abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 februari 2015 @ 19:25:25 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149517181


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.








Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | © 2012-2014 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 9 februari 2015 @ 19:26:40 #2
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149517230
Preview Jiayu S3

Vandaag is het tijd om een model van één van de meest besproken onbekende Chinese Smartphone merken te bespreken.

Welk merk is dat hoor ik je zeggen? Nou, zoals je kan raden aan de hand van de titel: Jiayu.
Jiayu heeft voor mij wel een speciaal plekje, dit omdat het mijn eerste Chinese smartphone was.

Introductie

Allereerst moeten we voor mijn ''liefde'' voor dit merk even terug in de tijd. En wel naar Juli 2012;
In dit jaar kwam ik via de user Shiznuts op FOK! de Jiayu G2 tegen. Hij schreef een op FOK! een review over dit toestel. Na het lezen van zijn review heb ik dit toestel besteld (toen kon dat nog alleen via Taobao :D).

Toen deze binnen kwam was er toch een soort WOW-factor; voor 150 euro zo'n toestel met dit scherm (IPS) en deze snelheid?! De toestellen die in Nederland voor deze prijs verkrijgbaar zijn draaiden veelal op de Qualcomm MSM7227. In vergelijking met deze en vergelijkbare processoren voelde de MTK6575 veel sneller aan!

Ik was verkocht, de bang for buck (en DualSim) waren grote voordelen boven de toestellen die lokaal werden aangeboden. Zo ging natuurlijk de eeuwige zoektocht verder. Totdat...

Jiayu met de Jiayu G3 op de proppen kwam. Mensen die interesse hadden in de G3 weten het wellicht nog wel: Uitstel, uitstel en nog meer uitstel. En toen de toestellen eenmaal geproduceerd werden was dit maar mondjesmaat. Uiteindelijk heeft iedereen die dit toestel waarschijnlijk wel kunnen bestellen maar wat heeft het lang moeten duren. Maar het was het wachten waard.
Natuurlijk heb ik de G3 toen ook onderworpen aan een review: productreview: Jiayu G3 Zwart review door RobertowNL

Ondertussen heeft deze review ruim 37.000 views. Dit geeft waarschijnlijk wel aan hoe populair het toestel wel niet was.

Na de (vrij) succesvolle G3, kwam de G4, ook een toestel dat populair, slecht beschikbaar was, (soms) een brakke GPS had maar toch die gunfactor had. Ook dit toestel is enorm poplulair geweest en heeft zodoende ook een aantal Chipset upgrades mogen ontvangen (laatste versie G4S).

Terug naar het heden, ondertussen in Jiayu naar verschillende omzwervingen aangekomen bij de S serie (begonnen met de S1 en S2). Binnen deze S-serie is sinds kort en nieuwe telg; de Jiayu S3.

Deze Jiayu S3 lijkt op papier weer de zelfde sweetspot te hebben als de Jiayu G2, G3 en G4:












SOC (System on a Chip):
Fabrikant: MediaTek

CPU:
Ontwikkelaar: ARM
Structuur: Cortex A53
Rekenkernen: 8
Kloksnelheid: 1.7GHz

GPU:
Ontwikkelaar: ARM
Structuur: Mali-T760 MP
Rekenkernen: 2
Kloksnelheid: 700MHz

Modem/connectiviteit:
2G Netwerk: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Netwerk: WCDMA 850/2100
4G Netwerk: FDD-LTE: B3 (1800MHz), B7 (2600MHz), B20 (800MHz)
4G Netwerk: TDD-LTE: B39, B40, B41
Maximale snelheid: 75 Mbps up / 150 Mbps down
Sim: Dual-sim 4G / Dual standby (Max 1 gelijktijdig in gebruik)
WIFI: B/G/N/AC
Bluetooth: 4.1
Locatiebepaling: Ja, GPS, GLONASS, BDS
FM: Ja
NFC: Nee (alleen 3GB model)

Geheugen
[List][li]RAM: 2GB
Flash: 16GB
Beschikbaar: 12,45GB
Micro SD: Ja, tot 64GB

Scherm
Formaat:5.5 inch / 13,97 cm
Resolutie: 1080x1920 pixels (~401 PPI)
Techniek: LCD - IPS
Glas: Corning Gorilla glass 3
Multitouch: 10 punten

Camera
Back: Sony F2.0 IMX214 sensor (13MP)
Flash: Ja, dualflash achter
Front: 5MP Samsung F2.4, 84.33° wide-angle

Sensors
Gyroscoop: Ja
3D kompas: Ja
Zwaartekrachtsensor: Ja
Nabijheidssensor: Ja
Lichtsensor: Ja

Afmetingen & gewicht
Formaat: 15.2 x 7.55 x 0.89 CM (LxBxH)
Gewicht: 158 gram[/li]

Batterij
Capaciteit: 3.000-3.100 mAh
Voltage: 3.7V
Watt uur: 11.1Wh

Software
Android: 4.4.4

Overige:
Audio: losless bluetooth audio

Luidspreker: Ja, dual backspeaker
3.5mm jack: Ja
USB: Micro USB v2.0, USB OTG (On-the-go)

En dat alles voor 899 Yuan (+-$145) voor het 2GB model, en 999 Yuan (+-$160) voor het 3GB model. Natuurlijk zijn dit niet de prijzen die wij hier gaan betalen. Hier komen nog verzend en handelingskosten overheen. Door deze kosten zal het toestel ergens tussen de $170-190 kosten.

Gezien de specificaties is dat nog steeds geen slechte deal natuurlijk ;). Genoeg reden voor mij om hem te bestellen. Dat bestellen heb ik gedaan bij deze seller op Aliexpress.

Ik kan zeggen dat ik al best wat orders heb geplaatst bij veel verschillende Chinese webwinkels, maar dit was toch wel 1 van de betere ervaringen. Simon reageerde binnen een dag op zijn mail en ook zeer snel op Skype. Met de service lijkt het dus zeer goed te zitten, daarnaast bied de verkoper een extra FedEx service aan, waardoor je pakket vanuit de UK wordt verzonden. Tevens is dit adres het retour adres, waardoor eventuele retouren en/of garantieperikelen goedkoper worden.

Ook de aftersales lijken prima, hij bood zelfs aan om een handleiding en tools te geven omdat Playstore niet geherinstalleerd stond op deze versie. Dit heb ik niet eens zelf aangegeven, hij vroeg zelf wat ik van het toestel vond en of ik problemen ondervond. Dit is de eerste keer dat dit (gemeend) gevraagd is!

De eerste ervaringen
Nu heb ik afgelopen week de Jiayu S3 dus ontvangen! Tijd om mijn eerste ervaringen (voor de later volledige review) te delen...

Unboxing
Allereerst de Unboxing; het toestel dat ik heb besteld is de Chinese uitvoering. Op de geherinstalleerde ROM, lader en het doosje na is deze identiek aan de internationale uitvoering.
De meerprijs is mijn inziens wel flink, dus het loont best om de Chinese versie te kopen.

Allereerst het doosje, waar de Jiayu G2, en G3 in het begin nog in een lunchbox kwamen zit de S3 in een doosje van karton.



Foto's: Doosje

In het doosje vinden wij vervolgens de volgende dingen:


Foto: Inhoud

- Lader 5V 1A
- Laadkabel
- Boekje / garantiecertificaat (getekend op 20-1-15)
- 2 Screenprotectors
- Als extraatje een OTG en EU --> US plug

Daarnaast zit in de doos natuurlijk het toestel zelf:






Foto's: De Jiayu S3

Het toestel ziet er niet heel erg spannend uit, maar dat kunnen we van meerdere toestellen zeggen.
De achterkant ziet er door de glinstering in het plastic wel goed uit. Voor de achterkant van het toestel zijn eventueel verschillende kleuren backcovers verkrijgbaar:


Foto: Achterkantjes Jiayu (Bron: Ejiayu.com)

Zelf heb ik een versie met zwarte achterkant mogen ontvangen. Helaas waren de grijze covers nog niet op voorraad; maar deze zijn eventueel wel los te bestellen.

Daarnaast zit er bij het nemen van deze foto's al een screenprotector op het toestel. Deze glazen protector voelt glad aan en past perfect op het toestel.

Vergeleken met de One+ is de Jiayu S3 niet groter (Klik, 2, 3). Dus qua afmetingen lijkt de Jiayu ook prima mee te kunnen.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van het toestel lijk in eerste instantie meer dan voldoende. Het toestel voelt solide aan en is prettig om beet te houden. Het grootste nadeel na ongeveer een week gebruik is wellicht power en volumeknopjes, deze kan je wellicht als wat "scherp" ervaren.

Het toestel lijkt geen kraakjes en kiertjes te hebben. In eerste instantie dus op dit gebied een ruime voldoende. Het scherm lijkt in eerste instantie ook wel redelijk, natuurlijk zijn de kleuren niet perfect maar dat kan je van een toestel van 180 dollar ook niet verwachten (iemand met de benodigde apparatuur die het eens voor mij wil meten O+ ?)

De speakers van mijn model lijken ook wel redelijk, zowel die van de voor als aan de achterkant. Deze laatste heeft wel een kleine vervorming op maximaal volume.

Interface & ervaringen

Dan de interface, standaard kwam het toestel zonder Play store en met de nodige Chinese toevoegingen. Niet gek voor een toestel bedoeld voor de Chinese markt natuurlijk.
Gelukkig is er ondertussen een (officiële) ROM met Play store beschikbaar. Onder het kopje ROM flashen kan je een (korte) uitleg vinden over hoe je de ROM met Play store kan flashen.

De interface van Jiayu bevat een aangepaste launcher (met thema's), en een aangepast menu.
Verder bevat het veel van de standaard MTK tweaks met betrekking tot dual-sim.


Screenshots: Standaard interface

In de standaard interface zitten 2 'harde' widgets, op deze pagina's kan je zelf geen widgets plaatsen. Deze zijn overigens makkelijk te verwijderen via het menu:


Screenshot: Menu en thema's

Naast de standaard interface zijn een aantal andere interfaces te kiezen via de thema kiezer. Deze veranderen het uiterlijk van de app icoontjes en het menu. Er zijn diverse thema's te kiezen. Zelf gebruik ik momenteel 'system'. Maar mocht je uiteindelijk meer icoontjes of andere aanpassingen willen doen dan ben je wel overgeleverd aan een andere launcher.

Binnen de ROM zijn een aantal handige features te vinden. Zo zijn er (de normale) uitgebreide snelle instellingen.

Screenshots: Snelle instellingen

Daarnaast zijn er ook (extra) snelle instellingen, deze kan je oproepen met een swype van de onderrand naar boven. Naar mijn mening een handige instelling die makkelijk met 1 hand te bereiken is.

Screenshot: Snelle instellingen 2

In de latere review zal ik later terugkomen op de instellingen die in het menu te vinden zijn. Hieronder kan je hier al wel een aantal screenshots van vinden:






Screenshots: Menu

Data, WIFI, GPS
Dan het bereik, de data en GPS. Natuurlijk niet geheel onbelangrijk bij een telefoon ;).

Allereerst de GSM / WCDMA / LTE ontvangst; in de korte tijd dat ik het toestel heb lijkt dit prima te zijn. Beter dan de One+ op het gebied van bereik naar mijn idee. Qua 4G ontvangst lijkt de Jiayu S3 het ook beter te doen dan de Xperia Z (beiden LTE 800), waar de Xperia Z een verbinding van 2 streepjes met een doorvoer van 15-20 mbit opzet krijgt de Jiayu vaak 3 streepjes* en een doorvoer van 25-30 mbit. Ook het bellen gaat goed, de verbinding houdt daarbij ook op plekken waar de andere toestellen moeite hebben even goed/beter stand.


Screenshot: Doorvoersnelheid 4G

Dan WIFI, deze lijkt ook prima. De 5GHz lijkt iets minder sterk dan de 2.4GHz, maar het werkt beiden prima. Ook deze lijkt de verbinding en snelheid prima te lijken benutten. Ook de snelheid lijkt op enige afstand (meer dan) voldoende.

De GPS is natuurlijk altijd een heet hangijzer van toestellen van Jiayu (en MTK). Met intorductie van de Jiayu S3 maakt Jiayu gebruik van een nieuw soort antenne. Deze antenne zou moeten zorgen voor een veel beter ontvangst, ook voor de GPS wordt deze gebruikt.


Screenshots: Eerste fix

Zoals te zien lijkt het met deze nieuwe versie wel (redelijk) goed te zitten op dit gebied. Deze fix was (cold, eerste keer) binnen 30 seconden gevonden. De tweede keer had ik binnen 10-13 seconden een fix met de volgende resultaten:

Screenshots: Tweede fix

Wat hier wel opvalt is dat er alleen GPS satellieten te vinden zijn, GLONASS, Beidou (alleen Azië) ontbreken bij het zoeken. Beidou is natuurlijk niet beschikbaar, maar GLONASS zou toch te vinden moeten zijn?

Zal de komende tijd de GPS nog uitgebreider testen, de resultaten komen terug in de volledige review.
De eerste conclusie met betrekking tot de GPS is dat navigatie wel moet werken, of exactere doelen zoals tracking en geocaching gaan werken is nog even afwachten.

Camera
Dan de Camera, ook hier kom ik later op terug. Maar allereerst wat kiekjes in het schemer. Zeker niet indrukwekkend maar het zijn snelle snapshots in het schemer.






Kiekjes in het schemer. Banana for scale.

Front:

Foto frontcamera, wederom in het schemer

Ik zal morgen even wat nieuwe foto's maken en plaatsen (en daar wat meer tijd voor nemen ;)).

Eerste (voorzichige) conslusie

Dan is het tijd voor een eerste (voorzichtige) conclusie naar een kleine week:

- Camera lijkt matig in eerste instantie.
- Snelheid is prima (apps installeren gaat zeer snel, alles lijkt prima snel en stabiel te draaien)
- Firmware heeft de nodige aanpassen
- Bouwkwaliteit is prima
- Batterij (70% na 7 uren licht gebruik).
- Bereik van WIFI en 4G/3G/GSM is prima
- GPS lijkt redelijk te zijn

Natuurlijk ga ik deze gegevens nog uitbreiden en aanvullen voor mijn volledige review.
Mocht je dingen getest willen zien, aanvullingen hebben of andere tips dan hoor ik dit graag!

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 09-02-2015 19:34:55 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149517443
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:26 schreef RobertNL het volgende:
Preview Jiayu S3
Mooie review preview.. De voorbeeld foto's zien er inderdaad niet heel spectaculair uit, maar ziet er verder wel goed uit.

Je html taggs werken trouwens niet bij de specificatielijst ;) gefixt zie ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door tharonny op 09-02-2015 19:38:30 ]
  maandag 9 februari 2015 @ 19:36:02 #4
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149517553
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:32 schreef tharonny het volgende:

[..]

Mooie review weer. De voorbeeld foto's zien er inderdaad niet heel spectaculair uit, maar ziet er verder wel goed uit.

Je html taggs werken trouwens niet bij de specificatielijst ;) gefixt zie ik.
Preview :P. De review komt nog ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 20:01:37 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_149518549
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:05 schreef rene90 het volgende:
Kogel door de kerk, elephone p6000 besteld bij gearbest voor 135 dollar.
ben benieuwd. Zat er ook nog naar te kijken vanwege de superbatterij (datheeft deze toch?). Maar mijn walsungkingkong doet het helaas nog goed :')

Waarom staat er op deze site http://www.elephone.hk/p6000.html een plaatje van WoW bij? Als je dat er op kunt spelen koop ik hem meteen _O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 9 februari 2015 @ 20:14:59 #6
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149519047
Hahaha.. gewaagde TT. ;)

De Jiayu S3 bevalt me vooralsnog behoorlijk. Mooi scherp scherm (ook geen verstand van de kleuren en contrast...ook geen ervaring met amoled, dus kan het daar niet mee vergelijken) en echt supersnel. BT en GPS lijken het vooralsnog prima te doen, batterij houdt het lang genoeg uit en tja.. hij voelt gewoon erg goed aan.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 9 februari 2015 @ 20:24:01 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149519389
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:14 schreef Dromer het volgende:
Hahaha.. gewaagde TT. ;)
De TT klopt ergens (momenteel) wel, bedoel Qualcomm gebruikt ook cortex A53. Enige verschil is nog de GPU en tja, alhoewel veel daar op draait denk ik dat GPU hier van ook prima capabel is.
Zie net deze post, die onderbouwt dat nog wel een beetje:
http://www.gizchina.com/2(...)2-vs-snapdragon-615/
quote:
De Jiayu S3 bevalt me vooralsnog behoorlijk. Mooi scherp scherm (ook geen verstand van de kleuren en contrast...ook geen ervaring met amoled, dus kan het daar niet mee vergelijken) en echt supersnel. BT en GPS lijken het vooralsnog prima te doen, batterij houdt het lang genoeg uit en tja.. hij voelt gewoon erg goed aan.
Klopt. Enige dat wel wat stoort is dat mijn Wear horloge nu al voor de tweede keer disconnect en niet meer wil connecten :P.

De Bluedio i6 daar in tegen (bluetooth ontvanger) werkt meer dan prima :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 9 februari 2015 @ 20:33:27 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149519728
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:24 schreef RobertNL het volgende:
De TT klopt ergens (momenteel) wel, bedoel Qualcomm gebruikt ook cortex A53. Enige verschil is nog de GPU en tja, alhoewel veel daar op draait denk ik dat GPU hier van ook prima capabel is.
Ik bedoel meer dat we geen Mediatek gaan zien bij de bekende grote merken die in het westen verkocht worden. Als ze mede daardoor goedkoper blijven kan ik dat alleen maar toejuichen btw. :)


quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:24 schreef RobertNL het volgende:
Klopt. Enige dat wel wat stoort is dat mijn Wear horloge nu al voor de tweede keer disconnect en niet meer wil connecten .
Hm. Geen last van met m'n LG G Watch. Na het voor de eerste keer pairen met m'n autoradio was hij hem wel even kwijt, maar kreeg meteen een pairverzoek op de watch en daarna is het stabiel gebleven.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 9 februari 2015 @ 20:39:41 #9
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149520034
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:33 schreef Dromer het volgende:
Hm. Geen last van met m'n LG G Watch. Na het voor de eerste keer pairen met m'n autoradio was hij hem wel even kwijt, maar kreeg meteen een pairverzoek op de watch en daarna is het stabiel gebleven.
Nja, nu even update naar de nieuwe ROM gedaan :P (ging nu ik juiste driver heb binnen 2 minuten).
Kijken hoe het dan gaat, nu moest ik de watch (alweer) resetten.

Ben zelf overigens over naar het ronde broertje van de G watch :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149520630
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:01 schreef Karina het volgende:

[..]

ben benieuwd. Zat er ook nog naar te kijken vanwege de superbatterij (datheeft deze toch?). Maar mijn walsungkingkong doet het helaas nog goed :')

Waarom staat er op deze site http://www.elephone.hk/p6000.html een plaatje van WoW bij? Als je dat er op kunt spelen koop ik hem meteen _O-
ach ja, Chinezen zetten van alles neer om reclame te maken :')
mijn g4s werkt ook nog prima, maar je hoeft niet altijd een reden te hebben om iets te kopen natuurlijk :+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 20:53:30 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_149520694
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:52 schreef rene90 het volgende:

[..]

ach ja, Chinezen zetten van alles neer om reclame te maken :')
mijn g4s werkt ook nog prima, maar je hoeft niet altijd een reden te hebben om iets te kopen natuurlijk :+
Nee maar wel geld ;) Die ik heb was dacht ik 60 euro, prima prijs :7
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_149526161
Heeft de G2F al fatsoenlijke concurrentie op de 4~4"3 inch markt? :')
pi_149530845
Gearbest heeft mijn order gratis naar netherlands post shipping gegooid, ze vroeg het toen ik in de chat met haar zat en ze mijn adres wilde checken omdat het fout leek. (ik had bij provincie een puntje gedaan omdat we dat nooit gebruiken in Nederland).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 10 februari 2015 @ 07:42:09 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149530941
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:48 schreef Riot- het volgende:
Heeft de G2F al fatsoenlijke concurrentie op de 4~4"3 inch markt? :')
Weinig tot geen. Wellicht komt er nog een opvolger met mtk 6732 chip dit jaar. Zou niet gek zijn.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 10 februari 2015 @ 08:18:33 #15
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149531280
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nja, nu even update naar de nieuwe ROM gedaan :P (ging nu ik juiste driver heb binnen 2 minuten).
Kijken hoe het dan gaat, nu moest ik de watch (alweer) resetten.

Ben zelf overigens over naar het ronde broertje van de G watch :D
Die is onderhuids toch vrijwel hetzelfde? Hier doet hij het in elk geval nog steeds perfect. Ook als hij met de auto paired, blijft hij netjes verbonden met de LG. Vooralsnog ben ik erg tevreden met dit Mediatekje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 07:25 schreef rene90 het volgende:
Gearbest heeft mijn order gratis naar netherlands post shipping gegooid, ze vroeg het toen ik in de chat met haar zat en ze mijn adres wilde checken omdat het fout leek. (ik had bij provincie een puntje gedaan omdat we dat nooit gebruiken in Nederland).
Ik vul de provincie gewoon in als het een verplicht veld is. Gaat altijd goed.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149532211
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:18 schreef Dromer het volgende:

Ik vul de provincie gewoon in als het een verplicht veld is. Gaat altijd goed.
Doe ik ook. :P Pakketjes altijd aangekomen, men negeert het waarschijnlijk gewoon.
pi_149532419
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 07:25 schreef rene90 het volgende:
Gearbest heeft mijn order gratis naar netherlands post shipping gegooid, ze vroeg het toen ik in de chat met haar zat en ze mijn adres wilde checken omdat het fout leek. (ik had bij provincie een puntje gedaan omdat we dat nooit gebruiken in Nederland).
Heb de indruk dat gearbest standaard PostNL gebruikt. Ik heb hun gevraagd dat net niet te doen aangezien ik daar 1/2 keer voor langs de douane moet passeren. Ze hebben dit netjes veranderd in Hungarian post en dat is toch ook prima bevallen (2 weken verzendtijd, wel pas te tracken vanaf het moment dat het pakje in Budapest was)
pi_149532593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:55 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

aangezien ik daar 1/2 keer voor langs de douane moet passeren.
wat bedoel je hier precies mee? kom er niet helemaal uit. Elk pakketje moet in principe langs de douane / ingeklaard worden. Alleen heb je bij DHL / Fedex / UPS een hogere "pakkans" wat betreft belasting / invoerrechten.
pi_149532991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:05 schreef Kenzi het volgende:

[..]

wat bedoel je hier precies mee? kom er niet helemaal uit. Elk pakketje moet in principe langs de douane / ingeklaard worden. Alleen heb je bij DHL / Fedex / UPS een hogere "pakkans" wat betreft belasting / invoerrechten.
Gaat hem inderdaad over de pakkans (douaneformulier dat ik dus moet invullen, levering vertraagd en evt. extra kost). Via PostNL heb ik van de 5 pakjes er voor 3 een formulier moeten invullen (een BT keyboard van $ 17 waar ik dan wel geen kosten op had, een laptop-batterij van ¤ 22,5 waar ik ¤ 20 kosten heb mogen voor betalen, en een tablet van ¤ 120 waar ik ¤ 40 heb op betaald). Van alle ander pakjes heb ik nog maar 1 maal een inklaringsformulier moeten invullen (ook phones en tablets bij).
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:22:01 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149535284
Gaat dan wel om België en niet om Nederland, daar zit het verschil :P.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149535516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:30 schreef Fasroslis het volgende:
een laptop-batterij van ¤ 22,5 waar ik ¤ 20 kosten heb mogen voor betalen
:o
pi_149536234
Is de Elephone G4 geen leuk telefoontje voor paps / mams en consorten?

79 dollar, 5 inch 720p, mtk6582, 2050 mah, 1gb ram, Bij panda / focal / whatever. Niet een hoog vlieger maar voor 79 dollar...


Staat een uitgebreide review op tweakers
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_149536801
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:01 schreef rene90 het volgende:
Is de Elephone G4 geen leuk telefoontje voor paps / mams en consorten?

79 dollar, 5 inch 720p, mtk6582, 2050 mah, 1gb ram, Bij panda / focal / whatever. Niet een hoog vlieger maar voor 79 dollar...
[ afbeelding ]

Staat een uitgebreide review op tweakers
Iedereen vergeet mijn uitgebreide review...

tweakers.net/productreview/106274/elephone-g4-zwart.html ;)
Prima telefoon inderdaad voor paps en mams
pi_149539275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:22 schreef RobertNL het volgende:
Gaat dan wel om België en niet om Nederland, daar zit het verschil :P.
Inderdaad heb hier nog geen Nederlander over weten klagen dat er een grotere pakkans zou zijn bij PostNL. Maar goed ik ben ook niet de enige Belg die hier rondhangt :)
pi_149542530
Ik weet dat dit het smartphone topic is, maar zijn er ook Chinese dumbphones te krijgen voor nog minder dan een habbekrats? Of zijn die het met de Chinese prijzen niet waard en kan je alsnog beter upgraden naar een budget Chinese smartphone? Concreet ben ik eigenlijk op zoek naar een telefoon voor bijv. festivals/vakantie, waarvan de batterij lang mee gaat en misschien net mee gewhatsappt kan worden.
pi_149543180
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:33 schreef bierjoost het volgende:
Ik weet dat dit het smartphone topic is, maar zijn er ook Chinese dumbphones te krijgen voor nog minder dan een habbekrats? Of zijn die het met de Chinese prijzen niet waard en kan je alsnog beter upgraden naar een budget Chinese smartphone? Concreet ben ik eigenlijk op zoek naar een telefoon voor bijv. festivals/vakantie, waarvan de batterij lang mee gaat en misschien net mee gewhatsappt kan worden.
Zou dan gewoon kijken naar goedkope China smartphone met goede accu. die dumbphones zijn niet heel goedkoop en whatsappen gaat ook lastig.
dus dan zou je moeten kijken naar een THL 4000?
pi_149550488
whoehoeee
Mijn Jiayu S3 met DHL binnen gekregen zonder extra BTW.
Altijd lekker en in 3 dagen ofzo :)!

Heb gewoon de Internationale versie van pandawill binnen gekregen!
Dus met Google apps (en playstore) dus voor geinstalleerd.

Toestel heeft echt een sexy design, en voelt als de slim versie van de G4s aan!






Foto's zijn bagger, ik weet het :P
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:02:35 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149551687
Wat een baggger foto's.
Nee, mooi Engels doosje hoor :P. Kwam dus ook met Internationale ROM lijkt mij. Verschil is oerigens niets behalve het doosje :') (en geinstalleerde ROM).
Als je de goede ROM er op knalt zijn ze identiek; kan je dus prima een Chinese versie nemen als ze goedkoper zijn :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:18 schreef Dromer het volgende:
Die is onderhuids toch vrijwel hetzelfde? Hier doet hij het in elk geval nog steeds perfect. Ook als hij met de auto paired, blijft hij netjes verbonden met de LG. Vooralsnog ben ik erg tevreden met dit Mediatekje.
Gaat nu inderdaad goed (icm Rom 3 update 2/5).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149556026
Mediatek zuigt met open-source,geef mij maar Qualcomm. :*
pi_149561596
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:33 schreef bierjoost het volgende:
Ik weet dat dit het smartphone topic is, maar zijn er ook Chinese dumbphones te krijgen voor nog minder dan een habbekrats? Of zijn die het met de Chinese prijzen niet waard en kan je alsnog beter upgraden naar een budget Chinese smartphone? Concreet ben ik eigenlijk op zoek naar een telefoon voor bijv. festivals/vakantie, waarvan de batterij lang mee gaat en misschien net mee gewhatsappt kan worden.
Zoiets?


http://www.tinydeal.com/a(...)-phone-p-141774.html
  woensdag 11 februari 2015 @ 07:27:39 #31
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149561915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Mediatek zuigt met open-source,geef mij maar Qualcomm. :*
Beetje opletten: http://www.xda-developers.com/unofficial-android-4-4-mediatek/
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149563295
Elephone p6000 5.0 versie komt in 2-3 dagen, ben benieuwd :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_149565166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:33 schreef bierjoost het volgende:
Ik weet dat dit het smartphone topic is, maar zijn er ook Chinese dumbphones te krijgen voor nog minder dan een habbekrats? Of zijn die het met de Chinese prijzen niet waard en kan je alsnog beter upgraden naar een budget Chinese smartphone? Concreet ben ik eigenlijk op zoek naar een telefoon voor bijv. festivals/vakantie, waarvan de batterij lang mee gaat en misschien net mee gewhatsappt kan worden.
Deze is echt een habbekrats http://www.banggood.com/G(...)People-p-957781.html. En de grote toetsen en het lichtje komen goed van pas als je een glaasje teveel op zou hebben. Anderzijds voor ietsje meer heb je ook al een Nokia 108.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fasroslis op 11-02-2015 11:23:13 ]
pi_149565676
Is de batterij in een s3 dezelfde als in een G4S?

Antwoord inmiddels zelf gevonden. Nee is niet hetzelfde.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2015 11:35:02 ]
pi_149592414
quote:
Beetje laat van Mediatek. :+
  donderdag 12 februari 2015 @ 07:28:41 #36
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149592428
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:34 schreef rene90 het volgende:
Elephone p6000 5.0 versie komt in 2-3 dagen, ben benieuwd :')
Oh, dat is wel netjes ja.
Ben benieuwd hoe die rom is, zelfs op Nexus toestellen was de rom ook al niet direct goed natuurlijk :p

Ik wacht liever even totdat mtk een lekkere stabiele versie beschikbaar maakt voor de fabrikanten.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149592714
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 07:28 schreef RobertNL het volgende:
Oh, dat is wel netjes ja.
Ben benieuwd hoe die rom is, zelfs op Nexus toestellen was de rom ook al niet direct goed natuurlijk :p
Berichtje van de admin van elephone:
quote:
Hi all,

Elephone will release Android 5.0 for P6000 beta version this afternoon. But there are some bugs. Camera cann't in use and cann't charge the phone when run out of power.
_O- _O- _O- _O- _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_149592750
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Berichtje van de admin van elephone:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
Dat duurt nog wel ff dan voor een beetje stabiele, werkende rom Elephone kennende
pi_149620558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Berichtje van de admin van elephone:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
Gaat dus lang duren voor een fix. :P
pi_149625982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Gaat dus lang duren voor een fix. :P
gewoon niet updaten als ik hem binnen heb. Hij is in ieder geval verzonden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_149626272
De Ulefone be pro ging ook in februari zijn update krijgen naar lollipop maar als ik dit lees verwacht ik dat ik toch iets langer geduld zal moeten hebben. Hij bevalt me trouwens prima, 720P is wat mij betreft echt wel voldoende, enkel de batterij zou wel wat langer mogen meegaan, bij echt intensief gebruik houdt hij het geen dag uit.
pi_149626577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:05 schreef Fasroslis het volgende:
De Ulefone be pro ging ook in februari zijn update krijgen naar lollipop maar als ik dit lees verwacht ik dat ik toch iets langer geduld zal moeten hebben. Hij bevalt me trouwens prima, 720P is wat mij betreft echt wel voldoende, enkel de batterij zou wel wat langer mogen meegaan, bij echt intensief gebruik houdt hij het geen dag uit.
Dit gaat niet meer komen dan, is bijna Chinees nieuwjaar dus dan ligt het stil.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_149631873
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:45 schreef rene90 het volgende:

[..]

gewoon niet updaten als ik hem binnen heb. Hij is in ieder geval verzonden.
Je krijgt het pas over 2,5 week. :P
pi_149633309
Er zit afgelopen dagen iemand youtube vol te spammen met nietszeggende filmpjes met Jiayu als onderwerp.
https://www.youtube.com/channel/UC1to_KiUfe40i2xLIUdCb0g
W.T.F.!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:04:55 #45
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149634655
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149657389
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:16 schreef Mehari het volgende:
Er zit afgelopen dagen iemand youtube vol te spammen met nietszeggende filmpjes met Jiayu als onderwerp.
https://www.youtube.com/channel/UC1to_KiUfe40i2xLIUdCb0g
W.T.F.!
Rapporteren...In die filmpjes zitten foto's van Samsung, HTC en Lenovo telefoons bijvoorbeeld. Die zullen dat denk ik niet leuk vinden.
pi_149663786
Ik heb inmiddels de Jiayu G2F binnen (voor mams), ziet er mooi uit. Er staat alleen geen Play Store op.. kan dus geen apps downloaden.
Ook zijn de startschermen een beetje raar. Het beginscherm is goed, maar op de twee schermen daarnaast staan grote widgets die ik er niet af krijg }:| Een galerij widget en een muziek widget. Ik wil dus eigenlijk een andere 'theme' installeren, maar dat gaat niet zonder Play Store.

Is er iemand hier die deze telefoon ook in gebruik heeft?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:29:04 #49
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149668064
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:44 schreef Evi90 het volgende:
Ik heb inmiddels de Jiayu G2F binnen (voor mams), ziet er mooi uit. Er staat alleen geen Play Store op.. kan dus geen apps downloaden.
Ook zijn de startschermen een beetje raar. Het beginscherm is goed, maar op de twee schermen daarnaast staan grote widgets die ik er niet af krijg }:| Een galerij widget en een muziek widget. Ik wil dus eigenlijk een andere 'theme' installeren, maar dat gaat niet zonder Play Store.

Is er iemand hier die deze telefoon ook in gebruik heeft?
Hmm..had het op m'n Jiayu S3 ook al. Blijkbaar gaan Gapps op hun Chinese versies of zo.
Je zult moeten flashen. Op needrom.com zie ik voor de G2F een CWM recovery staan en diverse ROMs. Wel WCDMA met Gapps kiezen. Er staan officiële en custom roms.

Wellicht kun je ook iets van jiayu zelf downloaden, maar ik heb nog nooit op hun site gekeken. Wellicht is dat allemaal in het Chinees.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149671264
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:29 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hmm..had het op m'n Jiayu S3 ook al. Blijkbaar gaan Gapps op hun Chinese versies of zo.
Je zult moeten flashen. Op needrom.com zie ik voor de G2F een CWM recovery staan en diverse ROMs. Wel WCDMA met Gapps kiezen. Er staan officiële en custom roms.

Wellicht kun je ook iets van jiayu zelf downloaden, maar ik heb nog nooit op hun site gekeken. Wellicht is dat allemaal in het Chinees.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels whatsapp en een nieuwe launcher erop gekregen door gewoon de apk'tjes van internet te halen. Meer is eigenlijk niet nodig, dus ik laat het maar zo ;)
Op mijn Doogee staat het er gelukkig standaard op!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:27:02 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149678030
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:24 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels whatsapp en een nieuwe launcher erop gekregen door gewoon de apk'tjes van internet te halen. Meer is eigenlijk niet nodig, dus ik laat het maar zo ;)
Op mijn Doogee staat het er gelukkig standaard op!
Sideloaden is een optie als je niet zoveel nodig hebt en geen automatische updates behoeft. Voor mij was het geen optie omdat ik tig apps gebruik. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 15 februari 2015 @ 03:43:33 #52
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149685267
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:44 schreef Evi90 het volgende:
Ik heb inmiddels de Jiayu G2F binnen (voor mams), ziet er mooi uit. Er staat alleen geen Play Store op.. kan dus geen apps downloaden.
Ook zijn de startschermen een beetje raar. Het beginscherm is goed, maar op de twee schermen daarnaast staan grote widgets die ik er niet af krijg }:| Een galerij widget en een muziek widget. Ik wil dus eigenlijk een andere 'theme' installeren, maar dat gaat niet zonder Play Store.

Is er iemand hier die deze telefoon ook in gebruik heeft?
Dan koopt de verkoper dus de iets goedkopere Chinese wcdma versie in plaats van de Internationale versie en flasht deze niet. Beetje jammer :')
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 15 februari 2015 @ 11:41:48 #53
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149688115
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:43 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dan koopt de verkoper dus de iets goedkopere Chinese wcdma versie in plaats van de Internationale versie en flasht deze niet. Beetje jammer :')
Wat wij dus ook hadden met de S3. :)
Inderdaad jammer, want lang niet iedereen lost dit zo makkelijk op.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149714347
Hmm die meizu mx3 is nu ook rond de prijs van de jiayu s3. Is dat nog interresant als je 4g niet meerekend.?
:]
pi_149763346
Nou, vanmiddag mijn S3 ontvangen van de pakket bezorger.
Dik in een soort schuimrubber gepakt.
Op het doosje alleen chinese info maar na de wifi instellen kwam een notificatie over een update deze gedaan en of het ervoor ook al was weet ik niet maar de Playstore is geïnstalleerd.
Kort even van alles getest, camera lijkt redelijk, geen topper maar bruikbaar.
Gps had snel een fix gewoon voor het raam en duidelijk betere ontvangst dan alle Mediateks hiervoor.
Voelt veel dunner aan dan de G4 terwijl het niet eens zo veel scheelt maar de verhoudingen zijn anders.
Voorlopig wil het synchroniseren van de contacten met mijn Google account niet zo, moet ik nog wat mee stoeien.
pi_149763755
Mehari, waar komt jouw S3 vandaan?
pi_149764392
AliExpress, Dirtown Digital.
Ook net uitgevonden, hij laadt sneller met zijn eigen lader, bijna 800mA, met een andere lader maar 400mA
pi_149768212
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:46 schreef Mehari het volgende:
AliExpress, Dirtown Digital.
Ook net uitgevonden, hij laadt sneller met zijn eigen lader, bijna 800mA, met een andere lader maar 400mA
Hoe heb je het betaald bij AE? :o
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:06:51 #59
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149769212
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:46 schreef Mehari het volgende:
AliExpress, Dirtown Digital.
Ook net uitgevonden, hij laadt sneller met zijn eigen lader, bijna 800mA, met een andere lader maar 400mA
Dat viel me ook al op. Met m'n Nillkin 2A lader maar 0,37A. Met de originele bijna 1A.
In reviews werd geklaagd over het trage laden; wellicht hebben die mensen ook een andere adapter gebruikt.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149769297
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoe heb je het betaald bij AE? :o
Creditcard, ik bestel vaak dingen bij AE
pi_149769307
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoe heb je het betaald bij AE? :o
Met spaarzegels.
You can't be late if you don't show up.
pi_149769675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:08 schreef Mehari het volgende:

[..]

Creditcard, ik bestel vaak dingen bij AE
Creditcards :'(

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:09 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Met spaarzegels.
Flijk sparen dus. :+
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:46:56 #63
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149770719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Creditcards :'(
Neem je toch een beditcard.
Snap die hele allergie van mensen tegen zo'n ding vaak niet. Heeft zo zijn voor en nadelen zo'n ding.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:05 schreef Fasroslis het volgende:
De Ulefone be pro ging ook in februari zijn update krijgen naar lollipop maar als ik dit lees verwacht ik dat ik toch iets langer geduld zal moeten hebben. Hij bevalt me trouwens prima, 720P is wat mij betreft echt wel voldoende, enkel de batterij zou wel wat langer mogen meegaan, bij echt intensief gebruik houdt hij het geen dag uit.
Ach kan nog wel even wachten op Android 5.0. Liever een MTK build dan een slappe build van een fabrikant die zelf is gaan knutselen met een frankenstein tot gevolg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:08 schreef Mehari het volgende:
Voorlopig wil het synchroniseren van de contacten met mijn Google account niet zo, moet ik nog wat mee stoeien.
Laatste komt wel vaker voor heb wel eens gehad dat ik het account opnieuw in moest stellen :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149770762
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:46 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Neem je toch een beditcard.
Snap die hele allergie van mensen tegen zo'n ding vaak niet. Heeft zo zijn voor en nadelen zo'n ding.

[..]

Ach kan nog wel even wachten op Android 5.0. Liever een MTK build dan een slappe build van een fabrikant die zelf is gaan knutselen met een frankenstein tot gevolg.

[..]

Laatste komt wel vaker voor heb wel eens gehad dat ik het account opnieuw in moest stellen :'(
Het synchroniseren gebeurd bij mij vaak handmatig. :'(
pi_149777160
Dit is de eerste telefoon waar het niet goed lukt.
G-Mail app kan ook niets ophalen.
Ik heb al weer een volledige reset gedaan, kon ik weer door de chinese menu's heen.
G-Mail kan niet synchroniseren, na een tijdje proberen krijg ik de boodschap "onbekend probleem met google play services".
Misschien toch maar de W versie flashen, nu heb ik build S3 20150204-161147.
pi_149786199
Vanmorgen de laatste versie S3W geflashed en de synchronisatie werkt nog steeds niet maar G-mail wel nu.
pi_149786998
Die S6 ziet er goed uit, alsof de G4S nog wat gegroeid is :P Toch vind ik die groot, groter, grootst trend niet leuk om te aanschouwen. De opvolger van de G2F krijgt naar tig geruchten een 5 inch scherm. Wat is er mis om die WDCMA versie met mtk6582 chip te voorzien van de nieuwste chip en nu uiteindelijk wel naar de Chineze evenknie met 720p schermresolutie uit te rusten? Te saai? :? Ik zou graag een echte opvolger in hetzelfde formaat maar met de tegenwoordige goodies zien van de Mi2s en G2F. Of ik moet toestellen over het hoofd zien maar het lijkt erop dat alleen Sony met hun compact highend die trend in leven houdt :'( (en die hebben hun fragiele constructie nog niet op orde waardoor die geen optie meer is)
mag het weten
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:13:01 #68
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_149789301
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:51 schreef Mehari het volgende:
Vanmorgen de laatste versie S3W geflashed en de synchronisatie werkt nog steeds niet maar G-mail wel nu.
Krijg je niet wat meer of specifiekere info als je inlogt op de playstore online, dus via je browser, als je kijkt naar je geregistreerde toestel? Misschien dat je daar wat mee kan?
  woensdag 18 februari 2015 @ 12:43:25 #69
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149790103
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 09:51 schreef Mehari het volgende:
Vanmorgen de laatste versie S3W geflashed en de synchronisatie werkt nog steeds niet maar G-mail wel nu.
Wellicht een open deur, maar heb je de background sync wel aanstaan? (onder dataverbruik op menu drukken dan aanzetten; in NL gegevens automatisch bijwerken of zo)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149790863
Inderdaad, dat deed t 'm.
Dat was niet het probleem met de vorige versie, daar kreeg ik echt een fout melding bij gmail.
Een beetje getest met de gps, het is een stuk beter dan alle vorige versie's, ook Glonass heb ik er bij.
De nauwkeurigheid moet ik nog afwachten, mijn G4A doet het ook vaak best goed en opeens een dag dat hij er gewoon 100 en meters naast zit, terwijl de accuracy dan 3 meter geeft of zo.
Camera is weer een beetje geval van jammer, ook bij deze een heftige ruisonderdrukking en extra verscherpen van contrast overgangen om het een beetje scherp te doen lijken.
De gevoeligheid is wel beter.
Wachten op Lollipop, dat biedt de optie van raw opnamen.
pi_149808471
Xiaomi gaat er echt over qua prijzen...Denk niet dat er veel mensen het risico durven nemen met die prijs om 'm uit China te halen. Heb het oa over de veel te dure 64 GB 4G MI4 en de veel te dure Note..
  woensdag 18 februari 2015 @ 23:17:23 #72
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_149813036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:31 schreef Brecht35 het volgende:
Xiaomi gaat er echt over qua prijzen...Denk niet dat er veel mensen het risico durven nemen met die prijs om 'm uit China te halen. Heb het oa over de veel te dure 64 GB 4G MI4 en de veel te dure Note..
Ik begrijp niet waar je het over hebt...
pi_149813559
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:17 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar je het over hebt...
Die nieuwe Mi Note, check ff die prijzen daarvan joh. :P Exorbitant.
  woensdag 18 februari 2015 @ 23:32:22 #74
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149813666
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:29 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Die nieuwe Mi Note, check ff die prijzen daarvan joh. :P Exorbitant.
Zo duur is hij niet voor wat je krijgt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_149827555
Ook maar een s3 gekocht met import kosten dekking bijn pandawill..(heeft nu wel leuke coupon) Wou eigenlijk die meizu m1 5inch versie in een kek kleurtje maar die is bijna nergens te krijgen en heeft nog geen 2gb versie.
:]
pi_149828445
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:29 schreef Joosie200 het volgende:
Die S6 ziet er goed uit, alsof de G4S nog wat gegroeid is :P Toch vind ik die groot, groter, grootst trend niet leuk om te aanschouwen. De opvolger van de G2F krijgt naar tig geruchten een 5 inch scherm. Wat is er mis om die WDCMA versie met mtk6582 chip te voorzien van de nieuwste chip en nu uiteindelijk wel naar de Chineze evenknie met 720p schermresolutie uit te rusten? Te saai? :? Ik zou graag een echte opvolger in hetzelfde formaat maar met de tegenwoordige goodies zien van de Mi2s en G2F. Of ik moet toestellen over het hoofd zien maar het lijkt erop dat alleen Sony met hun compact highend die trend in leven houdt :'( (en die hebben hun fragiele constructie nog niet op orde waardoor die geen optie meer is)
Zoek ik zelf ook. Beetje jammer dat ze allemaal voor XL size only gaan idd. Heb liever iets kleins dat fatsoenlijk past in m'n broekzak.
  donderdag 19 februari 2015 @ 16:30:23 #77
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_149830072
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:29 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Die nieuwe Mi Note, check ff die prijzen daarvan joh. :P Exorbitant.
Je lijkt wel een Hollander, zuinigerd
:+
pi_149833183
Me na lange tijd ook nog eens melden. Ben na 1.5j mijn zopo c2t beu. Heeft geen noemenswaardige mankementen, maar het beestje wilt iets nieuws en de keuze sinds de 64bit introductie is te verleidelijk :P

Welke winkels geven zo momenteel de interessantste deals op die s3?
Spemall 179$ + free shipping zag ik. Weet niet of die shippen met de internationale rom?
@wootahH Welke coupon loopt er momenteel bij pandawill? Vind zo 1-2-3 niets.

Wilde ook eerst voor de m1 note gaan, maar aangezien die internationale versie nog achterblijft.
pi_149833326
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:13 schreef lmc_flyer het volgende:
Me na lange tijd ook nog eens melden. Ben na 1.5j mijn zopo c2t beu. Heeft geen noemenswaardige mankementen, maar het beestje wilt iets nieuws en de keuze sinds de 64bit introductie is te verleidelijk :P

Welke winkels geven zo momenteel de interessantste deals op die s3?
Spemall 179$ + free shipping zag ik. Weet niet of die shippen met de internationale rom?
@wootahH Welke coupon loopt er momenteel bij pandawill? Vind zo 1-2-3 niets.

Wilde ook eerst voor de m1 note gaan, maar aangezien die internationale versie nog achterblijft.
http://www.pandawill.com/2015pwspring.html s3 mist alleen wel nfc. Wat dan wel weer een minpuntje is.

[ Bericht 2% gewijzigd door wootahH op 19-02-2015 18:24:56 ]
:]
pi_149833908
Hoi! Ik kom ook even mee posten in dit topic. Heb zelf ATM een HTC One M7, maar wil eigenlijk toch wel weer wat nieuws.

Zit zelf te twijfelen tussen de Jiayu S3, en de Ecoo E04 (klikkerdeklik). Die Ecoo heeft een fingerprint scanner die toch wel heel erg nice is, en de camera (schijnt) beter te zijn dan de S3.
Twijfels :'(
pi_149834353
Ik had vandaag op mijn werk mijn S3 alweer kunnen verkopen.
Maar ja moet ik weer wachten op een andere en ze zijn allemaal duurder dan wat ik betaald heb.
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:44:30 #82
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149836487
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:17 schreef wootahH het volgende:

[..]

http://www.pandawill.com/2015pwspring.html s3 mist alleen wel nfc. Wat dan wel weer een minpuntje is.
Ik heb nfc eens op een sony gehad, maar eigenlijk nooit gebruikt. Zolang je er niet mee kan betalen, zal ik het niet missen. Ik zou eerder voor een fingerprintscanner vallen denk ik. Of een GB meer RAM. :9
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149836768
quote:
11s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:44 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik heb nfc eens op een sony gehad, maar eigenlijk nooit gebruikt. Zolang je er niet mee kan betalen, zal ik het niet missen. Ik zou eerder voor een fingerprintscanner vallen denk ik. Of een GB meer RAM. :9
nu de chipknip weg is en de nfc in je bankpas zit gaat t wel een vlucht nemen denk ik . bankapps komen binnenkort ook met apps die van nfc gebruik gaan maken
:]
pi_149839849
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:30 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Je lijkt wel een Hollander, zuinigerd
:+
Ik zal het als compliment nemen. :D
  donderdag 19 februari 2015 @ 22:57:08 #85
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_149845354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:57 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Ik zal het als compliment nemen. :D
:*
pi_149846603
Nou, ik was het wachten zat of de FDD-LTE versie van de Mi4. Ze bekijken het maar. Nu een tweedehands Nexus 5 gekocht.

Over een jaartje maar weer eens China-phone snuffelen. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_149870164
Heeft iemand toevallig nog een screenprotector voor de G4s? Ik had een glazen besteld, maar deze paste niet. Aangezien de loempiavouwers nu vakantie hebben kan het nog wel even duren voor de andere er is..
You can't be late if you don't show up.
pi_149872501
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:22 schreef l0lownkill het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een screenprotector voor de G4s? Ik had een glazen besteld, maar deze paste niet. Aangezien de loempiavouwers nu vakantie hebben kan het nog wel even duren voor de andere er is..
Heb ik nog wel liggen.
pi_149875250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 23:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Nou, ik was het wachten zat of de FDD-LTE versie van de Mi4. Ze bekijken het maar. Nu een tweedehands Nexus 5 gekocht.

Over een jaartje maar weer eens China-phone snuffelen. :)
Ja kom, wees eerlijk. Je betaalt meer dan het dubbele dan wat je voor die Nexus betaald hebt en voor wat?

Precies, dat bedoel ik. Tenzij die MI4 je kan doen vliegen ofzo, heb je met die Nexus een uitstekende koop gedaan. :P

En ja, noem me maar lekker gierig. :D
pi_149876185
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:51 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Ja kom, wees eerlijk. Je betaalt meer dan het dubbele dan wat je voor die Nexus betaald hebt en voor wat?

Precies, dat bedoel ik. Tenzij die MI4 je kan doen vliegen ofzo, heb je met die Nexus een uitstekende koop gedaan. :P

En ja, noem me maar lekker gierig. :D
Haha ik had eigenlijk een 'tegensputterende' reactie verwacht. Maar inderdaad, waar betaal je het dubbele voor. De Mi4 is naar mijn mening súper mooi, maar geen 200 euro mooi.

Overigens kwam ik er vandaag achter dat de Nexus 5 ook gewoon LTE heeft. :X
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:11:00 #91
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149883576
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 23:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Nou, ik was het wachten zat of de FDD-LTE versie van de Mi4. Ze bekijken het maar. Nu een tweedehands Nexus 5 gekocht.

Over een jaartje maar weer eens China-phone snuffelen. :)
Wat heb je betaald voor de Nexus eigenlijk? Mooie telefoon toch?
Zelf koop ik overigens Chinaphones voor een belangrijk deel vanwege de dualsim die ik nodig heb. Daar is in NL doorgaans wat lastiger aan te komen bij de telefoons die ik mooi vind. (Moto G = meh)
Ben nu wel blij met m'n S3. Ik denk dat dat de eerste Chinaphone is die het langer dan een half jaar vol gaat houden bij mij. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:20 schreef Hojdhopper het volgende:
Haha ik had eigenlijk een 'tegensputterende' reactie verwacht. Maar inderdaad, waar betaal je het dubbele voor. De Mi4 is naar mijn mening súper mooi, maar geen 200 euro mooi.
Ja, iPhone-mooi. ;)
Misschien stom, maar ik krijg dan het gevoel een iPhone-wannahave te zijn.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149883689
Die Lenovo A806 gaat het hier toch ook niet lang trekken denk ik. Bereik is soms matig en de batterij is ondermaats. :P
pi_149883734
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:23:39 #94
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149883894
quote:
Ook gij, Brutus?
(mooie phone hoor)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149884091
Oh, maar dan ga je echt investeren.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:35:14 #96
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149884203
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:30 schreef Mehari het volgende:
Oh, maar dan ga je echt investeren.
Goedkoper dan de mi4
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149884268
Meh, toch maar niet. :P Accu is ingebouwd, design is in reallife toch niet zo (en toch nog vrij bulky) en kwam op CES videos een beetje langzaam over in gebruik. Maar... Archos zijn wel dé lui om je multimediaspul te geven. Hun video player/library is echt nice bijvoorbeeld. Het is wel iets dat dicht in de buurt komt van wat ik zou willen. En ik wil geen gedoe met flashen meer, dus OTA en clean Lollipop on the way ervoor is een plus. Maar nog ff verder kijken dus.

Medion had hier laatst trouwens ook wel iets aardigs. Alleen niet gehaald vanwege missende LTE ondersteuning en matige accucapaciteit... http://www.medion.com/at/(...)8499-30018373a1.html De ALDI (Hofer hier) had begin dit jaar de launch van hun mobiele network met die Medion voor 177 EUR. Geeft wel een beetje de indruk dat het langzamerhand deze kant op komt allemaal.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149892578
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:36 schreef igi0n het volgende:
Hoi! Ik kom ook even mee posten in dit topic. Heb zelf ATM een HTC One M7, maar wil eigenlijk toch wel weer wat nieuws.

Zit zelf te twijfelen tussen de Jiayu S3, en de Ecoo E04 (klikkerdeklik). Die Ecoo heeft een fingerprint scanner die toch wel heel erg nice is, en de camera (schijnt) beter te zijn dan de S3.
Twijfels :'(
Toch maar de Ecoo E04 gekocht op ever-buying.net (Ik weet het, alleen ze hebben een 12% discount coupon dus kom je neer op een totaal van $167!)

Ben benieuwd :)
  zaterdag 21 februari 2015 @ 18:16:40 #99
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149893437
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:41 schreef igi0n het volgende:

[..]

Toch maar de Ecoo E04 gekocht op ever-buying.net (Ik weet het, alleen ze hebben een 12% discount coupon dus kom je neer op een totaal van $167!)

Ben benieuwd :)
Nouja.. oplichters zijn het niet, maar veel service moet je niet verwachten heb ik begrepen.
Een willekeurige Aliexpress-seller is vaker een grote gok. (die ik vaak neem ;))

Laat maar weten hoe de telefoon is. Het is een rechtstreekse concurrent van de S3 en ik vind hem ook wel mooi, hoewel (weer eens) iPhone kenmerken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149893457
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:16 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nouja.. oplichters zijn het niet, maar veel service moet je niet verwachten heb ik begrepen.

Laat maar weten hoe de telefoon is. Het is een rechtstreekse concurrent van de S3 en ik vind hem ook wel mooi, hoewel (weer eens) iPhone kenmerken.
Klopt, daarom ook hehe. Zal ik doen, zal nog wel even duren aangezien ze nog op vakantie zijn :+
pi_149893624
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:11 schreef Dromer het volgende:

[..]

Wat heb je betaald voor de Nexus eigenlijk? Mooie telefoon toch?
Zelf koop ik overigens Chinaphones voor een belangrijk deel vanwege de dualsim die ik nodig heb. Daar is in NL doorgaans wat lastiger aan te komen bij de telefoons die ik mooi vind. (Moto G = meh)
Ben nu wel blij met m'n S3. Ik denk dat dat de eerste Chinaphone is die het langer dan een half jaar vol gaat houden bij mij. :P

[..]

Ja, iPhone-mooi. ;)
Misschien stom, maar ik krijg dan het gevoel een iPhone-wannahave te zijn.
235 incl verzending naar Duitsland (woon ik momenteel).

Tja, iPhone wannahave.... misschien, maar meer omdat ik 1. geen 600 eu wil neertellen en 2. ik gewoon geen iOS als mobiel besturingssyteem wil.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_149940062
Toch maar een 1+1 besteld in plaats van de jiayu s3. Mezelf laten overhalen door een kennis ><
Kiezen is altijd een beetje verliezen zeker? :|W

Ben overigens ook wel benieuwd naar de ulefone dare n1. Als die echt uitdraait zoals op de renders. :9
pi_149942070
De S3 nu een aantal dagen in gebruik en dat bevalt best wel goed.
Het formaat went snel, ook door de vorm van het achterpaneel ligt het goed in de hand.
De camera valt me toch wel mee, goede kleuren en een hoge licht gevoeligheid, de ISO gaat gewoon over de 2000 als dat nodig is.
Dan wel verlies aan scherpte en detail.
GPS heeft ook snel een fix, hoewel de nauwkeurigheid nog wel wat te wensen overlaat, google navigatie werkt nog niet lekker.
Ik gebruik al langer Navigator wat minder kritisch is voor de Mediatek drift, dat gaat wel behoorlijk.
Batterij heeft na een lange dag nog vaak 40% over.
  maandag 23 februari 2015 @ 10:47:47 #104
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149948380
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:11 schreef lmc_flyer het volgende:
Toch maar een 1+1 besteld in plaats van de jiayu s3. Mezelf laten overhalen door een kennis ><
Kiezen is altijd een beetje verliezen zeker? :|W
Wel een heel andere prijsje toch? Gigantische community natuurlijk. Dat wel.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149950898
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:12 schreef Mehari het volgende:
De S3 nu een aantal dagen in gebruik en dat bevalt best wel goed.
Het formaat went snel, ook door de vorm van het achterpaneel ligt het goed in de hand.
De camera valt me toch wel mee, goede kleuren en een hoge licht gevoeligheid, de ISO gaat gewoon over de 2000 als dat nodig is.
Dan wel verlies aan scherpte en detail.
GPS heeft ook snel een fix, hoewel de nauwkeurigheid nog wel wat te wensen overlaat, google navigatie werkt nog niet lekker.
Ik gebruik al langer Navigator wat minder kritisch is voor de Mediatek drift, dat gaat wel behoorlijk.
Batterij heeft na een lange dag nog vaak 40% over.
Waar heb je hem besteld. Ik twijfel momenteel tussen de S3 en de ZTE Nubia Z5s namelijk :)
pi_149951954
Bij Dirtown via AliExpress maar ik kreeg natuurlijk de Chinese versie.
Wel met Gapps er op maar dat gaf wat foutmeldingen, dus de S3W rom van Needrom geflashed.
Elke goed bekende webshop zal wel voldoen denk ik.
Die ZTE's heb ik ook naar gekeken maar in diverse reviews kwam vaak naar voren dat de standaard Rom nog wat bugs had en ik vond weinig alternatieve Rom's.
Verder wel interessant.
pi_149972645
@ Dromer.
Klopt. Eerder een rationele keuze.
Ben nog zon type dat nog steeds 2j probeert vol te houden met een handset.
Ik denk mocht ik een S3 kopen, zou ik mezelf kennende binnen een jaar alweer de opvolger moeten kunnen halen. Verslavend wereldtje :+
pi_149981868
Voor het eerst eens een custom rom aan het installeren. Heb nog een oude G3T liggen die ik heb gebruikt. Eerst op een SD die recovery.img en customrom.zip gezet. Vervolgens via mobileuncle tools naar recovery geflasht, en dan in de chinese recovery (dat is wel vervelend) data gewist, cache (dalvik cache kon ik niet vinden) en vervolgens met wat kutten de update.zip gevonden en dat hij ook daadwerkelijk wat ging doen. Nu staat hij op het Jiayu logo, maar de 1e boot zou lang kunnen duren dus we wachten maar af :'). Ik moet een paar uur weg dus wie weet is hij weer werkend als ik terug ben.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:27:45 #109
1234 HiZ
Istanbullu
pi_149982800
:D nou... in een poging mijn zopo zp990+ te repareren heb ik hem verder verkloot. En de manier waarop geeft me weinig hoop voor mijn kansen om het nieuwe probleem wel op te lossen.

Het begon ermee dat ik mijn usb poort had verkloot (ja, ik was een beetje te slordig) en uiteindelijk besloten had om de printplaat maar eens te vervangen. Het leek allemaal heel simpel (nou ja, relatief) en ik ga dus aan de gang. Telefoon open etc.. afdekplaatje van de usb plaat en ik wil het coax kabeltje losmaken. Dat gaat wat lastig, maar ik probeer het voorzichtig te doen. Helaas, niet voorzichtig genoeg :) dus daar zit ik met het stekkertje los van de kabel.

Voorheen had ik dus geen oplaadfunctie. Nu heb ik dat nog steeds niet maar ook geen telefoonfunctie, geen 3G, geen werkende speaker en geen werkende microfoon.

Conclusie mag wel zijn dat ik dit beter niet had kunnen doen en dat ik zeker niet moet doorgaan want mijn capaciteit tot vernielen van dit soort electronica blijkt veel groter dan mijn capaciteit om het te repareren :D

Wel een mooie smoes om naar een andere telefoon te gaan kijken want het irriteerde me best dat er geen kitkat beschikbaar was voor deze telefoon. Zopo heeft hem feitelijk uitgebracht en vervolgens geen enkele support gegeven. Ondanks veel aankondigingen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:40:49 #110
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_149983242
tvp

Zijn er ook China phones met echt goede camera's?
Deathlift or Die.
pi_149984288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:27 schreef HiZ het volgende:
:D nou... in een poging mijn zopo zp990+ te repareren heb ik hem verder verkloot. En de manier waarop geeft me weinig hoop voor mijn kansen om het nieuwe probleem wel op te lossen.

Het begon ermee dat ik mijn usb poort had verkloot (ja, ik was een beetje te slordig) en uiteindelijk besloten had om de printplaat maar eens te vervangen. Het leek allemaal heel simpel (nou ja, relatief) en ik ga dus aan de gang. Telefoon open etc.. afdekplaatje van de usb plaat en ik wil het coax kabeltje losmaken. Dat gaat wat lastig, maar ik probeer het voorzichtig te doen. Helaas, niet voorzichtig genoeg :) dus daar zit ik met het stekkertje los van de kabel.

Voorheen had ik dus geen oplaadfunctie. Nu heb ik dat nog steeds niet maar ook geen telefoonfunctie, geen 3G, geen werkende speaker en geen werkende microfoon.

Conclusie mag wel zijn dat ik dit beter niet had kunnen doen en dat ik zeker niet moet doorgaan want mijn capaciteit tot vernielen van dit soort electronica blijkt veel groter dan mijn capaciteit om het te repareren :D

Wel een mooie smoes om naar een andere telefoon te gaan kijken want het irriteerde me best dat er geen kitkat beschikbaar was voor deze telefoon. Zopo heeft hem feitelijk uitgebracht en vervolgens geen enkele support gegeven. Ondanks veel aankondigingen.
Die kabeltjes zijn gewoon te koop.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:22:28 #112
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_149987753
Eindelijk een redelijk stabiele Lollipop ROM voor mijn mi3 _O_ _O_
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:22:50 #113
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_149987768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:40 schreef Ethanolic het volgende:
tvp

Zijn er ook China phones met echt goede camera's?
Hangt er van af wat je echt goed noemt en wat je eisen zijn?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:42:04 #114
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149988427
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:01 schreef rene90 het volgende:
Nu staat hij op het Jiayu logo, maar de 1e boot zou lang kunnen duren dus we wachten maar af . Ik moet een paar uur weg dus wie weet is hij weer werkend als ik terug ben.
Ja, maar een kwartier mag het al niet duren. Een minuut of 5 is normaal voor een boot na een flash.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:52:50 #115
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149988767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:40 schreef Ethanolic het volgende:
tvp

Zijn er ook China phones met echt goede camera's?
Wat bedoel je met goed? Nokia Lumia goed? DSLR goed? Of gewoon ''snapshot'' goed.
Iedere keer zie ik het weer; veel buzz om een camera op een telefoon omdat die zo goed zou zijn, en iedere keer valt het weer tegen.

De sensors en optics blijven klein = weinig licht = matige foto's in vergelijking met een camera.

Jiayu S3 heeft best een aardige sensor voor een Chinees (Prijsklasse tot 175 euro zeg maar). De One+ doet het bij 300 euro weer goed met de camera.

Verder blinken ze nooit echt uit, maar dat is gewoon het probleem van al die toestellen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149989613
Ik heb vandaag buiten wat foto's gemaakt en dat valt echt niet tegen.
Bij voldoende licht helemaal niet onaardig, ik heb slechtere digitale camera's gehad.
http://www.mijnalbum.nl/Album=X3BAMBEZ

[ Bericht 26% gewijzigd door Mehari op 24-02-2015 14:28:24 ]
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:15:22 #117
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149991463
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:17 schreef Mehari het volgende:
Ik heb vandaag buiten wat foto's gemaakt en dat valt echt niet tegen.
Bij voldoende licht helemaal niet onaardig, ik heb slechtere digitale camera's gehad.
http://www.mijnalbum.nl/Album=X3BAMBEZ
Overdag zeker niet slecht. Mening is dan ook iets bijgesteld sinds het begin.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149991731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:17 schreef Mehari het volgende:
Ik heb vandaag buiten wat foto's gemaakt en dat valt echt niet tegen.
Bij voldoende licht helemaal niet onaardig, ik heb slechtere digitale camera's gehad.
http://www.mijnalbum.nl/Album=X3BAMBEZ
Zien er goed uit ja.

Ik denk dat de meeste mensen ook te hoge verwachtingen hebben van een telefooncamera. Het gaat immers om de grote van de sensor, die de kwaliteit van de foto bepaald onder bepaalde omstandigheden, zoals weinig licht. En die sensor is dus behoorlijk klein.

Het lijkt me nogal onredelijk om te verwachten dat zo'n kleine sensor goed presteert in situaties met weinig licht.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_149993765
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:42 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ja, maar een kwartier mag het al niet duren. Een minuut of 5 is normaal voor een boot na een flash.
Na 3 uur staat hij nog op het jiayu logo :'). Iemand die me de goede richting in kan sturen voor een fix, is de g3t.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_149994586
Via de flashtool komt het meestal wel goed.
Ik heb zo al een keer een Huawei weer aan de gang gekregen die niet eens meer wilde laden, ook niet meer opstarten in recovery.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:38:10 #121
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149994808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Na 3 uur staat hij nog op het jiayu logo :'). Iemand die me de goede richting in kan sturen voor een fix, is de g3t.
Flashen met flashtool inderdaad.
Officiële rom van needrom pakken + tools en divers.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149995153
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:38 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Flashen met flashtool inderdaad.
Officiële rom van needrom pakken + tools en divers.
Thanks, ik ga lekker kutten :)

Edit: gelukt, thanks :)

[ Bericht 5% gewijzigd door rene90 op 24-02-2015 17:02:20 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 24 februari 2015 @ 17:55:32 #123
1234 HiZ
Istanbullu
pi_149997286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:06 schreef Mehari het volgende:

[..]

Die kabeltjes zijn gewoon te koop.
Ja weet ik, maar als ik zie hoe makkelijk ik die dingen beschadig bij de eerste poging om een deel open te maken, dan kan ik al voorspellen hoe het verder gaat :)
pi_150020157
Ik zit enorm te twijfelen tussen de volgende toestellen:
Jiayu S3 3GB (+/- ¤195)
Jiayu S3 2GB (+/- ¤170)
ECOO E04 (+/- ¤150 met kortingscoupon bij Ever buying)

Iemand die mij over de streep kan trekken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Duconda op 25-02-2015 09:20:55 (prijzen aangepast) ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:50:42 #125
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150022597
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:17 schreef Duconda het volgende:
Ik zit enorm te twijfelen tussen de volgende toestellen:
Jiayu S3 3GB (+/- ¤195)
Jiayu S3 2GB (+/- ¤170)
ECOO E04 (+/- ¤150 met kortingscoupon bij Ever buying)

Iemand die mij over de streep kan trekken?
Over de S3 heb ik nog geen echt negatief geluid gehoord. Iedereen is redelijk tot zeer tevreden. Over de ECOO heb ik nog niet veel vernomen. Dus één van de S3'tjes zou ik zeggen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_150027343
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:50 schreef Dromer het volgende:

[..]

Over de S3 heb ik nog geen echt negatief geluid gehoord. Iedereen is redelijk tot zeer tevreden. Over de ECOO heb ik nog niet veel vernomen. Dus één van de S3'tjes zou ik zeggen.
Dan moet ik dus alleen nog even uitmaken of NFC en 1GB extra het prijsverschil waard is. Of zijn er nog meer verschillen tussen de twee S3's?
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:31:21 #127
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150027901
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:15 schreef Duconda het volgende:

[..]

Dan moet ik dus alleen nog even uitmaken of NFC en 1GB extra het prijsverschil waard is. Of zijn er nog meer verschillen tussen de twee S3's?
Nee, dat zijn de twee verschillen :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_150062532
Dag forumleden,

Ik zat eens te kijken op de website van www.gearbest.com en ik kwam wel een héél aantrekkelijke aanbieding tegen.
Je krijgt namelijk 30$ korting wanneer je een coupon gebruikt op de ZTE Blade S6

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_139666.html
Coupon code: ZTES6XH Geeft maar liefst $30 korting. (omgerekend ¤26,42!)

Bij gearbest was die al het goedkoopste met een prijskaartje van $249,99, iedergeval wat ik kon vinden dan. En met de coupon code word dat ook nog eens $220!

Hier wat specificaties van het toestel:


• 64 bit 1,5Ghz Qualcomm MSM8939 snapdragon octa core CPU
• 2GB Ram
• 16GB Rom
• 5" HD scherm. (1280x720)
• Dual Sim 4G LTE
• De nieuwste Android 5.0.1 lollipop

Wanneer je besteld word het toestel ook nog eens uit het Europese warenhuis verzonden. Dus 0 aan invoerrechten betalen!
Het valt jullie misschien ook wel op. Dit toestel lijkt ontzettend veel op de nieuwe Apple iPhone 6!



[ Bericht 5% gewijzigd door naabj3 op 26-02-2015 12:08:38 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 17:46:32 #130
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150076033
Ik ga denk de Xiaomi Mi Note kopen, jammer alleen van de Snapdragon 801. Iemand die hem heeft en weet of het met Nederlandse 4G standaarden werkt. Jammer alleen van de prijs, gemiddeld 600 euro via Nederlandse webshops. Iemand die hem al voor rond de 400-500 gezien heeft.



[ Bericht 26% gewijzigd door MisterJ.Lo op 26-02-2015 17:56:00 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 26 februari 2015 @ 17:55:09 #131
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150076329
Als je de 801 jammer vindt kan je toch de 810 nemen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 26 februari 2015 @ 17:55:48 #132
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150076360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:55 schreef Catch22- het volgende:
Als je de 801 jammer vindt kan je toch de 810 nemen?
Die zit niet in de Xiaomi toch?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 26 februari 2015 @ 17:56:56 #133
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150076402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Die zit niet in de Xiaomi toch?
wel in de mi Note pro.

De mi Note is 490$ op geekbuying
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:00:50 #134
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150076546
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

wel in de mi Note pro.

De mi Note is 490$ op geekbuying
Nice zie het nu ook staan, dat wordt hem met een 2k scherm!
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:03:14 #135
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150076647
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand die hem heeft en weet of het met Nederlandse 4G standaarden werkt.
Doet ie nauwelijks. Hij mist de 800 band (20)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:04:10 #136
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150076678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:03 schreef Dromer het volgende:

[..]

Doet ie nauwelijks. Hij mist de 800 band (20)
Balen :{. Ze zouden Samsung echt wel van de troon kunnen stoten als ze nu eens actief worden in de US en Europa. Maken keer op keer mooie smartphones. Ik heb een hekel aan on-screen knoppen. Zoek een premium android smartphone met capacitive buttons.

T-mobile zit toch op de 1800. Dan zou het dus wel moeten werken.

[ Bericht 8% gewijzigd door MisterJ.Lo op 26-02-2015 18:18:39 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:21:58 #137
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150079821
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
T-mobile zit toch op de 1800. Dan zou het dus wel moeten werken.
Zolang je niet in het zuidoosten of noorden woont wel. Anders moet je nog ff geduld hebben:
https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:26:39 #138
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150080063
Woon in Amsterdam, dus dat zit wel goed.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:45:23 #139
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150081003
Dan is het goed te doen idd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:48:22 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150081179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:03 schreef Dromer het volgende:

[..]

Doet ie nauwelijks. Hij mist de 800 band (20)
Hij doet ook 900, gezien T-mob ook op de 900 gaat uitrollen is dat wel iets om in gedachten te houden :D.

Overigens zelf bij de rode provider met de Jiayu best prima 4G bereik (noorden des lands), wordt steeds beter althans :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:07:41 #141
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150082194
Ja... zit ik ook bij en daarom echt band 20 nodig. Ik had hier in het diepe zuiden met de andere banden zo ongeveer alleen thuis 4G-dekking. Waar het nou nét niet nodig is. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 28 februari 2015 @ 15:39:38 #142
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150146044
Nu nog wachten tot de Xiaomi mi note pro te bestellen is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150152475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:15 schreef Duconda het volgende:

[..]

Dan moet ik dus alleen nog even uitmaken of NFC en 1GB extra het prijsverschil waard is. Of zijn er nog meer verschillen tussen de twee S3's?
Voor ¤25 extra wordt ie een stuk meer toekomst-proof, lijkt het me wel waard!
  zaterdag 28 februari 2015 @ 19:36:42 #144
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150153453
Ik koop in de toekomst wel een nieuwe. ;)
Er komen vast weer nieuwe ontwikkelingen die je gaat missen als je dit toestel een paar jaar houdt.

Mijn schoonouders willen pas een 'platte' tv kopen als hun huidige (crt) televisie het begeeft. Die hebben nu dus al het hele HD-tijdperk gemist en kunnen meteen door naar Ultra-HD als het uiteindelijk zover is.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_150153715
Mijn elephone p6000 is in Nederland. Komende week dus wel binnen. Hopelijk hebben de Chinezen dan even goed nagedacht tijdens hun vakantie hoe ze de bug uit de 5.0 bèta kunnen halen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 28 februari 2015 @ 19:52:45 #146
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150153962
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 19:45 schreef rene90 het volgende:
Mijn elephone p6000 is in Nederland. Komende week dus wel binnen. Hopelijk hebben de Chinezen dan even goed nagedacht tijdens hun vakantie hoe ze de bug uit de 5.0 bèta kunnen halen.
Lekker, ben benieuwd!

Wat had je alweer betaald?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_150154175
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 19:52 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Lekker, ben benieuwd!

Wat had je alweer betaald?
135 dollar, 118 euro.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_150177114
http://www.banggood.com/G(...)tphone-p-968954.html

Te mooi om waar te zijn? Wat is de catch? :P
  zondag 1 maart 2015 @ 15:14:50 #149
300788 igi0n
Paraplu
pi_150178183
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:39 schreef Brecht35 het volgende:
http://www.banggood.com/G(...)tphone-p-968954.html

Te mooi om waar te zijn? Wat is de catch? :P
Geen 4G en onbekend merk maakt het redelijk cheap!
  zondag 1 maart 2015 @ 17:08:26 #150
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150182242
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:39 schreef Brecht35 het volgende:
http://www.banggood.com/G(...)tphone-p-968954.html

Te mooi om waar te zijn? Wat is de catch? :P
Single sim, Android 4.2
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_150185078
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:39 schreef Brecht35 het volgende:
http://www.banggood.com/G(...)tphone-p-968954.html

Te mooi om waar te zijn? Wat is de catch? :P
AndroidOS 4.2 :'(
pi_150190654
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:39 schreef Brecht35 het volgende:
http://www.banggood.com/G(...)tphone-p-968954.html

Te mooi om waar te zijn? Wat is de catch? :P
Oud model, maar er komt een 4.4 update, zie Gizchina news. En Gionee is best bekend merk. Dus goede koop ;)
  zondag 1 maart 2015 @ 22:35:20 #153
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150197497
'Onbekend' is inderdaad niet helemaal waar... om mezelf te quoten:
quote:
Over Xiaomi gesproken, dat is zo'n beetje een van de weinige Chinese smartphonemerken die ertoe doet. Verder wel Gionee, Coolpad, Vood (?), ZTE, Nubia, Oppo, Lenovo, Meizu, Huawei enz. Maar geen Jiayu (al zouden ze er wel ergens in een van de vele straatjes een store moeten hebben? Niet kunnen vinden, same for Zopo), geen Doogee, geen Neomobile, geen THL, niks daarvan. Dus het was of de cheapo plastic meuk met MTK6589T die ze me wilden aansmeren, of het waren de wat duurdere gevestigde merken. Twee uitersten, maar nou net de bang-for-buck miste zeg maar.
Echt vaag dat zo'n Gionee daar in China zelf zo groot is, maar van Jiayu men nog nooit gehoord heeft. 8)7
Sowieso was het veel meuk daar. Alsof men nastreeft de 'made in China'-feel aan producten mee te geven...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 2 maart 2015 @ 09:21:21 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150205572

quote:
Lenovo VIBE SHOT - The phone you need; the camera you’ll love

• Uncompromising smartphone specs
• Vibrant 5.0" wide-view Full HD display
• 64-bit Qualcomm® Snapdragon™ processor
• Android 5.0. Lollipop
• Great connectivity: 4G (LTE), WiFI, Bluetooth® 4.1 LE, GPS
• Pro camera features – 16MP rear camera with 6-piece modular lens
• Optical anti-shake & full-frame 16:9 low-light sensor
• Physical shutter button – looks and feels like a camera
• Advanced tricolor flash
• You make the call – use smart preset settings or take control with advanced camera options
~ http://shopap.lenovo.com/(...)ducts#index.html?0=3
~ http://www.phonearena.com(...)icolor-flash_id66454
quote:
[..] the phone is a dual SIM device, offering two nano SIM slots, and LTE connectivity, making it perfect for your next vacation abroad, and not only for the camera-centric features. The 2900 mAh battery pack is of the lithium-polymer variety, so it should last you quite a while, too [..]

[..] the Lenovo Vibe Shot will be sold in all countries (dat wordt China dus) where the company has presence starting in June, and the MSRP price is just $349
Sounds like a match made in heaven, now let's get crazy and just do it! ^)
Lijkt alleen NFC te missen... nou ja, ok
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150205868
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2015 09:21 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

~ http://shopap.lenovo.com/(...)ducts#index.html?0=3
~ http://www.phonearena.com(...)icolor-flash_id66454

[..]

Sounds like a match made in heaven, now let's get crazy and just do it! ^)
Lijkt alleen NFC te missen... nou ja, ok
Wat een schitterend apparaat om te zien
  maandag 2 maart 2015 @ 10:30:28 #156
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150207199
Mooi mooi mooi en in het rood. O+
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_150211039
Elephone heeft een nieuwe beta gemaakt voor 5.0, redelijk oké dus. Zijn een paar issues uit maar er blijven nog wat bugs waardoor ik hem niet zal flashen. Onder andere de temperatuur van de batterij die blijkbaar wat hoog kan worden en nog geen soepele interface. In ieder geval positief dat ze wel bezig blijven.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 2 maart 2015 @ 13:37:28 #158
300788 igi0n
Paraplu
pi_150212655
Van de concurrent van de Jiayu S3, de Ecoo E04 Aurora, komt een Plus versie met 3GB RAM ipv 2GB. De prijs blijft gewoon hetzelfde, dus dat is ontzettend tof!

http://www.gizchina.com/2(...)plus-3gb-ram-mt6752/
  maandag 2 maart 2015 @ 14:48:53 #159
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_150214638
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:49 schreef rene90 het volgende:
Elephone heeft een nieuwe beta gemaakt voor 5.0, redelijk oké dus. Zijn een paar issues uit maar er blijven nog wat bugs waardoor ik hem niet zal flashen. Onder andere de temperatuur van de batterij die blijkbaar wat hoog kan worden en nog geen soepele interface. In ieder geval positief dat ze wel bezig blijven.
O? Voor welke telefoon? Ze hadden maanden geleden beloofd dat ze ook de G4 zouden voorzien van lollipop. Tot op heden niets van gezien. Maar goed, dat is het nadeel van die China-phones. Zou wel leuk zijn als het toch nog kwam.
pi_150220391
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:48 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

O? Voor welke telefoon? Ze hadden maanden geleden beloofd dat ze ook de G4 zouden voorzien van lollipop. Tot op heden niets van gezien. Maar goed, dat is het nadeel van die China-phones. Zou wel leuk zijn als het toch nog kwam.

Elephone p6000, een paar weken geleden (voor Chinese nieuwjaar) is de 5.0 beta al uitgekomen, nu een 2e beta versie met nog steeds wat bugs waardoor ik hem niet ga flashen. Wel zijn ze er dus mee bezig telkens en de source code is ook al uitgelekt dus hopelijk biedt dat iets voor de toekomst.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 2 maart 2015 @ 20:12:21 #161
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150227278
Klopt het nu als je rechtstreeks bij Xiaomi een smartphone koopt, zij de inklaringskosten en belastingen voor rekening nemen of niet? Volgens mij ergens ooit eens gehoord.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 2 maart 2015 @ 20:13:08 #162
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_150227316
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Klopt het nu als je rechtstreeks bij Xiaomi een smartphone koopt, zij de inklaringskosten en belastingen voor rekening nemen of niet? Volgens mij ergens ooit eens gehoord.
Volgens mij is dat bij PandaWill als je er een extra verzekering voor betaald?
pi_150227341
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:13 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Volgens mij is dat bij PandaWill als je er een extra verzekering voor betaald?
En dan betalen ze alleen de BTW, niet de administratiekosten van postnl.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 2 maart 2015 @ 20:19:36 #164
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150227600
Ibuygou heeft sindskort een Europese warenhuis, als het goed is. Hopelijk verschepen ze een aantal mi note pro daarnaar toe.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150228828
Woop woop elephone p6000 wordt morgen gebracht door postnl, geen douane gezeik dus. Verzonden via Hungary post, erg overzichtelijke tracking en 13-02 verzonden en vandaag aangeboden.

Via oneworldexpress.com kan je hem tracken en dan zie je ook je eigen adres zelfs staan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_150249133
Iemand de iOcean Rock al gezien? Zijn daar nog opmerkingen over te maken? Ik vind alleen de accu een beetje klein ;(
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:48:48 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150249327
Ik wil er wel een opmerking over maken hoor.

:r 5.5"

Zo. Dat lucht op. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150251064
4.7-5" smartphones,groot genoeg voor veel mensen.

En binnenkort dus een Xiaomi Redmi 2. :9
pi_150254850
Interessant.... Elephone in huis gekregen. Het is verzonden met Hungary post en dit liep via de UK. Het grappige is dat het declaratie formulier uit China volledig is afgeplakt en er alleen op te zien is dat het uit de EU komt.

Verder wel leuke telefoon. Moet er nog mee spelen maar de GPS werkt prima, snelheid is goed en ook de bugs die er waren is nu iets op gevonden. Sowieso staat er vrijwel geen zooi op, 1 app (Sammy dress) die je kan deleten en verder gewoon stock.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 3 maart 2015 @ 21:54:24 #170
209721 Downstar
Moeimaker
pi_150263758
Bleh bleh, mijn Jiayu S3 review komt wss aankomend weekend hier nog wel te staan.

Ik ben er een aantal dagen al mee bezig geweest afgelopen dagen, maar ik heb een nieuwe baan en ben verhuisd dus heb helaas nog wat weinig tijd en spullen mee om alles goed te kunnen reviewen en posten :o
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:12:27 #171
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150264517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:54 schreef Downstar het volgende:
Bleh bleh, mijn Jiayu S3 review komt wss aankomend weekend hier nog wel te staan.

Ik ben er een aantal dagen al mee bezig geweest afgelopen dagen, maar ik heb een nieuwe baan en ben verhuisd dus heb helaas nog wat weinig tijd en spullen mee om alles goed te kunnen reviewen en posten :o
Kenzi je over kunnen halen, ja? :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:54:24 #172
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150285386
De Huawei acsend mate 7 is ook wel een tof om te halen. Kost nieuw ongeveer ¤400,- euro.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:22:34 #173
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_150286400
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:34 schreef rene90 het volgende:
Interessant.... Elephone in huis gekregen. Het is verzonden met Hungary post en dit liep via de UK. Het grappige is dat het declaratie formulier uit China volledig is afgeplakt en er alleen op te zien is dat het uit de EU komt.

Verder wel leuke telefoon. Moet er nog mee spelen maar de GPS werkt prima, snelheid is goed en ook de bugs die er waren is nu iets op gevonden. Sowieso staat er vrijwel geen zooi op, 1 app (Sammy dress) die je kan deleten en verder gewoon stock.
Hoe bevalt de P6000? Werkt 4G? Hoe is de telefoon in het dagelijks gebruik? Het staat op mijn shortlist als verjaardagscadeau voor mijn jongste zoon dus vandaar mijn nieuwsgierigheid :)
pi_150286863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:22 schreef JiePieWie het volgende:
Hoe bevalt de P6000? Werkt 4G? Hoe is de telefoon in het dagelijks gebruik? Het staat op mijn shortlist als verjaardagscadeau voor mijn jongste zoon dus vandaar mijn nieuwsgierigheid
Ik ga hem vanavond verder nog helemaal instellen, 4g heb ik niet dus kan ik niet testen voor je. Ik heb nog een simyo abo met 200mb internet en 100min/sms :').

Zal binnenkort een reviewtje ervan maken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:42:23 #175
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_150287024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik ga hem vanavond verder nog helemaal instellen, 4g heb ik niet dus kan ik niet testen voor je. Ik heb nog een simyo abo met 200mb internet en 100min/sms :').

Zal binnenkort een reviewtje ervan maken.
Paar foto's zou iig ik ook waarderen. Toch interessanter om van die real-life foto's te zien.
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:42:36 #176
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150287032
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De Huawei acsend mate 7 is ook wel een tof om te halen. Kost nieuw ongeveer ¤400,- euro.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://tweakers.net/revie(...)duur-tot-nu-toe.html
review van T.net is niet echt best...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_150287102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:42 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Paar foto's zou iig ik ook waarderen. Toch interessanter om van die real-life foto's te zien.
Vanavond ga ik wat fototjes maken die ik hier neer zal plempen ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:46:17 #178
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_150287190
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Vanavond ga ik wat fototjes maken die ik hier neer zal plempen ;)
Thanks!
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:46:38 #179
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150287204
quote:
11s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

http://tweakers.net/revie(...)duur-tot-nu-toe.html
review van T.net is niet echt best...
Vier sterren voor Tweakers begrippen is gewoon goed. Goed beeldscherm, goede accuduur, mooi design.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:48:28 #180
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_150287268
quote:
11s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

http://tweakers.net/revie(...)duur-tot-nu-toe.html
review van T.net is niet echt best...
Is inmiddels 100 Euro goedkoper. Verder ben ik niet echt overtuigd van de reviewmethodiek van Tweakers als het om telefoons gaat.

Maar dat de Kirin SoC in dit toestel last heeft van thermo-throttling is wel een gegeven.
Zie de review van Anandtech voor een degelijke omschrijving van de hardware-problemen.

Het blijft een van de best gebouwde toestellen op de markt en dat is ook wat waard.
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:21:25 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150288338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Vier sterren voor Tweakers begrippen is gewoon goed. Goed beeldscherm, goede accuduur, mooi design.
gare software met een SoC die gewoon heel erg ineffecient is vind ik niet echt een pluspunt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_150288650








1e indruk is dat de gps prima werkt, camera heeft kuren zoals al te lezen was bij Elephone. De camera is een 8mp sensor, die digitaal wordt omgevormd naar 13mp. Er is een alternatieve app te vinden op elephone (de fv-5 app volledige versie, dm me voor de link) en hier lijkt het wat beter te zijn maar koop in ieder geval niet deze telefoon voor de perfecte camera.
Qua gevoel voelt hij lekker in de hand, wat dunner dan de G4S maar wel een tikje groter. Dagelijks gebruik zal moeten uitwijzen hoe het bevalt. Wat ik wel al een zeer prettige feature vind is de home button die blauw ademt bij een notificatie (te zien op de foto). Belangrijk hierbij is te vermelden dat in de OTA update van elephone naar v8.4 2015-01-31 deze niet meer werkt. Ik blijf dus lekker op de huidige rom die ik heb draaien.

Nog een fix die ik heb doorgevoerd is die van het touchscreen, er is een probleem dat het touchscreen niet elke pixel registreert maar pas als je 10 pixels hebt geschoven dat hij het registreert als zoomen / iets dergelijks. Dit is simpel te fixen door een APK die door een user is gemaakt op Elephone.

Vanaf morgen dus dagelijks in gebruik en dan kan ik ook wat meer kijken naar de camera met de nieuwe app. Antutu score is hier te zien:
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:12:54 #183
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_150290170
Mijn doogee 350 haakt af. Scherm gebroken en ik moet her en der knijpen om beeld te krijgen.

Tijd voor wat anders. Er zitten hier veel mensen die regelmatig hun phone vernieuwen. Iemand nog iets leuks voor me liggen? Liefst nieuw, en veel phone voor weinig geld :-)

Anders is die Elephone ook wel leuk. Rene, waar had je die weg en hoe lang was die onderweg?

edit:
ik moest echt snel iets, heb een huawei Acent y540 gehaald.

[ Bericht 9% gewijzigd door ADconvertor op 05-03-2015 14:19:19 ]
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:20:57 #184
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_150290408
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 17:30 schreef rene90 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

1e indruk is dat de gps prima werkt, camera heeft kuren zoals al te lezen was bij Elephone. De camera is een 8mp sensor, die digitaal wordt omgevormd naar 13mp. Er is een alternatieve app te vinden op elephone (de fv-5 app volledige versie, dm me voor de link) en hier lijkt het wat beter te zijn maar koop in ieder geval niet deze telefoon voor de perfecte camera.
Qua gevoel voelt hij lekker in de hand, wat dunner dan de G4S maar wel een tikje groter. Dagelijks gebruik zal moeten uitwijzen hoe het bevalt. Wat ik wel al een zeer prettige feature vind is de home button die blauw ademt bij een notificatie (te zien op de foto). Belangrijk hierbij is te vermelden dat in de OTA update van elephone naar v8.4 2015-01-31 deze niet meer werkt. Ik blijf dus lekker op de huidige rom die ik heb draaien.

Nog een fix die ik heb doorgevoerd is die van het touchscreen, er is een probleem dat het touchscreen niet elke pixel registreert maar pas als je 10 pixels hebt geschoven dat hij het registreert als zoomen / iets dergelijks. Dit is simpel te fixen door een APK die door een user is gemaakt op Elephone.

Vanaf morgen dus dagelijks in gebruik en dan kan ik ook wat meer kijken naar de camera met de nieuwe app. Antutu score is hier te zien:
[ afbeelding ]
Thanks. Hoe stevig voelt de body in vergelijking met een Galaxy SIII om maar iets te noemen dat je waarschijnlijk wel eens in je handen hebt gehad?
pi_150290665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:20 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Thanks. Hoe stevig voelt de body in vergelijking met een Galaxy SIII om maar iets te noemen dat je waarschijnlijk wel eens in je handen hebt gehad?
Eigenlijk voelt het heel netjes aan, de knopjes zitten strak in de body en je kan de telefoon niet buigen. Ook geen naden of zulke dingen. Ik vind hem steviger dan de galaxy s+ die ik heb gehad in ieder geval.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 4 maart 2015 @ 23:06:15 #186
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150301510
Kun je trouwens die lelijke back knop op het scherm van de Meizu mx4 uitschakelen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150332420
Ooh ja, en GLONASS werkt trouwens op de P6000 :+
Batterij ook tevreden over.

[ Bericht 29% gewijzigd door rene90 op 06-03-2015 08:36:47 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_150347191
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150347418
quote:
nah, alleen maar meer gezeik op chineese shops... want als de seller iets niet doet, kan jij fluiten naar je centen, er zit 0 garantie aan vast
ideal is leuk voor nederlandse winkels, buiten nederland moet je gewoon met CC/paypal betalen
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:22:32 #190
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150358874
Nu wel te bestellen, en wordt geleverd uit een warenhuis binnen de EU. Dus geen belastingen. Alleen nog wachten op de Note pro versie.
http://www.honorbuy.com/220-xiaomi-mi-note-64gb-smartphone.html

[ Bericht 4% gewijzigd door MisterJ.Lo op 06-03-2015 17:30:45 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150359179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nu wel te bestellen, en wordt geleverd uit een warenhuis binnen de EU. Dus geen belastingen. Alleen nog wachten op de Note pro versie.
http://www.honorbuy.com/220-xiaomi-mi-note-64gb-smartphone.html
Waarom zou ik dan geen one+1 kopen voor 299 euro met nagenoeg dezelfde specs?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:42:41 #192
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150359436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waarom zou ik dan geen one+1 kopen voor 299 euro met nagenoeg dezelfde specs?
Dat mag jezelf bepalen :). Overigens is die versie die je opnoemt 16GB, de 64GB exemplaar is net wat duurder.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150360391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat mag jezelf bepalen :).
Nee, ik zou graag horen van iemand die die Mi Note gaat kopen waarom ie zoveel meer geld wilt uitgeven voor quasi hetzelfde. :P
  vrijdag 6 maart 2015 @ 18:27:43 #194
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150360575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:20 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Nee, ik zou graag horen van iemand die die Mi Note gaat kopen waarom ie zoveel meer geld wilt uitgeven voor quasi hetzelfde. :P
Materiaal keuze, groter scherm, meer opslag, betere audio, minder grote bezels. Genoeg redenen om het wel of zelfs niet te halen. Of te wel een persoonlijke voorkeur.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 18:52:16 #195
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150361166
Mi Note Pro :9 zou hem zo kopen als opvolger voor mijn opo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:19:14 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150362145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:52 schreef Catch22- het volgende:
Mi Note Pro :9 zou hem zo kopen als opvolger voor mijn opo.
Wat let je :P!
Mocht je nog opzoek zijn naar een perfecte Chinese verkoper:
http://nl.aliexpress.com/(...)l?recommendVersion=1

En dan met FedEx, dan betalen hun de invoerrechten :D (gaat met DHL naar UK vandaar naar NL).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_150362404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Materiaal keuze, groter scherm, meer opslag, betere audio, minder grote bezels. Genoeg redenen om het wel of zelfs niet te halen. Of te wel een persoonlijke voorkeur.
Meer opslag? Kidding me? 64 GB is NIET genoeg? :')
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:38:32 #198
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150362972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:25 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Meer opslag? Kidding me? 64 GB is NIET genoeg? :')
Je kunt net zo goed ook een Chinese knock-off met 64GB kopen, van om en nabij de 120 euro. Kidding me? Selectief lezen is ook een kunst :'). Je zou zelfs kunnen stellen waarom er überhaupt interesse is voor de nieuwste smartphones. Veel veranderingen worden er over het algemeen niet snel doorgevoerd. Voor sommige telt design nu eenmaal zwaarder dan specs.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:50:54 #199
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150363554
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wat let je :P!
Mocht je nog opzoek zijn naar een perfecte Chinese verkoper:
http://nl.aliexpress.com/(...)l?recommendVersion=1

En dan met FedEx, dan betalen hun de invoerrechten :D (gaat met DHL naar UK vandaar naar NL).
Omdat de opo goed bevalt en omdat rijbewijs a
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:52:06 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150363627
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:50 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Omdat de opo goed bevalt en omdat rijbewijs a
Hehe, ik snap het :'(. Hij is helaas niet meer Xiaomi's geprijsd.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:56:50 #201
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150363851
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:52 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hehe, ik snap het :'(. Hij is helaas niet meer Xiaomi's geprijsd.
klopt. En icm de koers is hij gewoon net zo duur als andere flagships.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 04:07:46 #202
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150378349
Ook wel tof eigenlijk de Meizu m1 note of de Jiayu S3 beiden voor ¤190 euro te koop.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150378865
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:12 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Kenzi je over kunnen halen, ja? :9
Hahah nou zo voelt het wel om van uut oosten naar 't westen (tijdelijk) te verhuizen :P haha
pi_150383533
GPS test van de p6000, cold fix:
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 7 maart 2015 @ 13:40:51 #205
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150384042
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:13 schreef rene90 het volgende:
GPS test van de p6000, cold fix:
[ afbeelding ]
Netjes ^O^
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_150385810
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:13 schreef rene90 het volgende:
GPS test van de p6000, cold fix:
[ afbeelding ]
Dat doet mijn G4S niet :(
Wat heb je in je gps.conf staan?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_150386636
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:11 schreef relativity het volgende:

[..]

Dat doet mijn G4S niet :(
Wat heb je in je gps.conf staan?
nl.pool etc.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 7 maart 2015 @ 17:09:36 #208
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150388814
Voor ik de Lenovo Vibe Shot heb, komt eerst de Lenovo Vibe X2. Die heeft GLONASS en Hokuto. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150389329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:09 schreef shiznuts het volgende:
Voor ik de Lenovo Vibe Shot heb, komt eerst de Lenovo Vibe X2. Die heeft GLONASS en Hokuto. :D
Is dat een Chinees die je bij de telefoon krijgt die dan aan omstanders gaat vragen waar je bent en dat aan je telefoon doorgeeft?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 7 maart 2015 @ 17:59:31 #210
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150390352
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:27 schreef rene90 het volgende:

[..]

Is dat een Chinees die je bij de telefoon krijgt die dan aan omstanders gaat vragen waar je bent en dat aan je telefoon doorgeeft?
Een Jappanel. Maar verder klopt het hoor. ;) :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 8 maart 2015 @ 11:40:48 #211
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150414156
-

[ Bericht 73% gewijzigd door MisterJ.Lo op 08-03-2015 14:10:28 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150446562
Mijn jiayu g3s ligt op zijn sterfbed uitkijken naar iets nieuws. Nog iemand suggesties?
Gino ♥
  maandag 9 maart 2015 @ 10:51:57 #213
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150453072
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 23:46 schreef Tjacka het volgende:
Mijn jiayu g3s ligt op zijn sterfbed uitkijken naar iets nieuws. Nog iemand suggesties?
Euhm... deze?



Of heb je wellicht nog bepaalde wensen qua formaat en andere specs? Kan wel Jiayu S3 roepen, maar misschien vind je een inch groter niet fijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dromer op 09-03-2015 10:58:44 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 9 maart 2015 @ 10:59:30 #214
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150453302
Ik ben laatst gegaan voor de Pandawill Happy Hour... http://www.pandawill.com/(...)_campaign=2015-03-06 de Lenovo Vibe X2. Weer herhaald in de aanbiedinges zie ik. Mijne is al onderweg. Overbrugt mooi de periode die uiteindelijk tot de Lenovo Vibe Shot leidt later in de zomer. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150453842
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:59 schreef shiznuts het volgende:
Ik ben laatst gegaan voor de Pandawill Happy Hour... http://www.pandawill.com/(...)_campaign=2015-03-06 de Lenovo Vibe X2. Weer herhaald in de aanbiedinges zie ik. Mijne is al onderweg. Overbrugt mooi de periode die uiteindelijk tot de Lenovo Vibe Shot leidt later in de zomer. :D
Als jij nou straks de Vibe Shot haalt neem ik je Vibe X2 wel over. :7
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 9 maart 2015 @ 11:24:26 #216
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150453967
Is goei. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150455749


quote:
At $124.99 the JiaYu F2 has a lot going for it. The design is smart and uncomplicated, and the overall specification is very high considering the low price tag. Up front JiaYu have gone for a 5-inch 720p IPS display, above that lives a 5 mega-pixel front camera, and on the rear an 8 mega-pixel Sony IMX179 sensor.

Internal hardware is where JiaYu have been a little cunning. Rather than opt for the more popular MT6732 processor with integrated LTE, JiaYu have chosen the MT6582 chipset (popular on low-cost phones last year) with an additional LTE modem to bring 4G support for the phone. This has obviously saved a little money and allowed for a larger 3000mAh battery, 2GB RAM, OTG, dual SIM and micro SD card memory expansion, all uncommon features on a phone costing less than $125.
Prima ding die Jiayu F2, maar waarom 5 inch? :{ Een bijgewerkte G2fs o.i.d. zal er wel niet meer van komen zo...
mag het weten
pi_150457661
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Euhm... deze?

[ afbeelding ]

Of heb je wellicht nog bepaalde wensen qua formaat en andere specs? Kan wel Jiayu S3 roepen, maar misschien vind je een inch groter niet fijn.
iets groter mag wel

maar een inch is wel veel

een lange batterijduur is wel fijn ja

en niet meer dan 160 eu
Gino ♥
pi_150460248
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 04:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ook wel tof eigenlijk de Meizu m1 note of de Jiayu S3 beiden voor ¤190 euro te koop.



Grappig. Kreeg vd week de Huawei Ascend Mate 7 voor E 350,- aangeboden. Compleet met bon en alle toebehoren. Niet gedaan want heb al een Note.
  maandag 9 maart 2015 @ 16:41:35 #220
423673 naabj3
Importeur
pi_150463600
Wat heb ik besteld?
ZTE Blade S6

Wanneer heb ik besteld?
2 maart 2015

Wanneer heb ik het ontvangen?
5 maart 2015

Wat heeft het gekost?
$220 (¤195,96) normale prijs $249,99. Met coupon code: ZTES6XH krijg je $29,99 korting.

Waar heb je het gekocht?
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_139666.html

Inleiding

Jullie zagen het misschien van de week wel, dat ik een coupon code op het forum plaatste voor de ZTE Blade S6. Ik zat er sterk over na te denken om dit toestel te gaan kopen voor slechts $220. Op 2 maart was ik er uit. Ik kon de verleiding niet meer weerstaan en heb hem maar besteld. Dit dankzij de EU warenhuis verzending. Geen invoerkosten en snel in huis

De verzending

Kijk een nieuw onderdeel in mijn review vergeleken met mijn oudere. Dit keer wil ik ook aandacht besteden aan de verzending omdat ik heel erg vaak vragen over de verzending zie. Ik heb juist dit toestel gekozen omdat hij verzonden werd vanuit het Europese warenhuis in Hamburg (Duitsland). Het werd verzonden met DHL op 3 maart. (De beloofde 24 uur verzending was uitgekomen.) Vanuit Duitsland heeft hij er maar 3 dagen over gedaan. En zoals jullie weten hoef je binnen de EU geen tax te betalen aan de douane. Ideaal dus! Overigens werd het niet met DHL geleverd maar met dhlparcel.nl. één van de dochterbedrijven van DHL.

Unboxing

De telefoon was slechts verpakt vond ik. Er zat enkel een klein vuilniszakje om het telefoon doosje heen. Ze konden op zijn minst wat bubbeltjesplastic of wat anders er om heen doen. Gelukkig mocht het de pret niet bederven want de doos had gelukkig geen deukjes of wat dan ook. Hulde DHL!
Eenmaal het zakje om het doosje weg zag ik het doosje van de ZTE wat ontzettend veel op een samsung doosje leek, behalve de kleur dan. Het doosje is grijs/wit en ziet er zeer leuk uit.het is een zeer stevig doosje met op de achterkant wat specificaties van het toestel zelf. Op de voorkant vind je in de hoek het ZTE logo en in het midden Blade S6. Op de zeikant zitten 2 stickertjes die je los moet halen zodat je het doosje open kan maken.

















Wat krijg je allemaal voor je geld?

• ZTE blade S6
• Een prachtig doosje
• Simkaart pinnetje
• Micro USB kabel
• USB stekker
• Een Engelse en Chinese gebruikershandleiding
• 12 maanden garantie

De telefoon

Ik denk dat jullie het allemaal met mij eens zijn dat de ZTE Blade S6 op de nieuwe Apple iPhone 6 lijkt. De telefoon is slechts 7.7mm dik en weegt maar 131 gram.
De telefoon heeft een 5 inch HD 720 x 1280 IPS display. Het display is echt ontzettend scherp en helder. Ik kan vanaf 10CM al de pixels niet meer zien. Het glas is ontzettend zacht en voelt zeer goed aan. Het scherm reageert goed op je vingers.

In de ZTE Blade S6 zit geen Mediatek processor zoals je ziet bij de meeste telefoons. ZTE heeft er voor gekozen om de nieuw Qualcomm Snapdragon 615 in te zetten. De Snapdragon 615 is een 64 bit Octa-core (8 cores) processor met een kloksnelheid van 1.5Ghz. De videochip in het toestel is een Adreno 405.

Het toestel heeft 2GB DDR3 ram. Je kan gebruik maken van 16GB interne opslag maar wees niet getreurd. Er is ook een plekje vrij voor een Micro SD kaart. Hoeveel het maximale is weet ik niet maar ik ga er vanuit dat je een SD kaart van maximaal 32GB kan gebruiken.

De telefoon draait op Android 5.0 en heeft een MiFavor 3.0 UI. Dat het toestel op Android 5.0 draait is één van de dingen die mij erg aantrok om het toestel aan te schaffen. Wat ook bijzonder aan het toestel is is dat de telefoon een dual-sim heeft. Maar dat is nog niet alles. Er kunnen 2 nano simkaartjes in en beide simkaartjes werken op het 4G netwerk! (ik heb dit nog niet kunnen testen omdat er nog geen 4G bij t-mobile is in friesland. Wel heb ik gelezen dat andere gebruikers zeer tevreden zijn met 4G)

De batterij is een klein minpuntje. De batterij heeft 2400mAh wat een beetje aan de weinige kant is. De batterij is goed voor 1 dag bij normaal gebruik.

Andere leuke features die het toestel heeft zijn bijvoorbeeld lichtgevende touch-buttons. Deze kun je veranderen. Met veranderen bedoel ik bijvoorbeeld dat je aan de rechterkant de options button. wilt hebben, of een pagina terug button wilt hebben. Air gesture zit ook op het toestel. Maar dit werkt niet echt goed.





















De camera van het toestel

Aan de achterkant van het toestel bevind zich een 13MP camera met een Sony Exmor IMX214 CMOS censor. Aan de voorkant van het toestel zit een 5MP camera.
De foto's worden erg snel en mooi genomen. Met HDR duurt een foto maken ietsjes langer dan zonder effect. De camera aan de voorkant van het toestel beweegt erg snel en voelt premium aan.

Ik persoonlijk vind de HDR optie aan dit toestel erg fijn. Ik heb hier wat voorbeelden geschoten zodat je het verschil kunt zien tussen HDR en normaal.
Wat vinden jullie beter? HDR of normaal?

Foto zonder HDR:


Foto met HDR:


Foto zonder HDR:


Foto met HDR:


De rest van de foto's is geschoten met HDR,









Er zijn geen bewerkingen of wat dan ook gedaan aan de video. Ik persoonlijk vind het geluid een beetje raar.


Antutu benchmark en GPS test.

Als je wilt weten hoe je telefoon presteert is Antutu benchmark één van de bekendste benchmarks die er zijn om je telefoon te testen.
De ZTE Blade S6 haalde een score van 30288. Om eerlijk te zijn had ik de score wel iets hoger verwacht want de prestaties doen er zeker niet voor onder. Wel vond ik het grappig dat je met 10 vingers tegelijk op het scherm kon werken. Iets wat je niet vaak ziet bij smartphones want meestal is het maximum 5.





De GPS op de ZTE is erg goed en werkt out of the box. Bij vele Mediatek modellen zie je nog wel eens dat de GPS het slecht tot niet doet maar hier is dat dus niet het geval. De navigatie en google maps werken zeer nauwkeurig. Het GPS signaal word ook erg snel opgepakt.

Op de eerste foto zie je het GPS signaal binnen. Op de tweede foto zie je het GPS signaal buiten



Mening

Voor een bedrag van $220 heb je een zeer goed toestel. Echt waard voor je geld. De snelle levering van gearbest.com is top.
Het toestel heeft weinig tot geen lagg. Hij wil de apps nog wel eens traag opstarten als je de app voor het eerst opstart. Denk dan aan een opstarttijd van ongeveer
3 seconden. Bij het slepen van het beeldheldereid reageert de sleepbar langzaam maar het beeld dimt wel meteen.
Ik ben zeer tevreden over het toestel.Dit is het beste toestel wat ik tot nu toe heb besteld uit China. Hier en daar zitten nog wat bugs in android 5. En mocht je alleen Nederlands kunnen, dan is dit toestel niks voor jou. Er zit namelijk geen Nederlandse taal op. Daarom geef ik het een 9/10!

Pro's
Android 5
Zeer snelle processor
12 maanden garantie
Zeer goeie camera
SD kaart slot
Dual Sim met 4G

Cons
Geen Nederlandse taal
Soms start hij apps langzaam op
Batterij gaat redelijk snel leeg.
  maandag 9 maart 2015 @ 19:28:16 #221
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150469183
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:59 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Grappig. Kreeg vd week de Huawei Ascend Mate 7 voor E 350,- aangeboden. Compleet met bon en alle toebehoren. Niet gedaan want heb al een Note.
Je hebt de Meizu Note? Kun je die back button bar die het scherm inneemt uitschakelen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150492039
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:13 schreef rene90 het volgende:
GPS test van de p6000, cold fix:
[ afbeelding ]
99% accuraat? :o
pi_150492500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

99% accuraat? :o
Waar haal je dat vandaan? Verder is de 3e beta van android 5.0 al aangekondigd door Elephone, valt me dus niet tegen de snelheid van de ontwikkelingen daar. Hopelijk binnenkort een stabiele OTA.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_150513897
Als de koers wat beter is geworden, haal ik denk ik eens een Xiaomi gsm.... Wil mijn iPhone jailbreaken maar dat gaat niet met de updates. Dan wordt het maar een android toestel.
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:23:40 #225
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150521770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:36 schreef larry_flynt het volgende:
Als de koers wat beter is geworden, haal ik denk ik eens een Xiaomi gsm.... Wil mijn iPhone jailbreaken maar dat gaat niet met de updates. Dan wordt het maar een android toestel.
Met je iPhone 4 word je toch al uitgelachen door het andere Apple-volk dat al twee versies verder is, dus dat lijkt me een strak plan.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_150522075
Mijn Ecoo E04 was eindelijk in Nederland, blijkt vandaag dat ze niet weten hoe duur hij is, en dat ik dus zo'n formulier in moet vullen voor de inklaring |:(. Meh..
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:42:32 #227
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150522114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:40 schreef igi0n het volgende:
Mijn Ecoo E04 was eindelijk in Nederland, blijkt vandaag dat ze niet weten hoe duur hij is, en dat ik dus zo'n formulier in moet vullen voor de inklaring |:(. Meh..
Heb ik met een tablet momenteel. Stond maandag in de tracking dat ze een verzoek om info hebben verstuurd, maar gisteren helaas nog geen formulier ontvangen. Jij wel al?
Meestal gaat het goed, soms zit het tegen. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_150522128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:42 schreef Dromer het volgende:

[..]

Heb ik met een tablet momenteel. Stond maandag in de tracking dat ze een verzoek om info hebben verstuurd, maar gisteren helaas nog geen formulier ontvangen. Jij wel al?
Meestal gaat het goed, soms zit het tegen. :)
Kreeg gister die melding inderdaad ook, dus verwacht vandaag een formulier binnen te krijgen!
pi_150555290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Verder is de 3e beta van android 5.0 al aangekondigd door Elephone, valt me dus niet tegen de snelheid van de ontwikkelingen daar. Hopelijk binnenkort een stabiele OTA.
Niet goed gelezen . :@
pi_150559688
Elephone P6000 - review

Nu ik al zeker een half jaar een Jiayu G4S in het bezit heb is het weer tijd om voor een nieuwe telefoon te kijken. Niet omdat ik ontevreden ben over de G4S (behalve de GPS) maar meer omdat het gewoon kan.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de P6000 vanwege de GPS, 5 inch HD scherm, 2700 mah batterij. Daarnaast heeft het toestel nog 4G maar daar maak ik geen gebruik van.

Voor een prijs van $135 dollar heb ik hem bij gearbest vandaan waar hij verzonden is via Hungary post. Volgens de tracking die goed te volgen was via oneworldexpress.com was te zien dat hij via de UK ging, en bij ontvangst viel het me op dat er een sticker over het declaratie formulier uit China geplakt was. Blijkbaar ergens in de UK gebeurd.

Specificaties
Android 4.4 (update naar 5.0 zit eraan te komen)
MTK6732 64-bit Quad Core, 1.5Ghz
Mali T760
2GB/16GB
Micro SD slot
2 micro SIM, dual standby

5 inch IPS, 1280*720
GSM/3g/4g (FDD-LTE 800/1800/2100/2600) / GPS / WiFi / bluetooth
2 MP front camera, 13 MP back (hoewel dit 8 MP is, maar digitaal naar 13 MP wordt gebracht)
143.5 * 71.6 * 8.5mm
165g

Het uitpakken
De telefoon komt in een simpel wit doosje met daarin
-telefoon met al aangebrachte screenprotector
-extra screenprotector
-batterij 2700 mAh
-kabeltje
-EU USB plug 1.0A







De telefoon
Voor 135 dollar (118 euro destijds) verwacht ik een telefoon die gewoon goed werkt en dat doet die zeker. Out of the box zit er dus Android 4.4 op en er is al gemeld dat een OTA naar 5.0 eraan zit te komen. Om hier maar gelijk op in te springen vraag je je dan af hoe de support is van Elephone. Het is een enigszins nieuw merk en met de Chinezen weet je nooit wat allemaal waar is van die beloftes. Ik kan hier kort over zijn dat de support goed is. Wat Elephone doet is actieve users benaderen en uitnodigen om te helpen met het maken van ROM's in ruil voor telefoons en andere spullen. De laatste tijd zie je dat de ROM's zich steeds sneller opvolgen. Nu is de beta 3 van android 5.0 beschikbaar en om de 4-5 dagen is er weer een nieuwe update. Ook is er een Flyme rom beschikbaar van een actieve user die al versie 6 heeft en stabiel draait.

Toch draai ik lekker de stock 4.4 (24012015) omdat op deze versie de notificatie button werkt. Een OTA update die beschikbaar is heeft als bug dat die button niet werkt en ik kan eigenlijk niet zonder die button. Helemaal omdat de trilmotor in de telefoon nogal 'sterk' is en als hij op tafel ligt kan je net zo goed je geluid aanzetten. Mogelijk kan je dit aanpassen in gravitybox omdat Elephone standaard ROOT/SuperSU meelevert op de telefoon.
Een andere prettige instelling is dat het intern geheugen niet is opgedeeld dus je kan gewoon volledig beschikken over de 16GB.

Het toestel is stevig, voelt goed aan en er zijn geen gekke dingen zoals naden die niet aansluiten of backlight bleeding. Het enige wat me nu minder bevalt is de gladde achterkant waarbij ik de G4S een stuk prettiger vind met het stroeve achterkantje.


Een bugje out of the box is het touchscreen, het registreert niet alle pixels als je veegt. Zoomen gaat dus schokkerig omdat hij de veeg niet goed pakt. Een actieve user heeft hier al een fix voor gemaakt met een simpele APK. Ideaal dus en hier te vinden, met dank aan ludmiloff

GPS
Een belangrijk punt, en hier kan ik kort over zijn. Dit werkt dik prima, ook GLONASS is beschikbaar en in het centrum van Amsterdam kost het geen moeite om een cold fix (dus zonder 3G/wifi aan) te krijgen.


Camera
Een typisch iets, geadverteerd is er met 13MP alleen blijkt dit een 8MP sensor te zijn die is geupscaled naar 13MP. In de standaard camera app krijg je een soort laag over een foto te zien waardoor de kwaliteit niet zo mooi is. Volgens berichten op het forum is dit gefixt in android 5.0 en ook de Flyme rom. Er zijn ook wat fixes voor te vinden op het forum van Elephone, bijvoorbeeld een andere app. Linkje naar het forum is
hier te vinden
Standaard app



Performance
Vloeiend, kan er verder weinig over zeggen. Vrijwel geen bloatware wat ik ook lekker vind. Ik heb wat benchmarks gedraaid:




Batterij
Kan er nog niet zoveel over zeggen maar het valt me niet tegen in ieder geval. Twee dagen haal ik er sowieso wel mee en bij licht gebruik zit ik ook op de 3. Als er bepaalde benchmarks zijn die ik kan draaien hoor ik het graag ;)


Conclusie
135 dollar destijds voor deze telefoon is best prima. Je haalt dan een telefoon in huis met eindelijk een functionele GPS, prima scherm, snel in gebruik en een goede support van Elephone. Een minpunt voor mij is de gladde achterkant en de trilmotor die nogal hard is. De camera laat ik nog even in het midden om te zien hoe die presteert in android 5.0
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_150706740
weet iemand waar de s3 op stock is? Top-one op ali heeft niet meer.
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_150708121
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:48 schreef alxzhu het volgende:
weet iemand waar de s3 op stock is? Top-one op ali heeft niet meer.
http://www.banggood.com/J(...)tphone-p-954917.html
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 16 maart 2015 @ 19:28:01 #233
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150708485
$184.99 Discount (antelife5usd) -$5.00
http://www.antelife.com/j(...)martphone-black.html
Of http://www.geekbuying.com(...)TG-Black-339487.html met inloggen en QRBHLEUL (1x).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150709062
quote:
5s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:28 schreef shiznuts het volgende:
$184.99 Discount (antelife5usd) -$5.00
http://www.antelife.com/j(...)martphone-black.html
Of http://www.geekbuying.com(...)TG-Black-339487.html met inloggen en QRBHLEUL (1x).
Bij banggood 180 met de 10% coupon die je in de app kan krijgen als je die even op je telefoon installeert.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 16 maart 2015 @ 19:41:52 #235
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150709139
Oh ja. En anders gaat er nog een tientje af met de standaard ' b185f7 '.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150710561
+-$180 is echt een belachelijk lage retail prijs!
  maandag 16 maart 2015 @ 20:16:50 #237
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150710841
Voor een telefoon met deze specs zeker.
HIj bevalt nog steeds heel erg! :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_150710883
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef Dromer het volgende:
Voor een telefoon met deze specs zeker.
HIj bevalt nog steeds heel erg! :)
Twijfel zelf nog om deze ook in gebruik te gaan nemen, maar 5.5 inch....
  maandag 16 maart 2015 @ 20:31:26 #239
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150711610
Same here. En de Lenovo Vibe X2 is zo'n beetje net zo duur. En wel 5.0".
Hopelijk volgende week binnen?!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150725422
Weten jullie een nieuw scherm voor de redmi note 4G?
Gino ♥
pi_150725476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:48 schreef Tjacka het volgende:
Weten jullie een nieuw scherm voor de redmi note 4G?
Al op aliexpress gekeken?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_150725709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:50 schreef rene90 het volgende:

[..]

Al op aliexpress gekeken?
Kan het niet zo lekker vinden :'(
Gino ♥
pi_150725973
mlais m52 geeft ongeveer zelfde specs als s3 (wel maar 720, en ik weet dat dat voor sommige een dealbreaker is) en is nu in presale te halen voor $ 130 bij gearbest (coupon M52A) $136 (coupon m52b), maar zeker interessant voor degene die $ 180 toch nog iets te duur vinden. Betere specs dan elephone p6000 of ulefone be pro die ongeveer even duur zijn.
Kingzone Z1 is ook wel een mooi s3 alternatief. Ziet er beter uit, NFC, fingerprint recognition en grotere batterij, maar 720 en iets je duurder.

[ Bericht 11% gewijzigd door Fasroslis op 17-03-2015 09:24:14 ]
pi_150726312
Oh 33 euro op aliexpress :)
Gino ♥
pi_150735400
www.coolicool.com/Promotions/spring-clearance.html
Misschien interessant voor de mensen die uit een europees magazijn willen kopen.

Ik heb overigens een paar dagen terug de mlais m52 gepre-orderd, ben benieuwd!
pi_150833792


Vandaag een review over de Jiayu S3, 1 van de flagship smartphones uit china.
Ik heb de Jiayu S3 als opvolger gekocht voor de door mij eerder gereviewde Jiayu G4s.

Ik was eigenlijk nog zeer tevreden over de Jiayu G4s, toch ben ik uiteindelijk overstag gegaan.
Met name door de prijs/kwaliteit, maar met name omdat ik een early-adopter ben :P.
In deze review probeer ik een algemeen beeld te geven over hoe ik de S3 heb ervaren.
Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview die vrijwel dezelfde zaken behandelen als in deze tekstuele review.
Lees/kijk ze!
Groet,
Downstar



Zoals ik in de inleiding al aangaf was 1 van de redenen om te upgraden naar de Jiayu S3, de prijs.
Het toestel is te koop bij Pandawill voor 189,99$wat ongeveer 180 euro is met de huidige koers ( :'( ).
Wat mij betreft nog een goede prijs kwaliteitverhouding, maar het is toch zonde dat de koers zo gekelderd is.

Vaak zijn er nog wel coupons of acties(happy hour) beschikbaar voor de Jiayu S3 bij Pandawill. Dus mocht je hem aanschaffen altijd even kijken of er niet wat loopt :P. (sowieso altijd even in chinaprices.us kijken waar iets het goedkoopst is.)

De S3 was bij Pandawill iets duurder op het moment dat ik hem aanschafte dan andere webshops.
De reden om toch bij Pandawill te kopen is het feit dat ze mij verzekerde dat hij daar op voorraad was en dat hij binnen 1 werkdag zou kunnen worden verzonden.

En dit was uiteindelijk ook zo, na het bestellen werd hij netjes de volgende dag op de post gedaan.
Ik heb het toetel middels DHL laten verzenden en had hem binnen 3 dagen in huis!
Echter moet (er altijd) rekening worden gehouden dat het product de grenswaarde van 22 euro overschrijdt waardoor het pakker in aanmerking komt voor BTW + Inklaringskosten.

Gelukkig kwam mijn pakket zonder extra kosten aan.

Het pakket was goed verpakt zoals ik van Pandawill eigenlijk altijd wel gewend ben.
De Jiayu S3 zit in een simpel kartonnen doosje. In mijn geval een Internationale versie.
Ook iets wat mij was beloofd door Pandawill, dus ook daarin zijn ze hun belofte nagekomen
Ik zeg die even expliciet omdat er ook versies zijn die speciaal zijn gemaakt voor de Chinese markt.
Deze telefoons bevatten een andere ROM, waarbij Apps van google ontbreken. (Je hebt dus ook geen Playstore!). Een kleine opmerking die gemaakt moet worden is dat het installeren van een International ROM (met google playstore/apps) op een chinees toestel eigenlijk ook een fluitje van een cent (mits je de benodigde bestanden hebt :P) is. Toch is het voor mensen met niet al te veel technische kennis misschien een strop. Let daarom even op welke versie je koopt (mocht je hem niet bij Pandawill kopen).



In het doosje zitten naast de telefoon de volgende dingen:

- Extra screenprotector
- Europese Adapter
- Handleiding
- Transparante (blauwe) Jiayu backcase

Dan komen we aan op de punt waar we naar de specificatie van de telefoon gaan kijken.
Wat maakt deze telefoon nou bijzonder?



Voor mij springt in iedergeval de Octocore er uit,
Een octocore? Hmmm dat had de G4s toch ook al? 'Das toch nie bijzonder?'
Jawel, dat is wel bijzonder! De SoC is namelijk gebaseerd op een 64 bits architectuur.
Hiermee kunnen berekeningen een stuk sneller en efficiënter worden afgehandeld dan de octocore SoC uit de Jiayu G4s. Een bijkomend voordeel is dat hij ook gemiddeld 30% minder stroomverbruik heeft!

Als we het dan toch over stroomverbruik hebben komen we misschien wel op het meest energie slurpende component in deze telefoon, het impulsante 5.5 inch Full HD scherm.

Het scherm is als je van een 4,7 inch scherm komt wel even wennen. Maar na een week was ik al er al aangewend en vond ik de G4s maar klein en onhandig :P..

Doordat het scherm vrij dunne bezels heeft valt het toestel qua grote eigenlijk best mee.
Het blijft natuurlijk een log ding, maar voor mensen met normale tot grote handen is het eigenlijk nog prima te doen vind ik.

Om toch nog zeker 1,5 a 2 dagen door te komen met de S3, heeft Jiayu er een 3000-3100 mah batterij in gestopt. Vroeger kon je nog wel eens twijfelen over de echtheid van de Mah's in chinese telefoons maar dat zit bij Jiayu wel snor. In de G4s zat ook een 3000 mah, echter is de Jiayu S3 niet compatibel met deze batterij! De S3 is platter en langer.



Verder valt er uit de specificatie(zie hieronder) en het plaatje hierboven op te maken dat de telefoon beschikt over Dual Sim. In dit geval Dual Micro sim. Tegenwoordig is dat niet meer zo bijzonder, vrijwel elk chinees toestel heeft deze optie. Wat wel weer mooi is dat in deze nieuwe MTK6752 processor 4G op de SoC zit! 4G wordt dus ondersteund zonder aparte chip nog in de telefoon, maar het zit dus ingebakken.

De Jiayu S3 draait momenteel op Android 4.4.4 (kitkat) en doet dat met een eigen launcher.
Thema's zijn makkelijk aan te passen met een app genaamd themes.
Dit zal voor de android liefhebber niet vreemd in de oren klinken, android is uitzich zelf al redelijk naar eigen smaak in te richten.

Zeer waarschijnlijk komt Jiayu ook eerdaags met een Android 5.0 ROM voor de S3.
Niet alleen de nieuwe functionaliteiten bieden mogelijk meer dan met extra 4.4, er zou ook snelheidswinst geboekt moeten worden.

Volgens een artikel op tweakers ( zie: http://tweakers.net/revie(...)e-en-prestaties.html) is er met de komst van Lollipop nog een voordeel te behalen. Android 5.0 kan namelijk (beter) omgaan met de SoC doordat deze ondersteuning heeft voor 64bit-ARMv8-instructies. Zie hieronder het citaat uit desbetreffende artikel:

'Cortex A53 is de opvolger van de Cortex A7-kern, die tot nu toe veel in midrange-telefoons gebruikt werd, en kan overweg met de nieuwe ARMv8-instructieset, die 64bit-compatibel is. Volgens chipontwerper ARM moet de A53 tot veertig procent sneller zijn dan de A7, al zullen dergelijke verbeteringen alleen in specifieke benchmarks behaald worden. Dankzij de 64bit-ondersteuning zullen apparaten met een A53-soc in de toekomst nog beter worden. Android Lollipop maakt namelijk gebruik van die 64bit-ARMv8-instructies, waardoor een telefoon als de Desire 820 net wat sneller moet werken als hij eenmaal de update naar Android 5.0 ontvangen heeft.'
Meer informatie over 64 bit en android kun je hier vinden:
http://www.androidplanet.nl/spotlight/64-bit/


Dan komen we op het hoofdstuk design en bouwkwaliteit.
Het design is vrij simpel en daarvan ben ik wel gediend. Het scherm valt daarin vooral op aan de voorkant.
De backcover aan is leverbaar in het wit en in het zwart, al is zwart eerder grijs.
Deze voelt erg glad aan vind ik, waar bij de Jiayu G4s nog een rubberized laag over de backcover was gedaan om voor grip te zorgen. Is bij de S3 eigenlijk niks gedaan om grip te krijgen.

Aangezien het toestel toch wel wat aan de grote kant is kan het voor mensen met kleine handen toch lastig zijn om het toestel goed te kunnen houden.

Een klein nadeel aan het design vind ik de plaatsing van de knopjes(Power/Volume up-down)
Deze zitten allen aan de rechterkant. Ik ben zelf voorstander van een design waarbij de powerknop rechts zit en de volume up-down aan de linkerzijde. Ik ben er inmiddels wel aangewend maar het kan wel lastig zijn wanneer je bijvoorbeeld je telefoon in een autohouder plaatst. Je hebt dan de kans dat het powerknopje in de weg zit als je het toestel in het midden wil klemmen.

Foto's zeggen immers meer dan duizend woorden, dus bekijk zeker even de foto's.
(let op: op Onderstaande foto's heb ik een Glass screenprotector zitten, hierdoor heb je een iets dikker glaslaagje op je scherm en heb je iets meer reflecties!)

Het originele scherm heeft uiteraard geen opstaande glas randjes :P
Op de foto's zie je onder andere de dubbele speaker, Notificatie led + sensors, dual flash etc.












Over de bouwkwaliteit kan ik kort zijn, meer dan prima.
Eigenlijk wat je mag verwachten van Jiayu.

De backcover kon dus wat beter qua 'gladheidbestrijding :P' en misschien ook wel qua stevigheid.
Het covertje voetl wat fragiel aan als je het van de telefoon haalt. Echter is het wel zo dat deze erg flexibel is en dat daarmee breukjes of scheurtjes eigenlijk niet zo snel zullen ontstaan.

Verder voelt de behuizing solide aan en zijn er geen rare kraakjes of dergelijke te horen.
Ook heb ik geen scherpe randjes gevoelt.

Een puntje wat ik onder bouwkwaliteit vind vallen is het scherm. Allereerst kunnen we dan kijken naar het oppervlakte, het glas zelf dus. Het is tegenwoordig niet meer zo bijzonder maar ook dit toestel komt met een Gorilla Glass protectie. Dit houdt in dat het toestel (meer) krasbestendig is.

Toch is eerder gebleken dat dit niet inhoud dat krassen dus helemaal niet meer mogelijk zijn op het scherm, het is alleen wat lastig om ze te krijgen. Vandaar dat ik een extra screenprotector heb besteld van gehard glas. Hiermee bescherm je dus je daadwerkelijke scherm tegen krassen, maar met name ook tegen het breken van het scherm tijdens een val/impact. Welke voordelen het nog meer heeft kun je makkelijk op google vinden ?
Voor mij is de Jiayu S3 het eerste toestel dat ik ontvang met een Full HD resolutie(1080x1920) en zodoende zag ik nu pas wat een verschil het alsnog geeft ten opzichte van een HD resolutie.
Deze was welliswaar bij de G4s op 4.7 inch.
Om even aan te tonen hoe het scherm zich laat vergelijken met eerder genoemde telefoons zie je hier een vergelijking van kijkhoeken uit verschillende standen. (kijk ook zeker even het de video review, daarin zijn kijkhoeken misschien wat beter te zien)

Beide toestellen zijn ingesteld op de volledige brightness, de camera is onderbelicht met -2

Links de S3 VS rechts G4S vooraanzicht


Links de G4s VS rechts S3 Bovenaanzicht

Links de S3 VS rechts G4S onderaanzicht

Links de S3 VS rechts G4S rechter onderhoek aanzicht

Boven de S3 VS onder G4S rechter zij aanzicht

Onder de S3 VS Boven G4S Linker zij aanzicht

Onder de S3 VS Boven G4S linker bovenhoek aanzicht

Uit de kijkhoeken is te concluderen dat de G4s(let op oude scherm*) het beter doet dan de S3.
Echter is dat alleen vanuit een bepaalde hoek. Het vooraanzicht(uiteraard de belangrijkste kijkhoek :P) is nagenoeg gelijk op beide toestellen en is qua contrast prima.

