abonnement Unibet Coolblue
pi_149359209
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw hier. Maar ik 'hoop' dat hier wat dames met ervaring zitten.

Sinds 3/4 jaar weet ik dat ik endometriose heb, ik ben onder behandeling in het VU. Sinds mijn 15e (nu 23) heb ik de ene na de andere pil gehad maar nergens reageerde ik heel goed op. Dit varieerde van constant bloeden naar extreme moodswings, dagenlang misselijk zijn en zo'n beetje alle mogelijke bijwerkingen door elkaar.

Ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil. Ik 'mag' eigenlijk niet ongesteld worden maar ik kon het gewoon echt even niet hebben na de zoveelste nieuwe pil. En nu voor het eerst in 8 jaar pilloos.. Ik voel me werkelijk helemaal fantastisch. Zit beter in m'n vel, heb meer geduld, minder dipjes, minder last van misselijkheid, relativeringsvermogen (en dat bezat ik eerst echt niet :'))..
Maar! De eerste maanden ging het nog wel met menstruatiepijn. Inmiddels is dat niet meer zo. Heb deze week al meerdere keren boven de wc gehangen, kan niet slapen van de pijn in mijn buik, rug en benen en mijn alles doet zeer. Leuk experiment dus dat stoppen met de pil maar moet er toch weer aan geloven ben ik bang. En echt bang want ik was écht niet leuk aan de pil. Maar dit is ook geen doen. Beetje kiezen uit twee kwaden dus.

Nu ben ik aan het rond zoeken en het enige wat mij momenteel nog wat lijkt is een mirena spiraal. Hoewel ik weet dat dat bij endometriose niet aangeraden wordt.

Heeft iemand met endo toch een spiraal en hoe bevalt dat? Of iemand een compleet nieuwe pil waar ik mogelijk niet van gehoord heb en die ik echt moet proberen?
Al gehad;
Diane-35, microgynon 30, microgynon 50, daar nog twee 'merkloze' varianten van, Yazzmin, Zoely, de prikpil en mogelijk nog qlaira maar dat weet ik niet eens zeker meer. Volgens mij mis ik er nog twee.

[ Bericht 7% gewijzigd door Koettie op 04-02-2015 16:13:36 ]
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:28:53 #2
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149363727
Zwanger worden ;)

Nee, flauw. Wat ontzettend rot
Ik heb zelf ook endometriose en slik nu ivm borstvoeding de Cerazette. Ik reageer hier gelukkig goed op :). Succes!
pi_149364665
Haha, dat zeggen mensen vaker ja. Maar dat hoeft de komende paar jaren nog niet. (Geen idee of ik het überhaupt ooit wil)

Zat er net over te lezen op een blog. Hm, die heb ik nog niet gehad inderdaad. Arts heeft het er wel eens over gehad maar ik weet niet meer zo goed waarom die het niet werd. Moeite van het vragen waard.
pi_149368980
Heftig om te lezen dat je er zoveel last van hebt. Bij mij ligt een vermoeden van Endometriose (maar lichte vorm), omdat ik altijd enorm veel pijn had tijdens de menstruatie, ook in de darmen. Alleen om het echt vast te stellen was er een kijkoperatie nodig en ik heb besloten dat niet te doen.

Verder heb ik al een lange tijd een mirena (7 jaar) en bij mij is de pijn helemaal weggegaan. Ik word ook niet meer ongesteld, dus ik vind het een geweldig ding. Hoe jij er op zult reageren weet niemand van tevoren, maar je kunt het altijd proberen? Het zetten is niet zo prettig (alhoewel dat ook per persoon verschilt), maar het eruit halen is zo gedaan. Het duurde bij mij overigens wel een tijdje voor ik er volledig aan gewend was. In het begin had ik wel scherpere krampen, maar na een paar maanden werd dat minder en begon ik ook steeds minder te bloeden.

