abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2002 @ 09:59:53 #1
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_6651342
Geen idee of deze al eerder voorbij is gekomen (vast wel ), maar bij deze de vraag: wat voor knoop had Pim Fortuyn in z'n stropdassen? Windsor, of iets anders?

Indien iets anders, wie heeft er uitleg (liefst met plaatjes ) hoe je deze moet maken?

Bedankt

woensdag 6 november 2002 @ 10:01:51 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6651366
wat pf om z'n dikke nek had weet ik niet, maar zo doe je een windsor knopie

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6651397
Dubbele windsor dus
pi_6651398
Heel simpel eigenlijk, het is een dubbele Windsor maar dan heel kort geknoopt. Dan krijg je een hele dikke knoop, met als nadeel dat de das wat korter wordt. Maar dat is sowieso wel de laatste trend. Als je op Google zoekt naar pim fortuyn knoop of pim fortuyn dasknoop dan kom je wel enkele voorbeelden tegen.

Je kunt ook even hier kijken :

http://webpact.nl/stropdas/

Beetje rare naam voor de URL, je hoort in principe niet over een stropdas te spreken maar over een das. Zouden ze moeten weten zou je denken. :-)

woensdag 6 november 2002 @ 10:05:12 #5
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_6651400
Ja, hoe je een Windsor doet weet ik wel
  woensdag 6 november 2002 @ 10:10:38 #6
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_6651473
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:05 schreef Nappie2002 het volgende:

http://webpact.nl/stropdas/

Handige pagina
pi_6651528
quote:
Op woensdag 6 november 2002 09:59 schreef CraZaay het volgende:
Geen idee of deze al eerder voorbij is gekomen
Knoop Fortuyn
  woensdag 6 november 2002 @ 10:18:20 #8
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_6651560
Volgens mij is het een enkele knoop hoor. Maar hij had dan ook speciale dassen van Oger. Zo'n knoop krijg je niet gelegd in de eerste de beste synthetische V&D-das. Dat te kort knoppen van een das is trouwens een belachelijk gezicht, trend of niet, de regel is nog immer dat de punt van de das tussen de navel en de koppel van je broekriem moet hangen.....
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
  woensdag 6 november 2002 @ 10:24:13 #9
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_6651648
Het is geen four in hand, geen halve windsor, en zeker ook geen hele windsor.

Die link hierboven vermeldt de verkeerde knop.

Ik ben de officiele italiaanse naam vergeten, maar geduld, ik zal het vanavond even opzoeken met een knoopinstructie.

woensdag 6 november 2002 @ 10:24:53 #10
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_6651661
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:24 schreef TheSperminator het volgende:
Het is geen four in hand, geen halve windsor, en zeker ook geen hele windsor.

Die link hierboven vermeldt de verkeerde knop.

Ik ben de officiele italiaanse naam vergeten, maar geduld, ik zal het vanavond even opzoeken met een knoopinstructie.

Dat zou cool zijn....
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
  woensdag 6 november 2002 @ 10:28:05 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6651710
Laatste trend is een zgn. flessehals das. Dus een stropdas in de vorm van een fles, als je hier een windsor inknoopt dan kun je net onder de knoop zo'n inkeping maken. Dat is tegenwoordig erg in.

Overigens kun je je met een Four in Hand ofwel een wurgknoop nergens meer vertonen....

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 6 november 2002 @ 11:29:01 #12
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_6652568
Komt ie:

- erm, oh nee, toch niet...- pagina mag niet gekopieerd worden.

dan maar zo:

http://webpact.nl/stropdas/?page=http%3A//webpact.nl/stropdas/hoe_een_stropdas_knopen.htm

woensdag 6 november 2002 @ 13:34:29 #13
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6655125
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:18 schreef DrPurno het volgende:
Volgens mij is het een enkele knoop hoor. Maar hij had dan ook speciale dassen van Oger. Zo'n knoop krijg je niet gelegd in de eerste de beste synthetische V&D-das. Dat te kort knoppen van een das is trouwens een belachelijk gezicht, trend of niet, de regel is nog immer dat de punt van de das tussen de navel en de koppel van je broekriem moet hangen.....
Misschien een luxe probleem vraagje van mijn kant, maar wie koopt er synthetische dassen? Ik heb bij bepaalde zijde dassen al problemen met knopen omdat ze bijvoorbeeld niet goed gestikt of te dun zijn, maar ik betwijfel of je met een nylon das nog wel een knoop kan leggen zonder dat deze er uitglijdt!

Een oud-collega droeg altijd katoenen dassen op een best wel mooi pak, maar dat verpeste in één keer het hele gezicht!!

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 6 november 2002 @ 17:46:49 #14
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_6660618
Pim Fortuyn gebruikte de Napolitaanse- of Borrelliknoop om zijn das te knopen.

Een beschrijving hoe hem te knopen komt er aan....

Oke niet lachen aub.

[Dit bericht is gewijzigd door TheSperminator op 06-11-2002 18:09]

woensdag 6 november 2002 @ 18:13:41 #15
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_6661063
quote:
Op woensdag 6 november 2002 17:46 schreef TheSperminator het volgende:
Pim Fortuyn gebruikte de Napolitaanse- of Borrelliknoop om zijn das te knopen.

Een beschrijving hoe hem te knopen komt er aan....

Oke niet lachen aub.

[afbeelding]

De kleuren zijn om duidelijk te maken waar de das er overheen gaat en waar er onderdoor.

Bij plaatje 2 geeft de grijze pijl aan waar je je vinger moet houden om hem op zijn plaats te houden.

Dus:
1. Korte kant rechts, lange links. Lange over de korte en dan binnendoor langs je nek om een lus met knoop te maken.

2. knoopstrak trekken en je vinger op de lange kant houden.
Je gaat dan achter de korte langs tot je weer voor bent.

3. (Dit plaatje heb ik maar niet getekend) Je gaat nu nog een keer achter langs (Dus in totaal twee keer.)

4. Oke en nu kijk je naar het plaatje hierboven. Je bent nu op positie 6. Doe 7 en 8 en je bent klaar.

Laat me weten of je er uit komt.

[sub]Oeps soms druk je op 'quote' ipv 'wijzig' [/sub]

woensdag 6 november 2002 @ 18:21:06 #16
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_6661184
quote:
Op woensdag 6 november 2002 13:34 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Misschien een luxe probleem vraagje van mijn kant, maar wie koopt er synthetische dassen? Ik heb bij bepaalde zijde dassen al problemen met knopen omdat ze bijvoorbeeld niet goed gestikt of te dun zijn, maar ik betwijfel of je met een nylon das nog wel een knoop kan leggen zonder dat deze er uitglijdt!

Een oud-collega droeg altijd katoenen dassen op een best wel mooi pak, maar dat verpeste in één keer het hele gezicht!!

Andere dassen dan zijden dassen zijn idd not done. Iemand die ik kende had er 1 van hout, dat waren allemaal stukje bijelkaar gehouden door stukjes touw. Het ding had de vorm van een stropdas, maar was flexibel... Errug fout.

Met synthetische dassen heb ik geen ervaring, maar een dikke zijden stropdas is goed te knopen. Door de dikte van de stof krijgt hij wat stevigheid. Ik heb 1 dunne zijden das, en die ziet er gauw lelijk uit omdat je snel kreukels en zo krijgt. Bij een dikke heb je dat niet...

woensdag 6 november 2002 @ 18:21:50 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_6661193
topic 600 hierover
  woensdag 6 november 2002 @ 22:01:06 #18
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_6665473
quote:
Op woensdag 6 november 2002 18:21 schreef Fliepke het volgende:
topic 600 hierover
Bedankt voor je nuttige bijdrage!
pi_6665593
het is meer de das dan de knoop die voor het effect zorgt; bij een wat betere kledingzaak laten ze het zo zien hoe het er zo uit komt te zien, ook met een gewone windsor, alleen een beetje slordig en kort geknoopt.
De groeten van Ben
  vrijdag 8 november 2002 @ 10:59:03 #20
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_6692581
quote:
Op woensdag 6 november 2002 18:13 schreef TheSperminator het volgende:

[..]

De kleuren zijn om duidelijk te maken waar de das er overheen gaat en waar er onderdoor.

Bij plaatje 2 geeft de grijze pijl aan waar je je vinger moet houden om hem op zijn plaats te houden.

Dus:
1. Korte kant rechts, lange links. Lange over de korte en dan binnendoor langs je nek om een lus met knoop te maken.

3. (Dit plaatje heb ik maar niet getekend) Je gaat nu nog een keer achter langs (Dus in totaal twee keer.)

4. Oke en nu kijk je naar het plaatje hierboven. Je bent nu op positie 6. Doe 7 en 8 en je bent klaar.

Ja, gelukt, maar hou wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein dasje over. Vandaar ook dat PF driedelig droeg!
  vrijdag 8 november 2002 @ 11:01:15 #21
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_6692617
Oefening baart kunst, hij wordt beter.
pi_6921092
quote:
Op woensdag 6 november 2002 18:13 schreef TheSperminator het volgende:

[..]

Dus:

Wat je hier omschrijft is de Full Windsor hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')