen? Voel je je daar dan lekker bij? Zo ja, zoek hulp.
Met die caravan achter je Citroen en je twee koters achterin ben je zelf een rijdende irritatie op de wegquote:Op maandag 23 februari 2015 19:30 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Absoluut niet, ik ben alleenverdiener voor een 4-persoons huishouden, heb iedere iedere maand net zoveel uitgegeven als er binnen kwam. Desondanks rijd ik een eigen, afbetaalde Citroen C5 uit 2003, heb een eigen caravan waar ik zonder lening mee op vakantie kan en ben absoluut NIET jaloers op iemand die van zijn werkgever een A6, V70xc of whatever mag rijden. Ik gebruik deze cliché matige uitspraak enkel om aan te geven wat ik constateer. Kleine leasebakken rijden, in ieder geval op de snelwegen, een stuk minder asociaal.
Tevens heb ik het idee dat mensen die zo'n auto prive rijden dat minder in de ochtend en avondspits doen, wat de tijden zijn dat ik de meeste van mijn 42000km per/jaar op de weg ben, en dan ook een stuk socialer rijden.
Ja, en dan gaat de politie contact opnemen met die baas en wordt 'ie alsnog op de vingers getikt. Het zijn wel degelijk mijn zaken als die kerel van links naar rechts scheurt en daarbij geen omkijken heeft naar wat er nog meer op de weg rijdt, want hij brengt mij daarmee in gevaar. Daar mag die baas de werknemer echt wel op aanspreken, zeker omdat hij met een uithangbord is van zijn baas rondrijdt. Die zou van mij geen auto meer meekrijgen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:13 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je moet je gewoon lekker met je eigen zaken bemoeien. Als iemand echt als een mongool rijdt neem je contact op met de politie. Vind je dat niet nodig, dan is het blijkbaar "slechts" heel hinderlijk of een incident en niet structureel levensgevaarlijk. Van wat ik zo lees was het dat ook niet. Dus dan hoef je ook niet z'n baas te mailen als de eerste de beste klikspaan. SD zegt het goed: wat als die gozer wordt ontslagen met alle gevolgen? Voel je je daar dan lekker bij? Zo ja, zoek hulp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |