abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172363751
https://www.scientias.nl/(...)s-larsen-c-ijsplaat/

quote:
De ijsberg is zo’n 5800 vierkante kilometer groot en weegt meer dan een miljard ton.

1 miljard ton, 5800 km2
1E+12 kg
Het soortelijk gewicht van ijs is 0,917 kg per 1 liter
Dus:
1,09 e +12 liter
5800 km2 is 5.800.000.000 m2
En dat is 580.000.000.000 dm2

5,8 e+11 dm2
1,09e+12 liter
1,879310345 decimeter dik
18,8 cm dik?
Klopt dit wel?

Welke fout maak ik?


UPDATE:
https://www.nemokennislin(...)et-punt-van-afbreken


quote:
Over hoeveel ijs hebben we het? De ijsplaat die op het punt staat af te scheuren heeft een oppervlakte van 5000 km2. Dat is net zo groot als Gelderland, of als Noord-Brabant. De dikte is gemiddeld ongeveer 350 meter. Het gaat dus over 1750 biljoen (175 met 13 nullen) liter ijs – daar kan je bijna 300 keer het IJsselmeer mee vullen.
Dat van die "meer dan 1 miljard ton" is dan wel heel arbitrair.
Het is dus: 1,6e+12 ton

1,6 biljoen ton, meer dan een miljard idd.

[ Bericht 34% gewijzigd door Twentsche_Ros op 12-07-2017 14:36:39 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172383492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.scientias.nl/(...)s-larsen-c-ijsplaat/

[..]

1 miljard ton, 5800 km2
1E+12 kg
Het soortelijk gewicht van ijs is 0,917 kg per 1 liter
Dus:
1,09 e +12 liter
5800 km2 is 5.800.000.000 m2
En dat is 580.000.000.000 dm2

5,8 e+11 dm2
1,09e+12 liter
1,879310345 decimeter dik
18,8 cm dik?
Klopt dit wel?

Welke fout maak ik?

UPDATE:
https://www.nemokennislin(...)et-punt-van-afbreken

[..]

Dat van die "meer dan 1 miljard ton" is dan wel heel arbitrair.
Het is dus: 1,6e+12 ton

1,6 biljoen ton, meer dan een miljard idd.

Ze hebben het blijkbaar gecorrigeerd:
quote:
De ijsberg is zo’n 5800 vierkante kilometer groot en weegt meer dan een biljoen ton.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172383558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze hebben het blijkbaar gecorrigeerd:

[..]

:D
Er stond eerst toch echt 1 miljard ton.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172383644
1,6 biljoen zou ik dan nog steeds niet neer zetten als meer dan 1 biljoen. Ik zou er dan van maken meer dan anderhalf biljoen.

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172383656
Zijn er al foto's van het afgebroken stuk? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172383842
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:15 schreef Geralt het volgende:
1,6 biljoen zou ik dan nog steeds niet neer zetten als meer dan 1 biljoen. Ik zou er dan van maken meer dan anderhalf biljoen.

:@
. Ik vind "meer dan 1 biljoen ton" al heel wat beter dan "meer dan 1 miljard ton".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172383936
pi_172384067
Wel heftig nieuws, om mijn steentje bij te dragen tegen de opwarming van de aarde heb ik al de hele dag de koeling open en de airco vollen bak aan!
pi_172384179
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:33 schreef MrSweets het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, en?
Daar komt ie de komende jaren echt niet in de buurt.
Je zou de ijsklomp richting droogtegebied kunnen sturen. Maar hoe krijg je die het land op?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172384223
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:40 schreef MrSweets het volgende:
Wel heftig nieuws, om mijn steentje bij te dragen tegen de opwarming van de aarde heb ik al de hele dag de koeling open en de airco vollen bak aan!
:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 13 juli 2017 @ 12:18:02 #62
3542 Gia
User under construction
pi_172384794
Als ijs dat niet boven water uitsteekt smelt, dan zou er toch een daling zijn van het zeeniveau.
Niet merkbaar, maar toch.

Als je ijsblokjes maakt, doe je het vormpje niet vol met water, maar als het ijs wordt zet dat wel uit.
Toch?

Uiteraard veroorzaakt ijs wat boven water uitsteekt, wel een verhoging van de zeespiegel, als het smelt.

Lijkt me voor nu dus niet zoveel aan de hand.
  donderdag 13 juli 2017 @ 12:21:02 #63
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_172384853
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, en?
Daar komt ie de komende jaren echt niet in de buurt.
Je zou de ijsklomp richting droogtegebied kunnen sturen. Maar hoe krijg je die het land op?
De VAE zijn dit al van plan, om in drinkwater te voorzien, mooi idee! Beetje zout misschien...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_172385146
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:18 schreef Gia het volgende:
Als ijs dat niet boven water uitsteekt smelt, dan zou er toch een daling zijn van het zeeniveau.
Niet merkbaar, maar toch.

Als je ijsblokjes maakt, doe je het vormpje niet vol met water, maar als het ijs wordt zet dat wel uit.
Toch?

Uiteraard veroorzaakt ijs wat boven water uitsteekt, wel een verhoging van de zeespiegel, als het smelt.

Lijkt me voor nu dus niet zoveel aan de hand.
https://www.natuurkunde.nl/vraagbaak/34077
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172386789
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:21 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

De VAE zijn dit al van plan, om in drinkwater te voorzien, mooi idee! Beetje zout misschien...
quote:
When sea ice forms, most of the salt is pushed into the ocean water below the ice, although some salt may become trapped in small pockets between ice crystals. Water below sea ice has a higher concentration of salt and is more dense than surrounding ocean water, and so it sinks.
  donderdag 13 juli 2017 @ 14:33:49 #66
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_172388290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:33 schreef MrSweets het volgende:
[..]

[..]
Hoopte al op zoiets ;)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 13 juli 2017 @ 14:47:02 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_172388628
zo komt ie hier heen drijven ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_172392955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:47 schreef michaelmoore het volgende:
zo komt ie hier heen drijven ??
Ze willen zo'n klomp graag hebben bij de VAE.
Ik heb al uitgerekend: Als je die ijsberg een vaartje van 5 km/u kunt laten halen, is ie binnen een half jaar bij de VAE. Maar waarschijnlijk moet je een beetje tactisch varen op de golfstromen rond Kaap de Goede Hoop.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172394404
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 17:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ze willen zo'n klomp graag hebben bij de VAE.
Ik heb al uitgerekend: Als je die ijsberg een vaartje van 5 km/u kunt laten halen, is ie binnen een half jaar bij de VAE. Maar waarschijnlijk moet je een beetje tactisch varen op de golfstromen rond Kaap de Goede Hoop.
Met een paar zeeslepers eraan, kan het wat sneller.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_172395902
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 18:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Met een paar zeeslepers eraan, kan het wat sneller.
met 350 meter diepgang ik geloof er weinig van. :D
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:01:08 #71
3542 Gia
User under construction
pi_172401809
quote:
Ik heb alle vakken die op -kunde eindigen zo snel mogelijk laten vallen. Hoewel ik sommige onderdelen van natuurkunde wel leuk vond. Maar bij formules hield mijn interesse op.

Dus: als ik een beker cola, of zo, in de vriezer zet, dan puilt het ijs over de rand van de beker uit.
Ijsblokjesvormen moet je ook voor naar 2/3 vullen, omdat bevroren water groter is dan vloeibaar water.

Waarom is dat dan niet zo met ijsplaten die niet boven water uitsteken?
pi_172403550
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb alle vakken die op -kunde eindigen zo snel mogelijk laten vallen. Hoewel ik sommige onderdelen van natuurkunde wel leuk vond. Maar bij formules hield mijn interesse op.

Dus: als ik een beker cola, of zo, in de vriezer zet, dan puilt het ijs over de rand van de beker uit.
Ijsblokjesvormen moet je ook voor naar 2/3 vullen, omdat bevroren water groter is dan vloeibaar water.

Waarom is dat dan niet zo met ijsplaten die niet boven water uitsteken?
Bij ijsplaten is dat ook zo. Maar ook al torent een ijsberg vele meters boven het water uit, als die weer smelt stijgt het water niet. Als het water bevriest neemt het volume toe, en als dat ijs weer smelt neemt het volume weer af.

[ Bericht 4% gewijzigd door barthol op 14-07-2017 00:05:54 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_172403721
En nu?
pi_172403951
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 18:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Met een paar zeeslepers eraan, kan het wat sneller.
Zouden die zeeslepers zo'n massa in beweging kunnen krijgen? Is wel heel wat meer massa dan een supertanker. Hoeveel energie zou het kosten om zo'n massa ijs van stilstand een beetje snelheid te geven, of weer af te remmen als het eenmaal een snelheid heeft?
De inertie van zo'n massa ijs?
Er zijn hier vast wel van die rekenmeesters.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_172405209
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb alle vakken die op -kunde eindigen zo snel mogelijk laten vallen. Hoewel ik sommige onderdelen van natuurkunde wel leuk vond. Maar bij formules hield mijn interesse op.

Dus: als ik een beker cola, of zo, in de vriezer zet, dan puilt het ijs over de rand van de beker uit.
Ijsblokjesvormen moet je ook voor naar 2/3 vullen, omdat bevroren water groter is dan vloeibaar water.

Waarom is dat dan niet zo met ijsplaten die niet boven water uitsteken?
Die zullen nooit los onder de oppervlakte drijven, volgens mij. Die vormen onderdeel van een ijsberg of zitten op een andere manier vast (ik weet niet of dat 2e mogelijk is). Ik ben ook geen bèta.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172405229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:34 schreef barthol het volgende:

[..]

Zouden die zeeslepers zo'n massa in beweging kunnen krijgen? Is wel heel wat meer massa dan een supertanker. Hoeveel energie zou het kosten om zo'n massa ijs van stilstand een beetje snelheid te geven, of weer af te remmen als het eenmaal een snelheid heeft?
De inertie van zo'n massa ijs?
Er zijn hier vast wel van die rekenmeesters.
Het klinkt alsof je 't prima zelf kunt doen.
pi_172453221
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb alle vakken die op -kunde eindigen zo snel mogelijk laten vallen. Hoewel ik sommige onderdelen van natuurkunde wel leuk vond. Maar bij formules hield mijn interesse op.

Dus: als ik een beker cola, of zo, in de vriezer zet, dan puilt het ijs over de rand van de beker uit.
Ijsblokjesvormen moet je ook voor naar 2/3 vullen, omdat bevroren water groter is dan vloeibaar water.

Waarom is dat dan niet zo met ijsplaten die niet boven water uitsteken?
IJsplaten steken wel boven water uit.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_172453237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:34 schreef barthol het volgende:

[..]

Zouden die zeeslepers zo'n massa in beweging kunnen krijgen? Is wel heel wat meer massa dan een supertanker. Hoeveel energie zou het kosten om zo'n massa ijs van stilstand een beetje snelheid te geven, of weer af te remmen als het eenmaal een snelheid heeft?
De inertie van zo'n massa ijs?
Er zijn hier vast wel van die rekenmeesters.
Hmm je hebt gelijk, ik heb me een beetje verkeken op de totale massa.
Nieuwe foto van nu ijsberg A68
https://www.livescience.c(...)erg-space-image.html


[ Bericht 11% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 16-07-2017 13:15:37 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_172453463
http://www.changemagazine.nl/klimaatkennis/water/de-ijskap-van-antarctica-smelt-niet-af-hij-groeit

quote:
Antarctica remt zeespiegelstijging

Door middel van satellietbeelden berekende het team van wetenschappers de veranderingen in hoogte van het ijsoppervlakte op Antarctica tussen 1992 en 2001 en tussen 2003 en 2008. Daarbij hielden ze rekening met zaken als veranderingen in het gesteente onder de kap en in de dichtheid van het ijs.

Op sommige plekken werd het pakket dunner, op andere plekken dikker, maar gemiddeld genomen bleek de hoeveelheid ijs toegenomen te zijn. Tussen 2003 en 2008 kwam er bijvoorbeeld zo’n 82 miljard ton bij, schatten de onderzoekers. Dat komt doordat er meer sneeuw valt dan dat er ijs afsmelt. De consequentie is dat Antarctica niet bijdraagt aan zeespiegelstijging, maar het zelfs afremt met ongeveer 0.23 millimeter per jaar.
Allemaal natuurlijke processen die sinds de laatste ijstijd min of meer hetzelfde verloop hebben:
afbrokkelen aan de randen en toename ijs in het midden, met nog steeds een netto toename.

Ondertussen maken milieuorganisaties zoals Greenpeace gebruik van de angst
https://www.youtube.com/watch?v=sUo2xF8PWZI
ik kon het andere filmpje, waar je Antartica met instortend ijs ziet, niet vinden, maar het is met soortgelijke post apocalyptische muziek op de achtergrond :r :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_172456027
Dank zij deze ijsberg weten we nu dat Delaware zo groot is als Gelderland+Terschelling, 2x Saarland, 2x Luxemburg of het Franse departement Bouches-du-Rhône
http://www.huffingtonpost(...)lantarct_a_23026333/
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_172526746
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:05 schreef Oud_student het volgende:
http://www.changemagazine.nl/klimaatkennis/water/de-ijskap-van-antarctica-smelt-niet-af-hij-groeit

[..]

Allemaal natuurlijke processen die sinds de laatste ijstijd min of meer hetzelfde verloop hebben:
afbrokkelen aan de randen en toename ijs in het midden, met nog steeds een netto toename.

Ondertussen maken milieuorganisaties zoals Greenpeace gebruik van de angst
https://www.youtube.com/watch?v=sUo2xF8PWZI
ik kon het andere filmpje, waar je Antartica met instortend ijs ziet, niet vinden, maar het is met soortgelijke post apocalyptische muziek op de achtergrond :r :r
Bij afzonderlijke publicaties die behoorlijik afwijken van de rest moet je natuurlijk wel oppassen om geen last te krijgen van het single study syndrome.

Onderstaande grafiekje geeft een opsomming van een hele reeks studies naar de Antarctische massabalans. Zoals je ziet is de bovengenoemde studie van Zwally een behoorlijke outlier, zij kunnen gelijk hebben maar waarschijnlijker (Occam's razor) is er een probleem in de argumentatie/data. Verdere discussie in de literatuur zal uitwijzen wie gelijk krijgt.


Voor een mogelijke verklaring van het afwijkende resultaat, zie hier
pi_172527994
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:19 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Dank zij deze ijsberg weten we nu dat Delaware zo groot is als Gelderland+Terschelling, 2x Saarland, 2x Luxemburg of het Franse departement Bouches-du-Rhône
http://www.huffingtonpost(...)lantarct_a_23026333/
Ieder nadeel heb ze voordeel
pi_172703013
Recent infraroodplaatje door Landsat van ijsberg A-68
wit is warm, zwart is koud
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_172703305
Wow O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_172705857
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Recent infraroodplaatje door Landsat van ijsberg A-68
wit is warm, zwart is koud
[ afbeelding ]


Foto van 14 juli 2017, nog geen 2 weken geleden.
Dat ene brokstuk is in de recente foto al helemaal weg. Verbrokkeld en weggedreven...

O nee, het is wat lichter van kleur geworden, dus warmer, maar wél verbrokkeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twentsche_Ros op 27-07-2017 08:15:12 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173493265
A68 bij daglicht
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_173907083
quote:
Enorme afgebroken ijsberg van Zuidpool de zee opgedreven

Een enorme ijsberg is afgebroken van de Zuidpool en op weg naar open zee.
Dat blijkt uit satellietbeelden van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA.

De ijsberg is twee keer zo groot als Luxemburg. Hij scheurde al in juli af, maar bleef daarna op zijn plek en tikte tegen het achtergebleven ijs aan.

Dat is niet ongebruikelijk, ijsbergen kunnen jaren op hun plek blijven liggen. Maar inmiddels is er een gat van 18 kilometer tussen de ijsberg en Antarctica ontstaan

De ijsberg is 175 kilometer lang en op sommige plekken 50 kilometer breed.
pi_173917383
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_173918723
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:19 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Dank zij deze ijsberg weten we nu dat Delaware zo groot is als Gelderland+Terschelling, 2x Saarland, 2x Luxemburg of het Franse departement Bouches-du-Rhône
http://www.huffingtonpost(...)lantarct_a_23026333/
Hij is ook evengroot als provincie Friesland (incl. de eilanden).
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 12:00:11 #92
8781 crew  Frutsel
pi_191550625


quote:
World's biggest iceberg makes a run for it - The world's biggest iceberg is about to enter the open ocean

A68, a colossus that broke free from the Antarctic in 2017, has pushed so far north it is now at the limit of the continent's perennial sea-ice.

When it calved, the berg had an area close to 6,000 sq km (2,300 sq mi) and has lost very little of its bulk over the past two and a half years.

But scientists say A68 will struggle to maintain its integrity when it reaches the Southern Ocean's rougher waters.

"With a thickness to length ratio akin to five sheets of A4, I am astonished that the ocean waves haven't already made ice cubes out of A68," said Prof Adrian Luckman from Swansea University, UK.

"If it survives for long as one piece when it moves beyond the edge of the sea-ice, I will be very surprised," he told BBC News.

A68 split from the Larsen C Ice Shelf in July 2017. For a year, it hardly moved, its keel apparently grounded on the seafloor.

But the prevailing winds and currents eventually began to push it northwards along the eastern coast of the Antarctic Peninsula, and during this summer season the drift has undergone a rapid acceleration.

The iceberg, currently at 63 degrees South latitude, is following a very predictable course.

When it pops above the tip of the peninsula, the massive block should be swept northwards towards the Atlantic - a path researchers refer to as "Iceberg Alley".

Many of Antarctica's greatest bergs even make it as far - and beyond - the British Overseas Territory of South Georgia at roughly 54 degrees South.

The biggest ever recorded iceberg in the modern era was the 11,000-sq-km block called B15, which calved from the Ross Ice Shelf in 2000.

One of its last remnants, now measuring "just" 200 sq km, is halfway to the South Sandwich Islands, east of South Georgia.

Objects this big have to be constantly monitored because they pose a risk to shipping. Satellite images, like the ones shown on this page, are the obvious way to do this.

Image copyrightCOPERNICUS DATA/SENTINEL-1/ESA/A.LUCKMAN
Image caption
Pine Island Glacier in West Antarctica is about to release a big iceberg (white shading)
While they keep an eye on A68, scientists are also watching for two other, soon-to-birth bergs.

One is about to come off the front of Pine Island Glacier in the West Antarctic. This will be a little over 300 sq km when it calves. The block is already riven with many cracks.

"I expect that the new iceberg will break into many pieces soon after it calves," said Prof Luckman.

The other imminent large berg is forming in eastern Antarctica, on the edge of the Brunt Ice Shelf.

This should be about 1,500 sq km - roughly the area of Greater London.

The putative berg has garnered a lot of attention because Britain's Halley research station had to be moved to make sure it wasn't in harm's way.

The berg will calve when a big rift, dubbed Chasm 1, finally slices through a section of ice measuring less than 10km in length.

Precisely when, no-one can say. "The rift is widening, but only at a steady rate, and the rift tip is hardly advancing," Prof Luckman told BBC News
  maandag 17 februari 2020 @ 13:18:56 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191551346
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:00 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

als de kappen gesmolten zijn dan gaan de oceanen pas echt opwarmen , geen huizen bouwen in de groene laagte in Nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 09:27:02 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191675140
Ben benieuwd wat voor leven er allemaal nog ontdooit...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191675659
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als de kappen gesmolten zijn dan gaan de oceanen pas echt opwarmen , geen huizen bouwen in de groene laagte in Nederland
Een lange dam om de noordzee in te dammen. Tussen Frankrijk en de uk en Schotland en Noorwegen.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:19:26 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191675688
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een lange dam om de noordzee in te dammen. Tussen Frankrijk en de uk en Schotland en Noorwegen.
Ja dat zal Rotterdam niet leuk vinden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')