Men zegt dat als reactie op figuren die bij een bumperklever graag nog even de snelheid laten zakken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:34 schreef Spezza19 het volgende:
Toch altijd wel mooi, mensen die roepen dat je maar rekening hebt te houden met de haast van een bumperklever en dat je maar jezelf aan de kant moet toveren voor dit soort lui
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
[..]
Men zegt dat als reactie op figuren die bij een bumperklever graag nog even de snelheid laten zakken.
Ja, of nog even brake testen in het kader van schoolmeestergedrag, ook een fijne
Het is allebei kut overigens.
Helemaal mee eens, remmen is natuurlijk achterlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
[..]
Men zegt dat als reactie op figuren die bij een bumperklever graag nog even de snelheid laten zakken.
Ja, of nog even brake testen in het kader van schoolmeestergedrag, ook een fijne
Het is allebei kut overigens.
Ook zulk gedrag gaat nergens over….quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
[..]
Men zegt dat als reactie op figuren die bij een bumperklever graag nog even de snelheid laten zakken.
Ja, of nog even brake testen in het kader van schoolmeestergedrag, ook een fijne
Het is allebei kut overigens, kleven en kleverpresten. Typisch kleine mensen-gedrag.
De universele oorzaak lijkt me gewoon eigengereidheid en kleingeestigheid.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:52 schreef Travel. het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, remmen is natuurlijk achterlijk.
Maar wil je een probleem aanpakken, dan moet je bij de oorzaak van dat probleem beginnen. Dat zijn de mensen die ''haast hebben en tja dan moet de ander maar opzij''.
Mja, en daar ga je dus al de fout in door te denken dat iedereen die links rijdt gelijk een slome duikelaar is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:59 schreef Ciora het volgende:
[..]
De universele oorzaak lijkt me gewoon eigengereidheid en kleingeestigheid.
De te snelle chauffeur zou zich moeten realiseren dat niet iedereen net zo snel als hij wil, en de slome duikelaar moet er eens aan denken dat niet iedereen het prettig vindt zo langzaam te rijden.
In de praktijk werkt het toch niet zo, omdat iedereen zichzelf het belangrijkst vindt als het er op aan komt
Ik bedoelde met 'sloom' zeker geen mensen die op of rond de vMax rijden, maar inderdaad diegene die er een km of 20/30 onder zitten. Goed, zij houden zich aan de regels en de ander niet, geweldig; kun je toch alsnog asap opzij zonder geneuzel met vaart minderen of even remmen om de hardrijder je morele superioriteit te tonen?'quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, en daar ga je dus al de fout in door te denken dat iedereen die links rijdt gelijk een slome duikelaar is.
Genoeg mensen rijden op of rond de toegestane snelheid. De enkeling zal langzamer rijden. Echter, als iemand 100 rijdt daar waar 120 is toegestaan, dan mag dit nog steeds en heeft de hardrijder zich maar gewoon te schikken, aangezien de hardrijder de regels overtreed en de rest niet.
Ik heb nog nooit iemand met 90/100 op de linkerbaan gezien waar je 120 mocht. Oftewel, bumperkleven bij iemand die gewoon de goede snelheid heeft is ronduit asociaal.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:13 schreef Ciora het volgende:
[..]
Ik bedoelde met 'sloom' zeker geen mensen die op of rond de vMax rijden, maar inderdaad diegene die er een km of 20/30 onder zitten. Goed, zij houden zich aan de regels en de ander niet, geweldig; kun je toch alsnog asap opzij zonder geneuzel met vaart minderen of even remmen om de hardrijder je morele superioriteit te tonen?'
Ik zaterdag nog. Op de meest linker van de 3.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:15 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand met 90/100 op de linkerbaan gezien waar je 120 mocht. Oftewel, bumperkleven bij iemand die gewoon de goede snelheid heeft is ronduit asociaal.
Dan rijd je hoogstwaarschijnlijk nooit op de a1quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:15 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand met 90/100 op de linkerbaan gezien waar je 120 mocht. Oftewel, bumperkleven bij iemand die gewoon de goede snelheid heeft is ronduit asociaal.
