abonnement Unibet Coolblue
pi_149378002
Het is een beetje een linkdump maar wel een erge leuke om te bekijken als je 40+ bent dan zul je het meeste wel herkennen hiervan ik zelf tot wel 95% van den producten/spullen:

http://www.upcoming.nl/ca(...)28-1&src=dumpert_top
blablablabla
  donderdag 5 februari 2015 @ 03:33:50 #2
224960 highender
Travellin' Light
  donderdag 5 februari 2015 @ 03:54:18 #3
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_149378116
Veel wel, die onderzetters heb ik nog steeds (maar alleen in de kasten waar de pannen staan).

Ik kijk doorgaans niet met nostalgie terug, betreffende die spullen. De huidige technologie heeft ons veel goeds gebracht. De meeste dingen die intussen verdwenen zijn (God zij dank)... mis ik hooguit, omdat ik zo nu en dan wel weer eens wat jonger zou willen zijn.

Maar als ik een ding mis bij de jeugd... dan is het wel samen buiten zijn, gewoon in elkaars gezelschap, zonder dat er een mobiele telefoon tussenkomt.
Gewoon lekker een paar uurtjes per vrije warme dag met wat vrienden en vriendinnen bijeenkomen op het lokale strandje. Het idee dat er even geen tijd bestaat tot je honger krijgt.
Het (soms) lauwe bier, of beter nog een rode wijn op kamertemperatuur... verliefd zijn of verliefd worden... en weten dat je amper gestoord wordt door de buitenwereld.

Dat is wat ik vooral zal onthouden aan de jaren '80 en '90 !
En ja, dat niet iedereen bereikbaar was om af te spreken, dat was soms wel jammer... maar wat was het een verademing tegenover nu!

Tegenwoordig zie ik zelden meer jongeren op het lokale strandje... alleen nog wel eens moeders en hun kleine kinderen. Wat zonde voor de jeugd van nu... denk ik dan wel eens.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_149379572
40+ ? ben 28 en ken al die producten.
pi_149380870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:06 schreef Diemux het volgende:
40+ ? ben 28 en ken al die producten.
ik ken de meeste en ik ben < 20. ;)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_149383695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:00 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik zal even wat bij lichten.

[ afbeelding ]

Dit hing boven je bed.
Nou niet boven het mijne :P , maar wel zoiets, iets ronder en wit boven het bed van mijn ouders,
hier was mijn jongste broertje geboren en ik zit er naast daar is het lampje nog een beetje
te zien...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms zat er in één gezin een hele generatie tussen de jongste en de oudste telg, hier met al mijn
zussen om mijn broertje heen en dan waren er nog twee oudere broers die waren zeker niet thuis
of ze waren even gevlucht

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het héle topic doorgespit net, ik herken gewoon álles, van wie weet ik dan niet meer precies, maar
wat ik nog miste was de koektrommel van mijn moeder O+



Later kreeg ze een nieuwe voor haar verjaardag ofzo en die was stom, waar deze is gebleven weet
ik niet meer, maar ik heb ze wel eens zien staan in de kringloopwinkel.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:09 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

ik ken de meeste en ik ben < 20. ;)
Dan ken je het misschien van je Oma :Y
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2015 @ 11:56:45 #7
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149383812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou niet boven het mijne :P , maar wel zoiets, iets ronder en wit boven het bed van mijn ouders,
hier was mijn jongste broertje geboren en ik zit er naast daar is het lampje nog een beetje
te zien...

[ afbeelding ]

Soms zat er in één gezin een hele generatie tussen de jongste en de oudste telg, hier met al mijn
zussen om mijn broertje heen en dan waren er nog twee oudere broers die waren zeker niet thuis
of ze waren even gevlucht

[ afbeelding ]

het héle topic doorgespit net, ik herken gewoon álles, van wie weet ik dan niet meer precies, maar
wat ik nog miste was de koektrommel van mijn moeder O+

[ afbeelding ]

Later kreeg ze een nieuwe voor haar verjaardag ofzo en die was stom, waar deze is gebleven weet
ik niet meer, maar ik heb ze wel eens zien staan in de kringloopwinkel.

[..]

Dan ken je het misschien van je Oma :Y
Ik had echt precies die oranje die ik vannacht postte, goedemorgen overigens, ik ben al hard aan het huishouden, heb even pauze nu.
Jij bent die met dat brilletje natuurlijk dat zie je zo.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149383925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:56 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik had echt precies die oranje die ik vannacht postte, goedemorgen overigens, ik ben al hard aan het huishouden, heb even pauze nu.
Jij bent die met dat brilletje natuurlijk dat zie je zo.
Nee dooie ik ben die kleinste op de eerste foto en op die andere zit
ik ergens rechtsonder bij een zus op schoot :+ ik was de jongste van de dochters.

Ik heb al een beetje huishouden gedaan en ga zo de deur uit :o
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2015 @ 12:02:41 #9
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149383966
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee dooie ik ben die kleinste op de eerste foto en op die andere zit
ik ergens rechtsonder bij een zus op schoot :+ ik was de jongste van de dochters.

Ik heb al een beetje huishouden gedaan en ga zo de deur uit :o
Ik had dat hele broertje niet eens gezien.
Ow nee, dat ben jij dus.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149384334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee dooie ik ben die kleinste op de eerste foto en op die andere zit

_O-
pi_149385195
Hadden jullie ook deze beschuitbus:

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149385233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:51 schreef drakin het volgende:
Hadden jullie ook deze beschuitbus:

[ afbeelding ]
Wij hadden een beschuitbus van de Fabeltjeskrant. Sterker nog. Die heb ik nog steeds! :Y
pi_149385279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:51 schreef drakin het volgende:
Hadden jullie ook deze beschuitbus:

[ afbeelding ]
Deze hadden wij



En ik gebruik 'm nog steeds O+
pi_149385303
Zijn jullie nu een kloon van elkaar?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149385359
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:53 schreef Kingstown het volgende:

Wij hadden een beschuitbus van de Fabeltjeskrant. Sterker nog. Die heb ik nog steeds! :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:55 schreef Eska het volgende:

Deze hadden wij

[ afbeelding ]

En ik gebruik 'm nog steeds O+
^)
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:57 schreef drakin het volgende:
Zijn jullie nu een kloon van elkaar?
_O- Gewoon de perfecte match.
pi_149385530
Ik was een beetje traag met posten :+
(ben een beetje te versnipperd aan het FOK!en. :P )
pi_149385684
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:05 schreef Eska het volgende:
Ik was een beetje traag met posten :+
(ben een beetje te versnipperd aan het FOK!en. :P )
Ik doe een poging wat huiswerk te maken tussendoor.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149385861
Ik heb geen idee welke beschuitbus wij hadden, (ik gok een oranje Brabantia, aangezien we daar ook het blik voor de ontbijtkoek en de broodtrommel van hadden)ik weet alleen dat mijn vader er nu zeker 40 heeft staan, waar ik tzt wel een paar fraaie exemplaren tussenuit zal vissen.
pi_149385863
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:57 schreef drakin het volgende:
Zijn jullie nu een kloon van elkaar?
_O-
pi_149386611
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb geen idee welke beschuitbus wij hadden, (ik gok een oranje Brabantia, aangezien we daar ook het blik voor de ontbijtkoek en de broodtrommel van hadden)ik weet alleen dat mijn vader er nu zeker 40 heeft staan, waar ik tzt wel een paar fraaie exemplaren tussenuit zal vissen.
Deze?

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149386657
Ook dit soort dingen had je in die kleuren

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:49:29 #22
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149386719
Wij hadden die linker..

Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_149387019
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:52 schreef FANN het volgende:

het héle topic doorgespit net, ik herken gewoon álles, van wie weet ik dan niet meer precies, maar
wat ik nog miste was de koektrommel van mijn moeder O+



Later kreeg ze een nieuwe voor haar verjaardag ofzo en die was stom, waar deze is gebleven weet
ik niet meer, maar ik heb ze wel eens zien staan in de kringloopwinkel.

Ah, en heb jij dan ook dat je bij het zien van die koektrommel de koekjes van toen bijna kunt ruiken? :D

Wij hadden meerdere (koek)trommels in gebruik.
Eén daarvan was deze

Zaten vaak bicuitjes in die naar vanille ruiken/smaken. En ik vind vanille-aroma smerig. Dus die trommel hoefde ik dan weer niet mee. :+
pi_149387025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:47 schreef drakin het volgende:
Ook dit soort dingen had je in die kleuren

[ afbeelding ]
emsa O+
Ik heb deze gieter

En van Brabantia hadden we de Dianaserie, die heb ik nu ook, net als deze voor de rijstwafels

pi_149387098
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:59 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

emsa O+
Ik heb deze gieter
[ afbeelding ]
En van Brabantia hadden we de Dianaserie, die heb ik nu ook, net als deze voor de rijstwafels

[ afbeelding ]
Ik kwam idd ook zo'n soort gieter tegen op zoek naar beschuitbussen. En nu zijn ze uiteraard weer te koop voor hoofdprijzen, of valt dat nog mee?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149387187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:01 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik kwam idd ook zo'n soort gieter tegen op zoek naar beschuitbussen. En nu zijn ze uiteraard weer te koop voor hoofdprijzen, of valt dat nog mee?
ik heb er op een rommelmarkt van een kerk 50 cent voor betaald, hij lag tussen speelgoed en zandbakvormpjes, maar in principe vragen ze voor Emsa ook de hoofdprijs.
pi_149387281
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:59 schreef Eska het volgende:
Wij hadden meerdere (koek)trommels in gebruik.
Eén daarvan was deze
[ afbeelding ]
Zaten vaak bicuitjes in die naar vanille ruiken/smaken. En ik vind vanille-aroma smerig. Dus die trommel hoefde ik dan weer niet mee. :+
Die gele heb ik nog steeds O+
pi_149387395
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:08 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Die gele heb ik nog steeds O+
Ja, is best een bekende hè. Staan ook nog regelmatig in kringloopwinkels, zag ik. :Y

Maar dit blikje vond ik zelf wel mooier (kan jammer genoeg geen groter plaatje vinden)

Helaas heb ik geen idee waar die gebleven is....
pi_149387408
Pic van de beschuitbus gemaakt. Ruim 45 jaar oud, dus er zitten wat vlekjes op. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149387480
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:12 schreef Kingstown het volgende:
Pic van de beschuitbus gemaakt. Ruim 45 jaar oud, dus er zitten wat vlekjes op. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D O+
pi_149387724
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:12 schreef Kingstown het volgende:
Pic van de beschuitbus gemaakt. Ruim 45 jaar oud, dus er zitten wat vlekjes op. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige van die vlekjes zijn wel schoon te krijgen, maar zolang het aan de binnenkant niet zo erg is kan het wel.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149387733
quote:
17s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:14 schreef Eska het volgende:

[..]

:D O+
Nou de jouwe nog
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149387890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:21 schreef drakin het volgende:
Sommige van die vlekjes zijn wel schoon te krijgen, maar zolang het aan de binnenkant niet zo erg is kan het wel.
Het is wel goed zo. De beschuit gaat er met rol en al in, dus laat het er maar uitzien als een bus die geleefd heeft.
pi_149388025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is wel goed zo. De beschuit gaat er met rol en al in, dus laat het er maar uitzien als een bus die geleefd heeft.
geleefd? Is ie nu dood dan :{
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149388538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:21 schreef drakin het volgende:

[..]

Nou de jouwe nog
Ik was er al druk mee bezig. :P Maar de upload-dinges die ik altijd gebruik wil niet meewerken....
pi_149388620
quote:
11s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:50 schreef Eska het volgende:

[..]

Ik was er al druk mee bezig. :P Maar de upload-dinges die ik altijd gebruik wil niet meewerken....
En die is nog niet eens 40 plus _O-
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149388709
quote:
11s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:50 schreef Eska het volgende:
Ik was er al druk mee bezig. :P Maar de upload-dinges die ik altijd gebruik wil niet meewerken....
Imgur werkte niet op jouw notebook toch? Vind ik zelf de prettigste uploadsite. :Y
pi_149388816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:53 schreef drakin het volgende:

[..]

En die is nog niet eens 40 plus _O-
Leeftijd zegt niet alles. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Imgur werkte niet op jouw notebook toch? Vind ik zelf de prettigste uploadsite. :Y
Netbookje hè, niet notebook. :7
En geen idee eigenlijk, die heb ik nog nooit gebruikt. En dan is het voor mij dus per definitie spannend. :+

Oh wacht, dat is diezelfde site als van die gif-dingen hè. Hm....
Ik kijk er straks nog wel een keer naar. Heb er nu eigenlijk heel geen tijd voor. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Eska op 05-02-2015 15:27:00 ]
pi_149389997
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:59 schreef Doedezemaar het volgende:

En van Brabantia hadden we de Dianaserie, die heb ik nu ook, net als deze voor de rijstwafels

[ afbeelding ]
Die hebben wij vroeger ook gehad :P
pi_149391701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:52 schreef FANN het volgende:
Dan ken je het misschien van je Oma
Dat lijkt mij stug.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_149392093
Volgens mij is het gelukt :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet exact dezelfde als die van Kingstown, net weer wat andere dieren uit het dierenbos. Maar dat maakt de match misschien zelfs wel nog mooier. :7
pi_149392575
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:41 schreef Eska het volgende:
Volgens mij is het gelukt :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet exact dezelfde als die van Kingstown, net weer wat andere dieren uit het dierenbos. Maar dat maakt de match misschien zelfs wel nog mooier. :7
O+

Jij hebt stoffel erop staan. Ik idd niet. En jouw bus is veel schoner dan de mijne. :o
pi_149395287
Weer een product waar ik in geen tijden aan gedacht had.

Volgens mij vroegen heel populair.
Leuk al die fabeltjeskrant beschuitbussen.
pi_149395677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:31 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Leuk al die fabeltjeskrant beschuitbussen.
Wat ik me kan herinneren stond Meneer de Uil op elke bus en de rest van de dieren was random.
Leuk idd om wat andere varianten te zien. :Y
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:51:37 #45
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149395918
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:31 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Weer een product waar ik in geen tijden aan gedacht had.
[ afbeelding ]
Volgens mij vroegen heel populair.

Volgens mij zijn die nog steeds of weer razend populair
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2015 @ 19:35:35 #46
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149397709
Thee, koffie en suiker.

"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:06:23 #47
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149398759
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:35 schreef Mo_Muffin het volgende:
Thee, koffie en suiker.

[ afbeelding ]
Ook nog als zodaing in gebruik?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_149399078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:35 schreef Mo_Muffin het volgende:
Thee, koffie en suiker.

[ afbeelding ]
Die heb ik nog steeds
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149399095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

O+

Jij hebt stoffel erop staan. Ik idd niet. En jouw bus is veel schoner dan de mijne. :o
Op de de mijne ook wel wat vlekken en vergeling hoor, maar met mijn foto-skills gewoon niet zo zichtbaar. :+
pi_149399148
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:35 schreef Mo_Muffin het volgende:
Thee, koffie en suiker.

[ afbeelding ]
Mooi, met al die butsen er in. :D O+
pi_149399157
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:16 schreef Eska het volgende:
Op de de mijne ook wel wat vlekken en vergeling hoor, maar met mijn foto-skills gewoon niet zo zichtbaar. :+
Dan is het goed. Ik dacht dat je eerst de bus een uur aan het schoonmaken was geweest voordat je de foto maakte. :7
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2015 @ 20:19:36 #52
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149399172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:06 schreef chufi het volgende:

[..]

Ook nog als zodaing in gebruik?
Ja wat denk je, dat spul moet toch ergens in.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2015 @ 20:20:34 #53
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149399201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:18 schreef Eska het volgende:

[..]

Mooi, met al die butsen er in. :D O+
Jij hebt er ten minste verstand van, wat meen je hoe oud die zijn... :Y
Dat is wat men noemt authentiek, geen nep dus.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149399231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dan is het goed. Ik dacht dat je eerst de bus een uur aan het schoonmaken was geweest voordat je de foto maakte. :7
Neh.... :P
pi_149400471
Een samenstelling uit 2 producten: beschuit en muisjes.

Jullie met je beschuitbussen ook :)
Ik heb zelf in geen 30 jaar beschuit gegeten.
pi_149405044
Een (boeken)kast werd nog gewoon gemaakt van een paar planken en een paar van deze


Eerste jaren dat ik op mezelf woonde deed ik dat ook nog wel trouwens. :+
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:35:07 #57
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149410353
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:20 schreef Eska het volgende:
Een (boeken)kast werd nog gewoon gemaakt van een paar planken en een paar van deze
[ afbeelding ]

Eerste jaren dat ik op mezelf woonde deed ik dat ook nog wel trouwens. :+
Herkenbaar, zelf nooit gebruikt
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_149410717
Joris Driepinter en de schoolmelk moesten ons de melkplas laten opdrinken.


De schoolmelk ken ik eigenlijk vooral uit van die piramide-vormige kartonnen pakjes, maar daar kon ik geen plaatje van vinden.
pi_149411112
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 06:05 schreef Eska het volgende:
Joris Driepinter en de schoolmelk moesten ons de melkplas laten opdrinken.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

De schoolmelk ken ik eigenlijk vooral uit van die piramide-vormige kartonnen pakjes, maar daar kon ik geen plaatje van vinden.
Het enige wat ik mezelf van schoolmelk kan herinneren is dat de melk warm was (men zette de kartonnetjes eerst op een kachel zodat de melk niet te koud was voor de tere kindermondjes :')), sinds dat jaar ook nooit geen schoolmelk meer gedronken. Warme melk, gadverdamme.
pi_149415453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 06:05 schreef Eska het volgende:
Joris Driepinter en de schoolmelk moesten ons de melkplas laten opdrinken.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

De schoolmelk ken ik eigenlijk vooral uit van die piramide-vormige kartonnen pakjes, maar daar kon ik geen plaatje van vinden.
Ja wij hadden ook van die ''driehoek'' pakjes, net als deze, maar dan met melk natuurlijk...



Ze hadden altijd de isiote gewoonte om die melk bij de kachel te zetten, zodat je lauwe melk
kreeg :r :') zal wel goed bedoeld zijn geweest, maar was best goor :P
pi_149416313
Schoolmelk is gelukkig aan mij voorbijgegaan. Mijn oom vertelt nog steeds vol trots dat hij melkbrigadier was.
Leuk artikel http://www.npogeschiedeni(...)-de-witte-motor.html
pi_149416554
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Schoolmelk is gelukkig aan mij voorbijgegaan. Mijn oom vertelt nog steeds vol trots dat hij melkbrigadier was.
Leuk artikel http://www.npogeschiedeni(...)-de-witte-motor.html
Schoolmelk bestaat nog steeds! :Y

https://www.campinaopschool.nl/
pi_149417017
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het enige wat ik mezelf van schoolmelk kan herinneren is dat de melk warm was (men zette de kartonnetjes eerst op een kachel zodat de melk niet te koud was voor de tere kindermondjes :')), sinds dat jaar ook nooit geen schoolmelk meer gedronken. Warme melk, gadverdamme.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:44 schreef FANN het volgende:

Ze hadden altijd de isiote gewoonte om die melk bij de kachel te zetten, zodat je lauwe melk
kreeg :r :') zal wel goed bedoeld zijn geweest, maar was best goor :P
Blijkbaar normale gang van zaken dus :{
pi_149417055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:23 schreef FANN het volgende:

[..]

Schoolmelk bestaat nog steeds! :Y

https://www.campinaopschool.nl/
Klopt. Bij mijn dochter is het ook aangeboden op school, maar er zijn te weinig mensen die eraan willen deelnemen. Ook niet zo gek want gewoon melk van huis meegeven is goedkoper, en dat wordt gewoon in de koelkast gezet daar.
pi_149417165
Hè bah, die melk op de verwarming. :o Deden ze bij ons gelukkig niet.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 12:47:54 #66
184769 crew  Deisyy
pi_149417211


Tot beurse polsen aan toe.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 12:51:15 #67
184769 crew  Deisyy
pi_149417294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:47 schreef Deisyy het volgende:
[ afbeelding ]

Tot beurse polsen aan toe.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:48 schreef chufi het volgende:
Doen me denken aan deze:

[ afbeelding ]
Mij dus ook. :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 12:52:04 #68
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149417314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:51 schreef Deisyy het volgende:

[..]

[..]

Mij dus ook. :D
Toeval of is er meer
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_149417320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:47 schreef Deisyy het volgende:
[ afbeelding ]

Tot beurse polsen aan toe.
Bij mij braken er altijd stukken van die ballen af :{
pi_149417345
Oh, ik herinner me vooral pijnlijke vingers & knokkels van die dingen. Maar ik was er dan ook niet zo goed in. :+
pi_149417488
Hiermee konden we ons uren vermaken. O+


En ik doe het nog wel eens. :Y :D
pi_149418999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:58 schreef Eska het volgende:
Hiermee konden we ons uren vermaken. O+
[ afbeelding ]

En ik doe het nog wel eens. :Y :D
O, leuk ik ook. Ik kan alleen nog de Eiffeltoren en het koffiekopje.

Je had vroeger ook zo'n elastiekspel dat je met zijn drieën moest spelen, heb dat eindeloos gespeeld met mijn twee buurmeisjes. Je deed het met zo'n lang wit elastiek uit moeders naaidoos, twee stonden aan weerszijden met het elastiek om hun enkels en de derde in het midden deed een soort kunstjes/sprongetjes met het elastiek, waarbij het de kunst was om los te springen zonder dat je erin verstrikt raakte. :)
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2015 @ 14:10:39 #73
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149419582
Bij ons kregen we geen melk of ik ben al zo oud en vergeetachtig dat ik dat helemaal kwijt ben.
Kan me wel herinneren dat we Liga kregen en daar moesten we een liedje voor zingen, het verband tussen de Liga en het zingen is me ook volkomen ontgaan. :s)
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149419937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:51 schreef Gwywen het volgende:

[..]

O, leuk ik ook. Ik kan alleen nog de Eiffeltoren en het koffiekopje.
Parachute herinner ik me ook nog. En nog een paar waarvan ik de naam niet meer weet. :P
En er was ook nog zo'n trucje waarbij het net leek of het touwtje in één beweging dwars door je vingers heen getrokken werd. :D (als je 'm niet goed uitvoerde deed het wel beetje pijn, want dan probeerde het touwtje werkelijk dwars door je vingers te gaan :+ )

quote:
Je had vroeger ook zo'n elastiekspel dat je met zijn drieën moest spelen, heb dat eindeloos gespeeld met mijn twee buurmeisjes. Je deed het met zo'n lang wit elastiek uit moeders naaidoos, twee stonden aan weerszijden met het elastiek om hun enkels en de derde in het midden deed een soort kunstjes/sprongetjes met het elastiek, waarbij het de kunst was om los te springen zonder dat je erin verstrikt raakte. :)
Ah ja. Daar waagde ik me beter niet aan. oO<
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2015 @ 15:32:54 #75
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149421896


Een echte bolide.... :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149422026
Mooi plaatje! :Y Niet alleen die auto. Ook de achtergrond. De gevels met mooie ramen, de markiezen. De lantaarns. Geweldig. O+
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2015 @ 15:59:42 #77
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149422571
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:39 schreef Eska het volgende:
Mooi plaatje! :Y Niet alleen die auto. Ook de achtergrond. De gevels met mooie ramen, de markiezen. De lantaarns. Geweldig. O+
Het waren volgens mij de enige auto's met het door D.A.F. ontwikkelde variomatic systeem.


En ik kan me nog herinneren dat eigenlijk geen enkele jongere van toen in zo een auto gezien wilde worden.

Die gevels zijn een facade, want de foto is genomen in het D.A.F. museum.
En de achtergrond doet me aan Swiebertje denken. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149426400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:59 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het waren volgens mij de enige auto's met het door D.A.F. ontwikkelde variomatic systeem.


En ik kan me nog herinneren dat eigenlijk geen enkele jongere van toen in zo een auto gezien wilde worden.

Die gevels zijn een facade, want de foto is genomen in het D.A.F. museum.
En de achtergrond doet me aan Swiebertje denken. :Y
DAF museum is best leuk om eens te bezoeken, het gaat alleen maar over DAF en van Doorn O-) dat is dan weer het nadeel 8-)
pi_149428197
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:41 schreef Juup© het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar normale gang van zaken dus :{
ah.. daar had ik zeker overheen gelezen :@ ja zo zal het overal wel zijn gegaan, was
beter voor de spijsvertering stond in die link van Doezediemaar...

quote:
Die doppen worden ofwel voor de zending, dan wel voor de missie ingezameld. Twee sterke jongens mogen de kratten de klas in tillen en daar worden de kratten, tot afschuw van veel leerlingen, naast de kachel gezet.

De meeste juffen hebben het idee dat dat beter is voor de spijsvertering, maar niet iedereen heeft daar goede herinneringen aan.
dat had ik dan wél weer gelezen :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Schoolmelk is gelukkig aan mij voorbijgegaan. Mijn oom vertelt nog steeds vol trots dat hij melkbrigadier was.
Leuk artikel http://www.npogeschiedeni(...)-de-witte-motor.html
pi_149428521
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:47 schreef Deisyy het volgende:
[ afbeelding ]

Tot beurse polsen aan toe.
Och ja, mijn moeder werd daar krankjorum van weet ik nog, klik klak klik klak en dat
twee uur lang ofzo :')
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 19:32:37 #81
184769 crew  Deisyy
pi_149428838
Wie kent hem nog, de flessenlikker :9

Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_149428933
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef Deisyy het volgende:
Wie kent hem nog, de flessenlikker :9

[ afbeelding ]
:D

was trouwens érg handig, als ze die dingen nog zouden verkopen zou ik er eentje gaan halen
denk ik :+
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 19:37:19 #83
184769 crew  Deisyy
pi_149428986
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:35 schreef FANN het volgende:

[..]

:D

was trouwens érg handig, als ze die dingen nog zouden verkopen zou ik er eentje gaan halen
denk ik :+
Is nog gewoon te koop bij Appie hoor. Ik weet wel dat ik het altijd presteerde om mijn vingers helemaal onder de vla te laten zitten na gebruik van de likker.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_149429000
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:35 schreef FANN het volgende:

[..]

:D

was trouwens érg handig, als ze die dingen nog zouden verkopen zou ik er eentje gaan halen
denk ik :+
http://www.blokker.nl/nl/blknl/flessenschraper#
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 19:39:00 #85
184769 crew  Deisyy
pi_149429037
quote:
Dan is die van AH goedkoper :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_149429085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:37 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Is nog gewoon te koop bij Appie hoor. Ik weet wel dat ik het altijd presteerde om mijn vingers helemaal onder de vla te laten zitten na gebruik van de likker.
quote:
Ik moet toch iets vaker de deur uit geloof ik :D
pi_149429824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef Deisyy het volgende:
Wie kent hem nog, de flessenlikker :9

[ afbeelding ]
Heb ik nog :P
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:06:56 #88
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149429907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef Deisyy het volgende:
Wie kent hem nog, de flessenlikker :9

[ afbeelding ]
Ken hem, maar nooit gebruikt
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_149433622
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Och ja, mijn moeder werd daar krankjorum van weet ik nog, klik klak klik klak en dat
twee uur lang ofzo :')
Maar dat gevoel als het lukte hè, als je de juiste slag te pakken had en hij bleef gaan :Y

Verkopen ze die nog?
  † In Memoriam † zaterdag 7 februari 2015 @ 06:28:12 #90
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149440768
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Schoolmelk is gelukkig aan mij voorbijgegaan. Mijn oom vertelt nog steeds vol trots dat hij melkbrigadier was.
Leuk artikel http://www.npogeschiedeni(...)-de-witte-motor.html


Ik kan me wel nog herinneren dat ik brigadier was, dat wilde ik graag omdat je dan later de klas in mocht.
Niet dat ik het lieverdje was, verre van zelfs.
Voor mij was elke manier om niet de klas in te hoeven zitten er eentje.
Je kreeg toen ook 1 x p schooljaar een presentje als je brigadier was.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149440930
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:57 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Maar dat gevoel als het lukte hè, als je de juiste slag te pakken had en hij bleef gaan :Y

Verkopen ze die nog?
Ja hoor: http://www.prikmeteenriet(...)dek/klikklak-ballen/
pi_149501214
quote:
O, wat leuk :)
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2015 @ 08:54:21 #93
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149593132
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:52:32 #94
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_149603276
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:32 schreef Deisyy het volgende:
Wie kent hem nog, de flessenlikker :9

