SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Topicreeks
- De OP -
De GTST Live-topicreeks
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Zo zag ik laatst pas dat Anna in die reclame van Scheidegger zit. Of is ze dat niet? Wel toch ?
Jammer dat we het vandaag niet aan tafel zagen bezorgenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:15 schreef Physsic het volgende:
Jahoooor.
Alsof het eten er oooit binnen 25minuten is.
Rikki staat erbij als een glimlachende Barbie, beetje saai.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:04 schreef fotostarter het volgende:
Die audities..... wat slechhhhhht
Dat ze opstandig is, ok, maar dat ze niet inziet dat Ludo het beste wilt voor Nina, is onterecht.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:21 schreef fotostarter het volgende:
Janine is begrijpelijk. Ik weet niet hoe ik zou reageren in haar geval.
heb geen flauw idee. In de spoilers vind ik nog niksquote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat ze opstandig is, ok, maar dat ze niet inziet dat Ludo het beste wilt voor Nina, is onterecht.
Jammer, want ze zou beter moeten weten.
Btw, zou Nina 1 deze dagen niet weer in beeld komen?
Ja, 3 februari zou dat gebeuren meen ik me te herinneren. Maar dat klopt dus niet, .quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat ze opstandig is, ok, maar dat ze niet inziet dat Ludo het beste wilt voor Nina, is onterecht.
Jammer, want ze zou beter moeten weten.
Btw, zou Nina 1 deze dagen niet weer in beeld komen?
Maar er is sowieso dan niets bekend óf ze nog terugkomt?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:21 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, 3 februari zou dat gebeuren meen ik me te herinneren. Maar dat klopt dus niet, .
In de uitzending van gisteren heeft Janine haar excuses aangeboden voor haar gedrag en gezegd dat ze echt wel begrijpt dat Ludo ook het beste voor hun dochter wil. Ludo helemaal blij en opgelucht.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat ze opstandig is, ok, maar dat ze niet inziet dat Ludo het beste wilt voor Nina, is onterecht.
Jammer, want ze zou beter moeten weten.
Btw, zou Nina 1 deze dagen niet weer in beeld komen?
Nou, als het de schrijvers nu nog niet duidelijk is dat er drastisch iets moet veranderen zullen ze het nooit gaan begrijpen denk ik zoquote:Guido Spek: ‘Ik val in herhaling bij GTST’
Geplaatst op Sat 07 Feb 2015 om 11:20
Guido Spek vindt, net als zijn soapmoeder Elvira Out, dat de uitdaging soms ver te zoeken is in Goede Tijden Slechte Tijden. Dat laat hij vandaag blijken in het AD. Spek speelt nu naast zijn rol in de RTL 4-soap ook in de musical Hartsvrienden. “Goede Tijden Slechte Tijden is nog steeds leerzaam en ik ga absoluut niet met tegenzin naar mijn werk, maar ik kom nu soms wel scènes tegen waarvan ik denk ‘heb ik dat niet al een keer gespeeld?’ Het is heerlijk een nieuwe rol te spelen.“
Volgens Spek hebben de theatermakers hem niet alleen om zijn bekende gezicht gevraagd. “Het zal vast zo zijn dat mensen denken ‘oh ja, ze zetten hem uit die soap daar neer in de hoop kaarten te verkopen’. Laat ze maar komen kijken, dan kunnen ze zelf oordelen.”
Na vier jaar GTST is Spek zich nog steeds niet altijd bewust van zijn bekende hoofd. Hij vergeet geregeld dat veel mensen hem van tv kennen. “Dan sta ik in de kroeg en begroet een meisje me met ‘hé Guido!’ Kennen we elkaar, denk ik dan. Maar waarvan dan?”
GTST-actrice Elvira Out klaagde gisteren ook al over haar werk bij de soap. “Wat ik vooral mis, is dat we met het personage niet de diepte in kunnen. Er is niet veel tijd om te repeteren en alles moet er bij de opnames snel op staan. Je krijgt niet de gelegenheid om je personage uit te diepen“, zei ze.
Amen!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:12 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het probleem nu? De verhaallijnen gaan nergens heen, waardoor de personages zich daarin slecht bewegen en houterig blijven.
