abonnement Unibet Coolblue
pi_166817120
Hoi allen,

Ik heet Jeffrey, schrijf dit net na middernacht, heb morgen een belangrijke toets, had allang in bed moeten liggen en zit in 5VWO. En ik heb wat vraagjes over de accountancy studie die ik mogelijk ga doen en vond het na heel veel fora af te gaan tijd om zelf een bijdrage te leveren:

5VWO doe ik dus, met een E&M profiel + Latijn, Wiskunde B, M&O en Duits en ook nog de International baccalaureate cursus.
Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in Rechten, wat ik veel interessanter vind dan cijfertjes en financiën, maar dat betekent niet dat ik de Economie weer oninteressant vind. Verder maakt het me niet verschrikkelijk veel uit wat ik precies ga studeren, of het nou notarieel recht of strafrecht is, of in de economische sector Bedrijfskunde of gewoon Economie, kan me niet veel schelen.

Nu was ik van plan om rechten te gaan studeren totdat ik deze studie tegen kwam: Duaal studeren...
Ik ben nooit iemand geweest die veel uit ging en elke avond dronken naar huis fietste, de studententijd zal ik dan ook niet missen, ik wil eigenlijk gewoon zo snel mogelijk de professionele zakenwereld in en dit leek me de perfecte kans. Alhoewel ik wel gewoon tijd voor vrienden, voetbal en dergelijke wil hebben.

Dus dan komen we (eindelijk) bij mijn vragen:

1) Hoe zit het met vrije tijd? Sociaal leven? Ik vernam dat je 4 dagen per week werkt en 1 dag per week naar college ging en verder nog één gehele dag kwijt was aan zelfstudie met nog wat avonden. Moet ik hieruit concluderen dat jullie (en wellicht ik in de toekomst) elke dag na werk opgesloten in jullie appartement zitten te studeren met geen contact met je medestudenten? Ik zou toch aannemen van niet. :P Graag zou ik hier in wat meer inzicht willen krijgen aangezien dat nou ook weer niet is hoe ik mijn toekomst inzie.

2) Logische volgende vraag: Jullie mede studenten/ collega's. Zijn deze zo ongeveer van dezelfde leeftijdscategorie? Of kom je terecht met allemaal 30 plussers? Wat voor types zijn het zo ongeveer? Er van uitgaand dat dit een lastige en speciale studie is, zal het ook wel andere soort mensen aantrekken dan bij een reguliere Uni.
Gaan jullie na werk wel eens uit voor een drankje? Samen voetballen? Filmpje kijken? Of is het druk, druk druk?

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Ik zie rechtsboven een "Volg Topic" knopje staan, dus als ik tegen die tijd niet in slaap ben gevallen, zal ik daarop klikken en hopelijk morgen gedurende de dag wat mails binnenkrijgen met jullie persoonlijke inzichten op mijn vragen.

Trusten allen
pi_167264150
Hi Jeffrey,
Zit je nog steeds met deze vragen?
Groeten
pi_167286399
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:13 schreef Suus____ het volgende:
Hi Jeffrey,
Zit je nog steeds met deze vragen?
Groeten
Hoi Suus,

Zeker weten! Zou jij ze kunnen beantwoorden?

Jeffrey
pi_167667212
Hi Jeffrey,

Voor wat betreft je vragen; natuurlijk zal je leven er als je duaal gaat studeren heel anders uit zien dan dat van je klasgenoten die voltijd gaan studeren. Stappen op dinsdag is bijvoorbeeld (niet iedere week) een heel erg goed idee. Hoeveel tijd je in je studie moet steken, is echt heel erg afhankelijk van het type student dat je bent en hoe snel je de stof oppikt; erg standaard antwoord, maar daardoor niet minder waar. Zelf vond ik de bachelor heel goed te doen en heb daar eerlijk gezegd buiten de tentamenperiodes om, waar ik er dan ook vaak al genoeg aan had om een dag van tevoren te beginnen met studeren, weinig aan hoeven doen. Maar ik ben dan ook het type student dat blij is met een 5,5 :-) vanaf de master werd het wel serieus pittiger, maar mijn ervaring is dat je hier ook "in groeit". Jouw profiel en hoeveelheid bijvakken in ogenschouw nemende, zal het wel loslopen (tenzij je allemaal vieren staat ;) ). Je medestudenten zijn, als je direct vanuit het VWO start met de duale bachelor, doorgaans ook VWO-ers. De indruk dat deze studie heel andere mensen aantrekt dan een reguliere universiteit is denk ik niet per see waar; ook hier heb je studenten in alle soorten en maten... Valt weinig van te zeggen! Hoe "gezellig" het is, daar ben je natuurlijk zelf bij, zelf ga ik minimaal eens per week een drankje doen met collega's.

Ik zou je aan willen raden eens een kijkje te komen nemen op de open dag, de eerst volgende is volgende maand. Zie http://www.nyenrode.nl/Ed(...)etectCookieSupport=1 voor meer info. Ik denk dat je hier echt wat nuttige informatie kunt krijgen, zo heeft Accountancy waarschijnlijk meer raakvlakken met rechten dan je in eerste instantie zou vermoeden :-) ook staat er een bedrijvenmarkt, waarbij een groot deel van de vertegenwoordigers hetzelfde traject heeft afgelegd / bezig is af te leggen, dat jij voor ogen hebt. Hier kun je dus op 1 dag van meerdere personen horen hoe zij het hebben ervaren. En wees niet bang, je zult zeker niet de enige 5VWO'er zijn.

Heel veel succes met je keuze en alvast een goede jaarwisseling,
Suus
pi_167719613
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:53 schreef Suus____ het volgende:
Hi Jeffrey,

Voor wat betreft je vragen; natuurlijk zal je leven er als je duaal gaat studeren heel anders uit zien dan dat van je klasgenoten die voltijd gaan studeren. Stappen op dinsdag is bijvoorbeeld (niet iedere week) een heel erg goed idee. Hoeveel tijd je in je studie moet steken, is echt heel erg afhankelijk van het type student dat je bent en hoe snel je de stof oppikt; erg standaard antwoord, maar daardoor niet minder waar. Zelf vond ik de bachelor heel goed te doen en heb daar eerlijk gezegd buiten de tentamenperiodes om, waar ik er dan ook vaak al genoeg aan had om een dag van tevoren te beginnen met studeren, weinig aan hoeven doen. Maar ik ben dan ook het type student dat blij is met een 5,5 :-) vanaf de master werd het wel serieus pittiger, maar mijn ervaring is dat je hier ook "in groeit". Jouw profiel en hoeveelheid bijvakken in ogenschouw nemende, zal het wel loslopen (tenzij je allemaal vieren staat ;) ). Je medestudenten zijn, als je direct vanuit het VWO start met de duale bachelor, doorgaans ook VWO-ers. De indruk dat deze studie heel andere mensen aantrekt dan een reguliere universiteit is denk ik niet per see waar; ook hier heb je studenten in alle soorten en maten... Valt weinig van te zeggen! Hoe "gezellig" het is, daar ben je natuurlijk zelf bij, zelf ga ik minimaal eens per week een drankje doen met collega's.

Ik zou je aan willen raden eens een kijkje te komen nemen op de open dag, de eerst volgende is volgende maand. Zie http://www.nyenrode.nl/Ed(...)etectCookieSupport=1 voor meer info. Ik denk dat je hier echt wat nuttige informatie kunt krijgen, zo heeft Accountancy waarschijnlijk meer raakvlakken met rechten dan je in eerste instantie zou vermoeden :-) ook staat er een bedrijvenmarkt, waarbij een groot deel van de vertegenwoordigers hetzelfde traject heeft afgelegd / bezig is af te leggen, dat jij voor ogen hebt. Hier kun je dus op 1 dag van meerdere personen horen hoe zij het hebben ervaren. En wees niet bang, je zult zeker niet de enige 5VWO'er zijn.

Heel veel succes met je keuze en alvast een goede jaarwisseling,
Suus
Hoi Suus,

Heel erg bedankt voor je antwoorden! Deze zijn erg bruikbaar voor mij! Ik vroeg me verder nog wel af met wat voor mensen je dagelijks werkt? Ook studenten komend van het VWO? Of kom je gewoon veel minder met hen in contact dan bijvoorbeeld op een universiteit?

Mijn allerlaatste vraag dan, tenzij je goede antwoorden weer nieuwe brandende vragen in mij opwekken ;): Ik hoorde dat je op de open dag ook gesprekken kan voeren met bedrijven, en dat deze mochten ze jou interessant vinden contact met jou zullen opnemen. (Bron: Recruiter BDO) Heb jij hier aan mee gedaan? En hoe gaat dit zo ongeveer in het werk? Nemen ze je echt mee naar een kamertje voor een echt gesprek of is het gewoon heel vluchtig iets?

Jij ook een goede jaarwisseling!
Jeffrey
  woensdag 4 januari 2017 @ 00:20:31 #181
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_167870367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 00:20 schreef jeffrey777 het volgende:
Duaal studeren...
Ik ben nooit iemand geweest die veel uit ging en elke avond dronken naar huis fietste, de studententijd zal ik dan ook niet missen, ik wil eigenlijk gewoon zo snel mogelijk de professionele zakenwereld in en dit leek me de perfecte kans.
Dit heb ik gewoon precies hetzelfde. :D
Ik doe ook VWO 5.

Ga jij naar Nyenrode open dag?


Ik heb nog een paar andere vragen voor de andere fokkers:

1) ik heb wiskunde A, is dat gelijk slechter? Heb ik hier een nadeel mee? Ik heb wiskunde B niet gekozen omdat ik niet zo van meetkunde houd :P met mijn rekenen is niets mis.

2) Ik ben niet zo van de (mode) kleding. Wat wordt er qua kleding van je verwacht? (Vrouw)
misschien soms
wel
pi_167873734
@jeffrey de meeste recruiters hebben contactformulieren klaarliggen die je kan invullen. Wat ik zou aanraden (en als je dit echt wilt) is alvast een cv opstellen en die daar bij meerdere potentiële werkgevers afgeven na een kort gesprek. De gesprekken worden meest bij de stand zelf gehouden. Het voordeel is dat als ze de briefselectie doen, ze mogelijk al een beter beeld van je hebben waardoor je daar makkelijker doorheen kan komen.

Vwb je andere vragen: ik werk met een mix tussen mensen die een andere weg bewandeld hebben en andere (ex) vwo'ers. Dit verschilt denk ik echt per kantoor/werkgever. Op de college dagen (die niet voor iedereen op Breukelen plaatsvinden) heb je wel meer contact met andere studenten.


@frietoliebolkaas wiskunde a kan een voordeel of een nadeel zijn. Wis b'ers zijn vaak beter in algebra en het oplossen van vraagstukken en wis a'ers zijn weer beter in statistiek. Zelf denk ik dat beide de studie aankunnen. Qua kleding hangt het ook af van de werkgever. De ene werkgever is meer van het semi casual dan de andere. Bij mij kan ik semi casual op werk verschijnen. (tenzij ik naar een klant ga dan ga ik meestal wel netjes) onder semi casual versta ik flatjes/laarsjes + nette spijkerbroek/rok + net topje met of zonder colbert. Onder netjes versta ik een pak met rok/pantalon met eronder flatjes/hakken.
pi_167888867
quote:
[..]

Dit heb ik gewoon precies hetzelfde. :D
Ik doe ook VWO 5.

Ga jij naar Nyenrode open dag?

Ik heb nog een paar andere vragen voor de andere fokkers:

1) ik heb wiskunde A, is dat gelijk slechter? Heb ik hier een nadeel mee? Ik heb wiskunde B niet gekozen omdat ik niet zo van meetkunde houd :P met mijn rekenen is niets mis.

2) Ik ben niet zo van de (mode) kleding. Wat wordt er qua kleding van je verwacht? (Vrouw)
Haha, en ik dacht dat ik de enige was. En jazeker ga ik naar de open dag, misschien zie ik je daar wel. :)

Op je vragen kan ik ook wel proberen om een antwoord formuleren: Ik denk niet dat Wiskunde A slechter is, gezien het feit dat Wiskunde A beter aansluit op Economie en M&O. Maar dat betekent niet dat het beter is: Wiskunde B is weer iets wat symbool staat, alhoewel vaak tegengesproken en ik zal er dan ook maar geen oordeel over doen, voor intelligentie en doorzettingsvermogen. Net zoals Gymnasium vrijwel geen nut heeft in je verdere leven, staat het gewoon mooi op je CV. Op dat vlak ben ik toch wel echt bezig :P Ben nu ook bezig met het behalen van mijn Rijbewijs en probeer dat in 20-25 lessen te doen :P (Of het slim is is een ander verhaal)

Op je mode vraag: Eigenlijk kan ik persoonlijk niet wachten totdat ik elke dag in een duur, (op maat gemaakt), pak mag rondlopen. In dat opzicht lijk ik een beetje op Barney van How I met your Mother :P. Maar ja, er wordt wel van een Accountant verwacht dat deze netjes komt opdagen op zijn/haar werk. Bekijk het op deze manier: Als jij als CEO bij een bedrijf zit, dan kan je elke dag op komen dagen zoals jij wil, niemand die je stopt, maar op het moment dat er iemand van buiten komt, dan komt deze CEO toch wel netjes opdagen in zijn of haar pak. Voor jou is het "everyday business", voor de CEO is het een echte meeting, dan is het wel netjes, om netjes gekleed te zijn :P. En dan hebben we het nog niet over het feit dat ook jij jouw bedrijf representeert. Dus van een man zou een colbert met een overhemd en passende broek en schoenen wel verwacht worden. Van een vrouw het equivalent, maar dan in vrouwelijke vorm.

Hopelijk heb je er wat aan, en wellicht tot ziens op de Open dag

quote:
@jeffrey de meeste recruiters hebben contactformulieren klaarliggen die je kan invullen. Wat ik zou aanraden (en als je dit echt wilt) is alvast een cv opstellen en die daar bij meerdere potentiële werkgevers afgeven na een kort gesprek. De gesprekken worden meest bij de stand zelf gehouden. Het voordeel is dat als ze de briefselectie doen, ze mogelijk al een beter beeld van je hebben waardoor je daar makkelijker doorheen kan komen.

Een CV heb ik inderdaad al opgesteld, dus deze zal ik in ieder geval afgeven. Was wel wat bang of je niet een beetje arrogant zal overkomen. Ik vroeg me af of de recruiters daar echt stonden om te recruiten, of gewoon om informatie af te geven. Blijkbaar het eerste, bedankt voor je antwoord!
  donderdag 5 januari 2017 @ 01:08:23 #184
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_167893733
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:34 schreef jeffrey777 het volgende:

[..]

Haha, en ik dacht dat ik de enige was. En jazeker ga ik naar de open dag, misschien zie ik je daar wel. :)

Op je vragen kan ik ook wel proberen om een antwoord formuleren: Ik denk niet dat Wiskunde A slechter is, gezien het feit dat Wiskunde A beter aansluit op Economie en M&O. Maar dat betekent niet dat het beter is: Wiskunde B is weer iets wat symbool staat, alhoewel vaak tegengesproken en ik zal er dan ook maar geen oordeel over doen, voor intelligentie en doorzettingsvermogen. Net zoals Gymnasium vrijwel geen nut heeft in je verdere leven, staat het gewoon mooi op je CV. Op dat vlak ben ik toch wel echt bezig :P Ben nu ook bezig met het behalen van mijn Rijbewijs en probeer dat in 20-25 lessen te doen :P (Of het slim is is een ander verhaal)

Op je mode vraag: Eigenlijk kan ik persoonlijk niet wachten totdat ik elke dag in een duur, (op maat gemaakt), pak mag rondlopen. In dat opzicht lijk ik een beetje op Barney van How I met your Mother :P. Maar ja, er wordt wel van een Accountant verwacht dat deze netjes komt opdagen op zijn/haar werk. Bekijk het op deze manier: Als jij als CEO bij een bedrijf zit, dan kan je elke dag op komen dagen zoals jij wil, niemand die je stopt, maar op het moment dat er iemand van buiten komt, dan komt deze CEO toch wel netjes opdagen in zijn of haar pak. Voor jou is het "everyday business", voor de CEO is het een echte meeting, dan is het wel netjes, om netjes gekleed te zijn :P. En dan hebben we het nog niet over het feit dat ook jij jouw bedrijf representeert. Dus van een man zou een colbert met een overhemd en passende broek en schoenen wel verwacht worden. Van een vrouw het equivalent, maar dan in vrouwelijke vorm.

Hopelijk heb je er wat aan, en wellicht tot ziens op de Open dag

[..]

Een CV heb ik inderdaad al opgesteld, dus deze zal ik in ieder geval afgeven. Was wel wat bang of je niet een beetje arrogant zal overkomen. Ik vroeg me af of de recruiters daar echt stonden om te recruiten, of gewoon om informatie af te geven. Blijkbaar het eerste, bedankt voor je antwoord!
Zo jij doet wel veel naast vwo 5, hoe kan je nu al ècht boekhouden? En ook al helemaal in Engeland?

Het enige wat ik nu "extra" doe naast VWO5 IS mijn PWS (ipv 6e klas). Ik ga proberen om dit jaar BKB diploma te halen.

En ja misschien tot ziens op de Open Dag! Als we elkaar herkennen??? XD
misschien soms
wel
pi_167896912
quote:
11s.gif Op donderdag 5 januari 2017 01:08 schreef FrietOliebolKaas het volgende:

[..]

Zo jij doet wel veel naast vwo 5, hoe kan je nu al ècht boekhouden? En ook al helemaal in Engeland?

Het enige wat ik nu "extra" doe naast VWO5 IS mijn PWS (ipv 6e klas). Ik ga proberen om dit jaar BKB diploma te halen.

Hoeveel ik doe valt wel mee, de International Baccalaureate cursus is deel van mijn pakket op school, verder heb ik nog rijlessen, pianoles en verschillende scheidsrechter cursussen naast school. En voetbaltraining. Dus het kan druk worden, maar ik heb het zo gepland dat ik pianoles en rijles om en om heb, voetbaltraining elke week en de scheidsrechter cursus is 1x per maand. Wanneer ik dan een scheidsrechtercursus heb laat ik de voetbaltraining vallen.

Leuk dat je je BKB diploma gaat behalen, waarvoor doe je het precies? En hoezo ben je nu al begonnen met je PWS?

quote:
hoe kan je nu al ècht boekhouden? En ook al helemaal in Engeland?
Werkelijk geen idee xD. Voor de International Baccalaureate cursus moeten we een werkervaring op doen in een "English speaking environment". Dus na eerst wat mails rondgestuurd te hebben naar allerlei fotografen (ik hou van fotografie), bijna gescamd te worden door een fotografie workshop naar IJsland, kwam ik de vacature: vrijwilliger boekhouder tegen. In mjin brief naar hen heb ik beschreven dat ik er niks van af weet en dat ik alleen maar een weekje kan blijven, wonder bij wonder willen ze me toch aannemen :) Spijtig alleen dat ik nu twee anderen moet afwijzen, wat toch wel jammer is, want 3 maanden lang ben ik gegaan zonder ook maar één enkele aanname, dan wil er iemand helpen en moet ik hen afwijzen..

quote:
En ja misschien tot ziens op de Open Dag! Als we elkaar herkennen??? XD
Nou, om een start te maken, je weet mijn naam al (deels), ik neem aan dat je niet FrietOliebolKaas heet.
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:28:38 #186
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167897705
Een nieuwe generatie neemt het topic over *pikt traantje weg O+

Trouwens, voor degene die zich zorgen maakte over wiskunde: ik had op de middelbare geeneens wiskunde (don't ask :P) en ben bijna RA, dus het komt helemaal goed!

Nu bezig met het schrijven van mijn jaarplan voor jaar 3 van de praktijkstage. Wat een werk is dat toch altijd :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:34:19 #187
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_167897785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
Een nieuwe generatie neemt het topic over *pikt traantje weg O+

Trouwens, voor degene die zich zorgen maakte over wiskunde: ik had op de middelbare geeneens wiskunde (don't ask :P) en ben bijna RA, dus het komt helemaal goed!

Nu bezig met het schrijven van mijn jaarplan voor jaar 3 van de praktijkstage. Wat een werk is dat toch altijd :')
Praktijkstage ben ik nu ook half aan begonnen, pff :')
Nu enkel nog mijn gelijkstellingsverzoek opgesteld. Moet eigenlijk ook voor 15-01 mijn jaarplan inleveren, maar ik heb per 01-02 een nieuwe baan dus ik kan niet echt een jaarplan opstellen, want ik kan niet veel concreets zeggen over de klanten bij mijn nieuwe werk. :')
Dus nu maar even aan het stagebureau gevraagd hoe dat dan zit.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:40:24 #188
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167897879
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:34 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Praktijkstage ben ik nu ook half aan begonnen, pff :')
Nu enkel nog mijn gelijkstellingsverzoek opgesteld. Moet eigenlijk ook voor 15-01 mijn jaarplan inleveren, maar ik heb per 01-02 een nieuwe baan dus ik kan niet echt een jaarplan opstellen, want ik kan niet veel concreets zeggen over de klanten bij mijn nieuwe werk. :')
Dus nu maar even aan het stagebureau gevraagd hoe dat dan zit.
Toen ik van baan veranderde moest ik een nieuw jaarplan schrijven voor jaar 2. Had hem eigenlijk op 15 september moeten inleveren, maar is eind oktober geworden. Nooit iets over gehoord :') Scheelde wel dat ik jaar 2 al had ingeleverd bij mijn oude baan, dus in feite was het een update.

Maar een nieuwe baan dus :o do tell
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:43:48 #189
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_167897932
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:40 schreef Maraca het volgende:

[..]

Toen ik van baan veranderde moest ik een nieuw jaarplan schrijven voor jaar 2. Had hem eigenlijk op 15 september moeten inleveren, maar is eind oktober geworden. Nooit iets over gehoord :') Scheelde wel dat ik jaar 2 al had ingeleverd bij mijn oude baan, dus in feite was het een update.

Maar een nieuwe baan dus :o do tell
Hmm ja ik wil best een jaarplan schrijven op basis van de klanten bij mijn oude werk, maar dat voegt ook niet veel toe denk ik. :')

En DM :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_167898385
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
Een nieuwe generatie neemt het topic over *pikt traantje weg O+

Lijkt mij dat er elk jaar een nieuwe generatie zich meldt in dit topic. :)
  donderdag 5 januari 2017 @ 12:47:11 #191
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_167898955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 10:42 schreef jeffrey777 het volgende:

[..]

Hoeveel ik doe valt wel mee, de International Baccalaureate cursus is deel van mijn pakket op school, verder heb ik nog rijlessen, pianoles en verschillende scheidsrechter cursussen naast school. En voetbaltraining. Dus het kan druk worden, maar ik heb het zo gepland dat ik pianoles en rijles om en om heb, voetbaltraining elke week en de scheidsrechter cursus is 1x per maand. Wanneer ik dan een scheidsrechtercursus heb laat ik de voetbaltraining vallen.

Leuk dat je je BKB diploma gaat behalen, waarvoor doe je het precies? En hoezo ben je nu al begonnen met je PWS?


BKB is een officieel diploma, het staat mooi op je CV en je krijgt vrijstelling voor het vak Beginselen Boekhouden bij Nyenrode. (En meerdere HBO's).

Ik wil volgend jaar meer tijd overhouden voor mijn eindexamen en evt het BKB diploma als dat dit jaar niet lukt.
[..]

Werkelijk geen idee xD. Voor de International Baccalaureate cursus moeten we een werkervaring op doen in een "English speaking environment". Dus na eerst wat mails rondgestuurd te hebben naar allerlei fotografen (ik hou van fotografie), bijna gescamd te worden door een fotografie workshop naar IJsland, kwam ik de vacature: vrijwilliger boekhouder tegen. In mjin brief naar hen heb ik beschreven dat ik er niks van af weet en dat ik alleen maar een weekje kan blijven, wonder bij wonder willen ze me toch aannemen :) Spijtig alleen dat ik nu twee anderen moet afwijzen, wat toch wel jammer is, want 3 maanden lang ben ik gegaan zonder ook maar één enkele aanname, dan wil er iemand helpen en moet ik hen afwijzen..

[..]

Nou, om een start te maken, je weet mijn naam al (deels), ik neem aan dat je niet FrietOliebolKaas heet.

Anoniempje123, stuur wel even PM
misschien soms
wel
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:10:58 #192
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167899575
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:43 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Hmm ja ik wil best een jaarplan schrijven op basis van de klanten bij mijn oude werk, maar dat voegt ook niet veel toe denk ik. :')

En DM :P
Nee, dat heeft geen zin _O- ze zullen waarschijnlijk zeggen dat je vanaf 01-02 kan beginnen en dat je dan op 15-03 je jaarplan moet indienen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:14 schreef jeffrey777 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat er elk jaar een nieuwe generatie zich meldt in dit topic. :)
Nou, nee. Hooguit een verdwaalde vwo'er die alleen maar wil weten of hij een BMW 3 serie krijgt bij indiensttreding :+

[ Bericht 15% gewijzigd door Maraca op 05-01-2017 13:18:18 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:23:38 #193
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_167899948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:10 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, dat heeft geen zin _O- ze zullen waarschijnlijk zeggen dat je vanaf 01-02 kan beginnen en dat je dan op 15-03 je jaarplan moet indienen.

[..]

Nou, nee. Hooguit een verdwaalde vwo'er die alleen maar wil weten of hij een BMW 3 serie krijgt bij indiensttreding :+
Hahahaha wauw. Krijg je überhaupt een auto als je net begint? Lijkt mij niet toch? Hooguit een vergoeding van het reizen ofzo?
misschien soms
wel
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:25:10 #194
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_167899989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:10 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, dat heeft geen zin _O- ze zullen waarschijnlijk zeggen dat je vanaf 01-02 kan beginnen en dat je dan op 15-03 je jaarplan moet indienen.
Zou prima zijn wat mij betreft. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:26:10 #195
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_167900016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:23 schreef FrietOliebolKaas het volgende:

[..]

Hahahaha wauw. Krijg je überhaupt een auto als je net begint? Lijkt mij niet toch? Hooguit een vergoeding van het reizen ofzo?
Assistenten die vanaf het VWO beginnen krijgen bij Deloitte een UP of een Aygo. :) Heb in mijn begintijd ook niet meegemaakt dat iemand van mijn studie (en dus verschillende werkgevers) geen auto kreeg.
(Als ze een rijbewijs hebben natuurlijk :+)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:27:19 #196
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_167900048
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:26 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Assistenten die vanaf het VWO beginnen krijgen bij Deloitte een UP of een Aygo. :) Heb in mijn begintijd ook niet meegemaakt dat iemand van mijn studie (en dus verschillende werkgevers) geen auto kreeg.
(Als ze een rijbewijs hebben natuurlijk :+)
Oh wat een leuke ontdekking dit. Rijbewijs komt er wel voor augustus 2018
misschien soms
wel
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:28:51 #197
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_167900097
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:26 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Assistenten die vanaf het VWO beginnen krijgen bij Deloitte een UP of een Aygo. :) Heb in mijn begintijd ook niet meegemaakt dat iemand van mijn studie (en dus verschillende werkgevers) geen auto kreeg.
(Als ze een rijbewijs hebben natuurlijk :+)
Alleen bij external audit. Internal audit doorgaans niet :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:30:41 #198
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_167900160
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

Alleen bij external audit. Internal audit doorgaans niet :)
Accountantskantoren zijn toch altijd extern?

Oké dit is misschien een gekke vraag, maar wie controleren de accountantskantoren weer? Hebben ze eigen intern accountants (belangen?!) of doen de kantoren dat van elkaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door FrietOliebolKaas op 05-01-2017 13:31:28 (foutje) ]
misschien soms
wel
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:30:43 #199
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_167900162
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

Alleen bij external audit. Internal audit doorgaans niet :)
Ja oke.
Maar hoevaak zit jij op een andere locatie?

En zijn er uberhaupt mensen die de bachelor volgen en internal audit doen? :o
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_167900627
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2017 13:26 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Assistenten die vanaf het VWO beginnen krijgen bij Deloitte een UP of een Aygo. :) Heb in mijn begintijd ook niet meegemaakt dat iemand van mijn studie (en dus verschillende werkgevers) geen auto kreeg.
(Als ze een rijbewijs hebben natuurlijk :+)
Wat een verschrikkelijke auto's zijn dat zeg. Daar stuur je je accountants toch niet mee op pad? Hahaha
Ik wist wel dat we auto's krijgen, en dat deze niks bijzonders zouden zijn, maar jezus.
Ik laat ze dan liever uitbetalen, combineer dat met wat ik verdien bij de KNVB en Scheidshuren.nl en ik huur wel een eigen auto... xD
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')