abonnement Unibet Coolblue
pi_149328954
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoop echt dat V&D dit overleeft. Ik zie liever de HEMA kapot gaan dan de V&D.
Voor de medewerkers hoop ik het ook maar eerlijk gezegd verdienen ze geen bestaansrecht.
Het is allemaal van bijzonder matig kwaliteit wat ze daar verkopen met hun kledinglijn als absoluut dieptepunt.
De gemiddelde Pool haalt hier zijn neus nog voor op.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_149329012
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:57 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Oh een emo bedoel je?
Noem het zoals je het noemen wil :)

Er worden aan de andere kant van de wereld onschuldige mensen onthoofd, zwangere vrouwen tijdens de bevalling vermoord en zulks. En wij zitten hier nog steeds te janken om zwarte piet.

:') :') :') :')
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:00:44 #78
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_149329033
quote:
'Verhuurder was bereid V&D tegemoet te komen'

AMSTERDAM (ANP) -Verhuurder IEF was bereid V&D vergaand tegemoet te komen om de noodlijdende warenhuisketen uit de financiële problemen te helpen. Dat zei de raadsman van het vastgoedfonds dinsdag bij de rechtbank in Amsterdam.

Het vastgoedfonds, eigenaar van twaalf V&D-panden, wilde instemmen met een huurvrije periode van vier maanden en een huurverlaging van 30 procent daarna. In ruil moest het warenhuisconcern een groot aantal vierkante meters winkeloppervlakte inleveren en de onderverhuurders overdragen.

IEF was verder bereid de miljoeneninvesteringen op te hoesten die nodig zouden zijn om de panden geschikt te maken voor andere huurders.

Het voorstel leek een goede kans te maken, maar werd eind januari door V&D alsnog afgeschoten.

IEF eist in kort geding tegen V&D nu ontruiming van de panden in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Maastricht.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_149329347
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Noem het zoals je het noemen wil :)

Er worden aan de andere kant van de wereld onschuldige mensen onthoofd, zwangere vrouwen tijdens de bevalling vermoord en zulks. En wij zitten hier nog steeds te janken om zwarte piet.

:') :') :') :')
Ik jank nergens om, dat maak jij ervan. Ik geef slechts aan waarom ik niks meer koop bij de HEMA. En dat ik die opmerking maak, zegt evenmin iets over de vraag of ik begaan ben met wat elders in de wereld gebeurt.

Kortom: je ziet spoken.
pi_149329476
Je koopt niets meer bij hema vanwege dat zwartepietengebeuren. Heb je zelf gezegd.
Is je goed recht hoor, er zullen er vast nog meer zijn.
pi_149329579
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je koopt niets meer bij hema vanwege dat zwartepietengebeuren. Heb je zelf gezegd.
Is je goed recht hoor, er zullen er vast nog meer zijn.
Klopt, maar dat is wat anders dan janken. En het is ook wat anders dan de ogen sluiten voor wat er elders in de wereld gebeurt.

Het lijkt me trouwens goed om dit blokje HEMA nu af te sluiten en weer on-topic verder te gaan over de V&D.
pi_149329621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:11 schreef Elfletterig het volgende:

Ik jank nergens om
Pardon?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:20:00 #83
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_149329661
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:58 schreef eight het volgende:

[..]

Voor de medewerkers hoop ik het ook maar eerlijk gezegd verdienen ze geen bestaansrecht.
Het is allemaal van bijzonder matig kwaliteit wat ze daar verkopen met hun kledinglijn als absoluut dieptepunt.
De gemiddelde Pool haalt hier zijn neus nog voor op.
Vind het merendeel van de kleding ook waardeloos inderdaad...

Enkele uitzonderingen zijn er wel maar 80% is pure bagger :X
pi_149329822
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:58 schreef eight het volgende:

[..]

