Hij is inderdaad samen ontwikkeld met de Smart.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:51 schreef daNpy het volgende:
Zelfde als de nieuwe Smart.
Ik vind het maar kinderspeelgoed, geen auto.
Niks van gemerkt bij ons model en dat was nog een voorloop model zelfs.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:19 schreef daNpy het volgende:
Nee, aan gewerkt. De "motorkap" breekt al af als je er naar kijkt.
En dan dat interieur"design". Gewoon kinderachtig.
Het is ook lastig objectief te zijn bij gesponsorde 'reviews'.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niks van gemerkt bij ons model en dat was nog een voorloop model zelfs.
Interieur design is een mening, ik vind 't er erg leuk uitzien. Zeker voor een A-segmenter.
Pardon, hoezo zijn ons reviews gesponsord?quote:Op zondag 1 februari 2015 18:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is ook lastig objectief te zijn bij gesponsorde 'reviews'.
zo komen ze wel over. Het is allemaal net iets te positief. Het lijkt een beetje RTL autowereldquote:Op zondag 1 februari 2015 18:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pardon, hoezo zijn ons reviews gesponsord?
Sorry maar dat slaat echt nergens op. Wij geven volledig onze eigen mening. Hoezo zijn we 'net iets te positief'? Heb je zelf met de modellen gereden waardoor je zelf vindt dat we negatiever hadden moeten zijn?quote:Op zondag 1 februari 2015 18:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zo komen ze wel over. Het is allemaal net iets te positief. Het lijkt een beetje RTL autowereld
En wat ik zei is mijn mening. Je intentie kan best goed zijn, zo komt t op mij (en op anderen blijkbaar) niet over.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sorry maar dat slaat echt nergens op. Wij geven volledig onze eigen mening. Hoezo zijn we 'net iets te positief'? Heb je zelf met de modellen gereden waardoor je zelf vindt dat we negatiever hadden moeten zijn?
Wij krijgen nergens geld voor, sterker nog: dit kost ons behoorlijk veel geld en vooral tijd. Elke review is onze eigen mening.
Toevallig zag ik het net voordat de mod haar werk deed. Maar reageer er nog graag op.quote:
Thanks Anne! Was een mooie zonsondergangquote:Op zondag 1 februari 2015 18:44 schreef Anne het volgende:
Complimenten voor de mooie foto's weer .
Ik vind zelf het interieur afschuwelijk, maar had ook niet anders verwacht bij de Twingo .
Volgens mij is dat een beetje kenmerkend zelfs, want ik kan mij dit soort interieurtjes (en erger) ook nog wel herinneren:
[ afbeelding ]
.
ja en als je 1 kritisch artikel schrijft lig je er weer uit.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Toevallig zag ik het net voordat de mod haar werk deed. Maar reageer er nog graag op.
Onze reviews zijn onze mening, objectief blijven is gewoon lastig. Wij zijn echte autoliefhebbers maar proberen de auto op waarde te schatten in het segment. Tuurlijk is een Range Rover (video komt er aan) lekkerder dan een Twingo. Betekent dat dat een Twingo slecht is? Nee zeker niet, een Twingo kost geen 150.000 euro en heeft een andere doelgroep.. Als je de video bekijkt en de tekst leest kom je er achter dat we ook wel wat verbeterpunten opgeven. Aangezien er van te voren werd gezegd dat we met een preproductie model op pad waren zijn we uiteraard wat milder geweest. De Twingo is als stadsauto erg geslaagd vanwege zijn korte draaicirkel en goede ruimte binnenin, ondanks de compacte buitenmaten.
Als ik eerlijk mag zijn vind ik het niet leuk om te horen dat het gesponsord is. Zoals ik al zei bekostigen we alles zelf en hebben wij ons zelf opgewerkt via dealers naar importeurs.
Zie post hier boven ergens.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
En wat ik zei is mijn mening. Je intentie kan best goed zijn, zo komt t op mij (en op anderen blijkbaar) niet over.
Posts lopen een beetje door elkaar nuquote:Op zondag 1 februari 2015 18:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja en als je 1 kritisch artikel schrijft lig je er weer uit.
Vervelend dat je het niet leuk vindt om te horen, maar zo is het wel
Ik denk dan ook niet dat dit een auto is die voor jou of voor elke die-hard die in PTA komt is ontworpen . Ik denk dan eerder aan vrouwen die graag een auto hebben omdat ie 'schattig' oogt en verder niet veel waarde hechten aan een auto-auto.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:54 schreef daNpy het volgende:
Het artikel is leuk geschreven, maar jullie vinden het eea onder 'kek', 'guitig' en 'typisch Reno' vallen, wat bij mij gewoon onder goedkoop valt. Plastic motorkap, handtas als dashboardkastje (R U kiddin me?) bijzonder goedkoop ogend plastic aan de binnenkant, motorkap zit vast met een touwtje
Maargoed, ik heb een andere kijk op autorijden. Dit is een barbiemobiel.
We moeten wel een beetje populaire termen gebruiken natuurlijk En het uiterlijk is gewoon een mening uiteraard. Wij vinden 'm geslaagd, tenminste weer eens wat anders. De nieuwe Twingo heeft wat stijlelementen van de klassiekere Renaults, dat vinden wij leuk.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:54 schreef daNpy het volgende:
Het artikel is leuk geschreven, maar jullie vinden het eea onder 'kek', 'guitig' en 'typisch Reno' vallen, wat bij mij gewoon onder goedkoop valt. Plastic motorkap, handtas als dashboardkastje (R U kiddin me?) bijzonder goedkoop ogend plastic aan de binnenkant, motorkap zit vast met een touwtje
Maargoed, ik heb een andere kijk op autorijden. Dit is een barbiemobiel.
Klopt, daarom staat er ook " ik vind"quote:Op zondag 1 februari 2015 18:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk dan ook niet dat dit een auto is die voor jou of voor elke die-hard die in PTA komt is ontworpen . Ik denk dan eerder aan vrouwen die graag een auto hebben omdat ie 'schattig' oogt en verder niet veel waarde hechten aan een auto-auto.
En dat zeg ik die dit soort vooroordelen altijd tegen probeert te gaan .
Daar hoor je wel genoeg over, zoek maar op Googlequote:Op zondag 1 februari 2015 18:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, daarom staat er ook " ik vind"
Maar het algemene gebrek aan kwaliteit en bediening bij Renault is bedroevend. En daar hoor je niemand over
Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?quote:Op zondag 1 februari 2015 18:54 schreef daNpy het volgende:
...handtas als dashboardkastje (R U kiddin me?) ...
Prachtig! Da's de mannelijke versiequote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd?
[ afbeelding ]
Daar zat gereedschap in, toch . Voor onderweg.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd?
[ afbeelding ]
Dank! Klopt, we hebben wat problemen gehad met het materiaal maar daar kwamen we pas daarna achter.. In de auto is het met een GoPro gefilmd met een externe microfoon (via de USB) en helaas heeft de USB poort wat kuren gekregenquote:Op zondag 1 februari 2015 20:20 schreef Oceanview het volgende:
Mooie en duidelijke review, alleen de microfoon klinkt een beetje blikkerig in de auto is me opgevallen.
Daardoor is er meer ruimte voor de passagiers en kunnen de voorwielen verder draaien. De draaicirkel is erg klein! Wat weer handig is in de stadquote:Op zondag 1 februari 2015 20:21 schreef Fer het volgende:
Maar wat is nu dat voordeel van die motor achterin?
En waar komt die ruimte dan terug precies? Voor zover krijg je een hele ondiepe kofferbak en de ruimte voorin is nu ongebruikt.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Daardoor is er meer ruimte voor de passagiers en kunnen de voorwielen verder draaien. De draaicirkel is erg klein! Wat weer handig is in de stad
Nou het neusje is te klein voor de motor. De voorkant is dus korter, waardoor je op dezelfde lengte meer interieurruimte overhoudt. De achterbak is inderdaad minder diep, maar nog steeds van aardig formaat voor een A-segmenter.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:41 schreef Fer het volgende:
[..]
En waar komt die ruimte dan terug precies? Voor zover krijg je een hele ondiepe kofferbak en de ruimte voorin is nu ongebruikt.
Ja dat was ook iets waar we bang voor waren maar dat valt echt heel erg mee! Als je een halfuur van de supermarkt naar huis moet zou ik niet je ijs er op zetten Maar het wordt er niet heel warm hoor. Misschien als je een uur bergop moet met 6000 tpm ofzoquote:Op zondag 1 februari 2015 20:45 schreef daNpy het volgende:
Hoe zat het eigenlijk met de hitte ontwikkeling in de koffer?
Er zit maar een dun stukje alu folie tussen de motor en de kofferbakbekleding namelijk
Ah duidelijk, maar dan nog 1 vraag: Krijg je niet van die giga-wielkasten bij de voetenruimte voor? Zeker als ze ook nog 45 graden kunnen indraaien.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nou het neusje is te klein voor de motor. De voorkant is dus korter, waardoor je op dezelfde lengte meer interieurruimte overhoudt. De achterbak is inderdaad minder diep, maar nog steeds van aardig formaat voor een A-segmenter.
Dit topic is er ook om vragen te stellen hoor, dus schroom niet!quote:Op zondag 1 februari 2015 20:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Ah duidelijk, maar dan nog 1 vraag: Krijg je niet van die giga-wielkasten bij de voetenruimte voor? Zeker als ze ook nog 45 graden kunnen indraaien.
Zal vast wel komen! Zo een driepittertje klinkt best leuk hoor :pquote:Op zondag 1 februari 2015 20:57 schreef Fer het volgende:
Zou er al een speciale tuning uitlaat voor zijn, moet toch weer andere klinken zo;n kort uitlaatje?
Is het ook!quote:Op zondag 1 februari 2015 20:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik vindt dit zo'n leuk autootje he
quote:Op zondag 1 februari 2015 20:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik vindt dit zo'n leuk autootje he
Dafje was vroeger ook een vrouwenautootje hequote:
Zoals al eerder vermeld moet je de auto in perspectief plaatsen. Het is geen BMW M4, maar een stadsauto met een 3 cilindertje. Voor een stadsauto is het gewoon een vlot bakkie. Bovendien gaat het niet altijd om de 0-100, maar bij stadsauto's meer om bijv. de 0-50. Dus dan zeggen die cijfers niet zoveel. Nog daargelaten dat 10,8s. op de 100 gewoon best netjes is. En het gaat ook om het gevoel dat de auto geeft, cijfers vanachter je computer opzoeken geeft je nog steeds niet de ervaring als een week er mee rijden..quote:Op maandag 2 februari 2015 16:45 schreef Klavots het volgende:
Altijd bijzonder hoe die kleine, hoogtoerige naaimachinemotoren als 'pittig' worden bestempeld terwijl het in de praktijk niet vooruit te branden is. (lees: 90pk @ 5500rpm, koppel 135Nm @ 2500rpm, Acceleratie 0-100km/u 10,8sec... pittig )
Prima, maar ik zou dat pas doen als je er uitgebreid mee hebt gereden.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:50 schreef Klavots het volgende:
prima maar ik zou het nog steeds niet als pittig durven te bestempelen
Precies! PK zegt niet alles. Een motor heeft ook maar weinig nodig om snel te zijn. Ik heb een Citroen AX GT gehad en die had 75pk op 750kg. Was echt een vlotte auto.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:11 schreef Fer het volgende:
Pittig is niet alleen pure acceleratie, maar ook korte bakverhoudingen, zodat dat ding sneller in de toeren klimt.
Maar nog steeds een auto van 700kg/70pk vergelijken met een auto 1500kg/150pk. Stel dat ze beiden in 10s van 0-100 gaan, toch zal die van 700kg iets sneller wegkomen van 0-50.
quote:Op maandag 2 februari 2015 21:11 schreef Fer het volgende:
Pittig is niet alleen pure acceleratie, maar ook korte bakverhoudingen, zodat dat ding sneller in de toeren klimt.
Maar nog steeds een auto van 700kg/70pk vergelijken met een auto 1500kg/150pk. Stel dat ze beiden in 10s van 0-100 gaan, toch zal die van 700kg iets sneller wegkomen van 0-50.
Een motor is 100pk@200kg.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Precies! PK zegt niet alles. Een motor heeft ook maar weinig nodig om snel te zijn.
Ik zei ook alleen dat een motor niet veel nodig heeft om snel te zijn, zei niet dat ze niet meer pk hebbenquote:Op maandag 2 februari 2015 21:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een motor is 100pk@200kg.
Dat scheelt nogal zelfs als je 350pk op 1000kg hebt.
Pas bij een Super 7 oid van 600kg kom je in de buurt.
Maargoed 100pk op 900kg is dan ook niet snelquote:Op maandag 2 februari 2015 21:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik zei ook alleen dat een motor niet veel nodig heeft om snel te zijn, zei niet dat ze niet meer pk hebben
Dat is natuurlijk een meningquote:Op maandag 2 februari 2015 21:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maargoed 100pk op 900kg is dan ook niet snel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |