abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 februari 2015 @ 14:15:58 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_149725731







Waar we het hebben over problemen op school en het vervoer ernaar toe (en tig andere onderwerpen)

Waar we het hebben over hoeveel tijd je achter de computer mag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 februari 2015 @ 14:16:30 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_149725747
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

*Zorgprofessional (ofwel kinderpsycholoog) meldt even. Sorry, ik lurk regelmatig hier mee en ik wil toch echt even reageren op deze: Je doet het echt niet fout!

Kinderen (met ASS of ADHD, of trekken van of gewoon zonder trekken van wat dan ook), hebben de neiging om enorm te ontspannen achter een computer. Ze gaan op in het spel, vergeten even de spanningen en prikkels in de wereld om zich heen en dat geeft rust. Niet alleen aan je kind, maar ook aan jou als ouder.

Pin je niet vast op wat verantwoord geacht wordt; het is ook goed om kinderen steeds meer verantwoordelijkheden te geven als ze ouders worden (alleen naar de winkel, alleen naar school), maar een slechtziend kind laat je ook niet zomaar alleen naar school fietsen, bij wijze van.

Kortom: Het is mijn professionele ( :9 ) mening dat het veel meer waarde heeft als ouders zich druk maken over wat hun kinderen op de computer doen (en dan bedoel ik vooral dat er zicht is op zorgelijke dingen als extreem gewelddadige spelletjes of websites, of contact met vreemden via chatsites) dan dat er strikt gehamerd wordt op de tijden.
Maar dan heb ik als ASS-moeder een vraag. Want vooral mijn oudste kan heel erg verdrietig worden als hij niet op de computer mag, hij wordt er ook echt wel volledig in opgezogen. Wat hij aan het doen is maakt dan eigenlijk niet uit, zelfs het leren voor een dictee (moet ook allemaal via de computer tegenwoordig) vindt hij prima, ALS HIJ MAAR ACHTER DE COMPUTER MAG. Ik vind dat zelf een beetje een vervelende situatie, ben zo bang dat je een verslaving gaat kweken (als hij niet mag vergaat ook echt de hele aarde natuurlijk). Hoe ga je daarmee om?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149726116
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dan heb ik als ASS-moeder een vraag. Want vooral mijn oudste kan heel erg verdrietig worden als hij niet op de computer mag, hij wordt er ook echt wel volledig in opgezogen. Wat hij aan het doen is maakt dan eigenlijk niet uit, zelfs het leren voor een dictee (moet ook allemaal via de computer tegenwoordig) vindt hij prima, ALS HIJ MAAR ACHTER DE COMPUTER MAG. Ik vind dat zelf een beetje een vervelende situatie, ben zo bang dat je een verslaving gaat kweken (als hij niet mag vergaat ook echt de hele aarde natuurlijk). Hoe ga je daarmee om?
Ik ken jou en je situatie natuurlijk niet, dus wellicht zeg ik dingen die je al doet of die niet werken, voel je alsjeblieft niet bekritiseerd als dat het geval is. Er zijn namelijk bij kinderen (met of zonder ASS) niet altijd pasklare antwoorden, soms is iets vinden dat werkt een zoektocht die ik samen met ouders en kind inga.

Maar: het perse iets op de computer willen doen is vaak zoeken naar houvast. Voor kinderen met ASS is "vrije tijd" een te groot, ongestructureerd begrip, waarvan ze echt niet weten wat ze ermee aan moeten. Een computer is duidelijk, voorspelbaar en je hebt er controle op. Begrijpelijke dus dat ze in het "zwarte gat" dat "vrije tijd" voor hen is, zoeken naar dat voorspelbare.

Je kunt dat ondervangen door ook vrije momenten in te plannen. Denk dan aan "Lego, lezen, voetballen, wandelen". Desnoods maak je een zichtbare planning, zodat duidelijk is hoe de dag/middag eruit gaat zien. (Je kan het opschrijven of met picto's werken, wat bij jouw kind past)
Je kunt de computer daar dan in verwerken. Mijn advies zou zijn om de computer zoveel mogelijk naar achter te schuiven in je planning; je kind weet dan dat het nog gaat komen en ook wanneer, dat geeft meer rust.
Als je wilt werken met een bepaalde tijd achter de computer, kun je dit ook goed inzichtelijk maken met een kookwekker. Mijn advies is dan altijd om de wekker op 5 minuten korter in te stellen dan dat je insteek is. Je kunt dan afspreken dat je kind nog 5 minuten heeft om af te ronden als de eerste wekker is gegaan, daarna zet je hem nog een keer. Bij de 2e wekker is het klaar. Computer uit.

Boos worden kan dan bij afronden wel voorkomen, zeker in het begin. Maar dat moet je dan zoveel mogelijk proberen te negeren. Verwijs hem eventueel naar een rustige plek om af te koelen (vaak een slaapkamer of een hoekje in de woonruimte). Ga geen discussie voeren over de computertijd, blijf zelf zo emotioneel kalm als je kunt. Als je dat een paar keer lukt weet je kind hoe het werkt en accepteren ze zo'n wekker ook.

Voor meer vragen mag je gerust PB'en hoor.
pi_149726564
Troel, het is wel herkenbaar... de angst voor "verslaving" maar nadat ik het stukje van Silliegirl lees kan ik me ook wel voorstellen dat het veilig voelt e.d.

Silliegirl, dank voor je bijdrage!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 16 februari 2015 @ 14:52:58 #5
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149726877
Heerlijk mijn dochter heeft een uitgebreide diagnose MCDD en is net 3 maanden opgenomen geweest. Maar nu zit ze dus tijdelijk op de schoon van de instelling, alleen kan ze niet door richting speciaal onderwijs omdat er geen indicatie is.

Dus mag ze hier nog een half jaar blijven zodat ze een indicatie kunnen vormen met dezelfde conclusie als de indicatie. Hoe bureaucratisch kan je het maken?

Dit terwijl er kindjes thuislopen die dit plekje kunnen gebruiken en er per direct een plekje is op speciaal onderwijs. Haar basisschool helpt ook niet mee want die krijgt een boete als een kind van basisonderwijs richting speciaal onderwijs gaat.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149728841
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:11 schreef Nijna het volgende:
Oh livelink, dat gevoel is herkenbaar denk ik... het is een beetje (denk ik) waar ik laatst over struikelde in het algemene topic met dat belonen enzo.
Je wilt het zo graag goed doen, maar elke keer denk je dat je een beetje op weg bent en dan lees je of hoor je zoiets en ga je weer twijfelen.

Je wilt het beste voor je kind, dat wil uiteindelijk iedereen. Maar omdat je extra uitdagingen tegenkomt onderweg is het soms misschien nog wel lastiger om te blijven geloven in jezelf. Jij doet wat jij denkt dat goed is en niemand kent jouw kind zo goed als jijzelf. Op basis daarvan maak je keuzes. En misschien lijken die keuzes voor anderen niet handig of minder goed, jij maakt ze omdat dat op dat moment juist wel verstandig is of lijkt.

(misschien moet ik mezelf af en toe teruglezen... ;) ).

^O^ Precies Nijna. :*

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:52 schreef trigt013 het volgende:

Dus mag ze hier nog een half jaar blijven zodat ze een indicatie kunnen vormen met dezelfde conclusie als de indicatie. Hoe bureaucratisch kan je het maken?

Dat heet passend onderwijs Trigt. :{
Heel triest dat daar dus écht kinderen de dupe van raken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:15:23 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_149731141
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:43 schreef Nijna het volgende:
Troel, het is wel herkenbaar... de angst voor "verslaving" maar nadat ik het stukje van Silliegirl lees kan ik me ook wel voorstellen dat het veilig voelt e.d.

Silliegirl, dank voor je bijdrage!
NOuja, ik weet van mezelf dat er heel veel ontspanning zit in de computer, ook al is het voor anderen onbegrijpelijk. Dus ik snap heel goed dat dat bij kinderen ook kan. Maar ik weet ook dat het op sommige punten heel erg moeilijk is om te stoppen (en bij mij heeft het echt jaren geduurd voordat ik dat onder de knie had). En ik vind het zelf echt heel moeilijk om voet bij stuk te houden als de tijd op is zeg maar. Genoeg is genoeg, maar die intense verdrietigheid als het niet meer mag snap ik OOK!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149732317
Silliegirl, mooie bijdrages, leuk om het ook eens van een andere kant te zien/horen :)

Wbt de computerdiscussie, we leven nu natuurlijk wel in een tijd dat de halve wereld zich afspeelt op de computer/het internet.
Ikzelf zou me pas zorgen maken als mijn/het kind alleen nog maar interesse voor de pc heeft, en niet meer in speelgoed en/of buiten spelen.
Maar dat is makkelijk praten, aangezien mijn peuter nog geen interesse heeft in (computer)spelletjes.
pi_149733872
Trigt013, wat dubbel. Tja de bureaucratie... ik hoop dat het snel lukt om een plekje op het SO te krijgen voor je dochter! Dus dat snap ik wel

Moonah, tnx :*. Ik denk dat ik het stukje maar uitprint, inclusief jouw vetgemaakte letters
en dan lezen als ik weer last twijfel e.d. heb :).

Troel, herkenbaar ook.

Poes, de tijd zal het leren ;).

Toen ik vanmiddag de meiden ophaalde heb ik in de auto alvast aangekondigd dat we eerst even aan tafel zouden gaan zitten om wat te drinken, zonder tablets...
Het buitenspelen ook vast in de week gelegd, M. was het er niet helemaal mee eens.
Maar na wat drinken en wat lekkers en een zusje die voorstelde om te gaan skaten, zijn ze toch bijna 3 kwartier buiten in de weer geweest :D.
Daarna kwam M. vertellen dat ze nu dan toch wel echt op de tablet wilde ;).
Ze had wel lekker buiten gespeeld, maar dat was nu klaar. Inmiddels moest ik eten gaan koken en konden de meiden mooi op de tablet. Eigenlijk ook wel praktisch. Dus voor herhaling vatbaar wat mij betreft :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149735240
Mooie compromissen gesloten Nijna ^O^
Best of both.
  maandag 16 februari 2015 @ 19:18:52 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149735500
Silliegirl, bedankt voor je reactie! Ik wist wel dat ik het allemaal te zwart/wit zie bij tijd en wijle.

Trigt, herkenbare situatie. Bij ons duurde het verkrijgen van de indicatie ook lang en was het heel spannend of het lukte om vanuit de opname naar het SO te gaan.
De school waar wij terecht konden had echter ook plaatsen beschikbaar voor kinderen die nog geen indicatie hebben, maar waar geen twijfel over bestaat dat die indicatie er kwam. Natuurlijk moet dan wel bestuur en MR toestemming geven.
Als wij niet op tijd de indicatie hadden gekregen, dan zouden ze dat geprobeerd hebben.

Wellicht heeft de beoogde school voor jullie dochter ook wel zo'n mogelijkheid? Vragen kan altijd.

En nog een kleine vraag: je zegt dat de basisschool niet meewerkt. Toen mijn zoon opgenomen werd, werd hij uitgeschreven bij zijn basisschool en direct ingeschreven bij de SO-school die aan de opname verbonden was. Ik ga er vanuit dat dat bij jullie ook is gebeurd? Want dan heeft de basisschool die boete al aan zijn broek en hoeft dat geen belemmering meer te zijn.

Nou speelde het bij ons natuurlijk voor het passend onderwijs, dus het kan zijn dat het nu wel allemaal anders is. Het is allicht de moeite waard om het na te vragen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149737004
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Silliegirl, mooie bijdrages, leuk om het ook eens van een andere kant te zien/horen :)
Graag gedaan hoor.
pi_149737171
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:18 schreef livelink het volgende:
Silliegirl, bedankt voor je reactie! Ik wist wel dat ik het allemaal te zwart/wit zie bij tijd en wijle.

Welnee, ik vind het altijd vervelend als je als ouder het gevoel krijgt dat je het volgens je hulpverlener niet goed doet. Er wordt te vaak een scala aan theorieën over straffen en belonen ingezet, maar als je een kind met ASS (of een ander soort "gebruiksaanwijzing") moet opvoeden zijn alle regels anders. Eigenlijk zijn er dan geen regels. Je moet gewoon dat vinden wat werkt bij jouw kind, maar zelfs heb je 't gevonden, dan is er nog geen garantie dat het morgen nog werkt.

Kortom: twijfel niet aan jezelf, je weer als ouder beter dan wie dan ook wat goed is voor jouw kind.
pi_149743399
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:58 schreef silliegirl het volgende:
*knip*
Je moet gewoon dat vinden wat werkt bij jouw kind, maar zelfs heb je 't gevonden, dan is er nog geen garantie dat het morgen nog werkt.

Kortom: twijfel niet aan jezelf, je weer als ouder beter dan wie dan ook wat goed is voor jouw kind.
Die regel die ik vet heb gemaakt, dat is er ook een voor op een briefje op het prikbord ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149829370
Livelink, hoe ging het maandag bij de tandarts?

En hoe gaat het met jou?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:45:49 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149892688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:03 schreef Poesopstokje het volgende:
Livelink, hoe ging het maandag bij de tandarts?

En hoe gaat het met jou?
Maandag bij de tandarts ging het wel redelijk. Hij liet vrij makkelijk zijn tanden poetsen. Zelf ben ik sinds maandag ook weer langzaam tot rust gekomen. Maar begin maart hebben we weer een afspraak staan en dan in april weer twee afspraken. Die tandarts wordt nog mijn ondergang ;)

Trouwens ook apart. Hij heeft 1 tand die heel erg los zit, dus hij vroeg de tandarts om die tand niet te poetsen omdat dat een heel naar gevoel was. De tandarts zei dat die tand zo los zat dat hij hem er zelf zo uit zou kunnen trekken, maar dat doet hij dus niet. Die tand zit er nu nog steeds in. Elk ander kind gaat lopen klooien met een losse tand, maar hij blijft er dus volledig van af, waardoor hij eindeloos lang zo'n losse tand in zijn mond heeft zitten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149893037
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Maandag bij de tandarts ging het wel redelijk. Hij liet vrij makkelijk zijn tanden poetsen. Zelf ben ik sinds maandag ook weer langzaam tot rust gekomen. Maar begin maart hebben we weer een afspraak staan en dan in april weer twee afspraken. Die tandarts wordt nog mijn ondergang ;)

Trouwens ook apart. Hij heeft 1 tand die heel erg los zit, dus hij vroeg de tandarts om die tand niet te poetsen omdat dat een heel naar gevoel was. De tandarts zei dat die tand zo los zat dat hij hem er zelf zo uit zou kunnen trekken, maar dat doet hij dus niet. Die tand zit er nu nog steeds in. Elk ander kind gaat lopen klooien met een losse tand, maar hij blijft er dus volledig van af, waardoor hij eindeloos lang zo'n losse tand in zijn mond heeft zitten.
Fijn dat het beter ging deze keer :) Daarna lekker de stad ingeweest?

Is er ook iemand anders die met J naar de afspraken kan? Om jou te onlasten en ook ivm werk en vrijnemen?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 18:20:42 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149893554
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Fijn dat het beter ging deze keer :) Daarna lekker de stad ingeweest?

Is er ook iemand anders die met J naar de afspraken kan? Om jou te onlasten en ook ivm werk en vrijnemen?
We gaan samen met J. naar de tandarts. Dus ik en mijn man nemen allebei vrij. Of dit nodig blijft in de toekomst moeten we nog zien, maar voor de eerste afspraken was dat echt wel nodig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_149894240
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:20 schreef livelink het volgende:

[..]

We gaan samen met J. naar de tandarts. Dus ik en mijn man nemen allebei vrij. Of dit nodig blijft in de toekomst moeten we nog zien, maar voor de eerste afspraken was dat echt wel nodig.
Aah dat heb ik dan verkeerd begrepen, ik dacht dat je alleen met J ging.
Prettig om de steun van je man te hebben!

Is dit J's eerste losse tand? Wil hij hem er niet uittrekken vanwege de (mogelijke) pijn of heeft het een andere reden?
pi_149896678
Dat van de losse tand is heel herkenbaar, ik liet ze ook altijd bungelen tot ze er vanzelf uit vielen of per ongeluk een keer zeg maar. Alleen al het idee om ze eruit te trekken maakte me al naar.. Heldin op sokken ben ik wat dat betreft hoor ;)

M. zit er wel aan te frunniken en die heeft laatst haar eerste losse tand er zelf uitgetrokken toen die na een hap in haar appel wel erg los zat. En dat zonder paniek en alles op school (ook juf was verrast dat ze zo kalm was gebleven ;) ).
Ook nummer 2 had ze er vrij vlot uit gewiebeld en nu zit nummer 3 behoorlijk los dus ik ben benieuwd wanneer ze die eruit haalt O-) .
Ze zit er niet met geweld aan te frunniken (dat zie ik ook wel kinderen doen, echt bijna met geweld zeg maar) maar als ze zo los zitten dat het haar in de weg zit dan haalt ze ze eruit, heldin. Ik begin al te rillen als ze eraan zit :{w .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_149897410
Ik was ook zo'n baldadige trekker :@
pi_149900342
Ik hoorde laatst een meisje bij M. uit de klas die vaste tanden gewoon met geweld los wrikt. En bij de jongste in de klas zag ik laatst ook flink gewrik ;).
Rillerderil :X ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150075066
Wij zijn op een zorgboerderij gaan kijken. Ze hebben er ook paarden, de meiden mochten helpen met borstelen en later hebben ze er ook nog even opgezeten. De jongste vond het leuk, maar ook wel spannend, maar ze deed het maar mooi!
De oudste zat met een smile van oor tot oor te genieten.

Terug in de auto kwam er geen woord meer uit, het moest echt even landen. Maar er werd thuis wel gelijk een tekening gemaakt van het paard met een groot hart. En na een boterham plofte ze op de bank.
Het voelde goed, aardige mensen ook. Zeker een goede optie, zelfs mijn man ging weg met een goed gevoel weg (en dat zegt heel wat). :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150077404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:19 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn op een zorgboerderij gaan kijken. Ze hebben er ook paarden, de meiden mochten helpen met borstelen en later hebben ze er ook nog even opgezeten. De jongste vond het leuk, maar ook wel spannend, maar ze deed het maar mooi!
De oudste zat met een smile van oor tot oor te genieten.

Terug in de auto kwam er geen woord meer uit, het moest echt even landen. Maar er werd thuis wel gelijk een tekening gemaakt van het paard met een groot hart. En na een boterham plofte ze op de bank.
Het voelde goed, aardige mensen ook. Zeker een goede optie, zelfs mijn man ging weg met een goed gevoel weg (en dat zegt heel wat). :)
*Smelt* O+

Wat ontzettend fijn voor M!

Wat is straks de bedoeling mbt de zorgboerderij? 's Weekends, door de weeks of..?
pi_150084028
In het weekend en dan een halve dag. Om de week of wekelijks... dat hebben we nog niet helemaal besloten...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150084645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:37 schreef Nijna het volgende:
In het weekend en dan een halve dag. Om de week of wekelijks... dat hebben we nog niet helemaal besloten...
Wat vindt M zelf? Of wat zou ze graag willen?
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:41:47 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150088427
Wat klinkt dat goed, Nijna! Niet zozeer de zorgboerderij op zich, maar vooral dat jullie allemaal met een goed gevoel weggingen. Een hele stap vind ik het, maar het klinkt als een stap die heel goed kan uitpakken. Heb je inmiddels je indicatie teruggevonden ;) ?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150091191
Ik begon vanmorgen ineens te twijfelen of het een indicatievoorstel was ipv een besluit, maar het was een besluit ;).
M. vond het leuk, ze vond de mensen aardig en verder hebben we het nog even daarbij gelaten. Ik heb haar eerder wel uitgelegd dat we naar zoiets zouden gaan kijken. We hebben haar nog niet gevraagd wat ze zou willen qua wekelijks of om de week bv?

We hebben iets dichterbij (10 minuten rijden) ook nog 1 gezien waar we eigenlijk ook nog even willen kijken. Blijkbaar doen ze daar toch ook iets met paarden, maar is misschien ook nog wel iets veelzijdiger. Dus mijn man gaat ook nog even bellen of we daar nog kunnen komen kijken binnenkort en dan hakken we een knoop door.

Het fijne van de plek waar we nu waren (ruim 15 minuen rijden) is wel dat zij echt al jaren ervaring heeft met paarden en de doelgroep en van wat ik zo zag en hoe ze met M. omging ziet ze ook als iets even genoeg is.
Het voelde als mensen die echt met passie hun werk doen, dat moet je denk ik ook wel als je zoiets doet, maar toch.

Ondertussen nog een keer kijken of ik van de gemeente toch iets meer duidelijkheid kan krijgen, want het zou verrot zijn als achteraf blijkt dat het toch nog weer anders ligt dan we nu denken. Het vervelende is gewoon dat het allemaal zo vaag is en dat de gemeente eigenlijk ook maar weinig duidelijkheid geeft of lijkt te kunnen geven...

Maar het komt vast goed...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150093676
Bij de andere kijken kan nooit kwaad. Uiteindelijk beslissen jullie op gevoel en niet op de reistijd ;)

Veel succes met uitpluizen!
pi_150101124
Uiteraard, zoveel maakt het niet uit. Nou ja, dubbele tijd, maar het is geen onoverkomelijke afstand :) dus wat mij betreft speelt de reistijd niet mee.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150146725
Mooi dat ze het zo fijn had! Is die 2e plek de plaats waar ik heen destijds over had?
pi_150173716
Volgens mij was dat voor ouderen, mrien.

En we hebben besloten niet bij die 2e plek gaan kijken omdat we eigenlijk gewoon een goed gevoel hebben. Dus :).
Nu ga ik van de week nog een keer proberen om duidelijk te krijgen hoe en wat nu verder. Ik denk dat ik eerst de svb maar eens ga bellen, misschien meer kans dat zij me kunnen vertellen hoe en wat of wie ik dan moet hebben...
We zullen het zien, ik heb nog wel een waslijst aan vragen geloof ik ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150174849
*O*

Ik hoop dat het gauw rond is en dat jullie niet nog meer aan bureaucratie tegenkomen ;)
pi_150175809
Ik heb zo'n vermoeden dat we nog aardig wat bureaucratie tegen zullen komen onderweg... ~O>
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150176653
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:47 schreef Nijna het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat we nog aardig wat bureaucratie tegen zullen komen onderweg... ~O>
Reken er maar wel op ;)

Hier is de aanvraag voor een tweede dag kdv afgewezen, omdat er niet expliciet in stond wáárom een tweede dag nodig is. Vervolgens kreeg ik wel te horen dat nav de brief, mijn eerste dag behouden wordt.
Niemand die mij even verteld heeft dat ik voor 2015 een nieuwe aanvraag moest doen :')

Dus weer overleg gehad met de psychologe, nieuwe brief opgesteld (duidelijker dan DIT kan het écht niet!) en nu weer wachten tot ze eens tijd hebben bij de gemeente..

Het ^$#^ is dat de kdv in mijn woonplaats wordt opgeheven en dat die kinderen overgaan naar Billy's kdv. Als ze niet opschieten is Billy's plekje straks vergeven aan een ander.
pi_150193176
grmbl
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 1 maart 2015 @ 22:13:07 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150196227
Vreselijk, al die formuliertjes, brieven en dergelijke. Soms ben ik dan weer heel blij dat wij dat allemaal gewoon niet meer doen. Als ik het hier lees, word ik al moe.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150196500
Billy's verslag is vorige week ook binnengekomen.
Heel mooi en helder verslag, met de bevindingen van het kdv, de autismetest en de intelligentietest. :)

Ik heb het keurig doorgestuurd naar z'n vader, die het overigens NIET heeft gelezen maar wél expliciet op het woordje ''autisme'' heeft gezocht. :{ ''Kijk, het is geen autisme hè!!''
En mij er van beschuldigen dat ik zo'n waarde hecht aan een ''label''.

|:(
pi_150208192
Tja, livelink het is inderdaad een heel gedoe (en dan denk ik dat wij er tot nu toe nog vrij vlotjes doorheen gerold zijn...). Maar ja, het is voor een deel uiteindelijk ook om mezelf te ontlasten.
We moeten gewoon voorkomen dat we weer op het punt komen van 3 jaar terug, ik wil niet weer omvallen met alle gevolgen van dien.

Poesopstokje, hij vind dat het geen autisme is omdat dat er niet letterlijk in staat in die bewoordingen?
Ontkenningsfase? pffff....
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 2 maart 2015 @ 11:18:13 #40
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150208269
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:15 schreef Nijna het volgende:
Tja, livelink het is inderdaad een heel gedoe (en dan denk ik dat wij er tot nu toe nog vrij vlotjes doorheen gerold zijn...). Maar ja, het is voor een deel uiteindelijk ook om mezelf te ontlasten.
We moeten gewoon voorkomen dat we weer op het punt komen van 3 jaar terug, ik wil niet weer omvallen met alle gevolgen van dien.

Poesopstokje, hij vind dat het geen autisme is omdat dat er niet letterlijk in staat in die bewoordingen?
Ontkenningsfase? pffff....
Volgens mij is Billy te jong voor een officiele diagnose..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150208356
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij is Billy te jong voor een officiele diagnose..
Oh ja, dat ook.
Maar goed dan nog, ik vind het wel kortzichtig om dan letterlijk naar een woord te gaan zoeken en als het er niet staat dan is het dat dus niet...? Ik neem aan (als ik de reactie van poes lees) dat er ook niet letterlijk in staat dat het geen autisme is...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 2 maart 2015 @ 11:37:03 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150208721
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:21 schreef Nijna het volgende:

[..]

Oh ja, dat ook.
Maar goed dan nog, ik vind het wel kortzichtig om dan letterlijk naar een woord te gaan zoeken en als het er niet staat dan is het dat dus niet...? Ik neem aan (als ik de reactie van poes lees) dat er ook niet letterlijk in staat dat het geen autisme is...
Maar je ziet dat best vaak, niet alle ouders staan open voor het feit dat er iets mis is met een kind.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150208852
Dat is wel herkenbaar, mijn man was ook eerst vooral boos (op mij). Nadat het een tijdje had kunnen landen zag hij het ook wel in. Scheelt misschien ook dat ik al langer het idee had dat er iets was, dat ik iets zag en hij dat niet zo zag. Het kwam voor mij niet zo onverwacht als voor hem denk ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 2 maart 2015 @ 11:53:29 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150209202
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:41 schreef Nijna het volgende:
Dat is wel herkenbaar, mijn man was ook eerst vooral boos (op mij). Nadat het een tijdje had kunnen landen zag hij het ook wel in. Scheelt misschien ook dat ik al langer het idee had dat er iets was, dat ik iets zag en hij dat niet zo zag. Het kwam voor mij niet zo onverwacht als voor hem denk ik.
Ik heb hetzelfde, mijn ex wilt niet dat ik met Jen "Net zo lang blijf zeulen tot ik een stempel heb".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150209566
Mijn zoon zit op speciaal onderwijs en nu heeft de lerares aangegeven of het misschien een optie is om naar medicatie te kijken. Hij is slim genoeg maar door dat hij zo langzaam is met het afmaken van opdrachten(doordat hij in zijn eigen gedachten beland) is ze bang dat hij het de rest van zijn schoolcarriere, het daar moeilijk krijgt. Mijn zoon heeft echt enorme moeite om zich lang te focussen op instructies en gaat met opdrachten zijn eigen weg. Opdrachten worden vaak niet afgemaakt of uitgebreid met eigen ideeën. Mijn vraag welke medicatie is voor dit soort gevallen het meest geschikt?
  Moderator maandag 2 maart 2015 @ 12:15:48 #46
5428 crew  miss_sly
pi_150209935
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:04 schreef DocWho het volgende:
Mijn zoon zit op speciaal onderwijs en nu heeft de lerares aangegeven of het misschien een optie is om naar medicatie te kijken. Hij is slim genoeg maar door dat hij zo langzaam is met het afmaken van opdrachten(doordat hij in zijn eigen gedachten beland) is ze bang dat hij het de rest van zijn schoolcarriere, het daar moeilijk krijgt. Mijn zoon heeft echt enorme moeite om zich lang te focussen op instructies en gaat met opdrachten zijn eigen weg. Opdrachten worden vaak niet afgemaakt of uitgebreid met eigen ideeën. Mijn vraag welke medicatie is voor dit soort gevallen het meest geschikt?
Zou je daarover niet met zijn arts(en) moeten spreken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150210403
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:15 schreef Nijna het volgende:
Tja, livelink het is inderdaad een heel gedoe (en dan denk ik dat wij er tot nu toe nog vrij vlotjes doorheen gerold zijn...). Maar ja, het is voor een deel uiteindelijk ook om mezelf te ontlasten.
We moeten gewoon voorkomen dat we weer op het punt komen van 3 jaar terug, ik wil niet weer omvallen met alle gevolgen van dien.

Poesopstokje, hij vind dat het geen autisme is omdat dat er niet letterlijk in staat in die bewoordingen?
Ontkenningsfase? pffff....
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij is Billy te jong voor een officiele diagnose..
Hij ontkent het inderdaad, en daarom gaat het ook fout in de opvoeding. Billy wordt behandeld als een ''normaal'' kind, met alle gevolgen van dien. Ex focust zich inderdaad heel erg op het NIET hebben van een diagnose, terwijl het over over óverduidelijk is dat Billy anders is.
Helemaal geen probleem, dan passen we ons gewoon aan. Of niet, en dan krijg je een kind wat niet functioneert.

Hij zit nu in de hoogste klasse wbt ASS kenmerken, maar hij heeft ook duidelijke kenmerken van AD(H)D.
Het is nog te vroeg om er een plakkert op de plakken, maar ik volg gewoon mijn instinct en voedt Billy op zoals ik denk dat hij prettig vindt. (Met ondersteuning en begeleiding van de psych). En tot nu toe gaat het hartstikke best ^O^
  maandag 2 maart 2015 @ 13:24:54 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150212273
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

[..]

Hij ontkent het inderdaad, en daarom gaat het ook fout in de opvoeding. Billy wordt behandeld als een ''normaal'' kind, met alle gevolgen van dien. Ex focust zich inderdaad heel erg op het NIET hebben van een diagnose, terwijl het over over óverduidelijk is dat Billy anders is.
Helemaal geen probleem, dan passen we ons gewoon aan. Of niet, en dan krijg je een kind wat niet functioneert.

Hij zit nu in de hoogste klasse wbt ASS kenmerken, maar hij heeft ook duidelijke kenmerken van AD(H)D.
Het is nog te vroeg om er een plakkert op de plakken, maar ik volg gewoon mijn instinct en voedt Billy op zoals ik denk dat hij prettig vindt. (Met ondersteuning en begeleiding van de psych). En tot nu toe gaat het hartstikke best ^O^
Maar al zou hij niets hebben. Wat is een "normaal" kind?
Wat hier bij Jennifer past qua opvoeding past totaal niet bij Leyla en wat bij Leyla past past weer niet bij Bram. Ik bedoel, elk kind is anders en daar stem je een deel van je opvoeding op af.
Dat je ex dus geen rekening wilt houden met de behoeften van jullie zoon vind ik veel kwalijker dan het stelselmatig ontkennen dat hij ook echt misschien wat heeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150212472
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou je daarover niet met zijn arts(en) moeten spreken?
Het gaat mij er om welke medicatie er is en welke ervaring men er mee heeft. Ik probeer wat voorkennis te vergaren vordat ik naar de huisarts stap.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:34:37 #50
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150212574
Maar dat zijn toch medicijnen die een psychiater voor moet schrijven?
  maandag 2 maart 2015 @ 13:38:33 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150212690
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:31 schreef DocWho het volgende:

[..]

Het gaat mij er om welke medicatie er is en welke ervaring men er mee heeft. Ik probeer wat voorkennis te vergaren vordat ik naar de huisarts stap.
Het scala aan medicatie is zo enorm, ook hier weer, wat bij het ene kind werkt heeft bij de ander een totaal andere uitwerking. Dit is echt iets om een specialist te vragen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150213435
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:34 schreef Gaoxing het volgende:
Maar dat zijn toch medicijnen die een psychiater voor moet schrijven?
Klopt, maar je moet wel via de huisarts verwezen worden, toch?
  maandag 2 maart 2015 @ 14:07:26 #53
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150213512
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:04 schreef DocWho het volgende:
Klopt, maar je moet wel via de huisarts verwezen worden, toch?
Oh ja, het klonk alsof je het wilde weten voor je naar de huisarts ging omdat je daarmee wilde gaan overleggen.
pi_150213638
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh ja, het klonk alsof je het wilde weten voor je naar de huisarts ging omdat je daarmee wilde gaan overleggen.
De diagnose is al een aantal jaar oud dus ik verwacht dat ik mijn zoon weer door de diagnose molen moet laten halen als medicatie ter sprake komt.. Vandaar de huisarts.
pi_150214184
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:31 schreef DocWho het volgende:

[..]

Het gaat mij er om welke medicatie er is en welke ervaring men er mee heeft. Ik probeer wat voorkennis te vergaren vordat ik naar de huisarts stap.
Bij aandachtsproblemen wordt ritalin/concerta/medikinet/equasym voorgeschreven.
  maandag 2 maart 2015 @ 14:58:57 #56
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_150214849
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:11 schreef DocWho het volgende:
De diagnose is al een aantal jaar oud dus ik verwacht dat ik mijn zoon weer door de diagnose molen moet laten halen als medicatie ter sprake komt.. Vandaar de huisarts.
Dat lijkt me een prima verwachting. En aan je postgeschiedenis te zien heb je zelf ook ruime ervaring met en kennis van de diverse medicijnen, dus dat komt via huisarts en psych vast goed ^O^ Het lijkt me enerzijds heel fijn als je een beetje een idee hebt wat je kind doorstaat, maar aan de andere kant lijkt het me best lastig om dingen objectief te zien. Heb jij daar last van?
pi_150214980
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:11 schreef DocWho het volgende:

[..]

De diagnose is al een aantal jaar oud dus ik verwacht dat ik mijn zoon weer door de diagnose molen moet laten halen als medicatie ter sprake komt.. Vandaar de huisarts.
Ik vraag me af of je weer door de diagnose molen moet... maar hoe dan ook zal een psychiater de eventuele medicatie voor moeten schrijven en ik denk dat je dan via de huisarts moet, zou voor mij een eerste stap zijn, voor een verwijzing. Niet de huisarts gaan laten klooien met dit soort medicatie, zeker niet bij kinderen (vind ik). Dat is zo specifiek, ik denk dat een huisarts daar niet genoeg ervaring enzo mee heeft...
Maar laat je doorverwijzen en overleg met psychiater, ik heb geen idee wat goede medicatie zou zijn.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150215298
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat lijkt me een prima verwachting. En aan je postgeschiedenis te zien heb je zelf ook ruime ervaring met en kennis van de diverse medicijnen, dus dat komt via huisarts en psych vast goed ^O^ Het lijkt me enerzijds heel fijn als je een beetje een idee hebt wat je kind doorstaat, maar aan de andere kant lijkt het me best lastig om dingen objectief te zien. Heb jij daar last van?
Ik heb alleen ervaring met twee medicamenten op gebied van ADD (Concerta en Dexamfetamine). Ik neem beide niet meer.

Vanwaar de vraag over objectiviteit?

[ Bericht 7% gewijzigd door DocWho op 02-03-2015 15:29:13 ]
pi_150218085
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar al zou hij niets hebben. Wat is een "normaal" kind?
Wat hier bij Jennifer past qua opvoeding past totaal niet bij Leyla en wat bij Leyla past past weer niet bij Bram. Ik bedoel, elk kind is anders en daar stem je een deel van je opvoeding op af.
Dat je ex dus geen rekening wilt houden met de behoeften van jullie zoon vind ik veel kwalijker dan het stelselmatig ontkennen dat hij ook echt misschien wat heeft.
Dat probeer ik eigenlijk te zeggen, ik verwoord het niet helemaal goed.

Ik heb 8 A4tjes vol met bevindingen over Billy + tips en adviezen. Ex kan er enorm veel uithalen om z'n aanpak te veranderen, maar dat vertikt hij dus.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:25:46 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150218347
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat probeer ik eigenlijk te zeggen, ik verwoord het niet helemaal goed.

Ik heb 8 A4tjes vol met bevindingen over Billy + tips en adviezen. Ex kan er enorm veel uithalen om z'n aanpak te veranderen, maar dat vertikt hij dus.
Zit daar een reden achter?
Wilt hij bewijzen dat iedereen het fout heeft? Of is het een manier van afreageren naar jou toe? Of is het sowieso een eigenwijze man die overal zn eigen plan trekt?

Het is wel erg vervelend voor je zoon, de instanties waar je nu loopt, kunnen die ook niet ergens doordringen of bemiddelen? Uiteindelijk wilt elke ouder toch het beste voor zijn of haar kind ga ik maar vanuit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150218457
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zit daar een reden achter?
Wilt hij bewijzen dat iedereen het fout heeft? Of is het een manier van afreageren naar jou toe? Of is het sowieso een eigenwijze man die overal zn eigen plan trekt?

Het is wel erg vervelend voor je zoon, de instanties waar je nu loopt, kunnen die ook niet ergens doordringen of bemiddelen? Uiteindelijk wilt elke ouder toch het beste voor zijn of haar kind ga ik maar vanuit.
Ex heeft Billy nooit gewild. Niet aan zien komen overigens, we waren gelukkig getrouwd en al.
Billy wordt nu gebruikt om mee te pronken tegenover anderen, hij mag ook alleen het weekend komen omdat z'n vriendin hem graag bemoederd.

Dus het is meer zo van; ik wou al geen kind, maar helemaal niet een kind wat ''anders'' is.
pi_150218627
Ex is 1x meegeweest naar een evaluatie bij de psycholoog en 1x alleen op gesprek. Beide keren ja en amen knikken maar er niets mee doen.

Daarnaast hebben we ''begeleide omgang'' bij Jeugdhulp, hier zijn we nog niet veel mee opgeschoten.
pi_150223102
pi_150228213
Ik denk dat bijna alle moeders wel grizzly's zijn als iemand niet het beste met haar kind voor heeft...

rrrrroaaaarrrr

Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150228246
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:30 schreef Nijna het volgende:
Ik denk dat bijna alle moeders wel grizzly's zijn als iemand niet het beste met haar kind voor heeft...

rrrrroaaaarrrr

[ afbeelding ]
Nee hoor, de mijne niet.
pi_150228625
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:31 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee hoor, de mijne niet.
Ik schreef daarom ook BIJNA alle... :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150228679
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:38 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik schreef daarom ook BIJNA alle... :*
Heb ik weer hoor.. ;(

;)
pi_150228731
Misschien heeft jou dat wel extra grizzly power gegeven :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150228785
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:39 schreef Nijna het volgende:
Misschien heeft jou dat wel extra grizzly power gegeven :*
Oh dat weet ik wel zeker.
Ik gun mijn zoon de jeugd en opvoeding die ik zelf nooit heb gehad. En het begrip, de begeleiding, en boven alles de onvoorwaardelijke liefde.
pi_150293211
Ik kreeg vandaag ''Je dringt aan op een label zodat je geld kunt lospeuteren.'' te horen.

Zó denkt Billy's vader er dus blijkbaar over. :{
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:52:05 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150293918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kreeg vandaag ''Je dringt aan op een label zodat je geld kunt lospeuteren.'' te horen.

Zó denkt Billy's vader er dus blijkbaar over. :{
Nou, je mag hem zeggen dat het alleen maar geld kost. Mijn oudste zonder 'label' is een stuk goedkoper dan mijn jongste. Ik ben minder gaan werken en ik zou niet weten van wie we geld zouden kunnen lospeuteren.
Oké, ik ben me er heel erg van bewust dat hij de maatschappij ook geld kost. De taxi en het speciaal onderwijs zullen vast niet goedkoop zijn en zijn medicatie en gespecialiseerde tandarts worden ook vergoed, maar verder zie ik echt niet hoe je hier in vredesnaam financieel gewin uit kan halen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150295167
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:52 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou, je mag hem zeggen dat het alleen maar geld kost. Mijn oudste zonder 'label' is een stuk goedkoper dan mijn jongste. Ik ben minder gaan werken en ik zou niet weten van wie we geld zouden kunnen lospeuteren.
Oké, ik ben me er heel erg van bewust dat hij de maatschappij ook geld kost. De taxi en het speciaal onderwijs zullen vast niet goedkoop zijn en zijn medicatie en gespecialiseerde tandarts worden ook vergoed, maar verder zie ik echt niet hoe je hier in vredesnaam financieel gewin uit kan halen.
Het is dan ook wel een erg achterlijke uitspraak :r
Alsof ik over de rug van m'n kind zoiets zou flikken.

Het wil er bij hem écht niet in dat het niet om de diagnose gaat, maar om de aanpak en opvoeding, waar Billy écht baat bij heeft.
pi_150296241
Bord voor zn kop...

M. is uitgenodigd voor een kinderfeestje *O* .
Het is van een meisje van dansen, heeft ze ook al wel eens mee gespeeld.
Maar ze kent de andere kinderen niet. Ik ben benieuwd... het is in elk geval tof dat ze weer eens een feestje heeft!
Ze vertelde vandaag in de auto weer dat de jongens uit haar groepje haar "pesten", ik denk dat het meer als plagen bedoeld is, haar weg laten kijken en dan iets "afpakken". Maar als dat keer op keer gebeurd is dat natuurlijk niet leuk meer. Ze kan heftig reageren, al heb ik geen idee hoe ze dat doet op school, maar dan kan ik me ook wel voorstellen dat het voor die knulletjes verleidelijk is om het vaker te doen :{ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 4 maart 2015 @ 20:48:41 #74
92409 Twinky
Little star.
pi_150296392
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh dat weet ik wel zeker.
Ik gun mijn zoon de jeugd en opvoeding die ik zelf nooit heb gehad. En het begrip, de begeleiding, en boven alles de onvoorwaardelijke liefde.
Ik hoop dat jullie precies hierin goed begeleid worden. Het is heel belangrijk dat jij je gehoord voelt in je zorgen en wat je zelf hebt gemist, zodat Billy ook optimaal geholpen kan worden...