Het is allemaal van bijzonder matig kwaliteit wat ze daar verkopen met hun kledinglijn als absoluut dieptepunt.
De gemiddelde Pool haalt hier zijn neus nog voor op.
Bedoel je de V&D of HEMA?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149331064
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In de jaren '80 had je - ook in Nederland - al diverse bedrijfsdokters die als 'kille' saneerders te werk gingen om alle overbodige ballast van een bedrijf weg te snijden. Zie bekende succesverhalen zoals Telfort en ArcelorMittal, waar er na forse renovaties van managers een gezonder bedrijf terug kwam. Met de komst van de hedge funds / private equity is dit saneerwerk geprofessionaliseerd en geïnstitutionaliseerd. Dan kun je zeggen dat het geen ondernemen is, omdat er geen geld wordt geinvesteerd, maar als je doel met een bedrijf is de kosten terug te brengen zonder je exposure te vergroten kan ik me prima voorstellen dat je er geen miljoenen meer instopt.
Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik zeg dat als je antwoord op veranderende marktomstandigheden niet verder komt dan het drukken van personeelskosten en huurkosten, je niet uit het juiste ondernemershout gesneden bent. Dat kan iedereen verzinnen en de uitvoering is ook geen rocket science. In veranderende marktomstandigheden heb je visie nodig en moeten er nieuwe iniatieven worden ontplooid, dat zal vaak investeringen kosten inderdaad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:22 schreef Pandaplint het volgende:

Ik niet. Heb de Hema veel hoger zitten dan de V&D. De Hema heeft tenminste een eigen identiteit.

Helemaal mee eens ^O^
Een fysieke winkel moet weer een toegevoegde waarde krijgen. Sfeer/beleving/service/kwaliteit etc.
Ik geef de Hema ook weinig kans, aangezien daar ook een sprinkhanenplaag van PE op neer is gedaald. Die eigen identiteit wordt gebruikt om spullen te verkopen die de onderliggende waarde niet hebben. Ook een trucje uit de jaren 80, de goodwill snel opmaken. Plak je reputatie op inferieur goed en je haalt een veel grotere marge, maar die reputatie gaat er ook aan.

Ik ken toevallig één hema vestiging vrij goed, maar de sfeer, beleving, service en kwaliteit hollen achteruit. Dat kan aan het betreffende filiaal liggen, maar als je de personeelskosten gaat drukken door de oude klantvriendelijke krachen eruit te werken en te vervangen door onbeschofte figuren die meer met elkaar bezig zijn dan met de klant wordt het er niet prettiger winkelen op. De Hema zat altijd al in het lagere segment, maar ze verkochten er geen troep. Als het van de Hema was kon je erop rekenen dat het deugdelijk was, dat kan al niet meer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is volstrekt logisch dat je de koopsom wil halen uit de toekomstige winsten... En nog meer dan die koopsom ook graag.
Precies ja, dan ga je dus winst maken met de bedrijfsactiviteit, prima. Blijkbaar kun je er ook een legertje juristen en fiscalisten op los laten die het aankoopbedrag ten laste van het bedrijf weten te brengen en het vastgoed verkopen voor snelle winst. De regels zouden dat niet toe moeten laten.

quote:
Daar ga je al... bedrijven ten gronde richten. Lees de link die net boven jouw post staat eens aandachtig.
Na vluchtige lezing moest ik vaststellen dat het bij de kop al mis ging.

quote:
Overgrote deel van de bedrijven die niet overgenomen wordt sluit de deuren. Er is veel meer dan de V&D's van de wereld.
MKB's met een DGA en weinig personeel, maar daar hebben die zgn durfkapitalisten niks mee te stellen. Continuiteit kan ook zonder overname.

quote:
Of het nou in de holding zit, of in de werkmaatschappij... is dat nu werkelijk zo relevant? Uiteindelijk kan de werkmaatschappij gewoon uitgepond worden.
Nee, wat relevant is dat je het aankoopbedrag terug gaat verdienen met de bedrijfsactiviteit (al dan niet een nieuwe), en als je de investering hebt terugverdiend begint de vermogensaanwas.

quote:
Alsof opvolgende aandeelhouders niet nuttig zijn zijn en/of kunnen zijn. 8)7
Ze kunnen nuttig zijn, en ze kunnen schadelijk zijn. Maar de hoedanigheid van aandeelhouder op zich is niet nuttig meer voor het bedrijf. Het nut zat hem in de kapitaalinjectie in ruil waarvoor het aandeel is verkregen.

quote:
Ik ben econoom (Erasmus Universiteit Rotterdam), naast jurist. Al eerder heb ik je uitgelachen dat je zo trots bent op jouw middelbare schoolopleiding, dat had een waarschuwing kunnen zijn... Maar goed.
Dat was vast ook niet in de algemene economie, je hebt de oogkleppen van een typische bedrijfseconoom. Dat je uit een onderzoekje waaruit zou blijken dat je beter een bedrijf kunt overnemen dan er eentje opstarten afleidt dat overnames beter zijn voor de economie getuigt ook niet van academische vaardigheden. Je kunt het joch wel van de mavo halen, maar hoe krijg je de mavo uit het joch?

quote:
Die DGA van jou kan moeilijk door gaan totdat hij 969 jaar oud is. In de bijbel lees je daar nog wel eens over, maar zullen we het gewoon houden bij de realiteit?
De DGA kan ook voor opvolging zorgen zonder zijn hele bedrijf te verkopen. Ondernemers kunnen ook iets opstarten, maar ja, dan moet je wel ondernemend zijn.

quote:
En dat ligt dus aan jouw onbegrip.

[..]

Laffe durfinvesteerders... *zucht* :')
Ik zie dat je vraag om inhoud van een paar posts geleden weer niet meer dan een oprisping van huichelachtigheid was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_149331417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Bedoel je de V&D of HEMA?
V&D. Dus ze hebben bij de Hema ook kleding :?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:16:44 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149331553
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik zeg dat als je antwoord op veranderende marktomstandigheden niet verder komt dan het drukken van personeelskosten en huurkosten, je niet uit het juiste ondernemershout gesneden bent. Dat kan iedereen verzinnen en de uitvoering is ook geen rocket science. In veranderende marktomstandigheden heb je visie nodig en moeten er nieuwe iniatieven worden ontplooid, dat zal vaak investeringen kosten inderdaad.
Gelukkig is ondernemershout geen vereiste om eigenaar te worden van een retailketen of om directeur te worden van een kapitaalverstrekker. De gemiddelde director's board zit niet gevuld met ondernemers.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:17:00 #88
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149331567
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:12 schreef eight het volgende:

[..]

V&D. Dus ze hebben bij de Hema ook kleding :?
Zeker, rompertjes enzovoorts.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149331980
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gelukkig is ondernemershout geen vereiste om eigenaar te worden van een retailketen of om directeur te worden van een kapitaalverstrekker.
Kapitaalverstrekker? We hebben het hier over kapitaalonttrekkers.

quote:
De gemiddelde director's board zit niet gevuld met ondernemers.
Ik weet niet of dat zo gelukkig is. Uiteindelijk moet er toch een keer echt geld verdiend worden en dat is niet de kwaliteit van financieel specialsten, fiscalisten en juristen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:32:44 #90
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149332022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kapitaalverstrekker? We hebben het hier over kapitaalonttrekkers.

[..]

Ik weet niet of dat zo gelukkig is. Uiteindelijk moet er toch een keer echt geld verdiend worden en dat is niet de kwaliteit van financieel specialsten, fiscalisten en juristen.
Tsja, die arbeidersverheerlijking doet het altijd goed, maar feit is dat 80% van Nederland op de dienstensector draait.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149332080
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik zeg dat als je antwoord op veranderende marktomstandigheden niet verder komt dan het drukken van personeelskosten en huurkosten, je niet uit het juiste ondernemershout gesneden bent. Dat kan iedereen verzinnen en de uitvoering is ook geen rocket science. In veranderende marktomstandigheden heb je visie nodig en moeten er nieuwe iniatieven worden ontplooid, dat zal vaak investeringen kosten inderdaad.

[..]

Ik geef de Hema ook weinig kans, aangezien daar ook een sprinkhanenplaag van PE op neer is gedaald. Die eigen identiteit wordt gebruikt om spullen te verkopen die de onderliggende waarde niet hebben. Ook een trucje uit de jaren 80, de goodwill snel opmaken. Plak je reputatie op inferieur goed en je haalt een veel grotere marge, maar die reputatie gaat er ook aan.

Ik ken toevallig één hema vestiging vrij goed, maar de sfeer, beleving, service en kwaliteit hollen achteruit. Dat kan aan het betreffende filiaal liggen, maar als je de personeelskosten gaat drukken door de oude klantvriendelijke krachen eruit te werken en te vervangen door onbeschofte figuren die meer met elkaar bezig zijn dan met de klant wordt het er niet prettiger winkelen op. De Hema zat altijd al in het lagere segment, maar ze verkochten er geen troep. Als het van de Hema was kon je erop rekenen dat het deugdelijk was, dat kan al niet meer.

[..]

Precies ja, dan ga je dus winst maken met de bedrijfsactiviteit, prima. Blijkbaar kun je er ook een legertje juristen en fiscalisten op los laten die het aankoopbedrag ten laste van het bedrijf weten te brengen en het vastgoed verkopen voor snelle winst. De regels zouden dat niet toe moeten laten.

[..]

Na vluchtige lezing moest ik vaststellen dat het bij de kop al mis ging.

[..]

MKB's met een DGA en weinig personeel, maar daar hebben die zgn durfkapitalisten niks mee te stellen. Continuiteit kan ook zonder overname.

[..]

Nee, wat relevant is dat je het aankoopbedrag terug gaat verdienen met de bedrijfsactiviteit (al dan niet een nieuwe), en als je de investering hebt terugverdiend begint de vermogensaanwas.

[..]

Ze kunnen nuttig zijn, en ze kunnen schadelijk zijn. Maar de hoedanigheid van aandeelhouder op zich is niet nuttig meer voor het bedrijf. Het nut zat hem in de kapitaalinjectie in ruil waarvoor het aandeel is verkregen.

[..]

Dat was vast ook niet in de algemene economie, je hebt de oogkleppen van een typische bedrijfseconoom. Dat je uit een onderzoekje waaruit zou blijken dat je beter een bedrijf kunt overnemen dan er eentje opstarten afleidt dat overnames beter zijn voor de economie getuigt ook niet van academische vaardigheden. Je kunt het joch wel van de mavo halen, maar hoe krijg je de mavo uit het joch?

[..]

De DGA kan ook voor opvolging zorgen zonder zijn hele bedrijf te verkopen. Ondernemers kunnen ook iets opstarten, maar ja, dan moet je wel ondernemend zijn.

[..]

Ik zie dat je vraag om inhoud van een paar posts geleden weer niet meer dan een oprisping van huichelachtigheid was.
Jouw vooroordelen ter zake van PE voert de boventoon en je hebt weer enorm de neiging om relevante argumenten over te slaan (zoals dat de problemen van V&D aantoonbaar van ver voor de overname door PE dateren) en op de man te spelen.

Inhoudelijk sta je precies waar je in het begin stond. Onwetend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:36:17 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149332107
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gelukkig is ondernemershout geen vereiste om eigenaar te worden van een retailketen of om directeur te worden van een kapitaalverstrekker. De gemiddelde director's board zit niet gevuld met ondernemers.
Nee, in veel bedrijven wordt niet ondernomen, maar bestuurders maken de dienst uit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149332129
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tsja, die arbeidersverheerlijking doet het altijd goed, maar feit is dat 80% van Nederland op de dienstensector draait.
Diensten zijn ook arbeid. Ondernemen is ook arbeid. Alleen zou je financiele diensten en aanverwanten in die onderverdeling van het kapitaal moeten reken. 100% van de financiele diensten draait op echte arbeid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:37:23 #94
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149332136
Moeten jullie niet werken ofzo?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:38:15 #95
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_149332165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Diensten zijn ook arbeid. Ondernemen is ook arbeid. Alleen zou je financiele diensten en aanverwanten in die onderverdeling van het kapitaal moeten reken. 100% van de financiele diensten draait op echte arbeid.
In dat geval ben ik de definitie kwijt. Als juridische, financiele en adviserende dienstverlening geen arbeid is, maar kapitaal, vraag ik me af waar die scheidslijn ligt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_149332405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:37 schreef betyar het volgende:
Moeten jullie niet werken ofzo?
Nee, dat is voor het voetvolk...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:06:58 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_149333172
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat is voor het voetvolk...
Oké, duidelijk.
pi_149333286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:00 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

This case goes forward.
Ofwel, de rechter is van mening dat de partijen er samen niet meer uitkomen. Vrijdag de uitspraak.
(NOS journaal)
pi_149333415
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jouw vooroordelen ter zake van PE voert de boventoon en je hebt weer enorm de neiging om relevante argumenten over te slaan (zoals dat de problemen van V&D aantoonbaar van ver voor de overname door PE dateren) en op de man te spelen.
Ik heb een oordeel over de kennelijke gewoonte van sommige fondsen om de vermogenspositie van een overgenomen bedrijf te verslechteren ten bate van zichzel, ipv de bedrijfsactiviteit zo langdurig mogelijk winstgevend te maken. Dat ze het doen is logisch, maar dan moeten ze niet langer de gelegenheid krijgen.

Jouw argument had ik al weerlegd, dat is kennelijk gebaseerd op het idee dat ondernemen bestaat uit bezuinigen op de kosten en het verzinnen van juridische en fiscale constructies om de aankoopkosten ten laste van het bedrijf te brengen. Dan mis je alle kansen die de veranderende marktomstandigheden met zich meebrengen. Het artikel uit de NRC levert ook geen tegenargumenten, en niet alleen omdat het slecht is.

quote:
Inhoudelijk sta je precies waar je in het begin stond. Onwetend.
Ik weet genoeg om te begrijpen, bij jou leidt kennis niet tot begrip.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_149334423
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb een oordeel over de kennelijke gewoonte van sommige fondsen om de vermogenspositie van een overgenomen bedrijf te verslechteren ten bate van zichzel, ipv de bedrijfsactiviteit zo langdurig mogelijk winstgevend te maken. Dat ze het doen is logisch, maar dan moeten ze niet langer de gelegenheid krijgen.
Wat dan een schending is van het recht op eigendom waarmee het investeringsklimaat een dreun krijgt.

quote:
Jouw argument had ik al weerlegd, dat is kennelijk gebaseerd op het idee dat ondernemen bestaat uit bezuinigen op de kosten en het verzinnen van juridische en fiscale constructies om de aankoopkosten ten laste van het bedrijf te brengen. Dan mis je alle kansen die de veranderende marktomstandigheden met zich meebrengen. Het artikel uit de NRC levert ook geen tegenargumenten, en niet alleen omdat het slecht is.
Je lult er omheen en het zou je sieren als je mij geen woorden in de mond legt.

quote:
Ik weet genoeg om te begrijpen, bij jou leidt kennis niet tot begrip.
Dat zal de reden zijn dat jij moet pochen met de middelbare school.

Overigens, op jouw leeftijd mag je die deur ook figuurlijk achter je dicht slaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')