abonnement Unibet Coolblue
pi_149698684
Tja zoals de titel al zegt zoek ik naar volwassenen die op volwassen leeftijd een besnijdenis hebben laten doen, en hoe hun ervaringen ermee zijn. Het liefst lees ik responses van mensen die het zelf hebben laten doen op volwassen leeftijd.

De reden hiervoor is omdat ik van jongs af aan een te strakke voorhuid heb gehad en mn ouders hebben toen ouders van klasgenootjes of vrienden gesproken hierover en in mijn tijd was de techniek met besnijden schijnbaar nog zo slecht dat kinderen een misvormde piemel kregen en/of dat de complicaties te erg waren, een van die twee was de werkelijke reden en omdat ik me er zolang voor schaamde heb ik er nooit over gesproken met mn ouders jammer genoeg heeft mn vader er in mn jeugd ook geen navraag meer gedaan bij mij erover, maargoed als je dan in je pubertijd seksueel actief word dan zit je toch met een groot probleem, ik heb ook een aangeboren gevoeligheid om snel bang te worden bij dat soort dingen, en omdat mn voorhuid nooit naar achteren kon zelfs niet als hij slap was.
Nu weet ik ondertussen al een hele tijd dat het dus medisch noodzakelijk is om me te laten besnijden ben ook naar een uroloog in het ziekenhuis geweest die heeft me verteld dat ik alleen een volledige besnijdenis moet laten doen en geen halve waarbij bijv. maar de helft word weggehaald om te zorgen dat het later niet meer terugkomt.

Nu ben ik natuurlijk doodsbang voor zon ingreep omdat ik het niet zie zitten om met een blote eikel rond te moeten lopen, ik weet dat er een beschermlaagje overheen komt zodat het minder gevoelig is maar toch ik haat dit idee.

Ik ben dus opzoek naar mensen die dit ook op volwassen leeftijd om watvoor reden dan ook hebben laten doen en hun jullie ervaring hiermee is, hopelijk stelt me dat gerust.

Ik zou ook graag willen weten welke methode jullie gebruikt hebben klem of klassiek en hoelang het duurde voordat hij weer volledig functioneel is ook seksueel gezien.

Ik blijf graag het liefst anoniem al mogen jullie mn leeftijd wel weten en dat is 29.

Met vriendelijke groet.
pi_149699881
Volledige besnijdenis doen ze echt nog alleen uit medische noodzaak. Meestal verruimen ze je voorhuid door je toompje los te snijden en een klein sneetje in je voorhuid. Mocht dat niet voldoende zijn dan besnijden ze je helemaal.

Ze hebben bij mij ook verruimt op latere leeftijd (23). Heb er nu ook geen last meer van. Geen littekens oid. Als kan je wel zien waar ze gesneden hebben door een iets lichtere huidskleur. Bij mij iig :p.

Als ik jou was zou ik naar de HA gaan en vragen voor een verwijzing naar de uroloog. De HA had bij mij eerst zelf wat gesneden wat volgens de uroloog helemaal niet had gemogen. Dus ga langs een uroloog(poliklinisch) schaam je eigen niet want hun zien niks anders kan piemels en vagina's in alle soort maten en leeftijden. Ik schaamde me er eerst ook voor. Maar ik had het eigenlijk veel eerder moeten laten doen.


Je bent daar al geweest :@

[ Bericht 15% gewijzigd door pl4kkie op 15-02-2015 18:13:41 ]
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_149702161
Hey bedankt voor je response, waardeer ik. Ja aangezien hij bij mij bij slap al niet naar achteren gaat neem ik toch aan dat het onder de medische noodzaak valt, ik doe het niet voor cosmetische redenen.

Maar je zegt dat ze het bij jou hebben verruimt door het toompje los te snijden en daar een kleine incisie in te maken dat lijkt mij, in gevallen dat het alleen moeizaam naar achteren gaat wel voldoende en ja welke chick kijkt er tegenwoordig nog naar dat ding gewoon mond open en niet zeiken hahaha.

Tja als die bovenstaande incisie genoeg zou zijn bij mij waar ik niet naartoe neig, dan valt de nasleep qua gevoeligheid natuurlijk heel erg mee, dan zou ik voor die uitkomst gaan.

Zijn er nog mensen die op latere leeftijd een volledige besnijdenis hebben ondergaan? en zo ja wat was jouw ervaring hiermee, was je blij met het resultaat.

Ik zou ook graag ervaringen willen horen met mensen die de zogenoemde klemmethode hebben ondergaan omdat ik lees dat je dan geen openwond/hechtingen hebt.
pi_149757731
Hee, 2 weken geleden heb ik een volledige besnijdenis gehad. Dit was noodzakelijk om medische redenen. De operatie valt goed mee het is wel wat gevoelig in het begin maar verband helpt goed. Je moet het wel goed insmeren met vaseline want als het verband of wat dan ook vastplakt dat is geen pretje! Maar inmiddels qua gevoeligheid heb ik nergens last van behalve dan van de hechtingen die nog gevoelig zijn.
pi_149757743
ben trouwens 26
pi_149757832
Ik heb geen ervaring met besnijdenis. Ben zelf ook een vrouw. Maar ik zou heel goed allerlei reacties en ervaringen van anderen lezen. En de huisarts ook inschakelen. Het is niet zomaar een ingreep. Je verwond jezelf wel op een bepaalde manier.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_149762295
Heb het laten doen toen ik 41 was, nooit spijt van gehad.

Maar je hebt nog nooit seks gehad hierdoor ?
pi_149766949
Ok, nou na het lezen van jullie reacties ben ik wel een stuk zekerder geworden over een besnijdenis, ik begrijp die hechtingen alleen niet maargoed dat word door een chirurg gedaan in mijn geval dus zal zijn reden hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:34 schreef DerekB het volgende:
Heb het laten doen toen ik 41 was, nooit spijt van gehad.

Maar je hebt nog nooit seks gehad hierdoor ?
Dit vind ik een moeilijk onderwerp, ik heb "seks" gehad maar in het geval van daadwerkelijke penetratie niet nee, dit zorgde er ook voor dat ik het een moeilijke situatie vind je gaat uiteraard niet aan elk potentiele meisje waarmee je het bed ingaat vertellen hoe de situatie met je is. Ik heb dit ooit ook maar tegen 1 meisje gezegd waarmee ik al een hele tijd een goede relatie had.

Dus ik kan ook niet wachten tot het dadelijk gedaan is en ik me hierdoor niet ge-cockblocked voel, en me daarin dus een stuk vrijer kan voelen.
pi_149795432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:05 schreef Anonymous12345 het volgende:
ik begrijp die hechtingen alleen niet maargoed dat word door een chirurg gedaan in mijn geval dus zal zijn reden hebben.
Wat is je vraag hierover, want ik denk erover heen te lezen.
pi_149799213
Ja ik heb plaatjes gezien online over hoe ze de huid verwijderen en dan zie ik een hechting zitten vlak onder de eikel gehecht met de huid om de penis, ja is moeilijk uit te leggen, maar als de huid om de eikel word verwijderd dan kunnen ze ook nog geen centimeter aan huid laten zitten zodat de huid onder de eikel niet verbonden hoeft te worden met de huid om de penis.

Ja nogmaals ik ben geen chirurg en aangezien ze het doen zal er wel een goede reden voor zijn, leek alleen handig om de hechtingen te voorkomen.
pi_149799602
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:36 schreef Anonymous12345 het volgende:
Ja ik heb plaatjes gezien online over hoe ze de huid verwijderen en dan zie ik een hechting zitten vlak onder de eikel gehecht met de huid om de penis, ja is moeilijk uit te leggen, maar als de huid om de eikel word verwijderd dan kunnen ze ook nog geen centimeter aan huid laten zitten zodat de huid onder de eikel niet verbonden hoeft te worden met de huid om de penis.

Ja nogmaals ik ben geen chirurg en aangezien ze het doen zal er wel een goede reden voor zijn, leek alleen handig om de hechtingen te voorkomen.
Ik snap nog steeds niet goed wat je wil zeggen, maar volgens mij zijn hechtingen altijd nodig. Hoe dan ook ga je (lichte) littekenvorming krijgen, maar de mate daarvan verschilt ook per persoon. In de meeste gevallen krijg je dan een zogenaamd treinrails-effect; een lijn met haaks daarover kleinere lijntjes. Dat vervaagt echter goed.

Belangrijker is, mocht je besluiten je besnijdenis door te zetten, je vooraf in te lezen over de soort besnijdenissen, van hoog-laag tot los-strak. Ikzelf koos voor hoog en los, een keuze waar ik nog immer achter sta. Vraag ook naar foto's van resultaten van je chirurg, zodat je weet wat te verwachten van deze specifieke arts en zijn kunnen.
pi_149803763
Hmm... die soorten kende ik nog niet, en je hebt gelijk over littekenvorming daar maak ik me ook niet druk om heb in mn leven al genoeg operaties gehad ik ben zowat een en al litteken lol.

Ja ik leg die vraag van die hechtingen wel bij de uroloog neer dan teken ik het wel uit zodat hij het me kan uitleggen. Maargoed als je deze link volgt dan zie je de soorten uitgetekend: http://www.bentoclinics.nl/index.php/2013-03-11-19-17-36/stijlen, en dan deze quote: "Wij prefereren de hoge en strakke besnijdenis, omdat wij liever het gevoeligere binnenste voorhuidblad willen behouden."

Wat is dan de binnenste voorhuidblad? En de uroloog had al tegen me gezegd dat als ik het besloot te laten doen dat ze dan beter de gehele voorhuid weggingen halen omdat het al wat strakker ging zitten door dood weefsel bij het litteken en dat het dan opnieuw te strak kan gaan zitten waardoor ze alsnog alles weg moesten halen. Als de uroloog dat zegt dan geloof ik dat en zal ik voor die keus gaan, maar in dat geval kan ik dus niet voor nr 3 of 4 op die pagina kiezen, bij drie zie je bijv veel losse voorhuid achter die eikel zitten wat voor mij lijkt alsof die voorhuid alsnog over de eikel kan en de persoon zelf kan kiezen wanneer die eikel bloot komt te liggen en bij nummer vier zie je dan de helft van die eikel bloot liggen waar de keus al wat minder is.

Kijk voor mij is het probleem van het besnijden dat mn eikel bloot komt te liggen 24/7 nu heb ik al van mensen gehoord dat het wel meevalt enzo. maar momenteel doe ik nog een vechtsport en als die operatie komt dan lig ik er zo 3 maanden uit voordat alles genezen is en ik zonder problemen een tok kan dragen. Was een insnijding bij de voorhuid nu genoeg geweest waar nog niet over gesproken was dan had ik die ingreep allang laten doen.
pi_149805293
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:56 schreef Anonymous12345 het volgende:
Hmm... die soorten kende ik nog niet, en je hebt gelijk over littekenvorming daar maak ik me ook niet druk om heb in mn leven al genoeg operaties gehad ik ben zowat een en al litteken lol.

Ja ik leg die vraag van die hechtingen wel bij de uroloog neer dan teken ik het wel uit zodat hij het me kan uitleggen. Maargoed als je deze link volgt dan zie je de soorten uitgetekend: http://www.bentoclinics.nl/index.php/2013-03-11-19-17-36/stijlen, en dan deze quote: "Wij prefereren de hoge en strakke besnijdenis, omdat wij liever het gevoeligere binnenste voorhuidblad willen behouden."

Wat is dan de binnenste voorhuidblad?
Oh, ik heb me vergist, bij mij is het hoog en los, ofwel nummer 3. Heerlijk, want ik kan masturberen zonder glijmiddel.

Het binnenblad is simpelweg het stukje huid dat over de eikel ligt wanneer je voorhuid de eikel bedekt. In hoeverre hun voorkeur qua gevoeligheid uitmaakt weet ik niet, al ben ik er sceptisch over. Mijns inziens kiezen hiervoor zodat ze het niet later hoeven te corrigeren, plus dat dit een minder goede chirurg vereist. Dusseh... jouw keuze.

quote:
En de uroloog had al tegen me gezegd dat als ik het besloot te laten doen dat ze dan beter de gehele voorhuid weggingen halen omdat het al wat strakker ging zitten door dood weefsel bij het litteken en dat het dan opnieuw te strak kan gaan zitten waardoor ze alsnog alles weg moesten halen. Als de uroloog dat zegt dan geloof ik dat en zal ik voor die keus gaan, maar in dat geval kan ik dus niet voor nr 3 of 4 op die pagina kiezen, bij drie zie je bijv veel losse voorhuid achter die eikel zitten wat voor mij lijkt alsof die voorhuid alsnog over de eikel kan en de persoon zelf kan kiezen wanneer die eikel bloot komt te liggen en bij nummer vier zie je dan de helft van die eikel bloot liggen waar de keus al wat minder is.
Bij 1,2,3 is de voorhuid geheel weg, maar is de verhouding van binnen en buitenblad anders. Het is maar wat je mooi vind, en handig. 4 is half, wat gedaan kan worden wanneer je een ring van bindweefsel hebt die is ontstaan door scheuren. Dit had ik ook, maar ik koos voor volledige besnijdenis, omdat mijn vader na zijn besnijdenis tot nummer 4 hetzelfde probleem weer kreeg. En dus moet hij opnieuw onder het mes.

quote:
Kijk voor mij is het probleem van het besnijden dat mn eikel bloot komt te liggen 24/7 nu heb ik al van mensen gehoord dat het wel meevalt enzo. maar momenteel doe ik nog een vechtsport en als die operatie komt dan lig ik er zo 3 maanden uit voordat alles genezen is en ik zonder problemen een tok kan dragen. Was een insnijding bij de voorhuid nu genoeg geweest waar nog niet over gesproken was dan had ik die ingreep allang laten doen.
3 maanden? Nee. In 3 weken zat het bij mij allemaal weer goed aan elkaar, al duurde het tot 8 weken eer de zwellingen en bloeduitstortingen geheel weg waren. Nu een half jaar later neem ik nog steeds mindering van littekenweefsel waar.
Rustig sporten mag na 3-4 weken weer. Een tok lijkt me niet heel handig, want je moet je penis droog en schoon bewaren om kans op infectie te verminderen. Dan nog kan een tik erop flink wat complicaties leveren. Je kan alsnog trainen om je lichaam in vorm te houden, maar sparren zou ik een tijd zonder doen.

Btw, hoe langer je de penis rust geeft na de operatie, hoe mooier het eindresultaat en sneller de genezing. Masturberen kan je dan ook het beste niet doen voor een periode van 6 weken (!).
pi_149811229
Damn 6 weken en niet rukken, ik word helemaal gek hahaha. Maar kerel wel heel erg bedankt voor je responses je hebt me wel gerust gesteld, geen idee wanneer ik het daadwerkelijk laat doen maar hoop niet dat het me langer dan een jaar gaat duren voor ik ECHT de beslissing neem van ik ga nu naar de uroloog en dat hij het maar zsm gaat doen. Hopelijk half jaartje hooguit en dan een periode rust nemen ervoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')