abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:37:52 #1
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_149540720

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
WhoSampled
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB, willem888 & MissLuna voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_149550583
ik zocht een nummer van ongeveer 8 jaar terug ging over een baby van 2 a 3 jaar die moet huilen als hij monsters zag. het was een rustig alternative music dacht ik.
pi_149550794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:36 schreef zedman het volgende:
ik zocht een nummer van ongeveer 8 jaar terug ging over een baby van 2 a 3 jaar die moet huilen als hij monsters zag. het was een rustig alternative music dacht ik.
pi_149551201
quote:
ja dat is hem had het in een film gehoord daarom vroeg ik ernaar.

Thanx. *O*
pi_149564658
Ik zoek een Duits techhouse nummer waar de volgende woorden in voor komen mein will, pill en drill. Heb google al afgezocht maar kan helaas niets vinden
pi_149567534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:23 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Beetje zoeken op trage ragtime muziek :)
Ik heb gezocht, maar alles wat ik vind gaat zo snel, ik ben juist op zoek naar de langzame, zoals in dat stukje van Albatroaz :P ragtime piano is allemaal zo zenuwachtig gepingel vind ik haha. Hopelijk weet je nog meer! Heb wel veel nieuws geleerd over Scott Joplin onder andere :)
Only the strong survive
pi_149570743
Wat is het eerste nummer dat we horen in deze scčne? Doet me denken aan Jonsi & Alex, maar kon het daar niet in de discografie vinden. Ook Shazam en IMDB bieden geen uitkomst, vandaar dat ik het hier vraag.

pi_149576865
Ik zoek een erg bekend nummer, onder andere van de nederlandse radio, het is bijna geheel in het frans gezongen en de enige tekst die ik me herinner is iets van; sans de ma life, of zo :P Het refrein ging iets van ooohhhh he-ooohhhh ohhhh :D
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:42:19 #9
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149577804
quote:
99s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:04 schreef Nelvalhil het volgende:
Ik zoek een erg bekend nummer, onder andere van de nederlandse radio, het is bijna geheel in het frans gezongen en de enige tekst die ik me herinner is iets van; sans de ma life, of zo :P Het refrein ging iets van ooohhhh he-ooohhhh ohhhh :D
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_149581211
quote:
:D Thenks! :D ♥♥
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_149585591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 01:14 schreef Nr7 het volgende:

[..]

Het ontbijt van Hans Dorrestijn?

Kan het nummer helaas nergens vinden, alleen een fragment op bol. http://www.bol.com/nl/p/gesmolten-ijsberen/1000004000046504/ (nr 26)

De songtekst van het nummer staat hier: https://www.musixmatch.com/lyrics/Hans-Dorrestijn/Het-ontbijt
Jaaa dat is hem wow hoe wist je dat! Dacht dat ik hem nooit zou vinden. Het is dus niet echt vanuit het perspectief van de moordenaar geschreven, zo herinnerde ik me het wel. Erg bedankt! Ben zeker benieuwd naar de rest :Y)
pi_149595827
-edit-
heb hem al _O_ billies bounce

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 11:11:53 ]
pi_149596714
Ik zoek een of ander oud Amerikaans Country liedje. Ik weet de lyrics ook niet meer anders kon ik het zelf prima googlen.

In het liedje vraagt de zangeres of de begrafenisondernemer langzamer wil rijden of iets in die trant. Ik herinner me iets van "When will these chains be broken" maar dat geeft geen hits.
pi_149624591
Hee iedereen,

Ik zoek een nummer dat heel onbekend en "underground" is, maar wellicht dat iemand hem toch kent.

Het is een rapnummer wat ik zo nu en dan voorbij zag komen op "Dnamc", een zender die korte tijd in Rotterdam en Den haag te zien was. De rapper had in de clip een rode pet op en een rood shirt aan. Hij had een flinke zwarte baard en leek van turkse komaf. Ik weet nog vaag één zin uit het nummer: "Laat die houten klaas maar branden" of iets in die richting. Er was ook nog een Amerikaanse rapper in het nummer te horen, ook met een pet op en een iets kortere baard. Ik twijfel of de "turkse rapper" ook een stukje in het Engels deed.

Dit is alle info die ik nog weet. Als iemand deze weet dan is diegene onsterfelijk!
Frozen
pi_149653314
hoorde net een mix op 3fm, er zat een liedje tussen gemixt dat ik niet weet te plaatsen.

- klinkt als dansplaat
- gezongen door dame
- tekst gaat zo (wat ik kon verstaan):

Baby... [stuk dat ik niet weet] ... my sense is on,.. fire
Baby... [stuk dat ik niet weet] ... I can't explain, I CAN'T EXPLAIN (dit laatste harder en op hogere toon uitgeroepen)

edit... blijkbaar is het zero's request dus uit dat decennium..
pi_149663576
Heeft iemand een idee of dit een cover is? Of dat het een eigen lied is van die muzikant? En als het een cover is ben ik wel benieuwd naar het origineel.

https://www.facebook.com/video.php?v=819343721436448
http://www.panorama.nl/vi(...)e-straatartiest.html

[ Bericht 18% gewijzigd door KolonelBroodje op 14-02-2015 17:46:32 ]
pi_149668215
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
Heeft iemand een idee of dit een cover is? Of dat het een eigen lied is van die muzikant? En als het een cover is ben ik wel benieuwd naar het origineel.

http://www.panorama.nl/vi(...)e-straatartiest.html
Sorry, je link werkt niet bij mij, heb je geen link van youtube of zo?
pi_149668603
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry, je link werkt niet bij mij, heb je geen link van youtube of zo?
https://www.facebook.com/video.php?v=819343721436448 En zo dan? Ik krijg het niet op youtube te voorschijn helaas.
pi_149668767
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:46 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/video.php?v=819343721436448 En zo dan? Ik krijg het niet op youtube te voorschijn helaas.
Sorry, ik krijg een bericht: 'deze inhoud is momenteel niet beschikbaar'
Ik probeer ook verder te zoeken.
pi_149669002
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry, ik krijg een bericht: 'deze inhoud is momenteel niet beschikbaar'
Ik probeer ook verder te zoeken.
Vreemd, ik kan het zelf wel aanklikken via die linkjes. Als je op facebook naar panorama zoekt, dan is het het (op dit moment) 4e bericht van hun over de multitaskende straatartiest met als titel: 'Het Klinkt nog best goed!'

Maar op die manier is het al best veel moeite om het even op te zoeken.
pi_149669063
Ja, het ligt ook aan mij, ik wil mijn browser niet updaten.
Misschien dat iemand anders je kan helpen.
  zondag 15 februari 2015 @ 10:31:54 #22
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_149686989
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
Heeft iemand een idee of dit een cover is? Of dat het een eigen lied is van die muzikant? En als het een cover is ben ik wel benieuwd naar het origineel.

https://www.facebook.com/video.php?v=819343721436448
http://www.panorama.nl/vi(...)e-straatartiest.html
Als ik de reacties onder de YT videos volg, dan lijkt het een eigen lied van 'Mr Orkester':

Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_149689056
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:31 schreef kaassouffle het volgende:

[..]

Als ik de reacties onder de YT videos volg, dan lijkt het een eigen lied van 'Mr Orkester':

Thanks! Dat lijkt er wel op, jammer.
pi_149690942

Iemand?
  zondag 15 februari 2015 @ 14:13:56 #25
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_149691717
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')