[i]* zie voor een vergelijking van nieuw en oude jiayu G4S schermen deze post van mij:
DIG / [Chinese Smartphones] #42 - Android Phone uit china

Ook heb ik het scherm vergeleken met de G4s op een backlight test.
Door te kiezen voor zwarte achtergrond kan men bekijken in hoeverre de backlight egaal is.
En in hoeverre er bleeding onstaat.



Links de S3 vs Rechts de G4s

De bleeding bij de S3 lijkt dus wat meer te bleeden, het dit is gewoonweg omdat de brightness hoger is bij de S3. Er opzich wel een mooie egale belichting en echte hotspots qua licht zijn er niet te zien.
Dan komen we op de misschien wel het belangrijkste punt van een telefoon,
en ja.. dat is nog steeds bellen :D !
De gesprekskwaliteit wordt gevormd door de microfoon, de spraak microfoon zit aan de onderzijde van het toestel. Om het de gesprekkwaliteit te verbeteren is er ook een background microfoon.
Deze microfoon filtert achtergrond geluiden weg om de spraak helderder te maken. De kwaliteit is naar mijn beoordeling ook zeker prima te noemen. De oorspeaker is echt prima.
Mijn eerste belletje met de S3 was ik eigenlijk vrij verbluft, de speaker was luid en duidelijk.
Het toestel ondersteund Voice HD, dus mogelijk heb ik een gesprek met voice HD gehad.
Het was in iedergeval wel erg goed.

De backspeaker is in de S3 in dual mode uitgevoerd, dit moet met name de schelheid en het holle geluid uit smartphone speakers weg halen. En dat gebeurd ook redelijk goed al kan de speaker zeker beter ben ik van mening.
Het bereik van de telefoon is meer dan prima, zowel GSM als het 3G netwerk.
(speedtests etc. komen in het volgende hoofdstuk)

In het prestatie tabje wil ik jullie de verschillende prestaties laten zien van dit toestel.
Hierbij moet je denken aan o.a camera, Antutu benchmarks, GPS , speedtests, WIFI bereik etc.

Kijkend naar het toestel dan zien we de standaard Jiayu launcher.
Dit is een vrij basic schil van jiayu met enkele herkenbare widgets zoals de platenspeler muziek widget en de galerij/foto widget. Deze schil is daarnaast makkelijk aan te passen met een thema's.
Zelf ben ik niet zo van dat uitgewerkte inconen, laat mij het maar lekker simpel bij de stock android iconen houden.




De widgets zijn ook vrij makkelijk uit te schakelen.

De Internationale ROM waarmee de S3 bij mij werd geleverd is verder niet voorzien van (hardnekkige!) chinese apps.
Er staan dus geen gekke chinese apps op. Aanwezig zijn de standaard google apps waaronder een volledig werkende playstore. Het toestel kan uiteraard in de Nederlandse taal worden ingesteld.
Root toegang is makkelijk in en uit te schakelen doormiddel van het omzetten van het SuperUser schuifje in instellingen > Beveiliging.



We gaan maar verder met de camera.
Aller eerst de backcamera, dit is een Sony IMX214 13 F2.0 megapixel camera inclusief dual LED-flitser. Waarmee je in de donkere situaties nog steeds goede foto's kunt maken.

De camera app is gewoon de standaard google android camera app en heeft verder geen uitleg nodig denk ik. We kunnen beter kijken naar wat foto's en indien waar mogelijk vergeleken met de G4s.

Eerst zal een foto volgen van de Jiayu G4s daarna van de S3 in dezelfde situatie.
(foto's zijn uiteraard aanklikbaar om origineel formaat te openen)









Uit de vergelijking is te zien dat het contrast wat levendiger is qua kleuren in de S3.
Het is naar mijn mening net genoeg, het maakt de foto wat spannender om naar te kijken zonder dat je gelijk een te nep beeld krijgt. De scherpte van de de foto is genomen op standaard settings en is zeker prima te noemen!

Nog wat andere foto's zijn hier te vinden:


De frontcam is in mijn geval een stuk voorruit gegaan in scherpte. De Jiayu G4s frontcam zag er bij mij nog al ongefocust uit. Nu kan het zijn dat dit een probleempje was in mijn specifieke G4s, maar dat weet ik niet zeker. De frontcam heeft met 5 megapixel genoeg kwaliteit om een leuke videochat te doen. Ook in het donker presteert de camera naar verassing nog prima

Het toestel haalt een hele goede score in Antutu, met de komst van lollipop (Android 5.0) zal dit ongetwijfeld nog een beetje omhoog gaan. Daarmee scoort de S3 net iets onder de Samsung Galaxy S5.
'Ik koop geen china telefoons meer. Die GPS chips uit mediateks zijn echt zo ruk'
Ik heb heb het menig china shopper horen zeggen en ik kan ze er niet direct ongelijk geven, maar toch ook niet echt gelijk. Ik ken schrijnende verhalen over mediateks waarbij er totaal geen fix gevonden werd. Bij mijn G4s was het nog zo slecht nog niet, maar duurder het soms wel lang voor dat hij de fix gevonden had. Toch had ik gemiddeld wel een fix binnen een minuut.
Met een navigatie app als TOM-TOM was het navigeren dan ansich best te doen, toch was hij je af en toe wel eens kwijt en kreeg je daardoor rare situaties en herberekeningen van routes.

In de nieuwste Soc is GPS sterk verbeterd, en zijn er zelfs 2 alternatieven bij gevoegd namelijk GLONASS(Russische Satellieten en Beidu(china) om je locatie te bepalen. En ik moet zeggen dat ik ECHT ECHT ECHT tevreden ben over de huidige locatiebepaling. Ik vind een binnen 30 seconden zeker een fix, en vaak nog wel sneller! Mijn locatie wordt op de meter nauwkeurig gelogd en blijft stabiel. Op sommige momenten heb ik zeker 21 satellieten in beeld en gebruik ik er zeker 18 (inclusief glosnass) van!
op de G4S vond ik er soms maar 10 en dan was ik blij als ik er 6 van kon connecten!)

Ik ben de locatiebepaling eens grondig gaan testen en ik kan er zelfs weer mee geocachen,
ik heb het toestel zeker 3 weken nonstop elke dag gebruikt om verschillende werklocaties te bezoeken en ik heb echt geen enkel moment het signaal verloren of een misberekening gehad!

Met deze sterke verbetering komt een china smartphone nog weer dichter bij de Europese kwaliteit die we gewend zijn van telefoons zoals Samsung/HTC etc.



Zo kan ik eigenlijk ook niet klagen over de stabiliteit en bereik van het WIFI signaal. Dit lijkt zelfs ten opzichte van de G4s iets verbeterd.(zie screen 1 vs screen 2)
Deze meer dan uitstekend. Op +- 10 meter(en enkele betonnen muren) van de router af haal ik nog een prima verbinding met een prima snelheid.


Zoals ik in de specificaties heb aangehaald heeft het toestel beschikking over 4G.
Echter heb ik zelf niet de beschikking over een 4G abo, dus heb ik even een screentje gepikt van mijn mede review china shopper RobertNL (thanks :) !)



Prima snelheden zijn te halen dus!
Een ander belangrijk punt is natuurlijk, Hoelang kun je nu met een accu doen?
In het toestel zit dus een 3000-3100 mah batterij, hiermee zou je zeker 2 dagen bij normaal gebruik moeten halen. Ik heb een screentime (met +- 70% brightness) van ruim 5 uur met nog 11% over.
Misschien haal jij wel meer of minder uit jebatterij, maar dit is erg gebruikerafhankelijk.




Nouja dan breiden we er zogoed als maar een eind aan, uiteraard in de vorm van een conclusie.

Pluspunten:
++ Locatiebepaling(GPS/GLONASS/BEIDU!)
+ 64 bit SoC
+ 4G ondersteuning!
+ Camera
+ Geen Bloatware aanwezig
+ Prijs
+ Accu
+ Full HD

Nadelen:
- Design(knopjes)
-Backcover
- Kwaliteit videopname


Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een video review gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van deze telefoon.
Vrijwel alle punten uit deze review worden daar nog eens uitgelegd.

Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een likeje op de video in Youtube van harte welkom.

Mochten er nog fouten in deze review staan(ongetwijfeld spelfouten, ik heb de tekst verder niet gecontroleerd en vrij vlot getypt dus :P..) dan mag je me even PM/DM'en

Downstar
pi_150834208
Geweldige review ^O^ Ik ben er vrijwel zeker van dat deze telefoon de vervanger wordt van mijn G4A. Heb je de versie met 3GB RAM en NFC of 2GB en zonder?
pi_150834343
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:05 schreef J.B. het volgende:
Geweldige review ^O^ Ik ben er vrijwel zeker van dat deze telefoon de vervanger wordt van mijn G4A. Heb je de versie met 3GB RAM en NFC of 2GB en zonder?
2GB ram versie, 3GB was vorige maand nog niet uit ;)
3GB is voor mij ook echt overkill joh met deze variant haal ik zelfs nog niet het maximale eruit en zit ik misschien op max 1,5 GB in full gebruik ;)
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:12:39 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150834394
Nice. :)

:o Maar yo... 3648x2736px en foto's van 1MB/stuk en dat keer weet ik wat. :@ ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150834532
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:12 schreef shiznuts het volgende:
Nice. :)

:o Maar yo... 3648x2736px en foto's van 1MB/stuk en dat keer weet ik wat. :@ ;(
3648x2736px?
Waar? ze zijn allemaal geresized toch?
  vrijdag 20 maart 2015 @ 00:23:21 #251
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150834644
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:18 schreef Downstar het volgende:

[..]

3648x2736px?
Waar? ze zijn allemaal geresized toch?
Oh, lol, die schuilen achter linkjes, ik doe hetzelfde foutje als hier:
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 15:28 schreef shiznuts het volgende:
A.u.b. ook 5MP foto's in een spoiler, bitte!

[ Je review opleuken met foto's wordt altijd wel op prijs gesteld, maar schaal ze alsjeblieft voor het uploaden naar een breedte van 640 pixels (dit is de maximale breedte van een reactieveld op FOK!). Zo houden we het datagebruik laag en bevorderen we snelheid waarmee de pagina laadt. Zet een serie van foto's bij voorkeur even in een spoiler, dan worden ze pas geladen zodra de spoiler geopend wordt. ]

Het is nu een hel om door het Chinese reviewtopic te gaan als je standaard je topics op 25 of 50 posts per pagina hebt ofzo (mweh). ;( En als je het topic nu op je mobiel zou openen trek je heel je databundel leeg. -O-

- Ach! NVM. Zie nu pas dat je zelf kleine thumbnails hebt gemaakt. :D ^O^ Goed zo. :7
8)7 o|O Dát laatste dus. :P _O_ ^O^

Toch bij de 5.5"-users gevoegd, jij. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150839526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:52 schreef Downstar het volgende:
[ link | afbeelding ]

Vandaag een review over de Jiayu S3, 1 van de flagship smartphones uit china.
Ik heb de Jiayu S3 als opvolger gekocht voor de door mij eerder gereviewde Jiayu G4s.

Ik was eigenlijk nog zeer tevreden over de Jiayu G4s, toch ben ik uiteindelijk overstag gegaan.
Met name door de prijs/kwaliteit, maar met name omdat ik een early-adopter ben :P.
In deze review probeer ik een algemeen beeld te geven over hoe ik de S3 heb ervaren.
Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview die vrijwel dezelfde zaken behandelen als in deze tekstuele review.
Lees/kijk ze!
Groet,
Downstar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een likeje op de video in Youtube van harte welkom.

Mochten er nog fouten in deze review staan(ongetwijfeld spelfouten, ik heb de tekst verder niet gecontroleerd en vrij vlot getypt dus :P..) dan mag je me even PM/DM'en

Downstar

Potver,zet reviewposts in een spoiler!!! :X

Maar de voor rest is het wel OK. ;)
pi_150853151
Top review weer! Mooi toestel!
pi_150857243
Hallo iedereen,

Ben op zoek naar een nieuwe telefoon ter vervaning van mijn Neo n002.
Nu was mijn oog gevallen op ofwel de Jiayu G4s Advanced of Jiayu G5s Advanced.
Formaa is voor mij ideaal, maar vind niet echt verschilpunten.
Welke zouden jullie kiezen ?
pi_150858247
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:13 schreef stefke001 het volgende:
Hallo iedereen,

Ben op zoek naar een nieuwe telefoon ter vervaning van mijn Neo n002.
Nu was mijn oog gevallen op ofwel de Jiayu G4s Advanced of Jiayu G5s Advanced.
Formaa is voor mij ideaal, maar vind niet echt verschilpunten.
Welke zouden jullie kiezen ?
behuizing hè. zelf zou ik de g5 kiezen maar de meeste gaan voor de 4. ik zou echter een telefoon kopen met een van de nieuwe mtk soc's.
:]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:40:00 #256
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150858256
Goede review weer!

Iemand iets gelezen over wanneer de xiaomi mi Note pro echt uitkomt?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:56:58 #257
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150858871
Ik ben er ook op aan het wachten. Maar heb zelf geen haast zal vast wel over drie maanden beschikbaar zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 20:36:46 #258
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150860955
Mijn nachbar wil een high end toestel met dual sim, dat is dan de beste optie toch?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 20 maart 2015 @ 20:44:21 #259
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150861374


Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150868236
Ik heb ondertussen al bijna 2 jaar een Jiayu G3 en deze begint nu wel wat mankementen te vertonen. Er zitten wel redelijk wat krassen op het scherm, maarja het is en blijft een gebruiksvoorwerp en ik ben over het algemeen totaal niet zuinig met mijn spullen dus daar kan ik niks van zeggen. Ook gebruik ik geen hoesje en geen screenprotector dus tsjah... Verder begint in alle hoeken de zwarte verf weg te bladeren waardoor ik nu 4 zilveren hoeken heb. En als laatste zit er een scheurtje in het kapje van de achterkant waardoor er nu relatief snel afgaat.

Tot zo ver de cosmetische gebreken, die vind ik niet erg maar wou ze voor de volledigheid wel even noemen. Wel irritant is het feit dat de camera een beetje een uitstulping aan de buitenkant is, waardoor er nu zo veel krassen (het is een soort van waas geworden) op zijn komen te zitten dat ik totaal geen scherpe foto's meer kan maken. Zelfs de frontcamera maakt momenteel scherpere foto's :'(. Verder is in de 3.5mm jack een constante tik te horen, ongeveer 2 keer per seconde. Hierdoor kun je geen muziek meer luisteren en is de 3.5mm jack compleet nutteloos geworden. Tot slot komt er steeds een voicemailmededeling naar boven, terwijl ik geen voicemails heb. Al deze problemen waren er naar een factory reset nog steeds en zijn dus hardwarematig.

Ik lijk nu heel negatief, maar eigenlijk ben ik nog steeds heel tevreden met deze telefoon. Ik heb hem destijds voor 120 euro bij een Jiayu winkel in China zelf gekocht, en nu ik op zoek ben naar een nieuwe heb ik eigenlijk pas door wat voor een fantastische deal dat was. Als ik nu zoek op tweakers naar een telefoon met 4.5" scherm, 1 GB ram en 1280x720 is het enige wat een beetje in de buurt komt een Motorola Moto G voor rond de 160 euro. En dat twee jaar later!

Toch denk ik dat ik niet weer opnieuw een Jiayu ga kopen, het gedoe met roms, douane en garantie is niet chill, al krijg je met de S3 natuurlijk wel gigantisch veel waar voor je geld.

Of moet ik hem toch kopen? Lastig, lastig :7
  vrijdag 20 maart 2015 @ 23:07:11 #261
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150868456
Dat geklooi is wel makkelijker geworden volgens mij
quote:
zag t ja. Erg vet. Heb ook bamboe op mijn opo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_150874928
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 23:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb ondertussen al bijna 2 jaar een Jiayu G3 en deze begint nu wel wat mankementen te vertonen. Er zitten wel redelijk wat krassen op het scherm, maarja het is en blijft een gebruiksvoorwerp en ik ben over het algemeen totaal niet zuinig met mijn spullen dus daar kan ik niks van zeggen. Ook gebruik ik geen hoesje en geen screenprotector dus tsjah... Verder begint in alle hoeken de zwarte verf weg te bladeren waardoor ik nu 4 zilveren hoeken heb. En als laatste zit er een scheurtje in het kapje van de achterkant waardoor er nu relatief snel afgaat.

Tot zo ver de cosmetische gebreken, die vind ik niet erg maar wou ze voor de volledigheid wel even noemen. Wel irritant is het feit dat de camera een beetje een uitstulping aan de buitenkant is, waardoor er nu zo veel krassen (het is een soort van waas geworden) op zijn komen te zitten dat ik totaal geen scherpe foto's meer kan maken. Zelfs de frontcamera maakt momenteel scherpere foto's :'(. Verder is in de 3.5mm jack een constante tik te horen, ongeveer 2 keer per seconde. Hierdoor kun je geen muziek meer luisteren en is de 3.5mm jack compleet nutteloos geworden. Tot slot komt er steeds een voicemailmededeling naar boven, terwijl ik geen voicemails heb. Al deze problemen waren er naar een factory reset nog steeds en zijn dus hardwarematig.

Ik lijk nu heel negatief, maar eigenlijk ben ik nog steeds heel tevreden met deze telefoon. Ik heb hem destijds voor 120 euro bij een Jiayu winkel in China zelf gekocht, en nu ik op zoek ben naar een nieuwe heb ik eigenlijk pas door wat voor een fantastische deal dat was. Als ik nu zoek op tweakers naar een telefoon met 4.5" scherm, 1 GB ram en 1280x720 is het enige wat een beetje in de buurt komt een Motorola Moto G voor rond de 160 euro. En dat twee jaar later!

Toch denk ik dat ik niet weer opnieuw een Jiayu ga kopen, het gedoe met roms, douane en garantie is niet chill, al krijg je met de S3 natuurlijk wel gigantisch veel waar voor je geld.

Of moet ik hem toch kopen? Lastig, lastig :7
Zelfde ervaring. Mijn camera was helemaal defect en bijna geen wifi/3g ontvangst meer.

Huawei G620s nu, specs zijn niet zoveel beter maar in de praktijk veel mooier beeld en sneller als de G3.
.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:47:45 #263
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150877157
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:39 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Potver,zet reviewposts in een spoiler!!! :X

Maar de voor rest is het wel OK. ;)
Reviews zijn geen probleem voor een muis met super scroll. Mooi zo laten dus :7
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:13 schreef stefke001 het volgende:
Hallo iedereen,

Ben op zoek naar een nieuwe telefoon ter vervaning van mijn Neo n002.
Nu was mijn oog gevallen op ofwel de Jiayu G4s Advanced of Jiayu G5s Advanced.
Formaa is voor mij ideaal, maar vind niet echt verschilpunten.
Welke zouden jullie kiezen ?
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:39 schreef wootahH het volgende:

[..]

behuizing hè. zelf zou ik de g5 kiezen maar de meeste gaan voor de 4. ik zou echter een telefoon kopen met een van de nieuwe mtk soc's.
Ja, dat dus. Ik zou nu minimaal een 64 bit SOC van MTK pakken, vooral om de langere ondersteuning die je gaat ontvangen.
Toestel van Rene90 is wellicht wel een leuk alternatief (zie post 182 in dit topic).
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:36 schreef Catch22- het volgende:
Mijn nachbar wil een high end toestel met dual sim, dat is dan de beste optie toch?
Ja, denk het wel. Dat of een grey import HTC One die komen in Azië vaak ook met dual-sim uit.
quote:
Erg vet dat bamboe, heb het ook op mijn OPO _O_
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 23:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Tot zo ver de cosmetische gebreken, die vind ik niet erg maar wou ze voor de volledigheid wel even noemen. Wel irritant is het feit dat de camera een beetje een uitstulping aan de buitenkant is, waardoor er nu zo veel krassen (het is een soort van waas geworden) op zijn komen te zitten dat ik totaal geen scherpe foto's meer kan maken. Zelfs de frontcamera maakt momenteel scherpere foto's :'(. Verder is in de 3.5mm jack een constante tik te horen, ongeveer 2 keer per seconde. Hierdoor kun je geen muziek meer luisteren en is de 3.5mm jack compleet nutteloos geworden. Tot slot komt er steeds een voicemailmededeling naar boven, terwijl ik geen voicemails heb. Al deze problemen waren er naar een factory reset nog steeds en zijn dus hardwarematig.

...

Of moet ik hem toch kopen? Lastig, lastig :7
Je kan met betrekking tot de camera wel nieuwe glaasjes kopen denk ik (of compleet nieuw achterkantje + glaasje daarin). Maar dat kan ook wel niet de moeite zijn, 3.5mm jack lijkt inderdaad een hardware issue te zijn maar zou niet weten hoe je zoiets zou kunnen fixen.
De voicemail is software tenminste ik ken geen voicemailhardware in een mobieltje :+

Wat betreft de S3, dat is gewoon weer een stapje hoger qua hardware, zowel de snelheid en de bouwkwaliteit zijn zeker sinds de G3 wel omhoog gegaan :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 03:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Zelfde ervaring. Mijn camera was helemaal defect en bijna geen wifi/3g ontvangst meer.