[ afbeelding ]
Die hebben wij nog steeds.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:54:01 #95
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_149603320
Weet niet of deze al genoemd is.
Maar die mosterdpotjes die daarna altijd als drinkglas gebruikt werden :D

All she wants and needs is just a little taste..
pi_149603729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:54 schreef Luxuria het volgende:
Weet niet of deze al genoemd is.
Maar die mosterdpotjes die daarna altijd als drinkglas gebruikt werden :D

[ afbeelding ]
Kuhne mosterd, die potjes/glazen worden nog steeds verkocht maar zien er nu iets anders uit (ik lust die mosterd graag). Ik gooi ze gewoon weg.
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2015 @ 16:07:48 #97
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149603742
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:54 schreef Luxuria het volgende:
Weet niet of deze al genoemd is.
Maar die mosterdpotjes die daarna altijd als drinkglas gebruikt werden :D

[ afbeelding ]
Zat ook een herbruikbaar plastic dekseltje op, toch?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149603762
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:07 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Zat ook een herbruikbaar plastic dekseltje op, toch?
Toen wel ja, nu is het een schroefdeksel.
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2015 @ 16:11:51 #99
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149603838
quote:
99s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

Toen wel ja, nu is het een schroefdeksel.
Dat drinkt niet lekker wanneer je het als drinkglas gaat gebruiken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149603844
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:11 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat drink niet lekker wanneer je het als drinkglas gaat gebruiken.
Dat is ook weer waar :D
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:29 #101
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149603903
quote:
99s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar :D
Daarom zaten er dus vroeger die plastic dekseltjes op, zodat je meteen een drinkglas er aan over hield.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149604644
Ik zie glazen en denk aan deze:

BP glazen die kon je sparen, als je genoeg zegels bi elkaar had getankt.
Wat zijn ze ongelofelijk lelijk, maar oersterk niet kapot te krijgen.
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 17:01:00 #103
184769 crew  Deisyy
pi_149605060
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:07 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Zat ook een herbruikbaar plastic dekseltje op, toch?
Net als het Nutellaglas :Y

Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:14:45 #104
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149605407
Nutellaglazen worden nog steeds gemaakt 8-)
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2015 @ 17:26:52 #105
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_149605689
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:01 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Net als het Nutellaglas :Y

[ afbeelding ]
Die ken ik ook nog met dat motiefje en dikke rand..... :)
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_149624495
  zondag 1 maart 2015 @ 22:42:56 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150197872
Geweldig, al die spullen!!! Zo herkenbaar, die telefoon ook. Die draaischijf. Wat ontzettend leuk om dat allemaal te zien. En wat onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit dus niet herkennen, want ze zijn te jong daarvoor. Alsof het altijd al bestaan heeft!
pi_150199567
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Geweldig, al die spullen!!! Zo herkenbaar, die telefoon ook. Die draaischijf. Wat ontzettend leuk om dat allemaal te zien. En wat onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit dus niet herkennen, want ze zijn te jong daarvoor. Alsof het altijd al bestaan heeft!
Eens, je moet eens voor de grap op youtube naar oude reclames zoeken, heb je hele compilaties van.
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  zondag 1 maart 2015 @ 23:24:37 #109
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150199736
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:20 schreef Pavement het volgende:

[..]

Eens, je moet eens voor de grap op youtube naar oude reclames zoeken, heb je hele compilaties van.
Ik weet nog die ene van die zeem-reclame. Die glazenwasser, dat de spons zo lang mee ging: 'maand, na maand, na máánd' enz. :D
pi_150200173
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik weet nog die ene van die zeem-reclame. Die glazenwasser, dat de spons zo lang mee ging: 'maand, na maand, na máánd' enz. :D
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_150200224
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet nog die ene van die zeem-reclame. Die glazenwasser, dat de spons zo lang mee ging: 'maand, na maand, na máánd' enz. :D
quote:
Topic-waardig. Reclames uit onze jeugd.
pi_150200327
quote:
3s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]


[..]

Topic-waardig. Reclames uit onze jeugd.
Deze had ik zo een tering hekel aan.
Gevaar is op eigen risico je krijgt t deuntje niet uit je kop

En nu heb ik trek
;(
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  maandag 2 maart 2015 @ 01:06:19 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150202553
quote:
12s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:34 schreef Pavement het volgende:

[..]

Ja, dit is 'm. :)
  maandag 2 maart 2015 @ 01:10:23 #114
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_150202594
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:38 schreef Pavement het volgende:

[..]

Deze had ik zo een tering hekel aan.
Gevaar is op eigen risico je krijgt t deuntje niet uit je kop

En nu heb ik trek
;(
Niet te vreten , maar dat is mijn smaak
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_150213889
Heinz spread was net zo te 'vreten' als die tomatensoep uit die soep/koffieautomaten die toen op scholen waren. Koste een kwartje en dan kreeg je zo een waterig iets in zo een plastic koffiebekertje maar dat i.c.m. je droge boterham best te nassen was.


(automaat toen)
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:31:18 #116
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159485831
Hier ooit nog mee moeten schrijven



kick
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:00:48 #117
370431 drakin
vurig typje
pi_159493622
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:20 schreef Iwanius het volgende:
Heinz spread was net zo te 'vreten' als die tomatensoep uit die soep/koffieautomaten die toen op scholen waren. Koste een kwartje en dan kreeg je zo een waterig iets in zo een plastic koffiebekertje maar dat i.c.m. je droge boterham best te nassen was.

[ afbeelding ]
(automaat toen)
ken dit niet, en heinz was best te vreten.

lekker fris
lekker anders

iemand het muziekje al in zijn hoofd?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 06:16:02 #118
74056 crew  ToT
pi_159696630
Een tante van me had de onderzetters uit die link.
Die gel heb ik ook gehad (nu heb ik geen gel meer nodig met die paar sprietjes _O- )
Die telefoon hadden wij in het bruin. Die ene tante had die in het grijs.
:X Klote tassen!
idd ook dat soort klapstoeltjes gehad en eentje ervan had EXACT die kussen!
:r SAROMA!!! WAL-GE-LIJK!!!! We hadden ook heel soms Klopklop. Vond ik vroeger heerlijk, maar nu VEEEEEEEEEEEEEEL te zoet!!!! :r
Verder veel andere herkenbare dingen die iederen eigenlijk wel had.
Die rolschaatsen! :X Iedereen had van die Rollerskates met gele plastic wielen, maar aangezien die fl. 30,- kostten, moest ik me met deze kutdingen zien te redden!
_O_ Die slacentrifuge was altijd baas! :D Wederom had diezelfde tante 'm in deze kleur! :P
Haha Raider, en Mars had toen nog een rode wikkel! :D Ik weet nog toen die bruine uit kwam! :D Ik wilde het meteen proeven, ook al wist ik gewoon dat de smaak nog het zelfde gebleven zou zijn! :D
Verdomd! :D Die glazen met die vogels er op! :D

Okee voorlopig even genoeg gehad van die site! _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:51 schreef drakin het volgende:
Hadden jullie ook deze beschuitbus:

[ afbeelding ]
Yup, hierzo! :W
pi_159696672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:52 schreef FANN het volgende:

het héle topic doorgespit net, ik herken gewoon álles, van wie weet ik dan niet meer precies, maar
wat ik nog miste was de koektrommel van mijn moeder O+

[ afbeelding ]

Later kreeg ze een nieuwe voor haar verjaardag ofzo en die was stom, waar deze is gebleven weet
ik niet meer, maar ik heb ze wel eens zien staan in de kringloopwinkel.

Dan ken je het misschien van je Oma :Y
Ik heb nog precies zo'n koekjestrommel O+ Van mijn oma :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 6 februari 2016 @ 08:11:01 #120
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159696868
Uren kon ik er mee bezig zijn... en dan moesten er weer nieuwe pennen komen met verschillende kleuren tot mijn moeder uiteindelijk met 1 pen kwam met meerdere kleuren in 1 pen

The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159697016
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 08:11 schreef Mickeys het volgende:
Uren kon ik er mee bezig zijn... en dan moesten er weer nieuwe pennen komen met verschillende kleuren tot mijn moeder uiteindelijk met 1 pen kwam met meerdere kleuren in 1 pen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja! Die ken ik ook nog idd
pi_159697589
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 06:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb nog precies zo'n koekjestrommel O+ Van mijn oma :Y
Leuk! :D

Ik zal wel eens bij de kringloop kijken of er nog een mooie te vinden is O+
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:51:55 #123
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159697626
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Leuk! :D

Ik zal wel eens bij de kringloop kijken of er nog een mooie te vinden is O+
Die koekjestrommel hadden wij ook of 1 die er heel veel op leek
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159697639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:51 schreef chufi het volgende:

[..]

Die koekjestrommel hadden wij ook of 1 die er heel veel op leek
Ik was het vergeten maar nu ga ik hem zoeken bij de kringloop :D ik wil ém :+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 13:25:33 #125
74056 crew  ToT
pi_159701400
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 08:11 schreef Mickeys het volgende:
Uren kon ik er mee bezig zijn... en dan moesten er weer nieuwe pennen komen met verschillende kleuren tot mijn moeder uiteindelijk met 1 pen kwam met meerdere kleuren in 1 pen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Same here! :D

En die pennen met meerdere kleuren kreeg ik voor het eerst bij de Rabobank, waar je als kind altijd een klein dingetje mocht uitkiezen als je eens per jaar je spaargeld inleverde. :)
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 18:43:59 #126
184769 crew  Deisyy
pi_159708503
Ik was op internet op zoek naar een geschikte koektrommel en kwam meteen deze tegen. Ik was hem helemaal vergeten, maar deze hadden we vroeger thuis, ik voel hem nog steeds een beetje klemmen.

Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 18:45:36 #127
184769 crew  Deisyy
pi_159708537
Lekker groot ook :P
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159709782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:45 schreef Deisyy het volgende:
Lekker groot ook :P
_O-
pi_159709792
ik ga voor de gein eens op MP kijken :P
pi_159709844
Meteen raak! 10 eurootjes, maar dan komen er natuurlijk verzendkosten bij :D



kijken of ik die van jou ook kan vinden Dees!
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 19:39:38 #131
184769 crew  Deisyy
pi_159709874
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:38 schreef FANN het volgende:
Meteen raak! 10 eurootjes, maar dan komen er natuurlijk verzendkosten bij :D

[ afbeelding ]

kijken of ik die van jou ook kan vinden Dees!
Ik zou het doen voor 10 euro, de mijne is uitverkocht :{
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159710065
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:39 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik zou het doen voor 10 euro, de mijne is uitverkocht :{
zjs, die van jou kan ik niet vinden, maar misschien moet je af en toe kijken op MP :Y

en ik heb een mail gestuurd voor de mijne :@ ik moet eerst weten of dat ding niet verroest
is van binnen ofzo :')
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 19:48:06 #133
184769 crew  Deisyy
pi_159710103
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:46 schreef FANN het volgende:

[..]

zjs, die van jou kan ik niet vinden, maar misschien moet je af en toe kijken op MP :Y

en ik heb een mail gestuurd voor de mijne :@ ik moet eerst weten of dat ding niet verroest
is van binnen ofzo :')
Ik ben benieuwd, het is toch wel heel leuk zo'n koektrommel van vroeger bij jezelf thuis.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159710158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:48 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, het is toch wel heel leuk zo'n koektrommel van vroeger bij jezelf thuis.
Ja O+ als hij niet verroest is doe ik het gewoon :P
pi_159710175
dan moeten er eigenlijk ook van die Maria biscuitjes in, dan is het hélemaal écht :D
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 19:53:11 #136
184769 crew  Deisyy
pi_159710258
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:50 schreef FANN het volgende:
dan moeten er eigenlijk ook van die Maria biscuitjes in, dan is het hélemaal écht :D
Dan smaken ze bijna net als 40 jaar geleden :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 6 februari 2016 @ 19:54:28 #137
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159710302
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:53 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dan smaken ze bijna net als 40 jaar geleden :D
Als ie bevalt wil ik er misschien ook wel 1
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159710313
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:53 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dan smaken ze bijna net als 40 jaar geleden :D
En dan een koppie thee erbij :D
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 19:55:15 #139
184769 crew  Deisyy
pi_159710326
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:54 schreef FANN het volgende:

[..]

En dan een koppie thee erbij :D
Met een beetje melk erin, want zo dronk ik het als kind :@
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159710348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:54 schreef chufi het volgende:

[..]

Als ie bevalt wil ik er misschien ook wel 1
zo'n trommel? ik zal ze voor je in de gaten houden, die van Dees ook :Y san
geef ik een seintje per DM :P
pi_159710358
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:55 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Met een beetje melk erin, want zo dronk ik het als kind :@
oe... da's engels geloof ik :o en sjiek :+
pi_159719177
Komen deze koekblikken anderen bekend voor?

Zo lang als ik me kan herinneren hebben m'n ouders deze in huis, toen ik vijf was was het er iig al. Op een gegeven moment heb ik dit nostalgische object maar eens op de foto gezet:



pi_159720556
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:35 schreef female81 het volgende:
Komen deze koekblikken anderen bekend voor?

Zo lang als ik me kan herinneren hebben m'n ouders deze in huis, toen ik vijf was was het er iig al. Op een gegeven moment heb ik dit nostalgische object maar eens op de foto gezet:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nooit gezien sorry :@

Ik heb gisteren ''mijn koektrommel'' gekocht op Marktplaats, misschien staat hij daar wél,
of heb je hem al in je bezit?
pi_159750628
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 08:11 schreef Mickeys het volgende:
Uren kon ik er mee bezig zijn... en dan moesten er weer nieuwe pennen komen met verschillende kleuren tot mijn moeder uiteindelijk met 1 pen kwam met meerdere kleuren in 1 pen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enne, dan ken je dit ook vast wel:

L2B's Mixcloud
  maandag 8 februari 2016 @ 12:15:17 #145
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_159750737
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:08 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Enne, dan ken je dit ook vast wel:

[ afbeelding ]
Die herken ik wel ja. Die heb ik maar heel kort gehad omdat die binnen no-time vol met stof en haren en andere troep zat.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_159779329
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:39 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik zou het doen voor 10 euro, de mijne is uitverkocht :{
Hij staat hier mét koekjes *O* geen Maria kaakjes maar knappertjes :P



  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:29:14 #147
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159779551
Doet me denken aan zoiets wat ook in de kast stond

Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:38:51 #148
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159779777

Een hoepel hadden we zelfs
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159779999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:29 schreef chufi het volgende:
Doet me denken aan zoiets wat ook in de kast stond

[ afbeelding ]
of deze :P

  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:13:04 #150
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159780539
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:48 schreef FANN het volgende:

[..]

of deze :P

[ afbeelding ]
Voor de sigaretten
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:26:58 #151
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_159780866
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:43 schreef Deisyy het volgende:
Ik was op internet op zoek naar een geschikte koektrommel en kwam meteen deze tegen. Ik was hem helemaal vergeten, maar deze hadden we vroeger thuis, ik voel hem nog steeds een beetje klemmen.

[ afbeelding ]
OMG dat lijkt heel erg op een trommel die mijn opa en oma hadden. :D Misschien is het wel dezelfde, even aan m'n moeder vragen. :') :P

EDIT: Gevraagd en ja het is hem!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:28:38 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_159780907
Jeugdsentiment .



Ja het bestaat nog ik weet het...maar zo jeugdsentiment. Boterham hier mee, en dan samen met moeders naar deze serie kijken.

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_159783248
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jeugdsentiment .

[ afbeelding ]

Ja het bestaat nog ik weet het...maar zo jeugdsentiment. Boterham hier mee, en dan samen met moeders naar deze serie kijken.

[ afbeelding ]
Alleen de naam al doet me weer huiveren. En niet van genot. _O-
L2B's Mixcloud
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 17:40:56 #154
184769 crew  Deisyy
pi_159783899
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

OMG dat lijkt heel erg op een trommel die mijn opa en oma hadden. :D Misschien is het wel dezelfde, even aan m'n moeder vragen. :') :P

EDIT: Gevraagd en ja het is hem!
Dan had je mijn dochter kunnen zijn :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:41:39 #155
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_159783916
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Alleen de naam al doet me weer huiveren. En niet van genot. _O-
Ik heb het wel eens geproefd, maar geen succes (weet geeneens meer hoe het smaakte) en de naam werkt ook echt tegen ja ...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_159784568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:41 schreef chufi het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens geproefd, maar geen succes (weet geeneens meer hoe het smaakte) en de naam werkt ook echt tegen ja ...
Ja vooral die naam. Hoe ze dat hebben kunnen verzinnen is echt een raadsel.
L2B's Mixcloud
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 20:16:43 #157
184769 crew  Deisyy
pi_159788374
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:19 schreef FANN het volgende:

[..]

Hij staat hier mét koekjes *O* geen Maria kaakjes maar knappertjes :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow Fann. O+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 20:17:15 #158
184769 crew  Deisyy
pi_159788397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:29 schreef chufi het volgende:
Doet me denken aan zoiets wat ook in de kast stond

[ afbeelding ]
Doet me denken aan mijn schoonmoeder :{w
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159788784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:16 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Wow Fann. O+
hij is helemaal gaaf :D
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 20:30:17 #160
184769 crew  Deisyy
pi_159788871
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:28 schreef FANN het volgende:

[..]

hij is helemaal gaaf :D
Hij ziet er inderdaad mooi uit.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159788891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:30 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Hij ziet er inderdaad mooi uit.
van binnen ook :Y
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 20:32:59 #162
184769 crew  Deisyy
pi_159788961
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:31 schreef FANN het volgende:

[..]

van binnen ook :Y
Een koekjesdoos uit de oude doos ^O^
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_159788991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:32 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Een koekjesdoos uit de oude doos ^O^
nostalgie :+ ik vind het wel leuk dat hij nu hier staat O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:53:16 #164
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_159789804
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:43 schreef Deisyy het volgende:
Ik was op internet op zoek naar een geschikte koektrommel en kwam meteen deze tegen. Ik was hem helemaal vergeten, maar deze hadden we vroeger thuis, ik voel hem nog steeds een beetje klemmen.

[ afbeelding ]
Mijn oma had dezelfde koektrommel.
Altijd vol met kletskoppen. Totdat wij langs kwamen...
pi_159789885
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Mijn oma had dezelfde koektrommel.
Altijd vol met kletskoppen. Totdat wij langs kwamen...
oh... kletskoppen, ja die hadden we ook wel eens :D en van die pindakoekjes en pindarotsjes :9


  woensdag 10 februari 2016 @ 09:47:43 #166
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_159799337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ja vooral die naam. Hoe ze dat hebben kunnen verzinnen is echt een raadsel.
Ja de naam is wat minder...maar ik vind het lekker :9~
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_159799620
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ja de naam is wat minder...maar ik vind het lekker :9~
Dat is toch waar het uiteindelijk om gaat ja.
L2B's Mixcloud
pi_159799626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:55 schreef FANN het volgende:
pindarotsjes :9
Ook makkelijk zelf te maken. Maar is weer zo snel op ook.
L2B's Mixcloud
pi_159799634
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ook makkelijk zelf te maken. Maar is weer zo snel op ook.
ja, je kan álles wel zelf gaan maken, daar begin ik niet aan :')
pi_159799657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:06 schreef FANN het volgende:

[..]

ja, je kan álles wel zelf gaan maken, daar begin ik niet aan :')
Dat heb je gelijk in en je hebt dan ook geen kinderen, net als ik. :+
L2B's Mixcloud
pi_159799668
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:08 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dat heb je gelijk in en je hebt dan ook geen kinderen, net als ik. :+
precies, had ik ook geen zin in om die te maken :P
  woensdag 10 februari 2016 @ 10:19:20 #172
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_159799825
Duurt minder lang dan pindarotsjes maken hoor.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_159799841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Duurt minder lang dan pindarotsjes maken hoor.
Voor jou wel :+
  woensdag 10 februari 2016 @ 10:34:20 #174
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_159800039
Ach, een vloek en een zucht, zoals Herman Finkers al zei...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:26:16 #175
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159990991
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:45 schreef drakin het volgende:


Deze?

[ afbeelding ]
Die ken ik ! Ik heb deze toen wij net getrouwd waren in het beige gehad. Ook broodtrommel, pedaalemmer. Dat is lang geleden.
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:26:59 #176
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:36:05 #177
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159991177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:55 schreef FANN het volgende:


oh... kletskoppen, ja die hadden we ook wel eens :D en van die pindakoekjes en pindarotsjes :9


[ afbeelding ]
Lekker ik kent ze ook :9
pi_159993201
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:36 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Lekker ik kent ze ook :9
Kletskoppen kan ik best weer eens kopen eigenlijk, die ze verkopen ze nog :P

Pindarotsjes ook wel geloof ik, maar ik ben tegenwoordig meer van het zeebanket :+
pi_159993225
quote:
11s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:26 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Die ken ik ! Ik heb deze toen wij net getrouwd waren in het beige gehad. Ook broodtrommel, pedaalemmer. Dat is lang geleden.
:D

maar je zit in 40+ dan heb je geen excuus nodig voor dat soort dingen :P
pi_159994057
verkeerde forum :@
pi_159994097
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:37 schreef FANN het volgende:
verkeerde forum :@
maar je zit in 40+ dan heb je geen excuus nodig voor dat soort dingen :P
...
pi_159994121
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:39 schreef sacha het volgende:

[..]

maar je zit in 40+ dan heb je geen excuus nodig voor dat soort dingen :P
:D jij bent snel _O-
pi_159994196
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:39 schreef sacha het volgende:

[..]

maar je zit in 40+ dan heb je geen excuus nodig voor dat soort dingen :P
ik dacht trouwens dat ik dat in show had gepost :o ik ben nu helemaal in de war :')
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:29:41 #184
370431 drakin
vurig typje
pi_159995243
Ik ben hierheen gelokt zelfs
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:30:56 #185
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_159995266
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:29 schreef drakin het volgende:
Ik ben hierheen gelokt zelfs
On topic:
En wat kan jij je herinneren qua ding/product etc.?
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:34:36 #186
370431 drakin
vurig typje
pi_159995342
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]

On topic:
En wat kan jij je herinneren qua ding/product etc.?
De afbeelding waar ik hiermee naartoe gelokt ben.

Ik herinner me heel vaag dat ik die hier gepost heb.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:32:23 #187
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159996555
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:08 schreef FANN het volgende:


:D

maar je zit in 40+ dan heb je geen excuus nodig voor dat soort dingen :P
Sorrie :D
pi_159996618
quote:
8s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:32 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Sorrie :D
IK zat zelf ook te klote, maar on topic :P welke koektrommel had jouw moeder?
  woensdag 17 februari 2016 @ 19:47:11 #189
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159998825
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:34 schreef FANN het volgende:


IK zat zelf ook te klote, maar on topic :P welke koektrommel had jouw moeder?
Oei dat weet ik niet meer :X :@
pi_160006396
quote:
11s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:47 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Oei dat weet ik niet meer :X :@
Tja, 40+ dan krijg je dat :+
  donderdag 18 februari 2016 @ 07:56:03 #191
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 00:58:55 #192
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160033319
ZO handig alles in een....

Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_160033456
Wat een ouwe zooi ....
pi_160035394
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 01:11 schreef hengheng het volgende:
Wat een ouwe zooi ....
Zulke dingen worden weer hélemaal hip :P

oud...




nieuw....

https://www.bol.com/nl/p/(...)577-9200000019297430

maar nu heet het Repro :+



  vrijdag 19 februari 2016 @ 10:39:31 #195
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160036949
Leuk de radio's van vroeger .. Hadden wij ook bij ons thuis dus. >:)
pi_160037325
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:39 schreef Haaibaaike het volgende:
Leuk de radio's van vroeger .. Hadden wij ook bij ons thuis dus. >:)
Ik heb er nog eentje staan in het Berghok de bovenkant is van bakeliet, als ik een keer zin heb
ga ik wel een foto maken :+
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:14:42 #197
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160037568
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_160037582
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:14 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Puch
pi_160037647


Tekstverwerker, zo'n beetje de eerste computer (8>



http://www.anp-archief.nl/page/44390/nl
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:21:36 #200
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160037703
Ik heb leren slaan op deze

Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:22:17 #201
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160037713
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:01 schreef FANN het volgende:

Ik heb er nog eentje staan in het Berghok de bovenkant is van bakeliet, als ik een keer zin heb
ga ik wel een foto maken :+
Wow mooi toch?
pi_160037769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:14 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Ook gehad. Fijne brommers. :)
L2B's Mixcloud
pi_160037770
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:22 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wow mooi toch?
Ja, van Oma, eigenlijk moet ik hem naar boven halen en oppoetsen :@
pi_160037778
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:01 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb er nog eentje staan in het Berghok de bovenkant is van bakeliet, als ik een keer zin heb
ga ik wel een foto maken :+
Doet ie het nog en wil je hem eventueel verkopen? :@
L2B's Mixcloud
  Official ESF Kreviewer vrijdag 19 februari 2016 @ 11:26:35 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160037782
Die Saroma Vanillepudding is echt jeugdherinnering nr1 voor mij. Wat was dat een feest.
Kokosbrood trouwens ook veel gehad.
pi_160037787
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:21 schreef chufi het volgende:
Ik heb leren slaan op deze

[ afbeelding ]
ik zat hier achter :P

eigen foto ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160037802
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Doet ie het nog en wil je hem eventueel verkopen? :@
Ik weet niet of hij het nog doet, en nee niet verkopen :@
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:29:31 #208
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160037834
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:26 schreef FANN het volgende:

ik zat hier achter :P

eigen foto ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke foto Fann :) is het een oude foto O+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 19 februari 2016 @ 11:30:07 #209
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160037853
Ik was er vroeg bij. Denk dat dit 1979 is.

DSCF0019%20%28Medium%29.jpg
pi_160037919
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:30 schreef Kreator het volgende:
Ik was er vroeg bij. Denk dat dit 1979 is.

[ afbeelding ]
:D! Je zal zo'n systeem nog werkend in je bezit hebben zeg.
L2B's Mixcloud
pi_160038162
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:29 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Leuke foto Fann :) is het een oude foto O+
Ja, is een oude foto :+ tuurlijk :D
pi_160038166
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:30 schreef Kreator het volgende:
Ik was er vroeg bij. Denk dat dit 1979 is.

[ afbeelding ]
_O-
  Official ESF Kreviewer vrijdag 19 februari 2016 @ 12:06:21 #213
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_160038482
Ik was mijn tijd wel ver vooruit zie ik nu. Maya de bij - stoelkussens. O+.
pi_160038548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 06:28 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik kan me wel nog herinneren dat ik brigadier was, dat wilde ik graag omdat je dan later de klas in mocht.
Niet dat ik het lieverdje was, verre van zelfs.
Voor mij was elke manier om niet de klas in te hoeven zitten er eentje.
Je kreeg toen ook 1 x p schooljaar een presentje als je brigadier was.
Wat zijn dat voor rare poppetjes? Losse handjes en voetjes? Torso en ledematen in verschillende kleuren? Ik had gewoon deze:

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:25:58 #215
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160039973
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:48 schreef FANN het volgende:


Ja, is een oude foto :+ tuurlijk :D
Jaja😉 :+
pi_160044913

en iets later
"Life's a Bitch"
pi_160044973
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:55 schreef Ebinas het volgende:
[ afbeelding ]
en iets later
[ afbeelding ]
Pac Man _O_ was ik keigoed in :+
pi_160045269
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Pac Man _O_ was ik keigoed in :+
Was leuk. Pong ook, verslaafd raakte ik eraan toen we het eenmaal thuis hadden.
Mijn ouders hebben hem nog.
"Life's a Bitch"
pi_160045385
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:10 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Was leuk. Pong ook, verslaafd raakte ik eraan toen we het eenmaal thuis hadden.
Mijn ouders hebben hem nog.
Er was ook zo'n geweer, dan kon je op eentjes schieten :D oO<
pi_160045404
En de nibbits waar je zo lekker mee kon spelen :P

pi_160045443
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Er was ook zo'n geweer, dan kon je op eentjes schieten :D oO<
Oja, dat was wel iets later.
Maar ik weet wat je bedoeld
"Life's a Bitch"
pi_160045454
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:19 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Oja, dat was wel iets later.
Maar ik weet wat je bedoeld
jaren 90 denk ik :Y
pi_160045469
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:18 schreef FANN het volgende:
En de nibbits waar je zo lekker mee kon spelen :P

[ afbeelding ]
En dan kreeg je (althans wij thuis) niet een hele zak, schaal of wat.
Nee een boterhamzakje met een aantal
"Life's a Bitch"
pi_160045499
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:20 schreef Ebinas het volgende:

[..]

En dan kreeg je (althans wij thuis) niet een hele zak, schaal of wat.
Nee een boterhamzakje met een aantal
Bij ons thuis helemaal niet :D maar later kocht ik ze zelf :+
pi_160045523
Beenwarmers waren ook hip :P



en deze mouwophouders kwamen weer later geloof ik :D

  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:23:35 #226
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160045537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:22 schreef FANN het volgende:
Beenwarmers waren ook hip :P

[ afbeelding ]

en deze mouwophouders kwamen weer later geloof ik :D

[ afbeelding ]
Haren 80 volgens mij
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_160045540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Bij ons thuis helemaal niet :D maar later kocht ik ze zelf :+
Oh hemel, ik trof het dus nog :D

Snoep/koek etc. mochten we sowieso niet pakken.
Vragen dan had je al lef, zeker als het vlak voor het eten was dan kon je beter wieberen.
"Life's a Bitch"
pi_160045555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:22 schreef FANN het volgende:
Beenwarmers waren ook hip :P

[ afbeelding ]

en deze mouwophouders kwamen weer later geloof ik :D

[ afbeelding ]
Moet nu denken aan de Dolly Dots en rolschaatsen :D
"Life's a Bitch"
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:24:46 #229
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160045559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:24 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Moet nu denken aan de Dolly Dots en rolschaatsen :D
Ja dat idd
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_160045566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:23 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Oh hemel, ik trof het dus nog :D

Snoep/koek etc. mochten we sowieso niet pakken.
Vragen dan had je al lef, zeker als het vlak voor het eten was dan kon je beter wieberen.
Op zaterdagavond wél gewoon chips en sinas :P maar gewoon een grote schaal op tafel
en er werd wél opgelet dat je niet te vaak een handje nam hoor, dan liet Pa van zich horen :7
pi_160045571
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:24 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Moet nu denken aan de Dolly Dots en rolschaatsen :D
Ja, Dolly Dots dat wás hélemaal hip!
pi_160045582
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:25 schreef FANN het volgende:

[..]

Op zaterdagavond wél gewoon chips en sinas :P maar gewoon een grote schaal op tafel
en er werd wél opgelet dat je niet te vaak een handje nam hoor, dan liet Pa van zich horen :7
Oh de zaterdagavond ja en dan de televisie, met tv shows zoals met die marmotten
"Life's a Bitch"
pi_160045595
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:25 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, Dolly Dots dat wás hélemaal hip!
Heb Radio nog op een bonte avond gedaan :@
"Life's a Bitch"
pi_160045603
En vaders die gewoon nog een sjekkie draaide in de huiskamer, mag nu écht niet meer :o

en dit stond op tafel met verjaardagen....

pi_160045612
Die mouwophouders droeg je bij van die lange bloezen met lelijke kleuren en heeele grote schoudervullingen.

Ik had ook echte rollerskates, blauw met geel. In 1982.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:28:03 #236
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160045622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:26 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Oh de zaterdagavond ja en dan de televisie, met tv shows zoals met die marmotten
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_160045627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:26 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Heb Radio nog op een bonte avond gedaan :@
Radio everybody listens to the radio *;

pi_160045636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:27 schreef FANN het volgende:
En vaders die gewoon nog een sjekkie draaide in de huiskamer, mag nu écht niet meer :o

en dit stond op tafel met verjaardagen....

[ afbeelding ]
Ja en dan bleef je ergens slapen tot ze naar huis gingen.
Werd je net wakker en dan met je slaapkop zo'n blauwe woonkamer instappen :r
"Life's a Bitch"
pi_160045638
Sjakie Swart en André van Duin waren de beste marmotten.
pi_160045676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef chufi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
o ja _O- spanning en sensatie :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Sjakie Swart en André van Duin waren de beste marmotten.
dat komt me ook héél bekend voor er zat een rooie bij dat was André :D
pi_160045678
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef chufi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
*O*
Andre van Duijn, Sjakie Zwart ennnnn ???
"Life's a Bitch"
pi_160045717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Ja en dan bleef je ergens slapen tot ze naar huis gingen.
Werd je net wakker en dan met je slaapkop zo'n blauwe woonkamer instappen :r
mijn vadr had zelf een soort ontluchtingsysteem gemaakt :') die zat altijd in zijn leunstoel onder
dat ding, en dan ging de rook via een pijp door de slaapkamerkast van mijn ouders naar het dak zo naar buiten _O-

géén idee hoe hij dat gdaan had, maar het werkte wél :D
pi_160045725
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:30 schreef Ebinas het volgende:

[..]

*O*
Andre van Duijn, Sjakie Zwart ennnnn ???
Jos Brink, Simon Tahamata en Mieke Telkamp. Het waren eigenlijk cavia's

My god, ik ben dit nu echt gaan googlen....
pi_160045736
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:32 schreef FANN het volgende:

[..]

mijn vadr had zelf een soort ontluchtingsysteem gemaakt :') die zat altijd in zijn leunstoel onder
dat ding, en dan ging de rook via een pijp door de slaapkamerkast van mijn ouders naar het dak zo naar buiten _O-

géén idee hoe hij dat gdaan had, maar het werkte wél :D
Geniaal gewoon _O-
"Life's a Bitch"
pi_160045744
Dit is geen 80/90er "Herinner je je deze nog", dingen uit de 50s/60s/70s komen ook voorbij. Beetje een soepzooitje met sentiment, maar wel leuk soep zooitje.
Komen veel dingen voorbij uit mijn jeugd, maar ook dingen waarvan ik denk... huh is dat sentiment? Die gebruik ik nogsteeds. Sla-centrifuge, Nutella glazen, en wat andere dingen.
Die maand-na-maand zeem reclame is trouwens volgens mij met "Pommetje Horlepiep".



Wat meteen herinneringen boven bracht van jeugd series als;
- Q&Q
- Zevensprong
- Beertje Colargol
- Berenboot
- Hetty de Heks
- Remy
- Bolke de beer
- Emile
etc....

Vanaf hier ging het mis met "spelen", damn wat was je een held als je deze had op het schoolplein;



En als je in 1985 het snelst was met de;


En deze kennen echt alleen 40ers.... QSL kaarten 27mc

pi_160045751
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jos Brink, Simon Tahamata en Mieke Telkamp. Het waren eigenlijk cavia's

My god, ik ben dit nu echt gaan googlen....
Niets mis mee, roept leuke herinneringen op :Y
"Life's a Bitch"
pi_160045773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jos Brink, Simon Tahamata en Mieke Telkamp. Het waren eigenlijk cavia's

My god, ik ben dit nu echt gaan googlen....
_O-
pi_160045784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef Florint2013 het volgende:
Dit is geen 80/90er "Herinner je je deze nog", dingen uit de 50s/60s/70s komen ook voorbij. Beetje een soepzooitje met sentiment, maar wel leuk soep zooitje.
Komen veel dingen voorbij uit mijn jeugd, maar ook dingen waarvan ik denk... huh is dat sentiment? Die gebruik ik nogsteeds. Sla-centrifuge, Nutella glazen, en wat andere dingen.
Die maand-na-maand zeem reclame is trouwens volgens mij met "Pommetje Horlepiep".

[ afbeelding ]

Wat meteen herinneringen boven bracht van jeugd series als;
- Q&Q
- Zevensprong
- Beertje Colargol
- Berenboot
- Hetty de Heks
- Remy
- Bolke de beer
- Emile
etc....

Vanaf hier ging het mis met "spelen", damn wat was je een held als je deze had op het schoolplein;

[ afbeelding ]

En als je in 1985 het snelst was met de;
[ afbeelding ]

En deze kennen echt alleen 40ers.... QSL kaarten 27mc

[ afbeelding ]
oh... die klote kubus, nooit voor elkaar gekregen :(
pi_160045804
Ik was heel goed in die kubus! Was gewoon een bepaalde formule die je uit je hoofd moest weten en dan lukte het altijd.
pi_160045818
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 19 februari 2016 17:33
En deze kennen echt alleen 40ers.... QSL kaarten 27mc

[ afbeelding ]
Dit roept heel vaag een herinnering op. Wat was dat ook weer?
pi_160045831
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef Florint2013 het volgende:
Dit is geen 80/90er "Herinner je je deze nog", dingen uit de 50s/60s/70s komen ook voorbij. Beetje een soepzooitje met sentiment, maar wel leuk soep zooitje.
Komen veel dingen voorbij uit mijn jeugd, maar ook dingen waarvan ik denk... huh is dat sentiment? Die gebruik ik nogsteeds. Sla-centrifuge, Nutella glazen, en wat andere dingen.
Die maand-na-maand zeem reclame is trouwens volgens mij met "Pommetje Horlepiep".

[ afbeelding ]

Wat meteen herinneringen boven bracht van jeugd series als;
- Q&Q
- Zevensprong
- Beertje Colargol
- Berenboot
- Hetty de Heks
- Remy
- Bolke de beer
- Emile
etc....

Vanaf hier ging het mis met "spelen", damn wat was je een held als je deze had op het schoolplein;

[ afbeelding ]

En als je in 1985 het snelst was met de;
[ afbeelding ]

En deze kennen echt alleen 40ers.... QSL kaarten 27mc

[ afbeelding ]
De tv series O+
en de Fabelteskrant.

