Indien iets anders, wie heeft er uitleg (liefst met plaatjes ) hoe je deze moet maken?
Bedankt
Je kunt ook even hier kijken :
Beetje rare naam voor de URL, je hoort in principe niet over een stropdas te spreken maar over een das. Zouden ze moeten weten zou je denken. :-)
quote:Knoop Fortuyn
Op woensdag 6 november 2002 09:59 schreef CraZaay het volgende:
Geen idee of deze al eerder voorbij is gekomen
Die link hierboven vermeldt de verkeerde knop.
Ik ben de officiele italiaanse naam vergeten, maar geduld, ik zal het vanavond even opzoeken met een knoopinstructie.
quote:Dat zou cool zijn....
Op woensdag 6 november 2002 10:24 schreef TheSperminator het volgende:
Het is geen four in hand, geen halve windsor, en zeker ook geen hele windsor.Die link hierboven vermeldt de verkeerde knop.
Ik ben de officiele italiaanse naam vergeten, maar geduld, ik zal het vanavond even opzoeken met een knoopinstructie.
Overigens kun je je met een Four in Hand ofwel een wurgknoop nergens meer vertonen....
- erm, oh nee, toch niet...- pagina mag niet gekopieerd worden.
dan maar zo:
http://webpact.nl/stropdas/?page=http%3A//webpact.nl/stropdas/hoe_een_stropdas_knopen.htm
quote:Misschien een luxe probleem vraagje van mijn kant, maar wie koopt er synthetische dassen? Ik heb bij bepaalde zijde dassen al problemen met knopen omdat ze bijvoorbeeld niet goed gestikt of te dun zijn, maar ik betwijfel of je met een nylon das nog wel een knoop kan leggen zonder dat deze er uitglijdt!
Op woensdag 6 november 2002 10:18 schreef DrPurno het volgende:
Volgens mij is het een enkele knoop hoor. Maar hij had dan ook speciale dassen van Oger. Zo'n knoop krijg je niet gelegd in de eerste de beste synthetische V&D-das. Dat te kort knoppen van een das is trouwens een belachelijk gezicht, trend of niet, de regel is nog immer dat de punt van de das tussen de navel en de koppel van je broekriem moet hangen.....
Een oud-collega droeg altijd katoenen dassen op een best wel mooi pak, maar dat verpeste in één keer het hele gezicht!!
Een beschrijving hoe hem te knopen komt er aan....
Oke niet lachen aub.
[Dit bericht is gewijzigd door TheSperminator op 06-11-2002 18:09]
quote:De kleuren zijn om duidelijk te maken waar de das er overheen gaat en waar er onderdoor.
Op woensdag 6 november 2002 17:46 schreef TheSperminator het volgende:
Pim Fortuyn gebruikte de Napolitaanse- of Borrelliknoop om zijn das te knopen.Een beschrijving hoe hem te knopen komt er aan....
Oke niet lachen aub.
Bij plaatje 2 geeft de grijze pijl aan waar je je vinger moet houden om hem op zijn plaats te houden.
Dus:
1. Korte kant rechts, lange links. Lange over de korte en dan binnendoor langs je nek om een lus met knoop te maken.
2. knoopstrak trekken en je vinger op de lange kant houden.
Je gaat dan achter de korte langs tot je weer voor bent.
3. (Dit plaatje heb ik maar niet getekend) Je gaat nu nog een keer achter langs (Dus in totaal twee keer.)
4. Oke en nu kijk je naar het plaatje hierboven. Je bent nu op positie 6. Doe 7 en 8 en je bent klaar.
Laat me weten of je er uit komt.
[sub]Oeps soms druk je op 'quote' ipv 'wijzig' [/sub]
quote:Andere dassen dan zijden dassen zijn idd not done. Iemand die ik kende had er 1 van hout, dat waren allemaal stukje bijelkaar gehouden door stukjes touw. Het ding had de vorm van een stropdas, maar was flexibel... Errug fout.
Op woensdag 6 november 2002 13:34 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Misschien een luxe probleem vraagje van mijn kant, maar wie koopt er synthetische dassen? Ik heb bij bepaalde zijde dassen al problemen met knopen omdat ze bijvoorbeeld niet goed gestikt of te dun zijn, maar ik betwijfel of je met een nylon das nog wel een knoop kan leggen zonder dat deze er uitglijdt!
Een oud-collega droeg altijd katoenen dassen op een best wel mooi pak, maar dat verpeste in één keer het hele gezicht!!
Met synthetische dassen heb ik geen ervaring, maar een dikke zijden stropdas is goed te knopen. Door de dikte van de stof krijgt hij wat stevigheid. Ik heb 1 dunne zijden das, en die ziet er gauw lelijk uit omdat je snel kreukels en zo krijgt. Bij een dikke heb je dat niet...
quote:Bedankt voor je nuttige bijdrage!
Op woensdag 6 november 2002 18:21 schreef Fliepke het volgende:
topic 600 hierover
quote:Ja, gelukt, maar hou wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein dasje over. Vandaar ook dat PF driedelig droeg!
Op woensdag 6 november 2002 18:13 schreef TheSperminator het volgende:[..]
De kleuren zijn om duidelijk te maken waar de das er overheen gaat en waar er onderdoor.
Bij plaatje 2 geeft de grijze pijl aan waar je je vinger moet houden om hem op zijn plaats te houden.
Dus:
1. Korte kant rechts, lange links. Lange over de korte en dan binnendoor langs je nek om een lus met knoop te maken.2. knoopstrak trekken en je vinger op de lange kant houden.
Je gaat dan achter de korte langs tot je weer voor bent.3. (Dit plaatje heb ik maar niet getekend) Je gaat nu nog een keer achter langs (Dus in totaal twee keer.)
4. Oke en nu kijk je naar het plaatje hierboven. Je bent nu op positie 6. Doe 7 en 8 en je bent klaar.
quote:Wat je hier omschrijft is de Full Windsor hoor.
Op woensdag 6 november 2002 18:13 schreef TheSperminator het volgende:[..]
De kleuren zijn om duidelijk te maken waar de das er overheen gaat en waar er onderdoor.
Dus:
1. Korte kant rechts, lange links. Lange over de korte en dan binnendoor langs je nek om een lus met knoop te maken.2. knoopstrak trekken en je vinger op de lange kant houden.
Je gaat dan achter de korte langs tot je weer voor bent.3. (Dit plaatje heb ik maar niet getekend) Je gaat nu nog een keer achter langs (Dus in totaal twee keer.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |