abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 februari 2015 @ 16:11:35 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149474859
Welkom in het enige echte F&L SC-topic!

Hier geen geneuzel over wie wie wel of niet begrijpt, geen gedoe over of God subjectief is, maar wel extreem toffe mensen die extreem toffe dingen bespreken, zoals bier, mooie vrouwen en huisdieren.

Nu met extra OP:

Filosofische quote van de dag het topic:
quote:
"The unpredictable differentiates into descriptions of knowledge"

Deepak Chopra
pi_149474932
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik hoef niet te bewijzen dat voorspellingen die slechts door goddelijke inspiratie gedaan kunnen worden, slechts door goddelijke inspiratie gedaan worden. Dat is als bewijzen dat blauwe ballen blauw zijn.
Als je als argument opvoert dat een bepaalde voorspelling slechts door goddelijke inspiratie juist gedaan kan worden, dan dien je dat te onderbouwen. De al dan niet goddelijke inspiratie is essentieel in die discussie, het al dan niet blauw zijn van jouw ballen is dat niet.
pi_149474951
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat komt vaak toch neer op een straf voor de zonden van de mensen (en dieren). Hoewel je je af kunt vragen wat die laatste groep precies verkeerd heeft gedaan. En de stellingen van hoe letterlijk je het moet nemen, dat varieert nogal. Ook heb ik weleens mensen horen beweren dat het een beschrijvend verhaal is van de auteur en dat het zijn van een straf voor zonden, slechts de gedachte was van de auteur(s).
Maar dat is zo ongeveer de letterlijke versie. Toch zullen er vrij veel christenen die niet geloven dat die zondvloed echt heeft plaatsgevonden. Wat maken zij dan van dat verhaal?
  zondag 8 februari 2015 @ 16:13:26 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149474968
Ik heb trouwens een openbaring gekregen dat ik morgen een paar uur voor klas moet staan en daarvoor nog een boel werk moet doen. Geen tijd meer voor filosofisch 'geneuzel' dus. Bel me maar als er bier en tieten zijn.
pi_149475059
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik heb trouwens een openbaring gekregen dat ik morgen een paar uur voor klas moet staan en daarvoor nog een boel werk moet doen. Geen tijd meer voor filosofisch 'geneuzel' dus. Bel me maar als er bier en tieten zijn.
Tring!

pi_149475092
Damn! Nu moet ik toch verhuizen naar de pc om hier verder te kunnen quoten.
  zondag 8 februari 2015 @ 16:15:52 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149475156
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tring!

[ afbeelding ]
Godverdomme, laat me nou gewoon rustig werken. Anders leren die kinderen morgen helemaal niets.
pi_149475400
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dat is zo ongeveer de letterlijke versie. Toch zullen er vrij veel christenen die niet geloven dat die zondvloed echt heeft plaatsgevonden. Wat maken zij dan van dat verhaal?
Een beschrijvend verhaal in de zin van de auteur bedoelde ik mee dat het gebied waar de auteur zich bevond overstroomde en hij destijds niet wist/niet wilde weten dat de Aarde veel verder uitstrekte dan alleen het gebiedje waar hij leefde. Dat soort dingen.

Het lijkt me overigens vrij redelijk om aan te nemen dat een auteur van destijds niet wist dat de Aarde veel groter was dan alleen zijn eigen leefgebied.
pi_149475496
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:14 schreef Hexxenbiest het volgende:
Damn! Nu moet ik toch verhuizen naar de pc om hier verder te kunnen quoten.
Topic is hard gegaan vandaag. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149475640
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een beschrijvend verhaal in de zin van de auteur bedoelde ik mee dat het gebied waar de auteur zich bevond overstroomde en hij destijds niet wist/niet wilde weten dat de Aarde veel verder uitstrekte dan alleen het gebiedje waar hij leefde. Dat soort dingen.

Het lijkt me overigens vrij redelijk om aan te nemen dat een auteur van destijds niet wist dat de Aarde veel groter was dan alleen zijn eigen leefgebied.
Nou, het betekent ook in de niet-letterlijke versie vast wel iets meer dan alleen maar 'er was een keer een overstroming', lijkt me.
pi_149475677
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, het betekent ook in de niet-letterlijke versie vast wel iets meer dan alleen maar 'er was een keer een overstroming', lijkt me.
Dan kom je dus bij de reden van die overstroming. Men voert dan op dat die overstroming niet zuiver een natuurlijk verschijnsel was, maar een waarom had en geïnitieerd is door God.
pi_149475883
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan kom je dus bij de reden van die overstroming. Men voert dan op dat die overstroming niet zuiver een natuurlijk verschijnsel was, maar een waarom had en geïnitieerd is door God.
Maar wat moet een bijbellezer verder met die informatie?
pi_149475994
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar wat moet een bijbellezer verder met die informatie?
Er notie van nemen dat God, als hem iets niet aanstaat, op rigoureuze wijze in kan grijpen en de mensheid uiteindelijk toch wel weer een 2e kans zal geven. Ook dien je zijn bevelen (het bouwen van een Ark) op te volgen, anders verzuip je.

In algemene zin krijgt dit verhaal overigens relatief weinig aandacht. Vermoedelijk ook omdat de argumenten om het waarheidsgehalte aan te tonen flinterdun zijn.
pi_149476333
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er notie van nemen dat God, als hem iets niet aanstaat, op rigoureuze wijze in kan grijpen en de mensheid uiteindelijk toch wel weer een 2e kans zal geven. Ook dien je zijn bevelen (het bouwen van een Ark) op te volgen, anders verzuip je.

In algemene zin krijgt dit verhaal overigens relatief weinig aandacht. Vermoedelijk ook omdat de argumenten om het waarheidsgehalte aan te tonen flinterdun zijn.
Dus de interpretatie van het zondvloedverhaal is dan iets als "luister naar God, want anders dan zal het je slecht vergaan"?
pi_149476351
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus de interpretatie van het zondvloedverhaal is dan iets als "luister naar God, want anders dan zal het je slecht vergaan"?
Naar mijn idee komt het daar vaak wel op neer ja. Een soort van waarschuwing.
  zondag 8 februari 2015 @ 16:48:59 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149476397
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus de interpretatie van het zondvloedverhaal is dan iets als "luister naar God, want anders dan zal het je slecht vergaan"?
Maar voor de rest is God helemaal geen psychopaat hoor. :')
  zondag 8 februari 2015 @ 16:51:54 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149476488
Ik denk trouwens dat de leerlingen morgen helemaal niets gaan leren. Sucks to be them.
pi_149476514
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Naar mijn idee komt het daar vaak wel op neer ja. Een soort van waarschuwing.
Ik vind het heel lastig om daar iets van te maken.
pi_149476541
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind het heel lastig om daar iets van te maken.
Dat komt m.i. vooral omdat de auteur de situatie verkeerd heeft ingeschat (zowel de grootte van de ramp als de oorzaak).

Dan is al de rest natuurlijk al gauw een onsamenhangend verhaal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Halcon op 08-02-2015 17:04:31 ]
pi_149476891
Gewoon, omdat het zo'n briljante toespraak is:


_O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149476943
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat komt m.i. vooral omdat de auteur de situatie verkeerd heeft ingeschat (zowel de grootte van de ramp als de oorzaak).

Dan is al de rest natuurlijk al gauw een onsamenhangend verhaal.
Maar wat is dan de waarde van dat verhaal?
pi_149477017
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar wat is dan de waarde van dat verhaal?
Nul noppes, m.i. Behalve dat het wellicht enige historische waarde heeft. Met dat uitgangspunt zou je m.i. dan ook een discussie kunnen voeren over de interpretatie van het verhaal van de schrijver, maar niet met als uitgangspunt dat we er iets mee moeten.
pi_149481957
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik denk trouwens dat de leerlingen morgen helemaal niets gaan leren. Sucks to be them.
Slechte meester ben jij. Als er nu een verplichte godsdienst les is die jij moet geven, wat zou je dan doen?
pi_149482017
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 17:03 schreef Molurus het volgende:
Gewoon, omdat het zo'n briljante toespraak is:


_O_
:{
  zondag 8 februari 2015 @ 19:25:02 #25
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149482183
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:20 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Slechte meester ben jij. Als er nu een verplichte godsdienst les is die jij moet geven, wat zou je dan doen?
Sterker nog, er zijn verplichte godsdienstlessen die ik moet geven. Niet morgen, maar religie is een aspect dat ik zeker moet behandelen. Ik lees in mijn lessen ook stukken uit de Bijbel.

Allemaal op een heel wetenschappelijk verantwoorde manier, dat wel.
pi_149482220
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:21 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

:{
Vond je het geen goede speech?

Ik was oprecht onder de indruk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149482287
Godsdienstfilosofie van Herman Philipse opstaan. :)
pi_149482345
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:27 schreef Halcon het volgende:
Godsdienstfilosofie van Herman Philipse opstaan. :)
Same here! 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149507145
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vond je het geen goede speech?

Ik was oprecht onder de indruk.
Jawel hoor.
pi_149507533
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:03 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Heb je trouwens nog nagedacht over hoe het idee van twee eerste mensen, Adam en Eva, verenigbaar is met "mens als resultaat van evolutie"? :) (Vorige topicdeel inmiddels.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149507749
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb je trouwens nog nagedacht over hoe het idee van twee eerste mensen, Adam en Eva, verenigbaar is met "mens als resultaat van evolutie"? :) (Vorige topicdeel inmiddels.)
Jazeker! Ik had nog geantwoord maar toen was het topic al gesloten.

Als ze geëvolueerd zijn, dan heeft God het in de gaten gehouden. Het klinkt niet overtuigend in mijn oren, dus dan krijg je hier alsnog het antwoord op je eerder gestelde vraag: zij waren direct geschapen. Hoe konden ze anders volmaakt zijn?

En toen heeft de wetenschap ontdekt dat de mens afstamt van eencelligen. Kan. God had eencelligen gebruikt.

:{

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 14:24:49 ]
pi_149508263
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:24 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jazeker! Ik had nog geantwoord maar toen was het topic al gesloten.

Als ze geëvolueerd zijn, dan heeft God het in de gaten gehouden. Het klinkt niet overtuigend in mijn oren, dus dan krijg je hier alsnog het antwoord op je eerder gestelde vraag: zij waren direct geschapen. Hoe konden ze anders volmaakt zijn?
Los van of het mij overtuigend in de oren klinkt... dat impliceert dan inderdaad dat ze direct zijn geschapen, en dus niet het resultaat van evolutie kunnen zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:24 schreef Hexxenbiest het volgende:

En toen heeft de wetenschap ontdekt dat de mens afstamt van eencelligen. Kan. God had eencelligen gebruikt.

:{
En hier raak je me dus kwijt. Ongeacht of god eencelligen heeft gebruikt... als de menselijke soort het resultaat is geweest van evolutie, dan kunnen er toch nooit 2 eerste mensen zijn geweest?

Los van de vraag wat we bedoelen met volmaaktheid enzo... in de evolutie van soorten zijn er geen grenzen tussen soorten. Adam en als die hebben bestaan, hadden dan ouders... en die ouders waren dezelfde soort als Adam en Eva zelf.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149508321
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Los van of het mij overtuigend in de oren klinkt... dat impliceert dan inderdaad dat ze direct zijn geschapen, en dus niet het resultaat van evolutie kunnen zijn.

[..]

En hier raak je me dus kwijt. Ongeacht of god eencelligen heeft gebruikt... als de menselijke soort het resultaat is geweest van evolutie, dan kunnen er toch nooit 2 eerste mensen zijn geweest?

Los van de vraag wat we bedoelen met volmaaktheid enzo... in de evolutie van soorten zijn er geen grenzen tussen soorten. Adam en als die hebben bestaan, hadden dan ouders... en die ouders waren dezelfde soort als Adam en Eva zelf.
Er was eerst één. Toen nam God een rib van Adam en maakte Eva.
pi_149508365
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:49 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Er was eerst één. Toen nam God een rib van Adam en maakte Eva.
Dan zijn Adam en Eva toch niet het resultaat van evolutie, in jouw ogen? :D

Het kan niet allebei waar zijn.

Misschien leg ik niet helemaal duidelijk uit wat het probleem is....
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149508394
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zijn Adam en Eva toch niet het resultaat van evolutie, in jouw ogen? :D

Het kan niet allebei waar zijn.
Maar dat zei ik toch al? Dat ze direct geschapen zijn.

Ergens heb je me niet goed begrepen of ik was niet duidelijk. Haha!
pi_149508452
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:52 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Maar dat zei ik toch al? Dat ze direct geschapen zijn.

Ergens heb je me niet goed begrepen of ik was niet duidelijk. Haha!
Ik dacht dat ik uit eerdere reacties van je had begrepen dat je op zich geen probleem hebt met evolutie, ook niet de evolutie van de mens.

Wellicht heb ik je verkeerd begrepen. Je stelt dus dat de wetenschap het op dit punt verkeerd heeft, mensen zijn niet geevolueerd, wij hebben geen gemeenschappelijke voorouder met bijvoorbeeld chimpansees?

Dat kan een interessante discussie worden, want de bewijzen voor menselijke evolutie zijn overweldigend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149508759
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik uit eerdere reacties van je had begrepen dat je op zich geen probleem hebt met evolutie, ook niet de evolutie van de mens.

Wellicht heb ik je verkeerd begrepen. Je stelt dus dat de wetenschap het op dit punt verkeerd heeft, mensen zijn niet geevolueerd, wij hebben geen gemeenschappelijke voorouder met bijvoorbeeld chimpansees?

Dat kan een interessante discussie worden, want de bewijzen voor menselijke evolutie zijn overweldigend.
Ik heb eerst gezegd dat ik er nog niet over uit was. Toen stelde je me die vraag en ik dacht hard, heel hard :P na.
Vandaag geef ik je dus dat bovenstaande antwoord nl dat evolutie toch niet overtuigend of logisch klinkt in mijn oren. Mijn conclusie dus: de mens is direct geschapen.

