abonnement Unibet Coolblue
pi_149447935
Meer Range, minder Rover: Range Rover Hybrid (video + volledig artikel + fotogalerij)



In de naam van het beestje van vandaag ligt een belangrijke clue verscholen. Met een Range Rover kun je namelijk in weelde over de weg rijden maar met hetzelfde gemak de gebaande paden verlaten en het terrein veRoveren. Maar die Range liet altijd te wensen over: het is immers een grote, zware, brandstof slurpende bak die elke paar honderd kilometer een flinke slok nodig heeft. Om daar wat aan te doen (en vooruit, het milieu te ontzien) is er nu ook een hybride aandrijflijn beschikbaar. Of dat in de dagelijkse praktijk goed uitpakt hebben Laurens en ik aan den lijve ondervonden. De hamvraag: meer Range voor deze Rover?

Was het love at first drive? Haat en liefde staan dicht bij elkaar deze keer. Aan de ene kant vinden we de auto te groot en te decadent, net wat te gelikt ook. Maar wanneer je eenmaal bent gegrepen door de majestueuze rijbeleving en het gevoel van onverwoestbaarheid, kun je bijna niet anders dan in katzwijm te vallen. Bovendien bewijst Range Rover met de Hybrid dat er relatief zuinig te rijden is met zo’n mastodont. De nieuwe aandrijflijn biedt dan ook echt toegevoegde waarde, al is het concept wat betreft verfijning nog niet helemaal uitgekristaliseerd.



We love
• King of the road
• Comfort
• Verbruik

We hate
• De prijs..? ;)
• Soms hakkeltje bij overschakelen diesel naar elektrisch en vice versa

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de fotogalerij op loveatfirstdrive.nl!

Niet alleen zijn we gek op auto’s en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video’s te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera’s van duizenden euro’s, we houden het simpel en toegankelijk.

Wouter & Laurens Honselaar

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 07-02-2015 17:04:51 ]
pi_149449025
Zo zo en wat is het prijskaartje?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_149450972
Wat leuk zou zijn is een dubbeltest met de http://www.lexus.nl/car-models/rx/rx-450h/index.tmex

;)

Die kost slechts ¤ 61.690,00 :7
pi_149451797
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:44 schreef DieselTank het volgende:
Zo zo en wat is het prijskaartje?
Kun je in de video horen en zien ;) Of in het volledige artikel op de website. 'Onze' uitvoering kost zo een ¤ 155.000 maar liefst.
pi_149451837
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:15 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Wat leuk zou zijn is een dubbeltest met de http://www.lexus.nl/car-models/rx/rx-450h/index.tmex

;)

Die kost slechts ¤ 61.690,00 :7
Da's best een prijsverschil ja :p Maar ik denk dat de RR wel meer in het terrein kan.
pi_149451974
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Da's best een prijsverschil ja :p Maar ik denk dat de RR wel meer in het terrein kan.
Zou kunnen maar onderschat Lexus niet ze bouwen de meest betrouwbare 4 * 4 zoals je weet ;)
pi_149452521
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:59 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Zou kunnen maar onderschat Lexus niet ze bouwen de meest betrouwbare 4 * 4 zoals je weet ;)
True! Betrouwbaar zijn ze wel, maar de RR heeft allemaal instellingen voor het terrein en kan ook wat hoger staan volgens mij.
Maar goed, mensen die die wagens kopen rijden nooit in het terrein natuurlijk ;)
pi_149452703
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

True! Betrouwbaar zijn ze wel, maar de RR heeft allemaal instellingen voor het terrein en kan ook wat hoger staan volgens mij.
Maar goed, mensen die die wagens kopen rijden nooit in het terrein natuurlijk ;)
Precies van de PC hooftstraat naar het gooi en terug is de meest voorkomende route.
pi_149453482
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:24 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Precies van de PC hooftstraat naar het gooi en terug is de meest voorkomende route.
Helaas wel! Daarom hebben wij voor de video de RR toch nog even vies gemaakt in het terrein :p
pi_149454648
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Helaas wel! Daarom hebben wij voor de video de RR toch nog even vies gemaakt in het terrein :p
^O^
pi_149566537
quote:
Als het mijn eigen interieur was zou ik ook niet gauw met m'n modderpoten er in stappen :P

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')