abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 februari 2015 @ 15:15:30 #251
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_149298341
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het fysieke boek? Ik heb prime en daarmee levering op de volgende dag ( ik woon niet in NL )
Enige voordeel van een boekwinkel is dat je daar (mits voorzien van een ruime keuze) soms boeken vind waarvan je niet wist dat je ze wilde hebben
Ik had rond Sinterklaas een aantal producten besteld bij Amazon UK (wel in Nederland) en het duurde negen dagen voor het laatste pakje binnen was. Kon ook wel sneller, maar dat was een erg forse meerprijs.

Het struinen langs tafels met door deskundige medewerkers geselecteerde boeken is inderdaad de moeite waard. Ik heb het geluk dat er hier in het centrum twee van dat soort boekwinkels actief zijn in het algemene en het culturele segment.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_149298516
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:58 schreef Dwersdriever het volgende:

Je ziet over het algemeen in de retail dat de middenklasse onder druk staat, niet alleen bij de warenhuizen. Overigens heb ik ook wel vraagtekens bij de houdbaarheid van Hema hoor. Die heeft ook erg veel last van de opkomst van budgetketens als Action/Primark.
Ik wil alleen maar aangeven dat Hema een kant op kan en V&D niet. Of Hema het gaat halen is een tweede. Ik hoop het wel, maar dat dat geen uitgemaakte zaak is, is een feit.

quote:
Dit is wel een aardig artikel over hoe er zes jaar geleden naar V&D werd gekeken. Tony DeNunzio, natuurlijk een belanghebbende, zegt daar ook iets over de kritiek op de verkoop van het vastgoed.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)rfkapitalisten.dhtml
Het geeft iig aan dat de problemen bij V&D wel wat anders liggen dan "durfinvesteerders hebben het leeggeroofd en verder is V&D een geweldig concept met een grote toekomst". ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149298621
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat de Bijenkorf in NL wordt gezien als top van de markt en exclusief zegt al heel erg veel over waar het winkelaanbod ligt.
Voor de goede orde: ik schreef dat ze aan de bovenzijde zitten en binnen de groep warenhuizen lijkt mij dat een feitelijke constatering.

Dat het aanbod in NL vooral "goedkoop" is en erg weinig "bijzonder" is een tweede, maar dat heeft te maken met de vraag aan de ene kant en ook aan de andere kant dat de Randstad prima geholpen wordt met Amsterdam en Zeeland/Brabant/Gelderland/Limburg prima geholpen wordt met Antwerpen/Düsseldorf.

Er is in Eindhoven en Maastricht wel wat te krijgen, maar gewoon minder en dat is ook wel te begrijpen. Ik ben zowel in Antwerpen als Düsseldorf binnen een uurtje, dus ik vind het prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 02-02-2015 15:34:28 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_149298627
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga naar de stad, zoek een boek, nee, die hebben we niet, maar kan ik wel bestellen.
Je baalt dan dubbel, voor niets naar de stad en parkeren betalen
En om toch je parkeergeld terug te winnen ga je even langs Van Haren om toch maar die inlegzolen te kopen die je al een tijdje wilt kopen. En met de aankoopbon van Van Haren krijg je toch je parkeergeld terug.

Het sponsoren van parkeergeld is een manier voor de winkeliers om TOCH nog wat te verkopen.
pi_149298682
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat de Bijenkorf in NL wordt gezien als top van de markt en exclusief zegt al heel erg veel over waar het winkelaanbod ligt.
Waar lees jij dat? Dat staat er nl niet. Er staat dat qua warenhuizen de Bijenkorf aan de bovenkant van de markt opereert en dat klopt momenteel helemaal. Wanneer ben jij voor het laatst op de Dam geweest? De laatste tijd is daar een enorme upgrade gaande. Bij de cosmetica zijn er grote stands van Dior, Chanel en MAC. Bij de accessoires store-in-stores van o.a. Gucci, Hermès en Louis Vuitton en bij de kleding zie je de duurdere en vooral exclusievere merken flink hangen. Ook de champagnebar met uitzicht op de Dam doet het goed. Hell, ik zit daar zelf minimaal twee keer per week.. en ik heb de schurft aan winkels (maar niet aan drank :P ) Kortom, de Bijenkorf is hard bezig de weg omhoog te vinden en slaagt daar erg goed in...

Voor echte exclusiviteit moet je natuurlijk naar de PC, maar dat is geen nieuws...
  maandag 2 februari 2015 @ 15:35:51 #256
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_149298814
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het geeft iig aan dat de problemen bij V&D wel wat anders liggen dan "durfinvesteerders hebben het leeggeroofd en verder is V&D een geweldig concept met een grote toekomst". ;)
Ik gaf eerder inderdaad al aan dat het een formule is die al twintig jaar in verval is. Dat de overname door durfinvesteerders niet geholpen heeft de formule uit het slop te trekken, iets wat DeNunzio wel beweert, is denk ik ook wel een feit.

De basis van de problemen bij V&D ligt bij mensen als Jan Michiel Hessels. Rekenaars zonder retailhart die de managers onder zich niet de investeringen liet doen die nodig waren. Niet alleen V&D was verouderd, dat gold voor wel meer ketens binnen VendexKBB. Anton Dreesman had het bedrijf achtergelaten als een zeer prominente Nederlandse onderneming.

Onder leiding van Hessing ontstond ook de situatie waarin VendexKBB zo'n aantrekkelijke overnamepartij was voor private equity, al vond de overname zelf plaats onder zijn opvolger Ed Hamming. Hessing speelde later nog rollen bij Fortis en Philips en was betrokken bij Blackstone, ook zo'n investeerder. Niet bepaald een glorieuze loopbaan.

Niet alle ex-KBB-ketens doen het trouwens slecht of matig onder hun nieuwe eigenaren. Ondergoedketen Hunkemöller en juweliersketen Schaap & Citroen doen het een stuk beter dan V&D en Hema.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_149298851
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:35 schreef Dwersdriever het volgende:

Ik gaf eerder inderdaad al aan dat het een formule is die al twintig jaar in verval is. Dat de overname door durfinvesteerders niet geholpen heeft de formule uit het slop te trekken, iets wat DeNunzio wel beweert, is denk ik ook wel een feit.

De basis van de problemen bij V&D ligt bij mensen als Jan Michiel Hessels. Rekenaars zonder retailhart die de managers onder zich niet de investeringen liet doen die nodig waren. Niet alleen V&D was verouderd, dat gold voor wel meer ketens binnen VendexKBB. Anton Dreesman had het bedrijf achtergelaten als een zeer prominente Nederlandse onderneming.

Onder leiding van Hessing ontstond ook de situatie waarin VendexKBB zo'n aantrekkelijke overnamepartij was voor private equity, al vond de overname zelf plaats onder zijn opvolger Ed Hamming. Hessing speelde later nog rollen bij Fortis en Philips en was betrokken bij Blackstone, ook zo'n investeerder. Niet bepaald een glorieuze loopbaan.

Niet alle ex-KBB-ketens doen het trouwens slecht of matig onder hun nieuwe eigenaren. Ondergoedketen Hunkemöller en juweliersketen Schaap & Citroen doen het een stuk beter dan V&D en Hema.
Wij zijn het ruim meer eens dan oneens constateer ik. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 2 februari 2015 @ 15:43:53 #258
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_149299001
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:30 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Er staat dat qua warenhuizen de Bijenkorf aan de bovenkant van de markt opereert en dat klopt momenteel helemaal.
Selfridges is een interessante eigenaar voor Bijenkorf. Eigenlijk bijna perfect. Een onderneming waar Bijenkorf de 'best practices' van kan leren en waar veel overlap in leveranciers en concepten zit. Een bedrijf dat volop inzet op 'luxury retailing' en daar zowel de investeringen als de desinvesteringen in Nederland (sluiting winkels) voor financiert. Selfridges is eigendom van een Canadese miljardair.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_149299352
Gister de pas gekregen cadeaubonnen maar vast omgezet in goederen. :)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149299419
Ik zou het jammer vinden als V&D verdwijnt, maar dat is meer een kwestie van gewenning ofzo. Je zoekt iets, je gaat V&D in en je komt uiteindelijk zonder iets naar buiten. Het is het allemaal net niet, maar toch een leuke zaak om doorheen te wandelen.