Bewijzen met eencelligen - ja, dat kan ik niet negeren. Mijn conclusie weer: direct gemaakt met eencelligen. Maar niet eencelligen, pats boem een mens. Maar langzaan een mens vormend. Maar wel geschapen en niet eerst een bloem (voorbeeld) ofzo.
pi_149508869
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:06 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik heb eerst gezegd dat ik er nog niet over uit was. Toen stelde je me die vraag en ik dacht hard, heel hard :P na.
Vandaag geef ik je dus dat bovenstaande antwoord nl dat evolutie toch niet overtuigend of logisch klinkt in mijn oren. Mijn conclusie dus: de mens is direct geschapen.
Duidelijk. ^O^ Zoals ik eerder ook al aangaf: het is belangrijk om dit soort uitgangspunten helder te krijgen, voordat we gaan kijken naar de details, en hoe dat past in wat we nu weten over de wereld.

quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:06 schreef Hexxenbiest het volgende:

Bewijzen met eencelligen - ja, dat kan ik niet negeren. Mijn conclusie weer: direct gemaakt met eencelligen. Maar niet eencelligen, pats boem een mens. Maar langzaan een mens vormend. Maar wel geschapen en niet eerst een bloem (voorbeeld) ofzo.
Moet ik dit zien als een soort 'godsgestuurde evolutie'?

Laat ik het anders zeggen: hoe denk jij over het idee dat er ergens in het verleden een diersoort - voor moderne maatstaven zouden we dat een 'apensoort' noemen - heeft geleefd waaruit zowel mensen als chimpansees zijn ontstaan?

Strookt dit met jouw idee over de oorsprong van de mens, of niet?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149508878
Eerlijk gezegd heb ik er nooit echt over nagedacht en nu ik dat wel moet, heb ik die conclusies getrokken. Ik weiger te geloven er geen God is die die hier de hand in heeft gehad. Daarvoor zijn er teveel dingen die zijn bestaan wel geloofwaardig maakt in mijn ogen.
pi_149508931
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik er nooit echt over nagedacht en nu ik dat wel moet, heb ik die conclusies getrokken. Ik weiger te geloven er geen God is die die hier de hand in heeft gehad. Daarvoor zijn er teveel dingen die zijn bestaan wel geloofwaardig maakt in mijn ogen.
Natuurlijk kun je die overtuiging hebben, heel veel biologen hebben die overtuiging ook.

Ik kijk nu even puur naar het idee van 'twee eerste mensen', en de evolutie van de mens.

Die twee kunnen, in mijn ogen, niet beide waar zijn. Als het 1 waar is dan is het ander onwaar en vice versa.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149509004
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Duidelijk. ^O^ Zoals ik eerder ook al aangaf: het is belangrijk om dit soort uitgangspunten helder te krijgen, voordat we gaan kijken naar de details, en hoe dat past in wat we nu weten over de wereld.

[..]

Moet ik dit zien als een soort 'godsgestuurde evolutie'?

Laat ik het anders zeggen: hoe denk jij over het idee dat er ergens in het verleden een diersoort - voor moderne maatstaven zouden we dat een 'apensoort' noemen - heeft geleefd waaruit zowel mensen als chimpansees zijn ontstaan?

Strookt dit met jouw idee over de oorsprong van de mens, of niet?
Nee!
De mens is direct geschapen :)

Maar niet godgestuurde evolutie, zoals je zegt. Geen evolutie.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:16:28 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149509071
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik er nooit echt over nagedacht en nu ik dat wel moet, heb ik die conclusies getrokken. Ik weiger te geloven er geen God is die die hier de hand in heeft gehad. Daarvoor zijn er teveel dingen die zijn bestaan wel geloofwaardig maakt in mijn ogen.
Daarin verschil je van de meeste atheïsten. Die zijn niet bang om de feiten te verkiezen boven hun onderbuik. Ik zou het enorm geruststellend vinden als er een almachtig wezen zou zijn dat ervoor zorgt dat iedereen krijgt wat hij verdient, maar dat is er niet. Mijn wil verandert de werkelijkheid in dezen niet.
pi_149509093
Maar misschien lijkt het op evolutie, vanwege die langzaam vormend mens... Maar toch is het gelijk mens geschapen.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:17:31 #44
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149509106
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:49 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Er was eerst één. Toen nam God een rib van Adam en maakte Eva.
Dus Adam had geen navel?
  maandag 9 februari 2015 @ 15:19:53 #45
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149509177
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:17 schreef Hexxenbiest het volgende:
Maar misschien lijkt het op evolutie, vanwege die langzaam vormend mens... Maar toch is het gelijk mens geschapen.
En wel zo'n 6000 jaar geleden?
pi_149509246
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:14 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nee!
De mens is direct geschapen :)

Maar niet godgestuurde evolutie, zoals je zegt. Geen evolutie.
Kijk, dat is helder. ^O^

Dan kunnen we vanaf hier gaan kijken naar de bewijzen die er zijn voor menselijke evolutie.

1) Ben je bijvoorbeeld bekend met de opbouw van chromosoom 2? Een verbluffende ontdekking die werd gedaan in 2006:


Hieruit blijkt dat er niet alleen gelijkenissen bestaan tussen menselijke chromosomen en die van chimpansees, maar dat ons chromosoom nummer 2 het resultaat is van de fusie van 2 chromosomen van een gemeenschappelijke voorouder. Inclusief reeksen genetische code die normaalgesproken alleen aan de uiteinden van het chromosoom zitten, maar in dit geval op de exacte fusieplek midden in het chromosoom.

Heeft god dit zo ontworpen met de bedoeling om het eruit te laten zien alsof wij een gemeenschappelijke voorouder hebben met chimpansees?

(Dit is overigens een katholieke celbioloog, een theist.)

2) Ben je bekend met de vele 'ontwerpfouten' in mensen? Denk bijvoorbeeld aan hoe ons oog is opgebouwd. De bedrading loopt aan de verkeerde kant, waardoor wij allemaal een blinde vlek hebben. Waarom zou een ontwerper dat zo ontwerpen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149509278
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daarin verschil je van de meeste atheïsten. Die zijn niet bang om de feiten te verkiezen boven hun onderbuik. Ik zou het enorm geruststellend vinden als er een almachtig wezen zou zijn dat ervoor zorgt dat iedereen krijgt wat hij verdient, maar dat is er niet. Mijn wil verandert de werkelijkheid in dezen niet.
Ben ik bang dan?
Omdat ik weiger te geloven dat hij niet bestaat?
Omdat ik niet overtuigd ben dat alles zomaar is ontstaan?
Het is voor mij geen vlucht. Ik geloof het, omdat ik niet geloof dat alles op een dag zomaar is ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 15:23:33 ]
pi_149509381
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:23 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Omdat ik niet overtuigd ben dat alles zomaar is ontstaan?
Een god die de mens direct heeft gemaakt zit dichter bij 'dat deed hij zomaar' dan een evolutionaire verklaring voor de diverse eigenschappen van mensen.

Er zijn diverse eigenaardigheden aan de bouw van mensen die uitstekend kunnen worden verklaard vanuit evolutie. Maar als je veronderstelt dat de mens direct, in de huidige vorm, is ontworpen door een god dan zou je die god alhaast voor gek moeten verklaren. Dat ontwerp zit namelijk vol fouten die anderszins niet kunnen worden verklaard.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:28:26 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149509448
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:23 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ben ik bang dan?
Omdat ik weiger te geloven dat hij niet bestaat?
Omdat ik niet overtuigd ben dat alles zomaar is ontstaan?
Het is voor mij geen vlucht. Ik geloof het, omdat ik niet geloof dat alles op een dag zomaar is ontstaan.
We zijn allemaal een beetje bang. De een gaat daar beter mee om dan de ander. De een zet zijn angst opzij en durft de waarheid onder ogen te zien, al zou hij liever hebben dat het anders was. De ander richt zijn hele leven in op het ontkennen van wat hem bang maakt.

Jij bent de tweede persoon, ik de eerste.
pi_149509468
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kijk, dat is helder. ^O^

Dan kunnen we vanaf hier gaan kijken naar de bewijzen die er zijn voor menselijke evolutie.

1) Ben je bijvoorbeeld bekend met de opbouw van chromosoom 2? Een verbluffende ontdekking die werd gedaan in 2006:


Hieruit blijkt dat er niet alleen gelijkenissen bestaan tussen menselijke chromosomen en die van chimpansees, maar dat ons chromosoom nummer 2 het resultaat is van de fusie van 2 chromosomen van een gemeenschappelijke voorouder. Inclusief reeksen genetische code die normaalgesproken alleen aan de uiteinden van het chromosoom zitten, maar in dit geval op de exacte fusieplek midden in het chromosoom.

Heeft god dit zo ontworpen met de bedoeling om het eruit te laten zien alsof wij een gemeenschappelijke voorouder hebben met chimpansees?

(Dit is overigens een katholieke celbioloog, een theist.)

2) Ben je bekend met de vele 'ontwerpfouten' in mensen? Denk bijvoorbeeld aan hoe ons oog is opgebouwd. De bedrading loopt aan de verkeerde kant, waardoor wij allemaal een blinde vlek hebben. Waarom zou een ontwerper dat zo ontwerpen?
Ja, het kan op evolutie lijken. Misschien heeft God bij de chimpansee hetzelfde chromosoom gebruikt (voorbeeld: bliem gebruik je voor zowel brood als tortilla).

2- nogmaals, "foute ontwerpen" kwamen toen de mens onvolmaakt werd.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:29:13 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149509479
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een god die de mens direct heeft gemaakt zit dichter bij 'dat deed hij zomaar' dan een evolutionaire verklaring voor de diverse eigenschappen van mensen.

Er zijn diverse eigenaardigheden aan de bouw van mensen die uitstekend kunnen worden verklaard vanuit evolutie. Maar als je veronderstelt dat de mens direct, in de huidige vorm, is ontworpen door een god dan zou je die god alhaast voor gek moeten verklaren. Dat ontwerp zit namelijk vol fouten die anderszins niet kunnen worden verklaard.
Tenzij je 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk' als voldoende verklaring ziet...
pi_149509580
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:28 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ja, het kan op evolutie lijken. Misschien heeft God bij de chimpansee hetzelfde chromosoom gebruikt (voorbeeld: bliem gebruik je voor zowel brood als tortilla).

2- nogmaals, "foute ontwerpen" kwamen toen de mens onvolmaakt werd.
Aha, dus je wilt zeggen dat Adam en Eva geen blinde vlek hadden in het netvlies... en dat ze als gevolg van het eten van een appel een genetische afwijking hebben opgelopen waardoor ze ineens een blinde vlek in het oog hadden?

Voor alle duidelijkheid: chimpansees en trouwens alle andere zoogdieren hebben die blinde vlek ook. Er zijn geen zoogdieren die dat niet hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149509590
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

We zijn allemaal een beetje bang. De een gaat daar beter mee om dan de ander. De een zet zijn angst opzij en durft de waarheid onder ogen te zien, al zou hij liever hebben dat het anders was. De ander richt zijn hele leven in op het ontkennen van wat hem bang maakt.

Jij bent de tweede persoon, ik de eerste.
Goh! Dat je mij beter kent dan ik mezelf! Maar niet heus!

Waar ben ik bang voor? Wat arrogant om naar mij te wijzen als de tweede persoon :{

Ik ben sprakeloos.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 15:32:50 ]
  maandag 9 februari 2015 @ 15:34:20 #54
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149509654
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tenzij je 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk' als voldoende verklaring ziet...
Daar komen dan beweringen bij dat de mens naderhand onvolmaakt werd. Dus het oog van Adam was goed, met de zenuw aan de juiste kant. Naderhand, na de zondeval dus veranderde God dit.

:Y
pi_149509665
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:32 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Goh! Dat je mij beter kent dan ik mezelf! Maar niet heus!

Waar ben ik bang voor? Wat arrogant om naar mij te wijzen als de tweede persoon :{

Ik ben sprakeloos.
Wie waarvoor bang is lijkt me niet zo interessant. Zullen we het bij de inhoud houden? ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:35:04 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149509677
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:32 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Goh! Dat je mij beter kent dan ik mezelf! Maar niet heus!

Waar ben ik bang voor? Wat arrogant om naar mij te wijzen als de tweede persoon :{

Ik ben sprakeloos.
Je bent bang voor een leven zonder doel. Een leven zonder absolute gerechtigheid.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:36:21 #57
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149509719
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus je wilt zeggen dat Adam en Eva geen blinde vlek hadden in het netvlies... en dat ze als gevolg van het eten van een appel een genetische afwijking hebben opgelopen waardoor ze ineens een blinde vlek in het oog hadden?

Voor alle duidelijkheid: chimpansees en trouwens alle andere zoogdieren hebben die blinde vlek ook. Er zijn geen zoogdieren die dat niet hebben.
Hier ga je geen antwoord op krijgen. Ik heb dat ook met onze zwartwitte broeder van dezelfde sekte. Als je hem echt het vuur na aan de schenen legt zwijgt hij als het graf.
pi_149509864
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hier ga je geen antwoord op krijgen. Ik heb dat ook met onze zwartwitte broeder van dezelfde sekte. Als je hem echt het vuur na aan de schenen legt zwijgt hij als het graf.
Laten we hexxenbiest ieg een kans geven om daarover na te denken. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149509962
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus je wilt zeggen dat Adam en Eva geen blinde vlek hadden in het netvlies... en dat ze als gevolg van het eten van een appel een genetische afwijking hebben opgelopen waardoor ze ineens een blinde vlek in het oog hadden?

Voor alle duidelijkheid: chimpansees en trouwens alle andere zoogdieren hebben die blinde vlek ook. Er zijn geen zoogdieren die dat niet hebben.
Als ze volmaakt waren dan hadden ze vast geen blinde vlek. En tja, ergens in hun evolutie zijn de andere zoogdieren een beetje op de onvolmaakte mens gaan lijken. :D

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 15:43:19 ]
pi_149510045
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hier ga je geen antwoord op krijgen. Ik heb dat ook met onze zwartwitte broeder van dezelfde sekte. Als je hem echt het vuur na aan de schenen legt zwijgt hij als het graf.
Mensen die denken mij te kennen...

:')

(ik haat die smiley en heb het nog nooit gebruikt, maar nu wel! Jihoe! Wat voelt dat goed!)

:D


Sekte :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 15:46:13 ]
pi_149510049
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als ze volmaakt waren dan hadden ze vast geen blinde vlek. En tja, ergens in hun evolutie zijn de andere zoogdieren een beetje op de onvolmaakte mens gaan lijken. :D
Er lopen al een paar honderd miljoen jaar (!!) zoogdieren op aarde rond, de mens is daar (naar schatting) 100.000 tot 200.000 jaar geleden bijgekomen.

Je wilt hoop ik toch niet zeggen dat al die zoogdiersoorten die blinde vlek pas een paar duizend jaar hebben? :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149510065
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:45 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Mensen die denken mij te kennen...

:')

(ik haat die smiley en heb het nog nooit gebruikt, maar nu wel! Jihoe! Wat voelt dat goed!)

:D
:T
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:47:46 #63
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149510120
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er lopen al een paar honderd miljoen jaar (!!) zoogdieren op aarde rond, de mens is daar (naar schatting) 100.000 tot 200.000 jaar geleden bijgekomen.

Je wilt hoop ik toch niet zeggen dat al die zoogdiersoorten die blinde vlek pas een paar duizend jaar hebben? :D
De apen stammen van de mensen af in plaats van andersom... :D
pi_149510142
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De apen stammen van de mensen af in plaats van andersom... :D
Ja, dat probeer ik nu te achterhalen... maar zo klonk het inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:50:26 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149510237
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De apen stammen van de mensen af in plaats van andersom... :D
Volgens mij zegt ze dat de dieren geëvolueerd zijn naar het voorbeeld van de mens. Omdat de mens zo'n blinde vlek had, hebben dieren dat nu ook...
pi_149510276
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er lopen al een paar honderd miljoen jaar (!!) zoogdieren op aarde rond, de mens is daar (naar schatting) 100.000 tot 200.000 jaar geleden bijgekomen.

Je wilt hoop ik toch niet zeggen dat al die zoogdiersoorten die blinde vlek pas een paar duizend jaar hebben? :D
Wie weet! Wie weet!
Maar zo niet, is de mens dan in zijn onvolmaaktheid aan het zoogdierenen.

Maar serieus, alles is van een zelfde ontwerper. En dan is het niet toevallug dat alles een beetje van elkaar heeft. Niets is perfect, komt misschien door evolutie. De mens door zonde. Ik vind het juist knap.
pi_149510320
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wie weet! Wie weet!
Maar zo niet, is de mens dan in zijn onvolmaaktheid aan het zoogdierenen.

Maar serieus, alles is van een zelfde ontwerper. En dan is het niet toevallug dat alles een beetje van elkaar heeft. Niets is perfect, komt misschien door evolutie. De mens door zonde. Ik vind het juist knap.
Dus 1 en dezelfde ontwerpfout is in het ene geval het resultaat van evolutie, en in het andere geval een straf van god voor het niet luisteren naar zijn aanwijzingen?

Dat lijkt me minimaal heel vreemd, vind je dat zelf niet? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:54:27 #68
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149510360
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wie weet! Wie weet!
Maar zo niet, is de mens dan in zijn onvolmaaktheid aan het zoogdierenen.

Maar serieus, alles is van een zelfde ontwerper. En dan is het niet toevallug dat alles een beetje van elkaar heeft. Niets is perfect, komt misschien door evolutie. De mens door zonde. Ik vind het juist knap.
En dit vind je niet krampachtig overkomen?
pi_149510414
Als jullie erop uit zijn om te beledigen, ben ik weg. Discussie is discussie, naar elkaar luisteren, hoeft niet eens te zijn. Maar proberen iemands woorden belachelijk te maken, alleen omdat jij niet erin gelooft, is niet meer vriendelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 15:56:17 ]
pi_149510557
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:55 schreef Hexxenbiest het volgende:
Als jullie erop uit zijn om te beledigen, ben ik weg. Discussie is discussie, naar elkaar luisteren, hoeft niet eens te zijn. Maar proberen iemands woorden belachelijk te maken, alleen omdat jij niet erin gelooft, is niet meer vriendelijk.
Zover ik kan zien reageert men op de inhoud, die ook in mijn ogen wel iets krampachtigs heeft.

Mijn tip: vat inhoudelijke kritiek niet persoonlijk op, en reageer alleen op de inhoud. ;)

Discussies over de vraag of inhoudelijke kritiek wel beleefd genoeg is geformuleerd hebben we in F&L al meer dan genoeg. Sofar is dit inhoudelijk geweest, en daar was ik nu juist zo blij mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149510609
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus 1 en dezelfde ontwerpfout is in het ene geval het resultaat van evolutie, en in het andere geval een straf van god voor het niet luisteren naar zijn aanwijzingen?

Dat lijkt me minimaal heel vreemd, vind je dat zelf niet? :)
Maar de mens is toch nog steeds aan het evolueren? Nu.
De eerste mens was direct gemaakt. De twwede uit hem. En de rest komen uit die twee, en intussen zijn ze net als alles, aan het evolueren.
pi_149510678
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Maar de mens is toch nog steeds aan het evolueren? Nu.
Klopt. Maar dat kan natuurlijk nooit verklaren waarom god de mens heeft geschapen inclusief ontwerpfouten die het gevolg zijn van evolutie.

quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:

De eerste mens was direct gemaakt. De twwede uit hem. En de rest komen uit die twee, en intussen zijn ze net als alles, aan het evolueren.
Dat ook de mens is geevolueerd sinds wat jij denkt dat 'de directe schepping van de mens' is geweest zijn we het dan over eens. :)

Ik had het over de evolutionaire oorsprong van ontwerpfouten in de mens die veel ouder zijn dan de mens als soort. (En die feitelijk alle zoogdieren hebben.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:06:49 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149510842
Waar zijn trouwens de tieten en het bier? Kunnen we niet gewoon een topic maken "Hexxxenbiest legt uit", zodat we het hier over nuttige dingen kunnen hebben? Zoals tieten en bier.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:07:29 #74
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149510864
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waar zijn trouwens de tieten en het bier? Kunnen we niet gewoon een topic maken "Hexxxenbiest legt uit", zodat we het hier over nuttige dingen kunnen hebben? Zoals tieten en bier.
nee dat is een ander forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:09:35 #75
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149510938
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

nee dat is een ander forum.
Dit is de SC hé. Het enige toevluchtsoord op dit hele forum waar tieten en bier een veilig onderkomen kunnen vinden.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:11:34 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149511004
Als niemand het doet:

  maandag 9 februari 2015 @ 16:12:40 #77
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149511038
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als niemand het doet:

[ afbeelding ]
jaja, ik kom net terug uit het Kleinwalsertal en Bayern... ^O^ :Y)
pi_149511057
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zover ik kan zien reageert men op de inhoud, die ook in mijn ogen wel iets krampachtigs heeft.

Mijn tip: vat inhoudelijke kritiek niet persoonlijk op, en reageer alleen op de inhoud. ;)

Discussies over de vraag of inhoudelijke kritiek wel beleefd genoeg is geformuleerd hebben we in F&L al meer dan genoeg. Sofar is dit inhoudelijk geweest, en daar was ik nu juist zo blij mee.
Ik vat het pas persoonlijk op als het naar mij persoonlijk wijst. Dat van hoatzin, dat ik vast geen antwoord zou geven, nam ik niet persoonlijk. Maar daarna met de apen, idd klonk het niet slim. Maar aan de andere kant, dieren zijn ook aan het evolueren. Dus waarom kunnen zij niet op de mens lijken in de tussentijd? Maar om dan uit te lachen. Normaal lach ik heel hard mee als ik op de hak word genomen, maar soms, hier in dir forum, lijkt het alsof ze met mij willen discussiëren om me te kunnen tackelen. Om te winnen. Ik heb gelijk en jij ongelijk,idioot. Zo voelt dat en dan zie ik rood.
En maar blijven hameren en hameren, alle gaatjes met een microscoop zoeken.
Het is geloof!

Vandaag heb ik teveel van hamer gekregen in dat andere topic ;(
pi_149511173
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waar zijn trouwens de tieten en het bier? Kunnen we niet gewoon een topic maken "Hexxxenbiest legt uit", zodat we het hier over nuttige dingen kunnen hebben? Zoals tieten en bier.
Dit is waarom mensen weggaan. Ze worden weggejaagd en de stijfste van allemaal, die hameren en hameren zonder iets te vertellen, blijven. ;(
  maandag 9 februari 2015 @ 16:18:46 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149511230
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:12 schreef hoatzin het volgende:

[..]

jaja, ik kom net terug uit het Kleinwalsertal en Bayern... ^O^ :Y)
Hier dan, gratis bewegende tetten.




  maandag 9 februari 2015 @ 16:19:01 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149511239
Misschien kan Hexxxenbiest even uitleggen waarom God tieten zo heeft geschapen dat ze onweerstaanbaar zijn. Liefst met veel voorbeelden.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:20:31 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149511302
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dit is waarom mensen weggaan. Ze worden weggejaagd en de stijfste van allemaal, die hameren en hameren zonder iets te vertellen, blijven. ;(
Sorry als je van mijn posts stijf wordt en er wild op los hamert. Dat gebeurt mij ook wel eens. Zolang het bij iedereen vrijwillig is, kan dat geen kwaad overigens.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:22:16 #83
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149511374
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:13 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik vat het pas persoonlijk op als het naar mij persoonlijk wijst. Dat van hoatzin, dat ik vast geen antwoord zou geven, nam ik niet persoonlijk. Maar daarna met de apen, idd klonk het niet slim. Maar aan de andere kant, dieren zijn ook aan het evolueren. Dus waarom kunnen zij niet op de mens lijken in de tussentijd? Maar om dan uit te lachen. Normaal lach ik heel hard mee als ik op de hak word genomen, maar soms, hier in dir forum, lijkt het alsof ze met mij willen discussiëren om me te kunnen tackelen. Om te winnen. Ik heb gelijk en jij ongelijk,idioot. Zo voelt dat en dan zie ik rood.
En maar blijven hameren en hameren, alle gaatjes met een microscoop zoeken.
Het is geloof!

Vandaag heb ik teveel van hamer gekregen in dat andere topic ;(
Ik heb niets tegen jou als persoon maar dit is wel een discussieforum. Daar verdedig je je standpunt. Jij mag daar je geloof verdedigen maar poneer dat dan niet als feit want dan krijg je van hamer.

We hebben hier niet bepaald prettige ervaringen met (bepaalde) JG leden. In het speciaal als het gaat om uitlachen, schamperen en schelden. Ik zal proberen hier niet door gehinderd te worden, ok? :)
  maandag 9 februari 2015 @ 16:23:41 #84
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149511413
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen jou als persoon maar dit is wel een discussieforum. Daar verdedig je je standpunt. Jij mag daar je geloof verdedigen maar poneer dat dan niet als feit want dan krijg je van hamer.
Begin jij ook al stijf rond te hameren? Dan zal ik maar stoppen met gifs te posten. ;(
  maandag 9 februari 2015 @ 16:28:31 #85
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149511561
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Begin jij ook al stijf rond te hameren? Dan zal ik maar stoppen met gifs te posten. ;(
Ik word wat duizelig van al dat vleselijke gewiebel vlak voor mijn ogen...
  maandag 9 februari 2015 @ 16:33:42 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149511713
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:28 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik word wat duizelig van al dat vleselijke gewiebel vlak voor mijn ogen...
Je gaat ook Chinees schlijven.
pi_149511932
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:13 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik vat het pas persoonlijk op als het naar mij persoonlijk wijst. Dat van hoatzin, dat ik vast geen antwoord zou geven, nam ik niet persoonlijk. Maar daarna met de apen, idd klonk het niet slim. Maar aan de andere kant, dieren zijn ook aan het evolueren. Dus waarom kunnen zij niet op de mens lijken in de tussentijd? Maar om dan uit te lachen. Normaal lach ik heel hard mee als ik op de hak word genomen, maar soms, hier in dir forum, lijkt het alsof ze met mij willen discussiëren om me te kunnen tackelen. Om te winnen. Ik heb gelijk en jij ongelijk,idioot. Zo voelt dat en dan zie ik rood.
En maar blijven hameren en hameren, alle gaatjes met een microscoop zoeken.
Het is geloof!

Vandaag heb ik teveel van hamer gekregen in dat andere topic ;(
En heel veel dingen kun je ook prima geloven zonder dat er echte problemen zijn met de wetenschap of de werkelijkheid zoals wij die kennen.

Wat dit 'spannend' maakt is dat bepaalde aspecten van de wetenschap eenvoudig niet verenigbaar zijn met bepaalde geloofsovertuigingen. In dit geval dus het idee dat er 'twee eerste mensen' waren en evolutie.

En men vraagt zich hier, in mijn ogen begrijpelijk, af hoe jij (en andere gelovigen) daarmee omgaan.

Wellicht komt het wat hard op jou over, maar zover ik dat kan beoordelen is dat niet zo bedoeld. Niemand probeert je hier van je geloof af te kletsen. Men heeft er echter wel problemen mee als het geloof een vrijbrief wordt om wetenschap te verwerpen.

Kun je je dat laatste voorstellen?

Wetenschap is nou juist geen geloof! Het is niet alsof "Adam en Eva waren de eerste twee mensen" en "de mens is het resultaat van evolutie" gelijkwaardige en even valide standpunten zijn. Het 1 is aantoonbaar juist, het ander is daar direct mee in strijd. Het kan niet allebei waar zijn.

"Ik geloof dit nu eenmaal" is prima wanneer je geen conflict hebt met wetenschappelijke feiten. Maar als dat conflict er wel is dan vind ik het heel begrijpelijk dat men daarop inhakt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Molurus op 09-02-2015 17:05:45 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149512725
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

En heel veel dingen kun je ook prima geloven zonder dat er echte problemen zijn met de wetenschap of de werkelijkheid zoals wij die kennen.

Wat dit 'spannend' maakt is dat bepaalde aspecten van de wetenschap eenvoudig niet verenigbaar zijn met bepaalde geloofsovertuigingen. In dit geval dus het idee dat er 'twee eerste mensen' waren en evolutie.

En men vraagt zich hier, in mijn ogen begrijpelijk, af hoe jij (en andere gelovigen) daarmee omgaan.

Wellicht komt het wat hard op jou over, maar zover ik dat kan beoordelen is dat niet zo bedoeld. Niemand probeert je hier van je geloof af te kletsen. Men heeft er echter wel problemen mee als het geloof een vrijbrief wordt om wetenschap te verwerpen.

Kun je je dat laatste voorstellen?
Oh ik begrijp het wel, hoor. Ook jij probeert te begrijpen waarom gelovigen, of ik, zo denk(en) en je probeert te laten zien dat het niet klopt met de wetenschap.

Maar waar ik me niet goed bij voel zijn niet hun vragen, maar hun onbehouwen, soms kinderachtige manier. Misschien normaal voor hen(wat ook veel zegt), maar voor mij niet. Geduld raakt ook een keer op, he?

Maar goed. Was wel tof met jou. Veel geleerd en nagedacht. Maar voor mij is er nog steeds een God ;)
pi_149512825
Ik heb zelfs even overwogen heel, heel scherp te schelden. Zo scherp, dat hun ballen van schaamte zouden krimpen. Maar oké... :D
pi_149512839
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:05 schreef Hexxenbiest het volgende:

Maar goed. Was wel tof met jou. Veel geleerd en nagedacht. Maar voor mij is er nog steeds een God ;)
Mijn kritiek was daar dan ook niet op gericht. ;) Een puur deistisch godsbeeld kan onmogelijk worden weerlegd, dus dat ga ik dan ook niet proberen.

Als je echter zegt: "de mens is niet het resultaat van evolutie, maar direct door god geschapen" dan doe je, gebaseerd op je geloof, uitspraken die direct strijdig zijn met de feiten. En daar heb ik dan wel kritiek op.

Duidelijk zo, hoop ik. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149512881
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:08 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik heb zelfs even overwogen heel, heel scherp te schelden. Zo scherp, dat hun ballen van schaamte zouden krimpen. Maar oké... :D
Als mensen beginnen te schelden in een debat is dat meestal een teken dat hun standpunt rammelt, dus wellicht beter dat je dat niet hebt gedaan. :P

Wie gelijk heeft, en daar goede argumenten voor heeft, heeft dat niet nodig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 17:11:37 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149512945
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:08 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik heb zelfs even overwogen heel, heel scherp te schelden. Zo scherp, dat hun ballen van schaamte zouden krimpen. Maar oké... :D
Zo hé, zijn we daar even goed weggekomen.

Alhoewel ik erg benieuwd ben naar de scheldwoorden die een Jehovah kent.
pi_149513001
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn kritiek was daar dan ook niet op gericht. ;) Een puur deistisch godsbeeld kan onmogelijk worden weerlegd, dus dat ga ik dan ook niet proberen.

Als je echter zegt: "de mens is niet het resultaat van evolutie, maar direct door god geschapen" dan doe je, gebaseerd op je geloof, uitspraken die direct strijdig zijn met de feiten. En daar heb ik dan wel kritiek op.

Duidelijk zo, hoop ik. :)
Er is ergens een verklaring. Misschien ontdekt ooit in de toekomst... En dán ga ik gniffelen... In mijn graf..
:D
pi_149513061
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als mensen beginnen te schelden in een debat is dat meestal een teken dat hun standpunt rammelt, dus wellicht beter dat je dat niet hebt gedaan. :P

Wie gelijk heeft, en daar goede argumenten voor heeft, heeft dat niet nodig.
Mis!
Als je eens wist waarom ik wilde schelden! En niet om wat zij zeggen.
pi_149513104
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:13 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Er is ergens een verklaring. Misschien ontdekt ooit in de toekomst... En dán ga ik gniffelen... In mijn graf..
:D
De verklaring zou wel eens kunnen zijn dat je veronderstelling dat er 2 eerste mensen waren eenvoudig onjuist is. ;)

En dat zou niet voor het eerst zijn in de Christelijke geschiedenis. De kerk heeft wel vaker haar ideeen ten aanzien van wetenschappelijke vraagstukken moeten bijstellen dankzij voortschrijdend inzicht.

En wees eerlijk: dat hoeft in principe ook geen bedreiging te zijn voor jouw overtuiging dat er een god bestaat. Dat betekent dan uitsluitend dat die god niet direct mensen heeft geschapen, maar dat gewoon heeft mee laten lopen in de evolutie die ook tot andere levensvormen heeft geleid.

Ja, dat betekent dan inderdaad dat ook 'de eerste mens' nooit 'volmaakt' is geweest. So what?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 17:16:23 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149513113
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:15 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Mis!
Als je eens wist waarom ik wilde schelden! En niet om wat zij zeggen.
Wilde je soms schelden omdat er niet genoeg bier en tieten in dit topic zitten? Daar kan ik me namelijk wel in vinden... :{
pi_149513255
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

De verklaring zou wel eens kunnen zijn dat je veronderstelling dat er 2 eerste mensen waren eenvoudig onjuist is. ;)

En dat zou niet voor het eerst zijn in de Christelijke geschiedenis. De kerk heeft wel vaker haar ideeen ten aanzien van wetenschappelijke vraagstukken moeten bijstellen dankzij voortschrijdend inzicht.

En wees eerlijk: dat hoeft in principe ook geen bedreiging te zijn voor jouw overtuiging dat er een god bestaat. Dat betekent dan uitsluitend dat die god niet direct mensen heeft geschapen, maar dat gewoon heeft mee laten lopen in de evolutie die ook tot andere levensvormen heeft geleid.

Ja, dat betekent dan inderdaad dat ook 'de eerste mens' nooit 'volmaakt' is geweest. So what?
Ik ben niet bedreigd in mijn overtuiging. Ik probeer alleen te begrijpen. Ik weet wat ik weet, en nu weet ik wat jij vertelt en ik probeer die twee samen te laten komen. Ik blijf nadenken..
pi_149513271
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wilde je soms schelden omdat er niet genoeg bier en tieten in dit topic zitten? Daar kan ik me namelijk wel in vinden... :{
Ok, 1tje dan:

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149513378
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:20 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik ben niet bedreigd in mijn overtuiging. Ik probeer alleen te begrijpen. Ik weet wat ik weet, en nu weet ik wat jij vertelt en ik probeer die twee samen te laten komen. Ik blijf nadenken..
Dat lijkt me de juiste insteek! ^O^

Leren begint met de realisatie dat je niet alles weet. Er is niets mis met iets niet weten of niet begrijpen.

En hierin schuilt wel een gevaar van religie: de pretentie dat je dingen weet terwijl je ze feitelijk niet weet. "De Bijbel zegt het, dus het is waar" is een gevaarlijke gedachte, die mensen er te vaak van heeft weerhouden om iets te leren.

Sommigen, bijvoorbeeld William Lane Craig, gaan hierin zo ver dat als er een conflict bestaat tussen de Bijbel en de wetenschap dat in hun ogen de wetenschap per definitie onjuist is.

Mensen moeten maar geloven wat ze willen... maar dat laatste is in mijn ogen heel gevaarlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 09-02-2015 17:33:15 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149513661
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:20 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik ben niet bedreigd in mijn overtuiging. Ik probeer alleen te begrijpen. Ik weet wat ik weet, en nu weet ik wat jij vertelt en ik probeer die twee samen te laten komen. Ik blijf nadenken..
Overigens vloeien er uit het idee dat er geen eerste mens was die dus ook niet volmaakt kan zijn geweest wel meer zaken voort die minimaal op gespannen voet staan met gangbare Christelijke overtuigingen.

Stap voor stap! Wellicht ben je aan het einde van de rit een rationele verlichte Christen. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 9 februari 2015 @ 18:46:44 #101
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149515662
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:08 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik heb zelfs even overwogen heel, heel scherp te schelden. Zo scherp, dat hun ballen van schaamte zouden krimpen. Maar oké... :D
Daar zwellen ze juist van Hexxenbiest! O+
pi_149520151
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me de juiste insteek! ^O^

Leren begint met de realisatie dat je niet alles weet. Er is niets mis met iets niet weten of niet begrijpen.

En hierin schuilt wel een gevaar van religie: de pretentie dat je dingen weet terwijl je ze feitelijk niet weet. "De Bijbel zegt het, dus het is waar" is een gevaarlijke gedachte, die mensen er te vaak van heeft weerhouden om iets te leren.

Sommigen, bijvoorbeeld William Lane Craig, gaan hierin zo ver dat als er een conflict bestaat tussen de Bijbel en de wetenschap dat in hun ogen de wetenschap per definitie onjuist is.

Mensen moeten maar geloven wat ze willen... maar dat laatste is in mijn ogen heel gevaarlijk.
Daarom geloof ik ook niet iedereen. JG kijken ook naar de wetenschap.
pi_149520298
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Overigens vloeien er uit het idee dat er geen eerste mens was die dus ook niet volmaakt kan zijn geweest wel meer zaken voort die minimaal op gespannen voet staan met gangbare Christelijke overtuigingen.

Stap voor stap! Wellicht ben je aan het einde van de rit een rationele verlichte Christen. ;)
Een echte Christen gelooft zeker dat er een eerste mens was die eens volmaakt was ;)
pi_149521271
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:45 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Een echte Christen gelooft zeker dat er een eerste mens was die eens volmaakt was ;)
Ik heb geen oordeel over wat nu "een echte Christen" maakt, dat zou een no true Scotsman worden.

Maar wie gelooft dat er een eerste mens was heeft in mijn beleving wel een probleem met de waarneembare werkelijkheid. :) Dat heeft nog maar weinig met "naar de wetenschap kijken" te maken. De wetenschap zegt precies het tegenovergestelde, met een zeer grote mate van zekerheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149521795
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb geen oordeel over wat nu "een echte Christen" maakt, dat zou een no true Scotsman worden.

Maar wie gelooft dat er een eerste mens was heeft in mijn beleving wel een probleem met de waarneembare werkelijkheid. :) Dat heeft nog maar weinig met "naar de wetenschap kijken" te maken. De wetenschap zegt precies het tegenovergestelde, met een zeer grote mate van zekerheid.
De Bijbel praat over eerste volmaakte mens, en als een christen dat niet gelooft dan is het toch geen echte christen? ;)

Er is ergens een verklaring. Ik zal het wel ontdekken :D
pi_149521873
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:15 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

De Bijbel praat over eerste volmaakte mens, en als een christen dat niet gelooft dan is het toch geen echte christen? ;)
De Bijbel praat over wel meer zaken die onmogelijk te rijmen zijn met de werkelijkheid als je ze letterlijk interpreteert. Genesis is daarvan het bekendste voorbeeld.

quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:15 schreef Hexxenbiest het volgende:

Er is ergens een verklaring. Ik zal het wel ontdekken :D
Kijk naar de wetenschap. De feiten leiden de weg. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149522133
En deze is ook wel mooi O+

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149522410
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:21 schreef Molurus het volgende:
En deze is ook wel mooi O+

Ja, prachtig! De maker moet toch echt wel heel knap zijn... Niet? :P
pi_149522554
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ja, prachtig! De maker moet toch echt wel heel knap zijn... Niet? :P
Valt wel mee, gewoon goed geïnformeerd. Hoe groot het universum is, hoe de zwaardere elementen zijn ontstaan, etc, is gewoon middelbare schoolstof.

Maar is het mooi gepresenteerd, en hij maakt wat mij betreft een prachtig pleidooi voor de schoonheid van wetenschap.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149524066
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Valt wel mee, gewoon goed geïnformeerd. Hoe groot het universum is, hoe de zwaardere elementen zijn ontstaan, etc, is gewoon middelbare schoolstof.

Maar is het mooi gepresenteerd, en hij maakt wat mij betreft een prachtig pleidooi voor de schoonheid van wetenschap.
Ik bedoel dus de maker van dat universum. Haha :P

Nu herinner ik me plotseling hoe ik in aanraking was gekomen met JG. Ik was altijd zo geinteresseerd in het universum en alles. En ik zag een boek van JG die erover vertelde! Ik was 12.
pi_149531840
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:57 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik bedoel dus de maker van dat universum. Haha :P

Nu herinner ik me plotseling hoe ik in aanraking was gekomen met JG. Ik was altijd zo geinteresseerd in het universum en alles. En ik zag een boek van JG die erover vertelde! Ik was 12.
En heb je daar nog iets van opgestoken? Anders dan 'God verklaart alles'? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149532237
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

En heb je daar nog iets van opgestoken? Anders dan 'God verklaart alles'? :P
Wat ik in elk geval wel heb opgestoken is dat het lijkt alsof ik in dit forum met leken praat. Niet misselijk bedoeld, gewoon een note. Ik heb nog nooit zoveel gepraat over de bijbel als hier. In feite praat ik er bijna nooit over, tenzij iemand vraagt. In mijn familie en vriendenkring ben ik de enige die gelooft. Maar de weinige keren dat ze vragen en ik vertel, begrijpen ze wel wat ik bedoel. Al geloven ze zelf niet. Maar hier is het alsof ik tegen een muur praat. Het dringt niet door...

:D
pi_149532273
Maar het is niet erg. Kunnen we in elk geval eeuwig discussiëren ;)
pi_149532296
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:45 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat ik in elk geval wel heb opgestoken is dat het lijkt alsof ik in dit forum met leken praat. Niet misselijk bedoeld, gewoon een note.
Ik zal daar niet snel aanstoot aan nemen hoor. ;) Maar als we het hebben over het universum dan durf ik de stelling wel aan dat jij daarin de grotere leek bent.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:45 schreef Hexxenbiest het volgende:

Ik heb nog nooit zoveel gepraat over de bijbel als hier. In feite praat ik er bijna nooit over, tenzij iemand vraagt. In mijn familie en vriendenkring ben ik de enige die gelooft. Maar de weinige keren dat ze vragen en ik vertel, begrijpen ze wel wat ik bedoel. Al geloven ze zelf niet. Maar hier is het alsof ik tegen een muur praat. Het dringt niet door...

:D
Oh, ik dacht dat je geinteresseerd was in het universum. Wat je hier schrijft heeft daar niets mee te maken lijkt me?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149532316
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:47 schreef Hexxenbiest het volgende:
Maar het is niet erg. Kunnen we in elk geval eeuwig discussiëren ;)
Ik ben ieg blij dat het geen over en weer gooien van verwijten over de vorm is. Maar dan nog kost het best veel moeite om het werkelijk over de inhoud te hebben als ik het zo zie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:07:41 #116
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149532636
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:15 schreef Hexxenbiest het volgende:
De Bijbel praat over eerste volmaakte mens, en als een christen dat niet gelooft dan is het toch geen echte christen? ;)
Ik lees nergens dat Adam volmaakt was. En ik lees al vrij spoedig dat hij "de fout inging".

Dat lijkt me in tegenspraak met "een perfecte, volmaakte mens". De neiging om te "zondigen" zat er al (door God) ingebakken? Is dat volmaakt?

quote:
Maar hier is het alsof ik tegen een muur praat. Het dringt niet door...
Valt wel mee hoor. Ik ben zelf vurig verdediger van het geloof en de bijbel geweest. ;)
pi_149535076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zal daar niet snel aanstoot aan nemen hoor. ;) Maar als we het hebben over het universum dan durf ik de stelling wel aan dat jij daarin de grotere leek bent.

[..]

Oh, ik dacht dat je geinteresseerd was in het universum. Wat je hier schrijft heeft daar niets mee te maken lijkt me?
Uh, met jou gaat het over wetenschap en universum. En ja, daar ben ik een leek. Met de anderen gaat het meer over de bijbel.

En natuurlijk ben ik geinteresseerd in het universum. Daar was het begonnen. En nog steeds wil ik meer weten.
pi_149535207
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:13 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Uh, met jou gaat het over wetenschap en universum. En ja, daar ben ik een leek. Met de anderen gaat het meer over de bijbel.

En natuurlijk ben ik geinteresseerd in het universum. Daar was het begonnen. En nog steeds wil ik meer weten.
Ik heb vooralsnog geen enkele reden om te denken dat de Bijbel zinvolle informatie over het universum bevat. Er is in elk geval helemaal niets dat daarop wijst.

De Bijbel vertegenwoordigt, voor een deel, de kennis die men toen had. En dat is niet veel. De meest elementaire zaken ten aanzien van het universum waren toen onbekend.

Anders gezegd: kennis van de Bijbel en kennis van het universum zijn twee totaal verschillende dingen. De Bijbel lezen in de hoop daarmee iets te weten te komen over het universum is een volslagen zinloze exercitie. Dat is alsof je een boek over Marxisme leest in de hoop iets te weten te komen over thermodynamica.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149535217
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben ieg blij dat het geen over en weer gooien van verwijten over de vorm is. Maar dan nog kost het best veel moeite om het werkelijk over de inhoud te hebben als ik het zo zie.
Dit is SC...
Dacht dat ik hier gewoon kan praten. Was geen verwijt, was iets wat me opviel en en het opschreef. Maar het ging niet over ons gesprek over het universum. Het ging over de andere topics waar ik ook postte en die over de bijbel ging.

Je hebt nog steeds mijn aandacht....
pi_149535259
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:19 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dit is SC...
Dacht dat ik hier gewoon kan praten. Was geen verwijt, was iets wat me opviel en en het opschreef. Maar het ging niet over ons gesprek over het universum. Het ging over de andere topics waar ik ook postte en die over de bijbel ging.

Je hebt nog steeds mijn aandacht....
Tuurlijk, dit is de SC... allemaal prima. :) Ik merk alleen op dat het buitengewoon lastig is om met gelovigen een gesprek te hebben over de geloofsinhoud. Of dat nu in de SC is of elders. Het gaat bijna altijd over niet relevante bijzaken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149535390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tuurlijk, dit is de SC... allemaal prima. :) Ik merk alleen op dat het buitengewoon lastig is om met gelovigen een gesprek te hebben over de geloofsinhoud. Of dat nu in de SC is of elders. Het gaat bijna altijd over niet relevante bijzaken.
Zozo..
Ik dacht ik redelijk bij de inhoud bleef. En zonet net even een zijweg om een gedachte op te schrijven en auw...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 12:26:45 ]
pi_149535411
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat Adam volmaakt was. En ik lees al vrij spoedig dat hij "de fout inging".

Dat lijkt me in tegenspraak met "een perfecte, volmaakte mens". De neiging om te "zondigen" zat er al (door God) ingebakken? Is dat volmaakt?

[..]

Valt wel mee hoor. Ik ben zelf vurig verdediger van het geloof en de bijbel geweest. ;)
En nu gestopt....
pi_149535489
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Zozo..
Ik dacht ik redelijk bij de inhoud bleef. En zonet net even een zijweg om een gedachte op te schrijven en auw...
Mja, ik kan er eenvoudig geen touw aan vastknopen. Jij zegt je als jongeling te hebben geinteresseerd voor het universum (top!), en bent daarom je gaan verdiepen in JG. (Huh?!)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149535588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, ik kan er eenvoudig geen touw aan vastknopen. Jij zegt je als jongeling te hebben geinteresseerd voor het universum (top!), en bent daarom je gaan verdiepen in JG. (Huh?!)
Dat is een apart zijweggetje. Ik kom dagelijks JG tegen. Een keer een "discussie" aangegaan, sindsdien mijden ze me.

Ik reken mezelf cultureel tot de orthodoxe Kerk. Daar heb ik al heel wat meer zinnige discussies kunnen voeren dan in de RKK en bij JG.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:41:12 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149535740
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is een apart zijweggetje. Ik kom dagelijks JG tegen. Een keer een "discussie" aangegaan, sindsdien mijden ze me.

Ik reken mezelf cultureel tot de orthodoxe Kerk. Daar heb ik al heel wat meer zinnige discussies kunnen voeren dan in de RKK en bij JG.
Welke orthodoxe kerk?
pi_149535764
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welke orthodoxe kerk?
Oosters-Orthodoxe Kerk.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:52:19 #127
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149536018
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:27 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En nu gestopt....
Dat was al wel duidelijk toch? Ik ben nu, in ogen van christenen, een Anti-Christ.
pi_149539667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat was al wel duidelijk toch? Ik ben nu, in ogen van christenen, een Anti-Christ.
Welnee. Veel hoger dan satanist kun je niet scoren.
pi_149541873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, ik kan er eenvoudig geen touw aan vastknopen. Jij zegt je als jongeling te hebben geinteresseerd voor het universum (top!), en bent daarom je gaan verdiepen in JG. (Huh?!)
Hier kom ik straks op terug :)
pi_149543482
Ik heb maar een christelijk biertje opengetrokken: La Trappe dubbel.

Goddelijk.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:44:40 #131
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149595270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:02 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb maar een christelijk biertje opengetrokken: La Trappe dubbel.

Goddelijk.
probeer eens een (eveneens christelijke) St. Bernardus of, nog lekkerder, een Westvleteren 12...

..engelen piesen in koor zingend over je tong.... :9 :P
pi_149595437
Ik kan best lyrisch worden over whisky en bepaalde wijnen. Maar met bier heb ik dat toch veel minder.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan best genieten van een biertje. Maar zo verfijnd als, zeg, een 18 jaar oude Bunnahabhain wordt het nooit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:55:00 #133
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149595503
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:51 schreef Molurus het volgende:
Ik kan best lyrisch worden over whisky en bepaalde wijnen. Maar met bier heb ik dat toch veel minder.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan best genieten van een biertje. Maar zo verfijnd als, zeg, een 18 jaar oude Bunnahabhain wordt het nooit.
Ook heerlijk maar dan is het meer druppelen over je tong he? Die engeltjes bedoel ik..
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:59:32 #134
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_149595596
Als je dan een bier moet nemen, zou ik voor Jopen gaan: een eufemisme voor tieten, erg lekker bier en gebrouwen in een kerk. Laatst ook de nieuwste van Texels, Noorderwiend, geprobeerd; ook erg lekker.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:21:50 #135
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149596073
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:59 schreef GrumpyFish het volgende:
Als je dan een bier moet nemen, zou ik voor Jopen gaan: een eufemisme voor tieten, erg lekker bier en gebrouwen in een kerk. Laatst ook de nieuwste van Texels, Noorderwiend, geprobeerd; ook erg lekker.
Maallust. Ook prima. Drents.
pi_149596091
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ook heerlijk maar dan is het meer druppelen over je tong he? Die engeltjes bedoel ik..
Bij bier heb ik nooit associaties met engeltjes. :) Hoe goed het bier ook is.

Mijn favoriet op dit moment is trouwens Weihenstephaner witbier. Erg smakelijk. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:26:12 #137
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149596184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:22 schreef Molurus het volgende:
Bij bier heb ik nooit associaties met engeltjes. :)
ik eigenlijk ook niet. Drink het meest Duvel. })
pi_149597715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

probeer eens een (eveneens christelijke) St. Bernardus of, nog lekkerder, een Westvleteren 12...

..engelen piesen in koor zingend over je tong.... :9 :P
Die eerste koop ik wel eens (heel goed bier!) en die tweede heb ik in een ver verleden een paar keer gehad, maar ik vind 'm eigenlijk het geld dat ie kosten moet niet waard.
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:04:38 #139
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149598458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die eerste koop ik wel eens (heel goed bier!) en die tweede heb ik in een ver verleden een paar keer gehad, maar ik vind 'm eigenlijk het geld dat ie kosten moet niet waard.
Er worden idiote bedragen voor gevraagd de laatste jaren. Ik weet niet hoe het nu is maar 10 jaar geleden kocht je ze voor een paar euro in bepaalde zaakjes in België (Brugge in mijn geval).
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:11:58 #140
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149643853
VICE Nederland heeft een interview met de oprichter van Niburu.nl. Best grappig om te lezen dat die man eerst een succesvol ondernemer was, en nu volledig aan de grond zit.

http://www.vice.com/be/re(...)jaar-ufomeldpunt-271
pi_149649029
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
VICE Nederland heeft een interview met de oprichter van Niburu.nl. Best grappig om te lezen dat die man eerst een succesvol ondernemer was, en nu volledig aan de grond zit.

http://www.vice.com/be/re(...)jaar-ufomeldpunt-271
Leuk interview.
pi_149657856
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
VICE Nederland heeft een interview met de oprichter van Niburu.nl. Best grappig om te lezen dat die man eerst een succesvol ondernemer was, en nu volledig aan de grond zit.

http://www.vice.com/be/re(...)jaar-ufomeldpunt-271
Ik vind het wel zielig eigenlijk...

Ik heb die ondergang van Niburu helemaal gemist trouwens.
pi_149669986
G&G wilde whiskydagen. 8-)

Net twee mooie flesjes aangeschaft. :9
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:46:40 #145
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149670232
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:37 schreef Molurus het volgende:
G&G wilde whiskydagen. 8-)

Net twee mooie flesjes aangeschaft. :9
Is dat zo? Tot wanneer?
pi_149670296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat zo? Tot wanneer?
Sinds maandag, duurt volgens mij een week... dus je moet snel zijn.

Mijn nieuwe aanwinsten:

Macallan Sienna
Balvenie DoubleWood 12y

:9

Edit: ohnee, duurt 2 weken! Dus je hebt tijd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149670310
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind het wel zielig eigenlijk...

Mja, brainwash/verslaving. Zoiets? Vergelijkbaar met iemand die verslaafd raakt aan hoeren of gokken en zodoende alles kwijt raakt.
pi_149670348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, brainwash/verslaving. Zoiets? Vergelijkbaar met iemand die verslaafd raakt aan hoeren of gokken en zodoende alles kwijt raakt.
Precies.
pi_149670402
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Precies.
Hij had aanvankelijk in zijn pré-Niburu-tijdperk toch behoorlijk wat opgebouwd. Zonde. 'Te' is vrijwel nooit goed. Open deuren, maar zo is het wel.
pi_149670427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij had aanvankelijk in zijn pré-Niburu-tijdperk toch behoorlijk wat opgebouwd. Zonde. 'Te' is vrijwel nooit goed. Open deuren, maar zo is het wel.
Het is gewoon weer zo'n voorbeeld van iemand die flipt door een 'religieuze' overtuiging.
pi_149670575
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is gewoon weer zo'n voorbeeld van iemand die flipt door een 'religieuze' overtuiging.
Die aanhalingstekens kun je wel weglaten. Praten met Niburu-fanatici is hetzelfde als praten met JG of aanhangers van S4B.
pi_149670591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die aanhalingstekens kun je wel weglaten. Praten met Niburu-fanatici is hetzelfde als praten met JG of aanhangers van S4B.
Anders wordt Mata weer boos.
pi_149670646
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Anders wordt Mata weer boos.
Serieus?
pi_149670669
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Serieus?
Ja, of andere BNW/TRU/ONZ-bewoners.
pi_149670783
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, of andere BNW/TRU/ONZ-bewoners.
Vaak erg anti-religie, niet beseffende dat ze zelf een soort van JG zijn. :)
pi_149670836
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vaak erg anti-religie, niet beseffende dat ze zelf een soort van JG zijn. :)
Nou, ik vind het bijzonderder dat ze zichzelf zo kritisch noemen, maar tegelijkertijd de meest idiote onzin geloven. En dan die terminologie...
pi_149670947
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, ik vind het bijzonderder dat ze zichzelf zo kritisch noemen, maar tegelijkertijd de meest idiote onzin geloven. En dan die terminologie...
Tsja, dat zeggen gelovigen vaak ook over zichzelf. Iemand die niet gelooft wat hij/zij gelooft, snapt er niet veel van, heeft de boel niet voldoende bestudeerd, etc.

Ik ken persoonlijk iemand die flink bezig was met die onzin. Dat begon met verhalen waarvan je denkt "ok, dat kun je geloven" tot op een gegeven moment erg onsamenhangende en wazige theorietjes waarin werkelijk alles een complot was of in scene was gezet. Gelukkig is die persoon daar nu een beetje van bijgedraaid.
pi_149671088
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, dat zeggen gelovigen vaak ook over zichzelf. Iemand die niet gelooft wat hij/zij gelooft, snapt er niet veel van, heeft de boel niet voldoende bestudeerd, etc.

Ik ken persoonlijk iemand die flink bezig was met die onzin. Dat begon met verhalen waarvan je denkt "ok, dat kun je geloven" tot op een gegeven moment erg onsamenhangende en wazige theorietjes waarin werkelijk alles een complot was of in scene was gezet. Gelukkig is die persoon daar nu een beetje van bijgedraaid.
Er zijn intelligente traditioneel-religieuzen en er zijn intelligente neo-religieuzen. Een vriendin van mij is ineens helemaal in de ban van de chemtrails, terwijl ze een universitaire opleiding heeft afgerond. Een vriend van mij is een antivaxer geworden, terwijl hij toch een flink gezond verstand leek te hebben.

Die dingen gebeuren.
pi_149671183
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er zijn intelligente traditioneel-religieuzen en er zijn intelligente neo-religieuzen. Een vriendin van mij is ineens helemaal in de ban van de chemtrails, terwijl ze een universitaire opleiding heeft afgerond. Een vriend van mij is een antivaxer geworden, terwijl hij toch een flink gezond verstand leek te hebben.

Die dingen gebeuren.
Intelligentie staat er volgens mij redelijk los van. Misschien dat intelligente mensen er zelfs vatbaarder voor zijn. Een simpele Harry zal minder snel genegen zijn zich in iets 'complex' te verdiepen dan iemand die daar wel de brains voor heeft. Het is m.i. iets anders dan intelligentie. Eerder een soort intrinsieke aanleg voor teveel opgaan in iets / verslavend gedrag.
pi_149671311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Intelligentie staat er volgens mij redelijk los van. Misschien dat intelligente mensen er zelfs vatbaarder voor zijn. Een simpele Harry zal minder snel genegen zijn zich in iets 'complex' te verdiepen dan iemand die daar wel de brains voor heeft. Het is m.i. iets anders dan intelligentie. Eerder een soort intrinsieke aanleg voor teveel opgaan in iets / verslavend gedrag.
Nou ja, kijk naar het spellingsniveau van de TRU/BNW-bevolking... Zegt vrij veel.

Ik denk dat het voortkomt uit een soort neiging om meer te willen weten dan de rest. Op zich een zinnig streven, maar de complotidioten zetten daarvoor hun kritisch vermogen voor een groot deel uit. Gevolg is dus dat ze de meest idiote waanzin geloven en het idee hebben dat ze juist veel beter op de hoogte zijn dan mensen die wél een fatsoenlijke krant lezen.
pi_149671391
Oh, die Balvenie Double Wood 12y is alvast goddelijk.

* Molurus mompelt iets over plassende engeltjes
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149671428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, kijk naar het spellingsniveau van de TRU/BNW-bevolking... Zegt vrij veel.

Ik denk dat het voortkomt uit een soort neiging om meer te willen weten dan de rest. Op zich een zinnig streven, maar de complotidioten zetten daarvoor hun kritisch vermogen voor een groot deel uit. Gevolg is dus dat ze de meest idiote waanzin geloven en het idee hebben dat ze juist veel beter op de hoogte zijn dan mensen die wél een fatsoenlijke krant lezen.
Ik kom niet heel vaak in TRU/BNW. Soms zie ik wel een theorietje voorbij komen in NWS of POL. Die mensen wekken dan wel de indruk zich erin verdiept te hebben in hoe iets volgens hen in elkaar zit en wat er achter zit. Er moet immers iets achter zitten.

Vaak een beetje met een toontje van "Dat jij dat niet snapt". Ik denk ook wel dat ze op een gegeven moment het volgen van een mainstream mening onwenselijk achten. Ze moeten er dan van zichzelf anders over denken. Als er ergens iets is gebeurd op de wereld, dan moet het dus wel in scene zijn gezet of moet er een wazig complot achter zitten. Anders hebben ze immers een vergelijkbare mening als de krantenlezer en dat is niet de bedoeling,
pi_149671857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik kom niet heel vaak in TRU/BNW. Soms zie ik wel een theorietje voorbij komen in NWS of POL. Die mensen wekken dan wel de indruk zich erin verdiept te hebben in hoe iets volgens hen in elkaar zit en wat er achter zit. Er moet immers iets achter zitten.

Vaak een beetje met een toontje van "Dat jij dat niet snapt". Ik denk ook wel dat ze op een gegeven moment het volgen van een mainstream mening onwenselijk achten. Ze moeten er dan van zichzelf anders over denken. Als er ergens iets is gebeurd op de wereld, dan moet het dus wel in scene zijn gezet of moet er een wazig complot achter zitten. Anders hebben ze immers een vergelijkbare mening als de krantenlezer en dat is niet de bedoeling,
Ik kom er ook vrijwel nooit, maar die figuren komen ook nog wel eens in F&L en NWS.

Wat zou er trouwens gebeuren als iedereen ineens niburuïst zou zijn?
pi_149671954
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik kom er ook vrijwel nooit, maar die figuren komen ook nog wel eens in F&L en NWS.

Wat zou er trouwens gebeuren als iedereen ineens niburuïst zou zijn?
Anarchisme denk ik. Overheden, grote bedrijven, religieuze instellingen, etc. Het is allemaal één pot nat en niet te vertrouwen. Alles is een complot en iedereen is wel onderdeel van 'n complot.

Dan zou geen mens elkaar meer vertrouwen. Iedereen z'n eigen vlees en groenten produceren, z'n eigen huis bouwen, etc. Overal zit immers iets achter. :)
pi_149674350
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
quote:

"The unpredictable differentiates into descriptions of knowledge"
Ik snap hem niet :{
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:10:53 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149675038
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:51 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ik snap hem niet :{
Gewoon goed over nadenken. Dan snap je 'm vanzelf.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:11:23 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149675062
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sinds maandag, duurt volgens mij een week... dus je moet snel zijn.

Mijn nieuwe aanwinsten:

Macallan Sienna
Balvenie DoubleWood 12y

:9

Edit: ohnee, duurt 2 weken! Dus je hebt tijd.
Mooi, want een dezer dagen bevind ik me weer eens in Nederland. Dan zal ik eens langsgaan.

Die zijn trouwens nog steeds redelijk prijzig...
  maandag 16 februari 2015 @ 12:12:37 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149722303
Om dit topic nog eens een kick te geven, een nieuwtje van over de plas:

Christen probeert jood te bekeren met grof geweld
  maandag 16 februari 2015 @ 12:56:14 #169
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149723304
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Om dit topic nog eens een kick te geven, een nieuwtje van over de plas:

Christen probeert jood te bekeren met grof geweld
Oók bij christenen zit er wel eens een extra steekje los. Maar over't algemeen heb je er weinig tot geen last van.
  maandag 16 februari 2015 @ 13:05:12 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149723498
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Oók bij christenen zit er wel eens een extra steekje los. Maar over't algemeen heb je er weinig tot geen last van.
Nou ja, behalve als je een abortus wilt. Of als je wilt trouwen, als homo.

Al is het in Nederland niet zo erg meer.
pi_149723517
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Oók bij christenen zit er wel eens een extra steekje los. Maar over't algemeen heb je er weinig tot geen last van.
Heeeeeeyyyy.. :(
  maandag 16 februari 2015 @ 13:08:26 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149723565
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:06 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Heeeeeeyyyy.. :(
Niet dan?
  maandag 16 februari 2015 @ 13:12:46 #173
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149723665
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:06 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Heeeeeeyyyy.. :(
Ik zeg toch "ook".
pi_149723669
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, behalve als je een abortus wilt. Of als je wilt trouwen, als homo.

Al is het in Nederland niet zo erg meer.
Jij bent voorstander van abortus?
pi_149723696
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:12 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik zeg toch "ook".
Oké. In zekere zin heb je misschien gelijk.
  maandag 16 februari 2015 @ 13:13:49 #176
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149723705
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:12 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jij bent voorstander van abortus?
Ik ben voorstander van het recht op abortus, geen voorstander van abortus. :)
pi_149723758
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van het recht op abortus, geen voorstander van abortus. :)
En wanneer staat voor jou iemand in haar recht?
  maandag 16 februari 2015 @ 13:16:35 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149723774
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En wanneer staat voor jou iemand in haar recht?
Als het over haar eigen buik gaat.
pi_149723814
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het over haar eigen buik gaat.
Hah!
  maandag 16 februari 2015 @ 13:18:26 #180
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149723831
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:17 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hah!
Wat is er?
pi_149723923
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er?
Dus voor jou is het altijd goed.
Ik ben alleen vóór als het later een onmenselijk leven zou hebben.
  maandag 16 februari 2015 @ 13:40:38 #182
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149724446
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:22 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dus voor jou is het altijd goed.
Ik ben alleen vóór als het later een onmenselijk leven zou hebben.
En hoe weet je of iemand later een onmenselijk leven zou hebben? Dat is speculatie. Gevaarlijk.

Er zijn trouwens meer redenen te bedenken om een zwangerschap vroegtijdig af te breken.
pi_149725201
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:40 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En hoe weet je of iemand later een onmenselijk leven zou hebben? Dat is speculatie. Gevaarlijk.

Er zijn trouwens meer redenen te bedenken om een zwangerschap vroegtijdig af te breken.
Meestal wordt dat toch al gezien na een paar maanden zwangerschap? En ik bedoel dan handicaps. Als een kasplantje, heel erg veel lijden enzo.
Hoezo speculatie.. Ben je er niet zeker van dan doe je het toch niet?

En wat zijn dan de redenen nog meer?
  maandag 16 februari 2015 @ 14:02:14 #184
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149725243
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:01 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Meestal wordt dat toch al gezien na een paar maanden zwangerschap? En ik bedoel dan handicaps. Als een kasplantje, heel erg veel lijden enzo.
Hoezo speculatie.. Ben je er niet zeker van dan doe je het toch niet?

En wat zijn dan de redenen nog meer?
Verkrachting.
pi_149725405
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Verkrachting.
Verkrachting?!
Dat is geen reden. Kinderen geboren uit verkrachting kunnen heel goed mens zijn! Wil je het niet, laat het adopteren. Genoeg mensen die dat willen!
  maandag 16 februari 2015 @ 14:09:11 #186
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149725503
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:22 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dus voor jou is het altijd goed.
Ik ben alleen vóór als het later een onmenselijk leven zou hebben.
Nee, ik vind het niet altijd goed. Het ligt iets genuanceerder. Ik ben het niet altijd eens met de reden waarom vrouwen (geen) abortus plegen, maar ik vind dat ze het recht hebben om het (niet) te doen.
  maandag 16 februari 2015 @ 14:12:24 #187
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149725622
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:06 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Verkrachting?!
Dat is geen reden. Kinderen geboren uit verkrachting kunnen heel goed mens zijn! Wil je het niet, laat het adopteren. Genoeg mensen die dat willen!
Een vrouw kan geestelijk helemaal kapotgaan door het idee een vrucht te dragen van een verkrachter. Daarom: baas in eigen buik!
pi_149776550
Vandaag is het de sterfdag van Giordano Bruno, die op 17 februari 1600 op de brandstapel werd gegooid door de inquisitie in Rome voor ketterij.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149777570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:56 schreef Molurus het volgende:
Vandaag is het de sterfdag van Giordano Bruno, die op 17 februari 1600 op de brandstapel werd gegooid door de inquisitie in Rome voor ketterij.


Giordano Bruno (1973) - IMDb
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_149780103
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:22 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dus voor jou is het altijd goed.
Ik ben alleen vóór als het later een onmenselijk leven zou hebben.
En als jij het bent die verkracht wordt? En dat je dan een zwangerschap van 9 maanden moet doormaken plus de geboorte van wat jouw kind is en altijd zal blijven? In geval van adoptie zal je je dan voor de rest van je leven blijven afvragen hoe het met hem/haar gaat. Om maar niet te spreken van de geboortedag zelf die elk jaar weer langs komt. En jouw kind zal op den duur willen weten wie zijn/haar biologische ouders zijn. Wat dan?
Vind je dat niet onmenselijk?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_149790810
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En als jij het bent die verkracht wordt? En dat je dan een zwangerschap van 9 maanden moet doormaken plus de geboorte van wat jouw kind is en altijd zal blijven? In geval van adoptie zal je je dan voor de rest van je leven blijven afvragen hoe het met hem/haar gaat. Om maar niet te spreken van de geboortedag zelf die elk jaar weer langs komt. En jouw kind zal op den duur willen weten wie zijn/haar biologische ouders zijn. Wat dan?
Vind je dat niet onmenselijk?
Onmenselijk voor wie? Voor mij? Ik zou verdrietig en kwaad en pijn hebben elke keer als ik eraan denk. Maar het kind was eenmaal verwekt en kan een leven hebben. Dat wil ik het niet ontnemen alleen maar omdat het voor mij pijnlijk is.
pi_149793047
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:11 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Onmenselijk voor wie? Voor mij? Ik zou verdrietig en kwaad en pijn hebben elke keer als ik eraan denk. Maar het kind was eenmaal verwekt en kan een leven hebben. Dat wil ik het niet ontnemen alleen maar omdat het voor mij pijnlijk is.
Zou je het kindje ook zelf houden?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:26:16 #193
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149794801
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:11 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Onmenselijk voor wie? Voor mij? Ik zou verdrietig en kwaad en pijn hebben elke keer als ik eraan denk. Maar het kind was eenmaal verwekt en kan een leven hebben. Dat wil ik het niet ontnemen alleen maar omdat het voor mij pijnlijk is.
Waarom zou je een kind ter wereld brengen dat niemand wil, waar jij 9 maanden enorm onder moet lijden, en dat wellicht nooit een normaal zal kennen? Is dat niet vreselijk wreed?
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:36:47 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149795071
De Egyptenaren zijn overigens goed bezig met het voorkomen van aanslagen zoals die in Chapel Hill: iedereen die zich openlijk atheïst noemt, wordt in de gevangenis gegooid.

http://www.patheos.com/bl(...)atheism-on-facebook/
pi_149795562
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Egyptenaren zijn overigens goed bezig met het voorkomen van aanslagen zoals die in Chapel Hill: iedereen die zich openlijk atheïst noemt, wordt in de gevangenis gegooid.

http://www.patheos.com/bl(...)atheism-on-facebook/
En deze dan :')



IT'S SCIENCE, JIM, BUT NOT AS WE KNOW IT

http://freethinker.co.uk/(...)t-not-as-we-know-it/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:58:28 #196
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149795724
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En deze dan :')

[ afbeelding ]

