abonnement Unibet Coolblue
pi_149387696
Kan iemand mij adviseren over een lasapparaat? Moet wel 120A aankunnen, en op 220V draaien. Nu staat er de goedkoopste van Ferm, maar bij dit apparaat blijft de elektrode heel vaak plakken.
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:22:09 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149387736
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:20 schreef DoDie het volgende:
Kan iemand mij adviseren over een lasapparaat? Moet wel 120A aankunnen, en op 220V draaien. Nu staat er de goedkoopste van Ferm, maar bij dit apparaat blijft de elektrode heel vaak plakken.
Komt dat door het apparaat of je laskunsten :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149387786
Beide, maar heb daar ook een bakbeest staan , maar die is niet zo handzaam. Met deze blijft hij eigenlijk nooit plakken.

[ Bericht 29% gewijzigd door DoDie op 05-02-2015 17:30:49 ]
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 15:25:19 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149389705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:20 schreef DoDie het volgende:
Kan iemand mij adviseren over een lasapparaat? Moet wel 120A aankunnen, en op 220V draaien. Nu staat er de goedkoopste van Ferm, maar bij dit apparaat blijft de elektrode heel vaak plakken.
Wat mag het kosten? Met kleine electro de apparaatjes heb ik niet veel ervaring, maar heb keer mogen weken met een Kempi MiniArc en dat was een fijn toestel zeg! (Maar direct ook de duurste volgens mij :X)

Waarom doe je die grote weg? Kun je dan niet beter een langere las- en aardkabel kopen als je die grote wel fijn vind lassen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149390182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:20 schreef DoDie het volgende:
Kan iemand mij adviseren over een lasapparaat? Moet wel 120A aankunnen, en op 220V draaien. Nu staat er de goedkoopste van Ferm, maar bij dit apparaat blijft de elektrode heel vaak plakken.
Je hebt nu zeker zo eentje met een ouderwetsche trafo erin of niet ?
De nieuwere lasapparaten werken met een inverter (vraag mij niet wat dat precies is) o|O
Die zijn veel lichter, af en toe las ik op het werk wel eens met zo`n klein broodtrommel lasapparaatje en dat gaat best.
Zo eentje bijvoorbeeld.
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr

Als je nog meer onzinbiedingen voor die oude grote krijgt, dan kun je hem beter slopen en het koper verkopen aan en schroothandel, dan is hij nog meer waard.
pi_149390445
Zeker voor een kemppi gaan, als nieuw te duur is dan 2ehands. Lopen mijlenver voor op de rest
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 16:16:24 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149391278
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je hebt nu zeker zo eentje met een ouderwetsche trafo erin of niet ?
De nieuwere lasapparaten werken met een inverter (vraag mij niet wat dat precies is) o|O
Die zijn veel lichter, af en toe las ik op het werk wel eens met zo`n klein broodtrommel lasapparaatje en dat gaat best.

Die omvormers werken met elektronische componenten ipv 2 (enorme) spoelen. Volgens mij wordt de frequentie van de ingaande spanning fiks verhoogd, waardoor een veel kleinere trafo al voldoet. Met die electronica kan ook de lasstroom worden geregeld.


Het valt mij mee wat zo'n omvormer kost eerlijk gezegd. Dacht dat ze nieuw ruim ¤1000 kostten. Als ik moest kiezen tussen zo'n 2 hands Kempi en een nieuwe Stanley wist het het wel :)
http://link.marktplaats.nl/896027437
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149391440
Ja, die Kemppi in die MP link van jou zit er nog uit als nieuw, dat is een aanrader.
Een echte nieuwe heb je voor ¤600 http://www.allesvoorlasse(...)65618?prod_id=165618
pi_149392613
Thanks voor het advies. Ik ga dat grote oude bakbeest niet voor zo'n triest bedrag weg doen in ieder geval. Ik zal Marktplaats in de gaten houden voor een Kemppi.

Die grote gaat weg omdat hij:
a; heel veel plek inneemt
b; niet alleen te verrijden/tillen is
c; er eigenlijk geen goed genoege stroomaansluiting aanwezig is

ps; qua budget niet heel veel (is scouting), dus hopenlijk kan dat bakbeest voor een mooi bedrag verkocht, en kunnen we daarvan een nieuwe kopen :)

[ Bericht 26% gewijzigd door DoDie op 05-02-2015 17:16:19 ]
pi_149393031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:00 schreef DoDie het volgende:
Ik zal Marktplaats in de gaten houden voor een Kemppi.
Die Kemppi van de link van Ludolf is een mooi ding voor dat geld hoor.
pi_149393438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die Kemppi van de link van Ludolf is een mooi ding voor dat geld hoor.
Ja maar dat geld is er nu nog niet :'(
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 18:29:02 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149395199
Als je geen geld hebt en goed wilt blijven laden zou ik gewoon die dikke blijven gebruiken
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149396328
Digitale hoekmeter/waterpas bij de (Duitse) Lidl weg voor ¤20


[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 05-02-2015 19:13:51 ]
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 21:07:55 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149401209
Ideetje voor dit topic, kan hier niet een een algemeen gereedschap topic van eigen gemaakt? Het gereedschap aankoop advies topic loopt bijvoorbeeld niet echt, voor vragen kun je beter hier terecht :)

Goed, mijn vraag, welke stand van de multitool gebruik je voor welk materiaal? Hout en plastic op de hoogste stand denk ik? Hardere materialen als metaal en tegels op een lagere stand?

In de handleiding staat geen uitleg welke stand waarvoor te gebruiken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149404493


Makita Multitool met als het goed is 2X 4AH accus besteld voor 369 euro
hopelijk dit weekend nog binnen :)
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:37:07 #66
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_149405851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:11 schreef Rorando het volgende:
[ afbeelding ]

Makita Multitool met als het goed is 2X 4AH accus besteld voor 369 euro
hopelijk dit weekend nog binnen :)
Toch besteld? Mooi werk, ben benieuwd naar je ervaringen.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_149405910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:11 schreef Rorando het volgende:
[ afbeelding ]

Makita Multitool met als het goed is 2X 4AH accus besteld voor 369 euro
hopelijk dit weekend nog binnen :)
Ik ben benieuwd hoe lang je kan werken met zo'n 4Ah accu? Het lijkt me ook wel wat zo'n apparaat, maar ik kan niet echt een excuus vinden. :{ Tot nu toe red ik het prima met één 3Ah accu op een BHP456, maar kan me voorstellen dat het bij een multitool sneller gaat..
pi_149406354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:11 schreef Rorando het volgende:
[ afbeelding ]

Makita Multitool met als het goed is 2X 4AH accus besteld voor 369 euro
hopelijk dit weekend nog binnen :)
Volgens mij heeft iedereen hem onderhand al besteld.

Zelf nog een pinnailer aangeschaft.
pi_149417144
Van de week mijn invalzaag met liniaal ontvangen. Blijkt één van de hoeken van de liniaal krom te staan en de strip hing op half elf :(

De liniaal is denk ik bij de fabrikant of leverancier gevallen en daar kan het aluminium slecht tegen blijkbaar.
Nu probeer ik sinds woensdagochtend om een afspraak te maken om de liniaal om te ruilen maar dit blijkt nogal een opgave voor de leverancier. Ik heb al een paar keer moeten bellen en er gebeurt daar blijkbaar niks.

Nu staat de zaag werkloos naar me te kijken, onbruikbaar en al... Had dit weekend woeste plannen ermee maar ik moet nu wachten op reactie van de collega van de collega die een afdeling verder zit, blijkbaar geen telefoon heeft en niet terugmailt.

En uiteraard bel ik iedere dag, sta netjes 10 minuten in de wacht en beginnen ze me al te kennen...

Is gewoon kut :N

c_/
met een koekje
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:14:02 #70
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149428278
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:45 schreef koffielepel het volgende:

Van de week mijn invalzaag met liniaal ontvangen. Blijkt één van de hoeken van de liniaal krom te staan en de strip hing op half elf :(

De liniaal is denk ik bij de fabrikant of leverancier gevallen en daar kan het aluminium slecht tegen blijkbaar.
Nu probeer ik sinds woensdagochtend om een afspraak te maken om de liniaal om te ruilen maar dit blijkt nogal een opgave voor de leverancier. Ik heb al een paar keer moeten bellen en er gebeurt daar blijkbaar niks.

Nu staat de zaag werkloos naar me te kijken, onbruikbaar en al... Had dit weekend woeste plannen ermee maar ik moet nu wachten op reactie van de collega van de collega die een afdeling verder zit, blijkbaar geen telefoon heeft en niet terugmailt.

En uiteraard bel ik iedere dag, sta netjes 10 minuten in de wacht en beginnen ze me al te kennen...

Is gewoon kut :N

c_/
Waar gekocht?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:17:24 #71
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149428381
Vandaag pakketje van Makita gekregen, de gratis accu *O* .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_149428666
DTM 51, max toeren: 1,5 uur en weg was de 3 Ah accu :)
ging best rap !
pi_149430824
Dat is ook een van de redenen dat ik voor de 4ah versie ben gegaan, ondanks dat daar de accu actie niet van toepassing is. En omdat die 100 euro goed koper was (Nu niet meer).

En ik denk dat ik bij gdejongh wel extra accu's ga halen indien ik meer nodig heb.
pi_149432372
Vandaag de steunen binnen gekregen. :)
Ziet er toch best goed uit voor die ¤30, maar 30kg per stuk gaat echt niet gebeuren lijkt me. :P


Tevens vandaag te horen gekregen dat de vergunning voor het plaatsen van een dakkapel is verleend, dus binnenkort heb ik wat meer ruimte in m'n kluswoning. *O*
pi_149434942
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:34 schreef Rorando het volgende:
Dat is ook een van de redenen dat ik voor de 4ah versie ben gegaan, ondanks dat daar de accu actie niet van toepassing is. En omdat die 100 euro goed koper was (Nu niet meer).

En ik denk dat ik bij gdejongh wel extra accu's ga halen indien ik meer nodig heb.
goede keuze ;)

ik heb geen banden met ghdejongh maar 2 jaar geleden via google zijn site ontdekt. Heb sindsdien daar hoofdzakelijk mijn accu's besteld. Ik was ook een van de eersten die zijn 6000 MaH accu's bestelde. Vooraf keurig nog bericht dat dit een nieuw item was en hij de levensduur niet kende.

Toch besteld omdat het mij wel wat leek aangezien ik lege accu's haat tijdens werk.
Afgelopen week opeens gebeld door een voor mij onbekend nummer.
Neem op en na ff aan elkaars accent te wennen bleek ik gh de jongh persoonlijk aan de lijn te hebben. Die vroeg allerlei zaken inzake die 6000 MaH accu's. Ik was een van de eerste afnemers en hij vroeg zich af wat ik ervan vond en hoe die accu's zich hielden. Wou eigenlijk alles weten over die accu's inde praktijk.

Kan alleen zeggen dat het zeer positief is, zowel de service als de accu's.
Achteraf had ik als test konijn en reviewer beter een 7000 mah als test versie kunnen bedelen ;)

net pakketje van ecotools binnen, beetje pur en twee opklapbare bokjes. ziet er degelijk uit maar geen zin meer om ze echt te testen. Heb een ontzettend zware dag/week gehad en nu maar eens genieten van mijn nieuwe elektrische deken (tegen de spierpijn).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')