Ik heb mijn kubus nog steeds

QSL kaarten moest ik googlen, en zegt me nu nog niets.
"Life's a Bitch"
pi_160045877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef Florint2013 het volgende:
Komen veel dingen voorbij uit mijn jeugd, maar ook dingen waarvan ik denk... huh is dat sentiment? Die gebruik ik nogsteeds.
maar gebruik je nog deze? :o



Je hebt ze nog steeds dat wél :P



https://www.waschbaer.nl/(...)ihhMsCFdZAGwodQWsETw
pi_160045913
QSL kaarten zijn bijna iedereen vergeten, terwijl het toch echt een hype was, gelijk pokemon en flippos
.
27mc zenders zgn "bakkies", stiekem muziek uitzenden, of kletsen met vrachtwagen chauffeurs. Al die amateur zenders hadden een naam, en een reclame-kaart. Handgemaakte ansichtkaart achtig.

Als kind verzamelde je die, ruilde de kaarten etc... schoendozen vol.

http://www.qslkaarten.nl/zoek.php
pi_160045919
een heleboel soorten zelfs, wist ik helemaal niet :@

http://www.kieskeurig.nl/r/slacentrifuge
pi_160045927
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:38 schreef FANN het volgende:

[..]

maar gebruik je nog deze? :o

[ afbeelding ]
Ja letterlijk die oranje staat hier in de kast :)
pi_160045928
Zo'n precies dezelfde oranje had ik toen ik 10 was met Sinterklaas cadeau gegeven aan mijn zus die net op kamers ging. Hij kostte 5 gulden. Het was echt het cadeau van de avond!
pi_160045977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:41 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Ja letterlijk die oranje staat hier in de kast :)
Best leuk :D doet hetzelfde als die dure :+
pi_160046015
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:41 schreef Florint2013 het volgende:

Ja letterlijk die oranje staat hier in de kast :)
Ik heb ook nog een oranje slacentrifuge :D Reuze handig!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160046043
Ik wil er nu ook eentje :D
pi_160046053
Ik doe het nu in een schone theedoek en dan heen en weer slingeren :@
pi_160046061
Wat leuk dat jullie daar nog steeds mee doen
"Life's a Bitch"
pi_160046070
googelen gaat naar slacentrifuge :+
pi_160046092
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:46 schreef Ebinas het volgende:
Wat leuk dat jullie daar nog steeds mee doen
Hij was van mijn oma :7 Ik gebruikte daarvoor FANN's theedoekmethode, maar die centrifuge is helemaal geweldig _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:47:46 #264
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160046103
QLS zegt me niets



de Sloddervos de Mafkikker de Kamerolifant de Klavierleeuw de Landrot de Huismus de Belhamel de Schijtlijster de Werkezel de Luistervink de Kloothommel de Snotaap
Wie kent ze niet?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_160046185
Ik ken die QSL kaarten nog wel, maar was daar net iets te jong voor. Misschien was het wel vooral iets Brabants, hier werd wel veel aan 27MC gedaan.
pi_160046696
Weet iemand nog hoe dit speelgoed heette in de jaren 70/80? Kwam vlak na de "smurfesnot", en nee het is geen volwassen speeltje. In het Engels heet het (tegenwoordig?) "watersnake", maak ik zoek al tijden de Nederlandse naam zoals het TOEN heette.



Volgens mij had je ze alleen in het oranje.
pi_160046904
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:15 schreef Florint2013 het volgende:
Weet iemand nog hoe dit speelgoed heette in de jaren 70/80? Kwam vlak na de "smurfesnot", en nee het is geen volwassen speeltje. In het Engels heet het (tegenwoordig?) "watersnake", maak ik zoek al tijden de Nederlandse naam zoals het TOEN heette.

[ afbeelding ]

Volgens mij had je ze alleen in het oranje.
Nee, ik had een paarse.
Voordat je het wist lag dat ding op de grond.
"Life's a Bitch"
pi_160047039
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:30 schreef Kreator het volgende:
Ik was er vroeg bij. Denk dat dit 1979 is.

[ afbeelding ]
PET :D Mijn speeltje 85 ofzo
Wie kent ze niet :7
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:39:13 #269
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160047161
Wow... Toen studeerde ik nog en mocht ik programeren op die grote machines
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_160047518
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:38 schreef FANN het volgende:

[..]

maar gebruik je nog deze? :o

[ afbeelding ]

Zo'n ding staat bij mijn ouders. Werkt als een speer. :Y
L2B's Mixcloud
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:13:20 #271
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160048004
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:46 schreef FANN het volgende:
googelen gaat naar slacentrifuge :+
Heb ik nooit gehad en nog niet. :@
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:15:48 #272
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160048093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:47 schreef Isabeau het volgende:


Hij was van mijn oma :7 Ik gebruikte daarvoor FANN's theedoekmethode, maar die centrifuge is helemaal geweldig _O_
Zijn die nog verkrijgbaar de slacentrifuge ?😊.
Edit: ik zie ze bij kieskeurig.nl
pi_160048177
Dit is meer voor 30+ behalve die stoel.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160048181
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:15 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Zijn die nog verkrijgbaar de slacentrifuge ?😊.
Verotte handig ik gebruikte ze voor was (kleine)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_160048255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:18 schreef Soury het volgende:

[..]

Verotte handig ik gebruikte ze voor was (kleine)
Voor de was :D
Nu moet ik aan mr Bean denken, die deed zijn sla in een sok.
"Life's a Bitch"
pi_160048393
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:15 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Zijn die nog verkrijgbaar de slacentrifuge ?😊.
Edit: ik zie ze bij kieskeurig.nl
blokker heeft volgens mij ook
pi_160048676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:20 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Voor de was :D
Nu moet ik aan mr Bean denken, die deed zijn sla in een sok.
Maar ze zijn gewoon te koop, ik heb een droger inmiddels
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 19 februari 2016 @ 20:33:00 #278
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160050904
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:23 schreef computergirl het volgende:


blokker heeft volgens mij ook
Oke dank je.
pi_160053948
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:20 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Voor de was :D
Nu moet ik aan mr Bean denken, die deed zijn sla in een sok.
Dat was goor :r
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160054442
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:45 schreef FANN het volgende:
Ik doe het nu in een schone theedoek en dan heen en weer slingeren :@
Ik gebruik zo,n waszak voor beha,s
  vrijdag 19 februari 2016 @ 22:03:04 #281
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_160054464
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:02 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik gebruik zo,n waszak voor beha,s
Wij slingeren de sla droog in een beha...
pi_160055269
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Wij slingeren de sla droog in een beha...
ik droog de sla aan een slinger...
...
pi_160055518
Ik slinger de plaatselijke groenteboer altijd een paar keer flink rond...
L2B's Mixcloud
pi_160056026
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ik slinger de plaatselijke groenteboer altijd een paar keer flink rond...
_O-
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:21:29 #285
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160057397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ik slinger de plaatselijke groenteboer altijd een paar keer flink rond...
_O- _O- _O- 😀😄
pi_160057474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:33 schreef Soury het volgende:

[..]

PET :D Mijn speeltje 85 ofzo [ afbeelding ]
Wie kent ze niet :7
toen was ik nog trots op mijn VIC20 aan het rammen.

pi_160057589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:23 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

toen was ik nog trots op mijn VIC20 aan het rammen.

[ afbeelding ]
Ooooh, daar zat ik hele weekenden op te programmeren. _O_
L2B's Mixcloud
pi_160059921
Als ik mij goed herinner, maar pin me d'r niet op vast :P

dan was dit onze eerste computer

  zaterdag 20 februari 2016 @ 00:53:28 #289
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160060152
Ik hreeg pas een computer toen ik bij een computer bedrijf ging werken.. PC-thuisplan.. Een jaar later werd ik benaderd vanuit Taiwan of ik wou distribueren
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_160060170
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:53 schreef chufi het volgende:
Ik hreeg pas een computer toen ik bij een computer bedrijf ging werken.. PC-thuisplan.. Een jaar later werd ik benaderd vanuit Taiwan of ik wou distribueren
B-)
  zaterdag 20 februari 2016 @ 01:00:56 #291
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_160060325
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:54 schreef FANN het volgende:

[..]

B-)
Misschien had ik dat noeten doen..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 09:01:48 #292
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160062858


Mijn eerste computer. Ik dacht in 1986. Wél met los diskettestation. Beide apparaten kosten rond de 600 gulden. Gekocht bij Dixons in Eindhoven. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 09:02:29 #293
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160062860
30 jaar geleden dus alweer! :o

* Cynix ® wordt oud. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 09:04:00 #294
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_160062868
Mijn eerste pc was van Packerd Bell. Een lichtblauwe met beige en een kont.
pi_160062905
Ook nog mee gewerkt: De Sinclair ZX80 - 81 en ZX Spectrum. Die laatste met de zogenaamde 'dood vlees' toetsen. Wat een wereldmachientjes voor toentertijd.

L2B's Mixcloud
pi_160062915
Mijn broer had al vroeg een computer, met een modem waar bij de telefoonhoorn in moest frutsen
pi_160062917
Toen was ik nog 18. :{
L2B's Mixcloud
pi_160062922
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 09:13 schreef computergirl het volgende:
Mijn broer had al vroeg een computer, met een modem waar bij de telefoonhoorn in moest frutsen
Oh, dat maakte zo'n 'fijn' geluid. :D
L2B's Mixcloud
pi_160064621
o ja bij de eerst computer moest je ''inbelllen'' ik weer niet of dat dat ding was wat ik eerder had gepost, misschien was het een andere, kreeg je ineens een rekening van 800 gulden :o

ik weet niet meer wat er toen gebeurde, ja betalen en voorzichtiger zijn, te lang geleden :')
het enige dat ik nog weet is die rekening waar we ons de pest van schrokken :D
pi_160071761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:23 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

toen was ik nog trots op mijn VIC20 aan het rammen.

[ afbeelding ]
Boot error :P
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_160071985
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:39 schreef chufi het volgende:
Wow... Toen studeerde ik nog en mocht ik programeren op die grote machines
Herstel, het was 1988
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')