Afgelopen zaterdag trouwens wel wat gekocht; een afgeprijsde maillot. Thuis kwam ik erachter waarom ie afgeprijsd was, er zat een lange haal in. Godzijdank viel mijn laars erover, anders had ik niks om aan te trekken 's avonds bij een feestje. Wel erg slecht om vooral nu zulke dingen te gaan verkopen.
  maandag 2 februari 2015 @ 16:06:57 #261
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_149299619
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wij zijn het ruim meer eens dan oneens constateer ik. ;)
Daar is ook geen lol aan :-(

Het is ook allemaal niet zo ingewikkeld. Je kunt wel een discussie voeren op ethisch vlak over wat de overname van VendexKBB door private equity voor V&D heeft betekend, maar de economische realiteit is vaak hard. Topmanagers als DeNunzio, Mark McKeon en Jacob de Jonge hebben de formule niet op gang gekregen en ik zou niet weten wie daar de zaak wel op de rit zou kunnen krijgen.

Ik ben benieuwd wat Anton Dreesmann van de huidige situatie zou maken.

De oorspronkelijke stelling is overigens dat het aan de opkomst van webwinkels ligt. En daar zit denk ik meer een kern van waarheid in.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_149299929
quote:
V&D denkt zelf ook aan faillissement

Het wordt een spannende week voor warenhuis V&D. Dit weekend werd er nog bericht dat V&D’s toekomst ‘aan een zijden draad hing’ en vandaag blijkt dat het warenhuis zelf ook ernstig rekening houdt met een einde van V&D. Dat blijkt uit een brief die het warenhuis dit weekend naar zijn verhuurders stuurde.

In de brief vraagt de V&D opnieuw om lagere huurprijzen en de vier maanden vrijstelling van huur, die al eerder waren aangevraagd. V&D geeft de verhuurders tot woensdag 4 februari 12.00 uur om akkoord te gaan met de huurvrije periode van vier maanden en de permanente huurverlaging. De toestemming is voorwaardelijk, laat het warenhuis weten.

"Mocht V&D in staat van faillissement worden verklaard of zelf een faillissementsverzoek indienen," laat de V&D in de brief weten, dan is de toestemming van tafel. Daaruit blijkt dat V&D ‘voor het eerst zelf serieus rekening houdt met een scenario waarin het uitstel van betaling krijgt of failliet gaat’, stelt RTL Nieuws. Als het aan het warenhuis ligt, komt er later deze week een gesprek met de verhuurders. "De brief is dezelfde als die van 19 januari," laat Nechemja de Bruijn van IEF Capital in een reactie weten . "V&D voegt nu alleen toe dat Sun bereid is om tientallen miljoenen te investeren, mits de pandeigenaren akkoord gaan met de eisen van V&D."
bron
pi_149300003
Ik zie een doorstart aankomen, beetje afgeslankte vorm...

Glazen bolletje. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 2 februari 2015 @ 16:28:57 #264
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149300232
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:11 schreef hottentot het volgende:

[..]

Sorry, maar hier heb ik geen tijd voor. Als je er nog helemaal niets van weet moet je misschien zelf even rond zoeken en je eerst inlezen.
Nee, je kan het niet uitleggen. Dat is wat anders. Allerhande ronkende verhalen doen hier de ronde over private equity, ik ben wel benieuwd wat men er nu daadwerkelijk van weet. Onderstaand in ieder geval al wat korte duiding vanuit fiscaal perspectief omdat het adviseren van private equity ongeveer 80% van mijn tijd beslaat.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is wat genuanceerder. Een overname gebeurt meestal met een (aanzienlijk) gedeelte vreemd vermogen. Logischerwijs wenst de bank een onderpand en dat is dan weer datzelfde bedrijf wat overgenomen is. Hoe je dat dan onder de streep boekhoudkundig gaat verwerken is niet zo van belang voor de stabiliteit. Als het namelijk mis gaat, dan heeft de financierende partij gewoon het recht om de bezittingen van de overgenomen partij uit te ponden.

Het is inherent aan een overname dat er waarde uit het bedrijf naar de aandeelhouder gaat. De voormalig aandeelhouder uiteraard. Want die wil gewoon geld zien voor alle stille reserves en goodwill.

Dat WS het allemaal kennelijk heel kwalijk vindt zegt meer over zijn begrip van overnames, dan over deze gang van zaken.
Dit lijkt mij al een aardige nuancering vanuit civiele optiek.

Fiscaal was de oude handigheid dat je een BV'tje oprichtte om de aandelen te kopen, deze BV een enorme schuld aan liet trekken en tenslotte het overgenomen Nederlandse bedrijf en de BV in een fiscale eenheid stopte waardoor je 1 belastingplichtige had en de winsten van het Nederlands bedrijf afgezet konden worden tegen de kosten (rente) van de schuldenlast van de BV. Hoefde je geen belasting te betalen. Dit is vanaf 1 januari 2012 fiscaal niet meer toegestaan waardoor dit voordeel nagenoeg geheel weg is. Valt uiteraard nog wel wat te knutselen maar een HEMA-zaak zal niet meer zo snel voorkomen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 2 februari 2015 @ 16:31:16 #265
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149300313
Edit: dubbel
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_149300350
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:21 schreef DS4 het volgende:
Ik zie een doorstart aankomen, beetje afgeslankte vorm...

Glazen bolletje. ;)
Idd... lekker makkelijk van schuldeisers af en over twee jaar weer exact dezelfde problemen. Het zou verboden moeten worden.
pi_149300833
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijkste les, als je een bedrijf bent wat overgenomen kan worden en je wilt dat niet, dan doe je er goed aan niet veel kapitaal in bv (afbetaald) vastgoed te hebben. Dit kan je dan beter onderbrengen in een andere BV.
Als je totaal aan aandelen minder waard is dan je bedrijfsmiddelen dan ben je een overname kandidaat.
En is het niet een overname partij dan is het wel een bank die met "bijzonder beheer" zit te azen op het vermogen.
pi_149301645
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
In Oberhausen zit het Centro, een grote shoppingmall met alleen maar ketenwinkels. Mensen komen van ver daar naartoe. Waarom? GRATIS PARKEREN!
ben er nog nooit geweest maar zit dan ook niet in het randgebied van Oberhausen dus niet midden in het centrum? Zelf verbaas ik mij ook over het feit waarom er in NL niet meer grote supermarkten zich vestigen aan de rand van een stad of dorp op bijvoorbeeld op industrieterreinen
pi_149301812
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:14 schreef Evertjan het volgende:

ben er nog nooit geweest maar zit dan ook niet in het randgebied van Oberhausen dus niet midden in het centrum? Zelf verbaas ik mij ook over het feit waarom er in NL niet meer grote supermarkten zich vestigen aan de rand van een stad of dorp op bijvoorbeeld op industrieterreinen
Omdat dat niet zomaar mag.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:22:06 #270
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_149301848
quote:
waarom er in NL niet meer grote supermarkten zich vestigen aan de rand van een stad of dorp op bijvoorbeeld op industrieterreinen
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:14 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ben er nog nooit geweest maar zit dan ook niet in het randgebied van Oberhausen dus niet midden in het centrum? Zelf verbaas ik mij ook over het feit waarom er in NL niet meer grote supermarkten zich vestigen aan de rand van een stad of dorp op bijvoorbeeld op industrieterreinen
gemeenten willen wel eens dwars gaan liggen omdat ze bang zijn dat de binnenstad dan leeg loopt, zoals ook in Oberhausen gebeurde.

quote:
Help! De binnenstad wordt opgevreten

Overal in Europa verschijnen megawinkels. Ook Nederland ontkomt niet aan die schaalvergroting, verwachten deskundigen. Met grote gevolgen voor de detailhandel, bewijst het Duitse Ruhrgebied, waar de grootste shoppingmall van Europa staat.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)rdt-opgevreten.dhtml
pi_149302318
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 07:15 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Zo ongeveer wel.

