abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_149375124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:50 schreef JCats het volgende:
De hoofdlijnen zijn toch duidelijk.
De hoofdlijnen zijn volgens de Russische media anders dan volgens de westerse media (met name de rol van Rusland en het Westen worden totaal anders weergegeven).

[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 04-02-2015 23:22:01 ]
The view from nowhere.
pi_149375166
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:13 schreef JCats het volgende:

[..]

Dat verbaasde me zeer.
En daarom heb ik het nagekeken.
Op 15:00 begint het item Oekraïne.
Belicht vanuit het perspectief van Kiev.
Tenslotte van 18:06 tot 18:13 gaat het over de beschietingen van ziekenhuis en scholen.
"door het leger van Oekraïne" was overduidelijk NIET te horen.

http://nos.nl/uitzending/2830-uitzending.html
20:00 journaal
Stad Donetsk beschoten maar ze vermelden inderdaad niet door wie.
(ik had me vergist)

Overigens vind ik de NOS neutraal in Nieuwsuur lieten ze in een item over de MH-17 ook de mensen aan het woord die de theorie aanhangen dat Oekraïne het heeft gedaan om het westen in de oorlog te betrekken.

Brandpunt heeft ook beide versies van het verhaal MH-17 uitgezonden.

Verder gingen ze op zoek naar "de man met knuffel" en lieten hem zijn versie van het verhaal vertellen, ook dit is uitgezonden in Nieuwsuur
http://nos.nl/artikel/676(...)man-met-knuffel.html



Een blad als Telegraaf is pro Oekraïne maar ik lees zelf Trouw en daar nuanceren ze ook,
beide zijdes worden belicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Buster24 op 04-02-2015 23:36:11 ]
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149375488
Tja, in eerste insantie waren er propaganda mogelijkheden. In de filmpjes van nu valt er voor beide kampen niets meer te ontkennen. Oekraine verliest echt geen 13 soldaten op een dag, dat zijn er veel meer. LifeNews had nooit 'gezellig' met de seperatisten mee op reis gegaan als ze niet in het Russische leger embedded waren.

De beelden tonen goed de escalatie van de oorlog, in plaats van een enkel voertuig zijn er gevechten met tanks en artillerie op grote schaal en professionele operaties om steden en dorpen onder controle te krijgen. Het is niet langer meer een anti terroristische operatie, maar een groot uitgestrekt Oekraiens/Russisch front.
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:59:16 #229
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149376376
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:17 schreef Buster24 het volgende:

[..]

20:00 journaal
Stad Donetsk beschoten maar ze vermelden inderdaad niet door wie.
(ik had me vergist)

Overigens vind ik de NOS neutraal in Nieuwsuur lieten ze in een item over de MH-17 ook de mensen aan het woord die de theorie aanhangen dat Oekraïne het heeft gedaan om het westen in de oorlog te betrekken.

Brandpunt heeft ook beide versies van het verhaal MH-17 uitgezonden.

Verder gingen ze op zoek naar "de man met knuffel" en lieten hem zijn versie van het verhaal vertellen, ook dit is uitgezonden in Nieuwsuur
http://nos.nl/artikel/676(...)man-met-knuffel.html
[ afbeelding ]

Een blad als Telegraaf is pro Oekraïne maar ik lees zelf Trouw en daar nuanceren ze ook,
beide zijdes worden belicht.
Dat klopt. Alleen de eerste koppen gelden voor de massa. Dan is het punt al gemaakt. Je ziet dat vaker wanneer iemand onschuldig is naar eerst te zijn beschuldigd toch getekend blijft en je dit niet meer krijgt weggepoetst.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 5 februari 2015 @ 00:02:48 #230
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149376439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:27 schreef Nintex het volgende:
Tja, in eerste insantie waren er propaganda mogelijkheden. In de filmpjes van nu valt er voor beide kampen niets meer te ontkennen. Oekraine verliest echt geen 13 soldaten op een dag, dat zijn er veel meer. LifeNews had nooit 'gezellig' met de seperatisten mee op reis gegaan als ze niet in het Russische leger embedded waren.

De beelden tonen goed de escalatie van de oorlog, in plaats van een enkel voertuig zijn er gevechten met tanks en artillerie op grote schaal en professionele operaties om steden en dorpen onder controle te krijgen. Het is niet langer meer een anti terroristische operatie, maar een groot uitgestrekt Oekraiens/Russisch front.
Alleen militaire hulp van de NAVO kan Kiev nog redden. Het leger vanuit Kiev lijkt me gedemoraliseerd. Daar hebben de meeste al geen zin meer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149377148
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 00:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Alleen militaire hulp van de NAVO kan Kiev nog redden. Het leger vanuit Kiev lijkt me gedemoraliseerd. Daar hebben de meeste al geen zin meer.
De oorlog is nu nog in het oosten dus in het westen van Oekraine hebben ze daar weinig beeld bij. Oekraine kan door het putje gaan, maar als het nog verder uit de hand dreigt te lopen op militair gebied dan zorgen Tymoshenko en de Right Sector er wel voor dat ze Putin in hun val meenemen. Poroshenko's positie zal op de weg die nu ingeslagen is snel onhoudbaar worden. Als Putin doorzet regeert hij straks over een Oekraine in constante staat van burgeroorlog en het is slechts een kwestie van tijd voor de vrijwilligers van bijv. Azov in Rusland naar wraak gaan zoeken.

Hier nog een artikel over de ellende van de ziekenhuizen aan de frontlinies:
http://www.buzzfeed.com/maxseddon/casualties-in-ukraines-war-are-soaring-medics-and-morgues-ca#.yc4exBvaQ

Vergis je echter niet aan het doorzettings vermogen van de Oekrainse troepen:
quote:
“This is what we had to wear to the front when the war started,” he said, showing a photograph of a young soldier in a T-shirt and plastic Crocs, with an AK-47 slung across his back. “The Ukrainian army gave us only bullets and machine guns and APCs [armored personnel carriers]. Helmets, shoes, uniforms, protective vests, radio equipment, night-vision goggles — we had none of this from the government. My guys have died on the battlefield because they’re wearing the same helmets my grandfather wore to fight the Nazis.”
http://foreignpolicy.com/2015/02/04/crowdfunding-the-war-in-ukraine-from-manhattan/
  donderdag 5 februari 2015 @ 01:38:56 #232
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149377455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 00:53 schreef Nintex het volgende:

[..]

De oorlog is nu nog in het oosten dus in het westen van Oekraine hebben ze daar weinig beeld bij. Oekraine kan door het putje gaan, maar als het nog verder uit de hand dreigt te lopen op militair gebied dan zorgen Tymoshenko en de Right Sector er wel voor dat ze Putin in hun val meenemen. Poroshenko's positie zal op de weg die nu ingeslagen is snel onhoudbaar worden. Als Putin doorzet regeert hij straks over een Oekraine in constante staat van burgeroorlog en het is slechts een kwestie van tijd voor de vrijwilligers van bijv. Azov in Rusland naar wraak gaan zoeken.

Hier nog een artikel over de ellende van de ziekenhuizen aan de frontlinies:
http://www.buzzfeed.com/maxseddon/casualties-in-ukraines-war-are-soaring-medics-and-morgues-ca#.yc4exBvaQ

Vergis je echter niet aan het doorzettings vermogen van de Oekrainse troepen:

[..]

http://foreignpolicy.com/2015/02/04/crowdfunding-the-war-in-ukraine-from-manhattan/
Ik neem aan dat die oorlog zich niet verder dan het Oosten gaat afspelen. Althans de rebellen streven het Novorossiya en Rusland steunt dat. Verder dan dat is natuurlijk nog maar de vraag. Daar ga ik niet vanuit. Ik denk dat zelfs een Putin zich daar niet aan durft te wagen om tot Kiev door te gaan.

Als ik diverse filmpjes van biede partijen zie dan hebben de rebellen niet beter materieel maar hebben de beschikking over meer manschappen en expertise. Je ziet dat aan alles. De tanks aan beide zijde zijn gelijkwaardig zo ook de artillerie stukken. Mogelijk laten ze niet alles zien natuurlijk.
Het laatste stukje dat je hebt geplaatst zegt ook dat Kiev afhankelijk is van beter materieel vanuit de VS of NAVO. Maar hoe gaan de Russen daar dan op reageren? Wat gaan zij dan daar tegenover zetten. Het maakt me niet gerust. Want helaas hebben die Russen ook ballistische wapens en zeer geavanceerde ATGM wapens en niet zo zuinig ook die ik nog niet in een filmpje ben tegengekomen. Mogelijk dat het dan helemaal uit de hand gaat lopen en zich het front niet meer tot het Oosten beperkt maar tot Kiev toe. Maar dat is gissen.

Beide partijen maken zich schuldig aan het platgooien van burgerdoelen etc. Oorlog is dan ook een van de smerigste zaken die niet op papier gevolgd word en afspraken compleet geschonden worden. Helaas.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149378757
Poroshenko, die dikke mik is met de V.S. heeft er alle vertrouwen in dat de V.S. wapens stuurt.

quote:
'No doubt' US will provide arms: Ukraine president

Kharkiv (Ukraine) (AFP) - Ukraine President Petro Poroshenko said Tuesday he has "no doubt" the US will provide weapons for the fight against pro-Russian separatists, after Washington signaled it may be ready for the risky move.

"I have no doubt that a decision on the possible delivery of arms to Ukraine will be approved both by the United States and by our other partners," Poroshenko said.

"We have to have the means to defend ourselves," he told journalists in the eastern city of Kharkiv after at least 19 civilians and five government troops were killed in fighting with pro-Russian rebels over the previous 24 hours.

US Secretary of State John Kerry will jet into Ukraine on Thursday in a show of support for the country's pro-Western leadership as hopes grow in Kiev that long-standing demands for the US to supply arms could be met.

President Barack Obama's administration had previously ruled out sending weapons to Ukraine's government but the failure of economic sanctions to force Moscow to halt alleged military support for the separatists has prompted a second look at the option.

While Kerry is not expected to make any announcements during his trip, a Ukrainian diplomatic source said Kiev was hoping to get more "clarity" on its request during the visit and an upcoming meeting between Poroshenko and US Vice President Joe Biden in Munich.

View galleryThis handout picture taken and released by the Ukrainian …
This handout picture taken and released by the Ukrainian presidential press-service on January 25, 2 …
Washington -- fearful of getting into a proxy war with Russia -- has so far provided non-lethal assistance to Ukraine, including flak jackets, medical supplies, radios and night-vision goggles.

But a senior US official told AFP Monday that "what's being discussed is perhaps we should begin providing defensive weapons" to Ukraine.

- Death toll soars -

As the United States weighed up its options, intense fighting remains focused around the battleground town of Debaltseve, a strategic railway hub between the rebel strongholds Donetsk and Lugansk where separatists are fighting to encircle Ukrainian forces.

Fighting has surged in recent weeks after separatists tore up a tenuous ceasefire deal and pushed into government-held territory.

View galleryA man looks at a house destroyed after shelling in …
A man looks at a house destroyed after shelling in the eastern Ukrainian city of Donetsk, on Februar …
Elena Gura was having breakfast with her 16-year-old daughter in Donetsk when a shell crashed through her kitchen ceiling.

"We escaped with 300 hrvyna (around 15 euros, $18) and some identity papers," she told AFP after miraculously escaping her destroyed house, her hair and clothes still wet from the firefighters' hose.

The United Nations said Tuesday the civilian death toll has risen by 224 in the past three weeks and that the total of those killed in the conflict since April now stands at over 5,358 people.

"Any further escalation will prove catastrophic for the 5.2 million people living in the midst of conflict in eastern Ukraine," warned UN High Commissioner for Human Rights Zeid Ra'ad Al Hussein

Hopes of defusing the conflict look more distant than ever after the latest attempt at truce talks collapsed in acrimony in the Belarussian capital Minsk over the weekend.

View galleryA firefighter passes a burning house after shelling …
A firefighter passes a burning house after shelling destroyed several homes in the eastern Ukrainian …
The rebels say they are willing to stop fighting only if Kiev agrees to redraw the demarcation line agreed in a September ceasefire deal to include gains they have made since in recent days.

- Rebel call-up -

Life for civilians trapped in the crossfire continues to deteriorate rapidly.

"The situation is getting worse by the day," the head of the International Committee of the Red Cross in Ukraine, Michel Masson, said in a statement.

"People are hiding in basements for days on end and those who dare to venture out to collect basic aid risk being wounded or killed."

Ukraine and its Western allies accuse Moscow of sending thousands of regular army troops and weapons to support the rebels.

Moscow has repeatedly denied the allegations but the rebels appear to be equipped with the heavy weaponry of a regular army.

As rebels continued to push their offensive, their leaders have announced a mass mobilisation aimed at boosting fighter numbers to 100,000.

The voluntary call-up -- which has been met with scepticism by some in rebel-held territory -- is set to start on Monday, insurgent leader Alexander Zakharchenko said.

Kiev authorities announced at the end of January that they were also calling up 50,000 troops in the face of the latest separatist push.
http://news.yahoo.com/dea(...)rming-143713858.html

Over de-escalatie gesproken. :')
  donderdag 5 februari 2015 @ 08:18:12 #234
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149378833
Ik denk dat Kiev, zeker gezien waar ze uiteindelijk tegen vechten, de Godzilla Threshold redelijk dicht benaderd. En ja, dan ga je het gebruik van wapens zien die je liever niet wilt zien.

Dat krijg je met wanhopige mensen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149378916
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:18 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat Kiev, zeker gezien waar ze uiteindelijk tegen vechten, de Godzilla Threshold redelijk dicht benaderd. En ja, dan ga je het gebruik van wapens zien die je liever niet wilt zien.

Dat krijg je met wanhopige mensen.
Nou, het schieten met ballistische raketten gebeurde al in juli 2014.
  donderdag 5 februari 2015 @ 08:27:22 #236
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149378941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nou, het schieten met ballistische raketten gebeurde al in juli 2014.
Had het meer over de cluster-munitie en witte fosfor verhalen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149378966
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:13 schreef JCats het volgende:

[..]

Dat verbaasde me zeer.
En daarom heb ik het nagekeken.
Op 15:00 begint het item Oekraïne.
Belicht vanuit het perspectief van Kiev.
Tenslotte van 18:06 tot 18:13 gaat het over de beschietingen van ziekenhuis en scholen.
"door het leger van Oekraïne" was overduidelijk NIET te horen.

http://nos.nl/uitzending/2830-uitzending.html
Natuurlijk meldt het NOS niet dat het Oekraïne leger een ziekenhuis heeft beschoten, want de Nederlandse regering steunt de nieuwe regering in Kiev.
pi_149378971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Had het meer over de cluster-munitie en witte fosfor verhalen.
Gebruikte het leger van Oekraïne dat al niet dan?
  donderdag 5 februari 2015 @ 08:30:42 #239
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149378997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:29 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gebruikte het leger van Oekraïne dat al niet dan?
Ja, dat is precies wat ik zeg.

Daarentegen gebruikt Israël dat ook al jaren, maar dat is meer een dolle hond tactiek.

De 'draft' oftewel volledige mobilisatie is natuurlijk ook al een teken dat Oekraïne er al tegenaan zit. En dan nog dit:


[ Bericht 50% gewijzigd door DustPuppy op 05-02-2015 09:03:03 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149380330
quote:
NAVO wil grotere flitsmacht vanwege gespannen veiligheidssituatie

De NAVO wil zijn flitsmacht versterken tot 30.000 militairen. Dat heeft secretaris-generaal Jens Stoltenberg van het bondgenootschap gezegd.
Tot nu toe werd uitgegaan van ongeveer 13.000 militairen. De reden om de troepenmacht te versterken is de gespannen veiligheidssituatie in de wereld, aldus Stoltenberg.

Donderdag vergaderen de ministers van Defensie van de 28 NAVO-lidstaten over het concept van de flitsmacht, die volgend jaar operationeel zou kunnen zijn.

Eind mei/begin juni wordt in Polen met de flitsmacht geoefend. Het is de eerste test om te kijken hoe snel de troepenmacht kan oprukken. In april is er een paraatheidsoefening waarbij nog geen militairen worden verplaatst.

Bron:http://www.nu.nl/buitenla(...)igheidssituatie.html

pi_149380406
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:44 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Eindelijk doet de NAVO er weer doet, waarom was de NAVO ook alweer opgericht?

Zonder Rusland heeft de NAVO geen bestaansrecht, zie daar het antwoord.
pi_149381086
John Kerry landt zo in Oekraïne, maar de V.S. heeft verder niks te maken met Oekraïne. :')

Kerry gaat ook het leveren van lethal oorlogsmateriaal bespreken, maar de V.S. heeft verder niks te maken met de situatie in Oekraïne. :') :')

http://www.nytimes.com/20(...)iev-forces.html?_r=0

EU/V.S. trolls zijn schijnbaar al een dagje weg hier om de strategie te bespreken, vooral met het debat vanavond over de MH17?
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:23:04 #243
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149381172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:18 schreef Smack10 het volgende:
John Kerry landt zo in Oekraïne, maar de V.S. heeft verder niks te maken met Oekraïne. :')

Kerry gaat ook het leveren van lethal oorlogsmateriaal bespreken, maar de V.S. heeft verder niks te maken met de situatie in Oekraïne. :') :')

http://www.nytimes.com/20(...)iev-forces.html?_r=0

EU/V.S. trolls zijn schijnbaar al een dagje weg hier om de strategie te bespreken?
Hoezo heeft de V.S. niks te maken met de huidige situatie in Oekraïne?

Wat jij bedoelt is de vraag of de V.S. direct iets te maken had met de protesten van Euro-Maidan die leiden tot het afzetten van Yanukovic. Dat is niet het geval wat mij betreft.

De huidige relatie lijkt mij duidelijk en wordt door niemand ontkent en is ook niet te echt te categoriseren als ongewenste inmenging.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:27:29 #244
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_149381280
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:18 schreef Smack10 het volgende:
John Kerry landt zo in Oekraïne, maar de V.S. heeft verder niks te maken met Oekraïne. :')

Kerry gaat ook het leveren van lethal oorlogsmateriaal bespreken, maar de V.S. heeft verder niks te maken met de situatie in Oekraïne. :') :')

http://www.nytimes.com/20(...)iev-forces.html?_r=0

EU/V.S. trolls zijn schijnbaar al een dagje weg hier om de strategie te bespreken, vooral met het debat vanavond over de MH17?
Wat is er mis mee dat de VS nauwe banden onderhoud met de Oekraïne?
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2015 @ 10:29:15 #245
230491 Zith
pls tip
pi_149381338
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:27 schreef malleable het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dat de VS nauwe banden onderhoud met de Oekraïne?
Oekraine mag als autonoom land natuurlijk niet zelf beslissen van wie ze hulp krijgen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2015 @ 10:30:16 #246
230491 Zith
pls tip
pi_149381362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]
Zonder Rusland heeft de NAVO geen bestaansrecht, zie daar het antwoord.
Ja hoor, een militair verbond tussen tientallen landen om de grote boze Rusland met een economie zo groot als die van Spanje aan te kunnen :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149381794
Iedereen in het forum op nu.nl loopt zich druk te maken om de beslissingen van NAVO, enige mede FOKkers die er anders over denken?
pi_149382010
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Oekraine mag als autonoom land natuurlijk niet zelf beslissen van wie ze hulp krijgen.
Natuurlijk mogen ze dat... alleen zo werkt het al een paar 100 jaar niet meer
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:59:46 #249
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149382220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:52 schreef ZOA het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen ze dat... alleen zo werkt het al een paar 100 jaar niet meer
De facto valt Rusland Oekraïne aan. De natuurlijke vijand van Rusland is de V.S.
Dus Oekraïne vraagt hulp aan de V.S, lijkt me logisch.

En dan is er ook nog zoiets als het Het Budapest Memorandum
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149382227
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:52 schreef ZOA het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen ze dat... alleen zo werkt het al een paar 100 jaar niet meer
En als een land niet handelt uit jouw belang, dan vervang je gewoon de regering door een coup (te financieren).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')