abonnement Unibet Coolblue
pi_149472878
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:11 schreef JCats het volgende:
Als genocide een te groot woord is, wat is dan een beter woord?

Verstandig en juridisch verantwoord beleid? Het is immer de legitiem verkozen regering.

om maar met zith te spreken: hypocriet. hij bedoelt wellicht eerder opportunistisch, maar dat ligt in deze vrij dicht bij elkaar denk ik
so long and thanks for all the fish
pi_149472958
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:07 schreef crashbangboom het volgende:
Aangezien je zo van de juiste theoretische en juridische benadering bent, zou ik willen wijzen op de betekenis van het woord grootendeels in deze (zonder komma, wel met een extra o, voordat eriksd daarop wijst). Ofwel, logischerwijs maakt dat in theorie en in juridiciteit niets uit. Het luchtruim wordt er niet groter door.
Da's het punt ook niet. Het gaat erom dat dat niet iedereen met a-bommen ''binnen Europa'' kunnen rondvliegen.
pi_149472985
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:09 schreef meth1745 het volgende:
Dan nog is dat een beslissing voor de VN, niet voor de EU. En praten over een ééngemaakt Europa terwijl een Grexit overwogen wordt is nogal optimistisch..
Griekenland zou dan ook gewoon overgenomen moeten worden. Walgelijk kutland :r
pi_149473025
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Da's het punt ook niet. Het gaat erom dat dat niet iedereen met a-bommen ''binnen Europa'' kunnen rondvliegen.
Ik zou dan ook eerder de boot naar Italie nemen ;)

NIemand vliegt thans met a-bommen binnen Europa hoor. En zelfs niet direct daarbuiten.
so long and thanks for all the fish
pi_149473080
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Bedankt, Hans.
Lekker inhoudelijk weer, trol.

Nee, dan een vooraanstaand politicus in Oekraïne.
Die is wel duidelijk.

Tymoshenko – “8 million Ukraine Russians must be killed with nuclear weapons

http://www.veteranstoday.(...)ith-nuclear-weapons/
Life is what happens while planning other things
pi_149473082
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:17 schreef crashbangboom het volgende:
k zou dan ook eerder de boot naar Italie nemen

NIemand vliegt thans met a-bommen binnen Europa hoor. En zelfs niet direct daarbuiten.
Daarover bestaat enige twijfel.
  zondag 8 februari 2015 @ 15:24:52 #107
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149473250
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:11 schreef JCats het volgende:
Als genocide een te groot woord is, wat is dan een beter woord?

Men wil alleen de rebellen bestrijden, maar niet de bevolking op zich. Dat blijkt uit het feit de Oekraine ook mensen opvangt uit Donbas, er hulpkonvooien naartoe stuurt, evacuaties ondersteunt, etc....

Porshenko gaat hier te ver. Hij bedoelt dat de rebellen op de Oekrainse staat leunen voor hun voortbestaan. Maar je kunt niet zomaar de rebellen daar uitroken over de rug van de bevolking.

Ook hierin is Rusland is Oekraine de baas. Want Rusland zet de levens van de burgerbevolking daar pas echt op het spel. In ben ervan overtuigd geraakt, gedurende het volgen van de ontwikkelingen, dat Rusland de hele millitaire crisis daar heeft aangezwengeld maar dit stelselmatig ontkend.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 08-02-2015 15:35:06 ]
The view from nowhere.
pi_149473252
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Daarover bestaat enige twijfel.
Alleen bij de mensen die er een belang bij hebben angst te verspreiden om hun agenda te pushen.

Militairen weten dat niemand zo'n teaservlucht uitrust met kernwapens tenzij het de bedoeling is deze ook daadwerkelijk te gebruiken (en dan helpt je juridische boterbriefje niet).

Militaire vliegtuigen willen nog wel eens neerstorten, enig idee wat voor een rotzooi zo'n kernwapen dan geeft? Zowel praktisch, militair als politiek? Die ga je niet aan boord brengen zonder reden. Militairen zijn bizar rationeel hoor, aan beiden zijden van de lijn, die zijn voorspelbaarder dan wat dan ook.

Om maar weer met Zith te spreken, komop Hans :(
so long and thanks for all the fish
pi_149473322
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Blijf nou eens van die komma's af DeParo. Maximaal 1 per zin. En doorgaans helemaal niet nodig.
Als ik op mijn mobiel zit is er weinig zo fijn als een functionele komma :D :D.
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2015 @ 15:28:41 #110
230491 Zith
pls tip
pi_149473348
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Alleen bij de mensen die er een belang bij hebben angst te verspreiden om hun agenda te pushen.

Militairen weten dat niemand zo'n teaservlucht uitrusten met kernwapens tenzij het de bedoeling is deze ook daadwerkelijk te gebruiken (en dan helpt je juridische boterbriefje niet).

Om maar weer met Zith te spreken, komop Hans :(
Nee nee, Zith zou zeggen:

Russian bomber intercepted by Norwegian F-16s carried nuclear warhead

quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En zelfs niet direct daarbuiten.
Direct daarbuiten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149473489
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee nee, Zith zou zeggen:

Russian bomber intercepted by Norwegian F-16s carried nuclear warhead

[..]

Direct daarbuiten.
Zith was dan kennelijk aan boord en heeft dat ding geladen :)

Of hij werkt bij de Sunday Express :D

Beetje kritisch mag wel, he. :D
so long and thanks for all the fish
pi_149473617
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zith was dan kennelijk aan boord en heeft dat ding geladen :)

Of hij werkt bij de Sunday Express :D

Beetje kritisch mag wel, he. :D
Ja, maar dan alleen kritisch richting westerse berichtgeving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149473661
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar dan alleen kritisch richting westerse berichtgeving.
Nou, een britse tabloid als enige onderliggende bron is ws. niet zo handig. Daar hoeft je niet heel kritisch voor te zijn.

Er is geen enkel militair belang om een dergelijk risico te nemen, doen 'wij' ook niet hoor.
so long and thanks for all the fish
pi_149473744
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nou, een britse tabloid als enige onderliggende bron is ws. niet zo handig. Daar hoeft je niet heel kritisch voor te zijn.

Er is geen enkel militair belang om een dergelijk risico te nemen, doen 'wij' ook niet hoor.
Ik heb alleen vertrouwen in Russia Today.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149473801
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb alleen vertrouwen in Russia Today.
Lijkt me ook niet zo handig.

Ik zou gewoon blijven nadenken. Pro nadenken. Bah, spuug :r

Of toch maar de Britse versie van de Story. Hmmm :(
so long and thanks for all the fish
pi_149474302
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 04:18 schreef waht het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat het weer 'business as usual' zou worden. Dat bedoelt Bolkestein helemaal niet. Hij biedt enkel wat historische duiding en geeft aan hoe de Russen dit zien, niet hoe wij dit zien. Dat verschil is nogal essentieel om het conflict te begrijpen.

Poetin ziet dat er 25 jaar geleden Sovjet-soldaten bij checkpoint Charlie stonden, en nu horen de Baltische staten bij de NAVO en hebben vrijwel alle buurlanden van Rusland wel enige cooperatie met de NAVO. Ook landen als Kazachstan voelen de druk van Moskou en staan niet bijzonder negatief tegenover het Westen.

De vraag is dus vooral hoeveel je de Russen in het nauw wil drijven. Enerzijds hebben ze aan zichzelf te danken dat voormalige Sovjet-staten zich tegen Moskou keren, maar het is niet te ontkennen dat het Westen sinds de val van de USSR nog steeds bezig is om Rusland te bestrijden. In principe is er weinig mis met zo'n strategie, maar dan zul je de gevolgen moeten accepteren.

