abonnement Unibet Coolblue
pi_149545365
quote:
Australië doet mee aan Eurovisie Songfestival

"And the twelve points from Australia go to...." Hè? Australië op het Eurovisie Songfestival? Ja, Australië. 'Down Under' mag dit jaar voor één keer meedoen, heeft de ESF-organisatie besloten ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van het songfestival.

Omdat het om een eenmalige deelname gaat, is Australië direct geplaatst voor de finale in Wenen en hoeft het land niet mee te doen aan de voorrondes in de halve finale.

Stemmen

De keuze is volgens organisator European Broadcasting Union op Australië gevallen, omdat het songfestival in dat land zeer populair is. En het Australische SBS is lid van de EBU.

Er wordt bekeken hoe het Australische publiek kan stemmen. In het land is het namelijk ochtend ten tijde van de finale. De stemmen van het publiek moeten voor 50 procent meetellen in het totaal, de andere helft wordt bepaald door een professionele jury.

Wel is al duidelijk dat de Australiërs ook mogen stemmen in de halve finales. En de andere 39 deelnemers kunnen op de Australische act stemmen.

Wat als de Aussies winnen?

Mocht het land onverhoeds het songfestival winnen, dan verhuist het circus volgend jaar niet naar Sydney, Canberra of Melbourne. Besloten is dat het ESF dan in een land in Europa wordt georganiseerd. Wel mag Australië dan nog een keer een deelnemer afvaardigen.

Zou Kylie Minogue zich geroepen voelen. Of Nick Cave? De Australiërs zelf bepalen wie 'Down Under' in Wenen gaat vertegenwoordigen, zegt de ESF-organisatie. Als dat maar voor 16 maart duidelijk is, want dat is de deadline voor de inschrijving van deelnemers.
Australie doet dit jaar mee met het songfestival ivm 60 jaar, ik ben benieuwd hoe de uitzending en stemmen gaat ivm tijdverschil.

Is dit de eerste stap richting worldvisie songfestival?

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 10:37 schreef Neincraft het volgende:
Het nummer is bekend gemaakt! Het is Tonight Again geworden.



[ Bericht 11% gewijzigd door Peter op 17-03-2015 21:33:39 ]
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 18:19:51 #2
375570 crew  Cyan9
pi_149545474
Ik las het en ik dacht echt aan alle mogelijke manieren waarop dit een grap zou kunnen zijn, maar het is gewoon echt waar. Nu nog Kylie Minogue regelen. :D

Meer info: http://www.eurovision.tv/(...)ial&campaign=Twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_149545481
Ik vind het eigenlijk een vorm van competitievervalsing.

Om het in voetbaltermen te omschrijven... Jong Ajax, Jong PSV of Jong FC Twente die meedoen aan de Jupiler League
pi_149545491
Het wordt gebracht als een eenmalig iets maar ik vind eerlijk gezegd geen geweldig initatief, het zou toch enkel tussen EBU-leden moeten gaan... 27 liedjes in de finale is ook krankzinnig veel

Edit: Oh ze horen bij de EBU, maar dan nog, het voelt een beetje onnatuurlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_149545652
Ik moet zeggen dat ik het Australië wel gun. Het ESF leeft daar enorm ^O^

Maar laat dan 8 of 9 landen per halve finale doorgaan, want een finale van 27 liedjes wordt wel een erg lange zit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_149545763
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:19 schreef Cyan9 het volgende:
Ik las het en ik dacht echt aan alle mogelijke manieren waarop dit een grap zou kunnen zijn, maar het is gewoon echt waar. Nu nog Kylie Minogue regelen. :D

Meer info: http://www.eurovision.tv/(...)ial&campaign=Twitter
Het zou wel een erg vroeg geplante 1 april-grap kunnen zijn ;)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_149545798
Dus als Australie wint is het ESF het jaar daarop in Sydney, Melbourne of Canberra ? en is het dan geen eenmalig iets ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 18:31:58 #8
375570 crew  Cyan9
pi_149545831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:31 schreef TLC het volgende:
Dus als Australie wint is het ESF het jaar daarop in Sydney, Melbourne of Canberra ? en is het dan geen eenmalig iets ?
Als ze winnen wordt het nog steeds in een Europees land gehouden, Australië mag dan alleen nog wel een keertje extra meedoen. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_149545912
Ze zitten bij de EBU, dus mogen iemand afvaardigen. Geen probleem, welkom Australië :)

