abonnement Unibet Coolblue
pi_149300973


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking



[ Bericht 0% gewijzigd door Stoplichtjuh op 02-02-2015 22:40:16 (2015 update) ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_149301728
Neeeee dit was genoeg sneeuw voor deze winter! :z
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149304096
Vakantiekaart is weer online. Heb nu spontaan uren die verlopen op 1 juli 2015. Moet nu voor die datum 3 weken vrijnemen. Ben vorig jaar vaak genoeg vrij geweest, maar blijkbaar hebben ze oudere uren (die nog langer houdbaar waren) afgeschreven...
  maandag 2 februari 2015 @ 19:17:52 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149304816
Deel 228, waar de postbezorger is vergeten te bezorgen op nummer 227.
  maandag 2 februari 2015 @ 19:21:41 #5
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149304953
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:17 schreef Zelva het volgende:
Deel 228, waar de postbezorger is vergeten te bezorgen op nummer 227.
_O- _O- _O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 2 februari 2015 @ 19:47:29 #6
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_149305925
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:12 schreef zombo het volgende:

[..]

Als je een te kleine brievenbus hebt ben je welkom ;)
Hè, niet zo gemeen jij :'(

;)
Vervelende stoepboer!
pi_149309529
quote:
Vakantiekaart is weer online. Heb nu spontaan uren die verlopen op 1 juli 2015. Moet nu voor die datum 3 weken vrijnemen. Ben vorig jaar vaak genoeg vrij geweest, maar blijkbaar hebben ze oudere uren (die nog langer houdbaar waren) afgeschreven...
Ik nog 3 weken en 4 dagen... Maar ik heb tot 1 juli 2016 ineens nog 4,5 week?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149310128
Tjonge hoe lang duurt dat gedonder met die vakantiekaart nu al? Met als geweldig resultaat dat ik mijn eindsaldo kan zien, verder niks. Vraag je maar niet af wat dat allemaal kost...
pi_149310378
Het is vooral merkwaardig dat de opbouw van je uren blijft veranderen. Het totaal lijkt steeds ongeveer wel te kloppen.
pi_149316243
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Vakantiekaart is weer online. Heb nu spontaan uren die verlopen op 1 juli 2015. Moet nu voor die datum 3 weken vrijnemen. Ben vorig jaar vaak genoeg vrij geweest, maar blijkbaar hebben ze oudere uren (die nog langer houdbaar waren) afgeschreven...
Als het je niet lukt om ze voor 1 juli op te maken, heb je volgens de wet recht op uitbetaling van de resterende hoeveelheid uren.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 00:33:38 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149316298
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:30 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Als het je niet lukt om ze voor 1 juli op te maken, heb je volgens de wet recht op uitbetaling van de resterende hoeveelheid uren.
Nope, niet je wettelijke uren.
pi_149316338
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:30 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Als het je niet lukt om ze voor 1 juli op te maken, heb je volgens de wet recht op uitbetaling van de resterende hoeveelheid uren.
als je ze niet opmaakt ben je ze gewoon kwijt tenzij ze je geen kans hebben gegeven de uren op te nemen
pi_149316642
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

als je ze niet opmaakt ben je ze gewoon kwijt tenzij ze je geen kans hebben gegeven de uren op te nemen
Oké. Lastig, lastig...

Zaterdagwerkers hebben dan helemaal een probleem. Vaak hebben die maar een contract van een paar uur per week, maar hebben wel recht op enkele tientallen uren aan vakantie.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 06:21:04 #14
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149317407
Mogguh :)

Ik heb in de agenda genoteerd om in mei de openstaande vakantie-uren voor 1 juli na te zien/op te nemen.

Als ik het afwezigheidsoverzicht moet geloven, zijn er 2 collega' s vanaf vorige week gestopt/ziek, terwijl zij nog wel zijn ingedeeld/aan het werk zijn?
Van 1 collega hoop ik werkelijk dat die is gestopt })

[ Bericht 22% gewijzigd door Pietertje71 op 03-02-2015 06:36:16 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149317474
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 01:00 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Oké. Lastig, lastig...

Zaterdagwerkers hebben dan helemaal een probleem. Vaak hebben die maar een contract van een paar uur per week, maar hebben wel recht op enkele tientallen uren aan vakantie.
als je maar een contract hebt van een paar uur per week kun je toch ook geen enkele tientallen uren wettelijk verlof per jaar krijgen? Het aantal wettelijke uren is toch 4 keer je contractgrootte of zo?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:33:51 #16
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149318040
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 06:51 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

als je maar een contract hebt van een paar uur per week kun je toch ook geen enkele tientallen uren wettelijk verlof per jaar krijgen? Het aantal wettelijke uren is toch 4 keer je contractgrootte of zo?
Gerekend over je contractperiode als je niet eerder stopt (of wordt gestopt :P) kan dat wel kloppen.
Ik heb een 12uurs-contract en heb ongeveer 50 verlof uren.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149318066
Ik moet ook maar eens kijken hoeveel vakantie ik nog heb en wanneer ik dit moet opnemen ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_149318231
Ben nu ook alleen maar verlof aan het opnemen om de uren op te krijgen.
Kun je verlofuren niet laten uitbetalen?
pi_149318476
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 06:51 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

als je maar een contract hebt van een paar uur per week kun je toch ook geen enkele tientallen uren wettelijk verlof per jaar krijgen? Het aantal wettelijke uren is toch 4 keer je contractgrootte of zo?
Dat dacht ik ook, maar over meeruren bouw je naar het schijnt ook wettelijk verlof op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149318520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar over meeruren bouw je naar het schijnt ook wettelijk verlof op.
hm, ik meen me te herinneren dat je qua verlof 4 keer je contractgrootte krijgt en daarnaast nog extra wettelijk verlof afhankelijk van je leeftijd of zo?
pi_149318538
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:52 schreef bikkie het volgende:
Ben nu ook alleen maar verlof aan het opnemen om de uren op te krijgen.
Kun je verlofuren niet laten uitbetalen?
Je wettelijk verlof niet nee. Bovenwettelijk kan wel, al zijn ze volgens mij niet verplicht daarmee akkoord te gaan, maar dat vervalt ook pas na 5 jaar.
pi_149318543
Heb zelf in totaal ruim 100 uur op een contract van 7 uur als zaw. En ik heb zelfs al een keer een fiets gekocht van die uren. Elk jaar krijg ik 4 weken wettelijk en een week bovenwettelijk. Van elk uur wat ik extra werk wordt 5/52 bijgeschreven als bovenwettelijk verlof. Als je vaak doordeweeks werkt gaat het snel met die opbouw.
pi_149320382
:Y Ik heb ook iedere keer nog een boel over. Doordeweeks opnemen is altijd lastig want dat schijnt niet de bedoeling te zijn op een zaterdagcontract (al werk ik dus wel gewoon doordeweeks) en zaterdagen vrij nemen is uiteraard ook moeilijk :P 1x hebben ze het trouwens wel doordeweeks gebruikt toen ik een weekje vakantie had.

Heb tussen nu en 1 juli 1 zaterdag vrij staan en nog 22 uur om op te maken (vorig jaar had ik nog veel meer, dus het gaat de goede kant op). Moet dus binnenkort maar wat willekeurige zaterdagen gaan kiezen om het op te krijgen. Vorig jaar is het uiteindelijk op doordeweekse dagen opgemaakt, en dan steeds 1 of 2 dagjes vrij en de rest wel werken. Dat vond ik eigenlijk maar niets :P nee dan geven ze me nu maar gewoon zaterdagen :Y

Vind het allemaal wel zonde, moet ik verlof nemen op willekeurige dagen omdat ik verder gewoon geen plannen heb :P heb ook nooit gewoon een paar weken vakantie, maar dat was altijd omdat ik dus doordeweeks dan geen verlof kreeg. Dan zat ik onbetaald vrij (behalve de zaterdagen) en dat vond ik ook zonde ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149320534
Dat je doordeweeks geen verlof kan krijgen is ook nogal merkwaardig. Je bouwt die extra verlofuren op omdat je doordeweeks werkt. Als je dat verlof wil opmaken dan moet je dat perse op een zaterdag doen. Een week vrij is voor mij vaak een halvering van mijn salaris.

En dan zijn er nog tc die maar een uur verlof boeken ofzo omdat je doordeweeks al je uren hebt gemaakt. Kan je er weer om gaan zeuren.
pi_149320589
Uitbetalen van verlofuren.. gaat daar niet minstens de helft vanaf voor de belastingdienst?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_149321256
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Uitbetalen van verlofuren.. gaat daar niet minstens de helft vanaf voor de belastingdienst?
maak je nu een grapje? Altijd als iemand die opmerking nu nog maakt denk ik dat ze een geintje maken? :P. Al je inkomen wordt gewoon op 1 hoop geveegd en als je door het laten uitbetalen van die verlofuren toevallig qua loon in een hogere belastingschaal valt moet je dus over dat deel wat in die hogere schaal valt meer betalen maar dat heeft niks met verlofuren te maken. Maar met ons loon lijkt het me sterk dat je snel in een hogere schaal zal vallen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2015 @ 11:29:23 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149321349
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 01:00 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Oké. Lastig, lastig...

Zaterdagwerkers hebben dan helemaal een probleem. Vaak hebben die maar een contract van een paar uur per week, maar hebben wel recht op enkele tientallen uren aan vakantie.
weet er alles van ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2015 @ 11:33:24 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149321463
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dat je doordeweeks geen verlof kan krijgen is ook nogal merkwaardig. Je bouwt die extra verlofuren op omdat je doordeweeks werkt. Als je dat verlof wil opmaken dan moet je dat perse op een zaterdag doen. Een week vrij is voor mij vaak een halvering van mijn salaris.

En dan zijn er nog tc die maar een uur verlof boeken ofzo omdat je doordeweeks al je uren hebt gemaakt. Kan je er weer om gaan zeuren.
klopt. Ben er al mee bezig om hiervoor wat geregeld te krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149323189
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maak je nu een grapje? Altijd als iemand die opmerking nu nog maakt denk ik dat ze een geintje maken? :P. Al je inkomen wordt gewoon op 1 hoop geveegd en als je door het laten uitbetalen van die verlofuren toevallig qua loon in een hogere belastingschaal valt moet je dus over dat deel wat in die hogere schaal valt meer betalen maar dat heeft niks met verlofuren te maken. Maar met ons loon lijkt het me sterk dat je snel in een hogere schaal zal vallen
Nou dat was mijn vraag... omdat ik het dus niet zeker wist.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_149326553
Zo, alweer klaar. 1 klein wijkje van 1,5 uur.. tsja :P
Wel een lekker zonnetje O+

Ook net een poging gedaan om eind maart een weekje verlof te krijgen, zal me benieuwen. Dat zou dan iig nog met een reden zijn, heb ik liever dan allemaal willekeurige zaterdagen ;)

[ Bericht 34% gewijzigd door VixenFromHell op 03-02-2015 15:51:43 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149327121
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Uitbetalen van verlofuren.. gaat daar niet minstens de helft vanaf voor de belastingdienst?
Ja en nee. Bij veel werkgevers wordt op het moment van uitbetalen meer ingehouden (52% geloof ik, als dat niet veranderd is). Dat percentage vind je op je loonstrook achter 'bijzonder tarief'. Maar aan het einde van het belastingjaar wordt dat weer rechtgetrokken, dan wordt aan de hand van je verzamelinkomen (al je inkomsten bij elkaar) berekend hoeveel belasting je (had) moet(en) betalen en geldt dus het verhaal van gelestipjes (welke schijf je terecht komt).
Als de werkgever teveel heeft ingehouden kun je dat (na aangifte) terugkrijgen van de belastingdienst, maar als er te weinig is ingehouden moet je bijbetalen.
Tot zover de klok en de klepel ;)

Heerlijk zonnetje inderdaad!
pi_149329299
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hm, ik meen me te herinneren dat je qua verlof 4 keer je contractgrootte krijgt en daarnaast nog extra wettelijk verlof afhankelijk van je leeftijd of zo?
Krijg hier net een brief over in de bus. Het wettelijk verlof is 4x het gemiddeld aantal uren wat je per week werkt (contracturen & meeruren). Al het meerdere is bovenwettelijk. Dit betekent tevens dat postbezorgers geen bovenwettelijk verlof KUNNEN opbouwen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149329431
Brief lag hier ook in de bus. En guess what, mijn verlofaanvraag is direct goedgekeurd :D
Had er bij gezet dat ik nog uren op moest maken en binnen 10 minuten was de aanvraag al beoordeeld. Hoop ik alleen wel dat ze geen geintjes gaan flikken door bijvoorbeeld alleen op de zaterdag daadwerkelijk verlofuren in te plannen en de rest gewoon niet ingepland oid :o dat zou wat zijn _O-

Als ik een keer niet ingepland wil/kan worden, moet ik dat namelijk ook via het verlofsysteem doorgeven. Maar heb er nu dus bij gezet dat ik die uren op wil maken, dus dat zal toch wel goed komen lijkt me :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149329456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Krijg hier net een brief over in de bus. Het wettelijk verlof is 4x het gemiddeld aantal uren wat je per week werkt (contracturen & meeruren). Al het meerdere is bovenwettelijk. Dit betekent tevens dat postbezorgers geen bovenwettelijk verlof KUNNEN opbouwen.
Huh, hoezo kunnen die geen bovenwettelijk verlof opbouwen? Die maken toch ook gewoon meeruren?
pi_149329617
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Huh, hoezo kunnen die geen bovenwettelijk verlof opbouwen? Die maken toch ook gewoon meeruren?
Lees nog eens goed wat ik schreef:

quote:
Het wettelijk verlof is 4x het gemiddeld aantal uren wat je per week werkt (contracturen & meeruren).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149329722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Lees nog eens goed wat ik schreef:

[..]

Dat heb ik gelezen. Maar wat is het verschil dan met een voorbereider? Is toch exact hetzelfde systeem of zie ik iets over het hoofd? Waarom bouwt een voorbereider wel bovenwettelijk verlof op maar een bezorger niet?
pi_149329788
Vraag me wel af of het dan nog steeds zo is dat verlof eigenlijk alleen gegeven mag worden op je officiele werkdagen. Heel veel collega's zijn aangenomen voor didoza maar werken ook op de daldagen. En natuurlijk heb je nog de van oorsprong zaterdagbezorgers die ook gewoon de hele week werken. Als je het verlof opbouwt over die dagen, moet je het imo ook op die dagen op kunnen nemen.

En bij mij is dat dus ook goedgekeurd nu, dus misschien mag het nu wel op de overige dagen?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149329910
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat heb ik gelezen. Maar wat is het verschil dan met een voorbereider? Is toch exact hetzelfde systeem of zie ik iets over het hoofd? Waarom bouwt een voorbereider wel bovenwettelijk verlof op maar een bezorger niet?
Die valt onder een andere CAO waarbij het verlof 5x het gemiddeld aantal gewerkte uren per week is (dus 4 wettelijk, 1 bovenwettelijk).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149329938
Als je meeruren laat omzetten in verlof (ipv uitbetalen), dan is dat bovenwettelijk verlof, met een langere houdbaarheidsdatum.
pi_149330165
DeHelpDeskert twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 16:24:35 @PostNL Als ik erachter kom wie mijn postbezorger is en het zijn schuld is dat ik belangijke post niet ontvang maak ik hem kapot! GEEN GRAP! reageer retweet
Rrrriiiiiiight.....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149330280
Hmmm... Nou heb ongeveer 2 weken terug extra verlof ingepland, maar op mijn vakantiekaart staat nog precies hetzelfde. Het is wel goedgekeurd
pi_149330395
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:33 schreef VixenFromHell het volgende:
DeHelpDeskert twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 16:24:35 @PostNL Als ik erachter kom wie mijn postbezorger is en het zijn schuld is dat ik belangijke post niet ontvang maak ik hem kapot! GEEN GRAP! reageer retweet
Rrrriiiiiiight.....
En dan blijkt de postbezorger fanatiek kickbokser te zijn. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 03-02-2015 16:46:36 ]
pi_149330401
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die valt onder een andere CAO waarbij het verlof 5x het gemiddeld aantal gewerkte uren per week is (dus 4 wettelijk, 1 bovenwettelijk).
Vorig jaar had ik 100 uur aan verlofuren. Dan zou ik dan toch 80 uren wettelijk moeten hebben en 20 bovenwettelijk, wat in de praktijk dus niet het geval is? Of mis ik dan nog iets?
pi_149330454
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:36 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Hmmm... Nou heb ongeveer 2 weken terug extra verlof ingepland, maar op mijn vakantiekaart staat nog precies hetzelfde. Het is wel goedgekeurd
Maar die dagen moeten nog plaatsvinden? Want dat wordt toch altijd pas eraf gehaald als het al heeft plaatsgevonden?
pi_149330567
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar die dagen moeten nog plaatsvinden? Want dat wordt toch altijd pas eraf gehaald als het al heeft plaatsgevonden?
Oh dat zou ook nog kunnen inderdaad.
Het moet nog plaatsvinden
pi_149331195
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Vorig jaar had ik 100 uur aan verlofuren. Dan zou ik dan toch 80 uren wettelijk moeten hebben en 20 bovenwettelijk, wat in de praktijk dus niet het geval is? Of mis ik dan nog iets?
Maak jij ieder jaar AL je verlof datzelfde jaar op? Of neem je juist nooit vrij? Dan zou jouw berekening inderdaad kloppen.

Maar op het moment dat je verlof opneemt gaat dit het eerste af van de uren die het eerste vervallen, wat in de regel de wettelijke verlofuren zijn. Wanneer je niet elk jaar AL je verlof opmaakt (dus het wettelijke EN het bovenwettelijke) zal je overschot aan uren grotendeels of geheel uit bovenwettelijk verlof bestaan.

Stel dat je 20 uur werkt per week en daarover 100 uur verlof krijgt (80 uur wettelijk, 20 uur bovenwettelijk). Maar je neemt er bijv. maar 90 op. Dan heb je het jaar daarop op 1 januari 110 uur verlofbudget (80 wettelijk, 30 bovenwettelijk). Etc. Dat jaar neem je 95 uur verlof, dus een jaar later is je budget 115 uur (80 wettelijk, 35 bovenwettelijk). Etc.

Vandaar dat op je verlofkaart de verhouding wettelijk:bovenwettelijk meestal niet 4:1 is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149331576
PostNL zal deze regels natuurlijk weer ten voordele van zichzelf hanteren...
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_149332141
Binnenkort maar 's naar de bieb om te kijken wat ze nu weer uitgevogeld hebben. Voor mij (niet-Windowsgebruiker) is niet meer te controleren wat is bij- of afgeschreven. De tweede pagina is (met Safari, Chrome en Firefox) blanco. Het tegoed van nog zo'n half jaar aan uren zal wel kloppen, maar er gaat nogal eens wat mis met het boeken, dan wordt bv ongevraagd een vakantie van het bovenwettelijk verlof afgeschreven. En in juni moet ik dan weer tegen heug en meug vakantie opmaken.
Makkelijker kunnen ze het vast niet maken...

[ Bericht 0% gewijzigd door zombo op 03-02-2015 17:43:06 ]
pi_149332163
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maak jij ieder jaar AL je verlof datzelfde jaar op? Of neem je juist nooit vrij? Dan zou jouw berekening inderdaad kloppen.

Maar op het moment dat je verlof opneemt gaat dit het eerste af van de uren die het eerste vervallen, wat in de regel de wettelijke verlofuren zijn. Wanneer je niet elk jaar AL je verlof opmaakt (dus het wettelijke EN het bovenwettelijke) zal je overschot aan uren grotendeels of geheel uit bovenwettelijk verlof bestaan.

Stel dat je 20 uur werkt per week en daarover 100 uur verlof krijgt (80 uur wettelijk, 20 uur bovenwettelijk). Maar je neemt er bijv. maar 90 op. Dan heb je het jaar daarop op 1 januari 110 uur verlofbudget (80 wettelijk, 30 bovenwettelijk). Etc. Dat jaar neem je 95 uur verlof, dus een jaar later is je budget 115 uur (80 wettelijk, 35 bovenwettelijk). Etc.

Vandaar dat op je verlofkaart de verhouding wettelijk:bovenwettelijk meestal niet 4:1 is.
Ik heb geen verlof van 2014 verbruikt en heb 71 wettelijj en 29 bovenwettelijk
pi_149332332
Vind het overigens nog steeds irritante regels, dat hele gedwongen wettelijk verlof binnen zoveel tijd opnemen, met zo'n klein contract heb ik helemaal geen behoefte aan vakantie. Nu moet ik binnen 5 maand nog 7 weken vakantie nemen of zo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2015 @ 17:50:16 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149332559
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:40 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

En dan blijkt de postbezorger fanatiek kickbokser te zijn. :')
Bij zulke lui zou dat wel een keer handig zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2015 @ 17:52:50 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149332640
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:43 schreef gelestipjes het volgende:
Vind het overigens nog steeds irritante regels, dat hele gedwongen wettelijk verlof binnen zoveel tijd opnemen, met zo'n klein contract heb ik helemaal geen behoefte aan vakantie. Nu moet ik binnen 5 maand nog 7 weken vakantie nemen of zo
ik zit op nog veel meer. Met een klein contract ben je bij het bedrijf om te werken, niet om vrij te nemen. Dat verandert als je veel meer uren in de week maakt. Dan wil je wel eens vrij hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149332914
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zit op nog veel meer. Met een klein contract ben je bij het bedrijf om te werken, niet om vrij te nemen. Dat verandert als je veel meer uren in de week maakt. Dan wil je wel eens vrij hebben.
Hoeveel weken moet jij nog opmaken dan voor eind juni?
pi_149332943
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:33 schreef VixenFromHell het volgende:
DeHelpDeskert twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 16:24:35 @PostNL Als ik erachter kom wie mijn postbezorger is en het zijn schuld is dat ik belangijke post niet ontvang maak ik hem kapot! GEEN GRAP! reageer retweet
Rrrriiiiiiight.....
En als ik er achter kom wie dit bericht gepost heeft doe ik aangifte van bedreiging. In mijn woon- en werkplaats is al een paar keer een bezorger op zijn bek getimmerd.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:35:47 #55
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149334059
Webcare is ook weer zo lekker slap. Bedreig de postbode en dan zeggen, ja kom wij zijn ook verdrietig. Doe niet zo triest, 99,9/100 keer ligt het niet aan de postbezorger. Wees niet zo dom en spreek dan iemand aan die iemand bedreigt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149335291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:35 schreef V__L_N het volgende:
Webcare is ook weer zo lekker slap. Bedreig de postbode en dan zeggen, ja kom wij zijn ook verdrietig. Doe niet zo triest, 99,9/100 keer ligt het niet aan de postbezorger. Wees niet zo dom en spreek dan iemand aan die iemand bedreigt.
Belachelijke reactie inderdaad: "iedereen heeft wel eens zo'n bui". Beloon de agressie maar weer.
pi_149336585
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:38 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik heb geen verlof van 2014 verbruikt en heb 71 wettelijj en 29 bovenwettelijk
Ben je in heel 2014 niet met verlof geweest?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149346624
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij zulke lui zou dat wel een keer handig zijn
Kans is helaas wel aanwezig dat het verhaal een staartje krijgt en je uiteindelijk zelf nog de lul bent.
pi_149346708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraag me wel af of het dan nog steeds zo is dat verlof eigenlijk alleen gegeven mag worden op je officiele werkdagen. Heel veel collega's zijn aangenomen voor didoza maar werken ook op de daldagen. En natuurlijk heb je nog de van oorsprong zaterdagbezorgers die ook gewoon de hele week werken. Als je het verlof opbouwt over die dagen, moet je het imo ook op die dagen op kunnen nemen.

En bij mij is dat dus ook goedgekeurd nu, dus misschien mag het nu wel op de overige dagen?
Daar hebben ze mij ook voor aangenomen,
al staat er in mijn contracten helemaal niets over didoza hoor. :)

Maar over contracten, wat is het nut van die vermelding "plaats van tewerkstelling"?
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_149346872
Gaat er weer eentje tekeer op twitter :') zelf een verkeerde postcode erop gezet en nu boos dat de zending retour is gegaan }:|

https://twitter.com/KlaasSars/with_replies
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149346952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Gaat er weer eentje tekeer op twitter :') zelf een verkeerde postcode erop gezet en nu boos dat de zending retour is gegaan }:|

https://twitter.com/KlaasSars/with_replies
Maar deze zending had ook helemaal niet retour gestuurd moeten worden. Als enkel de postcode verkeerd is dan vul je de sticker in met "herstellen aan geadresseerde", en in de vakjes van de postcode zet je dan xxxx (of de juiste postcode, mocht je die toevallig weten).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149347292
Tja tenzij de betreffende postcode een straat bevat die er op lijkt... Zoals in dit geval de Wilhelminastraat (in Rijssen) waar ie heen had gemoeten. Versus de Wilhelminalaan in Veghel waar ie uitkwam.

Betreffende bezorger ging uit van een fout en zag geen postcode fout, maar gewoon een verkeerd adres... Maar ga dat de 1 of andere heethoofd op twitter maar eens uitleggen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149347631
Ik krijg alleen een wit achtergrond als ik de vakantiekaart wil checken.
  woensdag 4 februari 2015 @ 06:45:21 #64
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149348262
Mogguh :)

Over dat verlof opnemen:

Stel ik vraag vrij op bepaalde dagen(ik heb nog iets van 19uur aan verlof staan), en ik krijg dat niet omdat het te druk is, piekdagen zijn of er geen vervanger/ster is, of ik moet door de TC uitgekiende dagen vrij nemen(die dan weer niet voor mij van nut zijn).
Dat moet je dus 'op papier' krijgen en dan krijg je het wel uitbetaald? Ook al 'moet' je op de door de TC voorgestelde dagen je verlof opnemen?

Ik waag er binnenkort eens een mailtje aan om in overleg deze uren op te nemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar deze zending had ook helemaal niet retour gestuurd moeten worden. Als enkel de postcode verkeerd is dan vul je de sticker in met "herstellen aan geadresseerde", en in de vakjes van de postcode zet je dan xxxx (of de juiste postcode, mocht je die toevallig weten).
Ik denk dat dit soort dingen veelal door tijds,- en/of ervaringsgebrek komt, maar de klant had de juiste postcode moeten opschrijven(mijn mening).
Overigens, naast het "je jou en hey-gebeuren", vind ik dat PostNL netjes en correct deze klacht beantwoord.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 01:51 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik krijg alleen een wit achtergrond als ik de vakantiekaart wil checken.
Wellicht je JAVA updaten?

Hier is de vakantiekaart en het afwezigheidsoverzicht nu beter zichtbaar. Helaas is mijn 'fijne' collega nog in dienst ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Pietertje71 op 04-02-2015 06:59:49 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149348335
Hier boeken ze ook weleens verlof af op dagen dat je gewoon werkt..is wel handig om ze op te maken zonder ook daadwerkelijk vrij te hoeven nemen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 07:18:54 #66
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149348381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 07:05 schreef bikkie het volgende:
Hier boeken ze ook weleens verlof af op dagen dat je gewoon werkt..is wel handig om ze op te maken zonder ook daadwerkelijk vrij te hoeven nemen.
Dat is ook een prima optie :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149348665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar deze zending had ook helemaal niet retour gestuurd moeten worden. Als enkel de postcode verkeerd is dan vul je de sticker in met "herstellen aan geadresseerde", en in de vakjes van de postcode zet je dan xxxx (of de juiste postcode, mocht je die toevallig weten).
Wel vreemd dat die instructie van xxxx helemaal niet staat op de " instructie herstelstickers" die ik tegenwoordig bij elk werkoverleg krijg.
  woensdag 4 februari 2015 @ 08:32:50 #68
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149348833
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 08:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Wel vreemd dat die instructie van xxxx helemaal niet staat op de " instructie herstelstickers" die ik tegenwoordig bij elk werkoverleg krijg.
Staat zelfs in het zakboekje :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149349804
Ik had ook nog aardig wat verlof openstaan, zelfde verhaal als veel mensen hier. Zaterdagcontract en werk veel doordeweeks. Voor 3 weken vrij hoef ik maar 3 dagen aan te vragen :P

Maar had dit voordat we die brief kregen zelf al bedacht en daarom wat zaterdagen aangevraagd, ben nu elke maand minstens 1 zaterdag vrij want heb ze allemaal goedgekeurd gekregen. Komt denk ik juist omdat ik voor die brief reageerde, want nu zullen er ineens veel meer komen denk ik. Komt misschien ook omdat wij een overzicht kregen van wanneer wie vrij is en ik heb daar rekening mee gehouden met mijn aanvragen.

Enige van al die zaterdagen dat ik echt vrij wilde was 21 maart. Op 22 maart zijn lief en ik 6 jaar samen en we gaan elk jaar wat leuks doen. Dit jaar een weekendje veluwe :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 4 februari 2015 @ 09:44:37 #70
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149349874
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 00:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Gaat er weer eentje tekeer op twitter :') zelf een verkeerde postcode erop gezet en nu boos dat de zending retour is gegaan }:|

https://twitter.com/KlaasSars/with_replies
Die eerste reactie van Webcare ook, vragen naar een 3S-code |:(.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 februari 2015 @ 11:06:34 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149351713
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 01:06 schreef V__L_N het volgende:
Tja tenzij de betreffende postcode een straat bevat die er op lijkt... Zoals in dit geval de Wilhelminastraat (in Rijssen) waar ie heen had gemoeten. Versus de Wilhelminalaan in Veghel waar ie uitkwam.

Betreffende bezorger ging uit van een fout en zag geen postcode fout, maar gewoon een verkeerd adres... Maar ga dat de 1 of andere heethoofd op twitter maar eens uitleggen.
Ik ken een postcodegebied waarin viermaal het eerste deel van de straatnaam hetzelfde is. Alleen het laatste deel is anders. Dat het niet vaak mis gaat komt door de bijbehorende lettercodes, maar draai je die letters om, dan krijg je de boel wel in de verkeerde wijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149353957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die eerste reactie van Webcare ook, vragen naar een 3S-code |:(.
Haha ja, dat zie ik ze zo vaak vragen bij dingen die duidelijk over gewone brievenbuspost gaan :P

Maar ja, ook al had dit eigenlijk niet retour gemogen.. hij maakt zelf ook een fout en gaat vervolgens tekeer tegen PostNL, dat vind ik toch wel een tikkeltje jammer :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:13:44 #73
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149355046
Middag :)
Korte bestelronde en maar 1 regen, hagel en sneeuwbui gehad.
Deze volgde zich plotsklaps in een minuut of 10 na elkaar op...en ik zat er midden in :')
En nu is het weer, net zoals ik aan de rondes begon, mooi zonnig 8)7
En ja hoor...regenbroek 'vergeten' :|W

Fijne middag allen ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:24:35 #74
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149358566
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149359060
quote:
[..]

Wellicht je JAVA updaten?

Hier is de vakantiekaart en het afwezigheidsoverzicht nu beter zichtbaar. Helaas is mijn 'fijne' collega nog in dienst ;)
Gedaan, maar nog steeds blanco :{

Grappige is dat het voorheen wel zichtbaar was.

edit: in Google Chrome doet ie het wel

[ Bericht 27% gewijzigd door Thomas-sama op 04-02-2015 23:55:32 ]
pi_149360588
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:40 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Gedaan, maar nog steeds blanco :{

Grappige is dat het voorheen wel zichtbaar was.
O dan is je vakantie waarschijnlijk op. Foutje joh, kan gebeuren, volgend jaar weer een kans.

(Nee hoor :) )
pi_149360910
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:33 schreef VixenFromHell het volgende:
twitter:
DeHelpDeskert twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 16:24:35
@PostNL Als ik erachter kom wie mijn postbezorger is en het zijn schuld is dat ik belangijke post niet ontvang maak ik hem kapot! GEEN GRAP!
Rrrriiiiiiight.....
Eerste vraag bij een klacht moet altijd zijn: is het wel van postNL? Omdat wij in bedrijfskleding lopen denken heel veel mensen dat postNL het enige postbedrijf is.
  donderdag 5 februari 2015 @ 05:54:00 #78
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149378220
Mogguh :)

Hier ligt een vers pakje sneeuw.
Straks rond 08:30 wordt mijn scooter die eindelijk is gerepareerd/afgesteld gebracht, dus hopelijk nu weer verder zonder perikelen :Y

Wellicht deze testen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:39 schreef allweather het volgende:

[..]

Eerste vraag bij een klacht moet altijd zijn: is het wel van postNL? Omdat wij in bedrijfskleding lopen denken heel veel mensen dat postNL het enige postbedrijf is.
Klopt. Zo heb ik ook enkele discussies gehad en soms nog wel en er zullen er nog wel meer volgen.
Degenen die ik heb gesproken en ook die ik niet heb gesproken, kennen mij nu wel en ook de 2 andere bezorgers (SANDD en DHL) en dat ik geen folderbezorger of krantenbezorger ben :') :P

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:40 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Gedaan, maar nog steeds blanco :{

Grappige is dat het voorheen wel zichtbaar was.

edit: in Google Chrome doet ie het wel
Hier doet ie het in beiden. Wellicht toch even een add-on/plugin in firefox (her)installeren. Flash (AHAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaa...sorry ;) ) of shockwave wellicht?

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietertje71 op 05-02-2015 05:59:59 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149378852
quote:
De reactie van de manager is wel typisch :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_149379578
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:39 schreef allweather het volgende:

[..]

Eerste vraag bij een klacht moet altijd zijn: is het wel van postNL? Omdat wij in bedrijfskleding lopen denken heel veel mensen dat postNL het enige postbedrijf is.
Is natuurlijk ook wel een lastige vraag. Welk postbedrijf had de post moeten bezorgen die u niet ontvangen hebt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 5 februari 2015 @ 09:12:32 #81
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149379667
Aha, dus daarom die vele post van Vereniging Eigen Huis :)
Zijn blijkbaar (bijna) allemaal door de sorteermachine gegaan, want ik kwam/kom veel foute codes tegen = dus verkeerd gesorteerd }:|
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149379747
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 08:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

De reactie van de manager is wel typisch :')
Ja, het is natuurlijk bewonderenswaardig wat deze man doet, maar om hem nu tot norm te verheffen? Ik vroeg me overigens wel af of die 33 km nu enkele reis is, of de hele reisafstand! Anders zou die man elke dag om 8 uur 's morgens de deur uit moeten, en pas om 4 uur 's nachts weer thuis zijn. Overigens, heel raar idee: Kan die man niet gewoon gaan fietsen?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Aha, dus daarom die vele post van Vereniging Eigen Huis :)
Zijn blijkbaar (bijna) allemaal door de sorteermachine gegaan, want ik kwam/kom veel foute codes tegen = dus verkeerd gesorteerd }:|
Behalve ineens veel post van de VEH afgelopen zaterdag (en die daarvoor) viel me ook op dat veel poststukken een Sandd-frankering hadden, met daar weer een PostNL-logo overheen gedrukt.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 05:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

Hier ligt een vers pakje sneeuw.
Straks rond 08:30 wordt mijn scooter die eindelijk is gerepareerd/afgesteld gebracht, dus hopelijk nu weer verder zonder perikelen :Y

Godver. Zelfs hier ligt nu sneeuw. Ik heb hier zo geen zin in. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149380473
hier ligt ook weer sneeuw. Altijd als er ergens in het land sneeuw ligt deze winter, ligt het hier ook..

hoef vandaag gelukkig niet te werken. Maar t zou hele dag droog blijven dus had veel buiten op de planning staan..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_149380807
Kutsneeuw
pi_149380863
Hier sneeuwt het ook, maar zo weinig dat het niet blijft liggen. Gelukkig.
pi_149381135
Wij kregen hier thuis trouwens maandag 1 (standaard) envelop in de bus, waar wel PostNL op stond, maar niet die code rechtsonder. Dus niet verkeerd bezorgd en nagebracht dan lijkt me, maar uiteindelijk toch gekozen voor andere bezorging oid? Wel verwarrend weer voor mensen die dan denken dat wij toch geweest zijn op maandag :o

Hier sneeuwt het ook, maar niet veel idd :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149381442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk bewonderenswaardig wat deze man doet, maar om hem nu tot norm te verheffen? Ik vroeg me overigens wel af of die 33 km nu enkele reis is, of de hele reisafstand! Anders zou die man elke dag om 8 uur 's morgens de deur uit moeten, en pas om 4 uur 's nachts weer thuis zijn. Overigens, heel raar idee: Kan die man niet gewoon gaan fietsen?

[..]

Behalve ineens veel post van de VEH afgelopen zaterdag (en die daarvoor) viel me ook op dat veel poststukken een Sandd-frankering hadden, met daar weer een PostNL-logo overheen gedrukt.

[..]

Godver. Zelfs hier ligt nu sneeuw. Ik heb hier zo geen zin in. :(
Misschien gek idee, maar misschien kan hij niet fietsen of het verkeer is niet veilig voor een fiets?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_149381485
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk bewonderenswaardig wat deze man doet, maar om hem nu tot norm te verheffen? Ik vroeg me overigens wel af of die 33 km nu enkele reis is, of de hele reisafstand! Anders zou die man elke dag om 8 uur 's morgens de deur uit moeten, en pas om 4 uur 's nachts weer thuis zijn. Overigens, heel raar idee: Kan die man niet gewoon gaan fietsen?

[..]

[..]

Als je het Nederlandse artikel leest lijken ze het te hebben over 33 kilometer heen en ook 33 kilometer weer terug. In het oorspronkelijk artikel staat echter 21 miles a day, dus blijkbaar is het 33 kilometer per dag.
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:44:51 #89
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149381763
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Behalve ineens veel post van de VEH afgelopen zaterdag (en die daarvoor) viel me ook op dat veel poststukken een Sandd-frankering hadden, met daar weer een PostNL-logo overheen gedrukt.
Ja klopt. Viel mij ook al op (naast soms DHL en TNT-frankeringen op andere post(pakketjes)) , maar dat krijg je met overname's.
Zal wel tot op de seconde worden doorberekend :P
quote:
Godver. Zelfs hier ligt nu sneeuw. Ik heb hier zo geen zin in. :(
Ach, spijkerbanden onder de scooter extra muts en wanten bij, kruidenbittertje ook :P


Ik hoop wel klaar te zijn als die jeugd nog op school zit ivm overvliegende sneeuwballen :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietertje71 op 05-02-2015 11:09:12 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149383165
Hebben jullie enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat er een beslissing wordt genomen over een schadevergoeding n.a.v. een beschadigd pakket? En is het zaak om er achteraan te zitten of kan ik beter rustig afwachten?

Ik ben de ontvanger en de verzender heeft de melding gemaakt. Ik ben dus ook een klein beetje afhankelijk van de verzender.

Bedankt alvast voor de tips!
pi_149384571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:33 schreef Jappe90 het volgende:
Hebben jullie enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat er een beslissing wordt genomen over een schadevergoeding n.a.v. een beschadigd pakket? En is het zaak om er achteraan te zitten of kan ik beter rustig afwachten?

Ik ben de ontvanger en de verzender heeft de melding gemaakt. Ik ben dus ook een klein beetje afhankelijk van de verzender.

Bedankt alvast voor de tips!
Is het aangetekend/met betaalservice of verzekerd verzonden? Zo niet, dan krijg je sowieso geen schadevergoeding. En is het binnen een week gemeld?
De termijnen weet ik niet, maar reken er maar op dat het niet zo snel gaat, ik zou op minstens 2 maanden rekenen.
pi_149386115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Is het aangetekend/met betaalservice of verzekerd verzonden? Zo niet, dan krijg je sowieso geen schadevergoeding. En is het binnen een week gemeld?
De termijnen weet ik niet, maar reken er maar op dat het niet zo snel gaat, ik zou op minstens 2 maanden rekenen.
Ja, het pakket is aangetekend verzonden. En de schade is binnen een week gemeld (nog geen bevestiging binnen).

Twee maanden oke.. best lang. Bedankt dan weet ik ongeveer waar ik aan toe ben. Ik heb geen idee wat voor onderzoek ze gaan doen, dus ik wacht het maar af.

Edit: Krijg net bericht van de verzender dat er contact is opgenomen. Er wordt een onderzoeksteam op gezet die gaat uitzoeken wat er gebeurd kan zijn. Het gaat vlotter dan ik dacht!

[ Bericht 8% gewijzigd door Jappe90 op 05-02-2015 14:06:20 ]
pi_149388798
In een ander topic hier las ik dat de termijn voor zo'n onderzoek 6 weken is.

Dit is overigens wat je vergoed kan krijgen:

quote:
Als er toch iets mis gaat

Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade. Dit gebeurt op basis van de inkoopwaarde van de factuur (excl. btw). De maximale schadevergoeding is 500 euro per pakket.
Hopelijk is iig goed aan te tonen wat de inhoud waard was.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149388914
Het goede nieuws: omdat de broekenkortingsbon geen succes was, komt er binnenkort een VVV-bon:

https://mijnpostnl.mijnpo(...)etkomingbroeken.aspx
pi_149389117
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:01 schreef zombo het volgende:
Het goede nieuws: omdat de broekenkortingsbon geen succes was, komt er binnenkort een VVV-bon:

https://mijnpostnl.mijnpo(...)etkomingbroeken.aspx
*O*

Die is iig bij veel meer winkels te gebruiken. En als jouw gekozen winkel er toch niet bij zit, dan gebruik je die bon gewoon ergens anders voor. Prima oplossing lijkt mij :)
Al is 10 euro nog steeds niet echt veel en bij die andere actie kreeg je ook nog een paar kortingsbonnen. Maar toch beter dan niets, en ik heb best wat broeken in de kast liggen die niet meer dan een tientje gekost hebben :Y

En dat nu net 1 van mijn trouwe werkbroeken gesneuveld is :P ik wilde hem pakken vanochtend, maar ik zag een gaatje zitten. Was er al bang voor dat ie zeer binnenkort een keer zou gaan scheuren maar dat is me dan bespaard gebleven ;). Alsnog eigenlijk geen nieuwe broek nodig want ik heb er toch nog zat :@
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:29:40 #96
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149389862
Middag :)
Ronde was ondanks sneeuw en ijs aardig te doen.

Nu werd ik vandaag gevraagd over portokosten betalen bij onderfrankering.
Het zou fijn zijn als men ook wist om welk poststuk het zou gaan ipv een briefje waarop staat dat je portokosten nog zou moeten betalen, dus ik kon verder ook geen antwoord er op geven.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:01 schreef zombo het volgende:
Het goede nieuws: omdat de broekenkortingsbon geen succes was, komt er binnenkort een VVV-bon:

https://mijnpostnl.mijnpo(...)etkomingbroeken.aspx
Dit was toch gewoon te verwachten een kortingsbon van een tientje te besteden in een dure winkel. Ik heb spijkerbroeken bij de welkoop gehaald. 2 Voor (ik meen) 35euro. En die tegoedbon voor ECCO's moeten ze ook maar veranderen in een VVV-bon.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149390042
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag :)
Ronde was ondanks sneeuw en ijs aardig te doen.

Nu werd ik vandaag gevraagd over portokosten betalen bij onderfrankering.
Het zou fijn zijn als men ook wist om welk poststuk het zou gaan ipv een briefje waarop staat dat je portokosten nog zou moeten betalen, dus ik kon verder ook geen antwoord er op geven.
Te herkennen aan de tekst 'frankering gecontroleerd' :P maar soms komt dat poststuk pas na de portokaart... (of helemaal niet :X)

Had zo nog wel een mooie vandaag. Een kerk had mensen retourenvelopjes gegegeven of gestuurd, met keurig hun adres erop gestempeld. Maar geen zegel, en mensen sturen die dingen dan dus gewoon retour zonder zegel he :'). Dus daar kon ik een hele stapel portokaarten in de bus gooien, samen met wat van die niet gefrankeerde envelopjes.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:47:51 #98
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149390395
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:36 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Te herkennen aan de tekst 'frankering gecontroleerd' :P maar soms komt dat poststuk pas na de portokaart... (of helemaal niet :X)
Maar je krijgt een kaartje en verder staat er niets op welk poststuk het betreft (aan wie wat hoe en wanneer etc.)
quote:
Had zo nog wel een mooie vandaag. Een kerk had mensen retourenvelopjes gegegeven of gestuurd, met keurig hun adres erop gestempeld. Maar geen zegel, en mensen sturen die dingen dan dus gewoon retour zonder zegel he :'). Dus daar kon ik een hele stapel portokaarten in de bus gooien, samen met wat van die niet gefrankeerde envelopjes.
Ja dat is ook wat :P
Bij mij dus alleen dat portokaartje.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149390588
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:47 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar je krijgt een kaartje en verder staat er niets op welk poststuk het betreft (aan wie wat hoe en wanneer etc.)
Niet op dat kaartje zelf nee, wel als ze via de code op dat kaartje op internet opzoeken om welk stuk het gaat.

Soms ook wel mooi hoor die kaarten, wordt gewoon letterlijk overgenomen wat er op staat. Bij die kaarten voor die kerk stond er iets van "Retourenvelop" waar normaal dus de naam vd ontvanger of afzender zou staan. En soms zijn die dingen gericht aan opa en oma, of op naam van een kind :')

Heb ook al eens een stapel van die dingen moeten bezorgen waar iemand overleden was. Mensen realiseren zich vaak niet dat kaarten soms te zwaar zijn voor 1 zegel. Dan sturen ze dus een kaart om iemand sterkte te wensen en krijgt de ontvanger die 'boete' :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:01:53 #100
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149390789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Niet op dat kaartje zelf nee, wel als ze via de code op dat kaartje op internet opzoeken om welk stuk het gaat.
Vreemde code, maar we waren het er al overeens dat als deze persoon zou bellen, die code zou doorgeven. Dus op internet is dat ook na te lezen? (gevonden: https://porteninnen.postnl.nl/Home/Stap1 . Had men naar ik vind wel even duidelijker in mogen zijn hoe dit na te checken :) )
Ik ga eens kijken :)
En dan weet ik dat ook voor de volgende keer.


Ik heb een portokaart gekregen. Hoe zie ik bij welke post deze hoort?

Als u een portokaart krijgt, is er meestal een foto gemaakt van de post waarom het gaat. Deze kunt u zien bij Portokosten. U vult dan de betaalcode van de portokaart en de postcode van de ontvanger in (zonder spatie tussen de cijfers en letters). De foto van het poststuk verschijnt dan in beeld.

Let op: Bij portokaarten die beginnen met de letter A is geen foto
van het poststuk gemaakt. Het is dan niet mogelijk te controleren om welke poststuk het gaat.


quote:
Soms ook wel mooi hoor die kaarten, wordt gewoon letterlijk overgenomen wat er op staat. Bij die kaarten voor die kerk stond er iets van "Retourenvelop" waar normaal dus de naam vd ontvanger of afzender zou staan. En soms zijn die dingen gericht aan opa en oma, of op naam van een kind :')

Heb ook al eens een stapel van die dingen moeten bezorgen waar iemand overleden was. Mensen realiseren zich vaak niet dat kaarten soms te zwaar zijn voor 1 zegel. Dan sturen ze dus een kaart om iemand sterkte te wensen en krijgt de ontvanger die 'boete' :X
Dat is minder :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 06-02-2015 05:58:38 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149391426
Ik had vandaag een stapel 'aan de bewoners van' reclamebrieven van de glasvezel hier.
Hele bouwplaats is afgesloten met een hek. Even gevraagd aan één van die bouwvakkers.
Ze wilden me best even bij de brievenbussen laten, maar alleen de kleppen waren geïnstalleerd, de bakken erachter nog niet.
Ben maar even langs de winkel van ze gefietst om ze af te geven en dat die nieuwbouw nog lang niet klaar is.
pi_149391619
Ik zag trouwens ook net deze op twitter



Paar uur geleden gepost, diegene vroeg of ze hem al op kon gaan halen of dat ze toch moest wachten tot na 16.00. Webcare medewerker zei dat ze pas op kan gaan halen als het balkje vol is :?

Er staat toch dat ze hem op kan halen. Volgens mij is dat laatste balkje voor de status update dat de zending afgehaald is. Op het briefje stond ook dat ze hem na 13.00 op kon halen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:28:19 #103
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149391679
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149391788
Daar gaan dus weer een aantal oranje bussen weg. En wij maar omrijden om de stukken met herstelstickers weg te brengen }:| . Moet daar nu al een flink stuk voor om soms, echt wel irritant.

En steeds minder producten/diensten die aangeboden worden bij de postkantoren/balies. Hoor daar nu al klachten over, het kantoor in dit stadsdeel biedt al veel minder diensten aan. Mensen moeten daar nu voor naar de binnenstad en voor sommigen is dat best een belemmering.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149393525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Wij kregen hier thuis trouwens maandag 1 (standaard) envelop in de bus, waar wel PostNL op stond, maar niet die code rechtsonder. Dus niet verkeerd bezorgd en nagebracht dan lijkt me, maar uiteindelijk toch gekozen voor andere bezorging oid? Wel verwarrend weer voor mensen die dan denken dat wij toch geweest zijn op maandag :o
Stond er een ****SND code onder het adres? Zo ja, dan was-ie bezorgd door Sandd (hoewel die officieel ook niet op maandag bezorgen).
Je kunt inderdaad niet altijd afgaan op wat er op de envelop gedrukt staat. Het komt voor dat een afzender overstapt naar een ander postbedrijf, maar wel de oude enveloppen (waar de naam van het vorige postbedrijf op stond) blijft gebruiken.
pi_149393712
Sandd was het iig niet nee :P denk de stadspost of zo, het is ook een lokaal bedrijf.

Lastige is met dat soort dingen gewoon dat de gemiddelde bewoner daar niet over nadenkt. Maar goed, ook al staat er duidelijk Sandd op denken ze nog vaak dat wij het waren :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:55:31 #107
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149412582
Mogguh :)

Zo mooi hé om in Friesland een pbz te zijn... http://blog.postnl.com/uit-het-veld/winter-friesland/ :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149413114
Spekglad hier. Normaal doe ik op vrijdag alles met de fiets, even kijken of dat vandaag verantwoord is.
pi_149413190
Hier is alle sneeuw gelukkig al weer weg, dus denk dat het bezorgen zo meteen wel goed te doen zal zijn.
pi_149413227
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

Zo mooi hé om in Friesland een pbz te zijn... http://blog.postnl.com/uit-het-veld/winter-friesland/ :')
Heb jij dat niet dan, dat gevoel dat het werk zoveel mooier wordt door de prachtige kleurencombinatie van je kleding? En dat je alle ellende meteen vergeten bent als je ergens een oliebol aan een touwtje ziet hangen?
:')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 februari 2015 @ 10:31:27 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149413389
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Spekglad hier. Normaal doe ik op vrijdag alles met de fiets, even kijken of dat vandaag verantwoord is.
Niet overal kan ik je vertellen. Vorige week zijn diverse collega's op die manier onderuit gegaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:33:42 #112
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149413452
Mijn mooie kleurencombinatie zit na elke rit onder de modderspetters en een oliebol aan een touwtje zien hangen?
Ja er zijn soms personen die ik in mijn macabere fantasie tijdens mijn rit zo wel eens zie...onder gesmeerd met pindakaas....maar dat is dan ook weer een deel van een andere fantasie met o.a. Nutella.

Zoals ik bovenstaande lees zijn sommige pbz's wel, om het maar met het nu populaire woord te omschrijven, verwarde personen :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:35:29 #113
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149413500
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet overal kan ik je vertellen. Vorige week zijn diverse collega's op die manier onderuit gegaan
Met de scooter is het wel te doen...beetje Tokio Friesland drift O-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149413593
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:35 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Met de scooter is het wel te doen...beetje Tokio Friesland drift O-)
Heb je ook winterbanden nu erop zitten?
Over een maandje of 2 dan eindelijk officieel met scooterwijk beginnen..ze zijn nu druk met berekenen van de routes enz.

Wat ik me verder nog afvroeg, worden de eenlingbussen nog steeds door de autodienst gelicht of valt dat nu ook onder de scooterwijken?
pi_149413605
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Mijn mooie kleurencombinatie zit na elke rit onder de modderspetters en een oliebol aan een touwtje zien hangen?
Ja er zijn soms personen die ik in mijn macabere fantasie tijdens mijn rit zo wel eens zie...onder gesmeerd met pindakaas....maar dat is dan ook weer een deel van een andere fantasie met o.a. Nutella.

Zoals ik bovenstaande lees zijn sommige pbz's wel, om het maar met het nu populaire woord te omschrijven, verwarde personen :P
Waren we allemaal maar zo verward dan, blijkbaar maakt dat het werk stukken leuker :P
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:01:02 #116
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149417575
Middag :)

Prima (verwarde) daldag-ronde. Her en der nog glad (mensen maak die straat/stoep toch gewoon sneeuwvrij, dat scheelt bevroren stukken (sneeuw) (zucht)
Het was wel frisjes...brrr...
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:39 schreef bikkie het volgende:

[..]

Heb je ook winterbanden nu erop zitten?
Over een maandje of 2 dan eindelijk officieel met scooterwijk beginnen..ze zijn nu druk met berekenen van de routes enz.
Hier zitten banden van het merk Vee Rubber onder. Zover ik kan zien een normale band. Onder de NEOS zaten wel winterbanden.
quote:
Wat ik me verder nog afvroeg, worden de eenlingbussen nog steeds door de autodienst gelicht of valt dat nu ook onder de scooterwijken?
Die worden door de autodienst gelicht.
Soms krijg ik die vraag nog wel eens om de post mee te nemen ofzo :P
Al meerdere malen uitgelegd dat de autodienst dit doet en dat ik daar logischerwijs geen plek voor heb ;)
Als 'compensatie' neem ik wel eens de post mee om deze in de brievenbus te doen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149417658
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet overal kan ik je vertellen. Vorige week zijn diverse collega's op die manier onderuit gegaan
Uiteindelijk wel ongeveer alles met de fiets kunnen doen. Wel rustiger gefietst en uiteraard de rem amper aangeraakt. ^O^
pi_149419077
Hier was alleen de post weer wat verward (maar er zit verbetering in, moet ik zeggen).
Lekker fris ja ;)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:46:35 #119
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149420627
Heb voor t eerst in maanden weer eens de post op de fiets gedaan, had maar een kwart tasje.. bizar Hoe dat zo kan verschillen..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_149421665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heb jij dat niet dan, dat gevoel dat het werk zoveel mooier wordt door de prachtige kleurencombinatie van je kleding? En dat je alle ellende meteen vergeten bent als je ergens een oliebol aan een touwtje ziet hangen?
:')
Zodra ik mijn prachtige kleurgecombineerde jas aantrek, geweldige muts en heerlijke sjaal omdoe, is mijn hele dag goed.
Zodra ik alles uit en af doe, stort mijn humeur in en baal ik weer dat ik in minder kleurgecombineerde kleding moet lopen.
pi_149421697
Wtf momentje onderweg naar het werk. Kwam me een man tegemoet rijden in een scootmobiel oid, met een hond er naast rennend die probeerde hem in zijn voet en been te bijten :o
Die man natuurlijk schreeuwen naar die hond (al kalmeer je daar natuurlijk zo'n beest niet mee...) en het baasje er een stukje verder achteraan rennend terwijl ze de naam vd hond bleef roepen. Ze kon ze niet bij houden :X

Allemaal mensen die bleven staan en kijken natuurlijk :')

Vraag me dan wel af of er een aanleiding was of dat het zomaar gebeurde, en hoe het afgelopen is ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149426771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heb jij dat niet dan, dat gevoel dat het werk zoveel mooier wordt door de prachtige kleurencombinatie van je kleding? En dat je alle ellende meteen vergeten bent als je ergens een oliebol aan een touwtje ziet hangen?
:')
Nou ik ben in elk geval wel blij dat ik niet in dat bruin-rood van vroeger hoef te lopen. Dat was echt een boemlelijke combinatie.
Blauw-oranje vind ik persoonlijk wel mooi.
pi_149436267
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:30 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Nou ik ben in elk geval wel blij dat ik niet in dat bruin-rood van vroeger hoef te lopen. Dat was echt een boemlelijke combinatie.
Blauw-oranje vind ik persoonlijk wel mooi.
Inderdaad, dat bruin-rood vond ik wel de lelijkste combi ever! :r
"Everybody lies..."
House M.D.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 00:19:30 #124
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149437997
Ga me morgen voor de tweede keer ooit ziekmelden bij het werk. Eerste keer was omdat ik de nacht ervoor op het toilet had doorgebracht :P

Morgen is omdat ik vanavond keihard onderuit ben gegaan bij het uitlaten vd hond. En momenteel straalt de pijn helemaal van mn linkerheup naar mn linkerschouder. Voelt alsof ik met die kant alleen 3 marathons gelopen heb.

Linkerarm trilt ook helemaal bij het typen alleen al, laat staan post bezorgen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 06:21:46 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149440763
Mogguh :)
Nou vrij vragen kan wel, maar het krijgen is wat anders :P
Volgens mij TC 'moest' ik een week vrij nemen ivm het opnemen van openstaande verlofuren, maar ja dan wel wanneer het PostNL uitkomt.
Sowieso niet op piekdagen (dus geen week achter elkaar vrij :')
Naja, dan maar voor 4 daldagen gekozen(en goedgekeurd). Heb ik nog wel uren over dus dat wordt voor 1 juli 2015 of wegschrijven of opnemen.

@superkimmie: Zo te lezen (tintelingen(->uitstralingen)) ben je 'goed' gevallen :o


quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:22 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Zodra ik mijn prachtige kleurgecombineerde jas aantrek, geweldige muts en heerlijke sjaal omdoe, is mijn hele dag goed.
Zodra ik alles uit en af doe, stort mijn humeur in en baal ik weer dat ik in minder kleurgecombineerde kleding moet lopen.
:+

[ Bericht 16% gewijzigd door Pietertje71 op 07-02-2015 07:17:41 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 06:35:22 #126
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149440778
Vanochtend miezer en grote kans op gladheid. Dus dat wordt uitkijken!
http://www.knmi.nl/waarsc(...)ngen/regio.php?pr=FR

[ Bericht 72% gewijzigd door Pietertje71 op 07-02-2015 07:16:05 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149441266
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 06:35 schreef Pietertje71 het volgende:
Vanochtend miezer en grote kans op gladheid. Dus dat wordt uitkijken!
http://www.knmi.nl/waarsc(...)ngen/regio.php?pr=FR
Ja ik kreeg vanmorgen om 8.25 u notabene een NL-alert: Spiegelglad in het Noorden, ga niet de weg op! En dat op m'n vrije dag! :')
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_149441508
Hier geen waarschuwingen en niet glad. Wel een gevoelstemperatuur van -9.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:39:41 #129
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149441587
Ik ben benieuwd of PostNL hun eigen 'NL-alert' hebben ;)

"U heeft een bericht van PostNL-alert: Er iets niets aan de hand, u kunt gewoon de weg op"
:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149442422
Zal mij benieuwen hoe het hier is.

Had trouwens gisteren ook wel wat vreemds. Stond op een poststuk wel een naam, en Verpleeghuis X afdeling X, maar geen adres erop. Heeft de machine er wel een postcode + huisnr opgezet, van een straat in een andere wijk (overigens wel er vlakbij). Raar dat zoiets uberhaupt ergens terechtkomt via de machine als er geen adres op staat :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149443869
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ben benieuwd of PostNL hun eigen 'NL-alert' hebben ;)

"U heeft een bericht van PostNL-alert: Er iets niets aan de hand, u kunt gewoon de weg op"
:P
Ik denk dat het eerder zoiets zou worden als "Doe voorzichtig allemaal! Uiteraard betalen we je uitloop niet, maar heelhuids thuiskomen is natuurlijk veel belangrijker dan dat uurtje in eigen tijd. Succes!"
pi_149447996
Nou, maar even gewacht tot alle ijzel en gladheid verdwenen was, want ik ben echt een ramp met gladheid.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 15:59:29 #133
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149448059
Middag :)
Ik had toch wel iig van de TC een berichtje verwacht (voor ons allemaal) met zoiets als 'uitkijken e.d. ivm weer-alert'.

Hier was de gladheid op de meeste plekken al snel verdwenen, en onderweg alleen miezer gehad(bah).
Rustig aan Zeer snel en voorzichtig mijn ronde gedaan :)

Kom ik thuis, zie ik dat DHL een pakketje voor mij heeft achter gelaten...tegen de achterdeur...in de regen :') Terwijl de schuur (schuurdeur is 3meter t.o. de achterdeur) gewoon open was |:(

@Gelestipjes: hahahaha, ja dat berichtje heb ik dus wel gehad }:| :') :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149449014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder zoiets zou worden als "Doe voorzichtig allemaal! Uiteraard betalen we je uitloop niet, maar heelhuids thuiskomen is natuurlijk veel belangrijker dan dat uurtje in eigen tijd. Succes!"
Pas goed op de post als je valt ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 februari 2015 @ 17:38:54 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149450187
Heerlijk bezorgweer was het vandaag :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:31:18 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149451277
Miezer, miezer en miezer. Bah...

Ik heb een nieuwe bewoner in me wijk. Blijkbaar vind die z´n adres en huisnummer saai.Nu staat er op elk poststuk wat ie ontvangt adres - [eerste deel straatnaam] - straat - nummer - 2 - 0. En natuurlijk vind de computer nu dat dat huisnummer 2 is en wordt ie daar ingesorteerd. Echt mensen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 februari 2015 @ 19:23:27 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149452678
of het is met een reden en zie je straks allemaal deurwaardersbrieven langs komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 februari 2015 @ 05:39:49 #138
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149464021
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:31 schreef V__L_N het volgende:
Miezer, miezer en miezer. Bah...

Ik heb een nieuwe bewoner in me wijk. Blijkbaar vind die z´n adres en huisnummer saai.Nu staat er op elk poststuk wat ie ontvangt adres - [eerste deel straatnaam] - straat - nummer - 2 - 0. En natuurlijk vind de computer nu dat dat huisnummer 2 is en wordt ie daar ingesorteerd. Echt mensen...
Wellicht ziet hij/zij jou, met een geërgerd gezicht, graag teruglopen :')
Wel vreemd dat men het zo kan/wil adresseren :Y
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:44 schreef zombo het volgende:

[..]

Pas goed op de post als je valt ;)
Alleen maar vallen op bubbeltjes enveloppen/pakketjes :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149464519
Vraagje voor de bezorgers:

Sinds jaar en dag wordt de Kampioen (van de ANWB) bezorgd in een plastic verpakking.
Gisteren vond ik echter de Kampioen op de mat, zonder plastic eromheen.

Kan dat kloppen, of zat er nog iets extra's in en heeft de lokale bezorger er iets uit gehaald?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_149464694
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 08:39 schreef StateOfMind het volgende:
Vraagje voor de bezorgers:

Sinds jaar en dag wordt de Kampioen (van de ANWB) bezorgd in een plastic verpakking.
Gisteren vond ik echter de Kampioen op de mat, zonder plastic eromheen.

Kan dat kloppen, of zat er nog iets extra's in en heeft de lokale bezorger er iets uit gehaald?
Nou dan heeft mijn bezorger dat ook gedaan (kreeg hem ook zonder) en dat ben ik zelf ;)
Ik zie dezelfde Kampioenen in verschillende versies en dat heeft te maken met hoe lang iemand lid is, een zilveren lid krijgt er bv een snoepje bij en een bronzen niet, zoiets. Tenzij je voor elke brievenbus een snoeppapiertje ziet liggen, dan wordt de situatie verdacht :)
pi_149464898
Duidelijk ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_149464989
De Kampioen heeft zelfs een tijdje geëxperimenteerd met verschillende versies voor jongere en oudere leden. Bij de jongeren stond er dan een foto van Nick & Simon op de cover, en bij de ouderen bijv. Willeke Alberti.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 8 februari 2015 @ 09:52:53 #143
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149465094
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De Kampioen heeft zelfs een tijdje geëxperimenteerd met verschillende versies voor jongere en oudere leden. Bij de jongeren stond er dan een foto van Nick & Simon op de cover, en bij de ouderen bijv. Willeke Alberti.
Dat hebben ze ook eens bij de playboy gedaan.....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149465597
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:52 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook eens bij de playboy gedaan.....
*O*

-O-
"Everybody lies..."
House M.D.
  zondag 8 februari 2015 @ 10:44:31 #145
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149465699
mn arm doet nog steeds enorm zeer. morgen maar richting huisarts
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 8 februari 2015 @ 10:47:25 #146
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149465723
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:34 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

*O*

-O-
_O- :+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 8 februari 2015 @ 10:57:20 #147
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149465820
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:44 schreef superkimmi het volgende:
mn arm doet nog steeds enorm zeer. morgen maar richting huisarts
Waarschijnlijk gekneusd.
Heb je motorische of constante pijn? |(ik heb een fysio-achtergrond als in het geven van behandelingen ;) )
Ik denk dat je sowieso ontstekingsremmers mee krijgt :)

Sterkte ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 februari 2015 @ 11:47:14 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149466604
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:44 schreef superkimmi het volgende:
mn arm doet nog steeds enorm zeer. morgen maar richting huisarts
Beterschap :*
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 februari 2015 @ 12:41:41 #149
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149467709
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 08:39 schreef StateOfMind het volgende:
Vraagje voor de bezorgers:

Sinds jaar en dag wordt de Kampioen (van de ANWB) bezorgd in een plastic verpakking.
Gisteren vond ik echter de Kampioen op de mat, zonder plastic eromheen.

Kan dat kloppen, of zat er nog iets extra's in en heeft de lokale bezorger er iets uit gehaald?
Hij was zonder plastic deze keer :)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zondag 8 februari 2015 @ 16:24:40 #150
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149475574
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:57 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gekneusd.
Heb je motorische of constante pijn? |(ik heb een fysio-achtergrond als in het geven van behandelingen ;) )
Ik denk dat je sowieso ontstekingsremmers mee krijgt :)

Sterkte ^O^
Als ik iets vastpak/optil dan doet het het ergst zeer, vooral in mn bovenarm vanaf mn elleboog t/m schouder. En als ik mijn arm zelf hoog optil.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 9 februari 2015 @ 05:55:50 #151
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149498537
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:24 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Als ik iets vastpak/optil dan doet het het ergst zeer, vooral in mn bovenarm vanaf mn elleboog t/m schouder. En als ik mijn arm zelf hoog optil.
Motorisch dus :)
In vele gevallen 'gunstig' als in dat de pijn niet constant aanwezig is.
Veelal een slijmbeursontsteking, maar ik weet niet hoe je bent gevallen dus het is moeilijk om op afstand te beoordelen.
Succes bij de huisarts en anders kom je maar een keer langs :) ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 9 februari 2015 @ 08:40:23 #152
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149499456
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 05:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Motorisch dus :)
In vele gevallen 'gunstig' als in dat de pijn niet constant aanwezig is.
Veelal een slijmbeursontsteking, maar ik weet niet hoe je bent gevallen dus het is moeilijk om op afstand te beoordelen.
Succes bij de huisarts en anders kom je maar een keer langs :) ;)
haha dankje, maar Friesland is voor mij toch wel een beetje... helemaal de andere kant vh land xD
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:50:09 #153
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149512160
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 05:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Motorisch dus :)
In vele gevallen 'gunstig' als in dat de pijn niet constant aanwezig is.
Veelal een slijmbeursontsteking, maar ik weet niet hoe je bent gevallen dus het is moeilijk om op afstand te beoordelen.
Succes bij de huisarts en anders kom je maar een keer langs :) ;)
idd een slijmbeursontsteking
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_149514099
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:50 schreef superkimmi het volgende:

[..]

idd een slijmbeursontsteking
Is je beurs vol, krijg je er een slijmbeurs bij. Sterkte ermee, superkimmi!
  maandag 9 februari 2015 @ 18:29:31 #155
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149515152
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:50 schreef superkimmi het volgende:

[..]

idd een slijmbeursontsteking
Sterkte met herstel ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149516582
Vandaag de scooter opgehaald, vanaf woensdag wordt ik ingewerkt, heb er zin in!!
pi_149522197
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:50 schreef superkimmi het volgende:

[..]

idd een slijmbeursontsteking
Beterschap!

Vandaag een recordaantal rouwkaarten voor ons VBG. We hadden er 300 in totaal terwijl het er normaal zo'n 150 zijn. Daar bij kwam ook nog eens dat mijn directe leidinggevende zich gister ziek heeft gemeld dus mocht ik optreden als leidinggevende naast mijn oorspronkelijke ingeplande werk. Lig nu uitgeput op de bank, maar dat mag ook wel na 9,5 uur werken. :z
  dinsdag 10 februari 2015 @ 06:16:33 #158
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149530608
Mogguh :)

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:09 schreef zwartbekgrondel het volgende:
Vandaag de scooter opgehaald, vanaf woensdag wordt ik ingewerkt, heb er zin in!!
^O^

Als je het niet al hebt gedaan, hier een tip Mits je de VESPA Delivery hebt en niet de NEOS):
De originele tas POSTNL-tas die op het frame zit, daar van het klik-systeem er onder vandaan halen.
Om een rode bak vragen en dat klik-systeem daar onder bevestigen. Haal ook een bagagenet bij de lokale brommer/scooterzaak(of via internet). Die rode bakken kan je mooi een tas inzetten en het bagagenet is als extra houvast zodat je tas er stabieler in blijft liggen je nog je handschoenen oid in de rode bak kan leggen zonder dat je deze tijdens het rijden verliest.
Ook je scherm in de vloeibare goede autowas (zitten siliconen in) zetten zodat het regenwater niet goed op je scherm kan hechten(dit zo nodig naar gelang herhalen). Geloof mij: je ziet amper iets als de regen er op ligt.Laat staan met sneeuw. Je kan ook het product als Rain-X proberen.
Neem ook een schone theedoek mee voor als je scherm vies is. Dit wil je ook niet met je handen doen, want dan wordt je scherm nog minder qua zicht.
Mocht het stevig (blijven) vriezen, kan je je scherm! ook behandelen met spiritus.





Als je de tassen open doet om je post te pakken, rol dan de flappen zo op dat je ze onder de (rode) bak kan 'klemmen'. Elke keer terugvallen (en al helemaal als er een stevige wind staat) is irritant en (de sluiting) kan ook nog eens op je hoofd of in je oog slaan...jep, meegemaakt(auw }:| )

Ook niet onbelangrijk: zet je scooter stevig/stabiel neer als je ene ronde moet lopen.
Laden: igv de Delivery: laadt deze aan de rechterkant het zwaarste ivm omvallen.
Vind je geen goede plek om de scooter neer te zetten, zet deze deze ietwat scheef met de achterband(kan ook met voorband, maar met volle lading moet je de scooter weer naar achteren duwen als je weg wilt rijden ;) ) tegen een stoeprand aan. En gebruik dat remklemmetje(Delivery).

Scooter omgevallen en wil niet/moeilijk starten?
Contact uit en een paar keer met de kickstarter trappen. Daarna contact aan, gas open en (blijven)starten. Vaak helpt het gas open en dan elektrisch (blijven)starten ook al.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 10-02-2015 07:44:02 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 08:53:20 #160
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149531612
dank allen :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_149531957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 06:16 schreef Pietertje71 het volgende:
.

Scooter omgevallen en wil niet/moeilijk starten?
Contact uit en een paar keer met de kickstarter trappen. Daarna contact aan, gas open en (blijven)starten. Vaak helpt het gas open en dan elektrisch (blijven)starten ook al.

Wat ook helpt is gewoon een paar keer de gashendel open en dicht draaien voordat je de startknop indrukt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10:12 #162
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149532680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat ook helpt is gewoon een paar keer de gashendel open en dicht draaien voordat je de startknop indrukt.
Het kicken (met gas open) zonder contact is om de hoeveelheid in de cilinders gelopen benzine er uit te krijgen. In vele gevallen is er tijdens het omvallen ook benzine in je luchtfilter gelopen.
Het daarna starten met gas open is om optimaal lucht/benzine-mengsel te krijgen. Soms krijg je dan ook van die lekkere knallen :P Als de scooter prima (zelf) loopt, gas dicht.
Het voor het starten 'droog' gasgeven, zonder dat ie gevallen en/of (lang) op zijn kant heeft gelegen, heeft meer met een 'eenvoudige' moeilijke (koude) start te maken.
Helpt vaak ook, maar soms is het niet eenvoudig voor iemand om de scooter gelijk recht te zetten, daarom maar meteen de 'drastische' startmethode ;)

Uit eigen ervaring met motoren/brommers, kan ik zeggen dat het werkt :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 10-02-2015 10:17:50 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:14:07 #163
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149533870
Hoe werkt het?
Plaats een echte kus met lippenstift op het postzegelvakje van je envelop of kaart.
Verstuur deze op vrijdag 13 februari voor 17:00 uur naar een bestemming binnen Nederland.
Onze postbezorgers bezorgen je gekuste kaarten op Valentijnsdag bij de gelukkige ontvangers.


Gatverdamme. . Lekker alles in je tassen onder de lippenstift dus.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:23:09 #164
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149534064
Net afgemeld voor de komende week (vandaag niet ingepland dus niet hopeloos laat hoor :P). TC was erg vriendelijk. Hij is er zelf van het weekend niet t/m woensdag (carnaval denk ik zo :P) Maar heb afgesproken om zaterdag de planning te bellen hoe het gaat om te kijken of ik die dinsdag wel of niet kan werken.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_149534329
Bedankt Pietertje71,
ik schrijf het op, voor het geval dat.

Ik 'heb' een Paggio scooter, er zitten twee tassen op met 'harde' kleppen, dus niet oprolbaar.
En een tas/koffer er nog boven op.

Dat met die lippenstift lijkt me inderdaad niet erg handig nee!
Niet erg mooi als dat op andermans post terecht komt...
pi_149534463
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:14 schreef houdjemond het volgende:
Hoe werkt het?
Plaats een echte kus met lippenstift op het postzegelvakje van je envelop of kaart.
Verstuur deze op vrijdag 13 februari voor 17:00 uur naar een bestemming binnen Nederland.
Onze postbezorgers bezorgen je gekuste kaarten op Valentijnsdag bij de gelukkige ontvangers.


Gatverdamme. . Lekker alles in je tassen onder de lippenstift dus.
En dan ontploft Twitter weer door alle klachten. :')
pi_149534523
Geeft leuke misverstanden, als de lippenstift afgeeft op een andere envelop ;)
pi_149535430
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:45 schreef zombo het volgende:
Geeft leuke misverstanden, als de lippenstift afgeeft op een andere envelop ;)
Kusje van de belastingdienst :') _O-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:39:04 #169
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149535680
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:43 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

En dan ontploft Twitter weer door alle klachten. :')
Ik zie het niet zitten, ook je handen helemaal onder..
:')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_149536410
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:39 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik zie het niet zitten, ook je handen helemaal onder..
:')
Nou, ik weet niet hoe het met jouw wijken zit, maar in de meeste wijken zitten nou niet echt extreem veel valentijnskaarten. Van die paar die er wel in zitten zal een deel ongetwijfeld gewoon een postzegel hebben ipv lippenstift en over het algemeen pak ik de post niet vast daar waar de postzegel zit, dus ik denk dat het allemaal nog wel een beetje mee zal vallen.
Vraag me meer af hoe goed je die lippenstift ziet, aangezien valentijnskaarten vaak een rode envelop hebben. Of je moet wel een erg afwijkende kleur lippenstift gaan gebruiken.
En gaan ze de sorteermachines dan zo instellen dat die dingen lippenstift herkennen als frankering? Of krijgt de stille liefde in kwestie enkele weken later nog een verrassing, maar dan in vorm van een boete? Weet eigenlijk niet eens hoe die controle van frankering gaat, via de machine of gewoon random steekproefsgewijs handmatig controleren. Als ik soms zie dat stickers, supermarktzegels en weet ik veel wat er gewoon allemaal doorheen komt gok ik op het laatste

[ Bericht 8% gewijzigd door gelestipjes op 10-02-2015 13:17:54 ]
pi_149537458
Erg weinig vandaag. Het was dat Ziggo een grote mailing had, anders had toch zeker de helft van de huizen geen post. Ook maar 1HAH.
pi_149538604
Niet raar opkijken als je vrijdag allemaal kerels met de gekste kleuren lippen ziet rondlopen :)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:24:29 #173
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149540312
Middag :)

Was prima te doen. Beetje motregen maar verders was het rustig en kon lekker doorgaan :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:36 schreef zwartbekgrondel het volgende:
Bedankt Pietertje71,
ik schrijf het op, voor het geval dat.

Ik 'heb' een Paggio scooter, er zitten twee tassen op met 'harde' kleppen, dus niet oprolbaar.
Niet dezelfde tassen als op mijn scooter(foto)?
quote:
En een tas/koffer er nog boven op.
Als je vaak meer dan 2 posttassen hebt, dat ding er af halen en die rode bak monteren. Scheelt bijladen of andere gevaarlijke laad/rij-capriolen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149550005
Even een saaie vraag tussendoor.
Ik moet wat papierwerk regelen, maar krijgen we bij postnl nu per 4 weken of per maand betaald? Want af en toe zit er naar mijn weten salaris bij van 5 weken. Of is die 5 weken alleen het tijdvak van de extra gewerkte uren?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 februari 2015 @ 20:22:32 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149550092
Dat laatste.

Een normaal maandsalaris is gebaseerd op ongeveer 4,33 weken. De periodes van 4 of 5 weken slaan op de extra gewerkte uren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149550148
Dus ook gewoon een maandsalaris?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 februari 2015 @ 20:25:30 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149550201
ja. De regels zijn wat dat betreft eenvoudig. De berekening is niet voor niets op 4,33 weken gebaseerd, want zo krijg je twaalf gelijke bedragen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149550301
Thanks!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:36:57 #179
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149550598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:20 schreef tntster het volgende:
Even een saaie vraag tussendoor.
Ik moet wat papierwerk regelen, maar krijgen we bij postnl nu per 4 weken of per maand betaald? Want af en toe zit er naar mijn weten salaris bij van 5 weken. Of is die 5 weken alleen het tijdvak van de extra gewerkte uren?
Als je aan het invullen bent wat ik denk dat het is.. ;(
Mijn aanvraag a 48 a4tjes is tot 2x toe kwijt geraakt met de post :') heb vandaag ons aangeklaagd.

Maar per maand dus.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:40:38 #180
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149558780
Echt die lippenstift actie. Hoe smerig kunnen ze het bedenken. Ben je eindelijk van de slobberpostzegel en lebberenvelop af... Gaan we dit doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:35:26 #181
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149562477
Mogguh :)

Gisteren nog enkele collega's pbz's(fiets/lopend) gesproken.

Gezien de vastgestelde tijden nemen zij iig geen moeite meer om extra tijd door te geven, of er moet echt wat gebeurt zijn. Zij vinden de tijden die aangepast zijn aan volume en weersomstandigheden wel prima zo. Enigzins begrijpelijk, want ook in het verleden was het een heel gedoe om je extra tijd toch betaald te krijgen.

Nu wordt er als het goed is op korte termijn weer in de uren gesneden ivm teruglopende volumes.
Zelf geeft men soms toe nu wel spijt te hebben om 'onhaalbare' tijden en in het verleden ruime looptijden te snel te hebben gedaan, en deze zo te hebben doorgegeven.

Ik krijg van sommigen nu (nog) wel scheve blikken omdat ik mijn gewekte tijd (nog) wel betaald krijg.
Helaas zijn er onder de scooter-collega's ook figuren die er een 'wedstrijd' van maken door te gaan gassen, onwenselijke capriolen op de weg en in de wijk te doen en ook nog eens te veel aan lading tassen mee nemen.
Door dit soort praktijken krijg je dat PostNL vind dat de tijd, doe toedoen van de pbz, dus wel ingekort kan worden. Ongeacht wat deze er voor moet doen.

Laat mij maar bij 3 of meer volle! tassen,1x of 2x bijladen zonder hiervoor gekke capriolen uit te halen om met +5tassen met de scooter te gaan rijden. Ik neem max. 3 volle tassen mee.

Jammer dat sommige collega's het blijkbaar 'stoer' vinden om met overvolle lading te rijden.
Zo vind PostNL dus dat je niet hoeft bij te laden, dus gaat ook niet extra betalen als je moet bijladen, wat met de scooterbezorgers wel is afgesproken en volgens mij ook geldt voor de lopende/fietsende collega's (correct me if I am wrong).

Al deze 'extra' inzet van de pbz is alleen maar ten nadele van je tijd.
Jammer is dat deze collega's dit niet echt snappen en PostNL (of eigenlijk elke werkgever) dit gebruikt om nog meer te snijden in werktijden.


Theoretische tijd is dat alles op rolletjes verloopt.


Mijn mening in ieder geval :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:40 schreef V__L_N het volgende:
Echt die lippenstift actie. Hoe smerig kunnen ze het bedenken. Ben je eindelijk van de slobberpostzegel en lebberenvelop af... Gaan we dit doen.


[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 11-02-2015 08:42:47 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149564264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:35 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

Gisteren nog enkele collega's pbz's(fiets/lopend) gesproken.

Gezien de vastgestelde tijden nemen zij iig geen moeite meer om extra tijd door te geven, of er moet echt wat gebeurt zijn. Zij vinden de tijden die aangepast zijn aan volume en weersomstandigheden wel prima zo. Enigzins begrijpelijk, want ook in het verleden was het een heel gedoe om je extra tijd toch betaald te krijgen.

Nu wordt er als het goed is op korte termijn weer in de uren gesneden ivm teruglopende volumes.
Zelf geeft men soms toe nu wel spijt te hebben om 'onhaalbare' tijden en in het verleden ruime looptijden te snel te hebben gedaan, en deze zo te hebben doorgegeven.

Ik krijg van sommigen nu (nog) wel scheve blikken omdat ik mijn gewekte tijd (nog) wel betaald krijg.
Helaas zijn er onder de scooter-collega's ook figuren die er een 'wedstrijd' van maken door te gaan gassen, onwenselijke capriolen op de weg en in de wijk te doen en ook nog eens te veel aan lading tassen mee nemen.
Door dit soort praktijken krijg je dat PostNL vind dat de tijd, doe toedoen van de pbz, dus wel ingekort kan worden. Ongeacht wat deze er voor moet doen.

Laat mij maar bij 3 of meer volle! tassen,1x of 2x bijladen zonder hiervoor gekke capriolen uit te halen om met +5tassen met de scooter te gaan rijden. Ik neem max. 3 volle tassen mee.

Jammer dat sommige collega's het blijkbaar 'stoer' vinden om met overvolle lading te rijden.
Zo vind PostNL dus dat je niet hoeft bij te laden, dus gaat ook niet extra betalen als je moet bijladen, wat met de scooterbezorgers wel is afgesproken en volgens mij ook geldt voor de lopende/fietsende collega's (correct me if I am wrong).

Al deze 'extra' inzet van de pbz is alleen maar ten nadele van je tijd.
Jammer is dat deze collega's dit niet echt snappen en PostNL (of eigenlijk elke werkgever) dit gebruikt om nog meer te snijden in werktijden.

Theoretische tijd is dat alles op rolletjes verloopt.

Mijn mening in ieder geval :)

[..]

[ afbeelding ]
Hoe komt je erbij dat postbezorgers dit niet snappen? Of dat ze het doen om "stoer" te zijn? Er zal vast een enkeling tussen zitten waar dat het geval is, maar in de meeste gevallen denk ik toch echt dat er een andere oorzaak is.
Bij ons geven de meeste postbezorgers ook geen extra tijd meer door, en ja, sommigen zijn overbeladen, dat is echter niet omdat ze dat stoer vinden maar omdat ze geen zin meer hebben in weer een uitbrander als ze niet binnen de tijd klaar zijn. De strijd die je moet voeren om die uren te krijgen kost haast nog meer tijd dan die tijd die je mistte en waarvoor je die strijd streed. Overigens, sinds de fietsvergoeding nog maar 70 euro per jaar is zie ik wel minder bezorgers met een overvolle fiets, want ja, al die extra reparaties kunnen niet echt meer uit nu.
Er is niet echt een tekort aan mensen zonder werk, dus bezorgers die nog geen vast contract hebben en die vaak extra tijd doorgeven kunnen een contractverlenging hier echt wel vergeten. Dan nemen ze wel een nieuwe aan die geen extra tijd doorgeeft.
En dan kun je zeggen: Je zou uberhaupt niet moeten willen werken voor een baas die je gewerkte tijd niet wil betalen, maar ja, als je niks anders hebt?
Het is hier allemaal een beetje misgegaan volgens mij toen ze net gingen beginnen met het echt hanteren van vaste tijden. Toen werd er aan postbezorgers gevraagd hoelang ze over hun wijk deden, dat moesten ze vervolgens opschrijven en ondertekenen. En postbezorgers gaven netjes door hoe lang ze er normaalgesproken op iedere dag precies over deden. En toen klopten de tijden dus ook gewoon. Maar daarna werden die tijden door postnl bij iedere daling van het postvolume zonder overleg aangepast, zonder verder rekening te houden met wat voor soort wijk het was en zo, nee, ze haalden gewoon overal hetzelfde percentage vanaf qua tijd.
pi_149565554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het is hier allemaal een beetje misgegaan volgens mij toen ze net gingen beginnen met het echt hanteren van vaste tijden. Toen werd er aan postbezorgers gevraagd hoelang ze over hun wijk deden, dat moesten ze vervolgens opschrijven en ondertekenen. En postbezorgers gaven netjes door hoe lang ze er normaalgesproken op iedere dag precies over deden. En toen klopten de tijden dus ook gewoon. Maar daarna werden die tijden door postnl bij iedere daling van het postvolume zonder overleg aangepast, zonder verder rekening te houden met wat voor soort wijk het was en zo, nee, ze haalden gewoon overal hetzelfde percentage vanaf qua tijd.
Spijker op zijn kop wat mij betreft. Ik ben altijd eerlijk geweest over mijn looptijden, gaf herhaaldelijk door dat ik tijd over hield. De tijden zijn een paar keer aangepast, tot ze redelijk klopten. Maar nu, met de daling van volume, blijven ze aan de gang, terwijl het aantal af te leggen kilometers (buitengebied) hetzelfde blijft, of ik nou twee of tien poststukken heb. Hoefde toch al bijna nooit te herladen. Bovendien zijn die eerlijk doorgegeven looptijden gebaseerd op een (toen) altijd tot in de puntjes voorbereide post, terwijl dat nu de helft van de tijd wel anders is. Ik geef dat van tijd tot tijd wel door (met extra tijd), maar... merk vaak dat ik daar ook niet gelukkiger van word in mijn werk (hoop inspanningen met weinig resultaat, geen of kortaffe reactie, steeds op mijn horloge moeten kijken, enz).

En dan probeer ik het gewoon weer leuk of werkbaar te maken voor mezelf, dan maar met een eurootje minder. (Maar dan bezuinig ik wel op terugfietsen met foutsorteringen en andere ergernissen)

[ Bericht 0% gewijzigd door zombo op 11-02-2015 11:29:48 ]
pi_149573880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:40 schreef V__L_N het volgende:
Echt die lippenstift actie. Hoe smerig kunnen ze het bedenken. Ben je eindelijk van de slobberpostzegel en lebberenvelop af... Gaan we dit doen.
PostNL twitterde op woensdag 11-02-2015 om 11:00:16 @trotsemoeders Ik denk dat bezorgers die dag met liefde de post bezorgen. ;) ^Wilma reageer retweet

Herpes, iemand?
pi_149574088
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:36 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Als je aan het invullen bent wat ik denk dat het is.. ;(
Mijn aanvraag a 48 a4tjes is tot 2x toe kwijt geraakt met de post :') heb vandaag ons aangeklaagd.

Maar per maand dus.
Ik denk niet dat we hetzelfde invullen ;-)
pi_149574160
Hoe zit het nou eigenlijk met die fietsvergoeding? Er wordt namelijk steeds gesproken over ¤70 per jaar. De eerste betaling is echter pas in april en gaat per kwartaal. Dan krijgen we in 2015 dus betaald in april, juli en oktober. 3 x 17,50 = 70 :?

Uit de cao:
quote:
Artikel 39
Postbezorgersvergoeding
1 De werkgever stelt aan de werknemer die op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober van elk kalenderjaar langer dan 6 volledige kalendermaanden onafgebroken in dienst is een bedrag van ¤ 17,50 betaalbaar bij de salarisbetaling van januari respectievelijk april, juli en oktober. De eerste betaling vindt plaats in april 2015.
pi_149580292
Hm goeie, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan. Misschien krijgen we tegen die tijd wel een dubbele betaling. Zo niet, dan ga ik maar eens vragen hoe het zit (als er hier niet al een antwoord op is gekomen ;))

Snap overigens niet waarom er niet gewoon in januari meteen betaald is, het is niet zo alsof pas dit jaar besloten is dat deze regeling door zou gaan :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:58:50 #188
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149587100
De postNL facebook is ook een parel qua reacties van PostNL zelf, ik quote ;

Ja f*ck! Waren we nét zo goed bezig Dennis! Staat ons logo op de post? (Of oranje streepjescode) Wil je ons een privébericht sturen met je adres (klopt dat met het adres dat op je post staat?) en wie de afzender is? Dan meld ik het hier zodat we het beter zullen monitoren. Alvast bedankt. Groet van An PS. van contactgegevens zijn we ook niet vies. Mocht je die nog voor ons over hebben, dan ontvangen we die heel graag voor eventuele vragen e.d.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_149587270
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:58 schreef houdjemond het volgende:
De postNL facebook is ook een parel qua reacties van PostNL zelf, ik quote ;

Ja f*ck! Waren we nét zo goed bezig Dennis! Staat ons logo op de post? (Of oranje streepjescode) Wil je ons een privébericht sturen met je adres (klopt dat met het adres dat op je post staat?) en wie de afzender is? Dan meld ik het hier zodat we het beter zullen monitoren. Alvast bedankt. Groet van An PS. van contactgegevens zijn we ook niet vies. Mocht je die nog voor ons over hebben, dan ontvangen we die heel graag voor eventuele vragen e.d.
:') Jammer dit. Op twitter is het taalgebruik er in ieder geval wel op vooruit gegaan (over het algemeen dan).
  woensdag 11 februari 2015 @ 23:03:47 #190
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149587305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:02 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

:') Jammer dit. Op twitter is het taalgebruik er in ieder geval wel op vooruit gegaan (over het algemeen dan).
Zal morgen eens aan mijn TC vragen of ik dan ook de hele dag Fuck mag roepen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 12 februari 2015 @ 06:06:07 #191
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149592207
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoe komt je erbij dat postbezorgers dit niet snappen? Of dat ze het doen om "stoer" te zijn? Er zal vast een enkeling tussen zitten waar dat het geval is, maar in de meeste gevallen denk ik toch echt dat er een andere oorzaak is.
Op die laatste groep doel ik ook. De meesten daarvan zijn kort in dienst of op de arbeidswereld en zijn daardoor te naïef.
De collega's die ik heb gesproken, daarvan gaven enkelen aan, zoals hier al werd gezegd, spijt te hebben de tijden eerlijk en in goede trouw te hebben doorgegeven. Wellicht heb ik die ervaring wel dat je zo min mogelijk de strakke tijden moet doorgeven en in dat opzicht vind ik dat deze collega's het dus niet snappen hoe het werkt door de naïeve instelling.
Er zijn collega's bij die 'stoer' doen om snelle tijden dan een collega te halen. Iets met bruine arm en wit voetje ;) )
Dit zijn de personen waar je voor uit moet kijken, die gaan als het ware over lijken en denken hier ver mee te komen. Door deze erg naïeve houding verpesten zij het voor zichzelf en voor (langer in dienst zijnde) collega's.
quote:
Bij ons geven de meeste postbezorgers ook geen extra tijd meer door, en ja, sommigen zijn overbeladen, dat is echter niet omdat ze dat stoer vinden maar omdat ze geen zin meer hebben in weer een uitbrander als ze niet binnen de tijd klaar zijn. De strijd die je moet voeren om die uren te krijgen kost haast nog meer tijd dan die tijd die je mistte en waarvoor je die strijd streed. Overigens, sinds de fietsvergoeding nog maar 70 euro per jaar is zie ik wel minder bezorgers met een overvolle fiets, want ja, al die extra reparaties kunnen niet echt meer uit nu.
Als ik zie dat sommigen idd overbeladen bezorgen, kan ik dat enigzins! wel begrijpen, maar dit gaat ten koste van jezelf. Een investering in een te grote werk-, en financiële druk op jezelf is geen goede investering in een onzekere toekomst bij een werkgever. In dit geval PostNL.
Sommigen doen ook een eigen investering om het werk zo gunstig mogelijk te doen. Zoals in vervoer(b.v. een aanhangertje aanschaffen) , kleding, voedsel e.d.. Dat is wat mij betreft een betere investering.
Zo heb ik ook wat kleine makkelijke aanpassingen gedaan om het werk te vereenvoudigen. Maar sommigen weten niet eens hoe ze het werk kunnen vereenvoudigen met soms (hele) kleine aanpassingen.. Dat zijn, naar wat ik vind, veelal mensen die weinig inzicht hebben of niet/nauwelijks over de middelen beschikken. Maar vaak wel de grootste mond hebben in hoe iets zou moeten, het na 1 dag al (denken te) weten hoe alles werkt e.d..

Ik heb het ook over mijn scootercollega's die hun scooter gevaarlijk TE vol beladen(laatst nog een belachelijke foto er van gezien op FaceBook en PostNL dat maar toejuichen met de woorden: Stoer zeg!). Ook de autodienst die de tassen naar depots brengt ziet vaak gevaarlijk laad-situaties op scooters en ook op fietsen.

Een beetje pbz die van dit (parttime) inkomen moet rond komen, kan zijn/haar fiets niet naar de fietsenmaker brengen of een andere fiets kopen(dan eentje van bv. MP)?
Degenen die werkelijk van dit inkomen rond moeten komen, boeken niet 2-3 keer per jaar een vakantie en gaan niet geregeld weekendjes weg, showen geen dure aankopen en zijn weer blij dat eind van de maand alle rekeningen zijn betaald.
Dat men de strijd om je betaalde tijd heeft opgegeven is alleen maar gunstig uitgevallen voor PostNL.
Natuurlijk. Ik begrijp dat het een bittere strijd was en nogsteeds is. Ik heb oudere/langer in dienst zijnde werknemers bijna jankend hun werk (in eigen tijd) zien doen omdat zij de strijd hebben opgegeven en dit proberen vol te houden tot hun pensioen.
Mijn toenmalige TC wilde met mij alleen maar in gesprek gaan tijdens mijn pauze of na werktijd ivm de werkuren die niet klopten. :') Ehm nee, want ook die tijd gaf ik ook. :6
Dit was na enkele gesprekken opgelost dat ik de harmony moest nakijken en via mail kon doorgeven wat er niet klopte. De harmony werd die week daarop aangepast met de tekorturen. Het was elke week wel nakijken, maar ik kreeg mijn uren wel uitbetaald :)

quote:
Er is niet echt een tekort aan mensen zonder werk, dus bezorgers die nog geen vast contract hebben en die vaak extra tijd doorgeven kunnen een contractverlenging hier echt wel vergeten. Dan nemen ze wel een nieuwe aan die geen extra tijd doorgeeft.
Dat is inderdaad realiteit. Maar de volgende doet dit weer en de volgende weer niet. En op die laatste hoopt de werkgever eerder te doen treffen.
Het gaat weer richting mooier weer, dus dan komen de mensen solliciteren naar een buitenbaan ;)
En zo gaat het elke keer maar weer :)
Ik ben benieuwd wat ik in september (of eerder) dit jaar krijg te horen qua contract.
quote:
En dan kun je zeggen: Je zou uberhaupt niet moeten willen werken voor een baas die je gewerkte tijd niet wil betalen, maar ja, als je niks anders hebt?
Het is hier allemaal een beetje misgegaan volgens mij toen ze net gingen beginnen met het echt hanteren van vaste tijden. Toen werd er aan postbezorgers gevraagd hoelang ze over hun wijk deden, dat moesten ze vervolgens opschrijven en ondertekenen. En postbezorgers gaven netjes door hoe lang ze er normaal gesproken op iedere dag precies over deden. En toen klopten de tijden dus ook gewoon.
Idd, daar ging het mis. Eerlijk je tijden opgeven en je wordt genaaid.
Daarom mijn opmerking ook over 'het niet snappen' van pbz die pas in dienst of erg naïef zijn.
quote:
Maar daarna werden die tijden door postnl bij iedere daling van het postvolume zonder overleg aangepast, zonder verder rekening te houden met wat voor soort wijk het was en zo, nee, ze haalden gewoon overal hetzelfde percentage vanaf qua tijd.
Klopt, maar de meesten roepen hard dat je naar de bond moet gaan.
Ik denk dat als je ' je eigen leed' al redelijk hebt veroorzaakt en de werkgever hier al gelijk gretig gebruikt van
(heeft ge) maakt, het meestal al te laat is om er iets aan te doen of het nog lang laaang duurt eerdat dat een beetje rechts wordt getrokken.
Laten we eerlijk zijn, over het algemeen is NL wat laks en komen pas in actie als de postzegel niet meer plakt... ;)

O en voor de duidelijkheid: Ik/we hebben het nu over PostNL, maar dit zijn taferelen die bij bijna elke werkgever aan de orde van de dag zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 12-02-2015 06:49:53 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 06:07:23 #192
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149592209
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:03 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Zal morgen eens aan mijn TC vragen of ik dan ook de hele dag Fuck mag roepen.
Waarschijnlijk reageert hij met : Who the fuck do you think you are!?
Of zegt je nickname.

:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 07:11:04 #193
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149592348
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)banen-weg-bij-postnl

[ Bericht 21% gewijzigd door Pietertje71 op 12-02-2015 08:48:33 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149592974
Goh het zal eens niet. :')
Actions speak louder than words.
pi_149593034
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:03 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Zal morgen eens aan mijn TC vragen of ik dan ook de hele dag Fuck mag roepen.
We hebben hier een straat die zo heet, Fuck was kennelijk een bekende componist. .
  donderdag 12 februari 2015 @ 08:58:12 #196
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149593192
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 08:47 schreef zombo het volgende:

[..]

We hebben hier een straat die zo heet, Fuck was kennelijk een bekende componist. .
In een ver verleden wel een gelijkende naam gehoord. Ik moest er even op GOOGLEen, maar bedoel wellicht Fuchs?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149593376
quote:
"Nadat eerder alle postbodes waren ontslagen...............", hier stopte ik met lezen. Wat een onzin.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149593695
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

"Nadat eerder alle postbodes waren ontslagen...............", hier stopte ik met lezen. Wat een onzin.
Heb je die brief nooit ontvangen? :P
Ach, ze beweren in elk geval niet dat we nog maar drie dagen bezorgen.
pi_149594313
Zijn jullie nog postbode dan?
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:04:37 #200
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149594340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

"Nadat eerder alle postbodes waren ontslagen...............", hier stopte ik met lezen. Wat een onzin.
quote:
]
De reorganisatie bij PostNL is begin 2013 al bekendgemaakt. Dat zegt het bedrijf tegen RTL Nieuws als reactie op het nieuws uit het AD dat er 700 banen zouden verdwijnen.

"Datgene wat nu besproken wordt in het AD, is een uitwerking van wat we toen hebben aangekondigd", zegt een PostNL-woordvoerder.

Volgens haar verdwijnen er tussen de 350 en 400 fte's bij het autobedrijf. "Maar daar staat tegenover dat er ook weer vacatures bij het pakketnetwerk van ons bedrijf (maximaal 250 fte's) zijn."
^O^ ............ :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 februari 2015 @ 10:06:12 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149594390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:03 schreef bikkie het volgende:
Zijn jullie nog postbode dan?
ik niet, maar ik ken nog een redelijk aantal die nog echte postbodes zijn met een contract voor 37 uren per week. Het aantal is de laatste jaren wel rap minder geworden, maar ze zijn er nog steeds. Daarnaast is er nog een redelijke groep deeltijdwerkers. Zelf ben ik zaterdagbesteller en van die groep zijn er niet veel meer over.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:11:17 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149594520
Degenen die ik ken en nog postbodes zijn, zijn over het algemeen 50plussers die er niet zijn ingetrapt om onderdruk hun pensioen op te nemen, of nog gewoon door willen werken.
Deze worden over het algemeen onder werkdruk gezet in de hoop dat ze zelf opstappen.

Het zal deze week in de wijk(en) het aanhoren van/over deze reorganisatie zijn ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietertje71 op 12-02-2015 10:19:38 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149595064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:03 schreef bikkie het volgende:
Zijn jullie nog postbode dan?
Sommigen van ons wel. Er zijn inderdaad postbodes ontslagen, maar zeker niet allemaal, en die 10.000 die ze noemen in het artikel lijken me ook niet te kloppen. Als ik naar mijn eigen vestiging kijk zijn er vooral aflopende contracten van deeltijd-postbodes niet verlengd. Er zijn wel diverse fultimers weggegaan (veel met pensioen, of een andere baan gevonden, al dan niet via Mobility), maar het aantal gedwongen ontslagen is hier bij mijn weten vooralsnog 0,0. Dat komt denk ik ook omdat de eerdere reorganisatie (met die CVL's en met nachtdiensten) is stopgezet. Onze vestiging stond ook op de lijst om opgeheven te worden, en dan moesten we naar Bleiswijk, maar dat is toen niet doorgegaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:45:55 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149595293
In de mailbox:

quote:
Mbt de Valentijns actie van PostNL.

Onze postbezorgers kunnen daaraan meewerken dmv het opsturen van foto’s van valentijnskaarten.
Willen jullie dit uitzetten naar onze postbezorgers, er zijn vast wel leuke foto momenten bij!
Ik weet niet of de verzender/ontvanger er op zit te wachten dat hun kaart moedwillig op het WWW komt te staan ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149597891
Leuk voor iemand om te ontdekken dat z'n vriendin ineens heel veel valentijnskaarten heeft gekregen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 12 februari 2015 @ 12:41:06 #206
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149597941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:38 schreef V__L_N het volgende:
Leuk voor iemand om te ontdekken dat z'n vriendin ineens heel veel valentijnskaarten heeft gekregen...
Haha _O- ik zou ook niet met naam en toenaam en adres op het Internet willen staan..
maar wat is het idee erachter, dat je leuke/aparte kaarten fotografeert die je tegenkomt?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_149600557
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:41 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Haha _O- ik zou ook niet met naam en toenaam en adres op het Internet willen staan..
maar wat is het idee erachter, dat je leuke/aparte kaarten fotografeert die je tegenkomt?
Gratis reclame maken?
pi_149600872
Bij ideeën voor foto's bij die actie " Foto’s van spontane situaties die tijdens het bezorgen van Valentijnskaarten ontstaan"
. Das knap, van een spontane situatie een foto maken.
pi_149602468
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 06:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Op die laatste groep doel ik ook. De meesten daarvan zijn kort in dienst of op de arbeidswereld en zijn daardoor te naïef.
De collega's die ik heb gesproken, daarvan gaven enkelen aan, zoals hier al werd gezegd, spijt te hebben de tijden eerlijk en in goede trouw te hebben doorgegeven. Wellicht heb ik die ervaring wel dat je zo min mogelijk de strakke tijden moet doorgeven en in dat opzicht vind ik dat deze collega's het dus niet snappen hoe het werkt door de naïeve instelling.
Uh, vragen ze bij jullie aan iedere nieuwe postbezorger dan hoelang die erover doet en passen ze de tijd daar aan aan? Want anders begrijp ik je opmerking over naieve nieuwelingen niet. Hier zijn de tijden zo'n 2 jaar terug vastgesteld door de bezorgers die die wijk toen liepen. Dat was een moment dat er nog niet zoveel gekloot werd met het niet uitbetalen van uren, dus op dat moment dachten de bezorgers nog dat ze inderdaad wel gewoon eerlijk de tijd door konden geven die reëel was voor die wijk en dat die tijd dan ook gewoon zou worden aangehouden, het was tot dan toe immers ook altijd goed gegaan met de uren. Dat is pas veranderd enige maanden nadat die tijden waren vastgesteld.
Als nieuwe bezorger heb je helemaal niks te zeggen over die tijden, die staan gewoon al vast als je er komt werken. De eerste maand krijg je je extra tijd nog wel uitbetaald en daarna zoeken ze gewoon een ander als je extra tijd door blijft geven.

quote:
Dat men de strijd om je betaalde tijd heeft opgegeven is alleen maar gunstig uitgevallen voor PostNL.
Natuurlijk. Ik begrijp dat het een bittere strijd was en nogsteeds is. Ik heb oudere/langer in dienst zijnde werknemers bijna jankend hun werk (in eigen tijd) zien doen omdat zij de strijd hebben opgegeven en dit proberen vol te houden tot hun pensioen.
Mijn toenmalige TC wilde met mij alleen maar in gesprek gaan tijdens mijn pauze of na werktijd ivm de werkuren die niet klopten. :') Ehm nee, want ook die tijd gaf ik ook. :6
Dit was na enkele gesprekken opgelost dat ik de harmony moest nakijken en via mail kon doorgeven wat er niet klopte. De harmony werd die week daarop aangepast met de tekorturen. Het was elke week wel nakijken, maar ik kreeg mijn uren wel uitbetaald :)
Het is maar net hoe je het bekijkt. Veel bezorgers hebben gewoon geen zin meer in dat gezeik om de uren omdat op die manier het beetje plezier wat ze nog hebben in hun werk ook wel verloren gaat.
En dat het bij jou makkelijk werd opgelost zegt natuurlijk niet zo veel. Ik zie het bij ons ook geregeld, de een moet echt wekenlang zeuren en krijgt dan nog steeds zijn uren niet, terwijl de ander er zonder problemen tijd bij krijgt.
Op een gegeven moment kom je gewoon op een punt dat je denkt "ik maak me niet te druk meer over of ik die tijd wel of niet haal, want van dat gehaast word ik niet bepaald vrolijk, dan maar 20 minuten in eigen tijd lopen zonder stress".

[..]

[..]
quote:
Idd, daar ging het mis. Eerlijk je tijden opgeven en je wordt genaaid.
Daarom mijn opmerking ook over 'het niet snappen' van pbz die pas in dienst of erg naïef zijn.
En daar verschillen we dus van mening want het heeft weinig met niet snappen of naïef te maken. De situatie is gewoon veranderd. Op het moment dat die tijden werden doorgegeven werd er nog altijd eerlijk omgegaan met het boeken van uren. Als het altijd goed is gegaan is er ook niet echt een reden om te gaan liegen over de tijden en zomaar een langere tijd door te geven. En voor nieuwelingen is het gewoon een kwestie van accepteren of wat anders zoeken. Of jij moet toevallig net bij een vestiging werken waar het heel anders gaat.
pi_149602946
Bezorgen was goed te doen, op zich wel prettige weersomstandigheden, wel aardig wat re-ject bij het voorbereiden, van dat irritante dunne plakkende spul van de Douglas en 1 of ander landbouwdingetje.
pi_149603495
Ben het met geelstipjes eens. Zo'n anderhalf jaar geleden gingen we nog eerlijk met elkaar om. TC draaide mij geen poot uit, dus andersom deed ik dat ook niet. Dat gaf me ook meer plezier in mijn werk, moet ik zeggen. Maar goed, de tijden en cultuur zijn veranderd, 't is niet anders.

Heb genoeg ellende meegemaakt in werksituaties, die paar euro's zijn het me niet waard om telkens op mijn strepen te moeten staan. Je kunt alle gelijk van de wereld hebben, misschien ook krijgen, maar beter word je (ik) er meestal niet van.

Vandaag in twee uur klaar trouwens, ondanks aardig wat post (voor 2015-begrippen). Kom ik gemiddeld wel weer goed uit, over de hele week.
pi_149603777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:24 schreef gelestipjes het volgende:
Het is maar net hoe je het bekijkt. Veel bezorgers hebben gewoon geen zin meer in dat gezeik om de uren omdat op die manier het beetje plezier wat ze nog hebben in hun werk ook wel verloren gaat.
En dat het bij jou makkelijk werd opgelost zegt natuurlijk niet zo veel. Ik zie het bij ons ook geregeld, de een moet echt wekenlang zeuren en krijgt dan nog steeds zijn uren niet, terwijl de ander er zonder problemen tijd bij krijgt.
Op een gegeven moment kom je gewoon op een punt dat je denkt "ik maak me niet te druk meer over of ik die tijd wel of niet haal, want van dat gehaast word ik niet bepaald vrolijk, dan maar 20 minuten in eigen tijd lopen zonder stress".
Wel herkenbaar dit. Ik ben er dan wel zo eentje die tot nu toe idd nog gewoon uitloop betaald heeft gekregen, in tegenstelling tot sommige collega's. Eentje was laatst best pissig dat ik het wel krijg en bij haar doen ze moeilijk. Maar ja, ik loop er af en toe en bij haar is de uitloop structureel (en veel meer dan mijn uitloop).

Dat stressen om de normtijden heb ik wel heel erg veel last van. Ik weet van de meeste wijken de normtijd uit mijn hoofd en houd altijd alles bij. Op het moment dat ik besef dat ik het niet binnen de tijd ga halen begint dan altijd het stressen, deels omdat het toch voelt alsof ik het niet goed genoeg doe en omdat ik idd eigenlijk ook geen zin heb om te vaak uitloop door te moeten geven. Ik wil geen gezeur daarover, zoals mijn collega's regelmatig ervaren :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:09:50 #213
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149603787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Uh, vragen ze bij jullie aan iedere nieuwe postbezorger dan hoelang die erover doet en passen ze de tijd daar aan aan? Want anders begrijp ik je opmerking over naieve nieuwelingen niet.
Naïeve nieuwelingen zijn vaak personen zonder of met weinig werkervaring,. De werkwillenden onder deze, schrijven strakke tijden of gaan onder deze tijd schrijven om op deze manier de baan te behouden of laten het zo om gene gezeur met een tekort aan uitbetaald uren te hebben. PostNL gebruikt dit om de tijden aan te passen met als gevolg dat het op een gegeven moment voor degene die deze strakke tijden heeft doorgegeven gewoonweg niet meer haalbaar zijn met als gevolg dat ook hij/zij op het matje word geroepen en PostNL om/en weer met tijden gaat schuiven. Ten nadele van de pbz.

quote:
Hier zijn de tijden zo'n 2 jaar terug vastgesteld door de bezorgers die die wijk toen liepen. Dat was een moment dat er nog niet zoveel gekloot werd met het niet uitbetalen van uren, dus op dat moment dachten de bezorgers nog dat ze inderdaad wel gewoon eerlijk de tijd door konden geven die reëel was voor die wijk en dat die tijd dan ook gewoon zou worden aangehouden, het was tot dan toe immers ook altijd goed gegaan met de uren. Dat is pas veranderd enige maanden nadat die tijden waren vastgesteld.
Als nieuwe bezorger heb je helemaal niks te zeggen over die tijden, die staan gewoon al vast als je er komt werken. De eerste maand krijg je je extra tijd nog wel uitbetaald en daarna zoeken ze gewoon een ander als je extra tijd door blijft geven.
Maar als jij als nieuwe bezorger zegt dat die tijd makkelijk -0.25/0.50 kan omdat hij/zij dat wel haalt, gaat PostNL logisch kijken of dit daadwerkelijk is. En als dat zo is, wordt de tijd aangepast.
Dat bedoel ik met naïeve nieuwelingen
quote:
[..]

Het is maar net hoe je het bekijkt. Veel bezorgers hebben gewoon geen zin meer in dat gezeik om de uren omdat op die manier het beetje plezier wat ze nog hebben in hun werk ook wel verloren gaat.
En dat het bij jou makkelijk werd opgelost zegt natuurlijk niet zo veel. Ik zie het bij ons ook geregeld, de een moet echt wekenlang zeuren en krijgt dan nog steeds zijn uren niet, terwijl de ander er zonder problemen tijd bij krijgt.
Op een gegeven moment kom je gewoon op een punt dat je denkt "ik maak me niet te druk meer over of ik die tijd wel of niet haal, want van dat gehaast word ik niet bepaald vrolijk, dan maar 20 minuten in eigen tijd lopen zonder stress".
Begrijpelijk. Daarom sprak ik ook voor mij zelf. Ik heb inderdaad gezien dat er weken/maanden gezeur overheen ging en de enige die gestrester raakte was degene die achter de uren aan ging.
Maar het zijn wel je uren waar je recht op hebt.
PostNL hoopt hiermee dat meer mensen het op deze manier opgeven. En dat is ze gelukt en dan nog eens snijden in de uren.

quote:
[..]

