abonnement Unibet Coolblue
pi_150359510
*knip*
pi_150359967
Aan wie worden de f16's verkocht?
#freefrederike
  vrijdag 6 maart 2015 @ 22:49:55 #253
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_150371747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:46 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Onder welke voorwaarden deze afspraken zijn gemaakt weet niemand.
De hele Belgische politiek en bevolking wil die dingen weg hebben en het ligt actief op de agenda als bespreekpunt. Zelfs in hun laatste defensie toekomst plan analyse lag dat punt centraal.
En ze zijn de enigen niet. Vrijwel alle Europese landen hebben die dingen inmiddels afgezworen. Alleen België, onze Germaanse buren, Italië, Turkije en wijzelf doen het nog. Van Turkije weet ik het niet, maar in de overige landen ligt het onderwerp op zijn best gevoelig, op zijn slechtst wil een land er zo snel moglijk van af. De afgelopen 25 jaar hebben verschillende NAVO partners ze al afgezworen en dat ging vrijwel altijd geruisloos.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 7 maart 2015 @ 07:49:34 #254
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_150378618
Er is een deelaccooord vwb de cao, 0,8% erbij *O* *O*
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:23:42 #255
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_150380083
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 16:02:08 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150387071
quote:
Terecht ontslag natuurlijk! Ze mogen van geluk spreken als er geen aangifte wordt gedaan.
Het lijkt me trouwens de meest lullige baan in Nederland: de stallen van de koninklijke familie bewaken. :|W
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 maart 2015 @ 16:08:27 #257
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150387245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:34 schreef Cobra4 het volgende:
Gezamenlijke luchtruimbewaking Benelux rond

Nederland, België en Luxemburg gaan als eerste landen ter wereld samen hun luchtruim bewaken. Het betreft de bewaking van de hele Benelux tegen civiele vliegtuigen met een terroristische dreiging (Renegade). Vandaag tekenden België, Luxemburg en Nederland het verdrag dat dit regelt. Het is de bedoeling dat de overeenkomst eind 2016 van kracht is.

Op dit moment hebben België en Nederland nog beide 2 jachtvliegtuigen paraat voor de QRA-taak (quick reaction alert). De QRA-toestellen hangen bij een alarmering binnen enkele minuten in de lucht. Het kan hierbij gaan om een onbekend militair toestel, maar ook om een ongeïdentificeerd burgertoestel. Bij een burgertoestel proberen de QRA-vliegers van dichtbij aanwijzingen te geven. Zo maken ze bijvoorbeeld met handgebaren duidelijk dat er geen radiocontact is.

Uiterste geval geweld
Als aanwijzingen niet worden opgevolgd en een terroristische dreiging waarschijnlijk is, wordt in het uiterste geval geweld gebruikt. In het Nederlandse luchtruim geeft de minister van Veiligheid en Justitie deze opdracht. In de toekomst kan hij die ook aan Belgische jachtvliegers geven. Omgekeerd kunnen de Belgische autoriteiten door het verdrag Nederlandse vliegers deze opdracht geven in het Belgische luchtruim. Binnen de NAVO is afgesproken dat dezelfde Belgische en Nederlandse toestellen ook de QRA-taak voor vijandige militaire vliegtuigen gaan uitvoeren.

Aanzienlijk voordeel
De samenwerking levert een aanzienlijk voordeel op. Omdat de luchtbewakingstaak bij toerbeurt wordt uitgevoerd, is het niet langer noodzakelijk dat er permanent 2 jachtvliegtuigen in Nederland paraat staan. Dit is des te meer van belang na de vervanging van de huidige 67 F-16’s door 37 F-35’s. Door de overeenkomst kan Nederland straks meer missies met F-35 jachtvliegtuigen uitvoeren tijdens een uitzending

Gesloten beurzen
Luxemburg beschikt niet over jachtvliegtuigen en België vervult van oudsher de militaire QRA-taak voor dit land. Doordat Luxemburg aan het verdrag meedoet, kan ook daar op een Renegade-toestel worden gereageerd. Dit komt de veiligheid van de omringende landen ten goede en vormt geen extra last van betekenis. Overigens heeft Luxemburg het gebruik van dodelijk geweld in het eigen luchtruim uitgesloten. De 3 landen werken in principe samen met gesloten beurzen.

Blushelikopters
Overigens is ook afgesproken dat Nederlandse blushelikopters van Defensie ingezet kunnen worden bij de bestrijding van grote natuurbranden in België.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)ewaking-benelux-rond
Wie geeft het bevel wanneer de minister niet bereikt kan worden? Is er een keten (staatssecretaris - hoge ambtenaar) zodat altijd iemand het bevel kan geven?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150391303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wie geeft het bevel wanneer de minister niet bereikt kan worden? Is er een keten (staatssecretaris - hoge ambtenaar) zodat altijd iemand het bevel kan geven?
Ik neem aan dat daar wel over na is gedacht ;)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:08:15 #259
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_150392466
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Terecht ontslag natuurlijk! Ze mogen van geluk spreken als er geen aangifte wordt gedaan.
Het lijkt me trouwens de meest lullige baan in Nederland: de stallen van de koninklijke familie bewaken. :|W
Nogal raar dat daar een commerciele snoepautomaat staat. Normaal is een snoepautomaat van de personeelsvereniging, waarbij het personeel zelf de automaat vult en er van de winst bier gekocht kan worden, of feesten in de mess kunnen worden bekostigd. Zo'n overprijsde commerciele automaat is niet echt normaal. Verder is dat schudden van de automaat vaak ook ,automaat geld blijft hangen, of er niets uit komt, omdat de spriraal niet ver genoeg draait. Dan is het gebrukelijk de automat de kantelen en danvalt er wel eens iets extra's uit. Is in feite geen diefstal. Als je het personeel zelf de sleutel van de automaat geeft en de winst voor de personeelsvereniging is, dan heb je nooit dit soort problemen,. Wie verzint er zoiets doms er een commerciele automaat neer te zetten.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:09:46 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_150392509
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nogal raar dat daar een commerciele snoepautomaat staat. Normaal is een snoepautomaat van de personeelsvereniging, waarbij het personeel zelf de automaat vult en er van de winst bier gekocht kan worden, of feesten in de mess kunnen worden bekostigd. Zo'n overprijsde commerciele automaat is niet echt normaal. Verder is dat schudden van de automaat vaak ook ,automaat geld blijft hangen, of er niets uit komt, omdat de spriraal niet ver genoeg draait. Dan is het gebrukelijk de automat de kantelen en danvalt er wel eens iets extra's uit. Is in feite geen diefstal. Als je het personeel zelf de sleutel van de automaat geeft en de winst voor de personeelsvereniging is, dan heb je nooit dit soort problemen,. Wie verzint er zoiets doms er een commerciele automaat neer te zetten.
Paresto he... verplichte winkelnering op den kazernes/ defensie.

En mocht er een andere cateraar komen wordt het nog een tandje erger kan ik je alvast verklappen.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:21:48 #261
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_150392942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Paresto he... verplichte winkelnering op den kazernes/ defensie.

En mocht er een andere cateraar komen wordt het nog een tandje erger kan ik je alvast verklappen.
Verplichte winkelnering is onzin, er kan vande eigen personeelsvereniging of mess gewoon gekocht worden waar men wil. Defensie heeft hier geen controle op. De overprijsde bbq pakketten , of biervaten, waar de messes niet meer worden bediend door paresto en de soldaat weer zelf bier staat te tappen. Paresto kan in feite worden afgeschaft, soldaten kunnen het barwerk doen in ruil voor gratis bier. Dit verdien je makkelijk terug, omdat je tegen inkoopsprijs kunt inkopen ipv de dure paresto tarieven.
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 19:24:14 #262
257132 crew  Awsom
pi_150393044
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wie verzint er zoiets doms er een commerciele automaat neer te zetten.
Elke zichzelf respecterende MKB-er en multinational heeft één of meerdere van zulke automaten per vestiging, en die zijn echt niet allemaal van de personeelsvereniging.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:01:30 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150394717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:34 schreef Zuidplas het volgende:

[..]

Ik neem aan dat daar wel over na is gedacht ;)
Vast wel maar ik wil graag weten hoe het is geregeld. Ik ben nu eenmaal nieuwsgierig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:04:39 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150394886
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nogal raar dat daar een commerciele snoepautomaat staat. Normaal is een snoepautomaat van de personeelsvereniging, waarbij het personeel zelf de automaat vult en er van de winst bier gekocht kan worden, of feesten in de mess kunnen worden bekostigd. Zo'n overprijsde commerciele automaat is niet echt normaal. Verder is dat schudden van de automaat vaak ook ,automaat geld blijft hangen, of er niets uit komt, omdat de spriraal niet ver genoeg draait. Dan is het gebrukelijk de automat de kantelen en danvalt er wel eens iets extra's uit. Is in feite geen diefstal. Als je het personeel zelf de sleutel van de automaat geeft en de winst voor de personeelsvereniging is, dan heb je nooit dit soort problemen,. Wie verzint er zoiets doms er een commerciele automaat neer te zetten.
Ik had uit het verhaal begrepen dat ze dat deden zonder dat een technisch defect de aanleiding gaf. In het geval van een technisch defect is het natuurlijk een ander verhaal, ik heb zelf ook wel eens capriolen uitgehaald om mijn spul te krijgen toen ik nog zo onverstandig was om zo'n automaat te gebruiken. Ik ben het met je eens hoor dat het logischer zou zijn dat ze zelf wat regelen dan dat een ander bedrijf hiervoor wordt ingeschakeld maar het is nu eenmaal zoals het is. Verder ben ik van mening dat er helemaal geen snoepautomaat zou moeten staan, dat past niet echt bij een gezonde levensstijl wat voor hun beroep toch wel een vereiste is. Ik ben trouwens ook een tegenstander van het feit dat scholen die automaten plaatsen, ze zouden ook iets gezonds kunnen verkopen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:04:55 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_150394894
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Verplichte winkelnering is onzin, er kan vande eigen personeelsvereniging of mess gewoon gekocht worden waar men wil. Defensie heeft hier geen controle op.
Eigen mess? _O- _O- _O- _O-
Die is van Paresto he. En ja, je mag voor je eigen PV dingen kopen, de bestellijst staat op Intranet, derhalve betrekken van defensie/ Paresto.

En je kunt proberen om eea via de Sligro te betrekken maar dan moet je niet vreemd opkijken als je daar een keer mee tegen de lamp loopt. En ik denk dat de Kmar dan wat uit te leggen heeft wat een tandje verder gaat dan wat snoep uit een automaat trekken. :')

quote:
De overprijsde bbq pakketten , of biervaten, waar de messes niet meer worden bediend door paresto en de soldaat weer zelf bier staat te tappen. Paresto kan in feite worden afgeschaft, soldaten kunnen het barwerk doen in ruil voor gratis bier. Dit verdien je makkelijk terug, omdat je tegen inkoopsprijs kunt inkopen ipv de dure paresto tarieven.
Vroeger kon dat gewoon, maar ja.

Hell, wij zijn bezig geweest om een soort van centraal BBQ punt te organiseren bij de legering, een overkapping met een stenen BBQ. Dat hadden we bijna rond toen Paresto roet in het eten kwam strooien... "Ja, dat mag, maar het bier en vlees moeten bij ons betrokken worden..." Okee, dat was meteen einde plan en nu zit iedereen zomers weer met zijn eigen BBQ bij het gebouw... :')
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:08:04 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_150395058
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Verder ben ik van mening dat er helemaal geen snoepautomaat zou moeten staan, dat past niet echt bij een gezonde levensstijl wat voor hun beroep toch wel een vereiste is. Ik ben trouwens ook een tegenstander van het feit dat scholen die automaten plaatsen, ze zouden ook iets gezonds kunnen verkopen.
:')

Hippie.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:14:49 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150395359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

:')

Hippie.
Nee hoor, als je weet wat obesitas per jaar kost dan kan je niet anders dan het ermee eens zijn dat snoepautomaten niet thuis horen op scholen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:22:59 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_150395735
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, als je weet wat obesitas per jaar kost dan kan je niet anders dan het ermee eens zijn dat snoepautomaten niet thuis horen op scholen.
Jij hebt het ook over de Kmar icm het beroep. Ergo geen enkele snoepautomaat meer bij defensie dus in jouw lijn.
pi_150396117
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Verplichte winkelnering is onzin, er kan vande eigen personeelsvereniging of mess gewoon gekocht worden waar men wil. Defensie heeft hier geen controle op. De overprijsde bbq pakketten , of biervaten, waar de messes niet meer worden bediend door paresto en de soldaat weer zelf bier staat te tappen. Paresto kan in feite worden afgeschaft, soldaten kunnen het barwerk doen in ruil voor gratis bier. Dit verdien je makkelijk terug, omdat je tegen inkoopsprijs kunt inkopen ipv de dure paresto tarieven.
_O- :')

Reken maar dat als er een feestje op een kazerne is, zeker bij CIE grote(of meer) dat je toch echt via paresto inkopen moet doen. Zelfs een pelotons BBQ houden op een kazerne buiten paresto om is al lastig. Het enige dat nog zonder paresto gebeurd voorzover ik weet is de eigen (pel)CADI en eventuele feestjes op de legering.

En soldaten bier laten tappen tegenover gratis bier? Dus verplicht overwerken voor gratis drank? zie je t voor je, ik kom nooit in de bar, ik ga lekker naar huis elke dag. Maar dan moet ik wel weer bardiensten doen?
pi_150396190
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eigen mess? _O- _O- _O- _O-
Die is van Paresto he. En ja, je mag voor je eigen PV dingen kopen, de bestellijst staat op Intranet, derhalve betrekken van defensie/ Paresto.

En je kunt proberen om eea via de Sligro te betrekken maar dan moet je niet vreemd opkijken als je daar een keer mee tegen de lamp loopt. En ik denk dat de Kmar dan wat uit te leggen heeft wat een tandje verder gaat dan wat snoep uit een automaat trekken. :')

[..]

Vroeger kon dat gewoon, maar ja.

Hell, wij zijn bezig geweest om een soort van centraal BBQ punt te organiseren bij de legering, een overkapping met een stenen BBQ. Dat hadden we bijna rond toen Paresto roet in het eten kwam strooien... "Ja, dat mag, maar het bier en vlees moeten bij ons betrokken worden..." Okee, dat was meteen einde plan en nu zit iedereen zomers weer met zijn eigen BBQ bij het gebouw... :')
Wij halen t voor onze CADI zelf bij de sligro, de PV ook net als de vorige eenheden waar ik zat. Maar verder MOET alles via paresto.

BBQ's bij de legering word op de kazernes waar ik zat/zit nooit moeilijk gedaan :)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:39:54 #271
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_150396384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eigen mess? _O- _O- _O- _O-
Die is van Paresto he. En ja, je mag voor je eigen PV dingen kopen, de bestellijst staat op Intranet, derhalve betrekken van defensie/ Paresto.

En je kunt proberen om eea via de Sligro te betrekken maar dan moet je niet vreemd opkijken als je daar een keer mee tegen de lamp loopt. En ik denk dat de Kmar dan wat uit te leggen heeft wat een tandje verder gaat dan wat snoep uit een automaat trekken. :')

[..]

Vroeger kon dat gewoon, maar ja.

Hell, wij zijn bezig geweest om een soort van centraal BBQ punt te organiseren bij de legering, een overkapping met een stenen BBQ. Dat hadden we bijna rond toen Paresto roet in het eten kwam strooien... "Ja, dat mag, maar het bier en vlees moeten bij ons betrokken worden..." Okee, dat was meteen einde plan en nu zit iedereen zomers weer met zijn eigen BBQ bij het gebouw... :')
Zoals je wel zult weten gooit paresto in 2015 veel messes dicht. Er is niemand die je belet een eigen "mess/huiskamer" te runnen, waar je je eigen inkopen doet en boekhouding voert, buiten paresto om.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:45:09 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_150396588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Wij halen t voor onze CADI zelf bij de sligro, de PV ook net als de vorige eenheden waar ik zat. Maar verder MOET alles via paresto.
Tot op zekere hoogte kom je er ook wel mee weg en als je het binnen je eigen clubje houdt (lees: niet te groot) zal men er niet zo snel moeilijk over doen. Maar formeel ben je in overtreding.

quote:
BBQ's bij de legering word op de kazernes waar ik zat/zit nooit moeilijk gedaan :)
Ik wilde op kosten van de baas een complete overkapping met gemetselde BBQ he. :P

Zoiet dus:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 maart 2015 @ 20:46:32 #273
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_150396648
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte kom je er ook wel mee weg en als je het binnen je eigen clubje houdt (lees: niet te groot) zal men er niet zo snel moeilijk over doen. Maar formeel ben je in overtreding.

[..]

Ik wilde op kosten van de baas een complete overkapping met gemetselde BBQ he. :P

Zoiet dus:

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:49:08 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_150396775
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Zoals je wel zult weten gooit paresto in 2015 veel messes dicht.
Bron? Het enige wat nu loopt is wie de volgende cateraar mag gaan worden.

quote:
Er is niemand die je belet een eigen "mess/huiskamer" te runnen, waar je je eigen inkopen doet en boekhouding voert, buiten paresto om.
Dat kan. Als je maar niks "verkoopt". ;)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 20:50:20 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_150396830
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:46 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nice. :D
Vond het wel aardig om zoiets bij de legering te hebben voor algemeen gebruik.

Is bij de Amerikanen en Duitsers bv. vrij normaal. Ook op Kreta (cantonment area) staan ze bij elk legeringsgebouw.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')