Ook niet erg dat dit land meedoet, want het is een van de weinige landen buiten Europa dat met populaire muziek in eigen land zou scoren op het eurovisiesongfestival. Europa zit niet te wachten op mariachimuziek, J-pop of Afrofunk :)
pi_149546089
Be-lache-lijk dat ze meteen zijn toegelaten tot de finale. Kots op Australië
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_149546219
Trijntje kan dus op tournee door Australië om stemmen te proberen te winnen :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_149546284
Waarom ook niet? Laat ze toch eenmalig meegenieten door ze gelijk door te sturen naar de finale. Ik gun ze het enorm; het festival leeft daar al meer dan 30 jaar.

Ik vind het net zo (on)eerlijk als de andere landen die gelijk door mogen naar de finale. Allen hebben ze een goede reden vind ik.
pi_149546304
Ben niet bepaald enthousiast.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:20 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt gebracht als een eenmalig iets maar ik vind eerlijk gezegd geen geweldig initatief, het zou toch enkel tussen EBU-leden moeten gaan... 27 liedjes in de finale is ook krankzinnig veel

Edit: Oh ze horen bij de EBU, maar dan nog, het voelt een beetje onnatuurlijk
Dit :{
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 februari 2015 @ 18:47:29 #14
163650 Greys
pi_149546320
HEEL tof voor ze (en alle fans daar!) mogen meedoen, maar ik snap alleen de keuze niet dat ze direct in de finale mogen!? Waarom dan niet gewoon volgens de eerlijke regels tijdens het festival?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_149546692
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:47 schreef Greys het volgende:
HEEL tof voor ze (en alle fans daar!) mogen meedoen, maar ik snap alleen de keuze niet dat ze direct in de finale mogen!? Waarom dan niet gewoon volgens de eerlijke regels tijdens het festival?
De organisatie wil natuurlijk een enorme hype creëren(¤¤¤¤¤¤/AU$$$$), en dat wordt nogal verpest als ze in de voorronde worden uitgeschakeld door Letland en Macedonië enzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_149546797
Leul toch, niet ze moeilijk doen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 februari 2015 @ 19:05:15 #17
163650 Greys
pi_149546982
Ach ja en het is maar voor één keer. Kennelijk.

Ik gun het die fans wel heel erg want ik heb enorm genoten van de filmpjes vorige keer over Australië en hoe ze het daar beleven O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_149547302
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:44 schreef Fred_B het volgende:
Trijntje kan dus op tournee door Australië om stemmen te proberen te winnen :)
Gaat weinig verschil maken, vrees ik. :P Teveel Griekse, Ierse, ex-Joegoslavische, etc. immigranten daar.
pi_149548311
Leuke zet. Ben benieuwd!
dag
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2015 @ 20:10:31 #20
368283 ato
pi_149549588
In Australië zijn toch ook veel Nederlanders :-)

Ach ik begin er nu aan te wennen. Maar had eerst ook vraagtekens hierover..
Life can be a bitch, so like it..
pi_149550304
Ik vind het leuk, keer wat anders :P
pi_149550381
Kan Colin Hay dan niet een leuk liedje schrijven en meedoen
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:09:09 #23
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_149551908
Ten eerste zijn het geen EBU-leden maar partners, en ten tweede zitten ze meteen in de finale. Ze mogen wmb meteen opflikkeren.
pi_149552181
Ik vind het ronduit belachelijk. Het Nederlands voetbalelftal doet ook niet mee aan de Afrika Cup of de Azië Cup, ook al besteden we er op tv aandacht aan.
  ESF Reporter dinsdag 10 februari 2015 @ 21:24:21 #25
87554 Cee
Welluk?
pi_149552396
Superleuk, klopt geen sodemieter van natuurlijk maar ik vind het wel schattig. Heb ze er liever in dan sommige andere landen. Sydney 2016.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')