[..]

[..]

En daar verschillen we dus van mening want het heeft weinig met niet snappen of naïef te maken. De situatie is gewoon veranderd. Op het moment dat die tijden werden doorgegeven werd er nog altijd eerlijk omgegaan met het boeken van uren. Als het altijd goed is gegaan is er ook niet echt een reden om te gaan liegen over de tijden en zomaar een langere tijd door te geven. En voor nieuwelingen is het gewoon een kwestie van accepteren of wat anders zoeken. Of jij moet toevallig net bij een vestiging werken waar het heel anders gaat.
Dat is ook niet erg dat wij daar over in mening verschillen, hoewel ik denk dat als wij een persoonlijk gesprek hebben, wij denk ik dichter bij elkaars mening staan :)

Ik vind dat als je strakke tijden gaat schrijven, je namelijk wel naïef bent. Dief van je eigen tijd en die van/voor een ander.
Je moet ook rekening houden met een uitlooptijd (steentje in schoen, pen die even niet schrijft, stikkertje plakken..dat soort dagelijkse (on)dingen))
Nu moet je om dit (uitlooptijd) als het ware een rapport in drievoud inleveren.
Als men deze redelijk ruim had ingepland, had men niet zo snel op strakke tijden gezeten. Dat is geen liegen, dat is realistisch zijn.
Dat is mijn mening hier over :)

In het begin moesten wij evaluatietijden doorgeven.
Met gewoon doorwerken, zonder rare capriolen te maken, werden de tijden doorgegeven.
Op een gegeven moment werden vaste tijden gehaald. Deze werden gebruikt om de tijd voor de bestelronde vast te zetten.
Helaas zaten er personen tussen die als een gek te vol beladen en met rare capriolen hun ronde deden. Deze haalden strakke tijden.
Helaas neemt PostNL die tijden ook aan.
Iig 1 collega heeft er nu spijt van zo te hebben gewerkt, want die haalt de eigen gemaakte tijden amper tot niet, Meer niet dan wel overigens en klaagt nu dat de tijd niet haalbaar is.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:23:04 #214
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149604087
Was prima te doen vandaag.
Een normale piekdag, verders geen echte bijzonderheden. Prima bundels overigens :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:00 schreef zombo het volgende:
Ben het met geelstipjes eens. Zo'n anderhalf jaar geleden gingen we nog eerlijk met elkaar om. TC draaide mij geen poot uit, dus andersom deed ik dat ook niet. Dat gaf me ook meer plezier in mijn werk, moet ik zeggen. Maar goed, de tijden en cultuur zijn veranderd, 't is niet anders.
Dat bedoel ik eigenlijk. Die tijden die je eerlijk (wat ik dan 'naïef' benoem) door gaf, werden achteraf misbruikt. Wellicht door mijn werkervaring, kan je dingen 'beter' wat ruimer nemen om er later zelf of een ander, niet onder een dikke tijdsdruk te komen staan.

quote:
Heb genoeg ellende meegemaakt in werksituaties, die paar euro's zijn het me niet waard om telkens op mijn strepen te moeten staan. Je kunt alle gelijk van de wereld hebben, misschien ook krijgen, maar beter word je (ik) er meestal niet van.

Qua werkervaring heb ik ook het nodige meegemaakt en was ook niet altijd leuk.
Maar als ik alleen maar mijn uren via mail hoef door te geven en dit krijg uitbetaald, vind ik dat niet te veel moeite :)
Ik gaf al aan dat ik wel benieuwd ben als het einde van mijn contract nadert.
Tot nu toe ben ik aardig stabiel in mijn dagelijkse uren en dat weet mijn TC ook. Ik krijg er verders geen klachten over en bij veel uitloop(zoals laatst met scooterpech) meld ik dat gewoon netjes :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149604150
Ik weet niet of het iets met nieuwelingen te maken heeft. Mijn wijk stond altijd redelijk ruim. Over een week had ik genomen nog 15 minuten over. Dat was genoeg om een keer extra te laden als het ineens extreem druk is.
Maar ik loop al mijn dagen.Mijn vervanger heeft tijdens mijn afwezigheid alles gefietst en dus zijn de tijden aangepast naar beneden. Per week ging er ruim een uur vanaf, daarvan heb ik deze week dus al weer een half uur terug moeten vragen. En ik kan nu bv niet meer overladen, dat kan mijn lijf even niet tegen. Gewoon een verschil in methode... En er zit al een groot verschil in.

Overigens stond er vandaag iemand op ons depot omdat ik vandaag niet zou werken. Had een afspraak met de bedrijfsarts...Ach foutje moet kunnen. Maar goed, vanaf vandaag ben ik officieel beter gemeld :) Met de fikse waarschuwing uit te kijken voor overbelasting,maar dat is duh. En alvast een notitie laten maken dat de operatie in mei ook wel een paar weken revalidatie vereist.

Oh en ik heb de eerste valentijnszoen gespot... Juk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:30:37 #216
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149604250
Ik lees net dat er alweer een scootercollega er mee is gestopt.
Ten voordele van een andere collega die nu de wijk in zijn eentje doet (meer uren) ipv een gedeelde wijk.


quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:26 schreef V__L_N het volgende:
Ik weet niet of het iets met nieuwelingen te maken heeft. Mijn wijk stond altijd redelijk ruim. Over een week had ik genomen nog 15 minuten over. Dat was genoeg om een keer extra te laden als het ineens extreem druk is.
Maar ik loop al mijn dagen.Mijn vervanger heeft tijdens mijn afwezigheid alles gefietst en dus zijn de tijden aangepast naar beneden. Per week ging er ruim een uur vanaf, daarvan heb ik deze week dus al weer een half uur terug moeten vragen.
Dat vind ik dus erg naïef van de planner. En degene die jou heeft vervangen had gewoon van die tijden af moeten blijven, of werden die juist daar voor aangepast? Nu kun je er dus achteraan. Daar doel ik dus op.
Nieuweling/verse/bolle/naïeveling op de arbeidsmarkt ;)
quote:
En ik kan nu bv niet meer overladen, dat kan mijn lijf even niet tegen. Gewoon een verschil in methode... En er zit al een groot verschil in.

Overigens stond er vandaag iemand op ons depot omdat ik vandaag niet zou werken. Had een afspraak met de bedrijfsarts...Ach foutje moet kunnen. Maar goed, vanaf vandaag ben ik officieel beter gemeld :) Met de fikse waarschuwing uit te kijken voor overbelasting,maar dat is duh. En alvast een notitie laten maken dat de operatie in mei ook wel een paar weken revalidatie vereist.
Sterkt en rustig aan.
Schrijven ze nu een ruimere looptijd?
:P
quote:
Oh en ik heb de eerste valentijnszoen gespot... Juk...
Hier nog niks ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149604333
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:23 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik eigenlijk. Die tijden die je eerlijk (wat ik dan 'naïef' benoem) door gaf, werden achteraf misbruikt. Wellicht door mijn werkervaring, kan je dingen 'beter' wat ruimer nemen om er later zelf of een ander, niet onder een dikke tijdsdruk te komen staan.

[..]

Qua werkervaring heb ik ook het nodige meegemaakt en was ook niet altijd leuk.
Maar als ik alleen maar mijn uren via mail hoef door te geven en dit krijg uitbetaald, vind ik dat niet te veel moeite :)
Ik gaf al aan dat ik wel benieuwd ben als het einde van mijn contract nadert.
Maar dat hele "ruimer nemen" speelt simpelweg niet omdat je de tijden uberhaupt niet meer door hoeft te geven. Ze vragen niet of je uitkwam met je tijd, of je er langer of korter over deed, nee, er staat een tijd voor en daar moet je het mee doen.
En op het moment van doorgeven was er geen sprake van "naief" omdat er geen enkele reden was om aan te nemen dat ze je een paar maanden later zouden besodemieteren.
En leuk dat het bij jou slechts een mailtje sturen kost, maar dat is lang niet bij iedereen zo. Over het algemeen hoor je alleen wat terug op mailtjes waar postnl wat aan heeft. Dus dan moet je gaan bellen, wat geld en tijd kost, dan krijg je met een beetje pech een uitbrander en zeggen ze dat ze er naar gaan kijken, vervolgens wordt er helemaal niks mee gedaan en hoor je er niks meer van, moet je er dus weer achteraan bellen, en zo kan het nog wel even doorgaan.
pi_149604389
Bij ons hebben ze trouwens wat voormalige postbodes gevraagd (postbodes die de oprotpremie maar gepakt hebben en "vrijwillig" zijn opgestapt) of die geen zin hadden om bezorger van een scooterwijk te worden. Ja, alsof die serieus nog terug willen komen :')
pi_149604723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:26 schreef V__L_N het volgende:
Ik weet niet of het iets met nieuwelingen te maken heeft. Mijn wijk stond altijd redelijk ruim. Over een week had ik genomen nog 15 minuten over. Dat was genoeg om een keer extra te laden als het ineens extreem druk is.
Maar ik loop al mijn dagen.Mijn vervanger heeft tijdens mijn afwezigheid alles gefietst en dus zijn de tijden aangepast naar beneden. Per week ging er ruim een uur vanaf, daarvan heb ik deze week dus al weer een half uur terug moeten vragen. En ik kan nu bv niet meer overladen, dat kan mijn lijf even niet tegen. Gewoon een verschil in methode... En er zit al een groot verschil in.

Ben op zich wel benieuwd of ze je dan niet gewoon een bepaalde manier kunnen opleggen. Als fietsen aantoonbaar sneller is zou ik me zo voor kunnen stellen dat ze gaan zeggen "prima als jij wilt lopen, maar dat is dan je eigen keuze en de tijd die je daar extra aan kwijt bent is dan ook voor jezelf".
pi_149604815
Hier lijkt weinig animo te zijn voor scooterwijken. Over dik een maand starten ze ermee, maar een hoop wijken staan nog open.
is het vdan werkelijk zoveel vervelender dan met de fiets bezorgen?
pi_149605088
quote:
Dat vind ik dus erg naïef van de planner. En degene die jou heeft vervangen had gewoon van die tijden af moeten blijven, of werden die juist daar voor aangepast? Nu kun je er dus achteraan. Daar doel ik dus op.
Nieuweling/verse/bolle/naïeveling op de arbeidsmarkt ;)
Tja maar ze passen hier geregeld de tijden aan. En als je niet protesteert dan is het toch prima. Tja en zei geeft aan het makkelijk te halen. Tja ik niet, want ik ga niet fietsen met 4 tassen. vind het ook een beetje een lastig geheel hoor. Maar goed, veel lager kunnen ze niet. Dan ga ik onder me contracturen uit.

quote:
Sterkt en rustig aan.
Schrijven ze nu een ruimere looptijd?
:P
Tuurlijk niet, daar moet je om vragen he... Bovendien, gangbaar ben ik maar iets langzamer. En dan voornamelijk omdat ik moeite heb met door me hurken gaan en trappetjes lopen. Maar zolang ik niet hoef bij te laden gaat het. Maar meer dan 4/4,5 tassen red ik nu echt niet. Dat vinden me pezen geen succes. En bijladen kost hier gewoon 15 tot 20 minuten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:02:39 #222
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149605093
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dat hele "ruimer nemen" speelt simpelweg niet omdat je de tijden uberhaupt niet meer door hoeft te geven. Ze vragen niet of je uitkwam met je tijd, of je er langer of korter over deed, nee, er staat een tijd voor en daar moet je het mee doen.
En op het moment van doorgeven was er geen sprake van "naief" omdat er geen enkele reden was om aan te nemen dat ze je een paar maanden later zouden besodemieteren.
En dat vind ik dus naïef zijn. Ongewild, want ik heb dit ook buiten PostNL wel eens met werkgevers of in 'vriendenkring' meegemaakt.
Totaal niet leuk!
quote:
En leuk dat het bij jou slechts een mailtje sturen kost, maar dat is lang niet bij iedereen zo. Over het algemeen hoor je alleen wat terug op mailtjes waar postnl wat aan heeft. Dus dan moet je gaan bellen, wat geld en tijd kost, dan krijg je met een beetje pech een uitbrander en zeggen ze dat ze er naar gaan kijken, vervolgens wordt er helemaal niks mee gedaan en hoor je er niks meer van, moet je er dus weer achteraan bellen, en zo kan het nog wel even doorgaan.
Ik weet hoe het werkt, daarom zeg ik ook dat als het mij nu alleen maar een mailtje kost, ik het nog prima vind :)
Mijn eerste aanvaringen omtrent gewerkte en niet betaalde uren was ook verre van prettig te noemen. Ik ben daarom ook erg tevreden met hoe het nu met de scooterwijken/uren loopt..nog wel ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:04:07 #223
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149605125
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:35 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben ze trouwens wat voormalige postbodes gevraagd (postbodes die de oprotpremie maar gepakt hebben en "vrijwillig" zijn opgestapt) of die geen zin hadden om bezorger van een scooterwijk te worden. Ja, alsof die serieus nog terug willen komen :')
Ik hoorde idd dat sommigen ex-postbodes of pbz's die op niet al te leuke manier PostNL hebben moeten verlaten, gevraagd werden voor een scooterwijk.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:06:11 #224
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149605180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:51 schreef bikkie het volgende:
Hier lijkt weinig animo te zijn voor scooterwijken. Over dik een maand starten ze ermee, maar een hoop wijken staan nog open.
is het vdan werkelijk zoveel vervelender dan met de fiets bezorgen?
Ik denk dat de afstanden icm met het buitengebied mensen afschrikken.
Verder zou ik het niet weten.
Wat ik wel van sommige pbz' s hoor is dat ze wel uren willen maken, maar dan met ene loop/fiets-wijk en niet op de scooter.
Wellicht wordt je niet voor 'vol' aangezien als je met een scooter gaat bezorgen.
Ikzelf heb er geen last van. Zonder scooter werd ik ook al niet voor 'vol aangezien 8)7
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:06:56 #225
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149605200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:02 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Tja maar ze passen hier geregeld de tijden aan. En als je niet protesteert dan is het toch prima. Tja en zei geeft aan het makkelijk te halen. Tja ik niet, want ik ga niet fietsen met 4 tassen. vind het ook een beetje een lastig geheel hoor. Maar goed, veel lager kunnen ze niet. Dan ga ik onder me contracturen uit.

[..]

Tuurlijk niet, daar moet je om vragen he... Bovendien, gangbaar ben ik maar iets langzamer. En dan voornamelijk omdat ik moeite heb met door me hurken gaan en trappetjes lopen. Maar zolang ik niet hoef bij te laden gaat het. Maar meer dan 4/4,5 tassen red ik nu echt niet. Dat vinden me pezen geen succes. En bijladen kost hier gewoon 15 tot 20 minuten.
Op eens weet je het: je wordt scooterbezorger :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149605348
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:06 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik denk dat de afstanden icm met het buitengebied mensen afschrikken.
Verder zou ik het niet weten.
Wat ik wel van sommige pbz' s hoor is dat ze wel uren willen maken, maar dan met ene loop/fiets-wijk en niet op de scooter.
Wellicht wordt je niet voor 'vol' aangezien als je met een scooter gaat bezorgen.
Ikzelf heb er geen last van. Zonder scooter werd ik ook al niet voor 'vol aangezien 8)7
Ik hoor hier eigenlijk vooral dat het buitengebied mensen op zich wel prima lijkt, evenals de afstand, maar dat het hen gewoon kut lijkt in de winter want veel stil zitten en dus koud. Daarnaast zien veel bezorgers het bezorgen ook nog wel een beetje als een makkelijke manier voor wat extra beweging, dat heb je met de scooter een stuk minder.

Mij lijkt het overigens vooral nogal vervelend als je ergens in the middle of nowhere pech krijgt. Ik ben behoorlijk a-technisch dus zelf zou ik sowieso niks kunnen beginnen dan. En het is materiaal wat door postnl geleverd is, dus het mocht waarschijnlijk niks kosten, en dus zal er wel geregeld wat stuk zijn :P

[ Bericht 14% gewijzigd door gelestipjes op 12-02-2015 17:19:09 ]
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:20:29 #227
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149606851
Moet ik wel zeggen dat je verschillende soorten wijken hebt.
Ik heb bijvoorbeeld adressen die je met de scooter kan bezorgen, maar daarnaast ook wijken die je (gedeeltelijk) lopend kan doen. Vooral, en eigenlijk alleen, met HAH/piekdagen.
Daarnaast zijn er ook collega's die industriegebieden hebben en in principe alleen van hun scooter afstappen als de brievenbus niet bereikbaar of niet aanwezig is(post binnen brengen).
er zitten wel nadelen aanzoal als het (stevig) wegzetten van de scooter, koude en wind in de buitengebieden en inderdaad, als je pech met de scooter hebt, kan het wel eens een lange dag worden.
Je jan dan wel (a) technisch zijn, maar gereedschap oid meenemen is haast niet te doen.
Je krijgt wel voor als je een lek gereden band hebt, een busje tyre-repair mee zodat je eventueel de ronde nog kan afmaken en een afspraak voor een reparatie of nieuwe band kan maken. Ook dit gaat allemaal in eigen tijd(mits je TC geen vervanger heeft en jij laat blijken niet zozeer in eigen tijd dit allemaal wilt regelen en je TC de bui al ziet hangen ;) )

Als je pech met de scooter hebt heb je enkele opties: je bent sowieso lid van de ANWB-pech hulp en als je echt met stukken staat, gaat ie naar de dealer (deze haalt de scooter op en zorgt voor een vervangende scooter).
Maar je hebt mijn verhalen wel meegekregen dus vlekkeloos verloopt het (nog) niet :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149606901
quote:
Op eens weet je het: je wordt scooterbezorger :P
Ik wordt graag voor vol aangezien ;)

Nee zonder geiten... Dat lijkt me echt een klote baan. De gemiddelde brommer weegt een ton, met tassen minstens 2. Dat is niks voor een slappe dwerg als ik. Bovendien, ik heb nu al bevroren voeten en vingers. Laat staan op zo'n brommer.
Bovendien ik rij al paard. Dat is al genoeg risico. Ik hoef niet ergens een sloot in glijden met een niet affe auto ;) (Okee, ik heb 5 jaar brommer gereden en ik hou nu gewoon erg van me auto, ook goed)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:30:25 #229
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149607073
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik wordt graag voor vol aangezien ;)

Nee zonder geiten... Dat lijkt me echt een klote baan. De gemiddelde brommer weegt een ton, met tassen minstens 2. Dat is niks voor een slappe dwerg als ik. Bovendien, ik heb nu al bevroren voeten en vingers. Laat staan op zo'n brommer.
Bovendien ik rij al paard. Dat is al genoeg risico. Ik hoef niet ergens een sloot in glijden met een niet affe auto ;) (Okee, ik heb 5 jaar brommer gereden en ik hou nu gewoon erg van me auto, ook goed)
Ja als die met volle bepakking omvalt, kan het wel even kracht nodig hebben om die weer recht te zetten. Tot nu toe geen problemen mee gehad en ik ben ook maar een watje hoor ;)
Koud is het idd. Maar goede kledij en schoeisel en je kan er weer redelijk tegen.
Nadeel is dat je met kou, regen en natte gebieden(na regenval) bijna altijd met een regenbroek en/of jas rijdt ivm de wind, (opspattend)blubber etc..

Dat de sloot in rijden of glijden is in het begin gebeurt bij popiejopies die ooit wel eens op een brommer hadden gereden, maar niet berekend waren op buitengebiedwegen = veel modder etc.
Als zo'n ding gaat, gaat ie ook. Met gladheid enzo is het extra uitkijken.
De mijne is laatst gevallen terwijl die op de standaard stond. Deze gleed weg op een stukje gladde ondergrond. Kan je weinig aan doen, is gebeurt. Gelukkig niet zo veel schade dan alleen een losse spiegel (weer vastgezet) en benzine die er uit liep(net getankt :P )
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149607210
Ik vind brommer/scooter rijden ook gewoon niks aan, dus nee, laat mij maar lekker een loop/fietsdienstje doen.
pi_149607344
quote:
Ja als die met volle bepakking omvalt, kan het wel even kracht nodig hebben om die weer recht te zetten. Tot nu toe geen problemen mee gehad en ik ben ook maar een watje hoor ;)
Koud is het idd. Maar goede kledij en schoeisel en je kan er weer redelijk tegen.
Nadeel is dat je met kou, regen en natte gebieden(na regenval) bijna altijd met een regenbroek en/of jas rijdt ivm de wind, (opspattend)blubber etc..

Dat de sloot in rijden of glijden is in het begin gebeurt bij popiejopies die ooit wel eens op een brommer hadden gereden, maar niet berekend waren op buitengebiedwegen = veel modder etc.
Als zo'n ding gaat, gaat ie ook. Met gladheid enzo is het extra uitkijken.
De mijne is laatst gevallen terwijl die op de standaard stond. Deze gleed weg op een stukje gladde ondergrond. Kan je weinig aan doen, is gebeurt. Gelukkig niet zo veel schade dan alleen een losse spiegel (weer vastgezet) en benzine die er uit liep(net getankt :P )
Zie, hoe meer je zegt hoe minder het klinkt als iets voor mij. Bovendien, die wijken zijn toch alleen voor het hoge noorden en diepe zuiden? Dank niet dat ze die hier aan de randen van de grote stad gaan invoeren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:44:19 #232
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149607361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:37 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind brommer/scooter rijden ook gewoon niks aan, dus nee, laat mij maar lekker een loop/fietsdienstje doen.
Als ik de (stukken) wijk loop, vind ik ook prettiger moet ik zeggen, maar kan mij wel voorstellen dat als je een buitengebied hebt(mij was voorgespiegeld veelal afgelegen bedrijven en boerderijen te bestellen), maar daar was ik dus ook naïef ;) in om dat te geloven. Overigens was dat de voor hele eerste lichting een flinke tegenvaller.
Officieel ..uche.. :') moeten wij ook een wijkje lopen, maar dan kom je ook weer in de problemen met de tijd. Je scooter even meenemen(onhandig ding zo met die tassen(rek) om mee te gaan lopen)) is geen logische optie dus starten met dat ding en naar de/het volgende straat/stuk.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149607535
Bedenk je eens dat jouw wijk eerst metde auto gedaan werd. Nog onhandiger kwa uitstappen enz. Alleen je zit dan wel lekker droog en warm.

