abonnement Unibet Coolblue
pi_149479191
quote:
15s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:06 schreef Elfletterig het volgende:
Inmiddels is het 2-2. Dan nog blijft PEC boven AZ staan, op basis van doelsaldo. Alleen winst helpt AZ langs PEC op de ranglijst.
Mja, met dit tempo zie ik die 2-3 ook nog wel komen. Tis niet AZ die verzaakt maar Grunn in eigen huis :(
mag het weten
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 februari 2015 @ 18:09:39 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_149479234
quote:
15s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mja, met dit tempo zie ik die 2-3 ook nog wel komen. Tis niet AZ die verzaakt maar Grunn in eigen huis :(
En het is 2-3.
pi_149479249
quote:
11s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

En het is 2-3.
Ik heb voorspellende gaves :+
mag het weten
pi_149479276
quote:
11s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

En het is 2-3.
Je moet AZ nageven dat ze dat knap doen.

Groningen zakt hierdoor trouwens naar het rechterrijtje. Willem II staat nu negende; erg knap van ze.
pi_149493951
quote:
Wedstrijd: PEC Zwolle-AZ 1-1 ( zaterdag 24 januari 19:45 uur )

Aantal uitsupporters: 209

Prijs en vervoersregeling: 6

AZ en PEC Zwolle hadden net als vorig jaar voor het uitvak onderlinge prijsafspraken gemaakt. Hierdoor kostte een los kaartje 10 euro voor de autogangers en 6 euro voor de buscombi. De uiteindelijk prijs die wij betaalden was 12 euro voor de autocombi (+2 euro administratiekosten van AZ) en 19 voor de buscombi. Prima prijzen wat mij betreft.

Net als voorgaande jaren moesten we op weg naar Zwolle helaas wel onderweg omwisselen, iets wat irritant en bovenal onnodig is aangezien er al jaren geen rare dingen zijn gebeurd bij wedstrijden tussen Zwolle en AZ. Zwolle gaf in het vooroverleg als reden dat er mogelijk problemen ontstaan met de eigen aanhang als AZ-supporters vooraf de stad in gaan, maar het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat AZ-supporters hieronder moeten lijden. In het vooroverleg heeft Zwolle wel aangegeven dat de omwisselregeling volgend jaar mogelijk vervalt, dus laten we hopen dat de gemeente tegen die tijd daadwerkelijk mee wil werken aan een meer gastvrije ontvangst van uitsupporters. Het vervallen van het omwisselpunt zou een mooie stap zijn op weg naar echt vrij vervoer.

Ontvangst: 7

Wij reden deze uitwedstrijd met een eigen bus namens Supportersbeweging Victoria Alkmaar en sloten bij het omwisselpunt aan bij de twee combibussen. Hierdoor kwam er zo’n 150 man tegelijk bij het uitvak aan, maar iedereen was na een korte fouillering vrij snel binnen.

In het vak waren voornamelijk AZ-stewards aanwezig en een enkele Zwolle-steward. Misschien waren er ook een of twee agenten, maar dit is me niet opgevallen. Wel was de voetbaleenheid Alkmaar met twee man in het uitvak vertegenwoordigd zoals altijd. Bij het ophangen van de doeken verboden de AZ-stewards ons de doeken aan de voorkant van het vak te hangen omdat dit het zicht van een beveiligingscamera zou hinderen. Via de hoofdsteward van AZ hebben we toen met een Zwolle-steward afgesproken dat de doeken er wel mochten hangen, mits niet te hoog en mits de voorste rijen vrij bleven zodat alle supporters door de camera gezien konden worden. De uiteindelijke oplossing is voor ons te rechtvaardigen, maar het is natuurlijk wel slecht dat AZ-stewards op instructies van Zwolle eerst spandoeken willen verbieden. Spandoeken moeten in een uitvak altijd zichtbaar ophangen kunnen worden. Aan de voorkant dus, en niet bovenin of bij een trap. Het cameratoezicht hoeft van ons natuurlijk sowieso niet, maar als er dan per se een camera moet zijn, hang deze dan bijvoorbeeld boven in plaats van voor het vak zodat het supporters niet ook nog eens hindert in hun toch al danig beperkte vrijheid.

Zicht: 5

Het zicht in het uitvak is matig, vooral vanwege de onnodige plexiglaswand aan de voorkant met bovendien verticale balken die het zicht belemmeren. Het dichtstbijzijnde doel is nauwelijks te zien en de linker hoek van het veld helemaal niet. Zwolle zou direct een van de beste uitvakken van Nederland hebben als deze plexiglaswand verdwijnt. Dit heeft bovendien geen gevolgen voor de veiligheid omdat de gracht vele meters lager ligt. Enkele schotten in de hoek met de lange zijde zouden kunnen blijven staan, want deze hinderen het zicht op het veld toch niet en zijn nu ook al geblindeerd. Clubs als AZ, Excelsior en RKC laten zien dat een uitvak ook veilig kan zijn zonder dat het eruitziet als een kooi.

Catering: 7

Best aardig, maar vrij duur. 4 euro voor een heel klein broodje met een heel klein worstje is erg duur. 2 euro voor een kleine cola is wel vrij normaal. Jammer dat er geen bier was, maar hier wordt door de club over gepraat met de gemeente hoorden wij in het vooroverleg.

Conclusie:

Al met al is Zwolle-uit een qua omstandigheden vrij gemiddelde uitwedstrijd in de eredivisie. Net als bij veel andere clubs is het zicht is het uitvak ronduit slecht en is de vervoersregeling overdreven streng. De catering is relatief duur, maar de ontvangst van stewards is over het algemeen prima. Een supporter uit Engeland of Duitsland zou een wedstrijd waarbij hij met de auto langs de snelweg een kaartje moet ophalen en vervolgens in het vak tegen een hek aankijkt hoogstens een 3 of een 4 geven, maar naar Nederlandse maatstaven krijgt Zwolle-uit een krappe voldoende: 6+.

( Matthijs Keuning, voorzitter supportersbeweging Victoria Alkmaar )
Interessant stukje op PEC.nu over ons eigen uitvak.
Vind die plexiglaswand sowieso waanzin. Als ze iets willen gooien op het veld kan het alsnog, en over het algemeen gebeurd er niet zoveel meer qua ongeregeldheden in uitvakken. Wat mij betreft mag die wand ook per direct weg aan de voorkant. Komt de sfeer ook niet ten goede.
Ook lullig dat ze onderweg kaarten moeten omwisselen. Onnodig. PEC heeft met geen enkele club flinke beef, op Go Ahead na omdat het een echte derby is. Ik denk dat elke club gewoon op eigen gemak naar Zwolle kan reizen, en wellicht het laatste stukje even achterom bij het ziekenhuis om zo confrontaties te voorkomen.... Maar al met al is het gewoon overdreven.

Je wilt als club natuurlijk geen gedonder, kan ik heel goed begrijpen. Maar je wilt als PEC toch ook gewoon gastvrij zijn en ook de uitsupporters een leuke middag/avond bezorgen?
Kan een hoop verbeterd worden.

Kijk naar Volendam. Bijna elk team kan daar gewoon op eigen vervoer heen, samen met de Volendam aanhang een biertje drinken in de kroegen op de dijk. Dat is toch mooi?
Tuurlijk heb je er altijd klootzakken tussen zitten die niet met vrijheid kunnen omgaan, maar over het algemeen moet het bij Zwolle toch geen probleem zijn om zo naar binnen te kunnen lopen? Ze zitten nota bene naast het familievak waar ook veel ouders met kinderen komen. Daar heb je helemaal geen knokkerij. De fanatieke aanhang heeft een ingang aan de compleet andere kant van het stadion....
  Redactie Sport / Supervogel maandag 9 februari 2015 @ 10:44:19 #206
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_149501820
ForzaPECZwolle twitterde op maandag 09-02-2015 om 10:41:51 PEC Zwolle speelde dit seizoen twee keer een serie van vijf wedstrijden in vijftien dagen. De laatste wedstrijd werd steeds ruim verloren. reageer retweet
  maandag 9 februari 2015 @ 15:16:35 #207
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_149509075

@ForzaPECZwolle
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_149509204
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:16 schreef Mkr het volgende:
[ afbeelding ]
@ForzaPECZwolle
Haha, de laatste keer dat de Eagles het spannend wisten te maken in Zwolle is inderdaad lang geleden. Overigens is de balans van PEC ín Deventer ook erg droevig.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:26:18 #209
131603 Afwazig
Serious business
pi_149511490
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Haha, de laatste keer dat de Eagles het spannend wisten te maken in Zwolle is inderdaad lang geleden. Overigens is de balans van PEC ín Deventer ook erg droevig.
In Deventer wonnen we vaak zat toen we nog in de Juup speelden. Dat is nu wel anders.
  maandag 9 februari 2015 @ 17:22:16 #210
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_149513329
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:16 schreef Mkr het volgende:
[ afbeelding ]
@ForzaPECZwolle
Gokje: 1989:1990 won GAE :+
pi_149514036
Derby is dood. Voor mij is het inmiddels een wedstrijd als alle andere.
  maandag 9 februari 2015 @ 18:57:38 #212
131603 Afwazig
Serious business
pi_149516083
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:47 schreef Intellectueel het volgende:
Derby is dood. Voor mij is het inmiddels een wedstrijd als alle andere.
Leeft bij mij ook al jaren niet meer. Het leeft alleen nog bij GAE volgens mij.
pi_149518702
Wordt voor mij de eerste keer in het stadion tegen Eagles. Ben wel benieuwd. Sta op Noord. Ben wel benieuwd wat men er van maakt met spandoeken.
Tijdje ook al geen vuurwerk meer gezien van Tivosie. Bestaat die club nog wel eigenlijk?
pi_149519226
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:47 schreef Intellectueel het volgende:
Derby is dood. Voor mij is het inmiddels een wedstrijd als alle andere.
Hoezo dood? Het zal niet zo spectaculair zijn als twintig jaar geleden maar hoor en zie om me heen en bovendien ook van de spelers echt niet dat het dood is.
pi_149533602
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoezo dood? Het zal niet zo spectaculair zijn als twintig jaar geleden maar hoor en zie om me heen en bovendien ook van de spelers echt niet dat het dood is.
Leeft gewoon niet meer, in ieder geval niet bij mij en een redelijk groot deel van het Zwolle publiek. Kan me herinneren dat dat in de begin jaren 00' wel anders was. Wellicht dat het nieuwe stadion hier enigszins mee te maken heeft.

