abonnement Unibet Coolblue
pi_149252851
quote:
Een man is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.

De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

"In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.

Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.
• BNW - Topicreeks: Black-out NOS-achtuurjournaal - 29-01-2015
http://www.nu.nl/media/39(...)ij-nos-journaal.html
• Live updates: Gewapende man in studio NOS
• Video NOS: http://nos.nl/artikel/201(...)s-binnendringer.html



Brief die aan medewerkers is gegeven door man met pistool



Videomateriaal:



[ Bericht 18% gewijzigd door Specularium op 01-02-2015 13:29:35 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149253121
Wat een kut OP
pi_149253125
Statistiekjes:

• Tarik Zahzah heeft nog 390 vrienden (tegen 454 voor het incident)
• De BNW-reeks heeft een opeenvolgend nummer van deze NWS-reeks
• Falco houdt de handtekeningenactie ter ondersteuning van held Zahzah bij
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149253204
quote:
6s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:
Statistiekjes:

• Tarik Zahzah heeft nog 390 vrienden (tegen 454 voor het incident)
• De BNW-reeks heeft een opeenvolgend nummer van deze NWS-reeks
• Falco houdt de handtekeningenactie ter ondersteuning van held Zahzah bij
390, weinig eigenlijk. Joran van der Sloot had meer dan 1000 vrienden op het toen populaire hyves. Je hebt altijd baas boven baas. Meisjes zoekmaken is populairder dan rondlopen met zo'n neppistooltje.
pi_149253899
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

390, weinig eigenlijk. Joran van der Sloot had meer dan 1000 vrienden op het toen populaire hyves. Je hebt altijd baas boven baas. Meisjes zoekmaken is populairder dan rondlopen met zo'n neppistooltje.
Alleen was Joran van der Sloot een moordenaar, deze knul heeft slechts een paar mensen een beetje bang gemaakt. Het is niet echt een vergelijking.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149255108
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:39 schreef znarch het volgende:

[..]

Tering domme opmerking weer.

Als er van je verwacht wordt dat je met een vuurwapen om kunt gaan Is het niet vreemd dat je dan verwacht/eist dat je daarin adequaat getraind wordt.

Heeft niets met het willen hebben van zwaardere wapens te maken.
Nou ja ik bedoel maar ze klagen over van alles.

Ik ben ook voor extra trainingen maar de vraag is of dat helpt ik heb zo het vermoeden dat ze vaak toch niet op de benen richten.
Zit er dik in als er een potentiėle terrorist/zware crimineel rondloopt dat ze dan niet op de benen gaan schieten.

Sterker nog de politie heeft enkele weken terug nog gevraagt om andere instructies bij zware criminelen/terroristen.
Schieten met op het oog te doden voordat een terrorist/zware crimineel ook maar op ze richt of een waarschuwing heeft gehad.

Ik heb dan ook zo mijn twijfels als ik de politiebond/politie hoor praten over meer bevoegdheden als ze met dit soort onzin aankomen.
Dat ze willen dat agenten beter kunnen schieten prima maar dan moeten ze misschien eens wat meer agenten vervolgen want dat nummer ligt sterk bij het verdachte aantal van 0.

Oops ik schoot hem in zijn hoofd ach ja ik mikte echt wel op de benen hoor.

[ Bericht 12% gewijzigd door hmmmmmmm op 01-02-2015 04:56:32 ]
pi_149257196
Aardig stuk van Bas Heijne in het NRC:
http://m.nrc.nl/heijne/2015/02/01/heavy-nieuws/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149257426
Nu pas uitgelachen om het tv-optreden van Hans Bezembinder
-
pi_149257543
Jeumig. 27 delen geleuter over dit non-nieuws.
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 11:34:05 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_149257610
Toch wel frappant dat we op BNW nog maar op dl.3 zitten en men op NWS al aan deeltje 27 bezig is :D
pi_149257652
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:34 schreef Lavenderr het volgende:
Toch wel frappant dat we op BNW nog maar op dl.3 zitten en men op NWS al aan deeltje 27 bezig is :D
Nou ja, ik denk dat er in NWS ook wel 10 keer zoveel mensen zitten.
pi_149257674
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:34 schreef Lavenderr het volgende:
Toch wel frappant dat we op BNW nog maar op dl.3 zitten en men op NWS al aan deeltje 27 bezig is :D
Waarbij als er geen izzy of E_M zou zijn, het niet meer dan vijftig postings had gehad
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 11:38:02 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_149257678
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk dat er in NWS ook wel 10 keer zoveel mensen zitten.
Dat zeker, maar op BNW zitten de complotlui.
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 11:39:10 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_149257693
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarbij als er geen izzy of E_M zou zijn, het niet meer dan vijftig postings had gehad
Zo bekeken is een deel 3 al heel wat idd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2015 @ 11:47:38 #15
862 Arcee
Look closer
pi_149257842
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:34 schreef Lavenderr het volgende:
Toch wel frappant dat we op BNW nog maar op dl.3 zitten en men op NWS al aan deeltje 27 bezig is :D
Ik vind het veel frappanter dat overal tegenwoordig binnen 10 minuten ook een BNW-topic voor is.:')
  zondag 1 februari 2015 @ 11:48:57 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149257865
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:09 schreef Monolith het volgende:
Aardig stuk van Bas Heijne in het NRC:
http://m.nrc.nl/heijne/2015/02/01/heavy-nieuws/
ik zat idd ff met mijn mond open toen die Gelauff even verkondigden dat dit boven privacy uitsteeg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149257944
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:09 schreef Monolith het volgende:
Aardig stuk van Bas Heijne in het NRC:
http://m.nrc.nl/heijne/2015/02/01/heavy-nieuws/
Inderdaad goed stuk, die Marcel Gelauff met zijn constante drang naar aandacht/primeur.

Hoeft hij eens niet stukken van BBC over te nemen, zonder bron te checken, die achteraf niet waar blijken te zijn. :')

NOS, de staatspropaganda zender waar de Russische RT nog een puntje aan kan zuigen. :W
pi_149257976
NWS is de lekbak van BNW en volgens mij lekt BNW nu.
pi_149257984
quote:
3s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:48 schreef Re het volgende:

[..]

ik zat idd ff met mijn mond open toen die Gelauff even verkondigden dat dit boven privacy uitsteeg
Fijn dat we een man hebben in Nederland die dat even allemaal zelf mag bepalen. :')
  zondag 1 februari 2015 @ 13:45:35 #20
148823 znarch
ondertitel
pi_149260993
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 04:50 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]
Dat ze willen dat agenten beter kunnen schieten prima maar dan moeten ze misschien eens wat meer agenten vervolgen want dat nummer ligt sterk bij het verdachte aantal van 0.

Oops ik schoot hem in zijn hoofd ach ja ik mikte echt wel op de benen hoor.
Nog meer onzin.

Agenten die daadwerkelijk schieten zeker als daarbij iemand overlijd komen regelmatig voor het gerecht. Neem bijv die agent die Rishi neerschoot op Den Haag HS.

http://www.destentor.nl/r(...)s-vervolgd-1.3910092
http://nos.nl/artikel/624851-om-vervolgt-schietende-agenten.html
http://nos.nl/artikel/537(...)duiven-vervolgd.html
http://www.nu.nl/binnenla(...)schoot-doodslag.html

En je kunt het niet leuk vinden maar een agent hoeft nu eenmaal lang niet altijd op benen te mikken. Is gewoon niet zo effectief in veel situaties.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 1 februari 2015 @ 16:43:17 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_149267303
De petitie voor Tarik: http://www.petities24.com/geef_tarik_zendtijd

#freetarik
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_149267374
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:52 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

NOS, de staatspropaganda zender waar de Russische RT nog een puntje aan kan zuigen. :W
Overdrijven is ook een vak natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149284829
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:52 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Inderdaad goed stuk, die Marcel Gelauff met zijn constante drang naar aandacht/primeur.
Alleen is het jammer dat de schrijver niet zijn hypocrisie onderstreepte door er op te wijzen dat deze zelfde man met zijn vinger wees toen de doodschoppers in Eindhoven en die voetballers die een grensrechter letterlijk dood schopten in beeld brachten. Ik begrijp het wel hoor maar kom op, als je zegt een principe te hebben, houd je er dan ook aan als het even wat minder goed uitkomt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149284915
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:52 schreef Kloon7 het volgende:
NOS, de staatspropaganda zender waar de Russische RT nog een puntje aan kan zuigen. :W
Laat ik het zo zeggen, waar de RT teveel negatieve rep krijgt terwijl het ook veel nuchtere en objectieve items heeft krijgt de NOS van Nederlanders teveel positieve rep terwijl het toch echt een omroep is die voor 100% door de staat is gefinancierd (RT slechts voor 50%).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 2 februari 2015 @ 00:30:27 #25
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149285120
Ik vraag me eerder af of we ooit het motief krijgen. Ipv alleen maar 'verwarde jongen', 'waangedachten' enz. Wat was het grote wereldnieuws nou? Hij had maar 10 minuten dus het is vast een single topic
:')
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 00:47:51 #26
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_149285414
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik vraag me eerder af of we ooit het motief krijgen. Ipv alleen maar 'verwarde jongen', 'waangedachten' enz. Wat was het grote wereldnieuws nou? Hij had maar 10 minuten dus het is vast een single topic
Ik denk van wel dat we het ooit te weten komen. Misschien ging hij alleen duidelijk maken dat NOS onwaarheden propageert. Dus niet specifiek één zaak. Ach ja dat is natuurlijk puur speculatie
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_149285612
@mods

De titel mag wel eens gewijzigd worden aangezien inmiddels al een tijdlang bekend is dat het om een neppistool ging.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik vraag me eerder af of we ooit het motief krijgen. Ipv alleen maar 'verwarde jongen', 'waangedachten' enz. Wat was het grote wereldnieuws nou? Hij had maar 10 minuten dus het is vast een single topic
Tijdens de rechtszaak zal het wel duidelijk worden, als het goed is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 2 februari 2015 @ 01:37:53 #28
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_149286317
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:47 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik denk van wel dat we het ooit te weten komen. Misschien ging hij alleen duidelijk maken dat NOS onwaarheden propageert. Dus niet specifiek één zaak. Ach ja dat is natuurlijk puur speculatie
Zou kunnen, past wel in een speach van 10 minuten maar dan blijft het oppervlakkig
:')
pi_149288409
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:47 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik denk van wel dat we het ooit te weten komen. Misschien ging hij alleen duidelijk maken dat NOS onwaarheden propageert. Dus niet specifiek één zaak. Ach ja dat is natuurlijk puur speculatie
Dat de NOS onwaarheden propageert is natuurlijk ook wel waar natuurlijk.

NOS manipuleert beelden Poetin met videomontage

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.elsevier.nl/Cu(...)deomontage-1594843W/
  maandag 2 februari 2015 @ 08:25:27 #30
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_149288570
Bij dat dit topic nog niet vol is.

#FreeTarik

Nou ja...

#HelpTarik

En fuck mensen die het 'disturbing' vinden wat Tarik als omslagfoto en als Ice Bucket challenge-filmpje hebben: hallo, Inception?
pi_149288648
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:09 schreef Monolith het volgende:
Aardig stuk van Bas Heijne in het NRC:
http://m.nrc.nl/heijne/2015/02/01/heavy-nieuws/
Beetje een raar stuk. Misschien heb ik iets gemist, maar Tarik deed volgens mij toch echt geen parodie op een terrorist. Hoogstens een imitatie. Bij een parodie had je nog vraagtekens kunnen zetten, dit was gewoon een dreiging die er net zo uit had kunnen zien als het wel echt was geweest.

Als het artikel nou van een hobby blog af kwam had ik niet zo moeilijk gedaan over een definitie die niet klopt, maar ik zie NRC enzo en dan ga ik toch twijfelen over wat ie nou precies bedoelde te zeggen.
pi_149288770
Deel 27, en nog steeds heeft niemand bedacht dat de TT niet klopt? Misschien nu een keertje tijd om het woord pistool te vervangen door nepwapen of speelgoedpistool?
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 09:14:40 #33
257132 crew  Awsom
pi_149289136
Waar komen al deze tarik lovers opeens vandaan?
  maandag 2 februari 2015 @ 09:36:55 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149289478
quote:
5s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Deel 27, en nog steeds heeft niemand bedacht dat de TT niet klopt? Misschien nu een keertje tijd om het woord pistool te vervangen door nepwapen of speelgoedpistool?
Nou nee, dat zou immers impliceren dat dat vanaf het begin al duidelijk was, en dat zou het hele verhaal tot een prank maken, terwijl zeker niet duidelijk was dat het een nepwapen was, want met een duidelijk nepwapen was hij niet binnengekomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin maandag 2 februari 2015 @ 10:07:51 #35
232445 crew  Specularium
pi_149290033
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:14 schreef Awsom het volgende:
Waar komen al deze tarik lovers opeens vandaan?
Het blijkt achteraf dat hij een beetje in de war was, veel mensen hier herkennen zich daar in.
pi_149290070
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:36 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Beetje een raar stuk. Misschien heb ik iets gemist, maar Tarik deed volgens mij toch echt geen parodie op een terrorist. Hoogstens een imitatie. Bij een parodie had je nog vraagtekens kunnen zetten, dit was gewoon een dreiging die er net zo uit had kunnen zien als het wel echt was geweest.

Als het artikel nou van een hobby blog af kwam had ik niet zo moeilijk gedaan over een definitie die niet klopt, maar ik zie NRC enzo en dan ga ik toch twijfelen over wat ie nou precies bedoelde te zeggen.
Jammer dat het NRC zulke stukken plaatst. Bas Heijne weet duidelijk echt niet waar hij het over heeft.
  maandag 2 februari 2015 @ 10:13:24 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_149290142
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:09 schreef Monolith het volgende:
Aardig stuk van Bas Heijne in het NRC:
http://m.nrc.nl/heijne/2015/02/01/heavy-nieuws/
Super!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage maandag 2 februari 2015 @ 10:16:10 #38
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_149290193
Wat een kattengejank is dit zeg.

Laat die Tarik behandelen voor zijn psychose of wat hij dan ook had, houd er verder gewoon over op. Iedereen wist toch wel dat het NOS journaal/nieuwsredactie een hypocriete bende was? Meten met twee maten, dat doen ze al jaren.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_149290263
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:16 schreef JeMoeder het volgende:
Wat een kattengejank is dit zeg.

Laat die Tarik behandelen voor zijn psychose of wat hij dan ook had, houd er verder gewoon over op. Iedereen wist toch wel dat het NOS journaal/nieuwsredactie een hypocriete bende was? Meten met twee maten, dat doen ze al jaren.
Ik vrees dat veel mensen dat niet weten omdat ze uhmm "niet zo intelligent" zijn?
pi_149290885
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, waar de RT teveel negatieve rep krijgt terwijl het ook veel nuchtere en objectieve items heeft krijgt de NOS van Nederlanders teveel positieve rep terwijl het toch echt een omroep is die voor 100% door de staat is gefinancierd (RT slechts voor 50%).
Zo kan je het ook zeggen maar de strekking blijft hetzelfde: de NOS is een 100% overheidsmedium die propaganda spuwt.
pi_149292592
Dat maakt voor de impact die het op dat moment had niet uit. Er staat verder in de OP dat het bleek om een neppistool te gaan. Maar het is gewoon een gewapende actie, hoe je het wendt of keert. Ook een neppistool is een wapen, als het zo gezien is.
Zelfde als een tafelpoot. Op zich geen wapen, maar op het moment dat je er mee gaat dreigen, wordt het wel zo gezien.

Als je gaat zeggen "man met neppistool", komt het al als klucht over en dat was het voor de mensen die er mee te maken hadden beslist niet.

Het is al erg geoeg dat het gebagitaliseerd wordt alsof het heel normaal is dat mensen maar anderen gijzelen om weet ik het wat. Als je maar gestoord bent of wat je wilde zeggen is zogenaamd de waarheid dan is het goed, ofzo. Er zijn ander platforms om je onvrede te uiten over dingen dan gedwongen zendtijd.
pi_149294116
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Als je gaat zeggen "man met neppistool", komt het al als klucht over en dat was het voor de mensen die er mee te maken hadden beslist niet.
Ik zie het toch vooral als een klucht. Naar het lijkt waren er maar weinig mensen bij betrokken, een man of 3 basis van alles wat tot nu toe naar buiten is gekomen (iemand die open maakte, iemand die werd bedreigd en die journalist. Het was duidelijk op basis van de opname dat hij niemand zou verwonden. Onschuldig is het niet, een terroristische actie is het evenmin. Het gaat om een zeer intelligente jongen waarvan het lijkt dat hij psychiatrisch gestoord is. De enige juiste uitspraak van de rechter zou zijn om hem te laten behandelen en ervoor te zorgen dat hij een productieve burger wordt, dat is voor alle partijen het beste. Laten we hopen dat de rechters niet aan politieke rechtspraak gaan doen, dat ze hun kopjes koel houden en dit niet zwaarder gaan bestraffen omdat het toevallig prime time op televisie kwam en omdat er in het buitenland dingen gebeurden die wel gruwelijk zijn.

quote:
Er zijn ander platforms om je onvrede te uiten over dingen dan gedwongen zendtijd.
Psychiatrisch gestoord => verminderd toerekeningsvatbaar
Merk op dat niet toerekeningsvatbaar ook verminderd toerekeningsvatbaar is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149294198
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het blijkt achteraf dat hij een beetje in de war was, veel mensen hier herkennen zich daar in.
Of ze hebben geen last van rechtse onderbuikgevoelens, dat wil ook wel eens helpen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149294687
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie het toch vooral als een klucht. Naar het lijkt waren er maar weinig mensen bij betrokken, een man of 3 basis van alles wat tot nu toe naar buiten is gekomen (iemand die open maakte, iemand die werd bedreigd en die journalist.
Ik denk dat er wel meer mensen in de regie kamer zaten en wat dacht je van de politie? En wat dacht je van het feit dat er een tijdlang geen uitzending, dat miljoenen mensen trof?

Hij had geen recht om daar te zijn en geen recht om mensen de stuipen op het lijf te jagen en geen recht om uitzendingen te verstoren. Punt. Gore klootzak, gestoord of niet (volgens mij is daar niet eens uitspraak over gedaan). Kan er niks grappigs in terugvinden, in de hele actie niet of het moet die achterlijk opgestelde brief vol fouten zijn.
Valt niet goed te praten ook niet in het licht van ernstiger gebeurtenissen. Anders is moord ook niet erg want er bestaat ook oorlog. Kom nou toch. Kaping is fout, ook al denkt hij nog zo dat het voor een goed doel is. Ik ben bv ook tegen acties van Greenpeace wat dat betreft. Het treft de verkeerde personen. Vecht het op politiek niveau uit aub. Op schrift en in debat. Niet met dreigementen en de verkeerden duperen.
pi_149295310
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:10 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hij had geen recht om daar te zijn en geen recht om mensen de stuipen op het lijf te jagen en geen recht om uitzendingen te verstoren. Punt.
Klopt. En denk je dat hij zich daar van bewust was?
Enig idee waarom hij geen echt pistool gebruikte?
pi_149295390
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:34 schreef incoherent het volgende:

[..]

Klopt. En denk je dat hij zich daar van bewust was?
Enig idee waarom hij geen echt pistool gebruikte?
1 Ja
2 Omdat hij niet aan een echte kon komen wellicht?
Hij kan wel geen intentie gehad hebben om iemand neer te schieten maar hij had wel de intentie om te doen alsof hij dat zou kunnen.
pi_149295506
Adem in
Adem uit
pi_149295531
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:37 schreef Alentejana het volgende:

[..]

1 Ja
2 Omdat hij niet aan een echte kon komen wellicht?
Hij kan wel geen intentie gehad hebben om iemand neer te schieten maar hij had wel de intentie om te doen alsof hij dat zou kunnen.
Dat is waar. Maar er is wel een duidelijk verschil tussen iemand die wanen heeft (dat blijkt wel uit wat hij vertelt) en iemand die opzettelijk anderen wil beschadigen. Tijdens het gesprek met die beveiliger hield hij het pistool op zijn rug. Kom daar eens om bij een gewapende overvaller.
pi_149295572
Laten we aub niet doen alsof het een debieletje van 3 is. Er is een heel plan uitgedacht, met eventuele gevolgen in het achterhoofd, anders begon hij niet over "dit gebouw wordt niet bestormd, er wordt geen politie gebeld" etc. In welke geestestoestand dan ook, hij was zich wel degelijk van zijn acties en eventuele gevolgen bewust.
pi_149295751
Ik ben wel benieuwd of het tonen van de beelden waarop hij herkenbaar was nog gevolgen gaat krijgen. Hij was immers al aangehouden. Een winkelier die een winkeldief aan de schandpaal nagelt krijgt daar ook vaak last mee, waarom zou dat voor de NOS anders moeten zijn in dit geval:

http://www.telegraaf.nl/d(...)den_strafbaar__.html
pi_149295837
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:45 schreef Alentejana het volgende:
Laten we aub niet doen alsof het een debieletje van 3 is. Er is een heel plan uitgedacht, met eventuele gevolgen in het achterhoofd, anders begon hij niet over "dit gebouw wordt niet bestormd, er wordt geen politie gebeld" etc. In welke geestestoestand dan ook, hij was zich wel degelijk van zijn acties en eventuele gevolgen bewust.
Er is nog geen rapportage bekend geloof ik dus hoe kom je daar precies bij?
pi_149296103
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is nog geen rapportage bekend geloof ik dus hoe kom je daar precies bij?
Gaat exact zo op voor de verdeging van "ja maar hij zat in een psychose" of weet ik het wat om dingen goed te praten... ;).
Waar ik van uit ga is het feit dat hij een brief had en een en ander dus uitgedacht is en niet spontaan ontstaan. Er is voorbedachte rade, hoe je het of wendt of keert.
En verder is hij een 19 jarige student die omschreven wordt door medestudenten als inteligent en niet als iemand met een achterstand.

Ik hoef verder gelukkig geen oordeel over hem te vellen wat strafrecht betreft, er zijn prima advokaten die zich er met de wet ernaast over zullen buigen, en deskundigen die zullen beoordelen of hij toerekeningsvatbaar was, maar ik vind niet dat je kunt zeggen "ach het was maar een speelgoedpistool dus het was allemaal niet zo erg".
pi_149298838
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:50 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het tonen van de beelden waarop hij herkenbaar was nog gevolgen gaat krijgen. Hij was immers al aangehouden. Een winkelier die een winkeldief aan de schandpaal nagelt krijgt daar ook vaak last mee, waarom zou dat voor de NOS anders moeten zijn in dit geval:

http://www.telegraaf.nl/d(...)den_strafbaar__.html
Het uitzenden van een nieuwsfeit is niet te vergelijken met het verspreiden van fotos en filmpjes van dieven door particulieren.
Het valt onder media/journalistiek. Anders zou men ook geen journaal kunnen uitzenden of krantenfotos kunnen verspreiden met herkenbare personen...;)
pi_149298876
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:37 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het uitzenden van een nieuwsfeit is niet te vergelijken met het verspreiden van fotos en filmpjes van dieven door particulieren.
Het valt onder media/journalistiek. Anders zou men ook geen journaal kunnen uitzenden of krantenfotos kunnen verspreiden met herkenbare personen...;)
Ze hadden het ook kunnen uitzenden met zijn gezicht wel onherkenbaar gemaakt.
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2015 @ 16:05:34 #55
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_149299589
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze hadden het ook kunnen uitzenden met zijn gezicht wel onherkenbaar gemaakt.
Het is niet alsof hij verdachte is, toch?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_149299704
quote:
99s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Het is niet alsof hij verdachte is, toch?
Is hij nog wel.
pi_149300371
quote:
99s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Het is niet alsof hij verdachte is, toch?
Formeel wel.
pi_149300408
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze hadden het ook kunnen uitzenden met zijn gezicht wel onherkenbaar gemaakt.
Waarom zouden ze dat doen? Hij wilde toch zendtijd? Hij heeft daarmee duidelijk toestemming gegeven dat hij gefilmd en herkenbaar in beeld zou worden gebracht. Geen speld tussen te krijgen.
  Forum Admin maandag 2 februari 2015 @ 16:40:44 #59
232445 crew  Specularium
pi_149300616
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:00 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Gaat exact zo op voor de verdeging van "ja maar hij zat in een psychose" of weet ik het wat om dingen goed te praten... ;).
Waar ik van uit ga is het feit dat hij een brief had en een en ander dus uitgedacht is en niet spontaan ontstaan. Er is voorbedachte rade, hoe je het of wendt of keert.
En verder is hij een 19 jarige student die omschreven wordt door medestudenten als inteligent en niet als iemand met een achterstand.
Dit kan allemaal in die eventuele psychose zijn gebeurd.

En een psychose heeft niks te maken met intelligentie.
pi_149301534
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit kan allemaal in die eventuele psychose zijn gebeurd.

En een psychose heeft niks te maken met intelligentie.
Precies, dus waarom dan doen alsof hij een debieletje is dat helemaal niks weet omdat hij misschien wel een psychose had?
Waarom wordt er trouwens maar aangenomen dat hij in een psychose zat?
Zolang ik daar geen officiele uitspraak van zie, ga ik daar niet van uit. Punt.
Ik vind sowieso niet dat je onder de mantel van psychose maar van alles okee kunt vinden de feiten blijven staan dat hij mensen de stuipen op het lijf heeft gejaagd en kijkers gedupeerd. Mij kan me die knakker eerlijk gezegd geen reet schelen, vind hem zielig of niet, de storing op zich was niet grappig (een klucht) te noemen en viel niet mee omdat het "maar een neppistool" was, dįįr gaat het om.
pi_149301604
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:40 schreef Specularium het volgende:
En een psychose heeft niks te maken met intelligentie.
Tragisch dat dit nog uitgelegd moet worden. :|W
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149301658
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:10 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Precies, dus waarom dan doen alsof hij een debieletje is dat helemaal niks weet omdat hij misschien wel een psychose had?
Wat begrijp jij niet aan psychiatrische stoornis? Het doet er niet toe hoe intelligent iemand is, als hij een bepaalde stoornis heeft...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149301731
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:50 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het tonen van de beelden waarop hij herkenbaar was nog gevolgen gaat krijgen. Hij was immers al aangehouden. Een winkelier die een winkeldief aan de schandpaal nagelt krijgt daar ook vaak last mee, waarom zou dat voor de NOS anders moeten zijn in dit geval:

http://www.telegraaf.nl/d(...)den_strafbaar__.html
Het zou gevolgen moeten krijgen maar ga er maar van uit dat er met meerdere maten wordt gemeten en dat de NOS er dientengevolge mee zal wegkomen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149301764
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:34 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Hij wilde toch zendtijd? Hij heeft daarmee duidelijk toestemming gegeven dat hij gefilmd en herkenbaar in beeld zou worden gebracht. Geen speld tussen te krijgen.
Wat een argumentatie. :')
pi_149301796
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou gevolgen moeten krijgen maar ga er maar van uit dat er met meerdere maten wordt gemeten en dat de NOS er dientengevolge mee zal wegkomen.
Ik denk dat je hierin volledig gelijk hebt.
pi_149301942
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk dat je hierin volledig gelijk hebt.
Er zijn drie partijen die de NOS kunnen aanpakken: de staat zelf (justitie en de rechter), Tarik Z en de Raad voor Journalistiek. De staat zelf gaat niet haar eigen omroep aanpakken (tenzij die eigen omroep kritisch is over onze regering), Tarik Z hoeft op weinig begrip te rekenen ook al zou hij hier gelijk in hebben indien hij zo'n zaak zou starten, de Raad voor Journalistiek wordt bevolkt door mensen die zijn opgegroeid met de NOS en de NPO en die mensen hebben vriendjes bij de NOS. Ik zie het niet gebeuren dat de NOS op haar vingers wordt getikt, laat staan dat ze wordt gestraft. Ik hoop wel dat het gebeurt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149302158
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:34 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Hij wilde toch zendtijd? Hij heeft daarmee duidelijk toestemming gegeven dat hij gefilmd en herkenbaar in beeld zou worden gebracht. Geen speld tussen te krijgen.
Wat een onzin.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:49:19 #68
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_149302502
De politie zal best nog moeite hebben gehad om die verwarde man van die andere criminelen te onderscheiden. :')
pi_149302509
quote:
6s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:06 schreef El_Matador het volgende:
Statistiekjes:

• Tarik Zahzah heeft nog 390 vrienden (tegen 454 voor het incident)
• De BNW-reeks heeft een opeenvolgend nummer van deze NWS-reeks
• Falco houdt de handtekeningenactie ter ondersteuning van held Zahzah bij
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

390, weinig eigenlijk. Joran van der Sloot had meer dan 1000 vrienden op het toen populaire hyves. Je hebt altijd baas boven baas. Meisjes zoekmaken is populairder dan rondlopen met zo'n neppistooltje.
Je ziet alleen de mensen die de vriendschap verbroken hebben. De 800 nieuwe verzoeken zie je niet, simpelweg omdat Tarik @the moment even niet in staat is om ze te beantwoorden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 2 februari 2015 @ 18:05:48 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_149302845
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou gevolgen moeten krijgen maar ga er maar van uit dat er met meerdere maten wordt gemeten en dat de NOS er dientengevolge mee zal wegkomen.
Niet als een advocaat zoals Gerard Spong zich hiermee gaat bemoeien. Op zich toch wel een interessante en unieke zaak dit :Y
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_149302866
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Niet als een advocaat zoals Gerard Spong zich hiermee gaat bemoeien. Op zich toch wel een interessante en unieke zaak dit :Y
Normaal gesproken erger ik me een beetje aan Spong maar in dit geval juich ik het van harte toe. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 2 februari 2015 @ 18:07:25 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149302874
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Niet als een advocaat zoals Gerard Spong zich hiermee gaat bemoeien. Op zich toch wel een interessante en unieke zaak dit :Y
ik denk dat de gerenommeerde advocaten best een circle jerk ambiėren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149303054
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:07 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat de gerenommeerde advocaten best een circle jerk ambiėren
Ik zou die zaak graag doen als ik zo'n advocaat zou zijn: veel publiciteit, het recht aan je kant (de NOS mocht die beelden niet niet-geanonimiseerd uitzenden) en een goede afloop, ofwel win je ofwel kan je uitgebreid uitleggen hoe Vrouwe Justitia geen blinddoek droeg. Plus dat een ambitieuze advocaat graag de gevestigde macht aanpakt. *O*
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149303675
Met een (nep)pistool dreigen om een podium te vragen voor je eigen problemen, dat is nooit goed te praten. Daarvoor verdient men zelfs straf, welke de Rechter uiteindelijk zal oordelen.

Moeten we als burgers des volks lijdzaam toezien terwijl wij hem willen vierendelen met paarden, zijn ingewanden willen tentoonstellen op de dorpsmuur, terwijl zijne kop op een staak in den Oudegracht, voor een ieder zichtbaar zal zijn. Bij Alkmaar begint victoria, ze hebben daar nog een Waagplein voor heksenwegingen. Hoezee.

Maar een ieder die tot wanhoop word gedreven tot een daad van deze aard, met een nep- pistool de media bedreigen om een podium voor jezelf te vragen, het kan slechts afkeuring verdragen.

echter slechts wie tot wanhoop verkeert om tot deze daad te komen, word stelselmatig tot idioot en ridicuul in de volksmond verheven, amateuristische massa psychologie kan slechts door de volksmond worden verdreven.

Is er nou niemand die zich afvraagt, ongeacht de daad wat heeft hem tot deze wanhoop gedreven, en is het misschien een dermate treurig verhaal dat we als samenleving een keer moeten kunnen vergeven? En levert dat niet meer op dan genadeloos afstraffen, ook is de straf strafrechtelijk of per volkstribunaal? Is het een heksenjacht omdat de dader te licht is bevonden?

Blij dat ik in Alkmaar woon, daar hebben we het Wagplein voor als je te licht word bevonden. Bij Alkmaar begint Victoria.

Mijn god, wat wil ik graag verhuizen.
:')

Tot zover mijn dagboek.
pi_149304203
Is Tarik zarhar de huidge vorm van Balthasar Gerards? Of zal alleen Leviticus dat weten, en krijg je tegenwoordig geen zinnig antwoord meer?

Interessante vraag, iemand die een antwoord heeft?
  maandag 2 februari 2015 @ 19:00:27 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149304278
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef Het_fijtje het volgende:
Is Tarik zarhar de huidge vorm van Balthasar Gerards? Of zal alleen Leviticus dat weten, en krijg je tegenwoordig geen zinnig antwoord meer?

Interessante vraag, iemand die een antwoord heeft?
Want hij heeft Willem-Alexander doodgeschoten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149304332
quote:
11s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want hij heeft Willem-Alexander doodgeschoten?
Wel via zijn voorvaderen, niet letterlijk. Maar de gedachte ansicht is inderdaad al een lange tijd heengegaan, hij leeft vort maar is hij zijn bestaan wel waard?

In gedachte zijn allen groot, in daden valt het tegen.
O+
  maandag 2 februari 2015 @ 19:03:12 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149304361
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:02 schreef Het_fijtje het volgende:

Wel via zijn voorvaderen, niet letterlijk. Maar de gedachte ansicht is inderdaad al een lange tijd heengegaan, hij leeft vort maar is hij zijn bestaan wel waard?

In gedachte zijn allen groot, in daden valt het tegen.
O+
...

Juist, stuur me maar een ansichtkaartje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149304380
Oh jee, daar is de gevreesde copycat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149304404
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:36 schreef Het_fijtje het volgende:
Met een (nep)pistool dreigen om een podium te vragen voor je eigen problemen, dat is nooit goed te praten.
Tenzij je verminderd toerekeningsvatbaar bent. Goh, is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen voor sommige mensen hier? :|W
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149304457
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

...

Juist, stuur me maar een ansichtkaartje.
Als ik wist waar ik heen zou gaan, dan zou ik zeker van me laten horen.

(Mag ik het via een DM, want ik weet je fok geschiedenis maar niet de mens die je werkelijk bent. Ik erken daarbij mijn tekortkoming, misschien had ik FOK! en jouw beter in de gaten moeten houden. Dat is waar, sorry).

Ontopic, tot hoever ben jij tot wanhoop gedreven, wat was je ergste daad en waarom heb je nooit met een neppistool de media gegijzeld? Wat is jouw excuus?
pi_149304783
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tenzij je verminderd toerekeningsvatbaar bent. Goh, is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen voor sommige mensen hier? :|W
Voor jou(w) wel, hoe anderen daarover denken dat weet ik ook niet. })

Edit, ik weet wel wat ik zeg, soms heb ik wat moeite met de spelling op FOK! alles lijkt zo anders.

[ Bericht 6% gewijzigd door Het_fijtje op 02-02-2015 19:23:34 ]
  maandag 2 februari 2015 @ 20:34:27 #83
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_149307838
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef Het_fijtje het volgende:
Is Tarik zarhar de huidge vorm van Balthasar Gerards? Of zal alleen Leviticus dat weten, en krijg je tegenwoordig geen zinnig antwoord meer?

Interessante vraag, iemand die een antwoord heeft?
Het antwoord is in ieder geval minder drank.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_149308057
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef Het_fijtje het volgende:
Is Tarik zarhar de huidge vorm van Balthasar Gerards? Of zal alleen Leviticus dat weten, en krijg je tegenwoordig geen zinnig antwoord meer?

Interessante vraag, iemand die een antwoord heeft?
Wel triest dat je jouw eigen vraag interessant gaat noemen. Als je wil verhuizen moet je in Alkmaar gaan wonen ik begrijp dat de mensen die daar wonen erg blij zijn dat ze er wonen.
pi_149310280
gut hebben we het hier nou nog steeds over? juweliers en horecapersoneel maken dit dagelijks mee, daar lullen we ook niet zo lang over door... hou toch op joh...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 2 februari 2015 @ 21:38:02 #86
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149310647
quote:
6s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:29 schreef Nielsch het volgende:
gut hebben we het hier nou nog steeds over? juweliers en horecapersoneel maken dit dagelijks mee, daar lullen we ook niet zo lang over door... hou toch op joh...
Haha ja ik kijk niet eens meer op als er weer iemand met een pistool de kroeg komt binnenlopen.
pi_149323199
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tenzij je verminderd toerekeningsvatbaar bent. Goh, is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen voor sommige mensen hier? :|W
Moet je horen als een vrouw in een psychose haar kind vermoord, dan is dat feit echt niet minder schokkend omdat ze niet toerekeningsvatbaar was. Waarom gaat er dant bij sommigen niet in?
Het gaat niet om hem. Hij heeft hulp nodig maar in combinatie met straf.
Hij heeft wel iets teweeg gebracht, strafbare feiten, die je niet even kunt wegpoetsen alsof het niet gebeurd is omdat meneer zogenaamd ontoerekeningsvatbaar was.

En de andere mensen die worden genoemd die dit "dagelijks" meemaken, lijden daar ook enorm onder. Die doen ook niet alsof het niks is. Sommigen worden gewoon afgekeurd na een overval omdat ze niet meer normaal kunnen functioneren.
pi_149323799
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:40 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Moet je horen als een vrouw in een psychose haar kind vermoord, dan is dat feit echt niet minder schokkend omdat ze niet toerekeningsvatbaar was.
Daar gaat het niet om, natuurlijk wordt het feit niet minder stuitend omdat een persoon verminderd toerekeningsvatbaar is, het maakt de persoon wel minder verantwoordelijk en dus straf je de persoon minder zwaar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:00:03 #89
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149327163
Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn na dit incident.
pi_149331182
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn na dit incident.
Als je dat maar weet, een hele avond de programmering op twee publieke netten door de war gegooid, en de dag er na ook nog eens wegens het in moeten halen voor programma's zoals Studio Powned. Wat een drama. :s)

In alle ernst, voor die paar mensen die er bij stonden op het moment dat hij binnen kwam/was is het natuurlijk wat vervelend geweest maar het werd gelukkig al snel duidelijk dat hij niets zou doen. Er gebeuren dagelijks dingen in Nederland die veel erger zijn. Hell, in elke provincie van Nederland gebeuren dagelijks dingen die veel erger zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149347984
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:43 schreef Falco het volgende:
De petitie voor Tarik: http://www.petities24.com/geef_tarik_zendtijd

#freetarik
godver :')___
pi_149350017
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, natuurlijk wordt het feit niet minder stuitend omdat een persoon verminderd toerekeningsvatbaar is, het maakt de persoon wel minder verantwoordelijk en dus straf je de persoon minder zwaar.
Ja, het zijn verzachtende omstandigheden als er werkelijk sprake is van.

Maar een heleboel hier doen het voorkomen alsof het lollig was. Daar ging het mij meer om. want veel vatten het zo luchtig op "omdat het goed is afgelopen". en "ach het was maar een verwarde knul met een nepwapen"
Als de politie aan de deur komt met de mededeling dat je dochter is aangerand, maar het is eigenlijk een giller want de dader was verward en had slechts een plastic met op haar keel, dan denk ik niet dat je het met de politieagenten eens bent.

Het opgelopen trauma is niet te meten voor ons. Je kunt wel denken "ach achteraf vie het wel mee dus moeten ze er niet zo moeilijk over doen", maar dat poetst niet weg wat er op het moment toen je nog niet wist dat het goed af zou lopen door je heen ging.

Toevallig heb ik eergisteren of zo nog iets gepost in een draadje over jeugdtraumas. Mijn broer is ooit ´snachts door he raam van mijn zus haar slaapkamer binnen gekomen omdat hij zijn sleutel niet kon vinden. Mijn zus werd wakker van het gepiep van het raam en stapte uit bed om het dicht te doen en greep in zijn arm. Ze sloeg zo´n ijselijke gil dat ik in de slaapkamer ernaast wakker schrok en de adrenaline door mijn lijf voelde jagen in afwachting van de moordenaar.
Het was dus mijn broer, niks aan de hand, het is zo´n verhaal dat je lachend op verjaardagen vertelt, maar wij hebben nooit meer met een open raam durven slapen. Ik bedoel maar, onderschat de inpact van schrik niet, ook al loopt het allemaal goed af.
pi_149350087
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:51 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ja, het zijn verzachtende omstandigheden als er werkelijk sprake is van.

Maar een heleboel hier doen het voorkomen alsof het lollig was. Daar ging het mij meer om. want veel vatten het zo luchtig op "omdat het goed is afgelopen". en "ach het was maar een verwarde knul met een nepwapen"
Als de politie aan de deur komt met de mededeling dat je dochter is aangerand, maar het is eigenlijk een giller want de dader was verward en had slechts een plastic met op haar keel, dan denk ik niet dat je het met de politieagenten eens bent.

Het opgelopen trauma is niet te meten voor ons. Je kunt wel denken "ach achteraf vie het wel mee dus moeten ze er niet zo moeilijk over doen", maar dat poetst niet weg wat er op het moment toen je nog niet wist dat het goed af zou lopen door je heen ging.

Toevallig heb ik eergisteren of zo nog iets gepost in een draadje over jeugdtraumas. Mijn broer is ooit ´snachts door he raam van mijn zus haar slaapkamer binnen gekomen omdat hij zijn sleutel niet kon vinden. Mijn zus werd wakker van het gepiep van het raam en stapte uit bed om het dicht te doen en greep in zijn arm. Ze sloeg zo´n ijselijke gil dat ik in de slaapkamer ernaast wakker schrok en de adrenaline door mijn lijf voelde jagen in afwachting van de moordenaar.
Het was dus mijn broer, niks aan de hand, het is zo´n verhaal dat je lachend op verjaardagen vertelt, maar wij hebben nooit meer met een open raam durven slapen. Ik bedoel maar, onderschat de inpact van schrik niet, ook al loopt het allemaal goed af.
Dit, ik kan me ook nog herinneren dat mijn vader altijd heel leuk mijn speelgoed stiekem weer aan had gezet terwijl ze uitstonden en op het moment dat ik naar bed wilde gaan, heel doodleuk op het aanknopje drukte in een donkere kamer waardoor ik me dood schrok, sindsdien check ik letterlijk of alles 4x uit is verdomme.
pi_149350331
Precies, hoe onschuldig of grappig het voor anderen ook lijkt, het kan een blijvende impact hebben.

Ik zie door de quote dat er in mijn vorige post "met" ipv "mes" staat. Ik ga niet editen omdat ik bang ben dat de hele post dan verdwijnt en er is al gequote.
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:46:52 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_149386642
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik vraag me eerder af of we ooit het motief krijgen. Ipv alleen maar 'verwarde jongen', 'waangedachten' enz. Wat was het grote wereldnieuws nou? Hij had maar 10 minuten dus het is vast een single topic
quote:
quote:
The U.S., U.K. and Canadian governments characterize hackers as a criminal menace, warn of the threats they allegedly pose to critical infrastructure, and aggressively prosecute them, but they are also secretly exploiting their information and expertise, according to top secret documents.

In some cases, the surveillance agencies are obtaining the content of emails by monitoring hackers as they breach email accounts, often without notifying the hacking victims of these breaches. “Hackers are stealing the emails of some of our targets… by collecting the hackers’ ‘take,’ we . . . get access to the emails themselves,” reads one top secret 2010 National Security Agency document.

These and other revelations about the intelligence agencies’ reliance on hackers are contained in documents provided by whistleblower Edward Snowden. The documents—which come from the U.K. Government Communications Headquarters agency and NSA—shed new light on the various means used by intelligence agencies to exploit hackers’ successes and learn from their skills, while also raising questions about whether governments have overstated the threat posed by some hackers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Redactie Frontpage donderdag 5 februari 2015 @ 14:06:12 #96
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_149387219
Waar het mij in deze wringt is dat de NOS deze duidelijk verwarde man herkenbaar in beeld brengt, terwijl ze zware reeds veroordeelde criminelen met een balkje voor hun hoofd in beeld brengen, of andere, relevante 'schokkende' filmpjes of foto's bewust uit het nieuws laten.

De dubbele moraal van de NOS en vooral Marcel Gelauff vind ik zum kotzen.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_149390361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:06 schreef JeMoeder het volgende:
Waar het mij in deze wringt is dat de NOS deze duidelijk verwarde man herkenbaar in beeld brengt, terwijl ze zware reeds veroordeelde criminelen met een balkje voor hun hoofd in beeld brengen, of andere, relevante 'schokkende' filmpjes of foto's bewust uit het nieuws laten.

De dubbele moraal van de NOS en vooral Marcel Gelauff vind ik zum kotzen.
De reeds veroordeelde criminelen hebben een advokaat en die dwingt dergelijke dingen af wegens privacy recht, maar je kunt van iemand die zendtijd wil nauwelijks verwachten dat die niet in beeld wil, of wel?
Daarbij neemt het nieuws natuurlijk over het algemeen beelden over, daar hebben ze zelf dus niet zoveel mee te doen wat betreft verantwoording voor al of niet een balk, volgens mij.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het nieuws nog nooit iemand onherkenbaar in beeld heb gezien?
(Ik woon in Portugal moet ik erbij zeggen).

Gijzelaars worden naar mijn weten trouwens altijd gewoon in beeld gebracht, reden waarom de meesten zichzelf al onherkenbaar maken.
Hier in Portugal hebben ze live laten zien hoe bankovervallers door scherpschutters door het hoofd werden geschoten. Een buitenkansje voor een nieuwszender.... Het is maar hoe je het wil zien.

Misschien had hij er aan kunnen denken dat als hij voor camera´s verschijnt en niet herkent wil worden, daar iets aan te doen...
Het lijkt erop dat hij juist heel graag wél gezien wilde worden dus dan valt er ook achteraf niet te klagen als de beelden anders zijn dan hij wilde.
pi_149391459
quote:
7s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
The U.S., U.K. and Canadian governments characterize hackers as a criminal menace, warn of the threats they allegedly pose to critical infrastructure, and aggressively prosecute them, but they are also secretly exploiting their information and expertise, according to top secret documents.

In some cases, the surveillance agencies are obtaining the content of emails by monitoring hackers as they breach email accounts, often without notifying the hacking victims of these breaches. “Hackers are stealing the emails of some of our targets… by collecting the hackers’ ‘take,’ we . . . get access to the emails themselves,” reads one top secret 2010 National Security Agency document.

These and other revelations about the intelligence agencies’ reliance on hackers are contained in documents provided by whistleblower Edward Snowden. The documents—which come from the U.K. Government Communications Headquarters agency and NSA—shed new light on the various means used by intelligence agencies to exploit hackers’ successes and learn from their skills, while also raising questions about whether governments have overstated the threat posed by some hackers.
De meeste hackers zijn brave jongens, slechts een minderheid misbruikt het. In de USA gaan ze hartstikke hypocriet om met hackers, hackers die uit zichzelf een publieke organisatie wijzen op een beveiligingslek zijn daar onder huisarrest geplaatst door de FBI. :')
Dommer kan je niet handelen aangezien je op die manier ervoor zorgt dat je in de toekomst niet meer ingelicht zal worden terwijl de lekken er nog steeds zijn. Je huurt hen beter in als consultant. Hacken leer je niet op een universiteit of school dus die hackers zijn er wat vaardiger in dan de meeste (andere) professionals die voor dit soort organisaties werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149399401
Heeft Tarik al gesproken?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_149509247
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heeft Tarik al gesproken?
Je hoort er niks meer over.

Doofpot?
  Forum Admin maandag 9 februari 2015 @ 15:23:41 #101
232445 crew  Specularium
pi_149509293
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:22 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Je hoort er niks meer over.

Doofpot?
GGZ denk ik. Veel beter voor iedereen.
pi_149509359
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

GGZ denk ik. Veel beter voor iedereen.
Ik google net GGZ en direct al bovenaan een nieuwsresultaat met tarik zijn foto http://www.metronieuws.nl(...)or-ggz-bezuinigingen

Ja denk dat hij best wel wat GGZ hulp kan gebruiken.
pi_149511210
Ik wilde net hetzelfde vragen, je hoort er ineens niets meer over! Dat is toch raar?
pi_149511680
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:18 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ik wilde net hetzelfde vragen, je hoort er ineens niets meer over! Dat is toch raar?
Waarom? Je hoort pas wat als hij veroordeeld is.

Valt toch niks te melden?
pi_149511717
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:18 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ik wilde net hetzelfde vragen, je hoort er ineens niets meer over! Dat is toch raar?
Inderdaad.
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:32 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Waarom? Je hoort pas wat als hij veroordeeld is.

Valt toch niks te melden?
Denk aan strafeis van het OM?
pi_149511779
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:33 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Inderdaad.

[..]

Denk aan strafeis van het OM?
Alsof die al bekend is na 1,5 week vast zitten
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149511927
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Alsof die al bekend is na 1,5 week vast zitten
Nou ja nu lijkt het net alsof het een doofpot is een week lang geen media aandacht terwijl er zoveel om te doen was.
pi_149511963
nou dat maak je er dan zelf van. Ik vind het niet zo vreemd dat er even geen nieuws is. Over een paar dagen hoor je waarschijnljik dat zijn voorarrest met 3 maanden verlengd is en dan hoor je pas met de rechtszaak weer wat. Als er niks te melden is, is er niks te melden. Als 'ze' er een doofpot van hadden willen maken hadden 'ze' het in de 1e plaats ook niet laten uitzenden lijkt me.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149518280
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:43 schreef kalinhos het volgende:
nou dat maak je er dan zelf van. Ik vind het niet zo vreemd dat er even geen nieuws is. Over een paar dagen hoor je waarschijnljik dat zijn voorarrest met 3 maanden verlengd is en dan hoor je pas met de rechtszaak weer wat. Als er niks te melden is, is er niks te melden. Als 'ze' er een doofpot van hadden willen maken hadden 'ze' het in de 1e plaats ook niet laten uitzenden lijkt me.
3 maanden voor een bedreiging met speelgoed zonder dat er geweld is gebruikt? Het is niet mijn intentie om hier een discussie te voeren over de strafmaat (interessant voor een andere draad) maar als wat deze knul had gedaan niet op de televisie zou zijn geweest dan zou hij zeker geen 3 maanden voorarrest hiervoor krijgen, hopelijk nu dus ook niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149518429
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:42 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou ja nu lijkt het net alsof het een doofpot is een week lang geen media aandacht terwijl er zoveel om te doen was.
Het zou kunnen: angst voor copycatterij. ;)
Dit lijkt me echter niet een voorbeeld wat zo iemand zou willen volgen. Hij kwam vooral sneu over.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149518813
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

3 maanden voor een bedreiging met speelgoed zonder dat er geweld is gebruikt? Het is niet mijn intentie om hier een discussie te voeren over de strafmaat (interessant voor een andere draad) maar als wat deze knul had gedaan niet op de televisie zou zijn geweest dan zou hij zeker geen 3 maanden voorarrest hiervoor krijgen, hopelijk nu dus ook niet.
Iemand bedreigen (en daardoor doodsangsten uit heeft moeten staan) en bewuste voor grote paniek zorgen, nog even afgezien voor de schade die is aangericht... mwa, een paar maandjes lijkt me op zijn minst redelijk. Maar hij zal langer onder behandeling komen te staan dan achter de tralies lijkt me.

Dat er nu verder lijkt me niet echt vreemd.
pi_149519517
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

3 maanden voor een bedreiging met speelgoed zonder dat er geweld is gebruikt? Het is niet mijn intentie om hier een discussie te voeren over de strafmaat (interessant voor een andere draad) maar als wat deze knul had gedaan niet op de televisie zou zijn geweest dan zou hij zeker geen 3 maanden voorarrest hiervoor krijgen, hopelijk nu dus ook niet.
Ja maar als de televisie er niet was, had hij de daad ook niet gepleegd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 20:28:45 #113
257132 crew  Awsom
pi_149519551
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

3 maanden voor een bedreiging met speelgoed zonder dat er geweld is gebruikt? Het is niet mijn intentie om hier een discussie te voeren over de strafmaat (interessant voor een andere draad) maar als wat deze knul had gedaan niet op de televisie zou zijn geweest dan zou hij zeker geen 3 maanden voorarrest hiervoor krijgen, hopelijk nu dus ook niet.
Daar gaan we weer :')
pi_149519710
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:28 schreef Awsom het volgende:

[..]

Daar gaan we weer :')
Dat kan ik van jou ook zeggen. rolling_eyes
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149520741
#freetarik

De PO is alleen maar links buiten haar eigen studio, maar binnen hun eigen studio's mogen alleen roomblanke mensen komen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_149520959
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:54 schreef BabeWatcher het volgende:
#freetarik

De PO is alleen maar links buiten haar eigen studio, maar binnen hun eigen studio's mogen alleen roomblanke mensen komen.
:?
Ze hebben juist het hoogste % gekleurden van de hele NL'se tv.
Make my day!
pi_149521031
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:58 schreef agter het volgende:

[..]

:?
Ze hebben juist het hoogste % gekleurden van de hele NL'se tv.
Ali B is helemaal geen allochtoon. Pas toen hij dreigde ontmaskerd te worden heeft hij zichzelf een Marokkaans accent aangeleerd. Kijk maar eens terug naar zijn begintijd als cabaretier.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 9 februari 2015 @ 21:03:23 #118
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_149521185
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ali B is helemaal geen allochtoon. Pas toen hij dreigde ontmaskerd te worden heeft hij zichzelf een Marokkaans accent aangeleerd. Kijk maar eens terug naar zijn begintijd als cabaretier.
Jij weet niet dat Ali B gespeeld wordt door Wendy van Dijk? Nooit opgevallen dat je ze nooit tegelijkertijd ziet?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_149521341
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ali B is helemaal geen allochtoon. Pas toen hij dreigde ontmaskerd te worden heeft hij zichzelf een Marokkaans accent aangeleerd. Kijk maar eens terug naar zijn begintijd als cabaretier.
http://www.telegraaf.nl/b(...)chtonen_op_tv__.html

11% moet het zijn. Afspiegeling van de NLse samenleving.
Make my day!
pi_149530952
Over de damschreeuwer is zelfs meer nieuws te vinden... zelfs over kim kardashian haar kont (om maar een random voorbeeld te noemen)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 08:22:57 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149531318
wat valt er dan eigenlijk te vertellen, niets, prima eigenlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149531459
Hoe is het nu met held Zahzah? Wat had ie precies te vertellen? Krijgen we dat nog te horen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149531523
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:18 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ik wilde net hetzelfde vragen, je hoort er ineens niets meer over! Dat is toch raar?
Het was al non-nieuws, laat die jongen lekker terug de vergetelheid in dwarrelen.
pi_149531615
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:45 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het was al non-nieuws, laat die jongen lekker terug de vergetelheid in dwarrelen.
Voor de staatsomroep een uur op zwart gooien verdien je natuurlijk al een lintje, maar nu moeten we zijn verhaal juist nog horen.

Niks vergetelheid.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149531622
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

GGZ denk ik. Veel beter voor iedereen.
Dat wordt een drukke NWS-SC.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149531636
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:53 schreef El_Matador het volgende:
Voor de staatsomroep een uur op zwart gooien verdien je natuurlijk al een lintje, maar nu moeten we zijn verhaal juist nog horen.

Niks vergetelheid.
Lees een random Lambiekje topic, ben je net zo geļnformeerd.
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 10:00:53 #127
257132 crew  Awsom
pi_149532507
Hey matador,

Waarom heb je de TT nog niet veranderd naar "Held met pistool in het NOS gebouw" ?
pi_149532584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:00 schreef Awsom het volgende:
Hey matador,

Waarom heb je de TT nog niet veranderd naar "Held met pistool in het NOS gebouw" ?
Het is nog te vers.

Over 50 jaar zul jij deze dappere dodo herkennen als een wereldverbeteraar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149532902
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:39 schreef El_Matador het volgende:
Hoe is het nu met held Zahzah? Wat had ie precies te vertellen? Krijgen we dat nog te horen?
Ik denk het niet. Dat is nl zijn zin geven. Daar heeft hij geen recht op. Eigen glazen ingegooid.
pi_149532914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:24 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Dat is nl zijn zin geven. Daar heeft hij geen recht op. Eigen glazen ingegooid.
Waarom en van wie zou hij daar geen recht op hebben? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149533060
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom en van wie zou hij daar geen recht op hebben? :?
Ten eerst is het van de zotte om hem alsnog een platform te geven, maar omdat het deel is van een strafbaar feit lijkt het mij heel normaal dat er zwijgplicht is erover. Zeker tot de berechting.

Het is ook niet belangrijk wat hij wilde zeggen of wel?
Hij heeft een hele serie strafbare feiten gepleegd waar hij voor zal moeten boeten op de een of andere manier en hij zal wel in therapie moeten. Dįt is belangrijk.

Ik snap die belangstelling helemaal niet voor wat hij te zeggen had?
pi_149533094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:33 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ten eerst is het van de zotte om hem alsnog een platform te geven, maar omdat het deel is van een strafbaar feit lijkt het mij heel normaal dat er zwijgplicht is erover. Zeker tot de berechting.

Het is ook niet belangrijk wat hij wilde zeggen of wel?
Hij heeft een hele serie strafbare feiten gepleegd waar hij voor zal moeten boeten op de een of andere manier en hij zal wel in therapie moeten. Dįt is belangrijk.

Ik snap die belangstelling helemaal niet voor wat hij te zeggen had?
Een jongeman loopt geweldloos met een neppistool en een onhandig briefje een studio binnen, nou, nou, poe, poe.

:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Forum Admin dinsdag 10 februari 2015 @ 10:41:02 #133
232445 crew  Specularium
pi_149533209
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat wordt een drukke NWS-SC.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:53:09 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149533449
Hallo! Ik kom hier even binnenlopen met mijn neppistool en een onhandig briefje. Niks om voor te vrezen, ben zo weer weg!

Is goed jongen, hier heb je een lolly!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149534380
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een jongeman loopt geweldloos met een neppistool en een onhandig briefje een studio binnen, nou, nou, poe, poe.

:')
Onrechtmatig binnentreden, mensen gijzelen, feitelijk een kaping. Zal zo gezien worden of er nu wapens gebruikt zijn of niet.

Wat me verbaast is dat je van een “verwarde man, mogelijk in psychose” met een dergelijk briefje dat hij had, verwacht dat hij iets zinnigs te melden had. Ik denk eerder dat het gaat om type “Er zitten marsmannetjes in de tandpasta”.

Als je denkt dat hij niet verward was, is hij volledig toerekenings vatbaar en dan is het een nog grotere hufter.
pi_149535262
Waarom is zijn kant van het verhaal nog niet bekend?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_149535318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom is zijn kant van het verhaal nog niet bekend?
Omdat hij vast zit. En alleen contact met zn advocaat en politie mag hebben. En beiden zwijgen erover.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149535802
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:53 schreef Copycat het volgende:
Hallo! Ik kom hier even binnenlopen met mijn neppistool en een onhandig briefje. Niks om voor te vrezen, ben zo weer weg!

Is goed jongen, hier heb je een lolly!
Een lintje .
pi_149543961
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:06 schreef agter het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)chtonen_op_tv__.html

11% moet het zijn. Afspiegeling van de NLse samenleving.
Wat een onzin! Dit zeg ik als linkse rakker.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149544058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:33 schreef Alentejana het volgende:
Het is ook niet belangrijk wat hij wilde zeggen of wel?
Hij heeft een hele serie strafbare feiten gepleegd waar hij voor zal moeten boeten op de een of andere manier en hij zal wel in therapie moeten. Dįt is belangrijk.
Nee hoor. Het is niet belangrijk dat hij boet en het is maar de vraag of dat hij gaat moeten boeten, dat hangt af van de mening van psychiaters en zo.
Hij heeft 1 of 2 strafbare feiten gepleegd waarvan 1 nogal mild is (geweld) en het ander (bedreiging) enkel niet mild is omdat de mensen niet wisten dat het speelgoed was.

quote:
Ik snap die belangstelling helemaal niet voor wat hij te zeggen had?
Omdat je graag weet waarom hij dit deed?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149551056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is niet belangrijk dat hij boet en het is maar de vraag of dat hij gaat moeten boeten, dat hangt af van de mening van psychiaters en zo.
Hij heeft 1 of 2 strafbare feiten gepleegd waarvan 1 nogal mild is (geweld) en het ander (bedreiging) enkel niet mild is omdat de mensen niet wisten dat het speelgoed was.

[..]

Omdat je graag weet waarom hij dit deed?
3 strafbare feiten.

quote:
De negentienjarige student, die vorige een beveiliger bedreigde en de NOS-studio wist binnen te komen zit nog steeds vast en door zijn strafbare feiten zal dat ook nog wel even gaan duren.

Het Openbaar Ministerie geeft aan dat Tarik Z. wordt verdacht van drie misdrijven: gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit. Wettelijk staat alleen al voor gijzeling een maximum celstraf van 8 jaar. Er is echter geen geweld gebruikt. Ondanks de media impact is de kans is daarmee groot dat Zahzah met een straf van 2,5 jaar wegkomt mits hij niet ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard.

Bij verminderde toerekeningsvatbaarheid komt hij er met een milde straf weg. Het gaat er dan om in welke mate de strafbare gedragen aan de verdachte toe te rekenen zijn. Bij volledige ontoerekeningsvatbaarheid wordt zijn straf omgezet in TBS. In dat geval kan het zo zijn dat hij zijn gehele leven in de cel beland, aangezien hij een risico voor de maatschappij is. Dit laatste zal hoogstwaarschijnlijk niet voor deze dader gelden. Uiteindelijk zal de rechter moeten beslissen over de strafmaatregel van Tarik.
http://www.spreekbuis.nl/tarik-zahzah-goed-voor-25-jaar-cel

Iedereen roept dat hij verward is, dan is de reden waarom hij het deed toch niet belangrijk? Als er iemand over geparkeerde auto´s gaat lopen en roepen vraag je je dan ook af waarom die het doet? Misschien had hij wel stemmen die hij gehoorzaamde...
Hij zal ongetwijfeld het idee gehad hebben dat hij iets vreselijks belangrijks te melden had, maar dat hoeft het niet te zijn...Kan wel komplete onzin zijn. Daar ga ik persoonlijk gewoon van uit.
Ik ben in elk geval totaal niet nieuwsgierig naar motivatie en wat hij te zeggen had. De man is gestoord/zit in wanen of is een gore klootzak.
pi_149551417
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:48 schreef Alentejana het volgende:

[..]

3 strafbare feiten.

[..]

http://www.spreekbuis.nl/tarik-zahzah-goed-voor-25-jaar-cel

Iedereen roept dat hij verward is, dan is de reden waarom hij het deed toch niet belangrijk? Als er iemand over geparkeerde auto´s gaat lopen en roepen vraag je je dan ook af waarom die het doet? Misschien had hij wel stemmen die hij gehoorzaamde...
Hij zal ongetwijfeld het idee gehad hebben dat hij iets vreselijks belangrijks te melden had, maar dat hoeft het niet te zijn...Kan wel komplete onzin zijn. Daar ga ik persoonlijk gewoon van uit.
Ik ben in elk geval totaal niet nieuwsgierig naar motivatie en wat hij te zeggen had. De man is gestoord/zit in wanen of is een gore klootzak.
Ja, het is duidelijk dat jij geen interesse hebt in deze door jou al tot klootzak of gestoord gebombardeerde jongeman, 2500 km van je woonplaats, maar waarom moet anderen die wel interesse hebben in held Zahzah een verklaring ontzegd worden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149553528
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:48 schreef Alentejana het volgende:

[..]

3 strafbare feiten.
Succes met het verboden wapenbezit als ergeen wapen is. :')
Bedreiging staat overeind wegens de schijn van een wapen, wapenbezit aantonen lijkt me erg lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-02-2015 22:56:22 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149553758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Succes met het verboden wapenbezit als geen wapen is. :')
Bedreiging staat overeind wegens de schijn van een wapen, wapenbezit aantonen lijkt me erg lastig.
Beetje juridische kennis is weer te veel gevraagd kennelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149556977
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Beetje juridische kennis is weer te veel gevraagd kennelijk.
Ik heb die tekst gelezen, je kan verschillende kanten uit met de interpretatie en zelfs als de rechter zou interpreteren dat ook een neppistool hieronder kan vallen dan nog kan hij beslissen om er geen straf voor op te leggen. Wacht maar even rustig af wat de rechter gaat doen. Rationeel gezien zou ik het nogal absurd vinden, dat het juridisch gezien mogelijk is, ik vrees dat dat klopt. Ik wil echter nog zien of dat de rechter erin wil meegaan. Ben je niet een soort van juridische autist als je zo de wet gaat gebruiken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149557190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb die tekst gelezen, je kan verschillende kanten uit met de interpretatie en zelfs als de rechter zou interpreteren dat ook een neppistool hieronder kan vallen dan nog kan hij beslissen om er geen straf voor op te leggen. Wacht maar even rustig af wat de rechter gaat doen. Rationeel gezien zou ik het nogal absurd vinden, dat het juridisch gezien mogelijk is, ik vrees dat dat klopt. Ik wil echter nog zien of dat de rechter erin wil meegaan. Ben je niet een soort van juridische autist als je zo de wet gaat gebruiken?
Nee, het is niet voor niets dat wapens die niet van echt te onderscheiden zijn ook gewoon over de wapenwet vallen. Een geval als dit illustreert juist waarom dat het geval is. Als de verdachte met een Supersoaker het gebouw was binnengelopen, dan had hij deze aanklacht niet aan zijn broek gehad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149557395
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, het is niet voor niets dat wapens die niet van echt te onderscheiden zijn ook gewoon over de wapenwet vallen. Een geval als dit illustreert juist waarom dat het geval is. Als de verdachte met een Supersoaker het gebouw was binnengelopen, dan had hij deze aanklacht niet aan zijn broek gehad.
De vraag is voor mij wat de tekstschrijver(s) in gedachte had(den) bij de omschrijving "gelijkend op een wapen" (even geparafraseerd). Ik kan me voorstellen dat die wetschrijver dacht aan bijvoorbeeld scherpe voorwerpen die technisch gezien geen mes zijn maar wel gemakkelijk als steekwapen gebruikt kunnen worden. Zouden ze speelgoedpistolen in gedachte hebben gehad die moeilijk van echt te onderscheiden zijn? Dit is de reden dat ik benieuwd ben of dat de rechter hierin meegaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149557592
Wat lul je toch allemaal? Waarmee is Tarik nou de studio binnengedrongen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149557673
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De vraag is voor mij wat de tekstschrijver(s) in gedachte had(den) bij de omschrijving "gelijkend op een wapen" (even geparafraseerd). Ik kan me voorstellen dat die wetschrijver dacht aan bijvoorbeeld scherpe voorwerpen die technisch gezien geen mes zijn maar wel gemakkelijk als steekwapen gebruikt kunnen worden. Zouden ze speelgoedpistolen in gedachte hebben gehad die moeilijk van echt te onderscheiden zijn? Dit is de reden dat ik benieuwd ben of dat de rechter hierin meegaat.
"Gelijkend op een wapen." Wat zouden ze daar nu toch mee bedoelen?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:12:07 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149557742
Hé tekstschrijver, maak er maar wat van. Dan laten we het later over aan de interpretatie!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149563741
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, het is duidelijk dat jij geen interesse hebt in deze door jou al tot klootzak of gestoord gebombardeerde jongeman, 2500 km van je woonplaats, maar waarom moet anderen die wel interesse hebben in held Zahzah een verklaring ontzegd worden?
Ik meng me vanaf het eerste topic dus je kunt niet spreken van geen interesse. Alleen ben ik er nuchter onder. Dat gestoorde komt duidelijk hier in het topic naar voren als verdediging. Want arme jongen verward of in psychose. Dat komt niet bij mij vandaan. Ik heb meteen geroepen dat ik wel een rapport afwacht. Maar als je het als verdediging gebruikt, moet je het ook gewoon slikken dat hij zo genoemd kan worden....
Als hij bij zijn volle verstand was, is het een klootzak, omdat er andere platforms zijn om je te uiten, je hoeft niet onder bedreiging een studio op te eisen.
Dat je van iemand die een briefje heeft zoals hij die heeft opgesteld ook nog een zinnige motivatie of redevoering verwacht doet me steil achterover slaan.
Bij de rechtzaak zal het wel naar voren komen, gewoon een kwestie van geduld hebben als je zo nieuwsgierig bent.

Misschien kun je motiveren wat er heldhaftig is aan het dreigen met een pistool dat voor echt werd aangezien en iemand gijzelen om voor elkaar te krijgen wat je wilt?
Is dat een voorbeeld dat maar gevolgd moet worden want ja, een held is toch ook een groot voorbeeld?
Je vind kapers per definitie helden?
Dat mensen angsten hebben uitgestaan en politie op de been moest komen en er urenlang geen uitzending was is voor jouw irrelevant?

En Bram_van_Loon, seriously? Een wapen dat te veel op een normaal wapen lijkt is verboden, ergo verboden wapen bezit. Rechter neemt dat gewoon zo mee.
pi_149563913
En niet om het een of ander,El_Matador, ik dacht dat jij nog wat verder dan ik van Nederland af zat? Dus om dat er nou bij te halen...
pi_149566599
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:12 schreef Copycat het volgende:
Hé tekstschrijver, maak er maar wat van. Dan laten we het later over aan de interpretatie!
Tja, dan moet hij het maar zo schrijven dat het niet interpretabel is. Een jurist zou nu nagaan wat de eerdere uitspraken waren in soortgelijke gevallen. Als iemand van jullie weet hoe je daar handig naar zoekt, leef je uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149566655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef Alentejana het volgende:
Een wapen dat te veel op een normaal wapen lijkt
Deze zin loopt niet lekker. Als het slechts op een wapen lijkt dan kan het per definitie geen wapen zijn. Niet in de echte fysieke wereld in ieder geval. ;)
Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter en zijn motivatie af.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149566783
Wat? Zit ie er nog steeds? hey...vraag es aan de kerel waar hij dat neppistool heeft gekocht..mkay? thx
pi_149566800
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Deze zin loopt niet lekker. Als het slechts op een wapen lijkt dan kan het per definitie geen wapen zijn. Niet in de echte fysieke wereld in ieder geval. ;)
Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter en zijn motivatie af.
Je kunt het leuk brengen als je gaat ontleden ipv de boodschap zien. Waar het om gaat, is dat tot na de arrestatie niemand, behalve Tarik zelf, kon weten dat het om een nepwapen ging en het dus als normaal wapen is gezien én dat effect had.
En het is gewoon verboden om een wapen te hebben dat op eerste gezicht niet van echt te onderscheiden is, punt. Lees dan maar gewoon verboden nepwapenbezit. Het blijft een strafbaar feit.
pi_149566856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:12 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je kunt het leuk brengen als je gaat ontleden ipv de boodschap zien.
Bestrijd jij dat in de fysieke wereld speelgoed geen wapen is?

quote:
Waar het om gaat, is dat tot na de arrestatie niemand, behalve Tarik zelf, kon weten dat het om een nepwapen ging en het dus als normaal wapen is gezien én dat effect had.
Wat heel de reden is dat die bedreiging mogelijk was en daarvoor wordt hij al veroordeeld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149567607
Er is gewoon een wet dat je geen speelgoed mag bezitten dat niet van echte wapens te onderscheiden is. Dus strafbaar feit.
De bedreiging ermee is een apart strafbaar feit.

Verder wordt een nepwapen gewoon als normaal wapen meegenomen in de eis.Een overval met nepwapen is gewoon een gewapende overval:
http://www.huffingtonpost(...)store_n_5499169.html

quote:
The robbery took place at Hiram's Guns & Spirits, when one of the suspects is said to have used a replica handgun to hold a store employee at gunpoint. Two others smashed a display case and grabbed several real handguns

Two of the suspects are minors and were taken to a juvenile detention center. They both face felony charges of armed robbery and conspiracy to commit armed robbery

Police identified the driver as Mykeon D. Menefee, 20, of El Cajon. He also faces felony charges of armed robbery and conspiracy to commit armed robbery, as well as felony evasion charges.
pi_149569432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Deze zin loopt niet lekker. Als het slechts op een wapen lijkt dan kan het per definitie geen wapen zijn. Niet in de echte fysieke wereld in ieder geval. ;)
Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter en zijn motivatie af.
Hoe dom ben jij nu? Wel eens van jurisprudentie gehoord? Alsof dit nooit voorkomt ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:06:38 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149570097
Valt ook gewoon in de eerste categorie:

Categorie I. De wapens in deze categorie zijn niet-vuurwapens, waarvan de overheid het bezit door iedereen buiten de overheid zelf heeft verboden.
Voorbeelden: ballistische messen, ploertendoders, wurgstokjes, boksbeugels, en voorwerpen die zodanig op een wapen lijken dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn. De kleur van een nepwapen telt niet mee om te bepalen of het nepwapen sprekend lijkt op een echt (vuur)wapen. Het enige dat telt, zijn de vorm en de afmeting van het nepwapen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149570787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:43 schreef Alentejana het volgende:
Er is gewoon een wet dat je geen speelgoed mag bezitten dat niet van echte wapens te onderscheiden is. Dus strafbaar feit.
De bedreiging ermee is een apart strafbaar feit.

Verder wordt een nepwapen gewoon als normaal wapen meegenomen in de eis.Een overval met nepwapen is gewoon een gewapende overval:
http://www.huffingtonpost(...)store_n_5499169.html

[..]

Dit is minstens zo dom. Een nieuwspost uit het buitenland. We hebben het over Nederlands strafrecht he?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Moderator woensdag 11 februari 2015 @ 14:38:32 #162
257132 crew  Awsom
pi_149571006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:31 schreef znarch het volgende:

[..]

Dit is minstens zo dom. Een nieuwspost uit het buitenland. We hebben het over Nederlands strafrecht he?
Het is niet heel slim maar zeker niet zo dom als zeggen dat een overval gepleegd met een niet-van-echt-te-onderscheiden nepwapen geweldloos is.
pi_149572648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, dan moet hij het maar zo schrijven dat het niet interpretabel is. Een jurist zou nu nagaan wat de eerdere uitspraken waren in soortgelijke gevallen. Als iemand van jullie weet hoe je daar handig naar zoekt, leef je uit.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:41 schreef znarch het volgende:

[..]

Hoe dom ben jij nu? Wel eens van jurisprudentie gehoord? Alsof dit nooit voorkomt ;(
Minder dom dan jij blijkbaar. :')
Let op het tijdstip. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149572710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Minder dom dan jij blijkbaar. :')
Let op het tijdstip. ;)
Jij beweert alsof het open staat voor interpretatie. Wat op dit moment simpelweg niet zo is. Dat je zelf niet snugger genoeg bent dat even op te zoeken ligt toch echt een aan jou.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_149573246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:31 schreef znarch het volgende:

[..]

Dit is minstens zo dom. Een nieuwspost uit het buitenland. We hebben het over Nederlands strafrecht he?
Waar een nepwapen ook gewoon onder verboden bezit valt.

"Het Openbaar Ministerie geeft aan dat Tarik Z. wordt verdacht van drie misdrijven: gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit."

Hoeveel straf hij krijgt hangt af van de toerekeningsvatbaarheid, niet van het feit of een rechter gelooft dat nepwapengebruik niet erg is ofzo...
Waar Bram_van _Loon nog steeds in lijkt te geloven.
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:58:15 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149573361
De officiėle wettekst:

quote:
7°. andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.
http://wetten.overheid.nl(...)dsdatum_11-02-2015#1

Duidelijk, lijkt mij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149577216
NOS zendt beelden Tarik Z. niet meer uit

De NOS zal de beelden van indringer Tarik Z. in de toekomst niet meer laten zien. Het journalistieke doel is er niet meer en de privacy heeft nu de overhand. Dat heeft hoofdredacteur Marcel Gelauff woensdag laten weten.

De 19-jarige Tarik Z. drong eind januari het gebouw van de NOS binnen en eiste zendtijd. De zender ging daarom, kort voor het begin van het Journaal van 8 uur, op zwart. Later liet de NOS zien wat de reden was en werden de beelden van Tarik Z. aan de kijkers getoond. „De nieuwswaarde was toen groot. Het was belangwekkend om uit te zenden wat er gebeurde. Dat woog zwaarder dan de privacy”, aldus Gelauff. „Nu is dat omgedraaid. Er is nu geen journalistiek doel meer om de beelden te laten zien. Die afweging moet elke keer opnieuw worden gemaakt.”
De beelden blijven wel online te zien. Als het in de toekomst weer over deze zaak gaat, zullen de beelden wel achterwege blijven.

Tarik Z. wordt verdacht van gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit. Zijn voorarrest loopt donderdag af. Het Openbaar Ministerie (OM) Midden-Nederland doet een persoonlijkheidsonderzoek naar hem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_149577306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NOS zendt beelden Tarik Z. niet meer uit

De NOS zal de beelden van indringer Tarik Z. in de toekomst niet meer laten zien. Het journalistieke doel is er niet meer en de privacy heeft nu de overhand. Dat heeft hoofdredacteur Marcel Gelauff woensdag laten weten.

De 19-jarige Tarik Z. drong eind januari het gebouw van de NOS binnen en eiste zendtijd. De zender ging daarom, kort voor het begin van het Journaal van 8 uur, op zwart. Later liet de NOS zien wat de reden was en werden de beelden van Tarik Z. aan de kijkers getoond. „De nieuwswaarde was toen groot. Het was belangwekkend om uit te zenden wat er gebeurde. Dat woog zwaarder dan de privacy”, aldus Gelauff. „Nu is dat omgedraaid. Er is nu geen journalistiek doel meer om de beelden te laten zien. Die afweging moet elke keer opnieuw worden gemaakt.”
De beelden blijven wel online te zien. Als het in de toekomst weer over deze zaak gaat, zullen de beelden wel achterwege blijven.

Tarik Z. wordt verdacht van gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit. Zijn voorarrest loopt donderdag af. Het Openbaar Ministerie (OM) Midden-Nederland doet een persoonlijkheidsonderzoek naar hem.
Euh, dat slaat ook weer nergens op, die privacy is ie toch al kwijt.
Hypocriete bende die NOS :')
Do what you love, love what you do!
pi_149577435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:56 schreef Alentejana het volgende:
Je vind kapers per definitie helden?
Ridicule vraag natuurlijk.

quote:
Dat er urenlang geen uitzending was is voor jouw irrelevant?
Niet voor mijw, wel voor mij. En nee, juist niet irrelevant, dat was de heldendaad. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149577515
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ridicule vraag natuurlijk.

[..]

Niet voor mijw, wel voor mij. En nee, juist niet irrelevant, dat was de heldendaad. :D
Hé, maar waar blijft eigenlijk die afstandname van deze daad door de BNW'ers? Of is dat meer iets voor alleen moslims?
pi_149577548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heel de reden is dat die bedreiging mogelijk was en daarvoor wordt hij al veroordeeld.
Ja en? Als het een echt wapen was geweest, was deze overweging ook niet relevant geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149577604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, maar waar blijft eigenlijk die afstandname van deze daad door de BNW'ers? Of is dat meer iets voor alleen moslims?
Ik neem geen afstand van geweldloze demonstraties, waarom?

Een neppistool en vlaggen op een moskee zijn peanuts vergeleken met de bommen die "uit onze naam" overal ter wereld op onschuldigen gegooid worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149577635
BNW'ers hebben dan weer Breivik en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149577641
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik neem geen afstand van geweldloze demonstraties, waarom?

Een neppistool en vlaggen op een moskee zijn peanuts vergeleken met de bommen die "uit onze naam" overal ter wereld op onschuldigen gegooid worden.
Eh... Dus zolang er erger bestaat is een journaalkaping wel oké?
pi_149577651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:35 schreef Monolith het volgende:
BNW'ers hebben dan weer Breivik en dergelijke.
Nemen ze daar wel openlijk afstand van?
pi_149577680
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Dus zolang er erger bestaat is een journaalkaping wel oké?
Een journaalkaping lijkt me niets mis mee. Ik vind het jammer dat die Tarik niet met een goed verhaal kwam, waardoor het er allemaal zo knullig uitziet. Kneuterig. Nederlands.

Medewerking aan massamoord acht ik moreel niet zo hoog. We doen het allemaal, maar sommigen meer dan anderen. De massamedia zijn een grote spil in het systeem.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149577724
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een journaalkaping lijkt me niets mis mee. Ik vind het jammer dat die Tarik niet met een goed verhaal kwam, waardoor het er allemaal zo knullig uitziet. Kneuterig. Nederlands.

Medewerking aan massamoord acht ik moreel niet zo hoog. We doen het allemaal, maar sommigen meer dan anderen. De massamedia zijn een grote spil in het systeem.
Wauw.
pi_149579277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:23 schreef kree het volgende:

[..]

Euh, dat slaat ook weer nergens op, die privacy is ie toch al kwijt.
Hypocriete bende die NOS :')
Kijk naar elk om het even nieuwsbericht en er zijn mensen herkenbaar in beeld.
Kijk naar veroordeelden en ze zijn onherkenbaar gemaakt.
Zo werkt het over de hele wereld, heeft niets te maken met de NOS of hypocrisie, maar met media regels.
Hij is zijn privacy niet kwijt. Weet jij waar hij is?
En hij wilde toch gezien, of hoe zit het ? Anders had hij wel een radio station kunnen kapen.
Ga je hem nou zielig vinden omdat men weet hoe hij eruit ziet ofzo?
pi_149579420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:29 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Kijk naar elk om het even nieuwsbericht en er zijn mensen herkenbaar in beeld.
Kijk naar veroordeelden en ze zijn onherkenbaar gemaakt.
Zo werkt het over de hele wereld, heeft niets te maken met de NOS of hypocrisie, maar met media regels.
Hij is zijn privacy niet kwijt. Weet jij waar hij is?
En hij wilde toch gezien, of hoe zit het ? Anders had hij wel een radio station kunnen kapen.
Ga je hem nou zielig vinden omdat men weet hoe hij eruit ziet ofzo?
Nope, zal me aan me reet roesten, hij heeft dat zelf gedaan.

De NOS had het of onherkenbaar moeten maken vanaf het begin of niet.
Niet achteraf schijnheilig doen onder het mom van privacy voor de man.
Do what you love, love what you do!
pi_149580766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:33 schreef kree het volgende:

[..]

Nope, zal me aan me reet roesten, hij heeft dat zelf gedaan.

De NOS had het of onherkenbaar moeten maken vanaf het begin of niet.
Niet achteraf schijnheilig doen onder het mom van privacy voor de man.
Nee, in news items worden mensen niet onherkenbaar gemaakt. Zo werkt het nu eenmaal.
En nu is het geen nieuws meer en veranderd de zaak, zo raar is dat toch niet?
Kijk nou eens gewoon naar andere nieuwsberichten.
Je ziet zelden mensen onherkenbaar in beeld gebracht. Meestal alleen als het gaat om (Nederlandse) slachtoffers en de familie is nog niet op de hoogte. Er wordt dan ook geen naam genoemd.Veroordeelden worden ook onherkenbaar in beeld gebracht. Zijn dezelfde mensen die voorheen zichtbaar waren in het nieuws toen ze het feit pleegden. Zo werkt het voor iedereen, echt niet alleen bij Tarik.
Hij heeft nu ook, zoals alle criminelen, plots geen achternaam meer, slechts de eerste letter wordt neergezet..
Hij neemt geen uitzonderingspositie in. Ik raad je aan om kritisch naar het journaal te kijken voordat je aanneemt dat dit specifiek alleen bij hem het geval is.
pi_149582206
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:10 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, in news items worden mensen niet onherkenbaar gemaakt. Zo werkt het nu eenmaal.
En nu is het geen nieuws meer en veranderd de zaak, zo raar is dat toch niet?
Kijk nou eens gewoon naar andere nieuwsberichten.
Je ziet zelden mensen onherkenbaar in beeld gebracht. Meestal alleen als het gaat om (Nederlandse) slachtoffers en de familie is nog niet op de hoogte. Er wordt dan ook geen naam genoemd.Veroordeelden worden ook onherkenbaar in beeld gebracht. Zijn dezelfde mensen die voorheen zichtbaar waren in het nieuws toen ze het feit pleegden. Zo werkt het voor iedereen, echt niet alleen bij Tarik.
Hij heeft nu ook, zoals alle criminelen, plots geen achternaam meer, slechts de eerste letter wordt neergezet..
Hij neemt geen uitzonderingspositie in. Ik raad je aan om kritisch naar het journaal te kijken voordat je aanneemt dat dit specifiek alleen bij hem het geval is.
Nee, en de bekende balkjes dan voor de ogen? :')
pi_149583098
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nemen ze daar wel openlijk afstand van?
Mata spreekt voor zichzelf hoor. Niet namens heel BNW.
pi_149583183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mata spreekt voor zichzelf hoor. Niet namens heel BNW.
Zo is dat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149583257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:10 schreef Alentejana het volgende:
Ik raad je aan om kritisch naar het journaal te kijken voordat je aanneemt ...
Nou, dat lijkt me nu ter ere van Tarik en zijn beoogde gedachtegoed een prima tip.

Maar dan ook wel echt kritisch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149583335
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me nu ter ere van Tarik en zijn beoogde gedachtegoed een prima tip.

Maar dan ook wel echt kritisch.
Je weet helemaal niet wat zijn gedachtegoed is. Zover is hij nooit gekomen.
pi_149583432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet wat zijn gedachtegoed is. Zover is hij nooit gekomen.
Het nieuws heeft het over "BNW-denken", complottheorieen. ;)

Had ie nou een mooie uitleg van een valse vlag gegeven, live op TV, had ie inderdaad meer geloofwaardigheid gehad.

Maar die gillende pubermeisjes in dit topic de eerste 24 delen omdat "Wie Is de Fucking Mol" niet doorging, was hilarisch. Dat maakt Tarik voor mij een held, ondanks alle stunteligheid eromheen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149583487
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mata spreekt voor zichzelf hoor. Niet namens heel BNW.
Dat snap ik natuurlijk, maar ik vind het vreemd dat bij een een islamitische aanslag van moslims geėist wordt dat ze daar expliciet afstand van nemen, terwijl er bij deze kaping geen enkele afstandname te horen is vanuit de complothoek.
pi_149583564
Is er al nieuws uit Minsk?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:22:32 #189
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149583652
Geef die jongen aub een eigen tv programma, vroeger had je toch ook zon programma met twee mannen die de bankenwereld enzo uit de doeken deden?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:29:37 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149583910
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:22 schreef BaajGuardian het volgende:
Geef die jongen aub een eigen tv programma, vroeger had je toch ook zon programma met twee mannen die de bankenwereld enzo uit de doeken deden?
Jij dicht 'm nogal wat kwaliteiten toe.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149583940
Ze hadden Tarik gewoon op uitzending moeten gooien. Het was toch vanaf het begin al duidelijk dat dit geen gevaarlijke jongen is. Mannen die met een auto vol met wapens bij de grens worden tegengehouden worden door de D66-rechter vrijgesproken, maar iemand met een klapperpistool (of iemand die een theelichtje naar een racistische koets gooit) zit maandenlang vast.
#freetarik
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_149589834
Goh. Deel 27 alweer, van dit topic zonder bestaansrecht.
pi_149590370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:29 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Kijk naar elk om het even nieuwsbericht en er zijn mensen herkenbaar in beeld.
Kijk naar veroordeelden en ze zijn onherkenbaar gemaakt.
Nee, het zijn juist de verdachten - die dus (nog) niet zijn veroordeeld - die onherkenbaar wordt gemaakt. Toen de politie beelden liet zien van die tokkies en mocro's die respectievelijk in het uitgaanscentrum van Eindhoven iemand bijna dood trapten en op het voetbalveld iemand helemaal dood trapten sprak de NOS er schande van dat de daders verdachten niet-geanonimiseerd in beeld kwamen. Op het moment dat iemand zichzelf met een neppistool naar binnen werkt op de NOS-redactie met het doel zendtijd te krijgen, wat niet onschuldig is maar veel minder ernstig is dab de twee eerder genoemde feiten, brengt diezelfde NOS de dader uitgebreid herkenbaar in beeld.
Er is een woord uitgevonden voor dit gedrag: hypocrisie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149611456
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

3 maanden voor een bedreiging met speelgoed zonder dat er geweld is gebruikt? Het is niet mijn intentie om hier een discussie te voeren over de strafmaat (interessant voor een andere draad) maar als wat deze knul had gedaan niet op de televisie zou zijn geweest dan zou hij zeker geen 3 maanden voorarrest hiervoor krijgen, hopelijk nu dus ook niet.
Gewoon 3 maanden verlengd inderdaad.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149614193
quote:
13s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:29 schreef hpeopjes het volgende:
Jeumig. 27 delen geleuter over dit non-nieuws.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 00:19 schreef hpeopjes het volgende:
Goh. Deel 27 alweer, van dit topic zonder bestaansrecht.
Samefag

:')
pi_149614956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze hadden Tarik gewoon op uitzending moeten gooien. Het was toch vanaf het begin al duidelijk dat dit geen gevaarlijke jongen is. Mannen die met een auto vol met wapens bij de grens worden tegengehouden worden door de D66-rechter vrijgesproken, maar iemand met een klapperpistool (of iemand die een theelichtje naar een racistische koets gooit) zit maandenlang vast.
#freetarik
Dit.
pi_149616679
Het was vanaf het begij helemaal niet duidelijk dat het wapen nep was/Tarik dus ongevaarlijk. Hoe kom je daarbij?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149629098
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit.
Maar het was bij de staatstelevisie, het was een daad van TERREUR! :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149629127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:13 schreef kalinhos het volgende:
Het was vanaf het begij helemaal niet duidelijk dat het wapen nep was/Tarik dus ongevaarlijk. Hoe kom je daarbij?
Het was niet vanaf het begin duidelijk dat het wapen nep was, al werd er direct over gespeculeerd, het was wel vanaf het begin duidelijk dat hij geen geweld zou gaan gebruiken, dat zag je direct aan zijn houding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 13 februari 2015 @ 11:25:07 #200
257132 crew  Awsom
pi_149629229
Hoe zag je dat precies aan zijn houding? Hij had een wapen in zijn hand wat me nogal afleidde
pi_149630660
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:25 schreef Awsom het volgende:
Hoe zag je dat precies aan zijn houding?
http://www.helpguide.org/(...)al-communication.htm
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149640152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was niet vanaf het begin duidelijk dat het wapen nep was, al werd er direct over gespeculeerd, het was wel vanaf het begin duidelijk dat hij geen geweld zou gaan gebruiken, dat zag je direct aan zijn houding.
zeg dat even tegen die 80personeelsleden en de beveiliger die hem meenam "hey Tarik heeft wel een pistool in zn klauw, maar hij doet er niks mee joh, maak je niet druk"
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149640212
quote:
quote:
Je ziet pas zijn houding nį het moment dat hij binnen gedrongen is. Het gebouw is al geevacueerd en die beveiliger heeft Tarik al meegenomen naar een aparte ruimte. Jij denkt dat die beveiliger even rustig Tarik's gedrag moest aan analyseren, tot de conclusie komen dat hij ongevaarlijk was en hem dan vriendelijk de deur wijzen met een waarschuwing?

Als iemand bij mij met een wapen, zeer lijkend op een echt, voor mijn snufferd staat voel ik me gewoon bedreigd hoor. Zeker als ik op dat moment niet weet of het echt is ja of nee.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149640227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:17 schreef kalinhos het volgende:

[..]

zeg dat even tegen die 80personeelsleden en de beveiliger die hem meenam "hey Tarik heeft wel een pistool in zn klauw, maar hij doet er niks mee joh, maak je niet druk"
80, man, wat overdrijf je. Hoeveel mensen waren er daadwerkelijk bij betrokken? Een man of 3? De meeste medewerkers hebben hem niet eens gezien.
Ik kan me voorstellen dat het voor hen vervelend was maar het lijkt me niet iets waar ze getraumatiseerd over hoeven te zijn. Ik heb ergere dingen meegemaakt dan dat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149640251
Dat zeg ik ook niet. Maar ze zijn geevacueerd en hij dreigde, middels zijn brief, dat er explosieven geplaatst waren. Ik kan me minder-bedreigende avonden voorstellen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149640309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:21 schreef kalinhos het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Maar ze zijn geevacueerd en hij dreigde, middels zijn brief, dat er explosieven geplaatst waren. Ik kan me minder-bedreigende avonden voorstellen.
Pfff, hoe vaak gebeurt het niet dat er een valse bommelding komt? Dat neem ik al lang niet meer serieus.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149640398
quote:
:D

Eerste en enige filmpje dat ik zie en gelijk een van de betere.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149643006
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Eerste en enige filmpje dat ik zie en gelijk een van de betere.
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo duidelijk als die neppe Jordaniėr in die kooi, inderdaad.
pi_149644999
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[..]

:D
pi_149645305
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[..]

"Houston, we've got a problem. "
pi_149657378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

80, man, wat overdrijf je. Hoeveel mensen waren er daadwerkelijk bij betrokken? Een man of 3? De meeste medewerkers hebben hem niet eens gezien.
Ik kan me voorstellen dat het voor hen vervelend was maar het lijkt me niet iets waar ze getraumatiseerd over hoeven te zijn. Ik heb ergere dingen meegemaakt dan dat.
Er is in Belgiė een vrouw overvallen met een neppistool. Die durft de straat niet meer op.
Zolang jij niet weet dat het om een nepwapen gaat, is je lichaam en geest echt wel in doodsangst en dat werkt door als je er niet voor getrained bent. Dat hoeft niet bij iedereen hetzelfde te zijn,maar dat je een hoger alert hebt vanaf dat moment is op zich al heel vervelend.

Verder gaat het helemaal niet om wat die mensen al of niet voelden, maar om 3 strafbare feiten waar gewoon voor gestraft moet worden, al of niet met een straf die rekening houd met ontoerekeningsvatbaarheid.

Ik snap dat gelul eromheen gewoon niet.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 11:17:22 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149658751
en nu is zijn porem overal in nederland bekend en dat gaat ook gewoon meespelen, iedereen heeft zijn bedoeling gezien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149661996
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:38 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Er is in Belgiė een vrouw overvallen met een neppistool. Die durft de straat niet meer op.
Zolang jij niet weet dat het om een nepwapen gaat, is je lichaam en geest echt wel in doodsangst en dat werkt door als je er niet voor getrained bent. Dat hoeft niet bij iedereen hetzelfde te zijn,maar dat je een hoger alert hebt vanaf dat moment is op zich al heel vervelend.
Tja, ik ben niet zo snel bang als sommige mensen.

quote:
Verder gaat het helemaal niet om wat die mensen al of niet voelden, maar om 3 strafbare feiten waar gewoon voor gestraft moet worden, al of niet met een straf die rekening houd met ontoerekeningsvatbaarheid.
Of dat het juridisch gezien kan of niet, hem bestraffen voor verboden wapenbezit is bezopen. Het feit dat hij deed alsof het een wapen is zorgt al voor een extra straf voor een zwaar misdrijf: bedreiging. Ik constateer dat jij weer spreekt over straffen, laten we eerst even rustig de toekeningsvatbaarheid afwachten alvorens er over straffen wordt gediscussiėerd. Het kan dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en dat hij het aantal dagen voorarrest als straf krijgt en doorgaat naar een psychiatrische kliniek of een dagbehandeling. Even afwachten. Bovendien zit hij al een tijd in voorarrest tegen de tijd dat de zaak eindelijk eens door de rechter is behandeld. Een half jaar lijkt mij sowieso een voldoende lange straf, ook als hij niet verminderd toerekeningsvatbaar zou zijn. Ik hoop dat het niet weer zo'n gouden-koets-incident wordt waarbij iemand 1-2 jaar lang vast zat omdat hij een klodder gemakkelijk afwasbare verf gooide tegen een koets. :')
Rechtstaat my ass.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149662207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, ik ben niet zo snel bang als sommige mensen.

[..]

Of dat het juridisch gezien kan of niet, hem bestraffen voor verboden wapenbezit is bezopen. Het feit dat hij deed alsof het een wapen is zorgt al voor een extra straf voor een zwaar misdrijf: bedreiging. Ik constateer dat jij weer spreekt over straffen, laten we eerst even rustig de toekeningsvatbaarheid afwachten alvorens er over straffen wordt gediscussiėerd. Het kan dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en dat hij het aantal dagen voorarrest als straf krijgt en doorgaat naar een psychiatrische kliniek of een dagbehandeling. Even afwachten. Bovendien zit hij al een tijd in voorarrest tegen de tijd dat de zaak eindelijk eens door de rechter is behandeld. Een half jaar lijkt mij sowieso een voldoende lange straf, ook als hij niet verminderd toerekeningsvatbaar zou zijn. Ik hoop dat het niet weer zo'n gouden-koets-incident wordt waarbij iemand 1-2 jaar lang vast zat omdat hij een klodder verf gooide tegen een koets. :')
Rechtstaat my ass.
Dat jij niet bang bent heeft toch niks te maken met de zaak. Denk je dat een rechter kijkt naar wat jij er van vindt?
En natuurlijk komt straf in de discussie voor, want wat hij heeft gedaan mag niet.
Gouden koets incident heeft er geen zak mee te maken (en ja belachelijk), we hebben het over een gewapende kaping. Dat het om een nepwapen ging is pas achteraf geconstateerd.
Hoe de straf wordt ingevuld zal me worst wezen. Maar als het toevallig hoog/lang uitvalt, snap ķk dat wel.
pi_149663825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:47 schreef Alentejana het volgende:
En natuurlijk komt straf in de discussie voor, want wat hij heeft gedaan mag niet.
Hoe de straf wordt ingevuld zal me worst wezen. Maar als het toevallig hoog/lang uitvalt, snap ķk dat wel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik constateer dat jij weer spreekt over straffen, laten we eerst even rustig de toekeningsvatbaarheid afwachten alvorens er over straffen wordt gediscussiėerd. Het kan dat hij ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en dat hij het aantal dagen voorarrest als straf krijgt en doorgaat naar een psychiatrische kliniek of een dagbehandeling.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149666665
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

_O_
pi_149666888
Die jongen was gewoon in de war. Ik zou zeggen, psychiatrische behandeling, maar geen celstraf. Zonde als de talenten, die deze jongen toch heeft verspild zouden worden. Hij moet zijn studie chemie ook gewoon af kunnen maken vind ik. Behalve bedreiging en het bezit van een nepwapen heeft hij niet veel gedaan, dus volgens mij kan de straf ook nooit heel hoog uitpakken.
pi_149667163
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die jongen was gewoon in de war. Ik zou zeggen, psychiatrische behandeling, maar geen celstraf. Zonde als de talenten, die deze jongen toch heeft verspild zouden worden. Hij moet zijn studie chemie ook gewoon af kunnen maken vind ik. Behalve bedreiging en het bezit van een nepwapen heeft hij niet veel gedaan, dus volgens mij kan de straf ook nooit heel hoog uitpakken.
Moet jij eens opletten, de NOS moet je van afblijven natuurlijk.

Het volk is wat anders.
pi_149668795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze hadden Tarik gewoon op uitzending moeten gooien. Het was toch vanaf het begin al duidelijk dat dit geen gevaarlijke jongen is.
pi_149668836
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die benieuwd is naar zijn boodschap?
Make my day!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:00:00 #222
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_149668982
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:54 schreef agter het volgende:
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die benieuwd is naar zijn boodschap?
Nee, ben ook razend benieuwd! Welk programma gaat hem die zendtijd geven :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_149669319
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee, ben ook razend benieuwd! Welk programma gaat hem die zendtijd geven :?
Als je hem in je talkshow krijgt zal dat het vast goed doen met de kijkcijfers.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149670068
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee, ben ook razend benieuwd! Welk programma gaat hem die zendtijd geven :?
Studio Pownews lijkt mij een goede kandidaat. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149670125
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een half jaar lijkt mij sowieso een voldoende lange straf, ook als hij niet verminderd toerekeningsvatbaar zou zijn.
10 jaar gevangenis straf + TBS lijkt me passend

zo'n malloot als deze jongen zie ik niet graag los rondlopen
pi_149670146
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tja, ik ben niet zo snel bang als sommige mensen.

Als jij wordt bedreigd met een wapen of iets wat daar op lijkt, dan schijt jij ook wel in je broek, meneer "ik ben niet zo snel bang"
pi_149768755
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Die jongen was gewoon in de war. Ik zou zeggen, psychiatrische behandeling, maar geen celstraf. Zonde als de talenten, die deze jongen toch heeft verspild zouden worden. Hij moet zijn studie chemie ook gewoon af kunnen maken vind ik. Behalve bedreiging en het bezit van een nepwapen heeft hij niet veel gedaan, dus volgens mij kan de straf ook nooit heel hoog uitpakken.
Gestoord, in de war of wat ook maar, leidt niet vanzelsprekend tot straffeloosheid. Dan moet de stoornis geleid hebben tot de daad, en de dader zo gestoord zijn dat het 'm niet aangerekend kan worden.

Studie afmaken: ja, waarom niet?
Opgelegde straffen kunnen(!) in Nederland wel hoger zijn dan gemiddeld door erbij te halen dat "de rechtsorde (de samenleving of andere ongrijpbare zaken) ernstig geschokt is" (met wat voor bewijs? Statistieken van Twitter?).
Dat zwaarder straffen vanwege subjectieve reacties van anderen lijkt erg van de rechter af te hangen, of zelfs van de bui waar die in is. Een indicatie dat het dubieus is: er zijn blijkbaar rechters die niet meegaan met de waan van de dag, of een hekel aan populisme hebben.

En dubieus is het: stel dat Yvon Jaspers wordt omgelegd, of zelfs Lucille Werner. Dan zijn miljoenen uiterst kwetsbare medemensjes voor de rest van hun toch al zinloze leven getraumatiseerd. De koeien van Boer Plurk geven nauwelijks nog melk, die ook nog eens te zuur is voor de chemokar. En Boer Slimpie zoekt alleen nog maar een vrouw die tevens euthanasie-arts is, want die zocht geen vrouw, maar aandacht van Yvon. Of, in het geval van Lucille Werner: Lingo zal met 2 minuten stilte moeten beginnen, en dat is het einde van dat brok kul cultureel erfgoed. Twee seconden is daar al onverantwoord.

Moord op zo'n nationale lieveling komt de dader dan bij de ene rechter duur te staan, terwijl de andere zo redeneert als bij Volkert: het leven van het ene slachtoffer is niet meer waard dan van het andere.

Nog een probleem: wat als je iemand vermoordt die geen hond kent? Of die voor al zijn bekenden een walgelijk stuk vreten is, dat geen bestaansrecht heeft? Gaat zo'n populistische rechter dan lager straffen?

De man met het nep-pistool probeerde trouwens de impact en schrik te beperken, door een geluiddemper. Dat je dus wist: als hij gaat schieten kakt de hond niet in de kamer, en plast oom Henk niet in zijn broek. Zorgvuldige man, die geen onnodig leed wilde veroorzaken. Maar het zal 'm niet baten, want er ging een uitzending van Wie Molt TV Wie is de Mol niet door, en dat heeft veel kwaad bloed gezet. Bovendien was het een nep-geluiddemper.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinpoint op 17-02-2015 19:05:35 ]
-- <br />Pinpoint
pi_149769308
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:54 schreef agter het volgende:
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die benieuwd is naar zijn boodschap?
Hussel wat populair BNW geloof doorelkaar, en je hebt een goede benadering.
-- <br />Pinpoint
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 juli 2015 @ 20:43:32 #229
862 Arcee
Look closer
pi_154497592
quote:
Hoger beroep tegen straf voor Journaalkaper


Tarik Z. en het Openbaar Ministerie gaan in beroep tegen de straf voor de 'Journaalkaper'. Dat hebben beide partijen maandagavond laten weten na een bericht van NRC. Z. was begin juli veroordeeld tot dertig maanden cel, waarvan vijftien maanden voorwaardelijk. Advocaat Ton Visser vindt de straf te hoog, het OM juist te laag.

De aanklager had vier jaar celstraf geėist, waarvan een jaar voorwaardelijk.


De rechtbank in Lelystad vond dat Z. schuldig was aan gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit. Volgens zijn advocaat Ton Visser was er geen sprake van gijzeling. ,,Daarbij heb je iemand fysiek of geestelijk in je macht, zodat je andere mensen kunt dwingen om iets te doen of te geven. Een beveiliger ging met Z. mee, maar de tweede bleef achter en bleef gewoon zitten. Je kunt niet volhouden dat die zich gedwongen voelde om iets te doen", zegt Visser.

Het OM vindt dat de rechter fout zat door de ,,knullige en amateuristische uitvoering" van Z.'s actie mee te wegen. ,,Als je kijkt naar de angst en onrust die hij teweeg heeft gebracht, is hij wel degelijk serieus genomen", aldus een woordvoerster. De rechter vond ook dat Z. het niet had verdiend dat de beelden van hem steeds werden uitgezonden. ,,Dat kan hij zichzelf toerekenen", vindt het OM.

Z. drong op 29 januari netjes gekleed de studio van het NOS Journaal binnen, gewapend met een gasalarmpistool, en eiste zendtijd. Het achtuurjournaal ging daardoor niet door. De twintigjarige student vond dat de NOS het nieuws manipuleerde, en daarmee de publieke opinie. Tijdens het proces noemde hij de omroep ,,de spreekstoel waar veel leugens worden verkondigd".

Bron: Telegraaf
pi_154497610
Dat was gewoon tribalwars.
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 20:52:10 #231
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_154497854
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:43 schreef Arcee het volgende:
De rechter vond ook dat Z. het niet had verdiend dat de beelden van hem steeds werden uitgezonden.
echt man godverdomme :') wat een idioot die rechter
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_154498163
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

echt man godverdomme :') wat een idioot die rechter
Wereldvreemd inderdaad 8)7
  Redactie Frontpage dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:29:24 #233
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_155126824
En we hebben de tekst :)

quote:
Toespraak van Tarik Z. geopenbaard

De advocaat van Tarik Z., de man die eerder dit jaar het NOS journaal gijzelde, heeft op verzoek van zijn cliėnt de geplande toespraak openbaar gemaakt. Hierin staan de beweegredenen waarom Tarik de live-uitzending wilde gijzelen.

Hij is van mening dat de NOS zo'n dusdanige controle heeft over het Hilversumse Mediapark dat ze bewust de informatievoorziening beļnvloeden. Zo spreekt hij over het glasvezelnetwerk dat bij alle in- en uitgaande verbindingen onder beheer is van de NOS.

Verder spreekt hij over het doelbewust manipuleren van informatie en het uitzenden van propaganda. Zo worden de beelden op zo'n manier geknipt en bewerkt dat de boodschap een andere lading meekrijgt. Ook zou de ondertiteling bij niet-Westerse talen vaak onjuist zijn.

Tot slot heeft hij het over afluisterpraktijken waardoor de NOS als een inlichtingendienst zou fungeren. Wie het hele, zij het enigszins onsamenhangende, verhaal wil lezen kan dat hier doen.
Links naar de volledige toespraak: http://www.scribd.com/doc/274200445/Toespraak-Tarik-Z
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_155126918
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:29 schreef LTVDK het volgende:
En we hebben de tekst :)

[..]

Links naar de volledige toespraak: http://www.scribd.com/doc/274200445/Toespraak-Tarik-Z
Wereldschokkende zaken :')
  Redactie Frontpage dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:32:27 #235
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_155126939
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Wereldschokkende zaken :')
Daar draaien ze in BNW niet eens hun hand meer voor om inderdaad _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_155127127
Weinig nieuws onder de zon inderdaad.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:02:06 #237
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_155130243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Wereldschokkende zaken :')
Wel interessant om te lezen wat die man voor waanbeelden in z'n hoofd had om tot deze daad over te gaan... vooral omdat er heel erg weinig van klopt.

wol twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 20:19:33 @Pritt het enige wat hij goed heeft is dat ons gebouw een begane grond heeft reageer retweet
pi_155133083
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:29 schreef LTVDK het volgende:
En we hebben de tekst :)

[..]

Links naar de volledige toespraak: http://www.scribd.com/doc/274200445/Toespraak-Tarik-Z
Media kan het brengen zoals ze willen, daar heeft hij wel een punt!

Uiteraard denkt 90% dat de media betrouwbaar is :') Telegraaflezers etc...
  † In Memoriam † woensdag 12 augustus 2015 @ 17:13:17 #239
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_155152948
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:01 schreef aloa het volgende:
Media kan het brengen zoals ze willen, daar heeft hij wel een punt!
Ja, verrassende inzichten! Dat wist nog niemand! :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_155153036
quote:
99s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:13 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, verrassende inzichten! Dat wist nog niemand! :')
Telegraaf is een veel gelezen krant. Die wordt gelezen omdat er alleen onzin in staat :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2015 17:17:27 ]
pi_155154099
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Wereldschokkende zaken :')
Het is voor de meesten idd niet meer wereldschokkend dat de MSM pure propaganda is aangestuurd door vuiligheidsdiensten en de grote multinationals.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')