abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:18:48 #201
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_149856927
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan hoe groot je WC en badkamer is, maar schrik in elk geval niet. Wij zijn nu zo'n 16k kwijt, maar we hebben wel: dubbele wastafel (met keramische wasbakken), inloopdouche, bad, inbouwtoilet boven, inbouwtoilet beneden en mooie vloertegels, ook tegen de wand met op WC en boven bad en in douche stroken in verschillende kleuren. Misschien hadden we bij een Brugman ( :r :r :r serieus, blijf daar zo ver mogelijk weg!) een veel goedkopere badkamer kunnen krijgen, maar ik moet ook vertrouwen in een badkamerzaak hebben. Dit is een familiebedrijf (vrouw doet verkoop, man doet tegelwerken en ze werken verder met een vaste loodgieter) waarbij ze echt kijken naar wat je wil en daar heb ik meer vertrouwen in dan zo'n verkoper-in-pak-zaken die alleen maar zo snel mogelijk willen verkopen.
Top dank je, we gaan tegen die tijd ook zeker even rondkijken waar we heen willen hoor.
Als je zoiets groots laat aanpakken moet je vertrouwen hebben in de mensen.
pi_149857131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan hoe groot je WC en badkamer is, maar schrik in elk geval niet. Wij zijn nu zo'n 16k kwijt, maar we hebben wel: dubbele wastafel (met keramische wasbakken), inloopdouche, bad, inbouwtoilet boven, inbouwtoilet beneden en mooie vloertegels, ook tegen de wand met op WC en boven bad en in douche stroken in verschillende kleuren. Misschien hadden we bij een Brugman ( :r :r :r serieus, blijf daar zo ver mogelijk weg!) een veel goedkopere badkamer kunnen krijgen, maar ik moet ook vertrouwen in een badkamerzaak hebben. Dit is een familiebedrijf (vrouw doet verkoop, man doet tegelwerken en ze werken verder met een vaste loodgieter) waarbij ze echt kijken naar wat je wil en daar heb ik meer vertrouwen in dan zo'n verkoper-in-pak-zaken die alleen maar zo snel mogelijk willen verkopen.
Zo'n zaak is wel heel tof :Y Maar ik snap wel dat niet iedereen daar voor kiest ;)
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien toch interessant voor mensen die er ooit mee te maken krijgen, hier even een update m.b.t. de geluidsoverlast van de vloer van m'n nieuwe woning.

Conclusie na bekijken van vloer, advies vragen van andere buurman, praten met benedenbewoners, bellen met Vereniging Eigen Huis, bellen met m'n aankoopmakelaar, nalezen van Splitsingsakte en Huishoudelijk Reglement van de VvE:

Laminaat had op zich niet gelegd mogen worden (= harde vloer). (Maar ik begreep van andere buurman dat hij ook parket had gelegd mét fikse isolatie eronder. Dus... ) Onder het laminaat lag een 5 mm. dikke isoleer-iets met daaronder de cementen deklaag (de opleverlaag van het appartement). Dus op zich, goed gelegd.

De vloerbedekking lag met de juten onderkant op de cementen deklaag. Zat niets tussen.

Splitsingsakte en Huishoudelijk Reglement keuren het tapijt zó, goed. Laminaat-klacht vervalt want in die kamers laat ik sowieso tapijt leggen mét rubberen ondertapijt.

Kortom: gevalletje pech voor de buren. Maar daar houdt het natuurlijk niet mee op, dat is enkel juridisch gezien. Bovendien stáát de buurman erop dat het veranderd wordt.

Wel blijft staan dat de verkopers mij dit hadden moeten melden. Dat de buren ernstige klachten hadden over de vloer. Theoretisch gezien had ik dan misschien het appartement niet willen kopen, dan wel een lager bod willen uitbrengen. Aldus de VEH.

Het is dat het probleem met de slaapkamers zich nu vanzelf oplost. Het gaat nu om het tapijt-gedeelte. Maar had ik het laminaat willen laten liggen, dan had ik een vloerprobleem gehad van totaal 160 vierkante meter. Zonder het van tevoren te weten. Want ik zit niet te wachten op klagende buren.

De bal ligt nu bij de verkopers. Kijken wat zij te zeggen hebben. En ik o.a. maar zo vriendelijk hun post nasturen. Het is me wat.
Wow. Ok dan. Lang staartje ;(
Ben benieuwd wat ze aan gaan geven..
pi_149916222
Ik meld me ook maar in dit topic. Wij hebben een boerderij gekocht in Friesland waar we uiterlijk 1 mei de sleutel van zullen krijgen. Uiterlijk, omdat de huidige bewoners best een snellere overdracht willen als dat mogelijk is, maar das nog even afwachten. :)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 22 februari 2015 @ 18:00:34 #204
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149925785
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:34 schreef Messina het volgende:
Ik meld me ook maar in dit topic. Wij hebben een boerderij gekocht in Friesland waar we uiterlijk 1 mei de sleutel van zullen krijgen. Uiterlijk, omdat de huidige bewoners best een snellere overdracht willen als dat mogelijk is, maar das nog even afwachten. :)
Hé, wat leuk, Friesland, even een groetje dan van de ene import-Fries naar de andere w/ Mag ik vragen in welke regio ongeveer jullie gaan wonen? En hoe is de staat van het boerderijtje? Heeft het nog veel originele details?
pi_149927523
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hé, wat leuk, Friesland, even een groetje dan van de ene import-Fries naar de andere w/ Mag ik vragen in welke regio ongeveer jullie gaan wonen? En hoe is de staat van het boerderijtje? Heeft het nog veel originele details?
Gemeente Smallingerland :)
Geen originele details, de oude schuur is nu woning. Het oude voorhuis staat nog wel, maar die is in de jaren 70 compleet vernieuwd. Nu alweer aan vernieuwing toe dus. Dat gaan we in etappes aanpakken, heeft geen enkele prioriteit.

Import-Fries :D O+
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 22 februari 2015 @ 20:14:05 #206
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149930400
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Gemeente Smallingerland :)
Geen originele details, de oude schuur is nu woning. Het oude voorhuis staat nog wel, maar die is in de jaren 70 compleet vernieuwd. Nu alweer aan vernieuwing toe dus. Dat gaan we in etappes aanpakken, heeft geen enkele prioriteit.

Import-Fries :D O+
Nou, ik ben heel benieuwd, ook of Friesland (en de Friesjes) jullie gaat bevallen. Hopelijk ga je hier wat van de verbouwing posten. :)
pi_149931775
Ik ga me hier ook aansluiten! Een aantal weken geleden heb ik het voorlopig koopcontract en de hypotheekaanvraag is intussen een erg spannend verhaal geworden.

Eerst kwam de bank de beloofde beoordelingstermijn niet na. Dus heb ik extra lang in spanning gezeten om uiteindelijk te horen dat ze een extra verklaring wilden van de tijdelijke bewoner dat deze de woning leeg zal opleveren op de datum van sleuteloverdracht.

Met wat heen en weer bellen heb ik dat via de verkopend makelaar snel kunnen regelen. Dus ging ik er vanuit dat het wel goed zou komen. Wordt ik 2 dagen later gebeld door mijn adviseur dat ik volgens de geldverstrekker een paar honderd euro tekort kom om de kosten koper uit eigen middelen te betalen. Frustrerend, als ze dat meteen hadden medegedeeld had ik daar al sneller wat voor kunnen regelen.

Afgelopen vrijdag heb ik ook alle bewijsstukken geleverd van de schenking van mijn ouders waarmee mijn eigen vermogen nu voldoende moet zijn volgens de berekening van de bank.

Hopelijk krijg ik morgen of overmorgen eindelijk groen licht van de geldverstrekker. En niet opnieuw iets knulligs waar het nu weer op blijft hangen.
  maandag 23 februari 2015 @ 20:58:52 #208
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_149967726
Update m.b.t. vloer: nog geen reactie van de verkopers gehad maar de benedenburen hebben me wel gemaild:

Goedemiddag Mevr. [mijn naam],

Voor isolatie van de vloer in uw appartement, [adres], zou u eens met uw nieuwe buurman kunnen praten, [adres buurman], hij heeft vorig jaar zijn appartement ook geïsoleerd, misschien kan hij u adviseren welk materiaal e.d.

Groet,
[naam onderburen]


Nu kan ik er even om lachen maar toen ik dit las vóór het eten vanavond begon ik lichtelijk rood uit te slaan. Dit is al de tweede keer dat ik de indruk krijg dat ze even een nieuwe ondervloer 'bestellen'. Van 160 vierkante meter. Of ik die wel wil leggen, de buurman had dat ook gedaan.

MAAR ER LIGT AL TAPIJT WAAR IK TAPIJT WIL. Moet ik dat gaan optillen of zo.

De grap is dat zij de overlast hebben, ik niet. Zelf willen ze niets betalen, ook niet meebetalen, ik mag het oplossen.

Waarom loop ik nou altijd dit soort debielen tegen het lijf? Werkelijk.... ik zal 't wel nooit begrijpen.
pi_149969879
Vanochtend de sleutels gekregen *O*.
An vanmiddag al gelijk aan het klussen geslagen :Y. Morgen komt de aannemer voor het boren voor de dakdoorvoer etc. (komt een nieuwe geiser)
dag
pi_150003202
Verdomme, de geldverstrekker heeft geen haast zeg. Vandaag van mijn adviseur te horen gekregen dat mijn dossier pas a.s. maandag opnieuw beoordeeld gaat worden. Dat is verdomme pas op de 7e werkdag na ontvangst van één aanvullend document. Het ligt gewoon weer onderop de stapel terwijl de rest van het dossier al behandeld is.

De logica ontgaat mij volledig en mijn frustratie zit op maximaal niveau.

Hebben jullie ook dezelfde ervaringen?
pi_150019217
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Verdomme, de geldverstrekker heeft geen haast zeg. Vandaag van mijn adviseur te horen gekregen dat mijn dossier pas a.s. maandag opnieuw beoordeeld gaat worden. Dat is verdomme pas op de 7e werkdag na ontvangst van één aanvullend document. Het ligt gewoon weer onderop de stapel terwijl de rest van het dossier al behandeld is.

De logica ontgaat mij volledig en mijn frustratie zit op maximaal niveau.

Hebben jullie ook dezelfde ervaringen?
Denk je dat jouw frustraties die mensen ook maar 1 seconde wat boeit?
pi_150044835
Hypotheekgesprek gehad, ze gaan nu een offerte maken. Adviseur 'heeft er vertrouwen in' maar gaf ook aan dat ik een lastig geval ben en dat hij niet kan beloven dat ze me inderdaad een hypotheek kunnen bieden. Al het papierwerk ligt bij de bank, nu kan ik voorlopig niets anders dan wachten en hopen dat ze het gaan redden voordat de ontbindende voorwaarden verlopen (op dezelfde dag als de bankgarantie). Pffff :X.
pi_150045446
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Verdomme, de geldverstrekker heeft geen haast zeg. Vandaag van mijn adviseur te horen gekregen dat mijn dossier pas a.s. maandag opnieuw beoordeeld gaat worden. Dat is verdomme pas op de 7e werkdag na ontvangst van één aanvullend document. Het ligt gewoon weer onderop de stapel terwijl de rest van het dossier al behandeld is.

De logica ontgaat mij volledig en mijn frustratie zit op maximaal niveau.

Hebben jullie ook dezelfde ervaringen?
Bij mij was het in de drukste periode (rond de feestdagen, paar dagen voor 1 januari) binnen enkele dagen rond.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_150045528
Vanmiddag langs de notaris geweest. Vanaf nu dus betalen, voor lucht het komende jaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_150057325
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 20:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Verdomme, de geldverstrekker heeft geen haast zeg. Vandaag van mijn adviseur te horen gekregen dat mijn dossier pas a.s. maandag opnieuw beoordeeld gaat worden. Dat is verdomme pas op de 7e werkdag na ontvangst van één aanvullend document. Het ligt gewoon weer onderop de stapel terwijl de rest van het dossier al behandeld is.

De logica ontgaat mij volledig en mijn frustratie zit op maximaal niveau.

Hebben jullie ook dezelfde ervaringen?
Wij moesten ook nog een document opsturen. Dit op vrijdagmiddag gedaan en op woensdag hoorden we dat t rond was. Op vrijdag kregen we t op papier.

Gisteren de inspectie van de woningbouwvereniging gehad. Alles was in orde. We hoeven (naast de gebruikelijke dingen) niks in huis te doen. Ook is de eerste kandidaat voor onze huidige huur woning geweest. Die was enthousiast over het huis. Hopelijk wil ie een boel overnemen. Zou ons veel werk schelen als we de vloer er bijvoorbeeld niet uit hoeven te halen.
*poef* nu is het weg
pi_150067394
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Update m.b.t. vloer: nog geen reactie van de verkopers gehad maar de benedenburen hebben me wel gemaild:

Goedemiddag Mevr. [mijn naam],

Voor isolatie van de vloer in uw appartement, [adres], zou u eens met uw nieuwe buurman kunnen praten, [adres buurman], hij heeft vorig jaar zijn appartement ook geïsoleerd, misschien kan hij u adviseren welk materiaal e.d.

Groet,
[naam onderburen]


Nu kan ik er even om lachen maar toen ik dit las vóór het eten vanavond begon ik lichtelijk rood uit te slaan. Dit is al de tweede keer dat ik de indruk krijg dat ze even een nieuwe ondervloer 'bestellen'. Van 160 vierkante meter. Of ik die wel wil leggen, de buurman had dat ook gedaan.

MAAR ER LIGT AL TAPIJT WAAR IK TAPIJT WIL. Moet ik dat gaan optillen of zo.

De grap is dat zij de overlast hebben, ik niet. Zelf willen ze niets betalen, ook niet meebetalen, ik mag het oplossen.

Waarom loop ik nou altijd dit soort debielen tegen het lijf? Werkelijk.... ik zal 't wel nooit begrijpen.
Lekker kennismaken die buurman van jou. Als hij bij mij zo de toon had gezet had ik helemaal niet meer aan hem gedacht. Ik zou gewoon uitzoeken hoe het moet zijn, als het VVE/recht technisch zo goed is zou ik er helemaal niks meer aan doen. Mocht hij daar een probleem mee hebben zoekt hij toch een andere huurwoning?
Deny till you die..
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:23:13 #217
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150077381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:22 schreef rtotdew het volgende:

[..]

Lekker kennismaken die buurman van jou. Als hij bij mij zo de toon had gezet had ik helemaal niet meer aan hem gedacht. Ik zou gewoon uitzoeken hoe het moet zijn, als het VVE/recht technisch zo goed is zou ik er helemaal niks meer aan doen. Mocht hij daar een probleem mee hebben zoekt hij toch een andere huurwoning?
Ja, het is bij mij ook helemaal verkeerd gevallen. Met name omdat ze zelf niets willen bijdragen aan een oplossing (financieel in ieder geval niet). Maar ik zit nog wel een beetje in dubio. Ik ga het er nog met de makelaar over hebben. Die denkt een stuk nuchterder dan ik.
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:30:12 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150077642
Ik zou deze smiley terugsturen: :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:47:15 #219
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150084606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou deze smiley terugsturen: :')
:D

Nou, ik heb op mijn email naar de benedenburen niets meer teruggehoord. Het was een hele duidelijke email met als laatste woorden: "Dit heb ik niet verdiend!" :D :D

Die man van de benedenburen is het type... ja hoe leg ik dat nou uit... type belangrijk willen zijn in z'n eigen koninkrijkje, dat is dus het appartementengebouw. Hij zet voor iedereen de containers buiten en zo, ziet en hoort alles, wilde een slagboom, slagboom kwam er, toen vond ie het weer lastig, en nu heeft ie dus z'n zinnen op mijn vloer gezet :D
"Oberrrrr, één nieuwe bovenvloer voor ons en die mevrouw rekent alles af." :D
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:49:06 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150084730
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:D

Nou, ik heb op mijn email naar de benedenburen niets meer teruggehoord. Het was een hele duidelijke email met als laatste woorden: "Dit heb ik niet verdiend!" :D :D

Die man van de benedenburen is het type... ja hoe leg ik dat nou uit... type belangrijk willen zijn in z'n eigen koninkrijkje, dat is dus het appartementengebouw. Hij zet voor iedereen de containers buiten en zo, ziet en hoort alles, wilde een slagboom, slagboom kwam er, toen vond ie het weer lastig, en nu heeft ie dus z'n zinnen op mijn vloer gezet :D
"Oberrrrr, één nieuwe bovenvloer voor ons en die mevrouw rekent alles af." :D
Ik heb het niet allemaal bijgehouden maar als jouw vloer voldoet aan de eisen moet hij niet zeiken. Ik zou er ook zeker niet te veel aandacht aan besteden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_150085995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:D

Nou, ik heb op mijn email naar de benedenburen niets meer teruggehoord. Het was een hele duidelijke email met als laatste woorden: "Dit heb ik niet verdiend!" :D :D

Die man van de benedenburen is het type... ja hoe leg ik dat nou uit... type belangrijk willen zijn in z'n eigen koninkrijkje, dat is dus het appartementengebouw. Hij zet voor iedereen de containers buiten en zo, ziet en hoort alles, wilde een slagboom, slagboom kwam er, toen vond ie het weer lastig, en nu heeft ie dus z'n zinnen op mijn vloer gezet :D
"Oberrrrr, één nieuwe bovenvloer voor ons en die mevrouw rekent alles af." :D
Ik vind het echt rot voor je. Blij met je nieuwe appartement krijg je dit -O-
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 26 februari 2015 @ 21:25:09 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_150087277
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind het echt rot voor je. Blij met je nieuwe appartement krijg je dit -O-
Ja.

Dank je wel, lief van je.
pi_150108797
Stond op de reservelijst voor een nieuwbouw project in Rhoon, nu optie gekregen op het huis dat wij op nummer één hadden staan *O* . Volgende week afspraak bij de makelaar

Altijd vervelend zulke buren, ongemerkt knaagt het toch aan je...
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:40:15 #224
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_150110080
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:00 schreef P4tje het volgende:
Stond op de reservelijst voor een nieuwbouw project in Rhoon, nu optie gekregen op het huis dat wij op nummer één hadden staan *O* . Volgende week afspraak bij de makelaar

Altijd vervelend zulke buren, ongemerkt knaagt het toch aan je...
Dat is een leuke verrassing! :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_150111179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:00 schreef P4tje het volgende:
Stond op de reservelijst voor een nieuwbouw project in Rhoon, nu optie gekregen op het huis dat wij op nummer één hadden staan *O* . Volgende week afspraak bij de makelaar

Altijd vervelend zulke buren, ongemerkt knaagt het toch aan je...
Oh dat is een leuke verrassing *O*
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')