abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:47:47 #2
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149202963
rConflictNews twitterde op vrijdag 30-01-2015 om 10:15:37 VIDEO: Pro-#Russia forces engage in firefight with Ukrainian army in Donetsk https://t.co/nvJASEjFrr reageer retweet
Say what?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 11:49:28 #3
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149204636
rConflictNews twitterde op vrijdag 30-01-2015 om 11:37:00 $1 is now 70 Rubles reageer retweet
Say what?
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2015 @ 12:10:11 #4
230491 Zith
pls tip
pi_149205237
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:49 schreef UpsideDown het volgende:
rConflictNews twitterde op vrijdag 30-01-2015 om 11:37:00 $1 is now 70 Rubles reageer retweet
Een jaar geleden was dat precies 1:35!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2015 @ 12:15:27 #5
230491 Zith
pls tip
pi_149205386
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:47 schreef UpsideDown het volgende:
rConflictNews twitterde op vrijdag 30-01-2015 om 10:15:37 VIDEO: Pro-#Russia forces engage in firefight with Ukrainian army in Donetsk https://t.co/nvJASEjFrr reageer retweet
Zijn mortierteams zeldzaam daar? Voor beide partijen zou een mortier een prima oplossing zijn geweest.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149205519
Russische centrale bank verlaagd rente naar 15%
lauraphylmills twitterde op vrijdag 30-01-2015 om 11:44:33 Central Bank says lowering rate b/c sees fewer inflation risks than before. Please tell that to my grocery bill. Also, 15% still crazy high reageer retweet
Burgers hebben pasje nodig om bezet Donbass in en uit te kunnen.
ChristopherJM twitterde op vrijdag 30-01-2015 om 09:30:34 Scores of people queuing at dangerous Kiev-controlled checkpoint to apply for new special pass to come & go from #Donetsk. Ridiculous system reageer retweet
shaunwalker7 twitterde op vrijdag 30-01-2015 om 09:09:04 "Nice banana you've got there," says fighter at DNR checkpoint to @NoahSneider after searching us, before grabbing it and gobbling it down. reageer retweet
The view from nowhere.
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2015 @ 12:26:27 #7
230491 Zith
pls tip
pi_149205717
shaunwalker7 twitterde op vrijdag 30-01-2015 om 09:09:04 "Nice banana you've got there," says fighter at DNR checkpoint to @NoahSneider after searching us, before grabbing it and gobbling it down. reageer retweet
[/quote]

:D
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:32:39 #8
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149213272
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149213780
quote:
Deze man heeft genoeg ellende gezien en begrijpt waar het om gaat.
Hulde!
pi_149214694
kun je stellen dat rusland in slaap is gevallen en het westen gewoon door is gegaan?

ze hadden beter hun best kunnen doen om oost-europa naar zich toe te trekken, maar hebben dat nagelaten
pi_149218983
Onderhandelingen afgebroken en Debaltseve omsingeld,

In Kiev gaat men ook weer de straat op:

Dit gaat echt zo gigantisch fout.
pi_149221934
quote:
quote:


[ Bericht 31% gewijzigd door deelnemer op 30-01-2015 23:47:05 ]
The view from nowhere.
pi_149223082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:29 schreef whuahahaha het volgende:
kun je stellen dat rusland in slaap is gevallen en het westen gewoon door is gegaan?

ze hadden beter hun best kunnen doen om oost-europa naar zich toe te trekken, maar hebben dat nagelaten
Nee.
pi_149223157
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mooi zo. Poetin zal wel weer even moeten huilen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149223372
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:12 schreef waht het volgende:

[..]

Mooi zo. Poetin zal wel weer even moeten huilen.
Omdat z'n populariteit omhoog gaat?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 23:09:30 #18
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_149225114
quote:
Voorspelbaar, na de stemming in de Raad van Europa. Ik vermoed dat ze binnenkort ook rectaal gevoed zal worden, net zoals de Amerikanen in Guantanamo met hongerstakers deden.
pi_149225424
Inb4 99,999 beweert dat ik rectale voeding door de Russen rechtvaardig door naar de Amerikanen te verwijzen :')
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2015 @ 00:06:47 #21
230491 Zith
pls tip
pi_149226490
inb4 meth die de hele nacht om het uur een post gaat maken en niet gaat slapen :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149226630
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:06 schreef Zith het volgende:
inb4 meth die de hele nacht om het uur een post gaat maken en niet gaat slapen :')
Lol, was het nog niet opgevallen dat ik tegenwoordig zestien uur per dag slaap? :')
pi_149226659
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:26 schreef meth1745 het volgende:
Inb4 99,999 beweert dat ik rectale voeding door de Russen rechtvaardig door naar de Amerikanen te verwijzen :')
Als je nu zelf ook nog even gaat beseffen wat een onzinnige vergelijkingen je steeds maakt dan komen we misschien ergens.
pi_149226731
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je nu zelf ook nog even gaat beseffen wat een onzinnige vergelijkingen je steeds maakt dan komen we misschien ergens.
ik maak geen vergelijkingen, ik voorspel wat de russen zullen gebruiken als rechtvaardiging. Een vrij subtiel verschil (voor sommigen), maar toch...
pi_149226881
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

ik maak geen vergelijkingen, ik voorspel wat de russen zullen gebruiken als rechtvaardiging. Een vrij subtiel verschil (voor sommigen), maar toch...
Nee, jij rechtvaardigt hun gedrag in plaats van het te veroordelen...
pi_149226934
Apart, Dugin, ideoloog van het hele Krim/groot Rusland idee heeft nauwelijks contact met Putin en ook geen idee wie wel zijn aandacht krijgt (hij denkt zelf het leger en de veiligheidsdiensten, want met de oligarchen heeft Putin ook gebroken).

http://news.yahoo.com/put(...)tentstory&soc_trk=tw

Vadislav Surkov strikes again?
pi_149226968
Wat is dat eigenlijk met Nederlanders, dat overschatten van de eigen intellectuele vaardigheden? Viel me op bij Nederlandse studenten geneeskunde in Leuven. Allemaal zo optimistisch over hun slaagkansen, want de examens "waren goed gegaan". Krijgen ze de resultaten, geen enkele voldoende...
pi_149227129
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:
Apart, Dugin, ideoloog van het hele Krim/groot Rusland idee heeft nauwelijks contact met Putin en ook geen idee wie wel zijn aandacht krijgt (hij denkt zelf het leger en de veiligheidsdiensten, want met de oligarchen heeft Putin ook gebroken).

http://news.yahoo.com/put(...)tentstory&soc_trk=tw

Vadislav Surkov strikes again?
Vergelijkbaar met de Arian Nation, die hadden ook zoveel invloed in het Witte Huis (volgens een betrouwbare verzonnen bron), en plotseling niet meer. waar is Obama mee bezig? :o

maw: Dugin's invloed was een Westerse fantasie, in tegenstelling tot Solzhenitsyn's invloed. Maar daarover wil men in het Westen niet spreken, want, Nobelprijswinnaar, de man van de gulag, die achter Putin staat...

[ Bericht 8% gewijzigd door meth1745 op 31-01-2015 00:52:42 ]
pi_149227386
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, jij rechtvaardigt hun gedrag in plaats van het te veroordelen...
ik heb in heel deze reeks nog nooit het gedrag van eender welke zijde gerechtvaardigd, (met uitzondering misschien van emotionele reacties na Odessa). Ik zeg integendeel dat Rusland zaken zal doen die "onverdedigbaar" zijn omdat het westen niet wil erkennen dat de NAVO een veiligheidsprobleem voor Rusland vormt.

Wil je een simpele analogie: een man met een pistool staat in een doodlopend steegje, omringd door tien kerels met messen die langzaam dichterbij komen en steeds herhalen dat ze enkel vrienden willen zijn... Jij beweert dat die man moet geloven wat deze mensen zeggen, ik beweer dat ie waarschijnlijk zal schieten voordat ie overmeesterd wordt.
Je kan eindeloos discussiren over wie "gelijk" heeft, maar dat is een zinloze discussie, het enige dat telt is wat de ene zijde denkt dat de andere zijde van plan is.
pi_149227429
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:29 schreef meth1745 het volgende:
Wat is dat eigenlijk met Nederlanders, dat overschatten van de eigen intellectuele vaardigheden? Viel me op bij Nederlandse studenten geneeskunde in Leuven. Allemaal zo optimistisch over hun slaagkansen, want de examens "waren goed gegaan". Krijgen ze de resultaten, geen enkele voldoende...
Een voorbeeld bewijst geen algemene bewering.

Wat is het toch met de pro-russen dat ze grossieren in algemene beweringen? Het normale opbouwen van kennis, via feiten en hun verbanden, slaan ze over en starten vanuit algemene beweringen, waaruit ze dat afleiden welke feiten wel en welke niet in de waarheid passen. Ze noemen het kritisch denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 31-01-2015 00:58:47 ]
The view from nowhere.
pi_149227553
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:49 schreef meth1745 het volgende:

[..]

ik heb in heel deze reeks nog nooit het gedrag van eender welke zijde gerechtvaardigd, (met uitzondering misschien van emotionele reacties na Odessa). Ik zeg integendeel dat Rusland zaken zal doen die "onverdedigbaar" zijn omdat het westen niet wil erkennen dat de NAVO een veiligheidsprobleem voor Rusland vormt.

Wil je een simpele analogie: een man met een pistool staat in een doodlopend steegje, omringd door tien kerels met messen die langzaam dichterbij komen en steeds herhalen dat ze enkel vrienden willen zijn... Jij beweert dat die man moet geloven wat deze mensen zeggen, ik beweer dat ie waarschijnlijk zal schieten voordat ie overmeesterd wordt.
Je kan eindeloos discussiren over wie "gelijk" heeft, maar dat is een zinloze discussie, het enige dat telt is wat de ene zijde denkt dat de andere zijde van plan is.
Een gevolg van het machtsspel is dat je voortdurend moet zorgen dat de tegenstander de baast blijft. Als beide partijen rationeel handelen, leidt het toch tot een wapenwedloop. En in dit conflict leidt dezelfde rationaliteit tot een 'all-out war'. De fout zit in de sentimenten die het machtsspel voeden.
The view from nowhere.
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2015 @ 00:58:31 #32
230491 Zith
pls tip
pi_149227560
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:29 schreef meth1745 het volgende:
Wat is dat eigenlijk met Nederlanders, dat overschatten van de eigen intellectuele vaardigheden? Viel me op bij Nederlandse studenten geneeskunde in Leuven. Allemaal zo optimistisch over hun slaagkansen, want de examens "waren goed gegaan". Krijgen ze de resultaten, geen enkele voldoende...
Loopt iemand rond op de KU Leuven en dan gaat hij populaties generaliseren met n=2-10...

Ph.D in econometrie hier; dat werkt zo niet.

gr
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149227578
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een voorbeeld bewijst geen algemene bewering.

Wat is het toch met de pro-russen dat ze grossieren in algemene beweringen? Het normale bouwen van kennis, via feiten en hun verbanden, slaan ze over en starten vanuit algemene beweringen, waaruit ze dat afleiden welke feiten wel en welke niet in de waarheid passen. Ze noemen het kritisch denken.
weet ik, af en toe, bvb na een halve fles gin, eerste keer dat ik drink na drie jaar geheelonthouding, kies ik voor algemeenheden, omdat ik de redenering dat bvb iemand die de fysica achter het broeikaseffect uitlegt meteen een voorstander van global warming is een beetje beu ben.
pi_149227650
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:59 schreef meth1745 het volgende:
na een halve fles gin, eerste keer dat ik drink na drie jaar geheelonthouding
Pas toch op .... Ga maar gauw slapen.
The view from nowhere.
pi_149227655
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:58 schreef Zith het volgende:

[..]

Loopt iemand rond op de KU Leuven en dan gaat hij populaties generaliseren met n=2-10...

Ph.D in econometrie hier; dat werkt zo niet.

gr
Hoe vaak denk je dat 99999999999 heeft gereageerd met een "hoe rechtvaardigd dit ..." op een post waarin niets verdedigd of gerechtvaardigd wordt?

Geduld is niet eindeloos.
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2015 @ 01:04:29 #36
230491 Zith
pls tip
pi_149227700
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:59 schreef meth1745 het volgende:

[..]

bvb iemand die de fysica achter het broeikaseffect uitlegt meteen een voorstander van global warming is een beetje beu ben.
Ik snap je punt maar je haalt zo wel makkelijk commentaar weg: Je post alleen pro-rus nieuws en meningen en als men daar commentaar op heeft of in discussie over gaat dan claim je dat je alleen uitlegt hoe men in rusland denkt..

...en sterkte met de kater morgen.. hopelijk was het de teller reseten waard...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149227712
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Pas toch op .... Ga maar gauw slapen.
Mwa, ik denk tenminste nog niet dat "pro-westerse/russische hackers" m'n pc doen crashen... ;)
pi_149227757
Het hele probleem in dit conflict is natuurlijk dat iedere partij veel te laat gehandeld heeft.

De pro-Maidan mensen hebben net zolang toegekeken totdat Yanukovich Oekraine had leeg gejat.

De VN heeft Putin en zijn corrupte en bij vlagen fascistische kliek net zo lang zijn gang laten gaan totdat hij daadwerkelijk het gevoel kreeg weer een wereldmacht te zijn.

De EU heeft overal terughoudend 'politiek correct' op gehandeld waardoor zowel binnen de EU (Syriza, Wilders, Golden Dawn, Le Pen, Farage) als buiten de EU (Nuland, Putin, Right Sector, Yatsenyuk) iedereen nu over ze heen loopt.

Je had Putin in Tjsetenie of hooguit nog Georgie tot de orde kunnen roepen toen hij zich nog moest profileren als staatsman. Nu kan dat niet meer en is het westen de regie volledig kwijt. Putin weet namelijk heel goed dat er geen enkele Amerikaanse of Europese NAVO soldaat Oekraine zal betreden om actief mee te gaan vechten. Hij weet ook dat niemand zit te wachten op de kosten voor het herbouwen van Oekraine. Laten we wel wezen, Yatsenyuk en Poroshenko zijn in de ogen van de EU/VS het minst slechte scenario, maar verre van het beste scenario. Poroshenko volgt gewoon de vorige oligarch op, maar hoeft als rijkste man in Oekraine waarschijnlijk geen geld uit de lege staatskas te stelen en Ratsenyuk heeft zichzelf in vrijwel iedere revolutie gewurmd dat je in deze siutaties niet om hem heen kan. Hij heeft bovendien het geld van de liberale media clubjes redelijk goed onderhouden. Het enige alternatief was Tymoshenko, maar een kernoorlog met Rusland wilde men Oekraine niet aan doen.
pi_149227787
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mwa, ik denk tenminste nog niet dat "pro-westerse/russische hackers" m'n pc doen crashen... ;)
Je hebt alleen de 1e helft van de gin naar binnen gegoten. Het venijn zit vooral in het 2e helft, of de 2e fles ....
The view from nowhere.
pi_149227867
Nog een 'feel good story' voor het slapen gaan.

quote:
Alhoewel ... valt tegen ...

[ Bericht 3% gewijzigd door deelnemer op 31-01-2015 01:19:06 ]
The view from nowhere.
pi_149227941
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik snap je punt maar je haalt zo wel makkelijk commentaar weg: Je post alleen pro-rus nieuws en meningen en als men daar commentaar op heeft of in discussie over gaat dan claim je dat je alleen uitlegt hoe men in rusland denkt..

Kijk naar Nintex, tien maand geleden was ie n van de beste posters hier, imo. Nu herken ik hem niet meer (met enkele zeldzame uitzonderingen, zoals z'n laatste post).
Mensen radicaliseren aan beide zijden, en het zal enkel erger worden... En ja, ik doe daaraan mee, want als men niet wil ingaan op echte argumenten, wel, fuck it then..

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 31-01-2015 01:20:21 ]
pi_149228105
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:14 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Kijk naar Nintex, tien maand geleden was ie n van de beste posters hier, imo. Nu herken ik hem niet meer (met enkele zeldzame uitzonderingen, zoals z'n laatste post).
Mensen radicaliseren aan beide zijden, en het zal enkel erger worden... En ja, ik doe daaraan mee, want als men niet wil ingaan op echte argumenten, wel, fuck it then..
Dat geopolitieke verhaal is niet zo geloofwaardig. Op het leger in West-Europa wordt al jaren bezuinigd. De landen die grenzen aan Rusland vormen geen militaire bedreiging.

Het lijkt eerder dat Rusland zich niet kan schikken in hun positie, nu zij niet langer een supermacht zijn.
The view from nowhere.
pi_149228254
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:23 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat geopolitieke verhaal is niet zo geloofwaardig. Op het leger in West-Europa wordt al jaren bezuinigd. De landen die grenzen aan Rusland vormen geen militaire bedreiging.

Het lijkt eerder dat Rusland zich niet kan schikken in hun positie, nu zij niet langer een supermacht zijn.
Als politici en de NAVO blijven volhouden dat het rakettenschild enkel tegen Iran is gericht, dan kan ik niet anders dan besluiten dat men liegt, en afvragen waarover men nog liegt.
pi_149228317
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:33 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als politici en de NAVO blijven volhouden dat het rakettenschild enkel tegen Iran is gericht, dan kan ik niet anders dan besluiten dat men liegt, en afvragen waarover men nog liegt.
Een raketschild is defensief. Het is niet onredelijk om een defensie te hebben. Het werkt wel een wapenwedloop in de hand.
The view from nowhere.
pi_149228438
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:33 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als politici en de NAVO blijven volhouden dat het rakettenschild enkel tegen Iran is gericht, dan kan ik niet anders dan besluiten dat men liegt, en afvragen waarover men nog liegt.
Dat raketschild is een politiek middel geen militair middel, als Rusland haar hele kernarsenaal richting Europa knalt gaat een raketschild niet helpen. Het is niet meer dan het samenvoegen van het huidige arsenaal van anti-raket wapens en schepen in combinatie met iets dat moet gaan lijken op het Israelisch Iron Dome systeem. Voldoende om een raket uit het Midden Oosten op te vangen mocht dat nodig zijn. De Russen hebben zichzelf al eens door Reagan's Star Wars gek laten maken en ook de mogelijkheden van dit systeem zijn gering. Een moderne Russische Iskander is er niet mee te onderscheppen.
pi_149228499
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:50 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat raketschild is een politiek middel geen militair middel, als Rusland haar hele kernarsenaal richting Europa knalt gaat een raketschild niet helpen.
Lap, meteen het valse argument. Het scenario "totale kernoorlog" kiezen waarin het rakettenschild geen verschil maakt om te doen alsof het in geen enkel scenario verschil maakt. Een beetje alsof je zegt: prive-milities in de ardennen? Who cares, als we er een kernbom op smjten maakt het niet uit hoe sterk ze waren.
pi_149228633
Vergelijk het met de Amerikaanse mening over A2AD: OMG, als China z'n eigen grenzen zou kunnen verdedigen, en de Amerikanen zou kunnen afschieten als ze binnen 500 mijl van China komen, dan zijn we allemaal gedoemd! Reden om duizend miljard uit te geven en de pivot naar Azi te voltooien.
Want het is duidelijk dat de NAVO bedreigd wordt, of in de toekomst bedreigd zal worden, als ze raketten gaan plaatsen aan de grens met China. We hebben die aziatische basissen nodig, als bescherming tegen de Sovjet-Unie!!!

Of, in de woorden van Rumsfeld:
quote:
They will do more whether we do what we're doing or whether we don't do what we're doing. And the idea that you could appease them by stopping doing what we're doing or some implication that by doing what we're doing we're inciting them to attack us is just utter nonsense. It's just--it's kind of like feeding an alligator, hoping it eats you last.


[ Bericht 31% gewijzigd door meth1745 op 31-01-2015 02:42:05 ]
pi_149229519
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee.
want?
pi_149229744
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een voorbeeld bewijst geen algemene bewering.

Wat is het toch met de pro-russen dat ze grossieren in algemene beweringen? Het normale opbouwen van kennis, via feiten en hun verbanden, slaan ze over en starten vanuit algemene beweringen, waaruit ze dat afleiden welke feiten wel en welke niet in de waarheid passen. Ze noemen het kritisch denken.
En dan post er eens een keer iemand die er behoorlijk bij betrokken is en die komt met feiten die jou niet aanstaan begin je met 'oncontroleerbaar' en andere onzin
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149230170
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Omdat z'n populariteit omhoog gaat?
Alsof dat hem kan schelen? Rusland is een dictatuur. Ik snap dat de pro-Russische mafkezen hier geen flauw idee hebben wat dat is, maar het is iets anders dan Nederland, waar je gewoon vrij bent om de meest achterlijke dingen te beweren zonder enige mogelijk straf. Zoals bijvoorbeeld vijandelijke overheden openlijk steunen op het forum van FOK!.

Poetin wil twee dingen: z'n machtige vrienden houden en Rusland uitbreiden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149230313
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 08:55 schreef waht het volgende:

[..]

Alsof dat hem kan schelen? Rusland is een dictatuur. Ik snap dat de pro-Russische mafkezen hier geen flauw idee hebben wat dat is, maar het is iets anders dan Nederland, waar je gewoon vrij bent om de meest achterlijke dingen te beweren zonder enige mogelijk straf. Zoals bijvoorbeeld vijandelijke overheden openlijk steunen op het forum van FOK!.

Poetin wil twee dingen: z'n machtige vrienden houden en Rusland uitbreiden.
Grappig.. als je Rusland een dictatuur noemt heb je feitelijk zelf geen flauw idee wat dat is
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149230320
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 09:18 schreef ZOA het volgende:

[..]

Grappig.. als je Rusland een dictatuur noemt heb je feitelijk zelf geen flauw idee wat dat is
Hilarisch.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149230624
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 04:04 schreef whuahahaha het volgende:

[..]

want?
Rusland is Oost-Europa verloren doordat Europa en de VS economisch veel succesvoller waren; dat trekt aan. Rusland heeft de middelen niet gehad daar genoeg tegenover te zetten. Wellicht had een iets ''vriendelijker'' beleid tov die landen iets geholpen... dat misschien wel.
pi_149231090
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 09:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Rusland is Oost-Europa verloren doordat Europa en de VS economisch veel succesvoller waren; dat trekt aan. Rusland heeft de middelen niet gehad daar genoeg tegenover te zetten. Wellicht had een iets ''vriendelijker'' beleid tov die landen iets geholpen... dat misschien wel.
Een iets vriendelijker beleid, zelf je economie op de rails brengen en het aantrekkelijk maken te handelen met Rusland. Al heeft exact het tegenovergestelde doen blijkbaar ook wel wat :') .
pi_149231236
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:19 schreef Solstice1 het volgende:
Een iets vriendelijker beleid, zelf je economie op de rails brengen en het aantrekkelijk maken te handelen met Rusland. Al heeft exact het tegenovergestelde doen blijkbaar ook wel wat .
Tja, identiteitsvorming, h. Misschien des te belangrijker wanneer in armoede.
pi_149231299
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 09:18 schreef ZOA het volgende:

[..]

Grappig.. als je Rusland een dictatuur noemt heb je feitelijk zelf geen flauw idee wat dat is
Dictatuur, zoals vele woordjes, kent geen eenzijdige definitie. Wat is de jouwe?
pi_149232046
quote:
'Brabander aan front Oekrane uit wraak om MH17'

Een 23-jarige man uit het Brabantse Uden is in Oost-Oekrane om mee te strijden tegen 'de Russen' als wraak voor het neerhalen van vlucht MH17. Dat meldt het AD.

Het gaat om Walter Klop, meldt de krant. Zijn moeder zou vermoeden 'dat hij zwakbegaafd is en misschien zelf lichtelijk verstandelijk gehandicapt'.

Klop heeft geen ervaring als militair en spreekt geen Russisch of Engels. Hij zou via een rekruteringskantoor van het vrijwilligersleger in Kiev, en een trainingskamp, naar het oorlogsfront in het oosten van het land zijn gegaan.

De politie is sinds een week via het AD op de hoogte van deze zaak, meldt een politiewoordvoerder aan RTL Nieuws: "Wij weten op dit moment niet waar hij is. Er wordt nu gekeken of het mogelijk is om hem daar te traceren."

Het gaat om een ingewikkelde kwestie, benadrukt de woordvoerder: "Wij kunnen hem vanuit hier niet zomaar vinden en in Oekrane hebben ze op dit moment wel iets anders aan hun hoofd dan het achterhalen van n Nederlandse jongen."

In Nederland kreeg Klop zijn leven niet op de rails, schrijft het AD. Klop zou een jaar in jeugddetentie hebben gezeten wegens een gewapende overval. Ook zou hij mensen hebben opgelicht via internet, en voor duizenden euro's aan openstaande boetes hebben, en uitkeringsfraude plegen.

"Ik heb in Nederland toch al niets meer. Geloof me nou, dit gaat respect afdwingen in Nederland," zegt Klop in de krant over zijn reis.

Hij zou dit doen vanwege de MH17-ramp: "Na de ramp met MH17 wil ik wat terugdoen voor Nederland. Ik wil vechten tegen de vandalen die verantwoordelijk zijn voor de ramp."

Bang voor de oorlog is hij niet: "Ik wil goede dingen doen hier. Voor Nederland."

Voor zover bekend is Klop de eerste en enige Nederlander die in het gebied is om tegen de Russische separatisten te strijden, zegt RTL Nieuws-correspondent Olaf Koens, die op dit moment in Oost-Oekrane is. Hij kan zich goed voorstellen dat Klop inderdaad in Oost-Oekrane zit: "Dat rekruteringsbureau is van de extreemrechtse groep Pravy Sektor. Daar komen meer Europeanen op af. Ik heb hier in Oost-Oekrane eerder wel Fransen en Zweden gezien."

Maar dat de Brabander nu daadwerkelijk aan het vechten is, kan Koens zich niet voorstellen: "Het front is een groot begrip. Het lijkt me erg sterk dat ze deze jongen zomaar een wapen hebben gegeven en dat hij nu echt Russische tanks aan het beschieten is."

RTL nieuws
  zaterdag 31 januari 2015 @ 11:23:10 #58
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149232087
quote:
Zijn moeder zou vermoeden 'dat hij zwakbegaafd is en misschien zelf lichtelijk verstandelijk gehandicapt'.
De moeder weet niet of haar zoon zwakbegaafd is?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149232174
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:23 schreef DeJori het volgende:

[..]

De moeder weet niet of haar zoon zwakbegaafd is?
Zelf ook zwakbegaafd misschien?
  zaterdag 31 januari 2015 @ 11:30:18 #60
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149232247
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Zelf ook zwakbegaafd misschien?
Vermoedelijk. Hopelijk sturen ze hem weer terug.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149232350
Zo'n knul zou tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Net als eigenlijk de Russen en Oekraners...
pi_149232730
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 07:11 schreef ZOA het volgende:

[..]

En dan post er eens een keer iemand die er behoorlijk bij betrokken is en die komt met feiten die jou niet aanstaan begin je met 'oncontroleerbaar' en andere onzin
Dat 'oncontroleerbaar' was een reactie op jouw posten. Het was jou inzet om je eigen verhaal als waar naar voren te schuiven, zonder veel onderbouwing, terwijl je de verhalen van anderen terzijde schuift (want betwijfelbaar en dus onzin).
The view from nowhere.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 11:57:54 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_149232868
De eerste Nederlandse vrijwilliger....ik steek mijn hand er voor in het vuur dat er wel meer zijn.
pi_149232912
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:57 schreef PLAE@ het volgende:
De eerste Nederlandse vrijwilliger....ik steek mijn hand er voor in het vuur dat er wel meer zijn.
Zou best kunnen. Als je er echt over nadenkt zorg je wel dat het niet op RTL komt :P
pi_149233027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 09:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Rusland is Oost-Europa verloren doordat Europa en de VS economisch veel succesvoller waren; dat trekt aan. Rusland heeft de middelen niet gehad daar genoeg tegenover te zetten. Wellicht had een iets ''vriendelijker'' beleid tov die landen iets geholpen... dat misschien wel.
Dat zeker. Een bepaalde vorm van een economische steun (een Marchallplan) had best redelijk geweest.

Maar het westen was in de ban van het neoliberalisme (het is allemaal je eigen verantwoordelijkheid en voor niets gaat alleen de zon op) en dat is een vrij arrogante zienswijze. En in Rusland was het bestuur corrupt / onbetrouwbaar.
The view from nowhere.
pi_149233472
StateOfUkraine twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 09:17:04 Ukraine launched a counteroffensive near #Debaltseve after new artillery arrived. Russian forces are attempting a frontal attack on the city reageer retweet
ChristopherJM twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 10:52:07 2 buses evacuated dozens of #Debaltseve residents this morn to #Artemivsk, Svyatogorsk. But 100s, including children & elderly, still there. reageer retweet
ChristopherJM twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 10:55:17 Bad coordination. Ppl told buses would arrive at #Debaltseve station. But bus came to town hall. Ppl ran amid shelling to other side of town reageer retweet
The view from nowhere.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 12:27:05 #67
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149233545
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

RIP
Say what?
pi_149233805
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:04 schreef deelnemer het volgende:
Dat zeker. Een bepaalde vorm van een economische steun (een Marchallplan) had best redelijk geweest.
Vanuit Rusland voor Oost-Europa bedoel je? Is er een punt geweest waar ze zich dat konden veroorloven?

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:04 schreef deelnemer het volgende:
Maar het westen was in de ban van het neoliberalisme (het is allemaal je eigen verantwoordelijkheid en voor niets gaat alleen de zon op) en dat is een vrij arrogante zienswijze. En in Rusland was het bestuur corrupt / onbetrouwbaar.
Klopt, maar intern (binnen de unie zelf) heeft dat wel geleid tot de mogelijkheid hen aan te trekken.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2015 12:39:03 ]
pi_149234249
Gisteren 'we zijn bezig met een counter attack', vandaag:
quote:
This was during the briefing said the Minister of Defence of Ukraine Stepan Poltorak.
"Unfortunately, Debaltseve partially controlled by terrorist groups," - he said.
Debaltseve lijkt ook verloren voor de ATO
http://www.pravda.com.ua/news/2015/01/31/7056997/

Waarschijnlijk na beschietingen als deze van de Russen:
pi_149235387
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:38 schreef LelijKnap het volgende:
Vanuit Rusland voor Oost-Europa bedoel je? Is er een punt geweest waar ze zich dat konden veroorloven?
Nee. Na de val van de muur voor Rusland & Oost Europa.
The view from nowhere.
pi_149235916
NatVasilyevaAP twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 11:41:18 A must-read from @PaulSonne on how the joint Rus-Ukr cease-fire command broke up in the face of rebel offensive http://t.co/dRskieqlgT reageer retweet
Conflict_Report twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 11:51:21 #BREAKINGNEWS15 Ukrainian soldiers KIA, 30 WIA yesterday.Most of them in #Vuhlehirsk - Ukr. Minister of Defense of Ukraine Poltorak reageer retweet
quote:
Fighting rages in eastern Ukraine, 15 soldiers killed

Defense Minister Stepan Poltorak said separatists were keeping up intense pressure on Debaltseve, a major rail and road junction north-east of the big city of Donetsk, as well as on the neighboring town of Vuhlehirsk.

"The toughest situation is in the Vuhlehirsk area where the terrorists are trying to seize the town and occupy positions to move forward and encircle Debaltseve," military spokesman Andriy Lysenko said in a separate briefing.

The rebels were also continuing to threaten Mariupol, a town of half a million in the south-east of the country on the coast of Sea of Azov, Lysenko said.

"Along all the lines of conflict our losses amount to 15 killed and 30 wounded," Poltorak told reporters.
Conflict_Report twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 12:10:39 #BreakingReportUkr forces started counterattack on #Vuhlehirsk this morning"Heavy fighting in the outskirts and in the city" - Semenchenko reageer retweet
Conflict_Report twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 12:29:27 #News3 civilians were killed + 7 wounded in Rus shelling of #Debaltseve.8 civilians were killed + 19 wounded in Ukr shelling of #Horlivka. reageer retweet
quote:
Officials from Ukraine, Russia, OSCE and rebels arrive in Minsk for Ukraine peace talks

(Reuters) - Representatives from Ukraine, Russia, the Organization for Security and Cooperation in Europe and pro-Russian separatists gathered in Minsk, Belarus, on Saturday in a fresh attempt to reopen peace talks on the Ukraine crisis.

A Reuters reporter saw former Ukrainian President Leonid Kuchma, and representatives from Russia and the OSCE, drive away towards Minsk after their arrival at the airport.

Two representatives of pro-Russian separatists who are fighting Kiev government forces in the east of Ukraine arrived earlier on Saturday.
Conflict_Report twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 12:07:43 The 12th official Russian "aid" invasion convoy arrives all across #Donbas right now.https://t.co/n50EO41Eon http://t.co/FN5hRt5wVM reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149237942
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee. Na de val van de muur voor Rusland & Oost Europa.
Ah zo. Ik dacht eigenlijk dat er wel zoiets gedaan was...? Of elk geval genvesteerd (via bedrijven).
  zaterdag 31 januari 2015 @ 16:19:28 #73
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149238996
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 01:11 schreef deelnemer het volgende:
Nog een 'feel good story' voor het slapen gaan.

[..]

Alhoewel ... valt tegen ...
Wat een doorzichtige propaganda....
pi_149239321
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 15:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah zo. Ik dacht eigenlijk dat er wel zoiets gedaan was...? Of elk geval genvesteerd (via bedrijven).
Ja, zeker voor Oost-Europa waren er allerlei mogelijkheden om vrij voordelig te investeren.
pi_149240161
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 15:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah zo. Ik dacht eigenlijk dat er wel zoiets gedaan was...? Of elk geval genvesteerd (via bedrijven).
Nee, ik vind van niet. Je wil je land ook niet in de uitverkoop doen bij het westerse bedrijfsleven, want die roven het leeg als ze de kans krijgen.
The view from nowhere.
pi_149240298
HarrietSalem twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 17:15:23 Rebels plan Iloviask II. Zakharchenko: Anyone trying to leave #Debaltseve "cauldron" will come under our artillery http://t.co/pZXPoYWr3C reageer retweet
Vice News bezoekt Vuhlehirsk en Debaltseve in de zogenaamde Debaltseve-pocket dat aan drie kanten door de pro-Russen is ingesloten.
The view from nowhere.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:32:53 #77
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2015 @ 18:25:33 #78
230491 Zith
pls tip
pi_149241313
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:56 schreef Nintex het volgende:
Gisteren 'we zijn bezig met een counter attack', vandaag:

[..]

Debaltseve lijkt ook verloren voor de ATO
http://www.pravda.com.ua/news/2015/01/31/7056997/

Waarschijnlijk na beschietingen als deze van de Russen:
Vroeg me al af waar al die howitsers bleven die men altijd bij de Russische grens zag.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149241790
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Gewapende overval, oplichting, boetes en uitkeringsfraude, dat klinkt niet bepaald een zwakbegaafd en misschien lichtelijk verstandelijk gehandicapt iemand. :{ :{w
pi_149244008
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 09:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Rusland is Oost-Europa verloren doordat Europa en de VS economisch veel succesvoller waren; dat trekt aan. Rusland heeft de middelen niet gehad daar genoeg tegenover te zetten. Wellicht had een iets ''vriendelijker'' beleid tov die landen iets geholpen... dat misschien wel.
oke, maar specifiek bij oekraine kwamen ze na het EU aanbod met een verbeterd aanbod

dus ze kunnen het zich wel veroorloven

maar dan loop je toch weer achter de feiten aan
pi_149244261
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:05 schreef whuahahaha het volgende:

[..]

oke, maar specifiek bij oekraine kwamen ze na het EU aanbod met een verbeterd aanbod

dus ze kunnen het zich wel veroorloven

maar dan loop je toch weer achter de feiten aan
Dat kunnen zie niet. Je noemt nu n specifiek land waar we het eerder over 'Oost-Europa' hadden. Bovendien is het voor hen een relatief veel groter bedrag dan voor de EU. (Het is ook niet voor niets dat ze Oekrane een aanbod deden wat ze normaal gesproken niet zouden doen). Nu maar ook zeker de afgelopen decennia.
pi_149244687
Een nieuwe groep verdwaalde Russische soldaten in Oekraine:
(tip zet wel je volume iets lager)

Nog meer beelden van kapotte Russische tanks:


[ Bericht 21% gewijzigd door Nintex op 31-01-2015 20:57:04 ]
pi_149244690
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat kunnen zie niet. Je noemt nu n specifiek land waar we het eerder over 'Oost-Europa' hadden. Bovendien is het voor hen een relatief veel groter bedrag dan voor de EU. (Het is ook niet voor niets dat ze Oekrane een aanbod deden wat ze normaal gesproken niet zouden doen). Nu maar ook zeker de afgelopen decennia.
toch denk ik wel dat ze meer hadden kunnen doen dan ze gedaan hebben

het economische wordt ook gedeeltelijk gecompenseerd door de etnische/culturele overeenkomsten
pi_149245178
"We gaan deze tanks repareren en dan naar Lviv, Warschau en Londen"

Oekrainse mobilisatie in volle gang:
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:56:06 #86
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149245862
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:21 schreef Nintex het volgende:

Nog meer kapotte Russische tanks:
Zijn dezelfde.
Say what?
pi_149247522
Ze zullen die tanks wel repareren.
Ура для россии
pi_149249593
Iemand die een indicatie heeft naar wat de volgende serie sancties gaan inhouden? Ook wanneer dit wordt beslist?
pi_149249705
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:41 schreef Speculant. het volgende:
Iemand die een indicatie heeft naar wat de volgende serie sancties gaan inhouden? Ook wanneer dit wordt beslist?
enkele namen toevoegen aan de lijst, meer zal het niet zijn imo
pi_149251724
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

enkele namen toevoegen aan de lijst, meer zal het niet zijn imo
en vervallen van de sancties als men de schuld van griekenland niet kwijtscheldt. Details. Elke zes maanden opnieuw met nieuwe eisers. Details dus.
so long and thanks for all the fish
pi_149251802
ofwel niks wat een vage twitterpost niet kan mitigeren :) keep 'm coming :)
so long and thanks for all the fish
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2015 @ 00:03:54 #93
230491 Zith
pls tip
pi_149252053
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

en vervallen van de sancties als men de schuld van griekenland niet kwijtscheldt. Details. Elke zes maanden opnieuw met nieuwe eisers. Details dus.
Moet jij je post-aids nou in elk topic zetten? Griekenland heeft in Maart weer geld van de EU nodig anders defaulten ze. Ze hebben 0 leverage.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149252608
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Moet jij je post-aids nou in elk topic zetten? Griekenland heeft in Maart weer geld van de EU nodig anders defaulten ze. Ze hebben 0 leverage.
Ze hebben 100 leverage. Wie heeft de andere kant van de hedge? Wie ben je Zith? ;)
so long and thanks for all the fish
  zondag 1 februari 2015 @ 02:09:21 #95
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149254195
Hmm totaal iets misgegaan
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 1 februari 2015 @ 10:36:34 #96
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149256721
quote:
Ukraine peace talks collapse, Kiev and separatists trade blame

(Reuters) - Peace talks on Ukraine collapsed on Saturday after just over four hours with no tangible progress towards a new ceasefire but with Ukraine's representative and separatist envoys angrily accusing each other of sabotaging the meeting.

Ukraine's representative, former president Leonid Kuchma, left the talks in Minsk, Belarus, telling Interfax news agency that separatist officials had undermined the meeting by making ultimatums and refusing "to discuss a plan of measures for a quick ceasefire and a pull-back of heavy weapons".

Denis Pushilin, one of the separatist officials, told the Russian news agency RIA that they were ready for dialogue "but not ready for ultimatums from Kiev while shelling by their forces is going on in the background of towns in the Donbass (industrialised eastern Ukraine)".
The view from nowhere.
  zondag 1 februari 2015 @ 10:42:20 #97
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149256797
quote:
A Silver Lining Coated in Coal Dust in Eastern Ukraine

[...]

The rebel government has decided to allow private mining, a long-stigmatized, legally proscribed but nevertheless widespread practice in Ukraine’s east.

“I have my own potatoes, my own carrots, my own cabbage and my own mine,” Mr. Moroz said, referring to the dank pit under a shed out back. “This is how we live.”

Deep in the backcountry of Donbass, as the rebellious region of eastern Ukraine is known, rich seams of coal undulate just under the hills. In places, kicking back the topsoil with a boot reveals glistening layers of coal, as mysterious and alluring to these miners as onyx.

Mr. Moroz struggles to recall when he was last paid a pension; maybe it was August. Relatives have fled, food is scarce and danger is never far away.

But coal, at least, is plentiful. So long as Ukraine’s legions of small-time miners pay taxes to the rebel government, the Donetsk People’s Republic, they are free to dig wherever and however they see fit.

[...]
The view from nowhere.
pi_149257401
Foto's van Lemonde, Oekrainse soldaten aan het front:
http://www.lemonde.fr/int(...)c=turchenkova&xtcr=1

Oekrainse counter attack mislukt:
MarQs__ twitterde op zondag 01-02-2015 om 08:23:55 Counter attack on #Uglegorsk from #Ukraine troops failed, 4 Ukr tanks destroyed, city remains under #Russia|n controlhttp://t.co/u1pUyrn54S reageer retweet
Een van de commandanten van de ATO is gewond geraakt:
MarQs__ twitterde op zondag 01-02-2015 om 11:10:51 #Semenchenko was wounded during battle yesterday near #Uglegorsk and had an traffic accident this morning while being evacuated - FB reageer retweet
pi_149257980
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:41 schreef Speculant. het volgende:
Iemand die een indicatie heeft naar wat de volgende serie sancties gaan inhouden? Ook wanneer dit wordt beslist?
Opmerkelijk eigenlijk, Poetin waardeert zijn hele economie af voor inmenging in een lokaal conflict waar hij, verbeter me als ik fout zit, weinig aan te winnen heeft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149258980
Nieuwe reportage van CNN in Debaltseve. Constant artillerievuur in de achtergrond, de duizenden troepen die Oekraine daar zegt te hebben nergens te bekennen, wel troepen onderweg naar het front en bange mensen in de schuilkelders:
http://edition.cnn.com/2015/01/30/europe/ukraine-crisis/
pi_149259022
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:54 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Opmerkelijk eigenlijk, Poetin waardeert zijn hele economie af voor inmenging in een lokaal conflict waar hij, verbeter me als ik fout zit, weinig aan te winnen heeft.
Toen de Russische inmenging begon was de olieprijs nog stukken hoger en kon Rusland die sancties redelijk opvangen omdat het geld toch wel binnen bleef stromen.
En onderhand zitten ze er zo diep in dat er amper nog een weg terug is.
pi_149262114
quote:
Intercepted Russian bomber was carrying a nuclear missile over the Channel
A RUSSIAN bomber intercepted over the Channel last week was carrying a nuclear missile designed to destroy Trident submarines, it emerged last night.



RAF Typhoon fighter jets were scrambled on Wednesday after two long-range TU-95 “Bear” bombers were detected flying over the English Channel.

The incident was last night described as “yet another in a series of deliberately provocative” measures by President Vladimir Putin which confirmed that Nato’s status had moved firmly from “rival to adversary”.

Sources within the Ministry of Defence last night revealed that one of the two long-range bombers was carrying at least one air-dropped “seek and find"d nuclear warhead-carrtying missile, designed to seek and destroy a Vanguard submarine.

Both Prime Minister David Cameron and Defence Secretary Michael Fallon were alerted after cockpit conservations confirming the bomber’s nuclear payload were intercepted by a Norwegian military listening post, and shared with the Ministry of Defence.

The missile was not armed, and the aircraft's crew would have required a direct order from President Putin before making it live. The other bomber was said to have been acting in the role of “mothership”, overseeing the military exercise. One senior RAF source said: “We downloaded conversations from the crew of one plane who used a special word which meant the would-be attack was a training exercise.

"They know that we can pick up their transmissions and it would only be of concern if the often used release weapon order was changed.

"We also knew from another source that one of the aircraft was carrying a nuclear weapon long before it came anywhere near UK airspace.”

http://www.express.co.uk/(...)ile-over-the-Channel
pi_149262630
Dertien militairen gedood in Oost-Oekrane
Gepubliceerd: 01 februari 2015 12:42
Laatste update: 01 februari 2015 14:32

In het oosten van Oekrane zijn de afgelopen 24 uur dertien militairen gesneuveld in gevechten met de pro-Russische separatisten. Dat heeft een defensiewoordvoerder in Kiev zondag gezegd.
Nog eens twintig militairen raakten gewond.

Daarmee is het totaal aantal militairen dat de laatste 48 uur is omgekomen tot 28 gestegen. Het aantal omgekomen militairen en burgers is de laatste twee weken sterk gestegen. Toen begonnen de separatisten een offensief.

Vooral rond Debaltseve wordt hevig gevochten. Die plaats ligt ingeklemd tussen gebieden die in handen van de rebellen zijn. Ongeveer 1.000 van de ruim 25.000 inwoners zijn gevacueerd.

Zaterdag liepen gesprekken van de Contactgroep Oekrane in de Wit-Russische hoofdstad Minsk op niets uit. Oekrane, Rusland, de separatisten en de OVSE konden het niet eens worden over een oplossing voor het geweld in het oosten van Oekrane.'

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-oost-oekraine.html
  zondag 1 februari 2015 @ 14:44:09 #105
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149262897
Conflict_Report twitterde op zondag 01-02-2015 om 03:02:41 Overview of the situation around #Debaltseve and #Vuhlehirsk acc.to the Ukrainian and Russian "claim maps" for today. http://t.co/ebrX32rusN reageer retweet


Conflict_Report twitterde op zondag 01-02-2015 om 15:09:43 #SITUATION MAP OF THE AREA AROUND #DEBALTSEVE - 1.2.2015Based on analyzed reports and footage from both sides. http://t.co/IGMrWijae7 reageer retweet


[ Bericht 28% gewijzigd door deelnemer op 01-02-2015 16:22:39 ]
The view from nowhere.
pi_149263341
Kosarev_RT twitterde op zondag 01-02-2015 om 13:37:48 #Donetsk Mortar strike damaged trolleybus depot. No victims. However 1 civilian killed 4 wounded in nearby shelling http://t.co/b2Ut0KNDyl reageer retweet
pi_149263365
Kosarev_RT twitterde op zondag 01-02-2015 om 13:28:30 Mortar shelling of #Donetsk continues. Thats a school near the center. Good thing it's Sunday and no kids were there http://t.co/mMTf36FYlZ reageer retweet
  zondag 1 februari 2015 @ 14:57:51 #108
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149263404
quote:
Statement by the Chairmanship on the Trilateral Contact Group consultations in Minsk

Editor's note: The following is the statement by the Chairmanship on the Trilateral Contact Group consultations in Minsk that was published by the Organization for Security and Cooperation in Europe on Jan. 31.

MINSK, 31 January 2015 - The participants in the Trilateral Contact Group came to Minsk for consultations with the representatives of certain areas of the Donetsk and Luhansk regions. The TCG had prepared a detailed plan for the concrete implementation of the Minsk Protocol and Memorandum, which continue to be the indispensable basis for any peaceful settlement.

Unfortunately, the signatories of these documents from Donetsk and Luhansk did not participate, although they had been personally invited by the Trilateral Contract Group. Their representatives who were present were not in a position to discuss the proposal put forward by the TCG. In fact, they were not even prepared to discuss implementation of a ceasefire and withdrawal of heavy weapons. Instead, they called for revision of the Protocol and Memorandum. The meeting was adjourned.

The TCG remains open to continuing consultations at any time. In view of the seriously deteriorating situation and growing numbers of casualties, the TCG calls on all actors involved to engage responsibly in the comprehensive implementation of the Minsk documents with no further delays.
The view from nowhere.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:01:04 #109
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149267826
EuromaidanPR twitterde op zondag 01-02-2015 om 16:02:34 Activists installed 31crosses in front of Rus Emb #Kyiv each for a killed in #MariupolMassacre 24 Jan @safarov_ http://t.co/CYMV8tRp5g |EMPR reageer retweet

Conflict_Report twitterde op zondag 01-02-2015 om 16:46:38 #News29 bodies of dead Ukr troops arrived in #Dnepropetrovsk."12 from #Debaltseve,12 from #Avdeevka,5 from #Vodyanehttp://t.co/vWd6SzIBjv reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149269824
quote:
Dat zijn Russische tanks?

Ik volg het niet zo eigenlijk, maar nu dus overduidelijke inmenging van Rusland?
pi_149269857
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zijn Russische tanks?

Ik volg het niet zo eigenlijk, maar nu dus overduidelijke inmenging van Rusland?
Nee, dat zijn Oekrainse tanks, zie de blauw gele vlaggen. Russische tanks staan ook in voldoende andere posts.
pi_149270701
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:13 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nee, dat zijn Oekrainse tanks, zie de blauw gele vlaggen. Russische tanks staan ook in voldoende andere posts.
^O^
pi_149271052
Russia considers condemning “annexation” of East Germany

http://www.washingtonpost(...)d06ca77f1_story.html

:')
pi_149271155
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:48 schreef J.B. het volgende:
Russia considers condemning “annexation” of East Germany

http://www.washingtonpost(...)d06ca77f1_story.html

:')
En toen ging de schoolbel en was het speelkwartier van groep 3 voorbij. :P
  zondag 1 februari 2015 @ 18:51:02 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_149271158
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:48 schreef J.B. het volgende:
Russia considers condemning “annexation” of East Germany

http://www.washingtonpost(...)d06ca77f1_story.html

:')
Word het niet eens tijd om de onafhankelijkheid van Nederland in twijfel te trekken? Leek de 80 jarige oorlog wel genoeg op een volksopstand? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 1 februari 2015 @ 18:52:59 #117
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149271219
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Word het niet eens tijd om de onafhankelijkheid van Nederland in twijfel te trekken? Leek de 80 jarige oorlog wel genoeg op een volksopstand? :')
Laten we het eerst maar eens over Belgi hebben, met die illegale opstand van ze. De Belgische 'separatisten' waren gewoon Franse proxy's, niks meer en niks minder.
Say what?
  zondag 1 februari 2015 @ 18:59:07 #118
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149271443
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Word het niet eens tijd om de onafhankelijkheid van Nederland in twijfel te trekken? Leek de 80 jarige oorlog wel genoeg op een volksopstand? :')
Wat denk je van de valse annexatie van Brabant door de noorderlingen, en de daaropvolgende tweederangs behandeling?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149272812
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

Wat denk je van de valse annexatie van Brabant door de noorderlingen, en de daaropvolgende tweederangs behandeling?
De Brabanders en Limburgers laten nog dagelijks zien dat die behandeling terecht was.
pi_149273933
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:54 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Opmerkelijk eigenlijk, Poetin waardeert zijn hele economie af voor inmenging in een lokaal conflict waar hij, verbeter me als ik fout zit, weinig aan te winnen heeft.
Misschien is het een poging om zijn land wat te motiveren tot dingen zelf doen? Maar denk ik dat het eerder de trots is daar. "Beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald" moet daar nog uitgevonden worden. Misschien ook wel 1 van de redenen waarom het zo'n ontzettend pauperland is terwijl dat niet zou hoeven.
pi_149274798
Goed idee van The Guardian:
http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/feb/01/putin-stopped-ukraine-military-support-russian-propaganda

Meer defensieve middelen voor Oekraine (medische hulp, drones om vijanden te spotten etc.) Putin's propaganda kanalen tegen gaan door de BBC World Service uit te breiden.
pi_149283293
Ukraine’s top general is contradicting allegations by the Obama Administration and by his own Ukrainian Government, by saying that no Russian troops are fighting against the Ukrainian Government’s forces in the formerly Ukrainian, but now separatist, area, where the Ukrainian civil war is being waged.

http://www.globalresearch(...)on-falshoods/5428523
Life is what happens while planning other things
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2015 @ 23:47:54 #123
230491 Zith
pls tip
pi_149284031
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:26 schreef JCats het volgende:
Ukraine’s top general is contradicting allegations by the Obama Administration and by his own Ukrainian Government, by saying that no Russian troops are fighting against the Ukrainian Government’s forces in the formerly Ukrainian, but now separatist, area, where the Ukrainian civil war is being waged.

http://www.globalresearch(...)on-falshoods/5428523
lol
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149284163
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:47 schreef Zith het volgende:

[..]

lol
Life is what happens while planning other things
pi_149284581
Newsweek over Russische propaganda en de gesneuvelde soldaten:

http://www.newsweek.com/2014/09/19/russian-soldiers-reveal-truth-behind-putins-secret-war-269227.html#.VM5VsHQNY4U.twitter

quote:
I never volunteered for this; but any attempts to quit would be useless – they are sending us back to the meat grinder tomorrow; if somebody told me earlier about the truth, none of us would have signed up for $1,000 a month to get fried alive in Ukraine
quote:
As mainstream television channels pumped the anti-Americanism muscle on a daily basis, commanders drilled soldiers to fight the war against America and Nato.
pi_149285204
Goed nieuws voor Kiev slecht nieuws voor de rest van de wereld, de Amerikanen zijn aan het bekijken of ze Oekraine kunnen gaan bewapenen met o.a. anti-tank wapens in de hoop dat onder andere Polen het voorbeeld volgt

http://www.nytimes.com/2015/02/02/world/us-taking-a-fresh-look-at-arming-kiev-forces.html?smid=tw-bna&_r=0
pi_149285375
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:34 schreef Nintex het volgende:
Goed nieuws voor Kiev slecht nieuws voor de rest van de wereld, de Amerikanen zijn aan het bekijken of ze Oekraine kunnen gaan bewapenen met o.a. anti-tank wapens in de hoop dat onder andere Polen het voorbeeld volgt

http://www.nytimes.com/2015/02/02/world/us-taking-a-fresh-look-at-arming-kiev-forces.html?smid=tw-bna&_r=0
Bring it on.
pi_149288545
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:47 schreef Zith het volgende:

[..]

lol
h bijdehand, wat is zo LOLLIG aan dit bericht, waaruit naar voren komt dat het Russische leger NIET in de Oekrane actief is?
Life is what happens while planning other things
  maandag 2 februari 2015 @ 08:25:17 #129
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_149288568
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:20 schreef JCats het volgende:

[..]

h bijdehand, wat is zo LOLLIG aan dit bericht, waaruit naar voren komt dat het Russische leger NIET in de Oekrane actief is?
globalresearch.ca, meer hoef ik niet te zeggen hoop ik.
pi_149288584
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:20 schreef JCats het volgende:

[..]

h bijdehand, wat is zo LOLLIG aan dit bericht, waaruit naar voren komt dat het Russische leger NIET in de Oekrane actief is?
Het feit dat het rechtstreeks uit de Russische propagandamachine komt wellicht? Of zie je het Russische lifenews als betrouwbare bron?
pi_149288620
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:25 schreef malleable het volgende:

[..]

globalresearch.ca, meer hoef ik niet te zeggen hoop ik.
Nog een bron.
Of ben je alleen tevreden met de NRC?

http://www.informationclearinghouse.info/article40860.htm
Life is what happens while planning other things
pi_149288624
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het feit dat het rechtstreeks uit de Russische propagandamachine komt wellicht? Of zie je het Russische lifenews als betrouwbare bron?
Ha Ha , die denkt dat de westerse media iets DURVEN publiceren wat niet het straatje van de autoiriteiten past.
Life is what happens while planning other things
pi_149288689
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:33 schreef JCats het volgende:

[..]

Ha Ha , die denkt dat de westerse media iets DURVEN publiceren wat niet het straatje van de autoiriteiten past.
Dat klopt inderdaad. Zeker in Europa staat de persvrijheid hoog in het vaandel.
pi_149288699
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. Zeker in Europa staat de persvrijheid hoog in het vaandel.
Zeker.
Maar de praktijk is totaal anders.
Life is what happens while planning other things
pi_149288735
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:32 schreef JCats het volgende:

[..]

Nog een bron.
Of ben je alleen tevreden met de NRC?

http://www.informationclearinghouse.info/article40860.htm
Die hebben exact dezelfde bron. Namelijk dat bericht van lifenews.
pi_149288738
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:41 schreef JCats het volgende:

[..]

Zeker.
Maar de praktijk is totaal anders.
Aha leg eens uit?
pi_149288754
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die hebben exact dezelfde bron. Namelijk dat bericht van lifenews.
Weet je wat, lees je krantje en kijk naar het journaal.
Life is what happens while planning other things
  maandag 2 februari 2015 @ 08:46:46 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149288769
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:45 schreef JCats het volgende:

[..]

Weet je wat, lees je krantje en kijk naar het journaal.
Hij controleert zijn bronnen tenminste en had meteen door dat het hier om dezelfde ging.
Terwijl jij met dit voorbeeld als 2e bron kwam.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149288780
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha leg eens uit?
Uitleggen aan iemand, die alles wat in westerse media staat over Rusland voor zoete koek slikt.
Nee, dat is niet mogelijk.
Life is what happens while planning other things
pi_149288790
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij controleert zijn bronnen tenminste en had meteen door dat het hier om dezelfde ging.
Terwijl jij met dit voorbeeld als 2e bron kwam.
Het feit dat Eric Zuesse dit serieus neemt, is wel degelijk van betekenis.
Life is what happens while planning other things
  maandag 2 februari 2015 @ 08:49:21 #141
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149288806
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:48 schreef JCats het volgende:

[..]