Huawei G620s nu, specs zijn niet zoveel beter maar in de praktijk veel mooier beeld en sneller als de G3.
Niet veel betere hardware? Cortex A53 vs A7 maakt nog wel een aardig verschil, daarnaast heb je ook een veel snellere GPU :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_150881088
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:47 schreef RobertNL het volgende:
Niet veel betere hardware? Cortex A53 vs A7 maakt nog wel een aardig verschil, daarnaast heb je ook een veel snellere GPU
Ja dat zal het wel zijn, maar het zegt mij en waarschijnlijk koektrommel niet zoveel. Op het eerste gezicht zijn het beide quadcore 1gb ram 4.5" of 5" 720p telefoons. Maar in het echt dus veel beter dan dat. Zal wel die snellere chipset en gpu zijn.

Vroeger wist ook wel het verschil tussen een cpu's enz, maar nu helaas niet meer.
.
pi_150884245
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:47 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Je kan met betrekking tot de camera wel nieuwe glaasjes kopen denk ik (of compleet nieuw achterkantje + glaasje daarin). Maar dat kan ook wel niet de moeite zijn, 3.5mm jack lijkt inderdaad een hardware issue te zijn maar zou niet weten hoe je zoiets zou kunnen fixen.
De voicemail is software tenminste ik ken geen voicemailhardware in een mobieltje :+

Wat betreft de S3, dat is gewoon weer een stapje hoger qua hardware, zowel de snelheid en de bouwkwaliteit zijn zeker sinds de G3 wel omhoog gegaan :Y

Ik heb wel gekeken naar een nieuw glaasje, maar die kon ik niet vinden. Idem voor de 3.5mm jack. Ik neem ook aan dat de voicemailerror softwarematig is, maar ik heb hem gisteravond naar de factory settings gereset, en de eerste keer dat ik hem weer opstartte was het alweer zo ver.. de voicemailerror was er weer.

En over de G3 vs de S3, van 1.0 dualcore naar 1.7 octacore ga je hopelijk wel merken :D. Verder zijn het gewoon echt gigantische goede specs, en als ik daar weer een jaar of twee mee vooruit kan vind ik het helemaal prima.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 03:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Zelfde ervaring. Mijn camera was helemaal defect en bijna geen wifi/3g ontvangst meer.

Huawei G620s nu, specs zijn niet zoveel beter maar in de praktijk veel mooier beeld en sneller als de G3.
G620s lijkt me ook prima. Maar ik vind het vooral storend dat je bijna dezelfde mobiel krijgt, maar dan 2 jaar later en voor 30 euro meer! Het scherm/beeld van mijn G3 vind ik trouwens prima, dat hoeft niet per se beter te zijn.
pi_150884380
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:15 schreef koekjestrommel1 het volgende:
G620s lijkt me ook prima. Maar ik vind het vooral storend dat je bijna dezelfde mobiel krijgt, maar dan 2 jaar later en voor 30 euro meer! Het scherm/beeld van mijn G3 vind ik trouwens prima, dat hoeft niet per se beter te zijn.
Wat Robert hier dus al benoemd, ze wel een stuk sneller/krachtiger. Alleen voor een onwetende, zoals ons lijkt het vrijwel hetzelfde.
.
pi_150884797
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:15 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ik heb wel gekeken naar een nieuw glaasje, maar die kon ik niet vinden. Idem voor de 3.5mm jack. Ik neem ook aan dat de voicemailerror softwarematig is, maar ik heb hem gisteravond naar de factory settings gereset, en de eerste keer dat ik hem weer opstartte was het alweer zo ver.. de voicemailerror was er weer.

En over de G3 vs de S3, van 1.0 dualcore naar 1.7 octacore ga je hopelijk wel merken :D. Verder zijn het gewoon echt gigantische goede specs, en als ik daar weer een jaar of twee mee vooruit kan vind ik het helemaal prima.

[..]

G620s lijkt me ook prima. Maar ik vind het vooral storend dat je bijna dezelfde mobiel krijgt, maar dan 2 jaar later en voor 30 euro meer! Het scherm/beeld van mijn G3 vind ik trouwens prima, dat hoeft niet per se beter te zijn.
Form factor is natuurlijk wel totaal anders bij de S3 tov de G3. Zou graag een 4G, Cortex A53 modelletje zien met 2 GB RAM en een 4.5-4.7 inch scherm. En vernieuwde G4 zou ideaal zijn.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 18:19:01 #268
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150887821
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Form factor is natuurlijk wel totaal anders bij de S3 tov de G3. Zou graag een 4G, Cortex A53 modelletje zien met 2 GB RAM en een 4.5-4.7 inch scherm. En vernieuwde G4 zou ideaal zijn.
Ergens gok ik dat die update er wellicht nog wel gaat komen. Of hij komt met een 6732 chipset als G4C uit (zoals er ook de G3C was).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_150889171
Die dollarkoers is toch wel om te huilen zeg, je betaalt zo'n 20% meer tov vroeger.

Jiayu S3 lijkt me wel leuke telefoon als ik de reviews lees, heb nog geen GPS issues gelezen.
pi_150893653
quote:
Ja, dat dus. Ik zou nu minimaal een 64 bit SOC van MTK pakken, vooral om de langere ondersteuning die je gaat ontvangen.
Toestel van Rene90 is wellicht wel een leuk alternatief (zie post 182 in dit topic).
Is inderdaad een mooi alternatief, ook qua prijs.
Maar 5 inch is me iets te groot, zoek iets van 4,5 (max. 4,7 inch).
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:35:07 #271
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150896319
Xiaomi moet eens smartphones in Europa uitbrengen.



[ Bericht 51% gewijzigd door MisterJ.Lo op 21-03-2015 22:42:36 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150914571
Morgen de s3 en p6000 bij pandawill
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=Monday
:]
  zondag 22 maart 2015 @ 17:12:00 #273
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_150917063
Na een tijdje twijfelen is de S3 toch afgevallen. Voornamelijk vanwege de grootte en dat hij toch relatief duur is voor iets waar je praktisch geen garantie op hebt.
Nu is de keuze momenteel tussen de P6000 en de G4S

Welke zouden jullie kiezen?
  zondag 22 maart 2015 @ 17:26:51 #274
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_150917526
De Snail W3D ziet er erg veelbelovend uit

  zondag 22 maart 2015 @ 17:35:56 #275
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150917816
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:12 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Na een tijdje twijfelen is de S3 toch afgevallen. Voornamelijk vanwege de grootte en dat hij toch relatief duur is voor iets waar je praktisch geen garantie op hebt.
Nu is de keuze momenteel tussen de P6000 en de G4S

Welke zouden jullie kiezen?
waarom geen g5s of umi zero?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 22 maart 2015 @ 19:54:40 #276
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_150922557
De Zero is iig nóg veel duurder voor wat je krijgt. Een wat oudere SoC zonder 4G voor meer geld dan de S3. Alleen niet zo groot...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_150922787
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:12 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Na een tijdje twijfelen is de S3 toch afgevallen. Voornamelijk vanwege de grootte en dat hij toch relatief duur is voor iets waar je praktisch geen garantie op hebt.
Nu is de keuze momenteel tussen de P6000 en de G4S

Welke zouden jullie kiezen?
p6000, je hebt 4g en een goede gps. Dat zijn wel twee grote voordelen ten opzichte van de G4S.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 22 maart 2015 @ 23:52:45 #278
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_150935615
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:04 schreef wootahH het volgende:
Morgen de s3 en p6000 bij pandawill
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=Monday
Er staat total: 5 limited to 1 per customer. Lijkt dat niet een beetje weinig?
  maandag 23 maart 2015 @ 00:01:12 #279
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150935835
Jij wilt er meer dan 5 aanschaffen ;)?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150935847
Nee, maar 5 mobieltjes in totaal verkopen lijkt me zo weinig...
  maandag 23 maart 2015 @ 00:05:24 #281
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150935919
- :)

[ Bericht 51% gewijzigd door MisterJ.Lo op 23-03-2015 00:11:30 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_150936056
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
-
Dat dacht ik eerst ook, maar kijk maar eens bij dinsdag o.i.d.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:12:38 #283
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150936088
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat staat er niet. Is gewoon max 5 per klant. Staat er alleen onduidelijk. Er zijn namelijk kopers die meteen de hele voorraad willen kopen met zulke deals.
Nee, 5 stuks voor die prijs dus exact zo als het er staat. Daarna komt de tweede kans tegen een iets hogere prijs met een paar honderd toestellen en dan inderdaad wel een maximum van 5 per persoon.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 23 maart 2015 @ 00:16:05 #284
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150936184
Dat is eerder weg dan dat je met je ogen kunt blinken.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:32:46 #285
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150936599
Had de Lenovo VIBE X2 met 7 % off. Was vergeten om er vroeg bij te zijn. :P Maar 2nd try vond ik ook wel best. Lijkt elke week wel weer terug te komen trouwens. Hopelijk 'em morgen (nou ja, vandaag) of i.i.g. deze week dan binnen te hebben. Ben ook al naar een andere mobiele provider gestapt (2000min/2000sms/3GB(snel/onbeperkt gecapped) voor 11,90 EUR), dus heb nu mooi ook een nano sim. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_150944905
Nou, toch maar de p6000 besteld bij pandawill. Benieuwd hoe lang het duurt voordat hij hier is..
pi_150950928
Hallo allemaal,
Jullie hebben mij hier nog nooit gezien, maar toch heb ik een hele tijd meegelezen hier.
Na een zoektocht van ongeveer 2 maanden naar de perfecte smartphone heb ik in december de ZTE Nubia Z7 max gekocht, nu ik hem een aantal maanden in mijn bezit heb kan ik er wel een review over schrijven.
Ik hoop dat jullie er iets aan zullen hebben. ik heb nog nooit zoiets gemaakt, dus wees lief voor me :+

Het toestel zelf
De telefoon is aan de grote en zware kant. de afmetingen zijn: 152.7 x 76 x 8.7 mm en hij weegt maarliefst 175g. Hierdoor is het geen telefoon die makkelijk met een hand te bedienen is, je kunt simpelweg niet overal bij met je duim. Toch ligt het toestel lekker in de hand en merk je niet veel van het gewicht.
Het toestel is erg minimalistisch vormgegeven. De enige 2 fysieke knoppen zijn de aan/uit- en de volume knop. Aan de voorkant zitten capacitieve knoppen, de home-knop is de enige knop die ook zichtbaar is als het scherm vergrendeld is. De andere 2 toetsen zijn naar wens in te stellen (zo heb ik de terugknop links zitten) en zijn puntjes die oplichten bij aanraking. Linksonder zit een micro usb 2.0 aansluiting, en rechtsboven een 3,5mm audio jack.
Onder de achterklep is er ruimte voor een micro SD kaart tot 64GB en 2 micro simkaarten. Ook zit er een NFC chip in verstopt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het scherm
Het scherm is 5,5 inch groot en voorzien van een FHD resolutie (1080 x 1920 pixels ~403ppi). De kleuren zijn mooi en helder. De helderheid is goed in te stellen en het scherm is op volle helderheid goed te lezen in de zon.
Als ik mijn telefoon in de zon of fel licht heen en weer beweeg zie ik wel kleine blauwe puntjes op het scherm, ik heb geen idee wat dit is, maar iemand met wat meer technische kennis zal het vast weten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Performance
De telefoon draait op een Qualcomm MSM8974AC Snapdragon 801. De CPU is een Quad-core 2.5 GHz Krait 400 en de GPU een Adreno 330. Alle taken voert de telefoon vloeiend uit, multitasken is ook geen probleem met de 2GB RAM. Binnenin zit 32GB ROM, ook erg prettig.
In de maanden die ik hem gebruik heeft hij nog nooit ergens moeite mee gehad, wordt ook niet erg heet bij intensief gebruik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nubia UI
Ik gebruik de multilang rom die Pandawill erop heeft gezet, helaas is deze niet heel geweldig dus zijn sommige dingen in het Nederlands en sommige dingen alsnog in het Engels. Op de telefoon stond behoorlijk wat bloatware, maar dit was er gelukkig niet zo moeilijk af te halen. Verder is het een prettige interface om te gebruiken.

Camera
De camera op de ZTE is erg geliefd door mensen vanwege de pro featues, zelf gebruik ik deze niet dus ik kan er niets over zeggen. De back camera is een 13 MP Sony IMX214 II CMOS en de front een 5 MP. Zelf vind ik dat de camera mooie foto’s maakt overdag, maar zoals bij veel chinese smartphones vallen ze bij weinig licht toch wat tegen. De flitser is overigens wel erg fel, en heeft een gele ondertoon.
Wel heb ik als ik de camera gebruikt heb, en deze niet volledig afsluit dat de telefoon soms foto’s maakt, dan vind ik bijvoorbeeld 5 zwarte foto’s in mijn album.

Gemaakt met de front cam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Back cam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Batterij
Achter het klepje zit een 3100 mAh batterij. Helaas is deze er niet uit te halen, wat voor sommigen een groot nadeel kan zijn. De 3100 mAh is voor mij (gemiddelde tot zware gebruiker) ruim voldoende. Meestal heb ik na een dag school (waarbij ong 4 uur reizen, dus veel geruik) nog 30a40% over.

Bereik
De telefoon beschikt over 4G, maar mist helaas de 800mhz band, waardoor de 4G voor mij onbruikbaar is(want klein dorpje). Dit gebruik ik dus niet, verder is de bereikbaarheid prima icm KPN. De Wi-Fi ontvangst is opvallend goed, beter dan andere telefoons die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Een van de redenen om een snapdragon te nemen was voor mij de betere/werkende GPS ontvangst. In de achtertuin heb ik een GPS test aan gezet met het volgende resultaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb er in die tijd tegen de 300 euro voor betaald, niet bepaald goedkoop voor een Chineesje, maar je krijgt er ook wel kwaliteit voor terug.

+Geluid/seaker
+Wi-Fi ontvangst
+Camera's
+Scherm
+Accu capaciteit
+Bouwkwaliteit
+Flitser

-Built in accu
-Camera's bij slecht licht

Eindoordeel: 9/10
pi_150974894
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:51 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou, toch maar de p6000 besteld bij pandawill. Benieuwd hoe lang het duurt voordat hij hier is..
Het is wel goed om elephone in de gaten te houden, en dan bedoel ik dit subforum van hun:
http://bbs.elephone.hk/forum.php?gid=150#.VREiL_mG_kU

Hier kan je alles vinden over de ROM's en dergelijke, ze zijn op het moment bezig met de beta 4 maar ik heb van Ethan (heb ik op skype) gehoord dat ook CM12 weer een update krijgt. Waar je ook even op moet letten is of je de P6000-2 hebt, dat is een 2e versie met blijkbaar een 100% stabiele rom van 4.4 maar met alle bugs die ik op mijn telefoon had eruit. Dit kan je vinden op de achterkant van je telefoon als je de batterij eruit hebt, ook in de instellingen onder informatie.
Hopelijk binnenkort dus meer stabiele versies. Het is sowieso een positief iets dat ze gebruik maken van users om de ROM's te ontwikkelen en daar dingen voor weggeven. Ze hebben nu ook weer iets dat users andere forums moeten onderspammen om een Iwatch te winnen _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:22:08 #289
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150977694
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:53 schreef speenkruid het volgende:
Hallo allemaal,
Jullie hebben mij hier nog nooit gezien, maar toch heb ik een hele tijd meegelezen hier.
Na een zoektocht van ongeveer 2 maanden naar de perfecte smartphone heb ik in december de ZTE Nubia Z7 max gekocht, nu ik hem een aantal maanden in mijn bezit heb kan ik er wel een review over schrijven.
Ik hoop dat jullie er iets aan zullen hebben. ik heb nog nooit zoiets gemaakt, dus wees lief voor me :+

[..]
Review zonder inhoudsopgave, met highlights én spoilers?! _O_ :D Dat ziet Shiz graag. ^O^
Ik heb de aandachtsspan van een eekhoorn en de motivatiedrempel van een aardappel, dus het wordt vaak al 'oef, moet ik me daar nu echt doorheen worstelen?'. :'( Maar dit was wat mij betreft echt super prima, overzichtelijk, bondig en niet te disruptive (dat je op een topicpagina 83 keer zo lang aan het scrollen bent). Een naar 640px wijd geresizede foto van de foon had er op zich nog wel zo spoilerloos bij mogen staan, dan ziet men ook in 1 oogopslag meteen waar het om gaat, zonder ook maar iets gelezen te hebben (kranten, boeken, ik kijk toch voornamelijk naar de plaatjes, geef mij maar een Donald Duck, boeken lezen deed ik alleen omdat het op school verplicht was). ;) ( vb )
quote:
Als ik mijn telefoon in de zon of fel licht heen en weer beweeg zie ik wel kleine blauwe puntjes op het scherm, ik heb geen idee wat dit is, maar iemand met wat meer technische kennis zal het vast weten.

[..]
Oh ja. Dat zag je op eerdere generaties tablets en smartphones wel. Het capacitance grid neem ik aan dat je bedoelt. Zoals hier ook te zien is: https://forum.fairphone.c(...)capacitive-grid/4634 zeker? Dat wordt dus gebruikt om het scherm een touchscreen te maken. :Y Is dus vrij normaal, al zie je dat steeds minder vaak.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:27:14 #290
327191 RobertNL
For your gear.
pi_150977880
Op alle toestellen zie je het inderdaad wel in meer of mindere mate voorbijkomen. Erger mij er nooit aan :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_150979564
Ik denk dat met de tegenwoordig veel voorkomende gesture sensing extra sensoren aangebracht zijn.
Mogelijk zijn die meer zichtbaar, mijn Jiayu S3 heeft ook een patroon zichtbaar bij sommige lichtvallen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:25:46 #292
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_150980136
Oppo brengt een smartphone uit met bijna geen side bezels.
http://static.video.qq.com/TPout.swf?auto=1&vid=q01493wzc6a
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:30:23 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150980334
Wowzers. Hopelijk komt het ook in de OnePlus Two. De One was ook gewoon een Oppo Find 7
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:05:39 #294
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_151011444
Veel reviews doorgelezen de afgelopen dagen maar toch zie ik door de bomen het bos even niet: welke toestellen onder ¤150 ondersteunen 4G in NL (KPN/Telfort)? Overige eisen zijn:
• 2Gb memory
• 16Gb opslag
• 4.7"- 5" scherm
• HD resolutie (bij voorkeur)
• Goede camera

Ik kom uit op de volgende toestellen:
• Elephone P6000
Xiaomi Redmi 2.

Jiayu F2 ook mogelijk? Cubot X9 valt helaas af heb ik gezien. Nog meer suggesties?

*update: redmi heeft blijkbaar geen goede 4G support in NL.

[ Bericht 9% gewijzigd door JiePieWie op 25-03-2015 10:20:25 ]
pi_151013776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:05 schreef JiePieWie het volgende:
Veel reviews doorgelezen de afgelopen dagen maar toch zie ik door de bomen het bos even niet: welke toestellen onder ¤150 ondersteunen 4G in NL (KPN/Telfort)? Overige eisen zijn:
• 2Gb memory
• 16Gb opslag
• 4.7"- 5" scherm
• HD resolutie (bij voorkeur)
• Goede camera

Ik kom uit op de volgende toestellen:
• Elephone P6000
Xiaomi Redmi 2.

Jiayu F2 ook mogelijk? Cubot X9 valt helaas af heb ik gezien. Nog meer suggesties?

*update: redmi heeft blijkbaar geen goede 4G support in NL.
Kinzone N3 plus is volgens mij de enige andere optie die je nog hebt.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:01:37 #297
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_151014779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:30 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Kinzone N3 plus is volgens mij de enige andere optie die je nog hebt.
Net ook de Ulefone Be Pro en en Mlais M52 gevonden. Beide hebben ook 4G LTE
(1800, 2100, 2600 en 800 MHz) waarbij de Ulefone een goede concurrent is qua specs met de Elephone. Wel iets groter dan de Elephone maar dat is op zich niet zo erg.. Twijfel, twijfel...

quote:
Duurder dan ¤150 en geen 800Mhz band dus gaat hem niet worden ben ik bang.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:03:26 #298
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151014853
quote:
Beiden matige 4G ondersteuning.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:30 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Kinzone N3 plus is volgens mij de enige andere optie die je nog hebt.
Deze is ook nog te overwegen:
http://www.gizchina.com/2(...)d-first-impressions/
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:04:57 #299
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151014913
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:01 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Net ook de Ulefone Be Pro en en Mlais M52 gevonden. Beide hebben ook 4G LTE
(1800, 2100, 2600 en 800 MHz) waarbij de Ulefone een goede concurrent is qua specs met de Elephone. Wel iets groter dan de Elephone maar dat is op zich niet zo erg.. Twijfel, twijfel...
Uele en Ele is de zelfde fabrikant of vergis ik mij nu met 2 andere fabrikanten, meende een keer iets op Tweakers daarover gelezen te hebben :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_151015834
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Uele en Ele is de zelfde fabrikant of vergis ik mij nu met 2 andere fabrikanten, meende een keer iets op Tweakers daarover gelezen te hebben :)
Dat waren Ele en Ecoo :)
pi_151015838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:01 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Net ook de Ulefone Be Pro en en Mlais M52 gevonden. Beide hebben ook 4G LTE
(1800, 2100, 2600 en 800 MHz) waarbij de Ulefone een goede concurrent is qua specs met de Elephone. Wel iets groter dan de Elephone maar dat is op zich niet zo erg.. Twijfel, twijfel...

[..]

Duurder dan ¤150 en geen 800Mhz band dus gaat hem niet worden ben ik bang.
Specs van Ulefone en Elephone zijn op het scherm na inderdaad gelijk als ik mij niet vergis (en oorspronkelijk vond je 5.5 te groot, daarom had ik hem ook niet als optie gegeven). Mijn ervaring van de Ulefone zijn alleszins positief. Grootste minpunt vind ik de batterij, hoewel anderen blijkbaar wel net lang met hun batterij doen, GPS geeft snel een lock maar is niet altijd erg precies. Mlais M52 geeft je een octacore voor een lagere prijs (coupons). Als je 5.5 ziet zitten en je durft kopen zonder reviews is dit de beste deal wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')