Naja, hopelijk heb je er wat aan. :)
pi_149376659
Het zetten zelf ben ik niet zo bang voor. Genoeg pijn daar gehad om wel iets gewend te zijn en ik kan me niet voorstellen dat het erger is dan ongesteld zijn. Ik ben alleen bang dat de mirena niet m'n ding is en ik maanden moet wennen.. Ken mensen die echt maaaanden ongesteld waren met zo'n ding in en dat is voor mij echt een rampen senario. Ken ook weer mensen die er meteen blij mee waren, dus ik overweeg het nog steeds maar vind het eerlijk gezegd wel spannend. Misschien toch eerst nog een pil voor ik de mirena doe. Meh, kan er soms zo kwaad om worden, wil gewoon iets wat werkt en niet meteen of kutoptie A of B maar gewoon een tuuseenweg :+
pi_149378439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:59 schreef Koettie het volgende:
Haha, dat zeggen mensen vaker ja. Maar dat hoeft de komende paar jaren nog niet. (Geen idee of ik het überhaupt ooit wil)

Zat er net over te lezen op een blog. Hm, die heb ik nog niet gehad inderdaad. Arts heeft het er wel eens over gehad maar ik weet niet meer zo goed waarom die het niet werd. Moeite van het vragen waard.
Het is een zgn minipil dus wellicht is het wat voor je.

Bij mij hebben mijn beide zwangerschappen overigens niks gedaan voor mijn cyste (ja, het is er maar 1, een heul grote tegen m'n darm aan).
pi_149421240
@koettie ik heb zelf ook endometriose. Ik heb destijds een mirena laten zetten en het scheelde voor mij echt heel veel. Als je meer info wil PM maar.
Haters gonna hate.
pi_149422179
Heb je al eens de yaz24 geprobeerd? Dan slik 24 dagen de pil en 4 dagen niet. Geef niet iets minder schommeling van hormonen.
In mijn geval verdwijnt mijn menstruatie en buikpijnklachten bijna helemaal. Dat gaf normaal wisselwerking met mijn PDS. Nu niet..

Bij prikpil had ik teveel last van mijn humeur, voor mij een reden om de mirena een grote stap te vinden. En gewone pil bleef ik teveel klachten houden. Nu tussenweg.
pi_149423927
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Heb je al eens de yaz24 geprobeerd? Dan slik 24 dagen de pil en 4 dagen niet. Geef niet iets minder schommeling van hormonen.
In mijn geval verdwijnt mijn menstruatie en buikpijnklachten bijna helemaal. Dat gaf normaal wisselwerking met mijn PDS. Nu niet..

Bij prikpil had ik teveel last van mijn humeur, voor mij een reden om de mirena een grote stap te vinden. En gewone pil bleef ik teveel klachten houden. Nu tussenweg.
Kan je die we doorslikken? Ik zie op anticonceptie.nl dat ze niet aanraden om door te slikken, geen idee waarom niet. En met de mirena heb ik precies hetzelfde maar voor mijn gevoel heb ik nog zo weinig opties over. Tuurlijk, zijn nog pillen die ik nog niet geprobeerd heb maar die lijken dan in samenstelling heel erg op pillen die helemaal niet goed werkte. En elke keer die wen-periode, duimen dat het goed gaat en doorbeuken met pijnstillers en dat terwijl ik niet lekker in m'n vel zit maakt me eigenlijk nu al moe.. :P
pi_149424046
Ik slik hem soms wel door. Tijdens een vakantie bijvoorbeeld. Maar eigenlijk is het ook niet nodig; met een halve dag rood afvegen is het alweer gebeurd ;)
Komt waarschijnlijk door het 24wel/4niet slikken ipv 21 wel slikken en 7 stopdagen.
pi_149427873
Ik nam nooit een stopweek maar werd alsnog elke 3/4/5 weken ongesteld, en dat kan ik juist net niet hebben. :P
pi_149431492
Bij het doorslikken komt er niks, maar dat had ik ook niet als ik de micro30 doorslikte. Dus dat verschilt ook weer per persoon..
pi_149513081
Meh. Compleet op de gok dus maar weer.

Bedankt voor de reacties!
pi_149515410
Ik weet helemaal niks van endometriose, maar is de Implanon geen optie? Die zit ook voor altijd in je arm (elke 3-5 jaar vervangen) en zorgt daarom voor een geleidelijke afgifte van de hormonen ipv elke dag in één keer een stoot hormonen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_149525847
Hm. Toch creepy, blijven veel hormonen en heel gelijkmatig zal dat ook niet echt gaan. Ken er eigenlijk ook geen positieve verhalen over. Maar goed, nog niet geprobeerd dus blijft een optie.
pi_149817892
Met de arts besloten om aan Marvelon te gaan. Cerazette vond ze te licht voor me, en inderdaad de stopweek die moeilijk uit te stellen is. Als ik dan toch aan hormonen zit wil ik ook niet ongesteld zijn :+
Qlaira was ook een optie maar alleen de eerste 17 pillen, beetje zonde voor de rest. Dus duimen dat de Marvelon gaat werken.
pi_149818574
Volgens mij kan je -als alle anticonceptiepillen toch geen soelaas bieden- ook over gaan op GnRH antagonisten zoals Lucrin. Dit zijn medicijnen die je eigen oestrogeenproductie platleggen. Dit moet je wel combineren met een lage dosis oestrogenen om te voorkomen dat je osteoporose etc. krijgt, want in principe zorgt zo'n middel ervoor dat je in de 'overgang' komt.
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:58:21 #18
403520 Sway-
La vie est belle
pi_149819513
Mijn nicht heeft het en zij heeft een mirena. Voor haar is dat zoveel fijner dan de pil. Heeft er volgens mij mee te maken dat de stoffen die van de spiraal komen, worden opgenomen in de baarmoeder en niet alles door het hele lijf gaat. (volgens mij dan)
pi_149859572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:08 schreef christiman het volgende:
Volgens mij kan je -als alle anticonceptiepillen toch geen soelaas bieden- ook over gaan op GnRH antagonisten zoals Lucrin. Dit zijn medicijnen die je eigen oestrogeenproductie platleggen. Dit moet je wel combineren met een lage dosis oestrogenen om te voorkomen dat je osteoporose etc. krijgt, want in principe zorgt zo'n middel ervoor dat je in de 'overgang' komt.
Lucrin is voor mij echt wel een last option eigenlijk. Zit er niet echt op te wachten om op m'n 23ste in de overgang te zitten met alle gevolgen erbij.. En weer te bang voor de bijwerkingen, als ik al flip van 'gewone' ac is dat helemaal heftig denk ik.
pi_149861752
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:37 schreef Koettie het volgende:

[..]

Lucrin is voor mij echt wel een last option eigenlijk. Zit er niet echt op te wachten om op m'n 23ste in de overgang te zitten met alle gevolgen erbij.. En weer te bang voor de bijwerkingen, als ik al flip van 'gewone' ac is dat helemaal heftig denk ik.
Dat kan ik me goed voorstellen, dat je daar helemaal niet op zit te wachten, het is ook nogal wat. Maar ik wilde het je toch even meegeven voor het geval je het nog niet zou weten ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, ik hoop voor je dat je snel iets vindt waarmee jouw lichaam wel tot rust te brengen is ;)
Sterkte ermee!
pi_150349359
Zo. Net eerste pil Marvelon ingenomen. Wish me luck.
pi_150466306
Ja hoor, feestje begint weer. Al sinds gister kotsmisselijk ;(
pi_151979562
Update, ik ben een frigide kut geworden. Compleet seksloos en een gemene trol. Ik kap ermee. Straks ziekenhuis bellen dat ik een mirena wil.
pi_153041514
Joepie, krijg over vijf min m'n spiraal
pi_153046368
Gefeliciteerd. Ik vond het een onding. Na 6 weken bloeden en krampen heb ik 'm eruit getrokken :')

Inmiddels ben ik nu met de 8ste soort pil maar weer begonnen.
Ja en dat merk je ook aan mijn humeur :')

Maargoed met elke maand een paar dagen creperen vd weeën is ook geen leven :)

Succes iig met de Mirena.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_153046414
Ik heb btw geen endometriose. Gewoon dikke vette pech dat het elke maand zo'n hel is.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_153049028
Nou net vond ik het ook een onding. Gelukkig is maar eventjes echt heel pijnlijk. Nu heftige kramp dus lig met pillen en kruik in bed. Durf alleen niet te eten want misselijk. :')