IT'S SCIENCE, JIM, BUT NOT AS WE KNOW IT

http://freethinker.co.uk/(...)t-not-as-we-know-it/
Ja, dat is gewoon debiliteit. Maar dat zo'n faalhaas zichzelf voor paal zet met zulke achterlijke ideeën, vind ik niet zo erg als wanneer iemand een jaar het gevang in moet omdat die faalhazen niet met zijn mening om kunnen gaan.
pi_149795809
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat is gewoon debiliteit. Maar dat zo'n faalhaas zichzelf voor paal zet met zulke achterlijke ideeën, vind ik niet zo erg als wanneer iemand een jaar het gevang in moet omdat die faalhazen niet met zijn mening om kunnen gaan.
Dat is het gevolg van dit soort debiliteiten. Wie niet horen wil, moet maar voelen :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:03:52 #198
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149795840
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is het gevolg van dit soort debiliteiten. Wie niet horen wil, moet maar voelen :')
Je kunt debiliteit prima voor jezelf houden. Iedereen heeft waarschijnlijk min of meer debiele opvattingen over een of ander onderwerp. Alleen voelen de meesten niet de drang om anderen te dwingen zich daaraan te houden.
pi_149796075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt debiliteit prima voor jezelf houden. Iedereen heeft waarschijnlijk min of meer debiele opvattingen over een of ander onderwerp. Alleen voelen de meesten niet de drang om anderen te dwingen zich daaraan te houden.
Hm de meeste mensen houden hun debiliteit ook niet voor zich. Ik begin me steeds meer te ergeren aan de uitdrukking "dat is mijn mening" alsof daarmee een punt gemaakt wordt.
Debiliteit in combinatie met macht maakt het allemaal nog verdrietiger -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:34:41 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149796883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hm de meeste mensen houden hun debiliteit ook niet voor zich. Ik begin me steeds meer te ergeren aan de uitdrukking "dat is mijn mening" alsof daarmee een punt gemaakt wordt.
Debiliteit in combinatie met macht maakt het allemaal nog verdrietiger -O-
Dat is de keerzijde van de democratie: iedereen heeft een stem die evenveel waard is. Daarom denken mensen dat de mening waarop ze zo'n stem baseren ook evenveel waard is. Helaas is dat niet zo...
pi_149797455

Never really understood religion
Except it seems a good excuse to kill
I never really could make a decision
Don't suppose I ever really will

I can't relate to any power structure
Where ego is the driving energy
I let mine go long, long time ago, now
When I decided that I would be free

Only thing I understand is living
Biggest sacrifice to make is death
Once you're dead, there's nothing left for giving
The life means fighting for your every breath
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_149798282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Egyptenaren zijn overigens goed bezig met het voorkomen van aanslagen zoals die in Chapel Hill: iedereen die zich openlijk atheïst noemt, wordt in de gevangenis gegooid.

http://www.patheos.com/bl(...)atheism-on-facebook/
Dat soort ellende krijg je zodra religieuzen de dienst uitmaken.
pi_149798787
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En deze dan :')

[ afbeelding ]

IT'S SCIENCE, JIM, BUT NOT AS WE KNOW IT

http://freethinker.co.uk/(...)t-not-as-we-know-it/
Dat filmpje... _O- _O- _O-

Ik kom niet meer bij :')

Zou die man wel eens in een hogesnelheidstrein een balletje omhoog hebben gegooid en zich hebben afgevraagd waarom die niet keihard tegen de achterdeur aanvliegt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149799238
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat filmpje... _O- _O- _O-

Ik kom niet meer bij :')

Zou die man wel eens in een hogesnelheidstrein een balletje omhoog hebben gegooid en zich hebben afgevraagd waarom die niet keihard tegen de achterdeur aanvliegt?
Nog meer "bewijs" *O*

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_149799823
Compleet met bijbelquotes enzo, briljant! _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:38:47 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149802972
Nu we het toch over Echte Wetenschap voor Mannen hebben: ik heb P=NP opgelost, of toch deels.

Om het kloppend te krijgen, moeten we wel N=1 aannemen.
pi_149808729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nu we het toch over Echte Wetenschap voor Mannen hebben: ik heb P=NP opgelost, of toch deels.

Om het kloppend te krijgen, moeten we wel N=1 aannemen.
Welnee, N kan best 2 zijn. Dat impliceert wel dat P=0.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 18 februari 2015 @ 21:39:28 #208
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149808835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welnee, N kan best 2 zijn. Dat impliceert wel dat P=0.
Hmm, dus P=0 en N=1. Dat is een grote doorbraak. Ik denk dat er wel een Nobelprijs inzit voor ons. Heb jij het telefoonnummer van de huidige baas van de wetenschap?
pi_149808895
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hmm, dus P=0 en N=1. Dat is een grote doorbraak. Ik denk dat er wel een Nobelprijs inzit voor ons. Heb jij het telefoonnummer van de huidige baas van de wetenschap?
Je bedoelt Richard Dawkins?

Nee, maar je kunt hem geloof ik wel mailen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149809247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hmm, dus P=0 en N=1. Dat is een grote doorbraak. Ik denk dat er wel een Nobelprijs inzit voor ons. Heb jij het telefoonnummer van de huidige baas van de wetenschap?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je bedoelt Richard Dawkins?

Nee, maar je kunt hem geloof ik wel mailen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 18 februari 2015 @ 22:04:11 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149809943
quote:
3s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Fuck yeah! B-)

Al gaat het niet heel moeilijk worden om de schouders van Hawkins te verpletteren.
pi_149811490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fuck yeah! B-)

Al gaat het niet heel moeilijk worden om de schouders van Hawkins te verpletteren.
Never underestimate a man in a wheelchair!

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_149818792
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fuck yeah! B-)

Al gaat het niet heel moeilijk worden om de schouders van Hawkins te verpletteren.
-
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:49:11 #214
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149819340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, Steve Hawkins, je weet wel, die cyborg.
pi_149823378
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er zijn intelligente traditioneel-religieuzen en er zijn intelligente neo-religieuzen. Een vriendin van mij is ineens helemaal in de ban van de chemtrails, terwijl ze een universitaire opleiding heeft afgerond. Een vriend van mij is een antivaxer geworden, terwijl hij toch een flink gezond verstand leek te hebben.

Die dingen gebeuren.
:'(
pi_149833879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, Steve Hawkins, je weet wel, die cyborg.
Die ene die de evolutie heeft uitgevonden?
  donderdag 19 februari 2015 @ 18:56:09 #217
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149834642
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die ene die de evolutie heeft uitgevonden?
Nee, dat is Dawkings.
pi_149834665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat is Dawkings.
O ja.
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:00:39 #219
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149834820
Even een linkje zodat mijn posts niet meer het debielste in dit topic zijn:

Een Amerikaanse politicus wil dat leerlingen in klassen AP History ('geschiedenis voor gevorderden') stoppen met het leren van vieze on-Amerikaanse dingen. Bijvoorbeeld dat negers en minderheden het niet altijd goed naar de zin hebben gehad in de VS. Of dat Amerika nogal wat problemen heeft (gehad) met sociale klassen.

http://www.patheos.com/bl(...)-pro-america-enough/
pi_149835352
Ja, republikeinen... daar hebben ze er helaas nogal veel van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149835851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Even een linkje zodat mijn posts niet meer het debielste in dit topic zijn:

Een Amerikaanse politicus wil dat leerlingen in klassen AP History ('geschiedenis voor gevorderden') stoppen met het leren van vieze on-Amerikaanse dingen. Bijvoorbeeld dat negers en minderheden het niet altijd goed naar de zin hebben gehad in de VS. Of dat Amerika nogal wat problemen heeft (gehad) met sociale klassen.

http://www.patheos.com/bl(...)-pro-america-enough/
Wat ongelofelijk sneu.
  donderdag 19 februari 2015 @ 20:34:55 #222
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149838622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:15 schreef Molurus het volgende:
Ja, republikeinen... daar hebben ze er helaas nogal veel van.
Stel je voor dat je hele politieke carrière afhankelijk is van het spuwen van zoveel mogelijk ongenuanceerd patriottisch gezever. Wat moet dat doen met je gevoel voor eigenwaarde... :{
pi_149841372
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Stel je voor dat je hele politieke carrière afhankelijk is van het spuwen van zoveel mogelijk ongenuanceerd patriottisch gezever. Wat moet dat doen met je gevoel voor eigenwaarde... :{
Zijn eigenwaarde is het ongenuanceerde patriottische gezever.
Als je bedenkt hoeveel geschiedvervalsing er al eeuwen plaatsvindt, dan vraag je je af waarom mensen nog geloven dat de Bijbel het Woord van God is.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 21 februari 2015 @ 01:05:43 #224
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_149877404
Glen Dronach 15yo revival en een Glen Morangie 10yo is het geworden voor mij. Dronach is full sherry vaten, vergelijkbaar met de oude Macallan. Morangie genomen omdat het al zo lang geleden is dat ik die heb gehad.. :9~
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_150040268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:05 schreef GrumpyFish het volgende:
Glen Dronach 15yo revival en een Glen Morangie 10yo is het geworden voor mij. Dronach is full sherry vaten, vergelijkbaar met de oude Macallan. Morangie genomen omdat het al zo lang geleden is dat ik die heb gehad.. :9~
Morangie is nooit verkeerd. :9

Hoe is die Dronach? Die ken ik nog niet.

Van de twee die ik had gehaald was naar mijn mening de goedkoopste de beste: de Balvenie 12y.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:21:16 #226
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150041932
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Morangie is nooit verkeerd. :9

Hoe is die Dronach? Die ken ik nog niet.

Van de twee die ik had gehaald was naar mijn mening de goedkoopste de beste: de Balvenie 12y.
Ik weet niet of je de oude Macallan kent (die nog volledig op sherry vaten was gerijpt; voordat ze hun merk verpestten met die Fine Oak rommel)? Daar lijkt hij erg op. Ik houd er wel van; heerlijke sherry-whisky, en goedkoper dan de Macallan die nog wel volledig op sherry-vaten is gerijpt. Als je van die sherry smaak houdt in je whisky, is dit echt (in de redelijke prijsklasse) het beste wat je kunt halen imo.

Morangie gekocht omdat het al te lang geleden is dat ik die heb gehad. Altijd als ik bij de G&G (of the Wines & Whiskies) kom, kijk ik of er iets nieuws te proberen is. Nu zag ik 'm staan en moest ik 'm hebben omdat het alweer zo lang geleden is dat ik bijna vergeten ben hoe ie smaakt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_150042655
Oh, dan vind je Glen Moray 10y vast ook lekker. Die is gerijpt op Chardonnay wijnvaten, ook zeer smakelijk. :9~ (En niet eens belachelijk duur.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:46:55 #228
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150043101
Daar heb ik geloof ik nog wel eens een (halve) fles van meegekregen aan het einde van een nosing+tasting in Dufftown, Schotland (was btw n+t met Moray, Morangie en Ardbeg) toen ik daar was met een paar vrienden en we de organisatie aan het sweettalken waren for free scotch _O-

Prima whisky, later ook nog wel eens in NL gehaald.

[ Bericht 5% gewijzigd door GrumpyFish op 25-02-2015 20:56:22 ]
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:49:27 #229
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150043177
We zijn toen ook bij Glen Fiddich geweest en ik moet zeggen, die 21yo Cuban Reserve is fukking lekker :9~
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 26 februari 2015 @ 10:37:33 #230
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_150060487
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Morangie is nooit verkeerd. :9

Hoe is die Dronach? Die ken ik nog niet.

Van de twee die ik had gehaald was naar mijn mening de goedkoopste de beste: de Balvenie 12y.
paar jaar geleden een gesprekje gehad met een dame die op de GlennMorangie distileerdinges werkte.

Wat blijkt: het is niet GlennMoràngie, nee het is GlennMòrangie. Dus.

Lagavulin heb ik ook altijd verkeerd uitgesproken trouwens.
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:45:37 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150078216
Vraagje voor alle diepfilosofische forumgenoten hiero:

Wanneer is het toegestaan om met sarcastische reacties je tante belachelijk te maken die voortdurend op Facebook melodramatische plaatjes post?
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:46:26 #232
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150078247
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Vraagje voor alle diepfilosofische forumgenoten hiero:

Wanneer is het toegestaan om met sarcastische reacties je tante belachelijk te maken die voortdurend op Facebook melodramatische plaatjes post?
Laat eens een voorbeeldje zien?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:56:48 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150078674
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:46 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Laat eens een voorbeeldje zien?


Ik heb nu sterk de neiging om te reageren met iets als: "Oh, wat leuk, een hele week voor jezelf!"

Of gewoon even ragen: "Hartstikke politiek correct dat we allemaal negeren dat Pietje een beperking heeft, maar daardoor krijgt hij niet de hulp die hij nodig heeft."
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:21:08 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_150082946
Of: denk je echt dat zo'n gratuit plaatje iemand iets helpt of doe je het alleen om je eigen ego te strelen? :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_150082975
Zojuist de GlenDronach 18y cadeau gehad. 8-)

En hij is zeer smakelijk!!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:36:51 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150083982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:21 schreef Perrin het volgende:
Of: denk je echt dat zo'n gratuit plaatje iemand iets helpt of doe je het alleen om je eigen ego te strelen? :P
Hihi, dat gaat ze niet snappen. Misschien: "Als je in plaats van plaatjes op internet te delen nou gewoon je kinderen had opgevoed, waren ze waarschijnlijk niet zulke debieltjes geworden."
pi_150084309
Ja, ik ken dat soort varianten van de kettingbrief op facebook. Ik doe mijn uiterste best ze te negeren, en als dat niet lukt dan zet ik de notify van de betreffende persoon gewoon uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:17:40 #238
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150086728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hihi, dat gaat ze niet snappen. Misschien: "Als je in plaats van plaatjes op internet te delen nou gewoon je kinderen had opgevoed, waren ze waarschijnlijk niet zulke debieltjes geworden."
Vuur met vuur en plaatjes met plaatjes bestrijden



It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:23:27 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150087133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:17 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Vuur met vuur en plaatjes met plaatjes bestrijden

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dankzij jouw Facebookplaatjes heb ik nu ook een beperking.
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:24:37 #240
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150087234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dankzij jouw Facebookplaatjes heb ik nu ook een beperking.
Dan tref je het. Het is jouw week deze week dan. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:25:16 #241
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150087291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dan tref je het. Het is jouw week deze week dan. :)
Fuck yeah! Lekker met m'n driewieler over de snelweg, het is toch mijn week.
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:45:50 #242
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150088708
Iets serieuzer. Als ik al zou reageren, zou ik er misschien zoiets van maken: Door een week van de "mensen met een beperking" te hebben en door je respect te betuigen voor "mensen met een beperking", versterk je toch het etiket "mensen met een beperking", terwijl etiketten plaatsen in de laatste zin juist wordt aangevallen?

En een bruin lint... srsly?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:49:54 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150089018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:45 schreef GrumpyFish het volgende:
Iets serieuzer. Als ik al zou reageren, zou ik er misschien zoiets van maken: Door een week van de "mensen met een beperking" te hebben en door je respect te betuigen voor "mensen met een beperking", versterk je toch het etiket "mensen met een beperking", terwijl etiketten plaatsen in de laatste zin juist wordt aangevallen?

En een bruin lint... srsly?

Nah, daar heb ik het geduld niet voor...
pi_150091297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb nu sterk de neiging om te reageren met iets als: "Oh, wat leuk, een hele week voor jezelf!"

Of gewoon even ragen: "Hartstikke politiek correct dat we allemaal negeren dat Pietje een beperking heeft, maar daardoor krijgt hij niet de hulp die hij nodig heeft."
Heb je ook de naam rechts bovenin gegoogeld? Volgens mij heeft je tante gewoon humor.

http://nl.hoax.wikia.com/wiki/Peter_Van_Opdorp

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2015 22:25:27 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:26:39 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150091488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je ook de naam rechts bovenin gegoogeld? Volgens mij heeft je tante gewoon humor.

http://nl.hoax.wikia.com/wiki/Peter_Van_Opdorp
Mijn tante kennende neemt ze dit 100% serieus.
pi_150091663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mijn tante kennende neemt ze dit 100% serieus.
Zelf ook zo'n plaatje in elkaar schroeven. Week van de kringspiertyfus of zo.
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:32:08 #247
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150091861
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zelf ook zo'n plaatje in elkaar schroeven. Week van de kringspiertyfus of zo.
Oh, dat is een goede. Eentje voor iedereen die oog-AIDS heeft gekregen van kutplaatjes op Facebook.
pi_150091894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, dat is een goede. Eentje voor iedereen die oog-AIDS heeft gekregen van kutplaatjes op Facebook.
Dag van de dag van de oogaidsplaatjesdag.
  donderdag 26 februari 2015 @ 22:39:45 #249
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150092359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 22:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dag van de dag van de oogaidsplaatjesdag.
Deel dit plaatje binnen 18 seconden om zoveel mogelijk slachtoffers aan oogaids te helpen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 08:27:37 #251
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150101007
quote:
Dat ze al die Yezidi's uitmoorden en zo vind ik niet tof, maar hier kan ik echt kwaad om worden. :(
  vrijdag 27 februari 2015 @ 08:30:08 #252
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150101031
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat ze al die Yezidi's uitmoorden en zo vind ik niet tof, maar hier kan ik echt kwaad om worden. :(
Tijd voor een facebookplaatje-share actie!!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 27 februari 2015 @ 08:36:40 #253
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150101100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 08:30 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Tijd voor een facebookplaatje-share actie!!
Oh God, nee. :'(
pi_150101289
"Als je dit plaatje niet deelt dan ben je voor het vernietigen van historisch erfgoed".

Maar even serieus, ik ben het helemaal met ser eens: dit is wat mij betreft de ergste categorie van oorlogsmisdaden. De doodsstraf zou nog te mild zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:20:52 #255
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150101985
Moest denken aan een quote uit The Monuments Men: "You can wipe out a generation of people, you can burn their homes to the ground and somehow they'll come back, but if you destroy their achievements, their history, it's as if they never existed"
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_150112092
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_150112327
Maarten van Rossum zei er dit over:

"Veel van de kunst in het British Museum in Londen is gestolen uit het Midden-Oosten. Als ze dat niet hadden gedaan, was het nu verdwenen."

Ofwel: je hebt verwerpelijk, en je hebt verwerpelijker.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:06:39 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150112689
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:54 schreef Molurus het volgende:
Maarten van Rossum zei er dit over:

"Veel van de kunst in het British Museum in Londen is gestolen uit het Midden-Oosten. Als ze dat niet hadden gedaan, was het nu verdwenen."

Ofwel: je hebt verwerpelijk, en je hebt verwerpelijker.
Dat is ook precies de reden waarom de Britten (en de Fransen - het Louvre staat er ook vol mee) jarenlang geweigerd hebben om dingen terug te geven. We hebben laatst nog in Egypte gezien dat ze gelijk hebben.
pi_150113325
AMERICAN ATHEIST BLOGGER HACKED TO DEATH IN BANGLADESH



http://www.theguardian.co(...)-death-in-bangladesh

Je suis Avijit }:|
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:22:15 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150116763
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 15:27 schreef Kijkertje het volgende:
AMERICAN ATHEIST BLOGGER HACKED TO DEATH IN BANGLADESH

[ afbeelding ]

http://www.theguardian.co(...)-death-in-bangladesh

Je suis Avijit }:|
Ja, dat stond ook in NWS. Eerste reactie: "Het heeft niets met islam te maken." :')
pi_150117454
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat stond ook in NWS. Eerste reactie: "Het heeft niets met islam te maken." :')
Echt wel: Abrogaten verdienen de doodstraf, staat ook in de koran
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_150117733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat stond ook in NWS. Eerste reactie: "Het heeft niets met islam te maken." :')
Ach ja, de meeste reacties op FOK! zijn niet al te nozel. Maar daar kunnen ze niks aan doen --> beperkt denkraam

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_150118955
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_150119239
83, wow. Zijn laatste filmoptreden was nog maar 2 jaar geleden.

Wel echt een icoon. Live long and prosper in the afterlife, Leonard.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:59:40 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_150121758
TheRealNimoy twitterde op maandag 23-02-2015 om 08:36:45 A life is like a garden. Perfect moments can be had, but not preserved, except in memory. LLAP reageer retweet
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_150121778
Zullen we ook een 'FOK! leest het Catechismus van Lucifer'-topic doen?
pi_150123311
Kijk, voorproefje. Lettertype is wel nogal kut, maar een leesbaardere versie kon ik niet vinden.


  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:29:14 #268
224960 highender
Travellin' Light
pi_150131198
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
Kijk, voorproefje. Lettertype is wel nogal kut, maar een leesbaardere versie kon ik niet vinden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, dit lettertype lijkt mij voldoende bewijs voor het bestaan van satan. })
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:30:30 #269
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150131259
Vaksurik rom-halan, Spock ;(
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:36:37 #270
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150131570
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:00 schreef Jigzoz het volgende:
Zullen we ook een 'FOK! leest het Catechismus van Lucifer'-topic doen?
Laten we dat niet doen. We hebben al twee topics vol dogmatisch gezever en sektarisch gezwam.
pi_150131622
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Laten we dat niet doen. We hebben al twee topics vol dogmatisch gezever en sektarisch gezwam.
Hmja, ik dacht eerst gewoon de Satansbijbel te doen, maar die is nogal saai.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:39:19 #272
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150131706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, ik dacht eerst gewoon de Satansbijbel te doen, maar die is nogal saai.
Is dat de gewone Bijbel, maar overal 'God' vervangen door 'Satan'? Zo niet, dan is dat wel een tegenvaller.
pi_150131800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat de gewone Bijbel, maar overal 'God' vervangen door 'Satan'? Zo niet, dan is dat wel een tegenvaller.
Nee. Boekje van LaVey waarin hij een paar keer zegt dat het christendom niet goed voor je is en dat je vooral veel moet neuken. Daaromheen wat gedoe met zwarte kaarsen en dat is het wel zo'n beetje.

In de jaren '70 was dat in de VS vrij schokkend. Nu is het vooral flauw.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:45:10 #274
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150131975
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Boekje van LaVey waarin hij een paar keer zegt dat het christendom niet goed voor je is en dat je vooral veel moet neuken. Daaromheen wat gedoe met zwarte kaarsen en dat is het wel zo'n beetje.

In de jaren '70 was dat in de VS vrij schokkend. Nu is het vooral flauw.
Sinds wanneer vind jij boeken over neuken flauw?
pi_150132009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sinds wanneer vind jij boeken over neuken flauw?
Sinds ik er genoeg van gelezen heb. Dan ga je toch kwaliteitsverschillen zien.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 18:12:02 #276
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150151555
quote:
Nou ja, triest natuurlijk. Kwakzalfmongooltjes hoeven van mij niet per se dood.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 18:42:53 #278
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150151657
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, triest natuurlijk. Kwakzalfmongooltjes hoeven van mij niet per se dood.
Ze was goed op weg om andere mongooltjes de nek om te draaien. Haar eigen moeder, onder meer. Beter kwijt dan rijk dus.
pi_150151718
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze was goed op weg om andere mongooltjes de nek om te draaien. Haar eigen moeder, onder meer. Beter kwijt dan rijk dus.
Mwoah... Gevaarlijke gekken moet je opsluiten.

Maar ja, zo is het inderdaad ook opgelost. Dat dit voor andere kwakzalfidioten een voorbeeld mag zijn.
pi_150151963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Boekje van LaVey waarin hij een paar keer zegt dat het christendom niet goed voor je is en dat je vooral veel moet neuken. Daaromheen wat gedoe met zwarte kaarsen en dat is het wel zo'n beetje.

In de jaren '70 was dat in de VS vrij schokkend. Nu is het vooral flauw.
Maar wat is het idee hierachter.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 28 februari 2015 @ 18:52:17 #281
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150151979
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar wat is het idee hierachter.
Jigzoz wil graag neuken met een FOK!-slet. Kennelijk is hij zijn vrouw zat.
pi_150152009
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar wat is het idee hierachter.
Dat gedoe van LaVey? Het is een soort antichristelijk liberalisme met een duister randje en een stevige hang naar hedonisme.
pi_150152037
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jigzoz wil graag neuken met een FOK!-slet.
Nee, dank u.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 19:30:36 #284
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150154016
quote:
Hm. Werken blijft toch langer leuk dan neuken.
pi_150159282
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 19:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Werken blijft toch langer leuk dan neuken.
Dit meen je niet ;)
pi_150162021
#teamkijkertje

God bestaat nooit _O_
pi_150163777
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 21:58 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dit meen je niet ;)
Echt wel. Werken blijf ik wel 10 uur op een dag leuk vinden. Neuken weet ik in een goed geval tot anderhalf uur te rekken, maar dan is de lol er wel weer vanaf.
  zondag 1 maart 2015 @ 01:01:13 #289
323401 Kijkertje
met filter
pi_150166633
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 23:04 schreef Joezi het volgende:
#teamkijkertje

God bestaat nooit _O_
Joezi O+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 1 maart 2015 @ 16:50:13 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150181540
Holy fucking shit. Christenen die blij zijn dat ISIS hun geloofsbroeders (in sommige gevallen letterlijk broers) afmaakt. Want nu zijn het martelaren en het Eind der Tijden komt eraan... :{

ISIS is nu al hard op weg om de meest zieke doodscultus van de 21e eeuw te worden, maar die christenen doen ook een alleraardigste poging.

http://www.patheos.com/bl(...)s-rejoicing-in-isis/
  zondag 1 maart 2015 @ 16:51:13 #291
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150181580
:o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_150181667
Religieuzen gaan full retard deel 5.469.367.
pi_150183433
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Holy fucking shit. Christenen die blij zijn dat ISIS hun geloofsbroeders (in sommige gevallen letterlijk broers) afmaakt. Want nu zijn het martelaren en het Eind der Tijden komt eraan... :{

ISIS is nu al hard op weg om de meest zieke doodscultus van de 21e eeuw te worden, maar die christenen doen ook een alleraardigste poging.

http://www.patheos.com/bl(...)s-rejoicing-in-isis/
Boko Haram doet anders ook zijn best. ;)
pi_150183630
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze was goed op weg om andere mongooltjes de nek om te draaien. Haar eigen moeder, onder meer. Beter kwijt dan rijk dus.
Btw, haar moeder is overleden, ten gevolge van het advies van haar dochter. In combinatie met de kanker uiteraard.

Toch zou ik dit soort mensen niet de dood toewensen. :N
pi_150184907
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik heb trouwens een openbaring gekregen dat ik morgen een paar uur voor klas moet staan en daarvoor nog een boel werk moet doen. Geen tijd meer voor filosofisch 'geneuzel' dus. Bel me maar als er bier en tieten zijn.
We're slowly approaching inevitable death.
  maandag 2 maart 2015 @ 08:08:56 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150204632
Het ziet er trouwens slecht uit voor Raif Badawi. Hij wordt mogelijk opnieuw aangeklaagd, opnieuw voor afvalligheid. Daar is hij al eens van vrijgesproken, maar nu wordt hij gewoon opnieuw voor de rechter gesleept.

Weer kan hij de doodstraf krijgen, al is de kans nu wat groter: hij komt mogelijk voor dezelfde rechter als die hem nu tot het gevang heeft veroordeeld. Die man wilde toen per se dat Badawi ook voor afvalligheid aangeklaagd zou worden, maar dat kon niet omdat de rechtbank daar niet toe bevoegd was. Door een wetswijziging is het nu wel mogelijk.

http://www.independent.co(...)enalty-10077877.html
  maandag 2 maart 2015 @ 08:18:02 #297
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_150204714
Je zult maar in zo'n hellegat geboren worden :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_150217159
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het ziet er trouwens slecht uit voor Raif Badawi. Hij wordt mogelijk opnieuw aangeklaagd, opnieuw voor afvalligheid. Daar is hij al eens van vrijgesproken, maar nu wordt hij gewoon opnieuw voor de rechter gesleept.

Weer kan hij de doodstraf krijgen, al is de kans nu wat groter: hij komt mogelijk voor dezelfde rechter als die hem nu tot het gevang heeft veroordeeld. Die man wilde toen per se dat Badawi ook voor afvalligheid aangeklaagd zou worden, maar dat kon niet omdat de rechtbank daar niet toe bevoegd was. Door een wetswijziging is het nu wel mogelijk.

http://www.independent.co(...)enalty-10077877.html
Laat Nederland trouwens vluchtelingen toe die wegens hun atheïsme gevlucht zijn?
pi_150233040
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:18 schreef Perrin het volgende:
Je zult maar in zo'n hellegat geboren worden :N
Inderdaad, ik heb echt medelijden met die burgers.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Laat Nederland trouwens vluchtelingen toe die wegens hun atheïsme gevlucht zijn?
Dat zou ik ook wel willen weten. Lijkt mij van wel.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 2 maart 2015 @ 23:24:34 #300
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150235580

Jammer dat hij er niet meer is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 00:23:54 #301
323401 Kijkertje
met filter
pi_150237356
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:24 schreef Molurus het volgende:

Jammer dat hij er niet meer is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')