Ik heb gewoon geen zin in een ongeluk, dus ik ga inderdaad aan de kant. Desnoods pak ik even een parkeervak als het binnen de bebouwde kom gebeurt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:34 schreef Spezza19 het volgende:
Toch altijd wel mooi, mensen die roepen dat je maar rekening hebt te houden met de haast van een bumperklever en dat je maar jezelf aan de kant moet toveren voor dit soort lui
Oh, dat heb ik zo vaak gezien. Kom je met 120 aan, mag je goed afremmen omdat iemand met 100 en met 5 km/uur verschil iemand wil inhalen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:15 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand met 90/100 op de linkerbaan gezien waar je 120 mocht. Oftewel, bumperkleven bij iemand die gewoon de goede snelheid heeft is ronduit asociaal.
Oh please. Dit soort dramatisch gedoe.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:45 schreef Travel. het volgende:
[..]
Als je haast hebt dan is dat jammer voor je. Regel 1: In het verkeer kan je over andermans leven beslissen, haast is al helemaal geen excuus.
Ik ben het wel met je eens. Als andere weggebruikers zich als een zak gedragen doet het wel iets met je eigen rechtvaardigheidsgevoel. Probleem is wel dat het eraan toegeven soms leidt tot ongecontroleerde roadrage. Ook ik heb daar vroeger last van gehad, maar het is een van de weinige dingen waar ik wel wat volwassener in ben geworden. Al kan ik af en toe wel eens de neiging krijgen om een fuck-you-reactie te uiten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind het niet meer als logisch dat als je zo'n dramlul achter je hebt, dat je motivatie om naar rechts te gaan er niet beter op wordt.. Ik plak niet altijd meteen op iemands reet, maar als ik vind dat er kansen voor die knakker zijn om effe ruimte te maken, en hij verrekt het, dan kruip ik wel steeds een beetje dichterbij, of ik flats hem er rechts langs..
In het noorden merk ik meer agressie, in het zuiden meer lomp of onhandig rijgedrag.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:47 schreef VisGeenOptie het volgende:
Valt me de laatste tijd op dat hoe dichter ik bij Rotterdam kom, hoe idioter mensen gaan rijden. Kan er niks aan doen.
Noem het maar dramatisch, ik rij mijn ritten altijd met deze 'dramatiek' in mijn achterhoofd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh please. Dit soort dramatisch gedoe.
Dat gebeurt ook op kruisingen zonder tram, bijvoorbeeld bij viaducten.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:46 schreef d4v1d het volgende:
Mensen die de trambaan blokkeren waardoor het hele kruispunt vast loopt Tram stond over het kruispunt heen, en kon er niet af omdat iemand op de trambaan stond te wachten op mensen die midden op het kruispunt stonden. En die mensen midden op het kruispunt konden er niet af omdat die tram in de weg stond
https://www.google.nl/map(...)OeRJ9x4YDvwTvRLg!2e0
Hoofdpijn... Dit plaatje dan?:quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:46 schreef d4v1d het volgende:
Mensen die de trambaan blokkeren waardoor het hele kruispunt vast loopt Tram stond over het kruispunt heen, en kon er niet af omdat iemand op de trambaan stond te wachten op mensen die midden op het kruispunt stonden. En die mensen midden op het kruispunt konden er niet af omdat die tram in de weg stond
https://www.google.nl/map(...)OeRJ9x4YDvwTvRLg!2e0
't Is nog verboden ook. Zag het een tijdje terug, een shovel met 2 aanhangers met hooibalen erop, wilde een N weg over steken. Hield het verkeer ook continue de oversteek bezet. Toen het weer ging rijden ging zijn grijper omhoog en reed ie naar voren waar die hem zo liet zakken om wel over te kunnen steken.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook op kruisingen zonder tram, bijvoorbeeld bij viaducten.
Ik snap niet dat mensen altijd per se achter de voorligger aan willen sluiten. Als je een gat laat waar kruisend verkeer doorheen kan, kom je echt niet later op je bestemming hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |