abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_149128733
Zo in de late (of juist vroege) uren vroeg ik mij iets af. Ik bedacht me hoe lang ik al in een relatie zit en nooit echt seks heb gehad. Nu is het bij mij eenmaal wat gecompliceerder, ik heb vaginisme en kan hooguit twee vingers 'verdragen'.

Nu de persoon in kwestie: hij is blij met het seksleven dat we hebben (ik ben een liefhebber van orale seks en hij weet dat als het aan mij ligt, ik hem meerdere malen op een dag klaarpijp). Daarnaast ben ik een enorme liefhebber van orale seks. Laatst gaf hij aan echt een toekomst met mij te zien. Ik mag in mijn handjes knijpen met zo'n lieve maar bovenal geduldige vriend, echt waar. Alleen beangstigd het mij ergens ook. Hoe veel mannen kunnen nou een relatie hebben zonder seks? Weinig. Mijn vriend is een op de miljoen en dat durf ik best toe te geven. Echter zijn er genoeg factoren waar ik zo nu en dan aan denk voor later: ik wil misschien wel kinderen en zit erover te denken om dan een kindje te gaan adopteren. Niet wetende of het überhaupt wel mogelijk is om zwanger te raken met vaginisme.

Ik vind het altijd rot als mensen zeggen dat het 'knap' is dat hij bij mij blijft. Hierdoor voel ik mij minderwaardig. Ik heb inderdaad relaties gehad waarin de desbetreffende man bij mij is weggegaan vanwege mijn vaginisme. En nu heb ik iemand die het heeft geaccepteerd en veel verder kijkt dan dat. Om mij heen zie ik bekenden uit een relatie komen, terwijl zij wel gewoon een relatie hebben met seks. In welke mate speelt seks een rol binnen een (langdurige) relatie?

Hoe zit het met mannen die impotent zijn? Verlaten vrouwen ook hun man?

Allemaal losse hersenspinsels die zich een weg naar buiten proberen te wurmen. Gek is dat eigenlijk hè?

Fokkers, ik ben benieuwd naar jullie visie! :)
  woensdag 28 januari 2015 @ 06:56:05 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149128878
Wacht. Pijpen is geen seks volgens jou?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_149129069
Naja, dan zeg ik het maar:
Je kan altijd nog anaal gaan. ^O^ ;)
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_149129102
Zo te lezen hebben jullie een prima seksleven, alleen zonder vaginale penetratie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:15:27 #5
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_149129403
Iets met potje en dekseltje
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_149129405
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 06:56 schreef SpecialK het volgende:
Wacht. Pijpen is geen seks volgens jou?
O jawel, zeker! Alleen heb ik het idee dat tegenwoordig seks alleen seks is, wanneer er sprake is van vaginale penetratie. Stukje onzekerheid, denk ik.
pi_149129417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 07:40 schreef DroogDok het volgende:
Zo te lezen hebben jullie een prima seksleven, alleen zonder vaginale penetratie.
Klopt. De enige keer wanneer vaginale penetratie lukt is door middel van zijn vingers. Maar dan moet ik het niet 'door hebben', anders klap ik dicht. 😔
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:18:17 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149129435
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:16 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

O jawel, zeker! Alleen heb ik het idee dat tegenwoordig seks alleen seks is, wanneer er sprake is van vaginale penetratie. Stukje onzekerheid, denk ik.
Ik wil je vriend niet minder bijzonder maken maar als mijn vriendin vanaf vandaag zegt: "alleen nog maar uitgebreide pijpbeurten voor jou.. niks anders" dan zou dat voor mij geen reden zijn om het uit te maken. En ik denk dat meer mannen er wel zo over denken.

Ik snap dat veel mensen het extra geil vinden om iemands kutje vol te spuiten en ik voel dat ook zo maar dat is geen essentieel onderdeel voor mij persoonlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_149129436
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:15 schreef imikethat het volgende:
Iets met potje en dekseltje
Uh-huh. ☺️ Dit dekseltje past dan wel heel goed bij me.
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:20:23 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149129461
En anaal?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_149129491
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik wil je vriend niet minder bijzonder maken maar als mijn vriendin vanaf vandaag zegt: "alleen nog maar uitgebreide pijpbeurten voor jou.. niks anders" dan zou dat voor mij geen reden zijn om het uit te maken. En ik denk dat meer mannen er wel zo over denken.

Ik snap dat veel mensen het extra geil vinden om iemands kutje vol te spuiten en ik voel dat ook zo maar dat is geen essentieel onderdeel voor mij persoonlijk.
Echt waar? Want dat is dus waar ik bang voor ben. Dat ik ons seksleven niet echt mag beschouwen als seks. Juist omdat dat deel ontbreekt. Naast orale seks lukt het zo nu en dan ook zeker om gepenetreerd te worden door zijn vingers en verder laat ik hem op andere manieren genieten. Zoals zijn penis nat maken en vervolgens het langs mijn schaamlippen te laten glijden. Dat vindt hij erg fijn. :)

Soms heb ik nog wel eens huilbuien uit onzekerheid in zijn bijzijn. Waarna hij aangeeft dat hij geen ander wilt, aangezien onze relatie meer is dan alleen seks. Natuurlijk mist hij het wel, maar hij vindt het geen reden (meer) om bij mij weg te gaan.

Vier jaar geleden hebben we eerder een relatie gehad, waarna hij het vrij snel heeft uitgemaakt vanwege mijn vaginisme.
pi_149129516
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:20 schreef Catch22- het volgende:
En anaal?
Laatst geprobeerd. Omdat het anaal is, heeft het extra tijd nodig. Maar voor een eerste keer ging het wel goed. Was even wennen en een manier vinden hoe te ontspannen.
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:28:05 #13
365231 Fera
Fire & Blood
pi_149129540
Genoeg mannen die pijpen lekkerder vinden dan penetratie. Misschien heb je er zo een getroffen. :)

Hoe zit dat trouwens bij jou? Laat hij jou ook genieten? De vriendin van een kennis van mij heeft ook vaginisme, maar die moet er helemaal niets van hebben. Ik weet niet of dat uit gevoeligheid is of omdat ze gewoon weinig libido heeft.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:33:58 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149129617
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:23 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Echt waar? Want dat is dus waar ik bang voor ben. Dat ik ons seksleven niet echt mag beschouwen als seks. Juist omdat dat deel ontbreekt. Naast orale seks lukt het zo nu en dan ook zeker om gepenetreerd te worden door zijn vingers en verder laat ik hem op andere manieren genieten. Zoals zijn penis nat maken en vervolgens het langs mijn schaamlippen te laten glijden. Dat vindt hij erg fijn. :)

Soms heb ik nog wel eens huilbuien uit onzekerheid in zijn bijzijn. Waarna hij aangeeft dat hij geen ander wilt, aangezien onze relatie meer is dan alleen seks. Natuurlijk mist hij het wel, maar hij vindt het geen reden (meer) om bij mij weg te gaan.
Ik denk dat je op een plek bent belandt waar jouw onzekerheid over iets een groter probleem kan vormen dat het iets waar je onzeker over bent. Gewoon loslaten dus en jezelf zijn. Je vriend begrijpt je en heeft er geen problemen mee dus je maakt het eigenlijk alleen maar moeilijk voor jouzelf en hem door er steeds zo'n punt van te maken.

quote:
Vier jaar geleden hebben we eerder een relatie gehad, waarna hij het vrij snel heeft uitgemaakt vanwege mijn vaginisme.
Tsja.. ieder zijn/haar meug en iedereen is anders.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_149129678
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:28 schreef Fera het volgende:
Genoeg mannen die pijpen lekkerder vinden dan penetratie. Misschien heb je er zo een getroffen. :)

Hoe zit dat trouwens bij jou? Laat hij jou ook genieten? De vriendin van een kennis van mij heeft ook vaginisme, maar die moet er helemaal niets van hebben. Ik weet niet of dat uit gevoeligheid is of omdat ze gewoon weinig libido heeft.
Ondanks mijn vaginisme heb ik een heel hoog libido. Vandaar dat ik ook zo vaak zin heb in hem. 😏 Mijn vriend laat mij zeker genieten. Ik ben ook (lichamelijk) vrij gevoelig merken we beide. Niet wetende of dat iets te maken heeft met het feit dat ik maagd ben of vaginisme heb, hoor.

Zo kan ik bijvoorbeeld klaarkomen door middel van het stimuleren van mijn tepels. Maar de vriendin van een kennis van jou heeft dus ook vaginisme? Ik moet eerder bekennen dat mijn vriend een minder groot libido heeft. Van hem hoeft het niet elke dag.
pi_149129732
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je vriend begrijpt je en heeft er geen problemen mee dus je maakt het eigenlijk alleen maar moeilijk voor jouzelf en hem door er steeds zo'n punt van te maken.

Het klopt wat je zegt. Hij vindt het ook vervelend als ik het weer opbreng, aangezien het voor hem niet nodig is. Maar dat is de onzekerheid: ik maak er zelf een punt van, uit angst. Ik ben bang nooit meer zo'n iemand te treffen in mijn leven (mocht het ooit uitgaan). Begrijp je?

Verder heb ik het al heel lang niet meer ter sprake gebracht en ik heb ook niet meer zo veel huilbuien als voorheen. Er was een moment dat ik elke keer na de seks in tranen uitbarstte. Dit was natuurlijk ook niet makkelijk voor hem. Het maakt hem verdrietig als hij mij verdrietig ziet.
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:47:23 #17
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149129798
Als het seksleven toch een goede balans heeft dan is er niets mis.
Vergelijk het niet met impotentie, grote kans dat jij gewoon zwanger kan worden maar dan zal er wellicht een arts aan te pas moeten komen.

Als hij van penetratie geniet en anaal is een optie is het wellicht een idee om daar rustig aan mee te gaan experimenteren. Mits jij daar ook van geniet.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:47:29 #18
365231 Fera
Fire & Blood
pi_149129801
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:38 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Ondanks mijn vaginisme heb ik een heel hoog libido. Vandaar dat ik ook zo vaak zin heb in hem. 😏 Mijn vriend laat mij zeker genieten. Ik ben ook (lichamelijk) vrij gevoelig merken we beide. Niet wetende of dat iets te maken heeft met het feit dat ik maagd ben of vaginisme heb, hoor.

Zo kan ik bijvoorbeeld klaarkomen door middel van het stimuleren van mijn tepels. Maar de vriendin van een kennis van jou heeft dus ook vaginisme? Ik moet eerder bekennen dat mijn vriend een minder groot libido heeft. Van hem hoeft het niet elke dag.
Dat klinkt dan wel als een perfecte match. :D

Ja, die kennis sprak mij een keer uit het niets aan omdat hij zijn ei kwijt moest. Voor hem was het uitermate frustrerend omdat zijn libido torenhoog was en het bij haar ver te zoeken was. Hij dacht eraan om het uit te maken, maar ze zijn nog steeds samen. Ik heb hem er ook niet meer over gehoord dus misschien dat het inmiddels wel een stuk beter gaat. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:52:20 #19
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149129874
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:47 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat klinkt dan wel als een perfecte match. :D

Ja, die kennis sprak mij een keer uit het niets aan omdat hij zijn ei kwijt moest. Voor hem was het uitermate frustrerend omdat zijn libido torenhoog was en het bij haar ver te zoeken was. Hij dacht eraan om het uit te maken, maar ze zijn nog steeds samen. Ik heb hem er ook niet meer over gehoord dus misschien dat het inmiddels wel een stuk beter gaat. :)
of hij kan zijn libido elders kwijt :+
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_149129935
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:47 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat klinkt dan wel als een perfecte match. :D

Ja, die kennis sprak mij een keer uit het niets aan omdat hij zijn ei kwijt moest. Voor hem was het uitermate frustrerend omdat zijn libido torenhoog was en het bij haar ver te zoeken was. Hij dacht eraan om het uit te maken, maar ze zijn nog steeds samen. Ik heb hem er ook niet meer over gehoord dus misschien dat het inmiddels wel een stuk beter gaat. :)
Oké. Nou, ergens wel begrijpelijk dat ze geen hoog libido heeft, denk ik. Ik heb van mezelf gewoon altijd een hoog libido gehad en weet nu denk ik 5 jaar lang dat ik met vaginisme kamp. Echter heb ik wel dat ik mij 'minder' vrouw voel. Vooral wanneer vriendinnen mij vertellen dat ze weer seks hebben gehad.

Overigens vertel ik niet aan iedereen dat ik vaginisme heb. En bij mannen vertel ik het gelieve wanneer we een relatie hebben. Of is dit oneerlijk? Zou je zoiets ruim van te voren moeten aankaarten?
pi_149129989
Ik denk hierbij een aantal dingen.

Heb je alles al gedaan aan je vaginisme? Ik betwijfel want dan was de vraag over zwanger worden vast al wel gesteld. Maar, ja je kan zwanger worden.

Seks is een belangrijk onderdeel van een relatie. Regelmatig goede orale seks is nog steeds beter dan 1x in de maand er op en eraf. Ik zou zonder seks toch nog eens mijn relatie overdenken. Zo ook bij ongeïnteresseerde, saaie seks. Dat ligt bij enkel oraal wel op de loer het lijkt mij snel saai worden.

Misschien moet je niet iedereen over je vaginisme vertellen dan vinden ze het ook niet zo zielig voor je vriend. Misschien zit daar het hele verhaal wel. Je klinkt erg onzeker, ik zou het echt slecht trekken als mijn vrouw 'regelmatig' huilbuien heeft vanwege haar onzekerheid. Ik ben geen ongevoelige lul of zo hoor. Maar janken om nog eens te horen dat ik van je hou... echt hoe triest.
Misschien is dat wel waarom andere het zo knap vinden dat hij bij je blijft.
pi_149130027
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 05:23 schreef nailpolishjunkie het volgende:
Nu de persoon in kwestie: hij is blij met het seksleven dat we hebben (ik ben een liefhebber van orale seks en hij weet dat als het aan mij ligt, ik hem meerdere malen op een dag klaarpijp). Daarnaast ben ik een enorme liefhebber van orale seks.
Geen idee waarom, maar ik denk dat jij een enorme liefhebber van orale seks bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2015 09:05:25 ]
pi_149130077
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:59 schreef Nico987 het volgende:
Ik denk hierbij een aantal dingen.

Heb je alles al gedaan aan je vaginisme? Ik betwijfel want dan was de vraag over zwanger worden vast al wel gesteld. Maar, ja je kan zwanger worden.

Seks is een belangrijk onderdeel van een relatie. Regelmatig goede orale seks is nog steeds beter dan 1x in de maand er op en eraf. Ik zou zonder seks toch nog eens mijn relatie overdenken. Zo ook bij ongeïnteresseerde, saaie seks. Dat ligt bij enkel oraal wel op de loer het lijkt mij snel saai worden.

Misschien moet je niet iedereen over je vaginisme vertellen dan vinden ze het ook niet zo zielig voor je vriend. Misschien zit daar het hele verhaal wel. Je klinkt erg onzeker, ik zou het echt slecht trekken als mijn vrouw 'regelmatig' huilbuien heeft vanwege haar onzekerheid. Ik ben geen ongevoelige lul of zo hoor. Maar janken om nog eens te horen dat ik van je hou... echt hoe triest.
Misschien is dat wel waarom andere het zo knap vinden dat hij bij je blijft.
Interessant wat je allemaal zegt. Ik gaf net in mijn laatste reactie aan dat ik dus niet iedereen vertel over mijn vaginisme. ;)

Verder heb ik meerdere malen een bekkenbodemfysiotherapeut bezocht en een seksuoloog. Beide ben ik mee gestopt: de seksuoloog doordat ze zei dat ik depressief was, waar geen sprake van was en met de bekkenbodemfysiotherapeut ben ik gestopt, omdat ik er zelf aan wilde werken en er bij haar niet veel vooruitgang in zat. Mijn vriend is namelijk de enige die mij kan penetreren met zijn vingers.

Verder gaf ze aan dat er lichamelijk niks mis is met mij en het geestelijk is.
pi_149130091
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geen idee waarom, maar ik denk dat jij een enorme liefhebber van orale seks bent.
Ja, omdat ik dat toe geef, grapjas. 😜
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:11:40 #25
365231 Fera
Fire & Blood
pi_149130172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:52 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

of hij kan zijn libido elders kwijt :+
Wie weet hebben ze samen wel een oplossing gevonden op dat gebied. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_149130206
Ik zou geen relatie hoeven met een impotente man, nee.
Seks is een zeer belangrijk onderdeel van een relatie en dat moet gewoon goed zitten, wat mij betreft.
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:14:36 #27
365231 Fera
Fire & Blood
pi_149130210
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:56 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Oké. Nou, ergens wel begrijpelijk dat ze geen hoog libido heeft, denk ik. Ik heb van mezelf gewoon altijd een hoog libido gehad en weet nu denk ik 5 jaar lang dat ik met vaginisme kamp. Echter heb ik wel dat ik mij 'minder' vrouw voel. Vooral wanneer vriendinnen mij vertellen dat ze weer seks hebben gehad.

Overigens vertel ik niet aan iedereen dat ik vaginisme heb. En bij mannen vertel ik het gelieve wanneer we een relatie hebben. Of is dit oneerlijk? Zou je zoiets ruim van te voren moeten aankaarten?
Ik snap wel dat je daardoor onzeker bent. Zelf zou ik dat ook moeilijk vinden. Je bent echter niet minder vrouw daardoor. :)

En wanneer je zoiets brengt? Tsja, lastig te zeggen. Veel mensen vinden het natuurlijk wel fijn om zoiets vroeg te weten. Aan de andere kant is het wel sneu als dat de enige afknapper is.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_149130364
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:05 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Interessant wat je allemaal zegt. Ik gaf net in mijn laatste reactie aan dat ik dus niet iedereen vertel over mijn vaginisme. ;)

Verder heb ik meerdere malen een bekkenbodemfysiotherapeut bezocht en een seksuoloog. Beide ben ik mee gestopt: de seksuoloog doordat ze zei dat ik depressief was, waar geen sprake van was en met de bekkenbodemfysiotherapeut ben ik gestopt, omdat ik er zelf aan wilde werken en er bij haar niet veel vooruitgang in zat. Mijn vriend is namelijk de enige die mij kan penetreren met zijn vingers.

Verder gaf ze aan dat er lichamelijk niks mis is met mij en het geestelijk is.
Misschien tijd voor een andere seksuoloog ;)

Wat ik zo terug lees, blijft het een giga issue voor je waardoor de cirkel weer rond is. Hoe vervelend het ook klinkt, meestal is vaginisme een lichamelijke reactie op een (onbewust) psychisch iets (angst, spanning, stress e.d.).

wel fijn voor je dat je vriend je kan penetreren met zijn vingers zolang als je niet doorhebt dat het gaat gebeuren.
live like tomorrow doesn't exist
pi_149130777
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:05 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Interessant wat je allemaal zegt. Ik gaf net in mijn laatste reactie aan dat ik dus niet iedereen vertel over mijn vaginisme. ;)

Verder heb ik meerdere malen een bekkenbodemfysiotherapeut bezocht en een seksuoloog. Beide ben ik mee gestopt: de seksuoloog doordat ze zei dat ik depressief was, waar geen sprake van was en met de bekkenbodemfysiotherapeut ben ik gestopt, omdat ik er zelf aan wilde werken en er bij haar niet veel vooruitgang in zat. Mijn vriend is namelijk de enige die mij kan penetreren met zijn vingers.