Dat jij deze ervaringen hebt, en terug herkent in Billy, is ook precies wat jou verschilt van je ex. Zijn wereldbeeld is (waarschijnlijk) dat het allemaal wel goed komt, dat hij niet zoveel hulp nodig heeft. Dat doet hij ook bij Billy. Jij hebt het tegenovergestelde: het komt niet goed, je hebt hulp nodig als kind (en jouw ervaring is dat je dat niet kreeg), en dat geef je Billy.
pi_150299953
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:48 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ik hoop dat jullie precies hierin goed begeleid worden. Het is heel belangrijk dat jij je gehoord voelt in je zorgen en wat je zelf hebt gemist, zodat Billy ook optimaal geholpen kan worden...

Dat jij deze ervaringen hebt, en terug herkent in Billy, is ook precies wat jou verschilt van je ex. Zijn wereldbeeld is (waarschijnlijk) dat het allemaal wel goed komt, dat hij niet zoveel hulp nodig heeft. Dat doet hij ook bij Billy. Jij hebt het tegenovergestelde: het komt niet goed, je hebt hulp nodig als kind (en jouw ervaring is dat je dat niet kreeg), en dat geef je Billy.
Ik zie het anders, ik zie het als puur treiteren.
Ex meent dat hij Billy zo goed kent, van die 4 !!! dagen per maand dat hij hem ziet (of niet, z'n vriendin zorgt voornamelijk voor hem.) maar ondertussen heeft hij er geen idee van wat er allemaal speelt in dat kleine koppie.

Hij weigert ook om dat verslag te lezen, om de échte Billy te zien. Hij trekt z'n eigen plan, met als gevolg dat het ventje helemaal hysterisch thuis komt bij mij na zo'n weekend.

Het is puur; Poes vindt dit, dus ik vind van niet. Dat is met álles zo.
  woensdag 4 maart 2015 @ 22:33:55 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150300408
Toch denk ik dat Twinky ook wel een goed punt aanstipt, Poes. Het is wel eens goed om dingen ook op een andere manier te zien. Al is het alleen maar om er maar even aan te proeven.

Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar mijn man en ik hebben heel veel ouderbegeleiding gehad en daar moesten we allebei bij zijn en dat dwingt je wel om ook eens op een andere manier naar zaken te kijken. Een buitenstaander kan soms net even een duwtje in die richting geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150301212
We hebben begeleide omgang bij Jeugdhulp, gesprekken samen met een hulpverleenster.

Maar NIKS komt binnen bij hem. Het interesseert hem allemaal niet. Hij doet ook niks met de verslagen van de psycholoog die ik hem stuur.
Hij is zó enorm gefixeerd op dat label autisme, hij wou in eerste instantie al geen kind, laat staan eentje die wat ''mankeert''.

Hij is ook niet bereid om alleen voor hem te zorgen, de zorg komt op z'n vriendin neer. Hij doet gewoon z'n eigen dingen in het weekend als Billy daar is. Tot nu toe is hij bijvoorbeeld alleen in de weekenden geweest, vakantie of een dagje weg zaten er niet in.
Nu moet het opeens, omdat z'n vriendin dat graag wil.

Maar op de manier zoals het nu gaat ga ik Billy dat niet aandoen. Zolang z'n vader niet wil inzien dat hij een andere aanpak nodig heeft, vertrouw ik hem niet met m'n zoon.

En het is inderdaad al eerder tegen mij gezegd; zijn opvoeding hoeft niet verkeerd te zijn omdat het afwijkt van de jouwe. Maar dit gaat té ver.

Ik kan er %#%@# een boek over schrijven, over alle misstappen, dwarsheid en getreiter richting mij, wat direct invloed heeft op dat kleine ventje. Ik word er ziek van :r

Het ergste is nog dat zijn familie precies zo is. Liefdeloos en geen aandacht voor de kinderen. Dus mijn ex weet ook niet beter en wil ook niet inzien dat hij Billy hier mee te pakken heeft. Want ja, iedereen vindt hem toch zo'n geweldige en liefdevolle vader?!

Ik moet ophouden, ik zit weer te trillen van woede.
  woensdag 4 maart 2015 @ 23:12:56 #78
92409 Twinky
Little star.
pi_150301719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:22 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik zie het anders, ik zie het als puur treiteren.
Ex meent dat hij Billy zo goed kent, van die 4 !!! dagen per maand dat hij hem ziet (of niet, z'n vriendin zorgt voornamelijk voor hem.) maar ondertussen heeft hij er geen idee van wat er allemaal speelt in dat kleine koppie.

Hij weigert ook om dat verslag te lezen, om de échte Billy te zien. Hij trekt z'n eigen plan, met als gevolg dat het ventje helemaal hysterisch thuis komt bij mij na zo'n weekend.

Het is puur; Poes vindt dit, dus ik vind van niet. Dat is met álles zo.
Ik begrijp dat het zo voelt. Jij hebt het beste met Billy voor, dat blijkt ook uit al je reacties hier. Je bent zeer betrokken, grijpt hulp en advies met beide handen aan en je houdt ook niet op als het tegenzit. Ik zie dat je hem een beter leven gunt dan dat jij zelf hebt gehad, en daar ben je ook al heel vroeg mee begonnen. Eigenlijk nog voor het mis kon gaan, en dat maakt je een sterke moeder.

De andere kant van het verhaal: ik vind het maar moeilijk voorstellen dat iemand zoiets doet. Dat iemand het zo lang volhoudt jou te treiteren, en het welzijn van zijn zoon (want dat is het ook) hiermee op het spel zet.
Wat nou als hij ook het goede voor heeft, maar een heel ander beeld heeft van 'het goede'? Wat nou als hij echt zo graag wil dat zijn kind een 'gewoon' leven heeft, en het idee krijgt dat juist jij, zijn beeld tegenwerkt?
pi_150307238
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2015 23:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het zo voelt. Jij hebt het beste met Billy voor, dat blijkt ook uit al je reacties hier. Je bent zeer betrokken, grijpt hulp en advies met beide handen aan en je houdt ook niet op als het tegenzit. Ik zie dat je hem een beter leven gunt dan dat jij zelf hebt gehad, en daar ben je ook al heel vroeg mee begonnen. Eigenlijk nog voor het mis kon gaan, en dat maakt je een sterke moeder.

De andere kant van het verhaal: ik vind het maar moeilijk voorstellen dat iemand zoiets doet. Dat iemand het zo lang volhoudt jou te treiteren, en het welzijn van zijn zoon (want dat is het ook) hiermee op het spel zet.
Wat nou als hij ook het goede voor heeft, maar een heel ander beeld heeft van 'het goede'? Wat nou als hij echt zo graag wil dat zijn kind een 'gewoon' leven heeft, en het idee krijgt dat juist jij, zijn beeld tegenwerkt?
Dankjewel, fijn om te horen :)

En helaas is dat echt niet het geval. Ik moet er verder ook niet over uitweiden hier, daar is het topic niet voor bedoeld natuurlijk, maar het is een vaststaand feit dat ex zich niet interesseert in Billy. Op geen enkel vlak.
  donderdag 5 maart 2015 @ 19:56:58 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150325530
Sterkte Poes. Zal niet makkelijk zijn.

Wij mochten vandaag weer naar de tandarts. Echt, die tandarts wordt nog een keer mijn dood. Ik moest hem eerst al met geweld meesleuren uit school. Wonder boven wonder kreeg ik hem wel de bus in en waren we op tijd bij de tandarts. Maar eenmaal bij de tandarts gingen alle registers los. En dan schaam ik me zo.

Een wachtkamer vol met kinderen en de mijne is de enige die tekeer gaat en zich misdraagt. Al die andere kinderen hebben toch ook om een of andere reden de doorverwijzing gekregen naar een specialistische tandarts, maar het zijn gewoon zoete engeltjes.

Nou ja, uiteindelijk na een ware machtsstrijd is het dan gelukt om rontgenfoto's te maken en zijn tanden te poetsen. Ik ben letterlijk uitgeput en over een klein maandje mogen we weer :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150326389
Damn Livelink ;(

Wat verdrietig om dit zo te moeten lezen, ik had gehoopt dat J het steeds een beetje minder eng zou gaan vinden. Jammer van zo'n enorme terugval!

Hebben jullie het na de tijd nog besproken?
pi_150328406
Wat een strijd Livelink :*, kan je niet nog een overleggen, want dit is ook geen doen... is er geen andere manier ofzo. Ik weet het ook niet, maar het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat jij eraan onderdoor gaat...

M. heeft de piano ontdekt. Ze hebben op school klassikaal muziekles op de blokfluit. Ze leren noten lezen, maar ze zit nu met zo´n beginnersboek ook te letten op welke vinger waar moet en al gaat het nog niet vloeiend, ze snapt wel waar ze mee bezig is.
Ik vind het wel knap *) en leuk om te zien en horen ook!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 5 maart 2015 @ 22:01:01 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150332206
Wat jij zegt, dacht ik ook Nijna. Dit kan toch inderdaad ook niet de bedoeling zijn. Maar wat dan?
Ik ga misschien inderdaad maar eens overleggen.

Wat leuk dat M. de piano heeft ontdekt!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150332839
Wat dan weet ik zo ook niet, maar ik denk dat een eerste stap is om aan te geven dat dit jou gaat opbreken (ik vermoed dat dat niet eens zo lang meer duurt, het is een soort laatste druppel heb ik het idee). Misschien hebben zij nog ideeën... niet geschoten is altijd mis.
Als ik jouw strubbelingen lees dan denk ik alleen maar: ik gun het je zo dat jij ook eens tijd krijgt om adem te halen. Zou er nou niet de mogelijkheid zijn om toch begeleiding voor J. te krijgen vanuit bv een pgb, zodat je dit soort dingen misschien niet zo alleen hoeft te doen. Of dat je op andere momenten ontlast kan worden zodat je net even wat over hebt voor zulke ondernemingen...
Zou je MEE niet eens kunnen bellen, kijken of zij je kunnen helpen. En geef maar aan dat je gewoon de energie niet meer hebt om nog te bedenken hoe en wat.

Ik gun het je zo livelink :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 5 maart 2015 @ 22:30:59 #85
92409 Twinky
Little star.
pi_150334031
Om nog maar even in de ouderbegeleidingsrol te zitten: dit is niet okay lieve livelink. Dit werkt averechts, voor jullie allebei. Het doel is om voor zowel jullie als Job vertrouwen te hebben in een tandartsbezoek, en hoe het nu gaat draagt daar niet aan bij.

Als ik dit zo lees, is 'tanden laten poetsen' al een stap te ver. Het idee was dat hij daardoor uit eindelijk gaatjes boren aankon, maar alleen al 'vertrekken naar de tandarts' lijkt te moeilijk voor hem...

Dus een voorzichtig advies zou kunnen zijn dat er misschien nog heel veel kleine stapjes terug gezet moeten worden, zodat jullie vertrouwen krijgen in elkaar en in je capaciteiten. Dat jij vertrouwen krijgt in dat je het gaat redden met Job en dat je weet hoe het moet, en dat hij kan vertrouwen dat hij het zelf kan, maar ook dat jij hem daarbij kan helpen (in plaats van de boeman te zijn die hem naar binnen dwingt... want dat wil jij ook niet).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 maart 2015 @ 22:42:27 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150334741
Ja, ik ga er eens even goed over nadenken, Twinky. Want ik ben het er mee eens dat dit juist averechts werkt. Vorige keer ging de tandarts een stuk beter, maar toen had ik de hele dag vrij genomen en Job thuis van school gelaten zodat we er in alle rust naar toe konden leven.

Maar nu had ik dan toch het gevoel dat ik niet iedere keer voor een tandartsbezoek een hele dag vrij kon nemen en dat ik Job daarvoor ook niet thuis kan houden iedere keer. Maar misschien moet dat toch. Misschien is dit wel zo spannend voor hem dat hij een tandartsbezoek niet kan combineren met school. Ik heb vandaag in ieder geval al geregeld dat ik de volgende keer dat hij naar de tandarts moet een vrije dag heb en dan kijk ik toch even of dat misschien al genoeg rust geeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 5 maart 2015 @ 22:53:41 #87
92409 Twinky
Little star.
pi_150335401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:42 schreef livelink het volgende:
Ja, ik ga er eens even goed over nadenken, Twinky. Want ik ben het er mee eens dat dit juist averechts werkt. Vorige keer ging de tandarts een stuk beter, maar toen had ik de hele dag vrij genomen en Job thuis van school gelaten zodat we er in alle rust naar toe konden leven.

Maar nu had ik dan toch het gevoel dat ik niet iedere keer voor een tandartsbezoek een hele dag vrij kon nemen en dat ik Job daarvoor ook niet thuis kan houden iedere keer. Maar misschien moet dat toch. Misschien is dit wel zo spannend voor hem dat hij een tandartsbezoek niet kan combineren met school. Ik heb vandaag in ieder geval al geregeld dat ik de volgende keer dat hij naar de tandarts moet een vrije dag heb en dan kijk ik toch even of dat misschien al genoeg rust geeft.
Och wat begrijpelijk, de tandarts moet ook geen hele dag kosten. Voor ons is dat ook zo'n normaal iets en ik snap het zo goed dat je wil dat het dat voor hem ook wordt! Wat moet het ook moeilijk voor je zijn!

Maar het botst zo, dat je dat aan de ene kant denkt en aan de andere kant hem wel de rust en ruimte wilt geven. En hij heeft zo de veiligheid en het vertrouwen nodig want het is gewoon doodeng voor hem.

Je hebt al door dat hij er baat bij heeft om ernaartoe te kunnen leven rustig thuis... Misschien kun je dat nog wel uitbreiden?

Bijvoorbeeld meerdere keren de dagen vantevoren het helemaal voorbespreken, samen een zeer uitgebreide planning opschrijven stapje voor stapje, pictogrammen erbij... wat je aandoet, waar hij zit in de auto, wat hij eet onderweg... Zoveel mogelijk een veilige, voorspelbare basis geven... Zoiets?
pi_150342288
Twinky, wat een waardevolle bijdrage ^O^ goeie tips!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150344623
Twinky ^O^

Nogmaals sterkte Livelink, ik heb niks zinnigs toe te voegen :@ Ik vind het zo moeilijk voor jullie!

Nijna; creatief hoor, die M van jou! De piano is zo'n mooi instrument O+

Ik heb zojuist contact gehad met de gemeente wbt de opvangaanvraag. Mijn contactpersoon heeft de aanvraag goedgekeurd, maar het moet nog langs de juridische en financiële afdeling. Het kan dus alle kanten op..
Ik krijg uiterlijk over twee weken de uitslag en als het goedgekeurd is mag ik hem gelijk aanmelden voor de vrijdagen. Mooi op tijd voor de nieuwe kinderen (van de gesloten kdv hier in het dorp) komen, dus zijn plekje zal nog beschikbaar zijn dan. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 maart 2015 @ 09:56:50 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150379692
fijn PoS!

livelink :* ook ik heb niks toe te voegen ..

http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-539439.html

is deze hier al voorbijgekomen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150383393
''[....] om later autisme te krijgen.''

Autisme krijg je niet later, daar wordt je mee geboren. :N

Ik geloof dat het een of ander 'foutje' in de hersenen is. Wat de oorzaak is? Geen idee.

Zo is het ook bullshit dat kinderen ASS ''krijgen'' als ze gevaccineerd worden.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:10:04 #92
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150400916
Oops verkeerd topic :@
Rayen 2½ jaar!
pi_150487932
Vanmorgen al een gefrustreerde M. in de klas achtergelaten... :{
Ze zijn iets aan het knutselen en daar wilde ze mee verder, maar het klopte niet helemaal, ze kwam blaadjes tekort, maar toen ik keek naar de beschrijving zag ik dat ze het niet helemaal goed had gekeken, want ze had het blaadje nog in stukken moeten knippen. Daar wilde ik haar wel even mee helpen, maar het leverde een hoop frustratie op omdat ze gewoon even niet zag wat ze nou eigenlijk moest doen.
En nu twijfel ik of ik het naar juf nog even had moeten benoemen, maar die stond met andere ouders te praten en ik moest de jongste nog naar de klas brengen. Maar ging wel met een rotgevoel weg bij school ;( , blegh.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150488475
Oh wat sneu Nijna..

Is het een gebrek aan ruimtelijk inzicht? Of kon ze het gewoon allemaal even niet plaatsen?
pi_150488778
Ze moest iets vouwen en ze had het op zich wel goed gedaan, maar ze had van 1 velletje 4 keer zo'n ding moeten vouwen, maar ze had er van 1 velletje 1 gemaakt. Dus ze had een niet in de gaten dat ze het velletje eerst in 4 repen had moeten knippen. Dus ze kwam papier te kort
Ik denk dat het niet zozeer het inzicht is, dat ze het nu niet zo snel zag was paniek.
En ik denk dat ze gisteren niet goed heeft gekeken naar het plaatje en dat ze het stukje in repen knippen heeft gemist zeg maar. Even het overzicht kwijt misschien.

Is denk ik ook iets wat ze moet leren, eerst goed kijken voor ze begint.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150488951
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 09:52 schreef Nijna het volgende:
Ze moest iets vouwen en ze had het op zich wel goed gedaan, maar ze had van 1 velletje 4 keer zo'n ding moeten vouwen, maar ze had er van 1 velletje 1 gemaakt. Dus ze had een niet in de gaten dat ze het velletje eerst in 4 repen had moeten knippen. Dus ze kwam papier te kort
Ik denk dat het niet zozeer het inzicht is, dat ze het nu niet zo snel zag was paniek.
En ik denk dat ze gisteren niet goed heeft gekeken naar het plaatje en dat ze het stukje in repen knippen heeft gemist zeg maar. Even het overzicht kwijt misschien.

Is denk ik ook iets wat ze moet leren, eerst goed kijken voor ze begint.
Herkenbaar :Y

Ik hoop dat ze inmiddels weer gekalmeerd is en dat ze kan inzien waar het mis is gegaan. :) Aldoende leert men ;)
pi_150740224
Update over Billy;

De tweede dag kdv is goedgekeurd! *O*
Morgen gelijk bellen en hopelijk mag hij vrijdag dan al heen :)

Vrijdag is de fysiotherapeute geweest om z'n motoriek te beoordelen. Gelukkig niks afwijkends, de dingen die hij niet ''kan'' zijn meer dingen die hij niet ''wil''.
Is ASS gerelateerd zei ze, zodra het moeten wordt gooit hij z'n kont tegen de krib en is het mis.
Zo mocht ze hem ook niet storen in z'n spel, want dan ging meneer gewoon op slot en deed hij niks meer :+

Advies was om fysiotherapie te volgen, om spelenderwijs dingen om te buigen van ''wil niet want ik moet'' tot ''hé leuk interessant!''.

Wordt vervolgd ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 18:43:40 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:37:13 #98
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150744813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:06 schreef Poesopstokje het volgende:
''[....] om later autisme te krijgen.''

Autisme krijg je niet later, daar wordt je mee geboren. :N

Ik geloof dat het een of ander 'foutje' in de hersenen is. Wat de oorzaak is? Geen idee.

Zo is het ook bullshit dat kinderen ASS ''krijgen'' als ze gevaccineerd worden.
ASS is een prikkelverwerkingsprobleem. Gewone mensen kunnen direct prikkels verwerken en daarop handelen. Met ASS worden je prikkels in een soort wachtrij gezet om ze in die volgorde te verwerken, alleen kan de wachtrij snel vol raken omdat de hersenen niet gemaakt zijn om prikkels in een wachtrij te plaatsen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:39:44 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150744938
Leuke foto van je mannetje, Poes O+
En fijn dat de tweede dag goedgekeurd is!!

Trigt, ben je al wat verder met de school?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150745142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:37 schreef trigt013 het volgende:

[..]

ASS is een prikkelverwerkingsprobleem. Gewone mensen kunnen direct prikkels verwerken en daarop handelen. Met ASS worden je prikkels in een soort wachtrij gezet om ze in die volgorde te verwerken, alleen kan de wachtrij snel vol raken omdat de hersenen niet gemaakt zijn om prikkels in een wachtrij te plaatsen.
Dat kan wel kloppen, maar ik vroeg wat de oorzaak is ;) Hoe ontstaat ASS in je hersenen? Invloed van buitenaf? Geen idee..

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:39 schreef livelink het volgende:
Leuke foto van je mannetje, Poes O+
En fijn dat de tweede dag goedgekeurd is!!

Trigt, ben je al wat verder met de school?
Ja man! *O*
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:45:05 #101
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150745193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:39 schreef livelink het volgende:
Leuke foto van je mannetje, Poes O+
En fijn dat de tweede dag goedgekeurd is!!

Trigt, ben je al wat verder met de school?
De school is sinds vorige week rond en ze doet het er geweldig op. Nu aan het aankloten met de gemeenten. En dat ziet er zo uit:

Week 1; Aanvraag
Week 2; gesprek over procedure en krijgt rommelig A4 met rare vragen toegestuurd (vraag: hoe is het probleem op te lossen?)
Week 3: Wijkregisseur is onze afspraak vergeten en claimt dat die deze week zou zijn. (Was ook de naam van mijn vrouw vergeten, noemde haar Esther)
Week 4: Nog niets gehoord van deze man, dit kan nog eens lang gaan duren voordat we compensatie krijgen voor de zorg die we zelf verlenen en de zorgboerderij voor vakantie periodes.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:45:42 #102
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150745232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen, maar ik vroeg wat de oorzaak is ;) Hoe ontstaat ASS in je hersenen? Invloed van buitenaf? Geen idee..

[..]

Ja man! *O*
Erfelijk is de grootste oorzaak, de huidige complexe maatschappij maakt het wat meer zichtbaar.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150745316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:45 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Erfelijk is de grootste oorzaak, de huidige complexe maatschappij maakt het wat meer zichtbaar.
En toch moet het ergens zijn ontstaan :?

Hier ook erfelijk trouwens. Mijn vader + zijn kant van de familie is 1 grote ASSbende :N De niet leuke variant zeg maar.

Wat een gang van zaken joh, met die aanvraag.. Moedeloos word je er van! Even doorbijten, zodra alles rond is heb je hopelijk geen zorgen meer.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:48:59 #104
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150745416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

En toch moet het ergens zijn ontstaan :?

Hier ook erfelijk trouwens. Mijn vader + zijn kant van de familie is 1 grote ASSbende :N De niet leuke variant zeg maar.

Wat een gang van zaken joh, met die aanvraag.. Moedeloos word je er van! Even doorbijten, zodra alles rond is heb je hopelijk geen zorgen meer.
Als je clonen maakt (kinderen) krijg je ooit reproductie foutjes, en als die foutjes ook nog een dominant zijn heb je een erfelijk afwijking.

wij worden doodmoe van de bureaucratie en vooral het amateurisme van onze buurtregisseur.

[ Bericht 4% gewijzigd door trigt013 op 17-03-2015 19:54:24 ]
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:07:09 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150746192
In ieder geval fijn dat horde 1 genomen is, Trigt. Wij mogen 25 maart opdraven bij de gemeente en dan krijgen we waarschijnlijk te horen dat dit het laatste jaar taxi is. Ik verheug me er nu al op :') .

Het is de enige vorm van zorg die wij afnemen. Verder heeft de gemeente geen kosten aan ons en dat had best heel anders kunnen zijn. En ik heb geen zin in het gevecht, maar ik zou de gemeente best wel willen meegeven dat goedkoop wel eens duurkoop kan zijn,

Toen mijn zoon vorig jaar uit de taxi gegooid was, zaten we heel dicht bij een uithuisplaatsing omdat de psychiater dreigde in te grijpen. Alles is toen uiteindelijk tot rust gekomen toen het weer goed ging met de taxi. Maar de gemeente had beduidend veel meer kosten gehad als het wel tot een uithuisplaatsing was gekomen.

We zijn inmiddels weer een jaar verder en ik geloof dat we de gevolgen van het wegvallen van de taxi nu wel aankunnen, maar toch...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150748124
Uithuisplaatsing Livelink? :o Dat is nogal wat zeg! Was de situatie dusdanig onhoudbaar dat dit ter sprake kwam?

Hoe gaat het reizen met de bus tegenwoordig? Zou het lukken als het taxivervoer inderdaad weg zou vallen?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:58:33 #107
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150748773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Uithuisplaatsing Livelink? :o Dat is nogal wat zeg! Was de situatie dusdanig onhoudbaar dat dit ter sprake kwam?

Hoe gaat het reizen met de bus tegenwoordig? Zou het lukken als het taxivervoer inderdaad weg zou vallen?
Mijn dochter is ook net 3 maanden opgenomen geweest in jeugd psychiatrie, we hopen haar zo lang mogelijk thuis te hebben. Maar er komt een punt in haar puberteit dat we het gevecht ooit op moeten geven. Ik vrees voor die dag.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:23:57 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150750345
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Uithuisplaatsing Livelink? :o Dat is nogal wat zeg! Was de situatie dusdanig onhoudbaar dat dit ter sprake kwam?

Hoe gaat het reizen met de bus tegenwoordig? Zou het lukken als het taxivervoer inderdaad weg zou vallen?
De psychiater vond inderdaad dat de situatie onhoudbaar was, het was misschien alleen maar een dreigement van haar kant, een soort wake-up call, maar volgens mij was ze wel heel serieus.

Ik denk dat het reizen met de bus wel goed zal gaan, ja. Hij gaat nu weer met de taxi, maar ik heb er vertrouwen in dat het in het ov over het algemeen wel goed zal gaan.

Ik vrees de puberteit ook, Trigt. Maar ik probeer er niet te veel bij stil te staan. Hoe oud is jouw dochter ook alweer?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150751246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:58 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Mijn dochter is ook net 3 maanden opgenomen geweest in jeugd psychiatrie, we hopen haar zo lang mogelijk thuis te hebben. Maar er komt een punt in haar puberteit dat we het gevecht ooit op moeten geven. Ik vrees voor die dag.
Heftig.. Wil je er meer over vertellen?
Waarom ze is opgenomen en hoe ze er weer uit is gekomen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:23 schreef livelink het volgende:

[..]

De psychiater vond inderdaad dat de situatie onhoudbaar was, het was misschien alleen maar een dreigement van haar kant, een soort wake-up call, maar volgens mij was ze wel heel serieus.

Ik denk dat het reizen met de bus wel goed zal gaan, ja. Hij gaat nu weer met de taxi, maar ik heb er vertrouwen in dat het in het ov over het algemeen wel goed zal gaan.

Ik vrees de puberteit ook, Trigt. Maar ik probeer er niet te veel bij stil te staan. Hoe oud is jouw dochter ook alweer?
Bij mij is het ook misgegaan in de puberteit. Het gebrek aan opvoeding, begrip en liefde heeft het laten ontsporen. Ik ben op m'n 13e 8 maanden uit huis geplaatst geweest. (Vanaf 16 vrijwillig en definitief.)

Keywords; begrip begrip begrip. Ook al begrijp je het als ouder soms niet; doe maar alsof. Er is niks minder dan onbegrip en onrecht. Want zo voelt dat uiteindelijk, dat je onrecht wordt aangedaan.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:56:40 #110
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150752334
[quote]0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:37 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Heftig.. Wil je er meer over vertellen?
Waarom ze is opgenomen en hoe ze er weer uit is gekomen?

[..]

Ze werd opgenomen omdat ze geen onderscheid kan maken tussen feit en fictie. En daardoor kreeg ze steeds ergere nachtmerries. En de volgende dat was ze overtuigt dat die nachtmerrie echt gebeurd was en dat liep uit de hand met weel aggressie en geweld. Nu heeft ze risperdal en dat vlakt haar springende emoties af en dempt de nachtmerries.

Nu gaan we soms ook gewoon mee in haar wanen en soms herhalen wij gewoon hoe wij het zien. Beetje geven en nemen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150752453
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:56 schreef trigt013 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 17 maart 2015 21:37 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Heftig.. Wil je er meer over vertellen?
Waarom ze is opgenomen en hoe ze er weer uit is gekomen?

[..]

Ze werd opgenomen omdat ze geen onderscheid kan maken tussen feit en fictie. En daardoor kreeg ze steeds ergere nachtmerries. En de volgende dat was ze overtuigt dat die nachtmerrie echt gebeurd was en dat liep uit de hand met weel aggressie en geweld. Nu heeft ze risperdal en dat vlakt haar springende emoties af en dempt de nachtmerries.

Nu gaan we soms ook gewoon mee in haar wanen en soms herhalen wij gewoon hoe wij het zien. Beetje geven en nemen.
Oef.. heavy.

Pas wel op met Risperdal. Dat hebben ze mij ook gegeven, met alle gevolgen van dien. Het is een raar goedje, niet geschikt voor kinderen!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:59:52 #112
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150752504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oef.. heavy.

Pas wel op met Risperdal. Dat hebben ze mij ook gegeven, met alle gevolgen van dien. Het is een raar goedje, niet geschikt voor kinderen!
We hebben geen keuze, het is dit en thuis kunnen wonen of niet en in jeugdpsychiatrie moeten wonen. mijn dochter heeft een heel scale aan handicaps.

MCDD, ontwikkelingsachterstand, verstandelijke beperking.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150752559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:59 schreef trigt013 het volgende:

[..]

We hebben geen keuze, het is dit en thuis kunnen wonen of niet en in jeugdpsychiatrie moeten wonen.
Dat zegt de psychiater? :?
Ik zou er toch eens onderzoek naar doen. Er moet haast wel een alternatief zijn.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:02:07 #114
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150752617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat zegt de psychiater? :?
Ik zou er toch eens onderzoek naar doen. Er moet haast wel een alternatief zijn.
nee, geen risperdal staat gelijk aan nachtmerries en uit de hand lopende emoties (geweld en niet te beperkende aggressie) dus is het kiezen tussen twee kwaden. Zij raakt in psychoses zonder haar anti psychotica.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150752819
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:02 schreef trigt013 het volgende:

[..]

nee, geen risperdal staat gelijk aan nachtmerries en uit de hand lopende emoties (geweld en niet te beperkende aggressie) dus is het kiezen tussen twee kwaden. Zij raakt in psychoses zonder haar anti psychotica.
Zoek eens op Seroquel/Qutiapine.

Ik ben echt, écht heel erg anti Risperdal. En vooral bij jonge kinderen is het not done.
Ik begrijp heus dat jij als vader het beste met je dochter wil, maar ik zou je persoonlijk toch adviseren verder te zoeken.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:06:54 #116
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150752844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Zoek eens op Seroquel/Qutiapine.

Ik ben echt, écht heel erg anti Risperdal. En vooral bij jonge kinderen is het not done.
Ik begrijp heus dat jij als vader het beste met je dochter wil, maar ik zou je persoonlijk toch adviseren verder te zoeken.
Waarom ben je anti risperdal?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150752933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:06 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Waarom ben je anti risperdal?
Het is een anti psychoticum voor volwassenen.

Ik kreeg een volwassen dosis, het heeft mij op alle vlakken afgevlakt, ik liep als een zombie door huis/school.
Mijn prestaties hadden er onder te lijden. Geen concentratie meer, geen conditie meer, terwijl ik met beide de beste van de klas was. Cijfers kelderden naar beneden, met als gevolg dat ik afstroomde naar VMBO.

Lichamelijk; ik ben in anderhalf jaar tijd 30kg aangekomen. 11 jaar en 95kg. Zie het voor je.
Ongecontroleerde spierspanningen, geen conditie (en met geen mogelijkheid weer op te bouwen), geheugenverlies. Dit alles ondervind ik nog steeds, 10 jaar later.

Dus. Ik ben héél erg anti Risperdal. En ik ben niet de enige met deze klachten.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:15:04 #118
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150753206
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het is een anti psychoticum voor volwassenen.

Ik kreeg een volwassen dosis, het heeft mij op alle vlakken afgevlakt, ik liep als een zombie door huis/school.
Mijn prestaties hadden er onder te lijden. Geen concentratie meer, geen conditie meer, terwijl ik met beide de beste van de klas was. Cijfers kelderden naar beneden, met als gevolg dat ik afstroomde naar VMBO.

Lichamelijk; ik ben in anderhalf jaar tijd 30kg aangekomen. 11 jaar en 95kg. Zie het voor je.
Ongecontroleerde spierspanningen, geen conditie (en met geen mogelijkheid weer op te bouwen), geheugenverlies. Dit alles ondervind ik nog steeds, 10 jaar later.

Dus. Ik ben héél erg anti Risperdal. En ik ben niet de enige met deze klachten.
Ik denk dat je mijn dochter te positief inschat. Ze is bijna 8 jaar oud maar functioneert op het niveau van een 4 a 5 jarige. Ze heeft geen notie van tijd en leeft enkel in het hier en nu. Ze durf niet zelfstandig naar buiten en blijft binnen armlengte van een veilig persoon buiten. En dit is de realiteit van onze dochter met risperdal, eind van de dag is ze emotioneel op door alle prikkels van normale alledaagse dingen zoals bijvoorbeeld haren knippen of een aankomende verjaardag.

Zonder risperdal heeft ze woede uitbastingen van 3 tot zelfs 5 uur per dag en soms meerdere keren per dag. Waarbij ze zich terugtrekt in haar kamer om huilend in een hoekje te zitten. Zodra ze naar bed ging was ze urenlang boos en angstig om daarna uitgeput in slaap te vallen. Bij het wakker worden elke ochtend schreeuwend van nachtmerries die haar gedachte de hele dag bezig hield.

Mijn dochter is niet te vergelijken met jou, jou heb een maatschappelijk en sociaal leven, zij zal dit nooit kunnen hebben. Zij word waarschijnlijk emotioneel nooit ouder dan 10 jaar. Ze gebruikt 0,5 mg tegen de avond. En we houden haar gewicht maandelijks bij omdat we al op de hoogte waren van mogelijk gewichtstoename
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150753400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:15 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn dochter te positief inschat. Ze is bijna 8 jaar oud maar functioneert op het niveau van een 4 a 5 jarige. Ze heeft geen notie van tijd en leeft enkel in het hier en nu. Ze durf niet zelfstandig naar buiten en blijft binnen armlengte van een veilig persoon buiten. En dit is de realiteit van onze dochter met risperdal, eind van de dag is ze emotioneel op door alle prikkels van normale alledaagse dingen zoals bijvoorbeeld haren knippen of een aankomende verjaardag.

Zonder risperdal heeft ze woede uitbastingen van 3 tot zelfs 5 uur per dag en soms meerdere keren per dag. Waarbij ze zich terugtrekt in haar kamer om huilend in een hoekje te zitten. Zodra ze naar bed ging was ze urenlang boos en angstig om daarna uitgeput in slaap te vallen. Bij het wakker worden elke ochtend schreeuwend van nachtmerries die haar gedachte de hele dag bezig hield.

Mijn dochter is niet te vergelijken met jou, jou heb een maatschappelijk en sociaal leven, zij zal dit nooit kunnen hebben. Zij word waarschijnlijk emotioneel nooit ouder dan 10 jaar.
Allereerst mijn excuses, ik heb het nooit aanvallend bedoeld!

Jij als vader zal altijd en overal het beste willen voor je dochter, ongetwijfeld. Het beste in jullie geval is dat ze thuis bij jullie als gezin blijft wonen. En daar zijn soms rigoureuze maatregelen voor nodig. Ik heb alleen proberen uit te leggen dat Risperdal een heel naar goedje is, je mag er mee doen wat je wilt. Ik ben geen psychiater, alleen een ervaringsdeskundige.

Ik wil je sowieso nog veel sterkte wensen, ik hoop dat jullie gauw uitsluitsel krijgen over de school en dat alles dan maar in rustiger vaarwater mag komen. :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:22:29 #120
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150753593
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Allereerst mijn excuses, ik heb het nooit aanvallend bedoeld!

Jij als vader zal altijd en overal het beste willen voor je dochter, ongetwijfeld. Het beste in jullie geval is dat ze thuis bij jullie als gezin blijft wonen. En daar zijn soms rigoureuze maatregelen voor nodig. Ik heb alleen proberen uit te leggen dat Risperdal een heel naar goedje is, je mag er mee doen wat je wilt. Ik ben geen psychiater, alleen een ervaringsdeskundige.

Ik wil je sowieso nog veel sterkte wensen, ik hoop dat jullie gauw uitsluitsel krijgen over de school en dat alles dan maar in rustiger vaarwater mag komen. :)
tnx, ook niet persoonlijk bedoeld maar wij worden ook overstelpt met ouders die reacties geven als "het is zo'n mooi meisje hoe kan dat nou" en "geef haar maar eens een weekje aan ons". Je word er een beetje vechtlustig van.

De school is nu geregeld, ze zit nu op een speciale autistenschool waar ze zich zeer veilig voelt. Mijn huidige baas heeft mij op dagdiensten gezet en vrij van weekenddiensten. Nu aan het solliciteren voor werk tijdens kantooruren. Hopelijk vind ik snel wat.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150753653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:22 schreef trigt013 het volgende:

[..]

tnx, ook niet persoonlijk bedoeld maar wij worden ook overstelpt met ouders die reacties geven als "het is zo'n mooi meisje hoe kan dat nou" en "geef haar maar eens een weekje aan ons". Je word er een beetje vechtlustig van.

De school is nu geregeld, ze zit nu op een speciale autistenschool waar ze zich zeer veilig voelt. Mijn huidige baas heeft mij op dagdiensten gezet en vrij van weekenddiensten. Nu aan het solliciteren voor werk tijdens kantooruren. Hopelijk vind ik snel wat.
Ik herken dan, en dat was absoluut niet zo bedoeld. Ik kan niet door de pc kijken naar jouw dochter en haar gedrag, vandaar dat ik ook algemeen bleef in m'n tips en adviezen.

Fijn dat de school geregeld is! En nog fijner dat ze zich er veilig voelt, dat is het belangrijkste.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:34:38 #122
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150754261
Mijn zoon heeft ook risperdal. We hebben een tijdje zonder geprobeerd, maar toen ging het veel slechter. Soms is het kiezen tussen twee kwaden. Toen mijn zoon werd opgenomen zat hij in een psychose. Dat was heel beangstigend voor hem en voor ons. Het is wat Trigt zei; niet meer het verschil weten tussen nachtmerrie en werkelijkheid. Hij had nachtmerries over dinosaurussen, maar op een gegeven moment was ons huis zelf de dinosaurus en hij begreep niet waarom wij niet doorhadden dat we in een dinosaurus leefden. En ik kan nog veel ergere dingen van die tijd vertellen, maar zal dat niet doen. En toen was hij pas 7 jaar oud.

Sinds de risperdal gaat het beter. Geen oncontroleerbare driftbuien meer. Zelfs in een woede-aanval blijft hij nu benaderbaar en bereikbaar, wat eerst niet zo was. Hij is niet aangekomen en gaat al helemaal niet als zombie door het leven. En hij heeft zelf aan de psychiater gevraagd of hij het pilletje weer terug mocht hebben. Het pilletje tegen de enge filmpjes in zijn hoofd, zoals hij het zelf beschrijft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150766056
Fijn dat school is geregeld Trigt!

M. mag van het weekend voor het eerst naar de zorgboerderij :).
Maar wat een gedoe om überhaupt duidelijkheid te krijgen over regelingen e.d. Van het kastje naar de muur en weer terug, maar als het goed is zou het zo voor elkaar moeten zijn...
We zien het wel (al dacht ik er vorige week even niet zo over, als in stress door al die vaagheid).
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:54:04 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_150770494
Boh, wat een heftige verhalen. :{

Poes, wat een menneke... O+

En leuk Nijna!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:38:59 #125
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150772006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:46 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat school is geregeld Trigt!

M. mag van het weekend voor het eerst naar de zorgboerderij :).
Maar wat een gedoe om überhaupt duidelijkheid te krijgen over regelingen e.d. Van het kastje naar de muur en weer terug, maar als het goed is zou het zo voor elkaar moeten zijn...
We zien het wel (al dacht ik er vorige week even niet zo over, als in stress door al die vaagheid).
Wij werden vandaag ook kastje naar muur gestuurd. Uiteindelijk coördinator gebeld en wat hij nu echt nodig had om het rond te maken.....en dit bleek te zijn........helemaal niets!!!! Hij was nu overtuigt en zou een positief advies afgeven voor de zorgboerderij naar de gemeente.

Nu moet ik het budgetplan aanpassen om precies uit te leggen was activiteitenbegeleiding en ADL inhoud voor een autistische dochter met verstandelijke beperking. Dat word een heel creatief verslag van mijn kant. Bureaucratie boven alles. We komen er wel.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150782390
Livelink; bah wat een nare tijd zeg ;( Fijn dat het met Risperdal nu beter gaat. :)

Nijna; Hoera voor M! *O* Ik ben erg benieuwd wat ze er van gaat vinden :)

Trigt; *Zucht...* Gelukkig is het nu zo goed als rond. Veel succes met het verslag!

(Billy mag vrijdag al beginnen met z'n tweede dag O+ )
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:59:40 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150877367
Was het een succes, de tweede dag kdv? Mijn kinderen vonden het altijd heel leuk op het kdv.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150880183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:59 schreef livelink het volgende:
Was het een succes, de tweede dag kdv? Mijn kinderen vonden het altijd heel leuk op het kdv.
Ja :Y
Allemaal andere kinderen en een nieuwe juf, maar hij mengde zich er mooi tussen.
pi_150894285
M. heeft genoten vandaag :). Ze was zelfs niet echt onder de indruk geweest van de regen volgens mij, terwijl ze vaak al bijna smelt bij het idee ;).
Ik haalde een enthousiast grietje weer op en ik vermoed zomaar dat ze daar nog heel wat zou kunnen gaan leren de komende tijd (en dan niet alleen over paarden hahaha).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:42:21 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_150894354
Ik wist niet dat het vandaag ook al de eerste dag was voor M.
Fijn dat ze zo heeft genoten! Hebben jullie ook van de rust genoten?

En ook fijn dat Billy het zo naar zijn zin had. Positieve verhalen hier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_150895011
Livelink, de jongste heeft vooral genoten van de aandacht voor haar alleen ;).
We moesten een boodschap doen (huishoudelijke apparaten die het begeven zijn stom grrrr ), maar daarna zijn we met haar ergens wat gaan drinken met een taartje erbij.
Dat was gezellig! M. gaat een halve dag, dus heel veel tijd is het niet, aan de andere kant... Ik denk dat het juist wel die paar uurtjes zijn die dan zorgen dat een van ons juist even tijd met de jongste door gaat brengen zeg maar.
Want zij is wel degene die voor de meeste drukte in de tent zorgt. Ik denk deels omdat ze toch meer aandacht wil, dat alleen op een heel vervelende manier vraagt.
Dus wellicht dat we daar ook wat mee kunnen doorbreken.

Verder gaan we thuis ook aan de slag, van de week gesprek gehad en volgende maand afspraak hier thuis. Eens zien of we met wat praktische dingen en afspraken kunnen zorgen dat het allemaal net wat beter loopt. Wat dan hopelijk gaat bijdragen aan dat ik meer energie over zal houden om minder snel aan mn tax te zitten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_150898145
Wat fijn voor M! O+
En voor jongere zusje, quality time met papa en mama, ook erg belangrijk.

Is al bekend hoevaak M heen mag?
pi_150903914
Indicatie is voor dagdeel per week, en zo hebben we het nu ook ingepland nadat we na de zoveelste keer gemeente bellen en een dame die het uit zou hebben gezocht, verzekerd zijn dat het allemaal voor elkaar komt als we de overeenkomst en declaraties naar de svb zouden doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 2 april 2015 @ 21:54:26 #134
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151311954
Was de tweede keer ook weer zo'n succes, Nijna?

Ik mocht vandaag weer met Job naar de tandarts. En van de vorige keer heb ik geleerd dat ik hem op een dag dat hij naar de tandarts moet, ook thuis moet houden van school. In de aanloop naar vandaag ging het heel slecht. De hele week ruzie met ons, met de leerkrachten en met zijn klasgenoten. Maar vandaag ging het uiteindelijk heel goed. Voorafgaand aan de afspraak met de tandarts zijn we naar het spoorwegmuseum geweest. Daar was het natuurlijk heel rustig, dus ideaal. Toen naar de tandarts en daar ging het zo goed, dat ze alles wat ze voor de volgende keer hadden gepland ook maar meteen gedaan hebben. En dat houdt in dat de tandartsafspraak van volgende week niet door hoeft te gaan *O*

Nu alleen nog maar de reguliere controles. Ik ben echt blij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151312570
Yes Livelink! *O*
Wat enorm knap van J! Was hij ook trots op zichzelf?

Helemaal vergeten om op Nijna te reageren, sorry :@ Hoe is het gegaan? :)
  donderdag 2 april 2015 @ 22:07:59 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151312815
Ja, hij was zelf ook helemaal blij. En de spanning is echt van hem afgevallen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151312895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:07 schreef livelink het volgende:
Ja, hij was zelf ook helemaal blij. En de spanning is echt van hem afgevallen.
Het zou mooi zijn als hij dit gevoel kan vasthouden voor de volgende afspraken :Y
pi_151313248
Wauw Livelink, lekker!!!

De tweede keer was ook weer een succes! Meisje van haar leeftijd ontmoet, dat leek ook wel te klikken. Maar vooral de paarden hè, ze vind het super.
Al had ze afgelopen keer op een ander paard gezeten, die was ook wel lief ;).
En ze zou een stukje richting huis gebracht worden en belde zelf dat ze onderweg waren.
Het lijken van die gewone dingen, maar ik was zo verrast dat ik haar zelf aan de telefoon had O+ .

Het is goed dat ze op deze plek is, waar andere mensen toch andere dingen van haar verwachten, die wij haar misschien te makkelijk uit handen nemen. Ook wel weer een eyeopener hoor ;).

Komend weekend weer O+
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 2 april 2015 @ 22:23:27 #139
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151313710
Klinkt echt heel goed, Nijna. Ik vind het ook heel knap dat ze het direct al zo leuk vond. En inderdaad, soms kan een ander verwachtingspatroon heel verrassend werken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151319292
Nijna, wat goed van M! O+
pi_151671096
Hoi :)

Hoe gaat het met iedereen en jullie kinderen? Nog nieuwe ontwikkelingen/terugvallen?

Hier alles redelijk. Billy is hevig aan het peuterpuberen, heel vermoeiend. Nu kwam ik er gisteren achter dat hij niet 1 maar 3 (!!) grote kiezen tegelijk doorkrijgt, geen wonder dat je daar vervelend van wordt ;)
pi_151672549
Die Billy, de bonus... 3 kiezen tegelijk :{.

Hier zn gangetje, M. naar de boerderij is volgens mij zo'n goede keuze geweest!
Ze gaat met veel plezier, echt super. Komende keer is weer tegelijk met haar leeftijdsgenootje.
Laatst was ze met opa en oma naar de kinderboerderij en ze is gewoon helemaal in haar element met dieren O+ . ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151672663
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:45 schreef Nijna het volgende:
Die Billy, de bonus... 3 kiezen tegelijk :{.

Hier zn gangetje, M. naar de boerderij is volgens mij zo'n goede keuze geweest!
Ze gaat met veel plezier, echt super. Komende keer is weer tegelijk met haar leeftijdsgenootje.
Laatst was ze met opa en oma naar de kinderboerderij en ze is gewoon helemaal in haar element met dieren O+ . ^O^
*Smelt* Wat fijn om te horen!!
Heeft het ook een positieve invloed op de thuissituatie?
pi_151673020
Ik vind haar wat opener op een bepaalde manier. Net of het allemaal net iets makkelijker gaat ofzo...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151673083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:05 schreef Nijna het volgende:
Ik vind haar wat opener op een bepaalde manier. Net of het allemaal net iets makkelijker gaat ofzo...
^O^ Goed nieuws dus. En een hele goede stap geweest!

Hoe ervaart je jongste de aandacht op zaterdag?
pi_151687293
Even een update vanaf hier, I. Heeft de testen gehad en heeft nu zijn ' voorlopige' diagnose ASS gekregen, want tja, hij is nog maar twee. We krijgen ouderbegeleiding en gaan binnenkort even kijken bij het MOD, want dat is wat ze adviseren vanuit Accare.

Ach, voor ons verandert er niet zoveel, hij is zoals hij is en dat mag, maar alle extra hulp is welkom!
pi_151687643
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:35 schreef milka82 het volgende:
Even een update vanaf hier, I. Heeft de testen gehad en heeft nu zijn ' voorlopige' diagnose ASS gekregen, want tja, hij is nog maar twee. We krijgen ouderbegeleiding en gaan binnenkort even kijken bij het MOD, want dat is wat ze adviseren vanuit Accare.

Ach, voor ons verandert er niet zoveel, hij is zoals hij is en dat mag, maar alle extra hulp is welkom!
Fijn dat er een 'diagnose' is, nu kan de hulp op gang komen ^O^

Mijn nichtje van bijna drie gaat ook naar het MOD, ze is daar zo ontzettend gegroeid! Billy functioneert goed op een reguliere school, dat is ook fijn. Maar weet dat je kind goede begeleiding krijgt op zo'n school, ze zijn erg gefocust op kleine groepjes en individuele aandacht.
pi_151688087
Egopost; nu hoef ik me niet meer eindeloos te verdedigen voor 'onze' diagnose. *O*
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:56:16 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151688219
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Egopost; nu hoef ik me niet meer eindeloos te verdedigen voor 'onze' diagnose. *O*
Of Milka moet zich ook verdedigen, natuurlijk ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151688424
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:56 schreef livelink het volgende:

[..]

Of Milka moet zich ook verdedigen, natuurlijk ;)
Lijkt me niet :{w
pi_151702841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

^O^ Goed nieuws dus. En een hele goede stap geweest!

Hoe ervaart je jongste de aandacht op zaterdag?
De jongste geniet er ook wel van en er is lekker even geen "zusjes-strijd" (want het blijven tenslotte zusjes). Voor ons allemaal lekker :).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Milka, succes! Fijn dat er nu wel hulp e.d. ingezet kan worden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151704270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Egopost; nu hoef ik me niet meer eindeloos te verdedigen voor 'onze' diagnose. *O*
Waarvoor zou ik me moeten verdedigen, heb ik iets gemist?! ;)
pi_151711617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

De jongste geniet er ook wel van en er is lekker even geen "zusjes-strijd" (want het blijven tenslotte zusjes). Voor ons allemaal lekker :).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Milka, succes! Fijn dat er nu wel hulp e.d. ingezet kan worden.
Fijn O+
Misschien haar op die dagen meenemen naar een kinderboerderij? Zodat de zorgboerderij wel echt exclusief voor M blijft, lijkt me voor M ook prettig, iets wat echt van haar alleen is.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:03 schreef milka82 het volgende:

[..]

Waarvoor zou ik me moeten verdedigen, heb ik iets gemist?! ;)
Goh ;)
pi_151715854
Even een hulpvraag;

Er is in't dorp hiernaast een kleine kermis. Het lijkt me leuk om Billy mee te nemen, even in de draaimolen enzo.

Maarrrr... ik ben zelf heel gevoelig voor overprikkeling, vooral door het lawaai en alle lichtjes/toetersbellen etc.

Mijn gevoel zegt; niet doen. Maar ik wil hem niet alles ontnemen doordat ik mezelf steeds met hem vergelijk.

Doen of niet? :@
  woensdag 15 april 2015 @ 19:03:30 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151717358
Doen Poesopstokje. Die van mij kan totaal niet tegen lawaai, drukte en lichtjes, maar de kermis is voor hem onweerstaanbaar. Ik ben vorige week nog met hem naar een kermis geweest. Dat is voor hem echt genieten.

En je komt er pas achter hoe hij het vindt als je het probeert. Misschien is het niks voor Billy, maar dan ben je toch ook snel genoeg weer weg?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151718817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:03 schreef livelink het volgende:
Doen Poesopstokje. Die van mij kan totaal niet tegen lawaai, drukte en lichtjes, maar de kermis is voor hem onweerstaanbaar. Ik ben vorige week nog met hem naar een kermis geweest. Dat is voor hem echt genieten.

En je komt er pas achter hoe hij het vindt als je het probeert. Misschien is het niks voor Billy, maar dan ben je toch ook snel genoeg weer weg?
:Y Dat is zo.
Ervaring heeft me geleerd dat als hij eenmaal in paniek is, alles slecht en fout is. :@ Ik ben zo bang dat ik hem blij maak met de kermis, en dat hij vervolgens té overstuur is om in de draaimolen te kunnen. Dat zou ik zo sneu vinden..

Maar ik moet me er over heen zetten, misschien gaat het hartstikke goed en wil hij er niet meer uit O+
  woensdag 15 april 2015 @ 20:05:09 #157
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151719540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:45 schreef Poesopstokje het volgende:
:Y Dat is zo.
Ervaring heeft me geleerd dat als hij eenmaal in paniek is, alles slecht en fout is. :@ Ik ben zo bang dat ik hem blij maak met de kermis, en dat hij vervolgens té overstuur is om in de draaimolen te kunnen. Dat zou ik zo sneu vinden..
Maar misschien kun je het brengen als iets wat jullie kunnen gaan proberen? Gewoon kijken of het leuk is? En als hij overstuur raakt, ga je gewoon weg. Spreek je af dat jullie het over een jaar weer proberen. Toch?
pi_151719586
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar misschien kun je het brengen als iets wat jullie kunnen gaan proberen? Gewoon kijken of het leuk is? En als hij overstuur raakt, ga je gewoon weg. Spreek je af dat jullie het over een jaar weer proberen. Toch?
Ja, lijkt me een goed idee :Y
Het is niet zo ver weg gelukkig, dus geen man overboord.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:30:29 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151720672
Hoe ga je er naartoe, Poes? Ik merk altijd aan mijn jongste dat ik als het enigszins mogelijk is met hem lopend naar dingen toe moet gaan. Als hij loopt komt hij tot rust en dan komt hij in een bepaalde gemoedstoestand aan.
Als ik met hem met de bus naar iets toe ga, dan stap ik meestal wat haltes te vroeg uit zodat we het laatste stuk lopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151720857
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:30 schreef livelink het volgende:
Hoe ga je er naartoe, Poes? Ik merk altijd aan mijn jongste dat ik als het enigszins mogelijk is met hem lopend naar dingen toe moet gaan. Als hij loopt komt hij tot rust en dan komt hij in een bepaalde gemoedstoestand aan.
Als ik met hem met de bus naar iets toe ga, dan stap ik meestal wat haltes te vroeg uit zodat we het laatste stuk lopen.
In de auto, is 7km verderop en ik kan niet fietsen (gebroken staartbeentje).
We zetten de auto iets verderop en lopen er daarna naar toe.
Hij was wel enthousiast toen we er vanmiddag langsreden :)

Ik bereid hem mentaal wel voor, dat helpt altijd bij hem.
pi_151722808
Ik zou het proberen, je weet welke signalen erbij horen als het teveel is.
En wie weet vindt hij het wel helemaal tof! Mocht het niet gaan dan ben je ook vrij vlot weer thuis.

Op zich zou M. het denk ik geen probleem vinden als I. ook af en toe mee zou gaan, maar dat moet wel af en toe blijven en misschien is gewoon eerder komen zodat I. ook nog even kan meegenieten voor I. ook wel genoeg ;).

Ik kreeg het vandaag even benauwd, pgb technisch, want ik had nog steeds niks van de svb gehoord. Maar zij hadden alles binnen, maar de indicatie lag nog ergens en daar hadden ze begin van de maand een aantekening over gemaakt om achteraan te gaan (gaat lekker vlot dan... we zijn al 14 dagen verder...). Dus ik heb zelf de gemeente nog maar weer gebeld en ik heb gezegd dat ik nu wel eens wilde weten waar die indicatie was blijven hangen, omdat svb ook op bericht zat te wachten.
Wat is er nou gebeurd, we zaten natuurlijk eind 2014, dus we zijn tussen de wal en het schip gevallen. Zorgkantoor dacht: dat doet de gemeente wel, maar gemeente wist niks van de indicatie en op een of andere manier was die van de lijst verdwenen oid :') . (en dat hebben ze al die andere 4 of 5 keren dat we gebeld hebben niet opgemerkt ofzo... heel bijzonder, maar goed, de gemeente is zelf ook een beetje de weg kwijt geloof ik...)
Maar ze hebben het gevonden en gelijk de boel digitaal in orde gemaakt, dus nu moet het helemaal voor elkaar komen ^O^ .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151723245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:09 schreef Nijna het volgende:
Ik zou het proberen, je weet welke signalen erbij horen als het teveel is.
En wie weet vindt hij het wel helemaal tof! Mocht het niet gaan dan ben je ook vrij vlot weer thuis.

Op zich zou M. het denk ik geen probleem vinden als I. ook af en toe mee zou gaan, maar dat moet wel af en toe blijven en misschien is gewoon eerder komen zodat I. ook nog even kan meegenieten voor I. ook wel genoeg ;).

Ik kreeg het vandaag even benauwd, pgb technisch, want ik had nog steeds niks van de svb gehoord. Maar zij hadden alles binnen, maar de indicatie lag nog ergens en daar hadden ze begin van de maand een aantekening over gemaakt om achteraan te gaan (gaat lekker vlot dan... we zijn al 14 dagen verder...). Dus ik heb zelf de gemeente nog maar weer gebeld en ik heb gezegd dat ik nu wel eens wilde weten waar die indicatie was blijven hangen, omdat svb ook op bericht zat te wachten.
Wat is er nou gebeurd, we zaten natuurlijk eind 2014, dus we zijn tussen de wal en het schip gevallen. Zorgkantoor dacht: dat doet de gemeente wel, maar gemeente wist niks van de indicatie en op een of andere manier was die van de lijst verdwenen oid :') . (en dat hebben ze al die andere 4 of 5 keren dat we gebeld hebben niet opgemerkt ofzo... heel bijzonder, maar goed, de gemeente is zelf ook een beetje de weg kwijt geloof ik...)
Maar ze hebben het gevonden en gelijk de boel digitaal in orde gemaakt, dus nu moet het helemaal voor elkaar komen ^O^ .
Sinds de zorg naar de gemeentes zijn overgegaan is het overal een zooitje.. Man man man..

Ik duim voor je dat alles nu in orde is ^O^
  woensdag 15 april 2015 @ 21:56:23 #163
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151725044
Wat blijf je optimistisch, Nijna _O_
Ik zou allang wanhopig zijn geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151726311
De wanhoop was er een paar weken terug en toen heeft eindelijk mijn man het stokje overgenomen. En er weer achteraan gebeld. Waarna ze dus voor de zoveelste keer zeiden dat de zorgovereenkomst gewoon naar de svb moest en de facturen ook...
Toen waren we weer even gerustgesteld, maar ik vond het nu allemaal erg lang duren qua svb en vandaag had ik de moed weer eens om erachteraan te zitten.
Over een week weet ik of het gelukt is, dus voor nu optimistisch 8-) . En als het eind volgende week nog niet verwerkt is dan ga ik iemand over een balie trekken, ergens... waar dan ook. Desnoods haal ik bij de gemeente een met de hand geschreven verklaring en ga die hoogstpersoonlijk naar de svb in Utrecht brengen en blijf ik ernaast staan tot het verwerkt en voor elkaar is. Want dan word ik link }) :s)

En nu ga ik naar bed, welterusten :Z
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151732744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Even een hulpvraag;

Er is in't dorp hiernaast een kleine kermis. Het lijkt me leuk om Billy mee te nemen, even in de draaimolen enzo.

Maarrrr... ik ben zelf heel gevoelig voor overprikkeling, vooral door het lawaai en alle lichtjes/toetersbellen etc.

Mijn gevoel zegt; niet doen. Maar ik wil hem niet alles ontnemen doordat ik mezelf steeds met hem vergelijk.

Doen of niet? :@
Proberen! Ik merk hier dat Ief de kermis moeilijk trekt, op het moment zelf is het prima, maar na tien minuten wordt hij onrustig en thuis komt dan de ontlading. Dus wij hebben de paaskermis dit jaar overgeslagen ( gelukkig zijn onze meiden ook niet zulke kermisgangers ;) )
pi_151732761
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:31 schreef milka82 het volgende:

[..]

Proberen! Ik merk hier dat Ief de kermis moeilijk trekt, op het moment zelf is het prima, maar na tien minuten wordt hij onrustig en thuis komt dan de ontlading. Dus wij hebben de paaskermis dit jaar overgeslagen ( gelukkig zijn onze meiden ook niet zulke kermisgangers ;) )
Oké ik ga zaterdag eens kijken :Y
Gaat het niet, dan zitten we ook zo weer in de auto natuurlijk.
pi_151734482
Veel plezier!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151738232
Dankje!
pi_151744746
Ik knap een beetje uitelkaar van liefde O+___!

We zijn net een half uurtje op de kermis geweest en Billy straalde van oor tot oor. Enorm schaterlachen bij de botsauto's (hij speelt het nu na met z'n eigen) en hij heeft 2x in een miniachtbaan gezeten O+

Helaas (of niet..) telefoon vergeten, dus we moeten zaterdag weer voor de foto's :D

''Doeiii merkus, doeeiii auto, doeiii motor!''

O+ O+ O+
pi_151745512
Volgens mij was het een succes :D O+ heerlijk!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151745526
Echt wel O+
Weer moeilijk gedaan om niks.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:27:11 #172
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151745632
Ja, de kermis O+
Een paar jaar geleden waren we mijn zoon kwijt. Overal gezocht en het was inmiddels al 21.00 toen we ons ineens realiseerden dat er kermis in de stad was. Dus mijn man richting de kermis en ja hoor, daar was hij. Hij had zich aangesloten bij een gezin dat bij de muntjesschuifmachines bezig was. Toen mijn man hem daar weghaalde was hij hevig verontwaardigd, want zijn adoptiegezin had hem beloofd dat hij van de winst ook een cadeautje mocht uitzoeken.
Thuis was hij ook nog helemaal boos en niet aanspreekbaar. Werd er ineens een uurtje later aangebeld. Stonden die mensen voor de deur met een nachtkijker. "Ja, want dat hadden ze hem beloofd en hij had hen zijn adres gegeven, dus ze kwamen maar even langs." En vervolgens gingen ze meteen weer weg zonder dat wij iets konden zeggen. Wij stonden echt stomverbaasd bij de deur :o :D

Ik weet niet wie die mensen waren, maar ik vind het nog steeds een heel mooi en bijzonder verhaal. En de nachtkijker wordt nog steeds als heel dierbaar cadeau gekoesterd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151746234
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:27 schreef livelink het volgende:
Ja, de kermis O+
Een paar jaar geleden waren we mijn zoon kwijt. Overal gezocht en het was inmiddels al 21.00 toen we ons ineens realiseerden dat er kermis in de stad was. Dus mijn man richting de kermis en ja hoor, daar was hij. Hij had zich aangesloten bij een gezin dat bij de muntjesschuifmachines bezig was. Toen mijn man hem daar weghaalde was hij hevig verontwaardigd, want zijn adoptiegezin had hem beloofd dat hij van de winst ook een cadeautje mocht uitzoeken.
Thuis was hij ook nog helemaal boos en niet aanspreekbaar. Werd er ineens een uurtje later aangebeld. Stonden die mensen voor de deur met een nachtkijker. "Ja, want dat hadden ze hem beloofd en hij had hen zijn adres gegeven, dus ze kwamen maar even langs." En vervolgens gingen ze meteen weer weg zonder dat wij iets konden zeggen. Wij stonden echt stomverbaasd bij de deur :o :D

Ik weet niet wie die mensen waren, maar ik vind het nog steeds een heel mooi en bijzonder verhaal. En de nachtkijker wordt nog steeds als heel dierbaar cadeau gekoesterd.
Wow O+ Wat een aandoenlijk verhaal!
Ondanks J's vermissing is het wel een hele mooie herinnering aan ''de kermis'' O+

(Hoe gaat ie met J? :) )
  donderdag 16 april 2015 @ 18:27:16 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151748716
J. is door de paasdagen weer wat van slag geraakt. En dan helpen alle temperatuurwisselingen ook nog niet helemaal. Maar al met al gaat het eigenlijk wel echt goed. Vorige week was zijn taxichauffeur er niet en toen accepteerde hij zonder morren een andere taxichauffeur. Dat was een jaar geleden nog ondenkbaar. Dus hij gaat wel echt vooruit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151749366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:27 schreef livelink het volgende:
J. is door de paasdagen weer wat van slag geraakt. En dan helpen alle temperatuurwisselingen ook nog niet helemaal. Maar al met al gaat het eigenlijk wel echt goed. Vorige week was zijn taxichauffeur er niet en toen accepteerde hij zonder morren een andere taxichauffeur. Dat was een jaar geleden nog ondenkbaar. Dus hij gaat wel echt vooruit.
Dat klinkt inderdaad als een mooie vooruitgang Livelink, fijn!
Jammer van de feestdagen.. Komen er nog een heleboel aan :@ Ik hoop dat hij dat trekt en jullie ook :)
pi_151751963
Even onder spoiler ivm met evt meelezers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151752024
Heftig Tico -O-
Veel succes de komende weken, laten we hopen op positieve veranderingen :)

Sterkte :*
pi_151752206
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Heftig Tico -O-
Veel succes de komende weken, laten we hopen op positieve veranderingen :)

Sterkte :*
We zijn al een flinke poos bezig met thuisbegeleiding en positief opvoeden, veel complimenten, veel meer gerichte aandacht ed. We zien dat 2 kinderen het daar echt enorm goed op doen, jij mag raden op welk kind het eigenlijk het minste indruk maakt ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 16 april 2015 @ 20:24:40 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151752609
Zie je wel enige verandering, Ticootje? Hopelijk wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151752982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:24 schreef livelink het volgende:
Zie je wel enige verandering, Ticootje? Hopelijk wel.
Ja dat zeker wel. De intense en vele driftbuien nemen heel erg af. Ze heeft nog wel driftbuien, maar veel minder vaak en duren ook niet meer 1,5 tot 2 uur.

Maar desalniettemin valt nog steeds dat Jen toch wel wat apart is in haar doen en laten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151753003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

We zijn al een flinke poos bezig met thuisbegeleiding en positief opvoeden, veel complimenten, veel meer gerichte aandacht ed. We zien dat 2 kinderen het daar echt enorm goed op doen, jij mag raden op welk kind het eigenlijk het minste indruk maakt ;)
Ai.. jammer..

Heb je vrede met een eventuele diagnose PDD?
pi_151753064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:34 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ai.. jammer..

Heb je vrede met een eventuele diagnose PDD?
Ik heb pas vrede als mijn kind eindelijk krijgt wat ze nodig heeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151753727
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb pas vrede als mijn kind eindelijk krijgt wat ze nodig heeft.
Zou die diagnose ook aanleiding zijn voor een andere behandeling/aanpak?
pi_151753786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb pas vrede als mijn kind eindelijk krijgt wat ze nodig heeft.
Goed dat jullie een termijn hebben gesteld, succes! ^O^

Livelink, wat leuk van die mensen O+ !
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151753947
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Zou die diagnose ook aanleiding zijn voor een andere behandeling/aanpak?
Ja. Want tot nu kreeg jennifer alleen speltherpie. Dat is niet wat ze nodig heeft, dat blijkt ook want ze heeft er niets aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151753975
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja. Want tot nu kreeg jennifer alleen speltherpie. Dat is niet wat ze nodig heeft, dat blijkt ook want ze heeft er niets aan.
Duidelijk verhaal. Staat er al iets op de planning wbt een ander soort therapie/begeleiding?
pi_151801988
Vanmiddag naar een kledingsbeurs geweest (klein, in een dorpshuis).
Billy in de buggy, maar het was gelijk krijsen en schoppen. Het was te druk om hem te laten lopen, dus even doorbijten. Al die moeders die je meewarig aankijken :') En die uithalen hè.. net een speenvarken :X
Gelukkig niet voor niets, 3 shirtjes en een zwembroek gescoord.
Zodra we buiten stonden was het ook gelijk weer goed, hij heeft nog een mooie houten kiepwagen van me gekregen.

Daarna naar de kermis geweest, hij stuiterde weer van enthousiasme. 3x in de miniachtbaan en zelfs een keer in de zweef! (Minimum leeftijd 5mnd :') jezus zeg..) Ook nog gekeken bij de botsauto's, daar kreeg hij weer een driftbui omdat ik daar niet in wou met hem. Ik moest hem bijna van het terrein afslepen.... Zodra de kermis uit zicht was was het weer klaar.

Laten we het hier bij houden, 2 driftbuien is wel even genoeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151805241
Driftbuien zijn toch ook wel gewoon normaal? Ik bedoel bram gaat ook uit zn dak als hij weer uit de draaimolen gaat en is ook nogal een volhouder als hij perse bij de vliegtuigen wilt blijven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151806117
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:43 schreef Ticootje het volgende:
Driftbuien zijn toch ook wel gewoon normaal? Ik bedoel bram gaat ook uit zn dak als hij weer uit de draaimolen gaat en is ook nogal een volhouder als hij perse bij de vliegtuigen wilt blijven.
Zal er vast bijhoren ja :Y
pi_151807159
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Zal er vast bijhoren ja :Y
Het kan ook zijn dat mijn normaal niet normaal is hoor. :D

Ik vind het soms best lastig om gewoon normaal dwars kleutergedrag of gewoon normaal boos te onderscheiden van hier gaat ze een grens over van niet normaal.

En andere keren is vrij duidelijk dat ze lastig met stresssituaties kan omgaan. Dan gaat ze zitten wiegen met een vuist in dr mond, blik op oneindig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151807348
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat mijn normaal niet normaal is hoor. :D

Ik vind het soms best lastig om gewoon normaal dwars kleutergedrag of gewoon normaal boos te onderscheiden van hier gaat ze een grens over van niet normaal.

En andere keren is vrij duidelijk dat ze lastig met stresssituaties kan omgaan. Dan gaat ze zitten wiegen met een vuist in dr mond, blik op oneindig.
De hysterie op de beurs was NIET normaal, dat is herkenbaar driftbui gedrag wat ik kan onderscheiden van de ''normale'' driftbuien zoals op de kermis.
Hij raakt compleet in paniek en over z'n toeren, niks helpt dan meer.
Waarschijnlijk was de drukte + het vastzitten de oorzaak. Oh en het stilstaan, hij raakt altijd in paniek als we stilstaan met de buggy of bijvoorbeeld in de auto bij een stoplicht, rotonde e.d. Hij MOET altíjd in beweging zijn.

Dat is ook de reden dat ik hem niet mee kan nemen naar rommelmarkten bijvoorbeeld. Lopen is geen doen en in de buggy krijgen we strijd.

Edit; dat had hij als baby zijnde al. Liggen in de wandelwagen was oké als we thuis waren, maar zodra we gingen wandelen moest dat ding áltijd in beweging zijn, anders was het gieren. Dito in de draagdoek of maxicosi/auto.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2015 20:08:26 ]
pi_151810802
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:59 schreef Ticootje het volgende:

Ik vind het soms best lastig om gewoon normaal dwars kleutergedrag of gewoon normaal boos te onderscheiden van hier gaat ze een grens over van niet normaal.

Dat vind ik ook. En dan eigenlijk vooral bij de jongste (zonder ass). Misschien juist wel omdat ik haar gedrag dan niet ken van de oudste op die manier.
Eerste kind, dan heb je geen vergelijk en dat heb ik nu wel. Maar ik weet dus soms niet of dat gedrag anders is omdat het past bij kleutergedrag of omdat ik het niet ken van de oudste...

Soms zou een gebruiksaanwijzing bij je kind best handig zijn 8)7 .

Poes, wat heerlijk dat de kermis toch weer een succes was, alleen het weggaan niet, maar ik denk dat veel kinderen daarbij driftig zouden worden ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151851517
Gisteren een hele dag zorgboerderij... wat heeft ze genoten.
Vandaag wel spierpijn en erg moe, dus een hele dag is misschien iets teveel van het goede als ze de volgende dag naar school moet. Maar voor zo af en toe in de vakantie bijvoorbeeld, helemaal niet verkeerd denk ik. Want dat genieten is ook wel wat waard.
En ik denk dat ze er ook nog wel eens een vriendinnetje aan over zou kunnen gaan houden ^O^ .
Maar ze hing vanmorgen in haar schoolbank, dus ik zit eigenlijk te wachten op een telefoontje om haar op te halen, maar wie weet valt het mee...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 april 2015 @ 10:44:51 #194
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151852523
Wow, een hele dag! Wat pakt dat goed uit, zeg. Echt een goede beslissing geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151853272
Go M! *O*
pi_151891979
Ze heeft het volgehouden gisteren op school, de spierpijn was wel naar, ik denk vooral dat ze dat eigenlijk nooit eerder zo had gehad, dat ze er wel wat van schrok omdat ze het niet kon thuisbrengen.
Kostte tussen de middag wel wat tranen, maar het was gelukkig vandaag al beter.

Maar we zijn het er wel over eens dat we een hele dag niet doen als ze de volgende dag naar school moet, want dan heeft ze te weinig tijd om haar batterijtje weer lekker te vullen.
Maar verder was het prima :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:41:26 #197
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151892720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:12 schreef Nijna het volgende:
...de spierpijn was wel naar, ik denk vooral dat ze dat eigenlijk nooit eerder zo had gehad, dat ze er wel wat van schrok omdat ze het niet kon thuisbrengen.
:Y Mijn zoon, die toch aardig 'in touch' is met zijn lichaam, was totaal geschokt toen hij een tijdje geleden ernstige spierpijn had. Weer een nieuwe sensatie :)
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:54:04 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151893075
Ik heb weer een kind wat uit dr doen is: Vrijdag zijn de koningsspelen. En dat is blijkbaar spannend en blijkbaar een reden om je heel druk te maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:22:42 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151894049
De koningsspelen zorgen hier ook al voor onrust, ja. Ik ga er voor nu maar vanuit dat ik hem vrijdag thuis moet houden. Dan kan het alleen maar meevallen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151894335
Heeft de school al een programma klaar? Met tijdstippen en activiteiten?
Kunnen jullie je kinderen vast voorbereiden op wat komen gaat, wie weet heeft dat positief effect. :)

Nijna; flink dat M heeft doorgezet zeg! Volgende keer een hele dag op zaterdag? Of eerst maar halve dagen blijven proberen?
pi_151896767
We hebben een indicatie voor een halve dag per week. Met een halve dag gebruiken we dat aantal uren niet helemaal op, dus als ik dat bij elkaar spaar dan kan ze soms ook een hele dag.
Wat mij betreft voorlopig lekker halve dagen en dan af en toe een hele dag in een vakantie of als er nog een vrije dag achteraan zit ;).
En mocht tzt blijken dat een hele dag toch wel lekkerder/fijner voor haar (en ons) zou zijn, dan kunnen we altijd nog kijken of dat te realiseren is, pgb technisch gezien...

Maar goed. Deze week nog gesprekje met juf. En de koningsspelen.
M. heeft gelukkig niet zoveel last van koningsspelen stress. Vorig jaar waren allemaal spelletjes enzo en dat zal er dit jaar ook zijn. Ze weet volgens mij aardig wat ze kan verwachten en ik moet zeggen dat ze er dan meestal wel aardig mee overweg kan.
Ik heb ook nog niet het idee dat het zorgt voor enorm veel drukte in de klas ofzo. Gelukkig.

[ Bericht 53% gewijzigd door Nijna op 21-04-2015 16:59:58 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151897453
Koningsspelen is hier ook spannend. Denk inderdaad het onbekende.
Koningsdag juist niet, want dan doen we altijd hetzelfde rondje in de stad. Dus wel voorspelbaar.
  dinsdag 21 april 2015 @ 18:26:19 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151899001
Onze trampoline heeft het gisteren begeven. Een echte ramp! En omdat we bezig zijn met de tuin wil manlief pas een nieuwe trampoline halen als de tuin klaar is. Ik heb wel begrip voor zijn standpunt, maar ik weet niet hoe we twee weken kunnen overbruggen zonder trampoline. Het is nu al nauwelijks vol te houden
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151900388
Oh dat is echt stress...Lukas heeft als anker een speeltje (een afgrijselijk pratend lantaarntje) waarvan hij inmiddels aan nummer 25 toe is ofzo. Dat is tenminste makkelijker te vervangen dan zo'n hele trampoline.

Kan hij misschien meedenken over een alternatief? Dan heeft hij misschien weer wat idee van controle.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  dinsdag 21 april 2015 @ 19:33:15 #205
92409 Twinky
Little star.
pi_151901259
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:26 schreef livelink het volgende:
Onze trampoline heeft het gisteren begeven. Een echte ramp! En omdat we bezig zijn met de tuin wil manlief pas een nieuwe trampoline halen als de tuin klaar is. Ik heb wel begrip voor zijn standpunt, maar ik weet niet hoe we twee weken kunnen overbruggen zonder trampoline. Het is nu al nauwelijks vol te houden
Goh, wat vervelend ook voor jou. Het levert je een stuk meer tijd op met een kind dat niet kan uitrazen... En terwijl jij ook niet weet wat je ermee aanmoet en hem niet kunt bieden wat hij nodig heeft.

Van de andere kant...
Wat een avontuur zeg, een uitraasmogelijkheid bedenken zonder trampoline ;)! Ik denk dat er heel veel mogelijkheden zijn, misschien weet Job er ook nog een paar?

Misschien kan hij dat zelf onder woorden brengen, en dan kun je samen zoeken naar een alternatief. Er zijn vast dingen die, hoe moeilijk het ook lijkt, een stukje brengen van het gevoel van een trampoline.
Dus dat je zegt 'tot dan en dan is er geen trampoline (duidelijkheid). Dat is heel vervelend (erkenning) maar we gaan het samen oplossen (hulp bieden). Wat vind jij eigenlijk zo fijn aan de trampoline? Kunnen wij samen iets bedenken wat je hetzelfde gevoel geeft?

Wat helpt is terug te redeneren vanuit de opbrengst.
Het springen geeft hem:
- rust? stabiliteit? veiligheid?...
door:
- de beweging? wind om zijn oren? buiten zijn? ritme? gevoel van fysieke controle/voorspelbaarheid?...

Hard fietsen geeft bijvoorbeeld ook wind om je oren. Fysieke controle kan ook bij wandelen of zwemmen. Ritme en controle/voorspelbaarheid zit ook in een bal tegen een muur stuiteren.

Je zou met hem eventueel een lijst kunnen maken (evt pictogrammen) zodat hij de alternatieven heeft en het kan testen (cijfer geven? smiley?). Geeft jou de mogelijkheid om bij frustratie de lijst erbij te pakken 'of hij dit al heeft geprobeerd'

Opties die ik zo bedenk:

- skippybal
- pogo-stick
- rondjes rennen
- rondjes lopen of heen en weer lopen (sommige kinderen willen aan het eind van elk rondje iets aanraken, kan dus ook van muur tot muur zijn)
- fietsen
- zwemmen
- zelf kikkersprongen maken (handen op grond, dan helemaal uitgerekt in de lucht) of andere 'grote' oefeningen
- bal tegen muur stuiteren/mikken op een stip op een muur
- stoepkrijten (ritme, controle)
  dinsdag 21 april 2015 @ 19:33:32 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151901279
Ik heb net gesteld dat ik niet de hele meivakantie door kom zonder trampoline. Jammer dan, maar er moet gewoon snel een vervanging komen. Ik heb net een uur met hem touwtje gesprongen zodat hij in ieder geval kon springen en wat energie kwijt kon. Het heeft gelukkig wel een beetje geholpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 21 april 2015 @ 19:40:26 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151901545
Ik zag jouw uitgebreide post pas na mijn post, Twinky. Wat hij voornamelijk fijn vindt van de trampoline is de beweging en dat hij dan in zijn fantasie kan zijn. Die combinatie is voor hem het belangrijkste. Met mij touwtjespringen helpt wel voor het eerste, maar niet voor het tweede deel. Hij kwam zelf op het idee om dan maar op het bed te gaan springen }:| maar dat is door mij afgekeurd.

Ik zal eens samen met hem kijken of hij nog meer kan verzinnen, maar als hij eenmaal die trampoline in zijn hoofd heeft is het heel moeilijk om hem er weer vandaan te krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151901759
Twinky ^O^

Sterkte Livelink, hopelijk is er gauw een oplossing.
  dinsdag 21 april 2015 @ 19:48:06 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151901940
Ik kan jen eigenlijk bijna nooit bewegen naar een alternatief als ze iets in haar hoofd heeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 22 april 2015 @ 07:11:21 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151913834
Trampoline was het eerste woord dat hij zei toen hij wakker werd :(
Kutperiode is dit met al die feestdagen en een lange meivakantie in het vooruitzicht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151918480
Ai livelink, wat beroerd van de trampoline. Een rot moment ook :{ .
Iemand in de buurt met zo'n ding waar hij eventueel zou kunnen springen als tijdelijke oplossing?