De verhaallijn met Nick had wederom geen einde. Het stopte. Geen spanning, geen actie of reactie: verhaal afgekapt. Onlogisch: waarom moest Veltman dood, voordat hij nog amper wat gedaan had? Ludo zou toch opgesloten worden wegens witwaspraktijken? Vervolgens is het Nick, maar zijn rol was over meteen toen Lucas vrij was. Kijkers moeten het letterlijk doen met een goedmakertje als einde. Ja, het is Nick, maar hij heeft niks toegevoegd. Alles is van tafel geveegd: volgende.
Ze zijn nu vastgelopen op sommige personages, waardoor je bespottelijke en oninteressante situaties krijgt. Ludo en Janine lopen maar te miepen over Nina om tijd te vullen, totdat Marly/Nina terug is. Deryl had een goede schurkenrol kunnen zijn, maar nee: verhaal afgekapt. Deryl naar Japan om plaats te maken voor een verhaallijn voor Aysen. Daar gaan je mogelijkheden. Moet fijn zijn, politie zijn. Zo behandel je moord en vervolgens diefstal of ben je even voor de gein verkeerspolitie. Afwisselende baan mét mogelijkheden. Zo zie je je buren, vrienden en bekenden weer eens. Verdachte figuren. Of ze dan ook blij zijn jou te zien, tja... Iemand?
Wie heeft niks? Wiet? OK, Wiet is ineens bi. Geen reden of opbouw nodig. Wie heeft niks? Noud? OK, met Sasha. Geen reden of opbouw nodig. Aan Sasha zit ook geen enkele smaak of geur. Tot nu toe een zeer zwak personage. Aysen heeft niemand. Zadel maar op met Sjoerd. Geen reden of persoonlijkheid nodig.
Over Aysen gesproken: zij is weer vreselijk irritant. Altijd persoonlijk betrokken, altijd eigen belang eerst. Aysen is politie. Dat is alles. Het bureau van Aysen is het politiebureau van Meerdijk. Ook in functie als ze vrij is. Kan ze nog even huisgenoten ondervragen. Haar scenes met Sjoerd in de cel vorige week waren zo tenenkrommend en ongeloofwaardig. Ze heeft geen familie meer, geen vrienden, geen achtergrond en geen karakterbouw. Ze loopt maar een beetje door het decor, beetje stomme vragen stellen en mensen lastigvallen. Personage mislukt.
Indien de schrijvers besluiten Anton alsnog vreemd te laten gaan, stop ik ook met kijken. Het gedrag van Bianca is ook niet om aan te zien deze laatste weken. Er zijn momenteel heel weinig personages die iets doen. De schrijvers kunnen geen verhaallijn van A tot Z afronden. Ze doen A tot F en daarna vervalt het. Een fatsoenlijk einde schijnt extreem moeilijk te zijn voor ze. Bijna iedereen heeft een verhaallijn, maar het is te suf voor woorden of het gaat toch nergens heen...
Zouden die schrijvers nog plezier hebben in hun werk? Het is niet te merken...
niks aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:12 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het probleem nu? De verhaallijnen gaan nergens heen, waardoor de personages zich daarin slecht bewegen en houterig blijven.
De verhaallijn met Nick had wederom geen einde. Het stopte. Geen spanning, geen actie of reactie: verhaal afgekapt. Onlogisch: waarom moest Veltman dood, voordat hij nog amper wat gedaan had? Ludo zou toch opgesloten worden wegens witwaspraktijken? Vervolgens is het Nick, maar zijn rol was over meteen toen Lucas vrij was. Kijkers moeten het letterlijk doen met een goedmakertje als einde. Ja, het is Nick, maar hij heeft niks toegevoegd. Alles is van tafel geveegd: volgende.
Ze zijn nu vastgelopen op sommige personages, waardoor je bespottelijke en oninteressante situaties krijgt. Ludo en Janine lopen maar te miepen over Nina om tijd te vullen, totdat Marly/Nina terug is. Deryl had een goede schurkenrol kunnen zijn, maar nee: verhaal afgekapt. Deryl naar Japan om plaats te maken voor een verhaallijn voor Aysen. Daar gaan je mogelijkheden. Moet fijn zijn, politie zijn. Zo behandel je moord en vervolgens diefstal of ben je even voor de gein verkeerspolitie. Afwisselende baan mét mogelijkheden. Zo zie je je buren, vrienden en bekenden weer eens. Verdachte figuren. Of ze dan ook blij zijn jou te zien, tja... Iemand?
