abonnement Unibet Coolblue
pi_149549919


Jup, geen TT. Sue me. :6

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 10-02-2015 21:48:11 ]
pi_149553299
Laatste post:

Helaas blijven een aantal 747's ook niet vrij van de nieuwe - spuuglelijke - 'Dolphin'-livery.

PH-BFT die sinds 6 januari in Subang staat:

  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:12:42 #3
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_149554576

Leuk informatief filmpje van de klm
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:44:20 #4
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_149556380
Vliegt KLM met combi's naar Curaqao?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_149559422
Vandaag in de geschiedenis:



- 11 februari 1992: F-16 crash in Hengelo.

J-054, een General Dynamics F-16 Fighting Falcon van de Koninklijke Luchtmacht stort neer in de Hengelose woonwijk Hasseler Es.
De F-16 kreeg motorproblemen bij takeoff en de piloot wilde zo snel mogelijk weer landen op baan 11 van Vliegbasis Twente. Hij koos hiervoor de kortste route en ging hierbij over de woonwijk.
Hier viel de motor in zicht van de baan uit en ging de F-16 neer.
De 23-jarige piloot kon ontkomen met zijn schietstoel maar de F-16 stortte iets voor 10 uur 's ochtends neer in de woonwijk waar het in een plantsoen terecht kwam; bovenop een peuterspeelplaats.
Hierbij scheerde het door de achtertuinen waarbij tuinhuisjes werden verwoest, meerdere woningen raakten (zwaar) beschadigd en een vloog in brand.
De rechtervleugel van de F-16 lag in een keuken(raam) van een van de woningen.
Toch vielen er geen doden of gewonden.
De F-16 was op 29 juli 1988 aan de luchtmacht geleverd.




De crash van de F-16 was lang niet de eerste voor Nederland; sinds de KLU de F-16 in 1979 in gebruik nam waren er al 24 neergestort waarvan 13 boven Nederland waarbij 13 piloten om het leven kwamen.
Alleen al die laatste 2 jaren gingen er 6 F-16's verloren met 3 doden als gevolg.
Een maand eerder was een Nederlandse F-16 neergestort op het militaire oefenterrein Vliehors op Vlieland waarbij de piloot om het leven kwam.

Nederland heeft in totaal 213 F-16's gekocht. Sinds 1979 zijn er 36 F-16's van de KLU afgeschreven. Momenteel beschikt de KLU over 68 F-16's. De meeste zijn verkocht, 13 zijn gesloopt en 10 staan ter display.



- 11 februari 2002: De eerste vlucht van de Airbus A340-500 boven Toulouse door F-WWTE.
De A340-500 werd gepresenteerd als het vliegtuig met de grootste vliegbereik; volgeladen haalt de A340-500 bijna 15.000 kilometer; genoeg voor een non-stop vlucht van Londen naar Perth.
(retour moet wel een techstop vanwege tegenwind)

Landing na de eerste vlucht:


De -500 heeft in vergelijking met de 'standaard' -300 een 4.3 meter langere romp, 3.15 meter grotere spanwijdte, grotere horizontal stabilizer en kleinere vertical stabilizer (staart).
De brandstofcapaciteit werd met 45% vergroot van 148.000 liter naar 215.000 liter en de maximum takeoff weight (MTOW) werd met 34% vergroot van 277 ton naar 372 ton.
Om dit gewicht op te kunnen vangen werd het landingsgestel veranderd van 3 bogies met 4 wielen buiten en 2 midden naar 3 bogies met op elke bogie 4 wielen.
Ook ging de cruisesnelheid iets omhoog en de motoren werden de krachtigere Trent 500's.

Op 13 oktober 2006 vloog de A340-500IGW (Increased Gross Weight) voor het eerst.
Deze versie heeft een sterkere romp, groter brandstofcapaciteit (222.000 liter) en de MTOW ging naar 380 ton.

Toch is de markt voor een dergelijke toestel erg klein en in februari 2006 kwam de Boeing 777-200LR op het toneel. Dit toestel vliegt verder dan de A340-500IGW, kan tegelijk meer passagiers én cargo beneden meenemen en verbruikt op een vergelijkbare vlucht zo'n 20% minder brandstof.
In totaal zijn er dan ook maar 36 A340-500's gebouwd.

