abonnement Unibet Coolblue
pi_149269192
Stadser dan ooit: Renault Twingo (fotogalerij + volledig artikel)



De allereerste Renault Twingo mag dan als ‘vrouwenautootje’ worden bestempeld, Laurens en ik hebben er jarenlang plezier van gehad. Als tweede auto van onze ouders heeft de Twingo alles wel zo’n beetje gezien: van mannenweekenden in de Ardennen tot klusdagen bij IKEA. Wat ons het meest is bijgebleven? De ruimte achterin, dankzij de verschuifbare achterbank. Ontzettend handig. Daarbij was het ook nog eens een karakteristiek ‘bakkie’ om te zien, een échte Renault. Of de nieuwste generatie dat predikaat ook verdient, zochten wij voor jullie uit.

Was het love at first drive? Na een vrij serieuze Twingo heeft Renault dit keer weer een kekke, onderscheidende stadsauto op de markt gebracht. Qua uiterlijk, maar ook qua opstelling. En dat past helemaal bij het Franse merk. Het is ergens jammer dat je niet heel veel voordeel hebt van de achterwielaandrijving, maar aan de andere kant heb je er ook geen last van. Toch willen we Renault vragen de snelweg kwaliteiten nog een keer onder de loep te nemen: Die zijn voor verbetering vatbaar. Het gevoel dat je wat bijzonders rijdt met de Twingo blijft echter bovenwater en wat ons betreft is dat meer dan welkom in het overvolle segment der kleine auto’s.



We love
• Looks
• Kleine draaicirkel
• Pittig motortje

We hate
• Kan niet driften ondanks RWD ;)
• Vrij stuiterig

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de fotogalerij op loveatfirstdrive.nl!

Niet alleen zijn we gek op auto’s en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video’s te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera’s van duizenden euro’s, we houden het simpel en toegankelijk.

Wouter & Laurens Honselaar


[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 01-02-2015 18:36:41 ]
  zondag 1 februari 2015 @ 17:51:22 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149269265
Zelfde als de nieuwe Smart.
Ik vind het maar kinderspeelgoed, geen auto.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149269352
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:51 schreef daNpy het volgende:
Zelfde als de nieuwe Smart.
Ik vind het maar kinderspeelgoed, geen auto.
Hij is inderdaad samen ontwikkeld met de Smart.

Hoezo speelgoed? Uitgebreid mee gereden?
  zondag 1 februari 2015 @ 18:19:00 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149270022
Nee, aan gewerkt. De "motorkap" breekt al af als je er naar kijkt.
En dan dat interieur"design". Gewoon kinderachtig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149270291
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:19 schreef daNpy het volgende:
Nee, aan gewerkt. De "motorkap" breekt al af als je er naar kijkt.
En dan dat interieur"design". Gewoon kinderachtig.
Niks van gemerkt bij ons model en dat was nog een voorloop model zelfs.
Interieur design is een mening, ik vind 't er erg leuk uitzien. Zeker voor een A-segmenter.



[ Bericht 5% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 01-02-2015 18:35:53 ]
  zondag 1 februari 2015 @ 18:30:08 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149270431
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Niks van gemerkt bij ons model en dat was nog een voorloop model zelfs.
Interieur design is een mening, ik vind 't er erg leuk uitzien. Zeker voor een A-segmenter.
Het is ook lastig objectief te zijn bij gesponsorde 'reviews'.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149270595
quote:
12s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is ook lastig objectief te zijn bij gesponsorde 'reviews'.
Pardon, hoezo zijn ons reviews gesponsord?
  zondag 1 februari 2015 @ 18:36:37 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149270648
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Pardon, hoezo zijn ons reviews gesponsord?
zo komen ze wel over. Het is allemaal net iets te positief. Het lijkt een beetje RTL autowereld
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_149270733
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

zo komen ze wel over. Het is allemaal net iets te positief. Het lijkt een beetje RTL autowereld
Sorry maar dat slaat echt nergens op. Wij geven volledig onze eigen mening. Hoezo zijn we 'net iets te positief'? Heb je zelf met de modellen gereden waardoor je zelf vindt dat we negatiever hadden moeten zijn?
Wij krijgen nergens geld voor, sterker nog: dit kost ons behoorlijk veel geld en vooral tijd. Elke review is onze eigen mening.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:43:52 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149270896
- doe eens normaal -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 01-02-2015 18:44:17 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_149270912
Complimenten voor de mooie foto's weer ^O^.

Ik vind zelf het interieur afschuwelijk, maar had ook niet anders verwacht bij de Twingo :P.
Volgens mij is dat een beetje kenmerkend zelfs, want ik kan mij dit soort interieurtjes (en erger) ook nog wel herinneren:



:X :D.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:48:59 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149271082
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Sorry maar dat slaat echt nergens op. Wij geven volledig onze eigen mening. Hoezo zijn we 'net iets te positief'? Heb je zelf met de modellen gereden waardoor je zelf vindt dat we negatiever hadden moeten zijn?
Wij krijgen nergens geld voor, sterker nog: dit kost ons behoorlijk veel geld en vooral tijd. Elke review is onze eigen mening.
En wat ik zei is mijn mening. Je intentie kan best goed zijn, zo komt t op mij (en op anderen blijkbaar) niet over.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_149271096
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:43 schreef Catch22- het volgende:
- doe eens normaal -
Toevallig zag ik het net voordat de mod haar werk deed. Maar reageer er nog graag op.

Onze reviews zijn onze mening, objectief blijven is gewoon lastig. Wij zijn echte autoliefhebbers maar proberen de auto op waarde te schatten in het segment. Tuurlijk is een Range Rover (video komt er aan) lekkerder dan een Twingo. Betekent dat dat een Twingo slecht is? Nee zeker niet, een Twingo kost geen 150.000 euro en heeft een andere doelgroep.. Als je de video bekijkt en de tekst leest kom je er achter dat we ook wel wat verbeterpunten opgeven. Aangezien er van te voren werd gezegd dat we met een preproductie model op pad waren zijn we uiteraard wat milder geweest. De Twingo is als stadsauto erg geslaagd vanwege zijn korte draaicirkel en goede ruimte binnenin, ondanks de compacte buitenmaten.

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het niet leuk om te horen dat het gesponsord is. Zoals ik al zei bekostigen we alles zelf en hebben wij ons zelf opgewerkt via dealers naar importeurs.
pi_149271127
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:44 schreef Anne het volgende:
Complimenten voor de mooie foto's weer ^O^.

Ik vind zelf het interieur afschuwelijk, maar had ook niet anders verwacht bij de Twingo :P.
Volgens mij is dat een beetje kenmerkend zelfs, want ik kan mij dit soort interieurtjes (en erger) ook nog wel herinneren:

[ afbeelding ]

:X :D.
Thanks Anne! Was een mooie zonsondergang :)
Haha mijn broer en ik hebben veel ervaring met de Twingo 1 en vonden dat juist wel een gaaf autootje, juist omdat 'ie een beetje raar was ;)
  zondag 1 februari 2015 @ 18:51:19 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149271166
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Toevallig zag ik het net voordat de mod haar werk deed. Maar reageer er nog graag op.

Onze reviews zijn onze mening, objectief blijven is gewoon lastig. Wij zijn echte autoliefhebbers maar proberen de auto op waarde te schatten in het segment. Tuurlijk is een Range Rover (video komt er aan) lekkerder dan een Twingo. Betekent dat dat een Twingo slecht is? Nee zeker niet, een Twingo kost geen 150.000 euro en heeft een andere doelgroep.. Als je de video bekijkt en de tekst leest kom je er achter dat we ook wel wat verbeterpunten opgeven. Aangezien er van te voren werd gezegd dat we met een preproductie model op pad waren zijn we uiteraard wat milder geweest. De Twingo is als stadsauto erg geslaagd vanwege zijn korte draaicirkel en goede ruimte binnenin, ondanks de compacte buitenmaten.

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het niet leuk om te horen dat het gesponsord is. Zoals ik al zei bekostigen we alles zelf en hebben wij ons zelf opgewerkt via dealers naar importeurs.
ja en als je 1 kritisch artikel schrijft lig je er weer uit.

Vervelend dat je het niet leuk vindt om te horen, maar zo is het wel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_149271221
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

En wat ik zei is mijn mening. Je intentie kan best goed zijn, zo komt t op mij (en op anderen blijkbaar) niet over.
Zie post hier boven ergens.

Nog even aanhaken op het RTL Autowereld. Dat klopt, dat vind ik ook altijd te positief. Wij proberen dat dus echt tegen te gaan, maar moeten we slechte dingen gaan verzinnen om 'echt' over te komen? Als een auto goed is dan is een auto goed. Eerlijk is eerlijk, tegenwoordig is bijna elke auto dat wel. Maar check bijvoorbeeld eens onze Toyota reviews..
  zondag 1 februari 2015 @ 18:54:48 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149271290
Het artikel is leuk geschreven, maar jullie vinden het eea onder 'kek', 'guitig' en 'typisch Reno' vallen, wat bij mij gewoon onder goedkoop valt. Plastic motorkap, handtas als dashboardkastje (R U kiddin me?) bijzonder goedkoop ogend plastic aan de binnenkant, motorkap zit vast met een touwtje :')

Maargoed, ik heb een andere kijk op autorijden. Dit is een barbiemobiel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149271355
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:51 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ja en als je 1 kritisch artikel schrijft lig je er weer uit.

Vervelend dat je het niet leuk vindt om te horen, maar zo is het wel
Posts lopen een beetje door elkaar nu :P

Maar nee dat is dus niet zo. Dat denken mensen maar de kritiek die wij op sommige auto's geven wordt ook weleens beaamd door de desbetreffende PR manager. Toyota's hebben we over het algemeen niet heel positief beoordeeld en toch kregen we zonder morren een week de Lexus LS600h van ruim 150.000 euro mee. Sterker nog, we hadden die niet eens aangevraagd (zelfde PR).
pi_149271395
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:54 schreef daNpy het volgende:
Het artikel is leuk geschreven, maar jullie vinden het eea onder 'kek', 'guitig' en 'typisch Reno' vallen, wat bij mij gewoon onder goedkoop valt. Plastic motorkap, handtas als dashboardkastje (R U kiddin me?) bijzonder goedkoop ogend plastic aan de binnenkant, motorkap zit vast met een touwtje :')

Maargoed, ik heb een andere kijk op autorijden. Dit is een barbiemobiel.
Ik denk dan ook niet dat dit een auto is die voor jou of voor elke die-hard die in PTA komt is ontworpen 8-). Ik denk dan eerder aan vrouwen die graag een auto hebben omdat ie 'schattig' oogt en verder niet veel waarde hechten aan een auto-auto.

En dat zeg ik die dit soort vooroordelen altijd tegen probeert te gaan :X.
pi_149271456
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:54 schreef daNpy het volgende:
Het artikel is leuk geschreven, maar jullie vinden het eea onder 'kek', 'guitig' en 'typisch Reno' vallen, wat bij mij gewoon onder goedkoop valt. Plastic motorkap, handtas als dashboardkastje (R U kiddin me?) bijzonder goedkoop ogend plastic aan de binnenkant, motorkap zit vast met een touwtje :')

Maargoed, ik heb een andere kijk op autorijden. Dit is een barbiemobiel.
We moeten wel een beetje populaire termen gebruiken natuurlijk ;) En het uiterlijk is gewoon een mening uiteraard. Wij vinden 'm geslaagd, tenminste weer eens wat anders. De nieuwe Twingo heeft wat stijlelementen van de klassiekere Renaults, dat vinden wij leuk.
Dat dashboardkastje wat je kan laten vervangen voor een tasje hoeft van ons ook niet, daar doen we ook niet heel serieus over natuurlijk.. Je moet ook bedenken wat de doelgroep van zo een auto is en dat zijn voornamelijk vrouwen. Het is juist ook de kunst om daar weer doorheen te kunnen kijken.
Auto's uit dat segment moeten veel besparen op bepaalde delen. Zo zie je bij de Aygo's/Up!'s en ook de Twingo de achterklep van glas bijvoorbeeld. Dat de 'motor' kap voorop wat goedkoop bevestigd zit is waarschijnlijk omdat het praktisch nooit open gaat.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:59:37 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149271464
quote:
3s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik denk dan ook niet dat dit een auto is die voor jou of voor elke die-hard die in PTA komt is ontworpen 8-). Ik denk dan eerder aan vrouwen die graag een auto hebben omdat ie 'schattig' oogt en verder niet veel waarde hechten aan een auto-auto.

En dat zeg ik die dit soort vooroordelen altijd tegen probeert te gaan :X.
Klopt, daarom staat er ook " ik vind" ;)

Maar het algemene gebrek aan kwaliteit en bediening bij Renault is bedroevend. En daar hoor je niemand over :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149271555
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt, daarom staat er ook " ik vind" ;)

Maar het algemene gebrek aan kwaliteit en bediening bij Renault is bedroevend. En daar hoor je niemand over :P
Daar hoor je wel genoeg over, zoek maar op Google ;)
Maar wij rijden een auto een week, wij gaan niet over de bediening/service natuurlijk. Kwaliteit is met stappen vooruit gegaan. De Laguna 2 blijft ze maar achtervolgen, maar de latere Renault's zijn er sterk op vooruit gegaan. In het verleden hebben mijn ouders ook 2x een Renault gehad en hebben ook behoorlijk goed hun werk gedaan. In tegenstelling tot hun nieuwe Opel die ze daarvoor hadden, maar dat is maar 1 geval, daar kun je niet meteen het hele merk mee omlaag halen natuurlijk.
pi_149271720
Toch nog even doorgaan.. ;)

Wij proberen de auto op waarde te schatten voor de doelgroep. Zelf houden we natuurlijk van de BMW M3/M4, maar die heeft een andere doelgroep dan de Twingo, zoals Anne hierboven ook al zegt. We noemen ook het stugge onderstel, wat voor sommige mensen gewoon een dealbreaker kan zijn. Terwijl bij een M3 je natuurlijk verwacht dat 'ie erg stug is.

Maar even voor de goede orde: nee we zijn volledig onafhankelijk en worden door niemand gesponsord :)
Als iemand hier ons wilt sponsoren, graag! Kost veel tijd en filmapparatuur is prijzig ;)
  zondag 1 februari 2015 @ 19:09:41 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_149271874
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:54 schreef daNpy het volgende:
...handtas als dashboardkastje (R U kiddin me?) ...
Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_149271900
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd? :P
[ afbeelding ]
Prachtig! Da's de mannelijke versie ;)
  zondag 1 februari 2015 @ 19:11:04 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149271946
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd? :P
[ afbeelding ]
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149272072
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd? :P
[ afbeelding ]
Daar zat gereedschap in, toch B-). Voor onderweg.
pi_149274721
Mooie en duidelijke review, alleen de microfoon klinkt een beetje blikkerig in de auto is me opgevallen. :P
There is a time of cumming and going.
pi_149274768
Maar wat is nu dat voordeel van die motor achterin?
.
pi_149274984
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:20 schreef Oceanview het volgende:
Mooie en duidelijke review, alleen de microfoon klinkt een beetje blikkerig in de auto is me opgevallen. :P
Dank! Klopt, we hebben wat problemen gehad met het materiaal maar daar kwamen we pas daarna achter.. In de auto is het met een GoPro gefilmd met een externe microfoon (via de USB) en helaas heeft de USB poort wat kuren gekregen :(
pi_149275026
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:21 schreef Fer het volgende:
Maar wat is nu dat voordeel van die motor achterin?
Daardoor is er meer ruimte voor de passagiers en kunnen de voorwielen verder draaien. De draaicirkel is erg klein! Wat weer handig is in de stad :)
pi_149275769
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Daardoor is er meer ruimte voor de passagiers en kunnen de voorwielen verder draaien. De draaicirkel is erg klein! Wat weer handig is in de stad :)
En waar komt die ruimte dan terug precies? Voor zover krijg je een hele ondiepe kofferbak en de ruimte voorin is nu ongebruikt.
.
pi_149275920
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:41 schreef Fer het volgende:

[..]

En waar komt die ruimte dan terug precies? Voor zover krijg je een hele ondiepe kofferbak en de ruimte voorin is nu ongebruikt.
Nou het neusje is te klein voor de motor. De voorkant is dus korter, waardoor je op dezelfde lengte meer interieurruimte overhoudt. De achterbak is inderdaad minder diep, maar nog steeds van aardig formaat voor een A-segmenter.
  zondag 1 februari 2015 @ 20:45:23 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149275972
Hoe zat het eigenlijk met de hitte ontwikkeling in de koffer?
Er zit maar een dun stukje alu folie tussen de motor en de kofferbakbekleding namelijk :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149276131
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:45 schreef daNpy het volgende:
Hoe zat het eigenlijk met de hitte ontwikkeling in de koffer?
Er zit maar een dun stukje alu folie tussen de motor en de kofferbakbekleding namelijk :D
Ja dat was ook iets waar we bang voor waren maar dat valt echt heel erg mee! Als je een halfuur van de supermarkt naar huis moet zou ik niet je ijs er op zetten ;) Maar het wordt er niet heel warm hoor. Misschien als je een uur bergop moet met 6000 tpm ofzo ;)
pi_149276160
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nou het neusje is te klein voor de motor. De voorkant is dus korter, waardoor je op dezelfde lengte meer interieurruimte overhoudt. De achterbak is inderdaad minder diep, maar nog steeds van aardig formaat voor een A-segmenter.
Ah duidelijk, maar dan nog 1 vraag: Krijg je niet van die giga-wielkasten bij de voetenruimte voor? Zeker als ze ook nog 45 graden kunnen indraaien.
.
pi_149276305
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Ah duidelijk, maar dan nog 1 vraag: Krijg je niet van die giga-wielkasten bij de voetenruimte voor? Zeker als ze ook nog 45 graden kunnen indraaien.
Dit topic is er ook om vragen te stellen hoor, dus schroom niet!
En nee dat is zeker niet het geval, de wielen zitten net voor de voetenruimte, dus geen last van!
pi_149276463
Ik vindt dit zo'n leuk autootje he :@
pi_149276678
Zou er al een speciale tuning uitlaat voor zijn, moet toch weer andere klinken zo;n kort uitlaatje?
.
pi_149276805
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:57 schreef Fer het volgende:
Zou er al een speciale tuning uitlaat voor zijn, moet toch weer andere klinken zo;n kort uitlaatje?
Zal vast wel komen! Zo een driepittertje klinkt best leuk hoor :p
Geruchten gaan ook de rondte dat er een RS versie komt, ik hoop 't!
pi_149280867
quote:
17s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik vindt dit zo'n leuk autootje he :@
Is het ook! :)
  maandag 2 februari 2015 @ 11:05:53 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149291226
quote:
17s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik vindt dit zo'n leuk autootje he :@
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149299714
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dafje was vroeger ook een vrouwenautootje he ;)

Maar gaaf zo een 1300 Marathon! Blijven leuk :)
  maandag 2 februari 2015 @ 16:45:57 #44
204244 Klavots
AKA Willem met z'n 300E
pi_149300767
Altijd bijzonder hoe die kleine, hoogtoerige naaimachinemotoren als 'pittig' worden bestempeld terwijl het in de praktijk niet vooruit te branden is. (lees: 90pk @ 5500rpm, koppel 135Nm @ 2500rpm, Acceleratie 0-100km/u 10,8sec... pittig :') :') )
In Africa after every 60 seconds a minute passes...
pi_149304820
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:45 schreef Klavots het volgende:
Altijd bijzonder hoe die kleine, hoogtoerige naaimachinemotoren als 'pittig' worden bestempeld terwijl het in de praktijk niet vooruit te branden is. (lees: 90pk @ 5500rpm, koppel 135Nm @ 2500rpm, Acceleratie 0-100km/u 10,8sec... pittig :') :') )
Zoals al eerder vermeld moet je de auto in perspectief plaatsen. Het is geen BMW M4, maar een stadsauto met een 3 cilindertje. Voor een stadsauto is het gewoon een vlot bakkie. Bovendien gaat het niet altijd om de 0-100, maar bij stadsauto's meer om bijv. de 0-50. Dus dan zeggen die cijfers niet zoveel. Nog daargelaten dat 10,8s. op de 100 gewoon best netjes is. En het gaat ook om het gevoel dat de auto geeft, cijfers vanachter je computer opzoeken geeft je nog steeds niet de ervaring als een week er mee rijden..
  maandag 2 februari 2015 @ 19:50:29 #46
204244 Klavots
AKA Willem met z'n 300E
pi_149306043
prima maar ik zou het nog steeds niet als pittig durven te bestempelen
In Africa after every 60 seconds a minute passes...
pi_149306891
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:50 schreef Klavots het volgende:
prima maar ik zou het nog steeds niet als pittig durven te bestempelen
Prima, maar ik zou dat pas doen als je er uitgebreid mee hebt gereden.
pi_149308625
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_149309507
Pittig is niet alleen pure acceleratie, maar ook korte bakverhoudingen, zodat dat ding sneller in de toeren klimt.

Maar nog steeds een auto van 700kg/70pk vergelijken met een auto 1500kg/150pk. Stel dat ze beiden in 10s van 0-100 gaan, toch zal die van 700kg iets sneller wegkomen van 0-50.
.
pi_149310167
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:11 schreef Fer het volgende:
Pittig is niet alleen pure acceleratie, maar ook korte bakverhoudingen, zodat dat ding sneller in de toeren klimt.

Maar nog steeds een auto van 700kg/70pk vergelijken met een auto 1500kg/150pk. Stel dat ze beiden in 10s van 0-100 gaan, toch zal die van 700kg iets sneller wegkomen van 0-50.
Precies! PK zegt niet alles. Een motor heeft ook maar weinig nodig om snel te zijn. Ik heb een Citroen AX GT gehad en die had 75pk op 750kg. Was echt een vlotte auto.
  maandag 2 februari 2015 @ 21:27:44 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149310186
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:11 schreef Fer het volgende:
Pittig is niet alleen pure acceleratie, maar ook korte bakverhoudingen, zodat dat ding sneller in de toeren klimt.

Maar nog steeds een auto van 700kg/70pk vergelijken met een auto 1500kg/150pk. Stel dat ze beiden in 10s van 0-100 gaan, toch zal die van 700kg iets sneller wegkomen van 0-50.
:D
Bij AutoFans gaan we dat nog zien... mijn DAF (72pk@816kg) vs een Peugeot 604 (144pk@1450kg) 8-)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 februari 2015 @ 21:28:44 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149310231
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Precies! PK zegt niet alles. Een motor heeft ook maar weinig nodig om snel te zijn.
Een motor is 100pk@200kg.
Dat scheelt nogal zelfs als je 350pk op 1000kg hebt.
Pas bij een Super 7 oid van 600kg kom je in de buurt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149310643
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Een motor is 100pk@200kg.
Dat scheelt nogal zelfs als je 350pk op 1000kg hebt.
Pas bij een Super 7 oid van 600kg kom je in de buurt.
Ik zei ook alleen dat een motor niet veel nodig heeft om snel te zijn, zei niet dat ze niet meer pk hebben ;)
  maandag 2 februari 2015 @ 21:48:47 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149311116
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik zei ook alleen dat een motor niet veel nodig heeft om snel te zijn, zei niet dat ze niet meer pk hebben ;)
Maargoed 100pk op 900kg is dan ook niet snel :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149311568
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maargoed 100pk op 900kg is dan ook niet snel :P
Dat is natuurlijk een mening :P
Maar goed, het loopt uit de hand ;) Onze mening is is dat de 90pk in de Twingo het gewoon een 'pittig' autootje maakt. Zoals ik al zei: nee het is geen BMW M4 of een Jaguar XKR-S V8, maar gewoon een vlot stadsautootje. Ik begrijp alleen niet waarom mensen het tegenspreken zonder de auto te hebben gereden. Tuurlijk is het ook per persoon verschillend, maar ga er eerst mee rijden. Elke motor is weer anders. Ik heb een oude 6-cilinder diesel met ongeveer 170pk/330Nm in een auto van 1400kg ofzo, wat klinkt als een behoorlijk vlotte auto. Maar omdat het een oud blok is is de kracht maar in een klein toeren bereik beschikbaar en ben je met je modernere wagen met minder pk toch vaak sneller. Op de vorige pagina staat dat de Twingo bij een bepaald toerental (5500tpm) zijn piekvermogen heeft. Maar dat zegt niet alles, als hij vanaf 1500tpm t/m 5500tpm al 95% zou hebben bijvoorbeeld heb je er veel meer aan dan als hij wat meer koppel/pk zou hebben maar alleen beschikbaar heeft vanaf 5400tpm t/m 5500tpm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')