En spelers/supporters zullen wellicht nog kunstmatig de derby koesteren , maar echte derby-sentimenten zijn nauwelijks te vinden.
pi_149549742
Hoe zit dat eigenlijk met die sfeerjongens die in de Juup nog regelmatig dingen deden?
Tifosi was het niet? Al een tijdje geen vuurwerk meer gezien of iets in die geest.
  woensdag 11 februari 2015 @ 07:41:13 #217
131603 Afwazig
Serious business
pi_149562000
Die zijn gestopt nadat het van FC Zwolle PEC werd. Die voelden zichzelf zo belangrijk en waren boos dat ze niet gehoord waren omtrent de naamsverandering.

Kneuzenkermis dus.
pi_149568414
Treurig verhaal. Niemand dus die de draad weer oppakt? Juist bij dit soort potjes is het sfeer verhogen erg leuk.
pi_149578808
quote:
Dat voornemen is een volgende zet in de poging het sportieve succes van PEC door te trekken. De belangrijkste stap lijkt inmiddels gezet. Ron Jans was vorige week nog helder in VI: contractverlenging was geen formaliteit en in de maand februari zou de succestrainer sowieso nog geen handtekening zetten. Op vrijdagochtend berichtte De Telegraaf over een 'dreigend vertrek' van Jans vanwege de financiële problemen van zijn club. Nog diezelfde middag bereikten trainer en club een principeakkoord over een nieuw eenjarig contract.

'Dat stuk in De Telegraaf heeft de zaken versneld', zegt Jans tegen Voetbal International. 'Er ontstond onrust die de club niet kan gebruiken. De financiële situatie was voor mij ook helemaal niet de reden om te twijfelen. De club heeft te maken met groeistuipen en daarvan was ik op de hoogte. Mij ging het veel meer om de kwaliteit van de selectie en de voorwaarden op sportief vlak. Daarover hebben we vrijdag een goed gesprek gevoerd.'
De Telegraaf zat er dus zoals wel vaker volledig naast :')
pi_149579013
Siert Jans wel om rust in de tent te brengen door bij te tekenen en niet om een club achter te laten in ongewis over financiële en sportieve toekomst. Had allemaal tot onrust kunnen leiden in de club en bij de sponsoren. Telegraaf liep opzichtig de boel op te hitsen. Met droeftoeter Valentijn Driessen voorop.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 februari 2015 @ 20:50:25 #221
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_149582404
Nu echt officieel via de site.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:58:22 #222
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_149595569
Babalj ook eindelijk speelgerechtigd. Opbokken met Ferfelis dus ^O^

link
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  donderdag 12 februari 2015 @ 19:29:01 #223
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_149608942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 07:41 schreef Afwazig het volgende:
Die zijn gestopt nadat het van FC Zwolle PEC werd. Die voelden zichzelf zo belangrijk en waren boos dat ze niet gehoord waren omtrent de naamsverandering.

Kneuzenkermis dus.
Haha dat hele FCZ Tifosi was nooit serieus te nemen. Enige toffe wat ze hadden was dat shirt met de uitslagen van PEC GAE.

Komen overigens 394 "supporters"(gezien er een paar wel weer wat kapot gaan maken) mee naar Zwolle. Dacht dat het daar nog wel leefde.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:18:18 #224
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_149631930
ForzaPECZwolle twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 12:56:32 Slecht nieuws voor PEC Zwolle met het oog op de IJsselderby. Doelman Warner Hahn is vanochtend ziek naar huis gestuurd. (De Stentor) #ZWOgae reageer retweet
Mocht het nodig zijn zal Begois zijn mannetje ook wel staan!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mkr op 13-02-2015 13:33:33 ]
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:32:40 #225
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_149666504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:18 schreef Mkr het volgende:
ForzaPECZwolle twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 12:56:32 Slecht nieuws voor PEC Zwolle met het oog op de IJsselderby. Doelman Warner Hahn is vanochtend ziek naar huis gestuurd. (De Stentor) #ZWOgae reageer retweet
Mocht het nodig zijn zal Begois zijn mannetje ook wel staan!
Was vandaag gewoon aan het trainen en staat met Sainsbury gewoon in de basis.


Vanochtend rond de 800 man nog bij de laatste training geweest, hopen dat de spelers het morgen het laten zien.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')