En dat is het ding ook echt hé. Of een depressief mormel zijn en minder ziek, of lekker jezelf maar wel creperen. Maar goed, ben benieuwd!
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 mei 2015 @ 20:40:13 #28
22592 crew  Ole
pi_153050311
Sterkte ermee!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_153263694
Oh lord. Nog steeds heftige rugkrampen. Mag snel stoppen!
pi_153264404
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:48 schreef Koettie het volgende:
Oh lord. Nog steeds heftige rugkrampen. Mag snel stoppen!
Ohh ik bedacht me eerder vanavond nog hoe het met jou en je spiraaltje zou gaan :D

Niet zo tof dus. Hopelijk gaat het snel beter :*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_153267509
Ja, moet ook ergens deze periode ongesteld worden dus misschien gaat het in elkaar over. Maar vreemd, zaterdag ging het wel, zondag weer minder en maandag en dinsdag waren een ramp. Gisteravond weer en nu heb ik nergens last van. :P
pi_154157298
Ruim een maand later, nog steeds kramp. Ik begin dit een slecht idee te vinden. :')
pi_175876348
Superup.
Inmiddels ruim twee jaar een mirena. Zetten was kut, half jaar bloedingen en pijn was kut. Daarna een jaar amper ongesteld geweest dus heel fijn. En daarna een perfecte cyclus van 28/29 dagen. Met cystes als bijwerkingen. Minipil ernaast geprobeerd maar was niets. Toen tijdje weer zonder maar sinds twee weken aan de Qlaira. Tot nu voel ik me echt vreselijk dus hoop dat het snel wegtrekt. Hoop zo dat dit uiteindelijk gaat werken want ik ben moedeloos aan het worden.
pi_176003356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:02 schreef Koettie het volgende:
Superup.
Inmiddels ruim twee jaar een mirena. Zetten was kut, half jaar bloedingen en pijn was kut. Daarna een jaar amper ongesteld geweest dus heel fijn. En daarna een perfecte cyclus van 28/29 dagen. Met cystes als bijwerkingen. Minipil ernaast geprobeerd maar was niets. Toen tijdje weer zonder maar sinds twee weken aan de Qlaira. Tot nu voel ik me echt vreselijk dus hoop dat het snel wegtrekt. Hoop zo dat dit uiteindelijk gaat werken want ik ben moedeloos aan het worden.
Wat naar dat je je nog steeds zo kut voelt. Weet helaas wat het is. Ik heb endometriose overgehouden aan mijn keizersnede. Ik heb cysten bij een buikspier zitten wat bijvoorbeeld omdraaien in bed niet mn favoriete bezigheid maakt :X. Ik heb 2 jaar geleden een mirena laten zetten waar de pijn niet mee wegging. Vorig jaar een implanon erbij (gynaecoloog wilde eerst de mirena eruit halen. Op mijn verzoek niet gedaan) Nu bijna een jaar pijnvrij geweest, maar de pijn komt bij vlagen weer terug. Om moedeloos van te worden -O-

Jij veel sterkte. Hopelijk voel je je snel beter!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_176003446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:02 schreef Koettie het volgende:
Superup.
Inmiddels ruim twee jaar een mirena. Zetten was kut, half jaar bloedingen en pijn was kut. Daarna een jaar amper ongesteld geweest dus heel fijn. En daarna een perfecte cyclus van 28/29 dagen. Met cystes als bijwerkingen. Minipil ernaast geprobeerd maar was niets. Toen tijdje weer zonder maar sinds twee weken aan de Qlaira. Tot nu voel ik me echt vreselijk dus hoop dat het snel wegtrekt. Hoop zo dat dit uiteindelijk gaat werken want ik ben moedeloos aan het worden.
Heb je alternatieve geneeswijze al geprobeerd? Zwarte zaad heeft een geweldige werking, wellicht kan je dat proberen?
pi_176006223
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 00:24 schreef Bamba het volgende:

[..]

Wat naar dat je je nog steeds zo kut voelt. Weet helaas wat het is. Ik heb endometriose overgehouden aan mijn keizersnede. Ik heb cysten bij een buikspier zitten wat bijvoorbeeld omdraaien in bed niet mn favoriete bezigheid maakt :X. Ik heb 2 jaar geleden een mirena laten zetten waar de pijn niet mee wegging. Vorig jaar een implanon erbij (gynaecoloog wilde eerst de mirena eruit halen. Op mijn verzoek niet gedaan) Nu bijna een jaar pijnvrij geweest, maar de pijn komt bij vlagen weer terug. Om moedeloos van te worden -O-

Jij veel sterkte. Hopelijk voel je je snel beter!
Lekkere plek voor cystes idd. Kunnen die nog verdwijnen? Ben he ook menstruatieloos gereset door die combi? Ken het gevoel dat het terugkomt, het stopt gewoon nooit.
Gister en eergisteren opeens een bloeding dus rustig aan gedaan. Vandaag naar schoonouders pff.
pi_176006229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 00:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb je alternatieve geneeswijze al geprobeerd? Zwarte zaad heeft een geweldige werking, wellicht kan je dat proberen?
.. Zwart zaad? Ken ik niet. Maar nee, geen alternatieve dingen geprobeerd. Wel (semi) bewezen dingen zoals teunisbloemolie, fysiotherapie en pijnstillers.

[ Bericht 11% gewijzigd door Koettie op 26-12-2017 08:23:52 ]
pi_176012918
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 08:16 schreef Koettie het volgende:

[..]

Lekkere plek voor cystes idd. Kunnen die nog verdwijnen? Ben he ook menstruatieloos gereset door die combi? Ken het gevoel dat het terugkomt, het stopt gewoon nooit.
Gister en eergisteren opeens een bloeding dus rustig aan gedaan. Vandaag naar schoonouders pff.
Voor zover ik weet verdwijnt die pijn op die plek niet zomaar zonder ingreep. Mijn hele cyclus is lam gelegd door de anticonceptie, maar bij de endometriose die ik heb is de pijn minder cyclus gerelateerd. Heb ook een aantal jaar geleden Zoladex injecties gehad. Hielp ook maar een tijdje -O-

Hopelijk kun je bij je schoonouders ook gewoon rustig aan doen!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_176013272
Haha wauw, zie nu hoe verneukt ie getypt heb, was net wakker. :+. Heftig wel, rottig gedoe is het.

Gelukkig lieve schoonouders dus komt wel goed.
pi_176016416
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 08:16 schreef Koettie het volgende:

[..]

.. Zwart zaad? Ken ik niet. Maar nee, geen alternatieve dingen geprobeerd. Wel (semi) bewezen dingen zoals teunisbloemolie, fysiotherapie en pijnstillers.
Probeer waard! Werkt bij zowat alles en dus ook menstruatiepijn en de rest. Een theelepel (niet malen, dan verlies je de werking) in je thee of jus in de ochtend zal wonderen doen. Ga naar een Turks/Marokkaans winkel en vraag om habba sawda. Geen olie, maar echt zaad.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2017 16:02:04 ]
pi_176017626
Kan alleen uitleg vinden op sites die het verkopen, niet echt afhankelijke bronnen. Heb je een link?
pi_176073554
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:41 schreef Koettie het volgende:
Kan alleen uitleg vinden op sites die het verkopen, niet echt afhankelijke bronnen. Heb je een link?
https://mens-en-gezondhei(...)en-mirakelplant.html

http://www.voedingsdomein.nl/komijn-geeft-smaak-geneest/

De islamitische geneeskunde zweert bij zwarte zaad. Volgens de profeet is dit de medicijn en dat is later ook bevestigd door de wetenschap en andere takken. Je kan het proberen onder het mom van baat het niet, ...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2017 15:03:46 ]
pi_176075735
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:41 schreef Koettie het volgende:
Kan alleen uitleg vinden op sites die het verkopen, niet echt afhankelijke bronnen. Heb je een link?
Nigella Sativa zou je meer moeten tonen.
pi_176075783
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:52 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

Nigella Sativa zou je meer moeten tonen.
Bedankt voor de aanvulling. Ze kan het altijd proberen, hoor er zeer goede verhalen over.
pi_176081114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

https://mens-en-gezondhei(...)en-mirakelplant.html

http://www.voedingsdomein.nl/komijn-geeft-smaak-geneest/

De islamitische geneeskunde zweert bij zwarte zaad. Volgens de profeet is dit de medicijn en dat is later ook bevestigd door de wetenschap en andere takken. Je kan het proberen onder het mom van baat het niet, ...
True, maar dan wil ik het eerst kunnen opzoeken, want geen idee of het een kwestie is van baat het niet schaad. Ik ga even op onderzoek. Ook thanks BilmemKi. Hier vind ik inderdaad meer op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koettie op 28-12-2017 18:50:19 ]
pi_176362100
Slaap al weken heel slecht. Of niet soms, vannacht tot half 5 wakker gelegen terwijl ik zoooo moe was. Vriend heeft vanmorgen even de bijsluiter gelezen, ik doe dat niet meer want dan denk ik dat ik alle bijwerkingen heb, word er echt zenuwachtig van. Slaapproblemen staat er bij, heuj..
Nog niet daf zwart zaad gehaald. Woendag ff de stad in denk ik. Slik inmiddels ook weer teunisbloemolie omdat m'n boobs zeer doen.
pi_176811607
Koettie, hoe gaat het nu met je?

Hier al ruim anderhalve week weer pijn. Ook licht bloedverlies weer, dus ondanks spiraal in combinatie met de Implanon lijkt mn cyclus weer terug te komen. Morgen maar weer een afspraak met de gynaecoloog maken -O-
And so the lion fell in love with the lamb
pi_176812754
Mwah. Over 't algemeen wel oké. Ben gister wakker geworden van de buikpijn maar met pijnstillers was het wel te doen. Slaap nog steeds slecht maar heb/had een lichte hersenschudding dus daar zou 't ook van kunnen komen. Wel bagger, heb je dubbele ac komt het er nog doorheen. Hoelang heb je heide?
pi_181905631
Update. Gister controle in het ziekenhuis gehad. Ben helemaal clean. Geen cystes, geen verdachte vlekjes, geen rare vage vormen op de echo, niets *O* *O* *O* *O* . M'n mirena zit nog perfect. En ik voel me ook echt helemaal prima. Wel regelmatig buikpijn maar so be it. De alles verziekende ik kan niets meer buikpijn heb ik nog zelden, eens per vier maanden ofzo? Half jaar niet meer gemenstrueerd en de bijwerkingen zijn weg.
Laatste keer toen ik hier schreef net begonnen met de Qlaira. Inmiddels slik ik dit nu nog steeds dus gebruik het nu een maand of 10.

Heb echt met m'n gyn zitten high fiven, ik ben al zeven jaar bij haar onder behandeling en heb zoooveel aan haar gehad. Niet alleen kijken naar het resultaat maar ook naar mij als mens en de invloed van de bijwerkingen. Regelmatig zitten janken daar omdat ik het zooooo zat was en die pijn gewoon nooit weg leek te gaan. Dus toen ik kwam gister en zei, het gaat eigenlijk wel goed zat ze met grote ogen te kijken.

Alleen nog wachten op de bloeduitslagen en als die goed zijn hoef ik pas volgend jaar weer op controle. Tenzij er iets is natuurlijk, dan kan ik bellen.
  vrijdag 14 september 2018 @ 20:19:50 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181906009
Dat is heel goed nieuws!
The love you take is equal to the love you make.
pi_181907874
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 01:22 schreef Bamba het volgende:
Koettie, hoe gaat het nu met je?

Hier al ruim anderhalve week weer pijn. Ook licht bloedverlies weer, dus ondanks spiraal in combinatie met de Implanon lijkt mn cyclus weer terug te komen. Morgen maar weer een afspraak met de gynaecoloog maken -O-
Lokquote. Hoe is het nu?

@lienekien, thanks. Ben echt heel blij ^^
pi_181908040
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:38 schreef Koettie het volgende:

[..]

Lokquote. Hoe is het nu?

@lienekien, thanks. Ben echt heel blij ^^
Wat fijn Koettie! Kan me voorstellen dat je daar heel erg opgelucht over bent!

Hier nog veel pijn. Heb nu ongeveer 2 weken geen pijn meer, maar daarvoor heb ik ongeveer 5 weken aan een stuk pijn gehad.

Ik zie in mn vorige post dat ik naar de gynaecoloog zou bellen. Door nare omstandigheden heb ik dat nog steeds niet gedaan :@
And so the lion fell in love with the lamb
pi_181908107
Ohhh Koettie wat een positief nieuws zeg. Echt superlijm voor je! Vroeg me een paar weken geleden toen ik ongesteld was nog af hoe het met jou zou gaan.
Ik had de menstruatie voor het eerst in jaren eens onder controle.
#menstruatiegenot _O_
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181908126
superblij ook ipv superlijm :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181908217
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef Bamba het volgende:

[..]

Wat fijn Koettie! Kan me voorstellen dat je daar heel erg opgelucht over bent!

Hier nog veel pijn. Heb nu ongeveer 2 weken geen pijn meer, maar daarvoor heb ik ongeveer 5 weken aan een stuk pijn gehad.

Ik zie in mn vorige post dat ik naar de gynaecoloog zou bellen. Door nare omstandigheden heb ik dat nog steeds niet gedaan :@
Zsm de gyn bellen als je er aan toe bent.

Ik ga zelf voor de NovaSure maar ben het ook aan het uitstellen hoor. Maar nu de zomer voorbij is, ik al heelveel andere dingen heb geregeld de afgelopen weken beloof ik jullie dat ik komende week echt een afspraak maak met de huisarts.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181908361
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:46 schreef Bamba het volgende:

[..]

Wat fijn Koettie! Kan me voorstellen dat je daar heel erg opgelucht over bent!

Hier nog veel pijn. Heb nu ongeveer 2 weken geen pijn meer, maar daarvoor heb ik ongeveer 5 weken aan een stuk pijn gehad.

Ik zie in mn vorige post dat ik naar de gynaecoloog zou bellen. Door nare omstandigheden heb ik dat nog steeds niet gedaan :@
He, wat naar zeg. Even bijkomen nu dus. Ga je wel bellen of zit het er de komende tijd helemaal niet in? Ik duim voor je!
pi_181908719
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:53 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Zsm de gyn bellen als je er aan toe bent.

Ik ga zelf voor de NovaSure maar ben het ook aan het uitstellen hoor. Maar nu de zomer voorbij is, ik al heelveel andere dingen heb geregeld de afgelopen weken beloof ik jullie dat ik komende week echt een afspraak maak met de huisarts.
Ga ik zeker doen!

NovaSure heb ik nog niet van gehoord. Ga zo eens googlen :Y
And so the lion fell in love with the lamb
pi_181908754
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 22:01 schreef Koettie het volgende:

[..]

He, wat naar zeg. Even bijkomen nu dus. Ga je wel bellen of zit het er de komende tijd helemaal niet in? Ik duim voor je!
Ja moet het echt wel gaan doen. Weet alleen niet wat ze nog meer kunnen doen buiten opereren als zelfs een implanon en spiraal tegelijk al de pijn niet tegenhouden -O-
And so the lion fell in love with the lamb
pi_181908765
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 22:19 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen!

NovaSure heb ik nog niet van gehoord. Ga zo eens googlen :Y
Nagenoeg alleen maar positieve ervaringen gelezen en in mijn directe omgeving ook alleen maar positieve verhalen.

Maar zit er gewoon een beetje tegen aan te hikken om een hele stomme reden
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_181908849
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 22:21 schreef Bamba het volgende:

[..]

Ja moet het echt wel gaan doen. Weet alleen niet wat ze nog meer kunnen doen buiten opereren als zelfs een implanon en spiraal tegelijk al de pijn niet tegenhouden -O-
Ik ken je gevoel.. Was er zo klaar mee en had er jaren terug al klaar mee. Ik hoop echt dat er nog een goed idee voor je komt.


Ik hoorde juist dat novasure juist niet goed is met endo. Edit, even opgezocht. Het heeft gewoon weinig zin, net als baarmoederverwijdering. Het probleem zit niet in je baarmoeder maar daarbuiten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')