Fijn dat het touwtje springen iets heeft geholpen.
Het is geen springen, maar iets van een hometrainer dan (misschien heeft iemand zo'n ding te leen om te proberen)? Dan heb je de beweging, je hoeft niet op de weg te letten, dus je zou er een bij kunnen fantaseren (ik roep maar wat).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151919586
Livelink: er zijn ook mini trampolines. Of anders een lolobal?
  woensdag 22 april 2015 @ 14:03:16 #213
92409 Twinky
Little star.
pi_151923414
Probeer wel, hoe moeilijk het ook is, niet zijn stress over te nemen. Hij heeft jou nodig als stabiele, rustgevende basis, niet iemand die de trampoline-paniek versterkt ;)
  woensdag 22 april 2015 @ 18:21:20 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151932507
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:03 schreef Twinky het volgende:
Probeer wel, hoe moeilijk het ook is, niet zijn stress over te nemen. Hij heeft jou nodig als stabiele, rustgevende basis, niet iemand die de trampoline-paniek versterkt ;)
Ja, dat is goed dat je me daar weer even aan helpt herinneren. Ik hou me bij hem wel in, dat probeer ik althans. Mijn uitbarsting van vanochtend kwam op het moment dat de taxi wegreed. En toen moest de dag nog beginnen. Maar de rest van de dag ging wel beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151940147
:* livelink.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:35:54 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151998745
Voor de positieve noot: de koningsspelen zijn vandaag goed gegaan. Hij wilde niet naar school, maar ik heb hem gedwongen toch te gaan. Hij had een sponsorloop, waarbij hij absoluut niet wilde dat wij of iemand anders hem ging sponsoren. Maar hij heeft uiteindelijk wel meegedaan met de sponsorloop en heeft 10 rondjes gelopen, waarmee hij 3e was geworden. Uiteindelijk hadden twee leraren hem nog gesponsored en wij gaan met terugwerkende kracht dus ook nog maar sponsoren ;) .
Daarnaast heeft hij nog meegedaan met bakstenen tillen. Een groot succes dus!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:43:19 #217
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151998961
:D Wat leuk! Hoe ziet hij zelf dit soort dingen, waarbij hij van tevoren absoluut niet wil, maar het toch een succes blijkt? Kan hij daarvan leren?
pi_151999559
Wat fijn livelink!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 april 2015 @ 21:08:18 #219
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151999925
Livelink, ik lees zulke groei in je berichten O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:08:39 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151999943
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:43 schreef Gaoxing het volgende:
:D Wat leuk! Hoe ziet hij zelf dit soort dingen, waarbij hij van tevoren absoluut niet wil, maar het toch een succes blijkt? Kan hij daarvan leren?
Hij was zelf wel erg enthousiast, maar of hij er iets van geleerd heeft, betwijfel ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152004528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:26 schreef livelink het volgende:
Onze trampoline heeft het gisteren begeven. Een echte ramp! En omdat we bezig zijn met de tuin wil manlief pas een nieuwe trampoline halen als de tuin klaar is. Ik heb wel begrip voor zijn standpunt, maar ik weet niet hoe we twee weken kunnen overbruggen zonder trampoline. Het is nu al nauwelijks vol te houden
je kunt niet toevallig het kapotte onderdeel vervangen? Bij sommige merken zijn die los te koop.
Wat ontzettend balen :{
pi_152005505
Mooi man O+
Thumbs up voor J ^O^
  zaterdag 25 april 2015 @ 09:48:39 #223
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152007950
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:08 schreef Sjeen het volgende:
Livelink, ik lees zulke groei in je berichten O+
Ja, dat is ook echt zo. En dat stelt ons voor de volgende mega-uitdaging. We zouden heel graag willen dat Job naar het reguliere voortgezet onderwijs gaat na volgend jaar. Maar de zoektocht naar een school die hem wil hebben is heel moeilijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152135765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:56 schreef livelink het volgende:
Wat blijf je optimistisch, Nijna _O_
Ik zou allang wanhopig zijn geworden.
Optimisme is wat weggezakt... wanhopig nog niet.
Maar wel uitermate gefrustreerd, stelletje ambtenaren :X :{w }:| grmbl, maar toch maar niemand over de balie getrokken,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 april 2015 @ 21:32:28 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152136767
Och hemel, Nijna. Dus nog niks verder? Ik had deze week ook zo'n wanhoopsmomentje. De gemeente wil volgend jaar geen vervoer regelen zonder toelaatbaarheidsverklaring. Dus ik bel het samenwerkingsverband met de vraag hoe ik aan zo'n toelaatbaarheidsverklaring kom en zij zeggen dat de gemeente het fout heeft en dat hij pas uiterlijk augustus 2016 zijn toelaatbaarheidsverklaring hoeft te hebben. Dus ik leg uit dat de gemeente dan geen vervoer regelt. Diepe zucht aan de andere kant, maar nu heb ik dan de toezegging gekregen dat we de verkorte procedure door mogen lopen.

Nou ja, ik ben ook nog niet superoptimistisch. Eerst maar eens zien en dan geloven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152144866
Nou ja, volgens de gemeente ligt het nu bij de svb, volgens de svb wachten ze nog op bericht van de gemeente... Van het kastje naar de muur dus.
Iedereen schuift het op de ander, het is zo druk nu, bla bla bla.

Livelink, ik hoop dat het voor jullie gewoon een keer zo gaat zoals het moet gaan, zonder al dat ge-emmer en gedoe. Gewoon een keer voor de wind! Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 30 april 2015 @ 15:25:58 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152153474
Ik heb de gemeente maar een mailtje gestuurd, want het blijkt dus echt een wettelijke regeling te zijn waarom we geen toelaatbaarheidsverklaring kunnen aanvragen. En nu maar afwachten of de gemeente gevoelig is voor het argument dat het wettelijk bepaald is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152162111
Gemeentes... grmbl :{w
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:01:15 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152175102
Wat is een toelaatbaarheidsverklaring? En Job naar een reguliere middelbare school, dat lijkt me ook best spannend... Het scheelt in elk geval een stuk reizen. Maar lastig inschatten of hij zich daar een beetje staande kan houden denk ik. Hoe kijkt hij er zelf tegenaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 01-05-2015 11:32:57 ]
in de haak.
pi_152180299
Zorgverlener maakt zich er niet al te druk over gelukkig.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:06:02 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152183171
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef trui het volgende:
Wat is een toelaatbaarheidsverklaring? En Job naar een reguliere middelbare school, dat lijkt me ook best spannend... Het scheelt in elk geval een stuk reizen. Maar lastig inschatten of hij zich daar een beetje staande kan houden denk ik. Hoe kijkt hij er zelf tegenaan?
Een toelaatbaarheidsverklaring is een verklaring die moet worden afgegeven door het Samenwerkingsverband als je kind naar het speciaal onderwijs of sbo wordt verwezen. Nu is er wettelijk bepaald dat leerlingen die een cluster 4 indicatie hebben die geldig is na 1 augustus 2014 op het SO mogen blijven tot augustus 2016 zonder toelaatbaarheidsverklaring. Job heeft een indicatie die geldig is tot 1 augustus 2015 en hij moet nog naar het SO tot 1 augustus 2016. Hij valt dus volledig binnen deze wettelijk bepaalde uitzondering. Nu is het de uitdaging om dit ook aan de gemeente duidelijk te maken. Ik heb van hen nog geen reactie gehad.

Job zelf wil graag naar het reguliere voortgezet onderwijs. Op zijn huidige school denken ze dat het zou moeten kunnen als het een kleine en gestructureerde school is. Probleem is dat geen enkele middelbare school graag kinderen uit het SO of SBO wil hebben. Ik heb nu een school op het oog waar we eens gaan praten.

[ Bericht 1% gewijzigd door livelink op 02-05-2015 09:48:54 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:54:22 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152185763
Spannend, succes! En wat die regel betreft, bizar dat de gemeente dat niet gewoon zelf begrijpt!
in de haak.
pi_152201563
Spannend livelink, succes!

De gemeente... overigens zijn er blijkbaar gemeenten die het prima voor elkaar hebben en goed doen. Maar dan moet je daar maar net wonen...
Succes livelink!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152201737
Wat dat betreft heb ik best iets aardigs te zeggen over Utrecht. Eind feb een nieuw traject gestart (na eerdere doodlopende dingen buiten de gemeente om), eind april kon ze gaan wennen op dagbehandeling (mkd). Dat ging stukken sneller dan verwacht.

Niet dat wij een diagnose hebben, dat is een van de vragen voor daar.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_152218230
Ook fijn om eens andere geluiden te horen Vanyel :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 17:02:08 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152529145
Wij hebben inmiddels ook van de gemeente bericht gehad dat we geen toelaatbaarheidsverklaring hoeven in te leveren omdat we onder de wettelijke overgangsregeling vallen. Dus dat ging uiteindelijk nog best snel, gelukkig.

En eind deze week komt eindelijk de trampoline weer in de tuin te staan. En dan hebben we de trampolineloze periode toch doorstaan.
Het heeft me wel veel energie gekost, omdat ik de afgelopen weken veel tijd heb moeten invullen die normaliter op de trampoline wordt besteed. Ik heb heel veel met hem touwtje gesprongen en gebadmintond en kaartspelletjes en doolhof gespeeld. Nou vind ik dat alles (en vooral badminton) gelukkig zelf ook leuk om te doen, maar ik ben ook wel blij dat hij zich straks met de trampoline ook weer wat beter zelf kan vermaken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152529275
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 08:34 schreef Vanyel het volgende:
Wat dat betreft heb ik best iets aardigs te zeggen over Utrecht. Eind feb een nieuw traject gestart (na eerdere doodlopende dingen buiten de gemeente om), eind april kon ze gaan wennen op dagbehandeling (mkd). Dat ging stukken sneller dan verwacht.

Niet dat wij een diagnose hebben, dat is een van de vragen voor daar.
Fijn dat ze er inmiddels zit. Hoe vinden jullie en je dochter het?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152529297
Wat fijn livelink, dat bericht van de gemeente, maar ook zeker de trampoline die weer onderweg is naar jullie tuin!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 17:06:38 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152529329
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:02 schreef livelink het volgende:
Wij hebben inmiddels ook van de gemeente bericht gehad dat we geen toelaatbaarheidsverklaring hoeven in te leveren omdat we onder de wettelijke overgangsregeling vallen. Dus dat ging uiteindelijk nog best snel, gelukkig.

En eind deze week komt eindelijk de trampoline weer in de tuin te staan. En dan hebben we de trampolineloze periode toch doorstaan.
Het heeft me wel veel energie gekost, omdat ik de afgelopen weken veel tijd heb moeten invullen die normaliter op de trampoline wordt besteed. Ik heb heel veel met hem touwtje gesprongen en gebadmintond en kaartspelletjes en doolhof gespeeld. Nou vind ik dat alles (en vooral badminton) gelukkig zelf ook leuk om te doen, maar ik ben ook wel blij dat hij zich straks met de trampoline ook weer wat beter zelf kan vermaken.
fijn dat de trampoline weer in zicht is. en petje af voor je compensatie-acties!
in de haak.
pi_152531022
Fijn Livelink ^O^
pi_152813107
Van het kastje naar de muur...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:21:25 #242
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152815846
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:19 schreef Nijna het volgende:
Van het kastje naar de muur...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Adem in, adem uit. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_152816726
Dat lukt inmiddels weer hoor Moonah tnx :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152817933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:05 schreef McLaura het volgende:

[..]

Fijn dat ze er inmiddels zit. Hoe vinden jullie en je dochter het?
Deze gemist, sorry.

We vinden het vrij wonderlijk. Ze zijn eigenlijk nog helemaal niet begonnen met behandelen, ze draait gewoon mee op de groep en opeens ontwikkelt ze zich weer. Maakt moeilijkere puzzels, doet pogingen tot tekenen ipv krassen, is geinteresseerd in letters, is aanhankelijker. Lijkt allemaal misschien niet zoveel, maar met een kind dat maanden stilstond voelt het bijna wereldschokkend. En dat allemaal als vanzelf nu ze op een rustigere groep zit met meer structuur en stukken minder prikkels.
Al dat moois wordt natuurlijk afgewisseld met nare buien en vervelend gedrag, maar toch.

Voorlopig zijn we er blij mee.

Nu nog wennen aan t feit dat ze met de bus naar huis komt dus we geen direct verhaal krijgen over hoe de dag was.


En *O* voor de trampoline (en verklaring) en -O- voor stom pgb. Irritant als je er niet doorheen komt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:43:05 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152818398
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef Vanyel het volgende:
En dat allemaal als vanzelf nu ze op een rustigere groep zit met meer structuur en stukken minder prikkels.

Kun je nagaan wat een impact dereglijke 'details' kunnen hebben. Fijn voor jullie!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:33:00 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_152825455
Hier gaat het adem-in, adem-uit de laatste tijd wat moeilijker.

Een en ander heeft te maken met opmerkingen over de diagnose van de oudste. "als we hem over twee jaar opnieuw zouden laten testen, zou het allemaal wel meevallen en zou zijn diagnose wel wegvallen"
En zo'n uitspraak wordt uiteraard niet gedaan door iemand die ervoor gestudeerd heeft zeg maar, maar toch komt het als een knal in je gezicht binnen. Ook zijn we weer in zo'n discussie gekomen waarbij je duidelijk moet maken dat een kind thuis echt heel ander gedrag heeft dan op school en ik ben daar zo klaar mee. Ik zoek eigenlijk gewoon een leerkracht aan wie ik dat niet hoef uit te leggen, maar die dat gewoon snapt en aanneemt zeg maar.

Inmiddels loop ik door dit soort uitspraken en de non-communicatie vanuit school op mijn tandvlees, ook doordat de afgelopen weken en de komende week natuurlijk keurig structuurvol zijn met alle vrije dagen en dergelijke ;) En dat ze bij papa op de camping zitten is heerlijk (vind het altijd fijn om van die zongebruinde gezichtjes te zien van jochies die heerlijk buiten hebben kunnen spelen), maar het verschil tussen camping en een dag erna weer om half 9 op school zitten is misschien nog wel meer dan gigantisch. En hier zijn ze bij de gemeente echt niet sneller qua bepaalde zaken helaas, dus ik gok dat mijn tandvleeslopen nog wel even doorgaat. O ja, en de huidige speltherapeut wordt uiteraard niet vergoed door de gemeente. Ook altijd fijn toch?

adem-in, adem-uit, gewoon doorgaan, verstand op nul enzo. Maar wat zou ik een keer flink willen schreeuwen en janken als dat ook maar iets uit zou maken...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:39:21 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152825644
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:33 schreef Troel het volgende:
Hier gaat het adem-in, adem-uit de laatste tijd wat moeilijker.

Een en ander heeft te maken met opmerkingen over de diagnose van de oudste. "als we hem over twee jaar opnieuw zouden laten testen, zou het allemaal wel meevallen en zou zijn diagnose wel wegvallen"
En zo'n uitspraak wordt uiteraard niet gedaan door iemand die ervoor gestudeerd heeft zeg maar, maar toch komt het als een knal in je gezicht binnen. Ook zijn we weer in zo'n discussie gekomen waarbij je duidelijk moet maken dat een kind thuis echt heel ander gedrag heeft dan op school en ik ben daar zo klaar mee. Ik zoek eigenlijk gewoon een leerkracht aan wie ik dat niet hoef uit te leggen, maar die dat gewoon snapt en aanneemt zeg maar.

Inmiddels loop ik door dit soort uitspraken en de non-communicatie vanuit school op mijn tandvlees, ook doordat de afgelopen weken en de komende week natuurlijk keurig structuurvol zijn met alle vrije dagen en dergelijke ;) En dat ze bij papa op de camping zitten is heerlijk (vind het altijd fijn om van die zongebruinde gezichtjes te zien van jochies die heerlijk buiten hebben kunnen spelen), maar het verschil tussen camping en een dag erna weer om half 9 op school zitten is misschien nog wel meer dan gigantisch. En hier zijn ze bij de gemeente echt niet sneller qua bepaalde zaken helaas, dus ik gok dat mijn tandvleeslopen nog wel even doorgaat. O ja, en de huidige speltherapeut wordt uiteraard niet vergoed door de gemeente. Ook altijd fijn toch?

adem-in, adem-uit, gewoon doorgaan, verstand op nul enzo. Maar wat zou ik een keer flink willen schreeuwen en janken als dat ook maar iets uit zou maken...
Want over 2 jaar is hij niet meer autistisch?
Vertel eens, welke wonderbaarlijke genezing heb je ontdekt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152826467
Vanyel, wat fijn dat er weer ontwikkeling is!!!

Troel, het is zo mazzel als je de goede leerkracht treft... lekkere opmerking over die diagnose... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:53:27 #249
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152829341
Vanyel, wat fijn dat je weer ontwikkeling ziet. Dat gevoel met dat busje had ik het eerste jaar ook heel sterk. Het idee dat de taxichauffeur beter wist hoe het op school ging dan ik. Ik ben daarna in de MR gegaan en als het enigszins kan haal hem zelf op, zodat ik meer binding en gevoel kreeg met school. En ik schroom ook niet om te mailen als er iets is. Maar het blijft anders dan als de school gewoon in de wijk is.

Troel, dit is een hele rottige periode inderdaad met al die vrije dagen en gebroken weken. Dit is echt zo'n periode die je over het randje kan helpen als het allemaal al niet zo lekker loopt. Sterkte!

Nijna, wat een diepe ellende met die pgb :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 21 mei 2015 @ 20:53:01 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_152834010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Want over 2 jaar is hij niet meer autistisch?
Vertel eens, welke wonderbaarlijke genezing heb je ontdekt?
Helaas kon de juf me dat niet vertellen...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152839097
Livelink het scheelt al dat mevr V haar brengt en ze een schriftje hebben, maar toch voelt het anders dan er zelf zijn aan t eind van de dag.

Troel, is er dan niemand op school die dat mens kan uitleggen dat ze gek is?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:36:53 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_152839855
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Livelink het scheelt al dat mevr V haar brengt en ze een schriftje hebben, maar toch voelt het anders dan er zelf zijn aan t eind van de dag.

Troel, is er dan niemand op school die dat mens kan uitleggen dat ze gek is?
Ik ben nu aan het proberen iemand te vinden die dat kan doen, maar tja ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:38:51 #253
92409 Twinky
Little star.
pi_152839945
Kan het een misinterpretatie zijn van een diagnostisch verslag waar onderaan staat dat het maar 2 jaar geldig is?

Wat een nare opmerking.
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:30:32 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_152842179
quote:
15s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:38 schreef Twinky het volgende:
Kan het een misinterpretatie zijn van een diagnostisch verslag waar onderaan staat dat het maar 2 jaar geldig is?

Wat een nare opmerking.
Nee, absoluut niet. Er werd gemeld dat hij getest is toen we in scheiding lagen en dat als dat allemaal rustiger zou worden, dan zou het allemaal wel meevallen. Ik was te flabbergasted om te melden dat de onderzoeken al begonnen waren ver voor we in scheiding lagen en dat al tijden daarvoor het mensen was opgevallen dat het kind "anders" was.

Deze school is er overigens ook van overtuigd dat school de veilige plek is en niet thuis, want thuis is er teveel sprake van stress. Vraag me niet waarom het kind dan niet naar school wil, want je zou dan toch juist denken dat het graag naar school wil.
Ook is het heel raar dat ik met heel andere verhalen kom dan de school komt, want ik blijf maar zeggen dat het niet zo goed gaat, waar de school daar niets van ziet, want het gaat allemaal zo goed, dat hij geen rugzakje meer heeft of extra begeleiding heeft enzo.
En iedereen die een beetje met autisten wat heeft zegt dan meteen "ja, o, dat is zo herkenbaar, dan doen ze op school zo hun best om zich aan te passen en dan knalt dat er thuis pas uit", maar hier op school hebben ze daar nog nooit van gehoord ;)

En ik weet serieus niet meer hoe ik het school aan hun verstand moet brengen. Enige wat ik denk is dat deze school nooit passend onderwijs gaat kunnen leveren als ze van mening zijn "dat het allemaal wel meevalt met die diagnose"... Maar ja, waar kunnen ze dat wel?

Dus als iemand tips heeft, heel toevallig, graag!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:19:53 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152845350
Wil jij dat de school een arrangement aanvraagt en weigert de school dat, Troel? Je zou nog naar het samenwerkingsverband kunnen gaan om tips te vragen, maar je zult er in eerste instantie toch met school zelf er uit zien te komen, natuurlijk. Hoe staat het met de OPP? Daar heb je instemmingsrecht als het gaat om het handelingsplan. Misschien is dat nog een insteek voor je overleg met school?

http://www.steunpuntpasse(...)a-ondersteuning-opp/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152846696
Frustrerend Troel...

M. heeft 2 leerkrachten, een heeft wel inzicht, de ander niet. Met de een heb ik het idee dat we dezelfde taal spreken, als ik de ander heb gesproken heb ik het idee niet over te hebben gebracht wat ik bedoel of totaal niet begrepen te worden (vaak pas achteraf).
Lastig als je het idee hebt iets niet duidelijk te kunnen maken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152848083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]Update
Ik vind het geweldig! Er gebeurt dus bij jullie meid hetzelfde als bij mijn zoon. Heerlijk om ook eens meer goede berichten over mkd/mod te lezen in plaats van alleen maar gemiep. In de (bijna) 6 jaar dat we de ouders zijn van Thijs, is de MODplaatsing de beste keuze die we voor hem gemaakt hebben.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 14:30:49 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_152854492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:40 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig! Er gebeurt dus bij jullie meid hetzelfde als bij mijn zoon. Heerlijk om ook eens meer goede berichten over mkd/mod te lezen in plaats van alleen maar gemiep. In de (bijna) 6 jaar dat we de ouders zijn van Thijs, is de MODplaatsing de beste keuze die we voor hem gemaakt hebben.
Ow, ik wil je nog wel meer goeds vertellen hoor ;)

Ik vind het serieus jammer voor Jochem dat hij niet de lading voor in zijn rugzak heeft meegekregen zoals Ruben die heeft meegekregen. Die ging daar met zulke sprongen vooruit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152857370
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Er werd gemeld dat hij getest is toen we in scheiding lagen en dat als dat allemaal rustiger zou worden, dan zou het allemaal wel meevallen. Ik was te flabbergasted om te melden dat de onderzoeken al begonnen waren ver voor we in scheiding lagen en dat al tijden daarvoor het mensen was opgevallen dat het kind "anders" was.

Deze school is er overigens ook van overtuigd dat school de veilige plek is en niet thuis, want thuis is er teveel sprake van stress. Vraag me niet waarom het kind dan niet naar school wil, want je zou dan toch juist denken dat het graag naar school wil.
Ook is het heel raar dat ik met heel andere verhalen kom dan de school komt, want ik blijf maar zeggen dat het niet zo goed gaat, waar de school daar niets van ziet, want het gaat allemaal zo goed, dat hij geen rugzakje meer heeft of extra begeleiding heeft enzo.
En iedereen die een beetje met autisten wat heeft zegt dan meteen "ja, o, dat is zo herkenbaar, dan doen ze op school zo hun best om zich aan te passen en dan knalt dat er thuis pas uit", maar hier op school hebben ze daar nog nooit van gehoord ;)

En ik weet serieus niet meer hoe ik het school aan hun verstand moet brengen. Enige wat ik denk is dat deze school nooit passend onderwijs gaat kunnen leveren als ze van mening zijn "dat het allemaal wel meevalt met die diagnose"... Maar ja, waar kunnen ze dat wel?

Dus als iemand tips heeft, heel toevallig, graag!
*meldt.

Hebben jullie geen betrokken psycholoog meer? Is degene die de diagnose heeft gesteld nog beschikbaar?

Ik kom dit soort ongein gewoon te vaak tegen, maar ik ga dan gewoon, als zijnde de diagnosticus, naar school toe (samen met ouders) om de belemmeringen toe te lichten. Helaas kan er daarna vaak een hoop wel :') . Wellicht kunnen jullie daar ook op aansturen?

Overigens zit er wel een kern van waarheid in dat onderzoeksresultaten kunnen fluctureren. Maar hij een terecht gestelde diagnose ASS (helaas gaat ook dat wel eens mis hoor.. ;( ) gaat dat natuurlijk niet "over." Factoren als een scheiding kunnen wel het beeld versterken.
Wat wel veel fluctureert door de tijd heen zijn IQ-gegevens. Een intelligentieonderzoek moet je dan ook meer zien als momentopname, maar een diagnose zeker niet.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 09:49:37 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_152876166
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

*meldt.

Hebben jullie geen betrokken psycholoog meer? Is degene die de diagnose heeft gesteld nog beschikbaar?

Ik kom dit soort ongein gewoon te vaak tegen, maar ik ga dan gewoon, als zijnde de diagnosticus, naar school toe (samen met ouders) om de belemmeringen toe te lichten. Helaas kan er daarna vaak een hoop wel :') . Wellicht kunnen jullie daar ook op aansturen?

Overigens zit er wel een kern van waarheid in dat onderzoeksresultaten kunnen fluctureren. Maar hij een terecht gestelde diagnose ASS (helaas gaat ook dat wel eens mis hoor.. ;( ) gaat dat natuurlijk niet "over." Factoren als een scheiding kunnen wel het beeld versterken.
Wat wel veel fluctureert door de tijd heen zijn IQ-gegevens. Een intelligentieonderzoek moet je dan ook meer zien als momentopname, maar een diagnose zeker niet.
Bij mensen met meer verstand van zaken heerst geen enkele twijfel. De diagnose is in het WKZ gesteld door het expertteam, maar daar heb ik helemaal geen contact meer mee. Probeer nu maar in mijn eigen netwerk te vragen hoe anderen dit soort dingen opgelost hebben, als het is op te lossen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152878886
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Ow, ik wil je nog wel meer goeds vertellen hoor ;)

Yes! Nog 1!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:23:29 #262
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153045072
De kies is eruit! Het was gaan ontsteken en de tandarts was nu heel kordaat. Ze had al de hele tijd gezegd dat als de gezondheid in gevaar zou komen ze de kies er zeker uit zou halen. En nu was het dan dus zover. Het was heel heftig. We moesten hem met 4 personen vasthouden, maar toen hij eenmaal geen kant op kon was het ook zo gebeurd. Toch een hele mijlpaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153045144
*O* *O* *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_153045253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:23 schreef livelink het volgende:
De kies is eruit! Het was gaan ontsteken en de tandarts was nu heel kordaat. Ze had al de hele tijd gezegd dat als de gezondheid in gevaar zou komen ze de kies er zeker uit zou halen. En nu was het dan dus zover. Het was heel heftig. We moesten hem met 4 personen vasthouden, maar toen hij eenmaal geen kant op kon was het ook zo gebeurd. Toch een hele mijlpaal.
Heftig Livelink!

Maar het is gelukt *O*
Hoe gaat het nu met hem, qua pijn, stress en trots? ;)
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:02:12 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153045852
Het bloedde behoorlijk heftig en hij was heel duizelig en misselijk. Ook vanwege de stress, want hij had een hele heftige paniekaanval. Hij voelt zich nu nog steeds echt niet goed, maar hij is wel heel opgelucht dat hij er eindelijk uit is..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153046407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:02 schreef livelink het volgende:
Het bloedde behoorlijk heftig en hij was heel duizelig en misselijk. Ook vanwege de stress, want hij had een hele heftige paniekaanval. Hij voelt zich nu nog steeds echt niet goed, maar hij is wel heel opgelucht dat hij er eindelijk uit is..
Arm joch ;(
Ontstoken kiezen zijn een bitch!

Heeft hij ook een ''beloning'' gehad na de tijd? (Ik weet niet hoe jullie werken)
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:31:34 #267
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153046474
Zijn beloning was een bezoek aan het spoorwegmuseum. Dat hadden we van tevoren afgesproken, niet wetende dat het zo heftig zou worden. En hoewel hij zich dus helemaal niet goed voelde, wilde hij toch nog wel graag naar het spoorwegmuseum. We zijn er naar toe gegaan en waren binnen een half uur weer buiten, maar voor Job was het toch de beloning die hij verdiend had.
Lang leve de museumjaarkaart.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153046856
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:31 schreef livelink het volgende:
Zijn beloning was een bezoek aan het spoorwegmuseum. Dat hadden we van tevoren afgesproken, niet wetende dat het zo heftig zou worden. En hoewel hij zich dus helemaal niet goed voelde, wilde hij toch nog wel graag naar het spoorwegmuseum. We zijn er naar toe gegaan en waren binnen een half uur weer buiten, maar voor Job was het toch de beloning die hij verdiend had.
Lang leve de museumjaarkaart.
Sneu..
Hopelijk voelt hij zich gauw beter :)
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:55:03 #269
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153047068
Ach gos, jochie.... Maar goed, dat is tenminste 1 kies die geen problemen meer kan geven :+
pi_153048757
Zucht... ik word zo moe van mensen die denken dat je door vaccinaties autisme krijgt. Vanmiddag op het schoolplein een moeder,haar zoon heeft autisme 'hij had het misschien al wel voor de bmr prik maar daarna openbaarde het zich pas. Dus die prik was de trigger' yeah right,zou het misschien komen omdat je zoon toen 14 maanden was en je toen verschil ging merken met het reguliere kind?

Echt,ik moest op mijn tong bijten. Ik heb gezegd ; volgens mij word je er mee geboren. En toen weg gelopen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:56:16 #271
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153048935
ik zucht met je mee, milka82
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153062804
Oh ja, die discussie... volgens mij is inmiddels wel bewezen dat het niet zo is...

Maar goed, livelink, wat fijn dat de kies eruit is! Maar een behoorlijke martelgang zo te lezen.
Hoe gaat het nu? Ik hoop dat Job zich gauw beter gaat voelen! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:12:11 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153063019
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:53:39 #274
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153063852
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
Ik heb een paar keer hetzelfde gehad livelink. Mijn tandarts vond het maar onzin, die concludeerde dat ik waarschijnlijk diabetes had en er last van had dat ik niet had ontbeten (<- typisch Thaise, mannelijke arts :P ), maar als je op internet gaat kijken zijn er heel veel mensen die er last van hebben. Ik vond zojuist het volgende: "After local anaesthesia you may get a headache, feel sick or vomit and have feelings similar to those of being drunk or hung over. Some people experience a drop in blood pressure or temporary loss of muscle control." bron
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:23:46 #275
92409 Twinky
Little star.
pi_153064543
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
volgens mij heb jij (niet job) wat duidelijkheid nodig.
Als ik jouw was zou ik even de tandarts bellen met de vraag of dit normaal is, dat is het medische stukje.
Daarnaast is zo'n enorme paniekaanval ook heel erg heftig, en kan dat best nog wat naweeën hebben. Misselijkheid en duizeligheid kan daar zeker bijhoren, en binnen paniek wordt dit versterkt door er aandacht aan te geven.

Dus voor Job is belangrijk om weer zijn normale vastigheid te krijgen, dus probeer niet teveel in de paniek te blijven hangen, het is gebeurd en nu gaat het weer verder. Het heeft op jullie allebei een enorme impact gehad, maar aan jou is nu om voor te doen hoe je daarmee omgaat: stoer. Vandaag is een nieuwe dag, en het leven zonder pijnlijke kies is een stuk beter ;)

En ik zou zeker nog een dagje spoorwegmuseum inplannen als hij zich weer wat beter voelt!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:30:38 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153064716
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
Ik zou het nog even gooien op de enorme stress die hij heeft gehad. Stress doet rare dingen met je lijf.

En is hij niet misselijk van het idee ook? En hoeveel heeft het gebloed? Bloed in je maag maakt je ook kotsmisselijk.

Maar het kan ook heel goed dat Job gewoon de verdoving niet trekt. J kan nooit verdoven bij de tandarts, die krijgt hoge koorts en valt flauw...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153064979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
Ach gos...
Misschien is het een combinatie van beide. Ik denk dat het daardoor veel heftiger binnenkomt en doorwerkt dan bij andere mensen. Lukas heeft een paar maanden terug onder volledige narcose een sanering van het gebit gehad en het duurde we-ken voordat hij weer zichzelf leek. Zelfde verhaal met plaatselijke verdoving i.v.m. hechtingen ooit.

Eerst heb je dan pijn en schrik (en dus stress), vervolgens moet je naar een arts en een prik (en dus stress) en is je routine weg (stress) en daarna voel je je niet okay en is je routine daardoor nog steeds niet goed (stress). Dat is tenminste hoe ik het een beetje beredeneer vanuit zo'n koppie.

Sterkte!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:00:03 #278
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153065401
Mijn totaal niet-bange en niet-gestresste man heeft ook wel eens kotsmisselijk op de bank liggen bibberen na een lokale verdoving. Na nog wat meer leeswerk lijkt dat te komen door een onbedoelde overdosis epinephrine, die in het verdovingsmiddel zit. Ik kan me voorstellen dat Job daar ook wel eens heftig op zou kunnen reageren. Tel daar de paniek bij op, en ik zou het gewoon lekker een dagje rustig aan doen.
pi_153065430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
Pijn of gevoeligheid na het trekken van je kies is normaal. Pijn is echter een prikkel, kinderen met ASS zijn vaak prikkelgevoelig, dus die pijn kan voor hen een stuk heftiger zijn dan je zou verwachten. Daarbij voelt je mond ook nog is anders dan anders, dus dat geeft ook nog spanning. Logisch dus dat Job er nog last van heeft!

oh en complimenten voor Job (en jou!), ondanks de spanning die het gaf is die kies er toch maar mooi uit! Goed gedaan Job!
pi_153084482
Bij twijfel zou ik overleggen met tandarts (maar goed nu is het natuurlijk al vrijdagavond, dus ben ik lekker laat mee) of evt HAP als je het niet vertrouwt.
Ik denk ook dat de stress een behoorlijke impact heeft op hoe hij zich voelt. Maar ik zou het ook lastig vinden om dat in te schatten denk ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:33:50 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153088880
Dank voor al jullie bemoedigende woorden en adviezen. Het gaat inmiddels weer een stuk beter. Hij kreeg vanmiddag enorme honger en heeft heel veel gegeten en sindsdien voelt hij zich weer beter.
Zelf ben ik behoorlijk uitgeput moet ik zeggen. Die tandartsbezoeken kosten heel veel energie, maar ik zie wel duidelijk verbetering gelukkig. Ik begin wel hoop te krijgen dat dit intensieve traject de moeite waard zal zijn, ook al heb ik zelf een paar keer gedacht dat ik het niet vol zou houden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153094498
Livelink, wat fijn dat het weer beter gaat! Niet zo gek dat het jou ook wel behoorlijk veel energie kost, pas goed op jezelf!

Jullie raden het nooit, maar het is voor elkaar met het pgb. Of het nou heeft geholpen dat ik heb geroepen dat ik maar eens andere stappen zou gaan nemen of dat ik eindelijk iemand trof die wel wist welk knopje ze moest indrukken, geen idee. Maar het staat in de computer, wonder boven wonder! *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 09:03:52 #283
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153094787
*O* *O* *O*

De aanhouder wint. Fijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153094955
Hèhè Nijna *O*
pi_153101928
Goedzo Nijna! *O*
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_153112983
En vandaag lag er een brief in de bus van de SVB, datum van een week geleden... waarin stond dat ze de zorgovereenkomst hebben verwerkt en dat de gemeente het moet goedkeuren. Maar aangezien er nu daadwerkelijk een bedrag staat, verwacht ik eerlijk gezegd dat het gewoon een brief is die te laat verzonden is. Maar het gaf me wel weer even een bibbertje ;).

Laat ik optimistisch blijven, het is gewoon voor elkaar :P
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 4 juni 2015 @ 00:37:50 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153237044
Nog steeds optimistisch, Nijna?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153240532
Ja, volgens mij wel ;). Ik mis nog 1 nota in het overzicht, die mogelijk wel betaald is, maar dat is nog onduidelijk, dus misschien daar nog achteraan. Maar de nota van mei is zelfs al betaald volgens het overzichtje... het zal toch niet waar zijn :+

En ik heb van de week zitten rekenen hoeveel uur in de week het nou uiteindelijk is, als ik naar het budget kijk en dat klopte ook (4u/week) dus volgens mij heb ik het nu aardig voor ogen. Ik hou bij wat we per maand "over" hebben aan uren, misschien kan ze dan in de zomervakantie een paar keer een hele dag :).

En er zit nog een schoolkamp aan te komen, brrr.
Nou hebben ze inmiddels duidelijk wie waar slaapt en het programma hebben ze van de week volgens mij ook doorgenomen. Maar ik vind het toch wel spannend hoor. Er schieten me steeds dingen te binnen waarvan ik denk: moet ik dat nog aan juf melden of niet...
Ik moet ze toch nog even opschrijven voor die tijd, ik denk dat ik het belangrijkste wel heb.
Een paar dingen die thuis eindelijk redelijk automatisch gaan, maar waar ze haar daar denk ik wel even aan moeten helpen herinneren of in elk geval eraan denkt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Nijna op 04-06-2015 10:29:17 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:50:32 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153257949
Schoolkamp is inderdaad niet zo makkelijk, Nijna. Dat is echt iets wat je moet avonturieren en hopen dat het goed gaat en dat het ook nog een leuke ervaring zal zijn.

Poeh, ik zat nog steeds met de aanvraagformulieren voor het taxivervoer. Vanuit school moest er een verklaring komen waarom hij niet zelfstandig of onder begeleiding met het openbaar vervoer kan reizen. En ik maar wachten op die formulieren en de tijd begint te dringen, want voor 15 juni moet alles bij de gemeente zijn. En ik elke dag in zijn schooltas kijken of hij iets bij zich had. Zegt hij vanavond ineens dat hij woensdag een envelop had meegekregen van school, maar dat hij die dag zo boos was dat hij hem onderweg uit de taxi had gegooid. De taxichauffeur heeft de envelop vervolgens opgeraapt en gered en pas weer aan hem gegeven bij het uitstappen en toen had hij de envelop in een kliko op ons plein gegooid.

Gelukkig zei hij het vanavond want morgen worden de kliko's geleegd. Dus ik hem vragen of hij nog wist in welke kliko hij hem had gegooid. Ja, dat wist hij me nog wel aan te wijzen. Dus ik ben in die kliko gedoken en vond uiteindelijk een prop papier wat een envelop bleek te zijn. Erin twee totaal verkreukelde formulieren, maar nog wel enigszins leesbaar. Dus ik stuur ze toch maar op naar de gemeente met een excuusbrief erbij.

Ik kon niet eens boos worden, zo opgelucht was ik dat hij het ineens spontaan bekende vlak voor de kliko's geleegd werden. Hij zat er dus toch ook wel mee.

En nu maar hopen dat de gemeente het geen goedkope truc vindt om aan te tonen dat hij echt wel een problematiek heeft ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153258399
Tjonge livelink, gelukkig dat hij het op tijd meldde... Pffff.
Duimen draaien hier! (ik zie je al ondersteboven in die kliko hangen, daar moet ik dan een beetje om gniffelen ;) ).

Vanmorgen de slaapzak uitgewassen, mag ze van het weekend vast proberen, want ze heeft nog nooit in een slaapzak geslapen en misschien wel lekker als ze dat kent voor het kamp, want daar komen nog genoeg andere dingen voor het eerst voorbij.
Misschien wat te ver gedacht, maar that's me. (soms maak ik me druk om niks zeg maar, maar het komt ook wel eens voor dat ik gewoon totaal niet verwacht dat een situatie zoveel stress zal geven dat ze finaal in paniek raakt...je kan natuurlijk ook niet altijd alles voor zijn (zou ook niet goed zijn) al zou ik dat soms wel willen...)
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:18:30 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153258902
Herkenbaar Nijna. Proberen alles voor te zijn en dan iets totaal onvoorspelbaars wat dan uiteindelijk voor ellende gaat zorgen. Toch vind ik het alvast uitproberen hoe het slapen in de slaapzak gaat zeker geen overbodige maatregel. Bij ons zijn we er toen achter gekomen dat een slaapzak niet tot de opties behoorde. Wij hebben ook van alles uitgeprobeerd en uiteindelijk zijn we uitgekomen op een groot tuinstoelkussen als matje en daarbij een losse deken. Gelukkig kijken ze bij hem op school nergens van op. Wat bij ons ook uitgebreid uitgeprobeerd is, was de zaklamp. Geen enkele zaklamp voelde goed aan of als hij wel goed voelde was het licht te fel. Dat was nog wel een zoektocht en het is uiteindelijk een knijpkat (in de vorm van een muis) geworden. Daar was de rest van de klas achteraf minder blij mee, want zo'n knijpkat maakt toch behoorlijk lawaai :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 07:14:50 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153265819
Oh livelink ik moest ook een klein beetje lachen. Never a dull moment, he? In mijn fantasie kon je gewoon die formulieren insturen met een post-it erop: "Nou....... daarom!" ;)
pi_153276806
Ze heeft een zaklamp die is goedgekeurd ;). Als de slaapzak niet zou gaan dan is er eventueel wel de mogelijkheid om een deken te gebruiken, maar we zullen zien. Ze wilde wel graag haar eigen kussen mee, want laatst sliepen we ergens waar ze nogal dik waren en dat vond ze maar niks (dat heeft ze denk ik van haar moeder ;) ik neem liefst ook mijn eigen kussen mee ;) ).

Hihi, die knijpkat dingen maken idd een hoop lawaai, aan de andere kant heb je in elk geval geen batterijen die leeg gaan ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † vrijdag 5 juni 2015 @ 16:39:12 #294
37843 lady-wrb
kortaf
pi_153277096
voor L. heb ik een alternatieve slaapzak gemaakt van een fleecedeken (gewoon dubbelgevouwen en gedeeltelijk dichtgestikt. die vindt hij zo fijn dat hij die ook wel thuis als alternatief voor zijn dekbed gebruikt.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 19:39:11 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153282215
Fleecedekens zijn inderdaad een geweldige uitvinding. Knuffeldeken worden ze hier genoemd en dat vind ik een goede benaming.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153284464
Heerlijk fleecedekentjes :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153289586
Livelink, ik moest ontzettend lachen om het verhaal. Dit verzin je ook gewoon niet :D
(En ja, ik begrijp dat het een paar zenuwen gekost heeft...)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_153361727
Hallo,

Wij hebben onze zoon van 7 met pdd-nos zojuist samen met de juf verteld dat hij na de zomervakantie naar een andere school (cluster 4) gaat.
Hij zal dan met een busje vol met andere kinderen bij huis opgehaald worden, nieuwe vriendjes krijgen op school enz.
Mijn vraag is, hoe hebben jullie je kinderen hier op voorbereid ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Sabine
pi_153449817
Slaapzak is goedgekeurd :).
En... een nieuw meisje in de klas waar ze een goede klik mee lijkt te hebben (of eigenlijk een meisje wat heel makkelijk met haar omgaat). Dat is toch wel een talent, ze heeft ook een vriendje die dat kan :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:56:20 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_153450287
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:18 schreef visje35 het volgende:
Hallo,

Wij hebben onze zoon van 7 met pdd-nos zojuist samen met de juf verteld dat hij na de zomervakantie naar een andere school (cluster 4) gaat.
Hij zal dan met een busje vol met andere kinderen bij huis opgehaald worden, nieuwe vriendjes krijgen op school enz.
Mijn vraag is, hoe hebben jullie je kinderen hier op voorbereid ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Sabine
Door te praten en uit te leggen wat er ging gebeuren, maar niet heel ver van tevoren om eerlijk te zijn. En de eerste dag zelf gereden, de tweede dag zou een busje komen (maar dat werd crisis, want er kwam ineens een taxi :( )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:56:51 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_153450310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:42 schreef Nijna het volgende:
Slaapzak is goedgekeurd :).
En... een nieuw meisje in de klas waar ze een goede klik mee lijkt te hebben (of eigenlijk een meisje wat heel makkelijk met haar omgaat). Dat is toch wel een talent, ze heeft ook een vriendje die dat kan :).
Wat heerlijk Nijna! Hier werd oudste gisteren uitgenodigd om mee te doen met een hockeytraining door twee van zijn klasgenootjes, daar zag ik hem ook echt van genieten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')