Vandaag zijn er nog maar enkele in gebruik:
- 3x Emirates (A6-ERB, A6-ERE, A6-ERJ) die ze vooral op inzet. EK zet ze in op korte vluchten zoals Algiers, Athene en Kuweit.
- 4x Etihad (A6-EHA t/m A6-EHD) die ze op diverse steden inzet.
- 2x Azerbaijan Airlines (AZAL) (4K-AZ85, 4K-AZ86) die ze hoofdzakelijk tussen Baku en New York/Beijing inzet.
- 2x Arik Air (CS-TFW, CS-TFX) die ze vanaf Lagos respectievelijk naar New York en Londen inzet.
Daarnaast heeft Qatar er nog een als regeringstoestel (A7-HHH), Koeweit heeft er 2 (9K-GBA en 9K-GBB) en Algerije (7T-VPP).

Dit zijn de enige 15 toestellen die nog rondvliegen. Zowel Emirates als Etihad faseren het type dit jaar nog uit (Zo ging afgelopen vrijdag A6-ERI naar Tardes, Frankrijk), AZAL vliegt er nog maar 2 jaar mee rond en Arik Air heeft orders voor 2 747-8i en 7 787-9 in bestelling staan die als vervanging kunnen dienen; maar het is twijfelachtig of die ooit geleverd gaan worden.
Volgend jaar zullen op deze dag dus nog maar hooguit 4 commerciële vluchten uitvoeren en in totaal 8 rondvliegen. Kleine kans dat enkele kisten nog voor VIP-gebruik zullen worden verbouwd.

F-WWTE werd in 2004 als A6-ERF aan Emirates geleverd en werd in mei 2013 uit de vloot gehaald en werd op de luchthaven van Ras Al Khaimah opgeslagen waar het ondertussen gesloopt wordt.
(Foto van november 2014)


[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 11-02-2015 13:00:26 ]
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:30:25 #6
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149560050
Toch blijft de A340 mijn favoriete vliegtuig op langere afstanden, door de 2-4-2 stoelindeling :Y Iberia gebruikt ze nog altijd naar Zuid Amerika *O* Dan wel zonder PES, maar tenminste ook geen vreemde, vervelende, dikke, stinkende en zwetende mensen naast je :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 11 februari 2015 @ 01:16:22 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149560645
Ik vind het ook een zeer vet toestel. Helaas zal ik er wel nooit inzitten gezien de uitfasering.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 11 februari 2015 @ 02:43:35 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149561348
Arik Air heeft de 787-8 orders al vervangen door 777-300ER's.
pi_149574908
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat:
- De gemiddelde klant liever een 787-9 heeft
- vanwege de grote vraag naar 789's er een soort 'overloop' naar 777's is ontstaan. Het prijsniveau in relatie tot de overgang naar een nieuw model speelt hier ook een rol.
--
pi_149581848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:44 schreef Woods het volgende:
Vliegt KLM met combi's naar Curaqao?
Onder andere.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 02:43 schreef leolinedance het volgende:
Arik Air heeft de 787-8 orders al vervangen door 777-300ER's.
Maar nergens is dat bevestigd.
Boeing heeft geen orders staan voor 77W's van Arik maar wel de 787's en 747's.

Het is uiteraard maar wel zeer de vraag of en wat er geleverd gaat worden. :+
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:47 schreef inkjet het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat:
- De gemiddelde klant liever een 787-9 heeft
De 787-8 was eerder beschikbaar dan de -9. Nu de -9 beschikbaar is heeft die toch wel een aantal voordelen boven de -8 (net wat meer passagiers, meer cargo-capaciteit, grotere range en per stoel gerekend efficiënter.).
quote:
- vanwege de grote vraag naar 789's er een soort 'overloop' naar 777's is ontstaan. Het prijsniveau in relatie tot de overgang naar een nieuw model speelt hier ook een rol.
Leg uit?

Straks zowel nieuwe afleveringen van Luchthaven 24/7 (20:40 - 21:10 uur op Een) en Bangkok Airport (21:00 - 22:00) uur.
Gaan respectievelijk over Brussel Airport en...ehm...Bangkok geloof ik...
Die laatste valt tegen; heb ik nauwelijks bekeken.

[ Bericht 44% gewijzigd door Iemand91 op 12-02-2015 00:22:17 ]
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:02:18 #11
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_149606463
quote:
Transavia breidt vloot uit met extra Boeing 737-800’s

SEATTLE - Transavia heeft bij Boeing een order geplaatst voor zeventien toestellen van het type 737-800 Next-Generation. De deal, met een cataloguswaarde van 1,6 miljard dollar, omvat tevens opties op drie extra vliegtuigen. Dat maakte Boeing donderdag bekend. De toestellen zijn besteld met het oog op de groeiplannen van het dochterbedrijf van Air France-KLM.

Met name in Frankrijk zal Transavia de komende jaren flink uitbreiden. De vloot groeit van vijftien tot zo’n veertig toestellen in 2020. Ook in Nederland wil Transavia groeien tot veertig vliegtuigen, zo meldde de maatschappij vorige maand. Op dit moment beschikt de maatschappij over een gecombineerde vloot van 45 Next-Generation 737’s, voornamelijk 737-800's.