Ik ken genoeg garages die ¤2 per 19 minuten rekenen. Je betaalt dan elk blok van 19 minuten zodra je eraan begint en dan is het dus na 60 minuten ¤8.

Kassa voor de oplichters van QPark.
Tsja maarja, een parkeergarage bouwen kost miljoenen, die kosten moeten wel terugverdiend worden.
En zeker als die P ergens vlakbij het centrum is kost het veel geld.

En ze zitten alleen op zaterdagen vol.
pi_149302588
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee, je kan het niet uitleggen. Dat is wat anders. Allerhande ronkende verhalen doen hier de ronde over private equity, ik ben wel benieuwd wat men er nu daadwerkelijk van weet. Onderstaand in ieder geval al wat korte duiding vanuit fiscaal perspectief omdat het adviseren van private equity ongeveer 80% van mijn tijd beslaat.

[..]

Dit lijkt mij al een aardige nuancering vanuit civiele optiek.

Fiscaal was de oude handigheid dat je een BV'tje oprichtte om de aandelen te kopen, deze BV een enorme schuld aan liet trekken en tenslotte het overgenomen Nederlandse bedrijf en de BV in een fiscale eenheid stopte waardoor je 1 belastingplichtige had en de winsten van het Nederlands bedrijf afgezet konden worden tegen de kosten (rente) van de schuldenlast van de BV. Hoefde je geen belasting te betalen. Dit is vanaf 1 januari 2012 fiscaal niet meer toegestaan waardoor dit voordeel nagenoeg geheel weg is. Valt uiteraard nog wel wat te knutselen maar een HEMA-zaak zal niet meer zo snel voorkomen.
Ik ben verre van een kenner m.b.t. deze materie, dat gaf ik eerder in deze draad ook al aan. Dit begrijp ik echter wel nog. Wat vindt zo'n Hedgefund belangrijker? Een grotere opbrengst of continuïteit van het bedrijf. Daarom alleen al kan een familiebedrijf beter een familiebedrijf blijven. Dat geld vloeit nu naar buitenlandse handen, weg uit Nederland. Dat familiebedrijf had Nederland nog lang veel plezier kunnen geven.
Anderzijds hoort het misschien wel bij de ontwikkelingen in de economie dat het format van winkels zoals de V&D niet meer werkt, dan moet je er niet moeilijk over doen dat ze uit het straatbeeld verdwijnen. De een zijn dood...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149302928
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het fysieke boek? Ik heb prime en daarmee levering op de volgende dag ( ik woon niet in NL )
Enige voordeel van een boekwinkel is dat je daar (mits voorzien van een ruime keuze) soms boeken vind waarvan je niet wist dat je ze wilde hebben
Dat gaat digitaal ook prima alleen zal het digitaal bijna altijd een boek zijn in hetzelfde hokje of een aanverwant hokje, bij een winkel komt sneller een totaal ander boek onder je aandacht.
Boekenwinkels zijn echter toch al niets voor mij, ik wil als ik de vreemde taal beheers altijd het boek in die vreemde taal hebben, geen vertaalde meuk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149306540
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat familiebedrijf had Nederland nog lang veel plezier kunnen geven.

Maar primair hoort het die familie plezier te geven.

En dat staat wat haaks op break even.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 2 februari 2015 @ 20:15:04 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149307049
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben verre van een kenner m.b.t. deze materie, dat gaf ik eerder in deze draad ook al aan. Dit begrijp ik echter wel nog. Wat vindt zo'n Hedgefund belangrijker? Een grotere opbrengst of continuïteit van het bedrijf. Daarom alleen al kan een familiebedrijf beter een familiebedrijf blijven. Dat geld vloeit nu naar buitenlandse handen, weg uit Nederland. Dat familiebedrijf had Nederland nog lang veel plezier kunnen geven.
Anderzijds hoort het misschien wel bij de ontwikkelingen in de economie dat het format van winkels zoals de V&D niet meer werkt, dan moet je er niet moeilijk over doen dat ze uit het straatbeeld verdwijnen. De een zijn dood...
Begin een familiebedrijf met traditie, dat louter mooie dingen doet en het straatbeeld mooi maakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')