abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_149728064
Originele OP:


Even verder de discussie die begon in een ander topic :)


evolutie
genisis
Emanationisme
Involutie

Even een 4 tal op een rijtje..

Wat is het idee volgens een aantal gelovigen, is de evulutie theorie, inderdaad maar een theorie en klopt het niet, het is ook tegenstrijdig als je inderdaad in de bijbel gelooft.

Ik ben zelf als katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben.

wat denken jullie?

-----en de OP van deel 2 (mogelijk wat overlap)----





Termen en uitleg (Wikipedia):

Evolutie
Genesis; een Scheppingsverhaal
Emanationisme
Involutie
(en) Abiogenese
(en) Overzicht van evolutie-gerelateerde onderwerpen


Deel 1: BNW / Jezus vs Darwin

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Is de Evolutietheorie zoals die algemeen geaccepteerd is in de wetenschappelijke wereld en daarbuiten een complot?
Welke niet-religieuze argumenten zijn er tegen de evolutietheorie om het een complot te noemen?



[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 16-02-2015 16:49:44 ]
  maandag 16 februari 2015 @ 16:35:32 #2
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149729826
Even wat luchtigs...wellicht voor de OP? ;)

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_149730257
quote:
2s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Semisane het volgende:
Even wat luchtigs...wellicht voor de OP? ;)

Staat er in, bedankt ^O^
pi_149733271
quote]0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef Summers het volgende:

Vragen zijn nooit vervelend , bij mensen afzeiken of belachelijk maken hebben ze uiteraard ook geen zin . Zou jij ook niet hebben . Als je echt begrip wilt over deze zaken dan is de enige weg toch echt dat je daar zelf moeite voor doet en zelf dieper in de materie duikt . Dat is wat ik een waarheidszoeker zou noemen .
[/quote]Tingo lijkt vragen wel vervelend te vinden, daar reageert hij nooit op of hooguit met de mededeling dat hij geen zin heeft om er op in te gaan, dat alles nep is en dat hij het beter. Met als gevolg dat hij wel eens afgezeken wordt of belachelijk gemaakt wordt, want laten we eerlijk wezen, zo iemand kun je niet serieus nemen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:01:38 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150983628
De mammoet komt terug!

Jurrasic park 4 real *O*
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:58:55 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_165707393
nadat ik weer eens voor de grap het FE discussie filmpje zat te kijken kwam ik ook nog even deze tegen.
Daarom vond ik het de moeite waard om dit topic nog even omhoog te schoppen.


quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 01:12 schreef francorex het volgende:

francorex ik ben wel benieuwd naar jou visie , aangezien het veel te maken heeft met het FE topic :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_165709410
De katholieke kerk heeft overigens geen probleem met de evolutietheorie. Ze hebben er gewoon geen standpunt over.
pi_165710066

Vanaf 1:35 komt een van de beste grappen over dit onderwerp die ik ken ^O^
"What seems to be the officer, problem?"
pi_165710159
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:45 schreef Broomer het volgende:
De katholieke kerk heeft overigens geen probleem met de evolutietheorie. Ze hebben er gewoon geen standpunt over.
Ze negeren de dingen die niet in hun religieuze kraam te pas komen gewoon.
  zondag 2 oktober 2016 @ 18:10:09 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_165712489
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:10 schreef Dick_Honeybush het volgende:

Vanaf 1:35 komt een van de beste grappen over dit onderwerp die ik ken ^O^
francorex gelooft niet in zwaarte kracht..

leuk stukje btw :D


nog eentje :D

[ Bericht 21% gewijzigd door theguyver op 02-10-2016 19:01:04 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_165717280
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 16:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze negeren de dingen die niet in hun religieuze kraam te pas komen gewoon.
Da's misschien waar, maar dat laat katholieken wel vrij om hun eigen standpunt te bepalen. Heel wat beter dan creationisme of ID propageren.
  Moderator zondag 2 oktober 2016 @ 21:17:58 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_165717452
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:12 schreef Broomer het volgende:

[..]

Da's misschien waar, maar dat laat katholieken wel vrij om hun eigen standpunt te bepalen. Heel wat beter dan creationisme of ID propageren.
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:12 schreef Broomer het volgende:

[..]

Da's misschien waar, maar dat laat katholieken wel vrij om hun eigen standpunt te bepalen. Heel wat beter dan creationisme of ID propageren.
Dat is zo. Maar ja, elke religie predikt voor eigen parochie.
  zondag 2 oktober 2016 @ 21:18:14 #13
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_165717462
Dino's bedoel je
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Moderator zondag 2 oktober 2016 @ 22:37:55 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_165719760
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 21:18 schreef DeMolay het volgende:
Dino's bedoel je
Schei uit over Dino. Tjonge jonge wat een vervelend en vermoeiend mannetje is dat. Heb het vanavond een half uurtje gekeken voor het eerst maar ook voor het laatst.
Maar ik neem aan dat jij echte dino's bedoelt?
pi_165728157
Evolutie zal ik niet over twisten. Maar het maakt het niet minder 'magisch' dan welke religieuze theorie dan ook. Geen eind of begin en alles reageert simpelweg met elkaar en af en toe ontstaat hieruit leven, of een begin en eind met niets waar alles ophoud, beide kan ik niet bevatten en dan moet ik wel een religieus iets bedenken om het met rust te laten. Dan vind ik het hindoe idee van een universum wat telkens in cycli afbreekt en opbouwt het meest aantrekkelijk, minus de goden waarbij ik dan maar fantaseer dat er natuurlijke onpersoonlijke krachten zijn maar dat men destijds niets beters kon verzinnen.

Iemand nog linkjes naar zo'n theorie maar dan westers en wetenschappelijker?
pi_165728171
Sowieso zou ik niet weten waarom je een bepaalde theorie aan zou hangen omdat het "aantrekkelijk" is?
Conscience do cost.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:14:59 #17
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165730022
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:30 schreef User8472 het volgende:
Evolutie zal ik niet over twisten. Maar het maakt het niet minder 'magisch' dan welke religieuze theorie dan ook. Geen eind of begin en alles reageert simpelweg met elkaar en af en toe ontstaat hieruit leven, of een begin en eind met niets waar alles ophoud, beide kan ik niet bevatten en dan moet ik wel een religieus iets bedenken om het met rust te laten. Dan vind ik het hindoe idee van een universum wat telkens in cycli afbreekt en opbouwt het meest aantrekkelijk, minus de goden waarbij ik dan maar fantaseer dat er natuurlijke onpersoonlijke krachten zijn maar dat men destijds niets beters kon verzinnen.

Iemand nog linkjes naar zo'n theorie maar dan westers en wetenschappelijker?
Je zou natuurlijk je ook kunnen verdiepen in wat de evolutietheorie in werkelijkheid beweert.

Nu wijs je die theorie af terwijl je voorstelling daarvan niet bepaald klopt. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_165730743
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:32 schreef ems. het volgende:
Sowieso zou ik niet weten waarom je een bepaalde theorie aan zou hangen omdat het "aantrekkelijk" is?
Omdat ik geen ruimteschip of andere middelen heb of ooit zal krijgen om zo'n theorie op waarheid te toetsen.
pi_165730834
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:14 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk je ook kunnen verdiepen in wat de evolutietheorie in werkelijkheid beweert.

Nu wijs je die theorie af terwijl je voorstelling daarvan niet bepaald klopt. :)
Waar heb ik evolutie theorie afgewezen? Ik geloof dat het huidige leven op aarde is ontstaan zoals het beschrijft; oersoep met allerlei processen, eerste eencelligen, meercelligen, vissen, landdieren. Maar evolutie theorie is meer voor mij, ook het ontstaan van het melkwegstelsel, op andere planeten enz.

Ik heb inmiddels een theorie gevonden: Ekpyrotic universe. Iemand mee bekend?
pi_165731030
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:55 schreef User8472 het volgende:

[..]

Omdat ik geen ruimteschip of andere middelen heb of ooit zal krijgen om zo'n theorie op waarheid te toetsen.
Dat begrijp ik, maar waarom dan niet gewoon concluderen dat je het niet weet? Als ik het antwoord op een lastige som niet weet dan lijkt het me contraproductief om er maar vanuit te gaan dat het antwoord '40' is om er vervolgens niet meer over na te denken.

Wat ik bedoel is dat zoals je zelf al zegt inderdaad niet alle antwoorden aanwezig zijn. Waarom dan toch die behoefte om dat in te vullen?

[ Bericht 0% gewijzigd door ems. op 03-10-2016 17:24:41 ]
Conscience do cost.
pi_165731160
• Is de Evolutietheorie zoals die algemeen geaccepteerd is in de wetenschappelijke wereld en daarbuiten een complot?

Kan je spreken van een complot wanneer het bewijs tegen de theorie weggefilterd word?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_165732119
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:19 schreef Ali_boo het volgende:
• Is de Evolutietheorie zoals die algemeen geaccepteerd is in de wetenschappelijke wereld en daarbuiten een complot?

Kan je spreken van een complot wanneer het bewijs tegen de theorie weggefilterd word?
Nee, lijkt me niet, veel aanwijzingen die de evolutietheorie onderbouwen zijn makkelijk te observeren en reproduceren. Het lijkt me een hele klus om daar een complot omheen te bouwen.

Daarnaast is er geen bewijs tegen de evolutietheorie dat enig hout snijdt.
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:28:12 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165732458
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:00 schreef User8472 het volgende:

[..]

Waar heb ik evolutie theorie afgewezen? Ik geloof dat het huidige leven op aarde is ontstaan zoals het beschrijft; oersoep met allerlei processen, eerste eencelligen, meercelligen, vissen, landdieren. Maar evolutie theorie is meer voor mij, ook het ontstaan van het melkwegstelsel, op andere planeten enz.

Ik heb inmiddels een theorie gevonden: Ekpyrotic universe. Iemand mee bekend?
Nou ja dit is ook meteen een goed voorbeeld van wat ik bedoel. Je schrijft van alles toe aan de evolutietheorie en stelt dan vast dat er iets "magisch" aan is, terwijl de evolutietheorie voor het gros daar niet van doen heeft.

Het beschrijft en verklaard een specifiek natuurlijk fenomeen, zoals elke wetenschappelijke theorie gaat over een specifiek onderwerp.

Alles op een hoop gooien en zeggen dat er iets niet klopt is een logische denkfout, eigenlijk een vorm van een stopopredenering. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:34:28 #24
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165732580
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:19 schreef Ali_boo het volgende:
• Is de Evolutietheorie zoals die algemeen geaccepteerd is in de wetenschappelijke wereld en daarbuiten een complot?

Kan je spreken van een complot wanneer het bewijs tegen de theorie weggefilterd word?
Heb je een voorbeeld? Het zogenaamde "bewijs tegen evolutie" waar men over het algemeen meee komt is meestal al totaal gedebunkt. www.talkorigins.org/indexcc/ heeft een hele lijst met claim en debunks. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_165733733
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:09 schreef .SP. het volgende:

[..]

Nee, lijkt me niet, veel aanwijzingen die de evolutietheorie onderbouwen zijn makkelijk te observeren en reproduceren. Het lijkt me een hele klus om daar een complot omheen te bouwen.

Daarnaast is er geen bewijs tegen de evolutietheorie dat enig hout snijdt.
Als je zo zeker bent van je zaak waarom duld je geen tegenspraak? Dat is niet aan jou gericht maar meer aan de wetenschappelijke gemeenschap

Zeker wanneer het bewijs voor de theorie zo overweldigend is waarom biedt je dan geen ruimte voor de ander om een complete ass van zichzelf te maken. Dit werkt alleen in je voordeel lijkt mij?

Waarom vind de gemeenschap het nodig om de reputatie van critici helemaal kapot te maken ?
Je kan fluiten naar je carriere en je zal nergens meer aangenomen worden
Alleen omdat je er foute gedachte op nahield :N
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_165735037
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:27 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Als je zo zeker bent van je zaak waarom duld je geen tegenspraak? Dat is niet aan jou gericht maar meer aan de wetenschappelijke gemeenschap

Zeker wanneer het bewijs voor de theorie zo overweldigend is waarom biedt je dan geen ruimte voor de ander om een complete ass van zichzelf te maken. Dit werkt alleen in je voordeel lijkt mij?

Waarom vind de gemeenschap het nodig om de reputatie van critici helemaal kapot te maken ?
Je kan fluiten naar je carriere en je zal nergens meer aangenomen worden
Alleen omdat je er foute gedachte op nahield :N
uh whut, de gehele wetenschappelijke wereld staat open voor discussie over alles in de wereld. Dus ook de evolutietheorie.

Als iemand een briljant idee/vinding/experiment doet dat de evolutietheorie tegenspreekt kan dat zonder enig probleem in Nature of Science.

Misschien dat je kritiek van de "wetenschappelijke wereld" op overduidelijke foute redenaties/aannames/interpretaties van b.v. creationisten wat gevoelig en persoonlijk opvat.
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:43:25 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_165736011
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:27 schreef Ali_boo het volgende:
Zeker wanneer het bewijs voor de theorie zo overweldigend is waarom biedt je dan geen ruimte voor de ander om een complete ass van zichzelf te maken.
Creationisten maken aan de lopende band asses van zichzelf. _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_165739398
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:28 schreef Semisane het volgende:
Alles op een hoop gooien en zeggen dat er iets niet klopt is een logische denkfout, eigenlijk een vorm van een stopopredenering. :)
Ik gooi het niet op een hoop, dat lijkt maar zo. Anders zou ik een muur tekst moeten schrijven die toch niemand gaat lezen.
pi_165741138
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:11 schreef .SP. het volgende:

[..]

uh whut, de gehele wetenschappelijke wereld staat open voor discussie over alles in de wereld. Dus ook de evolutietheorie.

Als iemand een briljant idee/vinding/experiment doet dat de evolutietheorie tegenspreekt kan dat zonder enig probleem in Nature of Science.

Misschien dat je kritiek van de "wetenschappelijke wereld" op overduidelijke foute redenaties/aannames/interpretaties van b.v. creationisten wat gevoelig en persoonlijk opvat.
Ehm nee

Dat is juist het punt wat ik probeerde te maken

Kom er een andere keer wel uitgebreider op terug
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_165741358
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ehm nee

Dat is juist het punt wat ik probeerde te maken

Kom er een andere keer wel uitgebreider op terug
Daar moet je zeker op terugkomen. Is nogal een baude bewering.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 07:23:01 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165743426
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:25 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ik gooi het niet op een hoop, dat lijkt maar zo. Anders zou ik een muur tekst moeten schrijven die toch niemand gaat lezen.
In de post waar ik op reageerde plaatste je toch op z'n minst ook abiogenese en kosmologie onder de evolutietheorie (naast evolutie). Tja, dan gaat iets al snel magisch lijken, maar de evolutietheorie is verre van magisch.

Het volgt vrij simpele natuurlijke (biologische) processen, de complexiteit van de resultaten ervan komt doordat de genetische basis veel variëteit opleverd en daarbij het al minstens 3 miljard jaar haar werk doet.

Hier heb je geen lappen tekst voor nodig verder, behalve als je de vergissing maakt om allerlei andere zaken onder de evolutietheorie te scharen en veel meer moet gaan verklaren dan nodig. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 04-10-2016 10:40:57 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_165745041
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ehm nee

Dat is juist het punt wat ik probeerde te maken

Kom er een andere keer wel uitgebreider op terug
Ehm ja, ik leef al heel wat jaren tussen wetenschapper en geen enkele die niet met een open mind een serieuse discussie over de evolutietheorie zou willen aangaan.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:29:23 #33
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_165745199
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ehm nee

Dat is juist het punt wat ik probeerde te maken

Kom er een andere keer wel uitgebreider op terug
Ook ik zit al jaren tussen de mede-wetenschappers en zo ervaar ik dat ook niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:39:14 #34
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165745303


[ Bericht 100% gewijzigd door Semisane op 04-10-2016 10:40:16 (Oeps... :)) ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_165745671
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 07:23 schreef Semisane het volgende:
Hier heb je geen lappen tekst voor nodig verder, behalve als je de vergissing maakt om allerlei andere zaken onder de evolutietheorie te scharen en veel meer moet gaan verklaren dan nodig. :)
Waarom zou dat een vergissing zijn? Het is toch logisch om naar de ontwikkeling te kijken. Dus als je het idee hebt voldoende van het evolutie proces op aarde te weten dan ga je automatisch kijken naar wat ervoor gebeurde, het is wat mij betreft 1 lange oneindige ontwikkeling. Maar als het offtopic is zal ik er niets verder over posten.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:27:10 #36
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165745918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:07 schreef User8472 het volgende:

[..]

Waarom zou dat een vergissing zijn? Het is toch logisch om naar de ontwikkeling te kijken. Dus als je het idee hebt voldoende van het evolutie proces op aarde te weten dan ga je automatisch kijken naar wat ervoor gebeurde, het is wat mij betreft 1 lange oneindige ontwikkeling. Maar als het offtopic is zal ik er niets verder over posten.
Van mij mag je er van alles over posten, enkel moet je dan niet verbaast zijn als het verwarring schept. Nogmaals de ebolutietheorie verklaard enkel biologische soort vorming.

Dat jij verder er meer onder verstaat kan, maar die zaken worden door andere theorien verklaard en gaan over geheel andere processen, (bio)chemisch en natuurkundig.

Uieraard is de tot standkoming van de kosmos, chemische processen, tot standkoming van leven en soortvorming binnen dat leven een keten aan processen. Enkel hebben we voor verschillende processen zijn er op zichzelf staande verklaringen.

Als jij dan de discussie start met dat de evolutietheorie magisch lijkt en je verklaard die uitspraak door kosmologie en biochemie er bin te betrekken, dan moet het niet bepaald een verrassing zijn als iemand ander je wijst op het feit dat die twee zaken geen onderdeel uitmaken van die theorie.

Wat ik niet begrijp is waarom je zo'n moeite heb om dat te begrijpen. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_165746208
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:27 schreef Semisane het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom je zo'n moeite heb om dat te begrijpen. :)
Ik bedoelde meer dat 'het bestaan' mij altijd magisch zal lijken, ook wanneer alles ervan 100% is beschreven. Alleen bedoelde ik dan weer niet dat er een entiteit zou zijn die alles verklaart, het leek me een leuk topic.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:39:49 #38
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_165747165
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:07 schreef User8472 het volgende:

[..]

Waarom zou dat een vergissing zijn? Het is toch logisch om naar de ontwikkeling te kijken. Dus als je het idee hebt voldoende van het evolutie proces op aarde te weten dan ga je automatisch kijken naar wat ervoor gebeurde, het is wat mij betreft 1 lange oneindige ontwikkeling. Maar als het offtopic is zal ik er niets verder over posten.
Het blijft een vergissing, in dezelfde zin dat een paard een auto noemen ook een vergissing is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:59:54 #39
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_165747651
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:49 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat 'het bestaan' mij altijd magisch zal lijken, ook wanneer alles ervan 100% is beschreven. Alleen bedoelde ik dan weer niet dat er een entiteit zou zijn die alles verklaart, het leek me een leuk topic.
Kijk dat is duidelijker. :)

Tja ik vind dus eigenlijk prachtig dat "we" als mensheid juist wat van dat magische hebben kunnen doorbreken en aan kunnen tonen er zoveel mogelijk is binnen dit universum.

Zoveel diversiteit als uitkomst van bepaalde wetmatigheden in combinatie met een beperkt pallet aan elementaire deeltjes.

Bizar, prachtig en van grote schoonheid... :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_181275140
Darwinism destroyed by David Berlinski

The whole vid is really worth a watch but a couple of my favourites:
18:06 – 19:54 : Good,good,good mutations.
23:50 – 24:58 : Self-critical science...and other myths.

Met dank aan Clues Forum:
https://cluesforum.info/viewtopic.php?f=27&t=485&start=4365
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_181276956
Gewatched. Helemaal niets gedestroyed, helaas.
Conscience do cost.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:56:08 #42
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181277473
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 16:29 schreef ems. het volgende:
Gewatched. Helemaal niets gedestroyed, helaas.
Veel gezwets en veel van de gebruikelijke denkfouten ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181280546
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:29 schreef Chewie het volgende:
Originele OP:
[ afbeelding ]

Even verder de discussie die begon in een ander topic :)

evolutie
genisis
Emanationisme
Involutie

Even een 4 tal op een rijtje..

Wat is het idee volgens een aantal gelovigen, is de evulutie theorie, inderdaad maar een theorie en klopt het niet, het is ook tegenstrijdig als je inderdaad in de bijbel gelooft.

Ik ben zelf als katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben.

wat denken jullie?

-----en de OP van deel 2 (mogelijk wat overlap)----

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Termen en uitleg (Wikipedia):

Evolutie
Genesis; een Scheppingsverhaal
Emanationisme
Involutie
(en) Abiogenese
(en) Overzicht van evolutie-gerelateerde onderwerpen


Deel 1: BNW / Jezus vs Darwin

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Is de Evolutietheorie zoals die algemeen geaccepteerd is in de wetenschappelijke wereld en daarbuiten een complot?
Welke niet-religieuze argumenten zijn er tegen de evolutietheorie om het een complot te noemen?

[ afbeelding ]
Darwin dacht: God heeft alles als onveranderlijk gemaakt. Mensen en dieren kunnen niet veranderen.

Hij zag verschillende vinken en trok de conclusie dat ze veranderden.

Darwin geloofde niet langer in God.

Vraag is of de achterliggende gedachte dat God onveranderbare diersoorten en mensen heeft gemaakt waar is.

Volgens de bijbel waren de eerste mensen 1 koppel. Uit dat ene koppel zijn vervolgens alle rassen gekomen .Ook de bijbel spreekt over mensen met een verschillend uiterlijk (donkere mensen bijv., in Ethiopië).

Dus verkondigt de bijbel dat wat God had gemaakt niet kon veranderen? Nee. Dus heb je mensenrassen, maar ook, kleine katten en grote katten, verschillende soorten olifanten, beren, enz.

Dus Darwin's assumptie was verkeerd.

Ik geloof niet dat de evolutietheorie een complot was of is. Wel wordt hij als absoluut bewezen waar gepresenteerd, terwijl onderzoek dit niet rechtvaardigt. Darwin wist niets over genetica. Vandaag de dag kunnen we levende wezens onderzoeken op een niveau dat nog nooit mogelijk is geweest, waardoor we ook veel meer kunnen leren over de complexiteit van levende organismen. Die complexiteit gooit nu juist roet in het eten, omdat je met systemen te maken hebt die veel ingewikkelder zijn dan wat wij mensen allemaal hebben uitgevonden, en het zowel onwaarschijnlijk als onaantoonbaar (omdat je miljoenen jaren nodig zou hebben) is dat die via evolutionaire processen tot stand kunnen komen. Niet falsificeerbaar wil zeggen onwetenschappelijk. Je moet erin geloven, net zoals bij creatie, niemand kan het met zekerheid zeggen. Er is echter geen alternatief: het is creatie of evolutie. Aangezien we in een seculiere maatschappij leven ligt de keuze dan voor de hand.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 18-08-2018 22:48:05 ]
pi_181345862
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wel wordt hij als absoluut bewezen waar gepresenteerd, terwijl onderzoek dit niet rechtvaardigt.

Er is absoluut wel bewezen dat evolutie continue plaats vindt.

Maar misschien moet je eerst uitleggen wat voor jou de definitie van evolutie is?
pi_181346643
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:27 schreef .SP. het volgende:

[..]

Er is absoluut wel bewezen dat evolutie continue plaats vindt.

Maar misschien moet je eerst uitleggen wat voor jou de definitie van evolutie is?
Het over lange tijdsperioden structureel veranderen van organismen via mutaties en natuurlijke selectie.
pi_181347178
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het over lange tijdsperioden structureel veranderen van organismen via mutaties en natuurlijke selectie.
Wat is je definitie van een lange tijdsperiode?
pi_181347322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:13 schreef .SP. het volgende:

[..]

Wat is je definitie van een lange tijdsperiode?
20 tot 25 miljoen jaar.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:22:27 #48
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181347416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

20 tot 25 miljoen jaar.
Is de fossile record niet voldoende dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181347472
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

20 tot 25 miljoen jaar.
En dat geldt zowel voor dieren die honderd jaar worden en eens per jaar nageslacht hebben en bacterien die zich elke twintig minuten vermeerderen?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:30:44 #50
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181347630
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het over lange tijdsperioden structureel veranderen van organismen via mutaties en natuurlijke selectie.
Wat versta je trouwens onder structurele veranderingen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')