Verder gaf ze aan dat er lichamelijk niks mis is met mij en het geestelijk is.
Het is toch ook geestelijk als het wel lukt wanneer je het niet door hebt? Andere bekkenbodemfysiotherapeut proberen. En te weinig vooruitgang lijkt me ook een kul argument, want in je eentje maak je nou ook niet echt enorme sprongen vooruit. Als je zeker wilt weten dat je naar een goede fysio gaat, vraag dan aan je huisarts een verwijzing naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Die kan dan de diagnose stellen en je doorsturen naar een goede bekkenbodemfysiotherapeut. Drie vingers wordt meestal gelijk gesteld aan een penis, dus het zou mooi zijn als je dat laatste stapje even kon maken. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_149130971
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:50 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Het is toch ook geestelijk als het wel lukt wanneer je het niet door hebt? Andere bekkenbodemfysiotherapeut proberen. En te weinig vooruitgang lijkt me ook een kul argument, want in je eentje maak je nou ook niet echt enorme sprongen vooruit. Als je zeker wilt weten dat je naar een goede fysio gaat, vraag dan aan je huisarts een verwijzing naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Die kan dan de diagnose stellen en je doorsturen naar een goede bekkenbodemfysiotherapeut. Drie vingers wordt meestal gelijk gesteld aan een penis, dus het zou mooi zijn als je dat laatste stapje even kon maken. :)
Hm, dat klinkt wel als een goed plan! Misschien moet ik naar een gynaecoloog voor mijn vaginisme. Bekkenbodemfysiotherapie en de seksuoloog werkten beide niet echt voor mij. Sinds ik ben gestopt ben ik echter wel vooruit gegaan. Ik kan nu twee vingers hebben. Alleen hebben we een tijd al niet meer gedaan aan penetratie, waardoor het weer heel onprettig voelt, als het lukt.

Weet je misschien of afspraken bij een gynaecoloog worden vergoed? Mijn ouders weten bijvoorbeeld niet dat ik vaginisme heb en ik heb liever ook niet dat ze het weten, vandaar.
pi_149131444
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een seksuoloog die zich echt gespecialiseerd heeft in vaginisme. Een bekkenbodemfysio is leuk en aardig, maar die doet niks aan het psychische stuk.


Een gynaecoloog (medisch specialist) wordt vergoed geloof ik, maar je moet wel je eigen risico betalen. Even je
zorgverzekeraar bellen voor de zekerheid.

Toevoeging: veel ziekenhuizen hebben overigens ook een polikliniek 'medische seksuologie'. Zoek daar eens wat over op en bespreek het met je huisarts ;)
live like tomorrow doesn't exist
pi_149131642
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:59 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Hm, dat klinkt wel als een goed plan! Misschien moet ik naar een gynaecoloog voor mijn vaginisme. Bekkenbodemfysiotherapie en de seksuoloog werkten beide niet echt voor mij. Sinds ik ben gestopt ben ik echter wel vooruit gegaan. Ik kan nu twee vingers hebben. Alleen hebben we een tijd al niet meer gedaan aan penetratie, waardoor het weer heel onprettig voelt, als het lukt.

Weet je misschien of afspraken bij een gynaecoloog worden vergoed? Mijn ouders weten bijvoorbeeld niet dat ik vaginisme heb en ik heb liever ook niet dat ze het weten, vandaar.
Je hebt slechte ervaringen met één aanpak van één bekkenbodemfysiotherapeut. Ik lust geen pizza hawaii, maar voor een pizza met zalm kun je me 's nachts wakker maken. Een gynaecoloog gaat je niet behandelen, maar die kan je wel doorverwijzen naar iemand die goed is in dat veld en ook direct kijken waar jij het meeste aan zou hebben. Als je een doorverwijzing van de huisarts hebt, zou het volgens mij (na je eigen risico) vergoed moeten worden.
Your opinion of me is none of my business.
pi_149132703
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 07:36 schreef PausNicolaas het volgende:
Naja, dan zeg ik het maar:
Je kan altijd nog anaal gaan. ^O^ ;)
kan alleen als je grote drollen hebt , analisme komt vaker voor dan je denkt
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_149133055
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:11 schreef Thezappa het volgende:

[..]

kan alleen als je grote drollen hebt , analisme komt vaker voor dan je denkt
Beetje oprekken je weet toch
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_149133545
Knap van hem dat hij bij je blijft.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149134392
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 05:23 schreef nailpolishjunkie het volgende:
Zo in de late (of juist vroege) uren vroeg ik mij iets af. Ik bedacht me hoe lang ik al in een relatie zit en nooit echt seks heb gehad. Nu is het bij mij eenmaal wat gecompliceerder, ik heb vaginisme en kan hooguit twee vingers 'verdragen'.

Nu de persoon in kwestie: hij is blij met het seksleven dat we hebben (ik ben een liefhebber van orale seks en hij weet dat als het aan mij ligt, ik hem meerdere malen op een dag klaarpijp). Daarnaast ben ik een enorme liefhebber van orale seks. Laatst gaf hij aan echt een toekomst met mij te zien. Ik mag in mijn handjes knijpen met zo'n lieve maar bovenal geduldige vriend, echt waar. Alleen beangstigd het mij ergens ook. Hoe veel mannen kunnen nou een relatie hebben zonder seks? Weinig. Mijn vriend is een op de miljoen en dat durf ik best toe te geven. Echter zijn er genoeg factoren waar ik zo nu en dan aan denk voor later: ik wil misschien wel kinderen en zit erover te denken om dan een kindje te gaan adopteren. Niet wetende of het überhaupt wel mogelijk is om zwanger te raken met vaginisme.

Ik vind het altijd rot als mensen zeggen dat het 'knap' is dat hij bij mij blijft. Hierdoor voel ik mij minderwaardig. Ik heb inderdaad relaties gehad waarin de desbetreffende man bij mij is weggegaan vanwege mijn vaginisme. En nu heb ik iemand die het heeft geaccepteerd en veel verder kijkt dan dat. Om mij heen zie ik bekenden uit een relatie komen, terwijl zij wel gewoon een relatie hebben met seks. In welke mate speelt seks een rol binnen een (langdurige) relatie?

Hoe zit het met mannen die impotent zijn? Verlaten vrouwen ook hun man?

Allemaal losse hersenspinsels die zich een weg naar buiten proberen te wurmen. Gek is dat eigenlijk hè?

Fokkers, ik ben benieuwd naar jullie visie! :)
Wat gebeurd er dan als hij zn penis in jouw vagina doet?
pi_149135015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:08 schreef hoechst het volgende:

[..]

Wat gebeurd er dan als hij zn penis in jouw vagina doet?
Nooit geprobeerd. Dat is vaginisme: op slot gaan. :'(
pi_149135113
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:31 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Nooit geprobeerd. Dat is vaginisme: op slot gaan. :'(
Probeer t eens!!!

bij mn ex kreeg ik ook amper 1 vinger er wonder boven wonder ging wel de piemel er in xD
en nee mede fokkers, ik heb geen lul van 0.5cm
pi_149135642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:35 schreef hoechst het volgende:

[..]

Probeer t eens!!!

bij mn ex kreeg ik ook amper 1 vinger er wonder boven wonder ging wel de piemel er in xD
en nee mede fokkers, ik heb geen lul van 0.5cm
Haha, zo simpel is het niet voor een vrouw met vaginisme. ;) En ik ga het niet proberen omdat het 'moet'.
pi_149135664
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:58 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Haha, zo simpel is het niet voor een vrouw met vaginisme. ;) En ik ga het niet proberen omdat het 'moet'.
moet... van wie?
pi_149135821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:58 schreef hoechst het volgende:

[..]

moet... van wie?
Nee, ik bedoel meer dat het niet zo makkelijk is als iedereen altijd zegt. "Even doorheen bijten" etc. Vaginisme is iets psychisch.
pi_149135871
Zo bijzonder vind ik het niet van je vriend, je hebt het maar met elkaars lichaam en geest te doen en zoals jullie hebben ontdekt zijn er genoeg mogelijkheden tot genot. Alleen hoe lekker je ook pijpt en hoe leuk je dat ook vindt om te doen, neuken is gewoon wat anders. Behalve dat het in primaire dierlijke verlangens voorziet, is het veel meer iets wat je samen doet dan orale verwennerij waarbij er toch een is die geeft en een die krijgt.

Dus geduld is een schone zaak, het zou wel mooi zijn als dat beloond wordt. Ook voor jou ja, want ik lees vooral van je over het genot van je vriend. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen en de voeten van je vriend te kussen omdat jullie beperking in jouw lichaam zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 januari 2015 @ 13:37:49 #43
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_149136719
Het is fijn dat je zo samen tot een goede oplossing bent gekomen. Erg vervelend voor je dat je vaginisme hebt, maar wel fijn dat je gewoon kunt klaarkomen, ook al is dat op een andere manier.