Feitelijk hebben de Russen de soevereiniteit van Oekraïne geschonden en voeren ze nog steeds oorlog met Oekraïne. Allemaal laakbaar, maar ook weer de normaalste zaak van de wereld. In dit machtsspel heeft Rusland vanaf 1990 continu verloren, en sinds pakweg 2008 zien ze weer kans om te winnen. Je kan van geen land verlangen dat het alles lijdzaam zal ondergaan, tenzij de machtsbalans dermate in het voordeel van één kant is, maar zelfs dan zou je conflict uitlokken via guerilla's. De Russen zullen m.a.w. reageren op welke strategie dan ook, en ik vermoed dat de reactie op verdere escalatie van dit conflict erger is dan het normaliseren van de zaak. Je moet ook niet vergeten dat Rusland z'n hoogtepunt al lang heeft gehad. Het is een aflopende zaak die zichzelf vanzelf op zal lossen.

Derhalve is het zaak om conflict met Rusland te vermijden zoals Bolkestein zegt. Als we dan toch de Russen willen blijven indammen gaan we verder met wat al continu gebeurt: het steunen van de volkeren die zich toch al tegen Moskou keren. Dat is niet zo moeilijk zo lang Rusland minder te bieden heeft dan het Westen.
Bolkestein impliceert wel degelijk dat op zijn manier het weer business as usual zou kunnen worden. Sterker nog, jij eveneens, het doel is immers de boel weer te normaliseren door Rusland wat betreft dit conflict niet al te veel in de weg te leggen. Bolkestein gaat hier ver in door enig begrip proberen op te wekken voor het Russische standpunt. Hij tracht schijnbaar tot een soort compromis van beide kanten komen. Ironisch genoeg impliceert het tegelijkertijd dat het Westen in deze discussie te standvastig is en te weinig erkenning heeft voor Russische belangen. Alsof we daar niet op een of andere manier doorheen zouden kunnen kijken.

De zwakte die Rusland kenmerkt sinds de val van de Sovjet-Unie kan je moeilijk het Westen kwalijk nemen. Ondanks de dramatische politiek van Jeltsin heeft Rusland altijd de kans gehad om op coöperatieve wijze relaties aan te gaan met Westerse landen. Sterker nog, het was toch een beweging uit Rusland zelf die ervoor zorgde dat de Sovjet-Unie redelijk vreedzaam uiteenviel met als consequentie (alsof ze dat niet wisten), dat landen naar de EU en de NAVO zouden overlopen. Rusland had ook een soort Joegoslavië-politiek kunnen voeren met alle gevolgen van dien. Dat is echter niet gebeurd.

De Russische politiek is er echter jarenlang een geweest van een eigen Euraziatische machtsblok te willen vormen, Slavisch zelfs, tot bepaalde hoogte. Deze jarenlange strategie heeft Poetin sinds zijn aantreden weer centraal gemaakt. Dat is niet een of andere Westerse aanval op de Russische macht te willen doen keren. Het is simpelweg het idee hebben dat Rusland het beste af is als het deze eigen macht onder eigen controle vormt.

De strijd tussen zogenaamd Russische en Westerse belangen is dan pas ook echt begonnen met het aantreden van Poetin, en niet andersom, of door zaken die daarvoor zijn gebeurd. Waar deze Russische politiek vandaan komt, dat heeft ongetwijfeld nog veel diepere wortels, en het is ook evenmin verkeerd om deze te willen begrijpen. Toch is dat niet wat Bolkestein tracht te doen. Hij tracht immers begrip voor het Russische standpunt op te wekken en dat is verkeerd. We kunnen Rusland heel Oekraïne geven, maar iets veranderen zal het niet, landen als Wit-Rusland en Kazachstan staan al op de agenda en zullen in de komende jaren genoeg problemen gaan kennen. Over tien jaar, wie weet hoe de internationale machtsbalans er dan voor staat, wellicht dat Poetin, op een opvolger, dan wel degelijk bijvoorbeeld de tijd rijp acht om zijn vizier op de Baltische staten te richten.

Kortom, wat Bolkestein doet is niet alleen ontzettend naïef, het is ook nog heel gevaarlijk, begrip voor een Russisch standpunt zal de politiek van Moskou alleen maar meer zelfvertrouwen geven om vol te houden. De enige manier om Rusland enigszins binnen de eigen grenzen te houden is radicaal achter Oekraïne te gaan staan, wapens te leveren, dreigen met zwaardere maatregelen. Het is de enige taal die politici zoals Poetin zullen kennen en Rusland kan nog steeds niet op tegen de NAVO ongeacht hoe graag Rusland dat wellicht zou willen.
pi_149474459
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:24 schreef crashbangboom het volgende:
Alleen bij de mensen die er een belang bij hebben angst te verspreiden om hun agenda te pushen.

Militairen weten dat niemand zo'n teaservlucht uitrust met kernwapens tenzij het de bedoeling is deze ook daadwerkelijk te gebruiken (en dan helpt je juridische boterbriefje niet).

Militaire vliegtuigen willen nog wel eens neerstorten, enig idee wat voor een rotzooi zo'n kernwapen dan geeft? Zowel praktisch, militair als politiek? Die ga je niet aan boord brengen zonder reden. Militairen zijn bizar rationeel hoor, aan beiden zijden van de lijn, die zijn voorspelbaarder dan wat dan ook.

Om maar weer met Zith te spreken, komop Hans
''Militairen''

Je hebt Russische, Nederlandse, Franse, Koreaanse,..
Ik zou misschien één Nederlandse kennis kunnen oproepen iets uit te leggen. Dat is er dan één. Een die de waarheid spreekt, liegt of doet alsof ie 't (zeker) weet.

Uiteindelijk; er is een mogelijkheid dat ze met a-bommen vliegen...of het is in elk geval een mogelijkheid (hoe klein die ook is) die je dan uitsluit en dat is het enige wat ik hier beweerde.
pi_149474487
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb alleen vertrouwen in Russia Today.
Je maakt een grap hopelijk?
pi_149474544
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je maakt een grap hopelijk?
KoosVogels maakt daar toch geen grappen over, serieuze journalist, zonder scrupules dus.
pi_149474851
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

''Militairen''

Je hebt Russische, Nederlandse, Franse, Koreaanse,..
Ik zou misschien één Nederlandse kennis kunnen oproepen iets uit te leggen. Dat is er dan één. Een die de waarheid spreekt, liegt of doet alsof ie 't (zeker) weet.

Uiteindelijk; er is een mogelijkheid dat ze met a-bommen vliegen...of het is in elk geval een mogelijkheid (hoe klein die ook is) die je dan uitsluit en dat is het enige wat ik hier beweerde.
Maar ik sluit die om goede reden uit. :)

En mijn punt blijft dat het dan geen jota uitmaakt waar je luchtruim ligt, anders dan symbool haantjes politiek.

Juist als je die mogelijkheid niet zou willen uitsluiten, zou je wat prudenter mogen zijn. Uit het feit dat Navo dat niet is, kun je hun analyse wel lezen, me dunkt. :)
so long and thanks for all the fish
pi_149476137
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:10 schreef reza1 het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet zelf beslissen want de machthebbers, het regime in Kiev, staan dat niet toe.
En dat maakt Russisch ingrijpen dus gerechtvaardigd?
pi_149476206
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dat maakt Russisch ingrijpen dus gerechtvaardigd?
Waar lees je dat?
so long and thanks for all the fish
pi_149476412
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Hij heeft dat vandaag meerdere malen betoogd in dit topic en dit was voor hem een belangrijk argument blijkbaar.
pi_149476462
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft dat vandaag meerdere malen betoogd in dit topic en dit was voor hem een belangrijk argument blijkbaar.
Kun je dat ook concreet aanwijzen dan, want ik mis dat verband wat je voor hem legt even?
so long and thanks for all the fish
pi_149476505
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Ik denk dat hij die vraag, of een variatie erop, 99999 keer wil posten. "Hoe rechtvaardigt dit Ruslands optreden?", "Ik zie niet hoe je hiermee Ruslands optreden denkt te rechtvaardigen" etc...
Zal em nog lukken ook aan z'n huidige tempo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')