Transavia-topman Bram Gräber prijst de "ongeëvenaarde" efficiëntie en betrouwbaarheid van de Next-Generation 737. De maatschappij vliegt al sinds eind jaren negentig met Boeing 737-800’s. Al veel langer is Transavia Boeing 737-klant. De maatschappij nam al in de jaren zeventig haar eerste 737-200 in gebruik, en vloog sindsdien onafgebroken met het type.
Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.
pi_149606829
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:02 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.
Duurder, langere wachttijd, hoewel het een 737 is toch een iets ander 'type' dan de -800 dus weer nieuwe systemen, manuals etc :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149607404
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:37 schreef Iemand91 het volgende:

Leg uit?

Wat ik bedoel is dat er 777's worden besteld door klanten die waarschijnlijk eerder een 789 zouden willen maar gezien de levertijd voor de triple kiezen. Omdat er een nieuwe 777 aankomt en Boeing de productielijn ondertussen in bedrijf wil houden is dat interessant.

Ik sta geheel open voor discussie over dit onderwerp ;)
--
pi_149607442
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:02 schreef Sunri5e het volgende:

Vreemd dat ze niet voor de MAX gaan.
Er stonden al een stel 738's in bestelling voor Transavia, de HSK, HSM, HSN, HSO en HSQ.
--
pi_149607651
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:46 schreef inkjet het volgende:
Wat ik bedoel is dat er 777's worden besteld door klanten die waarschijnlijk eerder een 789 zouden willen maar gezien de levertijd voor de triple kiezen. Omdat er een nieuwe 777 aankomt en Boeing de productielijn ondertussen in bedrijf wil houden is dat interessant.

Ik sta geheel open voor discussie over dit onderwerp ;)
Oh zo. Weet zo niet zo een maatschappij die dat heeft gedaan (en ook geen zin om na te kijken) maar zou best kunnen.

Plus de 777-300ER is nu natuurlijk goedkoper dan ooit, helpt ook mee.
  donderdag 12 februari 2015 @ 19:18:01 #16
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149608564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:54 schreef Iemand91 het volgende:
Plus de 777-300ER is nu natuurlijk goedkoper dan ooit, helpt ook mee.
Nah, doe mij er dan maar eentje, leuk met Tipica Reizen logo erop :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_149615107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:18 schreef flipsen het volgende:

[..]

Nah, doe mij er dan maar eentje, leuk met Tipica Reizen logo erop :P
Ach en dan krijg je de rekening voor het aftanken ;)
--
pi_149631638
PH-BVN heeft gisteren haar eerste vlucht gemaakt:




(Donkerblauwe kleur van de engine nacelle lijkt me tijdelijk.
Donkerblauw is geen onderdeel van nieuwe livery en de linkermotor is gewoon wit)
pi_149638843
Er staan nu twee A-10 Warthogs op Schiphol, omdat er eentje een voorzorgslanding moest maken.

http://www.nu.nl/binnenla(...)egtuig-op-schiphol-6
pi_149659685
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149665212
A-10 Thunderbolt maakt noodlanding uit voorzorg op Schiphol.

Had vandeweek al ergens gelezen dat er een stuk of wat naar Duitsland zouden gaan een dezer dagen. Daar zijn ze dus.
pi_149669100
Mensen het spijt me; ik ben weer iets te enthousiast geweest voor de post van morgen.
Het werd *iets* uitgebreider dan ik had verwacht. :@

Als je het morgen leest snap je denk ik wel waarom, ik hoop dat jullie het niet erg vinden...
pi_149669790
Ik denk niet dat iemand dat erg vindt hier ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149678544
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik denk niet dat iemand dat erg vindt hier ;)
:D

D-ABYT is op dit moment bezig met haar allereerste (test)vlucht: http://www.flightradar24.com/5871123




Het is veel wit maar toch; het ziet er wel heel erg mooi uit IMHO.
Ik geloof een van de weinige livery's die de laatste tijd zijn gekomen waar nagenoeg iedereen positief over is. :P




KLM zou in 2019 écht een 747 in retro-livery moeten doen. :Y



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 15-02-2015 00:56:38 ]
pi_149678728
Met liveries is het wat mij betreft inderdaad 'less is more'. Gewoon een paar mooie strakke lijnen en geen tierlantijnen en kleurenschema's. Ik ben wellicht wat biased richting KLM, maar ben altijd fan geweest van de 'simpelheid' van hun liveries. Erg zonde is dus ook de weg die ze nu inslaan... :)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')