Een relatie met een impotente man lijkt mij ontzettend lastig, op dit moment. Ben nog hartstikke jong en ik wil gewoon lekker kunnen seksen zonder al te veel problematiek. Maar mocht mijn toekomstige man op latere leeftijd erectieproblemen krijgen, dan zou ik daar geen probleem van maken. Zijn zat andere manieren om toch samen te genieten lijkt mij :)
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:09:19 #44
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_149137573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Zo bijzonder vind ik het niet van je vriend, je hebt het maar met elkaars lichaam en geest te doen en zoals jullie hebben ontdekt zijn er genoeg mogelijkheden tot genot. Alleen hoe lekker je ook pijpt en hoe leuk je dat ook vindt om te doen, neuken is gewoon wat anders. Behalve dat het in primaire dierlijke verlangens voorziet, is het veel meer iets wat je samen doet dan orale verwennerij waarbij er toch een is die geeft en een die krijgt.

Dus geduld is een schone zaak, het zou wel mooi zijn als dat beloond wordt. Ook voor jou ja, want ik lees vooral van je over het genot van je vriend. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen en de voeten van je vriend te kussen omdat jullie beperking in jouw lichaam zit.
Dit.
pi_149161374
Wees blij dat jullie seksleven gezond is. ^O^ Geniet!
pi_149164977
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 06:00 schreef artelligence het volgende:
Wees blij dat jullie seksleven gezond is. ^O^ Geniet!
is verre van gezond!
pi_149165005
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:14 schreef hoechst het volgende:

[..]

is verre van gezond!
Blijf in KLB, stakker :) Jammer dat JNG of PUB niet meer bestaat voor jochies zoals jij.
pi_149171475
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:28 schreef Fera het volgende:
Genoeg mannen die pijpen lekkerder vinden dan penetratie.
Yep. *O* :9~ :9
pi_149171953
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:00 schreef DerekB het volgende:

[..]

Yep. *O* :9~ :9
Mijn vriend is zelf geen maagd meer, dus weet hoe het is om "echt" seks te hebben en hij weet dus wat hij mist. :) Echter geeft hij zelf ook aan dat hij goede orale seks prefereert boven echte seks. ik hoop alleen niet dat hij dat zegt om mij beter te laten voelen. :')
pi_149171977
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:14 schreef hoechst het volgende:

[..]

is verre van gezond!
Interessante interpretatie. Kan je beargumenteren waarom jij mijn seksleven ongezond vindt? ;)

Of is neuken alleen gezond voor je?
pi_149171995
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:18 schreef nailpolishjunkie het volgende:

[..]

Interessante interpretatie. Kan je beargumenteren waarom jij mijn seksleven ongezond vindt? ;)

Of is neuken alleen gezond voor je?
jep
pi_149174379
Maar je hebt verder dus nog niet geprobeerd er iets aan te doen al die jaren? En ook nog niet geprobeerd seks te hebben blijkbaar. Wellicht een eerste stap om daar toch eens te gaan proberen? Ik noem maar wat hoor… Je bent er onzeker over geef je aan, maar ik lees nergens terug dat je naar oplossingen hebt gezocht, terwijl er zat aan te doen is.

Zelf zou ik het overigens niet trekken in een relatie. Heb ook een paar keer een tijdje last gehad (fysiek was dat, niet psychisch) omdat we die periodes non stop dag in dag uit aan het seksen waren en dat houdt op een gegeven moment wel even op voor je lichaam en dan baalde ik als een stekker. Maar dat was dan maar een paar dagen, gelukkig.

Impotentie is gelukkig ook wel te verhelpen, en ik zou dan ook wel graag willen dat mijn partner er alles aan doet om het probleem in ieder geval aan te pakken (lukt het niet, okay, we hebben het geprobeerd en het zij zo). Als hij dat niet zou doen, ja dan houdt het wel op op een gegeven moment.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2015 16:36:51 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')