Die echte afgelegen adressen worden nog wel met auto gedaan.
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:55:50 #234
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149607684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:43 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Zie, hoe meer je zegt hoe minder het klinkt als iets voor mij. Bovendien, die wijken zijn toch alleen voor het hoge noorden en diepe zuiden? Dank niet dat ze die hier aan de randen van de grote stad gaan invoeren.
Wellicht veel industriegebieden en adressen net op binnen het (postcode)randje oid.

Op mijn ronde heb ik een weg met 7 adressen(jaja, veel hè :P Een weg van ongeveer 4km ). Maar in totaal zijn er 12 adressen op diezelfde weg.
Maar deze hebben een andere postcode. Voor die 5 adressen rijdt de autodienst.
Voor de bewoners, begrijpelijk, iets onlogisch.
In de voorbereiding gaven we soms voor dit soort wegen de post onderling door naar degene die toch op die route kwam ;) Dat was weer mooi om met de kennis van 'oude rotten' te werken _O_
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:58:03 #235
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149607762
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:51 schreef bikkie het volgende:
Bedenk je eens dat jouw wijk eerst metde auto gedaan werd. Nog onhandiger kwa uitstappen enz. Alleen je zit dan wel lekker droog en warm.

Die echte afgelegen adressen worden nog wel met auto gedaan.
Is mij bekend :)
Maar de wijken waren ook nog eens groter en zij hadden de buslichtingen er bij :)
Nu idd de wat afgelegene gebieden en soms invallen voor wat eigenlijk een scooterwijk zou moeten zijn/worden of bij uitval van de scooterbezorger.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149608008
Dat zie je vaker. Ook dat de overkant van een straat in een andere route valt, vanwege de postcode.
pi_149608286
Ik vind scooter rijden leuk. Maar als ik het zo lees weet ik niet of ik ook een scooterwijk zou willen. Mijn eigen scooter kan ik gewoon thuislaten als ik het weer niet vertrouw (sneeuw, gladheid, windkracht 7) en met een scooterwijk heb je geen keus. En dan ben je ook nog afgeladen met post.

Ik bezorg trouwens wel eens verkeerd gesorteerde brieven na met de scooter. :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 februari 2015 @ 19:17:55 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149608559
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:51 schreef bikkie het volgende:
Bedenk je eens dat jouw wijk eerst metde auto gedaan werd. Nog onhandiger kwa uitstappen enz. Alleen je zit dan wel lekker droog en warm.
Onhandiger valt voor het grootste deel wel mee. Zeker als het goed staat ben je met de auto razendsnel, alleen sommige straten gaan met fiets/scooter sneller omdat je iets wendbaarder bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 februari 2015 @ 19:20:30 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149608666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:04 schreef bikkie het volgende:
Dat zie je vaker. Ook dat de overkant van een straat in een andere route valt, vanwege de postcode.
Dat zie je heel erg vaak. Ik kan zoveel gevallen opnoemen en dan ken ik nog slechts een klein deel ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149609335
Volgende heerlijk dubbel ingepland geworden op het rooster. Zonder te vragen. Want ja, er zijn mensen die vakantie hebben.
Ja stelletje sufmutsen, ik heb volgende week ook vakantie. Goedgekeurd en al.

Heb bezwaar ingediend, maar heb eigenlijk niet veel zin om er morgen achteraan te gaan dat alles in orde komt.
Sinds 'de admi' sinds half november het rooster maakt, is het huilen met de pet op.
In al die jaren met de tc is dit nog nooit gebeurd.
pi_149610026
Heel fijn die adressen die dichter bij wijk A liggen maar toch in wijk B horen vanwege de code. Ook leuk als je dan 1 briefje hebt voor zo'n adres :')
Hier is dat ook met een flat, die hoort bij een wijk met kar maar ligt er best ver vandaan. Dus die collega fietst maar langs die flat op weg naar huis.... (is ook om, maar kost minder tijd dan lopen).

Hier een lege planning, maandag klein ingreepje in het ziekenhuis. Niks ernstigs verder, maar toch die week iig niet werken. Daarna zien we wel weer :P krijg ik wel maar 5 uur betaald, maar tis niet anders.
Trouwens wel een goede/fijne planner hier, dat scheelt een hoop :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149610034
Bij ons zou de admi sinds een paar weken het rooster maken Ik kan alleen helemaal niet op dat "mijn werk" als zaw. Ik regel het dus gewoon allemaal maar via de tc. Wel zo handig trouwens.
pi_149610671
Sinds die admi hier alles moet regelen, wordt er niks fatsoenlijk geregeld.
Vorige week dinsdag hadden ze gebeld, voicemail ingesproken. (zat bij huisarts, dus geluid uit). Later teruggebeld, ik zou weer teruggebeld worden. Dat is dus niet gebeurd. En ze zei op kantoor keihard dat ik niet bereikbaar was.
Terwijl collega (tijdelijk binnen) die erbij zat hoorde dat ze zou doorgeven dat ze mij zouden terugbellen.
In november was ik ziek en op de tweede dag kreeg ik te horen dat het wel lang ging duren.
En dat allemaal door één en dezelfde persoon.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 februari 2015 @ 20:11:51 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149610872
Het wordt er niet beter op helaas. Hier zijn wat TC-wisselingen geweest en de touwtjes zijn aangehaald. Het betekent voor mij dat ik minder werk toegeschoven krijg. Wel contracturen, maar dat is het dan ook, terwijl ik eerder flink uren kon maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149612876
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:02 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Tja maar ze passen hier geregeld de tijden aan. En als je niet protesteert dan is het toch prima. Tja en zei geeft aan het makkelijk te halen. Tja ik niet, want ik ga niet fietsen met 4 tassen. vind het ook een beetje een lastig geheel hoor. Maar goed, veel lager kunnen ze niet. Dan ga ik onder me contracturen uit.
Onder je contracturen? Dat is geen probleem. Dan "verzoeken" ze je toch gewoon om een extra wijk te lopen?
Als je daar geen zin in hebt, sturen ze je gewoon een aangepast contract. Been there, done that.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 01:28:50 #246
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149624195
quote:
Onder je contracturen? Dat is geen probleem. Dan "verzoeken" ze je toch gewoon om een extra wijk te lopen?
Als je daar geen zin in hebt, sturen ze je gewoon een aangepast contract. Been there, done that.
Oh ik wil best een extra wijk er bij doen hoor op daldagen... Moeten ze alleen wel even me collega wegwerken ;)

Och en alsof ik dat geschuif met contracten niet ken. Ik had een contract van 12 uur, toen van 10, daarna van 16,5 en nu dus een vast contract voor 12,5... Het is goed met ze, niks geen aanpassingen meer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 13 februari 2015 @ 06:13:40 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149625096
Mogguh :)
Weet iemand waar 'O REG' ,in de harmony, voor staat?


Oja, een zoethoudertje: https://mijnpostnl.mijnpo(...)satiesindemedia.aspx
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:11 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik vind scooter rijden leuk. Maar als ik het zo lees weet ik niet of ik ook een scooterwijk zou willen. Mijn eigen scooter kan ik gewoon thuislaten als ik het weer niet vertrouw (sneeuw, gladheid, windkracht 7) en met een scooterwijk heb je geen keus. En dan ben je ook nog afgeladen met post.
Ja maar dat is met de fiets ook wel. Voordeel kan zijn dat als je in een 'levend' buitengebied (industrieterrein, waar de bussen rijden(wordt altijd gestrooid/geruimd oid) werkt, de wegen vaak beter zijn onderhouden dan in een stads of dorps-binnenwijk. Met weer en wind werken, tsja ik gaf al aan ook zelf goed te investeren in kledij. Als ik een regenbroek van PostNL krijg die na een regenbuitje al zorgt voor een natte kledij, denk ik niet dat dit de bedoeling is.

Om over dat 'er achteraangaan' in deze en andere dingen heeft weinig tot geen nut want het zijn door PostNL verstrekte kledij en betere geven zij niet. Ook kom je niet in aanmerking voor een vergoeding. Evenzo als de jas. Die is dus echt niet winddicht. Wellicht helpt het wassen met 'textiel waterdicht' maken wel, maar zou eigenlijk niet moeten! Overigens als je kledij kapot is(net zoals toen ik eventjes terug met de scooter ben gevallen (heel lullig door vanuit stilstand in een gootje te rijden waar net op dat stukje mos lag)) een gat in je regenbroek hebt en ik op een nieuwe daar nu al bijna 2 maanden op aan het wachten ben, vind ik niet kunnen. Dit hoort gewoon op voorraad te liggen!

Mijn lopende en fietsende collega's lopen bijna allemaal op (half)hoge/lage wandelschoenen. Met minder (nat(regen)/sneeuw e.d. )) weer is dat in mijn buitengebied niet te doen gezien de bagger e.d. op wegen en bij boeren, dus loop ik vaak op regen-, of werklaarzen. Met droog weer heb ik dan weer wel wandelschoenen aan. Zo'n kleurrijke outfit met daaronder rubberen laarzen maakt mij een Pa Flodder :P

En daar komt bij dat ik met zulke weersomstandigheden elke keer mijn scooter 'moet' schoonmaken. Die zit echt na elke rit onder de blubber, dus een emmer of 2 water, handveger erbij en de grootste blubber er af wassen. Ook het windscherm 'moet' goed behandeld worden, anders zie je er geen donder door. Ik had al geopperd om het windscherm door de dealer te laten behandelen ivm slecht zicht, maarja, budget ;)
Dus ik maak deze apart schoon en behandel het zodat het regenwater er beter afloopt/minder op hecht.

Ik rijd graag met goed zicht en voldoende veilig.Voldoende want ik heb niet altijd mijn helm op, maar dat is meer in de dorpen zelf. Oom agent vaak genoeg gezien en vice versa, maar als je je gewoon normaal en fatsoenlijk gedraagt, zal niemand er iets van zeggen (uitzonderingen daargelaten). Boetes zijn in de regel wel voor jou eigen rekening.


Laatst met mijn uitvallende verlichting heb ik mijn TC hierover hierover gesproken en is toegezegd dat zij de eventuele boete betalen. Anders was het laten staan(er was immers geen leenscooter beschikbaar) en worden de wijken niet gedaan, dat zou duurder worden ;)
Mijn oplossing was een fietslampje provisorisch te monteren om toch maar gezien te worden ivm het mindere weer. Niet de bedoeling, maar ik ben ook niet voor 1 gat te vangen ;) (Werd wel van mij gedacht toen ik een tijdje terug aangaf niet op/via een opengebroken weg kon bezorgen ;) )

Maar als ik een vergoeding zou krijgen om (voorlopig) met de eigen auto te gaan, had ik het ook gedaan.

Zoals eerder in dit en voorgaande topics werd aangegeven is niet iedereen even vindingrijk, technisch en/of 'fantasierijk' (hé een eenhoorn), maar ik denk dat als je hier je 'ding' neerzet er voldoende animo is om iemand te helpen met het wonderlijke beroep als pbz zijnde ;)
Postbezorger! Je moet het maar kunnen ;)

Het is idd wel leren omgaan met een (zwaar) beladen scooter. Dat en nog meer veilige dingen, leert men je niet echt op die 'scooter-cursus'.


Overigens heb ik gisteren die bagagedrager voor het bevestigen van die koffertas met klem(hoe heeft dat ding) er af gehaald. Ik had daar sowieso al een rode bak op gemonteerd(dan kan er een volle oranje of grijze tas in), maar na enkele maanden door minder terrein te rijden is de originele tasklembevestiging (3x woordwaarde) helemaal ontzet. Nu heb ik de rode bak direct op de aluminiumplaat bevestigd zodat die steviger is.
Voor de realiteitfreaks: foto volgt :P

quote:
Ik bezorg trouwens wel eens verkeerd gesorteerde brieven na met de scooter. :P
PostNL-scooter of eigen scooter en tijd?

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 13-02-2015 07:53:43 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 06:22:16 #248
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149625111
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Onhandiger valt voor het grootste deel wel mee. Zeker als het goed staat ben je met de auto razendsnel, alleen sommige straten gaan met fiets/scooter sneller omdat je iets wendbaarder bent.
In mijn geval is het bezorgen met de auto aardig mogelijk omdat je deze vaak strategisch ergens kan neerzetten. Ook het bezorgen op adressen die aan binnenwegen gelegen zijn, is over het algemeen veiliger met de auto dan met de scooter(deze moet je namelijk soms (half) op de weg neerzetten ivm de berm. In dit geval zet ik mijn knipperlicht (de kant van de weg) en groot licht al schijnend richting tegemoetkomend verkeer, aan.
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zie je heel erg vaak. Ik kan zoveel gevallen opnoemen en dan ken ik nog slechts een klein deel ...
Jep :)
Op mijn route heb ik een straat van ongeveer 4km met 12 adressen. 7 Daarvan bestel ik en van de overige 5 liggen 4 aan de andere kant van de weg en 1 adres aan 'mijn kant' maar met een andere postcode :') Deze worden dan weer wel door de autobezorger gedaan.
It's a postal-thing :P
Werd vaak door bewoners gevraagd of dit wel zo handig is ;)
Postcode-verhaal maar uitgelegd. Maar je krijgt dan blikken zoals :') :? :{ :|W :Z :O :z :{w :W _O- |:(
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 06:31:02 #249
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149625134
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt er niet beter op helaas. Hier zijn wat TC-wisselingen geweest en de touwtjes zijn aangehaald. Het betekent voor mij dat ik minder werk toegeschoven krijg. Wel contracturen, maar dat is het dan ook, terwijl ik eerder flink uren kon maken.
TC-wisselingen!!?? Gaat mijn W-tje ook het veld ruimen?? -O-
Het is idd wel even 'leuk' dat je krijgt betaald, maar er niets voor doen is niet voor iedereen weggelegd :{

Ik zie trouwens dat onder 'onze' groep scooterrijders gezien de contracturen, 2 postbodes op fte zitten.
Je kan wel duidelijk aan de tijden/wijken zien dat PostNL ze die uren ook wel laten maken.
Kleine wijkjes maar met aardig wat reisafstand. En aan de begintijd te zien, werkt men nog in de voorbereiding (van wellicht hun eigen wijk) :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietertje71 op 13-02-2015 06:39:57 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149626166
afgelopen twee dagen mee geweest op 1 van de routes waarvan ik invaller wordt, op de scooter dus.
Ik vind het hartstikke leuk!
Mag straks om 11.30 weer, dan met een andere toekomstige inval route kennismaken, dorpje verderop.

Oké heb beide dagen met mooi weer gereden, de gladheid in de winter lijkt me onhandig, maar voor de rest, goede kleding doet veel, en ik vind het mooi gaan hoor, postbezorgen met de scooter!

Trouwens Pietertje, idd toch zulke tassen als jij hebt. Keek er even verkeerd tegenaan eerst.

Ps: waarom eigenlijk geen quads ipv scooters?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:04:46 #251
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149626257
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:58 schreef zwartbekgrondel het volgende:
afgelopen twee dagen mee geweest op 1 van de routes waarvan ik invaller wordt, op de scooter dus.
Ik vind het hartstikke leuk!
Mag straks om 11.30 weer, dan met een andere toekomstige inval route kennismaken, dorpje verderop.

Oké heb beide dagen met mooi weer gereden, de gladheid in de winter lijkt me onhandig, maar voor de rest, goede kleding doet veel, en ik vind het mooi gaan hoor, postbezorgen met de scooter!

Trouwens Pietertje, idd toch zulke tassen als jij hebt. Keek er even verkeerd tegenaan eerst.

Ps: waarom eigenlijk geen quads ipv scooters?
Ik denk omdat een quad meer voor onherbergzaam terrein is, o.a. duurder is in aanschaf en onderhoud en om op een quad te kunnen rijden heb je een B-rijbewijs nodig en omdat dat tegenwoordig bijna niet meer te betalen is en veel jongeren wel een scooterrijbewijs hebben. En daarbij kan niet iedereen op een quad rijden, dus daar moet ook weer een uitgebreide cursus tegenaan gegooid worden. En daarbij is een scooter qua omvang makkelijker (thuis)weg te zetten dan een quad.
Wel jammer dat voor de scooterrijders dezelfde kledij wordt verstrekt als voor de lopende/fietsende/autorijdende bezorger. Met gladheid zou men eigenlijk een door PostNL verstrekte broek en jas met bescherming moeten dragen.

Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149626431
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik denk omdat een quad meer voor onherbergzaam terrein is, o.a. duurder is in aanschaf en onderhoud en om op een quad te kunnen rijden heb je een B-rijbewijs nodig en omdat dat tegenwoordig bijna niet meer te betalen is en veel jongeren wel een scooterrijbewijs hebben. En daarbij kan niet iedereen op een quad rijden, dus daar moet ook weer een uitgebreide cursus tegenaan gegooid worden. En daarbij is een scooter qua omvang makkelijker (thuis)weg te zetten dan een quad.
Wel jammer dat voor de scooterrijders dezelfde kledij wordt verstrekt als voor de lopende/fietsende/autorijdende bezorger. Met gladheid zou men eigenlijk een door PostNL verstrekte broek en jas met bescherming moeten dragen.

[ afbeelding ]
Met rijbewijs B mag niet iedereen een quad besturen. Het ligt eraan wanneer je je rijbewijs hebt behaald en hoe zo'n ding is gekeurd.
Afhankelijk daarvan heb je rijbewijs Am, A1, A of B nodig.
Alleen al om daarom zou een quad niet praktisch zijn.
http://www.rijksoverheid.(...)s-voor-een-quad.html
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:22:12 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149626568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:13 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Met rijbewijs B mag niet iedereen een quad besturen. Het ligt eraan wanneer je je rijbewijs hebt behaald en hoe zo'n ding is gekeurd.
Afhankelijk daarvan heb je rijbewijs Am, A1, A of B nodig.
Alleen al om daarom zou een quad niet praktisch zijn.
http://www.rijksoverheid.(...)s-voor-een-quad.html
Ozo.
Ja ik ben nog van de antieke en kreeg (bijna)alle rijbewijzen in het leger terwijl ik de bezopen commandant naar huis reed :P ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149626699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ozo.
Ja ik ben nog van de antieke en kreeg (bijna)alle rijbewijzen in het leger terwijl ik de bezopen commandant naar huis reed :P ;)
Antiek? Dat weet ik toch? Daarom sta ik je geregeld bij als deze moderne wereld je weer verwart.
Geen enkel probleem. :)
pi_149627498
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 06:13 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)
Weet iemand waar 'O REG' ,in de harmony, voor staat?


Oja, een zoethoudertje: https://mijnpostnl.mijnpo(...)satiesindemedia.aspx

[..]

Ja maar dat is met de fiets ook wel. Voordeel kan zijn dat als je in een 'levend' buitengebied (industrieterrein, waar de bussen rijden(wordt altijd gestrooid/geruimd oid) werkt, de wegen vaak beter zijn onderhouden dan in een stads of dorps-binnenwijk. Met weer en wind werken, tsja ik gaf al aan ook zelf goed te investeren in kledij. Als ik een regenbroek van PostNL krijg die na een regenbuitje al zorgt voor een natte kledij, denk ik niet dat dit de bedoeling is.

Om over dat 'er achteraangaan' in deze en andere dingen heeft weinig tot geen nut want het zijn door PostNL verstrekte kledij en betere geven zij niet. Ook kom je niet in aanmerking voor een vergoeding. Evenzo als de jas. Die is dus echt niet winddicht. Wellicht helpt het wassen met 'textiel waterdicht' maken wel, maar zou eigenlijk niet moeten! Overigens als je kledij kapot is(net zoals toen ik eventjes terug met de scooter ben gevallen (heel lullig door vanuit stilstand in een gootje te rijden waar net op dat stukje mos lag)) een gat in je regenbroek hebt en ik op een nieuwe daar nu al bijna 2 maanden op aan het wachten ben, vind ik niet kunnen. Dit hoort gewoon op voorraad te liggen!

Mijn lopende en fietsende collega's lopen bijna allemaal op (half)hoge/lage wandelschoenen. Met minder (nat(regen)/sneeuw e.d. )) weer is dat in mijn buitengebied niet te doen gezien de bagger e.d. op wegen en bij boeren, dus loop ik vaak op regen-, of werklaarzen. Met droog weer heb ik dan weer wel wandelschoenen aan. Zo'n kleurrijke outfit met daaronder rubberen laarzen maakt mij een Pa Flodder :P

En daar komt bij dat ik met zulke weersomstandigheden elke keer mijn scooter 'moet' schoonmaken. Die zit echt na elke rit onder de blubber, dus een emmer of 2 water, handveger erbij en de grootste blubber er af wassen. Ook het windscherm 'moet' goed behandeld worden, anders zie je er geen donder door. Ik had al geopperd om het windscherm door de dealer te laten behandelen ivm slecht zicht, maarja, budget ;)
Dus ik maak deze apart schoon en behandel het zodat het regenwater er beter afloopt/minder op hecht.

Ik rijd graag met goed zicht en voldoende veilig.Voldoende want ik heb niet altijd mijn helm op, maar dat is meer in de dorpen zelf. Oom agent vaak genoeg gezien en vice versa, maar als je je gewoon normaal en fatsoenlijk gedraagt, zal niemand er iets van zeggen (uitzonderingen daargelaten). Boetes zijn in de regel wel voor jou eigen rekening.


Laatst met mijn uitvallende verlichting heb ik mijn TC hierover hierover gesproken en is toegezegd dat zij de eventuele boete betalen. Anders was het laten staan(er was immers geen leenscooter beschikbaar) en worden de wijken niet gedaan, dat zou duurder worden ;)
Mijn oplossing was een fietslampje provisorisch te monteren om toch maar gezien te worden ivm het mindere weer. Niet de bedoeling, maar ik ben ook niet voor 1 gat te vangen ;) (Werd wel van mij gedacht toen ik een tijdje terug aangaf niet op/via een opengebroken weg kon bezorgen ;) )

Maar als ik een vergoeding zou krijgen om (voorlopig) met de eigen auto te gaan, had ik het ook gedaan.

Zoals eerder in dit en voorgaande topics werd aangegeven is niet iedereen even vindingrijk, technisch en/of 'fantasierijk' (hé een eenhoorn), maar ik denk dat als je hier je 'ding' neerzet er voldoende animo is om iemand te helpen met het wonderlijke beroep als pbz zijnde ;)
Postbezorger! Je moet het maar kunnen ;)

Het is idd wel leren omgaan met een (zwaar) beladen scooter. Dat en nog meer veilige dingen, leert men je niet echt op die 'scooter-cursus'.