Wie heeft niks? Wiet? OK, Wiet is ineens bi. Geen reden of opbouw nodig. Wie heeft niks? Noud? OK, met Sasha. Geen reden of opbouw nodig. Aan Sasha zit ook geen enkele smaak of geur. Tot nu toe een zeer zwak personage. Aysen heeft niemand. Zadel maar op met Sjoerd. Geen reden of persoonlijkheid nodig.
Over Aysen gesproken: zij is weer vreselijk irritant. Altijd persoonlijk betrokken, altijd eigen belang eerst. Aysen is politie. Dat is alles. Het bureau van Aysen is het politiebureau van Meerdijk. Ook in functie als ze vrij is. Kan ze nog even huisgenoten ondervragen. Haar scenes met Sjoerd in de cel vorige week waren zo tenenkrommend en ongeloofwaardig. Ze heeft geen familie meer, geen vrienden, geen achtergrond en geen karakterbouw. Ze loopt maar een beetje door het decor, beetje stomme vragen stellen en mensen lastigvallen. Personage mislukt.
Indien de schrijvers besluiten Anton alsnog vreemd te laten gaan, stop ik ook met kijken. Het gedrag van Bianca is ook niet om aan te zien deze laatste weken. Er zijn momenteel heel weinig personages die iets doen. De schrijvers kunnen geen verhaallijn van A tot Z afronden. Ze doen A tot F en daarna vervalt het. Een fatsoenlijk einde schijnt extreem moeilijk te zijn voor ze. Bijna iedereen heeft een verhaallijn, maar het is te suf voor woorden of het gaat toch nergens heen...
Zouden die schrijvers nog plezier hebben in hun werk? Het is niet te merken...
quote:Op zondag 8 februari 2015 15:26 schreef Frey het volgende:
[ afbeelding ]
Rogier Proper stelt voor de scène met de autobom nogmaals op te nemen, maar deze keer met het huidige schrijversteam in de wagen.
quote:Op zondag 8 februari 2015 15:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rogier Proper stelt de nodige voorbereidingen te hebben getroffen. "En dit keer loopt het niet met zo'n sullige sisser af! Het zal het huidige schrijversteam nog aardig heet onder de voeten worden, dat kan ik verzekeren!"
Haha, inderdaadquote:Op zondag 8 februari 2015 15:54 schreef Frey het volgende:
Die vrouw op de achtergrond is het er ook duidelijk mee eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjiek is het misschien niet, maar sommige mensen houden zich soms doof voor bepaalde interne kritieken totdat ze in de openbaarheid worden gebracht. Ik ben deels met je eens dat een soap lopende band werk is en simpeler dan film en zeker dan theater. Maar zelfs bij deze soap waren de verhaallijnen ooit gedetailleerder (soms verspreid over meerdere jaren met diverse subplots) en de personages minder vlak, terwijl het budget lager was en de ervaring minder. Nu gaat het als degene hieronder beschrijft alleen over wie er met wie gaat.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 12:56 schreef AnnaNiem het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat die acteurs zo klagen. Soap is het productiewerk binnen de acteerbranche. Niets hoogdravend, maar gewoon meters maken. De producent geeft ook nog ruimte voor klussen er naast. Wil je dat niet (meer) dan ga je wat anders doen, maar om zo je werkgever in het openbaar te beklagen, is niet sjiek. Die soap heeft wel voor naamsbekendheid en salaris gezorgd. Want hoeveel hebben er een glanzende carrière na GTST? Meer niet als wel....
Eens met wat je zegt, het echte probleem is dat de makers ontdekt hebben dat ze met deze formule die je treffend beschrijft de soap draaiende kunnen houden inzake kijkcijfers. Uitgediepte personages, uitgewerkte verhaallijnen en een minder kleinschalige GTST wereld kosten hun simpelweg teveel moeite en zo lukt het ze ook.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:12 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het probleem nu? De verhaallijnen ,,,,,,,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |