abonnement Unibet Coolblue
pi_149383029
quote:
De Rotterdamse kroegbaas Jos Hoebe begrijpt er niks van. Vorige week moest hij zijn platenspeler uitzetten in zijn café Leuk. Volgens een handhaver van de gemeente vallen lp's onder live muziek. En live muziek is zonder aanvraag verboden. Hoebe: ,,Wat een bullshit.''
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)raaien-mag-wel.dhtml

Gelukkig heeft de overheid echt het beste met de mensen voor, dat u het weet!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149383049
Is het al 1 april?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_149383060
:')
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:30:23 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149383082
Ik snap waar de verwarring vandaan komt. Ze denken dat ie aan het tiëstoën is.

Als je je handen in de lucht houdt als een popiejopie tijdens het plaatje draaien ben je een live band, als je ze netjes langs je zij houdt dan ben je gewoon een lul met een platenspeler.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_149383094
Die gast spoort idd echt niet, aangeven bij de gemeente en ontslag eisen als horecabond.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149383138
WTF!?!
wat een onzin, laat die man lekker plaatjes draaien
pi_149383365
Ik zou hem gewoon toelachen en vriendelijk wegsturen :')
pi_149383393
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:41 schreef DrNick het volgende:
Ik zou hem gewoon toelachen en vriendelijk wegsturen :')
Ik ben niet per se voor eigenrichting, maar in dit geval zou ik het 100% snappen als je zo'n droeftoeter er hard uittrapt idd :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149383400
The fuck..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149383481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ben niet per se voor eigenrichting, maar in dit geval zou ik het 100% snappen als je zo'n droeftoeter er hard uittrapt idd :').
Dan krijg je helemaal zo'n beeld over jezelf dat je niet mee wil werken.

Nee, je kunt beter vriendelijk blijven en het gesprek opnemen. Van te voren aangeven dat je dat doet, en als hij vervolgens met absurde maatregelen komt, is dat makkelijk te ontkrachten.

Maar ik zou het zo snappen dat iemand hem aan zijn kraag de kroeg uit wil gooien..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149383482
In Rotterdam gaat alles zo goed dat dit hun grootste probleem is :')
Hier staat niets.
pi_149383502
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan krijg je helemaal zo'n beeld over jezelf dat je niet mee wil werken.

Nee, je kunt beter vriendelijk blijven en het gesprek opnemen. Van te voren aangeven dat je dat doet, en als hij vervolgens met absurde maatregelen komt, is dat makkelijk te ontkrachten.

Maar ik zou het zo snappen dat iemand hem aan zijn kraag de kroeg uit wil gooien..
Tuurlijk, daarom zeg ik ook, niet per se ;).

Maar ik zou er echt begrip voor hebben idd, de horeca heeft al een miljoen regels en dan ook dit nog :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:54:08 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149383743
Dat er nu maar heel snel iemand van de gemeente op z'n knietjes met een bos bloemen naar dat café gaat...
pi_149383813
Het lijkt er steeds meer op dat dit soort baantjes (controleurtje spelen) eigenlijk niet meer dan veredelde Melkert-banen zijn, uitgevoerd door individuën die vroeger op school heel hard gepest zijn.

Heel het land is zodanig kapotgeregulierd dat elke vorm van vermaak zo snel mogelijk verboden dient te worden.

Nu ben ik zelf al geen caféganger maar dit soort acties kan ik echt niet begrijpen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_149383891
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het lijkt er steeds meer op dat dit soort baantjes (controleurtje spelen) eigenlijk niet meer dan veredelde Melkert-banen zijn, uitgevoerd door individuën die vroeger op school heel hard gepest zijn.

Heel het land is zodanig kapotgeregulierd dat elke vorm van vermaak zo snel mogelijk verboden dient te worden.

Nu ben ik zelf al geen caféganger maar dit soort acties kan ik echt niet begrijpen.
PvdA gok ik. Die hebben in Amsterdam ook zo'n horeca-pest-beleid, geen TV met het WK, niet staan op het terras (stel je voor) opgesteld. Kansloze rukkers die omdat ze zelf geen plezier in het leven hebben alleen leven om anderen hun plezier te vergallen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:01:13 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149383942
Er mist een vrij essentieel deel van het bericht:
quote:
Gemeentewoordvoerder Sharon Buys: ,,De controleur constateerde dat de muziek harder was dan achtergrondmuziek. Dat betekent dat je geen gewoon gesprek kunt voeren. Bij de eigenaar is aangegeven dat er met zijn vergunning niet meer dan achtergrondmuziek mag zijn, of het nu om livemuziek of een lp-speler gaat, maakt dan niet uit."
De taak van de inspecteur is om uit te vogelen of de vergunningsvoorwaarden worden nageleefd, niet om een persoonlijk oordeel te vellen van wat wel en niet mag. Een uitzondering maken leidt tot rechtsonzekerheid. Het zou de facto betekenen dat andere café's zich ook niet meer aan hun vergunningsverplichtingen hoeven te houden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_149383961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:01 schreef Ryon het volgende:
Er mist een vrij essentieel deel van het bericht:

[..]

De taak van de inspecteur is om uit te vogelen of de vergunningsvoorwaarden worden nageleefd, niet om een persoonlijk oordeel te vellen van wat wel en niet mag. Een uitzondering maken leidt tot rechtsonzekerheid. Het zou de facto betekenen dat andere café's zich ook niet meer aan hun vergunningsverplichtingen hoeven te houden.
Ah, dan is het niet verkeerd opzich.
pi_149383992
quote:
Achtergrondmuziek
Gemeentewoordvoerder Sharon Buys: ,,De controleur constateerde dat de muziek harder was dan achtergrondmuziek. Dat betekent dat je geen gewoon gesprek kunt voeren. Bij de eigenaar is aangegeven dat er met zijn vergunning niet meer dan achtergrondmuziek mag zijn, of het nu om livemuziek of een lp-speler gaat, maakt dan niet uit."
De cafebaas gaat dus DJ-en met bijbehorend volume terwijl hij slechts een vergunning heeft voor een cafe met minder geluidsproductie. Dat zou best wel eens wat te maken kunnen hebben met de buren en hun nachtrust. Dan verdraait hij het alsof het om de platenspeler gaat en niet om het volume, het AD maakt er een tendentieus artikeltje van, en menig fokker reageert als een trekpop.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:13:12 #19
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_149384231
Welke dag tijdstip en hoe hard stond dat gebeuren dan wel niet als je niet meer normaal kunt spreken met elkaar?

"Bij de eigenaar is aangegeven dat er met zijn vergunning niet meer dan achtergrondmuziek mag zijn, of het nu om livemuziek of een lp-speler gaat, maakt dan niet uit."

Dus niet alleen bij een platenspeler had de muziek uitgezet moeten worden.
pi_149384338
Iemand die denkt dat het draaien van een LP onder live-muziek valt, is dringend toe aan een bezoekje aan de psychiater.
pi_149384489
Had die controleur dan een dB meter bij zich of was die maar wat aan het trollen. achtergrondmuziek is een breed begrip .
There is only one religion
pi_149384536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

PvdA gok ik. Die hebben in Amsterdam ook zo'n horeca-pest-beleid, geen TV met het WK, niet staan op het terras (stel je voor) opgesteld. Kansloze rukkers die omdat ze zelf geen plezier in het leven hebben alleen leven om anderen hun plezier te vergallen.
Ik vind dat je best wat rekening mag houden met de bewoners die bewust boven horeca zijn gaan wonen en daardoor een lage prijs voor hun woning hoefden te betalen. Oh wacht...
pi_149384591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:13 schreef DeLepelaar het volgende:
"Bij de eigenaar is aangegeven dat er met zijn vergunning niet meer dan achtergrondmuziek mag zijn, of het nu om livemuziek of een lp-speler gaat, maakt dan niet uit."

Dus niet alleen bij een platenspeler had de muziek uitgezet moeten worden.
Derhalve misleidende OP, ik eis een edit van de mods.
  donderdag 5 februari 2015 @ 12:34:34 #24
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_149384804
Tja, waarschijnlijk is zo'n ambtenaar ook niet blij met zijn werk dus dan ook anderen maar zieken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_149384849
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:26 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Derhalve misleidende OP, ik eis een edit van de mods.
Nee misleiding van de controlleur, die had moeten stellen: Uw muziek staat te hard, ik vermoed dat de platenspeler niet aangesloten is op de begrenzer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149385438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)raaien-mag-wel.dhtml

Gelukkig heeft de overheid echt het beste met de mensen voor, dat u het weet!
De gemeente had gelijk
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:14:58 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149387509
Haha Rotterdam. Beste stad ter wereld of zo toch? _O- _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149396632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De cafebaas gaat dus DJ-en met bijbehorend volume terwijl hij slechts een vergunning heeft voor een cafe met minder geluidsproductie. Dat zou best wel eens wat te maken kunnen hebben met de buren en hun nachtrust. Dan verdraait hij het alsof het om de platenspeler gaat en niet om het volume, het AD maakt er een tendentieus artikeltje van, en menig fokker reageert als een trekpop.
Tja, sommige fokkers gaan er van uit dat de journalisten nog een heel klein beetje normaal hun werk doen. :?

[ Bericht 51% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-02-2015 19:28:17 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149397335
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee misleiding van de controlleur, die had moeten stellen: Uw muziek staat te hard, ik vermoed dat de platenspeler niet aangesloten is op de begrenzer.
Ik was laatst in een kroeg waar een bandje speelde, dat volume was ook absurd hard. Volgens mensen die daar vaker komen had ik pech en is het normaal niet zo luid. Waarom? :?
Herrie => minder horen => meer herrie => minder horen => meer herrie
Het is zo onbeschrijfelijk achterlijk dom.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:31:19 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149397538
Regels om de regels O+
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149399267
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik was laatst in een kroeg waar een bandje speelde, dat volume was ook absurd hard. Volgens mensen die daar vaker komen had ik pech en is het normaal niet zo luid. Waarom? :?
Herrie => minder horen => meer herrie => minder horen => meer herrie
Het is zo onbeschrijfelijk achterlijk dom.
Helemaal mee eens, ik mijd dit soort zaken tegenwoordig, moet zogenaamd gezellig zijn, maar ik vind wel fijn als ik gewoon iemand kan verstaan zonder dat hij moet schreeuwen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149401240
quote:
De Rotterdamse kroegbaas Jos Hoebe begrijpt er niks van. Vorige week moest hij zijn platenspeler uitzetten in zijn café Leuk. Volgens een handhaver van de gemeente vallen lp's onder live muziek. En live muziek is zonder aanvraag verboden. Hoebe: ,,Wat een bullshit.''
Ik denk dat dit de essentie van het probleem is.
.
pi_149403032
Indien het inderdaad zo is dat de gemeente dit als smoes gebruikte om gemakkelijker het daadwerkelijke probleem - pokkeherrie voor de mensen die daar in de buurt wonen - aan te pakken dan vind ik het nogal slap. Gewoon de geluidsintensiteit meten en een boete daarvoor geven en desnoods bij hardleersheid de tent sluiten. Als dat de reden zou zijn!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149409204
De wetgeving en de handhaving daaromtrent is behoorlijk ingewikkeld, het is absoluut geen kwestie van een meter aansluiten en de db(a) uitlezen omdat het gaat om de waarden aan de buitenmuren van belanghebbenden. Als je buiten gaat meten dan heb je haast per definitie met verstoringen te maken dus al met al een uitdagende job. Begrenzers zijn in de wet aangemerkt als uitzonderingsoplossing.

Geluidsmetingen bij cafés door controleurs wordt vaak bemoeilijkt door de cafébazen, heel vaak moeten politie mee om te ondersteunen. Ik denk dat hij wat boter op zijn hoofd heeft.
pi_149411333
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:17 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand die denkt dat het draaien van een LP onder live-muziek valt, is dringend toe aan een bezoekje aan de psychiater.
Iemand die de feiten niet kent en daardoor eigenlijk dagelijks volstrekt ten onrechte aan het zeiken is ook...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149411342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De cafebaas gaat dus DJ-en met bijbehorend volume terwijl hij slechts een vergunning heeft voor een cafe met minder geluidsproductie. Dat zou best wel eens wat te maken kunnen hebben met de buren en hun nachtrust. Dan verdraait hij het alsof het om de platenspeler gaat en niet om het volume, het AD maakt er een tendentieus artikeltje van, en menig fokker reageert als een trekpop.
Precies.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149411358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, sommige fokkers gaan er van uit dat de journalisten nog een heel klein beetje normaal hun werk doen. :?
Dat is wel heel naïef...

(Overigens is het probleem in dezen dat TS niet het hele bericht uit het AD heeft gepost)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149411425
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:41 schreef DrNick het volgende:
Ik zou hem gewoon toelachen en vriendelijk wegsturen :')
En een LP door zijn keel duwen als souvenir.
pi_149412016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, sommige fokkers gaan er van uit dat de journalisten nog een heel klein beetje normaal hun werk doen. :?
Deze keer is er wel aan wederhoor gedaan, en dat staat ook gewoon in het artikel geciteerd. Dit is het subforum nieuws, niet het subforum krantenkop voor mensen wiens aandacht na een dertigtal vette lettertekens verslapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')