Overigens heb ik gisteren die bagagedrager voor het bevestigen van die koffertas met klem(hoe heeft dat ding) er af gehaald. Ik had daar sowieso al een rode bak op gemonteerd(dan kan er een volle oranje of grijze tas in), maar na enkele maanden door minder terrein te rijden is de originele tasklembevestiging (3x woordwaarde) helemaal ontzet. Nu heb ik de rode bak direct op de aluminiumplaat bevestigd zodat die steviger is.
Voor de realiteitfreaks: foto volgt :P

[..]

PostNL-scooter of eigen scooter en tijd?
Ja, met de fiets heb je uiteraard ook last van bepaalde weersomstandigheden, maar dan val ik toch liever met de fiets dan met de scooter. :P
Als mijn fiets gaat glijden kan ik me nog wel eens herstellen voordat ik echt onderuit ga. Als er 95kg (mijn Zip) onder me vandaan glijdt zou ik 'm niet kunnen houden.
Maar goed, zoals je al zei leer je op normale scooterrijles niet met een afgeladen scooter te rijden.

Die brieven nabezorgen doe ik met m'n eigen scooter. Als ik geen zin heb om een eind terug te lopen. Of ik heb een brief die eigenlijk niet in mijn wijk hoort, maar het adres wel op de route naar huis ligt.
Ik werk niet in mijn eigen dorp, dus op de drukke dagen ga ik lekker op de scooter naar het depot. :)
pi_149627585
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik denk omdat een quad meer voor onherbergzaam terrein is, o.a. duurder is in aanschaf en onderhoud en om op een quad te kunnen rijden heb je een B-rijbewijs nodig en omdat dat tegenwoordig bijna niet meer te betalen is en veel jongeren wel een scooterrijbewijs hebben. En daarbij kan niet iedereen op een quad rijden, dus daar moet ook weer een uitgebreide cursus tegenaan gegooid worden. En daarbij is een scooter qua omvang makkelijker (thuis)weg te zetten dan een quad.
Wel jammer dat voor de scooterrijders dezelfde kledij wordt verstrekt als voor de lopende/fietsende/autorijdende bezorger. Met gladheid zou men eigenlijk een door PostNL verstrekte broek en jas met bescherming moeten dragen.

[ afbeelding ]
Een rijbewijs AM hebben ze ook redelijk onmogelijk gemaakt. Kost 400euro om dat te halen. Voor mij was het wel te doen, maar voor een ventje van 15 met een zaterdagbaantje is dat al helemaal een flink bedrag.

Vind het overigens helemaal niet slecht dat je tegenwoordig voor de brommer moet afrijden (ik had het ook wel nodig :') _O- ) maar dat het gelijk weer zo duur moet zijn...

[ Bericht 11% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 13-02-2015 10:22:28 ]
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:23:30 #257
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149627756
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:29 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Antiek? Dat weet ik toch? Daarom sta ik je geregeld bij als deze moderne wereld je weer verwart.
Geen enkel probleem. :)
Bedankt _O_
Verward zijn is eigenlijk best wel in nu. Dus ik ben van deze tijd w/ :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149629347
O Reg is opleiding :)
pi_149630419
Meeste valentijnskaarten die ik tot nu toe gespot heb hadden gewoon een postzegel of waren via greetz verstuurd. Bij die enkele envelop met lippenstift was trouwens totaal geen sprake van afgeven op andere post
pi_149633417
Hm, krijg het rooster binnen en er staan gewoon geen uren op. Er was aangegeven dat ik 5 uur ziekgemeld zou gaan worden, vraag me af of ze dat soms pas mogen doen op die dag zelf en niet bij voorbaat (zaterdag). Dat ik doordeweeks niet ingepland zou worden dat was me wel bekend.

Ik zag al best veel met kusjes :P dacht alleen wel dat ze officieel pas vandaag in de bus gegooid mochten worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149634445
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Een rijbewijs AM hebben ze ook redelijk onmogelijk gemaakt. Kost 400euro om dat te halen. Voor mij was het wel te doen, maar voor een ventje van 15 met een zaterdagbaantje is dat al helemaal een flink bedrag.

Vind het overigens helemaal niet slecht dat je tegenwoordig voor de brommer moet afrijden (ik had het ook wel nodig :') _O- ) maar dat het gelijk weer zo duur moet zijn...
Ik heb gelukkig nooit dat brommerrijbewijs hoeven halen. Toen ze in 1996 het bromfietscertificaat invoerden hadden ze de regeling dat iedereen van voor 1980 dit gewoon voor 25 gulden op het postkantoor kon ophalen. Toen het certificaat werd vervangen voor het rijbewijs AM in 2006 kon je het certificaat tijdelijk bij de gemeente laten omruilen voor het rijbewijs. Dus daar heb ik mazzel mee gehad.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:01:37 #262
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149634560
Vixen: die mochten vanaf afgelopen woensdag tot en met aankomende dinsdag niet beport worden. Dus tja...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149635184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:01 schreef V__L_N het volgende:
Vixen: die mochten vanaf afgelopen woensdag tot en met aankomende dinsdag niet beport worden. Dus tja...
Ja toch wel?

Artikel 2 Actie 1. Deelname aan deze Actie staat alleen open voor consumenten. 2. Alleen op vrijdag 13 februari kunnen consumenten hun valentijnskaart frankeren met een duidelijk zichtbare en niet afveegbare lipstick afdruk van een kus op de plek waar normaal een postzegel geplakt dient te worden.

3. Het Poststuk moet gepost zijn op vrijdag 13 februari 2015 en wel voor 17:00 uur. Poststukken gepost voor 13 februari 2015 en na 13 februari 17:00 uur zijn uitgesloten van de Actie. 4


Uit de algemene voorwaarden :P maar ze accepteren ze dus toch al eerder?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149635291
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig nooit dat brommerrijbewijs hoeven halen. Toen ze in 1996 het bromfietscertificaat invoerden hadden ze de regeling dat iedereen van voor 1980 dit gewoon voor 25 gulden op het postkantoor kon ophalen. Toen het certificaat werd vervangen voor het rijbewijs AM in 2006 kon je het certificaat tijdelijk bij de gemeente laten omruilen voor het rijbewijs. Dus daar heb ik mazzel mee gehad.
Tja, voor mij had het ook goedkoop gekund, maar toen ik 16 was had ik geen brommer nodig. Autorijden bleek later totaal niks voor mij te zijn dus heb ik op m'n 23ste nog even een brommerrijbewijs gehaald. Dat kon ik aan het eind van de dag wel :P
pi_149635334
Wat een superlekker weertje vandaag *O*
pi_149635354
Ik ben gelukkig nog geen enkele afgeslobberde envelop tegengekomen. Hopelijk kan ik dat na morgen ook nog zeggen.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:31:44 #267
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149635390
quote:
Ja toch wel?

Artikel 2 Actie 1. Deelname aan deze Actie staat alleen open voor consumenten. 2. Alleen op vrijdag 13 februari kunnen consumenten hun valentijnskaart frankeren met een duidelijk zichtbare en niet afveegbare lipstick afdruk van een kus op de plek waar normaal een postzegel geplakt dient te worden.

3. Het Poststuk moet gepost zijn op vrijdag 13 februari 2015 en wel voor 17:00 uur. Poststukken gepost voor 13 februari 2015 en na 13 februari 17:00 uur zijn uitgesloten van de Actie. 4

Uit de algemene voorwaarden :P maar ze accepteren ze dus toch al eerder?
Op de instructie die bij ons op het depot hangt staat duidelijk vanaf de 11de tot en met de 17de.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149635474
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Tja, voor mij had het ook goedkoop gekund, maar toen ik 16 was had ik geen brommer nodig. Autorijden bleek later totaal niks voor mij te zijn dus heb ik op m'n 23ste nog even een brommerrijbewijs gehaald. Dat kon ik aan het eind van de dag wel :P
Ik heb gewoon gewacht tot ik mijn autorijbewijs had. Daar kreeg ik Am gratis bij. :P
Sowieso denk ik dat er weinig jongeren zijn die nog voor het brommerrijbewijs zullen gaan. Het is niet alleen schreeuwend duur, maar met dat hele 2todrive is het helemaal de moeite niet meer waard.
pi_149638885
Vanmorgen werd ik gebeld waarom ik bezwaar had ingediend op het rooster.
Bleken ze niet goed te hebben gekeken in de agenda, want ik had wel degelijk vrij.
Uur erna kregen we een smsje dat iedereen opnieuw naar zijn/haar rooster moest kijken want er waren lopen gewijzigd.
Kreeg wel excuses in drievoud.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 februari 2015 @ 17:40:43 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149639114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:33 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gewacht tot ik mijn autorijbewijs had. Daar kreeg ik Am gratis bij. :P
Sowieso denk ik dat er weinig jongeren zijn die nog voor het brommerrijbewijs zullen gaan. Het is niet alleen schreeuwend duur, maar met dat hele 2todrive is het helemaal de moeite niet meer waard.
Precies en met de rijlessen die je ook voor de brommer/scooter moet volgen sta je behoorlijk voor lul. Ziet er werkelijk niet uit als ze met een L-plaatje voorbij komen rijden _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:23:47 #271
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149640330
Avond :)

Prima te doen. Weer een typische daldag ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:30 schreef bikkie het volgende:
O Reg is opleiding :)
Oke, want ik zag naast deze afkorting ook OPL staan namelijk :?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:25:35 #272
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149640397
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:29 schreef swimmie86 het volgende:
Vanmorgen werd ik gebeld waarom ik bezwaar had ingediend op het rooster.
Bleken ze niet goed te hebben gekeken in de agenda, want ik had wel degelijk vrij.
Uur erna kregen we een smsje dat iedereen opnieuw naar zijn/haar rooster moest kijken want er waren lopen gewijzigd.
Kreeg wel excuses in drievoud.
En morgen een afgelebberde valentijnskaart van de planner(s)? }) :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149640571
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies en met de rijlessen die je ook voor de brommer/scooter moet volgen sta je behoorlijk voor lul. Ziet er werkelijk niet uit als ze met een L-plaatje voorbij komen rijden _O-
Kan mij het bommen. Als ik m'n rijbewijs maar haal. ;) En je hebt toch een helm op
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:34:20 #274
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149640645
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Ziet er werkelijk niet uit als ze met een PostNL-plaatje voorbij komen rijden _O-
}:|

:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:18:00 #275
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149644117
komende vrijdag ga ik rustig aan weer beginnen met werken. Ik ben ergens wel blij da tik morgen niet kan werken, want morgen is het carnaval en we hebben helemaal geen bericht gehad over de depots in het centrum, die vanaf 12:00 onbereikbaar zijn ivm de optocht. En aangezien mn tc zelf gaat carnavallen en voorlopig vrij is.

nouja, ik zit thuis :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_149645840
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:25 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En morgen een afgelebberde valentijnskaart van de planner(s)? }) :P
Jummie! :P

Zal morgen goed opletten in m'n twee wijken of ik er langs zie komen.
Heb veelal oudere getrouwde mensen in mijn wijken wonen.
pi_149650372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:18 schreef superkimmi het volgende:
komende vrijdag ga ik rustig aan weer beginnen met werken. Ik ben ergens wel blij da tik morgen niet kan werken, want morgen is het carnaval en we hebben helemaal geen bericht gehad over de depots in het centrum, die vanaf 12:00 onbereikbaar zijn ivm de optocht. En aangezien mn tc zelf gaat carnavallen en voorlopig vrij is.

nouja, ik zit thuis :P
En dat terwijl je zo van het carnaval geniet ieder jaar. Ik vind het heel jammer voor je. :P

Blij dat ik niet in de carnavalszone woon. :Y
  zaterdag 14 februari 2015 @ 05:28:58 #278
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149656488
Mogguh :O
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:18 schreef superkimmi het volgende:
komende vrijdag ga ik rustig aan weer beginnen met werken. Ik ben ergens wel blij da tik morgen niet kan werken, want morgen is het carnaval en we hebben helemaal geen bericht gehad over de depots in het centrum, die vanaf 12:00 onbereikbaar zijn ivm de optocht. En aangezien mn tc zelf gaat carnavallen en voorlopig vrij is.

nouja, ik zit thuis :P
Goed herstel gewenst.
Ik denk dat PostNL bij dit soort grote feesten waarbij veel straten afgesloten/zga (<- zga is natuurlijk niet hetzelfde als helemaal :') ).... onbereikbaar zijn de bezorgdagen qua indeling zou moeten aanpassen.
HAH in dit geval op vrijdag ipv zaterdag etc.
Ik denk dat ikzelf HAH op vrijdag had gedaan. Geldt niet voor iedereen dat eigen initiatief wordt gewaardeerd dus voor sommigen geldt natuurlijk in overleg. Want iets zonder toestemming van een naar boven kussende leidinggevende wordt niet gewaardeerd.

Een hossende pbz...hij/zij sjouwde van kroegie naar kroegie ^O^
Standaard excuusbriefjes opzak:...Sworriehie dtats posts alaaft isz en ruikt naar alcohohopolische versnaperingelingen. ALAAF!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149656857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 05:28 schreef Pietertje71 het volgende:

Ik denk dat ikzelf HAH op vrijdag had gedaan. Geldt niet voor iedereen dat eigen initiatief wordt gewaardeerd dus voor sommigen geldt natuurlijk in overleg. Want iets zonder toestemming van een naar boven kussende leidinggevende wordt niet gewaardeerd.
Er was hier een keer een nieuweling die per ongeluk de hah van zaterdag had meegenomen (die op vrijdag al wordt gebracht), hij moest het bijna weer óp gaan halen van de tc.
pi_149657237
Schijnbaar werden de sorteermachines ook onpasselijk van die valentijnskaarten en zijn er een hoop uitgekotst. Kreeg zojuist een waarschuwing voor veel losse kaarten.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 09:33:31 #281
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149657335
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 08:30 schreef zombo het volgende:

[..]

Er was hier een keer een nieuweling die per ongeluk de hah van zaterdag had meegenomen (die op vrijdag al wordt gebracht), hij moest het bijna weer óp gaan halen van de tc.
Ach dat is een foutje wat soms niet goed wordt uitgelegd dat de HAH voor zaterdag (meestal) op vrijdag al wordt gebracht, of het wordt vergeten oid.
Kan gebeuren ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 09:34:23 #282
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149657348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
Schijnbaar werden de sorteermachines ook onpasselijk van die valentijnskaarten en zijn er een hoop uitgekotst. Kreeg zojuist een waarschuwing voor veel losse kaarten.
Nou dat wordt vandaag en/of volgende week dus weer (terecht) geklaag aan horen...
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 10:13:09 #283
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149657769
Voor de valentijnsfotoactie van PostNL:
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 10:44:45 #284
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149658215
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149659697
Word de post bezorgt tijdens carnaval?
pi_149662055
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:09 schreef icloud het volgende:
Word de post bezorgt tijdens carnaval?
ja natuurlijk xD Als we lopen als er 30 cm sneeuw ligt of windkracht 8 is, dan is carnaval echt geen reden om niet te bezorgen natuurlijk
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 13:48:11 #287
419860 Astwice
If It's Meant To Be It Wi
pi_149662238
Zo, niet zo veel post vandaag hier, wel hele leuke actie met die lippenstift :)
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:05:07 #288
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149662739
Heb 4 tasjes post en 2 hah staan, zit tegen griep aan dus ik doe het even rustig met bestellen, ben benieuwd naar de valentijnskaarten.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_149663278
Op twee wijken in totaal 2 enveloppen met lippenstiftkus gehad. Voor hetzelfde adres ook nog.
Hier was de post om 9 uur (normaal half 12) al gebracht, zodat we eerder klaar waren ivm carnaval. Alleen wisten we dat niet.
Nu een week vrij.
pi_149663407
Hier slechts 2 kusjes, waarvan 1 voor een verkeerde wijk. Wel heel veel portokaartjes!
pi_149664189
Hier wel aardig wat van die lippenstiftpost, trouwens wel bijna allemaal voor papa en mama of opa en oma. Vond het er wel wat vies uitzien eigenlijk
pi_149664629
Best druk nog, met een hoop valentijnskaarten en een mailing van Ziggo.

Bij thuiskomst tegen beter weten in toch maar weer dat propagandablaadje gelezen. Mooi verhaal over cultuurverandering, en dat leidinggevenden tegenwoordig veel beter samenwerken. Laat ik daar nou nooit wat van gemerkt hebben. Veel TC's hier denken vooral aan hun eigen toko, en lijken er zelfs plezier in te hebben om elkaar dwars te zitten. Dat het bedrijf tegenwoordig is opgesplitst in Binnen en Buiten met nog een apart Autobedrijf erbij, en elk met aparte budgetten, heeft dat alleen maar erger gemaakt. Nu zijn er nog meer mogelijkheden om de verantwoordelijkheid af te schuiven en je eigen personeel van het kastje naar de muur te sturen. Dat je straks je eigen klachten mag afhandelen lijkt me dan wel weer leuk. Hopelijk krijg je daar dan wel extra tijd voor, maar dat zal wel niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:33:37 #293
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149665048
Middag :)
Hier viel het mee qua post.

HAH-sortering (ook al zijn het er maar 3) is naar mijn mening onlogisch. Normaliter ligt de grote folder boven of onder op van de drie. Nu een kleine folder, grote folder, kleine folder.
Eenvoudig op te lossen door zelf op logische volgorde te leggen (eerste folder (later) onderop de stapel proppen)) maar gewoon onlogisch.
Of het komt omdat ik liever heb dat eerst de grotere folder komt en daarna de kleintjes (ivm het het beter/makkelijker uit de tas kunnen pakken) ;)

Verder enkele kusjes/valentijnskaartjes gehad.

En het 'splitstuk' in mijn schoudertas is er uit gescheurd :') Topkwaliteit spul ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Best druk nog, met een hoop valentijnskaarten en een mailing van Ziggo.

Bij thuiskomst tegen beter weten in toch maar weer dat propagandablaadje gelezen. Mooi verhaal over cultuurverandering, en dat leidinggevenden tegenwoordig veel beter samenwerken. Laat ik daar nou nooit wat van gemerkt hebben. Veel TC's hier denken vooral aan hun eigen toko, en lijken er zelfs plezier in te hebben om elkaar dwars te zitten. Dat het bedrijf tegenwoordig is opgesplitst in Binnen en Buiten met nog een apart Autobedrijf erbij, en elk met aparte budgetten, heeft dat alleen maar erger gemaakt. Nu zijn er nog meer mogelijkheden om de verantwoordelijkheid af te schuiven en je eigen personeel van het kastje naar de muur te sturen. Dat je straks je eigen klachten mag afhandelen lijkt me dan wel weer leuk. Hopelijk krijg je daar dan wel extra tijd voor, maar dat zal wel niet.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149665915
Mijn TC kwam me tijdens mijn rondje opzoeken :o die wilde mij graag op de foto zetten met van die valentijnskaartjes. Ik had dat toch liever niet, hoef niet zo nodig in zo'n bedrijfsblaadje te staan straks :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 februari 2015 @ 16:31:43 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149666490
Het was rustig, waardoor het prima te doen was. Had in mijn lange wijk precies veertien kaarten met een kusje erop.

Oh ja: die bundelbriefjes mogen ze wat mij betreft afschaffen. Levert onnodig afval op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149666578
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende: Nu zijn er nog meer mogelijkheden om de verantwoordelijkheid af te schuiven en je eigen personeel van het kastje naar de muur te sturen. Dat je straks je eigen klachten mag afhandelen lijkt me dan wel weer leuk. Hopelijk krijg je daar dan wel extra tijd voor, maar dat zal wel niet.
Klopt, daarom probeer ik soms de verantwoordelijkheid ook weer terug te schuiven, ik draai al genoeg op voor de fouten van een ander. Deze week ook een klacht teruggeschoven: ga eerst maar eens informeren of dit überhaupt wel met de bezorging te maken heeft. Niet dus. Dan is klachtafhandeling ook niet mijn taak en zeker niet bij de loop inbegrepen.

Ze kunnen het blad beter "Ver van mijn bed" noemen ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door zombo op 14-02-2015 16:53:54 ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:18:00 #297
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149669484
"postbode heeft u een zoentje voor mij..." <raar lachje er bij> Blech...

Vandaag me nagel half doorgescheurd op zo'n stomme taszegel. Me vingers waren net zo rood als sommige enveloppen.
Ben blij dat het weekend is.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149670656
Ik heb een vraag over een postpakketje en ik hoop dat dit de juiste plek is om deze vraag te stellen.

Ik heb vandaag na mijn werk een brief in de bus gehad dat ik niet thuis was voor een pakketje waarvoor ik moet tekenen, alleen weet ik niks af van een pakketje want ik heb de afgelopen tijd niks gekocht.
Maandag moet kan ik het pakketje ophalen maar ik weet niet of dat dit wel zo verstandig is aangezien ik megod niet weet wat er in zit / van wie het is.

Is het mogelijk om een pakketje in te zien of iets dergelijks voordat je tekent voor je pakketje.
Just me
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:09:26 #299
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149670833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:02 schreef Drumkitje het volgende:
Ik heb een vraag over een postpakketje en ik hoop dat dit de juiste plek is om deze vraag te stellen.

Ik heb vandaag na mijn werk een brief in de bus gehad dat ik niet thuis was voor een pakketje waarvoor ik moet tekenen, alleen weet ik niks af van een pakketje want ik heb de afgelopen tijd niks gekocht.
Maandag moet kan ik het pakketje ophalen maar ik weet niet of dat dit wel zo verstandig is aangezien ik megod niet weet wat er in zit / van wie het is.

Is het mogelijk om een pakketje in te zien of iets dergelijks voordat je tekent voor je pakketje.
Gezien het pakketje pas na ontvangst van jou is, is het niet mogelijk het pakketje in te zien.
Onbekend pakketje = weigeren.
Je bent niet verplicht een onbekend pakketje aangetekend aan te nemen. En al helemaal niet voor buren oid, mocht dat het geval ooit zijn.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:10:22 #300
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149670849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn TC kwam me tijdens mijn rondje opzoeken :o die wilde mij graag op de foto zetten met van die valentijnskaartjes. Ik had dat toch liever niet, hoef niet zo nodig in zo'n bedrijfsblaadje te staan straks :P
Misschien was het niet eens voor een bedrijfsblaadje, maar voor zijn eigen blaadje :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149671314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:02 schreef Drumkitje het volgende:

Maandag moet kan ik het pakketje ophalen maar ik weet niet of dat dit wel zo verstandig is aangezien ik megod niet weet wat er in zit / van wie het is.

Is het mogelijk om een pakketje in te zien of iets dergelijks voordat je tekent voor je pakketje.
Ik gok op een doosje bonbons ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')