Het feit dat Eric Zuesse dit serieus neemt, is wel degelijk van betekenis.
Tenzij het objectief te controleren is, is het allemaal van geen enkele betekenis.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149288814
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:47 schreef JCats het volgende:

[..]

Uitleggen aan iemand, die alles wat in westerse media staat over Rusland voor zoete koek slikt.
Nee, dat is niet mogelijk.
Dan heb je de verkeerde persoon voor ogen.
pi_149288862
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:45 schreef JCats het volgende:

[..]

Weet je wat, lees je krantje en kijk naar het journaal.
Jij komt met twee keer dezelfde Google translate van een bericht uit een erkend propagandakanaal aanzetten.
Je zou ook kunnen proberen wat serieuzere media op te zoeken voor je stellig wat claimt.
pi_149288866
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan heb je de verkeerde persoon voor ogen.
A ha, gelukkig.
Dus zoiets lees je ook (en maak je niet direct belachelijk):
http://www.4thmedia.org/
Life is what happens while planning other things
pi_149288888
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:48 schreef JCats het volgende:

[..]

Het feit dat Eric Zuesse dit serieus neemt, is wel degelijk van betekenis.
Of juist niet. Die praat zo te zien heel wat propaganda blind na.
pi_149288912
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:53 schreef JCats het volgende:

[..]

A ha, gelukkig.
Dus zoiets lees je ook (en maak je niet direct belachelijk):
http://www.4thmedia.org/
Mij te schreeuwerig.
pi_149288962
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mij te schreeuwerig.
Ha ha, jij praat liever het geschreeuw van Obama en Yatsenyuk na.
Life is what happens while planning other things
pi_149288971
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:02 schreef JCats het volgende:

[..]

Ha ha, jij praat liever het geschreeuw van Obama en Yatsenyuk na.
Dan heb je toch echt de verkeerde persoon voor je.
  maandag 2 februari 2015 @ 09:12:46 #149
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149289105
Wat de Russen in Debaltseve proberen lijkt trouwens wel sterk op een oude Nazi-techniek. :D
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 2 februari 2015 @ 09:17:23 #150
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_149289178
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:45 schreef JCats het volgende:

[..]

Weet je wat, lees je krantje en kijk naar het journaal.
Weet je wat, geloof je maar lekker wat globalresearch.ca schrijft.

Niemand die hier het journaal heilig verklaart. Maar zelfs rt.com is betrouwbaarder dan globalresearch.ca
  maandag 2 februari 2015 @ 09:36:25 #151
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149289471
Keep them drunk!
ASLuhn twitterde op maandag 02-02-2015 om 08:24:33 Russian authorities lower the minimum price of vodka for first time since 2009, to 185 rubles ($2.68) for .5 liter http://t.co/PIKnoEPTyG reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149289611
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:36 schreef DustPuppy het volgende:
Keep them drunk!
ASLuhn twitterde op maandag 02-02-2015 om 08:24:33 Russian authorities lower the minimum price of vodka for first time since 2009, to 185 rubles ($2.68) for .5 liter http://t.co/PIKnoEPTyG reageer retweet
Brood Wodka en spelen voor het volk.
pi_149289650
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:36 schreef DustPuppy het volgende:
Keep them drunk!
ASLuhn twitterde op maandag 02-02-2015 om 08:24:33 Russian authorities lower the minimum price of vodka for first time since 2009, to 185 rubles ($2.68) for .5 liter http://t.co/PIKnoEPTyG reageer retweet
Poetin. _O_
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 2 februari 2015 @ 09:49:05 #154
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149289686
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:47 schreef waht het volgende:

[..]

Poetin. _O_
Zo blijven die 'Meanwhile in Russia' filmpjes wel komen natuurlijk.

And for that, we thank you.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 2 februari 2015 @ 09:54:38 #155
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149289793


[ Bericht 100% gewijzigd door DustPuppy op 02-02-2015 09:56:56 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149289797
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zo blijven die 'Meanwhile in Russia' filmpjes wel komen natuurlijk.

And for that, we thank you.
Absoluut, om die reden is dit ook een van de betere Youtube-kanalen:
https://www.youtube.com/user/CarCrashCompilation7
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 2 februari 2015 @ 09:57:19 #157
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149289827
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 2 februari 2015 @ 09:59:30 #158
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149289873
Geeft Poetin de rebellen ook ATGM's en is Oekrane weer even ver. :')
Say what?
pi_149290057
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:36 schreef DustPuppy het volgende:
Keep them drunk!
ASLuhn twitterde op maandag 02-02-2015 om 08:24:33 Russian authorities lower the minimum price of vodka for first time since 2009, to 185 rubles ($2.68) for .5 liter http://t.co/PIKnoEPTyG reageer retweet
Met zo'n economie verdienen ze dat ook wel.
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2015 @ 10:26:24 #160
230491 Zith
pls tip
pi_149290424
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:48 schreef JCats het volgende:
Eric Zuesse
Wie? :D
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149290556
VS overweegt wapenleveranties aan Oekrane

De Amerikaanse regering overweegt om Oekrane toch wapens te leveren. Dat hebben hoge functionarissen bevestigd volgens The New York Times.
Zo is de bevelhebber van de NAVO, de Amerikaanse generaal Philip Breedlove, er nu voorstander van om Oekrane aan verdedigingswapens te helpen.

De Oekraense strijdkrachten en pro-regeringsmilities hebben de afgelopen weken in het oosten van het land verliezen geleden. In beginsel wilde Washington ''geen dodelijke hulp'' sturen, spullen waarmee gevochten en gedood wordt. Maar daar wordt nu anders over gedacht.

Ook veiligheidsadviseur Susan Rice overweegt haar standpunt om geen wapens te sturen te herzien, meldde de krant maandag. De Amerikanen denken onder meer aan antitankwapens, verkenningsdrones en voertuigen. Daarmee zou ongeveer 3 miljard dollar (2,65 miljard euro) zijn gemoeid.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, wordt donderdag in de Oekraense hoofdstad Kiev verwacht. Hij staat open voor een gesprek over wapenleveranties, aldus The New York Times.
pi_149290630
Die 2,65 miljard aan wapens is natuurlijk niks bij de 5 miljard die de regime change heeft gekost + de 2 miljard lening.

Nu zullen er altijd EU trolletjes zijn die alles verdedigen dat de VS doet want de EU is ook maar een schoothondje van de VS.

Vinden ze het ook geweldig dat de VS oorlog naar ons continent brengt?
pi_149290657
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:33 schreef Smack10 het volgende:
VS overweegt wapenleveranties aan Oekrane

De Amerikaanse regering overweegt om Oekrane toch wapens te leveren. Dat hebben hoge functionarissen bevestigd volgens The New York Times.
Zo is de bevelhebber van de NAVO, de Amerikaanse generaal Philip Breedlove, er nu voorstander van om Oekrane aan verdedigingswapens te helpen.

De Oekraense strijdkrachten en pro-regeringsmilities hebben de afgelopen weken in het oosten van het land verliezen geleden. In beginsel wilde Washington ''geen dodelijke hulp'' sturen, spullen waarmee gevochten en gedood wordt. Maar daar wordt nu anders over gedacht.

Ook veiligheidsadviseur Susan Rice overweegt haar standpunt om geen wapens te sturen te herzien, meldde de krant maandag. De Amerikanen denken onder meer aan antitankwapens, verkenningsdrones en voertuigen. Daarmee zou ongeveer 3 miljard dollar (2,65 miljard euro) zijn gemoeid.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, wordt donderdag in de Oekraense hoofdstad Kiev verwacht. Hij staat open voor een gesprek over wapenleveranties, aldus The New York Times.
Zou mooi zijn voor Oekrane.
pi_149290687
Goh, hebben de Amerikanen een flink stuk Oekrane geannexeerd? Bleef wel goed uit de media dan...
pi_149290737
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:40 schreef 99.999 het volgende:
Goh, hebben de Amerikanen een flink stuk Oekrane geannexeerd? Bleef wel goed uit de media dan...
Waarom nou...
pi_149290764
Goed punt :@.
pi_149290769
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:40 schreef 99.999 het volgende:
Goh, hebben de Amerikanen een flink stuk Oekrane geannexeerd? Bleef wel goed uit de media dan...
EU trolls zijn dus voor wapenleveranties aan een regering die de eigen bevolking afslacht.

Ik kijk niet op van je extreme standpunten.
  maandag 2 februari 2015 @ 10:44:31 #168
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149290771
Oorlog met de Russen is zeer lucratief voor de Amerikaanse wapenindustrie. Ik verwacht dat het aantal doden exponentieel gaat stijgen, want Poetin gaat ook gewoon door met wapenleveranties aan de rebellen, waarop de Amerikanen hun leveranties weer verder op zullen schroeven en Poetin dit voorbeeld weer zal volgen. De vraag is alleen wie dit allemaal gaat betalen.
Say what?
pi_149290824

Nikishyne is in handen van de Russen
pi_149290826
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:44 schreef UpsideDown het volgende:
Oorlog met de Russen is zeer lucratief voor de Amerikaanse wapenindustrie. Ik verwacht dat het aantal doden exponentieel gaat stijgen, want Poetin gaat ook gewoon door met wapenleveranties aan de rebellen, waarop de Amerikanen hun leveranties weer verder op zullen schroeven en Poetin dit voorbeeld weer zal volgen. De vraag is alleen wie dit allemaal gaat betalen.
Uiteraard komt de rol van de V.S. in de eenzijdige berichtgeving van de media, zo rolt de EU. *O*
pi_149290832
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

EU trolls zijn dus voor wapenleveranties aan een regering die de eigen bevolking afslacht.

Ik kijk niet op van je extreme standpunten.
Wederom kraam je onzin uit.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 februari 2015 @ 10:49:15 #172
426493 crew  PippenScottie
pi_149290851
Wordt Oekrane het Vietnam van de 21e eeuw?
Het is niet te hopen...
  maandag 2 februari 2015 @ 10:52:07 #173
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149290913
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:49 schreef PippenScottie het volgende:
Wordt Oekrane het Vietnam van de 21e eeuw?
Het is niet te hopen...
Maar dan in proxyvorm, lokale josti's met elkaar laten knokken en zelf achterover leunen.
Say what?
pi_149290922
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:49 schreef PippenScottie het volgende:
Wordt Oekrane het Vietnam van de 21e eeuw?
Het is niet te hopen...
Wellicht kan de V.S. nog wat agent orange leveren aan Kiev, die staan te popelen om het te gebruiken.
  maandag 2 februari 2015 @ 10:55:10 #175
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149290991
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:44 schreef UpsideDown het volgende:
Oorlog met de Russen is zeer lucratief voor de Amerikaanse wapenindustrie. Ik verwacht dat het aantal doden exponentieel gaat stijgen, want Poetin gaat ook gewoon door met wapenleveranties aan de rebellen, waarop de Amerikanen hun leveranties weer verder op zullen schroeven en Poetin dit voorbeeld weer zal volgen. De vraag is alleen wie dit allemaal gaat betalen.
De Oekrane gaat dat betalen natuurlijk. Wederom een land dat zal terugvallen naar de middeleeuwen. Nu nog Yatsenyuk aan de macht en het feestje is compleet. De goudvoorraad van de Oekrane is ook zowat al op.
Het kan zijn dat wij gratis geld gaan strooien :) Dan komt vast alles goed. Je hoeft nu wel de schuld aan de Russen niet meer terug te betalen. Dat is dan het voordeel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149291002
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:49 schreef PippenScottie het volgende:
Wordt Oekrane het Vietnam van de 21e eeuw?
Het is niet te hopen...
Eerder de Koude Oorlog van de 21e eeuw.
pi_149291043
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:44 schreef UpsideDown het volgende:
Oorlog met de Russen is zeer lucratief voor de Amerikaanse wapenindustrie. Ik verwacht dat het aantal doden exponentieel gaat stijgen, want Poetin gaat ook gewoon door met wapenleveranties aan de rebellen, waarop de Amerikanen hun leveranties weer verder op zullen schroeven en Poetin dit voorbeeld weer zal volgen. De vraag is alleen wie dit allemaal gaat betalen.
Zal ook wel niet verbaasd zijn als blijkt welke lobby achter deze zet zit.
pi_149291101
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:49 schreef PippenScottie het volgende:
Wordt Oekrane het Vietnam van de 21e eeuw?
Het is niet te hopen...
Laten we hopen van niet...
Wat mij betreft komt er zo spoedig mogelijk een VN-macht tussen beide strijdende partijen.
pi_149291144
Er zijn vandaag ook Nederlandse militairen actief in Oekrane
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 februari 2015 @ 11:03:06 #180
426493 crew  PippenScottie
pi_149291161
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:55 schreef Infection het volgende:

[..]

Eerder de Koude Oorlog van de 21e eeuw.
Ga de mensen in Oost-Oekrane eens vertellen dat er geen echte oorlog aan de gang is.
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2015 @ 11:04:09 #181
230491 Zith
pls tip
pi_149291186
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:03 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ga de mensen in Oost-Oekrane eens vertellen dat er geen echte oorlog aan de gang is.
De Koude Oorlog was immers ook zonder proxy-wars, toch?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149291192
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:03 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ga de mensen in Oost-Oekrane eens vertellen dat er geen echte oorlog aan de gang is.
Nog niet tussen Amerika en Rusland in ieder geval. Vandaar de 'koude oorlog'.
  maandag 2 februari 2015 @ 11:08:25 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149291276
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laten we hopen van niet...
Wat mij betreft komt er zo spoedig mogelijk een VN-macht tussen beide strijdende partijen.
Ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken. Steeds meer lijkt het erop dat het een strijd word tussen de VS en Rusland met de Oekrane als inzet en prestige. En dat over de rug van het volk dat aan beide zijde die oorlog meer dan zat is. Dat het niet gelukt is om er een federatie van te maken was al een voorbode op wat komen gaat(Daar zijn zowel de Russen alsmede de nieuwe overheid in Kiev verantwoordelijk voor). Een Afghanistan is in de maak. De jaren 80 in herhaling.

Het is jammer dat het Westen niet beide partijen heeft weten te overtuigen. Nu de VS zich overduidelijk gaat mengen met militaire hulp op welk gebied dan ook is niet gunstig. Ook niet voor Kiev.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149291313
EuromaidanPress twitterde op maandag 02-02-2015 om 10:48:04 #Donetsk region. governor Kikhtenko threatens to cut Donetsk off the power grid if shelling of #Debaltseve continues #Ukraine #ATO reageer retweet
pi_149291344
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:10 schreef meth1745 het volgende:
EuromaidanPress twitterde op maandag 02-02-2015 om 10:48:04 #Donetsk region. governor Kikhtenko threatens to cut Donetsk off the power grid if shelling of #Debaltseve continues #Ukraine #ATO reageer retweet
En dan draait Moskou de gaskraan dicht :7
pi_149291386
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:11 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En dan draait Moskou de gaskraan dicht :7
Geen gas naar Oekrane betekent toch ook geen gas naar Europa, wat geen inkomsten voor Rusland zou betekenen?
pi_149291403
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:11 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En dan draait Moskou de gaskraan dicht :7
Niet zolang de Krim is nog afhankelijk van Oekrainse stroom.
pi_149291521
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:08 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken. Steeds meer lijkt het erop dat het een strijd word tussen de VS en Rusland met de Oekrane als inzet en prestige. En dat over de rug van het volk dat aan beide zijde die oorlog meer dan zat is. Dat het niet gelukt is om er een federatie van te maken was al een voorbode op wat komen gaat(Daar zijn zowel de Russen alsmede de nieuwe overheid in Kiev verantwoordelijk voor). Een Afghanistan is in de maak. De jaren 80 in herhaling.

Het is jammer dat het Westen niet beide partijen heeft weten te overtuigen. Nu de VS zich overduidelijk gaat mengen met militaire hulp op welk gebied dan ook is niet gunstig. Ook niet voor Kiev.
Ach, zo negatief sta ik niet in het leven. Heb nog goede hoop dat er uiteindelijk iets van gezond verstand uit gaat komen.
  maandag 2 februari 2015 @ 11:21:45 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149291583
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, zo negatief sta ik niet in het leven. Heb nog goede hoop dat er uiteindelijk iets van gezond verstand uit gaat komen.
Tja ik sta persoonlijk ook niet negatief in het leven. Verre van dat. Maar je volgt steeds de conflicten wereldwijd en helaas zie je steeds dezelfde patronen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149291736
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja ik sta persoonlijk ook niet negatief in het leven. Verre van dat. Maar je volgt steeds de conflicten wereldwijd en helaas zie je steeds dezelfde patronen.
Hier al spreken over een nieuw Afghanistan lijkt mij zwaar overdreven hoor. Ik heb goede hoop voor het gezonde verstand.
pi_149291782
MaxRTucker twitterde op maandag 02-02-2015 om 11:13:24 Massive reinforcements into Artemovsk now. Helicopters flying low, artillery, armour. Wounded crowd hospital.Serious battle for #Debaltseve reageer retweet
pi_149291813
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:30 schreef meth1745 het volgende:
MaxRTucker twitterde op maandag 02-02-2015 om 11:13:24 Massive reinforcements into Artemovsk now. Helicopters flying low, artillery, armour. Wounded crowd hospital.Serious battle for #Debaltseve reageer retweet
Oekraens leger of Russen?
pi_149291848
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:31 schreef Infection het volgende:

[..]

Oekraens leger of Russen?
Ukies
  maandag 2 februari 2015 @ 11:37:17 #194
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149291938
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, zo negatief sta ik niet in het leven. Heb nog goede hoop dat er uiteindelijk iets van gezond verstand uit gaat komen.
Putin kan niet meer terug. Al zou hij al zijn (niet reguliere)troepen en materieel terughalen dan nog blijft het zeer onrustig in die regio en zal er gevochten worden door rebellen die Kiev niet accepteren. Hij zal nooit meer kunnen bewijzen daar geen enkele invloed meer te hebben. En de Krim zal hij nooit opgeven. Het is een patstelling. Hoe ga je daar uitkomen.
Geen makkelijke klus.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149292104
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Putin kan niet meer terug. Al zou hij al zijn (niet reguliere)troepen en materieel terughalen dan nog blijft het zeer onrustig in die regio en zal er gevochten worden door rebellen die Kiev niet accepteren. Hij zal nooit meer kunnen bewijzen daar geen enkele invloed meer te hebben. En de Krim zal hij nooit opgeven. Het is een patstelling. Hoe ga je daar uitkomen.
Geen makkelijke klus.
Laat ze eerst een stoppen met vechten en dwong dat desnoods af. Dan kunnen daarna serieuze gesprekken plaats gaan vinden over vrede en het teruggeven van bezet gebied.
  maandag 2 februari 2015 @ 11:44:30 #196
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149292141
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laat ze eerst een stoppen met vechten en dwong dat desnoods af. Dan kunnen daarna serieuze gesprekken plaats gaan vinden over vrede en het teruggeven van bezet gebied.
Hoe dwing je dat af?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149292187
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoe dwing je dat af?
Bijvoorbeeld met een VN-vredesmacht.
pi_149292196
Voor Poetin is het vrij duidelijk dat hij Oost-Oekrane niet kan (noch wil) opgeven. Dus dit wordt een langdurig conflict of Rusland krijgt de weer een extra stukje land. Oekrane zal echter nog wel even willen blijven knokken en zodoende de banden met de EU en de VS te versterken. Uiteindelijk moet het leven voor de normale burgers gewoon weer doorgaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149292200
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laat ze eerst een stoppen met vechten en dwong dat desnoods af. Dan kunnen daarna serieuze gesprekken plaats gaan vinden over vrede en het teruggeven van bezet gebied.
Vrede zal gerust lukken.. teruggeven van bezet gebied zal Kiev nooit doen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149292209
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld met een VN-vredesmacht.
Gaat niet gebeuren, Rusland zit zelf in de veiligheidsraad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149292211
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld met een VN-vredesmacht.
Daar heb je toch dat VETO gebeuren?
  maandag 2 februari 2015 @ 11:47:30 #202
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149292217
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld met een VN-vredesmacht.
Daar heb je een mandaat van de VN veiligheidsraad voor nodig, wat niet zal lukken want => Rusland.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149292278
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:46 schreef ZOA het volgende:

[..]

Vrede zal gerust lukken.. teruggeven van bezet gebied zal Kiev nooit doen
Volgens mij heeft Moskou meer gebied bezet.
pi_149292302
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:47 schreef waht het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, Rusland zit zelf in de veiligheidsraad.
De Russen moeten het geweld en de sancties toch ook ooit een keer zat worden?
pi_149292305
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Moskou meer gebied bezet.
Ja.. je zie het ook vaak niet helemaal helder
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149292323
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:50 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja.. je zie het ook vaak niet helemaal helder
Leg eens uit hoe jij het dan ziet? Dat lijkt hier immers eerder het afwijkende standpunt te zijn...
pi_149292355
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe jij het dan ziet? Dat lijkt hier immers eerder het afwijkende standpunt te zijn...
Hier wel .. in Oekraine ligt dat toch iets anders...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 2 februari 2015 @ 11:54:39 #208
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149292444
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Russen moeten het geweld en de sancties toch ook ooit een keer zat worden?
Pride is a dangerous thing, my friend.

It can start wars and keep them going long after it is in anybody's interest to do so.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149292447
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Russen moeten het geweld en de sancties toch ook ooit een keer zat worden?
Lijkt me wel, maar wie gaan ze daarvoor de schuld geven? En wat gaan ze daarmee doen?

Om sancties te koppelen aan de rebellen die ze in Oekrane steunen lijkt logisch, maar is het helemaal niet als je compleet andere informatie krijgt. De meeste leiders snappen hoe je een volk verenigt: door een vijandig buitenland de schuld te geven. Wat Rusland in Oekrane doet is derhalve in de beleving niet fout, dus hoeven ze ook niet zelfkritisch te zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149292491
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:51 schreef ZOA het volgende:

[..]

Hier wel .. in Oekraine ligt dat toch iets anders...
Maar leg je punt dan eens uit?
pi_149292500
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:54 schreef waht het volgende:

[..]

Lijkt me wel, maar wie gaan ze daarvoor de schuld geven? En wat gaan ze daarmee doen?

Om sancties te koppelen aan de rebellen die ze in Oekrane steunen lijkt logisch, maar is het helemaal niet als je compleet andere informatie krijgt. De meeste leiders snappen hoe je een volk verenigt: door een vijandig buitenland de schuld te geven. Wat Rusland in Oekrane doet is derhalve in de beleving niet fout, dus hoeven ze ook niet zelfkritisch te zijn.
Datzelfde geld dus voor de EU/VS
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149292539
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:56 schreef ZOA het volgende:

[..]

Datzelfde geld dus voor de EU/VS
Ja ja, het is al goed.

En Kiev bezet oost-Oekrane, sinds 1990.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149292550
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laat ze eerst een stoppen met vechten en dwong dat desnoods af. Dan kunnen daarna serieuze gesprekken plaats gaan vinden over vrede en het teruggeven van bezet gebied.
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar leg je punt dan eens uit?
Dit is het punt... de arrogantie druipt er vanaf
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149292567
Rebellen Oekrane willen duizenden mannen rekruteren’

BUITENLAND De pro-Russische separatisten in Oost-Oekrane willen de komende dagen duizenden mannen rekruteren om te vechten tegen het Oekraense regeringsleger. Die actie moet een strijdkracht van 100.000 soldaten opleveren, zo laat rebellenleider Aleksandr Zachartsjenko vandaag aan Russische media weten. Dat leger moet volgens Zachartsjenko al over tien dagen klaar zijn.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-mannen-rekruteren/
pi_149292578
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:57 schreef ZOA het volgende:

[..]


[..]

Dit is het punt...
Dat de Russen een stuk Oekrane bezet hebben en rebellen in een buurland sturen en steunen dus?
pi_149292596
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de Russen een stuk Oekrane bezet hebben en rebellen in een buurland sturen en steunen dus?
Ja .. dat dus
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149292602
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:58 schreef Automatisch het volgende:
Rebellen Oekrane willen duizenden mannen rekruteren’

BUITENLAND De pro-Russische separatisten in Oost-Oekrane willen de komende dagen duizenden mannen rekruteren om te vechten tegen het Oekraense regeringsleger. Die actie moet een strijdkracht van 100.000 soldaten opleveren, zo laat rebellenleider Aleksandr Zachartsjenko vandaag aan Russische media weten. Dat leger moet volgens Zachartsjenko al over tien dagen klaar zijn.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-mannen-rekruteren/
Hij wil complete Russische divisies rekruteren?
pi_149292615
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de Russen een stuk Oekrane bezet hebben en rebellen in een buurland sturen en steunen dus?
Doe geen moeite, die figuren willen lekker slim zijn en doen alsof ze het doorhebben door 'tegen het Westen' te zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149292624
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:59 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja .. dat dus
Dus spelen de Russen een cruciale rol in het beindigen van het conflict.
pi_149292630
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij wil complete Russische divisies rekruteren?
Ambitieuze man.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149292643
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:00 schreef waht het volgende:

[..]

Doe geen moeite, die figuren willen lekker slim zijn en doen alsof ze het doorhebben door 'tegen het Westen' te zijn.
Je hebt een punt.
pi_149292650
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:00 schreef waht het volgende:

[..]

Ambitieuze man.
Dat zeker.
pi_149292770
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus spelen de Russen een cruciale rol in het beindigen van het conflict.
Russen spelen al eeuwen lang een cruciale rol in Oekraine .. en in de afgelopen 70 jaar speelde Oekraine meest van de tijd een cruciale rol in de Sovjet Unie
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149292928
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:03 schreef ZOA het volgende:

[..]

Russen spelen al eeuwen lang een cruciale rol in Oekraine .. en in de afgelopen 70 jaar speelde Oekraine meest van de tijd een cruciale rol in de Sovjet Unie
Echter de laatste decennia is het een onafhankelijk land waar de Russen zich niet met de interne politiek te bemoeien hebben. Laat staan er delen van te bezetten of er rebellen militair sturen en steunen...
pi_149293097
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echter de laatste decennia is het een onafhankelijk land waar de Russen zich niet met de interne politiek te bemoeien hebben. Laat staan er delen van te bezetten of er rebellen militair sturen en steunen...
Vind je deze stelling niet wat hypocriet?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149293115
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt een punt.
Dezelfde figuren die nu zitten te huilen over Euromaidan en de inmenging van de EU en de VS lieten uiteraard niets van zich horen toen Janoekovytsj met behulp van Rusland frauderend de overwinning behaalde. Ik hoop dat in Rusland ook van dergelijke idioten zitten die zich blind tegen Rusland keren om de balans te bewaren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149293245
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:13 schreef ZOA het volgende:

[..]

Vind je deze stelling niet wat hypocriet?
Nee, niet bepaald. Het is een onafhankelijk en soeverein plan.
pi_149293361
Het laatste nieuwsbericht: "Republiek Donetsk gaat 100.000 man mobiliseren". Ik zal het even tekstverklaren voor je, Poetin en zijn vrienden laten tussen nu en zometeen minstens 100.000 Russische manschappen richting Donetsk optrekken met een verzonnen 'Novorussia' vlaggetje.
pi_149293370
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald. Het is een onafhankelijk en soeverein plan.
Er is helemaal niets onafhankelijk en soeverein meer in Oekraine .. laten we daar maar eens mee beginnen.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149293392
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:14 schreef waht het volgende:

[..]

Dezelfde figuren die nu zitten te huilen over Euromaidan en de inmenging van de EU en de VS lieten uiteraard niets van zich horen toen Janoekovytsj met behulp van Rusland frauderend de overwinning behaalde. Ik hoop dat in Rusland ook van dergelijke idioten zitten die zich blind tegen Rusland keren om de balans te bewaren.
Met behulp van Rusland? Hij won dankzij de hulp van Manafort, de campagneleider van de republikeinse partij, die eerder voor Reagan, Bush sr., Bush jr; en mcCain had gewerkt... :')
pi_149293576
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:23 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Met behulp van Rusland? Hij won dankzij de hulp van Manafort, de campagneleider van de republikeinse partij, die eerder voor Reagan, Bush sr., Bush jr; en mcCain had gewerkt... :')
Als volgens jou het westen, iemand van de troon heeft gezet die door het westen geplaatst is, is er toch niets aan de hand? :) volgens jou is toch alles de schuld van het westen
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_149293591
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:22 schreef ZOA het volgende:

[..]

Er is helemaal niets onafhankelijk en soeverein meer in Oekraine .. laten we daar maar eens mee beginnen.
Op de invallen en annexaties in het oosten en de Krim valt dat nog wel mee toch?
pi_149293610
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:23 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Met behulp van Rusland? Hij won dankzij de hulp van Manafort, de campagneleider van de republikeinse partij, die eerder voor Reagan, Bush sr., Bush jr; en mcCain had gewerkt... :')
Altijd is van alles de VS de schuld. Hoezo eenzijdig...
pi_149293648
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Altijd is van alles de VS de schuld. Hoezo eenzijdig...
Daar is ie weer... Als je op een feit wijst ben je de VS de schuld aan het geven. simpele... :')
pi_149293710
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op de invallen en annexaties in het oosten en de Krim valt dat nog wel mee toch?
De Krim is Rusland dus dat valt mee
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2015 @ 12:34:47 #236
230491 Zith
pls tip
pi_149293735
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Daar is ie weer... Als je op een feit wijst ben je de VS de schuld aan het geven. simpele... :')
Als je bedoelt dat Manafort onder leiding van de Amerikanen stond, dan leg je de schuld bij de VS.
Als je dat niet bedoet dan is je post geen argument voor of tegen Russisch hulp bij die verkiezingen, want de Russen (of de UKR president zelf) hadden ook best Manafort in kunnen huren als freelancer.

Dus wat bedoel je precies?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149294480
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:33 schreef ZOA het volgende:

[..]

De Krim is Rusland dus dat valt mee
Ja, na een illegale annexatie. Ofwel ze bezetten De Krim.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 februari 2015 @ 13:10:09 #238
426493 crew  PippenScottie
pi_149294683
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:33 schreef ZOA het volgende:

[..]

De Krim is Rusland dus dat valt mee
Iets soortgelijks zei Saddam Hoessein ook over Kuweit en Irak.

Maar als Rusland graag 'historische onjuistheden' wil rechtzetten hebben ze er vast geen problemen mee om Knigsberg terug te geven aan Duitsland?
pi_149294917
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:33 schreef ZOA het volgende:

[..]

De Krim is Rusland dus dat valt mee
En volhouden dat je Oekraner bent :D .
pi_149295312
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echter de laatste decennia is het een onafhankelijk land waar de Russen zich niet met de interne politiek te bemoeien hebben. Laat staan er delen van te bezetten of er rebellen militair sturen en steunen...
Waarom hebben de V.S. dan een coupe in Oekrane gefinancierd wat ze 5 miljard heeft gekost?
pi_149295366
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, na een illegale annexatie. Ofwel ze bezetten De Krim.
De huidige regering is aan de macht in Kiev door een illegale coup, oftewel de huidige regering van Kiev bezet het land. :W
pi_149295471
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De huidige regering is aan de macht in Kiev door een illegale coup, oftewel de huidige regering van Kiev bezet het land. :W
Er zijn vorig jaar zowel parlements- als presidentsverkiezingen geweest in Oekraine die volgens de internationale waarnemers (die ik hoger acht als de zogenaamde waarnemers op de Krim) heel behoorlijk zijn verlopen.

De regering heeft er dus gewoon een democratisch mandaat.
Iets wat de vorige president was verloren toen hij geen steun meer had in het parlement, inclusief een flink deel van zij eigen partij...
pi_149295498
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:22 schreef Slava het volgende:
Het laatste nieuwsbericht: "Republiek Donetsk gaat 100.000 man mobiliseren". Ik zal het even tekstverklaren voor je, Poetin en zijn vrienden laten tussen nu en zometeen minstens 100.000 Russische manschappen richting Donetsk optrekken met een verzonnen 'Novorussia' vlaggetje.
Bron?
pi_149295597
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zijn vorig jaar zowel parlements- als presidentsverkiezingen geweest in Oekraine die volgens de internationale waarnemers (die ik hoger acht als de zogenaamde waarnemers op de Krim) heel behoorlijk zijn verlopen.

De regering heeft er dus gewoon een democratisch mandaat.
Iets wat de vorige president was verloren toen hij geen steun meer had in het parlement, inclusief een flink deel van zij eigen partij...
Een democratisch gekozen regering in Oekrane afzetten blijft gewoon een coup, ook al doe je daarna verkiezingen. :W
pi_149295637
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Een democratisch gekozen regering in Oekrane afzetten blijft gewoon een coup, ook al doe je daarna verkiezingen. :W
Een regering die de steun van het parlement (het hoogste orgaan in het landsbestuur) verliest moet van jou dus altijd blijven zitten?
Heel bijzonder :).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2015 13:47:08 ]
pi_149298200
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een regering die de steun van het parlement (het hoogste orgaan in het landsbestuur) verliest moet van jou dus altijd blijven zitten?
Heel bijzonder :).
Dus jij bent van mening dat gekozen regeringen gewoon door geweld afgezet mogen worden als deze niet de lijn volgen die je wilt?

Bijzondere moraal heb jij..
  maandag 2 februari 2015 @ 16:17:33 #248
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149299895
LBCI_News_EN twitterde op maandag 02-02-2015 om 13:43:13 Germany's #Merkel says #Germany will not support #Ukraine with weapons; the conflict cannot be solved by military means reageer retweet
Say what?
pi_149300592
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat gekozen regeringen gewoon door geweld afgezet mogen worden als deze niet de lijn volgen die je wilt?

Bijzondere moraal heb jij..
Nogmaals, meneer verloor de steun van de meerderheid van het parlement en is gewoon weggestemd. Dat kan gebeuren, maar kan jij uitleggen waarom ik dan van mening zou zijn dat met geweld afzetten goed zou zijn?
pi_149300606
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:17 schreef UpsideDown het volgende:
LBCI_News_EN twitterde op maandag 02-02-2015 om 13:43:13 Germany's #Merkel says #Germany will not support #Ukraine with weapons; the conflict cannot be solved by military means reageer retweet
Daarin heeft ze gewoon gelijk. Maar wat dan wel de oplossing kan brengen -O- ...
  maandag 2 februari 2015 @ 16:45:01 #251
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149300740
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarin heeft ze gewoon gelijk. Maar wat dan wel de oplossing kan brengen -O- ...
Merkel moet met Poetin een deal sluiten over Oekrane.
Say what?
pi_149300926
Steeds meer taal dat de NAVO aanwezig is in Oekraine, vanuit Russische kant. Allemaal om de bevolking achter een grootschalige inval van Oekraine te krijgen.
pi_149301069
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:45 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Merkel moet met Poetin een deal sluiten over Oekrane.
Dat lijkt me niet. Zij gaat daar niet over (net als Poetin). Oekrane is en blijft een soeverein land wat mij betreft.
pi_149301224
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:17 schreef UpsideDown het volgende:
LBCI_News_EN twitterde op maandag 02-02-2015 om 13:43:13 Germany's #Merkel says #Germany will not support #Ukraine with weapons; the conflict cannot be solved by military means reageer retweet
Merkel lijkt wel het verstand soms in het conflict, laten we aub alle strijdende partijen/invloeden daar weghalen en het conflict eens eindelijk gaan oplossen voordat er nog meer doden vallen.
pi_149301506
quote:
3s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Merkel lijkt wel het verstand soms in het conflict, laten we aub alle strijdende partijen/invloeden daar weghalen en het conflict eens eindelijk gaan oplossen voordat er nog meer doden vallen.
Moet Rusland eerst weg uit de Krim en Donbass maar dat gaat niet gebeuren zoals je zelf ook wel weet.
pi_149301594
quote:
3s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Merkel lijkt wel het verstand soms in het conflict, laten we aub alle strijdende partijen/invloeden daar weghalen en het conflict eens eindelijk gaan oplossen voordat er nog meer doden vallen.
Je geeft zelf echter ook aan dat Rusland nooit de Krim op zal geven en ook in de Donbass-regio zijn ze zo ver verstrikt dat er weinig ruimte is voor toegeven.
Voor in elk 1 strijdende partij is iedere andere oplossing buiten doorstrijden of volledig hun zin krijgen dus al onbespreekbaar. Dat helpt niet echt mee...
pi_149301692
Het is een kwestie van tijd tot landen als Duitsland, Frankrijk, en Italie de sancties zullen intrekken en wat dat betreft kan Rusland rustig wachten tot dit gebeurt zo.
pi_149301719
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:16 schreef DeParo het volgende:
Het is een kwestie van tijd tot landen als Duitsland, Frankrijk, en Italie de sancties zullen intrekken en wat dat betreft kan Rusland rustig wachten tot dit gebeurt zo.
Zit wat in, want de Westerse landen beginnen de lagere olieprijs ook al te voelen.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:20:25 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_149301806
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zit wat in, want de Westerse landen beginnen de lagere olieprijs ook al te voelen.
Daarom: Olieprijs stijgt snel

De voorbije weken besloten in de Verenigde Staten tientallen boorputten de kraan dicht te draaien. De lage olieprijs maakte het produceren van schalieolie niet langer rendabel.
pi_149301893
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zit wat in, want de Westerse landen beginnen de lagere olieprijs ook al te voelen.
Ja, die lagere olieprijs stimuleert de economie. Dus dat voelen ze op een gunstige wijze.
pi_149301961
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom: Olieprijs stijgt snel

De voorbije weken besloten in de Verenigde Staten tientallen boorputten de kraan dicht te draaien. De lage olieprijs maakte het produceren van schalieolie niet langer rendabel.
Klopt niet helemaal, de kosten van shale oil bronnen zijn sterk afhankelijk van de specifieke bodemstructuur. Heel wat bronnen zijn nog steeds (marginaal) rendabel.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:27:31 #262
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149302002
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 16:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Zij gaat daar niet over (net als Poetin). Oekrane is en blijft een soeverein land wat mij betreft.
Merkel is de enige die Poetin serieus neemt en andersom, zij moet dit oplossen. Er was al eerder bijna een deal tussen hun waarbij Poetin de Krim mocht houden op voorwaarde dat hij zich verder koest zou houden in Oekrane.

Oekrane zal deze deal gewoon moeten slikken, of ze dat nou leuk vinden of niet. Als ze dat niet doen zal hun land veranderen in puin en misschien wel ophouden te bestaan.
Say what?
pi_149302486
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, die lagere olieprijs stimuleert de economie. Dus dat voelen ze op een gunstige wijze.
Vertel dat maar tegen de mensen die hun baan verliezen.

Oil boomtown: 'We could see 20,000 layoffs by June'
http://money.cnn.com/2015(...)il-boomtown-layoffs/

Oil giant Shell cuts spending by $15 billion
http://money.cnn.com/2015(...)shell-cuts-spending/
pi_149302856
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vertel dat maar tegen de mensen die hun baan verliezen.

Oil boomtown: 'We could see 20,000 layoffs by June'
http://money.cnn.com/2015(...)il-boomtown-layoffs/

Oil giant Shell cuts spending by $15 billion
http://money.cnn.com/2015(...)shell-cuts-spending/
Je snapt dat door de lagere olieprijs de koopkracht stijgt in het Westen h?
pi_149302900
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vertel dat maar tegen de mensen die hun baan verliezen.

Oil boomtown: 'We could see 20,000 layoffs by June'
http://money.cnn.com/2015(...)il-boomtown-layoffs/

Oil giant Shell cuts spending by $15 billion
http://money.cnn.com/2015(...)shell-cuts-spending/
Je reactie was op een bericht over Frankrijk, Duitsland en Italie, volgens mij zijn dat allemaal vrij grote importeurs van olie (en gas). Dan is het negatieve effect op de werkgelegenheid vermoedelijk beperkt vergeleken met het positieve effect van lagere prijzen voor allerlei producten en transport.
pi_149302924
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:27 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Merkel is de enige die Poetin serieus neemt en andersom, zij moet dit oplossen. Er was al eerder bijna een deal tussen hun waarbij Poetin de Krim mocht houden op voorwaarde dat hij zich verder koest zou houden in Oekrane.

Oekrane zal deze deal gewoon moeten slikken, of ze dat nou leuk vinden of niet. Als ze dat niet doen zal hun land veranderen in puin en misschien wel ophouden te bestaan.
Rusland belonen voor hun agressie trekt me niet zo. En het lijkt me ook niet erg acceptabel voor Oekraine. En zeker na wat er allemaal gebeurd is het afgelopen jaar zal Merkel zoiets ook niet voor willen stellen.
  maandag 2 februari 2015 @ 18:18:44 #267
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149303145
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rusland belonen voor hun agressie trekt me niet zo. En het lijkt me ook niet erg acceptabel voor Oekraine. En zeker na wat er allemaal gebeurd is het afgelopen jaar zal Merkel zoiets ook niet voor willen stellen.
Oekrane is helemaal niet in de positie om eisen te stellen, ze liggen op hun knien te smeken bij de EU en de NAVO of we ze willen komen helpen tegen de Russische agressie. Ze doen zich misschien groot voor, maar militair gezien stellen ze geen moer voor natuurlijk. Daarbij moeten ze blij zijn dat we ze willen helpen.

Belonen is onderdeel van de deal, we geven de Krim en nemen het oosten.
Say what?
pi_149303220
Ik vind dat Tsjechov een fundamenteel probleem van Rusland goed beschrijft in de kerstentuin.
quote:
Over levende zielen heersen - daardoor zijn jullie allemaal, degenen die vroeger leefden en degenen die nu leven - zo verworden dat je moeder en jij en je oom niet meer merken dat jullie op krediet leven, op andermans kosten, op kosten van die mensen die bij jullie niet verder komen dan de achterdeur... Wij lopen minstens tweehonderd jaar achter, we hebben nog helemaal niets. we hebben onze houding ten opzichte van het verleden niet bepaald, we filosoferen alleen maar, we klagen dat we ons vervelen en we drinken wodka. Het is toch zo duidelijk: om in het heden te gaan leven moeten we eerst afrekenen met ons verleden, er een streep onder zetten, en dat kunnen we alleen maar doen door te lijden, door aan n stuk buitengewoon hard te werken.
Je ziet het nu ook in het Rusland onder Poetin. Wandaden van Stalin of het communisme worden tijdens geschiedenislessen maar kortstondig genoemd. De conservatieve politici Von Plehve en Stolypin krijgen in het Rusland van Poetin een enorme herwaardering, alsof ze de norm zijn voor de manier waarop Rusland geleid moet worden. Vergeten lijkt ineens dat onder het reactionaire bewind van de eerste minister van Tsaar Nicolaas II drieduizend revolutionairen door speciale rechtbanken ter dood werden veroordeeld en dat 'de stropdas van Stolypin' in die tijd de bijnaam was voor de galg. Ook wordt verzwegen dat Stolypin na de revolutie van 1905 het parlement ontbond en de kieswet veranderde ten gunste van de adel en welvarende klassen. Het enige wat voor Poetin lijkt te tellen zijn de hervormingen, waarmee Stolypin het Russische keizerrijk wilde moderniseren.

En natuurlijk heeft Rusland een bijzonder bloedige, destructieve geschiedenis gekend. Na een revolutie in 1904 kreeg Rusland zijn eerste constitutie, maar de onvrede bleef bestaan, terroristische aanslagen gingen onverminderd voort en de repressie nam toe. Een wereldoorlog, revoluties, burgeroorlog, een tweede wereldoorlog en het communisme maakte de situatie in Rusland er niet beter op. Maar toch vind ik dat Poetin veel te weinig moeite steekt in het verbeteren van Rusland. Ongetwijfeld is dit ook niet zijn plan (in ieder geval niet verbetering volgens de Westerse manier; mensenrechten, vrijheid etc). Veel wetten in Rusland zijn zo bijzonder vaag dat elke autoriteit, federaal of lokaal, ze kan gebruiken wanneer het ze uit komt. Mede hierdoor hebben Russen weinig ondernemingswensen. Sterker nog, er zitten geloof ik driehonderdduizend 'zakenmannen' vast in Rusland. Tel daar nog eens het zware alcoholisme op en je hebt een land dat in potentie echt wel wat kan, maar in praktijk eigenlijk een enorme puinhoop is, afgezien van Moskou en Sint-Petersburg.

Wat ik, als iemand die heel erg genteresseerd is in Rusland, heel erg jammer vind.

Dat Poetin/Rusland weer meer aanzien in de wereld wil vind ik niet heel gek. Ze voelen zich vernederd na de val van de Sovjet-Unie en dat is ook zo. Maar daar hebben ze een groot deel ook zelf voor gezorgd. Ik denk niet dat deze hele situatie in Oekrane de juiste manier is om op lange termijn meer aanzien voor Rusland te creren. Je ziet nu al dat omringende landen zenuwachtig beginnen te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Romanus op 02-02-2015 19:12:21 ]
pi_149303291
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:18 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Oekrane is helemaal niet in de positie om eisen te stellen, ze liggen op hun knien te smeken bij de EU en de NAVO of we ze willen komen helpen tegen de Russische agressie. Ze doen zich misschien groot voor, maar militair gezien stellen ze geen moer voor natuurlijk. Daarbij moeten ze blij zijn dat we ze willen helpen.

Belonen is onderdeel van de deal, we geven de Krim en nemen het oosten.
Tja, zo makkelijk meegaan in het belonen van die agressie lijkt me gewoon geen goed idee. Dat geeft Poetin alleen maar een vrijbrief om dit elders weer te flikken.
pi_149303717
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, zo makkelijk meegaan in het belonen van die agressie lijkt me gewoon geen goed idee. Dat geeft Poetin alleen maar een vrijbrief om dit elders weer te flikken.
Kan je die stelling ook onderbouwen?
so long and thanks for all the fish
pi_149303902
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kan je die stelling ook onderbouwen?
Rusland heeft zich de afgelopen jaren vrij vaak militair ingemengd in haar buurlanden. Nu zelfs door openlijk een stuk Oekraine te annexeren. Het lijkt mij niet erg verstandig om dat gedrag te belonen.
Jou wel?
  maandag 2 februari 2015 @ 19:00:24 #272
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149304274
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, zo makkelijk meegaan in het belonen van die agressie lijkt me gewoon geen goed idee. Dat geeft Poetin alleen maar een vrijbrief om dit elders weer te flikken.
Als je een beter idee hebt mag je het zeggen. Het laten escaleren of een oorlog starten lijkt mij weer geen goed idee.

Poetin zit daar nu eenmaal en daar moet je mee dealen. Als je dat niet wilt zul je hem moeten verwijderen, maar dat is een lastige opgave dus een deal sluiten is realistischer.
Say what?
pi_149304365
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:00 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als je een beter idee hebt mag je het zeggen. Het laten escaleren of een oorlog starten lijkt mij weer geen goed idee.

Poetin zit daar nu eenmaal en daar moet je mee dealen. Als je dat niet wilt zul je hem moeten verwijderen, maar dat is een lastige opgave dus een deal sluiten is realistischer.
Kan me niet voorstellen dat Oekraine in kan stemmen met een deal waarbij ze op alle vlakken in moeten leveren. En ook internationaal zal die beloning voor de Russische agressie niet erg gewaardeerd worden. Ik zie Merkel, zeker nu, niet meer met een dergelijk voorstel komen.
(als dat er al echt zo lag indertijd, dat is wat vaag).
  maandag 2 februari 2015 @ 19:19:38 #274
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149304882
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat Oekraine in kan stemmen met een deal waarbij ze op alle vlakken in moeten leveren. En ook internationaal zal die beloning voor de Russische agressie niet erg gewaardeerd worden. Ik zie Merkel, zeker nu, niet meer met een dergelijk voorstel komen.
(als dat er al echt zo lag indertijd, dat is wat vaag).
Oekrane loopt het risico dat het land volledig wordt opgeslokt door de Russen, of platgewalst door Russische tanks. Als Oekrane moet kiezen tussen dat of alleen het verlies van de Krim, zullen ze voor de laatste optie gaan.
Say what?
pi_149305492
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rusland heeft zich de afgelopen jaren vrij vaak militair ingemengd in haar buurlanden. Nu zelfs door openlijk een stuk Oekraine te annexeren. Het lijkt mij niet erg verstandig om dat gedrag te belonen.
Jou wel?
Ik denk dat ze bepaald niet uit de toon vallen (in tegendeel), waarom beloon je wel het gedrag van anderen dan?
so long and thanks for all the fish
pi_149306229
Het hele conflict is zinloos uitgelokt door Rusland en veel bloederiger dan nodig.

Als Putin deze oorlog wilde stoppen dan had hij zijn luchtmacht kunnen inzetten om de Oekrainse luchtmacht uit te schakelen en vervolgens de tanks, artillerie en andere zware wapens. Kortom, de oorlog kon in de beginfase in 48 uur over zijn als hij dat wilde. Nu lokt hij om de een of andere reden een totale continentale oorlog uit in Europa door 100.000 man op de been te brengen in Oost Oekraine.

Het is totaal onnodig om met honderden GRAD's de pauperdorpjes van Oekrainse boeren en bejaarden plat te bombarderen, zoals nu. Ieder dorpje dat ze overnemen en tonen op Livenews en andere Russische propaganda kanalen is compleet aan gort geschoten tot aan de begraafplaatsen aan toe. De gewone Rus heeft niet door dat ze niet de NAVO raken, maar arme Oekrainse en Russische boeren die niet kunnen vluchten, omdat ze of geen geld hebben of te oud zijn. Ze vechten niet eens om strategische doelen.
pi_149306258
Waarom is er eigenlijk geen centraal BRICS vs NATO of China vs NATO of Europa of de VS of iets dergelijks-topic?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2015 19:56:32 ]
pi_149306386
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:56 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen centraal BRICS vs NATO of China vs NATO of Europa of de VS of iets dergelijks-topic?
Omdat nog niet iemand een dusdandige hoeveelheid drugs tot zich genomen had?
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 februari 2015 @ 19:59:09 #279
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149306414
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:56 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen centraal BRICS vs NATO of China vs NATO of Europa of de VS of iets dergelijks-topic?
Omdat van de BRICS-landen zich slechts een agressief opstelt, en dat voornamelijk doet in een conflict waar dit topic over gaat.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149306423
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Omdat nog niet iemand een dusdandige hoeveelheid drugs tot zich genomen had?
Oke, nog breder dan...een d (grote) geopolitiektopic of zo...
pi_149306475
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oke, nog breder dan...een d (grote) geopolitiektopic of zo...
Welke mening staat je precies niet aan?

het staat je natuurlijk vrij om het even welk topic te openen, niet dan?
so long and thanks for all the fish
pi_149306479
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:55 schreef Nintex het volgende:
Het hele conflict is zinloos uitgelokt door Rusland en veel bloederiger dan nodig.

Als Putin deze oorlog wilde stoppen dan had hij zijn luchtmacht kunnen inzetten om de Oekrainse luchtmacht uit te schakelen en vervolgens de tanks, artillerie en andere zware wapens. Kortom, de oorlog kon in de beginfase in 48 uur over zijn als hij dat wilde. Nu lokt hij om de een of andere reden een totale continentale oorlog uit in Europa door 100.000 man op de been te brengen in Oost Oekraine.

Het is totaal onnodig om met honderden GRAD's de pauperdorpjes van Oekrainse boeren en bejaarden plat te bombarderen, zoals nu. Ieder dorpje dat ze overnemen en tonen op Livenews en andere Russische propaganda kanalen is compleet aan gort geschoten tot aan de begraafplaatsen aan toe. De gewone Rus heeft niet door dat ze niet de NAVO raken, maar arme Oekrainse en Russische boeren die niet kunnen vluchten, omdat ze of geen geld hebben of te oud zijn. Ze vechten niet eens om strategische doelen.
Wat een hoeveelheid baarlijke nonsens.
Life is what happens while planning other things
  maandag 2 februari 2015 @ 20:01:09 #283
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149306494
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oke, nog breder dan...een d (grote) geopolitiektopic of zo...
Deze had potentie:
NWS / Conflicten in de wereld

Maar het gaat dan meteen over moslims, mede dankzij de ts.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149306501
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:59 schreef DeJori het volgende:
Omdat van de BRICS-landen zich slechts een agressief opstelt, en dat voornamelijk doet in een conflict waar dit topic over gaat.
Topics hoeven toch niet alleen over agressief gedrag te gaan? Er zijn wel grotere dreigingen dan dit gestuntel in Oekrane. Mijn vraag past misschien ook niet echt in het topic misschien. (Alhoewel er wel een link ligt).
  maandag 2 februari 2015 @ 20:02:05 #285
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149306533
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Topics hoeven toch niet alleen over agressief gedrag te gaan? Er zijn wel grotere dreigingen dan dit gestuntel in Oekrane. Mijn vraag past misschien ook niet echt in het topic misschien. (Alhoewel er wel een link ligt).
Wees vrij een mooi topic te openen. Ik zal er zeker in meelezen en mijn mening geven ;)
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149306534
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:00 schreef JCats het volgende:

[..]

Wat een hoeveelheid baarlijke nonsens.
De oorlog in Georgie duurde veel en veel korter en Saahkasvilli had daadwerkelijk wapentuig van de NAVO.
pi_149306537
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:01 schreef DeJori het volgende:
Deze had potentie:
NWS / Conflicten in de wereld

Maar het gaat dan meteen over moslims, mede dankzij de ts.
Mm, nee, conflicten is ook iets te eenzijdig, alhoewel wel een goede indicatie van de verhouding.
pi_149306575
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:02 schreef DeJori het volgende:
Wees vrij een mooi topic te openen. Ik zal er zeker in meelezen en mijn mening geven
Ik zat er al over na te denken inderdaad, maar het is nogal lastig...het is al snel te breed of te concreet.
pi_149306675
Ja, het is al snel een rookgordijn.
so long and thanks for all the fish
pi_149306779
Al langs gekomen dat de VS wapens wil gaan leveren aan Oekrane?

http://nos.nl/artikel/201(...)n-voor-oekraine.html
pi_149306793
VS gaat wapens leveren aan de Oekraine, op naar een nieuwe wapenwedloop

(en ik maar denken dat de koude oorlog allang voorbij was ;( )
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 2 februari 2015 @ 20:09:21 #292
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_149306807
Hoe groot is de kans tot escalatie en waar zal dat tot leiden?
  maandag 2 februari 2015 @ 20:10:14 #293
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149306847
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:09 schreef sonnyspek het volgende:
Hoe groot is de kans tot escalatie en waar zal dat tot leiden?
Vraag het Poetin, hij is de enige die het weet.
Say what?
pi_149306863
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:09 schreef TLC het volgende:
VS gaat wapens leveren aan de Oekraine, op naar een nieuwe wapenwedloop

(en ik maar denken dat de koude oorlog allang voorbij was ;( )
'koude' oorlog? Rusland is bezig met de invasie van Oekraine. Er is een oorlog tussen Rusland en Oekraine, maar Oekraine kan de oorlog niet verklaren, omdat dan het IMF geen geld meer geeft. Rusland wil de oorlog niet verklaren, omdat ze dan niet als onafhankelijke onderhandelaar het land kunnen opdelen in een Russische deelrepubliek.
  maandag 2 februari 2015 @ 20:11:05 #295
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149306875
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:09 schreef sonnyspek het volgende:
Hoe groot is de kans tot escalatie en waar zal dat tot leiden?
Dit conflict kenmerkt zich doordat het steeds iets verder escaleert dan je zou verwachten. Het mist een klassieke 'boom', maar het breidt zich steeds verder uit.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  maandag 2 februari 2015 @ 20:11:25 #296
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_149306887
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Vraag het Poetin, hij is de enige die het weet.
Als ik denk aan de oorlog in Oekrane dan zie ik niet een conflict wat nou echt leeft daar. Het is niet zoals uit het Midden-Oosten dat de meest vreselijke beelden ons vinden.
pi_149306943
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:09 schreef sonnyspek het volgende:
Hoe groot is de kans tot escalatie en waar zal dat tot leiden?
Vraag het de NAVO
Life is what happens while planning other things
pi_149307021
Dit conflict is voor ons in potentie gevaarlijker dan al die recente schermutselingen in het Midden-Oosten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 februari 2015 @ 20:15:00 #299
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149307045
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:11 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Als ik denk aan de oorlog in Oekrane dan zie ik niet een conflict wat nou echt leeft daar. Het is niet zoals uit het Midden-Oosten dat de meest vreselijke beelden ons vinden.
Het is nog kleinschalig ja, maar wel gevaarlijk omdat de inzet groter is.
Say what?
pi_149307093
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Dit conflict is voor ons in potentie gevaarlijker dan al die recente schermutselingen in het Midden-Oosten.
Als een F16 loopt te joysticken lijkt het inderdaad enkel een videogame.
so long and thanks for all the fish
pi_149307229
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
Dit conflict is voor ons in potentie gevaarlijker dan al die recente schermutselingen in het Midden-Oosten.
Ja dat sowieso, het is wachten op de directe confrontatie tussen de Russen en de NAVO.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')